Nah. Ik denk het niet want er valt niks mee te winnen.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:26 schreef YazooW het volgende:
Meerdere geruchten dat de USS Carl Vinson op weg is om zich aan te sluiten bij de 5th fleet.
De poep gaat de ventilator raken zeg maar...
http://en.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty_incidentquote:The USS Liberty incident was an attack on a United States Navy technical research ship, USS Liberty, by Israeli Air Force jet fighter aircraft and Israeli Navy torpedo boats, on June 8, 1967, during the Six-Day War.[2] The combined air and sea attack killed 34 crew members (naval officers, seamen, two Marines, and one civilian), wounded 170 crew members, and severely damaged the ship.[3] At the time, the ship was in international waters north of the Sinai Peninsula, about 25.5 nmi (29.3 mi; 47.2 km) northwest from the Egyptian city of Arish.[1][4]
[...]
Die vetzak is generaal Hassan Firouzabadi.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die bruine skippybal valt wel een beetje uit de toon.. enig idee wie dat is? En of ie niet stiekem vaste klant bij de McDonalds Teheran is?
dan schiet je de launchers kapot (ervanuitgaande dat die netjes op je luchtaanval blijven wachten) maar die zijn op dat moment toch al leeg want ze hebben net op je schepen geschotenquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je zal niet eens echt het land op hoeven hoor. Gewoon vanaf die vliegdekschepen de hele zooi plat gooien vanwaar er geschoten wordt op die schepen.
Het zijn geen internationale wateren.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 11:53 schreef waht het volgende:
[..]
Gegarandeerd dat ze terugkomen. De dag dat Amerika zich laat wegjagen uit internationale wateren is de dag dat Amerika definitief zijn supermachtstatus verliest.
Nee ik heb wel degelijk de twee juist verwisseld.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:01 schreef sp3c het volgende:
je hebt niet Amerika met Iran verwisselt maar dreunde gewoon het bekende riedeltje op
Dat denk ik ook, maar ik zou het niet pikken als IRAN de macht krijgt over de straat van Hormoez, dat kan dus nietquote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nah. Ik denk het niet want er valt niks mee te winnen.
De Iraniers weten sowieso dat een grootschalige oorlog het einde van hun regime is, en Obama is heel wat wijzer en diplomatieker dan Bush.
De enigen die belang hebben met een escaleren van deze crisis zijn de Israeliers.
Iran heeft de macht al want het zijn HUN territoriale wateren, gedeeld met Oman.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar ik zou het niet pikken als IRAN de macht krijgt over de straat van Hormoez, dat kan dus niet
Bron?quote:Op dinsdag 3 januari 2012 16:26 schreef YazooW het volgende:
Meerdere geruchten dat de USS Carl Vinson op weg is om zich aan te sluiten bij de 5th fleet.
De poep gaat de ventilator raken zeg maar...
http://www.navy.mil/navydata/navy_legacy_hr.asp?id=146quote:
quote:Ships Underway
Aircraft Carriers:
USS Carl Vinson (CVN 70) - 5th Fleet
USS Abraham Lincoln (CVN 72) - 7th Fleet
USS John C. Stennis (CVN 74) - 5th Fleet
Amphibious Assault Ships:
USS Bataan (LHD 5) - 5th Fleet
USS Makin Island (LHD 8) - 5th Fleet
Oke bedanktquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
http://www.navy.mil/navydata/navy_legacy_hr.asp?id=146
[..]
De vijfde floot die zit namelijk in de Perzisch golf.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Oke bedankt, waar kan je zien dat ie ook naar de Straat van Hormuz vaart?
Niet. En zulke precieze operationele plannen zullen ook echt niet bekend worden gemaakt.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:35 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Oke bedankt, waar kan je zien dat ie ook naar de Straat van Hormuz vaart?
als ik Iran was zou ik me trouwens meer zorgen maken om USS Bataan en USS Makin Island dan om de Carl Vinsonquote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:33 schreef Royyy het volgende:
[..]
http://www.navy.mil/navydata/navy_legacy_hr.asp?id=146
[..]
Het afsluiten van de straat van Hornuz mag gewoon beschouwd worden als een daad van oorlog tegen het Westen. Dan hebben we de VN echt niet nodig om te beginnen met vechten. Daarom doet Iran dit ook echt niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:37 schreef dikkebroekzak het volgende:
De grote, relevante vraag in dit alles is of de VN sancties oplegt tegen Iran. Dat is de bepalende factor dat alles gaat starten.
Top, dank voor de info.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:23 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Die vetzak is generaal Hassan Firouzabadi.
Ik zie het, laat ik het dan zo stellen: Amerika gaat pas weg uit de Perzische Golf als ze geen grondstoffen uit die regio meer nodig hebben, of geen supermacht meer (willen) zijn.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 17:39 schreef dikkebroekzak het volgende:
[..]
Het zijn geen internationale wateren.
Idd. Velen vergeten dat die Amphibious Assault Carriers heel wat kunnen uitrichten. Vipers met APC's, 1900 marines en sinds kort ook de v-22.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 18:41 schreef sp3c het volgende:
[..]
als ik Iran was zou ik me trouwens meer zorgen maken om USS Bataan en USS Makin Island dan om de Carl Vinson
Maar dan moeten ze wel een MEU set up hebben.quote:Op dinsdag 3 januari 2012 19:50 schreef sp3c het volgende:
niet in theorie, die tanks (1 peloton) zijn organiek onderdeel van een MEU
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |