SPOILER: Lees verder...Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door zoem op 02-12-2011 21:21:27 ]
hmm, k dacht dat dat deze was, maar dat was januari 2008quote:Op woensdag 30 november 2011 19:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ja dat wist ik ook wel![]()
Dit lijkt bijna een situatie met dat van 2007
Nee, ik bedoel 25nov 2007. Toen scheen hier de zon en was het zo waar windstil.quote:Op woensdag 30 november 2011 23:05 schreef marcel-o het volgende:
[..]
hmm, k dacht dat dat deze was, maar dat was januari 2008
[ afbeelding ]
De beruchte 25 november was in 2005 toch?quote:Op donderdag 1 december 2011 00:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nee, ik bedoel 25nov 2007. Toen scheen hier de zon en was het zo waar windstil.
Beter dan die van mijquote:Op woensdag 30 november 2011 23:33 schreef Againzender het volgende:
Wat we zien met die storm steeds is een soort randdepressie volgens mij. Valt op deze termijn zeer moeilijk te zeggen wat dat dan wordt.
We zien het wel, slechte tvp dit.
dat was het huge ass oog :pquote:Op donderdag 1 december 2011 00:26 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel 25nov 2007. Toen scheen hier de zon en was het zo waar windstil.
Ja? Das minder want ik moet op de fiets nog richting centrumquote:Op donderdag 1 december 2011 09:18 schreef Dagoduck het volgende:
Het gaat echt hard regenen vanmiddag...
Inderdaad, de meeste kijken alleen maar de hPa kaarten, maar andere kaarten zien ze over het hoofd. De straalstroom is wat afgezwakt, maar als die dadelijk eenmaal weer op 140-160kn staat dat hebben we het weer op de kaart staan. Nooit te vroeg juichen en zeker niet in deze situatiequote:Op donderdag 1 december 2011 09:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alles is nog mogelijk, zelfs voor woensdag een veel wind met misschien 9bft
Niks ervan! Ik wil storm! De dakpannen en ontwortelde bomen moeten in het rond vliegen.quote:Op donderdag 1 december 2011 10:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Inderdaad, we wachten het maar rustig af![]()
quote:Op donderdag 1 december 2011 10:23 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Niks ervan! Ik wil storm! De dakpannen en ontwortelde bomen moeten in het rond vliegen.
Alleen plaatselijk bij jou dan, ik wordt er niet vrolijk van ofzo (dan vlieg ik ik de snelweg over ipv rijdendquote:Op donderdag 1 december 2011 10:23 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Niks ervan! Ik wil storm! De dakpannen en ontwortelde bomen moeten in het rond vliegen.
En riskeren op een flinke boete? Nee dank jequote:Op donderdag 1 december 2011 10:47 schreef jameshont het volgende:
Je kunt de bomen ook een handje helpen,, ( zaag ofzo..).
Gaat het vanmiddag echt hard regenen? ook in het oosten? Heb namelijk mijn eerste rijles!
Je moet vooral kijken wat nu oost van Dover ligtquote:Op donderdag 1 december 2011 10:59 schreef zoem het volgende:
Boven de Golf van Biskaje hangt al flink wat bewolking die deze kant op komt. Het zal pas ergens in de middag en avond gaan regenen denken ik.
Morgenmiddag zal het waarschijnlijk best aangenaam zijn (droog, weinig wind )quote:Op donderdag 1 december 2011 11:53 schreef lipjes het volgende:
Wat denken jullie, zal het morgen echt kloteweer worden of zal het wel meevallen?
Wil morgen op de motor naar mn werk
Kijk dat is goed om te horen.quote:Op donderdag 1 december 2011 12:12 schreef Drassss het volgende:
[..]
Morgenmiddag zal het waarschijnlijk best aangenaam zijn (droog, weinig wind )
In de ochtend kan er nog wel regen vallenquote:Op donderdag 1 december 2011 12:27 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kijk dat is goed om te horen.
Ben nog beginnend dus wil niet met al te klote weer gaan rijden.
Er komt vast nog wel een keer sneeuwquote:Op donderdag 1 december 2011 13:58 schreef Sjeen het volgende:
Komt er nou nog sneeuw of heb ik voor niks winterbanden aangeschaft?
ik wil nuuuuuhuuuu *stampvoet...quote:Op donderdag 1 december 2011 13:59 schreef Klonk het volgende:
[..]
Er komt vast nog wel een keer sneeuw
Jij ook alquote:Op donderdag 1 december 2011 13:58 schreef Sjeen het volgende:
Na drie winters glijden, leek me dat best een goed ideequote:
Voorlopig nog geen sneeuw.quote:Op donderdag 1 december 2011 13:58 schreef Sjeen het volgende:
Mjah same here... denk dat we dus pech hebbenquote:Op donderdag 1 december 2011 14:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Na drie winters glijden, leek me dat best een goed idee
Valt opzich mee natuurlijk tijdens de regen heb je ook gewoon meer grip dan zomerbanden en ze zijn al effectief rond de 7 graden.....quote:Op donderdag 1 december 2011 14:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Mjah same here... denk dat we dus pech hebben
Even van twitter afgepluktquote:Op donderdag 1 december 2011 15:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is niet mis dat gebied boven La France..
Ik zie hem helaas nietquote:Op donderdag 1 december 2011 15:06 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Even van twitter afgeplukt
[ afbeelding ]
Thxquote:
Gaat hem niet wordenquote:Op donderdag 1 december 2011 15:32 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Thx![]()
Misschien is die bak water wel leeg voor die hier is. Nu Belgie weer een regering lijkt te krijgen moeten ze daar ook wat hebben
ja was dat maar sneeuwquote:Op donderdag 1 december 2011 16:29 schreef Infection het volgende:
Komt een behoorlijk beetje regen aan...![]()
http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=loop1uur
Alsjeblieft niet zet... krijgen we echt zo'n zeik winter.. daar zit ik ook niet echt op de wachten.quote:Op donderdag 1 december 2011 19:23 schreef pinine het volgende:
[..]hoepel op met je sneeuw, laat de westenwind maar de hele winter doorwaaien
Sommige mensen snappen niet dat een zachte winter meestal veel regen geeftquote:Op donderdag 1 december 2011 19:50 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Alsjeblieft niet zet... krijgen we echt zo'n zeik winter.. daar zit ik ook niet echt op de wachten.
Mmmmm, ligt het nu aan mij, of geven onze zuiderburen voor iedere scheet code geel/oranje uit?quote:Op donderdag 1 december 2011 21:21 schreef Fredo55 het volgende:
MeteoAlarm:
[ afbeelding ]
Tussen vanavond en morgenmiddag worden volgende neerslaghoeveelheden verwacht:Kust en West-Vlaanderen: 20-30 mm Oost-Vlaanderen, Henegouwen, Antwerpen, Vlaams+ Waals-Brabant: 10-20 mm Namen, Luxemburg, Limburg en Luik: 5 tot 10 mm
Sneeuw is leuk hoor, maar niet voor weken achtereen.quote:Op donderdag 1 december 2011 20:15 schreef BazzersKing het volgende:
[..]
Sommige mensen snappen niet dat een zachte winter meestal veel regen geeft
Nee,andersom.quote:Op donderdag 1 december 2011 21:23 schreef Weatherman het volgende:
[..]
Mmmmm, ligt het nu aan mij, of geven onze zuiderburen voor iedere scheet code geel/oranje uit?
Het oog van de orkaanquote:Op donderdag 1 december 2011 22:53 schreef Dagoduck het volgende:
Het is nu serieus Bft. 0 in Den Helder! hoe is dat gebeurd?
Het is hier, zeker vergeleken met gisteren, heel rustig.quote:
Momenteel geven de kaarten weinig bijzonders aan.. uiteraard staat er wel wat wind, maar niks bijzonders.quote:Op vrijdag 2 december 2011 09:44 schreef Infection het volgende:
Iemand enig idee of het Maandag nog een beetje spectaculair wordt? Of is het allemaal maar een storm in een glas water?
Dat is waar ja. Kleine kans op sneeuw voor 5 december...quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:29 schreef Klonk het volgende:
Was dat vorige week ook niet voor deze week
Zul je net zienquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laat het maar niet te hard waaien nu
Vandaag totaal niet aan het weerstation toe gekomen om deze aan een stevige paal te zetten met beugels.
7bft zou die wel redden maar hoger, wordt spannend.
Morgen maar even kijken of het tussen de regen/buien door kan.
Het wordt continu bewaakt door een camera, zodra er ook maar iets dreigt te gebeuren zal hij het station naar beneden halen, of als hij het niet vertrouwd.quote:
quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:28 schreef aloa het volgende:
Sneeuw voor volgende week.![]()
[ afbeelding ]
Ik heb sowieso een bloedhekel aan kwakkelwintersquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:46 schreef WeerServies het volgende:
Nieuwe runs van GFS worden opnieuw zo boring as hell... Wat een klote jaar is dit op weergebied = veel beloven, niets krijgen.....
