abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105334440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:42 schreef Adam1981 het volgende:
Meer dan een lesbische moslima, klinkt hard maar het is nu eenmaal de realiteit.
De lesbische moslima in deze heeft de belgische reljongeren een lesje in Islamitische ethiek gegeven wat betreft het aangaan van een discussie. Waar de jongeren schreeuwend, schuimbekkend, spugend en blijkbaar scheldend tekeer gingen bleef de moslima rustig en beheerst. Dat jij hierover helemaal stil blijft maar je wel zo graag als Moslim profileert is zeer vreemd. Zeker omdat je kritiek hebt op allerlei "moslims" (tussen haakjes) maar de broeders waar het om gaat in dit topic daar niet in betreft. Lees ff mee anders:

"Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn." (Koran 16:125)

"En twist niet met de Mensen van het Boek behalve op de beste manier ..." (Koran 29:46)

"... En als God het gewild had, zou Hij jullie tot één gemeenschap gemaakt hebben, maar Hij heeft jullie in wat jullie gegeven is op de proef willen stellen. Wedijvert dan met elkaar in goed daden. Tot God is jullie terugkeer, gezamenlijk. Hij zal jullie dan dat meedelen waarover jullie het oneens waren." (Koran 5:42-47)
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_105334445
=edit- Niet duidelijk genoeg geweest met vorige verwijdering?

[ Bericht 89% gewijzigd door paddy op 08-12-2011 13:17:41 ]
pi_105334496
=edit- quote verwijderd

[ Bericht 55% gewijzigd door paddy op 08-12-2011 13:18:17 ]
Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Voorschrift het volgende:
Welk sprookjespompoen kom jij uitgestapt?
pi_105334881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:33 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Irshad ook... twee homo's die voor de Islam spreken. Moet niet gekker worden _O-
Ja, je kan natuurlijk veel beter een imam hebben die het liefst zijn leuter in een 9 jarig meisje steekt, das lang niet zo sexueel ontspoord als die vermaledijde homo's.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_105334896
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 13:12 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, je kan natuurlijk veel beter een imam hebben die het liefst zijn leuter in een 9 jarig meisje steekt, das lang niet zo sexueel ontspoord als die vermaledijde homo's.
Zeg jij. Heb ik nergens beweerd.
pi_105340645
Zijn er geen filmpjes van? Tofik Bibi sinds waneer is die homo?
pi_105341006
quote:
Verstoorders Balie-debat nog vast
De twee mannen die zijn gearresteerd na de verstoring van een debat over de liberale islam in De Balie in Amsterdam zitten nog vast. Morgen worden de twee voorgeleid.

De verdachten zijn Belgische mannen van 19 en 22 jaar oud. Ze zijn lid van de fundamentalistische moslimorganisatie Sharia4Holland.

Twintig leden van de groep schreeuwden leuzen, gooiden met eieren en spuugden naar de Canadese schrijfster Irshad Manji, die een liberale islam voorstaat. Het GroenLinks-Tweede Kamerlid Tofik Dibi was ook bij de bijeenkomst.

De ME zette de ordeverstoorders buiten en arresteerde twee van hen. Volgens de AIVD treedt Sharia4Holland steeds meer in de openbaarheid. Het is volgens de AIVD geen echte organisatie.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105341110
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 12:36 schreef Adam1981 het volgende:

[..]

Jij zou graag alles los van elkaar willen zien omdat je dan lekker verontwaardigd kan zitten doen. Feit is dat al deze zaken met elkaar verbonden zijn en mensen zoals Sharia4Belgium zijn een product van eeuwenlang westers imperialisme. Tofik D. en Irshad M. spreken niet namens de Islam, ik zie 0 verwijzingen van hen naar de islamitische geschriften. Moslims hoeven niet als blinde schapen achter iedere imam aan te lopen, als zo'n imam iets roept zonder bewijs (uit de Koran of ahadith) dan neem ik hem niet serieus. Net zoals ik lach om de twee clowns waar dit bericht overgaat, die pretenderen namens de Islam te spreken. :)
Welk westers imperialisme heb je het eigenlijk over? Het Midden Oosten heeft eeuwenlang deel uit gemaakt van het Ottomaanse rijk dus ik ben heel benieuw waar het westen al die eeuwen precies heeft gezeten? Ik begin een beetje schijtziek te worden van dat slappe excuus, terwijl er eigenlijk pas na de eerste wereld oorlog sprake was van koloniale westerse invoeden in de het midden oosten. Maar dat is geen eeuwen lang geweest en zeker niet genoeg om er een kolossaal minderwaardigheidscomplex aan over te houden en het westen de schuld te geven van alles wat verrot is in de eigen tuin
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_105341119
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_105342194
Heeft die groep, Sharia for Belgium/Holland, niet gewoon gelijk vanuit de Islam?
Een lesbische moslima is een contradictio in terminis en Dibi is ook een nep-moslim.
Ik kan mij voorstellen dat je boos wordt als mensen namens jouw menen iets over jouw geloof/ideologie te zeggen. De PvdA gaat toch ook niet namens Wilders zijn standpunten verkondigen?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_105342237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:38 schreef Oud_student het volgende:
Heeft die groep, Sharia for Belgium/Holland, niet gewoon gelijk vanuit de Islam?
Een lesbische moslima is een contradictio in terminis en Dibi is ook een nep-moslim.
Ik kan mij voorstellen dat je boos wordt als mensen menen iets over jouw geloof/ideologie te zeggen.
Typisch , islam haters en islam hardliners zijn het weer met elkaar eens.
pi_105342375
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:40 schreef De_Nuance het volgende:
Typisch , islam haters en islam hardliners zijn het weer met elkaar eens.
Ik denk omdat beide groepen de ware aard van de islam kennen.
Exaudi orationem meam
pi_105342485
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:43 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ik denk omdat beide groepen de ware aard van de islam kennen.
Die bestaat niet.
De islam bestaat bij gratie van moslims.
pi_105342625
quote:
Ik kan mij voorstellen dat je boos wordt als mensen namens jouw menen iets over jouw geloof/ideologie te zeggen. De PvdA gaat toch ook niet namens Wilders zijn standpunten verkondigen?
Dat hangt van het perspectief af. Je kan stellen dat een gematigde Moslim geen echte Moslim is, zoals conservatieven wellicht zullen stellen. Hierbij speelt het natuurlijk vooral dat Moslims altijd op de Koran zal moeten terugvallen, waar extremistische teksten in staan.

Maar je kunt ook beredeneren dat iedereen zelf bepaalt tot welke religie en stroming hij behoort. Het is namelijk nogal lastig om voor iemand anders te bepalen of hij Moslim is of niet, aangezien iemand zelfs als individu een eigen Islamitische stroming kan vormen. En als twee personen verschillende stromingen vertegenwoordigen is het zinloos om elkaar te toetsen aan de eigen normen om te bepalen of de ander Moslim is, want beide stromingen zullen andere normen hanteren. De ene is dan niet minder Moslim dan de ander, slechts anders.

[ Bericht 1% gewijzigd door Picchia op 08-12-2011 16:59:42 ]
pi_105342764
quote:
...
Ik kan mij voorstellen dat je boos wordt als mensen namens jouw menen iets over jouw geloof/ideologie te zeggen....
Menen de twee sprekers dan namens "alle Moslims" iets over het geloof te zeggen? Zoja, bewijs?

Welnee, juist die vrouw weet wel beter. Niet voor niets heeft ze het over dat ze dreigementen wel gewend is. Ze meent wel een "hervormde en verlichte" versie te verkondigen waaraan Islam hard toe is volgens haar. En daar maakt ze zich hard voor, in tegenstelling tot andere interpretaties die volgens haar "rigide, hard en koud" zijn. Dat is iets heel anders dan "namens alle Moslims" in naam van "de Islam" spreken. Dibi idemdito. Heeft Geert daar trouwens niet meer een handje van? Zodra een zachter Islamitisch geluid te horen is die mensen opzij zetten als "dat is niet de Islam meer" en daarmee op de Islamitische stoel te gaan zitten, als niet-Moslim nog wel?

Dus nee, dit groepje Belgen heeft geen gelijk. Want nergens wordt in naam van Moslims gesproken en of de Islam alsof dat een uniformiteit is.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_105343196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:48 schreef Picchia het volgende:
Dat hangt van het perspectief af. Je kan stellen dat een gematigde Moslim geen echte Moslim is, zoals conservatieven wellicht zullen stellen. Hierbij speelt het natuurlijk vooral dat Moslims altijd op de Koran zal moeten terugvallen, waar extremistische teksten in staan.
Ja je kunt de Koran niet zo maar naast je neer leggen als moslim of er andere interpretatie aan geven.
Je zult je moeten verlaten op het gezag van de imam die de Koran in de originele taal het Arabisch heeft bestudeerd en geinterpreteerd. Als je daarvan afwijkt dan ben je geen moslim.
quote:
Maar je kunt ook beredeneren dat iedereen zelf bepaalt tot welke religie en stroming hij behoort. Het is namelijk nogal lastig om voor iemand anders te bepalen of hij Moslim is of niet, aangezien iemand zelfs als individu een eigen Islamitische stroming kan vormen. En als twee personen verschillende stromingen vertegenwoordigen is het zinloos om elkaar te toetsen aan de eigen normen om te bepalen of de ander Moslim is. De ene is dan niet minder Moslim dan alle andere Moslims, slechts anders.
Als ik naar de RK kerk ga, dan zal mijn standpunt over Maria niet mogen afwijken van de gangbaar gebruikelijke en zo gaat het met alle geloven of ideologieen.
Exaudi orationem meam
  donderdag 8 december 2011 @ 17:03:26 #192
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105343254
Maar eh..stel nou dat er een groepje vrolijk uitziende jongeren binnen gekomen was om hún gedachten van de islam rustig te verkondigen? Zouden ze dan niet veel meer gehoor gekregen hebben? Ook handig voor de negatieve visie die sommigen hebben op de islam, maar nu kan men weer schelden op die 'agressieve baardmannen ".
Door die provocaties worden ze juist uitgekotst.
Ik begrijp niet dat ze niet inzien dat dit zo nergens toe leidt :?
pi_105343313
Ik snap overigens ook totaal niet waarom dat sharia-clubje zijn boeltje niet pakt en niet naar Saoedi-Arabië of een ander Islamitisch land vertrekt, of zijn ze bang dat ze zelfs daar voor idioot versleten worden en zijn de geneugten van de door hun zo gehate westerse wereld (uitkeringen om maar eens wat te noemen) stiekem toch wel aantrekkelijk? Ben je dan eigenlijk niet gewoon een möchtegern-moedjehedien, als parasiteren belangrijker is als de sharia?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 8 december 2011 @ 17:08:03 #194
111528 Viajero
Who dares wins
pi_105343430
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:31 schreef De_Nuance het volgende:
TofikDibi twitterde op woensdag 07-12-2011 om 21:28:20 Opruiers eisen dat @IrshadManji en ik v podium afgaan @DeBalie. Ondanks verzoek van de politie om daar gehoor aan te geven, is antwoord: nee reageer retweet
Tofik is goed bezig.
De politie kennelijk niet. Maar dat heb ik wel vaker gezien bij de politie, dat ze "om de vrede te bewaren" de daders met rust laten en proberen de slachtoffers aan te pakken.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_105343480
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:01 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja je kunt de Koran niet zo maar naast je neer leggen als moslim of er andere interpretatie aan geven.
Je zult je moeten verlaten op het gezag van de imam die de Koran in de originele taal het Arabisch heeft bestudeerd en geinterpreteerd. Als je daarvan afwijkt dan ben je geen moslim.

[..]

Als ik naar de RK kerk ga, dan zal mijn standpunt over Maria niet mogen afwijken van de gangbaar gebruikelijke en zo gaat het met alle geloven of ideologieen.
Als je aan mij vraagt of ik gelovig ben, dan zal ik die vraag beantwoorden aan de hand van mijn eigen mening. De normen die ik zelf heb gesteld om te bepalen of ik gelovig ben. Niet aan de hand van normen gesteld door een willekeurige kerk.

Dan kun jij misschien tot een andere conclusie komen, maar dan toets je het niet aan de normen van mijn geloof.
pi_105343666
Ik heb weleens gehoord dat sommige Belgen bij Nederland willen horen maar dit slaat alles.
  donderdag 8 december 2011 @ 17:16:07 #197
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_105343750
http://www.brusselnieuws.(...)mitische-achtergrond

Een op de vier Brusselaars heeft een islamitische achtergrond. Brussel is een van de Europese steden met de grootste moslimaanwezigheid

Kennelijk werkt het wel :+
pi_105344415
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 17:09 schreef Picchia het volgende:
Als je aan mij vraagt of ik gelovig ben, dan zal ik die vraag beantwoorden aan de hand van mijn eigen mening. De normen die ik zelf heb gesteld om te bepalen of ik gelovig ben. Niet aan de hand van normen gesteld door een willekeurige kerk.

Dan kun jij misschien tot een andere conclusie komen, maar dan toets je het niet aan de normen van mijn geloof.
Natuurlijk ben ik voorstander van een vrije keuze, mensen moeten zelf weten of en wat ze willen geloven. Maar je kunt je eigen geloof vergelijken met bijv. RK kerk, 7edag adventesten, Jehova getuigen of Islam en dan op de hoofdpunten die dat specifieke geloof stelt afvinken, zo kom je eenvoudig tot de conclusie of je wel of geen aanhanger van dat geloof bent.

Om je dan toch in dit geval moslim te blijvennoemen terwijl je er niet aan voldoet, bevreemd mij zeer.
Is dat misschien om niet uit de toon te vallen / sociale controle / bij een groep willen horen?
Exaudi orationem meam
pi_105550380
http://www.spitsnieuws.nl(...)gium-lid-bezat-ak-47

Niets aan het handje. Allemaal 'angst' voor niets en die jongens doen toch eigenlijk niks joh.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 13 december 2011 @ 20:58:19 #200
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105550609
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 december 2011 20:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)gium-lid-bezat-ak-47

Niets aan het handje. Allemaal 'angst' voor niets en die jongens doen toch eigenlijk niks joh.
Zo lijkt de politie wel te denken ... :{
Ze moeten gewoon sneller en harder ingrijpen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')