abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105246798
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:02 schreef Smeich het volgende:

[..]

Neuh, dat niet uiteraard en ik moet toegeven dat ik mij erg goed kan zien in jouw beredenering van destijds dat de rechter de juiste beslissing genomen heeft qua het opvolgen van de wet, ware het niet dat er toch vele gaten zijn gevallen en enkele wetten enigszins zijn genegeerd (Cites zoals ik toen al had beaamd) en dat ik van mening ben (en velen met mij) dat LP wel een commerciele instelling is waarbij educatie en wetenschap erbij zit om zo toch de schijn voor te houden dat er wat op dit gebied primair gebeurt, waar ik dus vele grote en vette vraagtekens bij zet.
Natuurlijk besef ook ik dat commerciele dierenparken zich altijd fraaier presenteren, terwijl het primaire doel is om geld te verdienen. Hoewel ik betwijfel of de verzorgers daar zelf zo in staan. Als jij dag in, dag uit met zulke dieren werkt, dan zullen de commerciele belangen van het bedrijf je een worst wezen. Althans, ik kan mij niet voorstellen dat een harteloze geldmachine bij een dierenpark aan de slag gaat als verzorger. Dan doe je toch iets fout.

Ik kan mij het wantrouwens jegens de educatie tak ergens wel voorstellen. Aan de andere kant echter niet. Ik heb de educatie-afdeling van LP gezien en dat oogt vrij oprecht allemaal. Zie ook niet in waarom dat niet het geval zou zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_105246815
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn God, het is een uit de kluiten gewassen vis die waarschijnlijk niet eens weet dat hij bestaat, waar maken jullie je ook druk over.
Over het welzijn van Morgan. O+
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:08:50 #103
322645 Voorschrift
See if I care
pi_105246850
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:07 schreef idefixo het volgende:

[..]

Over het welzijn van Morgan. O+
Het beest heeft een bak met water, alle vis van de wereld en een idioot die 24/7 dat ding wil verzorgen, het enige wat 'ie hoeft te doen is rondjes zwemmen wat hij toch al doet.

Over welzijn gesproken, hij moet blij zijn.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 6 december 2011 @ 12:09:18 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105246875
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Mercer het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Die twee zijn er alleen voor de sier.

[..]

Nou nou nou, in veel opzichten heeft hij wel gelijk. :{w
Het gaat geloof ik alleen maar om zijn gelijk. Toch wel jammer dat hij denkt op deze manier te kunnen bewerkstelligen dat mensen kritischer worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105246904
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

. Zie ook niet in waarom dat niet het geval zou zijn.
Misschien kan de militante tak van de dierenbeschermers dat uitleggen, met onderbouwing. :7
pi_105246922
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:05 schreef Mercer het volgende:

[..]

Geloof je het zelf? Die twee zijn er alleen voor de sier.
Ben je die mening niet slechts toegedaan om de rechter een besluit heeft genomen waar je het niet mee eens bent. Ik durf te wedden dat de 'dierenvrienden' in dit topic in augustus dolgelukkig waren met de rechter.
pi_105247118
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]Ben je die mening niet slechts toegedaan om de rechter een besluit heeft genomen waar je het niet mee eens bent. Ik durf te wedden dat de 'dierenvrienden' in dit topic in augustus dolgelukkig waren met de rechter.
Nee, die mening heb ik omdat ik heb gezien op wat voor incompetente manier er is gewerkt, met name door het ministerie. Daarbij denk ik dat de kans groot is dat Morgan het niet had gered in vrijheid. Desondanks had ik het besluit daarover op een meer professionele, snellere en objectievere manier genomen zien worden.
pi_105247152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:17 schreef Mercer het volgende:

Daarbij denk ik dat de kans groot is dat Morgan het niet had gered in vrijheid.
Wat was je alternatief dan?
pi_105247337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:18 schreef idefixo het volgende:
[..]Wat was je alternatief dan?
Een objectieve manier van werken door het dolfinarium en door het ministerie. Als je serieus onderzoek doet naar mogelijkheden voor terugzetting, dan ga je een wilde Orca niet dagelijks tentoonstellen voor publiek. Dat is wel het domste wat je kan doen. Dat het ministerie daar niet heeft ingegrepen, geeft al direct haar incompetentie aan. Om over het dolfinarium maar te zwijgen.

Dat wil niet zeggen dat de eindelijke keus die nu gemaakt is om Morgan naar Tenerife te laten gaan niet de goede is. Dat weet ik niet, want ik weet niet hoe het Morgan vergaan was als ze terug gezet was in zee. Maar in het begin was dat zeker nog een optie, als je daar dan zo slordig mee omgaat dan faal je, klaar.
pi_105247390
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:24 schreef Mercer het volgende:

[..]

Een objectieve manier van werken door het dolfinarium en door het ministerie. Als je serieus onderzoek doet naar mogelijkheden voor terugzetting, dan ga je een wilde Orca niet dagelijks tentoonstellen voor publiek. Dat is wel het domste wat je kan doen. Dat het ministerie daar niet heeft ingegrepen, geeft al direct haar incompetentie aan. Om over het dolfinarium maar te zwijgen.

Dat wil niet zeggen dat de eindelijke keus die nu gemaakt is om Morgan naar Tenerife te laten gaan niet de goede is. Dat weet ik niet, want ik weet niet hoe het Morgan vergaan was als ze terug gezet was in zee.
Puur gesproken als inwoner van Nederland: het was voor het publiek toch best aardig om eens een orka van dichtbij te kunnen bewonderen in ons kikkerlandje? :)
pi_105247520
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:26 schreef KoosVogels het volgende:[..]
Puur gesproken als inwoner van Nederland: het was voor het publiek toch best aardig om eens een orka van dichtbij te kunnen bewonderen in ons kikkerlandje? :)
Natuurlijk was het dat, daar kan zo een generatie over gaan voordat het nog een keer gebeurt. Dus uniek was het zeker.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:10:40 #112
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105251152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
Het bevreemdt mij dat de dierenvrienden met enige stelligheid beweren dat Morgan eenvoudig uit kan worden gezet, terwijl ik die consensus niet aan heb getroffen in de wereld van de expert. Jazeker, de Orka Coalitie heeft een blik wetenschappers opengetrokken die pleiten voor uitzetting.
Hier ga je weer de fout in. Waarom doe je dat nu? Je zou beter moeten weten, want je hebt het van dichtbij gevolgd.

De Orka Coalitie heeft geen blik wetenschappers opengetrokken. Die wetenschappers hebben zich al vanaf begin aangemeld bij Dolfinarium. Later hebben ze zelf een groep gevormd. Gericht op het Dolfinarium te overtuigen te richten op uitzetting. En later is de OC naar voren gekomen om middels rechtzaak te zorgen dat ze gehoord zouden worden, want dat gebeurde niet.

En niemand heeft beweerd dat het eenvoudig zou zijn. Hoe moet ik geloven dat je objectief bent als je dit soort dingen beweerd?

quote:
Aan de andere kant heb ik ook experts horen zeggen dat vrijlating niet is aan te raden. Dit debat is echter al zijn rationaliteit verloren en emotie heeft de overhand genomen. Dat is ook precies de reden dat de media en mensen als Frans Bauwer worden lastiggevallen.
Als je gewoon feitelijk kijkt naar wat een orkaexpert is, en dan kijkt wie daar de autoriteit zijn in de wereld, dan kan je constateren dat bijna alle experts vinden dat uitzetten een reeele optie is.

Dat heeft niets met emotie te maken, maar met feiten. Zelfs 3 van de 7 van dolfinarium hebben een andere conclusie inmiddels getrokken.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:12:39 #113
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105251245
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:57 schreef KoosVogels het volgende:
Neuh, maar de rechter doet dat wel. Maar die was natuurlijk omgekocht, zoals ik her en der las op Twitter.
Natuurlijk onzin om te beweren dat rechter omgekocht is. Wel vind ik dat ze niet goed geoordeeld heeft. Maar dat is waar je over kan discussieren.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:16:52 #114
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105251451
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:07 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk besef ook ik dat commerciele dierenparken zich altijd fraaier presenteren, terwijl het primaire doel is om geld te verdienen. Hoewel ik betwijfel of de verzorgers daar zelf zo in staan. Als jij dag in, dag uit met zulke dieren werkt, dan zullen de commerciele belangen van het bedrijf je een worst wezen. Althans, ik kan mij niet voorstellen dat een harteloze geldmachine bij een dierenpark aan de slag gaat als verzorger. Dan doe je toch iets fout.
Dat zou je ook niet denken van dierenartsen, want dan moet je toch iets van dierenliefde kennen? Maar de meeste studenten in dierenartsenopleidingen komen uit een agrarische achtergrond. Omdat daar gewoonweg goed geld te verdienen is. Ze hebben een keiharde houding tegenover dieren. Er zijn zeker ook goede dierenartsen, maar dat iemand dierenarts wordt of dierenverzorger zegt niet zoveel.
  dinsdag 6 december 2011 @ 14:20:11 #115
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105251597
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ben je die mening niet slechts toegedaan om de rechter een besluit heeft genomen waar je het niet mee eens bent. Ik durf te wedden dat de 'dierenvrienden' in dit topic in augustus dolgelukkig waren met de rechter.
Jij was bij de rechtzaak niet waar? Volgens mij was er bij alle partijen wat verbazing over deze rechter. Niet uit haar woorden komen, constant op de klok kijken, vergeetachtigheid en data door elkaar halen. Ik had soms gevoel dat ze dronken was, maar mss heeft ze gewoon een beroerte gehad en kwam dat gewoon wat raar over.
pi_105252556
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Jij was bij de rechtzaak niet waar? Volgens mij was er bij alle partijen wat verbazing over deze rechter. Niet uit haar woorden komen, constant op de klok kijken, vergeetachtigheid en data door elkaar halen. Ik had soms gevoel dat ze dronken was, maar mss heeft ze gewoon een beroerte gehad en kwam dat gewoon wat raar over.
Over stemmingmakerij gesproken. :')
  dinsdag 6 december 2011 @ 15:17:49 #117
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_105253729
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:46 schreef Cracka-ass het volgende:
Over stemmingmakerij gesproken. :')
Oeh.. haha.. staat wat ongelukkig ja. Bedoeling post was meer dat er wel wat kritiek naar deze rechter terecht is iig.
pi_105255140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 12:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het gaat geloof ik alleen maar om zijn gelijk. Toch wel jammer dat hij denkt op deze manier te kunnen bewerkstelligen dat mensen kritischer worden.
Och ja meid, tuurlijk gaat het daarom :N :') Ik heb jullie al verteld dat dat niet mijn drijfveer is, maar vertel mij dan eens waar jij denkt dat ik gelijk in zou moeten krijgen dan, en dan wel gebaseerd op de meest recente posts die ik heb gemaakt ok? Maar eerlijk gezegd verbaast het mij niet meer dat ik dit tegengeluid weer eens hoor en trieste reacties als van jou en Copycat daar mooi naadloos op aansluiten. Als jij/jullie het erg vind(en) dat ik jou/jullie laat zien dat je wat kritischer moet opstellen tegenover dat wat er zoal wordt gezegd en dit aantoon door o.a. te laten zien dat de hoofdtrainer van het dolfinarium of niet genoeg expertise heeft of gelogen heeft, waardoor je op beide punten kunt zeggen dat er een breuk in vertrouwen is bewerktstelligt, dan weet ik het verder ook weer niet.
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:08:54 #119
322645 Voorschrift
See if I care
pi_105255908
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 15:51 schreef Smeich het volgende:

[..]

Och ja meid, tuurlijk gaat het daarom :N :') Ik heb jullie al verteld dat dat niet mijn drijfveer is, maar vertel mij dan eens waar jij denkt dat ik gelijk in zou moeten krijgen dan, en dan wel gebaseerd op de meest recente posts die ik heb gemaakt ok? Maar eerlijk gezegd verbaast het mij niet meer dat ik dit tegengeluid weer eens hoor en trieste reacties als van jou en Copycat daar mooi naadloos op aansluiten. Als jij/jullie het erg vind(en) dat ik jou/jullie laat zien dat je wat kritischer moet opstellen tegenover dat wat er zoal wordt gezegd en dit aantoon door o.a. te laten zien dat de hoofdtrainer van het dolfinarium of niet genoeg expertise heeft of gelogen heeft, waardoor je op beide punten kunt zeggen dat er een breuk in vertrouwen is bewerktstelligt, dan weet ik het verder ook weer niet.
Is het ooit bij je opgekomen dat het waarschijnlijk 99.9% van de mensen (het dolfinarium incluis) geen ene fuck kan schelen of zo'n vis in de zee, in Harderwijk of in Tenerife zit, en dat de rechter het ook maar een onzinnige bedoeling vond omdat het ook maar een mens is?

Harderwijk heeft een lekkere publiekstrekker gehad voor de extra centjes en kan nu die vis verschepen naar Verweggistan zodat hij daar centjes kan opbrengen, no harm done en klaar is Kees. In ieder geval beter dan 'm terug de zee in smijten waar hij toch zou sterven. Nu hebben duizenden kinderen en volwassenen er tenminste nog plezier aan gehad.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_105255989
quote:

[..]

Gast het gaat over een vis. Eén vis. Die ter onzer vermaak wel/niet in een aquarium zit. Voor de meeste mensen is het een triviaal dicussiepunt, voor jou een baan. In die hoedanigheid kom jij op belerende toon de waarheid vertellen, dat is storend.

Ik vind het bijvoorbeeld leuk om naar opgesloten dolfijnen en orca's te kijken. Daarbij ben ik mij bewust dat het voor die beesten wellicht niet de meest optimale situatie is. De keren dat ik een show heb gezien ben ik vaak genoeg blijven hangen om te zien dat trainers erg begaan zijn met die beesten (binnen de marges van wat mogelijk is in gevangenschap). Shoot me.
pi_105256049
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:10 schreef TechXP het volgende:

[..]

Hier ga je weer de fout in. Waarom doe je dat nu? Je zou beter moeten weten, want je hebt het van dichtbij gevolgd.

De Orka Coalitie heeft geen blik wetenschappers opengetrokken. Die wetenschappers hebben zich al vanaf begin aangemeld bij Dolfinarium. Later hebben ze zelf een groep gevormd. Gericht op het Dolfinarium te overtuigen te richten op uitzetting. En later is de OC naar voren gekomen om middels rechtzaak te zorgen dat ze gehoord zouden worden, want dat gebeurde niet.

En niemand heeft beweerd dat het eenvoudig zou zijn. Hoe moet ik geloven dat je objectief bent als je dit soort dingen beweerd?
Zucht. Effe rustig aan, druktemaker. Ik ben dat toontje van jou en die idiote vrienden van je meer dan zat, als ik heel eerlijk ben. Ik bedoelde slechts dat een groep wetenschappers de mening van de Orka Coalitie onderschreef. Is dat immers niet waar jullie mee dweepten op jullie website? Dan werd er weer gesteld dat een Cousteau of andere prominente expert zich achter de vrijlating van Morgan had geschaard, Excuus dat ik niet elk beestje bij zn aparte naampje noem. Het is echter een stuk eenvoudiger jullie in te delen in twee kampen: de voor- en tegenstanders, Persoonlijk behoor ik tot de groep that simply doens't give a fuck.

Ik ken de meningen en heb ook naar figuren zoals Ingrid Visscher geluisterd. Konk mij an sich allemaal niet heel onredelijk in de oren. Maar tegelijkertijd kan ik voorstellen dat uitzetting lastig wordt, zoals gesteld door andere expert. Die jij uiteraard niet als zodanig beschouwt, maar dat zal niemand bevreemden.

quote:
Als je gewoon feitelijk kijkt naar wat een orkaexpert is, en dan kijkt wie daar de autoriteit zijn in de wereld, dan kan je constateren dat bijna alle experts vinden dat uitzetten een reeele optie is.

Dat heeft niets met emotie te maken, maar met feiten. Zelfs 3 van de 7 van dolfinarium hebben een andere conclusie inmiddels getrokken.
Maar waarom dan op een zo ongelukkige wijze dit nieuws naar buiten brengen? De media krijgen een mailtje waarin wordt gesteld dat vier wetenschappers hun mening herzien. Geen contactgegevens van de desbetreffende personen, geen citaten. Neen, slechts de mededeling dat de mensen die hebben meegewerkt aan het onderzoek van gedachten zijn veranderd. Vind je dat zelf ook niet ietwat onhandig? Dan het bericht dat het 77 procent zeker is dat de familie van Morgan was gevonden. Geen uitleg waar dat percentage op is gebaseerd. Geen link of PDF naar het onderzoek. Niets, noppes, nada.

Dat is toch achterlijk? Denk je nou werkelijk dat dat jullie geloofwaardigheid ten goede komt? En dan moet je bedenken dat al die berichten nog zijn geplaatst ook. Terwijl een ieder met een beetje verstand dergelijke niet onderbouwde beweringen direct naar de prullenbak had verwezen. En als de rechter vervolgens in het voordeel van het Dolfinarium besluit, dan hebben de media het gedaan.
pi_105256093
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:12 schreef TechXP het volgende:

[..]

Natuurlijk onzin om te beweren dat rechter omgekocht is. Wel vind ik dat ze niet goed geoordeeld heeft. Maar dat is waar je over kan discussieren.
Maar deze discussie was er niet als de rechter in jullie voordeel had besloten. Want dan was het een heldin geweest, die mevrouw. Nu is het een seniele hoer, nietwaar?
  dinsdag 6 december 2011 @ 16:15:07 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_105256152
quote:

[..]

Ik word er echt doodziek van dat je steeds maar mensen beticht van niet kritisch zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_105256235
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 14:20 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik heb eerder het gevoel dat jij zo overmand was door je emoties dat je het niet helder hebt kunnen volgen. Ik ben geen juridisch wonder, maar ik aardig uit de voeten in een rechtszaal. Waarom wist ik na het aanhoren van de verschillende verhalen dat het dier verhuisd mocht worden?

Maar goed, volgende keer moeten ze dat beest gelijk een spuitje geven als ze het aantreffen in de Waddenzee. Je krijgt alleen maar gezeik mee. Bepaalde lieden vinden het zelfs nodig om kwaad te worden op mensen die er geen ene hol aan kunnen doen dat zo'n teringbeest naar Tenerife gaat. En vervolgens nog sympathie verwachten. Laat me niet lachen.
pi_105262429
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2011 11:43 schreef Smeich het volgende:
Die waren er wel, maar daar werd blijkbaar nooit serieus naar gekeken. Althans niet door het dolfinarium die niet eens informatie wou vrijgeven aan andere experts in het begin van deze zaak. Tja...
Tja, je blijft weer in het verleden hangen. Dat Morgan niet vrijgelaten zou worden was maanden terug al duidelijk. Dan moet je toch op zoek naar het beste alternatief? Dit park is dat blijkbaar niet, wat dan wel?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')