http://www.powned.tv/nieu(...)ne_in_eu_slinkt.htmlquote:Reuters schrijft, op basis van cijfers van onderzoeksbureau Kantar Worldpanel, dat Apple aandeel op de Europese smartphonemarkt aan het verliezen is.
De iPhone 4S, die uitkwam in oktober dit jaar, verkocht de eerste paar weken erg goed, maar daarna nam de hype af. Daardoor valt het effect van het toestel in Europa tegen, zo stelt het onderzoeksbureau.
Het aandeel van Apple ging in Frankrijk in een jaar van 29 naar 20 procent, terwijl deze in Duitsland slonk van 27 naar 22 procent. Eenzelfde trend is de bespeuren in Spanje en Italië. Het marktaandeel van de Samsung Galaxy S2, de belangrijkste concurrent van de iPhone 4S, steeg in Duitsland van 46 naar 61 procent. Cijfers over Nederland waren onbekend, maar de helft van alle smartphones in Nederland draaien het Android besturingssysteem.
In Amerika, Australië en Engeland verkoopt de iPhone 4S wel goed. Zo groeide in Amerika het marktaandeel naar 36 procent, terwijl het aandeel in Engeland naar 31 procent steeg.
De prijs van de iPhone, in vergelijking met toestellen die Android draaien, wordt als de belangrijkste reden genoemd voor de dalende populariteit.
Precies.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:29 schreef Bot13 het volgende:
Een kleine daling en direct aannemen dat het vrij snel gedaan kan zijn met Apple? Lijkt me stug.
Over welke producten heb jij het dan?quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:32 schreef DeWaasheid het volgende:
Niet zo gek, het aanbieden van matige producten voor een prijs dat hoort bij een topproduct, kan je met marketing een tijdje mee wegkomen maar eens houdt het op.
In het artikel wordt ook alleen over een iPhone gesproken, dus daar zal hij het dan ook wel over hebben ja.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:34 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Over welke producten heb jij het dan?
Alleen de iphone zeker.
De computer afdeling is wel wat anders, over het algemeen gaan imacs of macbooks wel wat langer mee dan de gemiddelde pc of computer.
Doet me een beetje denken aan het verhaal van Pixar; de concepten voor al hun films (tot 2 jaar terug oid) zijn bedacht op één congres, ergens halverwege de jaren '90. Dus letterlijk een stapel waar alles van Toy Story tot Wall-E te vinden was.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:37 schreef Oud_student het volgende:
We hebben het over een dalend marktaandeel in een explosief groeiende markt, dus in absolute termen kan Apple best wel groeien. Bovendien zullen er ook wel nieuwe spelers op de markt komen.
Maar na de dood van Steve Jobs zal Apple wel minder presteren.
Jij hebt echt twee stokpaardjes, hè?quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.powned.tv/nieu(...)ne_in_eu_slinkt.html
Zal me niets verbazen dat het met het verlies van Jobs vrij snel gedaan kan zijn met apple.
mn iphone wordt zometeen afgeleverd. hoop ikquote:Orderstatus
Afgehandeld en verzonden - donderdag 22 december 2011
Terug de keuken in jij.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:10 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jij hebt echt twee stokpaardjes, hè?
Geen tijd voor. Er moet gepubliceerd worden.quote:
Ja die advertentiemarkt voor de papieren bladen is booming he?quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:14 schreef Copycat het volgende:
[..]
Geen tijd voor. Er moet gepubliceerd worden.
Ik mag nog steeds niet klagen. Off- en online niet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ja die advertentiemarkt voor de papieren bladen is booming he?
Hoeveel duurder is een iPhone dan een goede Android telefoon? Niet eens zo heel veel.. Het verschil besteden andere mensen weer door bijvoorbeeld voor Nike schoenen te gaan in plaats van merkloze schoenen van de Bristol, een design meubel aan te schaffen in plaats van naar de Ikea te gaan, of een aantal keer dure boodschappen te doen terwijl Euroshopper ook prima producten heeft.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb de Iphone-hype nooit wat gevonden... Nooit begrepen dat mensen de prijs van 3 laptops uitgeven aan iets lulligs als een telefoon, en vervolgens met een enorm groot ding rondlopen wat ze voor alles gebruiken behalve bellen.
3 laptops? Overdrijven is ook een vak.quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb de Iphone-hype nooit wat gevonden... Nooit begrepen dat mensen de prijs van 3 laptops uitgeven aan iets lulligs als een telefoon, en vervolgens met een enorm groot ding rondlopen wat ze voor alles gebruiken behalve bellen.
Mijn babylaptop kostte 2 jaar geleden 199,95.. En kan meer dan zo'n Iphone. Dus echt overdreven is het nietquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De prijs van 3 laptops is natuurlijk zwaar overdreven
Djeez wat een kortzichtige aanname? Natuurlijk niet!quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.powned.tv/nieu(...)ne_in_eu_slinkt.html
Zal me niets verbazen dat het met het verlies van Jobs vrij snel gedaan kan zijn met apple.
Tsja ik snap ook niet waarom iemand een tas koopt van een chique merk terwijl je voor die prijs tien normale tassen kan kopen, toch respecteer ik hun beslissing. Jij denkt teveel vanuit jezelf als technisch persoon, niet vanuit een gewone gebruiker die gewoon een goede telefoon wil. De prijs is irrelevant.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:24 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Mijn babylaptop kostte 2 jaar geleden 199,95.. En kan meer dan zo'n Iphone. Dus echt overdreven is het niet
Maar then again, ik heb die hele telefoon-hype nooit begrepen... En "apps" nu al helemaal niet: hoe mensen geld uitgeven voor kleine prutssoftware, waarmee ze iets kunnen doen wat al lange tijd mogelijk was op een computer, en waarvoor zeer waarschijnlijk veel betere OpenSource applicaties bestaan. Die al jarenlang in een "repository" zitten voor de niet-MS-gebruikers. Waarom dan toch zo hypen voor inferieure software?
Android 2.0 is mega goedkoop. Een smartphone die helemaal niks kan, maar die je wel voor euro 69 kan kopen.. Tja!quote:Op vrijdag 23 december 2011 12:00 schreef Scrummie het volgende:
iPhone verliest aandeel, maar is méér verkocht. De markt voor smartphones is gewoon explosief gegroeid, vooral met budget toestellen die gekocht worden door mensen die eerst geen smartphone hadden.
Je MOET toch de app-store gebruiken tenzij je hem jailbreakt?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Tsja ik snap ook niet waarom iemand een tas koopt van een chique merk terwijl je voor die prijs tien normale tassen kan kopen, toch respecteer ik hun beslissing. Jij denkt teveel vanuit jezelf als technisch persoon, niet vanuit een gewone gebruiker die gewoon een goede telefoon wil. De prijs is irrelevant.
En zijn toch genoeg goede gratis apps. En anders kan je toch zelf je zooi installeren als je dat wilt. Je bent niet verplicht aan de Appstore. (hoewel de meeste mensen denken dat het wel zo is)
Ja. Maar waarom zou je een "app" (WTF is er mis met het woord "applet" of "applicatie"?!) willen voor iets wat altijd online kon? "Vroeger" had je Girotel bijvoorbeeld, een los programma om een bepaalde taak uit te voeren. Dat is heel logisch vervangen door een online versie, waardoor je platform-onafhankelijk bent, en het eenvoudiger is doordat je geen losse software nodig hebt.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
En zijn toch genoeg goede gratis apps.
Nee dat hoeft helemaal niet. Je kan gewoon je eigen apps prima op je eigen iPhone zetten. Out of the box. Denk je dat een app ontwikkelaar (wat wij ook zijn) elke keer als we een nieuwe versie hebben (wat elke 3 weken is) we onze app eerst moeten submitten aan Apple en dan een week moeten wachten tot die in de Appstore staat voordat we hem zelf kunnen testen op de iPhone?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je MOET toch de app-store gebruiken tenzij je hem jailbreakt?
Klopt, maar kan zonder credit card. Wat is het probleem van de app-store?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je MOET toch de app-store gebruiken tenzij je hem jailbreakt?
Wat is je punt nou dan?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:28 schreef draaijer het volgende:
[..]
Android 2.0 is mega goedkoop. Een smartphone die helemaal niks kan, maar die je wel voor euro 69 kan kopen.. Tja!
De meeste mallware en spyware komt voor op Android..
Zie mijn eerdere reactie, je hoeft helemaal niet de App store te gebruiken. Tis alleen het officiele distributieplatform.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:30 schreef draaijer het volgende:
[..]
Klopt, maar kan zonder credit card. Wat is het probleem van de app-store?
Marktaandeel in % van iPhone gaat naar beneden door de groei van Android telefoons. Maar nog steeds groeit Apple. Het is altijd maar net hoe je het nieuws wilt lezenquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:32 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat is je punt nou dan?
Even voor je beeldvorming: wat ik zei was positief voor Apple. En ik heb zelf een iPhone, een iMac, een iPad, een Apple TV2, binnen afzienbare tijd een Macbook Air.
Het gaat in de eerste plaats uiteraard om consumenten. Je kunt alleen apps vanuit Apple' AppStore installeren.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee dat hoeft helemaal niet. Je kan gewoon je eigen apps prima op je eigen iPhone zetten. Out of the box.
nee hoor, daarvoor heb je een developper account via Apple nodig en dat kost je $99quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee dat hoeft helemaal niet. Je kan gewoon je eigen apps prima op je eigen iPhone zetten. Out of the box.
Pardon? Dat kan al jaren man.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:30 schreef draaijer het volgende:
Ik heb Apple TV2 thuis (euro 129,-) en via mijn iPhone4 of iPad2 stream ik alles vanaf mijn NAS of iMac naar de TV's. Ook kan ik full screen op mijn tv mijn iPad beeld projecteren en daar dan alles op doen wat ik ook op de iPad kan. Erg handig allemaal
Uiteraard kan je ook je filmpjes, foto's en muziek direct wireless streamen naar je TV. Met dit soort voor mij handige integraties zie ik Android niet zo snel komen
Je kan toch alleen die apps verkrijgen en installeren via appstore?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee dat hoeft helemaal niet. Je kan gewoon je eigen apps prima op je eigen iPhone zetten. Out of the box. Denk je dat een app ontwikkelaar (wat wij ook zijn) elke keer als we een nieuwe versie hebben (wat elke 3 weken is) we onze app eerst moeten submitten aan Apple en dan een week moeten wachten tot die in de Appstore staat voordat we hem zelf kunnen testen op de iPhone?
Ah oke dat bedoel je, ja dat is waarquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:39 schreef RM-rf het volgende:
[..]
nee hoor, daarvoor heb je een developper account via Apple nodig en dat kost je $99
de IpHone SDK om dat te doen is dan wel gratis, maar enkel beschikbaar voor intelbased Macs
Zeker, maar niet alles. Ik zeg alleen dat ik niet zal overstappen naar iets anders dan Apple. Dit omdat alles zo makkelijk integreerdquote:Op vrijdag 23 december 2011 13:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pardon? Dat kan al jaren man.
Ja, precies, dat zeg ik toch?quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:33 schreef draaijer het volgende:
[..]
Marktaandeel in % van iPhone gaat naar beneden door de groei van Android telefoons. Maar nog steeds groeit Apple. Het is altijd maar net hoe je het nieuws wilt lezen
En dit. Als je dan wilt zeiken over grote bedrijven die dure producten bieden kun je beter gaan zeiken op Shellquote:
ja, of de eerste willekeurige bank ofzo, vind je Apple niets, koop het niet, klaar.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik zit zelf toch ook echt te twijfelen over een nieuwe smartphone, op m'n werk moet ik software testen op 3 android devices en iPhones, en zit toch heel erg sterk naar een iPhone te neigen. Het lastige is dat er zoveel verschil in kwaliteit is is tussen verschillende Android telefoons. Van sommige merken is het scherm bijvoorbeeld echt zo slecht en merk je duidelijk een korte vertraging als je iets indrukt, terwijl dat bij andere weer een stuk beter is. Maar een echt goede Android smartphone is toch wel weer bijna net zo duur als een iPhone..
[..]
En dit. Als je dan wilt zeiken over grote bedrijven die dure producten bieden kun je beter gaan zeiken op Shell
Klopt, maar niet zo makkelijk als met een iPhone.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pardon? Dat kan al jaren man.
quote:De prijs van de iPhone, in vergelijking met toestellen die Android draaien, wordt als de belangrijkste reden genoemd voor de dalende populariteit.
Kwestie van tijd, inderdaad.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:58 schreef Smoofie het volgende:
De Ipad verkoop zal eerdags ook wel inzakken. De Asus prime owned elke tablet atm.
quote:
Ja leuk. Vooral met die heel vlugge techniek die sprongen maakt. HOERA, we hebben al 3 volgende modellen voor de komende 2 jaarquote:hebben ze bij Apple nog wel veel klaar liggen voor de toekomst.
Let wel, ik ben niet voor of tegen apple maar in die markt heeft iedereen wat te vrezen. Het gaat zo vlug. Denk maar aan Nokia.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:57 schreef TimCook het volgende:
Daarom heeft Apple voorlopig echt niks te vrezen
Klopt maar de financiele crisis breekt ook daar nu door en bovendien is het maar een kleine elite die zich dit soort dure apparaten kan veroorloven. Ik denk dat Apple meer keuze moet bieden, dus een goedkoper model en een model met een groter scherm om de concurrentie bij te kunnen blijven.quote:Op zaterdag 24 december 2011 01:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar Apple is juist eigenlijk net pas bezig met zijn opmars. Ze breken pas nu net voor het eerst door in bijvoorbeeld China. Een land waar je meer potentiele iPhone kopers hebt dan dat er mensen in de VS wonen. Als ze echt doorbreken in Azie kunnen ze hun aantal klanten met gemak verdubbelen. Ze hebben ook nog eens het voordeel dat mensen daar gadget freaks zijn EN dure merken nog echt als een statusverhogend iets zien. (is hier toch wel al een stuk minder)
Alsof een groter scherm altijd een beter beeld geeft. Voorbeeld? De troep van LG.quote:Op zaterdag 24 december 2011 01:47 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Klopt maar de financiele crisis breekt ook daar nu door en bovendien is het maar een kleine elite die zich dit soort dure apparaten kan veroorloven. Ik denk dat Apple meer keuze moet bieden, dus een goedkoper model en een model met een groter scherm om de concurrentie bij te kunnen blijven.
LG is een kleinere speler, maar grotere schermen is wel deels het succes van merken als HTC en Samsung.quote:Op zaterdag 24 december 2011 02:00 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Alsof een groter scherm altijd een beter beeld geeft. Voorbeeld? De troep van LG.
Nokia heeft een aantal jaar lopen slapen. Apple heeft momenteel de beste smartphone. Van Android hebben ze niet zoveel te vrezen; dat is gebouwd op een rotte basis en zal nooit de polish van iOS kunnen benaderen tenzij het hele systeem op de schop gaat. WP7 komt dicht in de buurt, maar is een laatkomer en heeft dus een achterstand. De komende jaren zal Apple sowieso nog wel de meeste winst pakken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 01:01 schreef Guus Muisarm het volgende:
[..]
Let wel, ik ben niet voor of tegen apple maar in die markt heeft iedereen wat te vrezen. Het gaat zo vlug. Denk maar aan Nokia.
En iOS heeft geen stilstand.quote:Op zaterdag 24 december 2011 06:04 schreef TimCook het volgende:
[..]
Nokia heeft een aantal jaar lopen slapen. Apple heeft momenteel de beste smartphone. Van Android hebben ze niet zoveel te vrezen; dat is gebouwd op een rotte basis en zal nooit de polish van iOS kunnen benaderen tenzij het hele systeem op de schop gaat. WP7 komt dicht in de buurt, maar is een laatkomer en heeft dus een achterstand. De komende jaren zal Apple sowieso nog wel de meeste winst pakken.
Om Samsung en HTC (maar maar wat te noemen) af te doen als euroshopper, sla je echt de plank volledig mis. Sterker nog, Samsung heeft momenteel een populairder toestel, dus in jouw vergelijking is Apple de euroshopper alleen voor de prijs van het nieuwste model A-merk.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoeveel duurder is een iPhone dan een goede Android telefoon? Niet eens zo heel veel.. Het verschil besteden andere mensen weer door bijvoorbeeld voor Nike schoenen te gaan in plaats van merkloze schoenen van de Bristol, een design meubel aan te schaffen in plaats van naar de Ikea te gaan, of een aantal keer dure boodschappen te doen terwijl Euroshopper ook prima producten heeft.
De prijs van 3 laptops is natuurlijk zwaar overdreven
Onzin.quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:19 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Om Samsung en HTC (maar maar wat te noemen) af te doen als euroshopper, sla je echt de plank volledig mis. Sterker nog, Samsung heeft momenteel een populairder toestel, dus in jouw vergelijking is Apple de euroshopper alleen voor de prijs van het nieuwste model A-merk.
en iPhone is gewoon veel duurder.. ik heb 1,5 jaar geleden een nieuw android toestel gekocht (HTC Legend) voor 30 euro en een 22,50 abbo. Dat ga jet met Apple never-nooit-niet redden.
en iedereen mag uitgeven wat ie wil, Apple verkoopt alleen op merknaam. mensen kopen Apple 'omdat het beter is' en als je ze vraagt waarom precies, dan is het stil of er komen wat loze argumenten naar voren. Mensen die technisch aangelegd zijn kopen geen Apple producten want die weten dat het te duur is. Mensen die alleen naar het merk kijken en naar hun vriendjes, en dat is het merendeel, daar scoort Apple op. Marketing technisch heel slim.
De gebruikerservaring is zoveel beter.quote:
Het is juist logisch dat de eerste letter van een zin met een hoofdletter begint en je dus geen shift steeds hoeft in te drukken. Maar idd is het vervelend dat in sommige wachtwoord schermpjes deze ook default aan staat. Maar als dat alles is wat je kan vinden tegen iphones valt het dus reuze mee.quote:Op zaterdag 24 december 2011 08:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Laat ik het zo zeggen... Ik had gisteren een nieuwe Iphone in m'n handen... Het ding laat een lijst Wifi-namen zien. Ik kies de mijne, en krijg een toetsenbord: QWERTYenz. Ik druk op de I en ik krijg een i..... Elk ander onscreen toetsenbord dat ik gezien heb snapt dat er voor kleine letters qwerty moet staan... Dus ik kan de i deleten, shift drukken, en dan de I intoetsen. Hierna heb ik het ding weer weggelegd... Apple is werkelijk zo eigenwijs dat je ALLES precies moet doen zoals ZIJ het verwachten, i.p.v. gewoon logisch te doen en te reageren zoals ik als gebruiker verwacht.
Lees het eens beter: de eerste letter was dus GEEN hoofdletter.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Het is juist logisch dat de eerste letter van een zin met een hoofdletter begint en je dus geen shift steeds hoeft in te drukken. Maar idd is het vervelend dat in sommige wachtwoord schermpjes deze ook default aan staat. Maar als dat alles is wat je kan vinden tegen iphones valt het dus reuze mee.
Coldplay-fans.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees het eens beter: de eerste letter was dus GEEN hoofdletter.
Dit is ongetwijfeld niet het enige wat er aan mankeert, zoals gezegd heb ik het hierna opgegeven. Ik heb sterk het idee dat Iphone dezelfde doelgroep heeft als Starbucks: vrouwen en langharige mannen
Dit is alleen bij het invoeren van wachtwoorden zo. Wat dus weer logisch is.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Lees het eens beter: de eerste letter was dus GEEN hoofdletter.
Dit is ongetwijfeld niet het enige wat er aan mankeert, zoals gezegd heb ik het hierna opgegeven. Ik heb sterk het idee dat Iphone dezelfde doelgroep heeft als Starbucks: vrouwen en langharige mannen
Hoezo ook? De iPhone-verkoop is helemaal niet ingezakt, het marktaandeel is alleen gedaald.quote:Op vrijdag 23 december 2011 13:58 schreef Smoofie het volgende:
De Ipad verkoop zal eerdags ook wel inzakken. De Asus prime owned elke tablet atm.
Dat is onzin. Ik werk bij een telefoonwinkel en daar heeft letterlijk 95% een iPhone.quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:19 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
en iedereen mag uitgeven wat ie wil, Apple verkoopt alleen op merknaam. mensen kopen Apple 'omdat het beter is' en als je ze vraagt waarom precies, dan is het stil of er komen wat loze argumenten naar voren. Mensen die technisch aangelegd zijn kopen geen Apple producten want die weten dat het te duur is. Mensen die alleen naar het merk kijken en naar hun vriendjes, en dat is het merendeel, daar scoort Apple op. Marketing technisch heel slim.
Nee over een driewieler ook niet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:45 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ik werk bij een telefoonwinkel en daar heeft letterlijk 95% een iPhone.
Dat is ook logisch. Van Android-toestellen krijg je vragen over hoe het kan dat 'proces X onverwachts is gestopt', dat apps niet opstarten, dat men internet niet goed ingesteld krijgt, dat het toestel steeds uitvalt of traag wordt, etc. Over de iPhone krijg je praktisch nooit vragen aangezien er niks te vragen valt.
Dat klopt. Dat geeft dus aan dat de iPhone zodanig gebruiksvriendelijk is dat er niks over te vragen valt, terwijl de functionaliteit er niet onder leidt. Dat is alleen maar een argument vóór de iPhone.quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee over een driewieler ook niet.
Welke afnemende populariteit? Bron?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:26 schreef Dutchguy het volgende:
Maar goed, wat is dan de reden van de afnemende populariteit van de iPhone?
quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat klopt. Dat geeft dus aan dat de iPhone zodanig gebruiksvriendelijk is dat er niks over te vragen valt, terwijl de functionaliteit er niet onder leidt. Dat is alleen maar een argument vóór de iPhone.
Maar mijn vraag aan jou: de verkopen van de iPhone in 2011 zijn bijna verdubbeld. Durf jij nog steeds te spreken van 'verval', zoals je in de OP doet?
Dat plaatje schiet dus niet op. De iPhone doet qua functionaliteit namelijk niet onder voor Android-toestellen. Alles wat een Android-toestel kan, kan een iPhone ook. Heb je ook argumenten of blijf je gewoon blind trollen zonder zinnen met argumenten en inhoud te formuleren?quote:
Hé, een retorische vraag!quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:32 schreef TC03 het volgende:
Heb je ook argumenten of blijf je gewoon blind trollen zonder zinnen met argumenten en inhoud te formuleren?
Bronvermelding TS.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:27 schreef TC03 het volgende:
[..]
Welke afnemende populariteit? Bron?
De zoveelste iphone of ipad? Mensen zijn er wel eens klaar mee hoor. Het is geen vernieuwd product, steeds een opgefrist model dat opeens wel een camera heeft of iets scherper beeld.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:29 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Precies.
En volgens mij hebben ze bij Apple nog wel veel klaar liggen voor de toekomst.
Daar staat niks over een afnemende populariteit. Heb je ook mijn post gezien? In 2011 zijn er bijna 2x zoveel iPhones verkocht als in 2010. Hoe noem je dat afnemende populariteit?quote:
Waarom heb ik nooit al die vage problemen die de iPhone-pijpers de hele tijd verzinnen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:32 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat plaatje schiet dus niet op. De iPhone doet qua functionaliteit namelijk niet onder voor Android-toestellen. Alles wat een Android-toestel kan, kan een iPhone ook. Heb je ook argumenten of blijf je gewoon blind trollen zonder zinnen met argumenten en inhoud te formuleren?
En nogmaals mijn vraag, in hoeverre vind jij een stijging in verkoopcijfers an 90% 'verval'?
Ga Coldplay luisteren en D'66 stemmen!quote:
Luister, jouw ervaringen zijn niet te projecteren op de hele groep gebruikers. Ik baseer mijn ervaringen op die van heel veel gebruikers. Uiteraard zijn er ook mensen die geen problemen hebben, het is niet alsof Android de grootste bagger ooit is. Ik zeg niet dat Android slecht is ik zeg alleen dat de iPhone gewoon een stuk beter is. Simpel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom heb ik nooit al die vage problemen die de iPhone-pijpers de hele tijd verzinnen?
Ik heb geen vastlopers, geen vage niet werkende shit, niets van dat alles.
Plus ik kan gewoon 3e partijen-software gebruiken. Niets aan het handje.
Als ik aan een 'band' een schurfthekel heb.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ga Coldplay luisteren en D'66 stemmen!
'Reuters schrijft, op basis van cijfers van onderzoeksbureau Kantar Worldpanel, dat Apple aandeel op de Europese smartphonemarkt aan het verliezen is.'quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
Daar staat niks over een afnemende populariteit. Heb je ook mijn post gezien? In 2011 zijn er bijna 2x zoveel iPhones verkocht als in 2010. Hoe noem je dat afnemende populariteit?
Populariteit. Marktaandeel. Twee verschillende begrippen. De reden dat het marktaandeel afneemt is omdat de smartphonemarkt explosief groeit, met name in de low-end sector, een sector waarin Apple niet actief is. Het antwoord is dus eenvoudig; de markt groeit harder dan dat het aandeel van de iPhone kan groeien.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
'Reuters schrijft, op basis van cijfers van onderzoeksbureau Kantar Worldpanel, dat Apple aandeel op de Europese smartphonemarkt aan het verliezen is.'
Dat gaat niet over populariteit. Heb je ook mijn post gezien? In 2011 zijn er bijna 2x zoveel iPhones verkocht als in 2010. Hoe noem je dat afnemende populariteit?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:39 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
'Reuters schrijft, op basis van cijfers van onderzoeksbureau Kantar Worldpanel, dat Apple aandeel op de Europese smartphonemarkt aan het verliezen is.'
Ik weet het verschil. Ik weet dat de iPhone populair is, hoe kan het dan dat het wat achter blijft in een steeds sneller groeiende markt. Die vraag blijft toch staan.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat gaat niet over populariteit. Heb je ook mijn post gezien? In 2011 zijn er bijna 2x zoveel iPhones verkocht als in 2010. Hoe noem je dat afnemende populariteit?
Marktaandeel = verkoopcijfers / totale markt. Dalend marktaandeel kan betekenen dat de verkoopcijfers dalen t.o.v. de totale markt of dat de totale markt t.o.v. de verkoopcijfers. In dit geval is dat het laatste. De iPhone groeit, maar de totale markt groeit harder.
Omdat Apple enkel in het high-end segment actief is, en de low-end markt dus niet bedient.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik weet het verschil. Ik weet dat de iPhone populair is, hoe kan het dan dat het wat achter gaat blijft in een steeds sneller groeiende markt. Die vraag blijft toch staan.
Nee, je verandert de vraag. Eerst had je het over afnemende populariteit, nu heb je het over toenemende populariteit. Dat is al een heel verschil.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:42 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik weet het verschil. Ik weet dat de iPhone populair is, hoe kan het dan dat het wat achter gaat blijft in een steeds sneller groeiende markt. Die vraag blijft toch staan.
Zou kunnen, ze missen dus een stuk marktsegment. Ik kan me best voorstellen dat er ooit een iets goedkopere iPhone uit komt om dat segment dat ze nu niet pakken toch te kunnen bereiken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, je verandert de vraag. Eerst had je het over afnemende populariteit, nu heb je het over toenemende populariteit. Dat is al een heel verschil.
De reden is simpel. In 2010 is de markt overspoeld met Android-toestellen in de prijsklasse van ¤100-¤200. In die markt is Apple niet actief, dus daar pakt Apple geen marktaandeel. Daarom gaat het marktaandeel achteruit.
quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:45 schreef MaGNeT het volgende:
Oh nee, niet weer een "Apple" vs "de rest" topic.
Apple is gewoon het merk voor het kuddevolk dat niet met apparatuur kan omgaan.
Wil en kan je wat anders, dan neem je wat anders.
Waarom ga je zelf trollen als je een hekel hebt aan trolltopics?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:45 schreef MaGNeT het volgende:
Apple is gewoon het merk voor het kuddevolk dat niet met apparatuur kan omgaan. Wil en kan je wat anders, dan neem je wat anders.
Nee, dat gaan ze niet doen. De filosofie van Apple is erop gericht om de beste producten te maken, niet de goedkoopste.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:45 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Zou kunnen, ze missen dus een stuk marktsegment. Ik kan me best voorstellen dat er ooit een iets goedkopere iPhone uit komt om dat segment dat ze nu niet pakken toch te kunnen bereiken.
Maar waarom is Android beter dan? Daar heb ik in dit topic nog geen enkel argument voor gezien. Alleen dat het goedkoper is, maar dat maakt geen beter product.quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:19 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Om Samsung en HTC (maar maar wat te noemen) af te doen als euroshopper, sla je echt de plank volledig mis. Sterker nog, Samsung heeft momenteel een populairder toestel, dus in jouw vergelijking is Apple de euroshopper alleen voor de prijs van het nieuwste model A-merk.
en iPhone is gewoon veel duurder.. ik heb 1,5 jaar geleden een nieuw android toestel gekocht (HTC Legend) voor 30 euro en een 22,50 abbo. Dat ga jet met Apple never-nooit-niet redden.
Ga je nog antwoorden geven op mijn vraag? De vraag is:quote:
Je hebt widgets. Je kan je eigen launcher installeren. Het is open (whatever that means). Ik vind het niet zo bijzonder.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:53 schreef TimCook het volgende:
[..]
Maar waarom is Android beter dan? Daar heb ik in dit topic nog geen enkel argument voor gezien. Alleen dat het goedkoper is, maar dat maakt geen beter product.
Toch wringt het. Je noemt de iPhone de populairste telefoon ter wereld en dat is misschien wel zo maar ondertussen groeit Android explosief en heeft het geloof ik nu bijna de helft van de markt in handen. Apple moet het van 1 toestel hebben en dat is toch een kwetsbaarheid op den duur denk ik.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:53 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, dat gaan ze niet doen. De filosofie van Apple is erop gericht om de beste producten te maken, niet de goedkoopste.
Een goedkopere iPhone uitbrengen betekent dat je fragmentatie krijgt in de appstore, en dat is juist één van de paradepaardjes van Apple. Dat gaan ze nevernooit in gevaar brengen. Zeker niet zolang de iPhone nog steeds de populairste telefoon ter wereld is en die populariteit alleen maar toeneemt.
Apple is uit niet uit op world domination (zoals sommige mensen lijken te denken). Apple brengt een product uit omdat ze vinden dat dat product recht heeft om te bestaan, en daarmee zijn ze succesvol. Waarom zou Apple de low-end markt moeten bedienen. Waarom zou Apple meer marktaandeel in de totale smartphonemarkt willen hebben? Omdat dat leuk is voor de nieuwsberichten? In absolute aantallen is er volgens mij nog nooit een telefoon geweest die zulke enorm verkoopaantallen bewerkstelligde.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Toch wringt het. Je noemt de iPhone de populairste telefoon ter wereld en dat is misschien wel zo maar ondertussen groeit Android explosief en heeft het geloof ik nu bijna de helft van de markt in handen. Apple moet het van 1 toestel hebben en dat is toch een kwetsbaarheid op den duur denk ik.
Ik ben vooral benieuwd hoe het verder gaat in de toekomst, interessant is het wel.
Die Android fabrikanten moeten met elkaar op prijs concureren, en bieden tov van elkaar geen of nauwelijks meerwaarde.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:58 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Toch wringt het. Je noemt de iPhone de populairste telefoon ter wereld en dat is misschien wel zo maar ondertussen groeit Android explosief en heeft het geloof ik nu bijna de helft van de markt in handen. Apple moet het van 1 toestel hebben en dat is toch een kwetsbaarheid op den duur denk ik.
Ik ben vooral benieuwd hoe het verder gaat in de toekomst, interessant is het wel.
Ja en andere merken zijn zoooooooo ingewikkeld. Zo moet ik bij een Android-apparaat op een gekleurd icoontje drukken om iets te starten en bij een apple op een gekleurd icoontje drukken om iets te starten.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom ga je zelf trollen als je een hekel hebt aan trolltopics?
Ten tweede slaat het inhoudelijk nergens op. Waarom zou je iets anders nemen als Apple-producten zo simpel zijn dat zelfs nitwits ze zonder problemen kunnen gebruiken?
Als Apple de onderkant van de markt gaat bedienen maken ze hun brand kapot en mensen gaan zeuren dat de 100 euro toestellen niet zo goed zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:02 schreef Merkie het volgende:
[..]
Apple is uit niet uit op world domination (zoals sommige mensen lijken te denken). Apple brengt een product uit omdat ze vinden dat dat product recht heeft om te bestaan, en daarmee zijn ze succesvol. Waarom zou Apple de low-end markt moeten bedienen. Waarom zou Apple meer marktaandeel in de totale smartphonemarkt willen hebben? Omdat dat leuk is voor de nieuwsberichten? In absolute aantallen is er volgens mij nog nooit een telefoon geweest die zulke enorm verkoopaantallen bewerkstelligde.
Hee, als jij geen apple wil koop je toch lekker een nokia met windows of een cheap ass android? Wat is je probleem dat topic op topic volzeikt over apple dit apple dat. Je bent net Tofuk Bibi wiens enige profilering is dat ie niet Geert Wilders is.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en andere merken zijn zoooooooo ingewikkeld. Zo moet ik bij een Android-apparaat op een gekleurd icoontje drukken om iets te starten en bij een apple op een gekleurd icoontje drukken om iets te starten.
Ik vind Android wel minder gebruiksvriendelijk ja. De SDK is duidelijk slechter waardoor zo'n beetje iedereen z'n eigen UI ontwerpt voor apps, waardoor het uiterlijk per app enorm kan verschillen. Ook gooit iedere fabrikant een schil over Android heen die weer z'n eigen look and feel heeft, HTC Sense lijkt bijv. niet op de rest van Android. Of ja, wat is eigenlijk "Android" in dit geval? Een hoop losse packages die allemaal hun eigen look and feel hebben. Daarom komt Android op mij over als een rommelig OS zonder duidelijke structuur. En Android is lelijk. Hoewel Android 4.0 er wel beter uitziet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja en andere merken zijn zoooooooo ingewikkeld. Zo moet ik bij een Android-apparaat op een gekleurd icoontje drukken om iets te starten en bij een apple op een gekleurd icoontje drukken om iets te starten.
Apple gebruikers reageren vaak heel emotioneel als er kritisch over hun producten wordt gesproken en/of geschreven.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:51 schreef TC03 het volgende:
[..]
Waarom ga je zelf trollen als je een hekel hebt aan trolltopics?
Ten tweede slaat het inhoudelijk nergens op. Waarom zou je iets anders nemen als Apple-producten zo simpel zijn dat zelfs nitwits ze zonder problemen kunnen gebruiken?
quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als Apple de onderkant van de markt gaat bedienen maken ze hun brand kapot en mensen gaan zeuren dat de 100 euro toestellen niet zo goed zijn.
Mercedes of BMW verkoopt ook geen autos aan de onderkant van de markt.
Niet zo persoonlijk worden Piet. Dat staat een man die zich in zijn aars laat nemen niet.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, als jij geen apple wil koop je toch lekker een nokia met windows of een cheap ass android? Wat is je probleem dat topic op topic volzeikt over apple dit apple dat. Je bent net Tofuk Bibi wiens enige profilering is dat ie niet Geert Wilders is.
Het enige wat jij doet is reageren, net als Android trouwens. Zet zelf eens een koers, verzin zelf eens wat.
Een echte Apple-gebruiker. Te dom om voorbij het logo te kijken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat Mercedes-logo valt idd echt op.
Waarom zou ik voorbij het logo kijken?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Een echte Apple-gebruiker. Te dom om voorbij het logo te kijken.
Waarom kan het aandeel Apple niet harder groeien? Is er niet genoeg productiecapaciteit of is er niet genoeg vraag?quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:41 schreef Merkie het volgende:
[..]
Populariteit. Marktaandeel. Twee verschillende begrippen. De reden dat het marktaandeel afneemt is omdat de smartphonemarkt explosief groeit, met name in de low-end sector, een sector waarin Apple niet actief is. Het antwoord is dus eenvoudig; de markt groeit harder dan dat het aandeel van de iPhone kan groeien.
Definieer beste eens. Beste heeft voor iedereen een andere betekenis. Ik ben het wel met je eens dat er voor Android toestellen niet genoeg software updates komen en voor oudere toestellen al helemaal niet. Dat is alsnog geen reden voor mij om enorm veel geld te betalen voor een toestel met minder hoogwaardige hardware.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je hebt widgets. Je kan je eigen launcher installeren. Het is open (whatever that means). Ik vind het niet zo bijzonder.
Wat ik wel bijzonder vind is dat de iPhone sneller en vloeiender is dan elke andere telefoon die er bestaat, dat hij enorm stabiel is, dat hij de beste en meeste apps heeft, dat het scherm scherper is dan de resolutie van je oog, dat de softwareondersteuning ongekend goed is (de iPhone 3GS uit de zomer van 2009 draait perfect op de nieuwste iOS en is daardoor nog steeds een up-to-date smartphone, een vergelijkbare smartphone als de HTC Hero die later uitkwam was een jaar geleden al hopeloos verouderd), etc. Daarom heb ik een iPhone. Lijkt me een perfect logische reden, en honderden miljoenen mensen denken er hetzelfde over.
Maar goed, wij zijn allemaal nitwits die er geen verstand van hebben, blabla.
Laat maar. Tegen echte kuddedieren praten heeft niet zoveel zin.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:12 schreef Merkie het volgende:
[..]
Waarom zou ik voorbij het logo kijken?
Open nog een ik wil geen apple topic.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niet zo persoonlijk worden Piet. Dat staat een man die zich in zijn aars laat nemen niet.
Ja die filosofie heeft apple ook heel ver gebracht in de jaren 80 en 90 ja.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:13 schreef TimCook het volgende:
Google probeert met Android ook helemaal niet het beste OS te maken. Hoe erg sta je achter je product als je jan en alleman ermee laat rommelen? Als je echt achter je OS staat zorg je ervoor dat fabrikanten en providers met hun tengels ervan afblijven.
Jij bent natuurlijk echt uniek met je reposts van alles wat mensen tegen apple hebben.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Laat maar. Tegen echte kuddedieren praten heeft niet zoveel zin.
Piet, je bent een waardige opvolger van een Drenth op Fok qua meest zure poster. Chapeau.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij bent natuurlijk echt uniek met je reposts van alles wat mensen tegen apple hebben.
Ik denk dat de groei van de high-end smartphonemarkt een beperkende factor is, tezamen met productiecapaciteit. De iPhone groeit enorm hard.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:12 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Waarom kan het aandeel Apple niet harder groeien? Is er niet genoeg productiecapaciteit of is er niet genoeg vraag?
Prijs is een goed argument. Hardware niet. Hardware is volkomen irrelevant. Wat wel van belang is, is wat je met de hardware doet, en bij Android-toestellen is die relatie vaak evenredig, dus vandaar dat Android-gekkies zich vaak verkijken op hardware.quote:Definieer beste eens. Beste heeft voor iedereen een andere betekenis. Ik ben het wel met je eens dat er voor Android toestellen niet genoeg software updates komen en voor oudere toestellen al helemaal niet. Dat is alsnog geen reden voor mij om enorm veel geld te betalen voor een toestel met minder hoogwaardige hardware.
In dit topic komen de Apple-gebruikers met feiten, vragen en argumenten. Jij daarentegen:quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:10 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Apple gebruikers reageren vaak heel emotioneel als er kritisch over hun producten wordt gesproken en/of geschreven.
Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Probeer gewoon eens rationeel, objectief en nadenkend te zijn i.p.v. als de kudde te volgen en alles wat van Apple is af te branden zonder argumenten.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:45 schreef MaGNeT het volgende:
Je bedoelt kuddedieren die een nieuwsbericht posten zonder verder na te denken en feiten te checken, zoals jij? Jij loopt constant mensen aan te vallen zonder dat je weet waar je het over hebt. Kap daar eens mee.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Laat maar. Tegen echte kuddedieren praten heeft niet zoveel zin.
Misschien moet je eens inhoudelijk de discussie aangaan in plaats van rare vragen blijven te stellen en jezelf zo arrogant en superieur op te stellen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Toch is dat apple-fanboys trollen niet eens leuk meer. Het is zo voorspelbaar geworden. En ze vinden het zelf fantastisch dat ze anaal genomen worden door een miljardenbedrijf en ze denken echt dat ze hipster zijn.
Jammer, weer een hobby minder.
Je maakt de assumptie dat hij daartoe in staat is.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Misschien moet je eens inhoudelijk de discussie aangaan in plaats van rare vragen blijven te stellen en jezelf zo arrogant en superieur op te stellen.
Mercedes heeft juist een apart merk opgezet om de onderkant van de mark te bedienen omdat Mercedes niet wil dat hun naam vervuild raakt. Een hoeveel slechter argument zou je kunnen geven dan dit?quote:
Ik vier het gezellig met vrouw en kids. Cadeautjes bij de boom en zo, liedjes zingen. Teveel drank. En jij?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoek een lekker hoekje om huilend de kerstdagen door te brengen.
Ik brand Apple helemaal niet af.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
In dit topic komen de Apple-gebruikers met feiten, vragen en argumenten. Jij daarentegen:
[..]
Pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Probeer gewoon eens rationeel, objectief en nadenkend te zijn i.p.v. als de kudde te volgen en alles wat van Apple is af te branden zonder argumenten.
Dat is onnodig negatief geformuleerd, incompleet en bovendien deels onwaar. Tevens ga je niet op mensen die inhoudelijk met jou de discussie aangaan. Kortom: de perfecte troll.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik brand Apple helemaal niet af.
Ik geef juist aan dat het voor mensen geschikt is die niet zo handig met apparatuur zijn.
Dit is echt de stomste post aller tijden.quote:
Waarom ga je niet op de rest van zijn betoog i.p.v. steeds met one-liners te komen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit is echt de stomste post aller tijden.
Helemaal niet, ik leg in de alinea daarna precies uit ik waarom ik dat zeg. Maar jij citeert selectief. Stop met trollen, citeer niet selectief, en ga inhoudelijk de discussie aan. Zolang je dat niet doet ben je je eigen topic aan het vervuilen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dit is echt de stomste post aller tijden.
Ik gebruik voor het werk regelmatig een iPad 2 en weet dus uit ervaring dat Apple producten maakt die ideaal zijn voor mensen die niet zo handig met techniek en apparaten zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:24 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat is onnodig negatief geformuleerd, incompleet en bovendien deels onwaar. Tevens ga je niet op mensen die inhoudelijk met jou de discussie aangaan. Kortom: de perfecte troll.
Omdat je daarmee insinueert dat de iPad niet handig is voor mensen die wel handig met techniek en apparaten zijn, hetgeen onwaar is. Het klinkt een beetje neerbuigend, alsof je jezelf te goed voelt voor een iPad. Het kan natuurlijk zijn dat deze interpretatie mijnerzijds onjuist is en je verder geen negatief woord over de iPad hebt, in dit geval is er geen meningsverschil en zijn we het er allemaal over eens dat de iPad een heel goed product is.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik gebruik voor het werk regelmatig een iPad 2 en weet dus uit ervaring dat Apple producten maakt die ideaal zijn voor mensen die niet zo handig met techniek en apparaten zijn.
Wat is daar nu "onnodig negatief" aan geformuleerd?
Je zei in eerste instantie dit:quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik gebruik voor het werk regelmatig een iPad 2 en weet dus uit ervaring dat Apple producten maakt die ideaal zijn voor mensen die niet zo handig met techniek en apparaten zijn.
Je zegt hier dat mensen met verstand en skills geen iPad moeten kopen. Dat is onnodig negatief, aangezien je daarmee lijkt te zeggen dat de iPad enkel de voor de nitwits is. Dat is niet waar, ook mensen met veel verstand van computers en technologie gebruiken vaak de iPad naar volle tevredenheid.quote:Apple is gewoon het merk voor het kuddevolk dat niet met apparatuur kan omgaan. Wil en kan je wat anders, dan neem je wat anders.
Je reageert naar mijn idee heel overgevoelig, alsof ik je aanval.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat je daarmee insinueert dat de iPad niet handig is voor mensen die wel handig met techniek en apparaten zijn, hetgeen onwaar is. Het klinkt een beetje neerbuigend, alsof je jezelf te goed voelt voor een iPad. Het kan natuurlijk zijn dat deze interpretatie mijnerzijds onjuist is en je verder geen negatief woord over de iPad hebt.
Ja, dat is ook goed.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:30 schreef TC03 het volgende:
[..]
Je zei in eerste instantie dit:
[..]
Je zegt hier dat mensen met verstand en skills geen iPad moeten kopen. Dat is onnodig negatief, aangezien je daarmee lijkt te zeggen dat de iPad enkel de voor de nitwits is. Dat is niet waar, ook mensen met veel verstand van computers en technologie gebruiken vaak de iPad naar volle tevredenheid.
Juist het feit at een apparaat zo veelzijdig als de iPad goed bediend kan worden oor mensen die weinig verstand hebben van techniek geeft toch aan hoe goed het product is? Ik snap niet wat er mis is met het feit dat zelfs mensen die niks snappen er mee overweg kunnen... Dat is juist heel goed.
90% van de smartphone users is onhandig met techniek, dus eigenlijk best slim van Apple wil je zeggenquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:27 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het leuke aan Android is dat iedere producent zijn eigen draai er aan kan geven, zodat het past bij de functionaliteit en uitstraling van het product.
Een iPhone is een iPhone... Je kan er 10 naast elkaar leggen, je ziet 10x hetzelfde product (even los van de versies)...
Bij Android toestellen heb je meer merken, meer producten per merk en dus meer keuze...
Je hebt Android toestellen van 69 tot 800 Euro. Bij Apple is die keuze er gewoon niet.
quote:
Ik probeerde duidelijk te maken hoe dit soort topics verlopen en hoe gevoelig mensen reageren.quote:Op zaterdag 24 december 2011 13:45 schreef MaGNeT het volgende:
Ja, ik vind van wel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:32 schreef Re het volgende:
[..]
90% van de smartphone users is onhandig met techniek, dus eigenlijk best slim van Apple wil je zeggen
Hoe voelt dat nou om met kuddevolk als ik te moeten discussiëren?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ja, ik vind van wel.
Overigens vind ik een toestel als de Nokia Lumia 800 ook heel logisch werken.
Nokia en Microsoft hebben goed werk afgeleverd.
Het toestel biedt voor mij te weinig mogelijkheden maar anders zou ik het zeker overwegen.
Ik zal even serieus reageren. Ik heb geen iPad gekocht maar een Android-tab om 3 redenen:quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:29 schreef Merkie het volgende:
[..]
Omdat je daarmee insinueert dat de iPad niet handig is voor mensen die wel handig met techniek en apparaten zijn, hetgeen onwaar is. Het klinkt een beetje neerbuigend, alsof je jezelf te goed voelt voor een iPad. Het kan natuurlijk zijn dat deze interpretatie mijnerzijds onjuist is en je verder geen negatief woord over de iPad hebt, in dit geval is er geen meningsverschil en zijn we het er allemaal over eens dat de iPad een heel goed product is.
Primaquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:36 schreef Re het volgende:
[..]
Hoe voelt dat nou om met kuddevolk als ik te moeten discussiëren?
Naja, lees: usb stick, geheugenkaartje of wat je maar wil vullen met muziek.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:40 schreef Tijn het volgende:
Handig man, een externe harddisk aan je tablet.
Wel als je op vakantie bent ja. Dan neem ik gewoon mijn HD-schijf van thuis mee met alles erop.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:40 schreef Tijn het volgende:
Handig man, een externe harddisk aan je tablet.
Oh handig.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik hang gewoon mijn camera, geheugenkaarten etc met een kabeltje aan mijn iPad en iPhone, dus snap werkelijk het probleem niet.
Er is wel een HDMI-output-kabel.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Oh en die iPad had ook geen HDMI-uitgang. Wederom handig voor als je ergens anders bent, dan speel je via je Tablet gewoon je films in HD af naar die TV voor je neus.
Je hangt geheugenkaarten met een kabeltje aan je iPhone?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik hang gewoon mijn camera, geheugenkaarten etc met een kabeltje aan mijn iPad en iPhone, dus snap werkelijk het probleem niet.
Bij Mediamarkt, Saturn, Apple, overal waar Apple spul te koop is.quote:
Omdat het kanquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je hangt geheugenkaarten met een kabeltje aan je iPhone?Waarom?
.
Via dezelfde uitgang zeker?quote:
Vergeet de rest nietquote:
Wat kost dat? Is het origineel Apple?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:47 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Bij Mediamarkt, Saturn, Apple, overal waar Apple spul te koop is.
Jep, kan je films van je ipad of iphone op je tv kijken.quote:
Vergeet jij niet dat je argument dus niet valide is.quote:
Geloof dat ik mijn Camera Connection kit, van Apple, voor 20 euro heb gekocht ofzo. Ze zijn er ook niet van Apple, een stuk goedkoper. Je krijgt: Card reader, en een extensie voor USB kabels.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:48 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat kost dat? Is het origineel Apple?
Wat zou er mis zijn met een sdcard- en usb aansluiting en de optie om je accu te verwisselen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:49 schreef TimCook het volgende:
Wat ben ik blij dat mensen als Hofstadt niet bij Apple werken, krijg je zo'n iPad met allemaal poorten en ingangen
Daar komt een stofje in!!!!11!1!!1!quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat zou er mis zijn met een sdcard- en usb aansluiting en de optie om je accu te verwisselen?
Dikker, lelijker, en dat voor iets wat ik sporadisch gebruik.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat zou er mis zijn met een sdcard- en usb aansluiting en de optie om je accu te verwisselen?
Wat denk je wat er in de iPad3 zal zitten? Ik zou het prima vindenquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:49 schreef TimCook het volgende:
Wat ben ik blij dat mensen als Hofstadt niet bij Apple werken, krijg je zo'n iPad met allemaal poorten en ingangen
Poorten, ingangen, klepjes maken het ding lelijker en dikker, terwijl je dezelfde functionaliteit ook draadloos kan doen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:50 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt geen tablet, omdat ik het onzinnge dingen vind. Maar àls ik er een zou nemen, zou ik iig niet gaan klungelen met een externe harddisk eraan. Dat haalt natuurlijk het hele concept van zo'n apparaat onderuit.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wel als je op vakantie bent ja. Dan neem ik gewoon mijn HD-schijf van thuis mee met alles erop.
2 TB aan films/muziek past helaas nog op geen enkele tablet.
Wel weer typerende apple-reactie. Apple heeft het niet dus is het niet nodig/stom etc.
Maar kan je dan ook apps installeren op die SDcard als je internet geheugen vol is?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:49 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geloof dat ik mijn Camera Connection kit, van Apple, voor 20 euro heb gekocht ofzo. Ze zijn er ook niet van Apple, een stuk goedkoper. Je krijgt: Card reader, en een extensie voor USB kabels.
Dat, bovendien zijn kaarten niet de toekomst, de cloud is de toekomst. Je DSLR, de videocamera, Gaan allemaal naar de cloud toe.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:49 schreef TimCook het volgende:
Nee, dat kan niet. Maar nog nooit m'n iPad of iPhone vol gehad dus ik zie de functie daar ook niet vanquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar kan je dan ook apps installeren op die SDcard als je internet geheugen vol is?
Ja maar jij komt nooit je huis uit en nooit in het buitenland, dus vind je het prima alles via appels netwerk online te doen.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:49 schreef TimCook het volgende:
Mja, 5 gig rest betalen, niet voor mijquote:Op zaterdag 24 december 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat, bovendien zijn kaarten niet de toekomst, de cloud is de toekomst. Je DSLR, de videocamera, Gaan allemaal naar de cloud toe.
Het is wel ideaal om een back-up van je bestanden te maken.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb überhaupt geen tablet, omdat ik het onzinnge dingen vind. Maar àls ik er een zou nemen, zou ik iig niet gaan klungelen met een externe harddisk eraan. Dat haalt natuurlijk het hele concept van zo'n apparaat onderuit.
Ook als je groter word zoals ik, en vaak in het buitenland vertoeft is het perfect hoor.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja maar jij komt nooit je huis uit en nooit in het buitenland, dus vind je het prima alles via appels netwerk online te doen.
Als je wat groter wordt kom je er achter dat het erg prettig is om zaken daadwerkelijk bij je te hebben ipv te vertrouwen op een eeuwige online-verbinding.
Serieus, dat lijkt me een ramp. Echt een ramp.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat, bovendien zijn kaarten niet de toekomst, de cloud is de toekomst. Je DSLR, de videocamera, Gaan allemaal naar de cloud toe.
Is Google (van wie Android natuurlijk is) niet DE nummer 1 in het pushen van cloud computing?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja maar jij komt nooit je huis uit en nooit in het buitenland, dus vind je het prima alles via appels netwerk online te doen.
Als je wat groter wordt kom je er achter dat het erg prettig is om zaken daadwerkelijk bij je te hebben ipv te vertrouwen op een eeuwige online-verbinding.
Hij kan natuurlijk wel gewoon vol.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, dat kan niet. Maar nog nooit m'n iPad of iPhone vol gehad dus ik zie de functie daar ook niet van
Kijk das een goed tegenargument. En dat zeg ik als macbook gebruiker.quote:
Jij gaat in het buitenland je muziek streamen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:53 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ook als je groter word zoals ik, en vaak in het buitenland vertoeft is het perfect hoor.
Natuurlijk, hij kan vol. Maar ik ben niet iemand die tal van nutteloze apps installeert die ik verder nooit gebruik, dus is het mij nog niet gebeurt.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk wel gewoon vol.
Had ik ook bij m'n HTC Desire en toen heb ik er gewoon een grotere micro-sd voor gekocht.
Je hebt dan tenminste nog wel de keuze om het in de cloud op te slaan of op een sdcard / usbstick / ander medium.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is Google (van wie Android natuurlijk is) niet DE nummer 1 in het pushen van cloud computing?
Plus dat alleen je bij Apple gekochte content niet meetelt. Dus als jij je eigen ergens anders gekochte muziek of films erop gooit, gaat dat van je opslag af.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:52 schreef Re het volgende:
[..]
Mja, 5 gig rest betalen, niet voor mij
Nee, waarom zou ik? Dat heb ik ook niet in de cloud staan. Mail, agenda, contacten, dat staat bij mij in de cloud.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij gaat in het buitenland je muziek streamen?
Hoop dat je verdomd veel geld verdient dan.
Ik installeer heel veel apps aangezien ze toch allemaal "gratis" zijn.quote:Op zaterdag 24 december 2011 14:55 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Natuurlijk, hij kan vol. Maar ik ben niet iemand die tal van nutteloze apps installeert die ik verder nooit gebruik, dus is het mij nog niet gebeurt.
Gek, ik zie juist veel ICT onderlegde mensen apple producten kopen. Niet op de laatste plaats ik zelf.quote:Op zaterdag 24 december 2011 09:19 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |