abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106119551
quote:
Novum) - Ook dit jaar grijpt de Partij voor de Dieren de jaarwisseling aan om te pleiten voor een vuurwerkverbod. De partij wijst erop dat ieder jaar honderden mensen gewond raken door vuurwerk. Ook zou het geknal miljoenen dieren veel angst en stress bezorgen.

Daarbij levert het vuurwerk veel afval en vervuiling op. De partij vraagt het kabinet dan ook om een verbod op vuurwerk te overwegen.

De kans dat het tot een verbod komt is minimaal. In antwoord op soortgelijke vragen van vorig jaar wees toenmalig minister van Milieubeheer Tineke Huizinga (ChristenUnie) erop dat er weinig draagvlak is voor een verbod. Slechts tien tot vijftien procent van de bevolking zou voor een verbod zijn. Ook in de Tweede Kamer is een meerderheid tegen een verbod.

Verder is het afsteken van vuurwerk zo sterk met de jaarwisseling verbonden dat veel mensen het volgens Huizinga toch blijven doen als het wordt verboden. Ze kopen het vuurwerk dan bijvoorbeeld in het buitenland of illegaal in Nederland. Verder zijn de verwondingen door vuurwerk 'beperkt' in verhouding tot het totaal aan ziektekosten. Ook zou vuurwerk maar een heel klein deel bijdragen aan de totale luchtverontreiniging.
Bron

Tsja, wat vinden we hiervan?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  woensdag 28 december 2011 @ 11:21:41 #2
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106119617
Het mag weer niet leuk zijn, of er komt gezeur van querulanten. Steeds vaker zijn dat de dierenpoesjes van de PvdD
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_106119783
Als ik eerst Marianne Thieme mag doen, dan zal ik het overwegen. Ik bedoel voor wat, hoort wat, tenslotte.
Flaming and gaming..
pi_106119848
Ik weet wel een regel van de pvdd; ze moeten op alle feestdagen binnen blijven en hun geliefde poes borstelen[, dat kan op 2 manieren.]
Signed, Sealed, Delivered.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:30:50 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106119894
Pleur op met je verboden
pi_106119989
Laten we het nu over sex met dieren hebben a.k.a pvdd leden
Signed, Sealed, Delivered.
pi_106120076
Tsja, bij ons raken de dieren ook gestrest met vuurwerk. Maar lekker binnen houden dan gaat het wel goed.

Ik erger mij dan ook nooit aan oud&nieuw+vuurwerk, het is meer de hele maand December waarin geknald wordt.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:48:07 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106120464
Mensen hebben het hele jaar angst en stress. Wat erg dat die dieren eens stress hebben zeg.. oh jeee.

Dit gaat echt nergens over.
pi_106120673
quote:
Update: Dierenbeul laat vuurwerk ontploffen in achterste van kat

Een vrouw heeft op oudejaarsdag, even na 17.00 uur, bij de Praxis in Roer, Klazienaveen een zwarte poes aangetroffen die het uitgilde van de pijn.
Een Arnhemmer heeft dinsdag 5000 euro uitgeloofd voor de tip die leidt tot aanhouding van een dierenbeul in Klazienaveen.
Hart van Nederland heeft in haar uitzending van 04/01/2010 aandacht besteed aan deze gruwelijke vorm van dierenmishandeling.
Voor de reportage van Hart van Nederland klik je op onderstaande link:
http://www.hartvannederla(...)-gruwelijk-vermoord/
Het dier bleek een vuurwerkprojectiel in haar achterste te hebben, die tot ontploffing was gebracht door een dierenbeul(-en).
De poes heeft het drama niet overleeft. Het diertje stonk naar verbrand vlees en vuurwerk.
Mocht er iemand zijn die een, vermoedelijke nog jonge, zwarte kat vermist in de omgeving van Roer, Klazienaveen meld je dan even bij de dierenambulance of dierenbescherming. Wellicht kunnen hun je verder helpen.
  woensdag 28 december 2011 @ 12:00:07 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106120774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:55 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Nja die gast mag van mij een paar jaar brommen
pi_106121037
Om alleen voor de consument af te schaffen zie ik best zitten.

Per wijk/dorp/stad kan er op een centrale plek een vuurwerkshow opgezet worden die dan rond 0:10 begint ofzo.
Geen gezeik met rotzooi, afgeblazen handjes of hufterige types die rotjes naar ouderen gooien, maar iedereen samen naar mooi proffesioneel vuurwerk kijken.

De diertjes zijn dan overdag van alle knallers af en 's nachts moeten ze maar even doorheen bijten.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 28 december 2011 @ 12:16:30 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_106121217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:09 schreef Spooky4u het volgende:

Per wijk/dorp/stad kan er op een centrale plek een vuurwerkshow opgezet worden die dan rond 0:10 begint ofzo.
Geen gezeik met rotzooi, afgeblazen handjes of hufterige types die rotjes naar ouderen gooien, maar iedereen samen naar mooi proffesioneel vuurwerk kijken.