Hier kan je alle kaarten vinden. Links onder topkarten even klikken op gfs en je kunt veel bekijken. Naast topkarten kun je dan nog op M-Europa klikken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:00 schreef sararaats het volgende:
Waar vind ik een kaartje van Belgie om te zien hoe hard het gaat waaien?
Of posten jullie eentje
Ik moet het allemaal nog maar even zien, ik laat me niet weer in de maling nemenquote:Op zaterdag 3 december 2011 13:21 schreef aloa het volgende:
De straalstroom is zeg maar de geleiderails voor stormdepressie's en komende week ligt deze precies boven Nederland. Windsnelheden in deze hoogtestroming lopen op tot boven de 300 km/uur.
[ afbeelding ]
De depressie die woensdag de Noordzee in lijkt te duiken, zorgt bij ons voor storm en misschien wel zware storm. Het is nog 4 dagen verder voordat het woensdag is, dus er kan nog van alles gebeuren. Maar in deze run van GFS gaat Nederland minmaal een storm van 9 Beaufort krijgen, maar het noorden (waddengebied) mag rekening houden met een windkracht 10.
[ afbeelding ]
De windstoten voor woensdag lopen op tot boven de 115 km/uur. Aangezien de straalstroom zeer heftig is, kan dit nog wel hoger uitpakken. Wat opvalt aan de windstoten is dat deze tot in het zuiden van Nederland oplopen tot 90 - 100 km/uur.
[ afbeelding ]
We zien het wel.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik moet het allemaal nog maar even zien, ik laat me niet weer in de maling nemen
Hier net een bui gehad, de wind haalde flink aan, 40km/h gem met pieken van 60km/hquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:15 schreef aloa het volgende:
[..]
We zien het wel.
Op Vlieland is nog een windstoot gemeten van bijna 97 km/u
Hier nu een (Breda).quote:
mwoa, met +8 blijft er vrij weinig over van winterse neerslagquote:Op zondag 4 december 2011 23:03 schreef DemonRage het volgende:
Die straalstroom die woensdag verwacht wordt, zal i.c.m. buien wel wat leuks opleveren denk ik.
hoer ook ja. Zelfde tijdstip ongeveer. Ging best hard jaquote:Op maandag 5 december 2011 06:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier zonet een hagelbui om waker van te wordenzaten flinke stenen bij
Jammer dat je er geen panoramafoto van hebt gemaaktquote:
Ziet eruit dat de kust mogelijk windkracht 8 aantikt.quote:Op maandag 5 december 2011 08:40 schreef aloa het volgende:
ECMWF komt met een behoorlijk windveld voor woensdag.
[ afbeelding ]
Waar?quote:Op maandag 5 december 2011 11:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
hm beetje hagel net
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Woensdag, hmmm best kort termijn, ziet er dus goed uit!quote:Op maandag 5 december 2011 13:25 schreef aloa het volgende:
Woensdag storm (06z run GFS)
Komende woensdag staat er storm op het programma. In de nacht van woensdag zal de wind steeds verder aan trekken, waardoor er aan het begin van de ochtend een volle storm windkracht 9 staat in Zeeland. In de loop van de ochtend zal de storm ook meer delen van de kust gaan bereiken.
rond het middaguur zal er een windkracht 9 aan bijna de gehele kust staan
[ afbeelding ]
Wat opvalt bij de windstoten is dat ze tot ver in Nederland gaan voorkomen.
In bijna heel Nederland lopen de windstoten op tot ruim 100 km/u.
[ afbeelding ]
Pas donderdagnacht lijkt het eindelijk weer wat rustiger te worden in Nederland. Maar echt lang zal dit niet duren, in de loop van de ochtend zal de wind weer toenemen en op vrijdag is er weer een kans op storm. Het noorden heeft in deze run van GFS de grootste kans op zwaar weer.
kaart voor vrijdag.. op de noordzee staat een volle 10Beaufort
[ afbeelding ]
De windstoten voor vrijdag zijn het zwaarst in het noorden
[ afbeelding ]
Gelukkig ben ik woensdag vrij, waai ik niet met mijn koekblikje van de wegquote:
Heb je de pot met goud gevonden???quote:Op maandag 5 december 2011 18:11 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik reed vanmiddag tussen de weiland door naar huis en zag een mooie regenboog van het ene weiland zo met een mooi boog naar een andere kant gaan. Dus gewoon helemaal en kon de beginsels op de grond zien. En ernaast begon nog een stukje maar die verdween in de donkere wolk. Nog niet eerder gezien.
En ik zit zelfs nog in het zuiden van de Peelquote:Op maandag 5 december 2011 15:54 schreef Drassss het volgende:
[..]
Groot verschil met 20km boven de Peel. Daar is niks aan de hand
Nee er stond geen pot in die weilanden.quote:Op maandag 5 december 2011 18:20 schreef mazaru het volgende:
[..]
Heb je de pot met goud gevonden???
[ afbeelding ]
Zojuist ook weerlicht gezien richting Z-Vl.quote:Op maandag 5 december 2011 20:02 schreef aloa het volgende:
Weerlicht hier.En gerommel.
Op buienradar zie ik een aantal buien met onweer en rode pitjes hierheen komen (Harlingen).
ja dat riepen al die briljante meteorologen afgelopen zomer :|quote:Op maandag 5 december 2011 23:28 schreef zoem het volgende:
Minus 25? Ik weet niet waar je die vandaan haalt, maar dat zit er nog even niet in
Tja om nu in de eerste week van December je daar al druk over te maken?quote:Op maandag 5 december 2011 23:30 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ja dat riepen al die briljante meteorologen afgelopen zomer :|
Ja? vorig jaar om deze tijds was er al stevig genoeg ijs om te schaatsenquote:Op maandag 5 december 2011 23:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja om nu in de eerste week van December je daar al druk over te maken?
Aha.quote:Op maandag 5 december 2011 23:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Ja? vorig jaar om deze tijds was er al stevig genoeg ijs om te schaatsen
Elke seizoen is natuurlijk niet met de week nauwkeurig.. dusja lekker afwachten wat de komende 3 maanden ons gaat brengenquote:Op maandag 5 december 2011 23:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
nu komen we niet verder dan wat hagelstenen, regen en wat onweer :/
naja, eerst zou het half november al bar weer zijn, toen eind november, toen half december, maar half december geeft knmi nog steeds rond de 9 graden aanquote:Op maandag 5 december 2011 23:31 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja om nu in de eerste week van December je daar al druk over te maken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt er meer op!quote:
en leef je nog?quote:Op maandag 5 december 2011 20:54 schreef MaLo het volgende:
Ik moet woensdag trouwens wel naar de kapper, verwaait mijn mooie nieuwe coupe natuurlijk wel meteen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gisteren overdag ook al. 's Middags rond een uur of drie eentje bij Breda, en rond half zes reed ik ergens tussen Amersfoort en Zwolle en zag ik er nog een paar.quote:Op dinsdag 6 december 2011 03:26 schreef ACT-F het volgende:
En wederom een onweersflits in de holst van de nacht.
quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:27 schreef andreas612 het volgende:
[..]
en leef je nog?Woensdag he, woensdagSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Zal morgen na mijn kappersbezoek uiteraard een update plaatsen (als ik dan nog leef
)
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
quote:Op dinsdag 6 december 2011 10:54 schreef MaLo het volgende:
[..]
Woensdag he, woensdag. Zal morgen na mijn kappersbezoek uiteraard een update plaatsen (als ik dan nog leef
)
Wind mee is toch niet zo erg.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:32 schreef MissHobje het volgende:
JA tuurlijk de enige dag dat ik eens een keer op de fiets moet en dan gaat het stormen![]()
!
Heb ik dat
awwh! nouja dat er hier in de buurt op de snelwegen alweer 2 auto's er zo hop afgleden door wat hagel... dan denk ik dat je beter thuis kan blijvenquote:Op dinsdag 6 december 2011 11:32 schreef MissHobje het volgende:
JA tuurlijk de enige dag dat ik eens een keer op de fiets moet en dan gaat het stormen![]()
!
Heb ik dat
Moet ook nog terugquote:
Gezellig, ik moet dr vanavond laat nog doorquote:Woensdag grote kans op westerstorm
AMSTERDAM - Diverse meteorologen waarschuwen voor een westerstorm op woensdag met windkracht 9 en zeer zware windstoten tot 100 kilometer per uur.
We gaan een aantal ruige dagen tegemoet”, aldus Piet Paulusma dinsdag op zijn website. Hij voorspelt voor woensdag in de kustgebieden 'een volle westerstorm' en in het westen en noordwesten mogelijk een zware storm.
Het KNMI meldt tevens dat er woensdagmiddag en –avond enige tijd een westerstorm kan opsteken met vooral aan de kust kans op (zeer) zware windstoten tot rond de 100 kilometer per uur.
Paulusma stelt overigens dat het de hele week stormachtig blijft met donderdag ook veel regen en vrijdag opnieuw een westerstorm. “Dus kans op schade”, concludeert de weerman. In Friesland raakten dinsdagochtend al meerdere auto’s van de weg door plotselinge hagelbuien.
quote:Hagel speelt verkeer parten
Weggebruikers hebben ook vanmiddag last gehad van hagel. Door een flinke bui rond 13.00 uur gleden auto's van de A6, ter hoogte van Nagele in de Noordoostpolder. Er zijn geen gewonden gevallen. Op verschillende snelwegen ontstonden files door de ongelukken.
De politie roept weggebruikers op hun snelheid aan te passen tijdens de buien. Door de hagelbuien kan het ineens onverwacht glad worden op de weg.
Het KNMI waarschuwt dat er zeker tot in de loop van de middag nog hier en daar hagelbuien kunnen vallen.
Op de kop
Vanochtend waren er ook al ongevallen tijdens hagelbuien. Een 34-jarige vrouw uit Den Bosch raakte gewond in Vlijmen. Ze was met haar auto van de weg geraakt en op de kop naast een sloot beland. De vrouw moest naar het ziekenhuis.
Ook raakten drie auto's van de weg in Helvoirt, waarbij één van de auto's ondersteboven in de sloot terecht kwam. De vrouw in die auto moest bevrijd worden, maar was niet gewond.
Slip
Ook op de A7 tussen Sneek en Joure raakten vanochtend auto's in de slip. De bestuurder van een auto die bij Parrega van de weg was geraakt, moest met een ambulance naar het ziekenhuis in Sneek worden gebracht.
Even verder op de A7, tussen Leek en Groningen, ontstond door een ongeval met een vrachtwagen een file van 10 kilometer. Inmiddels is de weg weer open en lost de file op.
Tussen Heerenveen en Akkrum raakten op de A32 in beide richtingen meerdere auto's van de weg.
Kettingbotsing
Bij Epe was een tiental auto's betrokken bij een kettingbotsing op de A50. Daarbij is zeker één gewonde gevallen.
Het verkeer moet de plek van het ongeluk passeren via de vluchtstrook. De ANWB kan niet met zekerheid zeggen of het weer hier ook een rol heeft gespeeld.
Onweer is er toch wel. Het zijn geen zomerse buien, maar plekken in Zuid-Limburg en Gelderland hebben momenteel wat onweer.quote:Op dinsdag 6 december 2011 15:43 schreef Infection het volgende:
Nog geen flits of knal gezien/gehoord en er staat al 3 dagen een onweerswaarschuwing op de kaart.
Zelfs niet tijdens een weeralarm.quote:Op dinsdag 6 december 2011 11:20 schreef Schuifpui het volgende:
Deze moet hier natuurlijk ook wel even voorbij komen:
[ afbeelding ]
iemand dit eerder gezien, zo veel waarschuwingen?
SPOILER: antwoordOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 52% gewijzigd door zoem op 06-12-2011 18:13:43 ]
voor mij 21 jaar geleden, de storm van 1990quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:19 schreef Stokstaart het volgende:
Wanneer krijgen we weer eens een echte storm (orkaan) is voor mijn gevoel 10 jaar geleden
Inderdaad! Die was zelfs ver landinwaarts (woonde toen nog bij m'n ouders, nabij de Duitse grens) behoorlijk heftigquote:Op dinsdag 6 december 2011 22:22 schreef michiel_merk het volgende:
voor mij 21 jaar geleden de storm van 1990
Ik weet nog 26 oktober 2002..quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:22 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
voor mij 21 jaar geleden de storm van 1990ok die van 2007 was ook wel aardig
Zo ik ook. Drie bomen in het parkje 50 meter verderop ontworteld hier. Ik was toen bijna twaalf, en heb die dag nog de hond lopen uitlaten in dat parkjequote:Op dinsdag 6 december 2011 22:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik weet nog 26 oktober 2002..
http://www.knmi.nl/cms/co(...)arste_in_twaalf_jaar
ic = intra-cloud (binnen de onweerswolk)quote:Op dinsdag 6 december 2011 18:00 schreef SpeedyGJ het volgende:
Of wel wolk > wolk = cc / Wolk > Grond > cg
Onze schutting lag toen plat.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Zo ik ook. Drie bomen in het parkje 50 meter verderop ontworteld hier. Ik was toen bijna twaalf, en heb die dag nog de hond lopen uitlaten in dat parkjeDe dag erna waren die bomen dus neer.
Is ooit eentopic over geweestquote:Op dinsdag 6 december 2011 22:22 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
voor mij 21 jaar geleden, de storm van 1990ok die van 2007 was ook wel aardig
dat was toen inderdaad het opmerkelijke van die storm, zo diep landinwaarts zulke windsnelheden. Ongekend.quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:24 schreef JDude het volgende:
[..]
Inderdaad! Die was zelfs ver landinwaarts (woonde toen nog bij m'n ouders, nabij de Duitse grens) behoorlijk heftig.
Ah, ook een topic:quote:Op dinsdag 6 december 2011 22:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik weet nog 26 oktober 2002..
http://www.knmi.nl/cms/co(...)arste_in_twaalf_jaar
Ik was 9, in het bos allemaal bomen omgewaaid, ik weet ook nog dat we op de dijk gingen staanquote:Op dinsdag 6 december 2011 22:56 schreef viagraap het volgende:
[..]
Zo ik ook. Drie bomen in het parkje 50 meter verderop ontworteld hier. Ik was toen bijna twaalf, en heb die dag nog de hond lopen uitlaten in dat parkjeDe dag erna waren die bomen dus neer.
bij zulk zwaar zomeronweer kan de gemiddelde windsnelheid inderdaad flink uitpakken. En windstoten zijn dan al snel boven de 100km/uur. Zie Pukkelpop....quote:Op dinsdag 6 december 2011 23:26 schreef DemonRage het volgende:
Laatste keer dat het hier in Eindhoven echt hard waaide was tijdens een zwaar onweer in de zomer. Toen kwam het zelfs tot windkracht 8, en dan bedoel ik niet de windstoten.
In Breda ook een flinke donderklap zojuist. De lucht in het westen is zowat zwart nu.quote:
In het open veld hier (Sonniuspark) leek er ineens een muur met wind voorbij te komen. Van bijna niks naar heel heftig gedurende een minuut en weer terug naar veel rustiger.quote:Op woensdag 7 december 2011 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Het lijkt wel nacht hier in Son. Moesson en onweer net.
Volgens buienradar waait het hier harder..quote:Op woensdag 7 december 2011 10:04 schreef aloa het volgende:
Vlieland zit alweer op windkracht 8 met windstoten tot boven de 80 km/uur.
Klopt, het was hier een minuut of 20 even stevig onweer met kletterharde regen en wind. Ik heb me dan ook wijselijk nog een keer omgedraaidquote:Op woensdag 7 december 2011 09:27 schreef Drassss het volgende:
Streepje is mij ook gepasseerd.. maar de "kern" trok net noord van mij ( Omgeving Uden-Oss ) gok ik.
Die begint donderdag al... Kan wel heftig worden.quote:Op woensdag 7 december 2011 10:11 schreef Frutsel het volgende:
Vrijdag komt de echte storm aldus putto bij Q-music
Eerst zien, dan geloven... het heeft nog geen eigen topicquote:Op woensdag 7 december 2011 10:15 schreef aloa het volgende:
[..]
Die begint donderdag al... Kan wel heftig worden.
q-musicquote:Op woensdag 7 december 2011 10:11 schreef Frutsel het volgende:
Vrijdag komt de echte storm aldus putto bij Q-music
Wat het onweer betreft wel. Je moet ook niet op de TT afgaan he, die is al outdatedquote:Op woensdag 7 december 2011 10:40 schreef yvonne het volgende:
Nou, dat was het? Windstil en zonnetje #Dordt
Zie de post boven je. Moet ik mezelf nog een keer quoten ofwa?quote:Op woensdag 7 december 2011 11:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu kijkt eens naar buiten..
moauw.. als dit storm is :|
Ik heb er wel zin in hoor, na 2 uur vanmiddag hoef ik de deur niet meer uit, dus kom maar op met die windstoten in het binnenlandquote:Op woensdag 7 december 2011 11:40 schreef aloa het volgende:
Die storm moet nog komen. In de loop van vanmiddag trekt de wind steeds verder aan tot stormkracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |