Laatste Updatesquote:In Luik zijn vanmiddag granaten gegooid naar een bushokje op het Place Saint Lambert. Daarbij zijn twee doden gevallen. Er zijn ook tientallen gewonden. Het medisch rampenplan is afgekondigd. De aanleiding van het drama zou een ontsnappingspoging van gevangenen uit het Justitiepaleis geweest zijn. Eén dader is overleden. Nadien werden nog schoten gehoord in de stad. We volgen de situatie op de voet.
LiveVideoquote:Aanslag in verband gebracht met eerwraak zaak
De aanslag vanmiddag in Luik zou verband kunnen houden met de veroordeling van een Pakistaanse familie, gisteren voor de Belgische rechtbank. Het gaat om de rechtszaak over de moord op Sadia Sheikh. Het Pakistaanse meisje werd op 22 oktober 2007 in Lodelinsart door haar broer doodgeschoten.
De opdracht voor de moord kwam van de familie van het toen 20-jarige meisje. Sadia woonde tegen de wens van haar familie, en tegen de regels van hun geloof, samen met een Belg. Zij weigerde te trouwen met een neef uit Pakistan, zo meldt het Belgische Nieuwsblad op zijn website.
Opdrachtgever
Vader had zijn zoon Mudusar opdracht gegeven het meisje om te brengen. Mudusar werd veroordeeld tot 15 jaar gevangenisstraf. Vader Mahmood Tariq kreeg 25 jaar. De moeder van het meisje kreeg 20 jaar en ook het jongere zusje van het slachtoffer Sariya kreeg vijf jaar gevangenisstraf.
De uitspraak werd pas gisteravond laat bekend, omdat de rechtbank moest worden geevacueerd na dreigtelefoontjes waarin werd gewaarschuwd voor aanslagen op het Justitiepaleis in Brussel en het gerechtsgebouw in Charleroi.
De pleger van het telefoontje zou zich bekend hebben gemaakt als lid van een Pakistaanse organisatie. Gisteren bleek het loos alarm. Gedacht wordt dat de leden van die organisatie zich mogelijk vandaag in Luik hebben gewraakt.
Tijdens de aanslagen in Noorwegen riepen die ook dat het moslims zouden zijnquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sow, wat een krankzinnig vooroordeel. Je kunt Henk en Ingrid nog wat leren.
Thanks, deze is niet geblockt!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:54 schreef Cousin_Eddy het volgende:
http://www.deredactie.be/(...)livestream/1.1164044
Publieke omroep he, Hier in Nederland waren ze toen met die schietpartij in Alphen a/d Rijn ook zo snel.quote:
overhaast een nieuwsuitzending erdoorheen pleuren heb je ook niets aanquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Serie was nog niet afgelopen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Belgenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Heb ik op geklikt. Alleen nummering vergeten...quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Frutsel het volgende:
@Prof_Hoax
Volgende keer kan je bij je laatste post onderin op "open nieuw deel" klikken... wordt hij gelijk in een reeks gezet en krijg je ook de hele OP in je nieuwe topicScheelt je wat werk
![]()
Thx voor het overnemen van de OP
Plus dat iedereen uit deel 1 automatisch deel 2 ook in de myat heeft staan.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Frutsel het volgende:
@Prof_Hoax
Volgende keer kan je bij je laatste post onderin op "open nieuw deel" klikken... wordt hij gelijk in een reeks gezet en krijg je ook de hele OP in je nieuwe topicScheelt je wat werk
![]()
Thx voor het overnemen van de OP
Als je alleen tv keek wist je tot nu toe nog helemaal niet dat er iets was gebeurdquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
overhaast een nieuwsuitzending erdoorheen pleuren heb je ook niets aan
Buren zal wel te vervallen komenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat heeft dat met het AD te maken?quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tijdens de aanslagen in Noorwegen riepen die ook dat het moslims zouden zijn
of je het nu meteen of 10 minuten later hoort (of een uur van mijn part) boeit niets als ze in de tussentijd toch niets boeiends te melsen hebbenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je alleen tv keek wist je tot nu toe nog helemaal niet dat er iets was gebeurd
Dat riep het AD ookquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat heeft dat met het AD te maken?
Dan kan je net zo goed het morgen in de ochtend uitzendenquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:58 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
of je het nu meteen of 10 minuten later hoort (of een uur van mijn part) boeit niets als ze in de tussentijd toch niets boeiends te melsen hebben
Ik heb op nieuw deel openen geklikt. het meot eerst gereekst worden door een admin geloof ik voordat hij in je myAt komt, ik weet het niet zeker hoor.quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Plus dat iedereen uit deel 1 automatisch deel 2 ook in de myat heeft staan.
TVP.
quote:Er zouden vijf zwaargewonden zijn, volgens de laatste berichten. Dat betekent dus twee doden (een van de daders en een jongeman) en vijf zwaargewonden (onder wie een tweejarig meisje). Meer weten we nog niet over de identiteit van de slachtoffers.
gewoon op de normale journaaltijdstippen is idd voldoendequote:Op dinsdag 13 december 2011 14:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dan kan je net zo goed het morgen in de ochtend uitzenden
Ah beturr!quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:56 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Heb ik op geklikt. Alleen nummering vergeten...
Dat ookquote:Op dinsdag 13 december 2011 14:57 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Plus dat iedereen uit deel 1 automatisch deel 2 ook in de myat heeft staan.
TVP.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef fratsman het volgende:
Verslaggeefster Saskia de Schutter ?
één dader is al bekend?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef fratsman het volgende:
Het worden er steeds meerquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
14u56: De procureur in Luik meldt dat er zeker 47 gewonden zijn, minstens 7 mensen zijn zwaargewond.
25 gewonden volgens éénquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
14u56: De procureur in Luik meldt dat er zeker 47 gewonden zijn, minstens 7 mensen zijn zwaargewond.
Op één zeggen ze nog 25quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
Bron?quote:
quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
Daar komen de schutters, daar komen ze aan....quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef fratsman het volgende:
Hm, als het zo doorgaat zijn het er op een gegeven moment wel 100.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef Frutsel het volgende:
HLN:
Hilarisch inderdaad.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:01 schreef fratsman het volgende:
Dat is altijd, eerste paar uur alles met korreltje zout nemen, anders moet je je woorden weer terug nemen. Aantallen vooral, wordt altijd nog bijgesteld.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Hm, als het zo doorgaat zijn het er op een gegeven moment wel 100.
Zometeen Il commissario Montalbanoquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:05 schreef CherryLips het volgende:
En belgië gaat weer gewoon verder met de programmering.
Wij doen zelfs met Nederland 1 een megauitzending om dood kadhaffiquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:05 schreef CherryLips het volgende:
quote:Drie slachtoffers van de aanslag in Luik zijn in het Academisch Ziekenhuis Maastricht aangekomen. Hoofd Harry Coenen van de meldkamer ambulancezorg van de GGD Zuid Limburg kan niet vertellen welke nationaliteit de gewonden hebben. Ook weet hij niet hoe ze eraan toe zijn. Duidelijk is wel dat de drie onder meer scherfverwondingen hebben. (ANP)
Nederland 1 geeft ook geen flikker hier om. Paar minuten zendtijd klaarquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wij doen zelfs met Nederland 1 een megauitzending om dood kadhaffi
gohquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:07 schreef vincerusso het volgende:
Vlamingen hebben het ook niet zo op Walen he
rick van de westelakenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nederland 1 geeft ook geen flikker hier om. Paar minuten zendtijd klaar
En terecht, constant beelden daar vandaan waar niets meer gebeurt is ook niet interessant. Kan Nederland nog wat van leren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:05 schreef CherryLips het volgende:
paar minutenquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:07 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
rick van de westelaken
Zometeen extra #NOS Journaal op Nederland 1 met updatyes uit #Luik
Daarom ben jij ook geen politieagentquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:08 schreef TwenteFC het volgende:
Dit soort gasten wil je toch niet levend aanhouden? Ik zou me als politie agent niet in kunnen houden.
Tsja als er geen nieuws te melden is. Wij zijn gewend aan marathon uitzendingen waarin 60 minuten lang geen enkel nieuw feit officieel wordt bevestigd en ondertussen één of andere expert wordt opgetrommeld terwijl er druk wordt gezocht naar nieuwe beelden van 8 seconden die verder niks toevoegen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:05 schreef CherryLips het volgende:
Maar goed ook ja, ik weet dat het niet netjes is om ze dood te schieten en ook niet handig.. maar uit emotie zou ik niet lang twijfelen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:08 schreef arucard het volgende:
[..]
Daarom ben jij ook geen politieagent
Begin maar bij de Twente supporters die vuurwerk naar het Utrecht vak hebben gegooidquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:08 schreef TwenteFC het volgende:
Dit soort gasten wil je toch niet levend aanhouden? Ik zou me als politie agent niet in kunnen houden.
Dat is toch heel wat anders dan met granaten gooien, vind het al heel wat dat jij zo'n link legt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Begin maar bij de Twente supporters die vuurwerk naar het Utrecht vak hebben gegooid. En daarna de relschoppers van Utrecht in de gracht.
Je lijkt wel een wijfquote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Maar goed ook ja, ik weet dat het niet netjes is om ze dood te schieten en ook niet handig.. maar uit emotie zou ik niet lang twijfelen.
Vuurwerk is niet dodelijk?quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Dat is toch heel wat anders dan met granaten gooien, vind het al heel wat dat jij zo'n link legt.
Ja, misschien in shock ofzo anders lijkt mij dat je niet zo rustig meldt dat je zoon misschien blind is.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef fratsman het volgende:
Tjonge wat blijft die man er rustig onder.
Ik mis nog steeds een bron...quote:Op dinsdag 13 december 2011 14:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Tijdens de aanslagen in Noorwegen riepen die ook dat het moslims zouden zijn
Flikker toch op kneus, ga lekker zelf zoeken. Ik heb wel wat beters te doen dan voor jou iets te gaan uitzoekenquote:
Met als dieptepunt Mart Smeets en de situatie bij Ajax.quote:Op dinsdag 13 december 2011 15:09 schreef icebliss het volgende:
Tsja als er geen nieuws te melden is. Wij zijn gewend aan marathon uitzendingen waarin 60 minuten lang geen enkel nieuw feit officieel wordt bevestigd en ondertussen één of andere expert wordt opgetrommeld terwijl er druk wordt gezocht naar nieuwe beelden van 8 seconden die verder niks toevoegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |