abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105414781
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:27 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Krimpregio's zijn een realiteit. Gebrek aan betaalbare woonruimte in regio's waar werk is ook.
En waarom zijn er krimpregio's? Wat zijn daar de kenmerken van?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_105414783
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Omdat die Polen hier niet voor altijd in die situatie leven, vaak zelfs maar voor 6 maanden per jaar omdat ze de rest van het jaar "overwinteren" bij hun gezin.
Omdat die Polen hier niet met een vrouw en kinderen samenwonen.
Zijn dat redenen dat een Nederlandse langdurig werkloze niet dagelijk heen en weer kan pendelen naar het Westland? Desnoods slaapt hij doordeweeks in het Polenhotel, wat zou daar mis mee zijn? Vissers zijn toch ook niet elke avond thuis?

quote:
Je draait het om. We hebben niet voor niets een minimumloon en CAO's, dat is de enige manier om te voorkomen dat werknemers (ook jij) uitgebuit worden.
Polen en Roemenen kunnen goedkoper werken omdat ze in hun thuisland met gemak voor de helft kunnen rondkomen van wat we hier nodig hebben.
Die Polen worden volgens het minimumloon betaald, mocht dat niet zo zijn dan moet de overheid dat razendsnel aanpakken. Oneerlijke concurrentie gelijk de kop indrukken.
Werk genoeg in het Westland maar toch moeten ze duizenden Polen importeren en huisvesten, met steden als Den Haag en Rotterdam (met duizenden werklozen) op een steenworp afstand....
pi_105414788
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef macca728 het volgende:

He als werkende kan je aankloppen bij de gemeente voor een nieuwe vaatwasser ? Welke gemeente is dat, want ik heb net een nieuwe gekocht.
Bijstand! In dit geval bijzondere...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_105414789
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:28 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Doe eens lezen

[..]

En het ging waarschijnlijk over werklozen.
nee het ging over mensen die een baan moesten accepteren en hun woning moeten inrichten.
Dan krijg je dus geen wasmachines. Die krijgen bijstandstrekkers alleen.
pi_105414800
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:31 schreef DS4 het volgende:

[..]

Bijstand! In dit geval bijzondere...
bijstand en een baan ?? Dat mag niet he.
pi_105414828
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:27 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Krimpregio's zijn een realiteit. Gebrek aan betaalbare woonruimte in regio's waar werk is ook.
Klopt, waar ik woon en werk heb je altijd binnen 3 maanden een huurhuis als je dat zou willen, al moet je dan wel in een dorpje wonen. Alleen wil niemand er wonen omdat er geen werk is.
Ja, wel als je Pool of Roemeen bent want dan kan je het baantje overnemen van een te dure boerenknecht of productiemedewerker (kozijnen-, voederfabriek, etc).
pi_105414831
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:26 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb de oplossing voor het probleem. We laten alle werkelozen naar de ideale fantasie wereld van droom_econoom8 en DS4 verhuizen. Dan hebben ze allemaal binnen 2 dagen werk en een betaalbare woning ^O^
Droom_econoom8 en DS4 hebben geen idee hoeveel schade ze veroorzaken met hun aggressieve taal. Het is alleen gerechtvaardigd met het beeld van uitvreters op je netvlies. Dat is het enige dat ze begrijpen. Ze denken het juiste morele standpunt te verdedigen, maar ze zijn blind.
The view from nowhere.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:33:09 #208
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_105414846
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

geef eens antwoord waar werkende mensen gratis vaatwassers krijgen.
:) moet wel even snel het antwoord hebben de winkels zijn nog open :)

want ik wil er ook best wel een.

maar het is wel zo dat een iemand in de bijstand zit meer dingen met veel kortingen kunnen krijgen en een werkende die daar net 50 a 100 euro boven zit en die wel 100! de volle pond moet betalen aan vaste lasten vaak nog minder over houden, en die daar dan weer geen recht op hebben.

Pas nog iemand die in de bijstand zit met mijn inkomen en lasten vergeleken.

het verschil met inkomen , maar 30 a 40 euro per maand en de vaste lasten van die persoon zitten al ruim 200 a 250 euro onder die van mij ..

En daarbij heb ik alleen het voordeel dat mijn vakantie geld maar 400 euro meer is dus dat is het verschil met iemand die net boven het minimum werkt en iemand die dus in de bijstand zit.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_105414860
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:24 schreef KoosVogels het volgende:

Je verhuist om de werkloosheid te ontvluchten, dat klopt. Maar ik geen werkgever die jou op voorhand al een voorschot geeft van honderden euro's.

En je wilt werkelijk dat gemeenten het huisje van zo'n figuur gaan inrichten?
Gemeenten geven veel meer uit aan trajecten die alleen maar een kans vergroten op een baan, dus ik zou dat toch echt een stuk verstandiger vinden.

En gewoon 1.000 euro geven, waarvan de helft in 12 termijnen terug te betalen van het loon. Ik zie het probleem niet.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:33:49 #210
3542 Gia
User under construction
pi_105414862
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Even een vraagje: Ben je ooit verhuisd? Heb je enig idee wat verhuizen kost? En waar haal je dat geld vandaan als je in de bijstand zit? En als je dan al een baan vindt, lijkt het me redelijk onwaarschijnlijk dat die van het niveau 'hoger management' is, zodat je ineens die centen wel kunt ophoesten.
Ben sinds ik het huis uit ben al 4 keer verhuisd, dus ja, ik weet wat dat kost.

Maar dat heb je uiteraard ook zelf in de hand.
Feitelijk hoef je alleen je spullen in te pakken, in een vrachtwagen te laden en op de plaats van bestemming weer uit te laden. Schilderen/schoonmaak etc.....stel je nog maar effe uit.
Gordijnen kun je vrij goedkoop laten maken bij een Leen Bakker, bijvoorbeeld.

Verder kun je er ook voor kiezen om eerst enkele maanden te reizen met het OV. Vaak krijg je een deel daarvan wel vergoed door de werkgever. Zo niet, dan moet daar maar een regeling voor komen. Dan heb je de tijd om te sparen, eventueel je huis te verkopen en te zoeken naar een nieuw huis.

Simpelweg een baan weigeren vanwege de afstand is nergens voor nodig.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:34:40 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_105414882
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

bijstand en een baan ?? Dat mag niet he.
Als je een inkomen hebt van max 120% van het voor jouw situatie geldende bestaansminimum dan kan het idd zijn dat er bepaalde zaken uit de bijzondere bijstand vergoed worden.
Een vaatwasser lijkt me dan weer niet, maar een wasmachine kan wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_105414890
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:31 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee het ging over mensen die een baan moesten accepteren en hun woning moeten inrichten.
Dan krijg je dus geen wasmachines. Die krijgen bijstandstrekkers alleen.
Klopt, verschilt per gemeente. Is een potje voor. Is ook niets mis mee.
In feite reserveert de gemeente een stukje bijstand voor dingen waar je als bijstandsgerechtigde vaak moeilijk voor kan sparen. Kan een fiets zijn, wasmachine, gasfornuis of iets anders.
Je kan eenmaal in de X jaren aanspraak maken op dat potje en je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Je hoeft er niet speciaal voor in de bijstand te zitten, een laag minimumloon of Wajong kan ook voldoende zijn.
pi_105414891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:25 schreef MaGNeT het volgende:

Omdat die Polen hier niet voor altijd in die situatie leven, vaak zelfs maar voor 6 maanden per jaar omdat ze de rest van het jaar "overwinteren" bij hun gezin.
Omdat die Polen hier niet met een vrouw en kinderen samenwonen.
Ik ken er genoeg die hier met het gezin zitten. Overigens, met kinderen die verdomd goed Nederlands spreken.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:35:55 #214
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414912
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:30 schreef marcb1974 het volgende:

[..]

En waarom zijn er krimpregio's? Wat zijn daar de kenmerken van?
Dat er weinig werk is. Daarom kunnen mensen die langdurig werkloos zijn en toch geen uitzicht hebben op werk, prima deze regio's bevolken. Dat levert ook nog wat werkgelegenheid op bij woningcorporaties, maatschappelijk werk enzo.

Daarnaast kunnen werklozen uit krimpregio's die wel elders werk kunnen krijgen, natuurlijk gewoon verhuizen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_105414915
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:34 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg die hier met het gezin zitten. Overigens, met kinderen die verdomd goed Nederlands spreken.
Ze zullen er zijn, het is echter niet de meerderheid. Het zullen ook niet de Polen zijn die hier 6 maand per jaar zijn en de rest van het jaar in Polen.
pi_105414926
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:27 schreef macca728 het volgende:

geef eens antwoord waar werkende mensen gratis vaatwassers krijgen.
Hang eens niet zo de überkleuter uit!

Of ben je echt te dom om door te hebben dat ik gewoon een vergelijk trok met de bijzondere bijstand en dat je daar een regeling in kan maken die het mogelijk maakt om bij te staan bij een verhuizing?
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:37:03 #217
3542 Gia
User under construction
pi_105414944
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:12 schreef macca728 het volgende:

[..]

En waar krijg je gelijk een vast contract ? En wie betaalt de reiskosten ?

Het lijkt mij trouwens sterk dat iemand in Friesland op zoekt gaat naar iemand uit Brabant omdat die als enigeste geschikt zou zijn. Was er niet een record aan werkelozen momenteel ?
Daar gaat het toch niet om! Het gaat erom dat iemand wél een baan aangeboden krijgt.

Als hij daarvoor reiskosten vergoed krijgt voor, laten we zeggen, de proeftijd met als voorwaarde dat hij daarna verhuisd naar de omgeving, lijkt me dat niet teveel gevraagd.

Als er geen banen in Friesland zijn voor mensen in Brabant, dan worden ze ook niet aangeboden, duh!!
pi_105414949
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:36 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hang eens niet zo de überkleuter uit!

Of ben je echt te dom om door te hebben dat ik gewoon een vergelijk trok met de bijzondere bijstand en dat je daar een regeling in kan maken die het mogelijk maakt om bij te staan bij een verhuizing?
Daar heb je wel gelijk in hoor, dat is prima te realiseren.

Het probleem is alleen dat dit kabinet heel erg terugvalt op "weinig bemoeienis van overheid" en "eigen verantwoordelijkheid" wat in de praktijk helaas neerkomt op "red je kont maar" en "zoek het maar uit".
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:37:36 #219
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105414959
Is het niet handiger om bedrijven/werkgevers verplichten zich te vestigen in krimpregio's ipv zo'n hele volksverhuizing op gang te zetten?
pi_105414963
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:34 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Klopt, verschilt per gemeente. Is een potje voor. Is ook niets mis mee.
In feite reserveert de gemeente een stukje bijstand voor dingen waar je als bijstandsgerechtigde vaak moeilijk voor kan sparen. Kan een fiets zijn, wasmachine, gasfornuis of iets anders.
Je kan eenmaal in de X jaren aanspraak maken op dat potje en je moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Je hoeft er niet speciaal voor in de bijstand te zitten, een laag minimumloon of Wajong kan ook voldoende zijn.
daar is van alles mis mee, want ik ken ook mensen die elk jaar een nieuwe TV of wat anders krijgen.

Mijn wasmachine is 20 jaar meegegaan, mijn vaatwasser 17, waarom zou je dan elk aar recht hebben op 500 euro bijzondere bijstand.

Er zijn er die die TV's of dergelijke gewoon doorverkopen.
pi_105414967
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 12:35 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Wat is dit voor stasi-regel.

Of je voor de schatkist van de staat even je hele leven achter wilt laten, sociale contacten gedag gaat zeggen en gaat werken in Oude Pekela.
Mee eens. Ik vind het helemaal onverdraaglijk wetende dat nauwelijks belasting betalende buitenlandse multinationals volkomen ongemoeid worden gelaten. Dat leverde ons terecht al eens de kwalificatie belastingparadijs op.

Strikter toezicht is op zich prima. Mensen losrukken uit alles wat ze vertrouwd is en ze desnoods naar de andere kant van het land sturen is volgens mij ook in strijd met allerlei internationale verdragen.

Het naar beneden trappen weet de VVD prima te combineren met het naar boven likken.
pi_105414987
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:32 schreef deelnemer het volgende:

Droom_econoom8 en DS4 hebben geen idee hoeveel schade ze veroorzaken met hun aggressieve taal. Het is alleen gerechtvaardigd met het beeld van uitvreters op je netvlies. Dat is het enige dat ze begrijpen. Ze denken het juiste morele standpunt te verdedigen, maar ze zijn blind.
Hou het gewoon bij inhoudelijke argumenten!

Het is onzinnig om niet te vragen aan mensen om eens wat verder te kijken dan de directe omgeving als ze langdurig het handje ophouden. Klaar. Niets meer, niets minder. En of dat nu wordt opgelost met een verhuizing of wat meer reistijd zal mij werkelijk jeuken.
pi_105414999
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:37 schreef Flow3r het volgende:
Is het niet handiger om bedrijven/werkgevers verplichten te stimuleren zich te vestigen in krimpregio's ipv zo'n hele volksverhuizing op gang te zetten?
Iemand die het snapt.
pi_105415003
quote:
Is het niet handiger om bedrijven/werkgevers verplichten zich te vestigen in krimpregio's ipv zo'n hele volksverhuizing op gang te zetten?
Ja precies, veel goedkoper.

Maar dan moet de overheid de grond en huur verlagen he, kost ze zelf geld. Hoeveel kantoren staan er niet leeg bv in centra's van steden.
pi_105415012
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:37 schreef macca728 het volgende:

[..]

daar is van alles mis mee, want ik ken ook mensen die elk jaar een nieuwe TV of wat anders krijgen.

Mijn wasmachine is 20 jaar meegegaan, mijn vaatwasser 17, waarom zou je dan elk aar recht hebben op 500 euro bijzondere bijstand.

Er zijn er die die TV's of dergelijke gewoon doorverkopen.
Jaja, er wordt misbruikt gemaakt van een regeling, zozo, wie had dat nu gedacht.

Doet er niets aan af dat de regeling op zich prima kan functioneren als je misbruik maar onmogelijk maakt/aanpakt.
pi_105415043
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:39 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Jaja, er wordt misbruikt gemaakt van een regeling, zozo...
Doet er niets aan af dat de regeling op zich prima kan functioneren als je misbruik maar aanpakt.
Dat kan wettelijk niet, je hebt recht op 500 euro bijstand (verschilt per gemeente) en sommige mensen (hopeloze gevallen vaak) weten dat en maken daar (mis)bruik van. Andere mensen (die vaak willen werken) maken daar niete ens gebruik van.
pi_105415065
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:35 schreef MaGNeT het volgende:

Ze zullen er zijn, het is echter niet de meerderheid. Het zullen ook niet de Polen zijn die hier 6 maand per jaar zijn en de rest van het jaar in Polen.
De meerderheid heeft niet een gezin in Polen, althans, niet degenen waar ik zicht op heb en toevallig heb ik een redelijk zicht op een vrij grote groep.

Het zijn vaak jongeren, Vaak alleenstaand. Of met hun vriendin, maar die is dan vaak ook mee. Als er een gezin is dan kiezen jongeren er opvallend vaak voor om hier het leven op te bouwen.
pi_105415079
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is onzinnig om niet te vragen aan mensen om eens wat verder te kijken dan de directe omgeving als ze langdurig het handje ophouden. Klaar. Niets meer, niets minder. En of dat nu wordt opgelost met een verhuizing of wat meer reistijd zal mij werkelijk jeuken.
wat gaan we doen met de allochtone 65 plusser die in de bijstand zit ?
Gaan we die ook verplichten te verhuizen ?
pi_105415080
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:38 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je weet niets van de achtergronden of de situatie van de mensen waarover je spreekt. Het blijft maar bij het idee dat je wordt genaaid.
The view from nowhere.
pi_105415086
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:37 schreef MaGNeT het volgende:

Daar heb je wel gelijk in hoor, dat is prima te realiseren.

Het probleem is alleen dat dit kabinet heel erg terugvalt op "weinig bemoeienis van overheid" en "eigen verantwoordelijkheid" wat in de praktijk helaas neerkomt op "red je kont maar" en "zoek het maar uit".
Ik vind ook alleen het basisidee goed. Dat de realisatie problemen kent die opgelost moeten worden is een tweede.
pi_105415150
quote:
Daar heb ik ook al een opmerking over gemaakt, maar veel krimpregio's zijn momenteel ook niet interessant voor werkgevers omdat er zo weinig jongeren zijn. Dus het zou niet zo gek zijn om beide groepen te laten vertrekken naar plaatsen waar dat nodig is. En het liefst met het voorhangen van een wortel, maar uiteindelijk ook met een schop onder de kont ten aanzien van diegenen die het handje ophouden.

Bij rechten horen nu eenmaal plichten.
pi_105415181
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daar heb ik ook al een opmerking over gemaakt, maar veel krimpregio's zijn momenteel ook niet interessant voor werkgevers omdat er zo weinig jongeren zijn. Dus het zou niet zo gek zijn om beide groepen te laten vertrekken naar plaatsen waar dat nodig is. En het liefst met het voorhangen van een wortel, maar uiteindelijk ook met een schop onder de kont ten aanzien van diegenen die het handje ophouden.

Ik denk niet dat onvrijwillige deportatie strookt met internationale verdragen.
pi_105415198
quote:

[..]

Antwoord geven doe je niet als het moeilijk wordt he. Wat doen we nu met de allochtone 65 plussers die geen NL kennen ? De grootste groep nieuwelingen in de bijstand.
pi_105415210
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

De meerderheid heeft niet een gezin in Polen, althans, niet degenen waar ik zicht op heb en toevallig heb ik een redelijk zicht op een vrij grote groep.

Het zijn vaak jongeren, Vaak alleenstaand. Of met hun vriendin, maar die is dan vaak ook mee. Als er een gezin is dan kiezen jongeren er opvallend vaak voor om hier het leven op te bouwen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat kan wettelijk niet, je hebt recht op 500 euro bijstand (verschilt per gemeente) en sommige mensen (hopeloze gevallen vaak) weten dat en maken daar (mis)bruik van. Andere mensen (die vaak willen werken) maken daar niete ens gebruik van.
Oke, maar wat is nu je punt?

Ik geef aan dat er een regeling is.

Jij geeft aan dat er misbruik van gemaakt wordt.

Ik geef aan dat dat vervelend is, dat misbruik aangepakt moet worden en dat zo'n regeling op zich prima is.

Jij geeft aan dat er misbruik van gemaakt wordt.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:46:52 #235
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105415212
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Precies 0. Als je het goed aanpakt tenminste. Maar dat is simpel te regelen.
Een Grondwetswijziging kost je wel een paar jaar, hoor. En je gaat hierin sowieso al in tegen Artikel 10 en ik vermoed ook Artikel 1.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105415219
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:42 schreef macca728 het volgende:

wat gaan we doen met de allochtone 65 plusser die in de bijstand zit ?
Gaan we die ook verplichten te verhuizen ?
Ik zie niet in wat allochtoon zijn in dezen uit zou moeten maken.

En als je 65 bent mag je natuurlijk blijven zitten waar je zit, dan mag je nl. genieten van je oude dag, zo hebben wij bepaald.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:48:14 #237
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105415245
quote:

[..]

Als jongeren zich vestigen in krimp-regios omdat daar bedrijven/werkgevers zijn gevestigd, zullen ze daar ook gezinnen stichten , huizen bouwen, kinderopvang en winkels nodig hebben=werkgelegenheid, en komt er vanzelf een einde aan die krimp.
Wat hebben we er aan om alleen werkgelegenheid te scheppen in drukbevolkte gebieden terwijl er elders ruimte zat is?
pi_105415266
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:42 schreef deelnemer het volgende:

Je weet niets van de achtergronden of de situatie van de mensen waarover je spreekt. Het blijft maar bij het idee dat je wordt genaaid.
Op basis waarvan denk jij te kunnen beoordelen of ik er iets van weet? Ik schijn er vanalles over langs te zien komen en ik heb (verdomd dat het niet waar is) ook nog een uitzendbureau, dus ik weet ook nog wel wat over deze arbeidsmarkt.

Inhoudelijke argumenten, en opbokken met die ad hominems.
pi_105415277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:47 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik zie niet in wat allochtoon zijn in dezen uit zou moeten maken.

En als je 65 bent mag je natuurlijk blijven zitten waar je zit, dan mag je nl. genieten van je oude dag, zo hebben wij bepaald.
nee die zitten in de bijstand, vallen dus onder de regeling. Die hebben geen AOW.
Waarom hiervoor een uitzondering ?
pi_105415300
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:46 schreef Dutchguy het volgende:

Ik denk niet dat onvrijwillige deportatie strookt met internationale verdragen.
En nog een godwin...

Zucht.

Niemand wordt gedwongen om te verhuizen, men wordt gedwongen om verder in het land te zoeken naar een baan. Nounou, poehpoeh!
pi_105415321
Ik zeg, doe het anders:

Geef een bonus van 5000 Euro aan mensen die langer dan 24 maanden in de bijstand zitten en voor hun werk willen verhuizen.

Moet je uiteraard wel voorwaarden aan stellen, anders krijg je mensen die alleen maar van gemeente naar gemeente gaan verhuizen om die bonus op te strijken.

Kost je als gemeente eenmalig wat geld maar dat bespaar je binnen een half jaar terug aan bijstandsuitkering.

Voordelen:
- geen dwang
- stimulans
- besparing
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:50:55 #242
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105415330
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee die zitten in de bijstand, vallen dus onder de regeling. Die hebben geen AOW.
Nou, die bijstand wordt dan afgenomen en ze moeten maar verhuizen :')
------------------------

Minister Henk Kamp van Sociale Zaken. © anp

Werklozen moeten alles doen om werk te vinden. Zij moeten niet alleen de Nederlandse taal beheersen, maar ook bereid zijn te reizen en zelfs te verhuizen voor een nieuwe baan
pi_105415348
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Vanaf je 65e hoef je niet meer te werken, zelfs niet als je allochtoon bent. Het staat nota bene in het artikel van de OP dat het gaat om mensen onder de 65.
pi_105415362
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:50 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Nou, die bijstand wordt dan afgenomen en ze moeten maar verhuizen :')
------------------------

Minister Henk Kamp van Sociale Zaken. © anp

Werklozen moeten alles doen om werk te vinden. Zij moeten niet alleen de Nederlandse taal beheersen, maar ook bereid zijn te reizen en zelfs te verhuizen voor een nieuwe baan

Kunnen ze beter in een caravan gaan wonen want ze zullen dan blijven verhuizen ;)
pi_105415367
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:46 schreef macca728 het volgende:

Antwoord geven doe je niet als het moeilijk wordt he. Wat doen we nu met de allochtone 65 plussers die geen NL kennen ? De grootste groep nieuwelingen in de bijstand.
Zouden die ineens Nederlands gaan spreken als ze verhuisd zijn?

Ik vind dat je 65 plussers met rust moet laten. Is dat nu duidelijk genoeg voor je?

En verder mag je je xenofobie in je reet steken!
pi_105415393
En als er in Nederland geen werk te vinden is, dan stuur je ze gewoon verplicht naar het buitenland...
pi_105415400
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:50 schreef MaGNeT het volgende:
Ik zeg, doe het anders:

Geef een bonus van 4000 Euro aan mensen die langer dan 24 maanden in de bijstand zitten en voor hun werk willen verhuizen.
Goed plan, die 4000 euro wordt dan natuurlijk wel van de uitkeringen afgehaald van de mensen die niet alle mogelijke moeite willen doen om aan een baan te komen?
pi_105415417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Een Grondwetswijziging kost je wel een paar jaar, hoor. En je gaat hierin sowieso al in tegen Artikel 10 en ik vermoed ook Artikel 1.
Waar zie jij een grondwetswijziging?

Misschien moet je niet gaan raden naar mogelijk juridische nette oplossingen. Maar geloof me, het is simpel zat aangezien ik ze zo kan bedenken.
pi_105415431
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Zouden die ineens Nederlands gaan spreken als ze verhuisd zijn?

Ik vind dat je 65 plussers met rust moet laten. Is dat nu duidelijk genoeg voor je?

En verder mag je je xenofobie in je reet steken!
waarvoor zo agressief ?

maak van 65 60, wat doen we met allochtone medelanders van 60, die geen NL praten ?
pi_105415437
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:52 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Goed plan, die 4000 euro wordt dan natuurlijk wel van de uitkeringen afgehaald van de mensen die niet alle mogelijke moeite willen doen om aan een baan te komen?
Nee, die 4000 Euro blijft over bij een gemeente omdat ze niet iemand nog jarenlang bijstand hoeven uit te keren.

Een uitkering van 901 Euro verdien je als gemeente op deze manier in 4,5 maand terug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')