abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 december 2011 @ 09:41:37 #151
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105484377
Majo: ik vind 6 biertjes nog wel kunnen, mits je je er de volgende dag niet depressief van voelt. Ik zou er geen 15 nemen, maar 6, ach, das net iets meer dan een paar. Moet kunnen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105484549
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 07:17 schreef matthij5 het volgende:
-edit- als je maar ontzag hebt voor je moderator en je relizooi bij je houdt }:|
klopt in de bijbel staat Spreek niet ten aanhoren van een dwaas, want hij veracht uw verstandige taal,
  maandag 12 december 2011 @ 10:00:21 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105484748
even over de alcohol en ADs:

quote:
• Tricyclic antidepressants cause the most sedation. Alcohol increases these effects and can cause increased drug levels in the body. High TCA levels, in turn, can lead to convulsions and disturbances in heart rhythm.

• SSRIs are much less sedating than the TCAs and have the best safety profile of all the antidepressants. No significant interactions appear to occur when these agents are combined with moderate amounts of alcohol.

• People taking MAO inhibitors can experience major side effects when combined with alcohol. MAO inhibitors can cause dangerously high blood pressure if consumed together with tyramine, found in beer and red wine.

• Atypical antidepressants may cause enhanced sedation when combined with alcohol.
dus matig alcohol gebruik met een SSRI is helemaal niet slecht (je moet er wel tegen kunnen natuurlijk)
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 12 december 2011 @ 10:12:53 #154
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105485068
*O*

Ik ga weer oefenen met "zuipen" over een paar weken *O*
Kijken hoe het gaat. Tot nu toe kreeg ik na 1 glas koppijn (voor ik met de nieuwe ad's begon)
  maandag 12 december 2011 @ 10:15:24 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105485138
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 09:51 schreef matthij5 het volgende:

[..]

klopt in de bijbel staat Spreek niet ten aanhoren van een dwaas, want hij veracht uw verstandige taal,
Wij zullen inderdaad maar verder niet meer tegen jou praten.
Achterlijk religezever (of dwaas, om je eigen woorden te gebruiken)
pi_105486249
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 10:12 schreef Murmeli het volgende:
*O*

Ik ga weer oefenen met "zuipen" over een paar weken *O*
Kijken hoe het gaat. Tot nu toe kreeg ik na 1 glas koppijn (voor ik met de nieuwe ad's begon)
Cheers!! :D
S. 2014
J. 2016
pi_105486516
Probleem: Stem in mijn hoofd zegt dat ik niet uit bed mag, anders (weten jullie wel)
Verpleging probeert me al sinds kwart over 8 uit bed te praten, maar ik durf echt niet!!!!!!!!
Ze is nu in een ander gesprek maar komt straks weer terug.
Hoe kan ik dit duidelijk maken, want ik blijf nu steeds hetzelfde zeggen maar dat schiet niet op :?
pi_105486625
Ik werd vannacht helemaal vaag wakker en heb weer mega-slecht geslapen :(

M'n psych waar ik net was was blij dat ik er mee gestart ben en gunt me de rust die het hopelijk brengt omdat ik al zo lang met mezelf in gevecht zit te zijn..

Verder net een meerstoelenoefening gedaan en dat is altijd weer confronterend...

Kortom, wanneer is maandag weer over? Vind t op t moment zo moeilijk om iets 'nuttigs' te doen en om over dingen na te denken. Normaal ga ik dan maar sporten of naar buiten, maar nu... Bleeehhh. Maar ga toch straks nog naar buiten (moet van mezelf, maar eerst weer even opwarmen en mezelf verwennen met een kopje thee :)
pi_105486636
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:11 schreef Sylvana het volgende:
Probleem: Stem in mijn hoofd zegt dat ik niet uit bed mag, anders (weten jullie wel)
Verpleging probeert me al sinds kwart over 8 uit bed te praten, maar ik durf echt niet!!!!!!!!
Ze is nu in een ander gesprek maar komt straks weer terug.
Hoe kan ik dit duidelijk maken, want ik blijf nu steeds hetzelfde zeggen maar dat schiet niet op :?
En als je onder begeleiding van de verpleegster uit bed komt, dan kan zij je toch in de gaten houden?
Op deze manier laat je de stem winnen en dat wil je niet toch?:*
S. 2014
J. 2016
pi_105486728
De verpleegster kan me ook geen 24/7 in de gaten houden...
  maandag 12 december 2011 @ 11:19:22 #161
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105486765
Misschien kan je proberen alleen ff eruit te gaan om een boterham te eten? En dan kijken hoe het gaat?
Ik weet niet hoe dat werkt met stemmen, of je die beter de mond kunt snoeren door er tegenin te gaan of juist niet?
Misschien helpt het om tegen jezelf te zeggen dat jij de baas bent over je lichaam, en niet die stem?
Lijkt me lastig sylvana, sterkte...

Mocht je echt in bed blijven: zorg wel dat je wat eet. Anders voel je je nog rotter....
pi_105486778
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef Sylvana het volgende:
Ik neem aan dat er ook andere clienten zijn? Ik wil niet lullig doen maar je kan de hele dag in bed liggen, en dan vertelt je stem je straks dat je jezelf moet verstikken met het dekbed om maar wat te noemen, Het lijkt mij het beste dat je het overlegt met de verpleging, ik kan hier werkelijk geen zinnig antwoordt op geven.
S. 2014
J. 2016
  maandag 12 december 2011 @ 11:21:00 #163
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105486800
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 11:18 schreef Sylvana het volgende:
Maar dat kan toch wel een uurtje? Om te kijken of het goed gaat.
pi_105487426
quote:
3s.gif Op maandag 12 december 2011 10:00 schreef Re het volgende:
even over de alcohol en ADs:

[..]

dus matig alcohol gebruik met een SSRI is helemaal niet slecht (je moet er wel tegen kunnen natuurlijk)
Volgens m'n psychiater is het een kwestie van uitproberen... Nou, eerst maar eens kijken hoe de komende 2 weken gaan en dan misschien tzt weer eens een slokje nemen :)

Had ook nog gegoogled op autorijden met ad's, maar daar is niet echt een eenduidig iets over te vinden. Je leest dat je niet verzekerd zou zijn als je ze slikt, maar bij de apotheek zeggen ze dan weer dat je kan rijden mits je bijwerkingen mee vallen en dat je dat zelf maar moet inschatten.

Zo hoorde echter vorige week op de radio dat minister Schultz er voor ging zorgen dat mensen die langdurig ad's slikken binnenkort een rijtest kunnen doen om te bepalen of ze wel morgen rijden, omdat ze nu standaard als rijonbekwaam worden bestempeld.

Kortom, niet eenduidig..
pi_105487975
Nou verpleegster loopt zo mee naar beneden, gaan we medicatie en brood ophalen en dan brengt ze me weer naar mn kamer.

Zo moet het niet kunnen om wat te doen. Maar vind het wel doodeng...
  maandag 12 december 2011 @ 12:30:48 #166
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105488828
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 11:59 schreef Sylvana het volgende:
Nou verpleegster loopt zo mee naar beneden, gaan we medicatie en brood ophalen en dan brengt ze me weer naar mn kamer.

Zo moet het niet kunnen om wat te doen. Maar vind het wel doodeng...
Wat goed van je sylvana! Laat je straks weten hoe het gegaan is?
pi_105490209
Nou niet goed dus, want heb toch toegegeven aan de stem, maar verpleegster heeft me op tijd gevonden. Net dus crisisoverleg met arts/psychiater erbij en nu moet ik waarschijnlijk naar gesloten..
pi_105490241
Goed van je Sylvana! Je mag trots op jezelf zijn :*
Nyota: hoop dat jij je ondertussen wat beter voelt?

Hier onrustige nacht geweest. Lief had erg last van zijn maag en we hadden daar niets voor in huis, dus lang aan het spoken geweest. Ben nu ook erg moe maar heb mezelf wel min of meer gedwongen om te gaan werken. Het is hier heel rustig dus das dan weer een gelukje..
pi_105490288
Lees je net te laat Sylvana, en kan hier niet editten. Jammer dat het zo is gegaan, wat vind je er zelf van om naar gesloten te gaan? Met het oog op je eigen veiligheid?
Sterkte!
pi_105490577
Qua veiligheid lijkt het me wel goed, maar verder niet natuurlijk...
pi_105490851
Ik wil even een positieve noot brengen. Mijn scriptie is af, mijn fietstochtje naar mijn werk was fijn, het is mooi weer en ik krijg deze week 3 x bezoek. 8-)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 12 december 2011 @ 14:08:52 #172
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105491834
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 13:31 schreef Sylvana het volgende:
Qua veiligheid lijkt het me wel goed, maar verder niet natuurlijk...
Wat klote dat het niet goed is gegaan :(
Ik hoop dat ze wat kunnen vinden om je van die stem te verlossen. (alleen de stem he, je moet er zelf ongeschonden uitkomen).

Hier gaat het ook goed. Voel me eindelijk weer rustig en krijg zin in feestjes. Ben heel blij dat ik zaterdag lol heb gehad. Volgens mij heeft het stoppen met de concerta me goed gedaan.

Had vannacht wel ff moeite met slapen en was ook even raar bangig, maar viel toch in slaap, dus ik vind het best. Heb nu mn medicijnen niet overdag genomen, alleen twijfel ik of ik het meteen van 11 uur smorgens kan verzetten naar 9 uur savonds, of dat ik hem nu smiddags zal nemen. Vanmiddag moet ik ook nog weg namelijk... en geen zin om dan weer om te vallen van de slaap...
pi_105492346
Ik hoef niet naar gesloten, ze gaan kijken of verhoging van meds helpt om stem minder te krijgen. Ik hoop het maar...
pi_105493812
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2011 14:08 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Wat klote dat het niet goed is gegaan :(
Ik hoop dat ze wat kunnen vinden om je van die stem te verlossen. (alleen de stem he, je moet er zelf ongeschonden uitkomen).

Hier gaat het ook goed. Voel me eindelijk weer rustig en krijg zin in feestjes. Ben heel blij dat ik zaterdag lol heb gehad. Volgens mij heeft het stoppen met de concerta me goed gedaan.

Had vannacht wel ff moeite met slapen en was ook even raar bangig, maar viel toch in slaap, dus ik vind het best. Heb nu mn medicijnen niet overdag genomen, alleen twijfel ik of ik het meteen van 11 uur smorgens kan verzetten naar 9 uur savonds, of dat ik hem nu smiddags zal nemen. Vanmiddag moet ik ook nog weg namelijk... en geen zin om dan weer om te vallen van de slaap...
mijn ervaring is dat het geen kwaad kan, ik heb mijn medicatie verschoven van 10 uur s'ochtends naar 10 uur s'avonds en geen last van gehad
S. 2014
J. 2016
  maandag 12 december 2011 @ 15:30:44 #175
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105494725
Ok.ik heb hem net al genomen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: