abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105852280
quote:
BERLIJN (ANP/DPA) - De zanger-acteur Johan Heesters ligt sinds zaterdagavond weer in een Duits ziekenhuis, op de intensive-care. Zijn agentschap heeft hierover maandag een bericht van de Duitse krant Bild bevestigd.

Volgens een woordvoerder van de kliniek in Starnberg is de toestand van Heesters 'acuut verslechterd' en 'kritiek'.

Kort voor zijn 108e verjaardag op 5 december lag Heesters ook bijna een week in het hospitaal. Hij had toen koorts en voelde zich onwel. Wat de reden is van de nieuwe ziekenhuisopname is niet bekend. Over de huidige gezondheidstoestand van Heesters is weinig bekend.

Terugblik
Door zijn eerdere opname moest hij de première van zijn nieuwste film en een verjaardagsconcert afzeggen. Johannes Heesters, de oudste actieve artiest ter wereld, blikte kort voor zijn verjaardag terug op zijn leven. 'Het is zeer mooi geweest', zei de operettester in een interview over zijn 108e verjaardag.

De Nederlander Heesters emigreerde in 1934 naar Duitsland, waar hij een grote ster is geworden. Hij zou woensdag zijn nieuwe film presenteren, waarin hij de apostel Petrus speelt aan de hemelpoort. Hij heeft nog een nieuw project gepland met de verfilming van een verhaal van Tsjechov. Bij zijn 107e verjaardag zong hij nog operetteliederen met een opvallend luide stem. Woensdag zou hij dat opnieuw doen voor ruim 400 gasten.

'Vrolijk'
'Natuurlijk heb ik angst dat het een keer ophoudt. Ik zou alleen willen dat het nog een beetje langer zou duren. Dat zou erg mooi zijn', zei Heesters, die inmiddels wel blind is. Vroeger vertelde Heesters dat hij graag 110 jaar zou willen worden. Zijn verjaardagswens voor zijn 108e verjaardag is dat zijn lichaam gezond blijft en dat zijn stem het goed blijft doen. 'Dan ben ik vrolijk.'

Op de vraag wat men moet doen om zo oud te worden, zei hij: 'Vooraleerst moet men een goed levensgevoel in zich hebben. Je moet altijd iets doen wat je graag doet, dat houdt je jong. Je moet altijd iets te doen hebben, zoals mijn vrouw ook zegt. En een beetje sterke drank op zijn tijd', zei Heesters, luid lachend. 'Zo'n jenever is ook goed voor de stem, maar ik overdrijf daarmee niet.'

Echtgenote Simone
Hij prijst zich ook gelukkig met zijn 45 jaar jongere vrouw Simone Rethel, die zelf ook actrice is. 'We hebben een goede relatie. Dat is erg belangrijk. Als we beiden leuk werk hebben en met een goed programma onderweg kunnen zijn, ben ik erg gelukkig.

Ik walg van zijn daden toentertijd, ook te kritiekloos wat dat betreft van zijn kant, maar zo'n hoge leeftijd en toch doorgaan met wat hij doet is zeer bijzonder. Ik wens hem veel sterkte en zijn familie ik hoop toch dat hij het redt en een nog hogere leeftijd mag halen, moet best kunnen, het lijkt me een taaie vent wat dat betreft.
Haha
pi_105852337
Een taaie baas wel.
  woensdag 21 december 2011 @ 02:34:58 #3
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105852420
Baas. Sterkte.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_105852471
Dat deze kerel zo oud wordt zegt erg veel.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Rasmuzikant bovendien, zou opgenomen moeten worden in het Klink Anders lijstje.
pi_105852498
Kan me haast niet voorstellen hoe oud hij is. Mensen van 60 vind ik vrij oud. Jopie was 60 toen de Beatles doorbraken.
pi_105852534
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 02:39 schreef DrDentz het volgende:
Kan me haast niet voorstellen hoe oud hij is. Mensen van 60 vind ik vrij oud. Jopie was 60 toen de Beatles doorbraken.
Hij was al iets van 36 toen de Duitsers Nederland binnenvielen.
Het wordt al steeds moeilijker tieners van die tijd te vinden.
Haha
pi_105852626
En nooit playbacken.
pi_105853038
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 02:39 schreef DrDentz het volgende:
Bizar inderdaad, nu je dat zo schrijft. :Y
pi_105856710
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 02:26 schreef Joker89 het volgende:
Ik walg van zijn daden toentertijd, ook te kritiekloos wat dat betreft van zijn kant, maar zo'n hoge leeftijd en toch doorgaan met wat hij doet is zeer bijzonder. Ik wens hem veel sterkte en zijn familie ik hoop toch dat hij het redt en een nog hogere leeftijd mag halen, moet best kunnen, het lijkt me een taaie vent wat dat betreft.
Ach, die man is al ruim voor de oorlog naar Duitsland vertrokken. Zolang De Telegraaf nog de grootste krant van Nederland is, hebben we als natie echt geen recht van spreken om individuen als Heesters te veroordelen om hun keuze voor Duitsland, nota bene al ruim voor de oorlog gemaakt.

Verder komt aan elk leven een keer een eind, dus ook aan dat van Johan Heesters. Waarom dat zo'n opzienbarend nieuwsfeit is, ontgaat mij.
  woensdag 21 december 2011 @ 09:27:20 #10
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_105856763
Deze meneer is een schande voor het land, en dat hij dan nog media aandacht krijgt vind ik te walgelijk voor woorden.

Wat mij betreft nog 1 keer in de krant: als ie dood is. :r
From feudal serf to spender.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:00:58 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105857433
quote:
13s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:27 schreef S1nn3rz het volgende:
Deze meneer is een schande voor het land, en dat hij dan nog media aandacht krijgt vind ik te walgelijk voor woorden.

Wat mij betreft nog 1 keer in de krant: als ie dood is. :r
Gelukkig hebben onze O+ oosterburen O+ het beter begrepen, voor hen is Jopie een held. :).
  Moderator woensdag 21 december 2011 @ 10:02:00 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_105857453
Hij komt dicht in de buurt de oudste man ter wereld te zijn zo langzamerhand.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_105857500
quote:
14s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:00 schreef Ringo het volgende:

[..]

Gelukkig hebben onze O+ oosterburen O+ het beter begrepen, voor hen is Jopie een held. :).
Rudi Carrell ook, maar dat is een beetje offtopic.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:04:22 #14
215628 woid
let's get Friendly
pi_105857510
jezus ik hoor hier in DE al een paar dagen niets anders op de radio..., beginnen ze in NL ook al...

de man is 108..
newsflash: dan is het tijd!!
  woensdag 21 december 2011 @ 10:05:05 #15
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105857524
quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:04 schreef Specularium het volgende:
Rudi Carrell ook, maar dat is een beetje offtopic.
Was die ook fout in de oorlog?
  woensdag 21 december 2011 @ 10:06:19 #16
215628 woid
let's get Friendly
pi_105857550
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

Carell is hier een held
pi_105857570
quote:
11s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:05 schreef Ringo het volgende:

[..]

In ieder geval erna.
pi_105857600
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:06 schreef woid het volgende:

[..]

Carell is hier een held
Ik vind het jammer dat 'Die Ludolfs' niet meer op VeryDisco is.

Dat zijn van die echte stille helden.
pi_105858192
Die man red niet lang meer heb ik het idee..
  woensdag 21 december 2011 @ 10:33:27 #20
215628 woid
let's get Friendly
pi_105858258
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:31 schreef Braddie het volgende:
Die man red niet lang meer heb ik het idee..
niet nog een jaartje of 30?
pi_105858352
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 09:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ach, die man is al ruim voor de oorlog naar Duitsland vertrokken. Zolang De Telegraaf nog de grootste krant van Nederland is, hebben we als natie echt geen recht van spreken om individuen als Heesters te veroordelen om hun keuze voor Duitsland, nota bene al ruim voor de oorlog gemaakt.

Verder komt aan elk leven een keer een eind, dus ook aan dat van Johan Heesters. Waarom dat zo'n opzienbarend nieuwsfeit is, ontgaat mij.
Gaat er niet om dat hij Duitsland woont, hij sympathiseerde met de Nazi's. Tenminste, door optredens te doen voor Nazi's was daar sprake van.
Vind het evengoed knap dat hij het zolang heeft volgehouden, maar deze man verdient wat mij betreft geen waardering of respect.
Hoe durft zo iemand de apostel Petrus te spelen in een film }:|
The Rise of evil, daar had ie wel ingepast als karikatuur O-)
Je moet wel ontzettend goed zijn, wil je zoveel fouten kunnen maken :-S
pi_105858354
Zou hij het zelf niet helemaal zat zijn inmiddels?
pi_105858392
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:36 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Gaat er niet om dat hij Duitsland woont, hij sympathiseerde met de Nazi's. Tenminste, door optredens te doen voor Nazi's was daar sprake van.
Hoe vrijwillig waren die optredens?
pi_105858609
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:36 schreef zaans_boefje het volgende:

[..]

Hij was gewoon en artiest die leefde van zn optredens voor een publiek dat hem goed betaalde....

je kunt hem hooguit aanvallen erop dat hij geen dominee was met een enorm hoge moraal die 'weigerde' op te treden omdat hij het niet eens was met de duitse politiek..
Heesters was gewoon niet bijster geintersseerd in politiek en had geen verdere mening ...
En ja, als iemand Heesters vroeg of Hitler een aardige vent leek te zijn, toen die hem ontmoette beaamt hij dat, omdat dat vermoedelijk zijn ervaring wàs...

Ik vind die mensen die nu daarover zich gaan opwinden een beetje idiote 'dominee-tjes' die zichzelf graag willen pofileren door te zeggen dat iemand anders 'fout' zou zijn; en dan denken dat als _zij_ dat maar héél hard lopen te roepen zijzelf vast overkomen als zijnde 'goed'.

quote:
9s.gif Op woensdag 21 december 2011 10:38 schreef Specularium het volgende:

[..]

Hoe vrijwillig waren die optredens?
Volgens mij doet Heesters daar ook zelf niet moeilijk over... hij is nooit gedwongen en trad in duitsland op omdat hij daar erg populair was en goed betaald werd.
simpel daarom en niets anders.

ik moet eerlijk zeggen dat ik wel een zekere affiniteit heb voor zo'n normaal en ongecompliceerd persoon die best humorvol lijkt te zijn... en zijn zangkunsten staan boven iedere twijfel, die zijn ook super, een hele mooie tenor-stem, tot op hoge leeftijd.
Hij heeft niet die ergelijke 'dominee-mentaliteit' die zoveel nederlanders wél hebben, maar was gewoon een goed en talentvol artiest en hield het daar bij...

Zoveel nederlandse artiesten die wél graag de kansel opzoeken en preken gaan houden of zichzelf als 'moreel superieur' opstellen...
nee, Heesters was dat niet, nou en?
Hij had wel een verdomd goed stem, tot zelfs op erg oude leeftijd was het indrukwekkend hoe hij z

Mogen nederlandse artiesten dan enkel 'goed' gevonden worden als ze als een Freek de Jonge ophef gaan maken over en WK in Argentinie waar je niet heenmag omdat het 'fout' zou zijn er tegen een bal te trappen...?

[ Bericht 14% gewijzigd door RM-rf op 21-12-2011 11:04:08 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 21 december 2011 @ 10:51:42 #25
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_105858761
Heesters is ten prooi gevallen aan het ethisch polderfundamentalisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')