De diertjes zijn dan overdag van alle knallers af en 's nachts moeten ze maar even doorheen bijten.
En dit werkt illegaal vuurwerk tegen hoe precies?
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 12:28:33 #13
137949 Disana
pi_106121534
Van mij mag er een totaal verbod komen behalve op wat ongevaarlijk stil siervuurwerk. Teveel mensen en dieren hebben last van deze hobby, en we zijn onderhand toch zeker beschaafd genoeg om zonder een primitief herriefestijn te kunnen.
  woensdag 28 december 2011 @ 12:30:15 #14
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106121580
quote:

Zo'n idee is misselijkmakend.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 12:53:35 #15
137949 Disana
  woensdag 28 december 2011 @ 12:57:27 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106122386
Eindelijk een goed idee van de PvdD
Alleen gaat een verbod niet zoveel opleveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 december 2011 @ 13:05:59 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106122641
quote:

Jij bent vroeg oud zeg.
pi_106123146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Illegaal mag al niet en heeft niets met bovenstaand nieuwsbericht te maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:30 schreef betyar het volgende:

[..]

Je he, maar er zijn er stiekum veel die rotjes naar ouderen gooien.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:05 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Jij bent vroeg oud zeg.
Omdat ik niet meer 's ochtends sta te popelen om mijn rotjes in een put te gooien? :')
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_106123354
Ik ben ook voor een verbod op consumenten-vuurwerk. Ik vind het de week voor en de dagen na oud en nieuw gewoon eng op straat. Nooit gehouden van die knallen, maar er zijn nogal wat bontkraagjes, petjes en brommer-jongens op straat die het leuk vinden om mensen bang te maken. Echt, ik haat het. Het zijn gewoon gedoogde wapens die maar al te graag gebruikt worden.
pi_106123670
Op NDR nu een reportage over de vuurwerkwedstrijden in Hannover.

Dat is toch echt veel mooier dan dat spul wat wij in Nederland kunnen kopen.

On topic, ik gaf vroeger veel geld uit aan vuurwerk, maar ik zie nu toch wel in dat het een behoorlijke schade voor het milieu oplevert. Omdat het echter maar één keer per jaar is vind ik dat een verbod niet wenselijk is. Het is min of meer traditie, en levert veel mensen een hoop plezier op.

Wel zou ik graag zien dat het tijdbestel waarbinnen vuurwerk afgestoken mag worden, begrenst wordt.
pi_106123761
Ik ben juist voor het toestaan van veel meer vuurwerk en dan moet het ook nog het hele jaar te koop zijn. Je wordt nu als een soort grote misdadiger gezien als je vuurwerk uit Duitsland, Belgie of Spanje in bezit hebt/afsteekt. Onterecht want ook die landen kennen gewoon een controle-apparaat wat vuurwerk controleert op veiligheid, en ook die landen kennen de scheiding tussen consumentenvuurwerk en professioneel vuurwerk. Daarmee maak je gelijk ook een eind aan de illegale handel, wat bijvoorbeeld gepaard gaat met de opslag van tonnen vuurwerk in een rijtjeshuis. Een situatie die ontstaat doordat dealers met een veilige bunker dergelijk vuurwerk niet mogen verkopen.
pi_106123980
quote:
Er zijn veel te weinig pyrotechnici in Nederland om dat te organiseren. Bovendien betwijfel ik of dat nou echt gepaard gaat met significant minder uitstoot van zware metalen.
pi_106124036
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:27 schreef Stofje het volgende:
Ik ben ook voor een verbod op consumenten-vuurwerk. Ik vind het de week voor en de dagen na oud en nieuw gewoon eng op straat. Nooit gehouden van die knallen, maar er zijn nogal wat bontkraagjes, petjes en brommer-jongens op straat die het leuk vinden om mensen bang te maken. Echt, ik haat het. Het zijn gewoon gedoogde wapens die maar al te graag gebruikt worden.
Pak dat soort figuren dan aan, en niet de mensen die het leuk vinden om om 0:00 uur een mooi vuurwerk af te steken. Voer voor mijn part een leeftijdsgrens van 21 jaar in, om maar eens wat te noemen.
pi_106124048
Die dieren kunnen heus wel tegen twee dagen stress in het jaar.
pi_106124065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zijn veel te weinig pyrotechnici in Nederland om dat te organiseren. Bovendien betwijfel ik of dat nou echt gepaard gaat met significant minder uitstoot van zware metalen.
Als ze echt een vuurwerkshow er van maken is er waarschijnlijk veel meer uitstoot van zware metalen denk ik. Veel consumenten vuurwerk is knalvuurwerk, daar is het dus sowieso al minder bij.
pi_106124119
quote:

Net alsof rotjes en legaal vuurwerk schade aanrichten. Astronauten kan je gewoon vasthouden zonder problemen.

Nitraten, Lawinepijlen, vuurwerkbommen, die zorgen voor de ellende. En dat gaat een verbod echt niet stoppen vooral niet met open grenzen
pi_106124165
quote:

[..]

Dat soort mensen he, ik kan hun niet meer normaal aankijken. Godverdomme, die mogen echt hetzelfde meemaken. Ten eerste heeft dat dier op een gruwelijike manier geleden, ten tweede is iemand zijn huisdier kwijt. Ja. Vuurwerkverbod kom er maar in!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106124218
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:48 schreef Picchia het volgende:
Die dieren kunnen heus wel tegen twee dagen stress in het jaar.
Inderdaad en al die huisdieren lijden de rest van het jaar ook meer dan voldoende dus dat kan nauwelijks een argument zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106125591
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad en al die huisdieren lijden de rest van het jaar ook meer dan voldoende dus dat kan nauwelijks een argument zijn.
Ga je nu weer lopen trollen met je stokpaardje? :r
pi_106125661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Stokpaardjes zijn leuke huisdieren, ook niet bang van een knalletje.

pi_106126288
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Tja, het wordt een beetje saai :O

Gewoon niet happen...
pi_106126408
Ik haat vuurwerk dus eens
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_106126489
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Eindelijk een goed idee van de PvdD
Alleen gaat een verbod niet zoveel opleveren.
Oftewel het is gewoon een slecht idee.
  woensdag 28 december 2011 @ 14:56:52 #34
104871 remlof
Europees federalist
pi_106126538
Ik ben helemaal voor een verbod op verkoop aan particulieren van vuurwerk. Laat elke gemeente elk jaar om 00:00 op 1 januari mooi vuurwerk afsteken, net zoals ze nu al veel 's avonds op Koninginnedag doen.
pi_106126611
quote:
2s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:39 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik ben juist voor het toestaan van veel meer vuurwerk en dan moet het ook nog het hele jaar te koop zijn. Je wordt nu als een soort grote misdadiger gezien als je vuurwerk uit Duitsland, Belgie of Spanje in bezit hebt/afsteekt. Onterecht want ook die landen kennen gewoon een controle-apparaat wat vuurwerk controleert op veiligheid, en ook die landen kennen de scheiding tussen consumentenvuurwerk en professioneel vuurwerk. Daarmee maak je gelijk ook een eind aan de illegale handel, wat bijvoorbeeld gepaard gaat met de opslag van tonnen vuurwerk in een rijtjeshuis. Een situatie die ontstaat doordat dealers met een veilige bunker dergelijk vuurwerk niet mogen verkopen.
Helemaal mee eens. De veiligheid gaat in dit geval omhoog, plus een mooie bijkomstigheid is dat het de ondernemers en de belastingdienst ook nog wat extra's oplevert.
pi_106126662
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:56 schreef remlof het volgende:
Ik ben helemaal voor een verbod op verkoop aan particulieren van vuurwerk. Laat elke gemeente elk jaar om 00:00 op 1 januari mooi vuurwerk afsteken, net zoals ze nu al veel 's avonds op Koninginnedag doen.
Heb je nog steeds bange dieren/mensen, kost ook klauwen met (belasting)geld en voorkomt helemaal niet dat mensen illegaal doorgaan. Absoluut tegen dit soort ideeën dus.
pi_106126722
quote:
Daar zijn veel te weinig pyrotechnici voor en bovendien zijn sommige gemeentes erg groot. Kijk naar de gemeente Súdwest-Fryslân, die strekt zich uit van Stavoren tot Harlingen en tot Grou, één vuurwerkshow per gemeente is veel te weinig. Bovendien is zelf vuurwerk afsteken leuk om te doen, gezellig met vrienden en/of familie.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:03:26 #38
104871 remlof
Europees federalist
pi_106126775
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Bovendien is zelf vuurwerk afsteken leuk om te doen, gezellig met vrienden en/of familie.
Ow?
pi_106126826
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Daar zijn veel te weinig pyrotechnici voor en bovendien zijn sommige gemeentes erg groot. Kijk naar de gemeente Súdwest-Fryslân, die strekt zich uit van Stavoren tot Harlingen en tot Grou, één vuurwerkshow per gemeente is veel te weinig. Bovendien is zelf vuurwerk afsteken leuk om te doen, gezellig met vrienden en/of familie.
Klopt, zeker ook omdat je dan op straat iedereen spreekt en gelijk de beste wensen kan doen toekomen.
pi_106126834
quote:
11s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:03 schreef remlof het volgende:

[..]

Ow?
Hoeveel mensen gaan er rond 12 uur niet even naar buiten om vuurwerk te kijken en in die tijd even gezellig met de buren te kletsen en iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen? Als je per gemeente één plaats hebt waar vuurwerk wordt afgestoken zal dat iig een stuk minder worden.
pi_106126869
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:05 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hoeveel mensen gaan er rond 12 uur niet even naar buiten om vuurwerk te kijken en in die tijd even gezellig met de buren te kletsen en iedereen een gelukkig nieuw jaar te wensen? Als je per een gemeente een lokale plaats hebt waar vuurwerk wordt afgestoken zal dat iig een stuk minder worden.
Los van het gedoe wat zo'n grote concentratie van mensen geeft.
pi_106126924
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Los van het gedoe wat zo'n grote concentratie van mensen geeft.
Ook dat nog eens, daar komt qua organisatie inderdaad wel wat meer bij kijken dan wat vuurwerk afsteken rond 12 uur.
pi_106126964
quote:
Ik ben tegen een show door de gemeente. Als idioten het leuk vinden om vuurwerk te zien betalen ze er maar zelf voor.
pi_106126973
quote:

[quote]Update: Dierenbeul laat vuurwerk ontploffen in achterste van kat

Een vrouw heeft op oudejaarsdag, even na 17.00 uur, bij de Praxis in Roer, Klazienaveen een zwarte poes aangetroffen die het uitgilde van de pijn.
Een Arnhemmer heeft dinsdag 5000 euro uitgeloofd voor de tip die leidt tot aanhouding van een dierenbeul in Klazienaveen.
Hart van Nederland heeft in haar uitzending van 04/01/2010 aandacht besteed aan deze gruwelijke vorm van dierenmishandeling.
Het dier bleek een vuurwerkprojectiel in haar achterste te hebben, die tot ontploffing was gebracht door een dierenbeul(-en).
De poes heeft het drama niet overleeft. Het diertje stonk naar verbrand vlees en vuurwerk.
Mocht er iemand zijn die een, vermoedelijke nog jonge, zwarte kat vermist in de omgeving van Roer, Klazienaveen meld je dan even bij de dierenambulance of dierenbescherming. Wellicht kunnen hun je verder helpen.
Gewoon een koekje van eigen deeg geven ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door du_ke op 28-12-2011 15:13:27 ]
pi_106126991
quote:
11s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:03 schreef remlof het volgende:
Ow?
Ik heb eens een jaar geen vuurwerk gekocht vanwege onvoldoende financiële middelen, en toevallig waren veel andere mensen in de straat ook op vakantie, dat was me toch saai. Het is gewoon gezellig. Vuurkorfje er bij, bubbeltjeswijn, vuurwerk, en iedereen in de buurt op straat.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:09:56 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106126999
Gatver
Zet daar spoilers omheen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_106127063
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Gatver
Zet daar spoilers omheen
Homo :')
pi_106127082
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ook dat nog eens, daar komt qua organisatie inderdaad wel wat meer bij kijken dan wat vuurwerk afsteken rond 12 uur.
De enige organisatie die daarbij komt kijken is wat extra agenten op de been en een extra rondje straatvegen de dagen erna :P
pi_106127128
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:52 schreef De_Nuance het volgende:
Ik haat vuurwerk dus eens
Ik haat Jan Smit, is dat ook een goede reden voor een verbod op zijn muziek?
pi_106127133
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:13 schreef du_ke het volgende:
De enige organisatie die daarbij komt kijken is wat extra agenten op de been en een extra rondje straatvegen de dagen erna :P
Nog beter, zelf je eigen rommel opruimen de ochtend er na. :)
pi_106127171
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nog beter, zelf je eigen rommel opruimen de ochtend er na. :)
Ja, ik en vele anderen doen dat gewoon. Maar goed niet iedereen is zo netjes.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:16:31 #52
104871 remlof
Europees federalist
pi_106127199
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Vind ik wel.
pi_106127203
Wat een flauwekul die spoiler :')
Wat laat je je weer kennen Duke, best sneu eigenlijk .....
  woensdag 28 december 2011 @ 15:17:29 #54
104871 remlof
Europees federalist
pi_106127224
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik heb eens een jaar geen vuurwerk gekocht vanwege onvoldoende financiële middelen, en toevallig waren veel andere mensen in de straat ook op vakantie, dat was me toch saai. Het is gewoon gezellig. Vuurkorfje er bij, bubbeltjeswijn, vuurwerk, en iedereen in de buurt op straat.
Ow ik steek nooit vuurwerk af maar loop altijd wel naar buiten met een fles champagne :P
pi_106127242
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Wat een flauwekul die spoiler :')
Wat laat je je weer kennen Duke, best sneu eigenlijk .....
Er zijn ook mensen die FOKken op plekken waar het niet zo handig is dit soort ranzigheid vol in beeld te krijgen.
pi_106127307
-edit-

[ Bericht 49% gewijzigd door du_ke op 28-12-2011 15:20:21 (Verder zeuren doe je maar in FB) ]
pi_106127316
Overigens heb ik meer last van andermans huisdieren dan van vuurwerk. Huisdieren verbieden.

Opgelost. Slotje.
  woensdag 28 december 2011 @ 15:20:46 #58
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106127342
quote:

Update: Dierenbeul laat vuurwerk ontploffen in achterste van kat

Je hebt ook marfkezen die hun piemol in zo'n beest steken.

Ik verdenk die huilende dierenpoezen van de PvdD ervan, dat ze ook piemols willen verbieden. ALLEMAAL! :) :)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_106127549
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:13 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is wat het nu is, als het centraal geregeld moet worden per gemeente dan komt er wel wat meer bij qua organisatie.
pi_106127562
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door du_ke op 28-12-2011 15:30:23 (kappen) ]
pi_106127690
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat is wat het nu is, als het centraal geregeld moet worden per gemeente dan komt er wel wat meer bij qua organisatie.
Klopt hoor, is organisatorisch ook gewoon echt een drama.
pi_106128296
Ik vind het een goed idee. Het moet maar eens uit zijn met dat hersenloze geknal

De gemeente kan prima een mooi showtje organiseren. :)
pi_106128389
Ik heb verder niks met politiek dus stemde op de PvDD afgelopen jaar ergens omdat ik tegen dat hele mega-stallen plan was. Nu ik dit lees irriteer ik me er alleen maar aan. Ze slaan weer door.. }:| Er zullen altijd kutkinderen zijn die dieren/zichzelf willen opblazen, maar om dan meteen om een vuurwerkverbod te vragen..
Alsof ze constant negatieve publiciteit zoeken. Zonde, want ze hebben soms best goede punten omtrent dierenleed.

De rest van de partijleiders etc. vind ik ook echt van die aandachtsgeilende egotrippende mannetjes/ feministische vrouwtjes. :r
pi_106129217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:49 schreef Brigitte. het volgende:
Ik heb verder niks met politiek dus stemde op de PvDD afgelopen jaar
Yup.
pi_106129585
quote:
9s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:14 schreef Guus Muisarm het volgende:

[..]

Yup.
quote:
omdat ik tegen dat hele mega-stallen plan was.
:{w
pi_106129628
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:26 schreef Brigitte. het volgende:

[..]

[..]

:{w
Dan had je ook bij GroenLinks oid terecht gekund. Juist bij die knakkers van de PvdD wordt sneller het totaalplaatje uit het oog verloren doordat het een one-issue partij is.
pi_106129671
quote:
quote:
Novum) - Ook dit jaar grijpt de Partij voor de Dieren de jaarwisseling aan om te pleiten voor een vuurwerkverbod. De partij wijst erop dat ieder jaar honderden mensen gewond raken door vuurwerk. Ook zou het geknal miljoenen dieren veel angst en stress bezorgen.

Daarbij levert het vuurwerk veel afval en vervuiling op. De partij vraagt het kabinet dan ook om een verbod op vuurwerk te overwegen.

De kans dat het tot een verbod komt is minimaal. In antwoord op soortgelijke vragen van vorig jaar wees toenmalig minister van Milieubeheer Tineke Huizinga (ChristenUnie) erop dat er weinig draagvlak is voor een verbod. Slechts tien tot vijftien procent van de bevolking zou voor een verbod zijn. Ook in de Tweede Kamer is een meerderheid tegen een verbod.

Verder is het afsteken van vuurwerk zo sterk met de jaarwisseling verbonden dat veel mensen het volgens Huizinga toch blijven doen als het wordt verboden. Ze kopen het vuurwerk dan bijvoorbeeld in het buitenland of illegaal in Nederland. Verder zijn de verwondingen door vuurwerk 'beperkt' in verhouding tot het totaal aan ziektekosten. Ook zou vuurwerk maar een heel klein deel bijdragen aan de totale luchtverontreiniging.
/quote

Tsja, wat vinden we hiervan?
Terecht voorstel, voor een dierenpartij. Veel honden die normaal zijn opgevoed geraken in paniek. Ik ken iemand die al heeft geprobeerd om de hond rustig te krijgen met een speeltje maar dat beest blijft in paniek.
We moeten nu een afweging maken wat we belangrijker vinden: het welzijn van onze huisdieren gedurende die ene nacht per jaar of het pleziertje van mensen om veel geld te verspillen aan vuurwerk.
Ik ben in het algemeen niet zo'n voorstander van verbieden, wel voel ik er wat voor dat je enkel vuurwerk mag kopen indien je een vergunning hebt en dat je die vergunning enkel kan verdienen door een vuurwerkcursus te volgen. Dat scheelt een hoop ongelukken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_106129760
Slecht idee. 9 van de 10 honden worden bang gemaakt door de onkunde van mensen. Alleen van echt oude honden is het begrijpelijk dat zij de laatste paar jaartje gaan blaffen. De rest is perfect af te leren. Sterker nog, bang zijn voor vuurwerk is aangeleerd.

Voor mij persoonlijk is het sowieso dikke onzin. Vind het geweldig dat mensen vuurwerk kopen. Dan hoef ik het niet te kopen.
pi_106129773
Hoi. Mijn hobby is een hond en nu mag jij jouw hobby, spelen met vuurwerk niet meer doen.
pi_106130308
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:28 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dan had je ook bij GroenLinks oid terecht gekund. Juist bij die knakkers van de PvdD wordt sneller het totaalplaatje uit het oog verloren doordat het een one-issue partij is.
GroenLinks is ook niet meer wat het geweest is. En bovendien ben ik niet links of rechts. Op sommige punten rechts, op andere punten links. Die zogenaamde "midden partijen" nee, weer van die meelopers die overal mee instemmen als het hun maar goed uitkomt.
Dus ik heb geen probleem met het hele one-issue gebeuren. Zo blijft dierenwelzijn toch nog in de media en daar gaat het voor mij allemaal ook om.

Maar met dit soort dingen, ja.. wat moet je er ook mee. Kan je autorijden/vliegen etc ook meteen wel afschaffen. (is 'gevaarlijk', slecht voor het milieu/geeft troep en er raken dieren door gewond of erger)
Wat mij betreft blijven ze bij bio-industrie etc. ):O
pi_106130386
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 15:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ja.
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_106130570
Ben niet dol op vuurwerk, maar een verbod gaat mij wat ver.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 28 december 2011 @ 18:02:33 #73
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106132614
quote:
13s.gif Op woensdag 28 december 2011 16:32 schreef Guus Muisarm het volgende:
Hoi. Mijn hobby is een hond en nu mag jij jouw hobby, spelen met vuurwerk niet meer doen.
Precies

Wanneer het hun eigen hobby maar niet is mag het allemaal verboden worden van een aantal mensen hier.
pi_106132680
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies

Wanneer het hun eigen hobby maar niet is mag het allemaal verboden worden van een aantal mensen hier.
Ik weet niet met wel topic jij bezig bent maar de meerderheid hier is het er mee oneens :?
  woensdag 28 december 2011 @ 18:06:18 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106132718
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:04 schreef Brigitte. het volgende:

[..]

Ik weet niet met wel topic jij bezig bent maar de meerderheid hier is het er mee oneens :?
Ik heb het dan ook tegen die minderheid.
pi_106133037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook tegen die minderheid.
Waarom is het ook een probleem als er mensen hier tegen vuurwerk zijn? Zelfs jij kan weten dat zo'n verbod er niet zal komen. Laat ze hun mening hebben en laat die van jou daar fijn buiten.
  woensdag 28 december 2011 @ 18:18:38 #77
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106133103
Een forum is toch niet alleen om meningen te droppen en niet op andermans mening in te gaan?
pi_106133174
Oké kom dan met een redelijk argument. Dit is toch zinloos?
pi_106133553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Brigitte. het volgende:

Redelijke argumenten staan er volgens mij al genoeg in dit topic. :) Dat sommige mensen het leuk vinden om vuurwerk af te steken is bijvoorbeeld al een heel redelijk argument om tegen een verbod te zijn.
pi_106133880
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:32 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Redelijke argumenten staan er volgens mij al genoeg in dit topic. :) Dat sommige mensen het leuk vinden om vuurwerk af te steken is bijvoorbeeld al een heel redelijk argument om tegen een verbod te zijn.
Ja, dat snap ik en ben ik het ook mee eens. Maar dan komt hij met:
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies

Wat totaal nergens op slaat en bovendien niet waar is. Onzin dus en niet nodig.
pi_106133938
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:41 schreef Brigitte. het volgende:
Wat totaal nergens op slaat en bovendien niet waar is. Onzin dus en niet nodig. [ afbeelding ]
Toch ben ik het daar wel een beetje mee eens. Samenleven vergt van elkaar dat je elkaar de ruimte geeft, en niet alles wil verbieden waar je zelf niet aan doet of tegen bent.
pi_106134094
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:16 schreef Brigitte. het volgende:

[..]

Waarom is het ook een probleem als er mensen hier tegen vuurwerk zijn? Zelfs jij kan weten dat zo'n verbod er niet zal komen. Laat ze hun mening hebben en laat die van jou daar fijn buiten. [ afbeelding ]
Het is bekrompen, waarom niet wat meer leef en laat leven. Laat die mensen die 2 dagen fun hebben met hun vuurwerk.

Als we elke hobby gaan verbieden die wat overlast met zich meebrengt gaan we een saaie samenleving tegemoet.
  woensdag 28 december 2011 @ 18:51:13 #83
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106134216
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:20 schreef Spooky4u het volgende:

Je he, maar er zijn er stiekum veel die rotjes naar ouderen gooien.
Veel? Heb je vast een bron voor. Verder ben ik voorstander om de leeftijd voor het bezit van vuurwerk op te schroeven naar 21 jaar.
pi_106134240
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:43 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toch ben ik het daar wel een beetje mee eens. Samenleven vergt van elkaar dat je elkaar de ruimte geeft, en niet alles wil verbieden waar je zelf niet aan doet of tegen bent.
Dus wie bepaald dan wat wel/niet verboden is? Dan moet gewoon alles toegestaan zijn, want ik ben wel voor dingen die nu bijv. verboden zijn. En ik zeg ook niet dat ik een verbod wil, in tegenstelling. Maar zij geven wel hun mening hierover met argumenten.. en daar gaat het nu even om. :)
  woensdag 28 december 2011 @ 19:05:30 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106134764
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:21 schreef Brigitte. het volgende:

Oke ik zie niet in waarom het nodig is om weer iets af te pakken van de burger omdat er wat idioten zijn die zich misdragen. Die idioten doen dat toch ook wel als het illegaal is. Dat wordt dus niet opgelost met dit soort maatregelen.

Mensen die zich met vuurwerk misdragen moeten gewoon zware straffen krijgen. Maar ga het mensen die gewoon normaal vuurwerk afsteken niet aub bestraffen.
  woensdag 28 december 2011 @ 19:08:11 #86
165633 eriksd
The grand facade...
pi_106134844
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Oke ik zie niet in waarom het nodig is om weer iets af te pakken van de burger omdat er wat idioten zijn die zich misdragen. Die idioten doen dat toch ook wel als het illegaal is. Dat wordt dus niet opgelost met dit soort maatregelen.

Mensen die zich met vuurwerk misdragen moeten gewoon zware straffen krijgen. Maar ga het mensen die gewoon normaal vuurwerk afsteken niet aub bestraffen.
Misschien dat ze het in Eindhoven kunnen financieren uit de netto-opbrengst van de locale Serious Request actie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_106135156
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 18:41 schreef Brigitte. het volgende:

Wat totaal nergens op slaat en bovendien niet waar is. Onzin dus en niet nodig.
Natuurlijk slaat het wel ergens op. Het staat er gewoon hoor. Als mensen zelf er niets mee te maken hebben geven ze er geen zak om en mag het verboden worden van ze.

Als je zo fucking stom bent om huisdieren te nemen in een stad zeg ik dat je je eigen problemen maar moet oplossen en verplicht je dieren van 15 dec t/m 5 jan in een pension moet stoppen ver weg van een stad.

Ohja, en een verbod op katten buiten. Tenzij we er een belasting over gaan heffen zoals met honden.
pi_106135253
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:08 schreef eriksd het volgende:

bla bla bla *burp* bla bla bla
Geen sterretjes gekregen onder de kerstboom :') ?
pi_106135889
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 19:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Goed punt. Ik ben het er mee eens. Klaar ^O^
pi_106138116
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Een vuurwerkshow van een uur tussen 00:00 en 01:00 op 1 plein voor 10.000-100.000 inwoners of een vuurwerkparade die dagenlang duurt op elke straat, denk je dat het echt geen verschil maakt?
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:30 schreef betyar het volgende:

[..]

Waarom?

quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Omdat iedere rasmongool die dan vuurwerk afsteekt meteen strafbaar is? Het is veel makkelijker te uitvoeren, immers, met vuurwerk kan je moeilijk stiekem gaan doen. Je hebt er niets aan want het verraadt je meteen.

Ik vind het een geweldig idee. De schade (rook en ontzettend veel afval wat anders op de grond zou blijven liggen) is veel minder, het is veel mooier om op een pleintje heel veel goed vuurwerk te zien, en het kost ook veel minder. Daarnaast, waarom moet je per se rotjes kunnen gooien om ouderen en 100en euros verspillen aan potentieel levensgevaarlijk spul (please geen drogredenen "autos zijn ook levensgevaarlijk :') ")?

Bovendien, naast eventuele organisatorische problemen: het is toch net zo leuk om met bubbeltjeswijn samen met je buren en vrienden naar de lokale vuurwerkshow te kijken? Dat kan je ook samen gaan doen. Ik zie niet in waarom het minder gezellig gaat worden als je het niet zelf kan afsteken, vooral juist beter (meer mensen en veel betere en mooiere vuurwerk).
pi_106140207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 20:23 schreef Gamesua het volgende:
Omdat iedere rasmongool die dan vuurwerk afsteekt meteen strafbaar is? Het is veel makkelijker te uitvoeren, immers, met vuurwerk kan je moeilijk stiekem gaan doen. Je hebt er niets aan want het verraadt je meteen.
Ik hoor nu ook overal knallen, terwijl het op dit moment ook gewoon strafbaar is, dus hoezo kunnen ze dat nu niet voorkomen en als vuurwerk ipv 364 dagen per jaar 365 dagen per jaar verboden is wel? Illegaal afsteken blijft er dan ook gewoon en de politie kan er weinig tegen beginnen, dat blijkt nu dus ook wel.

quote:
Ik vind het een geweldig idee. De schade (rook en ontzettend veel afval wat anders op de grond zou blijven liggen) is veel minder, het is veel mooier om op een pleintje heel veel goed vuurwerk te zien, en het kost ook veel minder.
Hoezo is de schade van een professionele vuurwerkshow veel minder? De schade zit met name in siervuurwerk en dat professionele vuurwerk is veel schadelijker dan het consumentenvuurwerk. Daarnaast lijkt 1 vuurwerkshow per gemeente me toch echt te weinig, vooral voor de wat minder stedelijke gemeentes. Willen we iedereen er een beetje bij betrekken, dan zullen we toch wel heel veel van dit soort shows moeten geven (met alle organisatorische ellende die daar bij komt), wat nou ook niet echt bevorderlijk is voor het milieu en de schadelijke stoffen.

En hoezo kost het minder? Ik geef nu nul euro uit aan vuurwerk, wie betaalt zo meteen die shows op honderden (waarschijnlijk nog meer) pleintjes in het land?

quote:
Daarnaast, waarom moet je per se rotjes kunnen gooien om ouderen en 100en euros verspillen aan potentieel levensgevaarlijk spul (please geen drogredenen "autos zijn ook levensgevaarlijk :') ")?
Het levensgevaarlijke zit vooral in illegaal vuurwerk en zelf knutselen, dat neem je niet weg op deze manier. Ook kan er bij grote groepen mensen op een plein heel veel misgaan en ook dit kan zorgen voor levensgevaarlijke situaties.
pi_106144534
quote:
Ik hoor nu ook overal knallen, terwijl het op dit moment ook gewoon strafbaar is, dus hoezo kunnen ze dat nu niet voorkomen en als vuurwerk ipv 364 dagen per jaar 365 dagen per jaar verboden is wel? Illegaal afsteken blijft er dan ook gewoon en de politie kan er weinig tegen beginnen, dat blijkt nu dus ook wel.
De politie kan genoeg doen maar zij is hier niet toe gemotiveerd omdat zij andere prioriteiten heeft. Verhoog de boete met een factor 10 en sensibiliseer door een nacht lang veel agenten er op in te zetten en de mensen zullen het wel laten. Het is maar hoe hinderlijk je het als samenleving vindt.
Het helpt niet dat onze politieagenten zo weinig werken 's nachts (met dank aan de vakbonden?), je merkt bijv. ook dat de politie niet optreedt tegen feestjes die tot midden in de nacht duren tenzij iemand belt en dan nog moet die iemand geluk hebben dat die paar politie-agenten die werken hierop afgestuurd worden.
Bottomline: minder overdag zich met pietluttigheden bezighouden, meer 's nachts werken, overtreders hebben nu eenmaal geen 9-5-mentaliteit.
#NoDAPL
pi_106144574
Omdat ze vertegenwoordiger van de PVDD is, vind ik het logisch en heeft zij het volste recht om hier voor te pleiten. Wel vind ik het vreemd dat ze niet de nadruk legt op de welzijn van de dieren (die ze immers de belangen van hoort te behartigen) hoe dan ook is het kansloos en zie ik dit niet als een serieus onderwerp dat in de kamer een kans heeft, net als zovele andere moties. Maar net als elke andere parlementarier behoort ze hiervoor te pleiten, mede omdat haar partij daar voor staat.
pi_106144725
Wat zouden jullie ervan vinden wanneer je alleen nog maar vuurwerk mag kopen en afsteken wanneer je een vergunning hebt en dat je die vergunning alleen maar kan verdienen door te slagen voor een examen?
Wat zouden jullie ervan vinden wanneer medische verzekeringen niet betalen als iemand gewond geraakt doordat hij zelf vuurwerk afsteekt en dat wanneer iemand anders gewond geraakt doordat je vuurwerk afsteekt dat de medische verzekering dan voorschiet maar de afsteker van vuurwerk laat betalen?
Het gaat om risico's die vrij gemakkelijk te vermijden zijn.
#NoDAPL
pi_106144974
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat zouden jullie ervan vinden wanneer je alleen nog maar vuurwerk mag kopen en afsteken wanneer je een vergunning hebt en dat je die vergunning alleen maar kan verdienen door te slagen voor een examen?
Wat zouden jullie ervan vinden wanneer medische verzekeringen niet betalen als iemand gewond geraakt doordat hij zelf vuurwerk afsteekt en dat wanneer iemand anders gewond geraakt doordat je vuurwerk afsteekt dat de medische verzekering dan voorschiet maar de afsteker van vuurwerk laat betalen?
Het gaat om risico's die vrij gemakkelijk te vermijden zijn.
Ik sta er wat twijfelachtig tegenover, het zou inderdaad kunnen helpen aan het slachtoffer problematiek. Maar om nu een examen af te leggen voor een gebeurtenis dat enkel alleen met oudjaarsdag gebruikt mag worden is iets te veel van het goede. Daarbij zou het afleggen van een examen en bijbehorende lessen geld gaan kosten. Dat allemaal voor een dag in het jaar.
  vrijdag 30 december 2011 @ 22:46:11 #96
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106224334
Ik was altijd voorstander van zo'n verbod. Jaarlijks wordt er een enorme hoeveelheid vuurwerk op de grond gegooid en niet opgeruimd, er worden prullenbakken opgeblazen, huisdieren raken gestrest. Argumenten genoeg, maar voorstanders zijn toch wel een beetje wereldvreemd.

Behoorlijk wereldvreemd eigenlijk. ;)
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:32:18 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106226969
Leeftijd naar 21 brengen.
pi_106227735
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:46 schreef Zeeland het volgende:
Ik was altijd voorstander van zo'n verbod. Jaarlijks wordt er een enorme hoeveelheid vuurwerk op de grond gegooid en niet opgeruimd, er worden prullenbakken opgeblazen, huisdieren raken gestrest. Argumenten genoeg, maar voorstanders zijn toch wel een beetje wereldvreemd.

Behoorlijk wereldvreemd eigenlijk. ;)
Heb eigenlijk geen recht van klagen aangezien ik zelf ook vuurwerk afsteek :@
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:59:26 #99
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_106228447
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 23:32 schreef betyar het volgende:
Leeftijd naar 21 brengen.
Combinatie met alcohol verbieden.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
pi_106229830
Het mag van mij ook wel over zijn, ze houden zich toch nooit aan de regels van alleen op oudjaarsdag afsteken.
Gewoon weer grote vuren maken waar iedereen naartoe gaat en daar vuurwerk afsteken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')