Dan ga ik zitten piekeren, heb ik erg veel last van de stem in mn hoofd, krijg ik paniekaanvallen, ga dan hyperventileren en word erg suicidaal. Zodra ik maar bezig ben en afleiding heb kan ik stem en negatieve gedachten beter weerstaan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat gaat er mis als je gaat zitten?
Wat nou als mensen je positief benaderen en je wat rust geven?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dan ga ik zitten piekeren, heb ik erg veel last van de stem in mn hoofd, krijg ik paniekaanvallen, ga dan hyperventileren en word erg suicidaal. Zodra ik maar bezig ben en afleiding heb kan ik stem en negatieve gedachten beter weerstaan.
Stem is wel minder aanwezig dan eerst, maar nog lang niet weg helaas. En of AD helpt weet ik niet echt. Ben nog steeds erg depressief en somber, maar misschien dat het zonder AD nog wel erger zou zijn...quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:18 schreef Ewelina het volgende:
Slaat die medicatie nu nog niet aan Sylvana?
Het kon de tweede keer langer duren ja. Vorige keer sloeg 100 mg snel aan, nu niet. Slik het nu bijna 3 maand, dus misschien maar eens om verhoging vragen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:44 schreef Ewelina het volgende:
Helpt cognitieve gedragstherapie niet een beetje? Die heb je toch eerder gehad?
Sertraline slaat er toch om bekend dat het de 2e keer niet zo goed aanslaat? (zoiets had je een keer gezegd iig) Sloeg het de vorige keer wel snel aan?
dagopening?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:24 schreef summer2bird het volgende:
Ik zie er altijd zo tegenop om dingen te doen.
Moet mezelf echt aansporen om elke dag uit bed te komen, ontbijten (sla ik heel vaak over), onder de douche (sla ik ook vaak over) gezicht wassen, lenzen in, tanden poetsen, haar fatsoeneren.
Eerst had ik nog een dagopening op de afdeling maar daar ga ik ook al niet meer naar toe.
Ze komen me ook er niet meer voor halen, heeft toch geen zin.
Dan vertelt iedereen hoe hij geslapen heeft, hoe hij zich voelt, wat hij gaat doen en of je nog wat van de verpleging verwacht.quote:
Hier niet, gelukkig.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dan vertelt iedereen hoe hij geslapen heeft, hoe hij zich voelt, wat hij gaat doen en of je nog wat van de verpleging verwacht.
Bij de dagafsluiting vertel je hoe je dag was, wat je plannen voor de avond zijn, of je bezoek krijgt en of je nog een gesprek met de verpleging wilt, wilt sporten of wat anders wilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op zondag 11 december 2011 15:12 schreef Re het volgende:
En weer open, we gaan proberen er een wat positievere richting aan te geven, het onderwerp is al zwaar genoeg en we gaan de donkere wintermaanden in.
Laat dat positiever kunnen zijn nu de bedoeling van ons allemaal zijn en daar hard aan werkenquote:Op zondag 11 december 2011 15:12 schreef Re het volgende:
En weer open, we gaan proberen er een wat positievere richting aan te geven, het onderwerp is al zwaar genoeg en we gaan de donkere wintermaanden in.
Het is wat mij betreft niet van " wat mag wel en wat mag niet" maar meer het proberen om de negatieve spiraal wat te neutraliseren zonder natuurlijk de essentie van een depressie te negeren.quote:Op zondag 11 december 2011 15:14 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee?
Ik vind het allemaal prima als jullie bepaalde dingen wel of niet willen, maar ik vind dat vage gedoe lichtelijk vervelend worden.
Dus aub: wat mag wel, wat mag niet? dan houden wij ons daaraan.
edit: ik zie dat je bericht van 2 minuten geleden is.... misschien was je nog bezig met het formuleren van een uitleg....
Ook ik schrok best toen ik zag dat ie gesloten was. En zomaar sluiten doe je niet zomaar!quote:Op zondag 11 december 2011 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft niet van " wat mag wel en wat mag niet" maar meer het proberen om de negatieve spiraal wat te neutraliseren zonder natuurlijk de essentie van een depressie te negeren.
Hier ben ik wel blij om. Proberen positief te zijn, voor jezelf en voor anderen, vind ik een prima streven, maar als je je kut voelt, vind ik ook dat je best even niks positiefs te melden moet kunnen hebben. En dan halen reacties daarop zoals: joh probeer het positief te zien, ook niks uit, maar werken eerder averechts. En daar ben ik nogal bang voor als ik de kreet "we proberen het wat positiever te maken" hoor. Want dat soort gezeur hoor ik al 37 jaar en depressief is depressief, daar is niet zoveel positiefs van te maken. Behalve op een goede dag, dan natuurlijk wel, en dan neem ik het er ook van (van het positieve dus).quote:Op zondag 11 december 2011 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft niet van " wat mag wel en wat mag niet" maar meer het proberen om de negatieve spiraal wat te neutraliseren zonder natuurlijk de essentie van een depressie te negeren.
quote:Op zondag 11 december 2011 16:18 schreef Nijna het volgende:
Ik heb lekker geslapen vannacht
kerstkaarten zijn geschreven en gepost
de kerstboom staat
ik ben crea geweest met mn oudste dochter
en voor de rest: laat maar.
Ach je hoeft niet constant positief te zijn hoor, en voor zover ik weet mag je je ei ook gewoon kwijt.quote:Op zondag 11 december 2011 17:15 schreef MaJo het volgende:
Ik ben blij dat het topic weer open is maar ik vind het nog steeds nergens op slaan. Negatieve posts is inherent aan een depressietopicEn ik vind dat we elkaar altijd genoeg proberen op te beuren, dus om nu opeens geforceerd positief te gaan zitten doen vind ik echt een beetje onzin
Ik ben sowieso chagrijnig, ik ben nu al 4 weken kotsmisselijk, ik word er gillend gek van. Dus misschien kan ik wel wat minder hebben vandaag, maar een topic zomaar dichtgooien zonder dat daar enige aanleiding voor was vind ik echt belachelijk.
Ik was ook lichtelijk cynisch...quote:Ach je hoeft niet constant positief te zijn hoor, en voor zover ik weet mag je je ei ook gewoon kwijt.
Ik snap de verandering ook niet helemaal hoor
Is prima!quote:Op zondag 11 december 2011 17:17 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik ga je binnenkort terug PM'en. De pm-pagina is geblokt op mijn werk, dus dat is niet handig. En nu tik ik vanaf m'n foon, ook niet heel handig.
Oftewel, komt eraan
Proost!quote:Op zondag 11 december 2011 18:37 schreef Nyota het volgende:
Nou, daar ga ik dan: mijn eerste 25mg sertraline...
Succes!quote:Op zondag 11 december 2011 18:37 schreef Nyota het volgende:
Nou, daar ga ik dan: mijn eerste 25mg sertraline...
Heb een kleine kater van gisteren, dus heb al de hele dag een drogere mondquote:Op zondag 11 december 2011 19:28 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Succes!
Ik had meteen een droge mond, jij?
Hier een rustige zondag gehad. Zo weer terug naar de kliniek. Wel weer een vervelend moment altijd, afscheid nemen van mn schatje en alleen moeten slapen enzo. Maar hoop dat ik nu wat vaker een nachtje thuis kan slapen
Dan proost ik straks wel op je als ik mijn dosis van vandaag inneem, dat doe ik altijd s'avonds ivm bijwerkingen, en dat duffe en hoofdpijn is voor mij in ieder geval normaal, had ik ook in het begin,quote:Op zondag 11 december 2011 19:01 schreef Murmeli het volgende:
Ja potver, toen ik mijn paroxetine er vanmorgen in mikte was het topic dicht. Vals!![]()
Volgens mij ben ik er lui van...
Ik drink helemaal geen alcohol, maar mijn ma heeft dezelfde pillen als mij (familieverpakkingquote:Op zondag 11 december 2011 19:42 schreef MaJo het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met AD en alcohol? Toen ik begon met Citalopram heb ik geloof ik 9 maanden geen alcohol gedronken. Nu 2 weken bezig met Wellbutrin en vind het wel spannend om weer te gaan drinken. Nu ben ik steeds misselijk dus dat helpt me wel om niet te drinken
Doe dat maar....quote:Op zondag 11 december 2011 19:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dan proost ik straks wel op je als ik mijn dosis van vandaag inneem, dat doe ik altijd s'avonds ivm bijwerkingen, en dat duffe en hoofdpijn is voor mij in ieder geval normaal, had ik ook in het begin,
vandaag heb ik:
uitgeslapen
Boodschappen gedaan![]()
patatjes gebakken in onze nieuwe pan!![]()
Teveel gegeten, maar het ijs was ook veel te lekker![]()
Mijn vriend overgehaald om dit jaar mee naar het huis van Serious request te gaan
Maar wat drink je dan? Sterke drank? Ik drink op zijn tijd een wijntje (mag geen sterke drank ivm medicatie/spierziekte) en daarvan ga ik niet op m'n kop staan. Of ik moet die fles alleen leegdrinken..quote:Op zondag 11 december 2011 20:09 schreef Sylvana het volgende:
Ik drink helemaal niet met alle pillen die ik slik. Toen ik alleen nog maar Sertraline had heb ik 1 keer een glaasje geprobeerd, maar toen stond ik al op mijn kop
Als je ieder weekend op stap kunt dan moet je verder wel een leuk leven hebbenquote:Op zondag 11 december 2011 20:48 schreef MaJo het volgende:
Hmmm dan drink ik nog best veelAls we in het weekend gaan stappen drink ik zo een biertje of 6. Ik merkte wel met Citalopram dat drank dubbel zo hard aankwam als daarvoor, maar 1 drankje is wel weinig
En sowieso rijd ik niet als ik drink dus dat moet geen probleem zijn
Kan ook een vlucht zijn... Hoeft dus niet per se...quote:Op maandag 12 december 2011 00:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je ieder weekend op stap kunt dan moet je verder wel een leuk leven hebben. Wat is jouw problematiek waardoor je toch aan de AD's zit?
Depressie en angststoornissen. Maar de AD werken bij mij zo goed dat ik nergens last van hebquote:Op maandag 12 december 2011 00:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je ieder weekend op stap kunt dan moet je verder wel een leuk leven hebben. Wat is jouw problematiek waardoor je toch aan de AD's zit?
klopt in de bijbel staat Spreek niet ten aanhoren van een dwaas, want hij veracht uw verstandige taal,quote:Op maandag 12 december 2011 07:17 schreef matthij5 het volgende:
-edit- als je maar ontzag hebt voor je moderator en je relizooi bij je houdt![]()
dus matig alcohol gebruik met een SSRI is helemaal niet slecht (je moet er wel tegen kunnen natuurlijk)quote:• Tricyclic antidepressants cause the most sedation. Alcohol increases these effects and can cause increased drug levels in the body. High TCA levels, in turn, can lead to convulsions and disturbances in heart rhythm.
• SSRIs are much less sedating than the TCAs and have the best safety profile of all the antidepressants. No significant interactions appear to occur when these agents are combined with moderate amounts of alcohol.
• People taking MAO inhibitors can experience major side effects when combined with alcohol. MAO inhibitors can cause dangerously high blood pressure if consumed together with tyramine, found in beer and red wine.
• Atypical antidepressants may cause enhanced sedation when combined with alcohol.
Wij zullen inderdaad maar verder niet meer tegen jou praten.quote:Op maandag 12 december 2011 09:51 schreef matthij5 het volgende:
[..]
klopt in de bijbel staat Spreek niet ten aanhoren van een dwaas, want hij veracht uw verstandige taal,
Cheers!!quote:Op maandag 12 december 2011 10:12 schreef Murmeli het volgende:
![]()
Ik ga weer oefenen met "zuipen" over een paar weken![]()
Kijken hoe het gaat. Tot nu toe kreeg ik na 1 glas koppijn (voor ik met de nieuwe ad's begon)
En als je onder begeleiding van de verpleegster uit bed komt, dan kan zij je toch in de gaten houden?quote:Op maandag 12 december 2011 11:11 schreef Sylvana het volgende:
Probleem: Stem in mijn hoofd zegt dat ik niet uit bed mag, anders (weten jullie wel)
Verpleging probeert me al sinds kwart over 8 uit bed te praten, maar ik durf echt niet!!!!!!!!
Ze is nu in een ander gesprek maar komt straks weer terug.
Hoe kan ik dit duidelijk maken, want ik blijf nu steeds hetzelfde zeggen maar dat schiet niet op
Ik neem aan dat er ook andere clienten zijn? Ik wil niet lullig doen maar je kan de hele dag in bed liggen, en dan vertelt je stem je straks dat je jezelf moet verstikken met het dekbed om maar wat te noemen, Het lijkt mij het beste dat je het overlegt met de verpleging, ik kan hier werkelijk geen zinnig antwoordt op geven.quote:Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef Sylvana het volgende:
De verpleegster kan me ook geen 24/7 in de gaten houden...
Maar dat kan toch wel een uurtje? Om te kijken of het goed gaat.quote:Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef Sylvana het volgende:
De verpleegster kan me ook geen 24/7 in de gaten houden...
Volgens m'n psychiater is het een kwestie van uitproberen... Nou, eerst maar eens kijken hoe de komende 2 weken gaan en dan misschien tzt weer eens een slokje nemenquote:Op maandag 12 december 2011 10:00 schreef Re het volgende:
even over de alcohol en ADs:
[..]
dus matig alcohol gebruik met een SSRI is helemaal niet slecht (je moet er wel tegen kunnen natuurlijk)
Wat goed van je sylvana! Laat je straks weten hoe het gegaan is?quote:Op maandag 12 december 2011 11:59 schreef Sylvana het volgende:
Nou verpleegster loopt zo mee naar beneden, gaan we medicatie en brood ophalen en dan brengt ze me weer naar mn kamer.
Zo moet het niet kunnen om wat te doen. Maar vind het wel doodeng...
Wat klote dat het niet goed is gegaanquote:Op maandag 12 december 2011 13:31 schreef Sylvana het volgende:
Qua veiligheid lijkt het me wel goed, maar verder niet natuurlijk...
mijn ervaring is dat het geen kwaad kan, ik heb mijn medicatie verschoven van 10 uur s'ochtends naar 10 uur s'avonds en geen last van gehadquote:Op maandag 12 december 2011 14:08 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wat klote dat het niet goed is gegaan![]()
Ik hoop dat ze wat kunnen vinden om je van die stem te verlossen. (alleen de stem he, je moet er zelf ongeschonden uitkomen).
Hier gaat het ook goed. Voel me eindelijk weer rustig en krijg zin in feestjes. Ben heel blij dat ik zaterdag lol heb gehad. Volgens mij heeft het stoppen met de concerta me goed gedaan.
Had vannacht wel ff moeite met slapen en was ook even raar bangig, maar viel toch in slaap, dus ik vind het best. Heb nu mn medicijnen niet overdag genomen, alleen twijfel ik of ik het meteen van 11 uur smorgens kan verzetten naar 9 uur savonds, of dat ik hem nu smiddags zal nemen. Vanmiddag moet ik ook nog weg namelijk... en geen zin om dan weer om te vallen van de slaap...
Geen idee wat normaal isquote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef MaJo het volgende:
[..]
Depressie en angststoornissen. Maar de AD werken bij mij zo goed dat ik nergens last van hebdat is toch wel normaal of niet?
quote:Op maandag 12 december 2011 15:59 schreef seasushi het volgende:
![]()
![]()
mijn dochter komt op bezoek
![]()
![]()
![]()
Dat zijn 3 positieve punten en de - puntjes zijn vandaag daardoor even niet meer aanwezig!
Op tijd voor wat?quote:Op maandag 12 december 2011 13:20 schreef Sylvana het volgende:
Nou niet goed dus, want heb toch toegegeven aan de stem, maar verpleegster heeft me op tijd gevonden. Net dus crisisoverleg met arts/psychiater erbij en nu moet ik waarschijnlijk naar gesloten..
quote:Op maandag 12 december 2011 15:59 schreef seasushi het volgende:
![]()
![]()
mijn dochter komt op bezoek
![]()
![]()
![]()
Dat zijn 3 positieve punten en de - puntjes zijn vandaag daardoor even niet meer aanwezig!
Vertel eens wat wij als medeusers met zulke posts moeten, je meldt dus specifiek dat je net een zelfmoordpoging hebt gedaan en wij zitten er maar naar te kijken?quote:Op maandag 12 december 2011 18:32 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Voordat ik mijn laatste adem uitblies...
Ik had het vanmiddag cryptisch omschreven, maar kreeg er een vraag over en die heb ik beantwoord.quote:Op maandag 12 december 2011 20:04 schreef Re het volgende:
[..]
Vertel eens wat wij als medeusers met zulke posts moeten, je meldt dus specifiek dat je net een zelfmoordpoging hebt gedaan en wij zitten er maar naar te kijken?
Hier ben ik het dus wel mee eens, ik persoonlijk kan er niets mee, lezen dat je dood wilt en daar een poging toe onderneemt en dat die poging is voorkomen door de verpleging, maar wat nu als je hier komt melden dat die stem zegt dat je er een einde moet maken en vervolgens horen we dagen niks meer van je, dan ga ik mij dus afvragen of je uberhaubt nog leeft! en daar wil ik mij niet druk over maken, dus als dit soort posts toegestaan zijn dan denk ik erover na om mij terug te trekken. want iemand steunen bij een depressie of een paniekaanval, of ervaringen uitwisselen over medicatie is voor mij gevoelsmatig heel anders dan suicidale neigingen van iemand die ik niet ken maar waar ik dan toch mee bezig ben! lieve sylvana ik wens je heel veel sterkte met alles maar ik denk niet dat fok een plek is om het over zelfmoord te hebben!quote:Op maandag 12 december 2011 20:04 schreef Re het volgende:
[..]
Vertel eens wat wij als medeusers met zulke posts moeten, je meldt dus specifiek dat je net een zelfmoordpoging hebt gedaan en wij zitten er maar naar te kijken?
Dat soort posts zijn niet toegestaan. Hierbij dus ook van mij nog een keer het dringende verzoek aan o.a. Sylvana om dit soort reacties achterwege te laten anders moeten we andere middelen in gaan zetten.quote:Op maandag 12 december 2011 20:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Hier ben ik het dus wel mee eens, ik persoonlijk kan er niets mee, lezen dat je dood wilt en daar een poging toe onderneemt en dat die poging is voorkomen door de verpleging, maar wat nu als je hier komt melden dat die stem zegt dat je er een einde moet maken en vervolgens horen we dagen niks meer van je, dan ga ik mij dus afvragen of je uberhaubt nog leeft! en daar wil ik mij niet druk over maken, dus als dit soort posts toegestaan zijn dan denk ik erover na om mij terug te trekken. want iemand steunen bij een depressie of een paniekaanval, of ervaringen uitwisselen over medicatie is voor mij gevoelsmatig heel anders dan suicidale neigingen van iemand die ik niet ken maar waar ik dan toch mee bezig ben! lieve sylvana ik wens je heel veel sterkte met alles maar ik denk niet dat fok een plek is om het over zelfmoord te hebben!
Wat een goed nieuws!quote:Op maandag 12 december 2011 20:20 schreef Madame_Paon het volgende:
Hier iets positiefs: na meer dan 1,5 jaar kan ik weer verder met mijn studie en heb nu al een 9 en een 8 gehaald.
Ondertussen al iets langer ... maar langer dan een uur achter elkaar lukt niet.quote:Op maandag 12 december 2011 20:21 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Wat een goed nieuws!Kun je je beter concentreren?
Schriftelijke opleiding. Administratie. MBO niveau 3 of zo.quote:Op maandag 12 december 2011 20:38 schreef kingtoppie het volgende:
Hey, dat is wel cool madame, welke studie die je? Welk jaar?
Ik werk 4 dagen in de weekquote:Op maandag 12 december 2011 17:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Geen idee wat normaal is. Zou je nu ook aan het werk kunnen?
Dat zijn heel veelquote:Op maandag 12 december 2011 20:20 schreef Madame_Paon het volgende:
In ieder geval veel sterkte Sylvana en hopen dat je van die stem af komt.
Hier iets positiefs: na meer dan 1,5 jaar kan ik weer verder met mijn studie en heb nu al een 9 en een 8 gehaald.
Hihaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!! Da's echt cool he... de draad weer oppikkenquote:Op maandag 12 december 2011 20:20 schreef Madame_Paon het volgende:
In ieder geval veel sterkte Sylvana en hopen dat je van die stem af komt.
Sterktequote:Op maandag 12 december 2011 22:40 schreef cafpow het volgende:
@ madame_paon,
wat fijn nieuws zeg! Ga zo door zou ik zeggen![]()
Hier ben ik waarschijnlijk wat afwezig, of zal in ieder geval minder op anderen kunne reageren, want vannacht heb ik slecht nieuws gehad. Oma heeft vannacht hafl 2 nederlandse tijd een beroerte gehad, en is sindsiend bewusteloos(soort van coma ofzo) en als ze hersteld zal ze links helemaal verlamd zijn. Maar de artsen zijn alles behalve positikef en ze zeggen al tegne mijn tante dat ze blij moet zijn met de extra jaren die ze samen hebben gehad, want 6 jaar geleden heeft oma een beroerte gehad waarbij ze eigenlijk had "moeten" sterven.
En de prognoses zijn slecht..dus ik heb iets te veel emoties, en begin iets dieper in de put te raken.
En ik baal gewoon erg veel ervan...![]()
He meis, wat kut!quote:Op maandag 12 december 2011 22:40 schreef cafpow het volgende:
@ madame_paon,
wat fijn nieuws zeg! Ga zo door zou ik zeggen![]()
Hier ben ik waarschijnlijk wat afwezig, of zal in ieder geval minder op anderen kunne reageren, want vannacht heb ik slecht nieuws gehad. Oma heeft vannacht hafl 2 nederlandse tijd een beroerte gehad, en is sindsiend bewusteloos(soort van coma ofzo) en als ze hersteld zal ze links helemaal verlamd zijn. Maar de artsen zijn alles behalve positikef en ze zeggen al tegne mijn tante dat ze blij moet zijn met de extra jaren die ze samen hebben gehad, want 6 jaar geleden heeft oma een beroerte gehad waarbij ze eigenlijk had "moeten" sterven.
En de prognoses zijn slecht..dus ik heb iets te veel emoties, en begin iets dieper in de put te raken.
En ik baal gewoon erg veel ervan...![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |