Dat bedoel ik dus met ieder kreupel vogeltje, hoeveel van die beestjes zouden erquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:22 schreef idefixo het volgende:
[..]
Ik bedoel die lui die op de Dam gaan staan met dooie dieren, dat soort acties helpt in ieder geval niet om mij te motiveren ze te steunen.
Met geld geven aan de dierenbescherming was ik jaren geleden al gestopt. We vonden een keer een duif op straat die heel raar met haar nek naar achteren draaide. "Nou nee hoor, ze kwamen niet voor een vogel" werd er gezegd toen we belden. We hebben het dier toen zelf naar een van de Kadijken gebracht en ik ben meteen gestopt met betalen. Dit is al jaren geleden overigens.![]()
Ik heb nu een deel van mijn "goededoelengeld" naar een ganzenopvang gestuurd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar we gaan alweer ''offtopic'', dat is niet de bedoeling denk ik...
Ik geef het idd ook 0% kans dat ze Morgan nu weer uit dat park gaan trekken en alsnog uitzetten...quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen jullie het niet gewoon laten rusten? Dat beest gaat echt niet worden uitgezet. Snap ook mn god niet waar die Orka Coalitie mee bezig is.
Ik heb me er allang bij neer gelegd dat ''dat beest'' niet zal worden uitgezet, misschien isquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen jullie het niet gewoon laten rusten? Dat beest gaat echt niet worden uitgezet. Snap ook mn god niet waar die Orka Coalitie mee bezig is.
Waarop anderen weer zullen zeggen: kijk, die ene orka ging dood en slijtte zijn dagen in eenzaamheid toen die werd uitgezet.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:50 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik geef het idd ook 0% kans dat ze Morgan nu weer uit dat park gaan trekken en alsnog uitzetten...
Ze zullen neem ik aan door 'strijden' om bij een volgende keer dat er een orka aanspoelt te kunnen zeggen 'zie je wel, de vorige kwijnde weg toen ze niet werd uitgezet'.
Dat denk ik ook heel de tijd. Ik snap echt niet dat mensen zich er zo druk om kunnen maken. Dat er boos wordt gedaan om grootschalige walvisjacht, oké. Dit is gewoon een individueel geval en zonde om moeite en aandacht in te steken. Daarnaast is dit niet echt goede PR voor de dierenactivisten.quote:
één van de vele dieren die levenslang zit opgesloten ter vermaak van de mens, en omquote:
Toch leuk voor mensen om naar te kijken? Verder lijkt hij het niet zo slecht te hebben. Op het NOS-journaal leek hij best vrolijk.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
één van de vele dieren die levenslang zit opgesloten ter vermaak van de mens, en om
niet te vergeten, grof geld aan te verdienen...
maar inderdaad, je hebt gelijk...
Who cares ?
quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:03 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Toch leuk voor mensen om naar te kijken? Verder lijkt hij het niet zo slecht te hebben. Op het NOS-journaal leek hij best vrolijk.
Van een zo'n beest hebben honderden, zo niet duizenden mensen weer wat vermaak.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]![]()
Jij was toch pas 16 jaar? Dan vergeef ik je
Exact. Ga je ergens anders druk om maken zeg. Het is niet het einde van de wereld.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
één van de vele dieren die levenslang zit opgesloten ter vermaak van de mens, en om
Who cares ?
Beest doet natuurlijk wonderen voor de lokale economie.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Who cares ?
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 23 december 2011 10:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarop anderen weer zullen zeggen: kijk, die ene orka ging dood en slijtte zijn dagen in eenzaamheid toen die werd uitgezet.
Wil je echt wat veranderen dan moet je gaan op internationaal niveau gaan lobbyen en niet blijven hameren op een individueel geval.
Dit denk ik ookquote:Op vrijdag 23 december 2011 10:57 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat denk ik ook heel de tijd. Ik snap echt niet dat mensen zich er zo druk om kunnen maken. Dat er boos wordt gedaan om grootschalige walvisjacht, oké. Dit is gewoon een individueel geval en zonde om moeite en aandacht in te steken. Daarnaast is dit niet echt goede PR voor de dierenactivisten.
Allereerst, mooi en genuanceerd antwoord van jequote:Op vrijdag 23 december 2011 11:14 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Want:
[..]
Dit denk ik ook
Echter, dat je (Robin) niet snapt dat mensen zich er zo druk om kunnen maken... mjah. Wij (jij, ik, enz) maken ons dan lang niet zo druk als bv de mensen van de Orka Coalitie, ik snapte - vooral in eerste instantie - zeker wel dat er mensen waren die zich er wél druk om maakten. Toen er nog beslissingen genomen moesten worden over uitzetten of niet, toen alle experts ineens een mening hadden (en lekker tegenstrijdig uiteraard). Als dan het muntje de andere kant op valt, als de rechter beslist dat de orka niet wordt uitgezet en je hebt daar echt erg je best voor gedaan, dan is dat retezuur natuurlijk en dan maak je je daar ook weer druk om.
Ik snap echt wel dat men zich er hard voor wilde maken dat het dier terug moest de zee in. Daar hoort ie. Of je er zelf nou wakker van lag of niet, ergens is dat wel te begrijpen nog, toch?
Kortom, het druk maken an sich snap ik echt wel, want ook al is het een individueel geval, het ging hen naast Morgan ook om 'het principe'.
Dat ze nu door strijden (ik keur het niet goed, ik probeer het te snappen) terwijl Morgan toch echt niet meer uit dat park daar geplukt gaat worden, zal zijn denk ik omdat ze tegengeluid willen geven aan het NOS geluid 'alles gaat goed met Morgan', omdat zij dus vinden dat dat helemaal niet zo is. Ze willen niet dat de onwetenden (that's us, dear
) klakkeloos in de shiny happy jubelverhalen trappen natuurlijk.
Maar wat moet je nou nog geloven he? Heeft dat beest het best naar haar zin? Of is ze idd zo depri als de OC zegt? Zullen we het uberhaupt ooit weten?
Thanks! (Deze van jou ook!quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:24 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Allereerst, mooi en genuanceerd antwoord van je
Ik kan hierin wel een eind met je meegaan inderdaad.quote:Zo'n individueel geval kunnen mensen zich wel makkelijker mee identificeren, net als toen met Mauro. Dat speelt makkelijk in op het "Oh, wat zielig!" sentiment. Ik kan dan ook moeilijk empathie tonen voor mensen die zo misbruik maken van onderbuikgevoelens, wat in dit geval geen eens goede PR heef teweeggebracht. Buiten de dierenactivisten om zijn er vast mensen die ook vinden dat het zielig is. Op deze manier de boodschap bereiken is niet de juiste weg.
Individueel kan je ook zo je steentje bijdragen zonder anderen tot last te zijn. Ga gewoon zelf niet naar dergelijke aquariums of dierenparken, maar laat andere mensen gewoon met rust. Dan creëer je er toch minder animo voor, maar om zo'n mening van een minderheid, op deze manier op te dringen aan een meerderheid, vind ik niet goed te praten.
Tja, ik kan me voorstellen dat het om het principe gaat. Maar als ze dit professioneler en serieuzer zouden doen, zou er ook al wat meer sympathie naar toe gaan. Die orka-coalitie komt gewoon totaal niet serieus over bij de meeste mensen. Een goede bron als het NOS in twijfel nemen draagt daar ook niet aan bij.
Misschien verkeerd verwoord van me, maar ik ben me er van bewust dat de orka-coalitie het heel serieus neemt. Het probleem ligt hem er vooral in dat ze het te serieus nemen, waardoor ze door de meerderheid van de mensen niet serieus worden genomen.quote:Op vrijdag 23 december 2011 11:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Thanks! (Deze van jou ook!)
[..]
Ik kan hierin wel een eind met je meegaan inderdaad.
Deze orka krijgt een naam, alle ogen zijn op haar gericht en op de voor- en tegenstanders van terug uitzetten in het wild.
Dat de OC het niet serieus neemt ben ik niet helemáál met je eens, want op mij komt het over alsof ze het zeer zeker serieus nemen, alleen iets teveel geloven in slechts hun eigen waarheid en daardoor het op sommige punten misschien zelfs té serieus nemen. Beetje lastig uit te leggen dit![]()
Ik heb absoluut bewondering voor mensen die voor hun idealen gaan en er voor willen strijden en daar veel voor over hebben. Grote bewondering zelfs. En ik wil de OC mensen hier in het topic ook absoluut niet afdoen als een stel idioten, integendeel. Ik kreeg alleen ook een beetje het gevoel - wat jij ook bedoelt denk ik robin? - dat het je door de strot geduwd wordt soms. Op een iets te agressieve manier.
Nu was het een beetje 'als jullie onwetenden het niet eens zijn met ons, om welke reden dan ook, dan zijn jullie de naam dierenliefhebber niet waard en ga nu verdomme alle rapporten lezen anders mag je er niet over meepraten'. Ik denk dat de 'andersdenkenden' (of in hun ogen totaal-niet-denkenden) beter bereikt kunnen worden en bewust gemaakt kunnen worden door een IETS subtielere aanpak inderdaad, dat ze daar meer mee bereiken![]()
Maar dat ze nu nog tegengeluid willen geven aan het 'niets aan de hand mensen, Morgan is hartstikke happy', dat snap ik dan nog wel. Zelfs als ze een NOS bericht daarmee tegenspreken, want de NOS gaat mede uit van de woorden van de verzorgers aldaar van Morgan en die gaan het denk ik niet wereldkundig maken als ze écht in een hoekje ligt weg te kwijnen![]()
PvdD agressief en militaristisch? Meen je dat serieus?quote:Op vrijdag 23 december 2011 08:14 schreef idefixo het volgende:
Zelf geef ik bijvoorbeeld geen geld meer aan die organisaties en ben ik ook niet meer van plan (eerst overwoog ik het nog) om op de Partij voor de Dieren te stemmen, gewoon omdat ik de mensen te agressief en militaristisch vind.
Met softgedrag verander je niets hoor. Ik weet dat er mensen weglopen met Wakker Dier, maar die liegen de consumenten gerust voor. Daarnaast claimen ze successen die ergens niet echt successen zijn. Maar goed.. andere discussie wellicht.quote:Als dierenvrienden meer willen bereiken zullen ze wat milder moeten worden, ook naar de consumenten en mensen met een andere mening.![]()
Haha.quote:Op vrijdag 23 december 2011 14:48 schreef TechXP het volgende:
Even ter verduidelijking, dat de Orka Coalitie doorstrijd is logisch. Als niemand doorging na tegenslag, dan waren de bewegingen van Gandhi, Martin Luther King of anderen ook gefaald.
Toch is er niets tegenin te brengen, wat ie daar zegtquote:
Het is gewoon een vis met de hersencapaciteit en intelligentie van een walnoot die in een aquarium zit, om dat nou te vergelijken met de vrijheidsstrijd van Afro-Amerikanen of Indiërs is natuurlijk van de zotte. Sowieso snap ik niet waar mensen zich zo druk over kunnen maken, wie zegt dat Morgan strontongelukkig is, alsof je dat als mens kan inschatten.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:01 schreef Greys het volgende:
[..]
Toch is er niets tegenin te brengen, wat ie daar zegt
Hij vergelijkt de Orka Coalitie niet met het genoemde, maar het gedeelte dat 'als niemand doorging na tegenslag dan...' klopt gewoon.
Echter, je kunt je wel afvragen of de OC zich in dít individuele 'geval' Morgan zou moeten blijven vastbijten op deze manier. Want:
TechXP, ik las dus in het bericht dat de OC vindt dat Morgan alsnog weer nu uit dat park gehaald moet worden en dus alsnog moet worden uitgezet. Is het dan niet echt toch meer een principe-wij-hadden-gelijk-kwestie of denken jullie oprecht dat het nu alsnog het beste voor haar is? Zelfs nu nog? Na de trainingen die al aan de gang zijn, het uitgebreide menselijke contact etc?
Hoe zien jullie dat dan voor je, dan moet ze dus nu eerst wéér heel lang elders opgevangen worden, ontmenst worden... waar en hoe?
Het is echt het beste voor haar nog. Experts zien ook geen reden om te zeggen dat het nu helemaal niet meer mogelijk is.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:01 schreef Greys het volgende:
TechXP, ik las dus in het bericht dat de OC vindt dat Morgan alsnog weer nu uit dat park gehaald moet worden en dus alsnog moet worden uitgezet. Is het dan niet echt toch meer een principe-wij-hadden-gelijk-kwestie of denken jullie oprecht dat het nu alsnog het beste voor haar is?
Ja, bij terugzettraject wordt rekening gehouden met dat ze ook bepaalde dingen moet ontwennen. Maar dat is logisch. Het is niet onmogelijk.quote:Zelfs nu nog? Na de trainingen die al aan de gang zijn, het uitgebreide menselijke contact etc? Hoe zien jullie dat dan voor je, dan moet ze dus nu eerst wéér heel lang elders opgevangen worden, ontmenst worden... waar en hoe?
Haha.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:44 schreef TechXP het volgende:
Wat betreft de ghandi, etc. en de haha daarna. Wil alleen even opmerken dat de strijd van mensenrechten en dierenrechten zeer dicht bij elkaar liggen.
Dit heb je al eens gepost.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd nogal lachwekkend dat mensen denken te weten of zo'n dier zich wel of niet gelukkig voelt in een badje in een zeedierenpark. De volgende opmerking komt dan vaak voorbij: 'Hoe zou jij het vinden om opgesloten te zitten in zo'n kleine bak?' Ja, kut. Maar ik ben dan ook geen orka en een orka is geen mens.
Nigga please.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:44 schreef TechXP het volgende:
Wat betreft de ghandi, etc. en de haha daarna. Wil alleen even opmerken dat de strijd van mensenrechten en dierenrechten zeer dicht bij elkaar liggen.
Ik zie een walnoot nog niet door een hoepel springen heurquote:Op vrijdag 23 december 2011 15:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is gewoon een vis met de hersencapaciteit en intelligentie van een walnoot die in een aquarium zit,
Dat doe ik ook zeker niet. TechXP misschien een pietsie.quote:om dat nou te vergelijken met de vrijheidsstrijd van Afro-Amerikanen of Indiërs is natuurlijk van de zotte.
Dat weet ik dus ook niet. Ze proberen het wel van alle kanten in te schatten, maar de signalen zullen vast ook weer op verschillende manieren te interpreteren zijn.quote:Sowieso snap ik niet waar mensen zich zo druk over kunnen maken, wie zegt dat Morgan strontongelukkig is, alsof je dat als mens kan inschatten.
Je quote mij maar ik neem aan dat je bovenstaande niet tegen mij had?quote:Jezelf in een vis verplaatsen en dan gaan janken, kom op zeg, we zijn toch volwassenen of niet.
Het was meer een algemene post inderdaad.quote:Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zie een walnoot nog niet door een hoepel springen heur
[..]
Dat doe ik ook zeker niet. TechXP misschien een pietsie.
[..]
Dat weet ik dus ook niet. Ze proberen het wel van alle kanten in te schatten, maar de signalen zullen vast ook weer op verschillende manieren te interpreteren zijn.
[..]
Je quote mij maar ik neem aan dat je bovenstaande niet tegen mij had?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |