Mwah, mwah, je kan onmogelijk zeggen dat ze allemaal niks hebben zitten doen. Maar als je dit soort verhalen leest was het toch heel makkelijk om bijvoorbeeld miljonair te worden: http://bit.ly/rV2u6hquote:Op dinsdag 13 december 2011 17:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Dus de babyboomers hebben al die rijkdom vergaard met niks doen?
Daar is een verzekering voor. Wat mij betreft mag een dergelijke verzekering vrijwillig zijn. Neem jij maar het risico voor hoge kosten te komen als je een ongeluk krijgt, ik verzeker me liever.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dus je punt? je kiest er niet voor om ziek te worden maar waarom moet ik een hoge basispremie betalen terwijl ik nooit ziek ben... Leg elke maand lekker zelf geld opzij om je ziektekosten te betalen.
Noem je dat keihard aanpakken? Doe de AOW-leeftijd dan direct naar 76! Kunnen ze er alsnog jaren van genieten.quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:54 schreef Hi_flyer het volgende:
Tijd dat deze generatie keihard aangepakt wordt. Leeftijd van AOW per direct naar 67, alle profiteurregeltjes eruit en een flinke extra heffing verzinnen.
Prima... wat jij wilt... ik ga een marktconforme huur krijgen en jij geen HRA meer.... deal?quote:Op dinsdag 13 december 2011 16:42 schreef Blik het volgende:
[..]
zullen we dat nu even omdraaien. Je hebt helemaal niet betaald voor de HRA, dat heb je reeds teruggehad via de sociale woningbouw, huursubsisies en huurtoeslagen...
Ik ben gevoelig voor goede argumenten hoorquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:43 schreef Worteltjestaart het volgende:
Je bent wel erg kortzichtig ComplexConjugate.
Individuele gevalletjes eruit plukken lekker makkelijk. Net als de "ik" en de "achterneef van die kennis uit Lutjebroek" argumenten gebruiken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:11 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Mwah, mwah, je kan onmogelijk zeggen dat ze allemaal niks hebben zitten doen. Maar als je dit soort verhalen leest was het toch heel makkelijk om bijvoorbeeld miljonair te worden: http://bit.ly/rV2u6h
Ik rijd ook nooit een auto aan prut... maar betaal wel premie. Wat begrijp je niet aan het concept van verzekeren? Van mijn part schaffen ze de verplichte zorgverzekering af! Maar dan draai je ook zelf op voor de kosten zodra je wat hebt.... niet zielig gaan miepen dat het zo duur is hèquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:44 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Dus je punt? je kiest er niet voor om ziek te worden maar waarom moet ik een hoge basispremie betalen terwijl ik nooit ziek ben... Leg elke maand lekker zelf geld opzij om je ziektekosten te betalen.
"Marktconform" bestaat eigenlijk niet eens... In de huidige "markt" heeft zowel bovenmodaal als heel-erg-arm-en-zielig het prima. De mensen net rond modaal hebben een probleem met het vinden van woonruimte. Als daar serieus marktwerking op losgelaten wordt, zullen de heel-erg-arme-en-zielige-mensen zonder huis zitten. En daar gaat "links" vast over zeuren.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Prima... wat jij wilt... ik ga een marktconforme huur krijgen en jij geen HRA meer.... deal?
De OZB betaal je als huurder ook net als de waterschapsbelasting. Het zit alleen verpakt in de huur die je aan je verhuurder betaald. Of denk je dat dit het uit zijn eigen zak gaat betalenquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:45 schreef Basp1 het volgende:
En waar blijven de ozb en hogere waterschap belastingen in je berekeningen xeno? Ow vergeet je ook nog niet een kostenpost op te voeren om een koop huis te onderhouden want dat zit wel in je huur verrekend.
Precies... goed en gratis onderwijs voor iedereenquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:47 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En dat ook. Dus hier ook eens wat aan doen. Geen geld geven, maar kansen op opleiding en banen. Dus onderwijs goedkoop en toegankelijk, als mensen geen eten kunnen kopen geef je ze maar eten ipv geld, waarvan dan een loei van een flatscreen, PS3, shag en bier van worden gekocht.
Ik zeg doenquote:Op dinsdag 13 december 2011 16:54 schreef Hi_flyer het volgende:
Meldt. Ik zit er serieus aan te denken om zo veel als mogelijk op krediet aan te gaan schaffen, me maximaal in de schulden te werken en dan lekker de sanering in. Dan kan TS meebetalen en dat gevoel is priceless.
Altijd weer die BB'ersquote:De babyboomers zijn de sprinkhanen van dit land. In enkele decennia hebben ze alles kaalgevreten en nu ze maximaal geprofiteerd hebben, bouwen ze snel alles af, zodat ze ook na hun pensionering weer kunnen gaan genieten van zelfverzonnen voordeeltjes. En maar janken dat ze dit land opgebouwd hebben, NEE, dat hebben jullie ouders gedaan. Toen die hard aan het werk waren, lagen jullie met je ongewassen haren in het park jezelf een soa te neuken terwijl jullie intussen alle soorten drugs naar binnen werkten.
Ik vind 67 nog aan de late kant, ik denk dat ze vanaf nu wel ieder jaar met een paar maanden verhoogt kan worden. Met de medische technologie van de toekomst worden we straks 120 jaar oud. Dan mag je toch zeker wel werken tot je 100ste verjaardagquote:Tijd dat deze generatie keihard aangepakt wordt. Leeftijd van AOW per direct naar 67, alle profiteurregeltjes eruit en een flinke extra heffing verzinnen.
Van werken is nog nooit iemand dood gegaan (oud Hollands gezegde, of het waar is vraag ik me af).quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:20 schreef betyar het volgende:
Mijn schoonvader een echte babyboomer ging in 2003 met pensioen op 60 jarige leeftijd, bij 60 jaar en 3 maanden lag hij onder de grond.
Makkelijk he....
Voor zover ik weet zijn werkpaarden geen lang leven gegund.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:33 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Van werken is nog nooit iemand dood gegaan (oud Hollands gezegde, of het waar is vraag ik me af).
Een oom van mij heeft ook 'maar' 1 jaar van zijn pensioen kunnen genieten, was 63 toen hij overleed. Dat doet natuurlijk niets af aan het feit dat we met zijn allen steeds ouder worden (statistiek). Vroeger moest je werken tot aan je dood, ik denk dat we serieus weer die kant opgaan. Althans... werken gedurende je hele leven, mogelijk wat minder op hoge leeftijd, totdat je niet langer in staat bent om te werken.
quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Individuele gevalletjes eruit plukken lekker makkelijk. Net als de "ik" en de "achterneef van die kennis uit Lutjebroek" argumenten gebruiken.
Mijn vader is een babyboomer en ja die heeft zich wel de pleuris gewerkt om te komen waar hij nu is. Een planning gemaakt voor als hij lekker pensioen is. Lekker genieten van zijn kleinkinderen, lekker aan het meertje in Hongarije zitten kids over laten komen met vliegtuig etc etc..
Helaas moet hij nu 3 jaar doorwerken om die planning te financieren. Rechtvaardig? Nee niet echt. Ik ken hem als een hard werkende man die voor zijn gezin stond te ploeteren.
Mijn schoonvader een echte babyboomer ging in 2003 met pensioen op 60 jarige leeftijd, bij 60 jaar en 3 maanden lag hij onder de grond.
Makkelijk he....
QFT... daarom zou er bij bepaalde beroepen ook goed gekeken moeten worden naar de pensioenleeftijd.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zijn werkpaarden geen lang leven gegund.
Geloof me, als heel sociaal wonend Nederland opeens 600 euro per maand meer huur moet betalen gaan er heel wat huishoudens failliet.quote:Op dinsdag 13 december 2011 17:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Prima... wat jij wilt... ik ga een marktconforme huur krijgen en jij geen HRA meer.... deal?
De laagste schijf bestaat bijna volledig uit bejaarden-benodigdheden: AOW, ANW, AWBZ (en los daarvan ZVW)... Als je daarin gaat schrappen mag die AOW-leeftijd wel omhoog. En de zorgpremie...quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:10 schreef Smoofie het volgende:
Vind het een goede optie. Maar er moet dan wel een vlaktaks @ 35% ofzo komen of de laagste schijf moet drastisch omlaag.
Is dat enorm slecht dan gezien het feit dat het nu gigantisch overgewaardeerd is?quote:Een van de angsten is dat de huizenprijzen verder wegzakken als er aan de aftrek wordt gemorreld.
Hoezo? Lagere belasting betekent niet meteen een veel lager inkomen uit belastingen.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De laatste schijf bestaat bijna volledig uit bejaarden-benodigdheden: AOW, ANW, AWBZ (en los daarvan ZVW)... Als je daarin gaat schrappen mag die AOW-leeftijd wel omhoog. En de zorgpremie...
En hoe doe je dat met alle mensen die al een huis hebben, die dan minder waard wordt dan hun huidige hypotheeK? Dat is het grote probleem. Daarom zeggen ze ook steeds dat in deze tijd de HRA niet moeten worden afgeschaft voor bestaande hypotheken.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:17 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is dat enorm slecht dan gezien het feit dat het nu gigantisch overgewaardeerd is?
Dat is pech hebben. Je kunt er niet altijd maar vanuit gaan dat je huis meer waard wordt.quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:21 schreef Smoofie het volgende:
[..]
En hoe doe je dat met alle mensen die al een huis hebben, die dan minder waard wordt dan hun huidige hypotheeK?
Nee, maar als je huis 10% gaat dalen...quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat is pech hebben. Je kunt er niet altijd maar vanuit gaan dat je huis meer waard wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |