abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105414467
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik werk met een Pool en spreek hem iedere werkdag.
Vraag hem eens naar het minimuminkomen in Polen en de sociale voorzieningen.
pi_105414468
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

Waar tover je enkele honderden euro's vandaan als je werkloos bent?
Hé, ik dacht dat ze voor een baan gingen verhuizen en daarom niet werkloos zouden zijn.

En verder zijn dit zaken die praktisch op te lossen zijn. Als de vaatwasser stuk gaat kun je ook bij de gemeente aankloppen voor een nieuwe. En aangezien gemeenten hiermee geld kunnen winnen, kunnen gemeenten hier ook aan bijdragen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_105414472
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ze wonen met 4-12 man in een woning dus hoge woonlasten hebben ze hier niet.

Resultaat: voor dat geld kan je geen Nederlander laten werken.
Dat is het vreemde, zijn Nederlanders superieur aan Polen of zo? Waarom nemen Polen wel genoegen met een tijdelijk kamertje en willen Nederlanders koste wat het kost elke avond op de eigen bank een biertje drinken?

Waarom bouwen we Polenhotels in het Westland? In die hotels zijn de leefomstandigheden gewoon prima, dus geen huisjesmelkerij en 20 man op 2 kamers.

Het Westland ligt midden in de Randstad, voor iedereen bereikbaar. Precies, de Randstad waar enorm veel werklozen zijn. Waarom dan, bouwen we Polenhotels voor buitenlandse werknemers die dit laaggeschoolde werk wel doen?
pi_105414477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Same thing, different name.
Niet. Lees nog eens.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:21:09 #180
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414481
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies. En die jongeren mogen daar komen wonen. Als ze zelf maar lekker voor woonruimte zorgen.
Dat is niet zo lastig als werklozen niet in de weg lopen.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_105414520
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hé, ik dacht dat ze voor een baan gingen verhuizen en daarom niet werkloos zouden zijn.

En verder zijn dit zaken die praktisch op te lossen zijn. Als de vaatwasser stuk gaat kun je ook bij de gemeente aankloppen voor een nieuwe. En aangezien gemeenten hiermee geld kunnen winnen, kunnen gemeenten hier ook aan bijdragen.
He als werkende kan je aankloppen bij de gemeente voor een nieuwe vaatwasser ? Welke gemeente is dat, want ik heb net een nieuwe gekocht.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:22:17 #182
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105414526
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:21 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dat is niet zo lastig als werklozen niet in de weg lopen.
Ah, dus je gaat mensen gedwongen verplaatsen omdat ze Jood werkloos zijn? Waar heb ik zoiets eerder gehoord? Hmmm...
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:22:48 #183
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105414542
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:15 schreef macca728 het volgende:
in de praktijk gaat het niet werken, want ook al wordt je gedwongen, bij het sollicitatiegesprek kan je het natuurlijk wel draaien dat je niet wordt aangenomen.

Goedemiddag, u wil bij ons komen werken>?
Jah, ik mot wel anders raak ik mijn uitkering kwijt...

erg motiverend :')
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:23:08 #184
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414555
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

He als werkende kan je aankloppen bij de gemeente voor een nieuwe vaatwasser ? Welke gemeente is dat, want ik heb net een nieuwe gekocht.
Hij bedoelt waarschijnlijk "wasmachine". Als je een vaatwasser kunt betalen met een bijstandsuitkering, dan is die uitkering te hoog.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_105414572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Niet. Lees nog eens.
ja ipv bijstandsuitkering krijgen ze geld voor baan waarin ze "ervaring" opdoen.
Ik weet het, want ik heb ook bij de sociale dienst gewerkt.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:24:23 #186
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414589
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ah, dus je gaat mensen gedwongen verplaatsen omdat ze Jood werkloos zijn? Waar heb ik zoiets eerder gehoord? Hmmm...
Hou eens op met die Godwin's als je geen argumenten hebt.

Ik denk dat Nederland heel sociaal is als langdurig werklozen zonder uitzicht op werk een betaalbare huurwoning in een krimpgebied krijgen aangeboden.
pi_105414595
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Goedemiddag, u wil bij ons komen werken>?
Jah, ik mot wel anders raak ik mijn uitkering kwijt...

erg motiverend :')
Ja precies of gewoon verkeerde kleding aandoen bv,
pi_105414603
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je verhuist om de werkloosheid te ontvluchten, dat klopt. Maar ik geen werkgever die jou op voorhand al een voorschot geeft van honderden euro's.

En je wilt werkelijk dat gemeenten het huisje van zo'n figuur gaan inrichten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105414616
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is het vreemde, zijn Nederlanders superieur aan Polen of zo? Waarom nemen Polen wel genoegen met een tijdelijk kamertje en willen Nederlanders koste wat het kost elke avond op de eigen bank een biertje drinken?

Waarom bouwen we Polenhotels in het Westland? In die hotels zijn de leefomstandigheden gewoon prima, dus geen huisjesmelkerij en 20 man op 2 kamers.

Het Westland ligt midden in de Randstad, voor iedereen bereikbaar. Precies, de Randstad waar enorm veel werklozen zijn. Waarom dan, bouwen we Polenhotels voor buitenlandse werknemers die dit laaggeschoolde werk wel doen?
Omdat die Polen hier niet voor altijd in die situatie leven, vaak zelfs maar voor 6 maanden per jaar omdat ze de rest van het jaar "overwinteren" bij hun gezin.
Omdat die Polen hier niet met een vrouw en kinderen samenwonen.

Je draait het om. We hebben niet voor niets een minimumloon en CAO's, dat is de enige manier om te voorkomen dat werknemers (ook jij) uitgebuit worden.
Polen en Roemenen kunnen goedkoper werken omdat ze in hun thuisland met gemak voor de helft kunnen rondkomen van wat we hier nodig hebben.
pi_105414620
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

He DS4, welke gemeente geeft gratis vaatwassers weg ?
pi_105414623
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:18 schreef KoosVogels het volgende:

Ik begin me een beetje te storen aan de papieren realiteit waar sommigen in leven.
Ik stoor mij al heel lang aan alle smoesjes!
pi_105414630
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja ipv bijstandsuitkering krijgen ze geld voor baan waarin ze "ervaring" opdoen.
Ik weet het, want ik heb ook bij de sociale dienst gewerkt.
Wanneer heb jij bij de sociale dienst gewerkt? Welke gemeente? Functie?

Mocht het zo zijn dat wat jij beweert waar is, dan wordt het niet goed uitgevoerd.
Kan jij het wel voeden met je onderbuikverhaaltjes maar als jongere onder de 27 krijg je op dit moment echt niet meer zomaar een uitkering.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:26:10 #193
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_105414639
Ik heb de oplossing voor het probleem. We laten alle werkelozen naar de ideale fantasie wereld van droom_econoom8 en DS4 verhuizen. Dan hebben ze allemaal binnen 2 dagen werk en een betaalbare woning ^O^
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_105414649
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Daar is van alles mis mee en het gemak waarmee jij mensen gedwongen wilt verplaatsen is nog wel het minste. Enig idee hoeveel grondrechten en Internationale verdragen je schendt met dat soort beleid?
Precies 0. Als je het goed aanpakt tenminste. Maar dat is simpel te regelen.
pi_105414668
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik stoor mij al heel lang aan alle smoesjes!
geef eens antwoord waar werkende mensen gratis vaatwassers krijgen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:27:32 #196
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414671
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:26 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb de oplossing voor het probleem. We laten alle werkelozen naar de ideale fantasie wereld van droom_econoom8 en DS4 verhuizen. Dan hebben ze allemaal binnen 2 dagen werk en een betaalbare woning ^O^
Krimpregio's zijn een realiteit. Gebrek aan betaalbare woonruimte in regio's waar werk is ook.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:28:48 #197
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414713
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

geef eens antwoord waar werkende mensen gratis vaatwassers krijgen.
Doe eens lezen

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:23 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Hij bedoelt waarschijnlijk "wasmachine". Als je een vaatwasser kunt betalen met een bijstandsuitkering, dan is die uitkering te hoog.
En het ging waarschijnlijk over werklozen.
pi_105414714
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:27 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Krimpregio's zijn een realiteit. Gebrek aan betaalbare woonruimte in regio's waar werk is ook.
dus moet je het werk verhuizen naar regio's waar wel woonruimte is.
pi_105414739
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:19 schreef MaGNeT het volgende:

Ik werk met een Pool en spreek hem iedere werkdag.
En die is representatief?

Ik spreek ze ook geregeld en het beeld is dat ze doorgaans 250-300 euro per persoon kwijt zijn aan woonlasten (heb je dan een slaapkamertje voor in een huis dat je moet delen). Gewoon CAO krijgen aangezien de belastingdienst al die ZZP-er varianten niet accepteert (uitzonderingen zijn er, maar zoals jij het brengt mag het niet). Die Polen hebben vaak nog mensen die meeteren op de verdiensten en soms gewoon nog een woning in Polen.

Zijn ze goedkoper uit? Nou, eigenlijk niet.
pi_105414754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:28 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Doe eens lezen

[..]

oh jij bent DS4 ?

Waar krijg je dan gratis wasmachine's als je een baan hebt ? Of moet je die zelf betalen als je een baan hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')