Zeer interessant, het is toch even schrikken als je letterlijk ziet staan : we zijn van plan om volgend jaar meer dan 1000 miljard dollar in het rood te gaan.quote:Op zaterdag 17 december 2011 22:41 schreef Dutchnative het volgende:
Voor in de OP, of gewoon als gesprekstof
Net as Mitt.quote:
In die polls kun je het weer ook niet meenemen, hoe slechter het weer, hoe hoger de kansen voor Paul vanwege zijn fanatieke aanhang, vooral vergeleken met de lauwarme steun die Romney krijgt.quote:Op zondag 18 december 2011 12:25 schreef Montov het volgende:
Maar toch, volgens FiveThirtyEight staat Paul in de top 3, met 20% van de stemmen en 27% kans om te winnen. Dat is gebaseerd op een aantal peilingen, en dergelijke peilingen zijn iets minder te verstoren door enthousiasme.
Het laat ook zien dat bezuinigen zo makkelijk nog niet isquote:Op zaterdag 17 december 2011 23:37 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Zeer interessant, het is toch even schrikken als je letterlijk ziet staan : we zijn van plan om volgend jaar meer dan 1000 miljard dollar in het rood te gaan.
Ik heb gezien dat er ook bij de Wikipedia-pagina's over vorige jaren een onderscheid tussen requested/enacted gemaakt wordt, maar komen de waarden voor "enacted" achteraf grotendeels overeen met de eigenlijke waarden?
Ik vroeg me even af of dat radiostation opeens had besloten de Amerikaanse politiek te gaan behandelen.quote:Op zondag 18 december 2011 12:25 schreef Montov het volgende:
Maar toch, volgens FiveThirtyEight staat Paul in de top 3, met 20% van de stemmen en 27% kans om te winnen. Dat is gebaseerd op een aantal peilingen, en dergelijke peilingen zijn iets minder te verstoren door enthousiasme.
http://www.publicpolicypo(...)l-leads-in-iowa.htmlquote:Paul leads in Iowa
Newt Gingrich's campaign is rapidly imploding, and Ron Paul has now taken the lead in Iowa. He's at 23% to 20% for Mitt Romney, 14% for Gingrich, 10% each for Rick Santorum, Michele Bachmann, and Rick Perry, 4% for Jon Huntsman, and 2% for Gary Johnson.
Gingrich has now seen a big drop in his Iowa standing two weeks in a row. His share of the vote has gone from 27% to 22% to 14%. And there's been a large drop in his personal favorability numbers as well from +31 (62/31) to +12 (52/40) to now -1 (46/47). Negative ads over the last few weeks have really chipped away at Gingrich's image as being a strong conservative- now only 36% of voters believe that he has 'strong principles,' while 43% think he does not.
Paul's ascendancy is a sign that perhaps campaigns do matter at least a little, in a year where there has been a lot of discussion about whether they still do in Iowa. 22% of voters think he's run the best campaign in the state compared to only 8% for Gingrich and 5% for Romney. The only other candidate to hit double digits on that question is Bachmann at 19%. Paul also leads Romney 26-5 (with Gingrich at 13%) with the 22% of voters who say it's 'very important' that a candidate spends a lot of time in Iowa. Finally Paul leads Romney 29-19 among the 26% of likely voters who have seen one of the candidates in person.
Paul's base of support continues to rely on some unusual groups for a Republican contest. Among voters under 45 he's at 33% to 16% for Romney and 11% for Gingrich. He's really going to need that younger than normal electorate because with seniors Romney's blowing him out 31-15 with Gingrich coming in 2nd at 18%. Paul is also cleaning up 35-14 with the 24% of voters who identify as either Democrats or independents. Romney is actually ahead 22-19 with GOP voters. Young people and non-Republicans are an unusual coalition to hang your hat on in Iowa, and it will be interesting to see if Paul can actually pull it off.
Romney's vote share is up 4 points from a week ago to 20% from it previous 16% standing. His favorability numbers have improved a little bit as well from 48/44 to 49/40. One thing Romney really has going for him is more room for growth than Paul. Among voters who say they're not firmly committed to their current candidate choice, Romney is the second choice for 19% compared to 17% for Perry, 15% for Bachmann, and only 13% for Paul. It's particularly worth noting that among Gingrich- who seems more likely to keep falling than turn it around- voters, he's the second choice of 30% compared to only 11% for Paul.
In addition to having more support right now Paul also has firmer support (73% solidly committed) than Romney does (68% solidly committed.) But at the same time Romney appears to have more room for growth, which could allow him to overtake Paul in the last two weeks.
Two other notes on Romney: he's now winning the electability primary- 25% of voters think he would have the best chance to defeat Obama compared to 17% for Gingrich and 16% for Paul. And he also leads Paul 24-18 among voters who watched the Sioux City debate on Thursday night, confirming general perception that he had the stronger performance.
The rest of the field isn't getting much traction. Among the three candidates tied at 10%, Santorum has gained a couple points compared to last week, Perry has moved up a single point, and Bachmann is down a point. There is some indication that Iowans are warming up to Perry a little bit. He's gone from a -4 (43/47) favorability to a +8 (48/40).
With six candidates in double digits there are still a lot of different things that could happen the final two weeks in Iowa. But it looks like Paul and Romney have emerged as the clear front runners.
Ik denk uiteindelijk dat Paul de volgende Bachmann/Perry/Cain/Gingrich zal worden. Dat zie je ook heel mooi in dat grafiekje, die paarse vrij constante lijn van Romney en daar omheen elke keer weer een golfje in een andere kleur.quote:Op maandag 19 december 2011 13:53 schreef RM-rf het volgende:
http://www.realclearpolit(...)al_primary-1588.html
Paul lijkt in Iowa behoorlijk te profiteren van het uitstappen van Cain, sinds Cain stopte is Paul's rating verdubbeld..
Gingrich had een hoogvlucht, maar is al tien dagen net zo snel weer aan het dalen....
Voor Paul lijkt Iowa werkelijk het moment van de Waarheid te zijn, doet hij het goed kan hij een serieuze rol gaan spelen al denk ik niet dat hij serieus genoemn zal worden als werkelijk potentiele Republikeinse uitdager.
Er is alleen wel weinig tijd om te dalen in de peilingen nu, want de eerste voorverkiezingen zijn al over 2 weken. Natuurlijk zijn de eerste voorverkiezingen niet beslissend, maar iemand als Pual kan daar wel een boost van meekrijgen, vooral in de ogen van de mainstream.quote:Op maandag 19 december 2011 14:59 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik denk uiteindelijk dat Paul de volgende Bachmann/Perry/Cain/Gingrich zal worden. Dat zie je ook heel mooi in dat grafiekje, die paarse vrij constante lijn van Romney en daar omheen elke keer weer een golfje in een andere kleur.
Ik geloof niet dat Paul z'n trouwe supporters (zo'n 10%) zal kwijtraken, maar zijn huidige stijging zijn natuurlijk geen nieuwe trouwe supporters, maar opportunisten die elke keer weer een andere nieuwe messias vinden, die het uiteindelijk toch niet blijkt te zijn. En gezien zijn standpunten zal Paul het voor veel republikeinen uiteindelijk ook niet blijken te zijn vermoed ik. Even wat negatief campaignen en dat wordt ze wel duidelijk.
Hij zal het 100% zeker afleggen tegen Obama. De meeste Republikeinen staan dichter bij Obama, dan bij Ron Paul.quote:
Ron Paul moet het voornamelijk hebben van internet supporters die massaal videos uploaden, en $20 doneren. Helaas is het politieke klimaat van de VS wel ze dat je zonder steun van grote namen in de zakenwereld, politieke wereld, en religieuze wereld (ofwel, wie endorsed wie) gewoon nergens komt. Dat probleem had Paul in 2008 ook.quote:Op maandag 19 december 2011 19:42 schreef popolon het volgende:
Volgens een aantal was ie zelf's in Iowa kansloos een topic of wat geleden. En Paul supporters zijn, in tegenstelling tot Romney/Gingrich, vaak geen flipfloppers.
Dat is alleen die harde kern van 10%, de rest die eventueel aan zou kunnen groeien is zo vluchtig als gas.quote:Op maandag 19 december 2011 19:42 schreef popolon het volgende:
En Paul supporters zijn, in tegenstelling tot Romney/Gingrich, vaak geen flipfloppers.
Ik heb om mij heen toch wel wat verandering waargenomen. De media blackout was geen gelul (zelfs Santorum, Huntsman en Bachmann krgen veel meer aandacht terwijl die pas echt kansloos zijn) maar gewoon waar. Bijna niemand kijkt die debatten maar nu mainstream media niet anders kan zien en horen mensen meer.quote:Op maandag 19 december 2011 23:47 schreef maartena het volgende:
Tis ook maar wat je ziet als "flipfloppers". Popolon had het over de Ron Paul supporters namelijk..... en die zullen als Ron Paul het niet red toch gewoon stuivertje wisselen en de volgende kandidaat opzoeken die het dichtst bij zit. Ik geloof er in ieder geval NIETS van dat Ron Paul supporters gewoon weigeren te stemmen omdat ze niet willen gezien worden als "flipfloppers".
Ron Paul wordt het ook niet, komt door de relifundi's binnen de GOPquote:Op dinsdag 20 december 2011 00:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik heb om mij heen toch wel wat verandering waargenomen. De media blackout was geen gelul (zelfs Santorum, Huntsman en Bachmann krgen veel meer aandacht terwijl die pas echt kansloos zijn) maar gewoon waar. Bijna niemand kijkt die debatten maar nu mainstream media niet anders kan zien en horen mensen meer.
Ik ken een man of tien die zeggen niet te stemmen als Paul het niet wordt. We zullen zien.
Oh ik denk ook zeker niet dat hij het wordt, daarvoor is het systeem te verrot. Vind alleen de 'opleving' leuk om te volgen. Het mooie van Paul vind ik zijn redelijke, vergeleken met zo'n beetje elke politicus, consistentie over de 30+ jaar.quote:Op dinsdag 20 december 2011 00:38 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ron Paul wordt het ook niet, komt door de relifundi's binnen de GOP
Consistentie duidt soms ook op een gebrek aan lerend vermogenquote:Op dinsdag 20 december 2011 01:00 schreef popolon het volgende:
[..]
Het mooie van Paul vind ik zijn redelijke, vergeleken met zo'n beetje elke politicus, consistentie over de 30+ jaar.
Precies, het getuigt van een heel sterk ideologische en een heel weinig pragmatische houding. De meeste standpunten en opvattingen dienen beschouwd te worden in het licht van de huidige situatie. Dat leidt onvermijdelijk tot bijstelling van dergelijke standpunten. In het bedrijfsleven ga je ook bijna altijd ten onder als je denkt dat je wel op de oude voet kunt doormodderen in turbulente tijden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:13 schreef thettes het volgende:
[..]
Consistentie duidt soms ook op een gebrek aan lerend vermogen![]()
Klopt, het is een beetje als de communisten in Oost-Groningen, tegen beter weten in een vervlogen ideaal na blijven jagen.quote:Op dinsdag 20 december 2011 08:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, het getuigt van een heel sterk ideologische en een heel weinig pragmatische houding. De meeste standpunten en opvattingen dienen beschouwd te worden in het licht van de huidige situatie. Dat leidt onvermijdelijk tot bijstelling van dergelijke standpunten. In het bedrijfsleven ga je ook bijna altijd ten onder als je denkt dat je wel op de oude voet kunt doormodderen in turbulente tijden.
heel juist, en daarnaast ook aan het ontbreken van politiek realisme en niet de wens te hebben werkelijk een grotere doelgroep aan te spreken...quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:13 schreef thettes het volgende:
[..]
Consistentie duidt soms ook op een gebrek aan lerend vermogen![]()
het is geen houding van een politicus die deals kan sluiten, en die zich opstelt als 'deel' van een partij...quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:19 schreef Montov het volgende:
Ron Paul stemde tegen het Ryan-plan omdat het niet ver genoeg ging, qua bezuinigingen, als ik het goed heb. Ik denk dat hij daarmee de Republikeinen wel mee aan boord krijgt als het zo ver komt.
Ik ben het meest eens met Ron Paul van alle kandidaten (incl Obama) maar dit is de reden dat hij het niet gaat worden.quote:Op dinsdag 20 december 2011 08:09 schreef VacaLoca het volgende:
Ron Paul is inmiddels simpelweg te oud. Hij is nu nog scherp maar het kan op die leeftijd ineens hard achteruit gaan.
Als je ziet wat voor drukte en stress er tegenwoordig bij komt kijken als de verkiezingen naderen, wie weet zou ie het geeneens overleven.
Kan ook dat ie 110 wordt natuurlijk, en een jonger iemand kan ook ineens een hartaanval krijgen, maar het risico ligt een stuk hoger. Dan is het ook vrij belangrijk wie de vice-president wordt.
Aan Obama zie je ook duidelijk dat presidenten snel verouderen (2008 versus 2011):quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:34 schreef Homey het volgende:
Kijk naar Obama, wat hij allemaal beloofde tijdens zijn campagne is ook weinig van terecht gekomen.
Of je hebt gewoon al de hele tijd een goed idee. Een idee is goed of slecht om de inhoud van het idee, niet om de duur ervan.quote:Op dinsdag 20 december 2011 08:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Precies, het getuigt van een heel sterk ideologische en een heel weinig pragmatische houding. De meeste standpunten en opvattingen dienen beschouwd te worden in het licht van de huidige situatie. Dat leidt onvermijdelijk tot bijstelling van dergelijke standpunten. In het bedrijfsleven ga je ook bijna altijd ten onder als je denkt dat je wel op de oude voet kunt doormodderen in turbulente tijden.
Zijn radicale ideeën hebben daar niets mee te maken?quote:Op dinsdag 20 december 2011 01:00 schreef popolon het volgende:
Oh ik denk ook zeker niet dat hij het wordt, daarvoor is het systeem te verrot.
Dat geld eigenlijk voor ALLE presidenten. En in de meeste gevallen trouwens om dezelfde reden: De andere partij houd een hoop voorstellen tegen in het Congress.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:34 schreef Homey het volgende:
Kijk naar Obama, wat hij allemaal beloofde tijdens zijn campagne is ook weinig van terecht gekomen.
Ook dat heeft er mee te maken inderdaad. Zie Bob Dole, die ook al als bejaarde werd gezien in 1996.... en die brak het record toen: Met 73 was hij de aller-oudste presidentskandidaat. Ronald Regean was met zijn TWEEDE termijn ook 73 trouwens, maar enkele maanden jonger dan Bob Dole, en die verliet uiteraard op zijn 77e na twee termijnen de politiek.quote:Op dinsdag 20 december 2011 10:34 schreef Homey het volgende:
Ik ben het meest eens met Ron Paul van alle kandidaten (incl Obama) maar dit is de reden dat hij het niet gaat worden.
Simpelweg te oud, volgens jaar wordt hij 77 (!).
Gelukkig weet nog iemand het verschil tussen procent en procentpuntquote:Op dinsdag 20 december 2011 19:22 schreef maartena het volgende:
Wat goed nieuws voor Obama:
President Barack Obama’s approval rating jumped 5 percentage points from November to December, fueled by dramatic gains among middle-class Americans, according to a CNN/ORC International poll released Tuesday.
Obama’s approval rating rose from 44% last month to 49% now, and the results suggest the debate over extending the payroll tax cuts in Congress is helping Obama’s efforts to portray himself as defender of the middle class. The poll was conducted from Friday through Sunday, while the Senate was passing the measure with bipartisan support and House Speaker John Boehner was giving it a dim outlook in his chamber.
Obama’s gains appear to have come at the expense of congressional Republicans and the GOP in general -- the party’s overall rating has dropped 6 points, to 43%, since June while Democrats’ rating has stayed at 55%.
And a majority now say they have more confidence in Obama than in Republicans in Congress -- last spring, only 44% felt that way. Democrats do particularly well among middle-income Americans, while the Republicans win support only from the top end of the income scale.
Inderdaad! Ik let er meestal niet op omdat je impliciet wel begrijpt wat er bedoeld wordt, maar ik ga de komende week eens extra opletten hoe vaak dit in media fout gedaan wordt.quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:30 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Gelukkig weet nog iemand het verschil tussen procent en procentpunt
Leuk, ik doe met de NL verkiezingen ook vaak dit soort vragenspelletjes.quote:Op dinsdag 20 december 2011 22:39 schreef Tem het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
http://abcnews.go.com/Politics/OTUS/fullpage?id=15177995
1.Obamaquote:Op dinsdag 20 december 2011 22:39 schreef Tem het volgende:
Is deze al voorbij gekomen?
http://abcnews.go.com/Politics/OTUS/fullpage?id=15177995
Het is al erg genoeg dat het daar veelal als een geloof gezien wordtquote:Op dinsdag 20 december 2011 23:05 schreef Terecht het volgende:
Bij mij doet-ie het niet. Ik ben te links voor deze quiz waarschijnlijk.
-Edit-
Na één vraag anders beantwoord te hebben toch een uitslag! 1. Obama 2. Huntsman 3. Perry (en dat op global warming! Sinds wanneer gelooft hij daarin?)
Ik ook ja. Zal wel zijn omdat dat de drie zijn die het minst 'republikeins conservatief' zijn, want verder verschillen ze onderling nogal natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:04 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
1.Obama
2. Ron Paul
3. Jon Huntsman (die ook niet echt meer opvalt, heb ik de indruk)
Er zijn nogal wat mensen die "Global Warming" vergissen met "Global Warming door menselijke invloed".quote:Op dinsdag 20 december 2011 23:05 schreef Terecht het volgende:
(en dat op global warming! Sinds wanneer gelooft hij daarin?)
quote:Op woensdag 21 december 2011 01:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat mensen die "Global Warming" vergissen met "Global Warming door menselijke invloed".
Dat de aarde opwarmt is een wetenschappelijk aangetoond feit. Daar kun je niet omheen. Dat is ook normaal trouwens, sinds de tijd dat we temperatuur aan het meten zijn, zo rond de 18e eeuw tot nu, zijn er dalingen en stijgingen waargenomen, en over de nog langere termijn is aan geologische kenmerken te zien dat er perioden zijn geweest dat het warmer was, en dat het kouder was. En momenteel zitten we dus in een periode waar het over een bepaalde termijn iets warmer wordt. Dit is een vaststaand feit.
Hoeveel menselijke invloed er mee te maken, dat is nauwelijks of niet echt aangetoond, en daar gissen we alleen maar naar. Zelfs politici lijken zich hierin nogal eens te vergissen.
Er zijn trouwens veel logischer redenen om bepaalde acties met betrekking tot milieu, olie, etc te nemen, en die hebben veel meer ter maken met economische onafhankelijkheid dan met global warming.
Gissen is wel weer een vrij vergezochte term, ook wat de menselijke invloed betreft is er over het algemeen wel wetenschappelijke consensus.quote:Op woensdag 21 december 2011 01:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Hoeveel menselijke invloed er mee te maken, dat is nauwelijks of niet echt aangetoond, en daar gissen we alleen maar naar. Zelfs politici lijken zich hierin nogal eens te vergissen.
Waar! Helaas ook uit politieke motieven (zie ons eens tegen die linkse milieuhippies zijn) wordt dat soms vlug terzijde geschoven.quote:Er zijn trouwens veel logischer redenen om bepaalde acties met betrekking tot milieu, olie, etc te nemen, en die hebben veel meer ter maken met economische onafhankelijkheid dan met global warming.
Ach man, dat geloof je toch zelf niet, die rijke multinationals die het wel zo goedkoop vinden om op die manier de halve aarde kapot te maken. Want het is niet alleen een kwestie van klimaat, al zou het bovenstaande waar zijn, ze proberen zo de hele discussie wat betreft de gevolgen voor de natuur kapot te maken en die maken ze wel degelijk kapot, aangetoond, ja, maar steeds minder, dankzij steeds meer besluiten.quote:Op woensdag 21 december 2011 01:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat mensen die "Global Warming" vergissen met "Global Warming door menselijke invloed".
Dat de aarde opwarmt is een wetenschappelijk aangetoond feit. Daar kun je niet omheen. Dat is ook normaal trouwens, sinds de tijd dat we temperatuur aan het meten zijn, zo rond de 18e eeuw tot nu, zijn er dalingen en stijgingen waargenomen, en over de nog langere termijn is aan geologische kenmerken te zien dat er perioden zijn geweest dat het warmer was, en dat het kouder was. En momenteel zitten we dus in een periode waar het over een bepaalde termijn iets warmer wordt. Dit is een vaststaand feit.
Er zijn trouwens veel logischer redenen om bepaalde acties met betrekking tot milieu, olie, etc te nemen, en die hebben veel meer ter maken met economische onafhankelijkheid dan met global warming.
Ik geloof het anders ook. Maar dat maakt verder helemaal niet uit. Of we de aarde nu zelf opwarmen of niet, minder bomen omhakken en minder fossiele brandstoffen gebruiken is en blijft een goed idee.quote:Op woensdag 21 december 2011 01:37 schreef Joker89 het volgende:
[..]
Ach man, dat geloof je toch zelf niet, die rijke multinationals die het wel zo goedkoop vinden om op die manier de halve aarde kapot te maken. Want het is niet alleen een kwestie van klimaat, al zou het bovenstaande waar zijn, ze proberen zo de hele discussie wat betreft de gevolgen voor de natuur kapot te maken en die maken ze wel degelijk kapot, aangetoond, ja, maar steeds minder, dankzij steeds meer besluiten.
Het illegaal aanvallen van Libie en de war- en fearmonger talk tegenover Iran zijn dan niet 'radicaal'?quote:Op dinsdag 20 december 2011 19:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Zijn radicale ideeën hebben daar niets mee te maken?
Nou, hiermee doe je de wetenschap toch wel wat tekort hoor...quote:Op woensdag 21 december 2011 01:11 schreef maartena het volgende:
[..]
En naar Europese begrippen is hij op alle andere vlakken een extremistquote:Op woensdag 21 december 2011 02:59 schreef heiden6 het volgende:
In de VS is het nu eenmaal radicaal om tegen marteling te zijn, tegen het bombarderen van Iran en tegen het eindeloos vastzetten van burgers zonder proces en zonder aanklacht. Dan ben je echt een enge extremist natuurlijk.
Lees je eens in, zou ik zeggen, het is vrijwel zeker dat de huidige opwarming te wijten is aan menselijk handelen. Dit is de wetenschappelijke consensus. Dat heeft ook niets met gissen te maken, maar met meer dan een halve eeuw meten en weten.quote:Op woensdag 21 december 2011 01:11 schreef maartena het volgende:
Hoeveel menselijke invloed er mee te maken, dat is nauwelijks of niet echt aangetoond, en daar gissen we alleen maar naar.
Niet alleen naar Europese begrippen.quote:Op woensdag 21 december 2011 07:56 schreef du_ke het volgende:
[..]
En naar Europese begrippen is hij op alle andere vlakken een extremist.
Ach z'n standpunten over bijvoorbeeld abortus zijn in de VS niet zo bijzonder natuurlijk.quote:Op woensdag 21 december 2011 08:23 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Niet alleen naar Europese begrippen.
Ik bedoel meer het idee dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeien. Dat is ook in de VS radicaal.quote:Op woensdag 21 december 2011 08:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach z'n standpunten over bijvoorbeeld abortus zijn in de VS niet zo bijzonder natuurlijk.
quote:Op woensdag 21 december 2011 01:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Strafpunten voor Maartena.quote:Op woensdag 21 december 2011 08:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lees je eens in, zou ik zeggen, het is vrijwel zeker dat de huidige opwarming te wijten is aan menselijk handelen. Dit is de wetenschappelijke consensus. Dat heeft ook niets met gissen te maken, maar met meer dan een halve eeuw meten en weten.
Dit valt me van je tegen, maartena.
Ach dat is niet zo radicaal. Het is afhankelijk van hoever je hier in doorschiet voor het radicaal wordt. Tussen 'overal' en 'niet' zit een wereld aan nuances.quote:Op woensdag 21 december 2011 09:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik bedoel meer het idee dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeien. Dat is ook in de VS radicaal.
quote:Op woensdag 21 december 2011 15:33 schreef heiden6 het volgende:
Ik volg het hele circus met stijgende verbazing. Vooral de media.
Tja mooi he? Mainstream media en politici, vooral de GOP, in paniek. Paul blijkt dus echt een serieuze aanhang te hebben die groeit.quote:Op woensdag 21 december 2011 15:33 schreef heiden6 het volgende:
http://www.politico.com/news/stories/1211/70674.html
Ik volg het hele circus met stijgende verbazing. Vooral de media.
Toch denk ik nog steeds dat het voor een deel gebakken lucht is en voor een deel is het omdat men complete onvrede heeft over de mainstream kandidaten.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:33 schreef popolon het volgende:
Tja mooi he? Mainstream media en politici, vooral de GOP, in paniek. Paul blijkt dus echt een serieuze aanhang te hebben die groeit.
Een paar topics geleden was ie nog kanslozer dan Bachmann op FOK!
En dan moet je dus een 3e partij bouwen. De Green Party kreeg het voor elkaar bijna 6% van de stemmen binnen te slepen, en Ross Perot kreeg met 14% (pak-em-beet 50% van zowel de D's als de R's) het ook voor elkaar om iets duidelijk te maken. Als Senator in de Senaat heb je nog meer invloed.quote:Op donderdag 22 december 2011 00:36 schreef popolon het volgende:
Tja en da's de spijker op z'n kop: De 'gevestige orde', maakt niet uit welke partij. Daar heb ik echt schoon genoeg van. En blijkbaar steeds meer mensen.
en de data waar dit alles op gebaseerd is worden betwist door een andere groep wetenschappers uit dezelfde discipline. Dat lijkt me ook gewoon wetenschap.quote:Op woensdag 21 december 2011 08:16 schreef Monidique het volgende:
[..]
Lees je eens in, zou ik zeggen, het is vrijwel zeker dat de huidige opwarming te wijten is aan menselijk handelen. Dit is de wetenschappelijke consensus. Dat heeft ook niets met gissen te maken, maar met meer dan een halve eeuw meten en weten.
Dit valt me van je tegen, maartena.
De vraag of en hoveel menselijke invloed er is op de vaststelbare aardopwarming is helaas vooral een 'politieke vraag' geworden en die lijkt ook vaak vooral op politiek niveau afgehandeld te worden en daarbij is helaas wetenschappelijke onderbouwing ondergeschikt geworden....quote:Op donderdag 22 december 2011 09:31 schreef Re het volgende:
[..]
en de data waar dit alles op gebaseerd is worden betwist door een andere groep wetenschappers uit dezelfde discipline. Dat lijkt me ook gewoon wetenschap.
Al 150 jaar is het een 2-party system. Dat doorbreek je niet zomaar. Ron Paul weet ook wel dat hij qua gedachtegoed veel beter bij de Libertarian party hoort, maar omdat hij zo oud is moest hij wel zich aansluiten bij de Republicans. Dit is echt zijn allerlaatste kans. Eigenlijk had hij vanaf '88 moeten blijven runnen, want toen zat z'n leeftijd nog mee.quote:Op donderdag 22 december 2011 01:50 schreef popolon het volgende:
Daar verschillen we nogal van mening. Niet dat ie oud is, want dat is ie wel maar gewoon breken met alles wat heilig is in politiek Amerika. Het is gewoon eng soms als je de sponsors ziet vd kandidaten.
En jij weet net zo goed als ik dat je in dit systeem moet gaan met een DEM/GOP ticket. Ik zou graag een systeem zien van tenminste wat meer echte partijen. Heb er een hard hoofd in.
Het kan wel.... een "3e" partij..... maar dan moet je dus eigenlijk 1 van de 2 partijen vervangen. Daar gaat veel tijd, veel geld, en veel moeite in zitten, maar het is al eens eerder gedaan met de Whigs. Het feit dat Ross Perot ook meer dan 10% van de stemmen wist binnen te trekken, spreekt ook boekdelen.quote:Op donderdag 22 december 2011 01:50 schreef popolon het volgende:
Daar verschillen we nogal van mening. Niet dat ie oud is, want dat is ie wel maar gewoon breken met alles wat heilig is in politiek Amerika. Het is gewoon eng soms als je de sponsors ziet vd kandidaten.
En jij weet net zo goed als ik dat je in dit systeem moet gaan met een DEM/GOP ticket. Ik zou graag een systeem zien van tenminste wat meer echte partijen. Heb er een hard hoofd in.
Dat bedoelde ik ook eigenlijk meer. Dat de aarde opwarmt, dat staat vast. Dat het een goed idee is om minder CO2 uitstoot te regelen, is ook erg goed. Maar er zijn dus wetenschappelijke studies die het tegenovergestelde beweren, en welke wetenschappers hebben nu eigenlijk gelijk? Er is de laatste jaren zoveel wetenschap uitgekomen die het tegenovergestelde beweerd....quote:Op donderdag 22 december 2011 09:31 schreef Re het volgende:
en de data waar dit alles op gebaseerd is worden betwist door een andere groep wetenschappers uit dezelfde discipline. Dat lijkt me ook gewoon wetenschap.
Het probleem van een kandidaat die iedere keer maar weer runt, en iedere keer weer op zijn bek gaat is ook problematisch.... op een gegeven moment krijg je dan toch echt een "ja, nu hebben we het wel gehad met je onzin" effect.quote:Op donderdag 22 december 2011 15:44 schreef Homey het volgende:
Al 150 jaar is het een 2-party system. Dat doorbreek je niet zomaar. Ron Paul weet ook wel dat hij qua gedachtegoed veel beter bij de Libertarian party hoort, maar omdat hij zo oud is moest hij wel zich aansluiten bij de Republicans. Dit is echt zijn allerlaatste kans. Eigenlijk had hij vanaf '88 moeten blijven runnen, want toen zat z'n leeftijd nog mee.
Dat zeg ik, lees je in. Er is een wetenschappelijke consensus, het is geen kwestie van 'hij zegt dit, die zegt dat'. Er zijn geen wetenschappelijke studies die het tegendeel beweren, als die er al zijn zijn ze de kleine, kleine, minderheid en zeer waarschijnlijk nog slecht ook. (Dit klinkt misschien tegenstrijdig, maar soms denken mensen dat een artikel in de krant al een wetenschappelijke studie is, ofzo, dus ik durf het allemaal wel samen te scharen.) Welke wetenschap beweert het tegenovergestelde?quote:Op donderdag 22 december 2011 17:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook eigenlijk meer. Dat de aarde opwarmt, dat staat vast. Dat het een goed idee is om minder CO2 uitstoot te regelen, is ook erg goed. Maar er zijn dus wetenschappelijke studies die het tegenovergestelde beweren, en welke wetenschappers hebben nu eigenlijk gelijk? Er is de laatste jaren zoveel wetenschap uitgekomen die het tegenovergestelde beweerd....
De Theologiequote:Op donderdag 22 december 2011 18:12 schreef Monidique het volgende:
Welke wetenschap beweert het tegenovergestelde?
Dat zou wetenschap zijn, ja, maar de data waar "dit alles" op gebaseerd is, wordt niet op een serieuze, wetenschappelijke manier betwist. Schelden op een weblogje dat het allemaal een complot van links is en Al Gore en de Verenigde Naties, bijvoorbeeld, is geen discussie.quote:Op donderdag 22 december 2011 09:31 schreef Re het volgende:
[..]
Geeft hij er ook onderbouwing bij?quote:Op donderdag 22 december 2011 18:57 schreef maartena het volgende:
Maar goed, de discussie over Global Warming zelf kan wel naar Wetenschap en Techniek denk ik zo. Er is inderdaad een grote meerderheid aan wetenschappelijk onderzoek die aangeeft dat wij mensen we toch wat mee te maken hebben. Geloof ik ook grotendeels wel trouwens, maar ben niet 100% overtuigd dat ALLES te wijden is aan mensen. En daar doelde ik ook eigenlijk op, alhoewel ik het verkeerd verwoordde.
Even terug naar de politiek:
Ron Paul heeft het volgende te zeggen over Global Warming:
"The greatest hoax I think that has been around for many, many years if not hundreds of years has been this hoax on global warming." Ron Paul on Fox Business, Nov. 4, 2009
Geloven de Ron Paul aanhangers hier ook dat het een "hoax" is, dat Global Warming verhaal?
http://www.ronpaul.com/on-the-issues/global-warming/quote:Op donderdag 22 december 2011 19:37 schreef Dutchnative het volgende:
Geeft hij er ook onderbouwing bij?
Jammer.quote:Op donderdag 22 december 2011 20:00 schreef maartena het volgende:
[..]
http://www.ronpaul.com/on-the-issues/global-warming/
Op zijn EIGEN site nog wel....
"After additional consideration and analysis and shortly before the release of the Climategate emails in late 2009, Ron Paul identified the artificial panic around Global Warming as an elaborate hoax"
Er staat daar ook wat gezonde uitleg bij over olie etc, maar "CO2" wordt niet genoemd. Zijn redenen voor olievermindering zijn puur economisch en puur gericht op eigen bevoorrading, niet omdat de aarde zou opwarmen en we ons zorgen zouden moeten maken.
In het kort dus: Ron Paul geloofd er vrij heilig in dat Global Warming gewoon allemaal nep is, en een "hoax".
Dacht dat hij juist niet met het begrip 'conservatief' geassocieerd wilde wordenquote:I am, after all, a conservative and seek to conserve not just American traditions and our Constitution, but our natural resources as well.
Er zit een verschil tussen hoe zijn fans hem willen zien en wat zijn werkelijke standpunten zijnquote:Op vrijdag 23 december 2011 07:36 schreef Dutchnative het volgende:
[..]
Jammer.
Als ik zijn artikel doorlees, kom ik ook nog dit tegen:
[..]
Dacht dat hij juist niet met het begrip 'conservatief' geassocieerd wilde worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |