Laat maar komen. Dan hoop ik dat Wilders eruit wordt getrapt en de HRA wordt afgebouwd.quote:Wilders dreigt met verkiezingen
DEN HAAG - Geert Wilders heeft met ontzetting gereageerd op het bericht dat het kabinet serieus nadenkt over een versobering van de hypotheekrenteaftrek. De PVV-leider dreigt een bom onder de gedoogconstructie te leggen als de plannen worden doorgezet.
Om de aftrek te kunnen behouden overweegt het kabinet te snoeien in de 'franje'. Dat hebben althans verscheidene bronnen rond het kabinet-Rutte aan Elsevier gemeld.
Dit tot woede van Wilders. “Denkt VVD/CDA toch aan versoberen hypotheekrenteaftrek/aflossingsvrije hypotheken? Onacceptabel dan maar verkiezingen!”, zo dreigt hij op Twitter.
Gekeken wordt volgens Elsevier naar de mogelijkheid om de aflossingsvrije hypotheek in de ban te doen. Het kabinet overweegt ook rente boven de 1 miljoen euro niet meer aftrekbaar te maken. Als compensatie daarvoor wordt dan de zogeheten villataks geschrapt.
Bij de start van het kabinet werd expliciet toegezegd dat er niet getornd wordt aan het fiscale voordeel voor huizenbezitters. Premier Mark Rutte herhaalde deze belofte afgelopen weekend nog eens in een interview met De Telegraaf.
Deze dus:quote:
twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 28-12-2011 om 12:52:02Denkt VVD/CDA toch aan versoberen hypotheekrenteaftrek/aflossingsvrije hypotheken? http://t.co/PbRaLf2O Onacceptabel dan maar verkiezingen! reageer retweet
Dat niet, maar wel belang bij stabiele huizenprijzen. De redenatie van het kabinet is dat wanneer de HRA wordt afgeschaft de markt onstabiel wordt en misschien zelfs instort.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:42 schreef Olga het volgende:
Ik ben geen fan van Wilders maar hij was er toch voor Henk en IngridHebben die dan huizen van boven een miljoen?
Dan moeten ze vooral woningcorporaties gaan verplichten 75% van hun huurhuizen te verkopenquote:Op woensdag 28 december 2011 14:47 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Dat niet, maar wel belang bij stabiele huizenprijzen. De redenatie van het kabinet is dat wanneer de HRA wordt afgeschaft de markt onstabiel wordt en misschien zelfs instort.
Tja, je ziet gewoon dat ze het niet met elkaar eens kunnen worden. Dat plan van CDA ook: meer aflossen = minder eigenwoningforfait betalen. Dat is wel weer zo'n halfslachtig plan.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Dan moeten ze vooral woningcorporaties gaan verplichten 75% van hun huurhuizen te verkopen
Weet het niet, denk dat hij er wel toe in staat is.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:35 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
Spierballentaal, want hij weet dat het niet gaat gebeuren.
Waarom?quote:Op woensdag 28 december 2011 15:30 schreef Tocadisco het volgende:
Hij heeft zelf het meeste te verliezen als dit kabinet valt, geblaat voor de bühne dus.
Juist niet. De HRA moet binnen in een jaar of 10 afgebouwd worden naar nul. Beginnen zoals hierboven in het nieuwsbericht staat is juist goed. Onder het miljoen naar een steeds lager percentage gaan geeft iedereen de tijd om er jaarlijks aan te wennen. Hierdoor bespaar je geld en stimuleer je consumenten ook om de hypotheek af te betalen.quote:
Ja, daarom hebben ook zoveel mensen VVD gestemd zeker.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:43 schreef ArnosL het volgende:
Laatst was er een onderzoek gedaan naar de bezuinigingswensen van Nederlanders. Jammer dat ik hem niet weer kan vinden, want ook daar stonden onder andere de afschaf van de HRA op.
De PVV zal wellicht een flinke berg zetels binnenharken, maar geen partij die nog met de PVV in zee gaat als de partij het kabinet laat vallen omwille van de HRA. Ik neem aan dat de meer hervormingsgezinde partijen de handen ineen slaan na nieuwe verkiezingen.quote:
30 zetels is nou niet echt overtuigend. De kleinste grootste partij ooit, zogezegd.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:48 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Ja, daarom hebben ook zoveel mensen VVD gestemd zeker.
Nog altijd de meerderheid dus.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
30 zetels is nou niet echt overtuigend. De kleinste grootste partij ooit, zogezegd.
30 zetels is geen meerderheid.quote:
Dat 1 partij er bovenuit steekt ten opzichte van de rest.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Sinds wanneer is 30 van de 150 een meerderheid?!
Bovenuit steken? De VVD had welgeteld een zetel meer dan de PvdA.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:56 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Dat 1 partij er bovenuit steekt ten opzichte van de rest.
Ik heb het niet over de meerderheid die nodig is om een kabinet te kunnen vormen
Bovenuit steekt? Het scheelt maar 1 zetel met de PvdAquote:Op woensdag 28 december 2011 15:56 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Dat 1 partij er bovenuit steekt ten opzichte van de rest.
Ik heb het niet over de meerderheid die nodig is om een kabinet te kunnen vormen
Tsja, het is nou eenmaal meer.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Bovenuit steekt? Het scheelt maar 1 zetel met de PvdA
Ik bedoelde dat hij weet dat de HRA niet afgeschaft zal worden deze kabinetsperiode.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Weet het niet, denk dat hij er wel toe in staat is.
Blijkbaar is hij erg zeker van z'n zaak weer terug te keren.
De situatie was in 2010 nog heel anders. Toen leek die 18 miljard van de VVD al verschrikkelijk veel en waren extra bezuinigingen nog niet aan de orde. En dus ook nog geen echte discussie over HRA. Mijns inziens werd de HRA meer gebruikt door Rutte in debatten om te laten zien hoe standvastig de VVD wel niet was.quote:Op woensdag 28 december 2011 15:48 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Ja, daarom hebben ook zoveel mensen VVD gestemd zeker.
Niet iedereen nee, maar beslissingen in Nederland worden met meerderheden genomen en niet unaniem.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:05 schreef Manco043 het volgende:
Blabla, met dit feit kun je dus niet stellen dat iedereen VOOR terugdringen van de HRA is.
Nee hehe, slimmerd. Net of er ooit een voorstel doorheen is geramd waar iedereen voorstander van wasquote:Op woensdag 28 december 2011 16:05 schreef Manco043 het volgende:
Blabla, met dit feit kun je dus niet stellen dat iedereen VOOR terugdringen van de HRA is.
Yep, en nu even alle stemmen optellen van partijen die VOOR behoud zijn van HRA.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:08 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Niet iedereen nee, maar beslissingen in Nederland worden met meerderheden genomen en niet unaniem.
Je snapt het niet helemaal. Het was een reactie op iemand die beweerde dat de bevolking graag de HRA zou willen afschaffen.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee hehe, slimmerd. Net of er ooit een voorstel doorheen is geramd waar iedereen voorstander van was
VVD + PVV = 31 + 24 = 55quote:Op woensdag 28 december 2011 16:09 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Yep, en nu even alle stemmen optellen van partijen die VOOR behoud zijn van HRA.
+ CDA = 55 + 21 = 76quote:Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
VVD + PVV = 31 + 24 = 55
Geen meerderheid.
Bepaalde opiniepeilingen schetsen inderdaad dat beeld.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal. Het was een reactie op iemand die beweerde dat de bevolking graag de HRA zou willen afschaffen.
Precies, maar wel een groot aandeel en de stelling dat de Nederlander voor afschaffing van HRA is gaat dus niet op.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:10 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
VVD + PVV = 31 + 24 = 55
Geen meerderheid.
Klopt. Maar het staat een kabinet vrij om af te wijken van het regeerakkoord als de situatie daar om vraagt. Nieuwe verkiezingen mogen ook van mij, daar niet van.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:11 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
+ CDA = 55 + 21 = 76
Men heeft namelijk een regeerakkoord ondertekend waar in staat dat de HRA behouden blijft.
http://www.rtl.nl/%28/act(...)en-regeerakkoord.xmlquote:Op woensdag 28 december 2011 16:11 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
+ CDA = 55 + 21 = 76
Men heeft namelijk een regeerakkoord ondertekend waar in staat dat de HRA behouden blijft.
Waar denk je dat die 12 miljard vandaan komt? Juist van extra belastingafdracht van de burger, het zal een flinke klap betekenen voor het besteedbaar inkomen van veel mensen als je de HRA als zijnde een bezuiniging afschaft. Schaf de HRA af, maar verlaag tegelijkertijd de IB, daarmee geef je een incentive af tot een andere financiering van koopwoningen maar voorkom je een forse daling van het besteedbaar inkomen van mensen.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:53 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
Als je zou mogen kiezen: of snijden in onderwijs, zorg, sociale zekerheid óf HRA afschaffen wat zo 12 miljard oplevert? Ik zou het wel weten.
Dat zal dan wel in overleg met de coalitiepartijen + de PVV moeten gebeuren. En aangezien 2 van de 3 de HRA willen behouden zal zo'n overleg niet lukken.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Maar het staat een kabinet vrij om af te wijken van het regeerakkoord als de situatie daar om vraagt. Nieuwe verkiezingen mogen ook van mij, daar niet van.
Er staat me bij dat dat net wat minder was dan 50%.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:09 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Yep, en nu even alle stemmen optellen van partijen die VOOR behoud zijn van HRA.
Afschaffen is te plotseling. Ik had beter afbouwen kunnen zeggen.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Waar denk je dat die 12 miljard vandaan komt? Juist van extra belastingafdracht van de burger, het zal een flinke klap betekenen voor het besteedbaar inkomen van veel mensen als je de HRA als zijnde een bezuiniging afschaft. Schaf de HRA af, maar verlaag tegelijkertijd de IB, daarmee geef je een incentive af tot een andere financiering van koopwoning maar voorkom je een forse daling van het besteedbaar inkomen van mensen.
Ja, dus? Nogmaals, het gaat erom dat de stelling dat Nederland voor afschaf van de HRA is dus niet opgaat.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er staat me bij dat dat net wat minder was dan 50%.
Los daarvan heeft Wilders zijn HRA-standpunt helemaal niet uit ideologische overwegingen maar omdat het hem stemmen opleverde.
De meerderheid van de Nederlanders dan (mierenneuken is tegenwoordig ook wel een populaire hobby aan het worden).quote:Op woensdag 28 december 2011 16:18 schreef Manco043 het volgende:
[..]
Ja, dus? Nogmaals, het gaat erom dat de stelling dat Nederland voor afschaf van de HRA is dus niet opgaat.
Maar dan levert het natuurlijk wel weer een stuk minder op om de begroting meer in evenwicht te krijgen. Afbouwen, afschaffen, het komt op hetzelfde neer, het besteedbaar inkomen van veel mensen gaat krimpen en dat vind ik geen verstandige strategie in deze tijd. Je kan wel zeggen dat het geleidelijk gaat maar mensen kijken vooruit en calculeren een toekomstige verandering in besteedbaar inkomen in in hun uitgavenpatroon. Daarom zie ik die IB-verlaging als een belangrijk punt.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:17 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Afschaffen is te plotseling. Ik had beter afbouwen kunnen zeggen.
Wat mij betreft is de HRA ook niet hét middel om de begroting weer in evenwicht te krijgen. Daar zijn meer manieren voor. Maar het zou naar mijn mening raar zijn om allerlei bezuinigingen door te voeren en ondertussen de HRA als heilig huisje te laten staan. IB verlagen ben ik voor.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar dan levert het natuurlijk wel weer een stuk minder op om de begroting meer in evenwicht te krijgen. Afbouwen, afschaffen, het komt op hetzelfde neer, het besteedbaar inkomen van veel mensen gaat krimpen en dat vind ik geen verstandige strategie in deze tijd. Je kan wel zeggen dat het geleidelijk gaat maar mensen kijken vooruit en calculeren een toekomstige verandering in besteedbaar inkomen in in hun uitgavenpatroon.
Maar de discussie wordt nu niet zuiver gevoerd. Een hoop partijen stellen voor de HRA te verlagen omdat het de woningmarkt verstoord. Maar als je kijkt naar de manier waarop deze partijen de HRA willen verlagen/afschaffen zie je dat het tot een inkomstenvergroting van de overheid leidt terwijl dat niet rechtstreeks met elkaar verbonden is. Je kunt de HRA afschaffen zonder daarmee extra inkomsten voor de overheid te genereren (zie de constructie met de IB). Deze partijen zijn dus niet zuiver over hun motief, namelijk zij willen ook belastingverhogingen en niet enkel de woningmarkt hervormen.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:22 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
Wat mij betreft is de HRA ook niet hét middel om de begroting weer in evenwicht te krijgen. Daar zijn meer manieren voor. Maar het zou naar mijn mening raar zijn om allerlei bezuinigingen door te voeren en ondertussen de HRA als heilig huisje te laten staan. IB verlagen ben ik voor.
Heel goed punt, en zou betekenen dat mijn originele punt wel uit gaat van belastingverhoging:quote:Op woensdag 28 december 2011 16:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar de discussie wordt nu niet zuiver gevoerd. Een hoop partijen stellen voor de HRA te verlagen omdat het de woningmarkt verstoord. Maar als je kijkt naar de manier waarop deze partijen de HRA willen verlagen/afschaffen zie je dat het tot een inkomstenvergroting van de overheid leidt terwijl dat niet rechtstreeks met elkaar verbonden is. Je kunt de HRA afschaffen zonder daarmee extra inkomsten voor de overheid te genereren (zie de constructie met de IB). Deze partijen zijn dus niet zuiver over hun motief, namelijk zij willen ook belastingverhogingen en niet enkel de woningmarkt hervormen.
Maar IB-verlaging tegelijkertijd zou inderdaad beter zijn. Maar dan heb je ook nog de overhead. Dat rondpompen van geld kost zóveel. Als je gelijktijdig HRA afschaft en IB verlaagt dan is het geld dat je op efficiëntie bespaart pure winst en dus wel besparing voor de overheid. Er kan dus wel een beetje bezuinigd worden zonder dat dit negatieve effecten heeft voor het besteedbaar inkomen.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:53 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Als je zou mogen kiezen: of snijden in onderwijs, zorg, sociale zekerheid óf HRA afschaffen wat zo 12 miljard oplevert? Ik zou het wel weten.
Is de HRA ooit wel zuiver geweest, zeker sinds banken vage hypotheek producten bedacht hebben zijn de kosten voor de overheid onevenredig gestegen ten opzicht van hun inkomsten. De lachende 3e in dit spel zijn de banken geweest waar we ook zogenaamd geen bonusbelasting voor deze paratiserende groep op mogen invoeren omdat het anders zogenaamd ook direct aan de burgers wordt door berekend.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar de discussie wordt nu niet zuiver gevoerd. Een hoop partijen stellen voor de HRA te verlagen omdat het de woningmarkt verstoord. Maar als je kijkt naar de manier waarop deze partijen de HRA willen verlagen/afschaffen zie je dat het tot een inkomstenvergroting van de overheid leidt terwijl dat niet rechtstreeks met elkaar verbonden is. Je kunt de HRA afschaffen zonder daarmee extra inkomsten voor de overheid te genereren (zie de constructie met de IB). Deze partijen zijn dus niet zuiver over hun motief, namelijk zij willen ook belastingverhogingen en niet enkel de woningmarkt hervormen.
Henk en Ingrid hebben wel een aflossingsvrije hypotheek, en daar zou een verstandig kabinet het eerst aan gaan morrelen natuurlijk...quote:Op woensdag 28 december 2011 14:42 schreef Olga het volgende:
Ik ben geen fan van Wilders maar hij was er toch voor Henk en IngridHebben die dan huizen van boven een miljoen?
Maar dat besteedbaar inkomen ligt bij de mensen die zich zorgen maken over de HRA wel vaak een stuk hoger dan bij de rest.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:20 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar dan levert het natuurlijk wel weer een stuk minder op om de begroting meer in evenwicht te krijgen. Afbouwen, afschaffen, het komt op hetzelfde neer, het besteedbaar inkomen van veel mensen gaat krimpen en dat vind ik geen verstandige strategie in deze tijd. Je kan wel zeggen dat het geleidelijk gaat maar mensen kijken vooruit en calculeren een toekomstige verandering in besteedbaar inkomen in in hun uitgavenpatroon. Daarom zie ik die IB-verlaging als een belangrijk punt.
Dat lijkt mij sterk met in totaal 7,2 miljoen woningen in Nederland waarvan 55 % uit koopwoningen bestaat.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:16 schreef Buitendam het volgende:
Maar dat besteedbaar inkomen ligt bij de mensen die zich zorgen maken over de HRA wel vaak een stuk hoger dan bij de rest.
Hoe komt men toch elke keer weer aan die onzin? Alsof alle kopers miljonair zijn.quote:Op woensdag 28 december 2011 17:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maar dat besteedbaar inkomen ligt bij de mensen die zich zorgen maken over de HRA wel vaak een stuk hoger dan bij de rest.
Twitter is ook echt het forum voor overleg met je collega'squote:Op woensdag 28 december 2011 14:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Deze dus:twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 28-12-2011 om 12:52:02Denkt VVD/CDA toch aan versoberen hypotheekrenteaftrek/aflossingsvrije hypotheken? http://t.co/PbRaLf2O Onacceptabel dan maar verkiezingen! reageer retweet
Dat is niet interessant, zolang de masses het maar op intarnet kunnen lezen. Lekker hip!quote:Op woensdag 28 december 2011 18:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Twitter is ook echt het forum voor overleg met je collega's
Dit klinkt logisch, redelijk en eerlijk.quote:Op woensdag 28 december 2011 16:17 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Afschaffen is te plotseling. Ik had beter afbouwen kunnen zeggen.
Daarnaast zal afschaffen van de HRA vooral de midden- en hoge inkomens raken omdat die het meest kunnen aftrekken in het huidige systeem. Om dan te compenseren kun je inderdaad de inkomenbelasting verlagen. Zo stimuleer je consumptie en voorkom je rondpompen van geld, ook een kostbaar fenomeen.
Ik neem aan dat je met middeninkomens Jan Modaal bedoelt?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:05 schreef Truffelvarken het volgende:
Als kleine inkomens die 100 verdienen en net rondkomen, met HRA afschaffing straks 90 verdienen, moeten ze hun huis met verlies verkopen en zijn aangewezen op de voedselbank.
Als midden inkomens van 1000 bij afschaffing straks 900 verdienen gaan ze 1x minder op vakantie.
Als je weinig verdiend moet je harder werken en niet zeuren.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:05 schreef Truffelvarken het volgende:
Als kleine inkomens die 100 verdienen en net rondkomen, met HRA afschaffing straks 90 verdienen, moeten ze hun huis met verlies verkopen en zijn aangewezen op de voedselbank.
Als midden inkomens van 1000 bij afschaffing straks 900 verdienen gaan ze 1x minder op vakantie.
Niemand is dan ook van plan om de HRA in een klap de nek om te draaien.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:05 schreef Truffelvarken het volgende:
Grappig hoe al die idioten voor lastenverhoging zijnquote:Op donderdag 29 december 2011 10:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niemand is dan ook van plan om de HRA in een klap de nek om te draaien.
Ik ben links, ik ben niet per definitie gekant tegen lastenverzwaringen. Bovendien is het de bedoeling dat de HRA stapsgewijs wordt afgebouwd, zodat het relatief weinig pijn doet.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig hoe al die idioten voor lastenverhoging zijn
Even een grafiekje over de lastendrukquote:Op donderdag 29 december 2011 10:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben links, ik ben niet per definitie gekant tegen lastenverzwaringen. Bovendien is het de bedoeling dat de HRA stapsgewijs wordt afgebouwd, zodat het relatief weinig pijn doet.
Maar ik begrijp dat je je zorgen maakt, Piet.
Dit moet een argument voorstellen?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Even een grafiekje over de lastendruk
[ afbeelding ]
Richt een BV op in Lichtenstein, wordt daar werknemer van die BV die je als gedetacheerde in NL laat werken.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:26 schreef raptorix het volgende:
Als HR word afgeschaft stop ik lekker met werken en ga ik uitkering trekken, klus ik wel 200 euro per week bij, heb ik stuk meer.
Precies, die ministeries zijn nog lang niet mooi genoeg, die kunnen nog wat extra marmer gebruiken.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:28 schreef betyar het volgende:
Als compensatie wordt de villataks geschrapt.... Waarom nu weer compensatie?? Niks compensatie gewoon betalen.
Met niet fysieke producten zoals websites kun je overal gaan zittenquote:Op donderdag 29 december 2011 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Richt een BV op in Lichtenstein, wordt daar werknemer van die BV die je als gedetacheerde n NL laat werken.
Je krijgt in NL minimumloon en de winst in Lichtenstein.
Of je wordt in NL helemaal niet betaald maar in Lichtenstein. Werkt ook prima met Zwitserland.
Juistquote:Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met niet fysieke producten zoals websites kun je overal gaan zitten
quote:Op donderdag 29 december 2011 10:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, die ministeries zijn nog lang niet mooi genoeg, die kunnen nog wat extra marmer gebruiken.
Die 12 miljard onttrek je dan wel aan de economie, want dat is geld wat men dan niét uit kan geven aan andere dingen.quote:Op woensdag 28 december 2011 14:53 schreef Mr.Fahrenheit het volgende:
[..]
Tja, je ziet gewoon dat ze het niet met elkaar eens kunnen worden. Dat plan van CDA ook: meer aflossen = minder eigenwoningforfait betalen. Dat is wel weer zo'n halfslachtig plan.
Je hebt zelf zeker geen HRA ?quote:Op woensdag 28 december 2011 15:43 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Juist niet. De HRA moet binnen in een jaar of 10 afgebouwd worden naar nul. Beginnen zoals hierboven in het nieuwsbericht staat is juist goed. Onder het miljoen naar een steeds lager percentage gaan geeft iedereen de tijd om er jaarlijks aan te wennen. Hierdoor bespaar je geld en stimuleer je consumenten ook om de hypotheek af te betalen.
Laatst was er een onderzoek gedaan naar de bezuinigingswensen van Nederlanders. Jammer dat ik hem niet weer kan vinden, want ook daar stonden onder andere de afschaf van de HRA op.
In een tijdsbestek van dertig jaar, prima.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de nee-sayers in dit topic zien niet in dat de HRA simpelweg onhoudbaar is omdat het de overheid jaarlijks miljarden euro's kost en daarbij ook nog eens de woningmarkt verziekt? Bovendien is de HRA niet langer te handhaven om de doodeenvoudige reden dat er over wordt gesproken. De regeling zit in de gevarenzone en de twijfels die huizenkopers hebben vallen niet meer weg te nemen. De HRA zal hoe dan ook moeten verdwijnen (stapsgewijs).
Het hele woning-verhaal in NL moet op de schop, enkel de HRA eruit trekken laat het scheef zakken. De huursubsidie is net zo'n vehikel als de HRA bijvoorbeeld, kost ook klauwen met geld, en zorgt voor een verzieking van de woningmarkt, maar dan aan de onderkant.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de nee-sayers in dit topic zien niet in dat de HRA simpelweg onhoudbaar is omdat het de overheid jaarlijks miljarden euro's kost en daarbij ook nog eens de woningmarkt verziekt? Bovendien is de HRA niet langer te handhaven om de doodeenvoudige reden dat er over wordt gesproken. De regeling zit in de gevarenzone en de twijfels die huizenkopers hebben vallen niet meer weg te nemen. De HRA zal hoe dan ook moeten verdwijnen (stapsgewijs).
De overheid moet gewoon minder geld uitgeven aan al die hobby's en overhead. Ontwikkelingshulp afschaffen bijvoorbeeld,quote:Op donderdag 29 december 2011 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
Goed planquote:Op donderdag 29 december 2011 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Richt een BV op in Lichtenstein, wordt daar werknemer van die BV die je als gedetacheerde in NL laat werken.
Je krijgt in NL minimumloon en de winst in Lichtenstein.
Of je wordt in NL helemaal niet betaald maar in Lichtenstein. Werkt ook prima met Zwitserland.
Het is heel simpel, ik zou prima vinden als HRA word afgeschaft, maar je beseft je wel hoeveel belasting ik betaal? Linksom of rechtsom kan ik gewoon niet meer kwijt.quote:Op donderdag 29 december 2011 10:36 schreef KoosVogels het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |