Jaloers!!!quote:Op zondag 25 december 2011 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Glaasje Cava
Pata Negra ham
Dadels geweld in port met spekmantel
Glaasjes Barolo
Iberico rack
Varkenswangetjes in rode wijn met zeekraal
Port
Verschillende kazen
Eiswein
Flan caramel
Frambozenpudding met mangosaus met verse frambozen, rode bessen en blauwe bessen.
Cognac
quote:
Zitten uit te buiken met een kapiteintje ( half grand marnier, half cognac)quote:Op zondag 25 december 2011 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Glaasje Cava
Pata Negra ham
Glaasjes Barolo
Iberico rack
Port
Verschillende kazen
Eiswein
Flan caramel
Frambozenpudding met mangosaus met verse frambozen, rode bessen en blauwe bessen.
Cognac
Klinkt heerlijk! Wij gingen gourmetten 2.0: op de bakplaat. Zalm, saté, stukje biefstuk. Brood. Paddestoelen. Etc.Het was iig beter dan chinees en dan die keer dat mijn oom ging koken...quote:Op zondag 25 december 2011 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Glaasje Cava
Pata Negra ham
Glaasjes Barolo
Iberico rack
Port
Verschillende kazen
Eiswein
Flan caramel
Cognac
Ik moest googelen om te leren dat dat dronken betekentquote:Op zondag 25 december 2011 23:33 schreef Pietverdriet het volgende:
Pffffff ik ben blauw als een reiger
Rare uitdrukking, reigers drinken geen alcohol en ze zijn grijs.quote:Op zondag 25 december 2011 23:34 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Ik moest googelen om te leren dat dat dronken betekent![]()
Was het ook, maar was wel twee dagen met de voorbereidingen bezig.quote:
Blauwquote:Op zondag 25 december 2011 23:35 schreef mazaru het volgende:
[..]
Rare uitdrukking, reigers drinken geen alcohol en ze zijn grijs.
Dat is wel een investering, maar het is het denk ik wel waard geweest als ik het zo hoor. Ik had gisteren mijn huli-culi avondje, geen voorbereiding omdat we pas op de avond zelf verzonnen dat we nog meer gangen gingen maken. Desalniettemin ook heerlijk (en wel fijn om tegen het gourmetgeweld van vandaag te kunnenquote:Op zondag 25 december 2011 23:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was het ook, maar was wel twee dagen met de voorbereidingen bezig.
Naast aardappels (en misschien toetje) hoeft je vader niks te verzorgenquote:Op maandag 26 december 2011 14:05 schreef cinnamon_M het volgende:
Vanavond kerst bij vader, ik neem e.e.a. te eten mee (redelijk simpel) en verder is het zien wat mijn vader heeft.
Wat er mee gaat:
• Pompoen-wortel-curry-feta quiche (voor het vega-zusje, en ook voor ons natuurlijk want gewoon lekker). Maak ik al helemaal klaar, hoeft ie alleen nog opgewarmd.
• Beenhammetje (ligt nu te marineren in jerk-like marinade, op t einde nog glaceren met sinaasappelmarmelade)
• Ingrediënten voor simpele salade: sla, cherrytomaatjes, kwarteleitjes (dressing maak ik al thuis, aangezien vaderlief niks in huis heeft om het mee te maken en bovendien niet van dressings houdt -> discussie over wel/geen dressing vermijden)
• Worteltjes om aldaar geglaceerde worteltjes te maken
En misschien bel ik mijn vader even om te vragen of ie nog aardappeltjes heeft, want dat leek me sowieso wel handig erbij.
Hehe, das waar. Ik was een beetje bang dat als ik niet op zijn minst genoeg meenam voor een basis-hoofdmenu mijn vader net bij dat deel wat ontbrak zou zeggen 'oh, maar dáár heb ik niks voor in huis'. Zo flauw kan ie zijn.quote:Op maandag 26 december 2011 14:34 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Naast aardappels (en misschien toetje) hoeft je vader niks te verzorgen
Mijn kerst'ontbijt' bestond uit 2 mini chocoladebroodjes (warm uit de oven), gekookt eitje, thee en 2 mandarijntjes
Was t echt gezellig?quote:Op dinsdag 27 december 2011 15:32 schreef MaximusTG het volgende:
Vanavond lekker makkelijk; visschnitzels met een salade en bratkartoffeln. Ff geen vlees na die "gezellige" gourmet van gisteren.
quote:Op dinsdag 27 december 2011 18:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Ook vega-avondje hier; (met ham gevulde) tortellini met tomatensaus met knoflook en geraspte pecorino.
Lol!quote:
quote:
Datte met een ijsbersalade en een ei en extra groentequote:
geen aanraderquote:Op woensdag 28 december 2011 13:50 schreef The_Hives het volgende:
kijkend naar mijn koelkast met producten die op moeten kom ik tot dit:
Hartige Cheesecke http://www.ah.nl/recepten(...)inSource=vegetarisch
staat als lunchgerecht, maar wordt mijn diner
Wat deed je in het gehakt?quote:Op woensdag 28 december 2011 18:52 schreef MaximusTG het volgende:
De zelfgemaakte hamburgers waren erg lekker! Blijft met mn gehaktmolen.
Ze krompen niet eens tijdens het bakken.
Was ik al bang voor, recept zag er beetje saai uitquote:
vond ik ook al, maarja dacht misschien valt het meequote:Op woensdag 28 december 2011 19:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Was ik al bang voor, recept zag er beetje saai uit
Vrij weinig, alleen worcestershiresauce, zout en peper. Gehakt heel los gehouden, kruiden doorheen gemengd, verdeeld in 4 hoopjes en voorzichtig 4 hamburgers van gevormd. Even in de koelkast gezet en toen het tijd was om te eten heb ik ze in een koekenpan met roomboter kort gebakken.quote:
Klinkt goed, morgen ook even proberenquote:Op woensdag 28 december 2011 19:13 schreef MaximusTG het volgende:
[..]
Vrij weinig, alleen worcestershiresauce, zout en peper. Gehakt heel los gehouden, kruiden doorheen gemengd, verdeeld in 4 hoopjes en voorzichtig 4 hamburgers van gevormd. Even in de koelkast gezet en toen het tijd was om te eten heb ik ze in een koekenpan met roomboter kort gebakken.
Wat is dat voor soep?quote:
De kantine serveerde alweer een aardappelpuree, zie ik.quote:
Je mag zijn vrouwtje geen kantine noemen hequote:Op donderdag 29 december 2011 01:27 schreef golfer het volgende:
[..]
De kantine serveerde alweer een aardappelpuree, zie ik.
Witte chocolademousse in een badje van jusquote:Op donderdag 29 december 2011 01:30 schreef RobinOok het volgende:
Oh, ik dacht witte chocolademousse.
quote:Op donderdag 29 december 2011 01:49 schreef FutureFairytale het volgende:
Rubje krijgt altijd van de kantine een flinke bol puree in jus, groenten en 2 stukken vlees. Als de kantine dicht is haalt hij wat bij de lokale Chinees/Balinees. Behalve met Kerst want dan probeert hij alle pakken van AH 'Speciaal voor de feestdagen' uit. Dat is Rubje's eetpatroon.
Is die thee lekker? Smaakt het echt naar peer en suiker?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:29 schreef maartjeh het volgende:
een kop caramalised pear-thee, en een plakje cake.
ik vond 'm smaken naar cup-a-soupquote:Op donderdag 29 december 2011 12:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is die thee lekker? Smaakt het echt naar peer en suiker?
Ik vind 'm erg lekker! Je proeft die peer en suiker echt wel, maar het is ook weer niet overheersend.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Is die thee lekker? Smaakt het echt naar peer en suiker?
iehquote:Op donderdag 29 december 2011 12:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik vond 'm smaken naar cup-a-soup
oh! Nou eens proberen kan geen kwaad. Ik lust tot nu toe alleen de English blend maar deze klinkt lekker.quote:Op donderdag 29 december 2011 12:30 schreef maartjeh het volgende:
[..]
Ik vind 'm erg lekker! Je proeft die peer en suiker echt wel, maar het is ook weer niet overheersend.
Ik drink thee ook altijd met suikerquote:Op donderdag 29 december 2011 12:48 schreef Bienelientjee het volgende:
Donut, boterham met ham, boterham met hagelslag en een beker melk!
Die caramalised pear-thee vind ik trouwens ook wel erg lekker! Doe er zelf altijd wel extra schepje suiker door, vind thee anders niet vaak lekker
Ik ga vanmiddag ook een oliebol (de eerste van het jaar) halenquote:Op donderdag 29 december 2011 13:49 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik drink thee ook altijd met suiker
Nu kop thee, 2 mini chocoladebroodjes (oh mn keuken ruikt zo lekker!) en 1,5 sinaasappel.
Vanmiddag een oliebol halen
Zijn je kruidnoten al op dan?quote:Op donderdag 29 december 2011 13:54 schreef JustinK het volgende:
[..]
Ik ga vanmiddag ook een oliebol (de eerste van het jaar) halen
Oh lekker. Daar zou ik ook wel trek in hebben.quote:
Die is echt lekker he?quote:Op donderdag 29 december 2011 10:29 schreef maartjeh het volgende:
een kop caramalised pear-thee, en een plakje cake.
Lekker idd. Met durum wraps van 30CM! Past niet eens in de ovenschaalquote:Op donderdag 29 december 2011 16:44 schreef mazaru het volgende:
[..]
Oh lekker. Daar zou ik ook wel trek in hebben.
Zo jij eet lekkerquote:Op donderdag 29 december 2011 17:38 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Lekker idd. Met durum wraps van 30CM! Past niet eens in de ovenschaal![]()
Plus nog een restje kip spareribs erbij, die geur![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
quote:Op donderdag 29 december 2011 18:03 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Macaroni met gekookte eieren.Kluts ze dan tot een omeletje bij de macaroni. Dat is, samen met wat pindasaus en kroepoek 'normaal'. Gekookte eieren..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Nee dat noemt men nasi.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:06 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kluts ze dan tot een omeletje bij de macaroni. Dat is, samen met wat pindasaus en kroepoek 'normaal'. Gekookte eieren..
Welnee, maar even voor de afwisselingquote:Op donderdag 29 december 2011 14:20 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zijn je kruidnoten al op dan?
Niet als je het met macaroni eetquote:
Nou ik vind het zo ook wel lekker hoor.quote:Op donderdag 29 december 2011 18:10 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Niet als je het met macaroni eet
Ik at dat bij ouders ook zo. Macaroni met gehakt, gebakken eitje (omeletje), pindasaus, kroepoek en augurkjes voor erbij.
quote:Op donderdag 29 december 2011 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Pasata gekookt met wat foelie, laurier, peper, zout, rozemarijn en thijm.
Gehakt gebraden, in een zeef laten uitlekken.
De tomatensaus door zeef gehaald met het gehakt samen gevoegd en veel knoflook erbij gedaan.
5 jaar oude brokkelkaas geraspt.
Spaghetti gekookt, afgegoten en kort met koud water gespoelt, boter erover gedaan, met saus en kaas geserveerd, drie borden van gegeten en nu veeeel te vol.
3!!quote:Op donderdag 29 december 2011 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
De tomatensaus door zeef gehaald met het gehakt samen gevoegd en veel knoflook erbij gedaan.
Spaghetti gekookt, afgegoten en kort met koud water gespoelt, boter erover gedaan, met saus en kaas geserveerd, drie borden van gegeten en nu veeeel te vol.
3?quote:Op donderdag 29 december 2011 19:55 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
3!!Het klinkt wel goed, ik vind die boter over de pasta wel een goed idee
Is een eenvoudige pasta met tomatengehaktsausquote:
Je zei dat je 3 borden had gegetenquote:
Klinkt ook heel simpel maar wel een leuke omschrijving! Ik hou van veel knoflook en van overjarige kaas en dat zit erinquote:Op donderdag 29 december 2011 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is een eenvoudige pasta met tomatengehaktsaus
Heel gemakkelijk te maken en kost geen drol.
Ah, zo, ja iddquote:Op donderdag 29 december 2011 20:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je zei dat je 3 borden had gegeten
[..]
Klinkt ook heel simpel maar wel een leuke omschrijving! Ik hou van veel knoflook en van overjarige kaas en dat zit erin
Neuh, liever gehaktquote:Op donderdag 29 december 2011 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ah, zo, ja idd
Ipv gehakt kan je ook gekookte mosselen nemen, smullen.
Maar dan iets anders kruiden, peterselie en dille, en geen foelie
Klinkt inderdaad erg lekker. Ben alleen geen fan van rozemarijn.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Had nog een rest saus van gisteren, verse pasta gekookt en weer van genoten, helaas op nu.quote:Op donderdag 29 december 2011 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Het gaat bij nader inzien *nu* een pannetje inquote:Op donderdag 29 december 2011 20:04 schreef minilot het volgende:
De Comté, Gruyère en Vacherin voor de fondue blijven nog wel even goed in de koelkast voor nieuwjaarsdag ofzo.. Kater wegfondueën.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Note to myself: Niet met je vinger in je oog wrijven, een half uur nadat je een Spaanse rode peper hebt gesneden voor het avondeten.
Extra sidenote: Niet vergeten om je handen te wassen na het snijden van een rode peper....![]()
Helpt nauwelijks, doe liever handschoenen aan als je er veel snijdt.quote:Op vrijdag 30 december 2011 18:21 schreef Bienelientjee het volgende:
Note to myself: Niet met je vinger in je oog wrijven, een half uur nadat je een Spaanse rode peper hebt gesneden voor het avondeten.
Extra sidenote: Niet vergeten om je handen te wassen na het snijden van een rode peper....![]()
Werd het niet. Net een prakkie zuurkool opquote:Op vrijdag 30 december 2011 16:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond laat een paar kommen tomatencreme soep
Ja, maak ze wel vaker. Ze zien er niet uit maar smaken doen ze zeker welquote:
quote:Op vrijdag 30 december 2011 14:20 schreef _Loki het volgende:
Restje oven-macaroni.
Ik hou van restjes.
quote:Op vrijdag 30 december 2011 15:51 schreef FigureBirdStars het volgende:
Door mijn moeder gebakken oliebollen
Ik heb die nog steeds niet gehad, en het is (nu) alweer oudjaarsdag!quote:
Klinkt lekkerquote:Op vrijdag 30 december 2011 22:39 schreef hera62 het volgende:
Vanavond maar eens pasta met prei, spekjes en geitenkaas. O ja, en met gebakken eieren erbij. Er moest iets substantieels in na 20 km fietsen voor de Oud- en Nieuw-boodschappen en het aan gort zagen van een paar stammetjes die maar ruimte lagen in te nemen in de tuin.
Ik niet; gisteren al een 2 broodjes hamburger speciaal. Vandaag (weg geweest naar een 'event') en mijn score van vandaag:quote:Op vrijdag 30 december 2011 20:51 schreef Spanky78 het volgende:
Wij hebben even een paar gezonde dagen.
Dat dusquote:Morgen weer ongezond eten... oliebollen en iets langs voor oudjaarsavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |