abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105246798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:02 schreef Smeich het volgende:

[..]

Neuh, dat niet uiteraard en ik moet toegeven dat ik mij erg goed kan zien in jouw beredenering van destijds dat de rechter de juiste beslissing genomen heeft qua het opvolgen van de wet, ware het niet dat er toch vele gaten zijn gevallen en enkele wetten enigszins zijn genegeerd (Cites zoals ik toen al had beaamd) en dat ik van mening ben (en velen met mij) dat LP wel een commerciele instelling is waarbij educatie en wetenschap erbij zit om zo toch de schijn voor te houden dat er wat op dit gebied primair gebeurt, waar ik dus vele grote en vette vraagtekens bij zet.
Natuurlijk besef ook ik dat commerciele dierenparken zich altijd fraaier presenteren, terwijl het primaire doel is om geld te verdienen. Hoewel ik betwijfel of de verzorgers daar zelf zo in staan. Als jij dag in, dag uit met zulke dieren werkt, dan zullen de commerciele belangen van het bedrijf je een worst wezen. Althans, ik kan mij niet voorstellen dat een harteloze geldmachine bij een dierenpark aan de slag gaat als verzorger. Dan doe je toch iets fout.

Ik kan mij het wantrouwens jegens de educatie tak ergens wel voorstellen. Aan de andere kant echter niet. Ik heb de educatie-afdeling van LP gezien en dat oogt vrij oprecht allemaal. Zie ook niet in waarom dat niet het geval zou zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105246815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn God, het is een uit de kluiten gewassen vis die waarschijnlijk niet eens weet dat hij bestaat, waar maken jullie je ook druk over.
Over het welzijn van Morgan. O+
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:08:50 #103
322645 Voorschrift
See if I care
pi_105246850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:07 schreef idefixo het volgende:

[..]

Over het welzijn van Morgan. O+
Het beest heeft een bak met water, alle vis van de wereld en een idioot die 24/7 dat ding wil verzorgen, het enige wat 'ie hoeft te doen is rondjes zwemmen wat hij toch al doet.

Over welzijn gesproken, hij moet blij zijn.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:09:18 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105246875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Mercer het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Die twee zijn er alleen voor de sier.

[..]

Nou nou nou, in veel opzichten heeft hij wel gelijk. :{w
Het gaat geloof ik alleen maar om zijn gelijk. Toch wel jammer dat hij denkt op deze manier te kunnen bewerkstelligen dat mensen kritischer worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105246904
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

. Zie ook niet in waarom dat niet het geval zou zijn.
Misschien kan de militante tak van de dierenbeschermers dat uitleggen, met onderbouwing. :7
pi_105246922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Mercer het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Die twee zijn er alleen voor de sier.
Ben je die mening niet slechts toegedaan om de rechter een besluit heeft genomen waar je het niet mee eens bent. Ik durf te wedden dat de 'dierenvrienden' in dit topic in augustus dolgelukkig waren met de rechter.
pi_105247118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]Ben je die mening niet slechts toegedaan om de rechter een besluit heeft genomen waar je het niet mee eens bent. Ik durf te wedden dat de 'dierenvrienden' in dit topic in augustus dolgelukkig waren met de rechter.
Nee, die mening heb ik omdat ik heb gezien op wat voor incompetente manier er is gewerkt, met name door het ministerie. Daarbij denk ik dat de kans groot is dat Morgan het niet had gered in vrijheid. Desondanks had ik het besluit daarover op een meer professionele, snellere en objectievere manier genomen zien worden.
pi_105247152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:17 schreef Mercer het volgende:

Daarbij denk ik dat de kans groot is dat Morgan het niet had gered in vrijheid.
Wat was je alternatief dan?
pi_105247337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:18 schreef idefixo het volgende:
[..]Wat was je alternatief dan?
Een objectieve manier van werken door het dolfinarium en door het ministerie. Als je serieus onderzoek doet naar mogelijkheden voor terugzetting, dan ga je een wilde Orca niet dagelijks tentoonstellen voor publiek. Dat is wel het domste wat je kan doen. Dat het ministerie daar niet heeft ingegrepen, geeft al direct haar incompetentie aan. Om over het dolfinarium maar te zwijgen.

Dat wil niet zeggen dat de eindelijke keus die nu gemaakt is om Morgan naar Tenerife te laten gaan niet de goede is. Dat weet ik niet, want ik weet niet hoe het Morgan vergaan was als ze terug gezet was in zee. Maar in het begin was dat zeker nog een optie, als je daar dan zo slordig mee omgaat dan faal je, klaar.
pi_105247390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:24 schreef Mercer het volgende:

[..]

Een objectieve manier van werken door het dolfinarium en door het ministerie. Als je serieus onderzoek doet naar mogelijkheden voor terugzetting, dan ga je een wilde Orca niet dagelijks tentoonstellen voor publiek. Dat is wel het domste wat je kan doen. Dat het ministerie daar niet heeft ingegrepen, geeft al direct haar incompetentie aan. Om over het dolfinarium maar te zwijgen.

Dat wil niet zeggen dat de eindelijke keus die nu gemaakt is om Morgan naar Tenerife te laten gaan niet de goede is. Dat weet ik niet, want ik weet niet hoe het Morgan vergaan was als ze terug gezet was in zee.
Puur gesproken als inwoner van Nederland: het was voor het publiek toch best aardig om eens een orka van dichtbij te kunnen bewonderen in ons kikkerlandje? :)
pi_105247520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:26 schreef KoosVogels het volgende:[..]
Puur gesproken als inwoner van Nederland: het was voor het publiek toch best aardig om eens een orka van dichtbij te kunnen bewonderen in ons kikkerlandje? :)
Natuurlijk was het dat, daar kan zo een generatie over gaan voordat het nog een keer gebeurt. Dus uniek was het zeker.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:10:40 #112
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105251152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
Het bevreemdt mij dat de dierenvrienden met enige stelligheid beweren dat Morgan eenvoudig uit kan worden gezet, terwijl ik die consensus niet aan heb getroffen in de wereld van de expert. Jazeker, de Orka Coalitie heeft een blik wetenschappers opengetrokken die pleiten voor uitzetting.
Hier ga je weer de fout in. Waarom doe je dat nu? Je zou beter moeten weten, want je hebt het van dichtbij gevolgd.

De Orka Coalitie heeft geen blik wetenschappers opengetrokken. Die wetenschappers hebben zich al vanaf begin aangemeld bij Dolfinarium. Later hebben ze zelf een groep gevormd. Gericht op het Dolfinarium te overtuigen te richten op uitzetting. En later is de OC naar voren gekomen om middels rechtzaak te zorgen dat ze gehoord zouden worden, want dat gebeurde niet.

En niemand heeft beweerd dat het eenvoudig zou zijn. Hoe moet ik geloven dat je objectief bent als je dit soort dingen beweerd?

quote:
Aan de andere kant heb ik ook experts horen zeggen dat vrijlating niet is aan te raden. Dit debat is echter al zijn rationaliteit verloren en emotie heeft de overhand genomen. Dat is ook precies de reden dat de media en mensen als Frans Bauwer worden lastiggevallen.
Als je gewoon feitelijk kijkt naar wat een orkaexpert is, en dan kijkt wie daar de autoriteit zijn in de wereld, dan kan je constateren dat bijna alle experts vinden dat uitzetten een reeele optie is.

Dat heeft niets met emotie te maken, maar met feiten. Zelfs 3 van de 7 van dolfinarium hebben een andere conclusie inmiddels getrokken.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:12:39 #113
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105251245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Neuh, maar de rechter doet dat wel. Maar die was natuurlijk omgekocht, zoals ik her en der las op Twitter.
Natuurlijk onzin om te beweren dat rechter omgekocht is. Wel vind ik dat ze niet goed geoordeeld heeft. Maar dat is waar je over kan discussieren.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:16:52 #114
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105251451
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk besef ook ik dat commerciele dierenparken zich altijd fraaier presenteren, terwijl het primaire doel is om geld te verdienen. Hoewel ik betwijfel of de verzorgers daar zelf zo in staan. Als jij dag in, dag uit met zulke dieren werkt, dan zullen de commerciele belangen van het bedrijf je een worst wezen. Althans, ik kan mij niet voorstellen dat een harteloze geldmachine bij een dierenpark aan de slag gaat als verzorger. Dan doe je toch iets fout.
Dat zou je ook niet denken van dierenartsen, want dan moet je toch iets van dierenliefde kennen? Maar de meeste studenten in dierenartsenopleidingen komen uit een agrarische achtergrond. Omdat daar gewoonweg goed geld te verdienen is. Ze hebben een keiharde houding tegenover dieren. Er zijn zeker ook goede dierenartsen, maar dat iemand dierenarts wordt of dierenverzorger zegt niet zoveel.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:20:11 #115
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105251597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ben je die mening niet slechts toegedaan om de rechter een besluit heeft genomen waar je het niet mee eens bent. Ik durf te wedden dat de 'dierenvrienden' in dit topic in augustus dolgelukkig waren met de rechter.
Jij was bij de rechtzaak niet waar? Volgens mij was er bij alle partijen wat verbazing over deze rechter. Niet uit haar woorden komen, constant op de klok kijken, vergeetachtigheid en data door elkaar halen. Ik had soms gevoel dat ze dronken was, maar mss heeft ze gewoon een beroerte gehad en kwam dat gewoon wat raar over.
pi_105252556
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Jij was bij de rechtzaak niet waar? Volgens mij was er bij alle partijen wat verbazing over deze rechter. Niet uit haar woorden komen, constant op de klok kijken, vergeetachtigheid en data door elkaar halen. Ik had soms gevoel dat ze dronken was, maar mss heeft ze gewoon een beroerte gehad en kwam dat gewoon wat raar over.
Over stemmingmakerij gesproken. :')
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:17:49 #117
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105253729
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:46 schreef Cracka-ass het volgende:
Over stemmingmakerij gesproken. :')
Oeh.. haha.. staat wat ongelukkig ja. Bedoeling post was meer dat er wel wat kritiek naar deze rechter terecht is iig.
pi_105255140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat geloof ik alleen maar om zijn gelijk. Toch wel jammer dat hij denkt op deze manier te kunnen bewerkstelligen dat mensen kritischer worden.
Och ja meid, tuurlijk gaat het daarom :N :') Ik heb jullie al verteld dat dat niet mijn drijfveer is, maar vertel mij dan eens waar jij denkt dat ik gelijk in zou moeten krijgen dan, en dan wel gebaseerd op de meest recente posts die ik heb gemaakt ok? Maar eerlijk gezegd verbaast het mij niet meer dat ik dit tegengeluid weer eens hoor en trieste reacties als van jou en Copycat daar mooi naadloos op aansluiten. Als jij/jullie het erg vind(en) dat ik jou/jullie laat zien dat je wat kritischer moet opstellen tegenover dat wat er zoal wordt gezegd en dit aantoon door o.a. te laten zien dat de hoofdtrainer van het dolfinarium of niet genoeg expertise heeft of gelogen heeft, waardoor je op beide punten kunt zeggen dat er een breuk in vertrouwen is bewerktstelligt, dan weet ik het verder ook weer niet.
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:08:54 #119
322645 Voorschrift
See if I care
pi_105255908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:51 schreef Smeich het volgende:

[..]

Och ja meid, tuurlijk gaat het daarom :N :') Ik heb jullie al verteld dat dat niet mijn drijfveer is, maar vertel mij dan eens waar jij denkt dat ik gelijk in zou moeten krijgen dan, en dan wel gebaseerd op de meest recente posts die ik heb gemaakt ok? Maar eerlijk gezegd verbaast het mij niet meer dat ik dit tegengeluid weer eens hoor en trieste reacties als van jou en Copycat daar mooi naadloos op aansluiten. Als jij/jullie het erg vind(en) dat ik jou/jullie laat zien dat je wat kritischer moet opstellen tegenover dat wat er zoal wordt gezegd en dit aantoon door o.a. te laten zien dat de hoofdtrainer van het dolfinarium of niet genoeg expertise heeft of gelogen heeft, waardoor je op beide punten kunt zeggen dat er een breuk in vertrouwen is bewerktstelligt, dan weet ik het verder ook weer niet.
Is het ooit bij je opgekomen dat het waarschijnlijk 99.9% van de mensen (het dolfinarium incluis) geen ene fuck kan schelen of zo'n vis in de zee, in Harderwijk of in Tenerife zit, en dat de rechter het ook maar een onzinnige bedoeling vond omdat het ook maar een mens is?

Harderwijk heeft een lekkere publiekstrekker gehad voor de extra centjes en kan nu die vis verschepen naar Verweggistan zodat hij daar centjes kan opbrengen, no harm done en klaar is Kees. In ieder geval beter dan 'm terug de zee in smijten waar hij toch zou sterven. Nu hebben duizenden kinderen en volwassenen er tenminste nog plezier aan gehad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105255989
quote:

[..]

Gast het gaat over een vis. Eén vis. Die ter onzer vermaak wel/niet in een aquarium zit. Voor de meeste mensen is het een triviaal dicussiepunt, voor jou een baan. In die hoedanigheid kom jij op belerende toon de waarheid vertellen, dat is storend.

Ik vind het bijvoorbeeld leuk om naar opgesloten dolfijnen en orca's te kijken. Daarbij ben ik mij bewust dat het voor die beesten wellicht niet de meest optimale situatie is. De keren dat ik een show heb gezien ben ik vaak genoeg blijven hangen om te zien dat trainers erg begaan zijn met die beesten (binnen de marges van wat mogelijk is in gevangenschap). Shoot me.
pi_105256049
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:10 schreef TechXP het volgende:

[..]

Hier ga je weer de fout in. Waarom doe je dat nu? Je zou beter moeten weten, want je hebt het van dichtbij gevolgd.

De Orka Coalitie heeft geen blik wetenschappers opengetrokken. Die wetenschappers hebben zich al vanaf begin aangemeld bij Dolfinarium. Later hebben ze zelf een groep gevormd. Gericht op het Dolfinarium te overtuigen te richten op uitzetting. En later is de OC naar voren gekomen om middels rechtzaak te zorgen dat ze gehoord zouden worden, want dat gebeurde niet.

En niemand heeft beweerd dat het eenvoudig zou zijn. Hoe moet ik geloven dat je objectief bent als je dit soort dingen beweerd?
Zucht. Effe rustig aan, druktemaker. Ik ben dat toontje van jou en die idiote vrienden van je meer dan zat, als ik heel eerlijk ben. Ik bedoelde slechts dat een groep wetenschappers de mening van de Orka Coalitie onderschreef. Is dat immers niet waar jullie mee dweepten op jullie website? Dan werd er weer gesteld dat een Cousteau of andere prominente expert zich achter de vrijlating van Morgan had geschaard, Excuus dat ik niet elk beestje bij zn aparte naampje noem. Het is echter een stuk eenvoudiger jullie in te delen in twee kampen: de voor- en tegenstanders, Persoonlijk behoor ik tot de groep that simply doens't give a fuck.

Ik ken de meningen en heb ook naar figuren zoals Ingrid Visscher geluisterd. Konk mij an sich allemaal niet heel onredelijk in de oren. Maar tegelijkertijd kan ik voorstellen dat uitzetting lastig wordt, zoals gesteld door andere expert. Die jij uiteraard niet als zodanig beschouwt, maar dat zal niemand bevreemden.

quote:
Als je gewoon feitelijk kijkt naar wat een orkaexpert is, en dan kijkt wie daar de autoriteit zijn in de wereld, dan kan je constateren dat bijna alle experts vinden dat uitzetten een reeele optie is.

Dat heeft niets met emotie te maken, maar met feiten. Zelfs 3 van de 7 van dolfinarium hebben een andere conclusie inmiddels getrokken.
Maar waarom dan op een zo ongelukkige wijze dit nieuws naar buiten brengen? De media krijgen een mailtje waarin wordt gesteld dat vier wetenschappers hun mening herzien. Geen contactgegevens van de desbetreffende personen, geen citaten. Neen, slechts de mededeling dat de mensen die hebben meegewerkt aan het onderzoek van gedachten zijn veranderd. Vind je dat zelf ook niet ietwat onhandig? Dan het bericht dat het 77 procent zeker is dat de familie van Morgan was gevonden. Geen uitleg waar dat percentage op is gebaseerd. Geen link of PDF naar het onderzoek. Niets, noppes, nada.

Dat is toch achterlijk? Denk je nou werkelijk dat dat jullie geloofwaardigheid ten goede komt? En dan moet je bedenken dat al die berichten nog zijn geplaatst ook. Terwijl een ieder met een beetje verstand dergelijke niet onderbouwde beweringen direct naar de prullenbak had verwezen. En als de rechter vervolgens in het voordeel van het Dolfinarium besluit, dan hebben de media het gedaan.
pi_105256093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Natuurlijk onzin om te beweren dat rechter omgekocht is. Wel vind ik dat ze niet goed geoordeeld heeft. Maar dat is waar je over kan discussieren.
Maar deze discussie was er niet als de rechter in jullie voordeel had besloten. Want dan was het een heldin geweest, die mevrouw. Nu is het een seniele hoer, nietwaar?
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:15:07 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105256152
quote:

[..]

Ik word er echt doodziek van dat je steeds maar mensen beticht van niet kritisch zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105256235
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik heb eerder het gevoel dat jij zo overmand was door je emoties dat je het niet helder hebt kunnen volgen. Ik ben geen juridisch wonder, maar ik aardig uit de voeten in een rechtszaal. Waarom wist ik na het aanhoren van de verschillende verhalen dat het dier verhuisd mocht worden?

Maar goed, volgende keer moeten ze dat beest gelijk een spuitje geven als ze het aantreffen in de Waddenzee. Je krijgt alleen maar gezeik mee. Bepaalde lieden vinden het zelfs nodig om kwaad te worden op mensen die er geen ene hol aan kunnen doen dat zo'n teringbeest naar Tenerife gaat. En vervolgens nog sympathie verwachten. Laat me niet lachen.
pi_105262429
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:43 schreef Smeich het volgende:
Die waren er wel, maar daar werd blijkbaar nooit serieus naar gekeken. Althans niet door het dolfinarium die niet eens informatie wou vrijgeven aan andere experts in het begin van deze zaak. Tja...
Tja, je blijft weer in het verleden hangen. Dat Morgan niet vrijgelaten zou worden was maanden terug al duidelijk. Dan moet je toch op zoek naar het beste alternatief? Dit park is dat blijkbaar niet, wat dan wel?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_105262591
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:30 schreef Mercer het volgende:

[..]

Natuurlijk was het dat, daar kan zo een generatie over gaan voordat het nog een keer gebeurt. Dus uniek was het zeker.
En ook hier weer, wat was het praktische alternatief? Waar is een bak water van voldoende omvang aanwezig, gecombineerd met de kennis van zorgen voor grote zeezoogdieren dat dit buiten het zicht van het publiek om georganiseerd kan worden?

Ik zou het niet weten.
  dinsdag 6 december 2011 @ 19:05:41 #127
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105263922
Ik vind het echt een schande wat er met Morgan is gebeurd!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105264196
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 18:35 schreef du_ke het volgende:
[..]En ook hier weer, wat was het praktische alternatief? Waar is een bak water van voldoende omvang aanwezig, gecombineerd met de kennis van zorgen voor grote zeezoogdieren dat dit buiten het zicht van het publiek om georganiseerd kan worden?
Daar had ik het helemaal niet over. :? Maar om je vraag te beantwoorden: in het Dolfinarium.
pi_105264339
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:10 schreef Mercer het volgende:

[..]

Daar had ik het helemaal niet over. :? Maar om je vraag te beantwoorden: in het Dolfinarium.
Dus het Dolfinarium moet haar halve park maar afsluiten en haar bedrijfsvoering maar omgooien zodat het beestje maar niet in aanraking komt met het publiek?
pi_105264424
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:14 schreef du_ke het volgende:
[..]Dus het Dolfinarium moet haar halve park maar afsluiten en haar bedrijfsvoering maar omgooien zodat het beestje maar niet in aanraking komt met het publiek?
Nee, jij bent duidelijk niet in het Dolfinarium geweest. Anders wist je dat dit met gemak mogelijk was.
Daarbij, als je jezelf aan laat wijzen voor noodopvang van beschermde zeediersoorten, dan moet je ook zorgen dat je daar de mogelijkheid voor hebt.
pi_105265079
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:15 schreef Mercer het volgende:

[..]

Nee, jij bent duidelijk niet in het Dolfinarium geweest. Anders wist je dat dit met gemak mogelijk was.
Het is alweer een paar jaar terug en toen was het niet zo eenvoudig geweest.
Je hebt bij die grote koepel een bassin waar je dat dier goed kwijt zou kunnen.
Dat is naast de wachtrij voor de grote dolfijnenshows. Die invloed uitsluiten kan je niet als er een orka zit.
quote:
Daarbij, als je jezelf aan laat wijzen voor noodopvang van beschermde zeediersoorten, dan moet je ook zorgen dat je daar de mogelijkheid voor hebt.
Ook op een variant die maar eens in de 30 jaar voorkomt? Je moet wel realistisch blijven...
pi_105266028
Het was makkelijk mogelijk geweest om haar uit het zicht van mensen te houden in het Dolfinarium. Poortje sluiten, klaar. Dat is ook precies hoe ze heeft gezeten, alleen was het poortje open.
pi_105283705
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 december 2011 19:45 schreef Mercer het volgende:
Het was makkelijk mogelijk geweest om haar uit het zicht van mensen te houden in het Dolfinarium. Poortje sluiten, klaar. Dat is ook precies hoe ze heeft gezeten, alleen was het poortje open.
Betekent dat dat Morgan zelf mocht kiezen?
  woensdag 7 december 2011 @ 08:54:42 #134
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_105283959
Impliceert 'noodopvang' sowieso niet dat de opvang van tijdelijke aard is?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_105308038
zijn er nog geen foto's /filmpjes van morgan in zn nieuwe verblijf?
haken is cool
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 december 2011 @ 21:01:08 #136
163650 Greys
pi_105311855
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:50 schreef MissN het volgende:
Deze stonden in het vorige topic en er zijn ook filmpjes, zal wel even voor je zoeken waar het ook alweer stond.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 7 december 2011 @ 21:01:57 #137
163650 Greys
pi_105311911
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 19:50 schreef MissN het volgende:
http://www.hartvannederla(...)en-vis-in-het-water/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105396550
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 16:16 schreef KoosVogels het volgende:
Maar goed, volgende keer moeten ze dat beest gelijk een spuitje geven als ze het aantreffen in de Waddenzee. Je krijgt alleen maar gezeik mee. Bepaalde lieden vinden het zelfs nodig om kwaad te worden op mensen die er geen ene hol aan kunnen doen dat zo'n teringbeest naar Tenerife gaat. En vervolgens nog sympathie verwachten. Laat me niet lachen.
Over emotie gesproken.....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_105819546
Wij zijn er voor educatie en wetenschappelijk onderzoek.

dinsdag 20 december 2011 @ 16:27:02 #141
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105824151
Gisteren beelden gezien van Morgan met bijtplekken in haar vin. :'( Ze zat afgelopen tijd ook een x aantal dagen constant in een hoek bij een hek te 'drijven'.
pi_105905980

Ach ja, beter dan dood gaan bij uitzetting, niet? :')
pi_105913366
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 08:47 schreef Smeich het volgende:
[ afbeelding ]

Ja maar, ja maar, ''ze'' zeiden toch.....?

Echt je zal hier toch geen gehoor krijgen, een Orka is niet ''knuffelig'' genoeg ..

Als het nu een kat of een hond was geweest was dit een stormloop topic geworden.
Van mij mogen ze de volgende Orka die ze half dood aantreffen ook maar gewoon
dood laten gaan, alles beter dan dit.
pi_105919480
Ja maar, ja maar, "Happy sounds!"
Want "Morgan heeft het dik naar haar zin op Tenerife en kraait het uit van plezier,, met haar vijf vriendjes en vriendinnetjes."

"She is getting along really well with our whales" (kijkt nu twee posts naar boven)

http://nos.nl/audio/324444-hoe-gaat-het-met-orka-morgan.html
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2011 @ 16:40:36 #145
163650 Greys
pi_105921541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Van mij mogen ze de volgende Orka die ze half dood aantreffen ook maar gewoon dood laten gaan, alles beter dan dit.
Eens wel ja.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 08:47 schreef Smeich het volgende:
[ afbeelding ]

Niet in mijn nek springen allemaal, ik vraag het volgende uit oprechte interesse :P

Maar spelen orka's niet ook af en toe een beetje wild? Ik bedoel, kan dat? Mijn kat zit bv ook onder de krasjes op zijn neus (jaaaaa ja, niet te vergelijken, maar toch, lees ff verder :+ ) en dat is puur van het vrij stevige/wilde spelen dat ie zelf met de hond doet. Zoeken het ook allebei steeds op, spelen heel wild, maar slapen elke nacht knus tegen elkaar aan.
Ik bedoel dus... zou dat bij orka's ook kunnen voorkomen, dat ze wel wat krassen oplopen tijdens het spelen?

En nee, daarmee praat ik niet goed dat ze daar zit, want dat ik dat ook niet de beste oplossing vond dat was al wel duidelijk lijkt me :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105922483
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 13:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Als het nu een kat of een hond was geweest was dit een stormloop topic geworden.
Van mij mogen ze de volgende Orka die ze half dood aantreffen ook maar gewoon
dood laten gaan, alles beter dan dit.
Onze katten vechtten elkaar ook de tent uit toen er een nieuwe bij kwam. Nu zijn het homies 4 life.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cracka-ass op 22-12-2011 17:07:43 ]
pi_105925766
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 16:27 schreef TechXP het volgende:
Gisteren beelden gezien van Morgan met bijtplekken in haar vin. :'( Ze zat afgelopen tijd ook een x aantal dagen constant in een hoek bij een hek te 'drijven'.
De discussie werd de laatste tijd erg vervelend maar ik waag het toch maar om een vraag aan jullie te stellen en hoop op een oprecht en eerlijk antwoord.

Stel nou dat Morgan het daar wel naar haar zin heeft, stel...... kunnen jullie dat dan verteren en zijn jullie dan blij voor haar of zit de haat naar het dolfinarium zo diep dat dat over de grenzen van de oprechte dierenliefde gaat?
Gister zag ik ook weer zo'n figuur met een dood konijn en dan vraag ik me af...... hoe komt die man daaraan en wat bezielt die man om met zo'n dood konijn aan te komen zetten?
Is dat dierenliefde?

Ik vind het maar raar allemaal, maar het zal vast aan mij liggen. :@
pi_105926013
Ik hoorde vanochtend trouwens op het nieuws bij 3FM dat Morgan zelfs al gepaard had met (een van de?) mannetjes op Tenerife, en dat ze al drachtig kon zijn. Brengt ze dus in ieder geval haar geld op voor Loro Parque...
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_105926342
Hopelijk wordt de walvisjacht gedereguleerd.

Ik heb namelijk wel trek in orka.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2011 18:43:22 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2011 @ 18:46:40 #150
163650 Greys
pi_105926591
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:28 schreef idefixo het volgende:

[..]

De discussie werd de laatste tijd erg vervelend maar ik waag het toch maar om een vraag aan jullie te stellen en hoop op een oprecht en eerlijk antwoord.

Stel nou dat Morgan het daar wel naar haar zin heeft, stel...... kunnen jullie dat dan verteren en zijn jullie dan blij voor haar of zit de haat naar het dolfinarium zo diep dat dat over de grenzen van de oprechte dierenliefde gaat?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja :)
Al zal er dan - denk ik - gezegd worden 'hoe weten jullie nou dat ze het naar haar zin heeft'? :P

quote:
Gister zag ik ook weer zo'n figuur met een dood konijn en dan vraag ik me af...... hoe komt die man daaraan en wat bezielt die man om met zo'n dood konijn aan te komen zetten?
Is dat dierenliefde?

Ik vind het maar raar allemaal, maar het zal vast aan mij liggen. :@
Wat voor figuur? En waar kwam ie met een dood konijn aan zetten? Wie, wat, waar? :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105926700
Mensen, volgens de NOS gaat het hartstikke goed!
  donderdag 22 december 2011 @ 18:53:28 #152
104871 remlof
Europees federalist
pi_105926935
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik hoorde vanochtend trouwens op het nieuws bij 3FM dat Morgan zelfs al gepaard had met (een van de?) mannetjes op Tenerife, en dat ze al drachtig kon zijn. Brengt ze dus in ieder geval haar geld op voor Loro Parque...
Dat is toch mooi? Hoop dat ze lekker klaar is gekomen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2011 @ 18:55:24 #153
163650 Greys
pi_105927047
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:53 schreef remlof het volgende:

[..]

:D :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105927069
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:46 schreef Greys het volgende:

Wat voor figuur? En waar kwam ie met een dood konijn aan zetten? Wie, wat, waar? :D
http://www.at5.nl/artikel(...)-konijnenlijk-op-dam

Heeft hij dat konijn zelf gedood om actie te kunnen voeren?

Is een beetje off-topic maar ik vraag me serieus af of deze mensen wel echte dierenvrienden zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2011 @ 19:00:15 #155
163650 Greys
pi_105927283
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:55 schreef idefixo het volgende:

[..]

Is een beetje off-topic maar ik vraag me serieus af of deze mensen wel echte dierenvrienden zijn.
Sommigen slaan er wat mij betreft ook veel te ver in door.
Echter, niet alle activisten zijn doorgeslagen idioten weer natuurlijk. Ik kan me niet voorstellen dat die kerel eerst een knijn vermoordt om daarna tegen konijnenleed te gaan protesteren eerlijk gezegd, maar je weet nooit :+

Ook een beetje offtopic, maar ik zag vorige week (geloof ik) de Southpark aflevering over de orka en moest meteen aan dit topic denken :') Waarbij de orka uiteindelijk naar de maan gevlogen werd :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105928044
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:55 schreef idefixo het volgende:

[..]

Wat denk je zelf ? 8)7

Denk je actievoerders tegen Honden en Kattenleed ook eerst zelf een aantal katten de strot om
hebben gedraaid om deze foto te maken ?

http://www.stophondenenka(...)19&Itemid=21&lang=nl

Is honden- en kattenbont erger dan Konijnenbont?

Deze mensen voerden actie tegen het fokken van konijnen voor bont, ik geef toe een beetje
lugubere wijze, maar als het om honden en katten was gegaan waren jullie er maar wat blij mee
geweest, want het is pas sinds 1 januari 2009 verboden om honden of kattenbont te
importeren naar Nederland, dankzij die achterlijke fanatieke actievoerders, dat dan weer wel...

Maar konijnenbont is nog gewoon volop te koop en die konijnen worden ook gewoon gefokt
en die omstandigheden waarin die beestje zitten zijn behoorlijk triest, maar ja je mag mensen
natuurlijk ook weer niet té erg ermee confronteren, jeetje zeg, ze zouden eens de waarheid
onder ogen moeten zien, dat kan natuurlijk niet, want die tere mensen zieltjes zouden wel
eens beschadigt kunnen worden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Greys op 22-12-2011 19:18:29 ]
pi_105928438
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:17 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Wat denk je zelf ? 8)7

Waar komt dat dooie konijn dan vandaan?

Ik ben sowieso tegen bont, vind het krankzinnig dat vrouwen denken dat ze mooier zijn als ze het jasje van een ander dragen. Heb ook niet veel respect voor vrouwen in bontjassen en met bontjes maar goed, dat moeten ze zelf weten. Begin bij jezelf denk ik dan maar.
Dat het de bontdragers echt niet uitmaakt of bont van katten of van konijnen komt, dringt waarschijnlijk niet eens tot de activisten door. :*
  donderdag 22 december 2011 @ 19:40:54 #158
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105929115
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:26 schreef idefixo het volgende:

[..]

Ik ben sowieso tegen bont, vind het krankzinnig dat vrouwen denken dat ze mooier zijn als ze het jasje van een ander dragen. Heb ook niet veel respect voor vrouwen in bontjassen en met bontjes maar goed, dat moeten ze zelf weten. Begin bij jezelf denk ik dan maar.
Dat het de bontdragers echt niet uitmaakt of bont van katten of van konijnen komt, dringt waarschijnlijk niet eens tot de activisten door. :*
Het zit anders. Jasjes met een al dan niet nepbontkraag is in.
In de PC kun je prachtige nepbontjassen kopen. In goedkopere zaken krijg je een jas voor een prijs dat het wel nepbont zou moeten zijn maar dit vaak niet zo is.

Daar ga je dus. Mooi namaakbont is voor de hogere klasse.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
  donderdag 22 december 2011 @ 19:42:37 #159
104871 remlof
Europees federalist
pi_105929197
Wacht even. Wat heeft bont met Morgan te maken?
  donderdag 22 december 2011 @ 19:44:12 #160
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_105929280
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:42 schreef remlof het volgende:
Daar zijn mods voor.
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_105929676
quote:

[..]

Maar kan dat überhaupt wel? Is er wel eens onderzoek gedaan naar het vrouwelijk-orka-orgasme? :@ Anders is het natuurlijk ook wel zielig voor d'r... ;(

Anyway, ik dacht eigenlijk dat Morgan nog te jong was om te paren en een dracht succesvol uit te dragen. Ik dacht ik gooi het hier eens in de groep, misschien dat iemand hier er verstand van heeft?
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2011 @ 20:08:49 #162
163650 Greys
pi_105930576
quote:
11s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:42 schreef remlof het volgende:
Sommigen maken het hier nogal bont :+ :')

Nou hop, weer verder over het vrouwelijk orka orgasme.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105933049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 19:26 schreef idefixo het volgende:

[..]

Om heel even terug te komen op je vraag, waar komt dat dode konijn dan vandaan?

Die doden konijnen kwamen ''hier'' vandaan.

Dierenrechtenorganisatie Ongehoord heeft acht filmpjes op internet gezet die gemaakt
zijn bij konijnenfokkers in ondermeer Elsendorp en Reusel. Op de beelden zijn dode, zieke
en mishandelde konijnen te zien. De beelden zijn stiekem gedraaid.

De deugnieten hebben ingebroken bij Fokkerijen om deze beelden te maken.
De ''voorzitter van de landelijke Vakgroep van Konijnenhouderijen'' legt hier uit
dat de Dierenrechtenorganisatie Ongehoord juist in de hokken hebben gefilmd
die aan renovatie toe waren gefilmd, en ja, dankzij die filmpjes worden de
leefomstandigheden van de konijnen ''ietsje'' verbeterd, dat hebben ze in ieder
geval er wél mee bereikt, maar goed zolang er vraag is naar Bont blijft het handel
natuurlijk.

Het was in ieder geval een ''wake-up'' call naar de Konijnen houderijen, nu de mensen
nog die die bontjassen, kraagjes en mutsen dragen.

Tja en dan nu weer on topic, want het vrouwelijk-orka-orgasme is OOK belangrijk.
Helaas kan ik Miss-Isis niet verder helpen met haar vraag, want daar heb ik dan weer geen
verstand van.

Misschien dat Remlof dat weet....
pi_105934062
quote:

[..]

Morgan is een slet.
  donderdag 22 december 2011 @ 21:19:57 #165
104871 remlof
Europees federalist
pi_105934684
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 20:54 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Tja en dan nu weer on topic, want het vrouwelijk-orka-orgasme is OOK belangrijk.
Helaas kan ik Miss-Isis niet verder helpen met haar vraag, want daar heb ik dan weer geen
verstand van.

Misschien dat Remlof dat weet....

Dat vraagt om een nieuw topic: Kunnen vrouwelijke orka's klaarkomen?
pi_105934748
Heb je weer teveel Schultenbrauers gedronken, remlof?
  donderdag 22 december 2011 @ 21:21:57 #167
104871 remlof
Europees federalist
pi_105934825
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:20 schreef KoosVogels het volgende:
Heb je weer teveel Schultenbrauers gedronken, remlof?
Nee, maar ik duik wel *nu* de kroeg in :W
  donderdag 22 december 2011 @ 21:22:11 #168
104871 remlof
Europees federalist
pi_105934851
Ik heb helaas nog geen weekend.

Gedraag je, opa.
pi_105935381
quote:
14s.gif Op donderdag 22 december 2011 21:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat vraagt om een nieuw topic: Kunnen vrouwelijke orka's klaarkomen?
Ik voel me toch genoodzaakt om mijn post wat te verduidelijken... Ik vroeg me dus af of Morgan niet te jong is om te paren en een dracht succesvol uit te dragen. Of ze al dan niet klaar kan komen heb ik eigenlijk niet zo bij stil gestaan voor Remlof's geïnspireerde reactie op mijn oorspronkelijke post :P
pi_105937989
Vrouwtjes orka's worden geslachtsrijp vanaf 6 tot 10 jaar....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 december 2011 @ 22:32:34 #172
163650 Greys
pi_105939551
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:08 schreef truthortruth het volgende:
Vrouwtjes orka's worden geslachtsrijp vanaf 6 tot 10 jaar....
Als dat echt zo is, dan ben ik benieuwd welke 'expert' er aan het woord was dan bij 3FM :D

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:33 schreef Miss_Isis het volgende:
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105939964
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:32 schreef Greys het volgende:

[..]

Als dat echt zo is, dan ben ik benieuwd welke 'expert' er aan het woord was dan bij 3FM :D

[..]

Volgens mij lieten ze een stukje horen van de verzorgster van Morgan op Tenerife, die vertelde dat ze vriendjes was met de andere orka's en zo. De nieuwslezer (Fleur Wallenburg dacht ik) vertelde daarna dat Morgan al gepaard had en dus al (binnenkort) zwanger kon zijn. 'T was rond een uur of 10/half 11 op het nieuws vanochtend. Vind het wel raar dat ik er de rest van de dag nergens iets van terug gehoord of gelezen heb.
pi_105940163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:32 schreef Greys het volgende:

[..]

[..]

Het is echt waar... :Y

http://www.orca-ocean.nl/(...)icle&id=60&Itemid=69

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:39 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Volgens mij lieten ze een stukje horen van de verzorgster van Morgan op Tenerife, die vertelde dat ze vriendjes was met de andere orka's en zo. De nieuwslezer (Fleur Wallenburg dacht ik) vertelde daarna dat Morgan al gepaard had en dus al (binnenkort) zwanger kon zijn. 'T was rond een uur of 10/half 11 op het nieuws vanochtend. Vind het wel raar dat ik er de rest van de dag nergens iets van terug gehoord of gelezen heb.
Gewoon één of andere sukkel dus die het ''sprookje'' nog mooier wil maken dan
het al is, straks is Morgan nog verloofd :')
  donderdag 22 december 2011 @ 22:50:48 #175
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105940690
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 18:28 schreef idefixo het volgende:
Even voor de duidelijkheid. Ik ken diverse opvangcentra en de mensen daar persoonlijk. Er kunnen nou eenmaal dieren zijn waar je een oplossing voor moet vinden binnen de mensenmaatschappij omdat uitzetten gewoonweg geen optie is. In geval van Morgan is overduidelijk dat uitzetting een reeele optie is.

Als er mij aannemelijk gemaakt kan worden dat Morgan gewoonweg niet terug kon naar het wild, dan moet je kijken naar opties binnen de mensenmaatschappij. Je komt dan overigens nog niet snel uit bij opvang in een commercieel park. Echter, kijk naar het berenbos, opvang van beren die uitgebuit zijn maar een dierentuin vangt ze nu op. Niet de meest ideale oplossing maar soms is dat gewoon niet anders.

Het is niet zo dat perse zin doorgedreven moet worden. Het is gewoon hier onrecht. Dolfinarium heeft aantoonbaar de rechter misleid. Er is een vuil spel gespeeld. Het rapport waarop de beslissing gebaseerd wordt is gewoonweg van tafel geschoven omdat de ondersteuners bijna allemaal een andere mening hebben door nieuwe inzichten. Wordt genegeerd.

Dat ik ook tegen het Dolfinarium op zich ben dat is wel duidelijk. Maar als het Dolfinarium had besloten tot uitzetting, dan was er een hele andere situatie ontstaan en wellicht wel gewoon samenwerking om die fondsen voor uitzetting bij elkaar te krijgen. Overigens hebben de wetenschappers van de Free Morgan Foundation zich al meteen aangeboden bij Dolfinarium. En daar stonden ze eerst voor open totdat moederbedrijf Compagnie des Alpes zich erin ging bemoeien. Toen wilde ze niets met die wetenschappers te maken hebben, maar zouden ze zelf wetenschappers zoeken. Compagnie des Alpes zit natuurlijk dik in de dolfinariawereld.

quote:
Is dat dierenliefde?
Weet niet wat je bedoelt. Of bedoel je die actie met dode konijnen?

Dode dieren kan je makkelijk vinden. Bij de boerderijen staan meestal bij de weg bakken waarin ze de dode dieren leggen. Die worden opgehaald. Soms gooien ze half dode dieren daarin. Is al eens half dode big ontdekt. Het was helaas te laat om dat dier te redden.

En waarom zo een actie? Mensen staan vaak ver van dit soort dingen af. Ze confronteren met waar hun vlees vandaan komt is goed m.i.
pi_105941103
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:42 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Het is echt waar... :Y

http://www.orca-ocean.nl/(...)icle&id=60&Itemid=69

[..]

Gewoon één of andere sukkel dus die het ''sprookje'' nog mooier wil maken dan
het al is, straks is Morgan nog verloofd :')
Het was het nieuws van 10 uur, heb het net teruggevonden op de site. Het was iets anders dan ik me herinnerde, de nieuwslezeres zei dat het zou kunnen dat Morgan binnenkort zwanger is en de verzorgster vertelde dat ze (Morgan) heel sociaal was, dat ze in loro parque een 'breeding group' hebben en ze zei 'they've bred already' wat ik interpreteerde als morgan + een mannetje, maar wat natuurlijk best de andere orka's onderling kon betekenen. Mystery solved dus :)
pi_105951933
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 22:50 schreef TechXP het volgende:

Weet niet wat je bedoelt. Of bedoel je die actie met dode konijnen?

Dode dieren kan je makkelijk vinden. Bij de boerderijen staan meestal bij de weg bakken waarin ze de dode dieren leggen. Die worden opgehaald. Soms gooien ze half dode dieren daarin. Is al eens half dode big ontdekt. Het was helaas te laat om dat dier te redden.

En waarom zo een actie? Mensen staan vaak ver van dit soort dingen af. Ze confronteren met waar hun vlees vandaan komt is goed m.i.
OK dan begrijp ik in ieder geval waar het dier vandaan komt. En mensen confronteren met waar hun vlees en bont vandaan komt kan goed zijn maar als je luguber en agressief wordt, keren de mensen zich van je af. Zelf geef ik bijvoorbeeld geen geld meer aan die organisaties en ben ik ook niet meer van plan (eerst overwoog ik het nog) om op de Partij voor de Dieren te stemmen, gewoon omdat ik de mensen te agressief en militaristisch vind.
Als dierenvrienden meer willen bereiken zullen ze wat milder moeten worden, ook naar de consumenten en mensen met een andere mening. ;)
pi_105952160
quote:
De Orka Coalitie maakt zich zorgen over orka Morgan, die onlangs vanuit Harderwijk naar een zeedierenpark op Tenerife werd overgebracht. Volgens de actiegroep ligt de vrouwtjesorka stil in een hoek van haar bassin en maakt zij veel stressgeluiden. Ook zou het dier verwondingen hebben opgelopen aan haar rugvin.
http://www.powned.tv/nieu(...)_om_orka_morgan.html

quote:
Orka Morgan maakt het goed

Ze heeft een enorm nieuw bassin en ze zwemt rond met vijf andere orka's om haar heen. Volgens de nieuwe verzorgers van orka Morgan gaat het erg goed met haar.
http://nos.nl/artikel/324604-orka-morgan-maakt-het-goed.html

Wie moet je nou geloven?
pi_105954034
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:14 schreef idefixo het volgende:

[..]

OK dan begrijp ik in ieder geval waar het dier vandaan komt. En mensen confronteren met waar hun vlees en bont vandaan komt kan goed zijn maar als je luguber en agressief wordt, keren de mensen zich van je af. Zelf geef ik bijvoorbeeld geen geld meer aan die organisaties en ben ik ook niet meer van plan (eerst overwoog ik het nog) om op de Partij voor de Dieren te stemmen, gewoon omdat ik de mensen te agressief en militaristisch vind.
Als dierenvrienden meer willen bereiken zullen ze wat milder moeten worden, ook naar de consumenten en mensen met een andere mening. ;)
Niet alle milieuactivisten zijn zoals Volkert van der Graaf net zoals alle moslims
niet zijn zoals Mohammed Bouyeri.

Maar suggesties zoals jij deed dat die milieuactivisten die konijnen eerst zelf
zouden afgemaakt hebben kunnen mij, en dan spreek ik uitsluitend voor mezelf,
wel eens flink pissig maken.

Net zoals mensen die maar blijven beweren dat die dolfijnen dat toch echt reuze leuk
vinden in zo'n dolfinarium, of mensen die blijven ontkennen dat de training van Circusieren
toch écht zonder geweld en mishandeling gepaard gaan.

Of mensen, zoals is laatst in een programma tegenkwam toen ik aan het zappen was,
steen en been klagen over de Megastal die daar gebouwd was, omdat ''de stank niet
meer te harden was'' en als er dan wordt gevraagd of ze geprotesteerd hadden tegen
de komst van de Megastal zeggen :

Nee... want ze zagen daar verder geen enkel probleem in, maar nu ze er zelf last van handen,
tja toen was het ineens wél een probleem.

Dat je geen geld meer wilt geven aan ''die organisaties'' misschien bedoel je de
dierenbescherming of Wakker Dier, dat weet ik niet precies, is je goed recht natuurlijk, maar
aangezien dit allemaal organisaties zijn die hun bestaan uitsluitend te danken hebben aan giften
en de inzet van vrijwilligers vind ik ook dat je dan niet het recht hebt om te klagen dat de
dierenambulance niet meteen voor ieder kreupel vogeltje direct uit kan rukken, ze kunnen veel en
doen hun stinkende best maar ze kunnen geen wonderen verrichten.

En dierenvrienden zijn meestal al heel mild, veel milder dan mensen die dieren mishandelen,
je moet in dit subforum ook niet gaan roepen dat je je hond wel eens flink loopt te schoppen
want dan zijn de meningen van de andere dierenvrienden ook niet mild.

Je hoeft in dit subforum ook geen topic te openen dat je voor je lol graag Trofee gaat jagen in
Afrika om voor de lol een giraffe of leeuw neer te knallen, als het goed is gaat daar een slotje op,
dat is niet agressief maar een vrij normale reactie van mensen die nog wel enig respect hebben
voor dieren tegenover mensen die geen greintje respect hebben voor dieren.

quote:
Ik geloof eerder dit:

http://www.nu.nl/binnenla(...)-bezorgd-morgan.html

Volgens de actiegroep ligt de vrouwtjesorka stil in een hoek van haar bassin en maakt zij veel
stressgeluiden. Ook zou het dier verwondingen hebben opgelopen aan haar rugvin.

pi_105954297
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Dat je geen geld meer wilt geven aan ''die organisaties'' misschien bedoel je de
dierenbescherming of Wakker Dier, dat weet ik niet precies, is je goed recht natuurlijk, maar
aangezien dit allemaal organisaties zijn die hun bestaan uitsluitend te danken hebben aan giften
en de inzet van vrijwilligers vind ik ook dat je dan niet het recht hebt om te klagen dat de
dierenambulance niet meteen voor ieder kreupel vogeltje direct uit kan rukken, ze kunnen veel en
doen hun stinkende best maar ze kunnen geen wonderen verrichten.

Ik bedoel die lui die op de Dam gaan staan met dooie dieren, dat soort acties helpt in ieder geval niet om mij te motiveren ze te steunen.
Met geld geven aan de dierenbescherming was ik jaren geleden al gestopt. We vonden een keer een duif op straat die heel raar met haar nek naar achteren draaide. "Nou nee hoor, ze kwamen niet voor een vogel" werd er gezegd toen we belden. We hebben het dier toen zelf naar een van de Kadijken gebracht en ik ben meteen gestopt met betalen. Dit is al jaren geleden overigens. :D

Ik heb nu een deel van mijn "goededoelengeld" naar een ganzenopvang gestuurd. :Y
pi_105954482
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:22 schreef idefixo het volgende:

[..]

Ik bedoel die lui die op de Dam gaan staan met dooie dieren, dat soort acties helpt in ieder geval niet om mij te motiveren ze te steunen.
Met geld geven aan de dierenbescherming was ik jaren geleden al gestopt. We vonden een keer een duif op straat die heel raar met haar nek naar achteren draaide. "Nou nee hoor, ze kwamen niet voor een vogel" werd er gezegd toen we belden. We hebben het dier toen zelf naar een van de Kadijken gebracht en ik ben meteen gestopt met betalen. Dit is al jaren geleden overigens. :D

Ik heb nu een deel van mijn "goededoelengeld" naar een ganzenopvang gestuurd. :Y
Dat bedoel ik dus met ieder kreupel vogeltje, hoeveel van die beestjes zouden er
per dag gevonden worden denk je? Vast honderden... en je hebt hem dus zelf maar
weggebracht lees ik, hulde..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we gaan alweer ''offtopic'', dat is niet de bedoeling denk ik...
pi_105954818
Kunnen jullie het niet gewoon laten rusten? Dat beest gaat echt niet worden uitgezet. Snap ook mn god niet waar die Orka Coalitie mee bezig is.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 10:50:52 #183
163650 Greys
pi_105955062
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen jullie het niet gewoon laten rusten? Dat beest gaat echt niet worden uitgezet. Snap ook mn god niet waar die Orka Coalitie mee bezig is.
Ik geef het idd ook 0% kans dat ze Morgan nu weer uit dat park gaan trekken en alsnog uitzetten...

Ze zullen neem ik aan door 'strijden' om bij een volgende keer dat er een orka aanspoelt te kunnen zeggen 'zie je wel, de vorige kwijnde weg toen ze niet werd uitgezet'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105955107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb me er allang bij neer gelegd dat ''dat beest'' niet zal worden uitgezet, misschien is
dit alleen een goede les voor de volgende orka die ze halfdood vinden, oplappen en
opsluiten of toch de natuur zijn gang maar laten gaan?
pi_105955198
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik geef het idd ook 0% kans dat ze Morgan nu weer uit dat park gaan trekken en alsnog uitzetten...

Ze zullen neem ik aan door 'strijden' om bij een volgende keer dat er een orka aanspoelt te kunnen zeggen 'zie je wel, de vorige kwijnde weg toen ze niet werd uitgezet'.
Waarop anderen weer zullen zeggen: kijk, die ene orka ging dood en slijtte zijn dagen in eenzaamheid toen die werd uitgezet.

Wil je echt wat veranderen dan moet je gaan op internationaal niveau gaan lobbyen en niet blijven hameren op een individueel geval.
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:55:52 #186
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105955215
Who cares, het is maar een orka.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105955285
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:55 schreef eriksd het volgende:
Dat denk ik ook heel de tijd. Ik snap echt niet dat mensen zich er zo druk om kunnen maken. Dat er boos wordt gedaan om grootschalige walvisjacht, oké. Dit is gewoon een individueel geval en zonde om moeite en aandacht in te steken. Daarnaast is dit niet echt goede PR voor de dierenactivisten.
pi_105955313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:55 schreef eriksd het volgende:
één van de vele dieren die levenslang zit opgesloten ter vermaak van de mens, en om
niet te vergeten, grof geld aan te verdienen...

maar inderdaad, je hebt gelijk...

Who cares ? :O
pi_105955431
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

één van de vele dieren die levenslang zit opgesloten ter vermaak van de mens, en om

Toch leuk voor mensen om naar te kijken? Verder lijkt hij het niet zo slecht te hebben. Op het NOS-journaal leek hij best vrolijk.
pi_105955474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toch leuk voor mensen om naar te kijken? Verder lijkt hij het niet zo slecht te hebben. Op het NOS-journaal leek hij best vrolijk.
:')

Jij was toch pas 16 jaar? Dan vergeef ik je :*
pi_105955615
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:')

Jij was toch pas 16 jaar? Dan vergeef ik je :*
Van een zo'n beest hebben honderden, zo niet duizenden mensen weer wat vermaak. :)

Daarnaast is het heel waarschijnlijk dat hij in de natuur ook gewond zou kunnen raken, of wordt afgestoten door familie en aan zijn lot wordt overgelaten. Nu wordt er voor hem gezorgd.
  vrijdag 23 december 2011 @ 11:13:20 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105955703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Exact. Ga je ergens anders druk om maken zeg. Het is niet het einde van de wereld.
Bis bis bis
pi_105955707
quote:

[..]

Beest doet natuurlijk wonderen voor de lokale economie.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 11:14:16 #194
163650 Greys
pi_105955740
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarop anderen weer zullen zeggen: kijk, die ene orka ging dood en slijtte zijn dagen in eenzaamheid toen die werd uitgezet.

Wil je echt wat veranderen dan moet je gaan op internationaal niveau gaan lobbyen en niet blijven hameren op een individueel geval.
Dat ben ik met je eens.
Want:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat denk ik ook heel de tijd. Ik snap echt niet dat mensen zich er zo druk om kunnen maken. Dat er boos wordt gedaan om grootschalige walvisjacht, oké. Dit is gewoon een individueel geval en zonde om moeite en aandacht in te steken. Daarnaast is dit niet echt goede PR voor de dierenactivisten.
Dit denk ik ook :)

Echter, dat je (Robin) niet snapt dat mensen zich er zo druk om kunnen maken... mjah. Wij (jij, ik, enz) maken ons dan lang niet zo druk als bv de mensen van de Orka Coalitie, ik snapte - vooral in eerste instantie - zeker wel dat er mensen waren die zich er wél druk om maakten. Toen er nog beslissingen genomen moesten worden over uitzetten of niet, toen alle experts ineens een mening hadden (en lekker tegenstrijdig uiteraard). Als dan het muntje de andere kant op valt, als de rechter beslist dat de orka niet wordt uitgezet en je hebt daar echt erg je best voor gedaan, dan is dat retezuur natuurlijk en dan maak je je daar ook weer druk om.
Ik snap echt wel dat men zich er hard voor wilde maken dat het dier terug moest de zee in. Daar hoort ie. Of je er zelf nou wakker van lag of niet, ergens is dat wel te begrijpen nog, toch? :P

Kortom, het druk maken an sich snap ik echt wel, want ook al is het een individueel geval, het ging hen naast Morgan ook om 'het principe'.

Dat ze nu door strijden (ik keur het niet goed, ik probeer het te snappen) terwijl Morgan toch echt niet meer uit dat park daar geplukt gaat worden, zal zijn denk ik omdat ze tegengeluid willen geven aan het NOS geluid 'alles gaat goed met Morgan *O* ', omdat zij dus vinden dat dat helemaal niet zo is. Ze willen niet dat de onwetenden (that's us, dear :+ ) klakkeloos in de shiny happy jubelverhalen trappen natuurlijk.

Maar wat moet je nou nog geloven he? Heeft dat beest het best naar haar zin? Of is ze idd zo depri als de OC zegt? Zullen we het uberhaupt ooit weten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105956083
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
Want:

[..]

Dit denk ik ook :)

Echter, dat je (Robin) niet snapt dat mensen zich er zo druk om kunnen maken... mjah. Wij (jij, ik, enz) maken ons dan lang niet zo druk als bv de mensen van de Orka Coalitie, ik snapte - vooral in eerste instantie - zeker wel dat er mensen waren die zich er wél druk om maakten. Toen er nog beslissingen genomen moesten worden over uitzetten of niet, toen alle experts ineens een mening hadden (en lekker tegenstrijdig uiteraard). Als dan het muntje de andere kant op valt, als de rechter beslist dat de orka niet wordt uitgezet en je hebt daar echt erg je best voor gedaan, dan is dat retezuur natuurlijk en dan maak je je daar ook weer druk om.
Ik snap echt wel dat men zich er hard voor wilde maken dat het dier terug moest de zee in. Daar hoort ie. Of je er zelf nou wakker van lag of niet, ergens is dat wel te begrijpen nog, toch? :P

Kortom, het druk maken an sich snap ik echt wel, want ook al is het een individueel geval, het ging hen naast Morgan ook om 'het principe'.

Dat ze nu door strijden (ik keur het niet goed, ik probeer het te snappen) terwijl Morgan toch echt niet meer uit dat park daar geplukt gaat worden, zal zijn denk ik omdat ze tegengeluid willen geven aan het NOS geluid 'alles gaat goed met Morgan *O* ', omdat zij dus vinden dat dat helemaal niet zo is. Ze willen niet dat de onwetenden (that's us, dear :+ ) klakkeloos in de shiny happy jubelverhalen trappen natuurlijk.

Maar wat moet je nou nog geloven he? Heeft dat beest het best naar haar zin? Of is ze idd zo depri als de OC zegt? Zullen we het uberhaupt ooit weten?
Allereerst, mooi en genuanceerd antwoord van je :)

Zo'n individueel geval kunnen mensen zich wel makkelijker mee identificeren, net als toen met Mauro. Dat speelt makkelijk in op het "Oh, wat zielig!" sentiment. Ik kan dan ook moeilijk empathie tonen voor mensen die zo misbruik maken van onderbuikgevoelens, wat in dit geval geen eens goede PR heef teweeggebracht. Buiten de dierenactivisten om zijn er vast mensen die ook vinden dat het zielig is. Op deze manier de boodschap bereiken is niet de juiste weg.

Individueel kan je ook zo je steentje bijdragen zonder anderen tot last te zijn. Ga gewoon zelf niet naar dergelijke aquariums of dierenparken, maar laat andere mensen gewoon met rust. Dan creëer je er toch minder animo voor, maar om zo'n mening van een minderheid, op deze manier op te dringen aan een meerderheid, vind ik niet goed te praten.

Tja, ik kan me voorstellen dat het om het principe gaat. Maar als ze dit professioneler en serieuzer zouden doen, zou er ook al wat meer sympathie naar toe gaan. Die orka-coalitie komt gewoon totaal niet serieus over bij de meeste mensen. Een goede bron als het NOS in twijfel nemen draagt daar ook niet aan bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2011 11:26:40 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 11:38:10 #196
163650 Greys
pi_105956559
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Allereerst, mooi en genuanceerd antwoord van je :)
Thanks! (Deze van jou ook! ;) )

quote:
Zo'n individueel geval kunnen mensen zich wel makkelijker mee identificeren, net als toen met Mauro. Dat speelt makkelijk in op het "Oh, wat zielig!" sentiment. Ik kan dan ook moeilijk empathie tonen voor mensen die zo misbruik maken van onderbuikgevoelens, wat in dit geval geen eens goede PR heef teweeggebracht. Buiten de dierenactivisten om zijn er vast mensen die ook vinden dat het zielig is. Op deze manier de boodschap bereiken is niet de juiste weg.

Individueel kan je ook zo je steentje bijdragen zonder anderen tot last te zijn. Ga gewoon zelf niet naar dergelijke aquariums of dierenparken, maar laat andere mensen gewoon met rust. Dan creëer je er toch minder animo voor, maar om zo'n mening van een minderheid, op deze manier op te dringen aan een meerderheid, vind ik niet goed te praten.

Tja, ik kan me voorstellen dat het om het principe gaat. Maar als ze dit professioneler en serieuzer zouden doen, zou er ook al wat meer sympathie naar toe gaan. Die orka-coalitie komt gewoon totaal niet serieus over bij de meeste mensen. Een goede bron als het NOS in twijfel nemen draagt daar ook niet aan bij.
Ik kan hierin wel een eind met je meegaan inderdaad.
Deze orka krijgt een naam, alle ogen zijn op haar gericht en op de voor- en tegenstanders van terug uitzetten in het wild.

Dat de OC het niet serieus neemt ben ik niet helemáál met je eens, want op mij komt het over alsof ze het zeer zeker serieus nemen, alleen iets teveel geloven in slechts hun eigen waarheid en daardoor het op sommige punten misschien zelfs té serieus nemen. Beetje lastig uit te leggen dit :P

Ik heb absoluut bewondering voor mensen die voor hun idealen gaan en er voor willen strijden en daar veel voor over hebben. Grote bewondering zelfs. En ik wil de OC mensen hier in het topic ook absoluut niet afdoen als een stel idioten, integendeel. Ik kreeg alleen ook een beetje het gevoel - wat jij ook bedoelt denk ik robin? - dat het je door de strot geduwd wordt soms. Op een iets te agressieve manier.

Nu was het een beetje 'als jullie onwetenden het niet eens zijn met ons, om welke reden dan ook, dan zijn jullie de naam dierenliefhebber niet waard en ga nu verdomme alle rapporten lezen anders mag je er niet over meepraten'. Ik denk dat de 'andersdenkenden' (of in hun ogen totaal-niet-denkenden) beter bereikt kunnen worden en bewust gemaakt kunnen worden door een IETS subtielere aanpak inderdaad, dat ze daar meer mee bereiken :)

Maar dat ze nu nog tegengeluid willen geven aan het 'niets aan de hand mensen, Morgan is hartstikke happy', dat snap ik dan nog wel. Zelfs als ze een NOS bericht daarmee tegenspreken, want de NOS gaat mede uit van de woorden van de verzorgers aldaar van Morgan en die gaan het denk ik niet wereldkundig maken als ze écht in een hoekje ligt weg te kwijnen ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105957162
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Thanks! (Deze van jou ook! ;) )

[..]

Ik kan hierin wel een eind met je meegaan inderdaad.
Deze orka krijgt een naam, alle ogen zijn op haar gericht en op de voor- en tegenstanders van terug uitzetten in het wild.

Dat de OC het niet serieus neemt ben ik niet helemáál met je eens, want op mij komt het over alsof ze het zeer zeker serieus nemen, alleen iets teveel geloven in slechts hun eigen waarheid en daardoor het op sommige punten misschien zelfs té serieus nemen. Beetje lastig uit te leggen dit :P

Ik heb absoluut bewondering voor mensen die voor hun idealen gaan en er voor willen strijden en daar veel voor over hebben. Grote bewondering zelfs. En ik wil de OC mensen hier in het topic ook absoluut niet afdoen als een stel idioten, integendeel. Ik kreeg alleen ook een beetje het gevoel - wat jij ook bedoelt denk ik robin? - dat het je door de strot geduwd wordt soms. Op een iets te agressieve manier.

Nu was het een beetje 'als jullie onwetenden het niet eens zijn met ons, om welke reden dan ook, dan zijn jullie de naam dierenliefhebber niet waard en ga nu verdomme alle rapporten lezen anders mag je er niet over meepraten'. Ik denk dat de 'andersdenkenden' (of in hun ogen totaal-niet-denkenden) beter bereikt kunnen worden en bewust gemaakt kunnen worden door een IETS subtielere aanpak inderdaad, dat ze daar meer mee bereiken :)

Maar dat ze nu nog tegengeluid willen geven aan het 'niets aan de hand mensen, Morgan is hartstikke happy', dat snap ik dan nog wel. Zelfs als ze een NOS bericht daarmee tegenspreken, want de NOS gaat mede uit van de woorden van de verzorgers aldaar van Morgan en die gaan het denk ik niet wereldkundig maken als ze écht in een hoekje ligt weg te kwijnen ;)
Misschien verkeerd verwoord van me, maar ik ben me er van bewust dat de orka-coalitie het heel serieus neemt. Het probleem ligt hem er vooral in dat ze het te serieus nemen, waardoor ze door de meerderheid van de mensen niet serieus worden genomen.

Het wordt inderdaad een beetje door de strot geduwd, daar ligt bij mij ook het probleem vooral. De mensen die het vinden kunnen worden gelijk afgezet als "harteloos", "kortzichtig" of "mensen met een gebrek aan empathie". Dat vind ik vooral jammer.

Voor je idealen strijden is wat mij betreft ook niets mis mee, maar het proberen op te dringen aan anderen hoeft van mij niet. Zelf ben je ook niet verplicht om die aquariums en dierentuinen te steunen, dus wat mij betreft is dat al genoeg om je ideaal te laten zien. Als het aquarium veel meer bezoekers kreeg met nog een orka, zouden ze dat ook doen. In die zin kan een kleine groep toch al een beetje helpen, gewoon door simpelweg de praktijken zelf niet te steunen.

Een subtielere aanpak zou inderdaad meer positieve aandacht kunnen brengen. Een simpele website of wat flyers. :)

De NOS heeft trouwens ook beelden laten zien. Natuurlijk zeggen beelden ook niet alles, maar hij zag er gewoon tevreden uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2011 11:58:41 ]
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:21:03 #198
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105962527
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:14 schreef idefixo het volgende:
Zelf geef ik bijvoorbeeld geen geld meer aan die organisaties en ben ik ook niet meer van plan (eerst overwoog ik het nog) om op de Partij voor de Dieren te stemmen, gewoon omdat ik de mensen te agressief en militaristisch vind.
PvdD agressief en militaristisch? Meen je dat serieus?
Ik vind ze daar zelf persoonlijk nog wel vrij soft :)

quote:
Met softgedrag verander je niets hoor. Ik weet dat er mensen weglopen met Wakker Dier, maar die liegen de consumenten gerust voor. Daarnaast claimen ze successen die ergens niet echt successen zijn. Maar goed.. andere discussie wellicht.

Overigens zijn er individuen die hooguit gewelddadig zijn enzo, maar de opkomende stroom binnen de beweging is positiever ingesteld. Meer tactisch.
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:48:42 #199
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105963381
Even ter verduidelijking, dat de Orka Coalitie doorstrijd is logisch. Als niemand doorging na tegenslag, dan waren de bewegingen van Gandhi, Martin Luther King of anderen ook gefaald.

Tegenslag is geen reden om te stoppen. Niet voor mensen met principes.

En roepen dat je maar internationaal moet lobbyen enzo is wel erg makkelijk gezegd. Ten eerste gebeuren dat soort zaken, ten tweede moet je toch eerst aantonen dat het besluit rondom Morgan fout is geweest. Daar is gewoon niet over geoordeeld, vandaar de bodemprocedure.

Verder boeit het mij verder niet wat anderen denken. Tuurlijk belangrijk als sympathie van volk achter je staat, maar dat is voor mij geen voorwaarde om door te gaan. Overigens is er qua sentiment een positief geluid mbt Orka Coalitie en wat ze doen.

Het persbericht stond trouwens al in de planning toen we nog niet wisten dat het NOS met een verslag zou komen. Het NOS heeft misschien wel een verslag laten zien, maar zelfs in hun beelden kan je zien dat er iets mis is met de rugvin van Morgan. Ze zeggen dat ze niets geconstateerd hebben, maar weet een doorsnee jeugdjournaal journalist waar deze op moet letten om problemen te constateren bij dieren? Ik denk het niet.

Stereotype gedrag is niet altijd even goed te herkennen, soms weer wel. Maar toch leggen veel mensen gedragingen van dieren vermenselijkt uit. Dus dan zien ze afwijkende gedragingen niet.

Hier wat meer info: http://cetaceaninspiratio(...)whales-and-dolphins/

Ook handig voor journalisten die naar Loro Parque gaan.
pi_105963435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:48 schreef TechXP het volgende:
Even ter verduidelijking, dat de Orka Coalitie doorstrijd is logisch. Als niemand doorging na tegenslag, dan waren de bewegingen van Gandhi, Martin Luther King of anderen ook gefaald.
Haha.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')