Dan weet jij toch beter dan wij waar je met klachten over collega's terecht kunt.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:12 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Dit zijn mijn zaken aangezien ik banden heb met het onderwijs. Hij is een verre collega en het stoort me.
quote:Op woensdag 7 december 2011 14:09 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
...wil ik toch nog een klacht indienen. Maar waar? Mijn oude school zal denk ik weinig actie ondernemen, is er een plek hogerop die er voor zorgt dat die man gestraft wordt?
vrouwen..quote:
Ach, hou toch op.. Als er iemand kan aanklagen zou zij het zijn... Klinkt als een gevalletje jaloezie of afgunst...quote:Op woensdag 7 december 2011 14:12 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Dit zijn mijn zaken aangezien ik banden heb met het onderwijs. Hij is een verre collega en het stoort me.
Je bent ineens ook psycholoog?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:13 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Ik heb het niet over haar aanklagen maar hem, zij is gewoon zijn prooi geworden. Zij was nog jong en naief en waarschijnlijk gehersenspoelt door het idee van een zelfstandige oudere man die haar wou.
leraar en leerling is illegaal.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:14 schreef fruityloop het volgende:
Je schrijft zelf dat toentertijd 16 jaar de legale leeftijd was voor een seksuele relatie, die zo te zien met wederzijdse instemming was. Daar kan jij plaatsvervangend niks tegen doen, en helemaal niet 6 jaar na dato, en als ze nu nog een relatie hebben.
Doe maar even wetsartikeltje posten danquote:Op woensdag 7 december 2011 14:14 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
leraar en leerling is illegaal.
Toen het officieel bekend werd was ze zijn leerling niet meer.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:14 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
In welk wetsartikel staat dat? Ik ben geen leraar, en heb er dus geen directe kennis van.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:14 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
Het is niet misbruik per se. Die regel is er om te voorkomen dat er sex komt uit machtsmisbruik, maar dat wil niet zeggen dat alle sex daaruit voortkomt...quote:Op woensdag 7 december 2011 14:14 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Hij is niet een collega van mij perse, hij oefent hetzelfde beroep uit, alleen op een heel andere school. Verder werd zij niet gedwongen, maar je moet toch beamen dat seks met een leerling machtsmisbruik is?
Mens waar bemoei je je mee?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:17 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Het gaat niet om hun relatie het gaat er om dat dit al de tweede keer is dat hij een lerlinge pakt, dat hij haar hogere cijfers gaf in ruil voor seks, etc. Ik had een heel andere tekenleraar, daar haalde ik gewoon goede cijfers dus ik heb er geen persoonlijk belang bij. Ik vind het gewoon niet kunne. Misschien is hij ook weer bezig met andere leerlinges versieren. dat kan gewoon niet. verder officieel of niet, iedereen wist dat het illegaal aan de gang was.
Heb je daar bewijzen voor?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:17 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Het gaat niet om hun relatie het gaat er om dat dit al de tweede keer is dat hij een lerlinge pakt, dat hij haar hogere cijfers gaf in ruil voor seks, etc. Ik had een heel andere tekenleraar, daar haalde ik gewoon goede cijfers dus ik heb er geen persoonlijk belang bij. Ik vind het gewoon niet kunne. Misschien is hij ook weer bezig met andere leerlinges versieren. dat kan gewoon niet. verder officieel of niet, iedereen wist dat het illegaal aan de gang was.
Hij die door giften of beloften van geld of goed, misbruik van uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend overwicht of misleiding een persoon waarvan hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, opzettelijk beweegt ontuchtige handelingen te plegen of zodanige handelingen van hem te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:15 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Doe maar even wetsartikeltje posten dan
Alleen is er dus geen bewijs voor dat leraar leerling hogere cijfers of iets anders heeft gegeven in ruil voor sex.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:
Hij die door giften of beloften van geld of goed, misbruik van uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend overwicht of misleiding een persoon waarvan hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, opzettelijk beweegt ontuchtige handelingen te plegen of zodanige handelingen van hem te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Wie zegt dat dit opzettelijk was? Ze wonen al 6 jaar samen dus dat lijkt me niet echt van toepassing.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:20 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Hij die door giften of beloften van geld of goed, misbruik van uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend overwicht of misleiding een persoon waarvan hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat deze de leeftijd van achttien jaren nog niet heeft bereikt, opzettelijk beweegt ontuchtige handelingen te plegen of zodanige handelingen van hem te dulden, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vierde categorie.
Maar wel dat er een (uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend) overwicht was, aangezien hij leraar was en zij een leerlinge.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:22 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Alleen is er dus geen bewijs voor dat leraar leerling hogere cijfers of iets anders heeft gegeven in ruil voor sex.
En dan vergeet je voor het gemak de rest van het artikel maar even?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar wel dat er een (uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend) overwicht was, aangezien hij leraar was en zij een leerlinge.
Zij vindt het geen misbruik. Ze was niet al te fraai en de aandacht van een oudere man vond ze waarschijnlijk enig. Maar het kan gewoon niet uit professioneel oogpunt, ook omdat andere leerlingen er mee benadeeld werden.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:24 schreef spijkerbroek het volgende:
TS: ik kan me enigzins voorstellen dat het een vreemde bijsmaak geeft.
Alleen, als je het gaat aankaarten, moet jij er veel tijd, energie en geld in steken.
En je kan niks bewijzen. Denk je echt dat die vrouw na 6 jaar gaat zeggen "Hij heeft mij misbruikt"?
Maar ze gingen pas samenwonen toen ze van school was, en er zijn geen directe bewijzen dat er sex was toen ze nog op school zat, alleen maar vermoedens die zo te horen nogal op jaloezie lijken.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:24 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Maar wel dat er een (uit feitelijke verhoudingen voortvloeiend) overwicht was, aangezien hij leraar was en zij een leerlinge.
Volg eerst eens een cursus Nederlandse taal.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:17 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Dus wil je klagen over aannames van 6 jaar geleden en over nieuwe aannames?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:24 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
http://www.rtl.nl/%28/act(...)tie_met_leerling.xml is strafbaar, zie hier.
\Bewijs van de tienen en negens is er wel degelijk, ook zijn er ouders die kunnen beamen dat zij onredelijk veel geprezen werd. Bovendien wisten veel mensen al langer dat ze seks hadden, ik heb zel zelf ook hand in hand in de stad gezien.
Ik ging niet klagen omdat ik het idee had dat het ook een roddel had kunnen zijn, maar sinds ik dat van het samenwonen hoorde en het heb nagecheckt weet ik het zeker.
En hoe wil jij hier iets mee doen? Je bent toch helemaal geen partij? Je zat alleen toevallig op dezelfde school.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:24 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
\Bewijs van de tienen en negens is er wel degelijk, ook zijn er ouders die kunnen beamen dat zij onredelijk veel geprezen werd. Bovendien wisten veel mensen al langer dat ze seks hadden, ik heb zel zelf ook hand in hand in de stad gezien.
Ik ging niet klagen omdat ik het idee had dat het ook een roddel had kunnen zijn, maar sinds ik dat van het samenwonen hoorde en het heb nagecheckt weet ik het zeker.
Goed, wat ga je eraan doen?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:26 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Zij vindt het geen misbruik. Ze was niet al te fraai en de aandacht van een oudere man vond ze waarschijnlijk enig. Maar het kan gewoon niet uit professioneel oogpunt, ook omdat andere leerlingen er mee benadeeld werden.
Als alles al waar zou zijn werd zij bevoordeeld, en anderen niet benadeeld.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:26 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
Zij vindt het geen misbruik. Ze was niet al te fraai en de aandacht van een oudere man vond ze waarschijnlijk enig. Maar het kan gewoon niet uit professioneel oogpunt, ook omdat andere leerlingen er mee benadeeld werden.
Grammar nazi.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:26 schreef Paulus-de-Boskabouter het volgende:
[..]
Volg eerst eens een cursus Nederlandse taal.
En... bemoei jezelf met je eigen zaken. I.p.v. iemand het leven zuur maken!
Nee, die leraar is ontslagen omdat de school vindt dat het niet hoort. Het is niet strafbaar.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:24 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Zij moesten harder werken voor hun cijfer dan zij, dus het is oneerlijk.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:27 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als alles al waar zou zijn werd zij bevoordeeld, en anderen niet benadeeld.
Hij is geen crimineel. Hij is verdacht, in JOUW ogen.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:27 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Domme mentaliteit, als jij een crimineel iets ziet doen, bemoei je je dan ook "met je eigen zaken" Jij bent zeker ook zo iemand die wegkijkt als iemand zijn kind slaat.
Dan is het ook geen aanname maar een feit, je stond er immers met je neus boven op.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:27 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
Grammar nazi.
Domme mentaliteit, als jij een crimineel iets ziet doen, bemoei je je dan ook "met je eigen zaken" Jij bent zeker ook zo iemand die wegkijkt als iemand zijn kind slaat.
Hoppa, je vergelijkt je aannames van een leraar die misschien iets met een leerlinge had op school meteen maar met criminelen en kindermishandeling?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:27 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
Grammar nazi.
Ja, nou geloof ik je niet meer.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:28 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
Zij moesten harder werken voor hun cijfer dan zij, dus het is oneerlijk.
Ik weet niet wat ik kan doen. Ik kan aangifte doen OF hem ermee confronteren op de reunie deze zomer.
Het is wel strafbaar.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, die leraar is ontslagen omdat de school vindt dat het niet hoort. Het is niet strafbaar.
http://www.ppsi.nl/aps/PP(...)geving/standaard.htmquote:Op woensdag 7 december 2011 14:28 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, die leraar is ontslagen omdat de school vindt dat het niet hoort. Het is niet strafbaar.
Zij hebben nooit harder voor die 8 moeten werken dan eerst, zij heeft er wellicht gewoon minder hard voor hoeven werken.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:28 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
Zij moesten harder werken voor hun cijfer dan zij, dus het is oneerlijk.
Rare link. Quote eens de passage die volgens jou relevant is?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:29 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
http://www.ppsi.nl/aps/PP(...)geving/standaard.htm
Jawel.
Die sletterige kleren zijn inderdaad keihard bewijsquote:Op woensdag 7 december 2011 14:33 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Iedereen weet dat ze seks hadden, ze zijn vaker intiem met elkaar gezien, ookal was er geen gemeenschap dan nog is een innige relatie tussen leraar en leerling ongepast. Maar ze hadden wel seks hoor, ze ging ook steeds sletterigere kleren dragen het laatste jaar, zeg me noiet dat ze dan als een maagd Maria bij hem op de kamer filmpjes ging kijken zonder seks te hebben.
Waarom zijn hier zoveel mensen voor? Hadden jullie zelf fantasieen over je leraar? Stel dat je 16jarige dochter thuiskwam met haar leraar, zou je dat pikken? Ik vind dat niet normaal.
Is het jouw dochter? Is het jouw man? Heeft zij er problemen mee (gehad)? Als het antwoord in de drie gevallen nee is dan moet je je er lekker buiten houden...quote:Op woensdag 7 december 2011 14:33 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Waarom zijn hier zoveel mensen voor? Hadden jullie zelf fantasieen over je leraar? Stel dat je 16jarige dochter thuiskwam met haar leraar, zou je dat pikken? Ik vind dat niet normaal.
Ik vind het ook niet normaal, maar ik vind het ook zeerzeker niet aan jou om in deze situatie iets te doen. Ze heeft ook ouders neem ik aan, die toch iets meer zeggenschap over hun kind hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:33 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Had dat dan meteen gezegd!quote:Op woensdag 7 december 2011 14:34 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Er zijn mensen aan wie zij het heeft verteld, haar vriendinnen lieten haar daarom ook stikken. Ik ben niet de enige ofzo.
Iedereen weet dat ze seks hadden, ze zijn vaker intiem met elkaar gezien, ookal was er geen gemeenschap dan nog is een innige relatie tussen leraar en leerling ongepast. Maar ze hadden wel seks hoor, ze ging ook steeds sletterigere kleren dragen het laatste jaar, zeg me noiet dat ze dan als een maagd Maria bij hem op de kamer filmpjes ging kijken zonder seks te hebben.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:33 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Hoppa, je vergelijkt je aannames van een leraar die misschien iets met een leerlinge had op school meteen maar met criminelen en kindermishandeling?
Je hebt zelf zo te zien geen leven dat je er na al die tijd mee bezig bent.
Doe iedereen een lol en ga je eigen leven kapot maken.
Lekkere vriendinnen..quote:Op woensdag 7 december 2011 14:34 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Er zijn mensen aan wie zij het heeft verteld, haar vriendinnen lieten haar daarom ook stikken. Ik ben niet de enige ofzo.
Nou, meesterlijkquote:
Ik niet. De rechter ook niet.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:33 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Iedereen weet dat ze seks hadden,
Perfecte conclusie van dit verhaalquote:Op woensdag 7 december 2011 14:35 schreef destrovel het volgende:
Seks tussen een 16-jarige en meerderjarige is op zich niet illegaal. Wel als er sprake was van een vertrouwensrelatie. Dit kan zijn leerling/leraar, pupil/coach, scout/groepsleider, dat soort dingen. (wetsartikel)
Dit om machtsmisbruik te voorkomen. Een leraar kan natuurlijk heel makkelijk een leerling bedreigen met "dan ga ik je een onvoldoende geven".
Nu lijkt daar hier geen sprake van te zijn, aangezien ze nadien zijn gaan samenwonen, maar destijds was het zeker niet wettelijk toegestaan en grond geweest voor ontslag en eventuele strafrechtelijke vervolging.
Het lijkt me alleen dat de school wel weet met wie de leraar samenwoont en dat het een oud-leerlinge van hem was. Blijkbaar hebben die er nu geen problemen mee.
Om het nu nog strafrechtelijk aan te kaarten gaat moeilijk worden. Zij zal hem nooit beschuldigen, en hij zal uiteraard ook ontkennen. Wat je overhoudt is roddel.
Het dient verder geen enkel doel meer, zeker omdat de school er zelf al niet tegen optreedt. Gewoon laten gaan dus.
Ja, hoewel ik iemand ken die écht zo jaloers en wraakzuchtig is als TSquote:
Check dan hoeveel mensen happenquote:Op woensdag 7 december 2011 14:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nou, meesterlijk
Ben er ook wel over uit.
Als haar ouders destijds beter hadden opgelet of een van jullie het had aangekaart, was de docent zijn baan kwijtgeweest en kwam hij waarschijnlijk nooit meer als leraar aan de bak. Nu is het de vraag of je er nog wat mee kunt. Deze zaak verjaart pas na 12 jaar, maar het is de vraag of de ontucht nu nog bewezen kan worden.quote:De uitdrukking een minderjarige die aan zijn opleiding is toevertrouwd beoogt de leerling te beschermen tegen zijn onderwijzer/leraar. Het feit werd onder de oude redactie voor onderwijzers ook strafbaar geacht indien het gepleegd was buiten de onderwijsuren. Onder de huidige redactie kan de vraag rijzen of een leerling ook buiten de lesuren een aan de opleiding van de leermeester toevertrouwde minderjarige is. Voor een bevestigend antwoord pleit de louter verruimende strekking van de wijzigingswet van 1936. Tevens kan men de ratio van de bepaling inroepen. De bedoeling van het voorschrift is immers om personen die vanwege hun ongelijkwaardigheid in de relatie waarin zij met de ander verkeren, jegens die ander kwetsbaar zijn, bescherming te bieden. Het is een illusie te menen dat bijvoorbeeld leraar en leerling zo gauw de schooldeur achter hen is dichtgetrokken als gelijkwaardige partners kunnen worden beschouwd. Ertegen echter het gewijzigde art. 248ter (thans art. 248a ). Immers wanneer een onderwijzer geheel buiten de lesuren - dus niet tijdens een zgn. springuur, tussen de middag indien de leerling moet overblijven, tijdens het nablijven of tijdens huiswerklessen, e.t.q. - met een leerling ontucht pleegt die niet valt onder de bepalingen van de art. 242, 244, 245, 246 of 247 dan is er geen grond om hem eerder dan ieder ander strafbaar te achten, zolang zijn gedrag niet onder 'misbruik van uit feitelijke verhoudingen voortvloeiende overwicht' valt te brengen. De Hoge Raad besliste echter dat het gezag van de leraar niet noodzakelijkerwijs beperkt is tot de lesuren en het schoolgebouw. Hieraan doet, aldus de Hoge Raad, niet af dat ook art. 248ter (thans art. 248a ) strekt tot bescherming van minderjarigen tegen ontuchtige handelingen, reeds omdat de werking van dit toenmalige art. 248ter beperkt was tot ontuchtige handelingen tot het plegen of dulden waarvan minderjarigen van onbesproken gedrag opzettelijk waren bewogen en de dader slechts op klachte vervolgbaar was.
Dat is iets heel anders dan jou onzin verhaal.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:27 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
[..]
Grammar nazi.
Net wat je zegt: Een jaar nadat de relatie bekend/beeindigd is. De relatie was dus al een tijdlang bekend onder leerlingen, al langer dan een jaar. En de school weet er ongetwijfeld van, want laten we wel wezen: oud-leerlinge + leraar die gaan samenwonen binnen een jaar na de diplomauitreiking: 1+1 = 2, niet?quote:Op woensdag 7 december 2011 14:40 schreef Ryon het volgende:
Reacties in dit topic zijn typisch. ''Als ze er geen problemen mee hebben, dan kan dat toch gewoon?" Helaas is hier wel sprake van een scheve machtsverhouding die al dan niet mogelijk flink misbruikt is. De docent zit altijd fout, hoe onzeker, zielig of juist hoe graag dat meisje ook wilde. Een relatie tussen een leerling en een leraar is niet alleen moreel verwerpelijk, maar ook strafbaar. Artikel 249 Wetboek van Strafrecht gaat hierover, en de straffen zijn over het algemeen niet mild.
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/249.html
Helaas voor TS, en gelukkig voor de docent in kwestie, is het vrij lastig om hier als derde zes jaar na dato nog een probleem van te maken. Als je een instantie wil hebben waarbij je een klacht kan indienen over het functioneren van de docent (in dit geval dus slecht en strafbaar) kan je altijd bij http://www.onderwijsgeschillen.nl/klachten/ de klachtencommissie voor landelijke en openbaar toegankelijke onderwijs zijn. De klacht moet ingediend worden door iemand die daar bij betrokken is binnen een jaar nadat de (seksuele) relatie bekend/beëindigd is.
De school op de hoogte stellen van de gang van zaken is ook mogelijk. Maar of dat effect heeft.
Nou, iemand die wegkijkt en pas 6 jaar later aan de bel trekt zou ik nu niet meteen moreel superieur gaan noemen...quote:Jij bent zeker ook zo iemand die wegkijkt als iemand zijn kind slaat.
Ik snap je wel hoor. Ik vind het ook echt niet kunnen dat je als docent een (seksuele) relatie hebt met een van je leerlingen. Zelfs als die leerling daarna van school vertrekt. Ik weet ook niet op wat voor school dit is, maar de scholen die ik ken voeren in deze ook echt een zero-tolerance beleid; ongepast gedrag naar je leerlingen toe? Dan ben je gewoon je baan kwijt.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:33 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Hoppa, je vergelijkt je aannames van een leraar die misschien iets met een leerlinge had op school meteen maar met criminelen en kindermishandeling?
Je hebt zelf zo te zien geen leven dat je er na al die tijd mee bezig bent.
Doe iedereen een lol en ga je eigen leven kapot maken.
Iedereen weet dat ze seks hadden, ze zijn vaker intiem met elkaar gezien, ookal was er geen gemeenschap dan nog is een innige relatie tussen leraar en leerling ongepast. Maar ze hadden wel seks hoor, ze ging ook steeds sletterigere kleren dragen het laatste jaar, zeg me noiet dat ze dan als een maagd Maria bij hem op de kamer filmpjes ging kijken zonder seks te hebben.
Tsja, ga dan gewoon in gesprek met de leidinggevenden op de betreffende school, als je zorg inderdaad zijn huidige leerlingen zijn. Meer kan je niet doen?quote:Op woensdag 7 december 2011 15:08 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Ik kwam er pas na 6 jaar achter dat ze samenwoonden, had ik het eerder geweten had ik meteen aan de bel getrokken. overigens boeit het me niet wat zij doet met haar leven, maar ik weet gewoon at hij vast ook weer bezig is met andere meisjes. Hij deed immers in grote waarschijnlijkheid ook haar vriendin. Zij is, en nogmaals, geen jaloezie, gewoon geen knappe meid. Heel erg 13 in een dozijn, dus ik denk dat zij dankbaar is dat hij haar wil. Ze zal hem niet zo snel opgeven heb ik het idee.
Alsof het voor die ex-leerling dan niet gek is dat je als "wildvreemde" contact opneemt om te vragen naar een docent van een half jaar terug..quote:Op woensdag 7 december 2011 15:13 schreef GlowMouse het volgende:
Zoek via Facebook iemand die er net een half jaar van school is en vraag wat voor docent het is. Zorg je niet gelijk voor onrust op die school.
Aannames, aannames.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:08 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
maar ik weet gewoon at hij vast ook weer bezig is met andere meisjes. Hij deed immers in grote waarschijnlijkheid ook haar vriendin.
Je gaat die rector op de reunie hierover spreken? Lijkt me nou niet bepaald een goed moment voor zoiets.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:16 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Dat van die rector is een enorm goed idee, zal het meteen doen bij de reunie.
Lijkt me een prima timing! Over driekwart jaar.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:16 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Het ligt er net aan hoe je het vraagt, 'wat is dat tegenwoordig voor docent' kan best. Je voorkomt dan in ieder geval dat die verhalen op school terechtkomen terwijl het een eenmalig iets was wat je niet meer kunt bewijzen.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Alsof het voor die ex-leerling dan niet gek is dat je als "wildvreemde" contact opneemt om te vragen naar een docent van een half jaar terug..
Lekker stennis schoppen op de reunie. Film het wel dan hè, dan kunnen wij ook nog meegenieten.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:18 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lijkt me een prima timing! Over driekwart jaar.
quote:Op woensdag 7 december 2011 15:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Lekker stennis schoppen op de reunie. Film het wel dan hè, dan kunnen wij ook nog meegenieten.
Live Streams!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:22 schreef Maanvis het volgende:
Lekker stennis schoppen op de reunie. Film het wel dan hè, dan kunnen wij ook nog meegenieten.
Place your bets!quote:Op woensdag 7 december 2011 15:22 schreef Maanvis het volgende:
Klopt helemaal, maar om daar 6 jaar later nog over te beginnen is wat aan de late kant. Laat het rusten, hier wordt helemaal niemand wijzer van.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:14 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Hij is niet een collega van mij perse, hij oefent hetzelfde beroep uit, alleen op een heel andere school. Verder werd zij niet gedwongen, maar je moet toch beamen dat seks met een leerling machtsmisbruik is?
Zeven jaar later. Ze wil het tijdens de reünie aankaarten bij de rector, komende zomer.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
Klopt helemaal, maar om daar 6 jaar later nog over te beginnen is wat aan de late kant. Laat het rusten, hier wordt helemaal niemand wijzer van.
Alsof er nog niet genoeg nachtjes over geslapen isquote:Op woensdag 7 december 2011 15:36 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zeven jaar later. Ze wil het tijdens de reünie aankaarten bij de rector, komende zomer.
De vraag is natuurlijk: met welke leerling en zijn daar bewijzen van?quote:Op woensdag 7 december 2011 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
Alsof er nog niet genoeg nachtjes over geslapen is
Ik zou willen toevoegen dat TS op zoek moet gaan naar een eigen leven, maar dan zou ik voorbij gaan aan het feit dat hij een troll is.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Klopt helemaal, maar om daar 6 jaar later nog over te beginnen is wat aan de late kant. Laat het rusten, hier wordt helemaal niemand wijzer van.
Eeeh.. In dit geval vind ik mijn eigen idee dat niet zo heel goed. Kom op, zoiets ga je toch niet op een reunie (!!!) bespreken? Mail (of bel) de rector dat je een afspraak wil maken omdat je op zorgelijke informatie bent gewezen m.b.t. een van de docenten en licht e.a. dan in een persoonlijk (1 op 1!!) gesprek toe.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:16 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
ze had waarschijnlijk ook graag door hem ontmaagd willen worden en dat zit haar nog steeds dwarsquote:Op woensdag 7 december 2011 16:07 schreef Dagonet het volgende:
Waarom ben je er zo enorm op gebrand om een relatie die al enkele jaren goed loopt te verkloten?
En natuurlijk zijn carriere.
Je hield toen je bek dicht toen het speelde, je hebt je kans verkeken, gewoon je bek houden en er vrede mee hebben dat ze samen gelukkig zijn.
Dit. En ik vind het eigenlijk een beetje ziekelijk om er na zes jaar na je middelbare school nog zo mee bezig te zijn. Zoek een andere hobby.quote:Op woensdag 7 december 2011 16:07 schreef Dagonet het volgende:
Waarom ben je er zo enorm op gebrand om een relatie die al enkele jaren goed loopt te verkloten?
En natuurlijk zijn carriere.
Je hield toen je bek dicht toen het speelde, je hebt je kans verkeken, gewoon je bek houden en er vrede mee hebben dat ze samen gelukkig zijn.
Geruchten dus inderdaad. Niet meer dan dat.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:09 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Toen ik 6 jaar geleden in de vierde klas van de middelbare school zat kreeg een van mijn klasgenotes een stiekeme relatie met de leraar tekenen. Zij was toen nog maar 16 jaar oud en hij al midden dertig. Hoewel 16 jaar de wettelijke leeftijd voor seksuele gemeenschap is, kon het gewoon niet odat zij zijn leerlinge was. We wisten niet meteen of het nou echt aan de gang was wel zagen we haar en haar beste vriendin verdacht vaak met hem op straat lopen buiten schooltijd om. Haar vriendin had een relatie, maar de geruchten gingen dat hij met beiden naar bed ging.
Ze haalde goede cijfers voor tekenen? Wauw...dat zal een impact gehad hebben. En hoe weet je dat ze toentertijd seks met elkaar hadden?quote:Het was inderdaad enorm opvallend dat zij opeens 9ens en 10en haalden terwijl haar talent echt heel middelmatig was. Hun excuus waas dat zij samenwerkten aan de productie van de schoolmusical, maar stiekem hadden ze gewoon seks met elkaar.
Erg subjectief, hoe vaak werd de naam van Anna genoemd en hoe vaak werden er andere namen genoemd?quote:Toen we twee jaar later afstudeerden werden er speeches gehouden en verschillende leerlingen werden beloond voor hun harde werk en kregen geldprijzen Het viel mijn ouders, en die van vriendinnen, wel erg op dat Anna (zo heette ze) overladen werd met allemaal prijzen en haar naam wel erg vaak werd genoemd. Het was niet zo vreemd, de leraar die de speeches organiseerde was de tekenleraar. Wij vonden het enorm ongepast dat er van de zoveel havo en vwo leerlingen de hele tijd maar een meisje onder de loep werd gehouden. Zeker omdat er ook andere leerlingen inzet hadden getoond voor de school.
Dus omdat jij vindt dat de klasgenoot oprecht is, geloof jij deze roddels?quote:Na mijn middelbare school ben ik verhuisd naar een andere stad en ik hoorde niks meer van Anna of de tekenleraar. Totdat ik laatst een oud klasgenoot zag die me wist te vertellen dat zij meteen waren gaan samenwonen na haar dilomauitreiking, en dat hij nog steeds les geeft. ook wist hij dat die leraar hiervoor al een affaire heeft gehad met een andere leerlinge, die stuk was gelopen toen zij van school ging. Vroeger had ik het afgedaan als roddels, maar van die klasgenoot wist ik dat hij oprecht was.
Je vindt het walgelijk dat iemand zo onprofessioneel is? Wauw, je bent wel heel erg begaan met de staat van het onderwijs van je oude school. Jammer dat je er niets van gezegd hebt toen je zelf nog op die school zat.quote:Ergens draaide mijn maag zich om, want ik vond het zo walgelijk dat iemand die zo onprofessioneel is en bovendien ook efebofiel gewoon les mag blijven geven.
Seks voor hogere cijfers voor tekenen. En het seksgedeelte kun je niet bewijzen.quote:Toen het hele Anna en de tekenleraar verhaal uitkwam werd zij door de klas uitgekotst (geen wonder, omdat zij seks had voor hogere cijfers), maar hij is er zelf niet eens op aangesproken. Ik heb het nog nagecheckt op Facebook en zij hebben inderdaad een relatie met elkaar.
Je gaat er nu vanuit dat deze leraar op regelmatige basis misbruik maakt van meisjes die in zijn klas zitten. Hoe kom je aan die wetenschap?quote:Het zit me echt enorm dwars dat zo'n man de komende generaties nog misbruik kan maken van onzekere jongen meisjes, want Anna was echt een van de meest onzekere meiden die ik kende.
Je baseert je aantijgingen voor een groot deel op roddels en aannames. Je zult met een beter verhaal moeten komen als je de man aangeklaagd wil hebben. Daarnaast loop je het risico dat je zelf aangeklaagd wordt als je met dit verhaal aan komt. Als je hem ergens zou willen aanklagen zou je moeten beginnen met de school, je weet wel, de school waar je zes jaar geleden al een signaal af had kunnen geven.quote:Hoewel het 6 jaar geleden is, wil ik toch nog een klacht indienen. Maar waar? Mijn oude school zal denk ik weinig actie ondernemen, is er een plek hogerop die er voor zorgt dat die man gestraft wordt?
Ah ze wilde gewoon zijn kloppende strijkpenseel in haar maagdelijke inktpotje geramd krijgen. Verklaard een hoop inderdaad.quote:Op woensdag 7 december 2011 18:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
ze had waarschijnlijk ook graag door hem ontmaagd willen worden en dat zit haar nog steeds dwars
Asje. Voor dit soort relaties is de leeftijd 18 ipv 16 jaar. En de wet staat toe dat hij er voor ontslagen wordt.quote:Artikel 248a WvS
Artikel 249
1.Hij die ontucht pleegt met zijn minderjarig kind, stiefkind of pleegkind, zijn pupil, een aan zijn zorg, opleiding of waakzaamheid toevertrouwde minderjarige of zijn minderjarige bediende of ondergeschikte, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vierde categorie.
2.Met dezelfde straf wordt gestraft:
1°. de ambtenaar die ontucht pleegt met een persoon aan zijn gezag onderworpen of aan zijn waakzaamheid toevertrouwd of aanbevolen;
2°. de bestuurder, arts, onderwijzer, beambte, opzichter of bediende in een gevangenis, rijksinrichting voor kinderbescherming, weeshuis, ziekenhuis, of instelling van weldadigheid, die ontucht pleegt met een persoon daarin opgenomen;
3°. degene die, werkzaam in de gezondheidszorg of maatschappelijke zorg, ontucht pleegt met iemand die zich als patiënt of cliënt aan zijn hulp of zorg heeft toevertrouwd.
Artikel 251
1. Bij veroordeling wegens een der in de artikelen 240b tot en met 247 onderscheidenlijk 248a tot en met 250 omschreven misdrijven, kan ontzetting van de in artikel 28, eerste lid, onder 1°, 2° en 4°, vermelde rechten worden uitgesproken.
2. Indien de schuldige aan een der misdrijven in de artikelen 240b tot en met 247 en 248a tot en met 250 omschreven, het misdrijf in zijn beroep begaat, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.
Dat een leraar samenwoont met de liefde van zijn leven. En dat een leerling hetzelfde doet.quote:
Of misschien dat de leraar 'zijn roede niet in de vochtige liefdestunnel van TS gepompt heeft, maar in de muts van de talentloze, onzekere klasgenote van TS'.quote:Op woensdag 7 december 2011 22:17 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dat een leraar samenwoont met de liefde van zijn leven. En dat een leerling hetzelfde doet.
Of je bent een troll of je had zelf graag samen gewoond met de desbetreffende leraar Echt, get a fucking live.quote:Op woensdag 7 december 2011 15:08 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Ik kwam er pas na 6 jaar achter dat ze samenwoonden, had ik het eerder geweten had ik meteen aan de bel getrokken. overigens boeit het me niet wat zij doet met haar leven, maar ik weet gewoon at hij vast ook weer bezig is met andere meisjes. Hij deed immers in grote waarschijnlijkheid ook haar vriendin. Zij is, en nogmaals, geen jaloezie, gewoon geen knappe meid. Heel erg 13 in een dozijn, dus ik denk dat zij dankbaar is dat hij haar wil. Ze zal hem niet zo snel opgeven heb ik het idee.
Goed moment ookquote:Op woensdag 7 december 2011 15:16 schreef CruellaDeVil11 het volgende:
Als TS slim is, kan ze vragen of ze tijdens de reünie een speech kan houden om op deze manier dit onrecht publiek aan de kaak te stellen! Misschien kan ze er een powerpoint-presentatie bij gebruiken.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:00 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Goed moment ookJij probeert de sfeermaker van die dag te worden?
quote:Op woensdag 7 december 2011 23:05 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als TS slim is, kan ze vragen of ze tijdens de reünie een speech kan houden om op deze manier dit onrecht publiek aan de kaak te stellen! Misschien kan ze er een powerpoint-presentatie bij gebruiken.
Precies, het wordt dan sowieso een reünie om nooit meer te vergeten.quote:Op woensdag 7 december 2011 23:12 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]Goed plan. Dan wordt het voor de rest ook een reünie om nooit te vergeten. ("Het is nog net zo'n jaloers kreng als vroeger."
quote:Op woensdag 7 december 2011 23:15 schreef spijkerbroek het volgende:
And the homecoming king and queen are: Anna and teacher!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
quote:Op woensdag 7 december 2011 15:50 schreef jogy het volgende:
Is het moraalridder plaatje nog niet gepost? Gekkigheid.
Anyway, als het zo is dat ze nu 6 jaar samenwonen maak je meer kapot dan je eigenlijk zou moeten willen. Lijkt mij in ieder geval. Mocht hij nu al ettelijke 16 jarige hebben geneukt en gedumpt dan zou het een ander verhaal zijn maar dit is blijkbaar niet het geval.
Het is in ieder geval niet netjes van die leraar maar zo vanuit jouw verhaal lijkt het me geen psychopaat of sexueel roofdier die kickt op het domineren van jonge sletjes.
quote:Op donderdag 8 december 2011 08:45 schreef jeroen25 het volgende:
TS moet gewoon een website openen om die leraar aan de schandpaal te nagelen.Niet te vergeten onrechtmatige daad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We lezen het wel in de krant tzt, vermoed ikquote:Op donderdag 8 december 2011 11:37 schreef BlueMage het volgende:
Kan niet wachten tot de reünie, helaas is die pas in de zomer, zou er zelfs naar toe gaan om te zien of TS dit ook echt gaat doen.
Verstandige woorden.quote:Op woensdag 7 december 2011 14:35 schreef destrovel het volgende:
Seks tussen een 16-jarige en meerderjarige is op zich niet illegaal. Wel als er sprake was van een vertrouwensrelatie. Dit kan zijn leerling/leraar, pupil/coach, scout/groepsleider, dat soort dingen. (wetsartikel)
Dit om machtsmisbruik te voorkomen. Een leraar kan natuurlijk heel makkelijk een leerling bedreigen met "dan ga ik je een onvoldoende geven".
Nu lijkt daar hier geen sprake van te zijn, aangezien ze nadien zijn gaan samenwonen, maar destijds was het zeker niet wettelijk toegestaan en grond geweest voor ontslag en eventuele strafrechtelijke vervolging.
Het lijkt me alleen dat de school wel weet met wie de leraar samenwoont en dat het een oud-leerlinge van hem was. Blijkbaar hebben die er nu geen problemen mee.
Om het nu nog strafrechtelijk aan te kaarten gaat moeilijk worden. Zij zal hem nooit beschuldigen, en hij zal uiteraard ook ontkennen. Wat je overhoudt is roddel.
Het dient verder geen enkel doel meer, zeker omdat de school er zelf al niet tegen optreedt. Gewoon laten gaan dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |