Laatste Updatesquote:In Luik zijn vanmiddag granaten gegooid naar een bushokje op het Place Saint Lambert. Daarbij zijn twee doden gevallen. Er zijn ook tientallen gewonden. Het medisch rampenplan is afgekondigd. De aanleiding van het drama zou een ontsnappingspoging van gevangenen uit het Justitiepaleis geweest zijn. Eén dader is overleden. Nadien werden nog schoten gehoord in de stad. We volgen de situatie op de voet.
LiveVideoquote:Aanslag in verband gebracht met eerwraak zaak
De aanslag vanmiddag in Luik zou verband kunnen houden met de veroordeling van een Pakistaanse familie, gisteren voor de Belgische rechtbank. Het gaat om de rechtszaak over de moord op Sadia Sheikh. Het Pakistaanse meisje werd op 22 oktober 2007 in Lodelinsart door haar broer doodgeschoten.
De opdracht voor de moord kwam van de familie van het toen 20-jarige meisje. Sadia woonde tegen de wens van haar familie, en tegen de regels van hun geloof, samen met een Belg. Zij weigerde te trouwen met een neef uit Pakistan, zo meldt het Belgische Nieuwsblad op zijn website.
Opdrachtgever
Vader had zijn zoon Mudusar opdracht gegeven het meisje om te brengen. Mudusar werd veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf. Vader Mahmood Tariq kreeg 25 jaar. De moeder van het meisje kreeg 20 jaar en ook het jongere zusje van het slachtoffer Sariya kreeg vijf jaar gevangenisstraf.
De uitspraak werd pas gisteravond laat bekend, omdat de rechtbank moest worden geevacueerd na dreigtelefoontjes waarin werd gewaarschuwd voor aanslagen op het Justitiepaleis in Brussel en het gerechtsgebouw in Charleroi.
De pleger van het telefoontje zou zich bekend hebben gemaakt als lid van een Pakistaanse organisatie. Gisteren bleek het loos alarm. Gedacht wordt dat de leden van die organisatie zich mogelijk vandaag in Luik hebben gewraakt.
Tijdens de aanslagen in Noorwegen riepen die ook dat het moslims zouden zijnquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sow, wat een krankzinnig vooroordeel. Je kunt Henk en Ingrid nog wat leren.
Thanks, deze is niet geblockt!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:54 schreef Cousin_Eddy het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)livestream/1.1164044
Publieke omroep he, Hier in Nederland waren ze toen met die schietpartij in Alphen a/d Rijn ook zo snel.quote:
overhaast een nieuwsuitzending erdoorheen pleuren heb je ook niets aanquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Serie was nog niet afgelopen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Belgenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb ik op geklikt. Alleen nummering vergeten...quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Frutsel het volgende:
@Prof_Hoax
Volgende keer kan je bij je laatste post onderin op "open nieuw deel" klikken... wordt hij gelijk in een reeks gezet en krijg je ook de hele OP in je nieuwe topicScheelt je wat werk
![]()
Thx voor het overnemen van de OP
Plus dat iedereen uit deel 1 automatisch deel 2 ook in de myat heeft staan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Frutsel het volgende:
@Prof_Hoax
Volgende keer kan je bij je laatste post onderin op "open nieuw deel" klikken... wordt hij gelijk in een reeks gezet en krijg je ook de hele OP in je nieuwe topicScheelt je wat werk
![]()
Thx voor het overnemen van de OP
Als je alleen tv keek wist je tot nu toe nog helemaal niet dat er iets was gebeurdquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
overhaast een nieuwsuitzending erdoorheen pleuren heb je ook niets aan
Buren zal wel te vervallen komenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat heeft dat met het AD te maken?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tijdens de aanslagen in Noorwegen riepen die ook dat het moslims zouden zijn
of je het nu meteen of 10 minuten later hoort (of een uur van mijn part) boeit niets als ze in de tussentijd toch niets boeiends te melsen hebbenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je alleen tv keek wist je tot nu toe nog helemaal niet dat er iets was gebeurd
Dat riep het AD ookquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het AD te maken?
Dan kan je net zo goed het morgen in de ochtend uitzendenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
of je het nu meteen of 10 minuten later hoort (of een uur van mijn part) boeit niets als ze in de tussentijd toch niets boeiends te melsen hebben
Ik heb op nieuw deel openen geklikt. het meot eerst gereekst worden door een admin geloof ik voordat hij in je myAt komt, ik weet het niet zeker hoor.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Plus dat iedereen uit deel 1 automatisch deel 2 ook in de myat heeft staan.
TVP.
quote:Er zouden vijf zwaargewonden zijn, volgens de laatste berichten. Dat betekent dus twee doden (een van de daders en een jongeman) en vijf zwaargewonden (onder wie een tweejarig meisje). Meer weten we nog niet over de identiteit van de slachtoffers.
gewoon op de normale journaaltijdstippen is idd voldoendequote:Op dinsdag 13 december 2011 14:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed het morgen in de ochtend uitzenden
Ah beturr!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Heb ik op geklikt. Alleen nummering vergeten...
Dat ookquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Plus dat iedereen uit deel 1 automatisch deel 2 ook in de myat heeft staan.
TVP.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef fratsman het volgende:
Verslaggeefster Saskia de Schutter ?
één dader is al bekend?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef fratsman het volgende:
Het worden er steeds meerquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
14u56: De procureur in Luik meldt dat er zeker 47 gewonden zijn, minstens 7 mensen zijn zwaargewond.
25 gewonden volgens éénquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
14u56: De procureur in Luik meldt dat er zeker 47 gewonden zijn, minstens 7 mensen zijn zwaargewond.
Op één zeggen ze nog 25quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
Bron?quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
Daar komen de schutters, daar komen ze aan....quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef fratsman het volgende:
Hm, als het zo doorgaat zijn het er op een gegeven moment wel 100.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
Hilarisch inderdaad.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef fratsman het volgende:
Dat is altijd, eerste paar uur alles met korreltje zout nemen, anders moet je je woorden weer terug nemen. Aantallen vooral, wordt altijd nog bijgesteld.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hm, als het zo doorgaat zijn het er op een gegeven moment wel 100.
Zometeen Il commissario Montalbanoquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:05 schreef CherryLips het volgende:
En belgië gaat weer gewoon verder met de programmering.
Wij doen zelfs met Nederland 1 een megauitzending om dood kadhaffiquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:05 schreef CherryLips het volgende:
quote:Drie slachtoffers van de aanslag in Luik zijn in het Academisch Ziekenhuis Maastricht aangekomen. Hoofd Harry Coenen van de meldkamer ambulancezorg van de GGD Zuid Limburg kan niet vertellen welke nationaliteit de gewonden hebben. Ook weet hij niet hoe ze eraan toe zijn. Duidelijk is wel dat de drie onder meer scherfverwondingen hebben. (ANP)
Nederland 1 geeft ook geen flikker hier om. Paar minuten zendtijd klaarquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wij doen zelfs met Nederland 1 een megauitzending om dood kadhaffi
gohquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:07 schreef vincerusso het volgende:
Vlamingen hebben het ook niet zo op Walen he
rick van de westelakenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nederland 1 geeft ook geen flikker hier om. Paar minuten zendtijd klaar
En terecht, constant beelden daar vandaan waar niets meer gebeurt is ook niet interessant. Kan Nederland nog wat van leren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:05 schreef CherryLips het volgende:
paar minutenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
rick van de westelaken
Zometeen extra #NOS Journaal op Nederland 1 met updatyes uit #Luik
Daarom ben jij ook geen politieagentquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:08 schreef TwenteFC het volgende:
Dit soort gasten wil je toch niet levend aanhouden? Ik zou me als politie agent niet in kunnen houden.
Tsja als er geen nieuws te melden is. Wij zijn gewend aan marathon uitzendingen waarin 60 minuten lang geen enkel nieuw feit officieel wordt bevestigd en ondertussen één of andere expert wordt opgetrommeld terwijl er druk wordt gezocht naar nieuwe beelden van 8 seconden die verder niks toevoegen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:05 schreef CherryLips het volgende:
Maar goed ook ja, ik weet dat het niet netjes is om ze dood te schieten en ook niet handig.. maar uit emotie zou ik niet lang twijfelen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:08 schreef arucard het volgende:
[..]
Daarom ben jij ook geen politieagent
Begin maar bij de Twente supporters die vuurwerk naar het Utrecht vak hebben gegooidquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:08 schreef TwenteFC het volgende:
Dit soort gasten wil je toch niet levend aanhouden? Ik zou me als politie agent niet in kunnen houden.
Dat is toch heel wat anders dan met granaten gooien, vind het al heel wat dat jij zo'n link legt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Begin maar bij de Twente supporters die vuurwerk naar het Utrecht vak hebben gegooid. En daarna de relschoppers van Utrecht in de gracht.
Je lijkt wel een wijfquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Maar goed ook ja, ik weet dat het niet netjes is om ze dood te schieten en ook niet handig.. maar uit emotie zou ik niet lang twijfelen.
Vuurwerk is niet dodelijk?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan met granaten gooien, vind het al heel wat dat jij zo'n link legt.
Ja, misschien in shock ofzo anders lijkt mij dat je niet zo rustig meldt dat je zoon misschien blind is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef fratsman het volgende:
Tjonge wat blijft die man er rustig onder.
Ik mis nog steeds een bron...quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tijdens de aanslagen in Noorwegen riepen die ook dat het moslims zouden zijn
Flikker toch op kneus, ga lekker zelf zoeken. Ik heb wel wat beters te doen dan voor jou iets te gaan uitzoekenquote:
Met als dieptepunt Mart Smeets en de situatie bij Ajax.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef icebliss het volgende:
Tsja als er geen nieuws te melden is. Wij zijn gewend aan marathon uitzendingen waarin 60 minuten lang geen enkel nieuw feit officieel wordt bevestigd en ondertussen één of andere expert wordt opgetrommeld terwijl er druk wordt gezocht naar nieuwe beelden van 8 seconden die verder niks toevoegen.
Schelden omdat je geen bron hebtquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Flikker toch op kneus, ga lekker zelf zoeken. Ik heb wel wat beters te doen dan voor jou iets te gaan uitzoeken
Steeds meer...quote:Belgische autoriteiten melden nu dat er twee doden en 64 gewonden zijn gevallen. Het aantal zwaargewonden ligt volgens de laatste berichten op zeven.
Yep, aangepastquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:04 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vast de verkeerde emoticon.
Volgens mij bedoelde je
Is er al bevestigd dat het ontsnapten zijn dan?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef OmniRocket het volgende:
hoe kunnen die ontsnapten zo snel aan granaten en wapens komen?
Zelfs met bron zou je zeggen dat het niet weer isquote:
Nog maar 16 jaar......quote:Een van de doden zou een 16-jarige jongen zijn die in het ziekenhuis bezweek aan zijn verwondingen. Eerder werd slechts gesproken van een ‘jongeman’.
Het is mij niet bekend. Dus ja.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:12 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Jij moet overal een bron voor hebben? Dat is toch algemeen bekend man
In een familievak is vuurwerk net zo erg als een granaat op straat... Kinderen kunnen ook aardig stukgaan door een stukje vuurwerk hoor...quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan met granaten gooien, vind het al heel wat dat jij zo'n link legt.
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)agen-Noorwegen.dhtmlquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:12 schreef Roflpantoffel het volgende:
[..]
Schelden omdat je geen bron hebt
En het vuurwerk dat ze vaak kopen is niet legaal Nederlands vuurwerk maar vaak veel zwaarder vuurwerkquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:13 schreef flugeltje het volgende:
[..]
In een familievak is vuurwerk net zo erg als een granaat op straat... Kinderen kunnen ook aardig stukgaan door een stukje vuurwerk hoor...
Maar goed, is offtopic hier...
Dat is heel wat andersquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)agen-Noorwegen.dhtml
Hou je bek verder nu het gaat daar niet over
in ieder geval niet naar Luik waar er alleen maar buitenlanders zittenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:13 schreef Drugshond het volgende:
Het is een kwal posting.... maar met eentje met een serieuze ondertoon.
Zijn er nog mensen die zo graag willen verhuizen naar België (belasting/zorgstelsel en zo).
quote:
Laatste bericht aan jullie: Ik heb geen zin om iets uit te zoeken voor jullie. Wil je het graag weten? Zoek het maar lekker zelf opquote:
quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:12 schreef t-8one het volgende:
[..]
Zelfs met bron zou je zeggen dat het niet weer is
Want de leden zaten vast in een bushokje?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:14 schreef Sloppy het volgende:
Heeft het misschien iets te maken met de scarface-bende. Een poging om de gepakte leden te bevrijden?
Zo werkt het niet. Iets claimen is ook bewijzen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
[..]
Laatste bericht aan jullie: Ik heb geen zin om iets uit te zoeken voor jullie. Wil je het graag weten? Zoek het maar lekker zelf op
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)-bij-jeugdkamp.dhtmlquote:
Da's de helft van het artikel terwijl alles nog in rep en roer was.quote:Aanslag geclaimd
De terreurorganisatie Ansar al-Jihad al-Alami, vrij vertaald als Helpers van de Wereldwijde Jihad, hebben een bericht uit laten gaan waarin zij de aanslagen opeisen, zo zegt Will McCants. McCant is analist bij het instituut CNA, dat zich richt op het onderzoek naar terrorisme. De aanwezigheid van het Noorse leger in Afghanistan zou volgens Ansar al-Jihad al-Alami de reden voor de aanslagen zijn.
Volgens het bericht, en verwijzend naar de bomaanslag in Stockholm in december 2010, moet de wereld rekening houden met meer aanslagen. 'Wat jullie hier zien, is slechts het begin. Er komt nog meer' is de boodschap. De claim is nog niet bevestigd.
al-Qaeda
De explosie komt op een moment dat Noorwegen ook worstelt met een aan al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging.
Vorige week klaagde een Noorse aanklager de van oorsprong Iraakse geestelijke Mullah Krekar aan voor het bedreigen van politici. De man had gezegd politici te zullen doden als hij wordt uitgezet.
Noorwegen is tevens lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa.
Afleiding, Breivik style. Als de politie daar is kunnen ze niet de cipiers helpen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want de leden zaten vast in een bushokje?
Ik las op nu.nl dat het om een mogelijke ontsnappingspoging uit het paleis van justitie gingquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want de leden zaten vast in een bushokje?
gefeli met het uitlullen van twee trollen. GGquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)-bij-jeugdkamp.dhtml
Goed lezen. AD claimt hier niets.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:16 schreef Dagonet het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/69(...)-bij-jeugdkamp.dhtml
De politie is nu juist op 100% en aangezien de schade beperkt is, zou dit juist niet slim zijn. Als het nou een grote bom was geweest ok, maar bij dit nietquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:16 schreef speknek het volgende:
[..]
Afleiding, Breivik style. Als de politie daar is kunnen ze niet de cipiers helpen.
quote:
Dat is toch behoorlijk vingerwijzend.quote:Aanslag geclaimd
De terreurorganisatie Ansar al-Jihad al-Alami, vrij vertaald als Helpers van de Wereldwijde Jihad, hebben een bericht uit laten gaan waarin zij de aanslagen opeisen, zo zegt Will McCants. McCant is analist bij het instituut CNA, dat zich richt op het onderzoek naar terrorisme. De aanwezigheid van het Noorse leger in Afghanistan zou volgens Ansar al-Jihad al-Alami de reden voor de aanslagen zijn.
Volgens het bericht, en verwijzend naar de bomaanslag in Stockholm in december 2010, moet de wereld rekening houden met meer aanslagen. 'Wat jullie hier zien, is slechts het begin. Er komt nog meer' is de boodschap. De claim is nog niet bevestigd.
al-Qaeda
De explosie komt op een moment dat Noorwegen ook worstelt met een aan al-Qaeda gelieerd terreurplan. Twee verdachten zitten op het moment in de gevangenis in afwachting van de tenlastelegging.
Vorige week klaagde een Noorse aanklager de van oorsprong Iraakse geestelijke Mullah Krekar aan voor het bedreigen van politici. De man had gezegd politici te zullen doden als hij wordt uitgezet.
Noorwegen is tevens lid van de NAVO en doet mee met de bombardementen op doelen van de Libische dictator Muammar Kaddafi. Hij heeft al vaker gedreigd met wraakacties in Europa.
quote:Er is ondertussen sprake van 64 gewonden en Nordine Amrani, veroordeelde wapenhandelaar, wordt als verdachte genoemd.
De fransen spraken ook heel snel over 4 daders, maar even afwachten op meer bronnenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:17 schreef lipjes het volgende:
Er wordt nu gesproken over drie doden.
Liege_City Liège City
3 morts et 50 blessés #RTL 5 minutes de flash info
100% maar misschien is die 100% wel op de verkeerde plaatsquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De politie is nu juist op 100% en aangezien de schade beperkt is, zou dit juist niet slim zijn. Als het nou een grote bom was geweest ok, maar bij dit niet
Correct, Will McCants. Analist bij het instituut CNA.quote:
Overal vliegen nu helikopters daar. Ik denk niet dat je het jezelf veel makkelijker maakt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:18 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
100% maar misschien is die 100% wel op de verkeerde plaats
doe ik ook, zodra ik er meer heb meld ik hetquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:18 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
De fransen spraken ook heel snel over 4 daders, maar even afwachten op meer bronnen
Zijn steeds dezelfde foto's (van andere linkjes)quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:19 schreef lipjes het volgende:
Fotoserie, Note mogelijk bloederige beelden, zelf nog niet bekeken
http://www.7sur7.be/7s7/f(...)rtelle-a-Liege.dhtml
Daar heb jij dan weer gelijk in.. het is maar hoe je het bekijktquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Overal vliegen nu helikopters daar. Ik denk niet dat je het jezelf veel makkelijker maakt.
Ik weet niet wat een bron precies moest bewijzen, maar als de stelling was dat "iedereen gelijkt roept dat het de moslims zijn als er een aanslag is", dan kun je de comments hiervan doorlezen:quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zo werkt het niet. Iets claimen is ook bewijzen.
Je grote bek red je hier niet uit.
En verder gaat het AD op eigen houtje verder neuzelen over Al Qaeda en één of andere mullah.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Correct, Will McCants. Analist bij het instituut CNA.
Het AD claimt dus zelf niets.
Logisch, als de toon gezet is zoeken ze verbanden. Das de kerntaak van journalistiek.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
En verder gaat het AD op eigen houtje verder neuzelen over Al Qaeda en één of andere mullah.
Maar goed, compleet ander verhaal van maanden oud, feit blijft dat ook de normale media zo snel mogelijk hun sites gevuld moeten hebben met spul dat men wil lezen.
Beetje raar om als drugs en wapenhandelaar alle aandacht richting je te trekkenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:21 schreef lipjes het volgende:
15u17: Franstalige bronnen kleven een naam op de overleden dader: Nordine Amrani. Hij zou veroordeeld zijn voor handelen in drugs en wapens.
Er is nog 0,0 bewijs voor een relatie met 'die Pakistanen'quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:21 schreef 3-voud het volgende:
Is deze aanslag van die Pakistanen nu uit religieuze beweging gebeurt?
Ja dat is een hele troost iddquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:23 schreef MCH het volgende:
Ik dacht altijd dat Luik zo'n lelijke stad was maar het centrum ziet er best fraai (opgeknapt) uit.
Brugge, Gent en Leuven zijn mooi. Luik is de rioolput van België.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:19 schreef hamburgersmetkorting het volgende:
Luik is mooie stad man net als alle andere belgische steden, nederland is een grote vinxwijk
Brugge, en Gent zijn idd mooi. De rest weet ik niets van, geen uitspraak dus.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:24 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Brugge, Gent en Leuven zijn mooi. Luik is de rioolput van België.
Mja, je hoopt altijd dat er een reden voor is, maar soms slaan mensen gewoon door.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beetje raar om als drugs en wapenhandelaar alle aandacht richting je te trekken
Precies. Luik een mooie stad noemenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:24 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Brugge, Gent en Leuven zijn mooi. Luik is de rioolput van België.
Wie hebben ze dan opgepakt?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:19 schreef SunshineEva het volgende:
Volgens Demeyer zou de dode aanslagpleger alleen hebben gehandeld. Er zou dus geen sprake zijn van drie daders, zoals eerder werd beweerd. De dader zou op het publiek hebben geschoten alvorens zelf om te komen door een granaatexplosie, meldt de Luikse burgemeester tegenover La Meuse.
Een naam die zo uit een Suske en Wiske album kan komen.....quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:21 schreef lipjes het volgende:
15u17: Franstalige bronnen kleven een naam op de overleden dader: Nordine Amrani. Hij zou veroordeeld zijn voor handelen in drugs en wapens.
Je verwacht het niet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Een naam die zo uit een Suske en Wiske album kan komen.....
plunderaars misschien¿quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:32 schreef Hi_flyer het volgende:
Zouden er nu 'Belgische' jongeren vanavond gaan rellen omdat er een 'broeder' dood is?
Heb jij lopen rellen toen Breivik opgepakt werd?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:32 schreef Hi_flyer het volgende:
Zouden er nu 'Belgische' jongeren vanavond gaan rellen omdat er een 'broeder' dood is?
Of is de Bende van Nijverdal weer bezig?quote:
Suske en Wiske en de Armlastige Amrani.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:31 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Een naam die zo uit een Suske en Wiske album kan komen.....
Het was zo'n lieve jongen, deed nooit een vlieg kwaad.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:32 schreef Hi_flyer het volgende:
zit je nu te trollen of snapte je de grol niet?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Heb jij lopen rellen toen Breivik opgepakt werd?
Not sure if serious, maar waarschijnlijk duidt hij op het feit dat het geen Belgische naam isquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:34 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Suske en Wiske en de Armlastige Amrani.
Suske en Wiske en de Noodleidende Nordine.
???
Ik zie niet wat je bedoelt.
Lijkt me sterk. Komt nooit voor namelijk.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:32 schreef Hi_flyer het volgende:
Wait what? Bende van Nijverdal? wtf heb je het over?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:34 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Of is de Bende van Nijverdal weer bezig?
Ze zijn wel snel over de zeik, wat?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
zit je nu te trollen of snapte je de grol niet?
Ik begrijp dat je wil trollen maar hopelijk zie je ook zelf in hoe zeer je opmerking op de grens van randdebiliteit balanceert.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:32 schreef Hi_flyer het volgende:
Hier wordt dat weer ontkracht:quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:40 schreef Quisho het volgende:
Volgens twitter zaten ze in de rechtzaal en zijn eruit gebroken.
bron: http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20111213_122quote:De aanslag in Luik zou gepleegd zijn door één geïsoleerde dader. Dat vernam onze redactie uit goede bron. Er zou ook geen verband bestaan met een vermeende ontsnappingspoging uit het Luikse justitiepaleis waar op dit moment een banditismeproces doorgaat.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bende_van_Nijvelquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wait what? Bende van Nijverdal? wtf heb je het over?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Al een hoop sirenes gehoord hier in Maastrichtquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:38 schreef lipjes het volgende:
15:35
In het ziekenhuis van Maastricht zouden inmiddels vijf van de gewonden zijn ondergebracht.
Goed bezig daar
Nee, maar ik heb dan ook geen mediterraan temperament dat gepaard gaat met overdreven chauvinisme en groepsdwang.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:33 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Bende van Nijvelquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:36 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Wait what? Bende van Nijverdal? wtf heb je het over?
Hoho, dat heet multiculturele verrijkingquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb dan ook geen mediterraan temperament dat gepaard gaat met overdreven chauvinisme en groepsdwang.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:42 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Hoho, dat heet multiculturele verrijking
och.... http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2002/05_mei/17/binnenland/stenengooiers.xmlquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:42 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb dan ook geen mediterraan temperament dat gepaard gaat met overdreven chauvinisme en groepsdwang.
Dit is de bron:quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hier wordt dat weer ontkracht:
[..]
bron: http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20111213_122
Hij was ook nog auteur? WTF!quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:41 schreef lipjes het volgende:
De laatste geruchten: vier doden.
GasGrosjean Gaspard Grosjean
Bilan certifié: 4 morts, dont l'auteur Nordine Amrani (32), qui se serait donné la mort. #liege #lameuse
Is frans, zal vast de dader betekekenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Hij was ook nog auteur? WTF!
Zijn ze Hugo Claus al aan het schaduwen?
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bende_van_Nijvel
Nijvel en Nijverdal is toch een verschil?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:42 schreef yvonne het volgende:
[..]
Bende van Nijvel
Welke steen etc? ;o
Net als het AD: bezoekertjes trekken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:41 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hier wordt dat weer ontkracht:
[..]
bron: http://www.standaard.be/a(...)elid=DMF20111213_122
Is ook in het Engels. Zag net op CNN(daar is het ook al op) al iemand "author" gebruiken, wat volgens Google ook gewoon "dader" betekent.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:45 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is frans, zal vast de dader betekeken
ik ken auteur inderdaad ook als schrijver, maar mijn frans is niet zo lekker
zo`n gevoel had ik al, maar heb maar 2 jaar frans gehadquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:45 schreef Strani het volgende:
Auteur betekent inderdaad gewoon de dader in dit geval.
Oh nee, die is al 4 jaar doodquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Hij was ook nog auteur? WTF!
Zijn ze Hugo Claus al aan het schaduwen?
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20111213_176quote:Volgens het federaal crisiscentrum zou de aanslag in Luik slechts door één dader zijn gepleegd. Er zou geen verband zijn met een rechtszaak die aan de gang was in het gerechtshof. Het persagentschap Belga heeft een naam vrijgegeven, Nordine Amrani.
Volgens de procureur des konings van Luik, Danièle Reynders, zijn er nu twee doden geteld en 64 gewonden. Een van de doden is ook de dader. Belga vernam in gerechtelijke kringen dat er intussen sprake is van vier doden.
Belga, die een gerechtelijke bron citeert, verklaart dat de dader de 32-jarige Nordine Amrani is, die gekend is door de politie en het gerecht wegens verschillende feiten in verband met drugs en wapenbezit. De man heeft geen enkele link met terroristische organisaties.
Omstreeks 12u30 opende hij het vuurt op de Luikse Place Saint-Lambert. Iets later zou hij, in omstandigheden die nog niet helemaal duidelijk zijn, omgekomen zijn. Naar verluidt pleegde hij zelfmoord, nadat hij explosieven naar een bushalte had gegooid, en het magazijn van een kalasjnikov op de menigte had geleegd.
In september 2008 werd Amrani tot 58 maanden gevangenisstraf veroordeeld voor samenzwering. Hij had 9.500 wapenonderdelen en een tiental complete wapens in het bezit, alsook 2.800 cannabisplanten.
Het andere dodelijke slachtoffer zou een voorbijganger zijn die op de Place Saint-Lambert passeerde. Enkele gewonde slachtoffers zijn in kritieke toestand.
Volgens Reynders, zus van huidig minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR), is de situatie in het Luikse centrum weer onder controle sinds 15 uur. Ze benadrukt ook dat de feiten zich alleen op de Place Saint-Lambert hebben voorgedaan, en dat er in geen enkel ander deel van de stad schoten of aanslagen hebben plaatsgevonden. Om 16 uur volgt er een persconferentie.
In België hebben ze geen persvoorlichter dus laten ze familie van een minister maar het woord doen?quote:Volgens Reynders, zus van huidig minister van Buitenlandse Zaken Didier Reynders (MR), is de situatie in het Luikse centrum weer onder controle sinds 15 uur. Ze benadrukt ook dat de feiten zich alleen op de Place Saint-Lambert hebben voorgedaan, en dat er in geen enkel ander deel van de stad schoten of aanslagen hebben plaatsgevonden. Om 16 uur volgt er een persconferentie.
Dat is inderdaad eigenaardig, tenzij ze zelf ook een bepaalde functie heeft.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:50 schreef YazooW het volgende:
[..]
In België hebben ze geen persvoorlichter dus laten ze familie van een minister maar het woord doen?
Ach ja belgen, de VRT had als reporter terplaatse: Saskia de Schutter.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:44 schreef speknek het volgende:
Leuke naam heeft die burgemeester voor buitenlands nieuws. The mayor Demeyer, je zou bijna denken dat ie iemand heeft ingehuurd om internationaal nieuws te halen.
Ik zit nog steeds op mijn handen.......quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:48 schreef lipjes het volgende:
[..]
http://www.nieuwsblad.be/(...)leid=DMF20111213_176
Een klassiek voorbeeld van nepotismequote:Op dinsdag 13 december 2011 15:50 schreef YazooW het volgende:
[..]
In België hebben ze geen persvoorlichter dus laten ze familie van een minister maar het woord doen?
Ik vind het heel erg jammer voor al die goeie allochtonen. Als ik aan de laatste grote misdaden hier in België terugdenk denk ik aan Ronald Janssen, Kim de Gelder enz...quote:
Want?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:55 schreef Strani het volgende:
[..]
Jij bent met zo'n reactie precies het type waar alle niet-terroristische moslims zo bang voor zijn, en terecht.
VRT1quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:56 schreef naatje_1 het volgende:
Zometeen persconferentie, ergens te zien toevallig?
De laatste grote aanslagen in Europa zijn dacht ik vooral door autochtonen gepleegd. Degene die insinueert ben jij.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Want?
Ik schiet geen mensen kapot op een plein hoor.
Verder is de constatering dat het WEER een Marokkaan betreft een feitelijke, je mag je insinuaties derhalve gewoon voor je houden.
Regulier nieuws straks op RTL7, neem aan dat ze wel zullen overschakelen tussendoor.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:56 schreef naatje_1 het volgende:
Zometeen persconferentie, ergens te zien toevallig?
Madrid, Londen vergeten zeker??quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:57 schreef Strani het volgende:
[..]
De laatste grote aanslagen in Europa zijn dacht ik vooral door autochtonen gepleegd. Degene die insinueert ben jij.
Dat kan je ook niet als allochtonen kwalificeren in mijn ogen. Dat waren nu toevallig islamieten, maar in de eerste plaats moslim-fanatici die gewoon gebrainwasht zijn. Wat dan ook weer absoluut niks met de échte islam te maken heeft. Denk niet dat er veel mensen in het midden oosten achter die acties stonden.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Madrid, Londen vergeten zeker??
1 magazijn van een kalasjnikov in de menigte leeggeschoten las ik. Kan ook een gerucht zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:01 schreef Bastard het volgende:
Dus 1 dader die dood is, met 1 granaat en 64 gewonden.. en een paar doden, geen schoten verder gelost?
(moeilijk bij te houden)
Da's sowieso alweer een tijdje geleden en inderdaad, zoals Tony hierboven zegt, je kunt moeilijk 'WEER een Marrokaan' gaan roepen als het destijds om allesbehalve Marrokanen ging. En dat weet je zelf ook wel. Tenzij voor jou elke moslim een Marrokaan is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Madrid, Londen vergeten zeker??
quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:01 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Apeldoorn, Alphen en Noorwegen dan?
Ach man, er is jaren later zelfs nog een Marokkaan opgepakt in Marokko. Hypocriet gedoe weer,quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:01 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Dat kan je ook niet als allochtonen kwalificeren in mijn ogen. Dat waren nu toevallig islamieten, maar in de eerste plaats moslim-fanatici die gewoon gebrainwasht zijn. Wat dan ook weer absoluut niks met de échte islam te maken heeft. Denk niet dat er veel mensen in het midden oosten achter die acties stonden.
Het is de vraag in hoeverre moslim extremisten en hardcore drugs/wapenhandelaren iets met elkaar te maken hebben, behalve dat ze volgens een bepaalde definitie allochtoon zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:56 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Want?
Ik schiet geen mensen kapot op een plein hoor.
Verder is de constatering dat het WEER een Marokkaan betreft een feitelijke, je mag je insinuaties derhalve gewoon voor je houden.
Ik vrees dat dat gewoon een statistisch gegeven is helaas. Die gek die op die mensenmassa inreed bij jullie was toch ook zoiets.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Gezeik altijd over de afkomst/religie van de dader(s)
In de eerste instantie lijkt het me van belang om toekomstige acties als deze zoveel mogelijk te beperken?
Gezeik over de afkomst/religie doet me altijd denken aan Duitsland in de jaren "40-"45.
We zitten inderdaad zo'n beetje in dezelfde opbouw. Jammer dat nog heel veel mensen net zo beinvloedbaar zijn als in die tijd en alles geloven wat een man met een gek kapsel zegt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Gezeik altijd over de afkomst/religie van de dader(s)
In de eerste instantie lijkt het me van belang om toekomstige acties als deze zoveel mogelijk te beperken?
Gezeik over de afkomst/religie doet me altijd denken aan Duitsland in de jaren "40-"45.
Ik vond het al vreemd, zoveel gewonden..quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:02 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
1 magazijn van een kalasjnikov in de menigte leeggeschoten las ik. Kan ook een gerucht zijn.
Nee hoor, een blonde Hollander.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:04 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat gewoon een statistisch gegeven is helaas. Die gek die op die mensenmassa inreed bij jullie was toch ook zoiets.
Er zijn altijd organisaties die aanslagen opeisen, maar als ik het zo doorlees, heeft het niets met een of andere religieuze achtergrond te makenquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ach man, er is jaren later zelfs nog een Marokkaan opgepakt in Marokko. Hypocriet gedoe weer,
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-Madrid-gevat.dhtml
Dat een gestoorde eenling met schizofrene hersens dit doet is al erg genoeg, als religieuze motieven de oorsprong zijn is het nog veel verschrikkelijker.
Nu is het weer wachten welke Moslim-organisatie dit pareltje weer vol trotst komt opeisen
Weet ik, ik bedoelde dat dat niet te voorzien/voorkomen valt. Sommige mensen slaan ineens door, en de kans dat dat gebeurt is 1 op zoveel miljoen/miljard/whatever. In ieder geval, wat kan je eraan doen...quote:
Hoe graag sommigen het hier ook zouden willen, tot nog toe lijkt het een doorgedraaide wapen/drug handelaar te zijn zonder religieuze motiven.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:04 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ach man, er is jaren later zelfs nog een Marokkaan opgepakt in Marokko. Hypocriet gedoe weer,
http://www.hln.be/hln/nl/(...)n-Madrid-gevat.dhtml
Dat een gestoorde eenling met schizofrene hersens dit doet is al erg genoeg, als religieuze motieven de oorsprong zijn is het nog veel verschrikkelijker.
Nu is het weer wachten welke Moslim-organisatie dit pareltje weer vol trotst komt opeisen
Ah zo, ja precies.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:06 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Weet ik, ik bedoelde dat dat niet te voorzien/voorkomen valt. Sommige mensen slaan ineens door, en de kans dat dat gebeurt is 1 op zoveel miljoen/miljard/whatever. In ieder geval, wat kan je eraan doen...
Omdat het koren op de molen is voor partijen als de PVV. Die krijgen er morgen weer 3 zetels bij natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:04 schreef Strani het volgende:
[..]
We zitten inderdaad zo'n beetje in dezelfde opbouw. Jammer dat nog heel veel mensen net zo beinvloedbaar zijn als in die tijd en alles geloven wat een man met een gek kapsel zegt.
Ja, en de eerste vraag die wordt gesteld is wat zijn afkomst en geloof zijn.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:04 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik vrees dat dat gewoon een statistisch gegeven is helaas. Die gek die op die mensenmassa inreed bij jullie was toch ook zoiets.
Dat is een heel andere discussie.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:04 schreef Strani het volgende:
[..]
We zitten inderdaad zo'n beetje in dezelfde opbouw. Jammer dat nog heel veel mensen net zo beinvloedbaar zijn als in die tijd en alles geloven wat een man met een gek kapsel zegt.
Deze regering lijkt met allerlei privacybeperkende maatregelen te proberen elke verdachte persoon/groepering zoveel mogelijk door te lichten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:06 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Weet ik, ik bedoelde dat dat niet te voorzien/voorkomen valt. Sommige mensen slaan ineens door, en de kans dat dat gebeurt is 1 op zoveel miljoen/miljard/whatever. In ieder geval, wat kan je eraan doen...
Doordat Wilders precies verteld wat men wil horen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:07 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Omdat het koren op de molen is voor partijen als de PVV. Die krijgen er morgen weer 3 zetels bij natuurlijk.
Er staat op de site van het AD dat het mogelijk zou gaan om een veroordeling wegens eerwraak.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:07 schreef t-8one het volgende:
[..]
Hoe graag sommigen het hier ook zouden willen, tot nog toe lijkt het een doorgedraaide wapen/drug handelaar te zijn zonder religieuze motiven.
Speculeren zijn we ook goed in met z'n allenquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Er staat op de site van het AD dat het mogelijk zou gaan om een veroordeling wegens eerwraak.
quote:Granaten onder lichaam dader
Het centrum van Luik is gedeeltelijk ontruimd. Bewoners krijgen de raad binnen te blijven. Er zou nog altijd geschoten worden in de stad , melden sommige bronnen. Onder het lichaam van de overleden dader zouden nog granaten liggen.
Het lijkt erop dat het die kant op gaat. Hij vertoefde zich in het gerechtsgebouw en op andere wijze kwam die ook ter sprake.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Er staat op de site van het AD dat het mogelijk zou gaan om een veroordeling wegens eerwraak.
In welke zin? De grootste gevaren voor de privacy vind ik de commerciële bedrijven; internetgebruik (oké belgacom is staatsbedrijf); elektriciteitsgebruik; financiële transacties; aankopen; iPhones met GPS etc.; alles valt te loggen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ja, en de eerste vraag die wordt gesteld is wat zijn afkomst en geloof zijn.
[..]
Dat is een heel andere discussie.
[..]
Deze regering lijkt met allerlei privacybeperkende maatregelen te proberen elke verdachte persoon/groepering zoveel mogelijk door te lichten.
Wat wel heel erg voorbarig was/is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:08 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dit lijkt me een goede kans te maken.quote:dinsdag 13 december 2011 15:54
In de Belgische stad Luik zijn vier doden gevallen en zeker 64 mensen gewond geraakt bij een aanslag met handgranaten. De dader, Nourdine Amrani, is overleden. Hij was een bekende van de politie.
Een man zou granaten naar mensen hebben gegooid (printscreen De Standaard)
Dat meldt de Belgische krant Le Soir. Er waren vier zware explosies en daarna volgden geweerschoten. Om 14.35 uur werd er nog steeds geschoten. Rond 15.30 uur kreeg de politie weer controle over de straten van Luik.
De politie sprak aanvankelijk over drie daders, maar volgens de burgemeester van Luik gaat het om een man die alleen heeft gehandeld. Het incident heeft niets te maken met een lopende rechtszaak of terrorisme, meldt het crisiscentrum in Luik.
Idd. Rond Noorwegen werd meteen islamterreur geroepen terwijl het een blonde gek was.. Eerst maar de juiste informatie afwachten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:09 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Speculeren zijn we ook goed in met z'n allen
Wacht de officiële verklaringen en feiten eens af, daar haal je veel meer JUISTE informatie uit.
oeps.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:13 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
De nabestaanden zijn niet dood hoor
Klopt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:11 schreef Strani het volgende:
Kijk, al zou het gaan om iemand die in naam van Allah zo veel mogelijk heidenen wil doden, zelfs dán is het niet zo dat alle moslims dagelijks bezig zijn met het voorbereiden van aanslagen.
Dat ik zeg dat het onder moslims net wat vaker voorkomt ís de realiteit. Het is juist nonsens om te beweren dat zo'n beetje elke moslim een potentiële terrorist is, iets wat helaas maar al te veel mensen willen geloven.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als je dan al het nieuws optelt van moslims die zich misdragen, danwel zich wenden tot misdrijven/mishandelingen, ontstaat er een enorme rode draad.
Alleen is het not-done dit te benoemen. Die multicul moet en zal onze strot door. Ook hier op Fok. Dus hulp komt eerder jouw kant op dan de mensen die de realiteit hier benoemen.
Dit.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Dat ik zeg dat het onder moslims net wat vaker voorkomt ís de realiteit. Het is juist nonsens om te beweren dat zo'n beetje elke moslim een potentiële terrorist is, iets wat helaas maar al te veel mensen willen geloven.
Is dat op "één"?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:15 schreef naatje_1 het volgende:
Over een kwartier zendt de VRT opnieuw een extra journaal uit.
by NU.nl 4:15 PM
quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Klopt.
Maar als je dan al het nieuws optelt van moslims die zich misdragen, danwel zich wenden tot misdrijven/mishandelingen, ontstaat er een enorme rode draad.
Alleen is het not-done dit te benoemen. Die multicul moet en zal onze strot door. Ook hier op Fok. Dus hulp komt eerder jouw kant op dan de mensen die de realiteit hier benoemen.
Vlaamse Radio- en Televisieomroep, omvat o.a. Eén, Canvas en Ketnet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:19 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Is dat op "één"?
Kan alleen "één" en Ketnet ontvangen.
Ahh okéquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:19 schreef naatje_1 het volgende:
[..]
Vlaamse Radio- en Televisieomroep, omvat o.a. Eén, Canvas en Ketnet.
Welkom op FOK!quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
Gelijk een rassen/geloof discussie... triest.
Kennelijk zijn rassen en geloof belangrijker dan de gebeurtenis zelf?
De bekende 50-1 regel.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:19 schreef Killaht het volgende:
[..]Natuurlijk..
Marokkanen zijn sensatie nieuws nu, ja dus als een marokkaan een scheet laat dan staat het in het nieuws, daarom maakt jouw perceptie hiervan dat het vaker voorkomt. Je kunt er niks aan doen komt door de media.
Velen dachten bijvoorbeeld dat homo's voornamelijk door marokkanen werden lastiggevallen in NL. Wat blijkt, nee uit onderzoek blijkt juist normale Hollandse buren homo's terroriseren. Maarja dat klinkt niet lekker in het nieuws natuurlijk.
niet belangrijker, maar wel de aanleiding van de gebeurtenis. Derhalve discussie waardigquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
Sommige mensen roepen hier dingen en gaan er pas over nadenken als ze er op aangesproken worden. Ach wie weet leren ze er nog eens wat van. Niet teveel van aantrekken...quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
Laat die statistieken eens van je zien van een onafhankelijke partij. Dan praten we verder.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:22 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De bekende 50-1 regel.
50 incidenten. 1 van de andere kant: zie je wel, hunnie ook.
En zo wordt alle glad getrokken.
Veel mensen hebben een eigen agenda en hopen die met deze gebeurtenissen weer lekker kracht te kunnen bijzetten. Dat ze daarbij feiten en geruchten niet uit elkaar kunnen houden of zelfs de boel lopen te verdraaien is onderdeel van hun 'natuur.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |