Mwoah, ik heb liever een kabinet vol Henk en Ingrids zodat ik nog kan roken in het café om 3 uur 's nachts, ondertussen vloekend over het kutkabinet dat we hebben.quote:Op maandag 19 december 2011 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens vind ik de SGP wat opvattingen betreft nog steeds te prefereren boven de PVV.
Weet eigenlijk niet hoe de SGP aankijkt tegen het rookverbod.quote:Op maandag 19 december 2011 21:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Mwoah, ik heb liever een kabinet vol Henk en Ingrids zodat ik nog kan roken in het café om 3 uur 's nachts, vloekend over het kutkabinet dat we hebben.
U vraagt:quote:Op maandag 19 december 2011 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet hoe de SGP aankijkt tegen het rookverbod.
Alsof consequent zijn altijd iets positiefs is. Als je consequent iets verkeerds doet ....quote:Op maandag 19 december 2011 21:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wanneer je de standpunten achterwege laat, springt de SGP er inderdaad in positieve zin tussenuit. Consequent en integer zijn twee begrippen die bij mij opkomen. Overigens vind ik de SGP wat opvattingen betreft nog steeds te prefereren boven de PVV.
Niet altijd, maar voor een politieke partij in 99% van de gevallen wel, bewijst dat ze niet populistisch zijn.quote:Op maandag 19 december 2011 22:22 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Alsof consequent zijn altijd iets positiefs is. Als je consequent iets verkeerds doet ....
Dat bedoelde ik meer in de zin dat de SGP alles verbiedt wat niet overeenkomt met strenggereformeerde waarden (zoals de vloekverboden die je in gemeenten ziet terugkomen). Het feit dat homoseksuelen in de kast moeten blijven en de doodstraf opnieuw ingevoerd wordt onder SGP-bewind vind ik niet bepaald de voorkeur genieten boven de willekeur van Henk en Ingrid.quote:Op maandag 19 december 2011 21:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet eigenlijk niet hoe de SGP aankijkt tegen het rookverbod.
Ik zal eraan denken. Als dit topic vol is, laat ik de uitslag in een ander topic weten.quote:Op maandag 19 december 2011 21:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar je lijstje dan Koos.
Vraag aan TS of desnoods iemand die die taak op wil pakken: Komt er nog een einduitslag van alle lijstjes bij elkaar opgeteld? Zou leuk zijn.
quote:Op maandag 19 december 2011 23:05 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Ik zal eraan denken. Als dit topic vol is, laat ik de uitslag in een ander topic weten.
Dat laatste doet de SGP in mijn optiek ook. Maar het gaat uiteindelijk niet om het behagen van deze progressieve jongeman. De SGP moet een goede beurt maken bij haar achterban: streng-christelijke, godvrezende kindmachines.quote:Op maandag 19 december 2011 22:22 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Alsof consequent zijn altijd iets positiefs is. Als je consequent iets verkeerds doet ....
Om dat eerste.quote:Op maandag 19 december 2011 22:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Om de (onbedoelde) afkorting (SP) of om mijn opvatting dat het een sympathieke partij is?
Ik vind het jammer dat zoveel mensen op deze manier denken.quote:Op maandag 19 december 2011 11:48 schreef Gattaca het volgende:
8. PvdD: Dierenwelzijn is een luxeprobleem. Zo lang er nog kindsoldaten in Afrika rondlopen vind ik een vissenkom niet het grootste probleem van de wereld.
Ja, maar de enige manier waarop de SGP kan groeien is dat er meer SGP-baby's geboren worden. Het gedachtegoed van de SGP is "dood".quote:Op maandag 19 december 2011 22:43 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik meer in de zin dat de SGP alles verbiedt wat niet overeenkomt met strenggereformeerde waarden (zoals de vloekverboden die je in gemeenten ziet terugkomen). Het feit dat homoseksuelen in de kast moeten blijven en de doodstraf opnieuw ingevoerd wordt onder SGP-bewind vind ik niet bepaald de voorkeur genieten boven de willekeur van Henk en Ingrid.
Het punt is juist dat de PVV helemaal geen consistente lijn heeft. Je ziet ze ook allerlei kanten uitschieten, zonder enige onderliggende logica. De vraag is wat je liever wilt, de willekeur en inconsistentie van de Henk & Ingrid of de gedisciplineerde, christelijke wereld van de SGP. Dan kies ik uiteindelijk maar voor Henk en Ingrid.quote:Op maandag 19 december 2011 23:41 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Dat van de PVV, met al haar verboden, is juist springlevend ... Massa's mensen trappen er met open ogen in.
Eerste keer dat ik een post van je lees. Ben het niet helemaal eens met de invulling van je lijst, maar je hebt een buitengewoon heldere en logische argumentatie daarvoor.quote:Op dinsdag 20 december 2011 16:38 schreef eriksd het volgende:
D66: bij gebrek aan beter dan maar ditVoornaamste minpunt: sluit de ogen voor inherent slechte eigenschappen van de mens. Moet veel zakelijker, veel meer oog voor tuig.
VVD: Is mijn partij en zal het nog wel een tijdje blijven, maar maken toch lelijke uitglijders die niet alleen dom, maar ook ronduit schofferend t.o.v. de burger zijn. Ik noem een verhoging van verkeersboetes, waardoor je nu per saldo een hogere boete krijgt voor het rammen op je toeter dan het overvallen van een winkel. Ik noem het 130 km/h plan (saillant detail: de VVD wil dat mensen bij 130 km/h borden een a-ha erlebnis krijgen: oh! dat is dankzij de VVD. Een soort permanente campagneborden dus. Ik verzin het niet). Ik noem het feit dat naheffingen van de sterftax geen verjaring meer kennen, waardoor het betalen van erfbelasting net als zware zedenmisdrijven de spaarzame dingen zijn die geen verjaring kennen. Kom nou zeg. En zo kan ik wel doorgaan. Tamelijk kansloos dus.
SP: Een van mijn favoriete partijen met een van mijn favoriete kamerleden (Ronald van Raak). No-nonsens, zeggen zeer zinnige dingen als reactie op het marktgeilen wat niet zaligmakend is en kaarten veel problemen aan wat de mindervermogenden tegenaanlopen. Minpunten: koesteren de allerzwaksten teveel. Sommige mensen verdienen gewoon een schop onder de reet, maar dat hoor je hoogstens in een bijzinnetje. Wil volgens mij helemaal niet dat er geen onderklasse meer is (alhoewel dat natuurlijk een eeuwig relatief begrip is)
Groenlinks: Fris en vernieuwend, met hoonobject Mariko Peters. Nog even van het fiscale geitenwollensokkendenken afstappen en wellicht zit er wat muziek in de partij. Hoor ik nooit over negatieve eigenschappen van mensen, wat natuurlijk niet betekent dat die niet bestaan. Pakt alleen de gemakkelijke, goedliggende onderwerpen eruit.
SGP: Vooral door het Mauro debat. Rustige backbenchers met vreemde wereldbeelden, maargoed.
PVV: Was wat mij betreft een welkome aanvulling op het ensemble ten tijde van Balkenende-4. Geen meel in de mond, en kwam op voor de gewone man, die met zo min mogelijk gezeik en zo leuk mogelijk leven wilde, maar zag dat mensen die het continu verkloten in de maatschappij, met meer eindigden. Deze commentatorfunctie is sinds het huidige kabinet omgeslagen in een machtsfunctie, en daar gaat het lelijk mis. Met een grote, oerdomme fractie is de benoemende en sturende functie van de politiek omgeslagen in dom geroeptoeter voor Henk en Ingrid. Had ik al gezegd dat het een verzameling domme mensen is?
CDA: Een beetje als de christenunie, maar dan iets rechtser. Vals, onbetrouwbaar, windvaantjesgedrag, sinds een jaar in toenemende mate goedkoop populistisch, geen identiteit. Belichaming van het CDA: Hans Hillen. Poedelprijs voor Leers die zo overduidelijk in een verschrikkelijke spagaat zit dat het niet meer leuk is. Parel van de partij is de werkloze clini-clown Bleker. Dat zegt genoeg.
PvdA: Mijn nemesis. Hoewel een paar kleine lichtpuntjes (Eberhard, Marcouch) over het algemeen nog de partij van het hoog-en-droog salonfähig loslaten van proefballontjes op Jan Modaal, die vervolgens niet mag zeiken. Grossiert in werkelijk verschrikkelijk slechte bestuurders, kent massa's excuusallochtonen, heeft er een handje van met idiote extra belastingen aan te komen om die vervolgens effectief weer zo uit te hollen dat het een show voor de bühne is, wil zoveel mogelijk mensen de zieligheidsindustrie inpraten, gelooft nog heilig in het idee dat evident verschillende culturen echt wel naast elkaar kunnen samenleven, laat het wapperen op criminaliteitsbestrijding en kent bovenal een overschot aan zorg en onderwijsmanagers, een van de grootste bronnen van ellende. Nee, de PvdA, dat wordt hem niet.
PvdD: Toegegeven, dierenwelzijn is op de agenda komen te staan. Meer aandacht voor de bedenkelijke bio-industrie, meer besef bij mensen wat zij dagelijks consumeren: goede punten. Minpunten: one-issue partij, bloedfanatiek, geen humor, backstabbers. Verder schuilt er achter de pro-dierenbrigade een beerput van formaat als het gaat om eco-terrorisme, maar daar hoor ik de dames niet over. Al met al meer negatieve dan positieve punten.
Christenunie: combineert de slappe knieën van christelijke politiek met de vermeende moral-high-ground van religie. Loopt hopeloos achter de feiten aan, is zo wanhopig niet-populistisch dat het juist wel weer simpel populisme wordt.
Erik is onze toekomstige MP.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik een post van je lees. Ben het niet helemaal eens met de invulling van je lijst, maar je hebt een buitengewoon heldere en logische argumentatie daarvoor.
Ik heb wat nieuwe puntjes opgepikt nu.
Dit is een van de eerste keren dat ik fatsoenlijke argumentatie zie als het gaat om wat mensen aanspreekt aan de PVV. Als ik al argumentatie hieromtrent las, dan ging deze niet verder dan dat de PVV de Marokkaantjes wel aanpakt en dat de Islam een grote bedreiging is. Uiteraard ben ik het absoluut oneens met jou als het gaat over de PVV.quote:Op dinsdag 20 december 2011 17:00 schreef Picchia het volgende:
1. PVV
Ze hechten waarde aan de werkende Nederlander en dat kan ik als werkloze allochtone altruïst natuurlijk wel waarderen. Ze schieten overal een beetje in door, maar ik kan ze wel waarderen. Een gulden middenweg tussen de VVD en de SP. Zonder de PVV zou er ook nooit een rechts kabinet zijn. Ik vergeef ze de zwakzinnige politici omdat ze mij naar de mond praten.
Laten we hopen dat Erik dan wél de eerste liberale premier sinds Cort van der Linden wordt.quote:
Hij heeft dan ook niet zo'n enorme plaat voor z'n kop als de meeste andere rechtse circle-jerkers.quote:Op dinsdag 20 december 2011 18:49 schreef KoosVogels het volgende:
Erik profileert zich in toenemende mate als een echte linkse rakker.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |