Noord Korea heeft via officiële staatsmedia aangekondigd dat Kim Jong Il overleden is.twitter:BreakingNews twitterde op maandag 19-12-2011 om 04:03:57North Korea says its leader Kim Jong-il has died-@YonhapNews reageer retweet
twitter:BreakingNews twitterde op maandag 19-12-2011 om 04:10:16Kim Jong-il died of physical fatigue during train ride-@YonhapNews reageer retweet
1 van zijn zonen waarschijnlijk zal in ieder geval de volgend despoot zijn in Noord Korea....quote:
PKRchamp die usernamequote:Op maandag 19 december 2011 04:11 schreef PKRChamp het volgende:
Ik denk dat zijn zoon al klaar staat om de boel over te nemen.
Ik hoop dat hij iets radicaals doet zoals de onderhandelingen met Zuid-Korea aangaan en hopelijk het proberen te vormen tot hoe het was.
Dus geen noord en zuid meer maar gewoon Korea.
De naam is daar niet voor niets.quote:Op maandag 19 december 2011 04:12 schreef Beach het volgende:
[..]
PKRchamp die username
Anyway een eenwording zal niet snel gebeuren.
twitter:YonhapNews twitterde op maandag 19-12-2011 om 04:14:25(URGENT) S. Korean gov't shifts to emergency footing on news of N.K. leader's death http://t.co/SW51HJ7j reageer retweet
twitter:W7VOA twitterde op maandag 19-12-2011 om 04:14:26DPRK announcement says Kim Jong-il died 0830 yesterday. A weeping anchorwoman made the announcement at 1200 (Korea) today. reageer retweet
De Chuck Norris van Noord-Koreaquote:Op maandag 19 december 2011 04:14 schreef heiden6 het volgende:
Mensen die denken dat de Geliefde Leider sterfelijk is.
Oude mediaquote:Op maandag 19 december 2011 04:36 schreef Beach het volgende:
Jammer dit te laat komt om nog in de kranten verwerkt te worden (lijkt me).
Inderdaad ja!quote:Op maandag 19 december 2011 04:46 schreef Nemephis het volgende:
Da's nog eens een goed begin van de dag!
Hij zal wel een held blijven voor zijn bevolking. Hij is gehaat in het westen omdat hij niet het schoothondje van de VS wou zijnquote:
Denk je dat er iets wezenlijk verandert in NK dan? Lijkt me stug.quote:Op maandag 19 december 2011 04:46 schreef Nemephis het volgende:
Da's nog eens een goed begin van de dag!
T(roll)uurlijk.quote:Op maandag 19 december 2011 04:54 schreef lo535 het volgende:
[..]
Hij zal wel een held blijven voor zijn bevolking. Hij is gehaat in het westen omdat hij niet het schoothondje van de VS wou zijn
69 of 70. Welke van de twee is niet zeker, Noord Korea zegt 69 (waarschijnlijk zodat ze zijn geboorte konden "plannen"), maar andere bronnen zeggen dat hij een jaar ouder is.quote:
Elke dode terrorist is meegenomen, niet?quote:Op maandag 19 december 2011 04:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Denk je dat er iets wezenlijk verandert in NK dan? Lijkt me stug.
Ja, dat is de enige reden.quote:Op maandag 19 december 2011 04:54 schreef lo535 het volgende:
[..]
Hij zal wel een held blijven voor zijn bevolking. Hij is gehaat in het westen omdat hij niet het schoothondje van de VS wou zijn
Dat zeg ik, zo jong was ie niet meer.quote:Op maandag 19 december 2011 04:55 schreef maartena het volgende:
69 of 70. Welke van de twee is niet zeker, Noord Korea zegt 69 (waarschijnlijk zodat ze zijn geboorte konden "plannen"), maar andere bronnen zeggen dat hij een jaar ouder is.
Zijn vader is 82 geworden, dus wel een beetje onverwacht opeens!quote:Op maandag 19 december 2011 04:56 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Dat zeg ik, zo jong was ie niet meer.
Hij had beter Kim Oud Il kunnen heten.
"onsterfelijken" die doodgaan, ja, da's best onverwacht..quote:Op maandag 19 december 2011 04:57 schreef Doler12 het volgende:
Zijn vader is 82 geworden, dus wel een beetje onverwacht opeens!
quote:Op maandag 19 december 2011 04:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Hij was al een tijdje ziek:
[ afbeelding ]
'n Goed begin is het halve werk.quote:Op maandag 19 december 2011 04:54 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Denk je dat er iets wezenlijk verandert in NK dan? Lijkt me stug.
En z'n macht opgeven? Eerst zien, dan geloven..quote:Op maandag 19 december 2011 04:58 schreef Nemephis het volgende:
'n Goed begin is het halve werk.
Wie weet doet zijn zoon het anders.
Het leger zou dat sowieso nooit toestaan.quote:Op maandag 19 december 2011 05:01 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
En z'n macht opgeven? Eerst zien, dan geloven..
Kim Jong Illnessquote:Op maandag 19 december 2011 04:58 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Hij was al een tijdje ziek:
[ afbeelding ]
Denk niet dat het leger nog zo pal achter de leiding staat met de grote voedseltekorten die ook het leger tegenwoordig treffen. Denk dat de komende tijd de propaganda machine overuren gaat maken, en de bevolking nog strakker aan de lijn gelegd wordt om oppositie de kop in te drukkenquote:Op maandag 19 december 2011 05:01 schreef Beach het volgende:
[..]
Het leger zou dat sowieso nooit toestaan.
28 december... Popcorn en tissues in de aanslagquote:Op maandag 19 december 2011 05:07 schreef Nemephis het volgende:
Geheime diensten zullen ongetwijfeld overuren draaien.
En de rest die de operette het emotionele afscheid organiseren.
Wtfquote:Op maandag 19 december 2011 05:32 schreef Joker89 het volgende:
RIP en sterkte voor de nabestaanden, aan het filmpje te zien een land vol, of iets in die richting.
Dan heb je de beelden van kim il sungs overlijden zeker nooit gezienquote:Op maandag 19 december 2011 05:37 schreef Wootism het volgende:
[..]
Wtf![]()
Ze gaat ook gewoon janken. Wat een poppenkast...
Ik ben geen taalnazi, maar kom op zeg?!quote:
Die commentquote:Op maandag 19 december 2011 05:32 schreef Joker89 het volgende:
RIP en sterkte voor de nabestaanden, aan het filmpje te zien een land vol, of iets in die richting.
Aangepast, dankjewel voor deze zeer uitgebreide bijdragequote:Op maandag 19 december 2011 05:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben geen taalnazi, maar kom op zeg?!
Overleiden: het overdragen van leiderschap.quote:Op maandag 19 december 2011 05:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ben geen taalnazi, maar kom op zeg?!
Als zijn zoon dat gaat doen dan worden het uiterst gevaarlijke tijden. Denk je nou werkelijk dat hoog geplaatste figuren in het Noord-Koreaanse leger dit zullen toestaan? Zij hebben hun macht te danken aan de status quo van een sterk leger en een eeuwig durende vijandsbeeld tegenover het westen en Zuid-Koreaquote:Op maandag 19 december 2011 04:11 schreef PKRChamp het volgende:
Ik denk dat zijn zoon al klaar staat om de boel over te nemen.
Ik hoop dat hij iets radicaals doet zoals de onderhandelingen met Zuid-Korea aangaan en hopelijk het proberen te vormen tot hoe het was.
Dus geen noord en zuid meer maar gewoon Korea.
Zijn zoon is een obese in de watten gelegde twintiger zonder enige reële levenservaring behalve het prinsje uithangen. Maar goed, zijn pa deed het ook allemaal niet alleen. Iemand moest verzinnen dat er eenhoorns op regenbogen door het land gingen als herauten bij zijn geboorte. Oid.quote:Op maandag 19 december 2011 06:27 schreef vipergts het volgende:
Ik ben benieuwd of zijn zoon al stevig genoeg in het zadel zit om het te redden. Ik hoop van niet
Ja maar dat was allemaal verzonnen toen er meer tijd was. Kim 3 is pas een jaar bekend in noord-korea daarvoor wisten ze nog niet eens van zijn bestaan. Er zullen vast machtige mensen zijn die zich beter geschikt voelen en de macht proberen te grijpenquote:Op maandag 19 december 2011 06:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zijn zoon is een obese in de watten gelegde twintiger zonder enige reële levenservaring behalve het prinsje uithangen. Maar goed, zijn pa deed het ook allemaal niet alleen. Iemand moest verzinnen dat er eenhoorns op regenbogen door het land gingen als herauten bij zijn geboorte. Oid.
Als dat gebeurt hebben we volgend jaar een oorlog.quote:Op maandag 19 december 2011 06:45 schreef vipergts het volgende:
[..]
Er zullen vast machtige mensen zijn die zich beter geschikt voelen en de macht proberen te grijpen
quote:Op maandag 19 december 2011 04:18 schreef PKRChamp het volgende:
Hoeveel acteurs zullen ze nu wel niet inhuren om langs de kant van de weg te wenen?
Die interne problemen interesseren me niet zo. Wat ik een belangrijkere vraag vind is hoe en wat het buitenland hierbij betrokken raakt.quote:Op maandag 19 december 2011 07:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Wat nu, we zijn simpelweg verloren zonder Grote Leider
Maar serieus, z'n zoon zal inderdaad al wel klaar staan. Aan de andere kant waren er wel tekenen dat een aantal hoge partijbonzen zijn zoon niet echt zaten zitten geloof ik.
Ben dus benieuwd in hoeverre dit tot interne problemen zal leiden..
Het was een vrij klein mannetje qua lengte.quote:
Ik denk geen enkele, er zijn daar nu twee generaties die zo volkomen plat geïndoctrineerd zijn dat alle tranen echt zullen zijn...quote:Op maandag 19 december 2011 04:18 schreef PKRChamp het volgende:
Hoeveel acteurs zullen ze nu wel niet inhuren om langs de kant van de weg te wenen?
lolquote:Op maandag 19 december 2011 07:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://kimjongillookingatthings.tumblr.com/
dat dus....quote:Op maandag 19 december 2011 07:33 schreef Klonk het volgende:
[..]
Ik denk geen enkele, er zijn daar nu twee generaties die zo volkomen plat geïndoctrineerd zijn dat alle tranen echt zullen zijn...
Mooi, hopelijk daalt dan de yen in waardequote:Op maandag 19 december 2011 07:48 schreef Dagonet het volgende:
In ieder geval is men in Zuid Korea er niet gerust op, in heel Azië duiken de beurzen omlaag met de nu heersende onzekerheid.
quote:Op maandag 19 december 2011 07:24 schreef Roel_Jewel het volgende:
Hoax, westerse propaganda.quote:Op maandag 19 december 2011 07:25 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het was een vrij klein mannetje qua lengte.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)lger-kim-te-steunen/quote:Noord-Korea roept inwoners op opvolger Kim te steunen
De zoon van Kim Jong-Il volgt zoals de verwachting was zijn dit weekend overleden vader op. Dat heeft het Noord-Koreaanse staatspersbureau vanochtend bevestigd in een oproep aan de Noord-Koreanen om Kim Jong-Un te steunen.
Kim Jong-Un wordt in een door staatspersbureau KCNA uitgegeven verklaring een “geweldige opvolger” van Kim Jong-Il genoemd. Volgens het staatspersbureau kan Noord-Korea onder Jong-Un verder werken aan het “leidende principe van zelfredzaamheid”. Het land “moet trouw onze respectabele kameraad Kim Jong-Un vereren”, aldus het KCNA.
Jong-Un werd in september vorig jaar al aangewezen als opvolger. De zoon, van wie vermoedt wordt dat hij rond de 28 jaar is, kreeg toen verschillende hoge functies. De verwachting is dat hij de begrafenis van zijn vader op 28 december zal leiden.
Dit klopt wel ja. Hij wordt de persoon die bij alle parades als 'grote leider' naar voren zal treden voor de westerse media en bevolking, maar achter de schermen gaat hij weinig tot geen beslissingen nemen lijkt me. Zo gek zijn ze daar ook weer niet.quote:Op maandag 19 december 2011 06:30 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Zijn zoon is een obese in de watten gelegde twintiger zonder enige reële levenservaring behalve het prinsje uithangen. Maar goed, zijn pa deed het ook allemaal niet alleen. Iemand moest verzinnen dat er eenhoorns op regenbogen door het land gingen als herauten bij zijn geboorte. Oid.
Het is te hopen dat die generaaals verstandig zijn en de rest van de clan opruimenquote:Op maandag 19 december 2011 08:05 schreef andre347 het volgende:
Wat een jaar voor de bad-guys: khadafi, bin laden en Kim Jong il.
Alsof mensen uit dat paradijs op aarde zouden willen vluchten.quote:Op maandag 19 december 2011 08:40 schreef Dagonet het volgende:
China zit ook niet te wachten op gedoe of op massa's vluchtelingen.
quote:ma 19 dec 2011, 08:44
Kim Jong-il, een leven in bizarre foto’s
AMSTERDAM - Kim Jong-il die een fabriek bezoekt, Kim Jong-il in een winkelcentrum, Kim Jong-il tijdens een inspectie van het leger, bedachtzaam wijzend naar de horizon: het publieke leven van de Noord-Koreaanse dictator bestond vooral uit strakgeregisseerde demonstraties van de betrokkenheid van de Grote Leider bij het gewone volk. Voor het Westerse oog leverde het zorgvuldig gecultiveerde imago van de gedrongen Kim-Jong-il regelmatig onbedoeld droogkomische plaatjes op. Een selectie.
Ja..? Een selectie?quote:Op maandag 19 december 2011 08:52 schreef Goofjansen het volgende:
ma 19 dec 2011, 08:44
Kim Jong-il, een leven in bizarre foto’s
AMSTERDAM - Kim Jong-il die een fabriek bezoekt, Kim Jong-il in een winkelcentrum, Kim Jong-il tijdens een inspectie van het leger, bedachtzaam wijzend naar de horizon: het publieke leven van de Noord-Koreaanse dictator bestond vooral uit strakgeregisseerde demonstraties van de betrokkenheid van de Grote Leider bij het gewone volk. Voor het Westerse oog leverde het zorgvuldig gecultiveerde imago van de gedrongen Kim-Jong-il regelmatig onbedoeld droogkomische plaatjes op. Een selectie.
Nounou, wat een bizarre foto's zeg...quote:Op maandag 19 december 2011 08:52 schreef Goofjansen het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland
[..]
Oh shit, het was van Telegraaf.quote:Op maandag 19 december 2011 08:53 schreef YazooW het volgende:
[..]
Nounou, wat een bizarre foto's zeg...
Telegraaf
Boring. Deze is veel treffenderquote:
Het is wachten tot Computerprobleem (toch?) topics gaat openen met zijn Noord-Korea onzin.quote:Op maandag 19 december 2011 09:07 schreef Symphonic het volgende:
Ik mag toch hopen dat alle rip meldingen doorspekt zijn en druipen van het cynisme..
Kim Jong-il looking at woodquote:Op maandag 19 december 2011 05:10 schreef Doler12 het volgende:
Hij zal nooit meer naar dingen kijken.![]()
Waar baseer je dat op? We weten geen kut van die zoon...quote:Op maandag 19 december 2011 09:14 schreef theNull het volgende:
De wereld word er echt niet beter op met de dood van deze gek, niet voor niets hebben Japan & zuid Korea hun leger in hoogste staat van paraatheid gebracht.Die zoon wil zich natuurlijk bewijzen en China blijft gewoon een trouw bondgenoot van NK
Dat valt wel mee hoor. China kiest gewoon voor het Westen, dat is economisch de juiste keuze. Het communisme van China valt ook niet te vergelijken met het regime in N-K.quote:Op maandag 19 december 2011 09:14 schreef theNull het volgende:
De wereld word er echt niet beter op met de dood van deze gek, niet voor niets hebben Japan & zuid Korea hun leger in hoogste staat van paraatheid gebracht.Die zoon wil zich natuurlijk bewijzen en China blijft gewoon een trouw bondgenoot van NK
Uiteraard weten we weinig, maar wat we wel weten, is dat de bevolking daar totaal is gehersenspoeld, dus de zoon zal daar echt geen uitzondering op zijn. En het lijkt me sterk dat de koers die zijn vader volgde, opeens drastisch gewijzigd word.quote:Op maandag 19 december 2011 09:16 schreef YazooW het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? We weten geen kut van die zoon...
quote:Kim Jong-un is de jongste van de drie zonen van Kim Jong-il. Zijn naam betekent ''rechtvaardige wolk''. Noord-Koreaanse media noemen hem echter meestal 'de jonge generaal'.
Analisten zeggen dat twee aanvallen op Zuid-Korea vorig jaar, waarbij 50 mensen omkwamen, het werk waren van de 'jonge generaal'. Die zou zo de steun hebben gewonnen van het Noord-Koreaanse leger. Hij zou daarmee duidelijk hebben gemaakt dat hij het beleid wil voortzetten dat het leger de hoogste prioriteit krijgt.
Wat wel bizar is dat we weinig van die zoon weten terwijl er verhalen de rondte gaan dat hij in zwitserland gestudeerd zou hebben. Zou hij daar dan alleen maar prive onderwijs genoten hebben en dat niemand wist dat hij de zoon van was.quote:Op maandag 19 december 2011 09:20 schreef theNull het volgende:
[..]
Uiteraard weten we weinig, maar wat we wel weten, is dat de bevolking daar totaal is gehersenspoeld, dus de zoon zal daar echt geen uitzondering op zijn. En het lijkt me sterk dat de koers die zijn vader volgde, opeens drastisch gewijzigd word.
Juist niet, als die zoon net zo gehersenspoeld zou zijn als de rest van de bevolking dan zou hij natuurlijk nooit dat land kunnen besturen...quote:Op maandag 19 december 2011 09:20 schreef theNull het volgende:
[..]
Uiteraard weten we weinig, maar wat we wel weten, is dat de bevolking daar totaal is gehersenspoeld, dus de zoon zal daar echt geen uitzondering op zijn. En het lijkt me sterk dat de koers die zijn vader volgde, opeens drastisch gewijzigd word.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn, de enige reden dat ze niet al jaren geleden NK hebben geïsoleerd is omdat ze dan helemaal niet weten wat hij gaat doen en nu hebbben ze nog een beetje invloed (dat China niet blij is met NK is wel op te merken uit diverse berichten over teruggetrokken diplomaten her en der).quote:Op maandag 19 december 2011 09:14 schreef theNull het volgende:
China blijft gewoon een trouw bondgenoot van NK
quote:Kim Jong-un is de jongste van de drie zonen van Kim Jong-il.
Zijn naam betekent ''rechtvaardige wolk'
Zijn vader zal wel fan zijn geweest van Final Fantasy VII.quote:
We weten zelfs nog maar pas sinds kort hoe hij heet.quote:Op maandag 19 december 2011 09:16 schreef YazooW het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? We weten geen kut van die zoon...
Was dat ook die zoon die naar Disneyland wilde maar met nog net niet grof geweld teruggehaald werd?quote:Op maandag 19 december 2011 10:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
We weten zelfs nog maar pas sinds kort hoe hij heet.
Dat is een andere zoon.quote:Op maandag 19 december 2011 10:01 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Was dat ook die zoon die naar Disneyland wilde maar met nog net niet grof geweld teruggehaald werd?![]()
Ik kan mij ook helemaal geen geslachtsgemeensschap voorstellen met die koude kikker, zou het wel een zoon van hem wezen?quote:Op maandag 19 december 2011 10:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
We weten zelfs nog maar pas sinds kort hoe hij heet.
quote:Op maandag 19 december 2011 10:08 schreef fratsman het volgende:
Heeft iemand dat hilarische filmpje van die nieuwslezeres?Tering wat een gehersenspoeld volk.
Hoezo? Omdat iemand niet dezelfde gedachten heeft als jij? Ben je er ooit geweest?quote:Op maandag 19 december 2011 09:07 schreef Symphonic het volgende:
Ik mag toch hopen dat alle rip meldingen doorspekt zijn en druipen van het cynisme..
Ik zag hem al op pagina 1 staan, maar desalnietemin;quote:
Ik ben bang van niet, en wel om deze reden: het leger van Noord-Korea is belachelijk groot vooral in vergelijking met de grootte van het land. Het leger is zo belachelijk groot omdat het steunt op het vijandsbeeld en staat van oorlog tegen het Westen en Zuid-Korea. Veel van de hooggeplaatste militairen in dit land danken dan ook hun status en macht aan deze situatie. Die willen gedurende hun leven dit helemaal niet kwijtraken. Ze zullen dus ook er alles aan doen om de status quo te bewaren. Geen oorlog, want dan moeten ze daadwerkelijk vechten, maar ook geen vrede, want dan verdwijnt het vijandsbeeld waar ze hun bestaan aan danken en wordt het leger ingekrompen. Normalisering en een lijn die meer op China lijkt is zeer onwaarschijnlijk.quote:Op maandag 19 december 2011 10:12 schreef Hexagon het volgende:
Hij heeft het niet zo lang volgehouden als zn vader. Ben benieuwd of zijn zoon op deze heilloze weg doorgaat of dat die met hervormingen komt. Denk daarbij aan een lijn die meer op China lijkt.
En je zal zien dat er veel vrijheidsstrijders opeens verschijnen.quote:Op maandag 19 december 2011 10:30 schreef QBay het volgende:
Nu moeten de VS en Zuid-Korea toeslaan! Val dat land binnen en bevrijd de bevolking en geef ze een fatsoenlijke voorraad voedsel en bescherming. Het land is nu vrij onstabiel en het moraal zal wel laag zijn, dit land bevrijden doe je een stuk sneller en eenvoudiger dan Irak of Afghanistan.
Zou die zoon niet precies het zelfde doen als zijn vader? Er komt voorlopig geen eind aan het regime.quote:Op maandag 19 december 2011 10:12 schreef timmmmm het volgende:
RIP Kim Jong Il. Er breekt een nieuw tijdperk aan voor de Koreanen, maar vandaag is een zwarte dag.
In die zin dat de ene gevaarlijke clown wordt opgevolgd door de andere, hooguit.quote:Op maandag 19 december 2011 10:12 schreef timmmmm het volgende:
RIP Kim Jong Il. Er breekt een nieuw tijdperk aan voor de Koreanen, maar vandaag is een zwarte dag.
Over Khaddafi:quote:Op maandag 19 december 2011 09:10 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Het is wachten tot Computerprobleem (toch?) topics gaat openen met zijn Noord-Korea onzin.
quote:Ik stond vanaf het begin achter hem
Ik vraag me af of de top van het regime Kim Jong Un wel helemaal serieus neemt, misschien ontstaat er wel een interne machtstrijd aan de top. Een militaire coupe bijvoorbeeld.quote:Op maandag 19 december 2011 10:32 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Zou die zoon niet precies het zelfde doen als zijn vader? Er komt voorlopig geen eind aan het regime.
Ik hoorde net Wen Jiabao sowieso.quote:Op maandag 19 december 2011 10:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke regeringsleiders zullen hun medeleven uiten of zelfs aanwezig zijn op zijn afscheid?
Poetin of Medvedev dus en Chavez en Ahmejinejadquote:Op maandag 19 december 2011 10:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Welke regeringsleiders zullen hun medeleven uiten of zelfs aanwezig zijn op zijn afscheid?
Dat zal me een lekker zooitje geboefte bij elkaar zijn. Despoten aller landen, verenigt u!quote:Op maandag 19 december 2011 10:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik wil wel!quote:
No way, een regelrechte militaire coupe lijkt mij heel lastig, dan brengen ze meteen het hele bestaansrecht van Noord-Korea gebouwd rond de mythe van de Kim's om zeep.quote:Op maandag 19 december 2011 10:41 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de top van het regime Kim Jong Un wel helemaal serieus neemt, misschien ontstaat er wel een interne machtstrijd aan de top. Een militaire coupe bijvoorbeeld.
Als ik die Kim Jong-Un op foto's zie, dan lijkt het me echt een wereldvreemde totaalidioot (ok was z'n vader ook, maar die was al veel ouder in 1994).
Waarom niet? De geschiedenis is vol van leiders in hun twintig levensjaren.quote:Het is toch wel heel anders, ineens zo'n jongere vent van 27 aan het roer daar.
Grote kans dat hij inderdaad een marionet leider wordt van een aantal hoge militairen, maar je weet het nooit bij dit soort bizarre regimes.quote:Op maandag 19 december 2011 10:52 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
No way, een regelrechte militaire coupe lijkt mij heel lastig, dan brengen ze meteen het hele bestaansrecht van Noord-Korea gebouwd rond de mythe van de Kim's om zeep.
Mocht hij een zwakke leider zijn dan denk ik veel meer dat ze hem als een puppet leader aanhouden terwijl zij stiekem de werkelijke macht hebben. Mocht hij dit niet toestaan dan wordt het lastig voor hun.
Geliefde Leiderquote:Op maandag 19 december 2011 07:00 schreef Augustus_Thijs het volgende:
Wat nu, we zijn simpelweg verloren zonder Grote Leider
zou mooi een bom op al die smeerlappen gooienquote:Op maandag 19 december 2011 10:49 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat zal me een lekker zooitje geboefte bij elkaar zijn. Despoten aller landen, verenigt u!
mogool. je vergeet dat noord korea meer dan 60 year een dictatuur is en het land extreem geisoleerd is. De Noord Koreanen denken inderdaad dat Kim il jong een soort god is (was)quote:Op maandag 19 december 2011 10:32 schreef theNull het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ongyong-na-dood-kim/
Omg, dat filmpje, hardstikke nep, lijkt er op dat mensen gewoon gedwongen hun (nep) verdriet laten zien.
Alsof er op de gebouwen verborgen snipers staan opgesteld o.i.d
En nu is de Briljante Kameraad de baas.quote:Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Geliefde Leider
De Grote Leider stierf al in '94.
Het officiele persbericht is dat ie overleden is aan zware mentale en fysiek werkquote:Op maandag 19 december 2011 11:09 schreef remlof het volgende:
Overleden aan een treinreis. Het moet niet gekker worden
Ach, the King is dead...quote:Op maandag 19 december 2011 11:11 schreef penny-wise het volgende:
We zullen de geniale topics over hem missen...
Mongool? Dit filmpje bewijst hoe nep het is, als je niet huilt of zingt, word je gexecuteerd of afgevoerd naar een van de vele kamp. Dan toch maar proberen te huilen, niet dan? Je ziet alleen dat het gewoon nep is.quote:Op maandag 19 december 2011 11:09 schreef Fn34 het volgende:
[..]
mogool. je vergeet dat noord korea meer dan 60 year een dictatuur is en het land extreem geisoleerd is. De Noord Koreanen denken inderdaad dat Kim il jong een soort god is (was)
Haha, wereldschuw persoon. Denk je nou dat het de vs een mallemoer scheelt in welke staat de mensen leven daar?quote:Op maandag 19 december 2011 10:30 schreef QBay het volgende:
Nu moeten de VS en Zuid-Korea toeslaan! Val dat land binnen en bevrijd de bevolking en geef ze een fatsoenlijke voorraad voedsel en bescherming. Het land is nu vrij onstabiel en het moraal zal wel laag zijn, dit land bevrijden doe je een stuk sneller en eenvoudiger dan Irak of Afghanistan.
Dat hoef je je niet af te vragen, dat is zo. Wat ik interessanter vind is in hoeverre de bevolking weet wat zij niet mogen weten van het regime. Hoe verhoudt dat zich over de lagen van de bevolking? Wat weten de Noord-Koreanen die nabij de grens met China wonen? Het moet hen toch opvallen dat in Dandong, in China, er een levendige miljoenenstad is terwijl zij in Noord-Korea te maken hebben met stroomonderbrekingen en een armoedig leven.quote:Op maandag 19 december 2011 11:13 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vraag me soms wel af in hoeverre de gehele bevolking geïndoctrineerd is.
Ik zou niet willen stellen dat enkel de gevluchte Noord-Koreanen in staat zijn buiten het propaganda kader te denken. Vluchten uit Noord-Korea is zeer risicovol. China stuurt Noord-Koreanen terug als zij in China ontdekt worden om maar eens wat te noemen. En vluchten via de grens met Zuid-Korea is volstrekt uitgesloten. Pak de kaart en kijk dan hoe moeilijk het is om te vluchten uit Noord-Korea.quote:Heel sporadisch hoor je wel eens een verhaal over een gevluchte Noord-koreaan, blijkbaar zijn er toch nog enkelen die in staat zijn buiten het propaganda kader te denken.
Irak had olie, heel veel oliequote:Op maandag 19 december 2011 11:21 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha, wereldschuw persoon. Denk je nou dat het de vs een mallemoer scheelt in welke staat de mensen leven daar?
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op maandag 19 december 2011 05:10 schreef Doler12 het volgende:
Hij zal nooit meer naar dingen kijken.![]()
www.kimjongill.lookingatangels.NKquote:Op maandag 19 december 2011 11:31 schreef Viajero het volgende:
[..]
Dat was ook mijn eerste gedachte.
No longer looking at things....
Maar dan geef je dus zelf al aan dat er misschien Koreanen nabij de grens met China zijn die minder zwaar geindoctrineerd zijn en weten dat het buiten Korea anders/beter isquote:Op maandag 19 december 2011 11:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat hoef je je niet af te vragen, dat is zo. Wat ik interessanter vind is in hoeverre de bevolking weet wat zij niet mogen weten van het regime. Hoe verhoudt dat zich over de lagen van de bevolking? Wat weten de Noord-Koreanen die nabij de grens met China wonen? Het moet hen toch opvallen dat in Dandong, in China, er een levendige miljoenenstad is terwijl zij in Noord-Korea te maken hebben met stroomonderbrekingen en een armoedig leven.
[..]
Ik zou niet willen stellen dat enkel de gevluchte Noord-Koreanen in staat zijn buiten het propaganda kader te denken. Vluchten uit Noord-Korea is zeer risicovol. China stuurt Noord-Koreanen terug als zij in China ontdekt worden om maar eens wat te noemen. En vluchten via de grens met Zuid-Korea is volstrekt uitgesloten. Pak de kaart en kijk dan hoe moeilijk het is om te vluchten uit Noord-Korea.
Hoeft niet. Dat heeft zijn vader al gedaan. Waarom dacht je anders dat die nog steeds het officiële staatshoofd van Noord-Korea is?quote:Op maandag 19 december 2011 11:16 schreef InTrePidIvity het volgende:
Morgen in Noord-Koreaanse media "Grote Leider overwint ook de dood, keert morgen terug naar huis".
Maar van indoctrinatie is dan dus sprake. Maar wat is precies indoctrinatie? Op scholen en op TV wordt de Juche-ideologie onderwezen, dat is de ideologische onderbouwing van de Noord-Koreaanse staat. Maar het onderwijzen van ideologie vindt je natuurlijk terug op tal van plekken in de wereld. Kijk naar Turkije bijvoorbeeld, en zelfs in Nederland wordt een zekere mate van ideologie/gedachtegoed onderwezen. Vandaar dat volgens mij niet zo zeer de vraag is of er sprake is van indoctrinatie maar van hoe deze indoctrinatie er precies uit ziet.quote:Op maandag 19 december 2011 11:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Maar dan geef je dus zelf al aan dat er misschien Koreanen nabij de grens met China zijn die minder zwaar geïndoctrineerd zijn en weten dat het buiten Korea anders/beter is
Mwa, Bashar al-Assad van Syrië heeft ook een tijdje in Europa gewoond en in Londen gestudeerd. Is hij dan wel milder geworden?quote:Op maandag 19 december 2011 11:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Heel misschien heeft z'n tijd in Zwitserland nog wel enige invloed gehad op Kim Jong Un, we weten immers niks over deze persoon, misschien is hij wel redelijk zachtaardig en gematigd.
(ok waarschijnlijk niet natuurlijk, snap ik ook wel, maar zo lang we hem niet echt kennen weet je het nooit zeker)
Kim Jong-Un is natuurlijk niet de eenzame leider, de top is denk ik breed genoeg om geen duidelijk ander leiderschap te verwachten. Als het anders is dan dat van Kim Jong-II, dan zal dat in de nuance zijn, en niet op hoofdlijnen denk ik. Maar we gaan het zien de komende tijd.quote:Op maandag 19 december 2011 11:34 schreef Ronaldsen het volgende:
Heel misschien heeft z'n tijd in Zwitserland nog wel enige invloed gehad op Kim Jong Un, we weten immers niks over deze persoon, misschien is hij wel redelijk zachtaardig en gematigd.
Hier hebben we de EU indoctrinatie, das ook niet allesquote:Op maandag 19 december 2011 11:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar van indoctrinatie is dan dus sprake. Maar wat is precies indoctrinatie? Op scholen en op TV wordt de Juche-ideologie onderwezen, dat is de ideologische onderbouwing van de Noord-Koreaanse staat. Maar het onderwijzen van ideologie vindt je natuurlijk terug op tal van plekken in de wereld. Kijk naar Turkije bijvoorbeeld, en zelfs in Nederland wordt een zekere mate van ideologie/gedachtegoed onderwezen. Vandaar dat volgens mij niet zo zeer de vraag is of er sprake is van indoctrinatie maar van hoe deze indoctrinatie er precies uit ziet.
Het blijft toch fascinerend, zo openlijk rouwen om de dood van een politiek leider. Het is volgens mij ook niet zo 'Aziatisch' om je gevoelens zo duidelijk te uiten.quote:
Ze huilen zelfs in het gelidquote:
Zeker weten geen invloed. Ik ken twee Noord Koreanen die in Zwitserland hebben gestudeerd. Ze weten dondersgoed wat het leven inhoudt. Familie van hooggeplaatsen spreken allen vrijwel vloeiend Duits. Als je er ooit één tegenkomt, vraag of hij zijn binnenkant van z'n jas wil laten zien. Ik kan niet veel vertellen, maar ga er maar vanuit dat het land veel rijker gaat worden met dezelfde bedrijfsvoering.quote:Op maandag 19 december 2011 11:34 schreef Ronaldsen het volgende:
(ok waarschijnlijk niet natuurlijk, snap ik ook wel, maar zo lang we hem niet echt kennen weet je het nooit zeker)
Bron: Volkskrant.nlquote:'Kim Jong-un is uit het juiste hout gesneden voor een dictator'
Jeroen Visser − 19/12/11, 11:42
Kim Jong-un in october 2010. © ap
Afgelopen zaterdag overleed de Noord-Koreaanse dictator Kim Jong-il. Maakt dit een einde aan de spanning tussen Noord-Korea en andere landen, met name Zuid-Korea en de Verenigde Staten? Met andere woorden: is de wereld veiliger geworden na afgelopen zaterdag?
Remko Breuker, hoogleraar Korea-studies aan de universiteit Leiden:
'Ik denk niet dat het nu meteen veiliger of onveiliger wordt. Noord-Korea is niet de grote vijand van de rest van de wereld, zoals men wil doen laten geloven. Andere landen zoals Zuid-Korea, China en de Verenigde staten zijn net als Noord-Korea spelers in het conflict.
Waar de heersende klasse in Noord-Korea nu bang voor is, is de ineenstorting van het regime, en dat is niet onterecht. Maar ze zijn er wel op voorbereid. Dat zie je aan het feit dat het nieuws over de dood van Kim Jong-il zo snel naar buiten is gebracht. Toen hij twee jaar geleden een beroerte kreeg duurde het maanden voordat dat naar buiten kwam. Nu weten we het al na twee dagen. De scenario's lagen dus al klaar, dat kan niet anders. De machtsovername van Kim Jong-un is goed voorbereid.
Hij lijkt ook uit het juiste hout gesneden te zijn voor een dictator. Vorig jaar heeft hij met succes de vele smokkelactiviteiten in het Noorden overgenomen van concurrerende partijmensen. Daarbij gebruikte hij speciale schoktroepen - en dat zijn geen fijne jongens. In het Noorden wordt heel veel handel gedreven met China en Zuid-Korea. Dat blijft onder de radar natuurlijk, maar er wordt heel veel geld mee verdiend. Het meeste geld gaat naar de Noord-Koreaanse elite. Door de handel over te nemen weet Kim Jong-un zich verzekerd van voldoende inkomsten om zijn macht in stand te houden.
De grote vraag is of het leger zijn autoriteit accepteert, maar daar lijkt het wel op. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat het leger vorig jaar niet protesteerde toen de mythe werd verspreid dat Kim-Jong-un bij grensconflicten eigenhandig 80 Amerikaanse soldaten had vermoord.
Of een protest denkbaar is, daar durf ik niks over te zeggen. We weten niks over dissidenten in Noord-Korea. De dissidenten die we kennen zijn gevlucht. Natuurlijk zal er veel woede zijn onder het volk over de leefomstandigheden, maar er is ook veel angst - vooral voor Amerika.
Of er hervormingen zullen komen, dat weet ik niet. Kim Jong-un zal eerst zijn macht willen vestigen. In 1994, toen Kim Jong-il de macht overnam, werden er ook hervormingen verwacht, maar die bleven uit. Behalve op economisch gebied, wat dat betreft is Noord-Korea opener dan het ooit is geweest. Vorig jaar zijn bijvoorbeeld 130.000 Zuid-Koreanen op zakenreis geweest naar Noord-Korea. Er wordt ook enorm veel geïnvesteerd in de speciale economische zone in het Noorden en er werken talloze IT'ers bij Zuid-Koreaanse bedrijven.'
misschien heeft NS daar wel inspiratie opgedaan van wc uit trein verwijderenquote:Op maandag 19 december 2011 11:09 schreef remlof het volgende:
Overleden aan een treinreis. Het moet niet gekker worden
Extra bakje rijstquote:Op maandag 19 december 2011 12:52 schreef Krantenman het volgende:
Dat wordt een mooie economische mini-boom in die sector dan.
Het land staat al tientallen jaren op de rand van oorlog met Zuid-Korea.quote:Op maandag 19 december 2011 12:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Breaking:
http://www.nu.nl/buitenla(...)-lanceert-raket.html
Een laatste afscheidscadeau van Kim zelf? Een atoombom op ZK? Of toch een enorme zwarte vlag om de wereld mee te laten rouwen?
Ik vind het wel bijzonder om te zien. Precies zo toen Kim Il-Sung overleed, ze moeten nu eenmaal veel verdriet tonen anders kunnen ze worden opgepakt. Enorm totalitair allemaal.quote:Op maandag 19 december 2011 12:43 schreef Spouwerranger het volgende:
Zit nu ook nieuws te kijken en iedereen, maar dan ook iedereen loopt te janken die geïnterviewd wordtWat een slappe propaganda
Hmmwah er is wel een soort van overeenkomst. Een soort staak-het-vuren. Maarja sowieso, of je officieel in oorlog bent zegt eigenlijk niet zoveel. Als je al tientallen jaren lang een staak-het-vuren hebt dan is de verwachting bij beide partijen toch wel dat er een soort van 'vrede' is. Ookal is die heel dun.quote:Op maandag 19 december 2011 12:55 schreef Aether het volgende:
[..]
Het land staat al tientallen jaren op de rand van oorlog met Zuid-Korea.
Ze zijn officieel toch nog altijd in oorlog?
Wat je vrede noemt... Een stap over de grens en je bent dood.quote:Op maandag 19 december 2011 13:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hmmwah er is wel een soort van overeenkomst. Een soort staak-het-vuren. Maarja sowieso, of je officieel in oorlog bent zegt eigenlijk niet zoveel. Als je al tientallen jaren lang een staak-het-vuren hebt dan is de verwachting bij beide partijen toch wel dat er een soort van 'vrede' is. Ookal is die heel dun.
Hoeft niet dat ze daarom huilen. Mensen gingen ook huilen omdat Stalin was overleden. Want wie moet de N-Koreanen nu beschermen tegen de agressie van het Westen, tegen die oorlogshitsers, nu de beschermer dood is gegaan...quote:Op maandag 19 december 2011 12:56 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Ik vind het wel bijzonder om te zien. Precies zo toen Kim Il-Sung overleed, ze moeten nu eenmaal veel verdriet tonen anders kunnen ze worden opgepakt. Enorm totalitair allemaal.
quote:Op maandag 19 december 2011 13:05 schreef Wijnbo het volgende:
[img=http://d3j5vwomefv46c.cloudfront.net/photos/full/475966886.jpg]
http://www.nu.nl/buitenla(...)-lanceert-raket.htmlquote:Noord-Korea heeft maandag een raket voor de korte afstand gelanceerd, aldus Zuid-Koreaanse media.
De lancering komt op de dag dat Noord-Korea bekendmaakte dat de leider Kim Jong-il is overleden.
Een Zuid-Koreaanse functionaris zei dat de raket aan de oostkust is gelanceerd. Hij zei dat er vermoedelijk geen verband is tussen de lancering en dood van Kim.
Dat komt door al die mijnen. Noord Koreaanse deserteurs worden met open armen ontvangen aan de andere kant, ze krijgen wel de kogel van de eigen kant en hun familie mag op een afslankkuur in een speciaal resort.quote:Op maandag 19 december 2011 13:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Wat je vrede noemt... Een stap over de grens en je bent dood.
Dat zeg ik toch.quote:Op maandag 19 december 2011 13:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dat komt door al die mijnen. Noord Koreaanse deserteurs worden met open armen ontvangen aan de andere kant, ze krijgen wel de kogel van de eigen kant en hun familie mag op een afslankkuur in een speciaal resort.
Een van de velen jaquote:Op maandag 19 december 2011 13:09 schreef kadeya het volgende:
Noord Korea is toch dat land waar je als burger door militairen van de straat kan worden geplukt en wordt vastgezet zonder proces?
dat kan in al in heeel erg veel landen, in Noord-Korea kun je dan ook nog je hele familie gearresteerd krijgen en tegen de muur gezet na zes maand honger lijdenquote:
En waar je niet vrij kunt reizen, zelfs niet binnen het land zelf. Verder is het één van de weinige landen die er concentratiekampen op nahouden, al hebben ze er een iets andere benaming voor. En het land waar je de doodstraf kunt krijgen voor een internationaal telefoontje, als dat laatste je al lukt.quote:Op maandag 19 december 2011 13:09 schreef kadeya het volgende:
Noord Korea is toch dat land waar je als burger door militairen van de straat kan worden geplukt en wordt vastgezet zonder proces?
ja vergelijkbaar met Amerikaquote:Op maandag 19 december 2011 13:09 schreef kadeya het volgende:
De hele bevolking dus?quote:Op maandag 19 december 2011 13:18 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
dat kan in al in heeel erg veel landen, in Noord-Korea kun je dan ook nog je hele familie gearresteerd krijgen en tegen de muur gezet na zes maand honger lijden
en internetten, maar alleen op het Noord-Koreaanse WWW,quote:Op maandag 19 december 2011 13:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar hey, je mag sinds binnenkort wel mobiel bellen zonder de doodstraf te krijgen.
Nee dat is sinds deze week Amerikaquote:Op maandag 19 december 2011 13:09 schreef kadeya het volgende:
En sinds twee jaar pizza!quote:Op maandag 19 december 2011 13:27 schreef Goofjansen het volgende:
[..]
en internetten, maar alleen op het Noord-Koreaanse WWW,
dus niet twitteren en Googlen of facebooken
quote:De wonderlijke wereld van Kim Jong-il
NOORD-KOREAANSE LEIDER KIM JONG-ILRICK/FLICKR/CC-BY
Kim Jong-il was geliefd bij zijn mensen en een enorm veelzijdig man met vele talenten. Tenminste, als we de officiële berichten uit zijn biografie mogen geloven en alle artikelen die vanuit het staatspersbureau zijn gepubliceerd voor waar aannemen. Een kleine greep uit de wonderlijke wereld van Kim Jong-il.
Geboorte
Ten eerste zou Kim Jong-il ter wereld zijn gekomen via een supernatuurlijke geboorte. Volgens Noord-Koreaanse geschiedenisboeken zou hij geboren zijn op Mt. Paekdu, een heilige berg in Noord-Korea. Bij zijn geboorte zou een ster de hemel hebben verlicht en zou de winter spontaan in lente zijn overgegaan. Ook was er een dubbele regenboog zichtbaar. De Westerse variant van zijn geboorte is overigens minder bijzonder: Kim Jong-il werd geboren in Siberië, waar zijn vader verbannen was in de voormalige Sovjet-Unie.
Jeugd
De jeugd van Kim Jong-il ging uiteraard net zo voorspoedig als zijn geboorte. Er wordt gezegd dat hij na 3 weken al kon lopen en weer 5 weken later sprak hij zijn eerste woorden.
Schrijver
De leider wordt ook geroemd om zijn schrijftalent. In zijn leven schreef hij maar liefst zes volledige opera's die elk beter waren dan ieder ander verschenen muziekstuk uit de geschiedenis. Alleen al tijdens zijn studietijd heeft hij ook nog eens minstens 1500 boeken weten te publiceren.
Hamburger
Ook wordt de uitvinding van de hamburger toegekend aan de grootsheid van Kim Jong-il. Alle Amerikaanse invloed is in het communistische land uit den boze en dus meldde de krant Minju Joson dat het gerecht 'dubbel brood met vlees ertussen' een persoonlijke specialiteit was van de leider. Helaas is dit gerecht voor de meeste burgers niet te betalen.
Verjaardag
Op het wereldtoneel doet de leider het volgens de staatsmedia ook erg goed. Wereldwijd wordt de verjaardag van de bejubelde leider groots gevierd met films, festivals en parades. Elk jaar weer.
Golftalent
Tot slot schijnt het dat Tiger Woods nog wat kneepjes van 'Kameraad' Kim Jong-il had kunnen leren. In 1994 zou hij voor het eerst een golfveld hebben betreden en al direct vijf 'holes in one' hebben geslagen. Hierna was de uitdaging ook meteen verdwenen en liet hij de golfsport voor wat het was.
Maar ook...
Feitjes die in eigen land bij minder mensen bekend zijn, moeten overigens niet vergeten worden. Zo was Kim Jong-il een kettingroker, had hij een zwakke gezondheid en maakte hij gebruik van werkkampen om zijn macht te laten gelden. Al enkele jaren had de 'Grote Leider' last van nierproblemen en suikerziekte. Ook zijn land is alles van gezond: regelmatig kampt het met grote voedseltekorten en hongersnood. Geschat wordt dat ook komend jaar minstens 3 miljoen mensen voedselhulp nodig zullen hebben van de Verenigde Naties.
Source : http://nos.nl/op3/artikel(...)-van-kim-jongil.html
Niks drank. Die man weet gewoon dondersgoed hoe je het volk ECHT moet brainspoelen. Denk dat het best een geniale man was. Helaas...quote:Op maandag 19 december 2011 13:33 schreef draaijer het volgende:
Dit is wat drank en blowen met je doet
[..]
Hoe gaat deze heten? Gevulde Leider?quote:Op maandag 19 december 2011 11:08 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Geliefde Leider
De Grote Leider stierf al in '94.
Hmm. Een echte Chuck Norris dus. Dat betekent dat Kim helemaal geen natuurlijke dood kan zijn gegaan, maar dat Chuck Norris zelf of Thor of zo hem moet hebben omgelegd in een epische strijd.quote:Op maandag 19 december 2011 13:33 schreef draaijer het volgende:
Dit is wat drank en blowen met je doet
[..]
Ik pleit voor Im Bes-Ilquote:Op maandag 19 december 2011 13:42 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Hoe gaat deze heten? Gevulde Leider?
Ik had ooit eens gelezen bij de dood van de vader van Kim-Jong-Il II dat tijdens de ceremonie, toen duizenden mensen huilend langs de kant stonden, en toen de stoet eenmaal voorbij was diezelfde mensen zich stortten op een of andere broodjes/drankjes/-aanbieder en het verdriet weer erg snel over was. Toen een buitenlandse journalist dat filmde werd hij door diezelfde groep in elkaar geslagen inderdaad.quote:
Je ziet ook geen tranen hequote:
quote:Middels een levenslange propagandacampagne werd het ene na het andere ongelofelijke ‘feit’ over de Grote Leider verspreid.
Zo zou hij ’s werelds beste golfer zijn geweest, gold hij als mode-icoon en hoefde hij nooit naar de wc.![]()
Voor een oude man die de heilige berg Paekdu beklom zou plotseling een zwaluw zijn verschenen die aankondigde dat een verbazingwekkende generaal geboren zou worden.
Direct nadat Kim ter wereld was gekomen, ging de winter over in lente, werd de hemel verlicht door een fonkelende ster en verschenen er spontaan regenbogen door het hele land.
Hij was een wonderkind
Na zo'n spectaculaire geboorte kon het natuurlijk niet meer misgaan. Volgens de officiële lezing kon Kim dan ook na 3 weken al lopen en sprak hij op vijf weken oude leeftijd al zijn eerste woordjes.
Ik wist dat hij speciaal was, maar dit zijn toch wel DE redenen om hem de titel Baas4life te laten dragen.quote:Op maandag 19 december 2011 14:23 schreef Goofjansen het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_Kim_Jong-il__.html
[..]
Toch raar dat zo een wonder niet het eeuwige leven heeft
En zijn zoon is ook al een echte Chuck Norrisquote:Op maandag 19 december 2011 14:23 schreef Goofjansen het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)d_Kim_Jong-il__.html
Toch raar dat zo een wondermens / god niet het eeuwige leven heeft
[..]
quote:De grote vraag is of het leger zijn autoriteit accepteert, maar daar lijkt het wel op. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het feit dat het leger vorig jaar niet protesteerde toen de mythe werd verspreid dat Kim-Jong-un bij grensconflicten eigenhandig 80 Amerikaanse soldaten had vermoord.
Wat een baas, daar kan je alleen respect voor hebben!quote:Op maandag 19 december 2011 14:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
En zijn zoon is ook al een echte Chuck Norris
[..]
Ik moet altijd aan Cartman denken bij die gast.quote:Op maandag 19 december 2011 14:49 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat een baas, daar kan je alleen respect voor hebben!
[ afbeelding ]
![]()
![]()
quote:Op maandag 19 december 2011 04:14 schreef heiden6 het volgende:
Mensen die denken dat de Geliefde Leider sterfelijk is.
Ze worden ook met de generatie lelijker trouwens...quote:Op maandag 19 december 2011 14:51 schreef Aether het volgende:
Kim Jong-Il (1941-2011) 16 foto's
[ afbeelding ]
Gezellig ook.quote:Op maandag 19 december 2011 14:51 schreef Aether het volgende:
Kim Jong-Il (1941-2011) 16 foto's
[ afbeelding ]
Daar is niks mee te winnen voor het zuiden.quote:Op maandag 19 december 2011 15:08 schreef Smoofie het volgende:
Nu is het moment voor Zuid-Korea om het noorden te aanvallen.
2012 het jaar van de islamitische kalifatenquote:Op maandag 19 december 2011 15:09 schreef SnackCake het volgende:
2011 toch geen goed jaar voor dictators..
Ofc, ze bevrijden het noorden dan. Naja, China kan klagen, maar die kan toch niets doenquote:Op maandag 19 december 2011 15:09 schreef Beach het volgende:
[..]
Daar is niks mee te winnen voor het zuiden.
En alsof China/de UN dat toestaat.
nou als die generaals verstandig zijn gaan ze nu in overleg met Zuid-Korea.quote:Op maandag 19 december 2011 15:08 schreef Smoofie het volgende:
Nu is het moment voor Zuid-Korea om het noorden te aanvallen.
quote:Op maandag 19 december 2011 15:09 schreef Beach het volgende:
[..]
2012 het jaar van de islamitische kalifaten
Zal wel meevallen. Die jonge jongen is ook heel erg afhankelijk van andere belangrijke mensen om hen heen. Die zullen het wel best vinden dat hij het gezicht is, zolang zij maar hun belangrijke positie en invloed behouden en hem afentoe een beetje "wegwijs maken". Hij is slechts het gezicht.quote:Op maandag 19 december 2011 14:59 schreef problematiQue het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat er een machtsstrijd ontstaat. Die Kim Jong-un is zo'n broekie, en heeft maar een jaar of twee gehad om zich in het centrum van de macht te plaatsen. Z'n vader had daar veel langer de tijd voor.
Aan de andere kant, implosies zijn voor Noord Korea al vaak voorspeld, en daar kwam nooit wat van.
Nou, zoals ik al eerder had gepost kan je hierbij wel 'ns onaangenaam verrast worden. Kim Jong-un is waarschijnlijk een hardvochtiger en meer succesvollere dictator dan zijn vader.quote:Op maandag 19 december 2011 14:59 schreef problematiQue het volgende:
Ik zie het nog wel gebeuren dat er een machtsstrijd ontstaat. Die Kim Jong-un is zo'n broekie, en heeft maar een jaar of twee gehad om zich in het centrum van de macht te plaatsen. Z'n vader had daar veel langer de tijd voor.
Aan de andere kant, implosies zijn voor Noord Korea al vaak voorspeld, en daar kwam nooit wat van.
Dat wou ik ook net postenquote:Op maandag 19 december 2011 14:53 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik moet altijd aan Cartman denken bij die gast.
Een islamitisch kalifaat met de huidige tegenstellingen in de islamitische wereldquote:Op maandag 19 december 2011 15:09 schreef Beach het volgende:
[..]
2012 het jaar van de islamitische kalifaten
Khaddafi, Bin Laden, Mubarak, Steve Jobs, en nu dus ook Kim Yung Illquote:Op maandag 19 december 2011 15:09 schreef SnackCake het volgende:
2011 toch geen goed jaar voor dictators..
Heb je hier een bron voor? (ik geloof je, daar niet van, maar het klinkt als een goed verhaal dus ik zou het graag willen lezen)quote:Op maandag 19 december 2011 15:21 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Nou, zoals ik al eerder had gepost kan je hierbij wel 'ns onaangenaam verrast worden. Kim Jong-un is waarschijnlijk een hardvochtiger en meer succesvollere dictator dan zijn vader.
Het eerste wat hij deed toen hij "Daejang" (generaal) werd, en vice-voorzitter van het centrale militaire comité, was meteen met succes de vele smokkelactiviteiten in het Noorden overnemen van concurrerende partijmensen. Deze smokkelactiviteiten leveren veel geld op. Hierbij stuurde hij de speciale schoktroepen op zijn concurrenten af, dit zijn een soort SS-stormtroepen, geen fijne jongens dus. Hiermee heeft hij gelijk zijn signature achtergelaten hoe hij handelt: "Geen misverstand, ik ben hier de baas". En een brute en rückzichlose persoon dus
Moet ik nu met het woord overnemen denken aan dat het nu zelf een grote drugsbaron is geworden?En dat het meeste geld naar de Noord-Koreaanse elite gaat is niemand vreemd. Doe wel meer landen.quote:Vorig jaar heeft hij met succes de vele smokkelactiviteiten in het Noorden overgenomen van concurrerende partijmensen. Daarbij gebruikte hij speciale schoktroepen - en dat zijn geen fijne jongens. In het Noorden wordt heel veel handel gedreven met China en Zuid-Korea. Dat blijft onder de radar natuurlijk, maar er wordt heel veel geld mee verdiend. Het meeste geld gaat naar de Noord-Koreaanse elite. Door de handel over te nemen weet Kim Jong-un zich verzekerd van voldoende inkomsten om zijn macht in stand te houden.
Als we Wikileaks mogen geloven, dan zouden sommige Chinese bewindslieden dat niet eens zo erg vinden om samen te werken met één Korea, eengemaakt door het zuiden:quote:Op maandag 19 december 2011 15:10 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Ofc, ze bevrijden het noorden dan. Naja, China kan klagen, maar die kan toch niets doen
Zoiets ja, alhoewel er in NK aan alles behoefte is, niet alleen aan illegale drugs. Uiteindelijk bestaat de volledige Noord-Koreaanse elite uit ordinaire misdadigers die het land gebruiken om rijkdom te vergaren.quote:Op maandag 19 december 2011 15:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Moet ik nu met het woord overnemen denken aan dat het nu zelf een grote drugsbaron is geworden?
Bedankt voor je eigen foto'squote:Op maandag 19 december 2011 15:38 schreef problematiQue het volgende:
Rondje zelfverheerlijking:
[ Flickr Photoset ]
Mja, dan zal er niets veranderen daar. Drugskartels zijn überhaupt enorm moeilijk te ontmantelen.quote:Op maandag 19 december 2011 15:54 schreef waht het volgende:
[..]
Zoiets ja, alhoewel er in NK aan alles behoefte is, niet alleen aan illegale drugs. Uiteindelijk bestaat de volledige Noord-Koreaanse elite uit ordinaire misdadigers die het land gebruiken om rijkdom te vergaren.
Toch zal Zuid-Korea niet zo snel een verenigd Korea willen. Zuid-Korea is één van de rijkste en modernste landen ter wereld, om dan opeens hun welvaart te delen met Noord-Korea..quote:Op maandag 19 december 2011 15:54 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Als we Wikileaks mogen geloven, dan zouden sommige Chinese bewindslieden dat niet eens zo erg vinden om samen te werken met één Korea, eengemaakt door het zuiden:
http://www.telegraph.co.u(...)ea-run-by-South.html
De Tweede Wereldoorlog en de Koreaanse Oorlog zijn alweer een tijdje geleden. Het feit dat China soms de Koreaanse geschiedenis wil stelen, of dat de Japanners zich niet voor alle narigheden excuseren, ...weegt niet meer op tegen het feit dat ze belangrijke handelspartners zijn.
Chinese en Japanse toeristen spelen een belangrijke rol, en treffen er vaak netjes vertalingen in hun taal aan op trekpleisters (en in de karaokebars).
http://www.volkskrant.nl/(...)r-een-dictator.dhtmlquote:Op maandag 19 december 2011 15:44 schreef problematiQue het volgende:
[..]
Heb je hier een bron voor? (ik geloof je, daar niet van, maar het klinkt als een goed verhaal dus ik zou het graag willen lezen)
Dat denk ik ook! Ze zien wat er in Duitsland gebeurt, en Oost-Duitsland kon nog steeds bijna tippen aan sommige armere kapitalistische Europese landen. Ook het aandeel (arme) Noord-Koreanen zou veel hoger liggen dan bij de Duitse eenmaking. Verder zijn de jonge Koreanen er ook absoluut niet mee bezig.quote:Op maandag 19 december 2011 15:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Toch zal Zuid-Korea niet zo snel een verenigd Korea willen. Zuid-Korea is één van de rijkste en modernste landen ter wereld, om dan opeens hun welvaart te delen met Noord-Korea..
China wordt sowieso gehaat door al haar buurlanden, zelfs vietnam.quote:Op maandag 19 december 2011 16:12 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! Ze zien wat er in Duitsland gebeurt, en Oost-Duitsland kon nog steeds bijna tippen aan sommige armere kapitalistische Europese landen. Ook het aandeel (arme) Noord-Koreanen zou veel hoger liggen dan bij de Duitse eenmaking. Verder zijn de jonge Koreanen er ook absoluut niet mee bezig.
Maar ik denk dat de Chinezen het wat gehad hebben. In het verleden hadden ze hun vazalstaatje (wat ze misschien nog fijner vonden dan één onafhankelijk communistisch Korea), maar met de nucleaire test en raketlanceringen stellen de Noord-Koreanen volgens mij ietsje te onafhankelijk en te roekeloos op. Het verbaast me niet dat sommige Chineze bewindslieden "off the record" zo'n opmerkingen maken.
Er zijn ook andere manieren om tot eenheid te komen dan op een dag gewoon de grenzen openen. Er zijn mensen die pleiten voor eerst het noorden rijker maken alvorens tot eenwording over te gaan. Vooral Zuid-Koreaanse bedrijven loopt het water in de mond bij de goedkope arbeid die er in het Noorden te vinden is.quote:Op maandag 19 december 2011 16:12 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Dat denk ik ook! Ze zien wat er in Duitsland gebeurt, en Oost-Duitsland kon nog steeds bijna tippen aan sommige armere kapitalistische Europese landen. Ook het aandeel (arme) Noord-Koreanen zou veel hoger liggen dan bij de Duitse eenmaking. Verder zijn de jonge Koreanen er ook absoluut niet mee bezig.
Niet alle.quote:Op maandag 19 december 2011 16:13 schreef Smoofie het volgende:
[..]
China wordt sowieso gehaat door al haar buurlanden, zelfs vietnam.
Toch ben ik er niet helemaal mee eens. ZK is juist rijk geworden door protectionisme. Mijn verwachting is dat zodra de ene dictator is verdreven ZK de andere wordt. Tuurlijk zullen de persoonlijke vrijheden van individuelen enorm toe nemen, echter de economische markt zal wel een aantal jaar volledig afgesloten en gecontroleerd worden door het Zuiden. Moet ook wel want dat gaat me toch een berg geld kosten, dat je zoiets beter maar tussen je bloedbroeders kan houden.quote:Op maandag 19 december 2011 15:58 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Toch zal Zuid-Korea niet zo snel een verenigd Korea willen. Zuid-Korea is één van de rijkste en modernste landen ter wereld, om dan opeens hun welvaart te delen met Noord-Korea..
Rusland en China hebben elkaar nooit echt gemogen, dus dat is niet zo heel opvallend. En hetzelfde geldt voor Vietnam. Maar Birma en Pakistan zijn goede vrienden met China, om maar wat te noemen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:19 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Zelfs Rusland heeft iets van "China..nigga ..".
Een hereniging zal héél duur worden voor Zuid-Korea. Maar de Zuid-Koreaanse bedrijven zijn grote MNO's, dus het protectionisme zal wel meevallen.quote:Op maandag 19 december 2011 16:24 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Toch ben ik er niet helemaal mee eens. ZK is juist rijk geworden door protectionisme. Mijn verwachting is dat zodra de ene dictator is verdreven ZK de andere wordt. Tuurlijk zullen de persoonlijke vrijheden van individuelen enorm toe nemen, echter de economische markt zal wel een aantal jaar volledig afgesloten en gecontroleerd worden door het Zuiden. Moet ook wel want dat gaat me toch een berg geld kosten, dat je zoiets beter maar tussen je bloedbroeders kan houden.
quote:Op maandag 19 december 2011 16:31 schreef Roellie80 het volgende:
zow! da's nog net wel ff echt breaking news inderdaad!
moet ik maar eens opzoek naar een nieuwe avatar
En bij de corridor die Noord-Korea zou opleveren tussen China en Zuid-Korea.quote:Op maandag 19 december 2011 16:17 schreef problematiQue het volgende:
Er zijn ook andere manieren om tot eenheid te komen dan op een dag gewoon de grenzen openen. Er zijn mensen die pleiten voor eerst het noorden rijker maken alvorens tot eenwording over te gaan. Vooral Zuid-Koreaanse bedrijven loopt het water in de mond bij de goedkope arbeid die er in het Noorden te vinden is.
Dat is vooral voor binnenlands publiek bedoelt volgens mij.quote:Op maandag 19 december 2011 16:34 schreef zuiderbuur het volgende:
Momenteel is de regering in Zuid-Korea juist op de rem gaan staan wat betreft toenadering. De "Sunshine Policy" van Kim Dae Jung (overleden) en Roh (die ondertussen zelfmoord gepleegd heft) wordt niet doorgezet door president Lee, die eerder in een minder toegeeflijke aanpak gelooft.
quote:Op maandag 19 december 2011 16:31 schreef Roellie80 het volgende:
zow! da's nog net wel ff echt breaking news inderdaad!
moet ik maar eens opzoek naar een nieuwe avatar
Ik denk dat hij prima de Vulkan kan zijn in de volgende Star Trek film.quote:
Het zuiden bouwt alles dan zal het noorden weinig keuze hebben waar ze moeten afnemen. Die markt wordt volledig afgeslotenquote:Op maandag 19 december 2011 16:28 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Een hereniging zal héél duur worden voor Zuid-Korea. Maar de Zuid-Koreaanse bedrijven zijn grote MNO's, dus het protectionisme zal wel meevallen.
voor het buitenland.quote:Op maandag 19 december 2011 16:39 schreef maartena het volgende:
Toch blijven die militaire parades indrukwekkend.....
En nu maar hopen dat zijn zoon die soldaatjes niet al te veel gaat gebruiken.
quote:Op maandag 19 december 2011 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond maar eens Noord Koreaans eten,
Gehn Rice, Son-Der-Vis, Oohk Geh vlees, en Groen-ten-Wech
http://askakorean.blogspo(...)th-korean-jokes.htmlquote:A North Korean farmer caught a fish in a river. He returned home happily and told his wife:
"Look! We can have fried fish tonight!"
"But we have no oil."
"Then we can have steamed fish."
"We have no pot!"
"Then broiled fish?"
"We have no wood."
"Sashimi?"
"We have no knife either."
The farmer angrily went back to the river and tossed the fish back in the river. The fish made a circle in the water, stuck out its head, raised its right fin and exclaimed:
"All hail Dear Leader!"
CHinese legerquote:Op maandag 19 december 2011 16:42 schreef johnnylove het volgende:
[..]
Het zuiden bouwt alles dan zal het noorden weinig keuze hebben waar ze moeten afnemen. Die markt wordt volledig afgesloten
[..]
voor het buitenland.
Mijn bewondering is voor de Chinezen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |