hmm hier ook. zelfs politie erbij die notabene een politiehond hadden meegenomenquote:Op woensdag 7 december 2011 15:12 schreef Nijna het volgende:
Hier onrustige nacht gehad, ik lag gelukkig in mn bed te slapen dus heb er weinig van meegekregen. Ga zo eens even de verpleging opzoeken, heb behoefte aan een gesprekje, nog niet gehad deze week...
je moet het ook niet tegen de wind in gooien he..quote:Op donderdag 8 december 2011 17:52 schreef Murmeli het volgende:
Groetjes van nyota en mij uit rotterdam! Komt hard aan dat bier
Hihi, ik ben al thuis. N heeft een etentje en ging zuipen voordat ze zondag aan de pillen moetquote:Op donderdag 8 december 2011 18:50 schreef seasushi het volgende:
[..]
je moet het ook niet tegen de wind in gooien he..![]()
Drink er een op mijn gezondheid.
ik wil ook bier!
Nou ja zeg, en ik ben niet eens uitgenodigd en woon in Rotterdamquote:Op donderdag 8 december 2011 17:52 schreef Murmeli het volgende:
Groetjes van nyota en mij uit rotterdam! Komt hard aan dat bier
woon jij ook in R'dam? Ik ben altijd voor meeten (dwz in dit topic vind ik dat wel leuk, omdat we hier wel lief zijn voor elkaar) dus als je wil roep maar. en als nyota ook weer kan is dat helemaal gezellig!quote:Op donderdag 8 december 2011 22:29 schreef cafpow het volgende:
[..]
Nou ja zeg, en ik ben niet eens uitgenodigd en woon in RotterdamNu wil ik ook bier
![]()
maar goed, hier gaat het echt met ups en downs en de afgelopen 2 dagen vooral downs omdat ik een leuke afpsraak voor morgen had om wat te gaan drinken met vage bekenden, maar dat gaat niet door. En mijn oma is opgenomen in het ziekenhuis met een 2e beroerte, wel licht maar is nu total funtionaliteit van de linkerarm kwijt en kan moeilijk lopen.
En dat soort dingen hebben we altijd vlak voor de kerst![]()
En ik voel me zowieso al niet de meest vrolijke, stemming is heel somber en school mwa, kan mijn motivatie even niet meer vinden.
Maar goed december is nooit mijn beste (school)maand geweest
Zelf een diagnose stellen moet je nooit doen. Wat je hier verteld kan ook bijvoorbeeld ADD zijn (je heel slecht kunnen concentreren) of bijvoorbeeld autisme (moeilijk contact maken met anderen). Gewoon dus wel naar de huisarts gaan voor een afspraak al is dat spannend, maar dit is toch ook geen doen voor je?quote:Op woensdag 7 december 2011 19:57 schreef Klaasvaak87 het volgende:
Ik heb dat zelf na jarenlang vallen en opstaan vastgesteld. Ik zal het een en ander toelichten zodat je een beter beeld kunt krijgen.
Begonnen op Vwo en afgezakt naar 3havo, ouders scheiden --> 4 havo blijven zitten. Werd gepest omdat ik heel onzeker was en mij geen houding kon geven. 2e keer 4havo weer niet gehaald en van school gegaan. Daarna een mbo opleiding gedaan niveau 4 en totaal geen aansluiting bij de rest. Uiteindelijk eraf gegaan. Toen mijn droom gevonden 'xxx' studeren. Echter dat was een HBO-opleiding dus ik ging terug naar 4 havo --> 5 havo en heb uiteindelijk mijn diploma gehaald. Totaal geen vrienden gemaakt en de diploma uitreiking was best wel kut. Ik was ook alles behalve blij.
Toen begonnen met de hbo-opleiding 'x' ondanks dat er allemaal studenten waren met dezelfde interesses kon het mij niet meer interesseren. Ik maakte nauwelijks contact. Eigenlijk moest ik blij zijn! Terug gegaan naar de havo en mijn diploma gehaald! Ik was heel depressief en heb in februari de opleiding gestaakt. De jaren erna bijna niks gedaan. Wel een hbo opleiding gedaan SPH maar weer geen aansluiting met de rest, maar dat is ook mijn schuld want ik presenteerde mijzelf niet. Ik maakte geen contact. Constant had ik een depressief gevoel. Uiteindelijk deze opleiding ook gestaakt.
Toen een aantal jaar niks gedaan en vorig jaar rond deze tijd had ik mij aangemeld voor een colloquium doctum voor een opleiding. Mijn gat op mijn c.v. werd steeds groter en ik raakte nog depressiever ik moest wat doen. Mijn leeftijdsgenoten waren al klaar met hun opleiding. (ik ben nu 23 ik word 24 eind dec) Goed. Ik aangemeld moest ik 3 vakken doen. ongeveer 800 euro betaald maar ik heb amper geleerd. Ik weet niet waarom. Uiteindelijk ben ik niet op komen dagen en ook niet afgezegd (kon ook niet zonder dokters reden) Geld kreeg ik ook niet terug. Dat was het toppunt. Ik ben alles behalve rijk dus het was superstom.
Omdat ik geen vrienden heb, opleidingen heb gefaald (daardoor nauwelijks eigenwaarde) gat in mijn cv. een sociale fobie heb. Ik kan mij moeilijk een houding geven in sociale interacties en ontvlucht deze altijd waardoor ik dus steeds een loner blijf.
Sorry het is wat warrig opgeschreven allemaal. Ik zit echt op een dood spoor en het kan zo niet langer. Dit besef ik nu echt. Ik heb altijd geprobeerd zelf mijn probleem op te lossen maar het lukt niet. Het toppunt was het staatsexamen en die 800 euro die ik heb verspild dat was echt de eye opener.. ik wil naar de huisarts voor medicatie en eventueel (groeps)therapie als dit echt werkt. Ik wilde vroeger niks hiervan weten (Ik ben toch niet ziek in mijn hoofd?) Ik wil verder.
Als je vragen hebt hoor ik het wel. Wat een lap tekst :/
edit: Oja ik woon op mijn 18e op mijzelf (door moeder uit het huis gezet) en heb afgelopen 3 jaar antikraak gewoond. Nu heb ik geluk en woon ik in een huis (via via geregeld) Ik moet eigenlijk blij zijn maarja..
Kom maar op met die datumquote:Op vrijdag 9 december 2011 10:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
woon jij ook in R'dam? Ik ben altijd voor meeten (dwz in dit topic vind ik dat wel leuk, omdat we hier wel lief zijn voor elkaar) dus als je wil roep maar. en als nyota ook weer kan is dat helemaal gezellig!
Wat fijn MaJo!! Ik ben heel blij voor je dat het al wat beter gaat!!!quote:Op vrijdag 9 december 2011 10:28 schreef MaJo het volgende:
En met mij gaat het eindelijk weer beterNa 2 weken wellburtin begint het nu eindelijk aan te slaan. De eerste week last gehad van paniekaanvallen, huilen, heel angstig, het huis niet uitdurven, onredelijk zijn tegen mijn vriend. De tweede week voelde ik me zo ziek als een hond: misselijk, duizelig, buikpijn, oorpijn, echt verschrikkelijk
Hoewel ik me lichamelijk nog niet helemaal goed voel gaat het wel stukken beter en vooral op psychisch vlak gaat het weer goed!
Bedankt voor je lieve reactiequote:Op vrijdag 9 december 2011 10:37 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Wat fijn MaJo!! Ik ben heel blij voor je dat het al wat beter gaat!!!
Hoe gaat het met de angst? is die na die eerste week ook weggebleven? En doet het ook wat voor je ADD klachten??? Fijn meis, ik ben echt blij (vond het zo kut dat ik je hier terugzag een paar weken geleden....)
@klaasvaak: ik sluit me aan bij wat majo zegt. Zelfs een verwaarloosde depressie kunnen voor deze klachten zorgen, dus meld je gauw ergens aan en laat je fatsoenlijk helpen. en kijk of je wajong kan krijgen ofzo....
Ja, was nog wel leuk, maar ook wat raar, maar dat kan ook aan mij liggenquote:Op vrijdag 9 december 2011 10:16 schreef Murmeli het volgende:
[..]
heb je nog goed gedaan Nyota, nog 3 wijntjesis vriendje je nog komen halen voor de deur? was t gezellig?
potver ik heb rot geslapen zegbluh
Ook weer verkeerde tijd van de maand dus werd met buikpijn wakker. bluh!
Zeg het maar hoor, maar part-time, leg dat eens uit(weekend/doordeweeks)?quote:Op vrijdag 9 december 2011 13:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
joehoe dames, ik woon partime in rotterdam! wanneer gaan we aan de sapjes??
Ik zit inderdaad aan de paroxetinequote:Op vrijdag 9 december 2011 13:53 schreef Murmeli het volgende:
hey gewoonmezelf, dat is grappig dat je hier ook in de buurt woontWat mij betreft meet je mee hoor. even kijken of het voor ons alledrie prettig is om meteen 2 nieuwe mensen te zien (of 3 nyota als je nog eens in de buurt bent?) of liever na elkaar ofzo. voor mij is 2 nieuwe mensen geen probleem. Ja, wel als ik me kut voel maar dan zeg ik sowieso af
sjonge... wij zijn binnenkort pilgenoot ook toch? (seroxat/paroxetine)
@majo: ja precies, omdat ik je al een jaartje of 3 (?) ken van hier merk ik je altijd wel op inderdaad. toen ik het dus las dat het kut ging zat ik hier echt gruwelijk te balen. dus daarom ben ik nu ook (voorzichtig) blij dat het weer beter gaat. gelukkig dat je van de angsten af bent. thank god! kutangst!
ik begin zondag met mn nieuwe pillen, dus weet nu nog niet hoe die bevallen hihihihi
ja, ikke!quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:17 schreef fespo het volgende:
iemand ervaring met licht therapie?
ga maandag om 9uur beginnen (5x)
ik geloof dat ik na een dag of 3 wel zoiets had van: goh de wereld is wat minder zwart dan ik dacht. uiteindelijk ben ik 2 weken geweest (2x5 dagen) omdat ik zeker wilde weten dat ik alles eruit zou halen wat erin zit.quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:36 schreef fespo het volgende:
oke ben benieuwd
merk je het direct of pas na de hele kuur?
zo dat is lang! maar dan kom jij je tijd wel door!quote:Op vrijdag 9 december 2011 18:46 schreef fespo het volgende:
die van mij duurt 45min maar ik heb een dik boek voor Sinterklaas gehad dus dat wordt lekker lezen
Ik probeer zelf geen diagnose te stellen daar word je alleen maar paranoia van, maar ik zoek wel oplossingen.quote:Zelf een diagnose stellen moet je nooit doen. Wat je hier verteld kan ook bijvoorbeeld ADD zijn (je heel slecht kunnen concentreren) of bijvoorbeeld autisme (moeilijk contact maken met anderen). Gewoon dus wel naar de huisarts gaan voor een afspraak al is dat spannend, maar dit is toch ook geen doen voor je?
En weet zeker dat je geen bipolaire stoornis hebt.quote:iemand ervaring met licht therapie?
ga maandag om 9uur beginnen (5x)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
Al wel langer denk ik, 4 jaar ofzoquote:Op vrijdag 9 december 2011 13:53 schreef Murmeli het volgende:
hey gewoonmezelf, dat is grappig dat je hier ook in de buurt woontWat mij betreft meet je mee hoor. even kijken of het voor ons alledrie prettig is om meteen 2 nieuwe mensen te zien (of 3 nyota als je nog eens in de buurt bent?) of liever na elkaar ofzo. voor mij is 2 nieuwe mensen geen probleem. Ja, wel als ik me kut voel maar dan zeg ik sowieso af
sjonge... wij zijn binnenkort pilgenoot ook toch? (seroxat/paroxetine)
@majo: ja precies, omdat ik je al een jaartje of 3 (?) ken van hier merk ik je altijd wel op inderdaad. toen ik het dus las dat het kut ging zat ik hier echt gruwelijk te balen. dus daarom ben ik nu ook (voorzichtig) blij dat het weer beter gaat. gelukkig dat je van de angsten af bent. thank god! kutangst!
ik begin zondag met mn nieuwe pillen, dus weet nu nog niet hoe die bevallen hihihihi
Je wil geen labeltje maar je labelt jezelf met sociale fobie? Sorry hoor maar dat slaat echt nergens opquote:Op vrijdag 9 december 2011 21:06 schreef Klaasvaak87 het volgende:
[..]
Ik probeer zelf geen diagnose te stellen daar word je alleen maar paranoia van, maar ik zoek wel oplossingen.
Toen ik klein was is er ADD geconstateerd door de psychiater. Dit komt omdat mijn vader en 2 oudere broers bij de psychiater liepen, omdat ze ADHD hadden. En volgens mij hadden mijn vader en moeder relatieproblemen in de communicatie ofzo
"En toen ben ik ook maar getest" althans zo ervaar ik het. Alhoewel veel dingen wel kloppen wil ik er niks van weten. Ik wil niet dat mijn leven door dit stempeltje beperkt word.
Op de middelbare school ritalin geslikt voor concentratie problemen (later een ander middel) maar na een tijdje gestopt (zonder dat m'n ouders dat wisten) Uiteindelijk dus terug gegaan naar Havo toen ik 18 was en in die 2 jaar mijn diploma gehaald (zonder medicijnen) maar dat komt ook omdat het mes op mijn keel stond want ik woonde op kamers en had alleen een tegemoetkoming scholieren dus falen was geen optie.
Ik wil geen stempeltje, omdat ik bang ben dat heel mijn leven dan een selffulfilling prophecy word: "Ik heb stempeltje X dus vrienden maken ziet er niet of nauwelijks in" "Tja dit ligt aan stempeltje X dus moet ik het maar accepteren" Herkennen jullie dit?
Aan de ene kant wil ik heel graag socialer zijn en deel uitmaken van een vriendengroep en deel uitmaken van de maatschappij (werk en collega's) maar aan de andere kant is het 'loner leventje' ook wel prettig ik ben er aan gewend.
Ik denk zelf dat het probleem is dat ik niet uit mijn comfortzone kom en geen uitdagingen aanga. Ik kan mij nog herinneren dat m'n shrink iets zei in de trand van "ballen laten zien" dat is mij wel bij gebleven iig en daar heeft die gewoon gelijk in. Ik ben tenslotte ook een man. Anyhow mijn probleem is niet alleen onzekerheid, maar ik raak heel snel geintimideerd. En als ik eenmaal zo'n negatief gevoel heb word ik daar door geleefd.
Op dit moment luister ik naar een audio sessie over sociale fobie en ik weet iig wel dat er heel veel gedachten fout in mijn hoofd zitten. Deze foute gedachten zitten er van jongs af aan in en dit belemmert mij in alles eigenlijk. Maar het is een lang proces om overheen te komen, want ze zitten diep in mijn onderbewuste.
Ik heb nog een hele lange weg te gaan en hoopte eigenlijk door dit allemaal op te schrijven dat ik mijzelf beter voel of dat iemand tips heeft. Misschien heeft iemand hier wat aan.
Diep van binnen weet ik dat ik als persoon de moeite waard ben, maar omdat ik mijzelf niet presenteer aan de buitenwereld krijgen mensen geen beeld van mij en word je als zo'n apart geval behandeld. Ik ben ook niet lelijk ofzo, maar wel heel erg onzeker niet normaal eigenlijk. Ik ben vroeger ook gepest, omdat ik altijd zo onzeker keek. Misschien is dit ook wel het probleem. En moet ik de pester confronteren lol.
Zoals ik al eerder zei ik wil eigenlijk niks van medicijnen en therapie weten, maar als dat echt helpt sta ik er nu wel voor open. Het moet nu maar eens afgelopen zijn ik word deze kerst 24..
En in aanvulling hierop:quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:57 schreef MaJo het volgende:
[..]
Je wil geen labeltje maar je labelt jezelf met sociale fobie? Sorry hoor maar dat slaat echt nergens opJe moet het ook niet zien als een labeltje maar als iets waardoor je jezelf beter leert begrijpen en waarna je naar oplossingen kan zoeken. Toen de diagnose ADD werd gesteld viel er een last van mijn schouders, ik voelde me eindelijk begrepen! Ik was altijd anders maar kon er nooit de vinger opleggen en nu kon ik weer verder. Ik zeg niet dat je per se naar de psych moet maar ik denk dat het je wel zou helpen, 'label' of niet.
Waarom was je je niet elke dag?quote:Op zaterdag 10 december 2011 11:09 schreef cafpow het volgende:
@murmeli, balen dat je niet kon slapen. Hopelijk lig je nu lekker te slapen.
Hier voel ik me ronduit slecht, gisterenavond weer een ruzie met mijn gehad. De ruzie is eigenlijk ontstaan door een groot misverstand. Ik kreeg weer eens een preek over het feit dat ik mezelf niet iedere dag was ed. Tussendoor was ik mijn handschoen aan het zoeken die ik 2 tellen geleden in mijn hand had en opeens niet.
Op bepaald moment word ma boos omdat ik tussendoor mijn handschoen zoek..en loopt ze boos weg, en zeg ik van:"gaan we weer", want dit is echt zo vaak hetzelfde.
Dat ze terwijl ze ene preek geeft ik nog met iets anders bezig ben..en dan word ze boos en loopt gekwets en boos weg.
En daarover ging dat "gaan we weer" en volgens haar had dat te maken met die preek.
En ze irriteerd zich eraan dat ik niet veel wil doen in huis, maar wanneer ik iets moet doen, doe ik dat. maar doordeweeks doe ik en krijg ik het ook niet voorelkaar om iets te doen, omdat ik dan al meer dan genoeg heb met gemiddeld 5 uur les.
En nu net begon ze dat ik maar met de psycholoog moet praten om te kijken wat vooor mogelijkheden er zijn om uit huis te gaan enz. omdat de situatie niet leuk meer is.
EN ik zeg nog van ja, leuk bedacht maar ik kan niet uit huis, ik heb het geld er niet voor. En ik wil gewoon iedere maand sparen omdat voor mij is het veel belangerijker om iedere zomer naar familie te kunnen.
En ik heb echt geen zin om badkamer/keuken/wc ed te moeten delen...daar zou ik niet tegen kunnen. En zelf een appartementje ofzo is onbetaalbaar van alleen studiefinanciering dus moet ik wel thuis zitten, en deels kies ik er zelf voor. Maar mijn ma accepteerd dat niet, omdat zij vind dat ik mezelf neit moet gaan benadelen vanwege het economische aspect.
En ik heb nu dus mega hoofdpijn door alles en ben moe, heb slecht geslapen..teveel gedroomd. Op bepaald moment droomde ik zelfs dat iemand met 1 vinger in mijn keel drukte waardoor ik geen adem kan halen.
Als je erg depressief bent kan dat al een grote moeite zijn om te doen. Ik heb genoeg dagen/weken gehad dat ik blij was als ik uit idd en aangekleed was. Heb ook dagen/weken gehad dat ik alleen in mn pyjama/badjas rondliep. En heb nog wel van die dagen als ik me slecht voel...quote:
het is niet echt dat ik me niet iedere dag was, maar bijvoorbeeld als ik vroeg op moet, zorg ik ervoor dat ik de avond van te voren gewoon schoon naar bed ga.quote:
Wat gaat er mis als je gaat zitten?quote:Op zaterdag 10 december 2011 17:06 schreef Sylvana het volgende:
@Summer2bird Erg herkenbaar, ik mis om die reden ook de meeste dagopeningen op de afdeling.
Vandaag wel een redelijke dag. Vriendlief viert vanavond zijn verjaardag, dus druk met boodschappen, de was, opruimen, schoonmaken en hapjes maken. Gaat tot nu toe allemaal wel lekker gelukkigDenk ook wel dat ik hier ga slapen vannacht
Zolang ik maar bezig ben gaat het wel, maar zodra ik ga zitten gaat het mis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |