abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:12:22 #151
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_105414237
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:09 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Nee, belachelijk zijn uitkeringstrekkers die 60+ zijn, een slachtoffer rol aannemen, geen werk in een andere regio willen accepteren, maar wel in een woning in de randstad willen blijven zitten die voor jonge werkende jongeren onbereikbaar is. En intussen dan Polen en Roemenen de schuld geven.
Leuk gebprobeerd, maar dat was niet mijn punt. Lees de post nog eens waar je op reageert. En zoals al eerder gezegd: JIJ pleit voor vrije vestiging op eigen kosten en dat geldt dan dus ook voor de jongeren die met alle geweld willen wonen in dat gebied. Dan kopen ze maar lekker een huis en als dat niet gaat, gaan ze maar met dat o zo gepropageerde OV. Het schijnt helemaal niet erg te zijn om 4 uur per dag in een stampvolle trein en bus te moeten zitten, lees ik in dit topic en jonge mensen zijn flexibel, die kunnen dat makkelijk aan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_105414250
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:09 schreef Gia het volgende:
Ik heb niet de indruk dat het hier gaat om gedwongen verhuizingen zonder uitzicht op een baan.

Stel: Je woont in Brabant, hebt bijstand en krijgt te horen dat je aan de gang kunt in een passende baan in Friesland. Nu is het zo dat je die baan dan mag weigeren vanwege de afstand. Met zo'n nieuwe wet verlies je dan je uitkering, immers, je kunt dan ook verhuizen.

Vind inderdaad wel dat je in zo'n situatie voorrang moet krijgen voor een geschikte huurwoning.

Mensen met een eigen woning kunnen overwegen zolang op en neer te reizen tot het huis verkocht heeft. Maar een baan weigeren vanwege de afstand moet niet kunnen.
En waar krijg je gelijk een vast contract ? En wie betaalt de reiskosten ?

Het lijkt mij trouwens sterk dat iemand in Friesland op zoekt gaat naar iemand uit Brabant omdat die als enigeste geschikt zou zijn. Was er niet een record aan werkelozen momenteel ?
pi_105414258
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:06 schreef droom_econoom8 het volgende:

Als Polen en Roemenen hier werk kunnen vinden, dan kunnen PVV-ers in de bjistand dat ook. :)
Veel van die Polen en Roemenen hebben in hun thuisland een "bedrijfje" en kunnen hier als ZZP'er aan de slag.

Ze zijn eigenlijk geen werknemers maar zelfstandige en kunnen hierdoor onder het minimumloon (is daar veel geld) aan de slag. Tevens vallen ze hierdoor niet onder een CAO en zijn werk-, rusttijden en toeslagen voor overuren niet van toepassing.

Ze wonen met 4-12 man in een woning dus hoge woonlasten hebben ze hier niet.

Resultaat: voor dat geld kan je geen Nederlander laten werken.
pi_105414277
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Leuk gebprobeerd, maar dat was niet mijn punt. Lees de post nog eens waar je op reageert. En zoals al eerder gezegd: JIJ pleit voor vrije vestiging op eigen kosten en dat geldt dan dus ook voor de jongeren die met alle geweld willen wonen in dat gebied. Dan kopen ze maar lekker een huis en als dat niet gaat, gaan ze maar met dat o zo gepropageerde OV. Het schijnt helemaal niet erg te zijn om 4 uur per dag in een stampvolle trein en bus te moeten zitten, lees ik in dit topic en jonge mensen zijn flexibel, die kunnen dat makkelijk aan.
De meeste jongeren zitten lekker in de bijstand. Die weten niet eens wat werken is.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:14:13 #155
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414286
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:13 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Veel van die Polen en Roemenen hebben in hun thuisland een "bedrijfje" en kunnen hier als ZZP'er aan de slag. Ze zijn eigenlijk geen werknemers maar zelfstandige en kunnen hierdoor onder het minimumloon (is daar veel geld) aan de slag.

Dat zijn de extreme gevallen.

Enfin: Je kunt je binnen een half uur bij de KvK inschrijven.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_105414312
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:01 schreef RAVW het volgende:

[..]

maar hoe zit het dan met de mensen die wel werken en ook niets kunnen doen omdat hun loon gewoon veel te laag ligt.

Hoe wil je dat dan verklaren.

Als je zorg dat het verschil tussen een uitkering en minimum loon veel groter word dan zullen het veel mensen wel inspireren om te gaan werken.
Nu is dat zeker niet het geval.
Ik zie veel mensen om me heen die als thuiszitter meer kunnen doen met hun geld dan iemand die voor 36 a 40 uur staan te werken.

waarom zou je als je dan een uitkering krijgt gaan werken als je daarbij vaak nog veel moet inleveren.

ik zelf werk al ruim 20 jaar maar mag blij wezen als ik net 40 euro per week over heb om van te leven.
Terwijl veel mensen die ik ken naar Aruba of zo gaan terwijl ze niet werken.
En als ik eens een nieuwe wasmachine moet kopen ben ik gauw al een jaar verder.
EN de hoop dat er niets anders kapot gaat.

Dus de wil om te werken is er misschien bij veel mensen wel maar daar voor moeten ze te veel inleveren.
Inderdaad een probleem. Het gat tussen werken en uitkering is niet uitdagend genoeg om te werken. Het minimumloon verhogen leidt tot concurrentie met buitenlandse bedrijven die het voor minder doen, dus blijft alleen het verlagen van de uitkering over.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh ja, goed plan. We laten het de overheid regelen, en zetten dus nog eens een ambtenarenapparaatje erbij op. Ik dacht dat alle rechtsen zo vreselijk bezig waren om juist ambtenaren te verminderen? En 200 Euro? Wanneer ben jij voor het laatst met het OV gereisd? 1965?
Desnoods betekent als het echt niet anders kan. Dus de overheid op de tweede plek in de keten van oplossingen. Je opmerking over ambtenaren verminderen kan ik niet helemaal plaatsen, mensen die van een fulltime uitkeringssituatie naar een werk situatie gaan kosten minder ambtenaren.

Die 200 euro was natuurlijk een voorbeeld bedrag, kan net zo goed 300 of 400 zijn, zolang het maar minder is dan de persoon nu aan bijstand en aanverwante subsidies kost.
pi_105414319
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:14 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dat zijn zeker geen extreme gevallen, dat is de dagelijkse praktijk geworden.
pi_105414327
in de praktijk gaat het niet werken, want ook al wordt je gedwongen, bij het sollicitatiegesprek kan je het natuurlijk wel draaien dat je niet wordt aangenomen.

En los van hogere functies, ken ik weinig bedrijven die personeel aannemen van de andere kant van het land. bedrijven hebben daar zelf problemen mee.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:15:54 #159
66444 Lord_Vetinari
pi_105414332
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:14 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

pi_105414341
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:10 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Even een vraagje: Ben je ooit verhuisd? Heb je enig idee wat verhuizen kost? En waar haal je dat geld vandaan als je in de bijstand zit? En als je dan al een baan vindt, lijkt het me redelijk onwaarschijnlijk dat die van het niveau 'hoger management' is, zodat je ineens die centen wel kunt ophoesten.
Voor enkele honderden euro's en zelfwerkzaamheid kun je verhuizen. Daar komt nog een beetje wooninrichting bij, maar als je dat bij de gamma haalt + zelfwerkzaamheid is dat ook wel te regelen. Zeker als er gewoon een fiscale maatregel bij komt.

Er zijn ook mensen die dit vrijwillig doen. Die mensen dragen hier ook aan bij. Leg eens aan hen uit waarom dit zo'n slecht plan is!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:17:05 #161
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414356
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Je hoeft maar een beetje in deze thread terug te lezen om te begrijpen wat ik bedoel...

Mensen die langdurig werkloos zijn en geen uitzicht hebben op werk, kunnen prima naar een krimpregio verhuizen en zo plaats maken voor werkende mensen. En mensen in krimpregio's die elders kunnen werken kunnen daar beter naar toe verhuizen dan op kosten van de belastingbetaler te leven.

Daar is niks mis mee.

Er is geen reden om oudere werklozen in allerlei "sociale" huurwoningen op kosten van anderen te laten wonen, als er in andere regio's genoeg woningen leeg staan.
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
pi_105414372
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:13 schreef macca728 het volgende:

[..]

De meeste jongeren zitten lekker in de bijstand. Die weten niet eens wat werken is.
Als jongere onder de 27 kom je niet eens meer zomaar in de bijstand maar val je onder de "WIJ" regeling.

quote:
Wet investeren in jongeren (WIJ)
Op 1 oktober 2009 is de Wet investeren in jongeren (WIJ) in werking getreden. Deze wet zorgt ervoor dat jongeren tot 27 jaar geen recht meer hebben op een bijstandsuitkering, maar dat alle jongeren tot 27 jaar een opleiding volgen of werken. De gemeente is verplicht om jongeren die niet naar school gaan en geen werk hebben een werkleeraanbod te doen. Zij moeten daarom vragen. Het recht op een werkleeraanbod komt in de plaats van het recht op een bijstandsuitkering.
pi_105414380
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor enkele honderden euro's en zelfwerkzaamheid kun je verhuizen. Daar komt nog een beetje wooninrichting bij, maar als je dat bij de gamma haalt + zelfwerkzaamheid is dat ook wel te regelen. Zeker als er gewoon een fiscale maatregel bij komt.

Er zijn ook mensen die dit vrijwillig doen. Die mensen dragen hier ook aan bij. Leg eens aan hen uit waarom dit zo'n slecht plan is!
Waar tover je enkele honderden euro's vandaan als je werkloos bent?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:17:40 #164
66444 Lord_Vetinari
pi_105414381
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:16 schreef DS4 het volgende:

[..]

Voor enkele honderden euro's en zelfwerkzaamheid kun je verhuizen.
En in de Bijstand heb je natuurlijk gewoon 'enkele honderden euro's' klaarliggen :')
pi_105414384
quote:

Veel van die Polen en Roemenen hebben in hun thuisland een "bedrijfje" en kunnen hier als ZZP'er aan de slag.

Ze zijn eigenlijk geen werknemers maar zelfstandige en kunnen hierdoor onder het minimumloon (is daar veel geld) aan de slag. Tevens vallen ze hierdoor niet onder een CAO en zijn werk-, rusttijden en toeslagen voor overuren niet van toepassing.

Praat eens met een Pool over hoe het werkelijk zit. Gewoon voordat je dit soort stelligheden naar buiten brengt.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:17:51 #166
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414390
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:15 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zijn zeker geen extreme gevallen, dat is de dagelijkse praktijk geworden.
Dan zie ik niet in waarom langdurig werklozen zonder uitzicht op werk een voorkeursbehandeling moeten opeisen.
pi_105414403
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En in de Bijstand heb je natuurlijk gewoon 'enkele honderden euro's' klaarliggen :')
Ik begin me een beetje te storen aan de papieren realiteit waar sommigen in leven.
pi_105414417
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dan zie ik niet in waarom langdurig werklozen zonder uitzicht op werk een voorkeursbehandeling moeten opeisen.
Hoe bedoel je?
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:18:38 #169
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414418
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat dacht je van werken? :) Misschien is dat in een andere regio wel te vinden.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:18:43 #170
66444 Lord_Vetinari
pi_105414420
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Je hoeft maar een beetje in deze thread terug te lezen om te begrijpen wat ik bedoel...

Mensen die langdurig werkloos zijn en geen uitzicht hebben op werk, kunnen prima naar een krimpregio verhuizen en zo plaats maken voor werkende mensen. En mensen in krimpregio's die elders kunnen werken kunnen daar beter naar toe verhuizen dan op kosten van de belastingbetaler te leven.

Daar is niks mis mee.

Er is geen reden om oudere werklozen in allerlei "sociale" huurwoningen op kosten van anderen te laten wonen, als er in andere regio's genoeg woningen leeg staan.
Daar is van alles mis mee en het gemak waarmee jij mensen gedwongen wilt verplaatsen is nog wel het minste. Enig idee hoeveel grondrechten en Internationale verdragen je schendt met dat soort beleid?
pi_105414432
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef DS4 het volgende:

[..]

Praat eens met een Pool over hoe het werkelijk zit. Gewoon voordat je dit soort stelligheden naar buiten brengt.
Ik werk met een Pool en spreek hem iedere werkdag.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:19:50 #172
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414448
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Daar is van alles mis mee en het gemak waarmee jij mensen gedwongen wilt verplaatsen is nog wel het minste. Enig idee hoeveel grondrechten en Internationale verdragen je schendt met dat soort beleid?
Geen enkele. Ze mogen blijven maar dan moeten ze zelf voor inkomen zorgen en woonruimte op de markt regelen.

Vrijheid betekent ook dat mensen zelf verantwoordelijk zijn.
pi_105414452
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Als jongere onder de 27 kom je niet eens meer zomaar in de bijstand maar val je onder de "WIJ" regeling.

[..]

Same thing, different name.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:20:25 #174
66444 Lord_Vetinari
pi_105414456
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:19 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Geen enkele. Ze mogen blijven maar dan moeten ze zelf voor inkomen zorgen en woonruimte op de markt regelen.

Vrijheid betekent ook dat mensen zelf verantwoordelijk zijn.
Precies. En die jongeren mogen daar komen wonen. Als ze zelf maar lekker voor woonruimte zorgen.
pi_105414464
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:18 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Wat dacht je van werken? :) Misschien is dat in een andere regio wel te vinden.
Je verhuist om te werken. Het kost zeker een paar maanden voordat je een klein beetje kapitaal hebt opgebouwd.
pi_105414467
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:19 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik werk met een Pool en spreek hem iedere werkdag.
Vraag hem eens naar het minimuminkomen in Polen en de sociale voorzieningen.
pi_105414468
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:17 schreef KoosVogels het volgende:

Hé, ik dacht dat ze voor een baan gingen verhuizen en daarom niet werkloos zouden zijn.

En verder zijn dit zaken die praktisch op te lossen zijn. Als de vaatwasser stuk gaat kun je ook bij de gemeente aankloppen voor een nieuwe. En aangezien gemeenten hiermee geld kunnen winnen, kunnen gemeenten hier ook aan bijdragen.
pi_105414472
quote:

Dat is het vreemde, zijn Nederlanders superieur aan Polen of zo? Waarom nemen Polen wel genoegen met een tijdelijk kamertje en willen Nederlanders koste wat het kost elke avond op de eigen bank een biertje drinken?

Waarom bouwen we Polenhotels in het Westland? In die hotels zijn de leefomstandigheden gewoon prima, dus geen huisjesmelkerij en 20 man op 2 kamers.

Het Westland ligt midden in de Randstad, voor iedereen bereikbaar. Precies, de Randstad waar enorm veel werklozen zijn. Waarom dan, bouwen we Polenhotels voor buitenlandse werknemers die dit laaggeschoolde werk wel doen?
pi_105414477
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Same thing, different name.
Niet. Lees nog eens.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:21:09 #180
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_105414481
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Precies. En die jongeren mogen daar komen wonen. Als ze zelf maar lekker voor woonruimte zorgen.
Dat is niet zo lastig als werklozen niet in de weg lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')