abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105954482
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:22 schreef idefixo het volgende:

[..]

Ik bedoel die lui die op de Dam gaan staan met dooie dieren, dat soort acties helpt in ieder geval niet om mij te motiveren ze te steunen.
Met geld geven aan de dierenbescherming was ik jaren geleden al gestopt. We vonden een keer een duif op straat die heel raar met haar nek naar achteren draaide. "Nou nee hoor, ze kwamen niet voor een vogel" werd er gezegd toen we belden. We hebben het dier toen zelf naar een van de Kadijken gebracht en ik ben meteen gestopt met betalen. Dit is al jaren geleden overigens. :D

Ik heb nu een deel van mijn "goededoelengeld" naar een ganzenopvang gestuurd. :Y
Dat bedoel ik dus met ieder kreupel vogeltje, hoeveel van die beestjes zouden er
per dag gevonden worden denk je? Vast honderden... en je hebt hem dus zelf maar
weggebracht lees ik, hulde..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar we gaan alweer ''offtopic'', dat is niet de bedoeling denk ik...
pi_105954818
Kunnen jullie het niet gewoon laten rusten? Dat beest gaat echt niet worden uitgezet. Snap ook mn god niet waar die Orka Coalitie mee bezig is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 10:50:52 #183
163650 Greys
pi_105955062
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Kunnen jullie het niet gewoon laten rusten? Dat beest gaat echt niet worden uitgezet. Snap ook mn god niet waar die Orka Coalitie mee bezig is.
Ik geef het idd ook 0% kans dat ze Morgan nu weer uit dat park gaan trekken en alsnog uitzetten...

Ze zullen neem ik aan door 'strijden' om bij een volgende keer dat er een orka aanspoelt te kunnen zeggen 'zie je wel, de vorige kwijnde weg toen ze niet werd uitgezet'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105955107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb me er allang bij neer gelegd dat ''dat beest'' niet zal worden uitgezet, misschien is
dit alleen een goede les voor de volgende orka die ze halfdood vinden, oplappen en
opsluiten of toch de natuur zijn gang maar laten gaan?
pi_105955198
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik geef het idd ook 0% kans dat ze Morgan nu weer uit dat park gaan trekken en alsnog uitzetten...

Ze zullen neem ik aan door 'strijden' om bij een volgende keer dat er een orka aanspoelt te kunnen zeggen 'zie je wel, de vorige kwijnde weg toen ze niet werd uitgezet'.
Waarop anderen weer zullen zeggen: kijk, die ene orka ging dood en slijtte zijn dagen in eenzaamheid toen die werd uitgezet.

Wil je echt wat veranderen dan moet je gaan op internationaal niveau gaan lobbyen en niet blijven hameren op een individueel geval.
  vrijdag 23 december 2011 @ 10:55:52 #186
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105955215
Who cares, het is maar een orka.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105955285
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:55 schreef eriksd het volgende:
Dat denk ik ook heel de tijd. Ik snap echt niet dat mensen zich er zo druk om kunnen maken. Dat er boos wordt gedaan om grootschalige walvisjacht, oké. Dit is gewoon een individueel geval en zonde om moeite en aandacht in te steken. Daarnaast is dit niet echt goede PR voor de dierenactivisten.
pi_105955313
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:55 schreef eriksd het volgende:
één van de vele dieren die levenslang zit opgesloten ter vermaak van de mens, en om
niet te vergeten, grof geld aan te verdienen...

maar inderdaad, je hebt gelijk...

Who cares ? :O
pi_105955431
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

één van de vele dieren die levenslang zit opgesloten ter vermaak van de mens, en om

Toch leuk voor mensen om naar te kijken? Verder lijkt hij het niet zo slecht te hebben. Op het NOS-journaal leek hij best vrolijk.
pi_105955474
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:03 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toch leuk voor mensen om naar te kijken? Verder lijkt hij het niet zo slecht te hebben. Op het NOS-journaal leek hij best vrolijk.
:')

Jij was toch pas 16 jaar? Dan vergeef ik je :*
pi_105955615
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:04 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:')

Jij was toch pas 16 jaar? Dan vergeef ik je :*
Van een zo'n beest hebben honderden, zo niet duizenden mensen weer wat vermaak. :)

Daarnaast is het heel waarschijnlijk dat hij in de natuur ook gewond zou kunnen raken, of wordt afgestoten door familie en aan zijn lot wordt overgelaten. Nu wordt er voor hem gezorgd.
  vrijdag 23 december 2011 @ 11:13:20 #192
165633 eriksd
The grand facade...
pi_105955703
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Exact. Ga je ergens anders druk om maken zeg. Het is niet het einde van de wereld.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_105955707
quote:

[..]

Beest doet natuurlijk wonderen voor de lokale economie.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 11:14:16 #194
163650 Greys
pi_105955740
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarop anderen weer zullen zeggen: kijk, die ene orka ging dood en slijtte zijn dagen in eenzaamheid toen die werd uitgezet.

Wil je echt wat veranderen dan moet je gaan op internationaal niveau gaan lobbyen en niet blijven hameren op een individueel geval.
Dat ben ik met je eens.
Want:

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 10:57 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat denk ik ook heel de tijd. Ik snap echt niet dat mensen zich er zo druk om kunnen maken. Dat er boos wordt gedaan om grootschalige walvisjacht, oké. Dit is gewoon een individueel geval en zonde om moeite en aandacht in te steken. Daarnaast is dit niet echt goede PR voor de dierenactivisten.
Dit denk ik ook :)

Echter, dat je (Robin) niet snapt dat mensen zich er zo druk om kunnen maken... mjah. Wij (jij, ik, enz) maken ons dan lang niet zo druk als bv de mensen van de Orka Coalitie, ik snapte - vooral in eerste instantie - zeker wel dat er mensen waren die zich er wél druk om maakten. Toen er nog beslissingen genomen moesten worden over uitzetten of niet, toen alle experts ineens een mening hadden (en lekker tegenstrijdig uiteraard). Als dan het muntje de andere kant op valt, als de rechter beslist dat de orka niet wordt uitgezet en je hebt daar echt erg je best voor gedaan, dan is dat retezuur natuurlijk en dan maak je je daar ook weer druk om.
Ik snap echt wel dat men zich er hard voor wilde maken dat het dier terug moest de zee in. Daar hoort ie. Of je er zelf nou wakker van lag of niet, ergens is dat wel te begrijpen nog, toch? :P

Kortom, het druk maken an sich snap ik echt wel, want ook al is het een individueel geval, het ging hen naast Morgan ook om 'het principe'.

Dat ze nu door strijden (ik keur het niet goed, ik probeer het te snappen) terwijl Morgan toch echt niet meer uit dat park daar geplukt gaat worden, zal zijn denk ik omdat ze tegengeluid willen geven aan het NOS geluid 'alles gaat goed met Morgan *O* ', omdat zij dus vinden dat dat helemaal niet zo is. Ze willen niet dat de onwetenden (that's us, dear :+ ) klakkeloos in de shiny happy jubelverhalen trappen natuurlijk.

Maar wat moet je nou nog geloven he? Heeft dat beest het best naar haar zin? Of is ze idd zo depri als de OC zegt? Zullen we het uberhaupt ooit weten?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105956083
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:14 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens.
Want:

[..]

Dit denk ik ook :)

Echter, dat je (Robin) niet snapt dat mensen zich er zo druk om kunnen maken... mjah. Wij (jij, ik, enz) maken ons dan lang niet zo druk als bv de mensen van de Orka Coalitie, ik snapte - vooral in eerste instantie - zeker wel dat er mensen waren die zich er wél druk om maakten. Toen er nog beslissingen genomen moesten worden over uitzetten of niet, toen alle experts ineens een mening hadden (en lekker tegenstrijdig uiteraard). Als dan het muntje de andere kant op valt, als de rechter beslist dat de orka niet wordt uitgezet en je hebt daar echt erg je best voor gedaan, dan is dat retezuur natuurlijk en dan maak je je daar ook weer druk om.
Ik snap echt wel dat men zich er hard voor wilde maken dat het dier terug moest de zee in. Daar hoort ie. Of je er zelf nou wakker van lag of niet, ergens is dat wel te begrijpen nog, toch? :P

Kortom, het druk maken an sich snap ik echt wel, want ook al is het een individueel geval, het ging hen naast Morgan ook om 'het principe'.

Dat ze nu door strijden (ik keur het niet goed, ik probeer het te snappen) terwijl Morgan toch echt niet meer uit dat park daar geplukt gaat worden, zal zijn denk ik omdat ze tegengeluid willen geven aan het NOS geluid 'alles gaat goed met Morgan *O* ', omdat zij dus vinden dat dat helemaal niet zo is. Ze willen niet dat de onwetenden (that's us, dear :+ ) klakkeloos in de shiny happy jubelverhalen trappen natuurlijk.

Maar wat moet je nou nog geloven he? Heeft dat beest het best naar haar zin? Of is ze idd zo depri als de OC zegt? Zullen we het uberhaupt ooit weten?
Allereerst, mooi en genuanceerd antwoord van je :)

Zo'n individueel geval kunnen mensen zich wel makkelijker mee identificeren, net als toen met Mauro. Dat speelt makkelijk in op het "Oh, wat zielig!" sentiment. Ik kan dan ook moeilijk empathie tonen voor mensen die zo misbruik maken van onderbuikgevoelens, wat in dit geval geen eens goede PR heef teweeggebracht. Buiten de dierenactivisten om zijn er vast mensen die ook vinden dat het zielig is. Op deze manier de boodschap bereiken is niet de juiste weg.

Individueel kan je ook zo je steentje bijdragen zonder anderen tot last te zijn. Ga gewoon zelf niet naar dergelijke aquariums of dierenparken, maar laat andere mensen gewoon met rust. Dan creëer je er toch minder animo voor, maar om zo'n mening van een minderheid, op deze manier op te dringen aan een meerderheid, vind ik niet goed te praten.

Tja, ik kan me voorstellen dat het om het principe gaat. Maar als ze dit professioneler en serieuzer zouden doen, zou er ook al wat meer sympathie naar toe gaan. Die orka-coalitie komt gewoon totaal niet serieus over bij de meeste mensen. Een goede bron als het NOS in twijfel nemen draagt daar ook niet aan bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2011 11:26:40 ]
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 11:38:10 #196
163650 Greys
pi_105956559
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:24 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Allereerst, mooi en genuanceerd antwoord van je :)
Thanks! (Deze van jou ook! ;) )

quote:
Zo'n individueel geval kunnen mensen zich wel makkelijker mee identificeren, net als toen met Mauro. Dat speelt makkelijk in op het "Oh, wat zielig!" sentiment. Ik kan dan ook moeilijk empathie tonen voor mensen die zo misbruik maken van onderbuikgevoelens, wat in dit geval geen eens goede PR heef teweeggebracht. Buiten de dierenactivisten om zijn er vast mensen die ook vinden dat het zielig is. Op deze manier de boodschap bereiken is niet de juiste weg.

Individueel kan je ook zo je steentje bijdragen zonder anderen tot last te zijn. Ga gewoon zelf niet naar dergelijke aquariums of dierenparken, maar laat andere mensen gewoon met rust. Dan creëer je er toch minder animo voor, maar om zo'n mening van een minderheid, op deze manier op te dringen aan een meerderheid, vind ik niet goed te praten.

Tja, ik kan me voorstellen dat het om het principe gaat. Maar als ze dit professioneler en serieuzer zouden doen, zou er ook al wat meer sympathie naar toe gaan. Die orka-coalitie komt gewoon totaal niet serieus over bij de meeste mensen. Een goede bron als het NOS in twijfel nemen draagt daar ook niet aan bij.
Ik kan hierin wel een eind met je meegaan inderdaad.
Deze orka krijgt een naam, alle ogen zijn op haar gericht en op de voor- en tegenstanders van terug uitzetten in het wild.

Dat de OC het niet serieus neemt ben ik niet helemáál met je eens, want op mij komt het over alsof ze het zeer zeker serieus nemen, alleen iets teveel geloven in slechts hun eigen waarheid en daardoor het op sommige punten misschien zelfs té serieus nemen. Beetje lastig uit te leggen dit :P

Ik heb absoluut bewondering voor mensen die voor hun idealen gaan en er voor willen strijden en daar veel voor over hebben. Grote bewondering zelfs. En ik wil de OC mensen hier in het topic ook absoluut niet afdoen als een stel idioten, integendeel. Ik kreeg alleen ook een beetje het gevoel - wat jij ook bedoelt denk ik robin? - dat het je door de strot geduwd wordt soms. Op een iets te agressieve manier.

Nu was het een beetje 'als jullie onwetenden het niet eens zijn met ons, om welke reden dan ook, dan zijn jullie de naam dierenliefhebber niet waard en ga nu verdomme alle rapporten lezen anders mag je er niet over meepraten'. Ik denk dat de 'andersdenkenden' (of in hun ogen totaal-niet-denkenden) beter bereikt kunnen worden en bewust gemaakt kunnen worden door een IETS subtielere aanpak inderdaad, dat ze daar meer mee bereiken :)

Maar dat ze nu nog tegengeluid willen geven aan het 'niets aan de hand mensen, Morgan is hartstikke happy', dat snap ik dan nog wel. Zelfs als ze een NOS bericht daarmee tegenspreken, want de NOS gaat mede uit van de woorden van de verzorgers aldaar van Morgan en die gaan het denk ik niet wereldkundig maken als ze écht in een hoekje ligt weg te kwijnen ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105957162
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 december 2011 11:38 schreef Greys het volgende:

[..]

Thanks! (Deze van jou ook! ;) )

[..]

Ik kan hierin wel een eind met je meegaan inderdaad.
Deze orka krijgt een naam, alle ogen zijn op haar gericht en op de voor- en tegenstanders van terug uitzetten in het wild.

Dat de OC het niet serieus neemt ben ik niet helemáál met je eens, want op mij komt het over alsof ze het zeer zeker serieus nemen, alleen iets teveel geloven in slechts hun eigen waarheid en daardoor het op sommige punten misschien zelfs té serieus nemen. Beetje lastig uit te leggen dit :P

Ik heb absoluut bewondering voor mensen die voor hun idealen gaan en er voor willen strijden en daar veel voor over hebben. Grote bewondering zelfs. En ik wil de OC mensen hier in het topic ook absoluut niet afdoen als een stel idioten, integendeel. Ik kreeg alleen ook een beetje het gevoel - wat jij ook bedoelt denk ik robin? - dat het je door de strot geduwd wordt soms. Op een iets te agressieve manier.

Nu was het een beetje 'als jullie onwetenden het niet eens zijn met ons, om welke reden dan ook, dan zijn jullie de naam dierenliefhebber niet waard en ga nu verdomme alle rapporten lezen anders mag je er niet over meepraten'. Ik denk dat de 'andersdenkenden' (of in hun ogen totaal-niet-denkenden) beter bereikt kunnen worden en bewust gemaakt kunnen worden door een IETS subtielere aanpak inderdaad, dat ze daar meer mee bereiken :)

Maar dat ze nu nog tegengeluid willen geven aan het 'niets aan de hand mensen, Morgan is hartstikke happy', dat snap ik dan nog wel. Zelfs als ze een NOS bericht daarmee tegenspreken, want de NOS gaat mede uit van de woorden van de verzorgers aldaar van Morgan en die gaan het denk ik niet wereldkundig maken als ze écht in een hoekje ligt weg te kwijnen ;)
Misschien verkeerd verwoord van me, maar ik ben me er van bewust dat de orka-coalitie het heel serieus neemt. Het probleem ligt hem er vooral in dat ze het te serieus nemen, waardoor ze door de meerderheid van de mensen niet serieus worden genomen.

Het wordt inderdaad een beetje door de strot geduwd, daar ligt bij mij ook het probleem vooral. De mensen die het vinden kunnen worden gelijk afgezet als "harteloos", "kortzichtig" of "mensen met een gebrek aan empathie". Dat vind ik vooral jammer.

Voor je idealen strijden is wat mij betreft ook niets mis mee, maar het proberen op te dringen aan anderen hoeft van mij niet. Zelf ben je ook niet verplicht om die aquariums en dierentuinen te steunen, dus wat mij betreft is dat al genoeg om je ideaal te laten zien. Als het aquarium veel meer bezoekers kreeg met nog een orka, zouden ze dat ook doen. In die zin kan een kleine groep toch al een beetje helpen, gewoon door simpelweg de praktijken zelf niet te steunen.

Een subtielere aanpak zou inderdaad meer positieve aandacht kunnen brengen. Een simpele website of wat flyers. :)

De NOS heeft trouwens ook beelden laten zien. Natuurlijk zeggen beelden ook niet alles, maar hij zag er gewoon tevreden uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-12-2011 11:58:41 ]
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:21:03 #198
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105962527
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 08:14 schreef idefixo het volgende:
Zelf geef ik bijvoorbeeld geen geld meer aan die organisaties en ben ik ook niet meer van plan (eerst overwoog ik het nog) om op de Partij voor de Dieren te stemmen, gewoon omdat ik de mensen te agressief en militaristisch vind.
PvdD agressief en militaristisch? Meen je dat serieus?
Ik vind ze daar zelf persoonlijk nog wel vrij soft :)

quote:
Als dierenvrienden meer willen bereiken zullen ze wat milder moeten worden, ook naar de consumenten en mensen met een andere mening. ;)
Met softgedrag verander je niets hoor. Ik weet dat er mensen weglopen met Wakker Dier, maar die liegen de consumenten gerust voor. Daarnaast claimen ze successen die ergens niet echt successen zijn. Maar goed.. andere discussie wellicht.

Overigens zijn er individuen die hooguit gewelddadig zijn enzo, maar de opkomende stroom binnen de beweging is positiever ingesteld. Meer tactisch.
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:48:42 #199
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105963381
Even ter verduidelijking, dat de Orka Coalitie doorstrijd is logisch. Als niemand doorging na tegenslag, dan waren de bewegingen van Gandhi, Martin Luther King of anderen ook gefaald.

Tegenslag is geen reden om te stoppen. Niet voor mensen met principes.

En roepen dat je maar internationaal moet lobbyen enzo is wel erg makkelijk gezegd. Ten eerste gebeuren dat soort zaken, ten tweede moet je toch eerst aantonen dat het besluit rondom Morgan fout is geweest. Daar is gewoon niet over geoordeeld, vandaar de bodemprocedure.

Verder boeit het mij verder niet wat anderen denken. Tuurlijk belangrijk als sympathie van volk achter je staat, maar dat is voor mij geen voorwaarde om door te gaan. Overigens is er qua sentiment een positief geluid mbt Orka Coalitie en wat ze doen.

Het persbericht stond trouwens al in de planning toen we nog niet wisten dat het NOS met een verslag zou komen. Het NOS heeft misschien wel een verslag laten zien, maar zelfs in hun beelden kan je zien dat er iets mis is met de rugvin van Morgan. Ze zeggen dat ze niets geconstateerd hebben, maar weet een doorsnee jeugdjournaal journalist waar deze op moet letten om problemen te constateren bij dieren? Ik denk het niet.

Stereotype gedrag is niet altijd even goed te herkennen, soms weer wel. Maar toch leggen veel mensen gedragingen van dieren vermenselijkt uit. Dus dan zien ze afwijkende gedragingen niet.

Hier wat meer info: http://cetaceaninspiratio(...)whales-and-dolphins/

Ook handig voor journalisten die naar Loro Parque gaan.
pi_105963435
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:48 schreef TechXP het volgende:
Even ter verduidelijking, dat de Orka Coalitie doorstrijd is logisch. Als niemand doorging na tegenslag, dan waren de bewegingen van Gandhi, Martin Luther King of anderen ook gefaald.
Haha.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 15:01:51 #201
163650 Greys
pi_105963844
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2011 14:49 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Haha.
Toch is er niets tegenin te brengen, wat ie daar zegt :P
Hij vergelijkt de Orka Coalitie niet met het genoemde, maar het gedeelte dat 'als niemand doorging na tegenslag dan...' klopt gewoon.

Echter, je kunt je wel afvragen of de OC zich in dít individuele 'geval' Morgan zou moeten blijven vastbijten op deze manier. Want:

TechXP, ik las dus in het bericht dat de OC vindt dat Morgan alsnog weer nu uit dat park gehaald moet worden en dus alsnog moet worden uitgezet. Is het dan niet echt toch meer een principe-wij-hadden-gelijk-kwestie of denken jullie oprecht dat het nu alsnog het beste voor haar is? Zelfs nu nog? Na de trainingen die al aan de gang zijn, het uitgebreide menselijke contact etc?
Hoe zien jullie dat dan voor je, dan moet ze dus nu eerst wéér heel lang elders opgevangen worden, ontmenst worden... waar en hoe?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105964564
Ik vind het eerlijk gezegd nogal lachwekkend dat mensen denken te weten of zo'n dier zich wel of niet gelukkig voelt in een badje in een zeedierenpark. De volgende opmerking komt dan vaak voorbij: 'Hoe zou jij het vinden om opgesloten te zitten in zo'n kleine bak?' Ja, kut. Maar ik ben dan ook geen orka en een orka is geen mens.
pi_105964986
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Toch is er niets tegenin te brengen, wat ie daar zegt :P
Hij vergelijkt de Orka Coalitie niet met het genoemde, maar het gedeelte dat 'als niemand doorging na tegenslag dan...' klopt gewoon.

Echter, je kunt je wel afvragen of de OC zich in dít individuele 'geval' Morgan zou moeten blijven vastbijten op deze manier. Want:

TechXP, ik las dus in het bericht dat de OC vindt dat Morgan alsnog weer nu uit dat park gehaald moet worden en dus alsnog moet worden uitgezet. Is het dan niet echt toch meer een principe-wij-hadden-gelijk-kwestie of denken jullie oprecht dat het nu alsnog het beste voor haar is? Zelfs nu nog? Na de trainingen die al aan de gang zijn, het uitgebreide menselijke contact etc?
Hoe zien jullie dat dan voor je, dan moet ze dus nu eerst wéér heel lang elders opgevangen worden, ontmenst worden... waar en hoe?
Het is gewoon een vis met de hersencapaciteit en intelligentie van een walnoot die in een aquarium zit, om dat nou te vergelijken met de vrijheidsstrijd van Afro-Amerikanen of Indiërs is natuurlijk van de zotte. Sowieso snap ik niet waar mensen zich zo druk over kunnen maken, wie zegt dat Morgan strontongelukkig is, alsof je dat als mens kan inschatten.

Jezelf in een vis verplaatsen en dan gaan janken, kom op zeg, we zijn toch volwassenen of niet. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:44:32 #204
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105965331
Wat betreft de ghandi, etc. en de haha daarna. Wil alleen even opmerken dat de strijd van mensenrechten en dierenrechten zeer dicht bij elkaar liggen. De zoon van MLK is niet voor niets veganist geworden. En dierenbeschermingsorganisaties hebben allemaal achtergrond vanuit de mensenrechtenbewegingen. Dus de 'haha' is sowieso misplaatst m.i. maar begrijpbaar als je dit historisch besef niet weet. Niet te vergeten dat de meeste activisten die ik ken ook in de zorg werken, heeft ook te maken met opkomen voor zwakkeren denk ik ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:01 schreef Greys het volgende:
TechXP, ik las dus in het bericht dat de OC vindt dat Morgan alsnog weer nu uit dat park gehaald moet worden en dus alsnog moet worden uitgezet. Is het dan niet echt toch meer een principe-wij-hadden-gelijk-kwestie of denken jullie oprecht dat het nu alsnog het beste voor haar is?
Het is echt het beste voor haar nog. Experts zien ook geen reden om te zeggen dat het nu helemaal niet meer mogelijk is.

Daarnaast.. zelfs al zou je moeten erkennen dat Morgan niet meer terug kan (wat niet geval is), dan kan je nog zeggen dat al die orka's daar weg moeten en naar een semi-vrije baai moeten.

quote:
Zelfs nu nog? Na de trainingen die al aan de gang zijn, het uitgebreide menselijke contact etc? Hoe zien jullie dat dan voor je, dan moet ze dus nu eerst wéér heel lang elders opgevangen worden, ontmenst worden... waar en hoe?
Ja, bij terugzettraject wordt rekening gehouden met dat ze ook bepaalde dingen moet ontwennen. Maar dat is logisch. Het is niet onmogelijk.
pi_105965375
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:44 schreef TechXP het volgende:
Wat betreft de ghandi, etc. en de haha daarna. Wil alleen even opmerken dat de strijd van mensenrechten en dierenrechten zeer dicht bij elkaar liggen.
Haha.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:45:59 #206
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105965388
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het eerlijk gezegd nogal lachwekkend dat mensen denken te weten of zo'n dier zich wel of niet gelukkig voelt in een badje in een zeedierenpark. De volgende opmerking komt dan vaak voorbij: 'Hoe zou jij het vinden om opgesloten te zitten in zo'n kleine bak?' Ja, kut. Maar ik ben dan ook geen orka en een orka is geen mens.
Dit heb je al eens gepost.
pi_105965525
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:44 schreef TechXP het volgende:
Wat betreft de ghandi, etc. en de haha daarna. Wil alleen even opmerken dat de strijd van mensenrechten en dierenrechten zeer dicht bij elkaar liggen.
Nigga please. :')
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 december 2011 @ 15:56:26 #208
163650 Greys
pi_105965756
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:33 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Het is gewoon een vis met de hersencapaciteit en intelligentie van een walnoot die in een aquarium zit,
Ik zie een walnoot nog niet door een hoepel springen heur :+

quote:
om dat nou te vergelijken met de vrijheidsstrijd van Afro-Amerikanen of Indiërs is natuurlijk van de zotte.
Dat doe ik ook zeker niet. TechXP misschien een pietsie.

quote:
Sowieso snap ik niet waar mensen zich zo druk over kunnen maken, wie zegt dat Morgan strontongelukkig is, alsof je dat als mens kan inschatten.
Dat weet ik dus ook niet. Ze proberen het wel van alle kanten in te schatten, maar de signalen zullen vast ook weer op verschillende manieren te interpreteren zijn.

quote:
Jezelf in een vis verplaatsen en dan gaan janken, kom op zeg, we zijn toch volwassenen of niet. :')
Je quote mij maar ik neem aan dat je bovenstaande niet tegen mij had? :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_105966283
quote:
12s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zie een walnoot nog niet door een hoepel springen heur :+

[..]

Dat doe ik ook zeker niet. TechXP misschien een pietsie.

[..]

Dat weet ik dus ook niet. Ze proberen het wel van alle kanten in te schatten, maar de signalen zullen vast ook weer op verschillende manieren te interpreteren zijn.

[..]

Je quote mij maar ik neem aan dat je bovenstaande niet tegen mij had? :P
Het was meer een algemene post inderdaad. :P
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105988361
Blijf vooral ook een intelligent dier als een walvis/dolfijn met een vis vergelijken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')