Dan ga ik zitten piekeren, heb ik erg veel last van de stem in mn hoofd, krijg ik paniekaanvallen, ga dan hyperventileren en word erg suicidaal. Zodra ik maar bezig ben en afleiding heb kan ik stem en negatieve gedachten beter weerstaan.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat gaat er mis als je gaat zitten?
Wat nou als mensen je positief benaderen en je wat rust geven?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:16 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dan ga ik zitten piekeren, heb ik erg veel last van de stem in mn hoofd, krijg ik paniekaanvallen, ga dan hyperventileren en word erg suicidaal. Zodra ik maar bezig ben en afleiding heb kan ik stem en negatieve gedachten beter weerstaan.
Stem is wel minder aanwezig dan eerst, maar nog lang niet weg helaas. En of AD helpt weet ik niet echt. Ben nog steeds erg depressief en somber, maar misschien dat het zonder AD nog wel erger zou zijn...quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:18 schreef Ewelina het volgende:
Slaat die medicatie nu nog niet aan Sylvana?
Het kon de tweede keer langer duren ja. Vorige keer sloeg 100 mg snel aan, nu niet. Slik het nu bijna 3 maand, dus misschien maar eens om verhoging vragen.quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:44 schreef Ewelina het volgende:
Helpt cognitieve gedragstherapie niet een beetje? Die heb je toch eerder gehad?
Sertraline slaat er toch om bekend dat het de 2e keer niet zo goed aanslaat? (zoiets had je een keer gezegd iig) Sloeg het de vorige keer wel snel aan?
dagopening?quote:Op zaterdag 10 december 2011 15:24 schreef summer2bird het volgende:
Ik zie er altijd zo tegenop om dingen te doen.
Moet mezelf echt aansporen om elke dag uit bed te komen, ontbijten (sla ik heel vaak over), onder de douche (sla ik ook vaak over) gezicht wassen, lenzen in, tanden poetsen, haar fatsoeneren.
Eerst had ik nog een dagopening op de afdeling maar daar ga ik ook al niet meer naar toe.
Ze komen me ook er niet meer voor halen, heeft toch geen zin.
Dan vertelt iedereen hoe hij geslapen heeft, hoe hij zich voelt, wat hij gaat doen en of je nog wat van de verpleging verwacht.quote:
Hier niet, gelukkig.quote:Op zaterdag 10 december 2011 18:26 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Dan vertelt iedereen hoe hij geslapen heeft, hoe hij zich voelt, wat hij gaat doen en of je nog wat van de verpleging verwacht.
Bij de dagafsluiting vertel je hoe je dag was, wat je plannen voor de avond zijn, of je bezoek krijgt en of je nog een gesprek met de verpleging wilt, wilt sporten of wat anders wilt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op zondag 11 december 2011 15:12 schreef Re het volgende:
En weer open, we gaan proberen er een wat positievere richting aan te geven, het onderwerp is al zwaar genoeg en we gaan de donkere wintermaanden in.
Laat dat positiever kunnen zijn nu de bedoeling van ons allemaal zijn en daar hard aan werkenquote:Op zondag 11 december 2011 15:12 schreef Re het volgende:
En weer open, we gaan proberen er een wat positievere richting aan te geven, het onderwerp is al zwaar genoeg en we gaan de donkere wintermaanden in.
Het is wat mij betreft niet van " wat mag wel en wat mag niet" maar meer het proberen om de negatieve spiraal wat te neutraliseren zonder natuurlijk de essentie van een depressie te negeren.quote:Op zondag 11 december 2011 15:14 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar precies mee?
Ik vind het allemaal prima als jullie bepaalde dingen wel of niet willen, maar ik vind dat vage gedoe lichtelijk vervelend worden.
Dus aub: wat mag wel, wat mag niet? dan houden wij ons daaraan.
edit: ik zie dat je bericht van 2 minuten geleden is.... misschien was je nog bezig met het formuleren van een uitleg....
Ook ik schrok best toen ik zag dat ie gesloten was. En zomaar sluiten doe je niet zomaar!quote:Op zondag 11 december 2011 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft niet van " wat mag wel en wat mag niet" maar meer het proberen om de negatieve spiraal wat te neutraliseren zonder natuurlijk de essentie van een depressie te negeren.
Hier ben ik wel blij om. Proberen positief te zijn, voor jezelf en voor anderen, vind ik een prima streven, maar als je je kut voelt, vind ik ook dat je best even niks positiefs te melden moet kunnen hebben. En dan halen reacties daarop zoals: joh probeer het positief te zien, ook niks uit, maar werken eerder averechts. En daar ben ik nogal bang voor als ik de kreet "we proberen het wat positiever te maken" hoor. Want dat soort gezeur hoor ik al 37 jaar en depressief is depressief, daar is niet zoveel positiefs van te maken. Behalve op een goede dag, dan natuurlijk wel, en dan neem ik het er ook van (van het positieve dus).quote:Op zondag 11 december 2011 15:29 schreef Re het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft niet van " wat mag wel en wat mag niet" maar meer het proberen om de negatieve spiraal wat te neutraliseren zonder natuurlijk de essentie van een depressie te negeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |