Klopt, dat is ratten-gedrag. Weten we gelijk ook hoe de vork in de steel zit wanneer Cabral 2-3 maandjes voor het einde van het seizoen lastig begint te doen.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:55 schreef Stokstaart het volgende:
Dat is iets anders dan een speler verzoeken om een vertrek te forceren bij zijn huidige club.
Gewoon betalen of anders oprotten.
Mag tie meteen Fer en Gini een handje gevenquote:Op woensdag 28 december 2011 17:27 schreef inZanity het volgende:
Zegt dan toch ook gelijk genoeg over Cabral zelf mocht ie er op in gaan?
Dit dus. Liever kwijt dan rijk zulke gastjes.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:30 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Mag tie meteen Fer en Gini een handje geven
Daarvoor al zelfs, toen ie aangaf te willen vertrekken als ie niet aan spelen toe zou komen zonder ook maar iets te hebben laten zien.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:31 schreef NumberSeven het volgende:
Cabral moet niet gaan zweven, hij begon al met zweven na die hatrick die hij maakte.
Kloptquote:Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dit dus. Liever kwijt dan rijk zulke gastjes.
[..]
Daarvoor al zelfs, toen ie aangaf te willen vertrekken als ie niet aan spelen toe zou komen zonder ook maar iets te hebben laten zien.
Het zou natuurlijk niet eerlijk zijn om hem bij voorbaat al te veroordelen. Daarom zeg ik er ook 'als' bijquote:
Daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 28 december 2011 18:07 schreef Smoofie het volgende:
Cabral is ook niet één van de snuggerste.
quote:Koeman wil in Marbella volgende stap zetten met Feyenoord
28 december 2011
Ronald Koeman zegt in de nieuwe uitgave van Voetbal International nu al uit te kijken naar het trainingskamp in Marbella. Hij heeft daar de gelegenheid het elftal verder naar zijn hand te zetten. 'Er zit nog veel rek in deze groep. En we zullen hard werken om ervoor te zorgen dat het ook eruit gaat komen.'
De trainer zag zijn elftal in de laatste weken van de competitie steeds stabieler worden. 'Eigenlijk sinds de uitwedstrijd tegen Vitesse. Daarvoor waren we in fases nogal wisselvallig, maar vanaf dat moment is dat eigenlijk niet meer voorgekomen. Wel tijdens wedstrijden, maar bij FC Utrecht kwamen we terug van een achterstand en hadden we nog moeten winnen, terwijl we thuis tegen FC Twente de voorsprong over de streep trokken. Ik vind dus dat we steeds stabieler worden, maar ook dat het altijd beter kan'.
feyenoord.netwerk.toquote:Leerdam door Koeman nu wel tevreden met rechtsbackpositie
28 december 2011
Vorig seizoen liet Kelvin Leerdam Mario Been nog weten niet meer uit te willen komen als rechtsback. Inmiddels is hij op die positie onomstreden onder Ronald Koeman. 'Ik heb een goed gesprek gehad met Koeman,' zo liet hij weten in een groot dubbelinterview in de nieuwe uitgave van Voetbal International, samen met zijn neef Nelom. 'Soms weet iemand je te overtuigen dat je het wel moet doen. Ik kan op deze plek uit de voeten, dat is duidelijk. Bovendien help ik het elftal ermee en kan ik ook mijn eigen ei kwijt: meedoen, aanvallen. In het huidige voetbal worden de backs steeds belangrijker, zeker internationaal. Daar zetten ze het centrum vast, zodat de opbouw van jou als back moet komen. Daardoor kan ik wel accepteren dat ik nu op deze positie speel. Ik kom genoeg in balbezit en kan ook nog eens mee naar voren.'
Absoluut jaquote:Op donderdag 29 december 2011 00:42 schreef TheGreatHooD het volgende:
Toch zie ik hem nog steeds liever op het middenveld.
Ik liever niet hoor. Aanvallend heeft hij net niet genoeg vind ik. Verdedigend is hij zo belangrijk met zijn snelheid. Met die steekbal die Matavs kreeg zag je hoe snel hij kneep en het Matavs lastig maakte. Zo'n momentje heeft hij wekelijks. Dus wmb lekker laten staan.quote:Op donderdag 29 december 2011 00:42 schreef TheGreatHooD het volgende:
Toch zie ik hem nog steeds liever op het middenveld.
(AD)quote:KNVB verplaatst thuisduels Feyenoord naar zaterdag
De thuiswedstrijden van Feyenoord tegen RKC Waalwijk en FC Utrecht zullen beiden op een zaterdagavond worden gespeeld. Beide duels stonden oorspronkelijk op een zondag gepland, maar zijn door de KNVB verplaatst.
De wedstrijd tegen RKC zal gespeeld worden op zaterdag 18 februari om 20.45 uur. Dit duel stond oorspronkelijk gepland op zondag 19 februari om 16.30 uur.
Het duel met FC Utrecht stond aanvankelijk gepland op zondag 11 maart om 14.30 uur. Deze wedstrijd is verplaatst naar zaterdag 10 maart om 20.45 uur.
29/12/11 09u37
Het is eigenlijk helemaal niet goed voor de ontwikkeling van het eigen talent, die huurlingen.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:21 schreef inZanity het volgende:
Twee wedstrijden verplaatst naar zaterdagavond
Overigens hoop ik stiekem nog steeds een beetje dat Miyaichi weer gehuurd gaat worden. Wat een heerlijke voorhoede heb je dan met Ryo-Guidetti-Schaken! :p
Nou, niet altijd... Maar vaak wel.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:27 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Nice, ik houd van zaterdagavondwedstrijden. Heerlijke sfeer altijd!
Lijkt me dat een wedstrijd tegen Utrecht altijd als risicowedstrijd word gezien dus een avondwedstrijd.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:39 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Wordt dat niet als risicowedstrijd gezien?
Dan juist niet op een zaterdagavond, maar op zondag, half 1quote:Op donderdag 29 december 2011 11:48 schreef inZanity het volgende:
[..]
Lijkt me dat een wedstrijd tegen Utrecht altijd als risicowedstrijd word gezien dus een avondwedstrijd.
Ok, ik dacht dat risicowedstrijden juist niet 's avonds werden gespeeld. Vergissing mijnerzijds.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:48 schreef inZanity het volgende:
[..]
Lijkt me dat een wedstrijd tegen Utrecht altijd als risicowedstrijd word gezien dus een avondwedstrijd.
Je hebt gelijk hoor.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:51 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ok, ik dacht dat risicowedstrijden juist niet 's avonds werden gespeeld. Vergissing mijnerzijds.
Het hatelijke tijdstip van 12.30...quote:
Neuh, valt wel mee.quote:Op donderdag 29 december 2011 11:39 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Wordt dat niet als risicowedstrijd gezien?
Twente thuis is de laatste jaren ook regelmatig op zaterdagavond gespeeld. Lijkt me meer een risicowedstrijd dan Utrecht thuis.quote:
Gewoon weer een keer voor de beker loten, alleen dan liever wel als er weer uitpubliek meemag..quote:Op donderdag 29 december 2011 11:51 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ze zouden Ajakkes een keer op zaterdagavond naar de kuip moeten laten komen
Tot niet zo heel lang geleden nam Utrecht ook altijd 1600 man mee, dat was opeens compleet afgelopen. Volgens mij sinds ze daar ook zo'n uitkaart kregen.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:11 schreef inZanity het volgende:
[..]
Twente thuis is de laatste jaren ook regelmatig op zaterdagavond gespeeld. Lijkt me meer een risicowedstrijd dan Utrecht thuis.
Ook niet zo vreemd als je kijkt naar alle regeltjes waaraan je je moet houden als je in nederland een uitwedstrijd wilt bezoeken. Ben afgelopen jaar een paar keer naar een Duitse wedstrijd geweest, echt compleet het tegenovergestelde. Daar zitten de uitvakken ook stampensvol.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:44 schreef inZanity het volgende:
Tja het is sowieso gewoon enorm droevig gesteld met uitsupporters in Nederland. De enige clubs in Nederland die (vrijwel)altijd het uitvak vol hebben zijn Feyenoord en Ajax de rest komt daar gewoon ver achter. Best jammer eigenlijk..
Feit. Ik doe niet anders. Nog nooit in een uitvak gezeten. Zal het ook nooit doen.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:47 schreef Lastpost het volgende:
Met al die achterlijke combi's, verplichtingen en idiote regels zie je mij ook niet meer in een uitvak hoor, zo af en toe een uitwedstrijd meepikken op een 'rustige' tribune, eerst even de stad aldaar in, hapje eten, naar de wedstrijd en daarna rustig nog wat drinken met bekenden ... stuk beter dan die klote combi's.
Twente speelt kk vaak tegen grote ploegen op zaterdagavond. Ligt dus meer aan Twente dan aan de wedstrijd op zich.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:11 schreef inZanity het volgende:
[..]
Twente thuis is de laatste jaren ook regelmatig op zaterdagavond gespeeld. Lijkt me meer een risicowedstrijd dan Utrecht thuis.
Hoezo? Twente maakt het programma niet hoor..quote:Op donderdag 29 december 2011 12:57 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Twente speelt kk vaak tegen grote ploegen op zaterdagavond. Ligt dus meer aan Twente dan aan de wedstrijd op zich.
Exact. Moet je eens in andere landen kijken wat je daar wél allemaal mag.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:59 schreef inZanity het volgende:
Moet je eens in andere landen kijken...
Het enige fijne aan een uitvak is dat je met je medesupporters in een vak zit. Daarnaast is een uitwedstrijd leuker als je er zelf een hele dag van kan maken, zoals jij al aangeeft.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:47 schreef Lastpost het volgende:
Met al die achterlijke combi's, verplichtingen en idiote regels zie je mij ook niet meer in een uitvak hoor, zo af en toe een uitwedstrijd meepikken op een 'rustige' tribune, eerst even de stad aldaar in, hapje eten, naar de wedstrijd en daarna rustig nog wat drinken met bekenden ... stuk beter dan die klote combi's.
Mwaoh zou het in Engeland zoveel beter zijn met die achterlijke voetbalwet? Geen idee eigenlijk..quote:Op donderdag 29 december 2011 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Exact. Moet je eens in andere landen kijken wat je daar wél allemaal mag.
Zal ook nooit veranderen in Nederland. Het gaat nu alleen maar om geld, ons kent ons, het vernietigen van tradities...quote:Op donderdag 29 december 2011 12:47 schreef Lastpost het volgende:
Schijnbaar vind de KNVB niet dat Twente ook maar enige risico met zich meedraagt.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:00 schreef inZanity het volgende:
[..]
Hoezo? Twente maakt het programma niet hoor..
Elke club kan een voorkeursdag opgeven. Twente heeft zaterdagavond, wij zondagmiddag.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:11 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Schijnbaar vind de KNVB niet dat Twente ook maar enige risico met zich meedraagt.
Waarom spelen jullie beter in het donker?quote:Op donderdag 29 december 2011 11:51 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Ze zouden AJAX een keer op zaterdagavond naar de kuip moeten laten komen
WTF. Waarom hebben wij als voorkeursdag in godsnaam geen zaterdag avond?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Elke club kan een voorkeursdag opgeven. Twente heeft zaterdagavond, wij zondagmiddag.
Niet echt volgens mij, alle zaterdag wedstrijden hebben we tot nu toe verloren.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Waarom spelen jullie beter in het donker?
Omdat we een traditionele 14.30 op zondag club zijn. PSV, Twente en nac bijvoorbeeld weer niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:13 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
WTF. Waarom hebben wij als voorkeursdag in godsnaam geen zaterdag avond?
Twente speelt echt fockin vaak tegen grote clubs op een avond.
Volgens mij ziet bijna iedere supporter liever dat we op zaterdagavond spelen. In plaats van dat hatelijke half 1,quote:Op donderdag 29 december 2011 13:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat we een traditionele 14.30 op zondag club zijn. PSV, Twente en nac bijvoorbeeld weer niet.
quote:Op donderdag 29 december 2011 13:14 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Niet echt volgens mij, alle zaterdag wedstrijden hebben we tot nu toe verloren.
Alleen de sfeer, en vooral tegen AJAKKES, zal avonds subliem zijn!
Volgens mij is daar een keer onderzoek naar gedaan, en daar kwam alsnog zondagmiddag uit.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:20 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Volgens mij ziet bijna iedere supporter liever dat we op zaterdagavond spelen. In plaats van dat hatelijke half 1,
Mwoah dit seizoen misschien. Maar afgelopen jaren hebben we toch meerdere wwedstrijden op onverklaarbare wijze gewonnen in de avond.quote:Op donderdag 29 december 2011 13:14 schreef TheGreatHooD het volgende:
[..]
Niet echt volgens mij, alle zaterdag wedstrijden hebben we tot nu toe verloren.
Alleen de sfeer, en vooral tegen AJAKKES, zal avonds subliem zijn!
Ok,dat Gudde onderaan staat is te begrijpen.quote:
Of 70-jarige oma's...quote:Op donderdag 29 december 2011 14:05 schreef Caland het volgende:
Wellicht dat er een hoop 14-jarige meisjes gestemd hebben.
23.05 is nog te halen, wanneer je de eerste trein vanaf de Kuip terug pakt.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:22 schreef Grifte het volgende:
Avondwedstrijden zijn qua sfeer wel zalig, alleen wel kut als je met het OV terug moet naar Drenthe, gaat je laatste trein 23.05 dacht ik, en de wedstrijd is zo rond kwart voor 11 afgelopen lol, achja regel wel weer wat.
Nog precies een maand
Snap niet waarom je zo uitkijkt naar het verliezen van een thuiswedstrijd.quote:Op donderdag 29 december 2011 14:22 schreef Grifte het volgende:
Avondwedstrijden zijn qua sfeer wel zalig, alleen wel kut als je met het OV terug moet naar Drenthe, gaat je laatste trein 23.05 dacht ik, en de wedstrijd is zo rond kwart voor 11 afgelopen lol, achja regel wel weer wat.
Nog precies een maand
Dus eerst vind je dat alle Feyenoorders lopen te trollen in het Ajaxtopic en dan kom je vervolgens hetzelfde doen hier?quote:Op donderdag 29 december 2011 14:50 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Snap niet waarom je zo uitkijkt naar het verliezen van een thuiswedstrijd.
Ik denk dat Ajax na de winterstop herboren isquote:Op donderdag 29 december 2011 15:02 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Dus eerst vind je dat alle Feyenoorders lopen te trollen in het Ajaxtopic en dan kom je vervolgens hetzelfde doen hier?
Anyway--> Sfeer tijdens Feyenoord - Ajax is explosief, sfeer tijdens avondwedstrijd in de Kuip is magisch. Combinatie van beiden levert een onvergetelijke explosie van emoties, die bijna enkel te evenaren is in WK-finales.
Kan zijn, verandert niets aan hetgeen ik hierboven reeds zei.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax na de winterstop herboren is.
True story brah, daarom denk ik dat Feyenoord geen kans maakt.
Ik hou de pit erin, 1 troll reactie per 2 dagen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:05 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Kan zijn, verandert niets aan hetgeen ik hierboven reeds zei.
Onlineshop? Ja ik wel, hadden in plaats van 2 weken levertijd een uiteindelijke levertijd van bijna 4 weken. Maar ik kreeg wel op tijd bericht over de vertraging.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Iemand ervaring met feyenoord fanshop ?
Ik herinner je over precies een maand nog wel aan deze uitspraakquote:Op donderdag 29 december 2011 15:04 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax na de winterstop herboren is.
True story brah, daarom denk ik dat Feyenoord geen kans maakt.
Hmmn oke ja ik heb gisyer wat bestelt daaro tevens bij bol van beide mail gehad dat het er vandaag ging zijn maar bol heb ik al binnen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:19 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Onlineshop? Ja ik wel, hadden in plaats van 2 weken levertijd een uiteindelijke levertijd van bijna 4 weken. Maar ik kreeg wel op tijd bericht over de vertraging.
Ik heb er ooit een shirt gekocht. Prima service, binnen een week binnen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
is wel voor het eerst in lange tijd dat Ajax niet de absolute favoriet is, wordt een leuke wedstrijd in ieder gevalquote:Op donderdag 29 december 2011 15:21 schreef inZanity het volgende:
[..]
Ik herinner je over precies een maand nog wel aan deze uitspraak
Oh ja, vergeten te melden: Ze moesten het voor mij naar België versturen.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:21 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Hmmn oke ja ik heb gisyer wat bestelt daaro tevens bij bol van beide mail gehad dat het er vandaag ging zijn maar bol heb ik al binnen.
Daar is al genoeg over gezaagd.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:22 schreef Dekatria het volgende:
Hebben die trollende Ajacieden hier niet een bestuurlijke crisis om over te zagen in hun eigen topic?
Inderdaad, kan overigens alleen maar ons nadeel werken denk ik.quote:Op donderdag 29 december 2011 15:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
is wel voor het eerst in lange tijd dat Ajax niet de absolute favoriet is, wordt een leuke wedstrijd in ieder geval, die ik helaas wegens vakantie zal missen
Agh, agh.. Hij gaf alleen aan verder te willen kijken als die jap weer gehuurd werd.. Boehoe.. Eerder logisch.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:40 schreef inZanity het volgende:
[..]
Dit dus. Liever kwijt dan rijk zulke gastjes.
[..]
Daarvoor al zelfs, toen ie aangaf te willen vertrekken als ie niet aan spelen toe zou komen zonder ook maar iets te hebben laten zien.
Die Paul van hier die had een keer een shirt besteld daar en dat was niet zo goed verlopen geloof ikquote:Op donderdag 29 december 2011 15:15 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hopelijk vraagt-ie zich wel af hoe het komt dat hij zelfs zónder Ryo geen basisplaats meer heeft.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Agh, agh.. Hij gaf alleen aan verder te willen kijken als die jap weer gehuurd werd.. Boehoe.. Eerder logisch.
Hij liep toen die Ryo weg was ook al weer te zeiken hoor.quote:Op donderdag 29 december 2011 17:27 schreef Keltie het volgende:
[..]
Agh, agh.. Hij gaf alleen aan verder te willen kijken als die jap weer gehuurd werd.. Boehoe.. Eerder logisch.
Hij kreeg toen nog geld toe volgens mij, bij het terugvorderenquote:Op donderdag 29 december 2011 17:33 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Die Paul van hier die had een keer een shirt besteld daar en dat was niet zo goed verlopen geloof ik
http://www.vi.nl/Nieuws-i(...)-voor-Afrika-Cup.htmquote:Eric Gerets, bondscoach van Marokko, heeft vier spelers met een Nederlandse connectie opgeroepen voor de Afrika Cup. De Belgische keuzeheer liet tevens weten dat de Ajacieden Ismail Aissati en Mounir El Hamdaoui niet zijn gekozen voor de eindronde.
Wel gekozen zijn Feyenoorder Karim El Ahmadi, Nordin Amrabat - de aanvaller speelt nu voor Kayserispor maar speelde in Nederland bij FC Omniworld, VVV-Venlo en PSV -, SC Heerenveen-aanvaller Oussama Assaidi en Mbark Boussoufa. De spelverdeler van het Russische Anzhi Makhachkala is geboren in Amsterdam en had zijn voetbalopleiding bij Ajax.
Nee joh. Oprotten, allemaal. Volgend seizoen zal Achahbar ook wel meer minuten willen makenquote:Op donderdag 29 december 2011 18:26 schreef TheGreatHooD het volgende:
Wtf man het is toch goed dat die jongen wel een beetje gedreven is en dat hij basisplaats wil staan. IMO werkt die gozer er keihard voor dus echt dingen kwalijk nemen doe k niet. Maar als die weggaat so be it. Zo goed is die atm nou ook weer niet.
Deze manquote:Op donderdag 29 december 2011 19:43 schreef eight het volgende:
Cabral verkopen en Ryo huren.
Met Ryo-Guidetti-Schaken doe je gewoon om de titel.
Ja, dan zijn we lekker af met 2 spelers die we voor andere clubs opleiden en volgend jaar vertrokken zijn. Er moet ook een evenwicht zijn tussen lange-termijn denken en korte-termijn denken, natuurlijk.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:43 schreef eight het volgende:
Cabral verkopen en Ryo huren.
Met Ryo-Guidetti-Schaken doe je gewoon om de titel.
Cabralletje is een zwakke schakel in je elftal. Loopt bovendien al ruim een jaar te zaniken dat hij meer een basisplaats eist. Alsof hij de enige buitenspeler is.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, dan zijn we lekker af met 2 spelers die we voor andere clubs opleiden en volgend jaar vertrokken zijn. Er moet ook een evenwicht zijn tussen lange-termijn denken en korte-termijn denken, natuurlijk.
Dan zijn we wat mij betreft veel te afhankelijk van externe factoren. Het lijkt me niet niet verstandig om een beleid op te stellen dat floreert bij de gratie of goodwill van andere clubs.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:47 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Cabralletje is een zwakke schakel in je elftal. Loopt bovendien al ruim een jaar te zaniken dat hij meer een basisplaats eist. Alsof hij de enige buitenspeler is.
Als je hem nu niet verkoopt loopt hij straks toch gratis de deur uit. Want bijtekenen wil hij ook niet.
Het is wel zo dat wanneer de huurperiodes goed verlopen, en dat doen ze( Kijk naar Guidetti dit seizoen en Miyaichi vorig seizoen. ), dat meer clubs geïnteresseerd zijn in het verhuren van toptalenten aan Feyenoord. Dat zie ik niet als een negatief verschijnsel, ware het niet dat je je eigen jeugd voor moet laten gaan. Je verdient er helaas niks aan en dat is dan wel een groot nadeel. Zonder transferinkomsten is het zeer lastig voor een professionele voetbalclub om mee te doen met de top.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dan zijn we wat mij betreft veel te afhankelijk van externe factoren. Het lijkt me niet niet verstandig om een beleid op te stellen dat floreert bij de gratie of goodwill van andere clubs.
Zo'n Cabral moet je gewoon na de winterstop laten bijtekenen. Wil hij dat niet, dan weet je genoeg en moet je hem in de zomer gewoon van de hand doen.
Je ziet het bij Arsenal die nu Ryo weer hier wil stallen, en hopelijk dus ook straks met City. Eigen jeugd gaat voor, maar goeie huurconnecties zijn een prachtig middel om effectief een gat in de selectie te dichten.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef Fuszy het volgende:
Het is wel zo dat wanneer de huurperiodes goed verlopen, en dat doen ze( Kijk naar Guidetti dit seizoen en Miyaichi vorig seizoen. ), dat meer clubs geïnteresseerd zijn in het verhuren van toptalenten aan Feyenoord.
Simpel: Ryo => Cabral.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:51 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dan zijn we wat mij betreft veel te afhankelijk van externe factoren. Het lijkt me niet niet verstandig om een beleid op te stellen dat floreert bij de gratie of goodwill van andere clubs.
Zo'n Cabral moet je gewoon na de winterstop laten bijtekenen. Wil hij dat niet, dan weet je genoeg en moet je hem in de zomer gewoon van de hand doen.
Dit. En niet meer dan dat. Hoe jammer het ook is, moet je toch voor eventuele transfer-inkomsten kiezen van je eigen jeugd, ondanks dat zo'n huurling misschien beter is. We hebben aardig wat schulden af te betalen en dat gaat het snelste door grote slagen te maken met transfers.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:57 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Je ziet het bij Arsenal die nu Ryo weer hier wil stallen, en hopelijk dus ook straks met City. Eigen jeugd gaat voor, maar goeie huurconnecties zijn een prachtig middel om effectief een gat in de selectie te dichten.
Ik ben het ook volledig met je eens dat Ryo vele malen beter is en dat de combi Guidetti-Ryo een lust voor het oog zou zijn. Het lijkt me alleen niet verstandig om het komende halve seizoen een half elftal op vertrekkende spelers te bouwen (El Ahmadi, Bakkal, Guidetti, Ryo).quote:Op donderdag 29 december 2011 19:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Simpel: Ryo => Cabral.
Behalve als je van mr Cabral concrete toezeggingen krijgt dat hij bijtekent voor de transfermarkt sluit in januari. Dan kun je dat hele continuïteit-argument nog eens laten meewegen. Anders gaat het niet op.
Volgend jaar zijn we die Guidetti waarschijnlijk ook kwijt. Dus lekker met Ryo samen een heerlijk seizoen draaien dat Feyenoord-waardig is. Mag ook wel weer een x voor Het Legioen.
nog 1 of 2 huurspelers erbij in de selectie moet goed kunnen. Daarnaast weet je al dat Ryo een toegevoegde waarde is en gezien de financiën van feijenoord zou dit een mooi scenario zijn. Mits Cabral niet voor prikkie verkocht wordt natuurlijkquote:Op donderdag 29 december 2011 19:45 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, dan zijn we lekker af met 2 spelers die we voor andere clubs opleiden en volgend jaar vertrokken zijn. Er moet ook een evenwicht zijn tussen lange-termijn denken en korte-termijn denken, natuurlijk.
Inderdaad. Cabral gaat straks dwars liggen, dat voel je gewoon.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Simpel: Ryo => Cabral.
Behalve als je van mr Cabral concrete toezeggingen krijgt dat hij bijtekent voor de transfermarkt sluit in januari. Dan kun je dat hele continuïteit-argument nog eens laten meewegen. Anders gaat het niet op.
Dachten we afgelopen zomer toch ook van dit seizoen met z'n allen? Dat het een groot drama zou worden omdat onze belangrijkste mensen (Fer en Wijnaldum) wegliepen.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:05 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik ben het ook volledig met je eens dat Ryo vele malen beter is en dat de combi Guidetti-Ryo een lust voor het oog zou zijn. Het lijkt me alleen niet verstandig om het komende halve seizoen een half elftal op vertrekkende spelers te bouwen (El Ahmadi, Bakkal, Guidetti, Ryo).
Ik vind dat het sterke middenveld de meeste credits verdient, maar Guidetti speelt idd ook zeer goedquote:Op donderdag 29 december 2011 20:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dachten we afgelopen zomer toch ook van dit seizoen met z'n allen? Dat het een groot drama zou worden omdat onze belangrijkste mensen (Fer en Wijnaldum) wegliepen.
Juist dankzij die Guidetti loopt het nu als een trein. Zelfde vorig jaar met Ryo, voor zijn komst waren we rijp voor degradatie en daarna rolden we psv thuis op.
Laat maar komen die huurspelers, hopelijk heeft Martin daar in Manchester de samenwerking nog veel verder uitgebreid.![]()
quote:Op donderdag 29 december 2011 20:20 schreef eight het volgende:
[..]
Ik vind dat het sterke middenveld de meeste credits verdient, maar Guidetti speelt idd ook zeer goed
Dat dachten we idd allemaal. Ik denk alleen wel dat zo'n wederopstanding geen tweede keer gaat voorkomen. We hebben geluk dat we met Clasie een speler hebben die een ongekende ontwikkeling doormaakt en dat een El Ahmadi ineens beter speelt dan de 2 vorige seizoenen bij elkaar. Dat een van Geel een Bakkal uit de hoge hoed tovert, waar iedereen het eigenlijk wel in zag zitten. Dat huurling Guidetti het goed doet en met zijn 19 jaar de boel zelfs kan opzwepen.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:12 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dachten we afgelopen zomer toch ook van dit seizoen met z'n allen? Dat het een groot drama zou worden omdat onze belangrijkste mensen (Fer en Wijnaldum) wegliepen.
Juist dankzij die Guidetti loopt het nu als een trein. Zelfde vorig jaar met Ryo, voor zijn komst waren we rijp voor degradatie en daarna rolden we psv thuis op.
Laat maar komen die huurspelers, hopelijk heeft Martin daar in Manchester de samenwerking nog veel verder uitgebreid.![]()
Jep, zien we volgend jaar wel weerquote:Op donderdag 29 december 2011 20:38 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat dachten we idd allemaal. Ik denk alleen wel dat zo'n wederopstanding geen tweede keer gaat voorkomen. We hebben geluk dat we met Clasie een speler hebben die een ongekende ontwikkeling doormaakt en dat een El Ahmadi ineens beter speelt dan de 2 vorige seizoenen bij elkaar. Dat een van Geel een Bakkal uit de hoge hoed tovert, waar iedereen het eigenlijk wel in zag zitten. Dat huurling Guidetti het goed doet en met zijn 19 jaar de boel zelfs kan opzwepen.
Het is gewoon een grote combinatie van puzzelstukjes die op z'n plek gevallen is (ook gewoon te danken aan KGB) die ik bij een vertrek van veel sterkhouders (wat gewoon het geval gaat zijn bij het huren van dergelijke spelers) geen tweede keer zie gebeuren.
Maar ach...aan de andere kant: uiteindelijk zal het ook allemaal wel weer loslopen heb ik het idee. Zo'n Vormer is een prima spelertje voor volgend jaar. Een Mokotjo kan nu zijn belofte beginnen inlossen en aanvallend moet er dan maar gehuurd gaan worden of creatief gekocht.
Meneer heeft niks te eisen. Als we iets hebben geleerd van het verleden, dan is het wel dat die snotapen gewoon wat tegengas moeten krijgen i.p.v. elke keer hun zin uit angst voor een vertrek.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Jep, zien we volgend jaar wel weer
Die Cabral laten alleen spelen omdat hij anders dreigt met een vertrek is sowieso geen optie.
Even voor de goede orde: Nu speelt hij en is hij nog steeds ontevreden. Meneer eist een basisplaats
Dat maak jij ervan ja.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:50 schreef Stokstaart het volgende:
Even voor de goede orde: Nu speelt hij en is hij nog steeds ontevreden. Meneer eist een basisplaats
Heb je gelijk in. Overigens vind ik dat Feyenoord nu wel heeft aangetoond dat het een meer dan goede leerschool is voor dergelijke talenten. Op basis daarvan zouden ze gewoon het standpunt vast moeten houden dat er niets of weinig voor die talenten wordt betaald. De clubs zien hun talenten beter worden en meer waard worden, Feyenoord heeft een goede speler en ziet het 'korte-termijn' probleem gecompenseerd worden door het feit dat zo'n talent (bijna) niets moet kosten.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat maak jij ervan ja.Het enige wat hij toen zei is dat als Ryo weer wordt gehuurd hij wellicht ergens anders zijn speelminuten moet gaan maken. Ook niet vreemd natuurlijk, Feyenoord gaat geen 500k tot een miljoen betalen om iemand op de bank te zetten. Dat was bij voorbaat al een ongelijke strijd geweest.
Vorig jaar heeft hij best veel wedstrijden gespeeld (als invaller) maar kon ook toen niet overtuigen.quote:Op donderdag 29 december 2011 20:52 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Meneer heeft niks te eisen. Als we iets hebben geleerd van het verleden, dan is het wel dat die snotapen gewoon wat tegengas moeten krijgen i.p.v. elke keer hun zin uit angst voor een vertrek.
Ik ken 'm niet, dus dat van die mentaliteit zou ik niet echt kunnen zeggen. Het is wel zo dat de beste speler in principe altijd speelt. Dat hij niet in de basis staat moet hem toch genoeg zeggen over zijn eigen prestaties op de trainingen en in het veld lijkt me.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Vorig jaar heeft hij best veel wedstrijden gespeeld (als invaller) maar kon ook toen niet overtuigen.
Het is nu toch ook niet zo dat hij totaal geen speeltijd krijgt? Alleen tussen wat meneer wenselijk acht en wat Koeman van plan is zit een wereld van verschil.
Na die hattrick tegen Roda is hij een beetje gaan zweven. Maar eigenlijk kon je in de zomerstop al zien wat voor type ventje het is. Mentaliteit van niks en voetballend gezien ook niet van dusdanige kwaliteit dat hij onmisbaar is.
Koning Schaken op rechts en Cissé op links en dan Cabral als invaller. Loopt toch prima zo?quote:Op donderdag 29 december 2011 21:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik ken 'm niet, dus dat van die mentaliteit zou ik niet echt kunnen zeggen. Het is wel zo dat de beste speler in principe altijd speelt. Dat hij niet in de basis staat moet hem toch genoeg zeggen over zijn eigen prestaties op de trainingen en in het veld lijkt me.
Precies. De Van Persie behandeling.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:05 schreef Stokstaart het volgende:
En kan me ook nog een wedstrijd herinneren waar hij door een deel van Het Legioen werd uitgefloten
Met het essentiële verschil dat bij van Persie het talent er vanaf droop en dat er bij Cabral grote twijfels zijn. De vergelijking gaat dus ook niet echt op vind ik.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:13 schreef Caland het volgende:
Ik vergelijk hem helemaal niet met Van Persie. Ik zie echter wel duidelijk een parallel tussen dergelijke talenten en de behandeling van een deel van het Legioen dat daarmee gepaard gaat.
Zat jij ook niet zo heel lang geleden te schreeuwen dat die Guidetti maar z'n muil moest houwe?
Ik vergelijk ze ook helemaal niet.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:16 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Met het essentiële verschil dat bij van Persie het talent er vanaf droop en dat er bij Cabral grote twijfels zijn. De vergelijking gaat dus ook niet echt op vind ik.
Nee, maar de houding van het Legioen t.o.v. de spelers in kwestie wel en die hangt volgens mij toch echt samen met het talent/prestaties.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze ook helemaal niet.
Mwah, je ziet alleen steeds terugkomen dat talenten die iets met hun kop boven het maaiveld uitsteken binnen no time worden afgebrand als de prestaties een keer tegenvallen. Die verschrikkelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' houding. Ook gewoon de reden, als ik daar toch weer op terugkom, dat je Van Persie nooit met respect over Feyenoord hoort praten.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:19 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee, maar de houding van het Legioen t.o.v. de spelers in kwestie wel en die hangt volgens mij toch echt samen met het talent/prestaties.
V Persie is een Jood. Komt ook van Kralingen en helemaal niet van Zuid.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, je ziet alleen steeds terugkomen dat talenten die iets met hun kop boven het maaiveld uitsteken binnen no time worden afgebrand als de prestaties een keer tegenvallen. Die verschrikkelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' houding. Ook gewoon de reden, als ik daar toch weer op terugkom, dat je Van Persie nooit met respect over Feyenoord hoort praten.
Dat vind ik van v. Persie ook wel redelijk makkelijk. Wanneer hij met zo'n attitude bij Arsenal was binnengekomen was dat daar ook niet gepikt.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, je ziet alleen steeds terugkomen dat talenten die iets met hun kop boven het maaiveld uitsteken binnen no time worden afgebrand als de prestaties een keer tegenvallen. Die verschrikkelijke 'doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg' houding. Ook gewoon de reden, als ik daar toch weer op terugkom, dat je Van Persie nooit met respect over Feyenoord hoort praten.
Haha, de drama destijds in Rotterdam kon niet beter geillustreerd worden dan de komst van v. Beukering en de 10-0 nederlaag.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:16 schreef Gert het volgende:
Gaat Cabral de stap naar een completere voetballer maken of niet... ik zou m'n geld er niet op zetten maar hij wordt 21 volgende maand. Het kan nog.
Toch is deze discussie (Cabral houden of Ryo huren) al een hele vooruitgang ten opzichte van de vorige winterstop.
Toen kwam Jhonnie van de [ afbeelding ] ons versterken met zijn acceleratievermogen.
Met dank aan de internationale contacten van Don Leo.
Omdat de prestaties nu goed zijn ja. Toen hij de klassieker niet speelde en geen veldgoals maakte kreeg hij ook heel wat voor z'n kiezen. Dan wel op twitter, maar toch.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:23 schreef kapiteintje het volgende:
Kijk maar naar Guidetti...veel gekker dan dat kan het toch niet en hij wordt omarmd door het Legioen. Komt omdat hij het gewoon op het veld laat zien.
En terecht. Ze krijgen meer dan royaal betaald om het op het veld te laten zien.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat de prestaties nu goed zijn ja. Toen hij de klassieker niet speelde en geen veldgoals maakte kreeg hij ook heel wat voor z'n kiezen. Dan wel op twitter, maar toch.
Ook hier riep iemand dat Fernandez beter was trouwens
Van Persie heeft juist in interviews aangegeven dat hij in zijn Feyenoord-tijd een verschrikkelijk vervelend arrogant mannetje was. Die snapt het volkomen.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Is allemaal allang uitgelegd door hem zelf joh:quote:Op donderdag 29 december 2011 21:23 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat vind ik van v. Persie ook wel redelijk makkelijk. Wanneer hij met zo'n attitude bij Arsenal was binnengekomen was dat daar ook niet gepikt.
Die houding waar jij het over hebt hekel ik ook, maar nogmaals () alles valt of staat met de prestaties van een speler. Kijk maar naar Guidetti...veel gekker dan dat kan het toch niet en hij wordt omarmd door het Legioen. Komt omdat hij het gewoon op het veld laat zien.
Omdat hij super-talentvol was, maar het nog niet echt in prestaties om had gezet. Overigens vind ik Kalou ook wel een zeer goede voetballer die mensen van onze leeftijd nog hebben kunnen zien in de Kuip. Heeft alleen de pech dat hij bij Chelsea niet 100% vertrouwen kreeg en krijgt. Moet lekker naar Arsenal gaan.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:31 schreef Caland het volgende:
Maar ook hij werd niet op handen gedragen trouwens door het Legioen. Toch jammer, samen met Ono heb ik nooit betere/talentvollere voetballers in de Kuip zien rondlopen.
En dan geven we die twee nsb'ers (achteraf) wel onbeperkt krediet
Wat een held was dat ja. Balen alleen van die blessures.quote:
En dan heeft Cabral nog niet de helft van Van Persies talent, dus die moet nog veel harder aan de bak om echt iets te bereiken.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:30 schreef Stokstaart het volgende:
Was echt alleen maar met zichzelf bezig. Door Bergkamp die zich heeft ontpopt als ware nestor is hij pas een teamspeler geworden. Dat zelfde kan gezegd worden van Cabral, probleem alleen is dat zo'n jongen dat zelf moet inzien op zeker moment. Wij hebben nu niet zo'n nestor.
Geweldige speler idd.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:35 schreef Caland het volgende:
Als Ono niet van glas was had hij minimaal twee keer de CL gewonnen nog. Wat een geweldenaar zeg.
Ging toen toch naar Urawa Red Diamonds ofzo?quote:Op donderdag 29 december 2011 21:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat een held was dat ja. Balen alleen van die blessures.
Hij speelt nog steeds trouwens
Voetbal oud of is hij pas rond 27quote:Op donderdag 29 december 2011 21:36 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Dat is een subjectief begrip.
Hij kan er wel komen, alleen dan zal er eerst iets om moeten in zijn kop. Denk dat hij zichzelf op dit moment beter vindt dan hij daadwerkelijk is op basis van zijn perfecte individuele techniek.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:35 schreef Gert het volgende:
[..]
En dan heeft Cabral nog niet de helft van Van Persies talent, dus die moet nog veel harder aan de bak om echt iets te bereiken.
Ja dat zal het zijn. Het is een fantastische voetballer, iedereeen ziet zijn enórme talent, de clubs staan voor hem in de rij en Van Marwijk denkt erover om hem op de plek van Robben te zetten. En wat doet het domme Kuip-volk in plaats van deze geweldenaar zijn talentvolle voeten te kussen: ze hebben kritiek. Tsss.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:39 schreef Dr.Mikey het volgende:
Al dat geblaat op Cabral altijd we houden niet van bal tovenaars in de kuip of ze moeten lekker gek doen.
Klopt, maar het feit dat er al discussie over is of hij wel of niet moet blijven en of hij wel of niet in de basis moet staan zegt wat mij betreft al dat hij gewoon meer moet laten zien dan dat hij nu doet.quote:
Waarvan 3 tegen een back die overduidelijk zijn dag niet had.quote:
Moet je ook gebruik van kunnen makenquote:Op donderdag 29 december 2011 21:55 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Waarvan 3 tegen een back die overduidelijk zijn dag niet had.
Hij staat in het veld om daar gebruik van te maken en daar krijgt hij dan ook grof voor betaald. Moeten we ook niet net doen alsof het allemaal zo bijzonder is.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:59 schreef TheFastOne het volgende:
[..]
Moet je ook gebruik van kunnen maken
Idd, las in de VI van deze week, dat hij de grote man is bij zo'n Japanse club, waar de vader van die nieuwe Vitesse-spits havenaar keeperstrainer is, al konden ze bij VI niet ff met hem praten omdat hij ziek wasquote:Op donderdag 29 december 2011 21:34 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wat een held was dat ja. Balen alleen van die blessures.
Hij speelt nog steeds trouwens
Een waarheid.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:01 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Hij staat in het veld om daar gebruik van te maken en daar krijgt hij dan ook grof voor betaald. Moeten we ook niet net doen alsof het allemaal zo bijzonder is.
Ook weer overdreven. Cabral is nu van het niveau waar we het mee moeten doen.quote:Op donderdag 29 december 2011 21:48 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn. Het is een fantastische voetballer, iedereeen ziet zijn enórme talent, de clubs staan voor hem in de rij en Van Marwijk denkt erover om hem op de plek van Robben te zetten. En wat doet het domme Kuip-volk in plaats van deze geweldenaar zijn talentvolle voeten te kussen: ze hebben kritiek. Tsss.
Zeker niet als je de kans krijgt Ryo in huis te halen.quote:
Dit.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:22 schreef TC03 het volgende:
Ik pleit voor max. 1 dragende huurspeler per seizoen. Anders ben je teveel bezig met de korte termijn.
Dat sowieso jaquote:Op donderdag 29 december 2011 22:17 schreef Gert het volgende:
[..]
wil eigenlijk gewoon Ryo weer in De Kuip zien
Eens. Kan niet zo zijn dat een basis-elf na elk jaar op 5 posities is veranderd.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:22 schreef TC03 het volgende:
Ik pleit voor max. 1 dragende huurspeler per seizoen. Anders ben je teveel bezig met de korte termijn.
Laten we anders gewoon een heel team huren.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:27 schreef Stokstaart het volgende:
Gewoon per seizoen kijken naar de beste spelers die je kunt krijgen lijkt me beter dan vooraf een of ander achterlijk protocol instellen
Per geval bekijken, wmb.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:22 schreef TC03 het volgende:
Cabral teert nog steeds op die paar leuke acties tegen Roda. Hoogste tijd dat hij weer eens iets gaat laten zien.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Per geval bekijken, wmb.
Had Cabral zijn kans gegrepen dit seizoen, dan was er überhaupt geen discussie geweest of Ryo zijn rentree in De Kuip moet maken.
En sowieso kan dreigen met Ryo al geen kwaad. Als het niet doorgaat, dan gaat Cabral hopelijk laten zien dat dit volkomen terecht was.
Verlies niet uit het oog dat je ook een bepaald signaal naar je jeugdspelers uitstraalt, wanneer je elk (half)jaar je plaats kunt verliezen aan een huurling die volledig voor zichzelf staat te spelen. Daar sta je dan, heel de jeugdopleiding doorlopen en het tot het eerste elftal gebracht, trouw bijgetekend in plaats van op 15-jarige leeftijd naar een Europese topclub te verkassen en dan wordt je vervolgens er naastgezet omdat de club een speler geen tijd meer geeft om zich te ontwikkelen. Ik snap die Cabral ook wel een beetje hoor dat hij geen zin heeft om te blijven als zo'n Ryo zonder enige schroom gewoon weer wordt gehuurd voor een half jaartje.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:47 schreef Lastpost het volgende:
Het huren van spelers heb ik weinig op tegen, mits ze daadwerkelijk veel beter zijn dan het alternatief dat je zelf onder contract hebt staan.
Ik hoef ook geen 6 man in de basis te zien die zich allemaal in de picture spelen bij de club die het salaris betaald, maar als je iemand kunt halen die je significant beter maakt als team moet je dit niet nalaten, ook op huurbasis niet.
Al zijn die jonge knapen van Varkenoord het echte kapitaal van de club en dat moet niet verloren gaan door het huren van andere spelers, maar een enkeling die het team naar een hoger niveau tilt is van mij meer dan welkom.
En als een Cabral liever vertrekt bij de komst van Ryo geeft dat ook wel aan hoe die jongen met z'n vak omgaat, je kunt het ook positief bekijken en een hoop leren van zo'n jongen en de strijd aangaan i.p.v zeuren dat je dan alle opties bekijkt.
We zijn geen Telstar hè, of een Helmond Sport. Waar je een paar seizoenen de gelegenheid krijgt om lekker aan te pielen met je lekker gekke schijnbewegingen.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Verlies niet uit het oog dat je ook een bepaald signaal naar je jeugdspelers uitstraalt, wanneer je elk (half)jaar je plaats kunt verliezen aan een huurling die volledig voor zichzelf staat te spelen. Daar sta je dan, heel de jeugdopleiding doorlopen en het tot het eerste elftal gebracht, trouw bijgetekend in plaats van op 15-jarige leeftijd naar een Europese topclub te verkassen en dan wordt je vervolgens er naastgezet omdat de club een speler geen tijd meer geeft om zich te ontwikkelen. Ik snap die Cabral ook wel een beetje hoor dat hij geen zin heeft om te blijven als zo'n Ryo zonder enige schroom gewoon weer wordt gehuurd voor een half jaartje.
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant wil je wel een bepaalde vorm van continuïteit waarborgen. Anders ben je overgeleverd aan toeval/geluk met huurspelers.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:56 schreef Stokstaart het volgende:
Ach man, vorig jaar hadden we een heel elftal vol met middelmaat uit eigen kweekvijver en toen liepen ze uiteindelijk toch ook zo de deur uit? Luc, Fer, Wijnaldem.
Je moet een bepaald niveau ambiëren als club om grote talenten te kunnen behouden. Als dat alleen kan met 3 of 4 gehuurde gasten zie ik het probleem niet zo.
Anderzijds moet je ook niet vergeten dat het niet om de speler in kwestie draait, maar om de club en die wenst een zo goed mogelijk resultaat te halen.quote:Op donderdag 29 december 2011 22:50 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Verlies niet uit het oog dat je ook een bepaald signaal naar je jeugdspelers uitstraalt, wanneer je elk (half)jaar je plaats kunt verliezen aan een huurling die volledig voor zichzelf staat te spelen. Daar sta je dan, heel de jeugdopleiding doorlopen en het tot het eerste elftal gebracht, trouw bijgetekend in plaats van op 15-jarige leeftijd naar een Europese topclub te verkassen en dan wordt je vervolgens er naastgezet omdat de club een speler geen tijd meer geeft om zich te ontwikkelen. Ik snap die Cabral ook wel een beetje hoor dat hij geen zin heeft om te blijven als zo'n Ryo zonder enige schroom gewoon weer wordt gehuurd voor een half jaartje.
Verschil is dat zo'n huurling na een half jaar of een jaar weer vertrekt om met zijn opgedane ervaring niet het team van Feyenoord sterk te houden, maar een ander team te versterken. Een team wordt beter van concurrentie zolang de sterkere het team sterk houdt door langer dan een half jaar te blijven idd.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:01 schreef Gert het volgende:
[..]
We zijn geen Telstar hè, of een Helmond Sport. Waar je een paar seizoenen de gelegenheid krijgt om lekker aan te pielen met je lekker gekke schijnbewegingen.
Kom nou niet aan met dat Cabral niet vele wedstrijden de gelegenheid heeft gehad om te laten zien wat hij in zijn mars heeft.
De concurrentie mag best pittig zijn. Daar moet Feyenoord zo snel mogelijk weer naar terug. Een spelersgroep wordt er alleen maar beter van als je moet knokken voor je plek.
Dit jaar 2 huurlingen, wat denk je dat het met de waarde en ontwikkeling van een Clasie doet als hij in een elftal speelt met beter spelers? Of van een Stefan en een Kelvinquote:Op donderdag 29 december 2011 23:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Verschil is dat zo'n huurling na een half jaar of een jaar weer vertrekt om met zijn opgedane ervaring niet het team van Feyenoord sterk te houden, maar een ander team te versterken. Een team wordt beter van concurrentie zolang de sterkere het team sterk houdt door langer dan een half jaar te blijven idd.
Wat ik bedoel, is dat het gunstig voor de hele selectie is wanneer het algehele niveau een tijdje wordt opgekrikt. Een speler met heel veel talent, of een fantastische instelling, of alletwee, verhoogt het niveau van trainingen en wedstrijden. Daar kunnen andere spelers hun voordeel mee doen.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:04 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Verschil is dat zo'n huurling na een half jaar of een jaar weer vertrekt om met zijn opgedane ervaring niet het team van Feyenoord sterk te houden, maar een ander team te versterken. Een team wordt beter van concurrentie zolang de sterkere het team sterk houdt door langer dan een half jaar te blijven idd.
Ook is het elke keer weer een enorme gok. niet elke huurspeler is van het kaliber Guidetti.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat ik bedoel, is dat het gunstig voor de hele selectie is wanneer het algehele niveau een tijdje wordt opgekrikt. Een speler met heel veel talent, of een fantastische instelling, of alletwee, verhoogt het niveau van trainingen en wedstrijden. Daar kunnen andere spelers hun voordeel mee doen.
Komt nog bij dat een tijdelijke kwaliteits-injectie het verschil kan betekenen tussen wel of geen EL, of misschien zelfs tussen EL of CL.
Het is dus m.i. iets te kort door de bocht om te stellen dat je alleen maar profijt hebt van een huurling zolang die aanwezig is.
Een "enorme" gok gaat me te ver. Je kunt met een redelijke waarschijnlijkheid verwachten dat toptalenten van grote Premier League-clubs een versterking zullen zijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook is het elke keer weer een enorme gok. niet elke huurspeler is van het kaliber Guidetti.
Serieus? Die topclubs halen ze met treinwagons tegelijk joh. Daar zit ook zo enorm veel troep tussen. Dat Marokkaantje laatst van Arsenal bij Vitesse bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Een "enorme" gok gaat me te ver. Je kunt met een redelijke waarschijnlijkheid verwachten dat toptalenten van grote Premier League-clubs een versterking zullen zijn.
Maar dan gooi je dus wel letterlijk een halve miljoen tot een miljoen in de Maas aan salaris.quote:En in het allerergste geval is het niks. De deal moet uiteraard zodanig zijn dat je niet verplicht bent om de gehuurde speler te blijven opstellen.
Dat doe je ook wanneer je een speler aantrekt die niet rendeert, ook daar hebben we tal van voorbeelden van en daarbij kun je datzelfde bedrag keer het aantal contractjaren tellen.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:31 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar dan gooi je dus wel letterlijk een halve miljoen tot een miljoen in de Maas aan salaris.
Mwah. Vooral van Engelse jeugdspelers kan je dat vaak niet zeggen. Die jeugdcompetities daar stellen vaak niet bijzonder veel voor. Je zou dan alleen van spelers van het kaliber Guidetti uit moeten gaan, die ook veel interlands op zijn naam heeft staan. Maar daar betaal je dan ook wel fors voor. De vijver daaronder is imo wel echt net als een surprise eiquote:Op donderdag 29 december 2011 23:35 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Dat doe je ook wanneer je een speler aantrekt die niet rendeert, ook daar hebben we tal van voorbeelden van en daarbij kun je datzelfde bedrag keer het aantal contractjaren tellen.![]()
En het is natuurlijk ook weer niet zo dat het een pakje voetbalkaarten of een kindersuprise ei is, waarbij je na betaling pas weet wat voor voetballer er in zit, je kunt jeugdspelers ook prima scouten en ook van dergelijke gasten zijn voldoende statistieken en beeld opnames.
Mag ook tijd worden moet ik zeggen, al moeten we ook niet terug naar de situatie waarbij spelers bijna gehaald leken te worden voor de beloften competitie.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:41 schreef Caland het volgende:
Ik las trouwens ergens dat Feyenoord eindelijk werk gaat maken van het beloftenteam. Zodat het ook echt een springplank kan worden ipv het bij elkaar geraapte zooitje dat het nu is.
Er verandert dus eigenlijk geen fuckquote:'Het stelen van talent moet stoppen, met hulp van FIFA'
Fabio Capello maakt zich sterk voor betere FIFA-reglementen omtrent de 'handel' in jeugdspelers. Diverse topclubs in Europa, met name die in de Premier League, maken er een sport van talenten op zo jong mogelijke leeftijd al richting hun jeugdopleidingen te halen. De bondscoach van Engeland vindt dat daar paal en perk aan moet worden gesteld.
“Er moet ergens een grens getrokken worden”, zegt Capello donderdag tegen Reuters. “Clubs scouten overal op aarde naar talenten en stelen jonge spelers. De FIFA zou nieuwe regels in het leven moeten roepen. Ik heb met Michel Platini (UEFA-voorzitter, red.) gesproken; in de toekomst zal het topclubs verboden worden spelers op jonge leeftijd weg te kapen.” De wereldvoetbalbond heeft in haar reglementen opgenomen dat voetballers onder achttien jaar niet verhandeld mogen worden.
Er is echter één keerzijde; wanneer de ouders van de speler meeverhuizen naar de nieuwe plaats van bestemming om een reden die niet met voetbal te maken heeft, is het wél toegestaan. Eén van de beroemdste voorbeelden uit het verleden is het vertrek van Cesc Fàbregas op zestienjarige leeftijd van Barcelona naar Arsenal. Afgelopen zomer kochten de Catalanen hun zelfopgeleide middenvelder terug voor een bedrag van 29 miljoen euro.
Ook Nederlandse talenten maakten de laatste jaren op jonge leeftijd al de overstap van een Nederlandse club naar een Premier League-vereniging. Zo verhuisde Patrick van Aanholt op zijn zeventiende van PSV naar Chelsea en was Oguzhan Özyakup pas vijftien, toen hij AZ achter zich liet voor Arsenal. Feyenoord werd het zwaarst getroffen, de laatste jaren. De Rotterdammers raakten Rajiv van la Parra (Caen), Kyle Ebecilio (Arsenal), Karim Rekik (Manchester City), Jeffrey Bruma en Nathan Aké (beiden Chelsea) al op jonge leeftijd kwijt.
Kunnen ze net zo goed die clausule verstrengen of weglaten...quote:Op donderdag 29 december 2011 23:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Er verandert dus eigenlijk geen fuckWeer zo'n schijnmaatregel.
Ik las het ook net, schiet niet veel op maar het is wel goed dat mensen als Capello aan de bel trekkenquote:Op donderdag 29 december 2011 23:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Er verandert dus eigenlijk geen fuckWeer zo'n schijnmaatregel.
En toch denk ik dan, stel dat een afbouwende grotere speler zich voor specifiek het B-elftal aan de club verbindt. Dat heb je iemand waarvan die talenten ontzettend veel leren, ook omdat het team als geheel beter gaat draaien. Plus je hebt het voordeel dat in situaties als dit seizoen dat Fernandez 6 wedstrijden aan zijn broek krijgt, Guidetti griep heeft er misschien nog een Mackaay rondloopt in het tweede die nog een wedstrijd trekt.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:47 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Mag ook tijd worden moet ik zeggen, al moeten we ook niet terug naar de situatie waarbij spelers bijna gehaald leken te worden voor de beloften competitie.
"Laten we het contract van die jongen maar verlengen want hij is belangrijk voor het B-elftal.", daar leek het af en toe op
Dat is wel riskanter als het een miskoop blijkt, want dan zit je er voor 3 jaar aan vast.quote:Op donderdag 29 december 2011 23:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je gelijk, aan de andere kant wil je wel een bepaalde vorm van continuïteit waarborgen. Anders ben je overgeleverd aan toeval/geluk met huurspelers.
Als je met het geld voor een huursom ook een transfervrije speler kunt halen (met iets minder kwaliteiten) maar je die wel voor 3 seizoenen vastlegt, dan zou ik hiervoor opteren.
Babovic!!! Wat een held is dat. Heb hem achter op een shirt staan, daar zijn er niet veel van volgens mij.quote:Op vrijdag 30 december 2011 06:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is wel riskanter als het een miskoop blijkt, want dan zit je er voor 3 jaar aan vast.
Je moet er toch niet aan denken dat we Lumb, Ignjatovic, Babovic en Laursen voor drie jaar vast hadden gelegd?
Vergeet Simon niet...quote:Op vrijdag 30 december 2011 06:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is wel riskanter als het een miskoop blijkt, want dan zit je er voor 3 jaar aan vast.
Je moet er toch niet aan denken dat we Lumb, Ignjatovic, Babovic en Laursen voor drie jaar vast hadden gelegd?
Maar die had de potentie want hij rende toch die spelers van Sparta voorbijquote:
Ik was serieus mee in die hype, ik was overtuigd dat we de new and improved Dszuszak(?) in huis hadden.quote:Op vrijdag 30 december 2011 12:56 schreef Cara het volgende:
[..]
Maar die had de potentie want hij rende toch die spelers van Sparta voorbij![]()
quote:Feyenoord belegt van 9 tot en met 15 januari een trainingskamp in het Spaanse Marbella. Ronald Koeman zal daar zijn selectie maximaal proberen voor te bereiden op de tweede seizoenshelft. De oefenmeester zal tevens enkele jeugdspelers meenemen. Annas Achahbar, Terence Kongolo, Matthew Steenvoorden, Tony Trindade de Vilhena en Mats van Huijgevoort vliegen met de manschappen van Koeman mee.
Feyenoord zal de gehele week verblijven op het Marbella Football Center. Op het complex worden de trainingen afgewerkt en bovendien zal er op 14 januari een oefenduel gespeeld worden tegen het Zwitserse FC Basel. Zowel de trainingen als de wedstrijd wordt live via de site van het MFC worden uitgezonden, zo meldt MFC via haar website.
Het was meer hoop uit wanhoop. Omdat het zó verschrikkelijk kut ging.quote:Op vrijdag 30 december 2011 13:34 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ik was serieus mee in die hype, ik was overtuigd dat we de new and improved Dszuszak(?) in huis hadden.
Is er van Ignjatovic ook niet toegegeven dat hij puur en alleen is aangetrokken op basis van een samengestelde dvd?quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:08 schreef DonRaja het volgende:
Wat ik me ook niet kon voorstellen: waren die Lumb, Ignjatovic en Larsen echt zó slecht?
Lumb was toch zelfs international? Ik heb ze geen van allen zien spelen namelijk.
Wow, complimenten voor hun zaakwaarnemers dan. Die hebben goede skills in het vervaardigen van dvd's...quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:15 schreef Caland het volgende:
Ja. Die waren echt zo slecht.
Vooral Larsen, die kon er echt helemaal niets van.
De scouting had hem wel irl aan het werk gezien of zo. Been alleen op dvd. Maar die had het ook veel te druk met hard trainen.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:16 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Is er van Ignjatovic ook niet toegegeven dat hij puur en alleen is aangetrokken op een een samengestelde dvd?
Inhuren voor Swerts en er op die manier nog wat geld uit slaan?quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:17 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Wow, complimenten voor hun zaakwaarnemers dan. Die hebben goede skills in het vervaardigen van dvd's...
ja, op zijn golfswing...quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:18 schreef Gert het volgende:
[..]
De scouting had hem wel irl aan het werk gezien of zo. Been alleen op dvd. Maar die had het ook veel te druk met hard trainen.
Voor Swerts... daar krijgen we niet eens een fatsoenlijk casettebandje voor gemaakt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:19 schreef Niesl het volgende:
[..]
Inhuren voor Swerts en er op die manier nog wat geld uit slaan?
Volgens mij was lumb nog wel oke.quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:08 schreef DonRaja het volgende:
Wat ik me ook niet kon voorstellen: waren die Lumb, Ignjatovic en Larsen echt zó slecht?
Lumb was toch zelfs international? Ik heb ze geen van allen zien spelen namelijk.
Z'n enige doelpunt werd afgekeurdquote:Op vrijdag 30 december 2011 21:06 schreef Merkie het volgende:
Onze grote vriend Smolov liep er ook nog vorig jaar.
Wat een droeftoeters bij elkaar toch eigenlijk vorig jaar.quote:Op vrijdag 30 december 2011 21:06 schreef Merkie het volgende:
Onze grote vriend Smolov liep er ook nog vorig jaar.
Ik heb ook nooit begrepen waarom hij werd beoordeeld als spits terwijl het eigenlijk gewoon een middenvelder is. Van hem kwam tenminste wel dreiging uit als hij inviel.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:59 schreef Caland het volgende:
Vond die Smolov niet eens zo heel slecht. Werd totaal verkeerd gebruikt.
Ben ik met je eens. Smolov had gewoon het niveau wel, maar waarom ze die gast voorin zetten is me een raadsel. Beetje kort door de bocht om die jongen zo af te serveren.quote:Op vrijdag 30 december 2011 22:59 schreef Caland het volgende:
Vond die Smolov niet eens zo heel slecht. Werd totaal verkeerd gebruikt.
Hij werd teruggehaald, niet teruggestuurdquote:Op zaterdag 31 december 2011 00:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Smolov had gewoon het niveau wel, maar waarom ze die gast voorin zetten is me een raadsel. Beetje kort door de bocht om die jongen zo af te serveren.
Weet ik, maar de publieke opinie was wel dat hij tekortschoot en werd in het rijtje 'miskopen' geplaatst en dat is me net wat te kort door de bocht.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:46 schreef Merkie het volgende:
Ik denk dat Smolovje een prima invaller zou zijn in dit elftal.
[..]
Hij werd teruggehaald, niet teruggestuurd.
Dat snap ik ook niet zo goed nee, het was gewoon een prima speler die niet in z'n eentje de kar kon trekken. Maar dat kon niemand.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:49 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Weet ik, maar de publieke opinie was wel dat hij tekortschoot en werd in het rijtje 'miskopen' geplaatst en dat is me net wat te kort door de bocht.
Daarom. Los daarvan waren die Larsen en van Beukering natuurlijk een belediging voor het Feyenoord-shirt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:52 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet zo goed nee, het was gewoon een prima speler die niet in z'n eentje de kar kon trekken. Maar dat kon niemand.
Inderdaad. Er zijn wel meer spelers die Been raar gebruikte en die veel beter uit de verf waren gekomen bij een betere trainer met enig tactisch benul.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:42 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ben ik met je eens. Smolov had gewoon het niveau wel, maar waarom ze die gast voorin zetten is me een raadsel. Beetje kort door de bocht om die jongen zo af te serveren.
Zoals Luigi Bruins.quote:Op zaterdag 31 december 2011 09:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Inderdaad. Er zijn wel meer spelers die Been raar gebruikte en die veel beter uit de verf waren gekomen bij een betere trainer met enig tactisch benul.
Mwah...dat was ook te wijten aan diens instelling. Ik bedoel, vergelijk hem eens met iemand als Schaken, een veel minder talent, maar wel iemand die compleet afgetraind op het veld staat, op elke bal loopt en meeverdedigt alsof zijn leven ervan afhangt.quote:
Ik denk niet dat hij het in gang heeft gezet.quote:Op zaterdag 31 december 2011 00:47 schreef Merkie het volgende:
Ik blijf het overigens prachtig vinden hoe Van Geel de vermoorde onschuld blijft spelen in de affaire Been.
Ja, dat denk ik ook. Maar elke keer zeggen dat hij het zo erg vond blablaquote:Op zaterdag 31 december 2011 12:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het in gang heeft gezet.
Wel heeft hij toen zijn kans schoon gezien om een trainer die hem niet beviel te wippen.
En dat heeft hij heel goed gezien.quote:Op zaterdag 31 december 2011 12:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het in gang heeft gezet.
Wel heeft hij toen zijn kans schoon gezien om een trainer die hem niet beviel te wippen.
Tja... je kunt als TD wel zeggen dat het een zegen voor Feyenoord is dat Been vertrok, maar da's ook weer zo lomp. Hij heeft, met een minimum aan beleefdheid, meegewerkt aan het vertrek van Been. En dat is iets wat vrijwel iedereen een goede zaak vond, alleen waren er wat mensen die het vuile werk moesten opknappen.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:18 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Maar elke keer zeggen dat hij het zo erg vond blabla.
Hier sluit ik mij bij aan,quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:26 schreef Caland het volgende:
Beste wensen allen.
Hopen op een Jeugdig, Herboren en Karaktervol Feyenoord in 2012
DIt dus.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:26 schreef Caland het volgende:
Beste wensen allen.
Precies. Naar buiten toe moet hij het wel fatsoenlijk houden en het beeld uitdragen dat de directie geen trainers "wipt" naar aanleiding van een wilde stemming onder de selectie. Intern heeft hij daar echt wel aan meegewerkt omdat hij ook wel zag dat het niks meer ging worden met Been en niet in verband gebracht wilde worden met baggerresultaten.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:28 schreef Gert het volgende:
[..]
Tja... je kunt als TD wel zeggen dat het een zegen voor Feyenoord is dat Been vertrok, maar da's ook weer zo lomp. Hij heeft, met een minimum aan beleefdheid, meegewerkt aan het vertrek van Been. En dat is iets wat vrijwel iedereen een goede zaak vond, alleen waren er wat mensen die het vuile werk moesten opknappen.
Gelukkig doen we niet mee met die onzinquote:Feyenoord zal zich de komende drie jaar niet met een vrouwenvoetbalelftal bezig houden. Momenteel hebben zeven betaald voetbalorganisaties een vrouwenteam. ADO Den Haag, FC Twente, FC Utrecht, sc Heerenveen, VVV Venlo, FC Zwolle en SC Telstar komen uit in de Eredivisie voor vrouwen. Feyenoord heeft echter duidelijk andere prioriteiten.
'De situatie waar de club zich momenteel in bevindt, leent zich er gewoon niet voor om nu een vrouwentak op te starten,' aldus een woordvoerder in het Algemeen Dagblad. 'De organisatie is daar simpelweg niet klaar voor. Daarnaast is het alle hens aan dek om de club terug te krijgen aan de top van het Nederlandse voetbal. De komende drie jaar denken wij dus zeker niet aan het starten met vrouwenvoetbal.'
In 2007 besloot de KNVB om een Eredivisie voor vrouwen op te richten. ADO Den Haag, AZ, sc Heerenveen, FC Twente, FC Utrecht en Willem II waren de clubs die uitkwamen in het eerste seizoen van het bestaan van de competitie. AZ en Willem II zijn gestopt wegens financiële redenen. Een vrouwenteam viel simpelweg niet te bekostigen voor beide clubs.
Waarom een jaarban dan?quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:49 schreef Helpmefok het volgende:
Dankzij eindbaas (letterlijk en figuurlijk) Danny een unban gekregen (had een jaarban).
Goede voornemens voor dit jaar:
- Kapiteintje nog een hoop aan het lachen krijgen
- Niet gebanned worden
- Topics niet vervuilen maar lekker ontopic blijven in het Feyenoord-topic
- Niet meer trollen
Maar voornamelijk weer een beregezellig jaar ervan maken in het Feyenoord-topic, waar het erop lijkt dat er meer users dan ooit posten.
Hopen op een goed 2012 (op clubgebied maar ook de gezondheid van iedereen)!
Als laatste nog een berichtje:
[..]
Gelukkig doen we niet mee met die onzin. Geldverslindende business
Dankzij mij bedoel je.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:49 schreef Helpmefok het volgende:
Dankzij eindbaas (letterlijk en figuurlijk) Danny een unban gekregen (had een jaarban).
Mooi jij veel geluk met je nieuwe lief in het nieuwe jaar.quote:Op zaterdag 31 december 2011 13:26 schreef Caland het volgende:
Beste wensen allen.
Serieus? Ik had net een mailtje gestuurd en kreeg 11 minuten later een berichtje terug.quote:
Hé die had ik gemist. Hetzelfde Calandquote:Op zaterdag 31 december 2011 13:26 schreef Caland het volgende:
Beste wensen allen.
Que?quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:52 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Mooi jij veel geluk met je nieuwe lief in het nieuwe jaar.
quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:53 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Hé die had ik gemist. Hetzelfde Caland. Begreep dat je een nieuwe chick hebt
Pics?
Of geldt dat pas in 2012?quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:49 schreef Helpmefok het volgende:
- Topics niet vervuilen maar lekker ontopic blijven in het Feyenoord-topic
Als Caland een chick heeft moet ze wel een Feyenoorder zijn.quote:Op zaterdag 31 december 2011 14:55 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
[..]
Of geldt dat pas in 2012?
Ik heb ook nog steeds geloof van ongeveer 20% dat we vCL gaan pakken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:03 schreef TheGreatHooD het volgende:
Haha, welcome back Helpmefok. Maakt het altijd weer lachen hier
2012 gaat het jaar van Feyenoord worden. Mark my words!
Ik heb voor mezelf besloten dat we er gewoon voor moeten gaan als we tegen VVV en Ajax wederom 6 punten pakken.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:06 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik heb ook nog steeds geloof van ongeveer 20% dat we vCL gaan pakken..
Dat dus. Het ding is dit: AZ flikkert nu al in elkaar als een kaartenhuis en zal niet in staat zijn top-2 te handhaven (helemaal aangezien we ze nog thuis krijgen en daar sim-pel 3 punten op ze inlopen geloof ik niet dat AZ een probleem wordt).quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ik heb voor mezelf besloten dat we er gewoon voor moeten gaan als we tegen VVV en Ajax wederom 6 punten pakken.
Wow... kan je direct vertellen of ik de staatsloterij ook win?quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat dus. Het ding is dit: AZ flikkert nu al in elkaar als een kaartenhuis en zal niet in staat zijn top-2 te handhaven (helemaal aangezien we ze nog thuis krijgen en daar sim-pel 3 punten op ze inlopen geloof ik niet dat AZ een probleem wordt).
PSV wordt waarschijnlijk een, zoveel is duidelijk. De truc is dus de neuzen onder ons krijgen én houden. Als je hun komende programma ziet:
AZ - Ajax Eredivisie
Feyenoord - Ajax Eredivisie
Ajax-FC Utrecht Eredivisie
NAC Breda- Ajax Eredivisie
Die eerste twee wedstrijden (AZ en wij thuis) laten die gasten dan gewoon 6 punten liggen. Als Utrecht dan nog los gaat (zijn altijd gebrand op een winst bij de neuzen) en NAC een goed 'avondje NAC' doet (het is nog een avondwedstrijd ook), dan staan die gasten VER onder ons.
Ik zie echt grote kansen voor ons de komende 4 weken om door te stoten naar de top en ons daar te handhaven.
Het gemis van Ahmadi tegen de neuzen wordt daarom steeds wranger.
Twente wordt ook nog een groot vraagteken. Het gaat er echt om spannen. Daarom die 20%
Neuh. Niet dat dat verder een unicum is.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:09 schreef Tomasso het volgende:
Caland, er wordt hier ff voor je besloten dat je sinds kort een vriendin hebt. Heb je haar zelf al ontmoet?
Ik denk dat Ajax hier gewoon 12 punten verspeeld.quote:Op zaterdag 31 december 2011 15:15 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Dat dus. Het ding is dit: AZ flikkert nu al in elkaar als een kaartenhuis en zal niet in staat zijn top-2 te handhaven (helemaal aangezien we ze nog thuis krijgen en daar sim-pel 3 punten op ze inlopen geloof ik niet dat AZ een probleem wordt).
PSV wordt waarschijnlijk een, zoveel is duidelijk. De truc is dus de neuzen onder ons krijgen én houden. Als je hun komende programma ziet:
AZ - Ajax Eredivisie
Feyenoord - Ajax Eredivisie
Ajax-FC Utrecht Eredivisie
NAC Breda- Ajax Eredivisie
Die eerste twee wedstrijden (AZ en wij thuis) laten die gasten dan gewoon 6 punten liggen. Als Utrecht dan nog los gaat (zijn altijd gebrand op een winst bij de neuzen) en NAC een goed 'avondje NAC' doet (het is nog een avondwedstrijd ook), dan staan die gasten VER onder ons.
Ik zie echt grote kansen voor ons de komende 4 weken om door te stoten naar de top en ons daar te handhaven.
Het gemis van Ahmadi tegen de neuzen wordt daarom steeds wranger.
Twente wordt ook nog een groot vraagteken. Het gaat er echt om spannen. Daarom die 20%
Of was je zo dronken dat je het weer vergeten bent.quote:
Mwuah dat denk ik niet. Maar minimaal 6 punten gaat Ajax er toch wel aan verneukenquote:Op zaterdag 31 december 2011 15:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik denk dat Ajax hier gewoon 12 punten verspeeld.
Mwuah zie ik niet gebeuren.quote:Daarna moeten ze tegen Manchester United, daar gaan ze krachten verliezen, en de wedstrijd daarop is tegen NEC, waar Ajax het altijd lastig heeft. Ik denk dat ze hier 1 punt pakken, dan spreek je al over 14 verliespunten!!!
Heerenveen uit is traditioneel de afgelopen 5 jaar makkelijk geweest voor Ajax (4 van de 5 gewonnen). Ado is dit jaar enorm zwak, gaat 'm ook niet worden.quote:En ze moeten nog ADO uit, en Heerenveen uit, ik verwacht hier 1 punt voor Ajax, dus dan hebben we het volgens mij al over 19 verliespunten.
Sportiefquote:Dit wordt een makkie voor Feyenoord.
Ik feliciteer je alvast![]()
Gefeliciteerd.
Ik denk toch 12.quote:Mwuah dat denk ik niet. Maar minimaal 6 punten gaat Ajax er toch wel aan verneuken.
Ik zie het wel gebeuren.quote:Mwuah zie ik niet gebeuren.
Ik denk 5 verliespunten.quote:Heerenveen uit is traditioneel de afgelopen 5 jaar makkelijk geweest voor Ajax (4 van de 5 gewonnen). Ado is dit jaar enorm zwak, gaat 'm ook niet worden.
Het is je gegund mattie.quote:SportiefBen vrij zeker dat ze het ook waar gaan maken.
Welcome back dude!quote:
Jij krijgt OP ZEKER een biertje van me. Je hebt iemand héél gelukkig gemaakt.quote:Op zaterdag 31 december 2011 20:42 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Welcome back dude!
We proosten de 29e op het nieuwe jaar (en de 3 punten natuurlijk)
En die vCL / CL gaan we pakken ook. Feyenoordquote:Op zondag 1 januari 2012 11:23 schreef SanAnt het volgende:
Gelukkig,gezond ,goed 2012 alle Feijenoord fans hier en een plek in de top 2 zit er in![]()
![]()
Gelukkig nieuwjaar Happelt.quote:Op zondag 1 januari 2012 09:20 schreef Happel het volgende:
Beste wensen allemaal. Op naar Europees voetbal met Feyenoord!
Ik heb er stiekem toch ook vertrouwen inquote:Op zondag 1 januari 2012 11:31 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
En die vCL / CL gaan we pakken ook. Feyenoord!
quote:Op zondag 1 januari 2012 13:53 schreef Grifte het volgende:
Allemaal de beste wensen, dat het maar een mooi jaar mag worden
Mooie doelpunten, alleen jammer van de amateuristische manier van video editing. Het kan zoveel beter.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad. 99% van de filmpjes heeft kansloze Nickelback of dancemuziek op de achtergrond wat er totaal niet bijpast.quote:Op zondag 1 januari 2012 20:04 schreef Dekatria het volgende:
Ik vind het allang tof dat het radiocommentaar bij de beelden zit.
QFTquote:Op zondag 1 januari 2012 22:54 schreef TC03 het volgende:
[..]
Inderdaad. 99% van de filmpjes heeft kansloze Nickelback of dancemuziek op de achtergrond wat er totaal niet bijpast.
quote:Op zondag 1 januari 2012 15:19 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Mooie doelpunten, alleen jammer van de amateuristische manier van video editing. Het kan zoveel beter.
Oh, en voor de wijsneuzen :Boeiend, ik vind het een leuk filmpjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. De nummer 1 is van de enige wedstrijd die ik in 2011 heb bezocht
![]()
. Erg vreemd dat de 1-0 tegen PSV er niet tussen zit trouwens. Een mooie aanval zie ik 10x liever dan een mooi doelpunt. Die 1-0 tegen PSV vond ik heerlijk gecounterd, daar geniet ik echt van.
Radiocommentaar is trouwens erg leuk, kan me goed identificeren met de reactie van de commentators.
[ Bericht 9% gewijzigd door Merkie op 01-01-2012 23:38:28 ]2000 light years from home
Hetzelfde gewenst.quote:Op zondag 1 januari 2012 23:22 schreef Smoofie het volgende:
Ik wil Caland, Kapiteintje, inZanity,Happel, Stokstaart, Paul en de rest een fijn nieuwjaar wensen.
Goh, dat dit zou gebeuren had niemand aan zien komen.quote:Castaignos erg gewild
Van onze Telesportredactie
Oud-Feyenoorder Luc Castaignos staat bij Inter Milaan op de nominatie om verhuurd te worden in de tweede seizoenshelft.
De spits maakte bij Inter in vier competitieduels zijn opwachting en scoorde éénmaal in de Serie A, maar voor zijn ontwikkeling wordt het goed geacht als hij elders meer ervaring opdoet.
Volgens Italiaanse media hebben Bologna, Novara, Siena, Parma en Cesena zich al gemeld bij Inter om Castaignos te huren.
Blijft toch grappig om maar weer eens te zien wat een plaat sommige spelers voor hun kop hebben.quote:Luc Castaignos verwacht dat hij dit seizoen gewoon aan spelen toekomt bij Internazionale. Hij heeft geen signalen ontvangen dat hij mogelijk zou worden verhuurd aan Genua. Daar klopt helemaal niks van aldus Castaignos tegenover RTV Rijnmond.
Dat zei de jonge aanvaller tijdens het trainingskamp van Jong Oranje, dat toewerkt naar de oefeninterland tegen Zweden. Volgens Castaignos heeft Inter het vertrouwen uitgesproken dat de Schiedammer het hele seizoen in Milaan blijft.
samequote:Op zondag 1 januari 2012 23:22 schreef Smoofie het volgende:
Ik wil Caland, Kapiteintje, inZanity,Happel, Stokstaart, Paul en de rest een fijn nieuwjaar wensen.
Thanks man. Jij ook!quote:Op zondag 1 januari 2012 23:22 schreef Smoofie het volgende:
Wat is er zo erg aan om op je 19e een half jaartje verhuurd te worden? Tuurlijk had ie op meer speeltijd gehoopt, maar als dat dan niet gebeurd is er echt nog niks aan de hand hoor.. Die jongen komt er wel..quote:Op maandag 2 januari 2012 01:46 schreef OProg het volgende:
[..]
Blijft toch grappig om maar weer eens te zien wat een plaat sommige spelers voor hun kop hebben.
Helemaal niks is daar erg aan, dit is zelfs goed.quote:Op maandag 2 januari 2012 02:33 schreef inZanity het volgende:
Wat is er zo erg aan om op je 19e een half jaartje verhuurd te worden? Tuurlijk had ie op meer speeltijd gehoopt, maar als dat dan niet gebeurd is er echt nog niks aan de hand hoor.. Die jongen komt er wel..
Ik denk dat hij het wel aan zag komen, maar anders kon hij voor zichzelf het niet goed genoeg verkopen richting Feyenoord en het Legioen.quote:Op maandag 2 januari 2012 08:48 schreef OProg het volgende:
[..]
Helemaal niks is daar erg aan, dit is zelfs goed.
Maar dat hij amper zou spelen en voor verhuur in aanmerking zou komen had natuurlijk iedereen gewoon aan zien komen, behalve zo'n jongen zelf blijkbaar. En dat geeft wel weer eens aan dat de schitterende plannen die een club voorhoudt, met 'een groeijaar bij het eerste' en 'zeker speelminuten' uiteraard bij een club die moet presteren niet realistisch is.
quote:Verschillende Italiaanse club willen Luc Castaignos in de winterstop onderdak bieden. Maar een tijdelijk vertrek van de Internazionale-spits is niet aan de orde.
Bologna, Cesena, Novara, Parma en Siena toonden interesse voor Castaignos, die in zijn eerste half jaar bij Inter weinig aan spelen toekomt. In de eerste seizoenshelft kwam hij tijdens vier competitiewedstrijden in actie. Zijn enige treffer tegen Siena (0-1) was wel goed voor de drie punten.
Maar de belangstellende clubs kunnen hun vizier beter op een andere aanvaller richten. Voor zowel Internazionale als Castaignos zelf is een vertrek uit Giuseppe Meazza deze winterstop geen optie.
De oud-Feyenoorder wil het seizoen afmaken met de Nerazzurri, die op hun beurt ook te kennen hebben gegeven de spits niet te willen afstaan.
VI
quote:Guidetti in beeld bij Espanyol
Espanyol, de nummer 8 van de Primera Division, heeft het vizier van Ajacied Mounir El Hamdaoui verlegd naar John Guidetti, die door Feyenoord is gehuurd van Manchester City. Dat meldt de Spaanse sportkrant AS. De club uit Barcelona moet dan in elk geval wachten tot komende zomer. Feyenoord heeft de Zweedse aanvaller in elk geval tot juni gehuurd. Voor komend seizoen zijn alle opties nog open.
Die jongen valt niet te verwijten dat hij voor financiële onafhankelijkheid kiest voor hem en z'n familie, sportief gezien had hij misschien beter de weg van de geleidelijkheid moeten kiezen, maar dat zat er in combinatie met die onafhankelijkheid niet in.quote:Op maandag 2 januari 2012 10:12 schreef Dekatria het volgende:
Oftie nou verhuurd gaat worden of niet, het is toch duidelijk dattie z'n tijd verdoet daar. Als voetballer wil je spelen, niet af en toe wat minuutjes bij elkaar schrapen.
Maarja, het is Milaan hè, en dan is het opeens wel goed
quote:Morgen resterende losse kaarten Feyenoord-Ajax in de verkoop
2 januari 2012 Feyenoord.nl
Alle resterende vrije plaatsen voor de wedstrijd tussen Feyenoord en Ajax op zondag 29 januari gaan aanstaande dinsdag (morgen) in de verkoop. Tot op heden waren alleen kaarten te koop die normaliter beschikbaar zijn voor uitsupporters, inclusief bufferplaatsen. Al deze 5.000 tot dusver beschikbare kaarten zijn inmiddels verkocht. Vanaf dinsdag zijn ook de resterende vrije plaatsen op andere vakken beschikbaar.
Twee dagen, hè.quote:Op maandag 2 januari 2012 12:05 schreef onlogisch het volgende:
Was er al meer nieuws omtrent dit geval?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |