abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106119551
quote:
Novum) - Ook dit jaar grijpt de Partij voor de Dieren de jaarwisseling aan om te pleiten voor een vuurwerkverbod. De partij wijst erop dat ieder jaar honderden mensen gewond raken door vuurwerk. Ook zou het geknal miljoenen dieren veel angst en stress bezorgen.

Daarbij levert het vuurwerk veel afval en vervuiling op. De partij vraagt het kabinet dan ook om een verbod op vuurwerk te overwegen.

De kans dat het tot een verbod komt is minimaal. In antwoord op soortgelijke vragen van vorig jaar wees toenmalig minister van Milieubeheer Tineke Huizinga (ChristenUnie) erop dat er weinig draagvlak is voor een verbod. Slechts tien tot vijftien procent van de bevolking zou voor een verbod zijn. Ook in de Tweede Kamer is een meerderheid tegen een verbod.

Verder is het afsteken van vuurwerk zo sterk met de jaarwisseling verbonden dat veel mensen het volgens Huizinga toch blijven doen als het wordt verboden. Ze kopen het vuurwerk dan bijvoorbeeld in het buitenland of illegaal in Nederland. Verder zijn de verwondingen door vuurwerk 'beperkt' in verhouding tot het totaal aan ziektekosten. Ook zou vuurwerk maar een heel klein deel bijdragen aan de totale luchtverontreiniging.
Bron

Tsja, wat vinden we hiervan?
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
  woensdag 28 december 2011 @ 11:21:41 #2
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_106119617
Het mag weer niet leuk zijn, of er komt gezeur van querulanten. Steeds vaker zijn dat de dierenpoesjes van de PvdD
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_106119783
Als ik eerst Marianne Thieme mag doen, dan zal ik het overwegen. Ik bedoel voor wat, hoort wat, tenslotte.
Flaming and gaming..
pi_106119848
Ik weet wel een regel van de pvdd; ze moeten op alle feestdagen binnen blijven en hun geliefde poes borstelen[, dat kan op 2 manieren.]
Signed, Sealed, Delivered.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:30:50 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106119894
Pleur op met je verboden
pi_106119989
Laten we het nu over sex met dieren hebben a.k.a pvdd leden
Signed, Sealed, Delivered.
pi_106120076
Tsja, bij ons raken de dieren ook gestrest met vuurwerk. Maar lekker binnen houden dan gaat het wel goed.

Ik erger mij dan ook nooit aan oud&nieuw+vuurwerk, het is meer de hele maand December waarin geknald wordt.
  woensdag 28 december 2011 @ 11:48:07 #8
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106120464
Mensen hebben het hele jaar angst en stress. Wat erg dat die dieren eens stress hebben zeg.. oh jeee.

Dit gaat echt nergens over.
pi_106120673
quote:
Update: Dierenbeul laat vuurwerk ontploffen in achterste van kat

Een vrouw heeft op oudejaarsdag, even na 17.00 uur, bij de Praxis in Roer, Klazienaveen een zwarte poes aangetroffen die het uitgilde van de pijn.
Een Arnhemmer heeft dinsdag 5000 euro uitgeloofd voor de tip die leidt tot aanhouding van een dierenbeul in Klazienaveen.
Hart van Nederland heeft in haar uitzending van 04/01/2010 aandacht besteed aan deze gruwelijke vorm van dierenmishandeling.
Voor de reportage van Hart van Nederland klik je op onderstaande link:
http://www.hartvannederla(...)-gruwelijk-vermoord/
Het dier bleek een vuurwerkprojectiel in haar achterste te hebben, die tot ontploffing was gebracht door een dierenbeul(-en).
De poes heeft het drama niet overleeft. Het diertje stonk naar verbrand vlees en vuurwerk.
Mocht er iemand zijn die een, vermoedelijke nog jonge, zwarte kat vermist in de omgeving van Roer, Klazienaveen meld je dan even bij de dierenambulance of dierenbescherming. Wellicht kunnen hun je verder helpen.
  woensdag 28 december 2011 @ 12:00:07 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_106120774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:55 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Nja die gast mag van mij een paar jaar brommen
pi_106121037
Om alleen voor de consument af te schaffen zie ik best zitten.

Per wijk/dorp/stad kan er op een centrale plek een vuurwerkshow opgezet worden die dan rond 0:10 begint ofzo.
Geen gezeik met rotzooi, afgeblazen handjes of hufterige types die rotjes naar ouderen gooien, maar iedereen samen naar mooi proffesioneel vuurwerk kijken.

De diertjes zijn dan overdag van alle knallers af en 's nachts moeten ze maar even doorheen bijten.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
  woensdag 28 december 2011 @ 12:16:30 #12
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_106121217
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:09 schreef Spooky4u het volgende:

Per wijk/dorp/stad kan er op een centrale plek een vuurwerkshow opgezet worden die dan rond 0:10 begint ofzo.
Geen gezeik met rotzooi, afgeblazen handjes of hufterige types die rotjes naar ouderen gooien, maar iedereen samen naar mooi proffesioneel vuurwerk kijken.

De diertjes zijn dan overdag van alle knallers af en 's nachts moeten ze maar even doorheen bijten.
En dit werkt illegaal vuurwerk tegen hoe precies?
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 12:28:33 #13
137949 Disana
pi_106121534
Van mij mag er een totaal verbod komen behalve op wat ongevaarlijk stil siervuurwerk. Teveel mensen en dieren hebben last van deze hobby, en we zijn onderhand toch zeker beschaafd genoeg om zonder een primitief herriefestijn te kunnen.
  woensdag 28 december 2011 @ 12:30:15 #14
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_106121580
quote:

Zo'n idee is misselijkmakend.
  † In Memoriam † woensdag 28 december 2011 @ 12:53:35 #15
137949 Disana
  woensdag 28 december 2011 @ 12:57:27 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_106122386
Eindelijk een goed idee van de PvdD
Alleen gaat een verbod niet zoveel opleveren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 28 december 2011 @ 13:05:59 #17
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_106122641
quote:

Jij bent vroeg oud zeg.
pi_106123146
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:16 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

En dit werkt illegaal vuurwerk tegen hoe precies?
Illegaal mag al niet en heeft niets met bovenstaand nieuwsbericht te maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 12:30 schreef betyar het volgende:

[..]

Zo'n idee is misselijkmakend.
Je he, maar er zijn er stiekum veel die rotjes naar ouderen gooien.
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:05 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Jij bent vroeg oud zeg.
Omdat ik niet meer 's ochtends sta te popelen om mijn rotjes in een put te gooien? :')
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_106123354
Ik ben ook voor een verbod op consumenten-vuurwerk. Ik vind het de week voor en de dagen na oud en nieuw gewoon eng op straat. Nooit gehouden van die knallen, maar er zijn nogal wat bontkraagjes, petjes en brommer-jongens op straat die het leuk vinden om mensen bang te maken. Echt, ik haat het. Het zijn gewoon gedoogde wapens die maar al te graag gebruikt worden.
pi_106123670
Op NDR nu een reportage over de vuurwerkwedstrijden in Hannover.

Dat is toch echt veel mooier dan dat spul wat wij in Nederland kunnen kopen.

On topic, ik gaf vroeger veel geld uit aan vuurwerk, maar ik zie nu toch wel in dat het een behoorlijke schade voor het milieu oplevert. Omdat het echter maar één keer per jaar is vind ik dat een verbod niet wenselijk is. Het is min of meer traditie, en levert veel mensen een hoop plezier op.

Wel zou ik graag zien dat het tijdbestel waarbinnen vuurwerk afgestoken mag worden, begrenst wordt.
pi_106123761
Ik ben juist voor het toestaan van veel meer vuurwerk en dan moet het ook nog het hele jaar te koop zijn. Je wordt nu als een soort grote misdadiger gezien als je vuurwerk uit Duitsland, Belgie of Spanje in bezit hebt/afsteekt. Onterecht want ook die landen kennen gewoon een controle-apparaat wat vuurwerk controleert op veiligheid, en ook die landen kennen de scheiding tussen consumentenvuurwerk en professioneel vuurwerk. Daarmee maak je gelijk ook een eind aan de illegale handel, wat bijvoorbeeld gepaard gaat met de opslag van tonnen vuurwerk in een rijtjeshuis. Een situatie die ontstaat doordat dealers met een veilige bunker dergelijk vuurwerk niet mogen verkopen.
pi_106123980
quote:
Er zijn veel te weinig pyrotechnici in Nederland om dat te organiseren. Bovendien betwijfel ik of dat nou echt gepaard gaat met significant minder uitstoot van zware metalen.
pi_106124036
quote:
7s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:27 schreef Stofje het volgende:
Ik ben ook voor een verbod op consumenten-vuurwerk. Ik vind het de week voor en de dagen na oud en nieuw gewoon eng op straat. Nooit gehouden van die knallen, maar er zijn nogal wat bontkraagjes, petjes en brommer-jongens op straat die het leuk vinden om mensen bang te maken. Echt, ik haat het. Het zijn gewoon gedoogde wapens die maar al te graag gebruikt worden.
Pak dat soort figuren dan aan, en niet de mensen die het leuk vinden om om 0:00 uur een mooi vuurwerk af te steken. Voer voor mijn part een leeftijdsgrens van 21 jaar in, om maar eens wat te noemen.
pi_106124048
Die dieren kunnen heus wel tegen twee dagen stress in het jaar.
pi_106124065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Er zijn veel te weinig pyrotechnici in Nederland om dat te organiseren. Bovendien betwijfel ik of dat nou echt gepaard gaat met significant minder uitstoot van zware metalen.
Als ze echt een vuurwerkshow er van maken is er waarschijnlijk veel meer uitstoot van zware metalen denk ik. Veel consumenten vuurwerk is knalvuurwerk, daar is het dus sowieso al minder bij.
pi_106124119
quote:

Net alsof rotjes en legaal vuurwerk schade aanrichten. Astronauten kan je gewoon vasthouden zonder problemen.

Nitraten, Lawinepijlen, vuurwerkbommen, die zorgen voor de ellende. En dat gaat een verbod echt niet stoppen vooral niet met open grenzen
pi_106124165
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 11:55 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]

Dat soort mensen he, ik kan hun niet meer normaal aankijken. Godverdomme, die mogen echt hetzelfde meemaken. Ten eerste heeft dat dier op een gruwelijike manier geleden, ten tweede is iemand zijn huisdier kwijt. Ja. Vuurwerkverbod kom er maar in!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_106124218
quote:
14s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:48 schreef Picchia het volgende:
Die dieren kunnen heus wel tegen twee dagen stress in het jaar.
Inderdaad en al die huisdieren lijden de rest van het jaar ook meer dan voldoende dus dat kan nauwelijks een argument zijn.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_106125591
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 13:53 schreef du_ke het volgende:

[..]

Inderdaad en al die huisdieren lijden de rest van het jaar ook meer dan voldoende dus dat kan nauwelijks een argument zijn.
Ga je nu weer lopen trollen met je stokpaardje? :r
pi_106125661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 december 2011 14:31 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ga je nu weer lopen trollen met je stokpaardje? :r
Stokpaardjes zijn leuke huisdieren, ook niet bang van een knalletje.

Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')