abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105852280
quote:
BERLIJN (ANP/DPA) - De zanger-acteur Johan Heesters ligt sinds zaterdagavond weer in een Duits ziekenhuis, op de intensive-care. Zijn agentschap heeft hierover maandag een bericht van de Duitse krant Bild bevestigd.

Volgens een woordvoerder van de kliniek in Starnberg is de toestand van Heesters 'acuut verslechterd' en 'kritiek'.

Kort voor zijn 108e verjaardag op 5 december lag Heesters ook bijna een week in het hospitaal. Hij had toen koorts en voelde zich onwel. Wat de reden is van de nieuwe ziekenhuisopname is niet bekend. Over de huidige gezondheidstoestand van Heesters is weinig bekend.

Terugblik
Door zijn eerdere opname moest hij de première van zijn nieuwste film en een verjaardagsconcert afzeggen. Johannes Heesters, de oudste actieve artiest ter wereld, blikte kort voor zijn verjaardag terug op zijn leven. 'Het is zeer mooi geweest', zei de operettester in een interview over zijn 108e verjaardag.

De Nederlander Heesters emigreerde in 1934 naar Duitsland, waar hij een grote ster is geworden. Hij zou woensdag zijn nieuwe film presenteren, waarin hij de apostel Petrus speelt aan de hemelpoort. Hij heeft nog een nieuw project gepland met de verfilming van een verhaal van Tsjechov. Bij zijn 107e verjaardag zong hij nog operetteliederen met een opvallend luide stem. Woensdag zou hij dat opnieuw doen voor ruim 400 gasten.

'Vrolijk'
'Natuurlijk heb ik angst dat het een keer ophoudt. Ik zou alleen willen dat het nog een beetje langer zou duren. Dat zou erg mooi zijn', zei Heesters, die inmiddels wel blind is. Vroeger vertelde Heesters dat hij graag 110 jaar zou willen worden. Zijn verjaardagswens voor zijn 108e verjaardag is dat zijn lichaam gezond blijft en dat zijn stem het goed blijft doen. 'Dan ben ik vrolijk.'

Op de vraag wat men moet doen om zo oud te worden, zei hij: 'Vooraleerst moet men een goed levensgevoel in zich hebben. Je moet altijd iets doen wat je graag doet, dat houdt je jong. Je moet altijd iets te doen hebben, zoals mijn vrouw ook zegt. En een beetje sterke drank op zijn tijd', zei Heesters, luid lachend. 'Zo'n jenever is ook goed voor de stem, maar ik overdrijf daarmee niet.'

Echtgenote Simone
Hij prijst zich ook gelukkig met zijn 45 jaar jongere vrouw Simone Rethel, die zelf ook actrice is. 'We hebben een goede relatie. Dat is erg belangrijk. Als we beiden leuk werk hebben en met een goed programma onderweg kunnen zijn, ben ik erg gelukkig.

Ik walg van zijn daden toentertijd, ook te kritiekloos wat dat betreft van zijn kant, maar zo'n hoge leeftijd en toch doorgaan met wat hij doet is zeer bijzonder. Ik wens hem veel sterkte en zijn familie ik hoop toch dat hij het redt en een nog hogere leeftijd mag halen, moet best kunnen, het lijkt me een taaie vent wat dat betreft.
Haha
pi_105852337
Een taaie baas wel.
  woensdag 21 december 2011 @ 02:34:58 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105852420
Baas. Sterkte.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_105852471
Dat deze kerel zo oud wordt zegt erg veel.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Rasmuzikant bovendien, zou opgenomen moeten worden in het Klink Anders lijstje.
pi_105852498
Kan me haast niet voorstellen hoe oud hij is. Mensen van 60 vind ik vrij oud. Jopie was 60 toen de Beatles doorbraken.
pi_105852534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 02:39 schreef DrDentz het volgende:
Kan me haast niet voorstellen hoe oud hij is. Mensen van 60 vind ik vrij oud. Jopie was 60 toen de Beatles doorbraken.
Hij was al iets van 36 toen de Duitsers Nederland binnenvielen.
Het wordt al steeds moeilijker tieners van die tijd te vinden.
Haha
pi_105852626
En nooit playbacken.
pi_105853038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 02:39 schreef DrDentz het volgende:
Bizar inderdaad, nu je dat zo schrijft. :Y
pi_105856710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 02:26 schreef Joker89 het volgende:
Ik walg van zijn daden toentertijd, ook te kritiekloos wat dat betreft van zijn kant, maar zo'n hoge leeftijd en toch doorgaan met wat hij doet is zeer bijzonder. Ik wens hem veel sterkte en zijn familie ik hoop toch dat hij het redt en een nog hogere leeftijd mag halen, moet best kunnen, het lijkt me een taaie vent wat dat betreft.
Ach, die man is al ruim voor de oorlog naar Duitsland vertrokken. Zolang De Telegraaf nog de grootste krant van Nederland is, hebben we als natie echt geen recht van spreken om individuen als Heesters te veroordelen om hun keuze voor Duitsland, nota bene al ruim voor de oorlog gemaakt.

Verder komt aan elk leven een keer een eind, dus ook aan dat van Johan Heesters. Waarom dat zo'n opzienbarend nieuwsfeit is, ontgaat mij.
  woensdag 21 december 2011 @ 09:27:20 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105856763
Deze meneer is een schande voor het land, en dat hij dan nog media aandacht krijgt vind ik te walgelijk voor woorden.

Wat mij betreft nog 1 keer in de krant: als ie dood is. :r
From feudal serf to spender.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:00:58 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105857433
quote:
13s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:27 schreef S1nn3rz het volgende:
Deze meneer is een schande voor het land, en dat hij dan nog media aandacht krijgt vind ik te walgelijk voor woorden.

Wat mij betreft nog 1 keer in de krant: als ie dood is. :r
Gelukkig hebben onze O+ oosterburen O+ het beter begrepen, voor hen is Jopie een held. :).
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 10:02:00 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_105857453
Hij komt dicht in de buurt de oudste man ter wereld te zijn zo langzamerhand.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_105857500
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gelukkig hebben onze O+ oosterburen O+ het beter begrepen, voor hen is Jopie een held. :).
Rudi Carrell ook, maar dat is een beetje offtopic.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:04:22 #14
215628 woid
let's get Friendly
pi_105857510
jezus ik hoor hier in DE al een paar dagen niets anders op de radio..., beginnen ze in NL ook al...

de man is 108..
newsflash: dan is het tijd!!
  woensdag 21 december 2011 @ 10:05:05 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105857524
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:04 schreef Specularium het volgende:
Rudi Carrell ook, maar dat is een beetje offtopic.
Was die ook fout in de oorlog?
  woensdag 21 december 2011 @ 10:06:19 #16
215628 woid
let's get Friendly
pi_105857550
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Carell is hier een held
pi_105857570
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

In ieder geval erna.
pi_105857600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:06 schreef woid het volgende:

[..]

Carell is hier een held
Ik vind het jammer dat 'Die Ludolfs' niet meer op VeryDisco is.

Dat zijn van die echte stille helden.
pi_105858192
Die man red niet lang meer heb ik het idee..
  woensdag 21 december 2011 @ 10:33:27 #20
215628 woid
let's get Friendly
pi_105858258
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:31 schreef Braddie het volgende:
Die man red niet lang meer heb ik het idee..
niet nog een jaartje of 30?
pi_105858352
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ach, die man is al ruim voor de oorlog naar Duitsland vertrokken. Zolang De Telegraaf nog de grootste krant van Nederland is, hebben we als natie echt geen recht van spreken om individuen als Heesters te veroordelen om hun keuze voor Duitsland, nota bene al ruim voor de oorlog gemaakt.

Verder komt aan elk leven een keer een eind, dus ook aan dat van Johan Heesters. Waarom dat zo'n opzienbarend nieuwsfeit is, ontgaat mij.
Gaat er niet om dat hij Duitsland woont, hij sympathiseerde met de Nazi's. Tenminste, door optredens te doen voor Nazi's was daar sprake van.
Vind het evengoed knap dat hij het zolang heeft volgehouden, maar deze man verdient wat mij betreft geen waardering of respect.
Hoe durft zo iemand de apostel Petrus te spelen in een film }:|
The Rise of evil, daar had ie wel ingepast als karikatuur O-)
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_105858354
Zou hij het zelf niet helemaal zat zijn inmiddels?
pi_105858392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:36 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Gaat er niet om dat hij Duitsland woont, hij sympathiseerde met de Nazi's. Tenminste, door optredens te doen voor Nazi's was daar sprake van.
Hoe vrijwillig waren die optredens?
pi_105858609
quote:

[..]

Hij was gewoon en artiest die leefde van zn optredens voor een publiek dat hem goed betaalde....

je kunt hem hooguit aanvallen erop dat hij geen dominee was met een enorm hoge moraal die 'weigerde' op te treden omdat hij het niet eens was met de duitse politiek..
Heesters was gewoon niet bijster geintersseerd in politiek en had geen verdere mening ...
En ja, als iemand Heesters vroeg of Hitler een aardige vent leek te zijn, toen die hem ontmoette beaamt hij dat, omdat dat vermoedelijk zijn ervaring wàs...

Ik vind die mensen die nu daarover zich gaan opwinden een beetje idiote 'dominee-tjes' die zichzelf graag willen pofileren door te zeggen dat iemand anders 'fout' zou zijn; en dan denken dat als _zij_ dat maar héél hard lopen te roepen zijzelf vast overkomen als zijnde 'goed'.

quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:38 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hoe vrijwillig waren die optredens?
Volgens mij doet Heesters daar ook zelf niet moeilijk over... hij is nooit gedwongen en trad in duitsland op omdat hij daar erg populair was en goed betaald werd.
simpel daarom en niets anders.

ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een zekere affiniteit heb voor zo'n normaal en ongecompliceerd persoon die best humorvol lijkt te zijn... en zijn zangkunsten staan boven iedere twijfel, die zijn ook super, een hele mooie tenor-stem, tot op hoge leeftijd.
Hij heeft niet die ergelijke 'dominee-mentaliteit' die zoveel nederlanders wél hebben, maar was gewoon een goed en talentvol artiest en hield het daar bij...

Zoveel nederlandse artiesten die wél graag de kansel opzoeken en preken gaan houden of zichzelf als 'moreel superieur' opstellen...
nee, Heesters was dat niet, nou en?
Hij had wel een verdomd goed stem, tot zelfs op erg oude leeftijd was het indrukwekkend hoe hij z

Mogen nederlandse artiesten dan enkel 'goed' gevonden worden als ze als een Freek de Jonge ophef gaan maken over en WK in Argentinie waar je niet heenmag omdat het 'fout' zou zijn er tegen een bal te trappen...?

[ Bericht 14% gewijzigd door RM-rf op 21-12-2011 11:04:08 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 21 december 2011 @ 10:51:42 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105858761
Heesters is ten prooi gevallen aan het ethisch polderfundamentalisme.
pi_105859084
quote:
13s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:51 schreef Ringo het volgende:
Is allemaal de schuld van Arnold 'de jager' Karskens.
pi_105859463
quote:
13s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:51 schreef Ringo het volgende:
en de na 1945 geboren Verzets-helden.
Die mensen die 'goed' zijn nà de oorlog.

Heesters heeft verder nooit een uitspraak gedaan die als 'steun' voor de nazi's opgevat kon worden..
hij hield zich gewoon compleet buiten de politiek ...
zelf heeft hij wel eens gezegd dat in die tijd hij gewoon wilde overleven, met zn familie (vrouw en dochters) die tijd zo goed mogelijk doorkomen.

Die houding had ook 80-85% van de nederlandse bevolking, en misschien stamt daaruit de zo populaire 'afkeuring' daarna.
Heesters' houd de nederlandse bevolking daarin een spiegel voor... is nu net een voorbeeld van de Nederlanders die géén 'verzetsheld' waren, en dat was de overgrote meerderheid.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 21 december 2011 @ 13:05:11 #28
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105863049
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:45 schreef RM-rf het volgende:

je kunt hem hooguit aanvallen erop dat hij geen dominee was met een enorm hoge moraal die 'weigerde' op te treden omdat hij het niet eens was met de duitse politiek..
Heesters was gewoon niet bijster geintersseerd in politiek en had geen verdere mening ...
En ja, als iemand Heesters vroeg of Hitler een aardige vent leek te zijn, toen die hem ontmoette beaamt hij dat, omdat dat vermoedelijk zijn ervaring wàs...

En dat laatste kan wel kloppen omdat Hitler aan alle kanten wordt omschreven als een enorm charismatische man.

Dat enorme gezeur ook, mensen die boeken schrijven of hij wel of niet voor de SS heeft opgetreden, who cares.

De man staat op z'n 108e nog op het podium, dat doet niemand hem na.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_105863218
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:05 schreef Dagonet het volgende:

IVO is nog niet dood he?
pi_105863506
Keith Richards is ook al 146
  woensdag 21 december 2011 @ 13:45:36 #31
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105864634
quote:

[..]

En dat laatste kan wel kloppen omdat Hitler aan alle kanten wordt omschreven als een enorm charismatische man.

Dat enorme gezeur ook, mensen die boeken schrijven of hij wel of niet voor de SS heeft opgetreden, who cares.

Weer een Nederlander met een ruggegraat van slagroom.

Het maakt wel degelijk uit of hij voor de SS heeft opgetreden. Dat maakte toen uit, en dat maakt nu uit. Zeker voor de nabestaanden van slachtoffers van WWII.
From feudal serf to spender.
  woensdag 21 december 2011 @ 13:53:50 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105864995
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef S1nn3rz het volgende:

Het maakt wel degelijk uit of hij voor de SS heeft opgetreden. Dat maakte toen uit, en dat maakt nu uit. Zeker voor de nabestaanden van slachtoffers van WWII.
Ach jee, de nabestaanden. Operette is voor hen altijd een besmette kunstvorm gebleven.
pi_105865471
quote:

[..]

En met een goede en krachtige stem (op zn 105e):

Of hier een oudje, op de de Deutsche Schlagerfestspiele in 1965 doet Heesters een geimproviseerde pauze-act en laat een hele zaal vol buitenlanders meezingen met een nederlands volksliedje: "Daar bij die molen"
  woensdag 21 december 2011 @ 14:05:09 #34
215628 woid
let's get Friendly
pi_105865495
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 13:45 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

weiger jij ook in en volkswagen (mee) te rijden?
  woensdag 21 december 2011 @ 14:57:49 #35
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_105867882
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:05 schreef woid het volgende:

[..]

weiger jij ook in en volkswagen (mee) te rijden?
Vergeet zijn Hugo Boss pak niet!
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  woensdag 21 december 2011 @ 15:05:12 #36
215628 woid
let's get Friendly
pi_105868179
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 14:57 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Vergeet zijn Hugo Boss pak niet!
die klasse heeft ie vast niet
pi_105870749
quote:

Idd, het is zo makkelijk achteraf, achter je PC, anoniem, naast de centrale verwarming, kritiek te leveren op iemand die de oorlogsjaren heeft meegemaakt.
Sommige users hier willen ten koste van deze 108 jarige hun politieke correctheid bewijzen, ik heb hier maar 1 woord voor: :r :r :r
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_105870848
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:15 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Idd, het is zo makkelijk achteraf, achter je PC, anoniem, naast de centrale verwarming, kritiek te leveren op iemand die de oorlogsjaren heeft meegemaakt.
Sommige users hier willen ten koste van deze 108 jarige hun politieke correctheid bewijzen, ik heb hier maar 1 woord voor: :r :r :r
Houd toch op, je kan rustig zeggen dat hij fout was en daarnaast heeft hij evenmin het lef gehad daarvoor duidelijk uit te komen, ik zie liever mensen achter hun computer dit soort wandaden verdedigen dan stellen dat het allemaal niet zo erg was omdat ze er zelf niet bij waren. Deze man was fout, misschien geen oorlogsmisdadiger, maar hij heeft betreurenswaardige dingen gedaan.
Haha
pi_105871128
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:17 schreef Joker89 het volgende:
Houd toch op, je kan rustig zeggen dat hij fout was en daarnaast heeft hij evenmin het lef gehad daarvoor duidelijk uit te komen, ik zie liever mensen achter hun computer dit soort wandaden verdedigen dan stellen dat het allemaal niet zo erg was omdat ze er zelf niet bij waren. Deze man was fout, misschien geen oorlogsmisdadiger, maar hij heeft betreurenswaardige dingen gedaan.
O ja vertel ?
Nederland heeft een WO2 syndroom dat nog steeds van generatie naar generatie is overgedragen, dit komt omdat vrijwel alle Nederlanders toen "fout" (het woord alleen al) waren, alleen een handjevol communisten en gereformeerden hebben weerstand geboden. De rest heeft meegewerkt.
Nergens zijn de Joden in zulke grote getale en effectief weggevoerd als in Nederland,met hulp van politie, B&W, ambtenaren, en "oplettende" burgers.
Dit is de reden dat men graag op anderen wijst die "fout" waren, omdat hun eigen ge-erfde collectieve schuld zo verschikkelijk is. :{
Exaudi orationem meam
  woensdag 21 december 2011 @ 16:25:08 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105871182
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:17 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Ja, hij heeft wellicht (maar dat is niet zeker, nooit bewezen) liedjes gezongen voor de SS. Andere keuze was natuurlijk een kamp in of een kogel.

Jij zou natuurlijk voor het kamp hebben gekozen, zo ben jij.

Maar okay, jij bent inderdaad iemand die Duitsland tot in de eeuwigheid WO2 wil nadragen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_105871361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:23 schreef Oud_student het volgende:

[..]

O ja vertel ?
Nederland heeft een WO2 syndroom dat nog steeds van generatie naar generatie is overgedragen, dit komt omdat vrijwel alle Nederlanders toen "fout" (het woord alleen al) waren, alleen een handjevol communisten en gereformeerden hebben weerstand geboden. De rest heeft meegewerkt.
Nergens zijn de Joden in zulke grote getale en effectief weggevoerd als in Nederland,met hulp van politie, B&W, ambtenaren, en "oplettende" burgers.
Dit is de reden dat men graag op anderen wijst die "fout" waren, omdat hun eigen ge-erfde collectieve schuld zo verschikkelijk is. :{
Precies, nergens zo groot als in Nederland, en als iemand hierboven zegt dat is weer een Nederland met een ruggengraat van slagroom, dan onderstreept hij precies dat probleem. Dan ga je niet zeggen, oh alle Nederlanders deden het dus fout is maar een relatief begrip, nee Nederland was gewoon voor een groot deel fout in de oorlog en dat dient onderstreept te worden, het zijn juist de mensen die het fout-begrip willen bagatelliseren, die proberen onder hun eigen verantwoordelijkheid/collectieve schuld uit te komen en niet andersom zeg.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:25 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, hij heeft wellicht (maar dat is niet zeker, nooit bewezen) liedjes gezongen voor de SS. Andere keuze was natuurlijk een kamp in of een kogel.

Jij zou natuurlijk voor het kamp hebben gekozen, zo ben jij.

Maar okay, jij bent inderdaad iemand die Duitsland tot in de eeuwigheid WO2 wil nadragen.
Dus jij denkt dat Heesters daar met knikkende knietjes voor de SS'ers stond te zingen of dat hij anders de kogel kreeg. Hij heeft er zelf voor gekozen in Nazi-Duitsland te profiteren. Hij is niet gedwongen door wie dan ook om ergens op te treden. Hij heeft de Duitsers niet geboycot, hij is op geen moment kritisch geweest leek dat zo jegens de Nazi's, dat zegt wel voldoende.
Haha
pi_105871525
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Joker89 het volgende:

Precies, nergens zo groot als in Nederland, en als iemand hierboven zegt dat is weer een Nederland met een ruggengraat van slagroom, dan onderstreept hij precies dat probleem. Dan ga je niet zeggen, oh alle Nederlanders deden het dus fout is maar een relatief begrip, nee Nederland was gewoon voor een groot deel fout in de oorlog en dat dient onderstreept te worden, het zijn juist de mensen die het fout-begrip willen bagatelliseren, die proberen onder hun eigen verantwoordelijkheid/collectieve schuld uit te komen en niet andersom zeg.
Ben jij het 3e of 4e generatie slachtoffer van het syndroom?
(je bent zeker ook slachtoffer van het VOC syndroom:" o wat erg wat Nederland toen allemaal deed")
Exaudi orationem meam
pi_105871619
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:33 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ben jij het 3e of 4e generatie slachtoffer van het syndroom?
(je bent zeker ook slachtoffer van het VOC syndroom:" o wat erg wat Nederland toen allemaal deed")
Ben jij verzuurd geraakt in je eigen pessimisme?
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 18:02:56 #44
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105875064
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 16:29 schreef Joker89 het volgende:

Ik heb geen verantwoordelijkheid noch draag ik collectieve schuld aan de tweede wereldoorlog, ben jij gek.

quote:
Dus jij denkt dat Heesters daar met knikkende knietjes voor de SS'ers stond te zingen of dat hij anders de kogel kreeg. Hij heeft er zelf voor gekozen in Nazi-Duitsland te profiteren. Hij is niet gedwongen door wie dan ook om ergens op te treden. Hij heeft de Duitsers niet geboycot, hij is op geen moment kritisch geweest leek dat zo jegens de Nazi's, dat zegt wel voldoende.
Niet kritisch zijn staat gelijk aan heulen met? :').
pi_105875343
Met de duitsers en oostenrijkers waren we beter af als met de EU, we hadden nu in enorme welvaart kunnen leven als we 1 rijk hadden geweest, neemt niet weg dat ik de Holocaust en het Facisme ten strengste afkeur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_105875462
quote:
10s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik heb geen verantwoordelijkheid noch draag ik collectieve schuld aan de tweede wereldoorlog, ben jij gek.
Je doet anders aardig je best een bijdrage te leveren aan die schuld.

[..]

quote:
Niet kritisch zijn staat gelijk aan heulen met? :').
Misschien moet jij eens opzoeken wat deze man deed tijdens de oorlog.
Hij heulde letterlijk met de Duitsers ja heel simpel.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:10 schreef raptorix het volgende:
Met de duitsers en oostenrijkers waren we beter af als met de EU, we hadden nu in enorme welvaart kunnen leven als we 1 rijk hadden geweest, neemt niet weg dat ik de Holocaust en het Facisme ten strengste afkeur.
Want wat hebben de Nederlanders het na de oorlog slecht gehad wil je zeggen.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 18:22:43 #47
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105875746
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:14 schreef Joker89 het volgende:

Je doet anders aardig je best een bijdrage te leveren aan die schuld.
Leg eens uit?

quote:

Hij bleef wonen en werken in Duitsland net als in de jaren ervoor. Meer niet. Net als miljoenen en miljoenen andere mensen in Duitsland.
pi_105875867
quote:
2s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Door de 'fout'-kwestie te bagatelliseren.

[..]

quote:
Hij bleef wonen en werken in Duitsland net als in de jaren ervoor. Meer niet. Net als miljoenen en miljoenen andere mensen in Duitsland.
Dan heul je met Duitsland (op dwangarbeiders na uiteraard).
Haha
pi_105875920
quote:

lul nou niet zo dom...
de man leefde gewoon in duitsland (woonde met zn familie, een belgische actrice en twee dochters) en trad daar op...
dat is niet verboden verder ofzo, hoor..?

Stellen dat iedereen dat land had moeten verlaten is een soort van 'Wie niet met me is, is tegen me." en nee, zo werkt het niet.
waarin je fout bent tenzij je speciaaal iets doet om te bewijzen dat je heel 'goed' bent...
Waarbij datgene wat je van hem 'verwacht' gelijk zou betekenen dat heesters zn hele bestaan daar eventjes moest opgeven.

Hij heeft in mei 1941 KZ Dachau bezocht, met de theatergroep waar hij toen werkzaam was, en ja dat was gewoon een opdracht. Een uitnodiging door de toenmalige kommandant en dat kon je niet zomaar 'weigeren'.
Dat heeft hijzelf al in de jaren zeventig in zijn eigen biografie beschreven en ook toen heeft hij daar verder eerlijk over bericht, en ook aangegeven dat hij zich daarover schaamde, maar anderszijds verder hem niets opgevallen was, het was een propaganda-bezoek waarbij de 'beste' zijde van dat kant gepresenteerd werden als een 'net gevangenenkamp'.
Hij had zich gedrukt voor het optreden daar.

De latere ophef is gekomen toen recentelijke en historicus beweerde dat Heesters in zijn biografie zou hebben gelogen over de vraag of hijzelf opgetreden had.. die historicus beweerde foto's te hebben die zouden bewijzen dat Heesters loog.
Nu is dat album met foto's ook allang gepubliceerd en daarin staat inderdaad Heesters zelf ook op tijdens de rondleiding én bij die foto's zijn ook beelden van het optreden dat het theatergezelschap gaf...
énkel, die foto's onderschrijven juist eerder Heester's versie; Heesters staat namelijk nergens op de beelden van dat optreden, terwijl volgens de historicus heesters zn hele gastrol gezongen zou hebben van een bepaalde operette.. De beelden tonen echter een àndere operette die daar opgevoerd is, eentje waarin Heesters ook geen rol vervulde...

Volgens mij heeft juist heesters gelijk gehad... zijn bezoek aan Dachau heeft hijzelf altijd eerlijk besproken, was verder geen geheim...
dat hij daar niet opgetreden heeft lijkt volgens mij ook gewoon aanemelijk, de foto's onderschrijven juist eerder zijn versie.

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 21-12-2011 18:34:35 ]
pi_105875984
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:26 schreef RM-rf het volgende:

[..]

lul nou niet zo dom...
de man leefde gewoon in duitsland en trad daar op...
dat is niet verboden verder ofzo, hoor..?

Hij heeft in mei 1941 KZ Dachau bezocht, met de theatergroep waar hij toen werkzaam was, en ja dat was gewoon een opdracht. Een uitnodiging door de toenmalige kommandant en dat kon je niet zomaar 'weigeren'.
Dat heeft hijzelf al in de jaren zeventig in zijn eigen biografie beschreven en ook toen heeft hij daar verder eerlijk over bericht, en ook aangegeven dat hij zich daarover schaamde, maar anderszijds verder hem niets opgevallen was, het was een propaganda-bezoek waarbij de 'beste' zijde van dat kant gepresenteerd werden als een 'net gevangenenkamp'.
Hij had zich gedrukt voor het optreden daar.

De latere ophef is gekomen toen recentelijke en historicus beweerde dat Heesters in zijn biografie zou hebben gelogen over de vraag of hijzelf opgetreden had.. die historicus beweerde foto's te hebben die zouden bewijzen dat Heesters loog.
Nu is dat album met foto's ook allang gepubliceerd en daarin staat inderdaad Heesters zelf ook op tijdens de rondleiding én bij die foto's zijn ook beelden van het optreden dat het theatergezelschap gaf...
énkel, die foto's onderschrijven juist eerder Heester's versie; Heesters staat namelijk nergens op de beelden van dat optreden, terwijl volgens de historicus heesters zn hele gastrol gezongen zou hebben van een bepaalde operette.. De beelden tonen echter een àndere operette die daar opgevoerd is, eentje waarin Heesters ook geen rol vervulde...

Volgens mij heeft juist heesters gelijk gehad... zijn bezoek aan Dachau heeft hijzelf altijd eerlijk besproken, was verder geen geheim...
dat hij daar niet opgetreden heeft lijkt volgens mij ook gewoon aanemelijk, de foto's onderschrijven juist eerder zijn versie.
Want Heesters had geen enkele reden om zoiets te verzwijgen wil je zeggen.
Laat staan dat hij gewoon rustig bleef doorwerken voor de Duitsers.
Haha
pi_105876044
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:28 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Want Heesters had geen enkele reden om zoiets te verzwijgen wil je zeggen.
Laat staan dat hij gewoon rustig bleef doorwerken voor de Duitsers.
kun je niet lezen?

De historicus die beweerde dat Heesters zou hebben gelogen en zogenaamd foto's had om dat te bewijzen kon, toen die foto's getoond werden dat verhaal niet ophouden.

de gepubliceerde foto's onderschreven juist Heesters' eigen lezing, die hij al zélf in zn biografie in de 70'er jaren gepubliceerd had.

Sukkels met hun 'goed-fout-simplisme weten vaak niet eens zélf waarover ze oordelen, maar hebben natuurlijk hun oordeel en het wijsvingertje wel klaarstaan..
want zij weten hoe men zich moreel juist gedraagt en allemaal zijn ze 'goed na de oorlog'.
pi_105876096
quote:
Want wat hebben de Nederlanders het na de oorlog slecht gehad wil je zeggen.
3x tweede zuigt!
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 21 december 2011 @ 18:32:42 #53
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105876124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:25 schreef Joker89 het volgende:

Door de 'fout'-kwestie te bagatelliseren.

A) welke foutkwestie
B) daardoor ga ik verantwoordelijkheid dragen en medeschuldig zijn aan de holocaust?

Wat heb jij gesnoven de afgelopen jaren?

quote:
Dan heul je met Duitsland (op dwangarbeiders na uiteraard).
Je bent gek.
  woensdag 21 december 2011 @ 18:34:12 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105876187
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:26 schreef RM-rf het volgende:

Hij heeft in mei 1941 KZ Dachau bezocht, met de theatergroep waar hij toen werkzaam was, en ja dat was gewoon een opdracht.
En het is heel goed mogelijk dat Heesters slechts de kazerne heeft bezocht die niet in het concentratiekamp lag maar ernaast.
pi_105876636
quote:
1s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:30 schreef RM-rf het volgende:

[..]

kun je niet lezen?

De historicus die beweerde dat Heesters zou hebben gelogen en zogenaamd foto's had om dat te bewijzen kon, toen die foto's getoond werden dat verhaal niet ophouden.

de gepubliceerde foto's onderschreven juist Heesters' eigen lezing, die hij al zélf in zn biografie in de 70'er jaren gepubliceerd had.

Sukkels met hun 'goed-fout-simplisme weten vaak niet eens zélf waarover ze oordelen, maar hebben natuurlijk hun oordeel en het wijsvingertje wel klaarstaan..
want zij weten hoe men zich moreel juist gedraagt en allemaal zijn ze 'goed na de oorlog'.
Ik vind het grappig dat jij Heesters gelooft, Heesters die gewoon in Duitsland bleef optreden, zonder kritiek en dan zogenaamd gedwongen voor de SS moest optreden tuurlijk.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:31 schreef raptorix het volgende:

[..]

3x tweede zuigt!
Nou nou.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

A) welke foutkwestie
B) daardoor ga ik verantwoordelijkheid dragen en medeschuldig zijn aan de holocaust?

Wat heb jij gesnoven de afgelopen jaren?
A) Heulen met de Duitsers.
B) Ja.
C) Niets bijzonders.
D) Geen toevoeging.

[..]

quote:
Je bent gek.
Nee jij bent gek.
Ja jij.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

En het is heel goed mogelijk dat Heesters slechts de kazerne heeft bezocht die niet in het concentratiekamp lag maar ernaast.
Tuurlijk joh. Maak dat jezelf maar wijs als je droomt dat Nederland heldhaftig was tijdens de oorlog lachwekkend zeg oh zo lachwekkend is dit van jouw kant.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 18:48:46 #56
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105876803
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:45 schreef Joker89 het volgende:
Ik vind het grappig dat jij Heesters gelooft, Heesters die gewoon in Duitsland bleef optreden, zonder kritiek en dan zogenaamd gedwongen voor de SS moest optreden tuurlijk.
Nou ja, de rechterlijke uitspraken helpen natuurlijk ook he.

quote:
Tuurlijk joh. Maak dat jezelf maar wijs als je droomt dat Nederland heldhaftig was tijdens de oorlog lachwekkend zeg oh zo lachwekkend is dit van jouw kant.
Zeg ik dat Nederland heldhaftig was in WO2? Kan je me dat even aanwijzen?

Leg me geen woorden in de mond, dat doe je wel vaker in je ijlposts.
pi_105877653
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:48 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nou ja, de rechterlijke uitspraken helpen natuurlijk ook he.
Morele verantwoordelijkheid is ook al heel wat he.

[..]

quote:
Zeg ik dat Nederland heldhaftig was in WO2? Kan je me dat even aanwijzen?

Leg me geen woorden in de mond, dat doe je wel vaker in je ijlposts.
Je hoeft het niet te zeggen om te weten dat je het wel impliceert, zo ben jij Dagonet, ja zo ben jij.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 19:10:10 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105877729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:08 schreef Joker89 het volgende:

Morele verantwoordelijkheid is ook al heel wat he.
Hij is moreel verantwoordelijk voor optredens die hij nooit heeft gegeven? :?.

quote:
Ja hoeft het niet te zeggen om te weten dat je het wel impliceert, zo ben jij Dagonet, ja zo ben jij.
Ik impliceer helemaal niets, ga toch weg.
pi_105877881
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hij is moreel verantwoordelijk voor optredens die hij nooit heeft gegeven? :?.
In ieder geval voor heulen met de Duitsers want dat heeft hij gedaan.
Ongeacht in welk kamp hij was en wat hij daar precies te weten kwam en/of/ deed.

[..]

quote:
Ik impliceer helemaal niets, ga toch weg.
Jij impliceert heel veel.
Niet alleen in dit topic maar op dit hele forum zo'n beetje daar kan jij niet onderuit komen.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 19:26:38 #60
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105878410
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:13 schreef Joker89 het volgende:
In ieder geval voor heulen met de Duitsers want dat heeft hij gedaan.
Ongeacht in welk kamp hij was en wat hij daar precies te weten kwam en/of/ deed.
De man was gewoon aan het werk, wat had je dan van hem verwacht?

Maar goed, jouw definitie van fout is dus duidelijk iedereen die niet actief tegen de Duitsers in stelling kwam en daarmee ook schuldig aan de holocaust. Ook is er volgens jou zoiets als een erfschuld waardoor Nederlanders nu moeten beseffen dat Nederland ook schuld heeft aan de holocaust. Ofzo, in jouw kronkels.

quote:
Jij impliceert heel veel.
Niet alleen in dit topic maar op dit hele forum zo'n beetje daar kan jij niet onderuit komen.
Ik impliceer verdomme helemaal niets man, laat staan dat ik zou zeggen dat Nederland heldhaftig was in WO2. Er is amper een land te vinden dat zo verscheurd was.
pi_105878638
quote:
13s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:26 schreef Dagonet het volgende:

[..]

De man was gewoon aan het werk, wat had je dan van hem verwacht?

Maar goed, jouw definitie van fout is dus duidelijk iedereen die niet actief tegen de Duitsers in stelling kwam en daarmee ook schuldig aan de holocaust. Ook is er volgens jou zoiets als een erfschuld waardoor Nederlanders nu moeten beseffen dat Nederland ook schuld heeft aan de holocaust. Ofzo, in jouw kronkels.
Oooooooh, gewoon aan het werk, meneer Heesters had niet in de gaten dat het oorlog was. Aha, meneer Heesters leefde in een compleet andere realiteit, nou nou Dagonet de arme man.
[..]

quote:
Ik impliceer verdomme helemaal niets man, laat staan dat ik zou zeggen dat Nederland heldhaftig was in WO2. Er is amper een land te vinden dat zo verscheurd was.
Gewoon laf, simpelweg laf, en ja jij impliceert heel erg veel door telkens dezelfde positie in dit soort discussies in te nemen, dat weet jij net zo goed als ik, ja dat is zo.
Haha
pi_105878721
...

[ Bericht 99% gewijzigd door Ludd op 21-12-2011 19:48:10 ]
  woensdag 21 december 2011 @ 19:34:48 #63
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105878824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:31 schreef Joker89 het volgende:

Oooooooh, gewoon aan het werk, meneer Heesters had niet in de gaten dat het oorlog was. Aha, meneer Heesters leefde in een compleet andere realiteit, nou nou Dagonet de arme man.
Natuurlijk wist hij dat het oorlog was, maar ook in een oorlog moet je gewoon je geld verdienen om te kunnen overleven. Er is geen enkel bewijs dat hij ook maar iets meer heeft gedaan dan opgetreden in Duitsland, sinds de jaren 30. Er is geen bewijs voor optredens voor de SS, er is geen bewijs voor enige sympathisering met de Nazi's of wat dan ook.

quote:
Gewoon laf, simpelweg laf, en ja jij impliceert heel erg veel door telkens dezelfde positie in dit soort discussies in te nemen, dat weet jij net zo goed als ik, ja dat is zo.
En wat impliceer ik dan volgens jou? Zeg het maar.
  woensdag 21 december 2011 @ 19:36:36 #64
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_105878906
Tuurlijk was ie fout.
Maar dat mag, hij is immers een Übermensch.
Anders wordt je geen 108.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 21 december 2011 @ 19:36:42 #65
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105878916
Joker, waarom schrijf jij als een ouderwetsch jongensboek?

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:08 schreef Joker89 het volgende:

zo ben jij Dagonet, ja zo ben jij.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:31 schreef Joker89 het volgende:

dat weet jij net zo goed als ik, ja dat is zo.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Eindredactie Games woensdag 21 december 2011 @ 19:37:09 #66
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_105878937
Zelden zo'n simpleton als jij meegemaakt, TS. Niet eens om je standpunt, maar des te meer om je discussie'vermogen' :') Hou gewoon op met posten, je maakt jezelf stervens belachelijk.

Bovendien is het niet erg netjes om continu mensen woorden in de mond te leggen wanneer je geen fatsoenlijk tegenargument kan bieden.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Eindredactie Games woensdag 21 december 2011 @ 19:37:35 #67
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_105878952
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

_O-
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_105879111
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Natuurlijk wist hij dat het oorlog was, maar ook in een oorlog moet je gewoon je geld verdienen om te kunnen overleven. Er is geen enkel bewijs dat hij ook maar iets meer heeft gedaan dan opgetreden in Duitsland, sinds de jaren 30. Er is geen bewijs voor optredens voor de SS, er is geen bewijs voor enige sympathisering met de Nazi's of wat dan ook.
Coco Shanel pijpte een hoge Nazi, zij heulde met de Duitsers, eigen keuze eigen verantwoordelijkheid. Johannes Heesters trad op voor de Duitsers, bleef verdienen in Duitsland, profiteerde van de oorlogssituatie, eigen keuze, eigen verantwoordelijkheid. Hij had een keuze en daar heeft hij morele verantwoordelijkheid voor. Ik stel niet dat hij een oorlogsmisdadiger is maar wel dat hij fout was in de oorlog, een ruggengraat van slagroom zoals zoveel Nederlanders zoals iemand anders al eerder in dit topic heeft gezegd, schuld dus.

[..]

quote:
En wat impliceer ik dan volgens jou? Zeg het maar.
Dat heb ik net al min of meer gezegd anders refereer ik er ook niet naar.
Dat lijkt me duidelijk.
Haha
pi_105879150
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

[..]

Doe ik speciaal voor Dagonet.
Soms hebben zeer zeer goed onderbouwde argumenten geen zin.
Haha
pi_105879943
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 18:45 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Het is vooral de vraag of die beschuldiging van die historicus dan onderbouwt kàn worden....

die historicus die beweerde dat Heesters beschrijving in diens biografie uit de jaren 70 'gelogen' zou zijn.
en die beweerde foto's te hebben die dat bewezen.

Feit is gewoon dat toen die historicus toen die uiteindelijk die foto's publiceerde, deze gewoon klopten met Heester's eigen lezing.

Om die reden vind ik het niet vreemd om gewoon te stellen dat er weinig grond is Heester's eigen lezing van dat bezoek, waarover hij nooit verder geheimzinnig deedals 'leugen' te betitelen...

misschien dat jij dat wél graag doet...
betwerigheid, zeker over zaken die heel ver van jouw bed afliggen, maar waarover je toch en simpel goed-fout oordeel wilt hebben... dat is zooo makkelijk en tekend voor een simplistisch wereldbeeld.
  woensdag 21 december 2011 @ 20:00:20 #71
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105880013
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:41 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Doe ik speciaal voor Dagonet.
Soms hebben zeer zeer goed onderbouwde argumenten geen zin.
Inderdaad. Die heb ik alleen van jou in dit topic nog niet gezien, dus hoe weet je dat ze geen zin hebben hier?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105880293
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 19:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Het is vooral de vraag of die beschuldiging van die historicus dan onderbouwt kàn worden....

die historicus die beweerde dat Heesters beschrijving in diens biografie uit de jaren 70 'gelogen' zou zijn.
en die beweerde foto's te hebben die dat bewezen.

Feit is gewoon dat toen die historicus toen die uiteindelijk die foto's publiceerde, deze gewoon klopten met Heester's eigen lezing.

Om die reden vind ik het niet vreemd om gewoon te stellen dat er weinig grond is Heester's eigen lezing van dat bezoek, waarover hij nooit verder geheimzinnig deedals 'leugen' te betitelen...

misschien dat jij dat wél graag doet...
betwerigheid, zeker over zaken die heel ver van jouw bed afliggen, maar waarover je toch en simpel goed-fout oordeel wilt hebben... dat is zooo makkelijk en tekend voor een simplistisch wereldbeeld.
Wat weten we over Heesters? Heesters heeft voor en tijdens de oorlog in Duitsland opgetreden! Heesters heeft zich nooit expliciet gedistantieerd van het Nazi-regime. Heesters heeft voor Adolf Hitler zelf opgetreden. Hitler is in Dachau geweest onder wat voor omstandigheden dan ook. Om heel kort te zijn, het maakt me geen drol uit of Heesters dus wel of niet in welk deel dan ook van dat kamp is geweest, Heesters was fout in de oorlog. Jij belicht slechts een aspect van zijn hele 'fout'-zijn kwestie.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 20:00 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Inderdaad. Die heb ik alleen van jou in dit topic nog niet gezien, dus hoe weet je dat ze geen zin hebben hier?
Jegens Dagonet, jegens Dagonet hebben ze geen zin, en dat weet ik omdat ik dat weet door ervaringen die ik heb opgedaan in het verleden.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 21:15:32 #73
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105884485
En jij bent?
pi_105885124
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:15 schreef Dagonet het volgende:
En jij bent?
Het geweten.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 21:26:04 #75
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105885205
Zegt me niets, geef me eens een nick?
pi_105885357
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:26 schreef Dagonet het volgende:
Zegt me niets, geef me eens een nick?
Waar heb jij het nu weer over ik refereer naar mijn functie.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 21:28:43 #77
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105885456
En welke ervaringen heb jij opgedaan in het verleden dat je meent te weten hoe ik in elkaar steek?
pi_105886688
quote:
7s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:28 schreef Dagonet het volgende:
En welke ervaringen heb jij opgedaan in het verleden dat je meent te weten hoe ik in elkaar steek?
Zegt mijn functie niet genoeg?
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 21:47:39 #79
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105887062
Akersloot, ben jij het?
pi_105887146
quote:
5s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:47 schreef Dagonet het volgende:
Akersloot, ben jij het?
Wtf is een Akersloot?
Het is nog altijd Akkersloot neem ik aan!
Maar wat dat hiermee te maken heeft.
Mag jij weten.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 21:58:15 #81
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_105887915
Nee, nu ik je post zo lees ben je eerder dromenvanger, die was ook zo wazig.
pi_105888209
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 21:58 schreef Dagonet het volgende:
Nee, nu ik je post zo lees ben je eerder dromenvanger, die was ook zo wazig.
Nogmaals ik ben het geweten, ik snap dat dat heel moeilijk voor je is, maar tada hier ben ik.
Haha
  woensdag 21 december 2011 @ 22:35:07 #83
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105890999
quote:

[..]

Vind het evengoed knap dat hij het zolang heeft volgehouden, maar deze man verdient wat mij betreft geen waardering of respect.
Hoe durft zo iemand de apostel Petrus te spelen in een film }:|
The Rise of evil, daar had ie wel ingepast als karikatuur O-)
Hij zong operette, wat een landverraad.
De hele Nederlandse Industrie draaide voor de nazi's hun oorlogsmateriaal in elkaar, maar iemand die operette zong is de grootste landverrader.
Niet de Bunkerbouwers, niet de oorlogsindustrie, niet de ambtenaren en politieagenten die de Jodenvervolging faciliteerden en mogelijk maakten, nee, een sukkel die operette zong
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105893325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De hele Nederlandse Industrie draaide voor de nazi's hun oorlogsmateriaal in elkaar, maar iemand die operette zong is de grootste landverrader.
Niet de Bunkerbouwers, niet de oorlogsindustrie, niet de ambtenaren en politieagenten die de Jodenvervolging faciliteerden en mogelijk maakten, nee, een sukkel die operette zong
Want iedereen leefde in de oorlog, behalve Johannes Heesters, dus Johannes Heesters mag lekker doen wat hij zelf wil, Johannes Heesters mag schijt hebben aan welk volk dan ook, aan welke mensen dan ook, als Johannes Heesters lekker geld kan verdienen, ook al is het in een oorlog, dan is dat aan Johannes Heesters, ja want oorlog daar doet Johannes Heesters niet aan.

IEDEREEN DOET AAN OORLOG DUS JOHANNES HEESTERS OOK.
Haha
pi_105893433
Moet nu onder ieder Jopie Heesters-berichtje dezelfde discussie gevoerd worden? ;(
  donderdag 22 december 2011 @ 00:03:31 #86
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_105897416
Als ik zou mogen kiezen tussen de oorlog aan me voorbij laten gaan en mezelf en mijn gezin zo goed mogelijk staande houden, of zeiken op de mensen die graag een kogel door de kop van zeikende mensen schieten, zou ik voor het eerste gaan, en met mij minstens 90% van ons mooie landje.
Laffe huichelaar
pi_105897478
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:03 schreef timmmmm het volgende:
Als ik zou mogen kiezen tussen de oorlog aan me voorbij laten gaan en mezelf en mijn gezin zo goed mogelijk staande houden, of zeiken op de mensen die graag een kogel door de kop van zeikende mensen schieten, zou ik voor het eerste gaan, en met mij minstens 90% van ons mooie landje.
Knap van je want die tweede groep was gewoon de eerste groep hypocriet.

Haha
  donderdag 22 december 2011 @ 00:07:53 #88
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_105897638
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:04 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Knap van je want die tweede groep was gewoon de eerste groep hypocriet.

[ afbeelding ]
Bijna iedereen probeerde tot de eerste groep te horen. Niet op 1 iemand haten, omdat het hem wel lukte.

Die infantiele plaatjes mag je trouwens achterwege laten, volgende keer edit ik hem weg. Het is hier een discussieforum, geen kleuterklas.
Laffe huichelaar
pi_105897712
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Bijna iedereen probeerde tot de eerste groep te horen. Niet op 1 iemand haten, omdat het hem wel lukte.

Die infantiele plaatjes mag je trouwens achterwege laten, volgende keer edit ik hem weg. Het is hier een discussieforum, geen kleuterklas.
Het typeert het gedrag van de Nederlanders, het is veel te makkelijk om te zeggen dat je niets kan doen, maar buiten dat is dat de discussie over helemaal niet. Heesters heeft de oorlog niet aan zich voorbij laten gaan, Heesters stond er middenin door te heulen met de Duitsers, hij heeft nota bene nog voor Adolf Hitler zelf opgetreden.
Haha
pi_105897854
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

en dan 50 jaar je dominee-mentaliteit te bewijzen door een leuke ontmoeting van Heesters met de koningin geschrokken opzeggen 'omdat Heesters besmet zou zijn'...

Heesters, die in 15 jaar woon- en werkachtig te zijn geweest onder een nazi-regering altijd geweigerd heeft enige uitlating te doen die als steun voor die nazi-regering gezien kon worden en ook geweigerd had om lid te worden van een nazi-parij of -instituut.
die in 1938 op tour ging met een Joods orkest zodat deze het Berufsverbot en duitsland konden ontvluchten.

en die mag de dochter van een SS-er en NSDAP-lid en de echtgenote van een Hitlerjugend-lid niet ontmoeten, 'omdat Heesters besmet zou zijn qua verleden' ?!?

Omgekeerde wereld en een beetje pijnlijk... eigenlijk zou je erom kunnen lachen als het niet op een heel treurige en serieuze volksmenatliteit zou wijzen; De nederlanders die nog altijd denken 'dat alle anderen fout waren', maar zij een morele suprioriteit op die dingen kunnen claimen.
  donderdag 22 december 2011 @ 00:14:45 #91
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_105898008
Hij woonde dan ook in duitsland, dan is het vrij lastig niet met duitsers te "heulen". Hij heeft de oorlog in zoverre geprobeerd aan zich voorbij te laten gaan, dat hij gewoon deed war hij voor de oorlog ook deed. Hij trad op voor mensen die hem daarvoor betaalden. Het is niet zo dat hij wapens leverde aan Hitler, of massaal de troepen ter aanmoediging aanzong, nee, hij zong een operette voor Hitler.

Nou nou nou, wat een verraad, het enige wat de duitsers er mogelijk aan hadden kunnen hebben, is dat hitlers moraal omhoog ging, nou, hij heeft nog altijd zijn eigen kop eraf geknald, dus zelfs dat heeft hij niet teweeg gebracht. De man heeft gewoon een optreden voor geld gedaan, wat zijn beroep is.
Laffe huichelaar
pi_105898073
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en dan 50 jaar je dominee-mentaliteit te bewijzen door een leuke ontmoeting van Heesters met de koningin geschrokken opzeggen 'omdat Heesters besmet zou zijn'...

Heesters, die in 15 jaar woon- en werkachtig te zijn geweest onder een nazi-regering altijd geweigerd heeft enige uitlating te doen die als steun voor die nazi-regering gezien kon worden en ook geweigerd had om lid te worden van een nazi-parij of -instituut.
die in 1938 op tour ging met een Joods orkest zodat deze het Berufsverbot en duitsland konden ontvluchten.

en die mag de dochter van een SS-er en NSDAP-lid en de echtgenote van een hitlerjugend-lid niet ontmoeten, 'omdat Heesters besmet zou zijn qua verleden' ?!?
Omgekeerde wereld... eigenlijk zou je erom kunnen lachen als het niet op een heel treurige en serieuze volksmenatliteit zou wijzen; De nederlanders die nog altijd denken 'dat alle anderen fout waren', maar zij een morele suprioriteit op die dingen kunnen claimen.
Ga toch niet zo ontzettend hypocriet zitten doen man. Als hij echt zo'n afkeer van die Nazi's had, en niets durfde te zeggen, dan had hij ook gewoon kunnen vertrekken, maar kennelijk beviel het sfeertje hem wel, daarnaast was het dezelfde Heesters die een paar jaar geleden zei dat hij Hitler zo'n aardige vent vond.

En van dat orkest mag je wel eens een bronnetje geven is weinig over te vinden.
Haha
pi_105898179
Joker.. jij bent gewoon een perfect voorbeeld van zo'n betweterig dominee-tje en toetsenbord-verzetsheld :)

Je haalt twee dingen érg simplistisch door elkaar... enerzijds iemand zomaar 'fout' noemen die in een ander tijd leefde waarin jij nooit geleefd hebt en diens handelen toen makkelijk veroordelen...
met de suggestie dat jij natuurlijk moreel superieur bent, vanuit jouw luie stoel.

en ook het gegeven dat iemand die domweg nooit erg actief verzet gepleegd heeft, opeens 'heulen met de vijand' toewerpen.
of eventjes makkelijk beweren dat iemand zomaar zn hele leven moet opgeven, als hij gewoon leeft met zn vrouw en kinderen in een land, maar jij van mening bent dat zijn leven daar 'verkeerd' zou zijn.

Ga jijzelf direkt emigreren ergens anders heen en alles wat je hebt opgeven, zodat mensen achteraf van jou niet kunnen zeggen 'dat je fout was dat niet te doen'?
waarom dan wel zo makkelijk dat roeptoeteren overeen ander?

[ Bericht 68% gewijzigd door RM-rf op 22-12-2011 00:28:07 ]
pi_105898213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:14 schreef timmmmm het volgende:
Hij woonde dan ook in duitsland, dan is het vrij lastig niet met duitsers te "heulen". Hij heeft de oorlog in zoverre geprobeerd aan zich voorbij te laten gaan, dat hij gewoon deed war hij voor de oorlog ook deed. Hij trad op voor mensen die hem daarvoor betaalden. Het is niet zo dat hij wapens leverde aan Hitler, of massaal de troepen ter aanmoediging aanzong, nee, hij zong een operette voor Hitler.

Nou nou nou, wat een verraad, het enige wat de duitsers er mogelijk aan hadden kunnen hebben, is dat hitlers moraal omhoog ging, nou, hij heeft nog altijd zijn eigen kop eraf geknald, dus zelfs dat heeft hij niet teweeg gebracht. De man heeft gewoon een optreden voor geld gedaan, wat zijn beroep is.
Want was het ook opeens verplicht om in Duitsland te wonen? Ik heb toch genoeg niet-Joodse Duitsers ook Duitsland zien verlaten, en eveneens zeer populaire artiesten/schrijvers/kunstenaars, en maak jezelf niet wijs dat hij in al die jaren niet een keer heeft kunnen denken weg te gaan! Zelfs na de oorlog toen hij van de misdaden wist bleef hij verbonden aan Duitsland. Ik zeg niet dat hij een oorlogsmisdadiger is, of dat hij daadwerkelijk een sympathisant was, ik zeg dat hij fout was, dat hij beter had moeten weten en niet slechts aan z'n portemonnee had moeten denken. Dat een Duitse boer doorwerkt en niet kan weggaan, prima begrijp ik, maar zo arm was meneer Heesters denk ik niet hoor. Dus ga niet een of ander zielig verhaaltje ophangen dat hij slechts een slachtoffer van de situatie was.
Haha
pi_105898226
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:18 schreef RM-rf het volgende:
Joker.. jij bent gewoon een perfect voorbeeld van zo'n betweterig dominee-tje en toetsenbord-verzetsheld :)
Dag mag jij denken maar kom eens met die bron.
Haha
  donderdag 22 december 2011 @ 00:23:07 #96
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_105898495
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:18 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Want was het ook opeens verplicht om in Duitsland te wonen? Ik heb toch genoeg niet-Joodse Duitsers ook Duitsland zien verlaten, en eveneens zeer populaire artiesten/schrijvers/kunstenaars, en maak jezelf niet wijs dat hij in al die jaren niet een keer heeft kunnen denken weg te gaan! Zelfs na de oorlog toen hij van de misdaden wist bleef hij verbonden aan Duitsland. Ik zeg niet dat hij een oorlogsmisdadiger is, of dat hij daadwerkelijk een sympathisant was, ik zeg dat hij fout was, dat hij beter had moeten weten en niet slechts aan z'n portemonnee had moeten denken. Dat een Duitse boer doorwerkt en niet kan weggaan, prima begrijp ik, maar zo arm was meneer Heesters denk ik niet hoor. Dus ga niet een of ander zielig verhaaltje ophangen dat hij slechts een slachtoffer van de situatie was.
Ik hou geen zielige verhaaltjes. De oorlog raakte hem niet, dus raakte hij de oorlog niet. Zo simpel is het. Is het daarom een slecht mens? Waarom zou hij uit zijn land weg moeten gaan om iets waar hij helemaal geen last van heeft? Hij had er niets aan kunnne veranderen, hij had alleen maar weg kunnen gaan (helpt hij niemand mee, alleen zit hij er zelf mee), of actief stelling tegen de nazi's nemen (helpt hij niemand mee, alleen krijgt hij dan zelf de kogel). Waarom moeilijk doen als je ook makkelijk je leventje kan behouden, en je met moeilijk doen toch niemand helpen kan?
Laffe huichelaar
pi_105898653
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik hou geen zielige verhaaltjes. De oorlog raakte hem niet, dus raakte hij de oorlog niet. Zo simpel is het. Is het daarom een slecht mens? Waarom zou hij uit zijn land weg moeten gaan om iets waar hij helemaal geen last van heeft? Hij had er niets aan kunnne veranderen, hij had alleen maar weg kunnen gaan (helpt hij niemand mee, alleen zit hij er zelf mee), of actief stelling tegen de nazi's nemen (helpt hij niemand mee, alleen krijgt hij dan zelf de kogel). Waarom moeilijk doen als je ook makkelijk je leventje kan behouden, en je met moeilijk doen toch niemand helpen kan?
Hij heeft het niet goed aangepakt tijdens de oorlog, hij heeft inderdaad niet goed te praten dingen gedaan, morele schuld/verantwoordelijkheid/ heeft hij dus wel degelijk. Hij is nogmaals geen oorlogsmisdadiger, hij hoeft niet opgehangen te worden of in een gevangenis gestopt te worden waarschijnlijk, maar hij heeft wel degelijk fouten gemaakt. Je kan niet net doen alsof er geen oorlog is terwijl om je heen de halve wereld wordt verwoest en mensen worden vermoord. Eichmann zei ook dat hij maar de regeltjes van Hitler opvolgde.
Haha
pi_105900066
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:25 schreef Joker89 het volgende:

[..]

Hij heeft het niet goed aangepakt tijdens de oorlog, hij heeft inderdaad niet goed te praten dingen gedaan, morele schuld/verantwoordelijkheid/ heeft hij dus wel degelijk.
ach houd toch op... jij tikt wérkelijk niet helemaal juist
nog nérgens heb je aangegeven heb wàt dat dan wel is en wat het 'politiek-correcte' gedrag dan wel is volgens jou.
of wat er nu exact zo fout zou zijn,... ik verdenk je ervan domweg niet eens te weten wat Heesters nu wel of niet deed

serieus, gun je drukke wijsvingertje gewoon een beetje rust want je maakt jezelf met je misplaatste veroordelingen van andere personen zélf een beetje belachelijk...

een artiest die toen gewoon in duitsland werkte en leefde toeschrijven 'medeschuldig/verantwoordelijk te zijn voor misdaden in de 2e werelkdoorlog' is werkelijk vooral een bewijs dat je geen enkel begrip hébt wat er toen gebeurd is
pi_105902496
quote:
1s.gif Op donderdag 22 december 2011 00:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ach houd toch op... jij tikt wérkelijk niet helemaal juist
nog nérgens heb je aangegeven heb wàt dat dan wel is en wat het 'politiek-correcte' gedrag dan wel is volgens jou.
of wat er nu exact zo fout zou zijn,... ik verdenk je ervan domweg niet eens te weten wat Heesters nu wel of niet deed

serieus, gun je drukke wijsvingertje gewoon een beetje rust want je maakt jezelf met je misplaatste veroordelingen van andere personen zélf een beetje belachelijk...

een artiest die toen gewoon in duitsland werkte en leefde toeschrijven 'medeschuldig/verantwoordelijk te zijn voor misdaden in de 2e werelkdoorlog' is werkelijk vooral een bewijs dat je geen enkel begrip hébt wat er toen gebeurd is
Waar is die bron van je dan zeikerd.
Haha
pi_105903646

Jopie in 1923
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')