Welkom in het topic speciaal voor studentchauffeurs!Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.!
Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen.-Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d.
-Kijk uit met wat je zegt over klanten!
-Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum, en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van
zondag 20 februari 2011 22:04.
Wat is het?Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de
hiker en de
privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
HikerAls hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend.
Bron: www.easyway.nlPrivéchauffeurAls privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten.
Bron: www.easyway.nlWaarom studenten?Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
SollicitatieprocedureIn de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info,
hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je
hier.
KledingvoorschriftenEasyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragenOmdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips-on-the-roadMensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricksNa een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
FilmpjesSPOILER
EasyWay b.v.Website:
www.easyway.nlLogin:
www.easyway.nl/loginAantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011)
Salaris: (>23) ¤9,61 en
meerHikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden.
Minimale leeftijd: 18
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BVWebsite:
www.autoreset.nlLogin:
http://www.autoreset.nl/aj-login.phpAantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten
Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22
Hikers: ja
Privéchauffeur: ja
Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar
Minimale leeftijd: 19
OV verplicht: Ja; week-OV
Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid
Uitbetaling: wekelijks op vrijdag
Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:SPOILER
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:Als hikers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.About2Break1, hiker regio Rotterdam
BAC92, hiker regio Rotterdam
CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht
Enpe, hiker regio Eindhoven
Fireblast, hiker regio Leiden
Fleauris, hiker regio Rotterdam
Franknfurter, hiker regio Utrecht
Hojdhopper,hiker regio Utrecht
guru033, hiker regio Utrecht
irritatie100, hiker regio Rotterdam
joppie_saus, hiker regio Groningen
Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede
Keuzer, ex-hiker regio Tilburg
Kevindinhinho, hiker regio Zwolle
Lekiamh, hiker regio Den Haag
LeTourdeFrance, hiker regio Groningen
MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven
Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Mallet, hiker regio Doetinchem
Misterx333, hiker regio Rotterdam
MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen
Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset)
Obama, hiker regio Amsterdam
Panthera, hiker regio Ede/Arnhem
RTS91, hikere regio Groningen
Sobajo, hiker regio Eindhoven
-tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset)
Thrasyllus, hiker regio Utrecht/Noord-Holland
tw4n, hiker regio Nijmegen
verse_vis, hiker regio Rotterdam
Viezze, hiker regio Groningen
Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Voorgaande topicsEen overzicht van alle voorgaande topics is
hier terug te vinden.
Deze OP is hier te vinden.
Zometeen naar utrecht toe voor Valet Parking, Ik heb nu al spijt dat ik deze dienst heb geaccepteerd. Het is te vroeg!!!!
Oh jezus, dat is inderdaad vroeg. Tot hoelaat moet je?
Haha, ik dacht eerst ook van wtf
5 minuten geleden werd ik al wakker gebeld voor een rit voor morgen. Weer een winterbanden wisseltje in Putten vanuit Heerenveen.
quote:
Op maandag 12 december 2011 09:52 schreef S-RS het volgende:Haha, ik dacht eerst ook van wtf
5 minuten geleden werd ik al wakker gebeld voor een rit voor morgen. Weer een winterbanden wisseltje in Putten vanuit Heerenveen.
Ik ga straks ook alvast even bellen. Ik ben na 12.30 slecht bereikbaar, dus kleine kans dat ik daarvoor al wat kan scoren.
Nog een spoedje gehad van Rotterdam - Nieuw Vennep, goed nieuws voor de mensen die vaak bij de verhuurder komen in Charlois, er rijdt een busje vanaf Zuidplein (74) ik zit er nu in. Alleen is het jammer dat die pas vanaf 10uur rijdt.
Hopen op ritjes voor morgen. Worden weer de eerste in een paar weken.
Wat die pantalon betreft, ik ben ook een keer gecontroleerd in Breda, en heb ook een officiële waarschuwing gekregen. Samen met twee boetes, waarvan een flink hoog, kijk ik tegenwoordig wel uit. Ik hou me gewoon netjes aan de snelheid en ik draag ook altijd een pantalon. Maar dan een antraciete, witte blouse erop en gaan met die banaan. Gewoon classy.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
invine
blablabla etc.
quote:
Ik dacht dat een prius mijn dieptepunt was.. schijnbaar is dat een fiat panda geworden.
Maar ik snap sowieso niet waarom je harder zou rijden? Ik hou zelf enorm van doorrijden, maar als ik werk rijd ik altijd netjes max snelheid

je wordt betaald, waarom er niet zo lang als het kan over doen..
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
Morgen ongeveer 7 uur werken met 3 uur wachttijd. Chauffeuren in een V70 voor een klant waar ik niet van had verwacht dat ik hem ooit nog zou rijden. Herkansing, zullen we maar zeggen dan.
Punto is idd wel erg schraal
Wat betreft kleding: ik heb een zwarte katoenen broek die me prima warm hield.
Bij die blauwe in Nieuwegein (waar je op de vestiging in pak moet) trok ik die aan met een stoffen jasje. Warm genoeg en er werd niets van gezegd.
joppie_saus
FootballCulture
Ik ben in Nieuwegein geweest met een spijkerbroek met gaten en op van die stampschoentjes, nog nooit iets gehoord.
Nu werk ik wel in pantalon trouwens, vind het wel chill.
Oh, en BTR, heb je het de vorige keer verneukt met die klant ofzo?
#26 || Luciano da Silva
Morgen alvast 1 ritje naar Amsterdam.
quote:
Mwah,.. zonder al te veel in details te treden. Het was niet de beste rit uit mijn EW-carrière inderdaad
quote:
gebeurt iedereen wel eens. heb ik ook bij een klant of 2 mogen meemaken dat de rit dermate kut ging dat ik ze niet meer hoef (mag) te rijden..
verder wel gewoon vkchauffeur van 4 klanten
Vanochtend weer een rit gehad met een ford ranger, wel een fijne auto. Wel lastig met achteruit parkeren haha!
Hoe zit dat trouwens met hoeveelheid werk in januari? Ik merk ook wel dat december rustiger is dan de andere maanden (ik heb iedere dag wel werk als ik beschikbaar ben, maar minder ritten), maar wordt het dan ook extra druk in januari? Ik ben heel januari vrij en hoopte flink wat uur te maken!
Vanochtend al om 11 uur ofzo gebeld voor een ritje Drachten-Putten v.v. Uiteraard voor winterbanden. Misschien kom ik daar nog EW-ers tegen;)...
Is trouwens in een Opel Meriva

. Haat aan opel, maar ja, het is goed voor de uren hea. Leuk detail is wel dat het hetzelfde adres is als waar ik vorige week ook al een busje op moest halen, die overigens niet voor winterbanden ging...
[ Bericht 5% gewijzigd door Spablauw214 op 12-12-2011 16:34:54 ]
quote:
Op maandag 12 december 2011 15:29 schreef Spablauw214 het volgende:Vanochtend al om 11 uur ofzo gebeld voor een ritje Drachten-Putten v.v. Uiteraard voor winterbanden. Misschien kom ik daar nog EW-ers tegen;)...
Is trouwens in een Opel Meriva:'). Haat aan opel, maar ja, het is goed voor de uren hea. Leuk detail is wel dat het hetzelfde adres is als waar ik vorige week ook al een busje op moest halen, die overigens niet voor winterbanden ging...
Zaterdagnacht twee oude mensen zien liggen batsen in een Meriva, toen had ik ook zoiets van WTF???
Misschien is het wel dezelfde Meriva als degene die spablauw mag gaan rijden!
Ik heb morgenavond een PC-ritje in een RR sport.
Nee.
Ik werd vanmiddag ook gebeld na een week radiostilte. 2 uur rijden in een a6 2.7tdi
gewillig
quote:
Fijne auto. Ik mag deze week weer op pad met de Q5, heerlijke auto.
Q5 is inderdaad ook fijn, heb ik tijd terug ook gehad. Alleen jammer dat er dan weer geen CC op zat.
Nee.
Als Chauffeur gebruik je geen CC, dat is voor nepperts
quote:
Hè gadverdamme zeg. Ik ben een beelddenker... Nu zit ik dus morgen met een walgelijk gevoel in die auto...
Edit: Ik zit nu trouwens te bedenken, wie wil er nou vrijwillig batsen in een Meriva, ik bedoel laten we eerlijk zijn, dat ding is toch niet om aan te gluren... Als het dan zonodig in de auto moet zoek dan in ieder geval wat fatsoenlijks uit...
werd gebeld om te PC-en morgen in een prius. gelukkig heb ik dan een belangrijke afspraak op de uni waardoor ik die rit niet kan doen.
quote:
Op maandag 12 december 2011 12:06 schreef Hojdhopper het volgende:Hopen op ritjes voor morgen. Worden weer de eerste in een paar weken.
Wat die pantalon betreft, ik ben ook een keer gecontroleerd in Breda, en heb ook een officiële waarschuwing gekregen. Samen met twee boetes, waarvan een flink hoog, kijk ik tegenwoordig wel uit. Ik hou me gewoon netjes aan de snelheid en ik draag ook altijd een pantalon. Maar dan een antraciete, witte blouse erop en gaan met die banaan. Gewoon classy.
Je hebt toch ook al een keer een motor gesloopt?

quote:

Ik had vandaag een wissel Sliedrecht - Stein - Sliedrecht. Was voor 1 bedrijf. De wagenparkbeheerder had schijnbaar een beetje liggen slapen. Er hadden 4 werknemers van dat bedrijf een nieuwe lease-Megane besteld, maar de auto's die naar de vestiging in Sliedrecht moesten had hij af laten leveren in Stein en vice versa

Ik moest ze dus omwisselen. In Sliedrecht een hele tijd moeten wachten op de sleutel, omdat de receptie niks wist en die wagenparkbeheerder nog niet binnen was

Uiteindelijk hadden ze de sleutel weten te traceren bij degene die hem reed (en wiens eigen auto ik dus in Stein moest gaan halen). Die ging ook nog even los omdat die wagenparkbeheerder een transport over de weg had geregeld terwijl hij dacht dat het via een trailer ging zodat er geen extra kilometers op de teller kwamen.
Al met al veel gezeik over de wagenparkbeheerder gehoord in Sliedrecht. In Stein ging het gelukkig wel snel. Terug in Sliedrecht voelden ze zich een beetje schuldig dat ze mij zo lang moesten laten wachten vanmorgen en ik ben uiteindelijk met een enorme chocoladeletter weer naar huis gestuurd
quote:
ik vermoed dat hij bedoeld dat pc's geen Active cruise crontrol gebruiken, jeweetwel, die zelf remmen en gas geven als er iets voor je komt of weggaat. die rijden te oncomfortabel. gewone CC is bijna een must vind ik persoonlijk
Geen werk voor morgen helaasch.
quote:
Op maandag 12 december 2011 15:29 schreef Spablauw214 het volgende:Vanochtend al om 11 uur ofzo gebeld voor een ritje Drachten-Putten v.v. Uiteraard voor winterbanden. Misschien kom ik daar nog EW-ers tegen;)...
Hoe laat moet je je auto ophalen? Ik moet om half 10 vanuit Heerenveen die kant op.
Deed net even kenteken check, blijkt de Caddy die ik mee moet een SDI te zijn
Pff... Stiekem blijf ik hoop houden dat deze maand het loon gewoon op de 15e binnenkomt. Moet nog tot en met vrijdag met 2 euro

.
quote:
Op maandag 12 december 2011 18:03 schreef S-RS het volgende:[..]
Hoe laat moet je je auto ophalen? Ik moet om half 10 vanuit Heerenveen die kant op.

8:30... Vroeg m'n nest uit...
invine
blablabla etc.
quote:
Ik krijg zoiets echt nooit.. vorige was in een A klasse, en nu helemaal in het dieptepunt.. een fiat fucking panda

quote:
Ik rijd ook zelden op CC, puur omdat ik het controleren van een rit zelf veeeeeel fijner vind!
quote:
Op maandag 12 december 2011 18:43 schreef invine het volgende:[..]
Ik krijg zoiets echt nooit.. vorige was in een A klasse, en nu helemaal in het dieptepunt.. een fiat fucking panda

[..]
Ik rijd ook zelden op CC, puur omdat ik het controleren van een rit zelf veeeeeel fijner vind!
nouja misschien is het verschil dat ik werk vanuit regio maastricht en mijn ritjes dus vrijwel altijd minimaal 2 uur autoweg rijden zijn..
quote:
Op maandag 12 december 2011 18:03 schreef S-RS het volgende:[..]

SDI is toch juist de traagste, zonder turbo?
Nee.
quote:
Op maandag 12 december 2011 18:43 schreef invine het volgende:[..]

[..]
Dit is ook wel mijn dikste bak tot nu toe hoor.. Heb ook genoeg kleine gebakjes gehad.
Ik rij echt zoveel mogelijk op CC, heerlijk!
Nee.
invine
blablabla etc.
quote:
Op maandag 12 december 2011 19:27 schreef Dimitri_ het volgende:[..]
Dit is ook wel mijn dikste bak tot nu toe hoor.. Heb ook genoeg kleine gebakjes gehad.
Ik rij echt zoveel mogelijk op CC, heerlijk!
Ja ik heb alleen in het begin wat leuke auto's gehad.. (535d & 530d) en paar snelle mercedecen waar ik ook hard in mocht.. maar de laatste tijd is het alleen maar drama qua auto's
quote:
Op maandag 12 december 2011 19:30 schreef invine het volgende:[..]
Ja ik heb alleen in het begin wat leuke auto's gehad.. (535d & 530d) en paar snelle mercedecen waar ik ook hard in mocht.. maar de laatste tijd is het alleen maar drama qua auto's
Zoals een wijs man ooit zei: "Na regen komt zonneschijn".
Nee.
quote:
Helemaal juist:
topsnelheid 142 km/h
acceleratie 0-100 km/h 20,5 s
Versnellen gaat vast lekker soepel als er een vrachtwagen voor me gaat inhalen ofzo
Nog mensen die vandaag last hebben gehad van de 60-rijdende chauffeurs?
Niks van gemerkt, ging kwart voor 12 de snelweg op. Op het nieuws zeiden ze ook al dat er veel chauffeurs niet meededen, het punt wat ze probeerden te maken mist z'n doel op deze manier vonden ze.
Vandaag overigens een bandenwissel gehad in Utrecht voor de maatschappij die heel erg op de schades let. (blauw logo enzo) Ging allemaal heerlijk vlot, onderhoudsbeurt en bandenwissel duurden een uurtje, totdat ze die auto weer weg moesten geven bij de garage. Moeten een heel formulier met profieldieptes enzo gaan invullen. Heb uiteindelijk nog een half uur aan de balie gestaan, man, wat een papierwinkel.
[ Bericht 51% gewijzigd door Jorian29 op 12-12-2011 20:24:40 ]
quote:
Op maandag 12 december 2011 17:26 schreef mothergoose het volgende:[..]
ik vermoed dat hij bedoeld dat pc's geen Active cruise crontrol gebruiken, jeweetwel, die zelf remmen en gas geven als er iets voor je komt of weggaat. die rijden te oncomfortabel. gewone CC is bijna een must vind ik persoonlijk
Ook gewone CC gebruiken echte PCs nooit. Zelf gas controleren is veel fijner. Je rijdt nooit op een bepaalde snelheid maar altijd op een bepaalde afstand van je voorganger zodat je nooit abrupt hoeft te remmen. Alleen als het echt extreem rustig is, kun je de CC gebruiken, maar waarvoor zou je, je voet vasthouden in een bepaalde stand kan elke mongool, en om nou te zeggen dat t zwaar is om 2 uur je voet op 1 plaats te houden is ook wel erg overdreven.
quote:
Op maandag 12 december 2011 20:37 schreef Legwieh het volgende:[..]
Ook gewone CC gebruiken echte PCs nooit. Zelf gas controleren is veel fijner. Je rijdt nooit op een bepaalde snelheid maar altijd op een bepaalde afstand van je voorganger zodat je nooit abrupt hoeft te remmen. Alleen als het echt extreem rustig is, kun je de CC gebruiken, maar waarvoor zou je, je voet vasthouden in een bepaalde stand kan elke mongool, en om nou te zeggen dat t zwaar is om 2 uur je voet op 1 plaats te houden is ook wel erg overdreven.
knopje cc aanzetten is ook niet heel lastig..
Ik merk altijd dat CC op lange rustige stukken m'n concentratie flink verlaagd. Wordt er altijd een beetje duf van. Maar handig en milieubewust (

) is het wel.
quote:
Op maandag 12 december 2011 20:37 schreef Legwieh het volgende:[..]
Exact! Zo reed ik een keer tussen 12 en 2 's avonds vanuit Sluis (onderin Zeeland) naar huis. Eerste uur bijna niemand tegengekomen en de snelweg helemaal leeg. Zelfde geldt op de A6 's avonds. Cruise om 137 zetten en gaan, dan kan het prima. Maar overdag rijd ik eigenlijk altijd zonder.
CC is alleen fijn voor heel lange, rechte stukken. Als je op vakantie naar Frankrijk gaat ofzo.
Als ik eenmaal op de snelweg zit gaat die CC aan, en zo min mogelijk uit. Van die mensen die de hele tijd van snelheid veranderen heb ik een gruwelijke hekel aan.
Cruise control
Geniaalste uitvinding ooit, samen met airco.
Nou ik vind de navi anders ook geen slechte...
Hoe vervuil ik een topic.
quote:
Oh ja, dat ook nog.

quote:
Ah joh, voor een keer en als het niet te lang duurt.
quote:
Die kloppen vaak ook niet.
quote:
Nops, ook niet
Denk voor 99% dat ik al weet waar het is. Ligt praktisch naast het station, als dat het niet is bel ik wel even.
joppie_saus
FootballCulture
Er is een standaard auto he, laten we zeggen een VW Golf IV, die rijdt op een
oval circuit met 120 kilometer per uur gedurende dertig minuten linksom. Welk wiel slijt het minst?
Denk er maar even over na, morgen het antwoord. Winnaar krijgt een virtueel koekje. Mallet is uitgesloten van deelname, die weet het antwoord al.
#26 || Luciano da Silva
quote:
Op maandag 12 december 2011 23:59 schreef joppie_saus het volgende:Er is een standaard auto he, laten we zeggen een VW Golf IV, die rijdt op een
oval circuit met 120 kilometer per uur gedurende dertig minuten linksom. Welk wiel slijt het minst?
Denk er maar even over na, morgen het antwoord. Winnaar krijgt een virtueel koekje. Mallet is uitgesloten van deelname, die weet het antwoord al.
Reservewiel...
quote:
Op maandag 12 december 2011 23:59 schreef joppie_saus het volgende:Er is een standaard auto he, laten we zeggen een VW Golf IV, die rijdt op een
Stuurwiel.
invine
blablabla etc.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 09:15 schreef -tape- het volgende:Ik heb trouwens geen reactie op mijn mail die ik naar de administratie gestuurd heb. Slechte zaak. Als ik donderdag ga bellen voor een rit vraag ik het wel aan de planning.
Oh en voor autoliefhebbers; vraag voor kerst het blad TopGear. Echt heel tof geschreven. Mocht je net als ik nooit weten wat je moet vragen.

nl of en versie?
quote:
nl! Dat is de mooiste vind ik!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
hoppa, weer n nieuwe boete binnen.. zo blijft er weinig over van mn salaris van nov.
Goed bezig, knul!

Hoge boete?
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Ah oke, nou doe de groeten aan de reserve-Belgen en reserve-Duitsers al daar.
quote:
Hehe nice. Hoeveel heb je er nu dan en ter waarde van hoeveel?
#26 || Luciano da Silva
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 12:19 schreef joppie_saus het volgende:[..]
Ah oke, nou doe de groeten aan de reserve-Belgen en reserve-Duitsers al daar.
[..]
Hehe nice. Hoeveel heb je er nu dan en ter waarde van hoeveel?
valt mee hoe duur. vorig jaar een van 25e, nu een van 33e. ik heb ook een klant die krijgt wel vaker serieus hoge boetes van mij, maarja die vraagt me dan ook om keihard te rijden.. dus die hoef ik natuurlijk niet te betalen
Net terug van m'n winterbandenrit. Wat was die Meriva een waardeloze kar. Alles in dat ding leek gemaakt van goedkope rommel die elk moment leek af te breken. Vooral de pook en de bediening van de ruitenwissers en richtingaanwijzer. Het weggedrag was ook nogal wazig, in de bocht wou ie achter uitbreken, beetje eng... Nog bijna uit de bocht gevlogen, opel moet blijkbaar de rembekrachtiger nog uitvinden...
Wel S-RS tegengekomen in Putten vandaag, verder nog 2 andere hikers die als een kip zonder kop aan het rondrennen waren, geen idee waarom...
Oja nog een leuk verhaal. Op de terugweg stopte ik even om wat te eten op een parkeerplaats. Komen er opeens 3 auto's met louche mannen naar me toe rijden. Ik denk wtf is hier aan de hand, en snel ingestapt en weggereden. Net even de naam van die parking gegoogeld, blijkt het een homoparkeerplaats te zijn
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 13:56 schreef mothergoose het volgende:[..]
valt mee hoe duur. vorig jaar een van 25e, nu een van 33e. ik heb ook een klant die krijgt wel vaker serieus hoge boetes van mij, maarja die vraagt me dan ook om keihard te rijden.. dus die hoef ik natuurlijk niet te betalen
Dat valt mee, heb er 3 in een jaar gescoord.
Zit nu weer terug in de trein, relatief kort dagje van 6 uur.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:Oja nog een leuk verhaal. Op de terugweg stopte ik even om wat te eten op een parkeerplaats. Komen er opeens 3 auto's met louche mannen naar me toe rijden. Ik denk wtf is hier aan de hand, en snel ingestapt en weggereden. Net even de naam van die parking gegoogeld, blijkt het een homoparkeerplaats te zijn

Hoe heet die parkeerplaats? Weet ik dat ik daar niet moet stoppen in elk geval.
#26 || Luciano da Silva
quote:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaja...
Nee.
Hahahahha prachtig, vonden ze je een appetijtelijk jongetje of hebben ze de kans niet gehad om je te zien?
1 rit tot nu toe voor morgen. Hopelijk komt er nog een bij want ik eindig een roteind vanaf mijn woonplaats.
Ik heb nog een 2e rit er achteraan en 's avonds nog een bandenwissel. Top!
donderdag enkeltje adam - zuidlimburg in een 520i.. pc uiteraard
Ze waren, geheel begrijpelijk, vast niet tevreden over de rijkunsten van deze 65+ers

Morgen een enkel ritje van Dodewaard naar Almere. Bel morgen wel ff of er nog een tweede rit is, Almere - Ede is kut met peren.
[ Bericht 13% gewijzigd door Jorian29 op 13-12-2011 17:38:35 ]
Mag ook een winterbandenritje doen donderdag. Lucratieve nieuwe business voor EW?
quote:
De klant waarvoor ik moet rijden is pas nieuw dus wie weet.
quote:
Daar moet ik dus ook voor rijden
Ey,
Ik heb bij meerdere chauffeursdiensten-bedrijven gesoliciteerd aangezien ik uitgekeken ben op supermarktwerk en ik autorijden superleuk vind. Nou heb ik van zowel Autoreset als Easyway bericht terug dat ik welkom ben.
Na een beetje research over deze bedrijven kom ik iets tegen waarin vermeldt wordt dat AR je voor meer kosten laat opdraaien dan je zowaar verdient. Dit gaat dan wel over de tak van senioren waar AR zich op richt naast studenten, maar nu vraag ik mij af of dit bij Easyway er ook zo aan toe gaat, aangezien ik daar niks negatiefs over vind?
het gaat om deze thread:
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=569&pagina=1
Wtf ik zou zeggen delete je geschiedenis en bezoek die site nooit meer. Wat een rommel, echt.
Ik geef toe, op een paar punten hebben ze deels gelijk zoals het schuldverhaal. Maar dat is van te voren duidelijk gecommuniceerd.
Maar dingen als TomTom zijn helemaal niet verplicht en nodig (EW'ers hier in het forum zijn daar voorbeelden van

), het is maar net hoe slim je zelf bent. Dat gelul over een ausweis in het buitenland ook. Zouden die mensen ooit gehoord hebben dat een ID ook in NL verplicht is en je daarmee in elk land komt dat dichterbij ligt dan Belarus?
En gaan huilen dat AR je onder grote risico's laat rijden omdat rijden je werk is

Waar solliciteer je voor.
Het zal wel SP zijn die die site financieert want werknemers zijn blijkbaar zielige mensen die niks zelf snappen en aan alle handicaps tegelijk lijden maar wel vorstelijk betaald moeten worden.
Met andere woorden: maak je geen zorgen. Het loon is niet erg hoog, maar ook niet zo laag voor een student. Het werk is flexibel (als je maar zoals ze in die site doen niet elke keer probeert bij beschikbaarheid ja in te voeren en dan nee zeggen en dan verbaast zijn dat je daar opmerkingen over krijgt

), je kan een dag van te voren opgeven wanneer je kan werken, bij EW in ieder geval.
Ok, dus AR valt opzich ook nog wel mee, wat dat betreft.
In dat geval nog suggesties waar ik op in zal gaan, ik hoef ook geen mega-vetpot te verdienen, aangezien het me al erg leuk werk lijkt.
Voor AR ben ik uitgenodigd voor de informatiebijeenkomst en voor EW ben ik gevraagd naar de vacaturelijn te bellen indien ik nog interesse heb.
Zelf neig ik meer richting Easy Way, ook omdat die meer op studenten gericht zijn dan op ouderen (als AR).
Ik zit trouwens nooit op die ene site, maar toen ik ging googlen naar AR kwam ik daar onder andere terecht, vandaar.
edit: trouwens, Sony navigatie-apparaat is al in bezit, alleen kan ik geen kaarten meer updaten, maar over de weg vinden maak ik me geen zorgen.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 19:18 schreef Jieuwst het volgende:Ey,
Ik heb bij meerdere chauffeursdiensten-bedrijven gesoliciteerd aangezien ik uitgekeken ben op supermarktwerk en ik autorijden superleuk vind. Nou heb ik van zowel Autoreset als Easyway bericht terug dat ik welkom ben.
Na een beetje research over deze bedrijven kom ik iets tegen waarin vermeldt wordt dat AR je voor meer kosten laat opdraaien dan je zowaar verdient. Dit gaat dan wel over de tak van senioren waar AR zich op richt naast studenten, maar nu vraag ik mij af of dit bij Easyway er ook zo aan toe gaat, aangezien ik daar niks negatiefs over vind?
het gaat om deze thread:
http://www.misdefinitie.nl/index.php?nieuws=569&pagina=1
Kijk eens hoe gelukkig deze man is:
Daar kan toch weinig mis zijn?
quote:
Allereerst heeft u natuurlijk zelf gezorgd voor een rijbewijs. Bedrijven als Connexxion bieden hun werknemers de mogelijkheid om op kosten van het bedrijf een rijbewijs te halen.
Verwachten ze nu echt dat AR de rijopleiding die iemand 50 jaar geleden heeft gevolgd nog gaat vergoeden?

Alsof je speciaal voor je werk je rijbewijs haalt. Nog zoiets:
quote:
Een internetverbinding op uw eigen kosten is verplicht

Dat hele verhaal is gewoon zeiken om het zeiken.
Ik ben het ook lang niet op alle punten eens, maar t komt wel een beetje over alsof er een hoop niet klopt, dat is ook de reden dat ik het hier vraag
Daarom vraag ik wat jullie erover denken, aangezien hier genoeg medewerkers te vinden zijn.
dat filmpje wat je juist postte kon ook niet veel overduidelijker in scene zijn gezet he
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:Wel S-RS tegengekomen in Putten vandaag, verder nog 2 andere hikers die als een kip zonder kop aan het rondrennen waren, geen idee waarom...
Oja nog een leuk verhaal. Op de terugweg stopte ik even om wat te eten op een parkeerplaats. Komen er opeens 3 auto's met louche mannen naar me toe rijden. Ik denk wtf is hier aan de hand, en snel ingestapt en weggereden. Net even de naam van die parking gegoogeld, blijkt het een homoparkeerplaats te zijn

Haha
Was dat op de heen of de terug weg? Was ongeveer 20 minuten na jou klaar. Heb de hele tijd door gereden, maar ben je niet tegen gekomen.
Caddy reed op winterbanden een stuk beter, daar zat wel voldoende lucht in
Whaha, zo'n Caddy had ik zondag! Wat een belabberd ding zeg! Was dat alsnog voor hetzelfde bedrijf als afgelopen weekend? Of zijn die inmiddels klaar?
Wat een kansloos verhaal op die andere site zeg! Mensen die zó in het leven staan en zó moeten zeiken op iets.. Niet normaal. Die wil je echt niet in dienst hebben.
Mijn god wat een zeiksite. Gevalletje tunnelvisie noem ik dat.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 19:53 schreef Jieuwst het volgende:Ik ben het ook lang niet op alle punten eens, maar t komt wel een beetje over alsof er een hoop niet klopt, dat is ook de reden dat ik het hier vraag
Daarom vraag ik wat jullie erover denken, aangezien hier genoeg medewerkers te vinden zijn.
Wat een onzin dat verhaal. Ik ben het er totaal niet mee eens. Reistijd voor studenten wordt gewoon betaald. En een eigen risico voor schade (met schuld) aan een auto is logisch toch?
En schades die je niet gezien hebt kunnen achteraf geen kosten veroorzaken is mij verteld, want die kunnen net zo goed na het opnemen van de schade zijn ontstaan. (Ik hoef trouwens bijna nooit op schades te controleren).
[ Bericht 6% gewijzigd door Pizzabodem op 13-12-2011 21:12:05 ]
.

quote:
Deze website wordt beheerd door de weledelgeleerde heer drs. ing. Lewis Leonardo.
Er staat ook een mailadres bij, zullen we em met z'n allen ff spammen?
Ok, ik heb tot nu toe in ieder geval een gesprek staan bij Autoreset, dus ik ga daar wel gewoon heen en zie vanaf daar wel weer.
Het klopt toch dat AR ook op zaterdag rijdt en EW niet?
die site ziet er ook niet echt hoogwaardig uit, dus het zal idd wel BS zijn.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 20:23 schreef Jieuwst het volgende:Ok, ik heb tot nu toe in ieder geval een gesprek staan bij Autoreset, dus ik ga daar wel gewoon heen en zie vanaf daar wel weer.
Het klopt toch dat AR ook op zaterdag rijdt en EW niet?
die site ziet er ook niet echt hoogwaardig uit, dus het zal idd wel BS zijn.
Volgens mij hebben Easyway mensen de laatste tijd ook wel meer ritjes op zaterdag. Ik heb bij Autoreset m'n beschikbaarheid nooit aanstaan op zaterdag en zondag, maar het kan wel volgens mij.
.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 19:56 schreef Kevindinhinho het volgende:Whaha, zo'n Caddy had ik zondag! Wat een belabberd ding zeg! Was dat alsnog voor hetzelfde bedrijf als afgelopen weekend? Of zijn die inmiddels klaar?
Ja, is nog steeds voor die nieuwe waar we Zaterdag ook voor reden.
Die van mij reed op de heenweg echt beroerd. Boven de 120 was gewoon vragen om problemen. Regende ook best hard, en had de wind vol op de zijkant. Daarnaast, wat denk ik het grootste probleem was. De banden waren echt zacht... Wou ze nog op pompen, stond al bij zo'n ding langs de snelweg. Maar had geen contant geld, alleen pin.
Terug weg, gewoon normaal 123km/h op de gps kunnen rijden.
quote:
Moest toevallig afgelopen Zaterdag werken, en had Zondag ook gekund. Ben zelf nieuw, maar naar horen zeggen komt dat bijna nooit voor.
Wat een zeiksnor is die gast die die site heeft gemaakt zeg!!!

²
Alles is compleet uit z'n verband gerukt. "Je moet zelf voor je internet betalen!!" Joh meen je dat nou

Reistijd wordt gewoon vergoed, behalve het eerste half uur naar je ophaaladres.
AR vindt ik juist heel coulant in plaats van zo strikt als die vent schetst. Toen ik een keer vergeten was een tankbon op te sturen werd het toch gewoon uitbetaald

Het grote voordeel van AR t.o.v. EW vind ik dat er wekelijks wordt uitbetaald i.p.v. maandelijks. Daarnaast is AR ook veel soepeler wat betreft regeltjes. Bij AR is het gewoon donkere broek aantrekken, handtekening halen, rijden, weer een handtekening vragen en klaar. Thuis je uren online declareren en dan hoef je nergens meer naar om te kijken. EW is strenger op het gebied van kleding en je moet ook veel meer schades noteren en transportformulieren inscannen enzo

@ Pizzabodem: Ben jij diegene die de Wii heeft gewonnen?
Salaris per week is inderdaad erg leuk. Planning is ook altijd erg vriendelijk/behulpzaam aan de telefoon.
Is er trouwens in de laatste week van december/eerste week van januari wel wel wat werk? Lijkt mij eigenlijk wel met contracten die aflopen en nieuwe auto's die nu dan uitgeleverd gaan worden.
.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 21:21 schreef Pizzabodem het volgende:Salaris per week is inderdaad erg leuk. Planning is ook altijd erg vriendelijk/behulpzaam aan de telefoon.
Is er trouwens in de laatste week van december/eerste week van januari wel wel wat werk? Lijkt mij eigenlijk wel met contracten die aflopen en nieuwe auto's die nu uitgeleverd gaan worden.
December staat over het algemeen echt bekend als een dooie maand. In januari neemt het weer behoorlijk toe.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 14:28 schreef Spablauw214 het volgende:Oja nog een leuk verhaal. Op de terugweg stopte ik even om wat te eten op een parkeerplaats. Komen er opeens 3 auto's met louche mannen naar me toe rijden. Ik denk wtf is hier aan de hand, en snel ingestapt en weggereden. Net even de naam van die parking gegoogeld, blijkt het een homoparkeerplaats te zijn

quote:
Op dinsdag 13 december 2011 19:59 schreef Mallet het volgende:Wat een kansloos verhaal op die andere site zeg! Mensen die zó in het leven staan en zó moeten zeiken op iets.. Niet normaal. Die wil je echt niet in dienst hebben.
Dit dus! Ik heb ook wel eens een klachtenthread gelezen over EW ergens, zal nog wel eens kijken of ik hem kan vinden. Gewoon solliciteren en ervoor gaan, komt goed!
Vandaag weer lekker 8 uurtjes gechauffeurd en tijdens wachttijd nog wat kunnen leren. Rit ging een heel stuk beter dan de vorige keer en klant was duidelijk tevreden

. V70 rijdt trouwens nog steeds verschrikkelijk fijn. Alsof je in een tank zit. Handbak vond ik wel nadeel, vooral omdat de koppeling vrij zwaar is en dat is in de file wel nadelig.
Morgen een kort middagritje, donderdag een avondrit voor iemand waarvan ik weet dat er voor 6 à 7 ton aan auto's in de tuin staat *kuch*
quote:

Waar?

Voor de mensen die hier ook bang voor zijn (of juist niet

), het schijnt dat de parkeerplaats zonder tankstation tussen Arnhem en Ede op de A12 ook homoparkeerplaats is. Ik heb daar eenzelfde verhaal over gehoord van een hiker die ik een keer tegenkwam ergens. Die liep de auto uit en zag overal condooms liggen
Die thread waar ik het net over had... zie
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=67552WTF Joppie??!
Hahaha nee dat is Joppie niet, daar heb ik het al een keer met hem over gehad

. Beetje ongelukkig toeval.
Ik snap trouwens die parkeerplaatsen zonder tankstation niet. Ik bedoel daar ga je toch niet stoppen? Ik stop altijd bij een tankstation. Kan je nog ff wat kopen of even naar de WC ofzo. Volgens mij zijn dat soort parkeerplaatsen vooral handig voor vrachtwagenchauffeurs die gaan slapen.
Edit: die vermoeiende gast op de FB pagina ook weer.. "Hebben jullie morgen nog ritten voor mij??" De zoveelste keer dat die gast dat vraagt. Ik hoop dat hij morgen thuis zit.
[ Bericht 13% gewijzigd door Mallet op 13-12-2011 22:03:02 ]
Nog PC's hier die mee gaan doen aan het project wat de laatste twee weken van het jaar loopt? Ik heb me iig opgegeven, lijkt me wel leuk!
(tzt zal ik er wel wat over plaatsen, weet niet of dat nu al mag)
invine
blablabla etc.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 22:23 schreef BetweenTheRays het volgende:Nog PC's hier die mee gaan doen aan het project wat de laatste twee weken van het jaar loopt? Ik heb me iig opgegeven, lijkt me wel leuk!
(tzt zal ik er wel wat over plaatsen, weet niet of dat nu al mag)
Niks van te horen gekregen? Of was dat dat mailtje van het rijden naar en van borrels en dat je eigen vervoer moet hebben oid?
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 22:50 schreef invine het volgende:[..]
Niks van te horen gekregen? Of was dat dat mailtje van het rijden naar en van borrels en dat je eigen vervoer moet hebben oid?
Nope, een andere. Maar ik denk dat het dan vooral voor chauffeurs uit deze regio (Utrecht eo) is
invine
blablabla etc.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 20:58 schreef Neerlands_Trots het volgende:Het grote voordeel van AR t.o.v. EW vind ik dat er wekelijks wordt uitbetaald i.p.v. maandelijks. Daarnaast is AR ook veel soepeler wat betreft regeltjes. Bij AR is het gewoon donkere broek aantrekken, handtekening halen, rijden, weer een handtekening vragen en klaar. Thuis je uren online declareren en dan hoef je nergens meer naar om te kijken.
EW is strenger op het gebied van kleding en je moet ook veel meer schades noteren en transportformulieren inscannen enzo

@ Pizzabodem: Ben jij diegene die de Wii heeft gewonnen?

Dit heeft meer te maken voor welke maatschappij je rijd.. de 1 wil dat je alles controleert en de andere totaal niet.
invine
blablabla etc.
quote:
Dat zal het wel zijn, ik heb niks gehad.. terwijl ze mij wel inzetten voor utrecht (terwijl ik regio amsterdam ben!)
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 20:13 schreef Pizzabodem het volgende:[..]
En een eigen risico voor schade (met schuld) aan een auto is logisch toch?
En schades die je niet gezien hebt kunnen achteraf geen kosten veroorzaken is mij verteld, want die kunnen net zo goed na het opnemen van de schade zijn ontstaan. (Ik hoef trouwens bijna nooit op schades te controleren).
Wij hebben geen eigen risico

Overigens ook zelf nooit schade gereden, wel een keer van achteren aangereden. Splinternieuwe Clio, 50 kilometer op de teller, reed een blonde trol de achterbumper eraf

Baas was pissed
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 22:56 schreef invine het volgende:[..]
Dat zal het wel zijn, ik heb niks gehad.. terwijl ze mij wel inzetten voor utrecht (terwijl ik regio amsterdam ben!)
Ik sta ingeschreven voor Utrecht, zeg altijd nadrukkelijk dat A'dam qua reistijd ook gewoon kan maar het helpt nog niet veel. Het project heeft ook als 'standplaats' Tiel dus ze zullen ook wel naar afstand hebben gekeken (hoewel Tiel voor mij ook niet echt om de hoek is maargoed)
invine
blablabla etc.
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 22:59 schreef BetweenTheRays het volgende:[..]
Ik sta ingeschreven voor Utrecht, zeg altijd nadrukkelijk dat A'dam qua reistijd ook gewoon kan maar het helpt nog niet veel. Het project heeft ook als 'standplaats' Tiel dus ze zullen ook wel naar afstand hebben gekeken (hoewel Tiel voor mij ook niet echt om de hoek is maargoed)
Ja zo gaat het wel vaker.. toen ik nog uit eindhoven werkte moest ik met mijn eigen auto naar venray om vervolgens 4u!! in het openbaar vervoer te zitten om in harderwijk te komen. Daar zaten we met 30 chauffeurs die allemaal iemand naar huis moesten brengen, ik moest weer naar venray. Heb serieus meer tijd in ov doorgebracht dan in de auto, wat eigenlijk veel te vaak gebeurd helaas..
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 23:02 schreef invine het volgende:[..]
Ja zo gaat het wel vaker.. toen ik nog uit eindhoven werkte moest ik met mijn eigen auto naar venray om vervolgens 4u!! in het openbaar vervoer te zitten om in harderwijk te komen. Daar zaten we met 30 chauffeurs die allemaal iemand naar huis moesten brengen, ik moest weer naar venray. Heb serieus meer tijd in ov doorgebracht dan in de auto, wat eigenlijk veel te vaak gebeurd helaas..
Heb ik ook vaak gehad. Record is toch wel met het OV naar Sluis: 5.5 uur onderweg geweest.
Ook een keer die naar Bussum moest en ik naar Bilthoven, terwijl ik dichter bij Bussum woonde en hij dichter bij Bilthoven. Achja, je weet nooit wat er achter de coulissen allemaal gebeurt.
Hele fijne rit gehad met de RR sport..
Vraagje.. Klant was tevreden (terecht natuurlijk

) en gunde mij wel een extraatje.. Als eindtijd schreef hij op 00:00 (Ik ben nu al thuis, en het is nog geen eens zo laat) en 'Tip: ¤10,-'.
Die eindtijd van mezelf, die zal ik dan wel op 00:10 zetten denk ik.. En die tip? Krijg ik die nou via EW, en dat EW die weer bij de klant berekent? Of was het een leuk gebaar van hem maar heb ik er niks aan?
Nee.
Sow?! Hoe dat dan?
Nee.
Fuck hey.. Wat een enorm lage streek..
Succes met alle ellende van het opnieuw aanvragen etc..
Nee.
edit: doe normaal
[ Bericht 87% gewijzigd door Five_Horizons op 14-12-2011 09:58:52 ]
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 21:45 schreef Panthera. het volgende:[..]
Waar?

Voor de mensen die hier ook bang voor zijn (of juist niet

), het schijnt dat de parkeerplaats zonder tankstation tussen Arnhem en Ede op de A12 ook homoparkeerplaats is. Ik heb daar eenzelfde verhaal over gehoord van een hiker die ik een keer tegenkwam ergens. Die liep de auto uit en zag overal condooms liggen

Het was parkeerplaats "De Lanen", langs de A6, net voor Joure Rotonde. Er circuleren trouwens hele lijsten met parkeerplaatsen die er om bekend staan, dus als iemand een keer niks te doen heeft kan je die lijst ff doornemen, dan komt niemand voor verrassingen zoals bij mij te staan
Die langs de A12 is volgens mij 't Ginkelse Zand, die is ook al een paar keer op tv geweest daarom. Verder zit er langs de A28 nog eentje, De Kraaienberg, thv 't Harde en De Haere, daar recht tegenover. Daar ben ik ooit door een kerel benaderd of ik in was voor orale seks (maar dan iets minder subtiel geformuleerd

). Dat was dan wel niet onder werktijd. Goddank zat ik toen in de auto.
Respect trouwens voor S-RS, die daar in Putten naar mij toe kwam lopen van: "Joo, ben jij spablauw?"
Wat een kutzooi Joppie!
Ik ben onderweg.. Wat een hondenweer. Ik hoop dat het straks opklaart want ik moet 30min lopen in Oosterhout.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Nee, telefoon stond direct uit. Dat doe je niet als je per ongeluk verkeerde tas meeneemt.
#26 || Luciano da Silva
wat kut dat alles gejat is! Echt, vies volk dat zoiets flikt.
Ja, echt een zieke naaistreek... hebben ze mij toen ook geflikt
En het ergste is nog al die pasjes aanvragen enzo.. en dat je officieel niet mag rijden zonder rijbewijs...
Hm werd net gebeld door een onbekend nummer.. Maar ik sta alleen voor vanavond beschikbaar. Werd gisteren overigens ook gebeld en had toen opgenomen maar toen werd de verbinding direct verbroken. Zou de centrale aan het trollen zijn?
Gisteravond stond EW al op m'n voicemail voor ritten voor donderdag...
2x van Drachten naar Putten, een Meriva en een Caddy. Alleen kan ik de Caddy pas om 17:30 ophalen...
Zo, dacht dat december een dode maand was, maar dat valt dus best wel mee?
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Op woensdag 14 december 2011 09:13 schreef Jieuwst het volgende:Ja, echt een zieke naaistreek... hebben ze mij toen ook geflikt
En het ergste is nog al die pasjes aanvragen enzo.. en dat je officieel niet mag rijden zonder rijbewijs...
Ik heb aangifte bij me van diefstal rijbewijs et cetera. Daarmee mocht ik wel rijden van die baliemiep.
#26 || Luciano da Silva
Was net aan het typen dat ik hoopte dat ze voor vandaag ook nog zouden bellen.. Tijdens het typen belt EW. Ritje van half 3 tot 11 ongeveer, mooi!
Nee.
Ik hoop dat ik voor morgen nog gebeld word...
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 23:45 schreef Dimitri_ het volgende:Hele fijne rit gehad met de RR sport..
Vraagje.. Klant was tevreden (terecht natuurlijk

) en gunde mij wel een extraatje.. Als eindtijd schreef hij op 00:00 (Ik ben nu al thuis, en het is nog geen eens zo laat) en 'Tip: ¤10,-'.
Die eindtijd van mezelf, die zal ik dan wel op 00:10 zetten denk ik.. En die tip? Krijg ik die nou via EW, en dat EW die weer bij de klant berekent? Of was het een leuk gebaar van hem maar heb ik er niks aan?
volgens mij word dat gewoon doorberekend aan de krant idd. zelf nooit op die manier gehad, maar heb er wel eens van gehoord ja.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 10:25 schreef -tape- het volgende:Focked op Joppie.. Echt veel gedoe is dat. En dat allemaal voor een paar tientjes die de dader dan heeft. Tegen de muur met zulke mensen.
Jammer dat ik deze week maar 1x kan werken.. Volgende week maar weer wat wegblijven van school. Oh en misschien alvast wat ritten voor de vakantie opeisen

Voor mij hetzelfde, deze week volle bak tentamens, dus niet beschikbaar. Volgende week maar proberen minstens 3 dagen te rijden en wat mij betreft in de vakantie iedere dag
quote:
Haha, kon bijna niet missen hè met die Meriva voor je neus
@Joppie
Je bericht is verwijderd... Maar je tas is gejat?
Het meest vervelende is de OV nog denk ik.
Moet je al die zooi eerst voorschieten, en dan al dat geregel voor het terug vragen
Morgen weer een retourtje Putten voor mij. In wederom een (bestel)busje. Nog geen "auto" gehad helaas.. En ook slechts een dagje van een uur of vier... Maar goed, beter iets dan niets!
Voor de werknemers die al langer bij EW werken:
Mij is gezegd: Je ritbonnen moeten voor de 15e binnen zijn over de dagen die je voor de 15e gewerkt hebt. Krijg je die dagen dan op de 15e uitbetaald, of is dat puur administratief?
quote:
Op woensdag 14 december 2011 13:25 schreef Kevindinhinho het volgende:Morgen weer een retourtje Putten voor mij. In wederom een (bestel)busje. Nog geen "auto" gehad helaas.. En ook slechts een dagje van een uur of vier... Maar goed, beter iets dan niets!
Mij is gezegd: Je ritbonnen moeten voor de 15e binnen zijn over de dagen die je voor de 15e gewerkt hebt. Krijg je die dagen dan op de 15e uitbetaald, of is dat puur administratief?
Nee, je moet de ritbonnen van 1 t/m 15 omstreeks de 16e insturen. Als het de 17e is is ook geen ramp, maar dit is om het aantal ritbonnen ineens te verminderen. Als alle chauffeurs de ritten rond de 1e insturen wordt het wel heel veel ineens.
Nee.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 13:25 schreef Kevindinhinho het volgende:Morgen weer een retourtje Putten voor mij. In wederom een (bestel)busje. Nog geen "auto" gehad helaas.. En ook slechts een dagje van een uur of vier... Maar goed, beter iets dan niets!
Het heeft ook een administratieve reden. Zo spreiden ze de verwerking van al die duizenden ritbonnen die binnenkomen. Echter, je wordt geregeld wel op de 15e uitbetaald. Al kan dit ook de 16e zijn.
edit: je krijgt de 15e uitbetaald over de gehele maand ervoor (1-31e). Dus niet bijvoorbeeld dat je 1-15 januari krijgt uitbetaald op 15 januari.
Je krijgt dus op 15 februari de ritten tussen 1 en 31 januari uitbetaalt.
Ehm, verkeerd verwoord denk ik. Ik bedoelde: Mijn ritbonnen die ik voor de 15e inlever, krijg ik die rond de 15e betaald?
quote:
Zie mijn edit hierboven. Ik had te laat door dat je hem zo bedoelde haha.
Haha, ja! Dat bedoelde ik! Dank voor het antwoord!
quote:
Waar! En het mooiste is, morgen weer een Meriva. Bij hetzelfde bedrijf. Ik zag hem gister al voor de deur staan daar, ik herkende het kenteken in de ritinfo direct. En het busje is uiteraard categorie niet vooruit te branden
Die man van de bandenboer in Putten vertelde me trouwens dat er daar zoveel Caddy's en Vivaro's komen, dat ze al voorgemonteerde wielen hebben staan daar, zodat het allemaal sneller gaat...
@Joppie:
Kut van die tas. Ik hoop dat ze de dader pakken en voor alle kosten laten opdraaien...
quote:
Op woensdag 14 december 2011 13:57 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Die man van de bandenboer in Putten vertelde me trouwens dat er daar zoveel Caddy's en Vivaro's komen, dat ze al voorgemonteerde wielen hebben staan daar, zodat het allemaal sneller gaat...
Gelukkig wel zeg. Heb zaterdag 1 uur 45 minuten moeten wachten, omdat er twee personenauto's voor me stonden, die de velgen nog verwisseld moesten hebben
@Joppie echt een naaistreek dat ze je tas hebben gejat. Succes met alles regelen en aanvragen, klotewerk om te doen -__-
Ik sta ondertussen te buiten wachten bij het gebouw waar ik mijn klant moet ophalen. Nog geen idee welke auto ik mee krijg. Er staan er hier ongeveer 10, variërend van een VW Phaeton tot een Toyota Starlet uit '95. Ben benieuwd.
quote:
WTF, dat zijn toch geen bedragen meer... Duur middagje sporten zo!
't Is echt belabberd tegenwoordig...
Oei, die prijzen... ongelofelijk dat het dan allemaal zo duur moet zijn!
Gristus, 97eu. Dan zou ik even tot 1 januari wachten, dan is het maximumtarief voor een rijbewijs 37,05.
Overigens, vanaf 1 januari ook verplicht inchecken bij NS, conducteur vertelde me ook dat je daarom 10eu op je chipkaart moet hebben staan
10 euro is onzin, je moet 6 euro hebben. Je mag maximaal 4 euro rood staan is mij verteld... Maar ja, ze vertellen sowieso overal iets anders..
EDIT: de 6 euro is trouwens alleen voor buiten de vrij reizen-periode. Doordeweeks moet je gewoon kunnen doorlopen en wordt er geen borg ingehouden.
joppie_saus
FootballCulture
quote:
Ja maar ik moet extra betalen omdat die kwijt is. En ik kan het niet uitzingen tot 1 januari zonder én ID én rijbewijs.
#26 || Luciano da Silva
ik wil ook nog wel een werken.. teller staat pas op 150 euro deze maand, en dat was 1 dag.. volgende week vakantie, hopen dat er dan iets te doen is
Conducteur vertelde mij dat er bij NS dus wel 10 eu afgeschreven wordt als je incheckt (gewoon wanneer je abo geldig is...).
Maar ik kan nu ook inchecken, zonder dat ik saldo heb...
Mijn rit is geannuleerd door het bedrijf

Eerst een uur staan wachten en kreeg net te horen dat het niet door gaat. Krijg gelukkig nu wel een kopje koffie en ze hebben de eindtijd afgetekend op 16.00 (de tijd dat ik op mijn eindadres zou zijn). Nu alleen even kijken welke eindtijd chauffeur ik voor mezelf invul. Er staat nu als eindtijd klant 16.00 in Amsterdam (zonder adres, dat zou in de auto volgen) terwijl ik nu nog in Amersfoort zit en zo naar huis ga.
Gewoon de tijd nemen die je van A'dam tot huis zou moeten doen?
Probleem is dat ik geen idee heb waar in Amsterdam ik zou eindigen. Ik tel er maar gewoon een uurtje bij denk ik, of de reistijd die ik nu kwijt ben om weer naar huis te gaa.
-tape-

Net terug van mijn twee ritten.. Even thuis en dan naar adres 3 voor de bandenwissel.
Ik had een Volvo C30 2.0 Benzine, maar die was echt helemaal niet zo rap als ik had verwacht. Versnellen op de snelweg in z'n 5 ging helemaal langzaam.
quote:
Ik kan het ook goed gebruiken. Ga morgen een midweekje skien met wat vrienden. Deze maand wordt dan trouwens wel karig qua uren...
Trouwens @Joppie echt klote man. Bij mij laatst ook tijdens het sporten, gelukkig werd er alleen het geld uit mijn portemonnee gejat en niet mijn pasjes... Jij woont ook nog eens in de duurste gemeente qua rijbewijs/paspoort e.d...
quote:
Op woensdag 14 december 2011 15:10 schreef RTS91 het volgende:Conducteur vertelde mij dat er bij NS dus wel 10 eu afgeschreven wordt als je incheckt (gewoon wanneer je abo geldig is...).
In dat geval verwacht ik dat er wel een rechter vroeg of laat ingrijpt want dat gaat gewoon nergens over, dat je geld naar de vervoersmaatschappij moet storten terwijl je al een geldig, gratis vervoersbewijs hebt. Dat hele inchecken is juridisch al zeer discutabel, aangezien je kan aantonen dat je een geldig bewijs hebt, ik denk niet dat ze dat met een wijziging in de voorwaarden ongedaan kunnen maken.
invine
blablabla etc.
quote:
Ik moet een maandje wachten

niks gedaan in november...
@joppie: echt kut is dat ja... Vooral je pasjes en dat je dan gelijk zo achter veel moet neertellen om het te vernieuwen...
Ik kan trouwens ook wel de payday gebruiken, vanmiddag 106 zuur verdiende eurootjes naar Leeuwarden over zitten maken

En over dat inchecken: ik check nu ook al in bij NS en dat gaat prima met mijn saldo van nog geen eens een euro. Volgens mij geldt die 10 euro alleen als je in het weekend gaat reizen.
Ik ben nu onderweg met een S80.. Nu even paar uur wachten, zit mooi met laptop in een wachtruimte en mag gebruik maken van de gratis 'catering' (Cakejes en chocoladerepen).
Iemand enig idee hoe het zit met de 'Tip: ¤10,-' die ik gisteren op mijn briefje geschreven kreeg?
Krijg ik die via EW, of dat het een nutteloos maar goedbedoeld gebaar is van de klant?
Nee.
invine
blablabla etc.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 17:13 schreef Dimitri_ het volgende:Ik ben nu onderweg met een S80.. Nu even paar uur wachten, zit mooi met laptop in een wachtruimte en mag gebruik maken van de gratis 'catering' (Cakejes en chocoladerepen).
Iemand enig idee hoe het zit met de 'Tip: ¤10,-' die ik gisteren op mijn briefje geschreven kreeg?
Krijg ik die via EW, of dat het een nutteloos maar goedbedoeld gebaar is van de klant?
Die factureert EW gewoon door denk ik

je krijgt het van ew dus.. nouja daar ga ik vanuit.
quote:
508 zijn imo prima wagens, bij ons zit ook alles zo'n beetje erop behalve leren bekleding. Ben redelijk verliefd op dat panorama dak, vind ik toch wel echt een toegevoegde waarde
Haha dit is wel super hier hoor.. Zit dus bij een of andere bobo- prijsuitreiking in de wachtruimte. Catering komt hier net binnen, en vervolgens het personeel. Mag mooi met hen mee eten. Heel luxe verzorgd voor het personeel, dus heb een goede maaltijd binnen voor vanavond!
Nee.
quote:
Ik zou ook heel erg blij zijn met dat soort auto's!
508, daar rij ik iedere dag in

Rijd wel goed.
Hiervoor hadden we een Passat, en die had ik vorige week mee, dan merk je toch weer de verschillen. Ten nadele van de Passat...
Welke motor ligt er in?
enpe
n00b
quote:
Op woensdag 14 december 2011 18:40 schreef S-RS het volgende:508, daar rij ik iedere dag in

Rijd wel goed.
Hiervoor hadden we een Passat, en die had ik vorige week mee, dan merk je toch weer de verschillen. Ten nadele van de Passat...
Welke motor ligt er in?
2.0 met 140 paarden. Heb er 1x eerder in gereden, fijne bak inderdaad.
Waar moest je overstappen dan? Vanaf maastricht is het toch gewoon kont parkeren en blijven zitten?
quote:
Ah, lekker hoor! Die zijn niet veel verkocht, zijn na een paar maanden al uit productie gehaald.
Mag morgen weer 200+km weg tikken in de 2.0 met 163 paarden richting college.
zo vanavond weer even naar Hilversum en Laren, met de Q5 wederom.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 17:13 schreef Dimitri_ het volgende:Iemand enig idee hoe het zit met de 'Tip: ¤10,-' die ik gisteren op mijn briefje geschreven kreeg?
Die tip krijg je sowieso via EW, ook een aantal keer gehad.
Sowieso zijn ritten van grote kantoren soms pareltjes, laatst een heel congres van het Young Professional Network van een grote verzekeraar meegepakt, inclusief lunch en bekende sprekers/schrijvers.
En ik ben weer thuis. 12 uur gemaakt. Na het verwisselen van de banden kwam ik een bout in het vakje bij de handrem tegen die er eerst niet lag.. Maar goed ik was nog ff gestopt en er ontbrak niets hehe..
Uit #50:
quote:
Op donderdag 8 december 2011 14:45 schreef boddieh het volgende:Dames en heren,
Iemand enig idee wat er met de Chauffeurscentrale aan de hand is? Heb al 2 maanden geen loon ontvangen, wanneer ik het normale nummer bel blijf ik continue in de wachtrij hangen en het reserveringsnummer bestaat niet meer (gaat iig niet over en ik wordt meteen gedisconnect). Meer mensen van de Chauffeurscentrale die hier last van hebben of gewoon nog geen loon ontvangen hebben van november & december?
Mvg,
Boddieh
Chauffeurscentrale heeft mijn salaris over september ook nog steeds niet betaald. In oktober heb ik toevallig niet gewerkt, maar in november wel, dus dat hoor ik eind december te krijgen.
Zijn er andere Chauffeurscentrale mensen hier die ook last hebben hiervan? Ik ben al op zoek naar ander werk, want ik werk alleen tegen betaling..
/Edit:
En zoeken ze bij andere chauffeursdiensten nog nieuwe collega's? Ik heb 2 jaar relevante werkervaring.
[ Bericht 4% gewijzigd door WormholeTraveler op 14-12-2011 20:49:30 ]
quote:
Op woensdag 14 december 2011 20:39 schreef WormholeTraveler het volgende:Uit #50:
[..]
Chauffeurscentrale heeft mijn salaris over september ook nog steeds niet betaald. In oktober heb ik toevallig niet gewerkt, maar in november wel, dus dat hoor ik eind december te krijgen.
Zijn er andere Chauffeurscentrale mensen hier die ook last hebben hiervan? Ik ben al op zoek naar ander werk, want ik werk alleen tegen betaling..
/Edit:
En zoeken ze bij andere chauffeursdiensten nog nieuwe collega's? Ik heb 2 jaar relevante werkervaring.
Heh je hebt je salaris van september niet? Daar ga je dan toch als een gek achteraan

. Wat geven ze als excuus dan?
Doodloper
Is een hardloper.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 20:39 schreef WormholeTraveler het volgende:Uit #50:
[..]
/Edit:
Ik had toen het nummer van chauffeurscentrale gegeven toch? Wat zeiden ze toen je belde?
We zullen zien, zei de blinde.
Volgens contract krijg ik het salaris van september op laatste dag van oktober. Begin november eerst paar keer gebeld, operator zij dat ze het verzoek door zou geven. Paar dagen later nog een keer gebeld, toen zei ze dat ik maar een mailtje moest sturen want ze wist het ook niet. Enkele mailtjes zijn toen onbeantwoord gebleven. 22 november heb ik een aangetekende brief gestuurd, maar ook daar is geen antwoord op gekomen. Sindsdien heeft diezelfde operator mij nog eens gebeld om te werken. Toen ik zei dat ik nog steeds geen salaris had gekregen was ze verbaasd dat dat niet opgelost was, maar kon het wel begrijpen dat ik even niet wilde werken.
Het gaat over ~150 euro in september en ~250 euro in november. Juridisch loket heeft me vertelt dat een advocaat niet voor minder dan 500 euro achter het geld aan zal gaan. Kan wel een no-pay-no-cure incassobureau inschakelen voor 25 euro administratiekosten, maar dat doe ik pas als het salaris van december ook niet heb ontvangen. Zo'n incassobureau stuurt in principe alleen maar aanmaningen, en als die onbeantwoord blijven dan is de volgende stap alsnog een advocaat, dus dat geeft me nul zekerheid.
Doodloper
Is een hardloper.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 21:08 schreef WormholeTraveler het volgende:toen zei ze dat ik maar een mailtje moest sturen want ze wist het ook niet. Enkele mailtjes zijn toen onbeantwoord gebleven. 22 november heb ik een aangetekende brief gestuurd, maar ook daar is geen antwoord op gekomen.
Dan bel je ze toch elke dag dat je je geld wil? Desnoods ga je naar het kantoor toe?
Ik zou er geen 1,5 maand overheen laten gaan als ik m'n geld niet krijg en zij gaan doodleuk door met de bedrijfsvoering en bellen me zelfs voor werk.
Nou ja, ik vermoed faillissement. Als de eigenaar met geldproblemen zit zal hij toch echt zo hard mogelijk proberen de diensten te blijven verkopen. Operator betaalt 'ie vast door, en hij hoopt op zo veel mogelijk chauffeurs die blijven werken zonder salarisuitbetaling.
Als ik bel blijf ik in de wachtrij staan (caller id), begin november heb ik eens 10 keer op een dag 5+ minuten in de wachtrij gestaan.. Het noodnummer nemen ze ook niet op. En naar kantoor gaan heeft ook weinig zin, daar ze me niet binnen hoeven te laten, en als ik al binnen ben heb ik geen garantie dat ik ook maar een rooie cent krijg. Kan wel eigen rechter spelen en een laptop a 400 euro meenemen om de schuld recht te trekken, maar dat is in principe gewoon diefstal, en ik loop liever geen risico's. En ik heb wel betere dingen te doen dan in een tentje buiten dat kantoor te overnachten om ze iedere dag te stalken totdat ik m'n geld krijg.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 21:23 schreef joppie_saus het volgende:Stuur ze ingebrekestelling, aangetekend, waarin je aangeeft binnen 14 dagen je achterstallige loon wenst te ontvangen. Doen ze dat niet, stap je naar de rechtbank sector kanton. In eerste aanleg heb je daar geen advocaat nodig en kun je het zelf oplossen.
Aangetekende ingebrekestelling is 22 november al verstuurd. Geen reactie. Juridisch loket zei dat ik volledig in mijn recht sta, maar dat mijn recht halen voor zo'n laag bedrag eigenlijk niet te doen is.
Hoe gaat het in z'n werk als ik zelf naar de rechtbank wil stappen?
Doodloper
Is een hardloper.
quote:
Op woensdag 14 december 2011 21:25 schreef WormholeTraveler het volgende:[..]
Aangetekende ingebrekestelling is 22 november al verstuurd. Geen reactie. Juridisch loket zei dat ik volledig in mijn recht sta, maar dat mijn recht halen voor zo'n laag bedrag eigenlijk niet te doen is.
Hoe gaat het in z'n werk als ik zelf naar de rechtbank wil stappen?
Maak even een eigen topic
http://forum.fok.nl/fok/post_topic/41
quote:
Op woensdag 14 december 2011 21:26 schreef joppie_saus het volgende:Heb je ze een termijn gegeven in die ingebrekestelling waarbinnen je je geld wilt ontvangen? Anders heb je er nog niks aan.
Loop even binnen bij de rechtbank in jou district. Als het goed is kun je gewoon een standaardformulier invullen waarin je aangeeft iemand te willen dagvaarden.
Bij die ingebrekestelling heb ik uiteraard een termijn gegeven. Dat is al verstreken. Maar goed, de hele rechtsgang kom ik bij nader inzien wel uit denk ik.
Ben eigenlijk meer benieuwd naar of er andere Chauffeurscentrale mensen zijn die dit probleem hebben. En natuurlijk of er andere chauffeursdiensten zijn die nog collega's zoeken. Krijgen jullie geen bonus als je een nieuwe collega binnenhaald?
Heeft weer even geduurd, maar ik heb weer een rit..
Ik moet morgen naar Vianen. Je dient dan op kosten van bedrijf-X de auto te wassen bij Total, maar is het dan zelf voorschieten en dan van bedrijf-X vergoedt krijgen? Of krijg je dat via Easyway terug?
[ Bericht 2% gewijzigd door Shefkee op 14-12-2011 22:43:20 ]
Gewoon zeggen dat je voor die maatschappij (geen namen

) komt en dan krijg je inderdaad een bonnetje.
Bedankt voor de snelle antwoorden, het is duidelijk. En bedankt voor de tip, zal het ff aanpassen..
Tss. Vroeg opgestaan om een ritje hoogeveen putten te doen, wordt ie afgebeld. Todd ik met de bus onderweg was. Jippie...
December valt me nog alles mee eerlijk gezegd, elke beschikbare dag nog gebeld. Ben wel benieuwd wat er in de kerstvakantie gaat gebeuren, maar ik verwacht er niet al te veel van.
Dat faxen van transportformulieren werkt ook voor geen kut. Bel je EW, vraag je of ze die krengen willen faxen, komt er geen fax. Vorige keer moest ik er ook al 10 minuten op wachten, echt, hoe moeilijk is dat nou. Gisteren maar gevraagd of ik ze zelf kon printen, minuutje werk.
Oh, en Breda - Ede is een kutverbinding. 3,5 uur over gedaan.
Vervelend trouwens dat we geen multi-tank-card ofzo hebben. De Essostations zijn zo dun bezaaid in NL, moet altijd voorschieten

Langs de snelweg dan, heb geen zin om een dorpje in te rijden op zoek naar een Esso xD
Ik tik altijd de avond van te voren even "Esso <plaatsnaam ophaaladres>" in Google Maps en dan komt het altijd goed

Ik heb nog nooit voorgeschoten

Maar inderdaad, een multi-tank-card had beter geweest. Hoewel die tankpasjes die je vaak bij je leaseauto krijgt (die dus Multi Tank Card heten

) geloof ik kenteken-gebonden zijn.
Gewoon op Google maps Esso intypen, weet he precies waar je moet zijn.
En Breda - Ede 3,5 uur? Vanaf de grote daar dan zeker. Maar ja, Breda - Utrecht is gewoon waardeloos.
Ik vertik het om voor te schieten hoor. Ga niet betalen om te kunnen werken. Kom al moeilijk zat rond, en als ik dan ook nog 2-4 weken moet wachten tot ik dat geld terug krijg dan heb ik een probleem.
Ik vind altijd wel een Esso, heb nog maar 1 of 2 keer zelf moeten voorschieten. Gelukkig staan alle Esso's in m'n navigatie.
bij mij ook in mn navigatie, maar vaak wacht ik met tanken tot het lampje brand omdat ik langs de snelweg nog geen esso heb gezien. Als ik moet aftanken bij het adres vind ik ze ook wel, maar heb het nu meer over onderweg :p de esso die ik vond op mn navi was dan weer in een dorpje 8 minuten rijden dus daar had ik geen zin in haha. Dan maar ff voorschieten, was toch maar 25 euro :p
Ik schiet af en toe wel eens voor als de Esso niet in de buurt is of ik aan de late kant ben ofzo. Maar dat is dan omdat de tank leeg is voor 5-10 liter, als ik moet aftanken ga ik wel altijd naar de Esso.
quote:
Ik nog niet, morgen dus
quote:
Op donderdag 15 december 2011 15:13 schreef -tape- het volgende:Bij AR krijg je je voorgeschoten geld binnen 2 werkdagen gestort, ongeacht wanneer je je loon ontvangt.
Oh en morgen 2 ritten. Amsterdam > RDV en RDV > Amersfoort. De 1e rit is in een busje van een politieacademie. Het zal toch niet zo zijn.. dat ik in een politiebusje mag rijden?
Het is een Opel Vivaro (zie hieronder). Alleen een ander kenteken. En (denk ik) zonder striping.
[
afbeelding ]
Ik heb weleens een Partner van de politieacademie vanuit RDV naar Nieuwegein moeten brengen, maar dat was er ook gewoon een zonderf strepen en zwaailichten
quote:
Ik heb vorige week woensdag moeten tanken, diezelfde middag op internet m'n uren en tankkosten ingevuld. Dezelfde avond ook nog m'n tankbon opgestuurd maar nog niets gestort op m'n rekening.
Was ook maar een klein bedrag, dus zal waarschijnlijk wel met het loon meekomen morgen dan.
.
Morgen Groningen - Oss en Den Bosch- Barneveld. Hopelijk valt het weer mee, 24-uurs radar van buienradar belooft niet veel goeds.
Net nog een ritje gekregen. Natuurlijk weer naar Putten. Caddy Maxi dit keer.
Ook nog geen loon hier (SNS)
Ze geven morgen inderdaad erg veel regen af! Succes aan alle hiker die moeten lopen.
Ik heb een kort ritje vanavond van een kwartier. Maar wel een kleine kans dat ik een SLS AMG krijg te rijden. Fingers crossed!
-tape-

Tweede keer deze week beschikbaar en niks gehad.

Ook geen loon trouwens.
Helaas, morgen vrij. Mijn eigen schuld vrees ik,had blijkbaar verkeerd beschikbaarheid ingevuld, dus stond alles nog open voor deze week. Gister pas ingevuld dat ik vrijdag beschikbaar ben. Hoop dat ze daar bij EW niet zo'n punt van maken als je dat een keer vergeet.
quote:
Niet je hiker-rijstijl over nemen he.
Nou het zit er weer op, net geen 13 uren gedraaid.
Ik zat in de bus naar Drachten voor de 2e rit, terwijl het donker was. Halverwege Bergum ergens stapt er een neger de bus in, waarop de buschauffeuse zegt: de volgende keer moet je ff een lampje aan je jas hangen, want ik zag je niet... Die kerel was woedend, ik lag in een scheur.
De Meriva reed trouwens een stuk beter dan die van dinsdag...
quote:
Op donderdag 15 december 2011 23:03 schreef Spablauw214 het volgende:Nou het zit er weer op, net geen 13 uren gedraaid.
Ik zat in de bus naar Drachten voor de 2e rit, terwijl het donker was. Halverwege Bergum ergens stapt er een neger de bus in, waarop de buschauffeuse zegt: de volgende keer moet je ff een lampje aan je jas hangen, want ik zag je niet... Die kerel was woedend, ik lag in een scheur.
Zijn toch ook geen leuke grapjes? Of ben ik de enigste die daar zo over denkt? Hoop trouwens in de kerstvakantie een beetje uren te gaan draaien, tot nu toe nog niet veel gewerkt deze maand.
quote:
Op donderdag 15 december 2011 23:08 schreef BAC92 het volgende:[..]
Zijn toch ook geen leuke grapjes? Of ben ik de enigste die daar zo over denkt? Hoop trouwens in de kerstvakantie een beetje uren te gaan draaien, tot nu toe nog niet veel gewerkt deze maand.
Ik moest ook niet lachen om de opmerking, ik moest lachen om de reactie. De buschauffeuse meende het serieus geloof ik, het was niet lullig bedoeld, maar die kerel dacht er anders over..
quote:
Op donderdag 15 december 2011 23:03 schreef Spablauw214 het volgende:Nou het zit er weer op, net geen 13 uren gedraaid.
Ik heb je vanochtend gezien dan denk ik, rond 11 uur in Putten
quote:
Op donderdag 15 december 2011 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
Ik moest ook niet lachen om de opmerking, ik moest lachen om de reactie. De buschauffeuse meende het serieus geloof ik, het was niet lullig bedoeld, maar die kerel dacht er anders over..
Haha, ik kan het me best voorstellen hoor. Als je ergens in de polder langs de provinciale weg staat te wachten in het donker ben je behoorlijk onzichtbaar, of je nou wel of geen neger bent
quote:
Op donderdag 15 december 2011 23:14 schreef Spablauw214 het volgende:[..]
oooo haha ja dan is het een ander verhaal!:p
Ach, ik snap zowel de neger als die chauffeuse wel. Mooi voorval

Ondertussen staat mijn klant nog lekker een biertje te drinken. Vind het wel best. Ik zit al sinds 22.45 in een goede stoel met koffie

Wel blij dat er tot een half uur geleden nog een andere chauffeur aanwezig was, had ik in ieder geval nog wat aanspraak.
In de bus kwam ik ook nog een pc tegen, niet van EW maar van chauffeurslijn. Ook wel leuk om eens iemand van een ander bedrijf te spreken
@warchaser succes! Laat even weten hoe het gegaan is. Gewoon overtuigend overkomen, ook al gaat er iets niet goed dan lukt het wel!
[ Bericht 20% gewijzigd door BetweenTheRays op 16-12-2011 01:09:05 ]
Ennnnn het loon is binnen!
quote:
Ik had een Vivaro bij me
Wat heb ik gisteren gelachen! Een klant die ik thuis moest brengen die zo dronken was dat hij allereerst niet meer wist waar zijn auto stond. Toen we uiteindelijk de auto hadden gevonden wist hij niet meer wat hij woonde. Uiteindelijk was ik om 04.30 thuis. Maar ik heb wel gelachen!
Buuh, vandaag om 10 uur gebeld door EW maar lag nog te snurken. Gezien ik niet thuis sliep had ik ook geen werkkleding meegenomen. Geen werk voor mij vandaag dus...
Ook hier is het loon binnen. Op de euro nauwkeurig wat ik berekend had.
quote:
O geniaal, dan heb ik gewoon 10 minuten met jou zitten praten zonder dat ik wist dat jij het was...
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 12:38 schreef Hojdhopper het volgende:Buuh, vandaag om 10 uur gebeld door EW maar lag nog te snurken. Gezien ik niet thuis sliep had ik ook geen werkkleding meegenomen. Geen werk voor mij vandaag dus...
Ook hier is het loon binnen. Op de euro nauwkeurig wat ik berekend had.

serieus.. dat heb ik dus echt nog noooit gehad in de 2 jaar die ik bij ew werk. standaard te weinig. nu scheelt het slechts 15 euro dit keer, niet de moeite waard om over te gaan zeuren want dan verzinnen ze toch weer een of andere onzinregel waardoor het niet alsnog uitbetaald word..
oh en nog iets anders; gelukkig kunnen we weer een goed gevuld kerstpakket verwachten voor de vaste werknemers.. ohnee wacht..
invine
blablabla etc.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 13:37 schreef mothergoose het volgende:[..]
serieus.. dat heb ik dus echt nog noooit gehad in de 2 jaar die ik bij ew werk. standaard te weinig. nu scheelt het slechts 15 euro dit keer, niet de moeite waard om over te gaan zeuren want dan verzinnen ze toch weer een of andere onzinregel waardoor het niet alsnog uitbetaald word..
Ik krijg atlijd netjes alles uitbetaald en vergoed.. ik zou het ook echt niet pikken als ik te weinig zou krijgen, ook al is het "maar" 15 euro.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 14:26 schreef invine het volgende:[..]
Ik krijg atlijd netjes alles uitbetaald en vergoed.. ik zou het ook echt niet pikken als ik te weinig zou krijgen, ook al is het "maar" 15 euro.
nouja ik heb daar dus al in totaal urenlang over gebeld. als ik hikerwerkzaamheden deed, kreeg iik altijd precies uitbetaald. Als pc dus nooit.. komen ze met een of ander verhaal dat reistijd maar 7 e per uur betaald word terwijl naar mijn weten reistijd=werktijd= 9,73 euro..
en verder nog wat dingetjes. dat ze je reistijd terugzoeken en volgens 929ov uitbetalen. terwijl als je als pc eindtijd klant bv opschrijft 2200, en laat ondertekenen, moet je daarna vaak nog de auto parkeren, helpen met tas uitladen ofzo, bushalte vinden.. dan gaan ze er toch vanuit dat je 2202 ergens de bus hebt..maar daar kan dus blijkbaar geen rekening mee gehouden worden.
maaltijdvergoedingen die je ná de rit gebruikt worden niet uitbetaald (ook als je tijdens de rit geen tijd ervoor had) tenzij je erover gaat bellen. maar ze communiceren zelf niks terug naar de wernemer
invine
blablabla etc.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 14:30 schreef mothergoose het volgende:[..]
nouja ik heb daar dus al in totaal urenlang over gebeld. als ik hikerwerkzaamheden deed, kreeg iik altijd precies uitbetaald. Als pc dus nooit.. komen ze met een of ander verhaal dat reistijd maar 7 e per uur betaald word terwijl naar mijn weten reistijd=werktijd= 9,73 euro..
en verder nog wat dingetjes. dat ze je reistijd terugzoeken en volgens 929ov uitbetalen. terwijl als je als pc eindtijd klant bv opschrijft 2200, en laat ondertekenen, moet je daarna vaak nog de auto parkeren, helpen met tas uitladen ofzo, bushalte vinden.. dan gaan ze er toch vanuit dat je 2202 ergens de bus hebt..maar daar kan dus blijkbaar geen rekening mee gehouden worden.
maaltijdvergoedingen die je ná de rit gebruikt worden niet uitbetaald (ook als je tijdens de rit geen tijd ervoor had) tenzij je erover gaat bellen. maar ze communiceren zelf niks terug naar de wernemer
Eerst alle tassen helpen uitladen en dan pas ondertekenen..
Centjes

Bij mij klopt het ook altijd wel (en ook nu), vaak is het zelfs nog meer dan ik zelf dacht

Nu nog werk voor maandag en ik ben helemaal een gelukkig man.
Wat een gezeik zeg bij die bedrijven waar jullie werken. Bij ons is het allemaal een stuk beter geregeld. Maandag en dinsdag weer gezellig met een vaste klant op pad!
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 12:32 schreef Legwieh het volgende:Wat heb ik gisteren gelachen! Een klant die ik thuis moest brengen die zo dronken was dat hij allereerst niet meer wist waar zijn auto stond. Toen we uiteindelijk de auto hadden gevonden wist hij niet meer wat hij woonde. Uiteindelijk was ik om 04.30 thuis. Maar ik heb wel gelachen!
Mooie ritten zijn dat! Maar je had toch van tevoren zijn adres dus kon je toch wel naar zijn huis rijden neem ik aan?
quote:
Heb ik dus ook een keer eerder gehoord. Ik ga het bij mijn volgende salaris eens nakijken en als het echt zo is over bellen. Het mag namelijk gewoon niet en het staat niet in het contract wat wij hebben gekregen, simpel zat.
quote:
Ook eentje om in de gaten te houden dus. Lijkt me sterk dat ze dat met alle ritten doen maar we zien wel.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 14:30 schreef mothergoose het volgende:maaltijdvergoedingen die je ná de rit gebruikt worden niet uitbetaald (ook als je tijdens de rit geen tijd ervoor had) tenzij je erover gaat bellen. maar ze communiceren zelf niks terug naar de wernemer
Ik heb een keer op weg naar huis een maaltijd gekocht en gewoon vergoed gekregen.
Trouwens, nog even over die kilometer/reiskostenvergoeding met eigen vervoer: dit stond in een mailtje die ik pas van een van de dames kreeg toen ik er een vraag over had gesteld.
quote:
Reiskostenvergoeding als je met eigen auto gaat: ¤ 0,18 cent per kilometer. En de tijd die je daarvoor kwijt bent krijg je uitbetaald minus een half uur.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 15:52 schreef -tape- het volgende:Hoe zit het met kerstpaketten bij AR/EW?
Zit nu net in de trein naar huis. Helaas was het geen echt politiebusje maar gewoon een witte.. De Toyota verso daarna ging wel.. Houd niet van dat soort grote auto's. Bak lucht met goedkoop afgewerkt interieur.. Anderhalf uur treinen en weer thuis

Ben ik ook wel benieuwd naar ja! Als je die nieuwsbrieven van AR eens terugleest zie je dat ze wel eens een nieuwjaarsreceptie hebben georganiseerd

Dus Pizzabodem en -tape-, are you in?
Bier drinken op kosten van AR
ohnee het verhaal werd nog mooier; mevrouw van de administratie zei dat de klant bepaalt of onze reistijd 7 euro of normaal betaald wordt. geen enkele gek natuurlijk die dan meer gaat betalen als ie de keus heeft.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 16:23 schreef mothergoose het volgende:ohnee het verhaal werd nog mooier; mevrouw van de administratie zei dat de klant bepaalt of onze reistijd 7 euro of normaal betaald wordt. geen enkele gek natuurlijk die dan meer gaat betalen als ie de keus heeft.
?? Reistijd komt toch helemaal niet voor rekening van de klant? Die betaalt vanaf starttijd tot eindtijd plus een eventuele toeslag als er beperkt of geen OV mogelijk is.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 16:33 schreef BetweenTheRays het volgende:[..]
?? Reistijd komt toch helemaal niet voor rekening van de klant? Die betaalt vanaf starttijd tot eindtijd plus een eventuele toeslag als er beperkt of geen OV mogelijk is.
tja, als ik begreep wat ze zei had ik het niet gepost he
-tape-

quote:
Op vrijdag 16 december 2011 16:23 schreef Neerlands_Trots het volgende:[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar ja! Als je die nieuwsbrieven van AR eens terugleest zie je dat ze wel eens een nieuwjaarsreceptie hebben georganiseerd

Dus Pizzabodem en -tape-, are you in?
Bier drinken op kosten van AR
Sowieso
Ritje voor zondag. Natuurlijk weer met een Vivaro naar Putten.
dinsdag met een citroen C5 3.0 TDI door het hele land crossen. best een fijne auto nog
invine
blablabla etc.
quote:
Een TDI in een citroen?
quote:
dacht het wel. op zn minst 3.0 v6 diesel
Dat is de V6 HDI dan.
invine
blablabla etc.
quote:
Is inderdaad de v6 HDI

prima blokje!
Wel de ideale chauffeursauto, hoef je totaal geen moeite voor te doen om comfortabel te rijden

Tegenwoordig is Citroën weer een goed automerk, de kleinere auto's zien er leuk uit en de groten rijden erg lekker.
KLopt, C5 heb ik twee keer eerder gereden en het is me bijzonder goed bevallen.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 15:22 schreef Legwieh het volgende:Wat een gezeik zeg bij die bedrijven waar jullie werken. Bij ons is het allemaal een stuk beter geregeld. Maandag en dinsdag weer gezellig met een vaste klant op pad!
Waar werk jij dan??
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 15:52 schreef -tape- het volgende:Hoe zit het met kerstpaketten bij AR/EW?
Zit nu net in de trein naar huis. Helaas was het geen echt politiebusje maar gewoon een witte.. De Toyota verso daarna ging wel.. Houd niet van dat soort grote auto's. Bak lucht met goedkoop afgewerkt interieur.. Anderhalf uur treinen en weer thuis

Is er niet... Niks, noppes, nada.
Ik werd vanmiddag gemaild door een van de meiden op kantoor, of ik komende woensdag niet kon privéchauffeuren voor iemand, toevallig een familielid, van Roosendaal naar Bergen op Zoom. Helaas woon ik in Utrecht en doe ik maar sporadisch een ritje vanuit Bergen. Anders had het me wel erg leuk geleken om een keer te proberen.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 20:54 schreef Hojdhopper het volgende:[..]
Waar werk jij dan??
[..]
Is er niet... Niks, noppes, nada.
Ik werd vanmiddag gemaild door een van de meiden op kantoor, of ik komende woensdag niet kon privéchauffeuren voor iemand, toevallig een familielid, van Roosendaal naar Bergen op Zoom. Helaas woon ik in Utrecht en doe ik maar sporadisch een ritje vanuit Bergen. Anders had het me wel erg leuk geleken om een keer te proberen.
Dan moet ze zelf maar achter het stuur gaan zitten

.
Wat mij ook opvalt als pc: het lijkt erop alsof veel mensen juist een A6, 5 serie of E-klasse kopen, omdat ze die dan helemaal kunnen volhangen met alle opties in plaats van een kale A8, 7 serie of S-klasse. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
invine
blablabla etc.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 22:58 schreef BetweenTheRays het volgende:Wat mij ook opvalt als pc: het lijkt erop alsof veel mensen juist een A6, 5 serie of E-klasse kopen, omdat ze die dan helemaal kunnen volhangen met alle opties in plaats van een kale A8, 7 serie of S-klasse. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Ja maar wat zou jij doen? Een kale 7 of een full option 5? Ik had het wel geweten (eigenlijk liever een 3 serie maar dat terzijde..).
Ik zou ook hetzelfde doen!
Gisteren had ik toevallig nog een E350 waarvan de zijsteunen van de stoel aanspanden als je door de bocht ging

Altijd leuk als auto's dat soort dingen hebben.
Leuke dingen zijn dat inderdaad! Ik heb vandaag een behoorlijk mindere dag gehad. Eerst van Sassenheim naar Amsterdam in een VW Polo (1.4 DSG). Had me erop voorbereid dat ik in Amsterdam natuurlijk een stuk mag lopen (vanaf de grote oranje), maar mistte net m'n bus dus mocht heel lang in de kou en regen wachten. Toen in Amsterdam bij Metro Isolatorweg een goeie volgeladen Kia Sportage opgehaald, dus dat was wel even lekker met de stoelverwarming. Helaas maar een kort ritje naar Haarlem. In Haarlem dacht ik dat er een bushalte voor het bedrijf was, maar daar kwamen bussen helaas alleen in de spits dus hoppa, daar gaan we weer met de benenwagen in dit verschrikkelijke weer.
Ik moest met het OV naar Velsen-Noord. Op google maps kon ik zien dat er een bushalte recht voor het bedrijf was dus ik dacht dat ik mazzel had. TUURLIJK NIET! Buslijn is net een week geleden opgeheven dus mocht een pondje nemen en 25 minuten lopen. Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming zou ik eigenlijk ook nog een pas moeten aanvragen op een andere locatie van het terrein, wat bij elkaar weer een half uur lopen (heen en terug) zou zijn. Toen ik vertelde dat ik niet met de auto maar met het OV was gekomen begrepen ze wel dat ik niet heel veel zin had om weer afstanden te voet af te leggen dus hebben ze de carpoolbeheerder de auto maar buiten de poorten laten rijden. En wat kreeg ik onder mijn rechtervoet? Een afgeleefde Citroën Jumper pick-up van 7 jaar oud. Nou dat reed wel lekker naar de grote in Almere hoor.
invine
blablabla etc.
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 23:28 schreef RangeRover het volgende:Leuke dingen zijn dat inderdaad! Ik heb vandaag een behoorlijk mindere dag gehad. Eerst van Sassenheim naar Amsterdam in een VW Polo (1.4 DSG). Had me erop voorbereid dat ik in Amsterdam natuurlijk een stuk mag lopen (vanaf de grote oranje), maar mistte net m'n bus dus mocht heel lang in de kou en regen wachten. Toen in Amsterdam bij Metro Isolatorweg een goeie volgeladen Kia Sportage opgehaald, dus dat was wel even lekker met de stoelverwarming. Helaas maar een kort ritje naar Haarlem. In Haarlem dacht ik dat er een bushalte voor het bedrijf was, maar daar kwamen bussen helaas alleen in de spits dus hoppa, daar gaan we weer met de benenwagen in dit verschrikkelijke weer.
Ik moest met het OV naar Velsen-Noord. Op google maps kon ik zien dat er een bushalte recht voor het bedrijf was dus ik dacht dat ik mazzel had. TUURLIJK NIET! Buslijn is net een week geleden opgeheven dus mocht een pondje nemen en 25 minuten lopen. Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming zou ik eigenlijk ook nog een pas moeten aanvragen op een andere locatie van het terrein, wat bij elkaar weer een half uur lopen (heen en terug) zou zijn. Toen ik vertelde dat ik niet met de auto maar met het OV was gekomen begrepen ze wel dat ik niet heel veel zin had om weer afstanden te voet af te leggen dus hebben ze de carpoolbeheerder de auto maar buiten de poorten laten rijden. En wat kreeg ik onder mijn rechtervoet? Een afgeleefde Citroën Jumper pick-up van 7 jaar oud. Nou dat reed wel lekker naar de grote in Almere hoor.
Heeeeeel herkenbaar.. als er 1 ding fout gaat lijkt de rest ook wel fout te gaan op die dag..
quote:
Op vrijdag 16 december 2011 22:58 schreef BetweenTheRays het volgende:Wat mij ook opvalt als pc: het lijkt erop alsof veel mensen juist een A6, 5 serie of E-klasse kopen, omdat ze die dan helemaal kunnen volhangen met alle opties in plaats van een kale A8, 7 serie of S-klasse. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Denk ook eens aan het voorkomen bij de klant, een a8 of een 7 serie worden hier in Nederland gezien als: die heeft teveel geld verdient, daar doen we geen zaken mee!
Ik rij idd ook veel 5 series en audi a6. Wat ook nog scheelt is dat mensen met een a8 bijvoorbeeld vaak zelf een vaste chauffeur hebben.
Gisteren een Polo uit 2008 die was begrensd op 2500 toeren en 130 km/h op de teller (dus 121 km/h op de tomtom).
Vreselijk irritant bij inhalen, invoegen en op het stuk A2 waar je 130 mag.
quote:
Zou ik ook doen. Ik heb nog nooit in een 7-serie gereden, wel in de S-klasse van EW en dat is zo groot dat het rijden op kleinere wegen en in de stad gewoon vervelend wordt. Dat doe je alleen als je gereden wordt. Verder, in een beetje leuke 5-serie zit alles wat je maar wilt hebben, waarom dan groter gaan?
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 10:48 schreef LeTourdeFrance het volgende:Gisteren een Polo uit 2008 die was begrensd op 2500 toeren en 130 km/h op de teller (dus 121 km/h op de tomtom).
Vreselijk irritant bij inhalen, invoegen en op het stuk A2 waar je 130 mag.
Welk bedrijf kwam die auto vandaan

Ik heb één keer een bestelbusje gereden die max 123 kon door begrenzing, ontzettend irritant, want dat was de enige keer dat ik lange tijd op een 130 stuk heb gereden in het noorden van het land
invine
blablabla etc.
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 12:28 schreef Panthera. het volgende:[..]
Zou ik ook doen. Ik heb nog nooit in een 7-serie gereden, wel in de S-klasse van EW en dat is zo groot dat het rijden op kleinere wegen en in de stad gewoon vervelend wordt. Dat doe je alleen als je gereden wordt. Verder, in een beetje leuke 5-serie zit alles wat je maar wilt hebben, waarom dan groter gaan?
[..]
Welk bedrijf kwam die auto vandaan

Ik heb één keer een bestelbusje gereden die max 123 kon door begrenzing, ontzettend irritant, want dat was de enige keer dat ik lange tijd op een 130 stuk heb gereden in het noorden van het land
Busjes van Essent gaan ook niet harder dan 125 oid..
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 12:28 schreef Panthera. het volgende:Zou ik ook doen. Ik heb nog nooit in een 7-serie gereden, wel in de S-klasse van EW en dat is zo groot dat het rijden op kleinere wegen en in de stad gewoon vervelend wordt. Dat doe je alleen als je gereden wordt. Verder, in een beetje leuke 5-serie zit alles wat je maar wilt hebben,
waarom dan groter gaan?
Omdat je achterin een stuk comfortabeler zit. Wanneer je zo nu en dan gereden wordt is een 7 serie echt wel een betere keuze dan een 5. Overigens is zelfs een verlengde 7 geen enkel probleem in normaal verkeer, hooguit in een krappe parkeergarage wordt het lastig.
En we gaan alweer naar deel 52!