Het is hier, zeker vergeleken met gisteren, heel rustig.quote:
Momenteel geven de kaarten weinig bijzonders aan.. uiteraard staat er wel wat wind, maar niks bijzonders.quote:Op vrijdag 2 december 2011 09:44 schreef Infection het volgende:
Iemand enig idee of het Maandag nog een beetje spectaculair wordt? Of is het allemaal maar een storm in een glas water?
Dat is waar ja. Kleine kans op sneeuw voor 5 december...quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:29 schreef Klonk het volgende:
Was dat vorige week ook niet voor deze week
Zul je net zienquote:Op vrijdag 2 december 2011 20:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Laat het maar niet te hard waaien nu
Vandaag totaal niet aan het weerstation toe gekomen om deze aan een stevige paal te zetten met beugels.
7bft zou die wel redden maar hoger, wordt spannend.
Morgen maar even kijken of het tussen de regen/buien door kan.
Het wordt continu bewaakt door een camera, zodra er ook maar iets dreigt te gebeuren zal hij het station naar beneden halen, of als hij het niet vertrouwd.quote:
quote:Op vrijdag 2 december 2011 19:28 schreef aloa het volgende:
Sneeuw voor volgende week.![]()
[ afbeelding ]
Ik heb sowieso een bloedhekel aan kwakkelwintersquote:Op vrijdag 2 december 2011 17:46 schreef WeerServies het volgende:
Nieuwe runs van GFS worden opnieuw zo boring as hell... Wat een klote jaar is dit op weergebied = veel beloven, niets krijgen.....
Hier kan je alle kaarten vinden. Links onder topkarten even klikken op gfs en je kunt veel bekijken. Naast topkarten kun je dan nog op M-Europa klikken.quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:00 schreef sararaats het volgende:
Waar vind ik een kaartje van Belgie om te zien hoe hard het gaat waaien?
Of posten jullie eentje
Ik moet het allemaal nog maar even zien, ik laat me niet weer in de maling nemenquote:Op zaterdag 3 december 2011 13:21 schreef aloa het volgende:
De straalstroom is zeg maar de geleiderails voor stormdepressie's en komende week ligt deze precies boven Nederland. Windsnelheden in deze hoogtestroming lopen op tot boven de 300 km/uur.
[ afbeelding ]
De depressie die woensdag de Noordzee in lijkt te duiken, zorgt bij ons voor storm en misschien wel zware storm. Het is nog 4 dagen verder voordat het woensdag is, dus er kan nog van alles gebeuren. Maar in deze run van GFS gaat Nederland minmaal een storm van 9 Beaufort krijgen, maar het noorden (waddengebied) mag rekening houden met een windkracht 10.
[ afbeelding ]
De windstoten voor woensdag lopen op tot boven de 115 km/uur. Aangezien de straalstroom zeer heftig is, kan dit nog wel hoger uitpakken. Wat opvalt aan de windstoten is dat deze tot in het zuiden van Nederland oplopen tot 90 - 100 km/uur.
[ afbeelding ]
We zien het wel.quote:Op zaterdag 3 december 2011 15:05 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik moet het allemaal nog maar even zien, ik laat me niet weer in de maling nemen
Hier net een bui gehad, de wind haalde flink aan, 40km/h gem met pieken van 60km/hquote:Op zaterdag 3 december 2011 15:15 schreef aloa het volgende:
[..]
We zien het wel.
Op Vlieland is nog een windstoot gemeten van bijna 97 km/u
Hier nu een (Breda).quote:
mwoa, met +8 blijft er vrij weinig over van winterse neerslagquote:Op zondag 4 december 2011 23:03 schreef DemonRage het volgende:
Die straalstroom die woensdag verwacht wordt, zal i.c.m. buien wel wat leuks opleveren denk ik.
hoer ook ja. Zelfde tijdstip ongeveer. Ging best hard jaquote:Op maandag 5 december 2011 06:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier zonet een hagelbui om waker van te wordenzaten flinke stenen bij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |