abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:23:52 #154
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_105555720
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:04 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
ik lach me slap, heb 40k+ inkomen, een appartement van 150k en zo'n 50k spaargeld, mij kan niets gebeuren :)
Een appartement van 150K... waar the fuck woon je? Ik heb een normale woning voor 146K...
  dinsdag 13 december 2011 @ 22:37:49 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_105556618
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:31 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Waarom loopt de woningmarkt dan nog verder vast?

Waarom de woningmarkt gaat vastlopen?

Waarom zou je in vredesnaam je huis gaan verkopen met een enorm verlies? De complete huizenmarkt loopt gewoon compleet vast omdat niemand van plan is zijn huis te gaan verkopen.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:01:45 #156
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_105560446
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Waarom de woningmarkt gaat vastlopen?

Waarom zou je in vredesnaam je huis gaan verkopen met een enorm verlies? De complete huizenmarkt loopt gewoon compleet vast omdat niemand van plan is zijn huis te gaan verkopen.
omdat iedereen wacht op de beslissing omtrent de HRA
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 14 december 2011 @ 00:06:15 #157
62913 Blik
The one and Only!
pi_105560600
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

omdat iedereen wacht op de beslissing omtrent de HRA
Dat de woningmarkt nu vastloopt heeft met een heleboel andere factoren te maken
  woensdag 14 december 2011 @ 00:34:23 #158
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_105561324
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een appartement van 150K... waar the fuck woon je? Ik heb een normale woning voor 146K...
In oost drente?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_105561555
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:07 schreef Blik het volgende:

[..]

Geloof me, als heel sociaal wonend Nederland opeens 600 euro per maand meer huur moet betalen gaan er heel wat huishoudens failliet.
Grapjas.... zelfs als ik een hypotheek om mijn huurwoning zou nemen tegen 10% en geen HRA zou krijgen kreeg ik nog niet zo'n huurverhoging :7
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_105561616
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:27 schreef Spanky78 het volgende:
Er verdampt dan een enorme hoeveelheid geld, net zoiets als nu op de beurs is gebeurd en met obligaties.
Dat geld verdampt niet omdat je schuld niet 'verdampt', het geld is nog steeds in omloop maar in bezit van een ander. Juist door af te betalen verdwijnt geld uit roulatie.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  woensdag 14 december 2011 @ 00:46:54 #161
45206 Pietverdriet
pi_105561621
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Grapjas.... zelfs als ik een hypotheek om mijn huurwoning zou nemen tegen 10% en geen HRA zou krijgen kreeg ik nog niet zo'n huurverhoging :7
Jij bent dus zo een scheefhuurder
  woensdag 14 december 2011 @ 00:47:18 #162
45206 Pietverdriet
pi_105561634
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:46 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Dat geld verdampt niet omdat je schuld niet 'verdampt', het geld is nog steeds in omloop maar in bezit van een ander. Juist door af te betalen verdwijnt geld uit roulatie.
:D :D :D :D :D :D
pi_105561657
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:50 schreef Erik079 het volgende:
Ik denk dat alle mensen die hier zeggen dat de HRA afgeschaft moet worden geen eigen huis bezitten. Er zijn heel veel mensen en gezinnen waarbij de HRA noodzakelijk is om normaal rond te kunnen komen, de school van de kinderen te betalen etc. Nu kun je zeggen dat dit dom is en daar niet van mag profiteren. Ik vind het onzin. Deze regel is er nu eenmaal en en iedereen kan er voor kiezen om hier ook van te profiteren. Wanneer je dit laat verdwijnen zullen er veel mensen gedwongen zijn hun huizen te verkopen. Deze worden niet meer verkocht omdat mensen door de verdwenen HRA het huis niet kunnen betalen. ook zal de koopkracht van veel mensen dalen en zelfs verdwijnen. Hierdoor zal de recessie alleen maar erger worden.

Mensen die niet willen betalen voor zorg omdat ze gezond zijn is allemaal wel leuk en aardig, maar dan moet je straks niet huiliehuilie doen als jeje ziekenhuis rekening niet kan betalen wanneer je wat overkomt.

Het gezeik over betalen aan mensen die kinderen hebben is ook overtrokken. Wie denk je wie straks jou zorg etc moet betalen als je achter je rollator staat of in je rolstoel zit? De kinderen die er nu geboren worden zijn investeringen in de toekomst, en ja ook die van jullie...

Dus de plannen die nu op de agenda van de politiek staan zal iedereen slechter van worden. Niet alleen de mensen die wel kunnen profiteren van HRA.

Laat de overheid eens kijken naar ontwikkelingshulp en subsidies naar europa. Miljoenen al dan niet miljarden die ieder jaar verdwijnen naar dingen waar wij als inwoners geen ene reed aan hebben. Laten we eerst de mensen in ons eigen land helpen, en als er wat over blijft de rest van de wereld;.
Vooral overal van blijven profiteren en je medemens ervoor op laten draaien, goed bezig :7
pi_105561716
quote:
3s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:14 schreef ACT-F het volgende:
De HRA kun je niet zomaar afschaffen, anders dondert de hele economie in elkaar.
Er zijn genoeg alternatieven die ervoor zorgen dat de economie gewoon blijft draaien, b.v. de IB verlagen. Uiteraard gaan scheefleners meer betalen maar de koopkracht die anderen erbij krijgen komt gewoon weer in de economie terecht. Een veel eerlijker verdeling van de lasten imo.
  woensdag 14 december 2011 @ 00:51:33 #165
45206 Pietverdriet
pi_105561741
quote:
13s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:48 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vooral overal van blijven profiteren en je medemens ervoor op laten draaien, goed bezig :7
Jij wilt toch de mensen die HRA hebben laten op draaien voor het gat in de hand van de overheid?
pi_105561775
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:36 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

En hoe denk je het verlies op die eerste woning te bekostigen? Als je eerste appartementje 150k kostte en 30 procent van zijn waarde verliest, mag je bij verkoop even 55k bijleggen.... Dat is bijna 10 jaar lang maandelijks 500 euro en dat is onmogelijk op te brengen.
Had je over na moeten denken toen je je tot aan je oogballen toe liet financieren door de banksters :7

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, zo simpel is het.
pi_105561807
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij wilt toch de mensen die HRA hebben laten op draaien voor het gat in de hand van de overheid?
Nee... ik wil dat mensen die HRA krijgen hun eigen schuldenlast gaan betalen. Waarom word ik gedwongen daar aan mee te betalen? Waarom willen de scheefleners dat mensen die niet gebruik maken van de aftrek mee betalen aan hun riante leningen? Het is gewoon asociaal.
pi_105561850
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D :D :D :D :D :D
Tja.. zo simpel is het.
pi_105561860
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Mijn god... :')
OMG 8)7
pi_105561879
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij bent dus zo een scheefhuurder
Ja... volgens sommige uitvreters heet dat zo :Y
  woensdag 14 december 2011 @ 00:56:59 #172
45206 Pietverdriet
pi_105561880
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Tja.. zo simpel is het.
Nee, zo simpel ben jij
pi_105561897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee... ik wil dat mensen die HRA krijgen hun eigen schuldenlast gaan betalen. Waarom word ik gedwongen daar aan mee te betalen? Waarom willen de scheefleners dat mensen die niet gebruik maken van de aftrek mee betalen aan hun riante leningen? Het is gewoon asociaal.
Waarom word ik gedwongen als eigenaar mee te betalen aan de huursubsidie en zie ik je nog eens een kerer wat voor subsidies.
pi_105561903
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, zo simpel ben jij
Bewijs mij dan eens dat het niet zo is? Dat girale geld wat je betaald hebt staat gewoon ergens op een rekening hoor!
  woensdag 14 december 2011 @ 00:58:41 #175
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_105561932
Nu worden de handjes nog losser in het Gooi :D
Of zoals Jort Kelder al zei veel mensen in het Gooi moeten aan het einde van de maand een keus maken :?
Betaal ik de alimentatie of de hypotheekrente :D
pi_105561937
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Waarom word ik gedwongen als eigenaar mee te betalen aan de huursubsidie en zie ik je nog eens een kerer wat voor subsidies.
Ik heb je al uitgelegd dat jij dat niet betaald aangezien je te weinig belasting betaald. Je denkt dat je het betaald maar dat is niet zo. Pas als je stopt met het lurken van HRA heb je recht van spreken :W
pi_105561972
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb je al uitgelegd dat jij dat niet betaald aangezien je te weinig belasting betaald. Je denkt dat je het betaald maar dat is niet zo. Pas als je stopt met het lurken van HRA heb je recht van spreken :W
Laat maar... :')
pi_105561976
quote:
6s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:58 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nu worden de handjes nog losser in het Gooi :D
Of zoals Jort Kelder al zei veel mensen in het Gooi moeten aan het einde van de maand een keus maken :?
Betaal ik de alimentatie of de hypotheekrente :D
Ze betalen het liefst hun geliefde banksters... de ex kan de pot op ;)
pi_105561986
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Laat maar... :')
Tja...
pi_105562068
Om te beginnen aftrek naar maximaal 30%, daarna elk jaar paar procent eraf.
Simpel en doeltreffend.
  woensdag 14 december 2011 @ 01:04:39 #182
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_105562115
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Simpel en doeltreffend.
gewoon de bijtelling verhogen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_105562136
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:01 schreef AchJa het volgende:

[..]

Weinig uitleg van jouw kant, alleen maar boe fucking whoe HRA.
Ik heb je de nodige argumenten voor gehouden alleen is een discussie voeren met jou onmogelijk :)
pi_105562202
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:04 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

gewoon de bijtelling verhogen
Da's minder handig.
Als prijzen dalen gaat ook bijtelling naar beneden.
pi_105562206
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:02 schreef Piet_Piraat het volgende:
Simpel en doeltreffend.
Waarom niet afschaffen? Ik vind een stapsgewijze afbouw niet progressief genoeg. We blijven dan nog jaren kwakkelen met een relikwie uit de middeleeuwen. Omdat politici het niet kunnen uitleggen aan de bevolking? Omdat ze jarenlang gehersenspoeld zijn?
pi_105562228
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:07 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Da's minder handig.
Als prijzen dalen gaat ook bijtelling naar beneden.
Dat kunnen we compenseren door de bijtellingen verder te verhogen zodat ze de waardedaling volgen. Vandaar... beter afschaffen in ruil voor een IB verlaging. Simpel en efficient.
pi_105562358
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Waarom niet afschaffen? Ik vind een stapsgewijze afbouw niet progressief genoeg. We blijven dan nog jaren kwakkelen met een relikwie uit de middeleeuwen. Omdat politici het niet kunnen uitleggen aan de bevolking? Omdat ze jarenlang gehersenspoeld zijn?
Wat jij vindt is niet belangrijk, zonder draagkracht onder het kiesvee krijg je afschaffing ineens niet voor elkaar.
pi_105562546
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik heb mijn aflossingsvrije deel zelf bij elkaar gespaard en staat 10 jaar vast op een deposito met rentestand uit 2008, met maximale aftrek, en hoor al jaren de engelen zingen.

IB korting natuurlijk alleen voor de HRA lurkers, de rest hoeft nergens voor gecompenseerd te worden.

O ja, vergeet je wekker niet te zetten.
Karper diem, vis van de dag
  woensdag 14 december 2011 @ 02:53:57 #189
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_105564061
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:50 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Er zijn genoeg alternatieven die ervoor zorgen dat de economie gewoon blijft draaien, b.v. de IB verlagen. Uiteraard gaan scheefleners meer betalen maar de koopkracht die anderen erbij krijgen komt gewoon weer in de economie terecht. Een veel eerlijker verdeling van de lasten imo.
Koopkrachtdaling is niet de reden dat de economie in elkaar dondert, maar het abrupte dalen van de grond- c.q. huizenprijzen. Het vermogen van de banken is voor een belangrijk deel erop gebaseerd. Banken krijgen solvabiliteitsproblemen met de kans dat ze over de kop gaan. Als teveel banken tegelijk failliet gaan dan wordt de spaargarantie van de overheid onbetaalbaar, waardoor men vaarwel kan zeggen tegen het spaargeld. Moeten spaarzame mensen gestraft worden voor een draconische afschaffing van de HRA?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_105564079
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 02:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Koopkrachtdaling is niet de reden dat de economie in elkaar dondert, maar het abrupte dalen van de grond- c.q. huizenprijzen. Het vermogen van de banken is voor een belangrijk deel erop gebaseerd. Banken krijgen solvabiliteitsproblemen met de kans dat ze over de kop gaan. Als teveel banken tegelijk failliet gaan dan wordt de spaargarantie van de overheid onbetaalbaar, waardoor men vaarwel kan zeggen tegen het spaargeld. Moeten spaarzame mensen gestraft worden voor een draconische afschaffing van de HRA?
Dat is de praktijk dus eerst aftoppen en daarna rustig afbouwen.
pi_105564915
quote:
2s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:13 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat jij vindt is niet belangrijk, zonder draagkracht onder het kiesvee krijg je afschaffing ineens niet voor elkaar.
Dan gaat men het geld alsnog via andere wegen binnenhalen. Als burgers verstandig zijn kijken ze meteen mee hoe we de zaken transparanter en eerlijker gaan maken. Doen we dit niet dan verdienen we ook niet beter met zijn allen w/
pi_105564939
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 01:21 schreef dl3b het volgende:

Ik heb mijn aflossingsvrije deel zelf bij elkaar gespaard en staat 10 jaar vast op een deposito met rentestand uit 2008, met maximale aftrek, en hoor al jaren de engelen zingen.
Niet vergeten de VB te betalen, volgens sommigen de voornaamste reden om vooral niet te gaan sparen.

quote:
IB korting natuurlijk alleen voor de HRA lurkers, de rest hoeft nergens voor gecompenseerd te worden.
Als ze genoeg eigen vermogen hebben vind ik lenen zelfs verwerpelijk, maar ik ben nu eenmaal een slechte piraat.

quote:
O ja, vergeet je wekker niet te zetten.
I never sleep :z
pi_105564973
quote:
3s.gif Op woensdag 14 december 2011 02:53 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Als het enkel om de spaardeposito's van de spaarders gaat mogen ze van mij die banken heel snel failliet laten gaan. Zou veel vaker moeten gebeuren om de 'moral hazard' te vermijden, juist in een systeem waar banksters politici en burgers laten geloven dat ze TBTF zijn, krijgen we te maken met de situatie dat de banksters niet bestraft worden voor hun slechte beleid. Onacceptabel imo.

Spaarzame mensen worden juist in dit systeem op alle mogelijke manieren genaaid. De rente is extreem laag om de schuldenzeepbel in stand te houden, de overheid stimuleert het aangaan van schulden met riante rentevergoedingen en bestraft spaarders door een hoge vermogensrendement (nota bene een fictief rendement!) heffing op te voeren. Hoge inflatie als gevolg van goedkoop geld doet de rest.

Als je wilt dat je spaargeld weer wat gaat betekenen moeten er juist een paar grote banken omvallen, de deflatiegolf die dan volgt maakt weer een beetje goed van datgene wat spaarders al jaren is ontnomen.
  woensdag 14 december 2011 @ 07:43:36 #194
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_105565055
Wát een onzin zeg.

Jij gelooft serieus dat spaarders er profijt van hebben als banken omvallen?

Sjezus, jij spoort echt niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 00:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
Had je over na moeten denken toen je je tot aan je oogballen toe liet financieren door de banksters :7

Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten, zo simpel is het.
In zekere zin heb je gelijk, en dan bedoel ik in díe zin, dat als je onverantwoorde leenrisico's neemt, je ook niet moet jammeren als je dáárdoor in de problemen komt.
Echter, als je even simpel redeneert kun je zien dat een heleboel gezinnen helemaal niet de liquide middelen hebben om een restschuld bij verkoop op te brengen.

Gemiddelde huizenprijs in Nederland: ca. 220.000 euro.
Benodigde financiering (kk meegefinancierd): ca. 237.000 euro.
Huizenprijsdaling in de laatste 5 jaar: ca. 2% (grof geschat).
Waarde bij verkoop nu, gebaseerd op prijsdaling: ca. 215.000 euro.
Gemiddelde restschuld: 22.000 euro.

Gemiddelde spaarsaldo van een Nederlands 'modaal' gezin: ca. 10.000 euro.

Ergo, zéker de modale gezinnen, die in de problemen zullen komen met hun maandelijke verplichtingen als de HRA te drastisch wordt aangepakt, hebben geen enkele mogelijkheid om hun huis te verkopen om schuldenvrij te raken.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_105565119
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 07:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

Als je wilt dat je spaargeld weer wat gaat betekenen moeten er juist een paar grote banken omvallen, de deflatiegolf die dan volgt maakt weer een beetje goed van datgene wat spaarders al jaren is ontnomen.
Ja laten we de ING omvallen!
Kunnen we fijn bij Griekenland aansluiten :')

Echt mens, wat een hoop stront komt er uit jouw toetsenbord.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_105565347
Mensen die nog niet weten dat ComplexConjugate een troll is :') .
pi_105565547
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 22:23 schreef AchJa het volgende:

[..]

in een mooie stad. het is niet groot, maar groot genoeg voor onze wensen voor nu. Op den duur willen we wel graag een huis met tuin, maar dat komt wel. Ik vind het in ieder geval een fijne gedachte dat ik wel die bewegingsruimte heb, omdat ik verstandig was terughoudend te zijn in de financiering, ondanks dat ik van alle kanten voor gek werd verklaard dat ik er niet meer uit haalde :')
  woensdag 14 december 2011 @ 09:00:23 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_105565864
ComplexConjugate begrijpt niet dat er heel erg veel overeenkomsten zijn tussen de HRA en sociale woningbouw/huurtoeslag. Beiden worden enorm gesubsidieerd
  woensdag 14 december 2011 @ 09:00:52 #199
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105565870
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:27 schreef Spanky78 het volgende:
Er verdampt dan een enorme hoeveelheid geld, net zoiets als nu op de beurs is gebeurd en met obligaties.
Geld "verdampt" niet, alleen geld wat nooit heeft bestaan kan verdwijnen als mensen er achterkomen dat het nooit bestond... Papieren verliezen dus, net zoals papieren winsten. En bij mensen die gokten op winst vind ik het helemaal niet erg als ze die gok verliezen. Bij winst hoorde je ze tenslotte ook nooit dat ze dat wel wilden afstaan! Terwijl juist die door prijsstijgingen veroorzaakte winst de oorzaak van alle ellende is.
Nee, daar heb ik geen medelijden mee.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2011 21:36 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

En hoe denk je het verlies op die eerste woning te bekostigen? Als je eerste appartementje 150k kostte en 30 procent van zijn waarde verliest, mag je bij verkoop even 55k bijleggen.... Dat is bijna 10 jaar lang maandelijks 500 euro en dat is onmogelijk op te brengen.
Ja, en?! Dat is het risico wat je genomen hebt door 150.000 euro voor een flatje te betalen! En er toen niet bij stil te staan dat om dat terug te betalen je 30 jaar lang maandelijks 500 euro moet opbrengen!
Ik vind dit altijd een typisch geval van hoe triest het gesteld is met de rekenkunsten van de huizenlener: 150.000 euro lenen gaat prima, maar een derde ervan terugbetalen, dan is het opeens veel geld :X :X
censuur :O
  woensdag 14 december 2011 @ 09:01:09 #200
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_105565873
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 07:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Really, zo weinig? Dat geloof ik niet. Dat is een bijstandniveau :D
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_105565915
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:01 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Really, zo weinig? Dat geloof ik niet. Dat is een bijstandniveau :D
:') geloof daar maar niets van, sterker nog, ik denk dat 10k al aan de hoge kant is.
  woensdag 14 december 2011 @ 09:04:33 #202
45206 Pietverdriet
pi_105565919
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 07:43 schreef Worteltjestaart het volgende:

Waar haal je dat vandaan? Nederland heeft een spaartegoed van 300 Miljard, dat is 18.750 per Nederlander
Bron: De Nederlandse Bank
  woensdag 14 december 2011 @ 09:06:07 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_105565940
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Nederland heeft een spaartegoed van 300 Miljard, dat is 18.750 per Nederlander
Maar hoe is dat verdeeld over de bevolking?
censuur :O
pi_105565961
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 09:00 schreef RemcoDelft het volgende:

Ja, en?! Dat is het risico wat je genomen hebt door 150.000 euro voor een flatje te betalen! En er toen niet bij stil te staan dat om dat terug te betalen je 30 jaar lang maandelijks 500 euro moet opbrengen!
Ik vind dit altijd een typisch geval van hoe triest het gesteld is met de rekenkunsten van de huizenlener: 150.000 euro lenen gaat prima, maar een derde ervan terugbetalen, dan is het opeens veel geld :X :X
zit toch niet alles zo over één kam te scheren. Ik ben er zo 1 die een flatje van 150k heeft gekocht. Denk je dat ik ook maar een nacht wakker lig? Alles draait om verstandige keuzes maken. Er wordt door de huurders gedaan alsof kopen per definitie fout is. Dat riekt toch een beetje naar frustratie en jaloezie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')