Vraag hem eens naar het minimuminkomen in Polen en de sociale voorzieningen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:19 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik werk met een Pool en spreek hem iedere werkdag.
Hé, ik dacht dat ze voor een baan gingen verhuizen en daarom niet werkloos zouden zijn.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef KoosVogels het volgende:
Waar tover je enkele honderden euro's vandaan als je werkloos bent?
Dat is het vreemde, zijn Nederlanders superieur aan Polen of zo? Waarom nemen Polen wel genoegen met een tijdelijk kamertje en willen Nederlanders koste wat het kost elke avond op de eigen bank een biertje drinken?quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:13 schreef MaGNeT het volgende:
Ze wonen met 4-12 man in een woning dus hoge woonlasten hebben ze hier niet.
Resultaat: voor dat geld kan je geen Nederlander laten werken.
Dat is niet zo lastig als werklozen niet in de weg lopen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Precies. En die jongeren mogen daar komen wonen. Als ze zelf maar lekker voor woonruimte zorgen.
He als werkende kan je aankloppen bij de gemeente voor een nieuwe vaatwasser ? Welke gemeente is dat, want ik heb net een nieuwe gekocht.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hé, ik dacht dat ze voor een baan gingen verhuizen en daarom niet werkloos zouden zijn.
En verder zijn dit zaken die praktisch op te lossen zijn. Als de vaatwasser stuk gaat kun je ook bij de gemeente aankloppen voor een nieuwe. En aangezien gemeenten hiermee geld kunnen winnen, kunnen gemeenten hier ook aan bijdragen.
Ah, dus je gaat mensen gedwongen verplaatsen omdat ze Jood werkloos zijn? Waar heb ik zoiets eerder gehoord? Hmmm...quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:21 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Dat is niet zo lastig als werklozen niet in de weg lopen.
Goedemiddag, u wil bij ons komen werken>?quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:15 schreef macca728 het volgende:
in de praktijk gaat het niet werken, want ook al wordt je gedwongen, bij het sollicitatiegesprek kan je het natuurlijk wel draaien dat je niet wordt aangenomen.
Hij bedoelt waarschijnlijk "wasmachine". Als je een vaatwasser kunt betalen met een bijstandsuitkering, dan is die uitkering te hoog.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
He als werkende kan je aankloppen bij de gemeente voor een nieuwe vaatwasser ? Welke gemeente is dat, want ik heb net een nieuwe gekocht.
ja ipv bijstandsuitkering krijgen ze geld voor baan waarin ze "ervaring" opdoen.quote:
Hou eens op met die Godwin's als je geen argumenten hebt.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ah, dus je gaat mensen gedwongen verplaatsen omdat ze Jood werkloos zijn? Waar heb ik zoiets eerder gehoord? Hmmm...
Ja precies of gewoon verkeerde kleding aandoen bv,quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Goedemiddag, u wil bij ons komen werken>?
Jah, ik mot wel anders raak ik mijn uitkering kwijt...
erg motiverend
Je verhuist om de werkloosheid te ontvluchten, dat klopt. Maar ik geen werkgever die jou op voorhand al een voorschot geeft van honderden euro's.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hé, ik dacht dat ze voor een baan gingen verhuizen en daarom niet werkloos zouden zijn.
En verder zijn dit zaken die praktisch op te lossen zijn. Als de vaatwasser stuk gaat kun je ook bij de gemeente aankloppen voor een nieuwe. En aangezien gemeenten hiermee geld kunnen winnen, kunnen gemeenten hier ook aan bijdragen.
Omdat die Polen hier niet voor altijd in die situatie leven, vaak zelfs maar voor 6 maanden per jaar omdat ze de rest van het jaar "overwinteren" bij hun gezin.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is het vreemde, zijn Nederlanders superieur aan Polen of zo? Waarom nemen Polen wel genoegen met een tijdelijk kamertje en willen Nederlanders koste wat het kost elke avond op de eigen bank een biertje drinken?
Waarom bouwen we Polenhotels in het Westland? In die hotels zijn de leefomstandigheden gewoon prima, dus geen huisjesmelkerij en 20 man op 2 kamers.
Het Westland ligt midden in de Randstad, voor iedereen bereikbaar. Precies, de Randstad waar enorm veel werklozen zijn. Waarom dan, bouwen we Polenhotels voor buitenlandse werknemers die dit laaggeschoolde werk wel doen?
He DS4, welke gemeente geeft gratis vaatwassers weg ?quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
He als werkende kan je aankloppen bij de gemeente voor een nieuwe vaatwasser ? Welke gemeente is dat, want ik heb net een nieuwe gekocht.
Ik stoor mij al heel lang aan alle smoesjes!quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:18 schreef KoosVogels het volgende:
Ik begin me een beetje te storen aan de papieren realiteit waar sommigen in leven.
Wanneer heb jij bij de sociale dienst gewerkt? Welke gemeente? Functie?quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja ipv bijstandsuitkering krijgen ze geld voor baan waarin ze "ervaring" opdoen.
Ik weet het, want ik heb ook bij de sociale dienst gewerkt.
Precies 0. Als je het goed aanpakt tenminste. Maar dat is simpel te regelen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Daar is van alles mis mee en het gemak waarmee jij mensen gedwongen wilt verplaatsen is nog wel het minste. Enig idee hoeveel grondrechten en Internationale verdragen je schendt met dat soort beleid?
geef eens antwoord waar werkende mensen gratis vaatwassers krijgen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik stoor mij al heel lang aan alle smoesjes!
Krimpregio's zijn een realiteit. Gebrek aan betaalbare woonruimte in regio's waar werk is ook.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:26 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik heb de oplossing voor het probleem. We laten alle werkelozen naar de ideale fantasie wereld van droom_econoom8 en DS4 verhuizen. Dan hebben ze allemaal binnen 2 dagen werk en een betaalbare woning
Doe eens lezenquote:Op zaterdag 10 december 2011 14:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
geef eens antwoord waar werkende mensen gratis vaatwassers krijgen.
En het ging waarschijnlijk over werklozen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:23 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Hij bedoelt waarschijnlijk "wasmachine". Als je een vaatwasser kunt betalen met een bijstandsuitkering, dan is die uitkering te hoog.
dus moet je het werk verhuizen naar regio's waar wel woonruimte is.quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:27 schreef droom_econoom8 het volgende:
[..]
Krimpregio's zijn een realiteit. Gebrek aan betaalbare woonruimte in regio's waar werk is ook.
En die is representatief?quote:Op zaterdag 10 december 2011 14:19 schreef MaGNeT het volgende:
Ik werk met een Pool en spreek hem iedere werkdag.
oh jij bent DS4 ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |