Zal wel niets mee gebeuren.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:19 schreef Bastard het volgende:
Veel foto's maken, allemaal oppakken als lid van een terroristische beweging. Net als de occupiers in engeland.
Ja.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:20 schreef Adam1981 het volgende:
Irshad Manji, is dat niet die "lesbische moslima"?___!
Terroristische organisatie? Ze plegen geen aanslagen hoor.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:19 schreef Bastard het volgende:
Veel foto's maken, allemaal oppakken als lid van een terroristische beweging. Net als de occupiers in engeland.
http://www.amazon.com/Allah-Liberty-and-Love-ebook/dp/B004INHA12quote:Op woensdag 7 december 2011 21:20 schreef Adam1981 het volgende:
Irshad Manji, is dat niet die "lesbische moslima"?___!
Nee hoor, valt reuze mee. Ze kan in ieder geval meer uithalen en meer mensen optrommelen dan die Sharia4Schubbekutteveen figuren.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:23 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Over marginaal gesproken... Manji = marginaal.
Hoho, niet iedere Nederlander heeft een racistisch kort lontje.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zal wel niets mee gebeuren.
En ondertussen groeit de haat onder de NLers meer en meer....
In veel gevallen is dat zo bij milieuactivisten, krakers, occupyers en personen die tegen zwarte piet demonstreren.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:22 schreef De_Nuance het volgende:
Ze moeten helemaal uit België komen, niet eens genoeg mensen kunnen optrommelen hier.
Laat zien hoe marginaal ze zijn.
En Tofik en Irshad Manji zijn goed bezig, gewoon doorgaan inderdaad.
Bij mij niet hoor. Extremisten worden door haat gevoed, maar waarom zou ik extremisten haten? Mijn leven wordt daar niet beter op, alleen maar killer.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat niet, maar dit soort acties zijn toch om misselijk van te worden?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:25 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Hoho, niet iedere Nederlander heeft een racistisch kort lontje.
Met je dubbele puntjes, wil je daar iets mee impliceren of?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De politie zou om te beginnen deze gasten buiten moeten zetten. Ordeverstoring.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor. Extremisten worden door haat gevoed, maar waarom zou ik extremisten haten? Mijn leven wordt daar niet beter op, alleen maar killer.
Verder zou ik deze lui even een nachtje laten zitten. Verstoring van de openbare orde ofzo, maak er maar wat moois van.
Volgens mij zijn we dat stadium zolangzamerhand echt wel voorbij hoor.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat een marginaal groepje debielen uit België een islamdebat van notabene Tofik Dibi en Irshad Manji (beide moslim) komen verstoren met haat.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou dit gaat dus een keer mis.. Dan heb je rassenrellen..
Welnee.. we wennen er aan, steeds een stukje verder pakken totdat je op een dag je afvraagt waarom je je in je eigen land niet meer welkom voelt.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou dit gaat dus een keer mis.. Dan heb je rassenrellen..
Let op de kinderen!quote:Op woensdag 7 december 2011 21:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Als ik het niet dacht, altijd weer die Belgen.
Dat vragen steeds meer mensen zich nu al af.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:28 schreef Bastard het volgende:
[..]
Welnee.. we wennen er aan, steeds een stukje verder pakken totdat je op een dag je afvraagt waarom je je in je eigen land niet meer welkom voelt.
Je kan er idd beter niet naar kijken. Dit soort berichten is slecht voor de bloeddruk, de rikketik en den algehele gemoedstoestand.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bij mij niet hoor. Extremisten worden door haat gevoed, maar waarom zou ik extremisten haten? Mijn leven wordt daar niet beter op, alleen maar killer.
Verder zou ik deze lui even een nachtje laten zitten. Verstoring van de openbare orde ofzo, maak er maar wat moois van.
Tja als die nou dat soort gasten had gepakt had hij een lintje mogen krijgen.quote:
Tofik is goed bezig.twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:28:20Opruiers eisen dat @IrshadManji en ik v podium afgaan @DeBalie. Ondanks verzoek van de politie om daar gehoor aan te geven, is antwoord: nee reageer retweet
Breivik wil het liefst samenwerken met dat soort gasten, stond in zijn manifestquote:Op woensdag 7 december 2011 21:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja als die nou dat soort gasten had gepakt had hij een lintje mogen krijgen.
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:31 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja als die nou dat soort gasten had gepakt had hij een lintje mogen krijgen.
Nee, om Breiviks maakt men zich niet druk. Wel om al die vervelende irritante achterlijke domme agressieve moslims. Maarja, die crisis is nu even urgenter.quote:
Je obsessie verbaast me telkens weer. Ik snap echt niet dat je druk kan maken om zo'n klein groepje.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan er idd beter niet naar kijken. Dit soort berichten is slecht voor de bloeddruk, de rikketik en den algehele gemoedstoestand.
Terecht, geen centimeter geven.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:31 schreef De_Nuance het volgende:
Tofik is goed bezig.twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:28:20Opruiers eisen dat @IrshadManji en ik v podium afgaan @DeBalie. Ondanks verzoek van de politie om daar gehoor aan te geven, is antwoord: nee reageer retweet
De politie weer eens niet. Wat een slappe zakken weer, ongelofelijkquote:Op woensdag 7 december 2011 21:31 schreef De_Nuance het volgende:
Helemaal mee eens, maar hier hebben veel moslims zelf het meeste last van.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat niet, maar dit soort acties zijn toch om misselijk van te worden?
Wat is er mis met gewoon straffen als men over de schreef gaan, en het probleem aanpakken zoals het hoort, waarom moet je daar meteen mensen voor haten?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan er idd beter niet naar kijken. Dit soort berichten is slecht voor de bloeddruk, de rikketik en den algehele gemoedstoestand.
Tofik is een homo.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:31 schreef De_Nuance het volgende:
Dat is jammer. Haat is een primitieve en stompzinnige emotie waar de wereld niet mee vooruit komt.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:20 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ze doen gewoon niks. Echt ...wat een land wordt dit.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De politie weer eens niet. Wat een slappe zakken weer, ongelofelijk
Alsof dit het enige groepje is.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je obsessie verbaast me telkens weer. Ik snap echt niet dat je druk kan maken om zo'n klein groepje.
Me dunkt dat er momenteel wel grotere problemen zijn waar je je druk om zou kunnen maken.
Die incidenten helpen wel mee de zaak op scherp te zetten. Er broeit al zoveel, van beide zijden.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:28 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Omdat een marginaal groepje debielen uit België een islamdebat van notabene Tofik Dibi en Irshad Manji (beide moslim) komen verstoren met haat.
Gewoon teruggeven aan België vanavond.
twitter:thijskleinpaste twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:29:34We krijgen nu instructies zo ver mogelijk achterin de zaal te gaan staan. De politie gaat zo in actie komen denk ik. reageer retweet
Raar boeltje inderdaad!quote:Op woensdag 7 december 2011 21:33 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Irshad ook... twee homo's die voor de Islam spreken. Moet niet gekker worden
Wat een onzin. Dit soort gasten haat ik vanuit het diepste van mijn hart. Als ik ze daar ook weer zie staan met die smerige baarden, die vlag en dat gebler van ze voel ik een diepe, diepe, heel diepe haat. Pure haat.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:33 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is er mis met gewoon straffen als men over de schreef gaan, en het probleem aanpakken zoals het hoort, waarom moet je daar meteen mensen voor haten?
Ik kan oprecht zeggen dat ik niemand haat, ik ben het vaak niet met mensen eens, ik vind dat sommige mensen aangepakt moeten worden, maar waarom zou ik ze daarvoor haten?
Wat is eigenlijk het probleem. Moslims die over de islam spreken, daar hebben andere moslims toch geen probleem mee?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:33 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Oké en nu?quote:
Idd, ook als Tofik Dibi aan jouw kant staat in een discussie, dan nog moet je een hekel aan hem hebben.quote:
Waarom dan precies, leg me dat eens uit? Haat is niet iets wat ik snel voel.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit soort gasten haat ik vanuit het diepste van mijn hart. Als ik ze daar ook weer zie staan met die smerige baarden, die vlag en dat gebler van ze voel ik een diepe, diepe, heel diepe haat. Pure haat.
Maar de ene kant waar het broeit wordt steeds afgewimpeld, en dat is een groot probleem.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die incidenten helpen wel mee de zaak op scherp te zetten. Er broeit al zoveel, van beide zijden.
Serieus. Jij ziet een paar extremistische moslims als het grootste probleem van dit moment?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alsof dit het enige groepje is.
En er is altijd wel iets anders om je druk over te maken. Maar dat doen we wel als dit is opgelost.
Het zijn juist moslims die het meest te lijden hebben onder radicale moslims. Altijd al geweest.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is eigenlijk het probleem. Moslims die over de islam spreken, daar hebben andere moslims toch geen probleem mee?
Dan zijn we niks beter dan een bananenrepubliek.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:34 schreef Confetti het volgende:
Het is jammer dat we niet een geheime dienst hebben die dit soort mensen zonder proces neerknalt.
Ik denk dat ik met haar ga trouwentwitter:thijskleinpaste twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:03:17Dikke kudo's voor de jonge moslima die hier de troep schreeuwende extremisten van woedend van repliek dient trouwens. Wat een heldin. reageer retweet
Maar dat is toch een heel vreemd idee? Hoe radicaal moet je zijn dan?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:36 schreef Gattaca het volgende:
[..]
Het zijn juist moslims die het meest te lijden hebben onder radicale moslims. Altijd al geweest.
Je haat ze o.a. vanwege uiterlijke kenmerken, een baard in dezen? Goed argument.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit soort gasten haat ik vanuit het diepste van mijn hart. Als ik ze daar ook weer zie staan met die smerige baarden, die vlag en dat gebler van ze voel ik een diepe, diepe, heel diepe haat. Pure haat.
twitter:thijskleinpaste twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:16:12Wat een heldin, @irshadmanji. Lachend de extremisten rustig op hun plek zettend. Ze doet geen stap van het podium af. Zij winnen niet. reageer retweet
Hee, niets tegen baarden.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:34 schreef Confetti het volgende:
Het is jammer dat we niet een geheime dienst hebben die dit soort mensen zonder proces neerknalt.
Hij had het ook over gebler en zwaaien met die zwarte vlag.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je haat ze o.a. vanwege uiterlijke kenmerken, een baard in dezen? Goed argument.
Mooi, het is klaar.twitter:thijskleinpaste twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:35:24As we speak twee aanhoudingen. De heren extremisten zijn weg. Wij gaan weer verder, denk ik. Manji is bespuugd en zal aangifte doen. reageer retweet
Ze komen vast uit Antwerpen. Ik zou ook dat gedrag vertonen als ik daar maar lang genoeg zou wonen.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:29 schreef Boze_Appel het volgende:
Als ik het niet dacht, altijd weer die Belgen.
Daar zeg je wat ja.. Sinterklaas wordt aangerand, maar je moet eens het suikerfeest gaan verstoren..quote:Op woensdag 7 december 2011 21:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij had het ook over gebler en zwaaien met die zwarte vlag.
En dat is zeer intimiderend.
Als er een paar jongens met de Nederlandse vlag binnen waren gekomen en daarmee waren gaan zwaaien had je de reacties eens moeten lezen.
Dan was Leiden in last geweest.
Yeah right. De sfeer zal wel voor de rest van de avond verpest zijn.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:38 schreef De_Nuance het volgende:
Mooi, het is klaar.twitter:thijskleinpaste twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:35:24As we speak twee aanhoudingen. De heren extremisten zijn weg. Wij gaan weer verder, denk ik. Manji is bespuugd en zal aangifte doen. reageer retweet
Hoop dat ze gewoon doorgaan nu.
Niemand die er de ballen voor heeft.. dat is het punt, we zijn watjes en verschuilen ons achter watjes die zichzelf politieagent mogen noemen.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Daar zeg je wat ja.. Sinterklaas wordt aangerand, maar je moet eens het suikerfeest gaan verstoren..
Waarom? Om alles waar ze voor staan. Voor zo'n varken als die knakker van S4B die op kosten van de belastingbetaler bezig is zijn haat te prediken, actief de sharia proberen in te voeren, de boel te ondermijnen, mensen aan te vallen, dat smerige allah-geschreeuw van ze. God wat maken dat soort gasten me kotsmisselijk.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom dan precies, leg me dat eens uit? Haat is niet iets wat ik snel voel.
Kopje Turkse appelthee erbij en gaan.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:41 schreef Picchia het volgende:
[..]
Yeah right. De sfeer zal wel voor de rest van de avond verpest zijn.
De synode van Dordrecht was feitelijk niet anders; juist gematigde geloofsgenoten vormen een bedreiging voor extremisten, omdat die een redelijk op alternatief op hun fanatieke evangelie vormen.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar dat is toch een heel vreemd idee? Hoe radicaal moet je zijn dan?
Nee het is niet HET grootste probleem en dat zeg ik ook niet. Ik heb het over nu. Nu dit bericht.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:36 schreef Ludd het volgende:
[..]
Serieus. Jij ziet een paar extremistische moslims als het grootste probleem van dit moment?
Groter dan het feit dan Nederlands souverineiteit bijvoorbeeld beetje bij beetje uitgeleverd wordt aan Europa. Het feit dat de Euro op klappen staat, etc.?
Amazing...
Och, ik zeg ook niet dat hun actie wenselijk is of bevorderlijk voor een discussie, maar om je er nu zo druk over te maken vind ik onbegrijpelijk. Over hoeveel man hebben we het hier in totaal? En wat hebben ze nu precies gedaan? De boel verstoord en zich hinderlijk opgehouden? Is dat alles.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij had het ook over gebler en zwaaien met die zwarte vlag.
En dat is zeer intimiderend.
Als er een paar jongens met de Nederlandse vlag binnen waren gekomen en daarmee waren gaan zwaaien had je de reacties eens moeten lezen.
Dan was Leiden in last geweest.
Ja, daar zit wat in. Dankjewel voor je uitleg.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:43 schreef Reya het volgende:
[..]
De synode van Dordrecht was feitelijk niet anders; juist gematigde geloofsgenoten vormen een bedreiging voor extremisten, omdat die een redelijk op alternatief op hun fanatieke evangelie vormen.
Boosheid is wat anders als de haast panische angst die jij tentoonspreidt. Haat voor meningen die niet de jouwe zijn. We hebben wetten en regels om dat tegen te gaan. Objectieve wetten en regels. Zodat men in hun blinde haat en vooral ook angst, geen dingen doen waar ze later spijt van krijgen.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom? Om alles waar ze voor staan. Voor zo'n varken als die knakker van S4B die op kosten van de belastingbetaler bezig is zijn haat te prediken, actief de sharia proberen in te voeren, de boel te ondermijnen, mensen aan te vallen, dat smerige allah-geschreeuw van ze. God wat maken dat soort gasten me kotsmisselijk.
Ook niet het eerst dat ze zo iets doen trouwens
Begrijp niet dat je als NLe vent hier NIET boos om kan worden.
Nee hoor juist niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:41 schreef Picchia het volgende:
[..]
Yeah right. De sfeer zal wel voor de rest van de avond verpest zijn.
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Je haat ze o.a. vanwege uiterlijke kenmerken, een baard in dezen? Goed argument.
Ze hebben die vrouw bespuugd, ze hebben de mensen daar geintimideerd, ze hebben gewoon de vergadering verstoord. Er zijn maar een paar mensen voor nodig om de hele boel te laten escaleren.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Och, ik zeg ook niet dat hun actie wenselijk is of bevorderlijk voor een discussie, maar om je er nu zo druk over te maken vind ik onbegrijpelijk. Over hoeveel man hebben we het hier in totaal? En wat hebben ze nu precies gedaan? De boel verstoord en zich hinderlijk opgehouden? Is dat alles.
Er wordt hier gedaan alsof er een aanslag gepleegd is, getuige alle doodsverwensingen.
Waar hebben we het over zeg.
Dat wil niet zeggen dat ze allemaal de openbare orde verstoren. Ik denk dat gemiddelde moslim met een baard fatsoenlijker is dan de gemiddelde relmarokkaan met een westers kapsel.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja die ongetrimde baard, jurk en zwarte vlag met zwaard erop staan helemaal niet voor een bepaald gedachtengoed he?
Die hadden eens binnen moeten komen stampen. Reken maar dat die in een mum van tijd ingerekend waren. Terecht ook. Maar waarom konden deze gasten zo lang doorgaan? Dat begrijp ik niet. Die lafheid, bah.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja die ongetrimde baard, jurk en zwarte vlag met zwaard erop staan helemaal niet voor een bepaald gedachtengoed he?
Zo is een kale knakker met bomberjas, Duits kruis, kisten en een strakke broek ook helemaal niet een bepaald type.
We hebben het over een handjevol mafkezen. Wát een bedreiging voor de rechtsstaat zeg, tjongejonge.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom? Om alles waar ze voor staan. Voor zo'n varken als die knakker van S4B die op kosten van de belastingbetaler bezig is zijn haat te prediken, actief de sharia proberen in te voeren, de boel te ondermijnen, mensen aan te vallen, dat smerige allah-geschreeuw van ze. God wat maken dat soort gasten me kotsmisselijk.
Ja, bagatelliseer het maar.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
We hebben het over een handjevol mafkezen. Wát een bedreiging voor de rechtsstaat zeg, tjongejonge.
Ze gaan dus gewoon door. Mooi.twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:43:30ME heeft opruiers verwijderd. Op verzoek van @IrshadManji gaan we door: over hoopgevende nieuwe generatie moslims #andwewontstop reageer retweet
En waar baseer je dit op, behalve je eigen onderbuik?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die hadden eens binnen moeten komen stampen. Reken maar dat die in een mum van tijd ingerekend waren. Terecht ook. Maar waarom konden deze gasten zo lang doorgaan? Dat begrijp ik niet. Die lafheid, bah.
Sharia voor Belgium gooit eieren naar Tofik en spuugt op Irshad Manji en nu zijn ze gearresteerd.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:48 schreef Ringo het volgende:
Hu, laat de ongeletterde brigade weder van zich spreken? Zó 2004.
Aha, en dat rechtvaardigt doodsverwensingen? Nogmaals, dit is ongewenst gedrag. Ik vind het ook logisch als ze hier op aangepakt worden, maar we moeten het niet overdrijven.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben die vrouw bespuugd, ze hebben de mensen daar geintimideerd, ze hebben gewoon de vergadering verstoord. Er zijn maar een paar mensen voor nodig om de hele boel te laten escaleren.
quote:Op woensdag 7 december 2011 21:49 schreef De_Nuance het volgende:
Ze gaan dus gewoon door. Mooi.twitter:TofikDibi twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:43:30ME heeft opruiers verwijderd. Op verzoek van @IrshadManji gaan we door: over hoopgevende nieuwe generatie moslims #andwewontstop reageer retweet
Wat heeft mijn onderbuik ermee te maken?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:49 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En waar baseer je dit op, behalve je eigen onderbuik?
Nee hoor, er zou precies hetzelfde zijn gebeurd. Tenzij ze wapens hadden.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heeft mijn onderbuik ermee te maken?
Ik ben serieus. Als er een paar van die gemilimeterde gasten binnen waren gekomen waren ze heel snel verwijderd.
Ik heb geen doodverwensingen gedaan.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Aha, en dat rechtvaardigt doodsverwensingen? Nogmaals, dit is ongewenst gedrag. Ik vind het ook logisch als ze hier op aangepakt worden, maar we moeten het niet overdrijven.
Er gebeuren veel ergere dingen waar veel minder heftig op gereageerd wordt.
Ik had het over het algemeen.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb geen doodverwensingen gedaan.
Dat is dan niet zo mooi, dat mensen verwijderd worden om hoe ze eruit zien. Net als het niet zo mooi was geweest als deze mensen meteen opgepakt waren. Maar toen ze er waren en overlast veroorzaakten, is het risico bekeken, zijn de lieden opgepakt en zijn ze over gegaan tot de orde van de dag. Wat had er anders moeten gebueren?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat heeft mijn onderbuik ermee te maken?
Ik ben serieus. Als er een paar van die gemilimeterde gasten binnen waren gekomen waren ze heel snel verwijderd.
Internetheld.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Mochten er in NL ooit een tijd komen dat we ons tegen radicale moslims moeten verdedigen dan ben ik de eerste die een wapen oppakt om ze 1 voor 1 door hun zieke koppen te schieten.
Er had veel sneller ingegrepen moeten worden. De politie was ter plekke, waarom wachten tot die vrouw bespuugd werd?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:52 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is dan niet zo mooi, dat mensen verwijderd worden om hoe ze eruit zien. Net als het niet zo mooi was geweest als deze mensen meteen opgepakt waren. Maar toen ze er waren en overlast veroorzaakten, is het risico bekeken, zijn de lieden opgepakt en zijn ze over gegaan tot de orde van de dag. Wat had er anders moeten gebueren?
Ik moet bekennen dat ik geen idee heb hoe lang het gespeeld heeft en hoe lang het duurde tot de politie ingreep, want ik was er niet. Dus misschien heb je gelijk, wie weet?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Er had veel sneller ingegrepen moeten worden. De politie was ter plekke, waarom wachten tot die vrouw bespuugd werd?
Dus idioten die alle ongelovige honden dood wensen moeten leuk blijven leven?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:54 schreef timmmmm het volgende:
Beter maar even inhoudelijk, in plaats van zeggen wie je allemaal wel niet dood wil maken (want daar kan een ban tegenover staan) of de ander voor internetheld uitmaken.
Vertel, wat was er dan anders geweest?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:55 schreef Mylene het volgende:
Als het een stel PVV aanhangers waren geweest was het natuurlijk wel anders geweest.
Kort gezegd: ja. Want anders is het tegen de policy. En als idioten komen verkondigen dat alle ongelovige honden dood moeten, worden die ook weggeedit.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:55 schreef Blitzkrieger het volgende:
[..]
Dus idioten die alle ongelovige honden dood wensen moeten leuk blijven leven?
Dan was ze niet bespuugd, maar hadden ze door het gleufje van haar burka gepist.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:55 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Vertel, wat was er dan anders geweest?
Tofik mishandelen, de ander belediging door te spugen en ze - na dit geweld - sommeren op hun eigen bijeenkomst op te hoepelen is toch een behoorlijke aantasting van de rechten van Tofik en co. Intimidatie met een politiek oogmerk. Volgens mij is daar een betere term voor.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:47 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ze allemaal de openbare orde verstoren. Ik denk dat gemiddelde moslim met een baard fatsoenlijker is dan de gemiddelde relmarokkaan met een westers kapsel.
Just my 2 cents.
Die waren de weg kwijt geraakt.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:55 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Ik moest lachenquote:Op woensdag 7 december 2011 22:01 schreef Ringo het volgende:
Doden is natuurlijk niet nodig, maar een handje afhakken voor het stelen van de show lijkt me shariawaardig.
Nou zeker hier op FOK, laten we elkaar geen gekkie noemen.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:55 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Misschien niets nieuws, maar wel treurig.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:00 schreef eriksd het volgende:
Ach, de politie is over het algemeen doodsbang en kiest doorgaans de kant van de oproerkraaiers. Niets nieuws.
Hhhehehequote:Op woensdag 7 december 2011 22:01 schreef Ringo het volgende:
Doden is natuurlijk niet nodig, maar een handje afhakken voor het stelen van de show lijkt me shariawaardig.
Meldt je aan zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:41 schreef Bastard het volgende:
[..]
Niemand die er de ballen voor heeft.. dat is het punt, we zijn watjes en verschuilen ons achter watjes die zichzelf politieagent mogen noemen.
Ik neem aan dat hier een militair spreekt die er al wat missies in Uruzgan op heeft zitten?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:51 schreef PalmRoyale het volgende:
Mochten er in NL ooit een tijd komen dat we ons tegen radicale moslims moeten verdedigen dan ben ik de eerste die een wapen oppakt om ze 1 voor 1 door hun zieke koppen te schieten.
Een overheid die mensen gaat pesten om hun mening of overtuiging, dat vind ik veel enger dan een handjevol moslimfundamentalisten of rechts extremisten.quote:Op donderdag 8 december 2011 06:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Volgens mij moet het prima mogelijk zijn om die beroepsetters van Sharia4Belgium dusdanig te treiteren dat ze mochten willen dat ze in één of andere zandbak wonen. Een paar keer vergeten hun uitkering over te maken, constant aanhouden en om ID vragen, bij iedere aanhouding hun auto binnenstebuiten keren, bij dergelijke verstoringen van de openbare orde nét een keer te vaak en te hard met de gummiknuppel slaan als de politie hen verwijderd. Maar blijkbaar leggen we hen liever geen strobreed in de weg en verzoeken we degenen die door hen bedreigd worden een stapje terug te doen...
Ik denk dat die Belgen aardig zijn afgegaan. Het zegt al genoeg dat ze een hele dag ervoor moeten uittrekken om van Vlaanderen naar Amsterdam te trekken ipv hier de lokale jeugd op te trommelen. Daarnaast zijn ze er niet in geslaagd de twee sprekers van het podium af te krijgen, ondanks intimidaties. Een volgende keer gewoon ff rekening ermee houden wat organisatie en beveiliging betreft dat deze knulletjes langs kunnen komen en dan kennen deze excessen "een langzame dood". Het is ook goed dat Dibi en dat vrouwtje niet van dat podium afgingen en geen aangeslagen indruk maken.quote:Op donderdag 8 december 2011 06:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Volgens mij moet het prima mogelijk zijn om die beroepsetters van Sharia4Belgium dusdanig te treiteren dat ze mochten willen dat ze in één of andere zandbak wonen. Een paar keer vergeten hun uitkering over te maken, constant aanhouden en om ID vragen, bij iedere aanhouding hun auto binnenstebuiten keren, bij dergelijke verstoringen van de openbare orde nét een keer te vaak en te hard met de gummiknuppel slaan als de politie hen verwijderd. Maar blijkbaar leggen we hen liever geen strobreed in de weg en verzoeken we degenen die door hen bedreigd worden een stapje terug te doen...
De politie verzoekt hen het podium af te gaan?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:31 schreef De_Nuance het volgende:
http://www.nu.nl/politiek(...)d-tijdens-debat.htmlquote:Op donderdag 8 december 2011 09:45 schreef TripleS het volgende:
[..]
De politie verzoekt hen het podium af te gaan?
Grapje toch?![]()
Politiegedrag
quote:Het zijn trouwens geen radicale moslims, het zijn moslims.
En ze volgen de leer van de islam.
#Feit.
Parsons | 07-12-11 | 21:10 | + 96 -
Toch nog iemand die daar verstand heeftquote:Ik hoor dat het Sharia for Belgium is. Mooi dat ze zo marginaal zijn, zelfs in Nederland niet genoeg mensen kunnen optrommelen. Dikke faal.
+1000 voor Tofik en Irshad Manji!
Turrukje | 07-12-11 | 21:18 | + 12 -
Inderdaad prima dat ze beiden geen gehoor aan de onnozele oproep van de politie hebben gegeven, volgende keer wat meer en zwaardere beveiliging en je kunt die S4B-knakkers makkelijk de zaal uitjassen.quote:Op donderdag 8 december 2011 09:36 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Daarnaast zijn ze er niet in geslaagd de twee sprekers van het podium af te krijgen, ondanks intimidaties.
[..]
Het is ook goed dat Dibi en dat vrouwtje niet van dat podium afgingen en geen aangeslagen indruk maken.
Echt onbegrijpelijk. Die relschoppers arresteer je dan toch gewoon?quote:Op donderdag 8 december 2011 09:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/politiek(...)d-tijdens-debat.html
omgekeerde wereld dus
niet de relschoppers wordt verzocht om op te krassen, nee, de sprekers op het podium.
22 verstoorders waarvan er 2 zijn opgepakt
Kijk, dat zijn dan weer moslims waarvan ik maar één smiley voor heb. (quote:Even werd de situatie penibel in het zaaltje. De indringers rukten op naar het podium. Daarop vormden de normale bezoekers een cordon rond de twee sprekers.
http://www.carelbrendel.n(...)-hooligans/#more-484quote:[.....]
“Jullie mogen niet spreken over Allah!” schreeuwden ze. Ze gooiden eieren naar het podium. De agressie richtte zich vooral tegen de moslims in het zaaltje. Fouad Sidali, PvdA-bestuurder en panellid van discussieprogramma De Halve Maan, werd bespuugd. “We breken je nek,” riepen ze in het Arabisch tegen Manji, begreep ik van Sidali. Hij deed later op de avond, net als Manji en Dibi, aangifte tegen de bedreigers.
De situatie in het zaaltje werd wat veiliger toen twee en later meer agenten arriveerden om de zelfbenoemde ‘moedjahedien’ op afstand te houden. Mijn Arabisch is niet meer wat het nooit is geweest, maar ik herkende in de spreekkoren wel het woord ‘yahoed’ – joden. Daarnaast hieven ze de leus ‘Sharia for Holland’ aan. Een andere kreet was takfir, de term waarmee moslims andere moslims tot kafir (ongelovige) verklaren.
Ze zijn niet echt te vergelijken met racisten aangezien ze mensen niet op basis van ras beoordelen.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:42 schreef paddy het volgende:
Deze Sharia voor Holland is niets meer dan een groep radicale extreme haters en vergelijk ik met de ergste racisten.
quote:carelbrendel
Oh? En de spreekkoren over yahoed dan? Ik neem aan dat dat niet over een kleintje yahoo ging.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:45 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ze zijn niet echt te vergelijken met racisten aangezien ze mensen niet op basis van ras beoordelen.
[..]
Er zijn geen islamitische staten en de stichting van een islamitische staat wordt militair tegenwerkt door het westen. Het westen wil bepalen hoe moslims in het westen leven, en het westen wil ook bepalen hoe moslims in Egypte leven.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:25 schreef Madame_Paon het volgende:
Dan gaan die extremisten toch lekker terug naar het Midden-Oosten naar landen waar de sharia wel geldt?
Extremisten.
De politie moet er echt iets tegen gaan doen.
Yahoed = joden = gelovigen = geen rasquote:Op donderdag 8 december 2011 11:46 schreef Lavenderr het volgende:
Oh? En de spreekkoren over yahoed dan? Ik neem aan dat dat niet over een kleintje yahoo ging.
Waarschijnlijk omdat de mensenrechten daar enorm worden geschonden.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:47 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Er zijn geen islamitische staten en de stichting van een islamitische staat wordt militair tegenwerkt door het westen. Het westen wil bepalen hoe moslims in het westen leven, en het westen wil ook bepalen hoe moslims in Egypte leven.
De VS is een van de grootste mensenrechtenschenders ter wereld.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de mensenrechten daar enorm worden geschonden.
Door het Westen? Ja, klopt.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:49 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat de mensenrechten daar enorm worden geschonden.
Oh? Ik wist niet dat er ook Nederlandse militairen naar bijv. Egypte uitgezonden zijn (geweest) en de lokale bevolking martel(d)en en in de gevangenis smijten/gesmeten hebben. Toch weer iets geleerd...quote:
Dan heb je zitten te slapen de afgelopen 11 maanden en heb je de val van de westerse puppet Mubarak gemist.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oh? Ik wist niet dat er ook Nederlandse militairen naar bijv. Egypte uitgezonden zijn (geweest) en de lokale bevolking martel(d)en en in de gevangenis smijten/gesmeten hebben. Toch weer iets geleerd...
Die westerse puppet Mubarak is een Egyptenaar, net als dat het Egyptische leger door Egyptische soldaten gevormd wordt en er op lager dan presidentieel niveau door Egyptische politici en bestuurders beleid wordt (uit)gevoerd. Maar het is natuurlijk weer puur en alleen de schuld van het verderfelijke westen...quote:Op donderdag 8 december 2011 12:08 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Dan heb je zitten te slapen de afgelopen 11 maanden en heb je de val van de westerse puppet Mubarak gemist.
Iemand die dreigt een andere moslim de keel door te snijden is geen doodsverwensing? Er zijn genoeg voorbeelden dat daders etc wel eens dood gewenst worden Stormfront gore k*t racistenquote:Op woensdag 7 december 2011 21:50 schreef Ludd het volgende:
[..]
Aha, en dat rechtvaardigt doodsverwensingen? Nogmaals, dit is ongewenst gedrag. Ik vind het ook logisch als ze hier op aangepakt worden, maar we moeten het niet overdrijven.
Er gebeuren veel ergere dingen waar veel minder heftig op gereageerd wordt.
Je moet natuurlijk ook wel zulke acties uithalen als je zo'n klein groepje bent want anders kijkt niemand naar je om. Daarnaast zijn het vooral jongeren met een identiteitscrisis die schreeuwen om aandacht en wat meer "respect" voor hun religie. Vandaar dat de helft zich als een Afghaan kleedt ("echt Islamitische kleding") terwijl ze gewoon geboren en getogen Vlaming zijn met een vleugje Marokkaanse oorsprong erover. Dat geforceerde "Islamitische" overkomen in kleding en (voor Nederlanders onverstaanbare) kreten komt niet zomaar ergens vandaan. Die houding neemt men zich aan en dat heeft een voorgeschiedenis. Zo zie ik dat in ieder geval.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
Ik kan me overigens niet aan de indruk ontrekken dat het dit soort haatbaarden voornamelijk om het provoceren, klieren, kwallen en etteren te doen is.
Ze zijn er wel degelijk mee te vergelijken omdat ze net als racisten alles haten wat niet aan hun eigen beeld voldoet en dat verwijderd willen zien.quote:Op donderdag 8 december 2011 11:45 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ze zijn niet echt te vergelijken met racisten aangezien ze mensen niet op basis van ras beoordelen.
[..]
Ik denk niet dat ze de meerderheid niet-moslims verwijderd willen zien en het zijn geen racisten, dat laatste punt wilde ik benadrukken.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:19 schreef paddy het volgende:
Ze zijn er wel degelijk mee te vergelijken omdat ze net als racisten alles haten wat niet aan hun eigen beeld voldoet en dat verwijderd willen zien.
Het Westen laat hun Egyptische slaven het vuile werk doen, dat is al langer bekend. Vandaar de revolutie tegen de westerse puppet en zijn aanhangers.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:14 schreef DDDDDaaf het volgende:
Die westerse puppet Mubarak is een Egyptenaar, net als dat het Egyptische leger door Egyptische soldaten gevormd wordt en er op lager dan presidentieel niveau door Egyptische politici en bestuurders beleid wordt (uit)gevoerd. Maar het is natuurlijk weer puur en alleen de schuld van het verderfelijke westen...
Blog van Carel Brendel over de gebeurtenissenquote:“We willen wel eens iets anders dan boze moslims. Niemand spreekt er over inspiratie.” Verzuchting van de Canadese schrijfster Irshad Manji tijdens een tweegesprek met GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi in een klein zaaltje van het Amsterdamse debatcentrum De Balie. De wens van Manji werd niet verhoord, integendeel. Niet lang daarna kwamen zo’n 25 in woestijnkleren en in lappen om hun hoofd gehulde jongeren de zaal binnen, een van hen met een draaiende filmcamera. Ze namen zwijgend plaats op de laatste rijen. Het was geen prettig gevoel om deze figuren pal in mijn rug te weten, want het was duidelijk dat de heren niet waren gekomen om gezellig te debatteren over Allah, Liberty and Love, het jongste islamkritische werk van Manji.
Manji en Dibi debatteerden eerst nog onverstoorbaar door. De Canadese onderstreepte net het belang van de vrijheid van meningsuiting, toen de laatkomers in actie kwamen. “Jullie mogen niet spreken over Allah!” schreeuwden ze. Ze gooiden eieren naar het podium. De agressie richtte zich vooral tegen de moslims in het zaaltje. Fouad Sidali, PvdA-bestuurder en panellid van discussieprogramma De Halve Maan, werd bespuugd. “We breken je nek,” riepen ze in het Arabisch tegen Manji, begreep ik van Sidali. Hij deed later op de avond, net als Manji en Dibi, aangifte tegen de bedreigers.
Even werd de situatie penibel in het zaaltje. De indringers rukten op naar het podium. Daarop vormden de normale bezoekers een cordon rond de twee sprekers. Als de extremisten meer van plan zouden zijn geweest dan het verstoren van het debat, en meer wapens hadden gehad dan eieren, dan hadden er in die eerste tien minuten ernstige ongelukken kunnen gebeuren. Van Balie-directeur Yoeri Albrecht begreep ik later op de avond dat hij de politie had gewezen op mogelijke bedreigingen, maar dat er van die kant nogal lauw was gereageerd in de aanloop naar de debatavond.
De situatie in het zaaltje werd wat veiliger toen twee en later meer agenten arriveerden om de zelfbenoemde ‘moedjahedien’ op afstand te houden. Mijn Arabisch is niet meer wat het nooit is geweest, maar ik herkende in de spreekkoren wel het woord ‘yahoed’ – joden. Daarnaast hieven ze de leus ‘Sharia for Holland’ aan. Een andere kreet was takfir, de term waarmee moslims andere moslims tot kafir (ongelovige) verklaren.
Manji bleef onverstoorbaar op het podium staan, zwaaiend met haar boek Allah, Liberty and Love. Dat leidde tot een merkwaardig verzoek van de politie. Een agent vroeg of ze haar boek omlaag wilde houden, en samen met Dibi het podium wilde verlaten. Op die manier zou de situatie kunnen de-escaleren. Manji en Dibi weigerden resoluut. “Ik doe niets verkeerds,” aldus Manji. “Als wij van het podium weggaan, hebben deze mensen hun doel bereikt.” In haar boeken schrijft ze veel over de morele moed, die nodig is om tegen vastgeroeste opvattingen, intimidatie en sociale druk in te gaan. Gisteravond in De Balie bracht ze haar ‘moral courage’ daadwerkelijk in de praktijk.
Er ontstond een patstelling tussen de serieuze bezoekers op en rond het podium en de extremisten, die door de politie achterin de zaal waren gedrongen. Gezien het overheersende Vlaamse accent was inmiddels duidelijk dat de rustverstoorders lid waren van het radicale groepje Shariah4Belgium. Ze zullen een film van hun ‘heldendaden’ ongetwijfeld plaatsen op hun websites en YouTube-kanalen. En ze hebben de publiciteit gekregen waar het ze om te doen is, maar waar ook niet aan valt te ontkomen.
Shariah4Belgium is onderdeel van een kleine en luidruchtige internationale beweging waarvan de Engelse schreeuwlelijk Anjem Choudary de leider is. In Groot-Brittannië worden zijn organisaties wegens extremistisch gedrag voortdurend verboden door de overheid. Buiten Engeland heeft deze rumoerige club eigenlijk alleen een goed functionerend filiaal in België, zo stond in een recent rapport van het onderzoeksinstituut MEMRI. Hun bekendste wapenfeit was de agressieve verstoring in Antwerpen van een lezing van de Nederlandse dichter Benno Barnard.
Het is de religieuze hooligans op het eerste gezicht vooral te doen om aandacht. Ze hijsen in hun filmpjes shariavlaggen op westerse regeringsgebouwen en plaatsen lofzangen over Osama bin Landen op hun sites. Populair in hun kring is ook de onlangs in Jemen geliquideerde Amerikaanse terrorist Anwar an-Anlaki. Het heeft veel weg van een islamitische Sjors-en-de-Rebellenclub, maar gezien hun geflirt met het serieuze terrorisme is dat alles niet ongevaarlijk.
Intussen waren er rond het Leidseplein enkele ME-busjes aangekomen. Eindelijk was het moment gekomen om de ‘haatbelgen’ af te voeren. Dat gebeurde via een nooduitgang op het podium. De andere bezoekers kregen het verzoek om zich aan de andere kant van het podium te verzamelen. Dat was het enige moment dat Manji zich liet overreden om een stapje opzij te doen. Twee door getuigen aangewezen shariaboeven werden buiten aangehouden wegens bedreiging en belediging. De rest mocht kennelijk probleemloos vertrekken. Ik mag toch aannemen dat hun namen en foto’s wel terechtkomen in de archieven van de veiligheidsdiensten.
Na hun vertrek ging het debat verder, maar er bleef niet veel tijd meer over. Manji en Dibi legden een korte verklaring af. Manji: “Dit zijn freaks, maar er lopen helaas meer freaks rond dan we weten.” Dibi: “Het belangrijkste is dat we niet van het podium zijn verjaagd.” Na afloop sprak ik nog even met het GroenLinkse Kamerlid, schrijver van de oproep De laatste fatwa. Daarover heb ik een positief-kritisch weblog geschreven. Maar in de weken daarna heb ik me vaak afgevraagd welke richting zijn initiatief uitging. Dibi was vooral bezig met Geert Wilders en ‘islamofobie’ en weinig met de hervorming van de islam, die Manji tot haar levensdoel heeft gemaakt. Dibi desgevraagd: “Misschien moet ik na vanavond wat minder aandacht besteden aan Wilders en wat meer aan dit soort extremisten.”
Het zijn discriminerende haters tegenover niet-gelovigen en moslims die niet gelijk denken.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:25 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze de meerderheid niet-moslims verwijderd willen zien en het zijn geen racisten, dat laatste punt wilde ik benadrukken.
Wat Nuance zegt. Iets offtopic is geen probleem, maar dit gaat niet over Amerika, maar een extreme groep gelovigen die elke normale moslim het zwijgen willen opleggen door bedreigingen.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:27 schreef De_Nuance het volgende:
Kan die discussie over Egypte het Westen en de VS niet elders ?
Exactly. Laten we het niet mooier maken dan het is. Haters zijn het.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:33 schreef paddy het volgende:
[..]
Het zijn discriminerende haters tegenover niet-gelovigen en moslims die niet als hun denken.
Wilders ook. En hij mag de Nederlandse regering gedogen in tegenstelling tot het kleine clubje van Sharia4Belgium.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:33 schreef paddy het volgende:
Het zijn discriminerende haters tegenover niet-gelovigen en moslims die niet als hun denken.
Zou ook een beetje vreemd zijn om Sharia4Belgium als gedoogpartner te hebben hequote:Op donderdag 8 december 2011 12:34 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Wilders ook. En hij mag de Nederlandse regering gedogen in tegenstelling tot het kleine clubje van Sharia4Belgium.
Jij zou graag alles los van elkaar willen zien omdat je dan lekker verontwaardigd kan zitten doen. Feit is dat al deze zaken met elkaar verbonden zijn en mensen zoals Sharia4Belgium zijn een product van eeuwenlang westers imperialisme. Tofik D. en Irshad M. spreken niet namens de Islam, ik zie 0 verwijzingen van hen naar de islamitische geschriften. Moslims hoeven niet als blinde schapen achter iedere imam aan te lopen, als zo'n imam iets roept zonder bewijs (uit de Koran of ahadith) dan neem ik hem niet serieus. Net zoals ik lach om de twee clowns waar dit bericht overgaat, die pretenderen namens de Islam te spreken.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:27 schreef De_Nuance het volgende:
Kan die discussie over Egypte het Westen en de VS niet elders ?
Net zo vreemd als de PVV-haatbeweging.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:35 schreef Lavenderr het volgende:
Zou ook een beetje vreemd zijn om Sharia4Belgium als gedoogpartner te hebben he
Deze groep haters spreken wel namens de Islam wil je hiermee zeggen?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:36 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Jij zou graag alles los van elkaar willen zien omdat je dan lekker verontwaardigd kan zitten doen. Feit is dat al deze zaken met elkaar verbonden zijn en mensen zoals Sharia4Belgium zijn een product van eeuwenlang westers imperialisme. Tofik D. en Irshad M. spreken niet namens de Islam, ik zie 0 verwijzingen van hen naar de islamitische geschriften. Moslims hoeven niet als blinde schapen achter iedere imam aan te lopen, als zo'n imam iets roept zonder bewijs (uit de Koran of ahadith) dan neem ik hem niet serieus. Net zoals ik lach om de twee clowns waar dit bericht overgaat, die pretenderen namens de Islam te spreken.
En ik maar denken dat de rechter toch redelijk duidelijk was...quote:
Eenzelfde soort rechter als die in het topic "dood de blanke hoer". Wereldvreemde rechters.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En ik maar denken dat de rechter toch redelijk duidelijk was...
Meer dan een lesbische moslima, klinkt hard maar het is nu eenmaal de realiteit.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:41 schreef paddy het volgende:
Deze groep haters spreken wel namens de Islam wil je hiermee zeggen?
Jouw realiteit. Niet de realiteit. Dat mag ik tenminste hopen.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Meer dan een lesbische moslima, klinkt hard maar het is nu eenmaal de realiteit.
Bewijs dat eens dan. Waar zeggen zij namens "de" Islam te spreken?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:36 schreef Adam1981 het volgende:
Jij zou graag alles los van elkaar willen zien omdat je dan lekker verontwaardigd kan zitten doen. Feit is dat al deze zaken met elkaar verbonden zijn en mensen zoals Sharia4Belgium zijn een product van eeuwenlang westers imperialisme. Tofik D. en Irshad M. spreken niet namens de Islam, ik zie 0 verwijzingen van hen naar de islamitische geschriften. Moslims hoeven niet als blinde schapen achter iedere imam aan te lopen, als zo'n imam iets roept zonder bewijs (uit de Koran of ahadith) dan neem ik hem niet serieus. Net zoals ik lach om de twee clowns waar dit bericht overgaat, die pretenderen namens de Islam te spreken.
Nee hoor, bij jou is juist het probleem. Je durft de schaduwzijde van religie en in het bijzonder die van de islam niet te zien. Je bent bang omdat je hele gedachtenstelsel dan op losse schroeven komt te staan. Je wil niet inzien dat er een groep moslims is die mensen die anders denken, een andere geaardheid hebben, vrouwenrechten willen, graag dood wil zien.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:36 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet de realiteit, dat is jouw realiteit.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Meer dan een lesbische moslima, klinkt hard maar het is nu eenmaal de realiteit.
Waarom zou ik kritiek op hen moeten uiten. Toen extreemlinks een taart in het gezicht van Duyvendak gooide moest ik ook lachen om hun actie en heb ik geen kritiek op hen geuit.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:49 schreef De_Nuance het volgende:
Kritiek op de eigen groep vereist moed.
Nee hoor, het is gewoon dé realiteit, die NL niet wil erkennen, men wil liever dat een 'lesbische liberale moslima overdreven pro-israël pro-imperialisme' namens de Islam en moslims spreekt en niet een echte imam die kennis van zaken heeft. Malcolm X noemde mensen zoals Irshad M. "housenegroe".quote:Op donderdag 8 december 2011 12:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Jouw realiteit. Niet de realiteit. Dat mag ik tenminste hopen.
Lees dat stukje van De Nuance nu nog eens rustig, misschien is het wel verhelderend voor je.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:53 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Nee hoor, het is gewoon dé realiteit, die NL niet wil erkennen, men wil liever dat een 'lesbische liberale moslima overdreven pro-israël pro-imperialisme' namens de Islam en moslims spreekt en niet een echte imam die kennis van zaken heeft. Malcolm X noemde mensen zoals Irshad M. "housenegroe".
Moslims mogen zelf kiezen of ze zo'n housenegroe als vertegenwoordiger willen hebben, maar niet alle moslims zullen met hen meegaan.
Je hebt je mond vol over het imperialistische westen terwijl je zelden tot nooit kritiek op moslims hebt.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:51 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Waarom zou ik kritiek op hen moeten uiten. Toen extreemlinks een taart in het gezicht van Duyvendak gooide moest ik ook lachen om hun actie en heb ik geen kritiek op hen geuit.
Ik heb wel kritiek op 'moslims' zoals Hosni Mubarak, Al-Saud, Abdullah II van Jordanië etc.quote:Op donderdag 8 december 2011 12:55 schreef De_Nuance het volgende:
Je hebt je mond vol over het imperialistische westen terwijl je zelden tot nooit kritiek op moslims hebt.
Tussen aanhalingstekens en alleen maar omdat ze met het westen samenwerken. Lekker veilig weer op de externe vijand 'kankeren' dus. En de Taliban?quote:Op donderdag 8 december 2011 12:56 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Ik heb wel kritiek op 'moslims' zoals Hosni Mubarak, Al-Saud, Abdullah II van Jordanië etc.
De lesbische moslima in deze heeft de belgische reljongeren een lesje in Islamitische ethiek gegeven wat betreft het aangaan van een discussie. Waar de jongeren schreeuwend, schuimbekkend, spugend en blijkbaar scheldend tekeer gingen bleef de moslima rustig en beheerst. Dat jij hierover helemaal stil blijft maar je wel zo graag als Moslim profileert is zeer vreemd. Zeker omdat je kritiek hebt op allerlei "moslims" (tussen haakjes) maar de broeders waar het om gaat in dit topic daar niet in betreft. Lees ff mee anders:quote:Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef Adam1981 het volgende:
Ja, je kan natuurlijk veel beter een imam hebben die het liefst zijn leuter in een 9 jarig meisje steekt, das lang niet zo sexueel ontspoord als die vermaledijde homo's.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:33 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
Zeg jij. Heb ik nergens beweerd.quote:Op donderdag 8 december 2011 13:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, je kan natuurlijk veel beter een imam hebben die het liefst zijn leuter in een 9 jarig meisje steekt, das lang niet zo sexueel ontspoord als die vermaledijde homo's.
quote:Verstoorders Balie-debat nog vast
De twee mannen die zijn gearresteerd na de verstoring van een debat over de liberale islam in De Balie in Amsterdam zitten nog vast. Morgen worden de twee voorgeleid.
De verdachten zijn Belgische mannen van 19 en 22 jaar oud. Ze zijn lid van de fundamentalistische moslimorganisatie Sharia4Holland.
Twintig leden van de groep schreeuwden leuzen, gooiden met eieren en spuugden naar de Canadese schrijfster Irshad Manji, die een liberale islam voorstaat. Het GroenLinks-Tweede Kamerlid Tofik Dibi was ook bij de bijeenkomst.
De ME zette de ordeverstoorders buiten en arresteerde twee van hen. Volgens de AIVD treedt Sharia4Holland steeds meer in de openbaarheid. Het is volgens de AIVD geen echte organisatie.
Welk westers imperialisme heb je het eigenlijk over? Het Midden Oosten heeft eeuwenlang deel uit gemaakt van het Ottomaanse rijk dus ik ben heel benieuw waar het westen al die eeuwen precies heeft gezeten? Ik begin een beetje schijtziek te worden van dat slappe excuus, terwijl er eigenlijk pas na de eerste wereld oorlog sprake was van koloniale westerse invoeden in de het midden oosten. Maar dat is geen eeuwen lang geweest en zeker niet genoeg om er een kolossaal minderwaardigheidscomplex aan over te houden en het westen de schuld te geven van alles wat verrot is in de eigen tuinquote:Op donderdag 8 december 2011 12:36 schreef Adam1981 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 8 december 2011 15:56 schreef Athlon64x het volgende:
Zijn er geen filmpjes van? Tofik Bibi sinds waneer is die homo?
Typisch , islam haters en islam hardliners zijn het weer met elkaar eens.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:38 schreef Oud_student het volgende:
Heeft die groep, Sharia for Belgium/Holland, niet gewoon gelijk vanuit de Islam?
Een lesbische moslima is een contradictio in terminis en Dibi is ook een nep-moslim.
Ik kan mij voorstellen dat je boos wordt als mensen menen iets over jouw geloof/ideologie te zeggen.
Ik denk omdat beide groepen de ware aard van de islam kennen.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:40 schreef De_Nuance het volgende:
Typisch , islam haters en islam hardliners zijn het weer met elkaar eens.
Die bestaat niet.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:43 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ik denk omdat beide groepen de ware aard van de islam kennen.
Dat hangt van het perspectief af. Je kan stellen dat een gematigde Moslim geen echte Moslim is, zoals conservatieven wellicht zullen stellen. Hierbij speelt het natuurlijk vooral dat Moslims altijd op de Koran zal moeten terugvallen, waar extremistische teksten in staan.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:38 schreef Oud_student het volgende:
Heeft die groep, Sharia for Belgium/Holland, niet gewoon gelijk vanuit de Islam?
Een lesbische moslima is een contradictio in terminis en Dibi is ook een nep-moslim.
Ik kan mij voorstellen dat je boos wordt als mensen namens jouw menen iets over jouw geloof/ideologie te zeggen. De PvdA gaat toch ook niet namens Wilders zijn standpunten verkondigen?
Menen de twee sprekers dan namens "alle Moslims" iets over het geloof te zeggen? Zoja, bewijs?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:38 schreef Oud_student het volgende:
...
Ik kan mij voorstellen dat je boos wordt als mensen namens jouw menen iets over jouw geloof/ideologie te zeggen....
Ja je kunt de Koran niet zo maar naast je neer leggen als moslim of er andere interpretatie aan geven.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:48 schreef Picchia het volgende:
Dat hangt van het perspectief af. Je kan stellen dat een gematigde Moslim geen echte Moslim is, zoals conservatieven wellicht zullen stellen. Hierbij speelt het natuurlijk vooral dat Moslims altijd op de Koran zal moeten terugvallen, waar extremistische teksten in staan.
Als ik naar de RK kerk ga, dan zal mijn standpunt over Maria niet mogen afwijken van de gangbaar gebruikelijke en zo gaat het met alle geloven of ideologieen.quote:Maar je kunt ook beredeneren dat iedereen zelf bepaalt tot welke religie en stroming hij behoort. Het is namelijk nogal lastig om voor iemand anders te bepalen of hij Moslim is of niet, aangezien iemand zelfs als individu een eigen Islamitische stroming kan vormen. En als twee personen verschillende stromingen vertegenwoordigen is het zinloos om elkaar te toetsen aan de eigen normen om te bepalen of de ander Moslim is. De ene is dan niet minder Moslim dan alle andere Moslims, slechts anders.
De politie kennelijk niet. Maar dat heb ik wel vaker gezien bij de politie, dat ze "om de vrede te bewaren" de daders met rust laten en proberen de slachtoffers aan te pakken.quote:Op woensdag 7 december 2011 21:31 schreef De_Nuance het volgende:
Als je aan mij vraagt of ik gelovig ben, dan zal ik die vraag beantwoorden aan de hand van mijn eigen mening. De normen die ik zelf heb gesteld om te bepalen of ik gelovig ben. Niet aan de hand van normen gesteld door een willekeurige kerk.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:01 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ja je kunt de Koran niet zo maar naast je neer leggen als moslim of er andere interpretatie aan geven.
Je zult je moeten verlaten op het gezag van de imam die de Koran in de originele taal het Arabisch heeft bestudeerd en geinterpreteerd. Als je daarvan afwijkt dan ben je geen moslim.
[..]
Als ik naar de RK kerk ga, dan zal mijn standpunt over Maria niet mogen afwijken van de gangbaar gebruikelijke en zo gaat het met alle geloven of ideologieen.
Natuurlijk ben ik voorstander van een vrije keuze, mensen moeten zelf weten of en wat ze willen geloven. Maar je kunt je eigen geloof vergelijken met bijv. RK kerk, 7edag adventesten, Jehova getuigen of Islam en dan op de hoofdpunten die dat specifieke geloof stelt afvinken, zo kom je eenvoudig tot de conclusie of je wel of geen aanhanger van dat geloof bent.quote:Op donderdag 8 december 2011 17:09 schreef Picchia het volgende:
Als je aan mij vraagt of ik gelovig ben, dan zal ik die vraag beantwoorden aan de hand van mijn eigen mening. De normen die ik zelf heb gesteld om te bepalen of ik gelovig ben. Niet aan de hand van normen gesteld door een willekeurige kerk.
Dan kun jij misschien tot een andere conclusie komen, maar dan toets je het niet aan de normen van mijn geloof.
Zo lijkt de politie wel te denken ...quote:Op dinsdag 13 december 2011 20:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)gium-lid-bezat-ak-47
Niets aan het handje. Allemaal 'angst' voor niets en die jongens doen toch eigenlijk niks joh.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |