Ik keek haar aan. Met een vies gezicht. Toen kwamen de vragen. Waarom zou je sparen voor een uitzet? Hoe moet ik me überhaupt voorstellen dat je -terwijl je bij je ouders woont- voor de uitzet spaart? Zet je dat onder je bed ofzo? Geef je het tijdelijk aan je moeder? Wat valt er eigenlijk allemaal onder "de uitzet"? Zijn dat alleen borden? Of ook beddengoed en behang en mooie hippe schilderijtjes en lekkere warme sloffen en -stop- .quote:Kleine blonde tijger, meid wat doe je nou
Je spaart al voor de uitzet, als een echte vrouw
Bespaar je al het sjouwen, maak je niet zo moe
Trouwen daar zijn wij nog niet aan toe
Als je 24 bent dan weet je hoe de wereld in elkaar steekt! Nog beter dan toen je 18 was!quote:
me eige ja?quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:55 schreef spierbal het volgende:
En ik wil niet op bezoek bij haar oma.
Daar kan ik me eige ook wel in vinden.
Ik kom niet uit Zeeland. Waarom zou je me, mocht ik uit Zeeland komen, ineens kennen dan?quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:06 schreef Speedfight het volgende:
Na het lezen van je andere topic denk ik ook dat je beter alleen af bent.![]()
Je bent wel echt een held, hahaha.
Maar er zijn vast wel meisjes die er ook zo over denken als jou, gewoon wat meer moeite doen, elkaar beter kennen voor je een relatie begint.
Kom je uit Zeeland trouwens? Dan weet ik wie je bent.
Denk jij echt dat alle vrouwen voor hun 30ste willen trouwen en kinderen krijgen?quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Bedankt voor de reacties. Staan leuke dingen tussen.
Denken jullie echt dat er vrouwen bestaan die niet voor hun 30e willen trouwen en kinderen krijgen?
Bedankt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 12:03 schreef Myraela het volgende:
Als je met alleen blijven bedoelt dat je niet mee gaat doen aan de standaard, snap ik je helemaal. Maar daarvoor hoef je toch niet alleen te blijven, gewoon iemand zoeken die ook niet aan die standaarden doet. 24 is nog gewoon jong, ik kan me niet voorstellen dat er geen meisjes zijn die ook nog niet klaar zijn om op de bank te gaan hangen om dagelijkse soaps en realityserie's te kijken en in die sleur te blijven hangen voor de rest van hun leven.
Misschien moet je soms een compromis stellen, soms een keer iets doen voor een ander, maar uiteindelijk zou een relatie je niet teveel moeten beperken want dan zit je gewoon niet goed lijkt me.
Oh, en je schrijft tof.
Tuurlijk bestaan die, misschien wat schaarser in verhoudingquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Denken jullie echt dat er vrouwen bestaan die niet voor hun 30e willen trouwen en kinderen krijgen?
Wat is er aan de hand?quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Zo'n kutjanus als jij kan beter alleen blijven ja.
Die bestaan zeker wel! Als je alles al van tevoren gaat plannen, is het onwijs saaiquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Mijn vriendinquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Weet je zeker dat je dan verliefd was? Heb je ooit een gebroken hart gehad?quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:31 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Bedankt.
Soms lijkt het alsof ik een meisje gevonden heb, die precies denkt zoals ik. Die ook de wereld over wil en niet hier wil blijven. Ik ben dan verliefd.
Maar ook dan gaat het mis. En dat is niet erg. Maar wel jammer, soms.
Ik heb wel eens een gebroken hart gehad. Nog nooit echter, door een meisje waar ik een relatie mee heb gehad.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:12 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je dan verliefd was? Heb je ooit een gebroken hart gehad?
Gast, dit stukje is echt briljant.quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:26 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Vooraf
Dit topic is gewoon een stukje levensverhaal wat ik even van me af wil schrijven.
quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:17 schreef Heinlein het volgende:
[..]
Gast, dit stukje is echt briljant.
Er klinkt ook iets treurigs in door. Niet getreurd! Er zijn genoeg leuke vrouwen, ze zeiken niet, ze zaniken niet, en ze neuken de sterren van de hemel.
Dat lijkt me een verstandige keuze, ja.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:11 schreef AMDB het volgende:
[..]
Mijn vriendin![]()
Maar die blijft van mij
Yep, ik bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ik ken daar iemand die precies zoals jou is haha.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik kom niet uit Zeeland. Waarom zou je me, mocht ik uit Zeeland komen, ineens kennen dan?
Er zijn er enorm veel ja.quote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
enken jullie echt dat er vrouwen bestaan die niet voor hun 30e willen trouwen en kinderen krijgen?
Ik ben 35 en woon net voor het eerst samen omdat ik 15 jaar aan het idee moest wennen zeg maar.quote:Op dinsdag 29 november 2011 17:29 schreef julia22 het volgende:
Ik ben 21 en ik wil het liefst zo snel mogelijk settelen.Met man, kindjes en een hond.
![]()
![]()
![]()
Ik kan me trouwens niet voorstellen dat je geen vrouwen kunt vinden die denken zoals jij. Ligt er misschien ook aan of je al werkt of nog studeert.
Klopt, precies dit. Het komt over als een verhaal getypt uit frustratie. Immers als TS er vierkant achterstond ging hij niet zo veel voorbeelden aanhalen van hoe hij het liever gezien hadquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:33 schreef SicSicSics het volgende:
Klinkt als een weloverwogen beslissing.
Dit gaat goed totdat je een leuk meisje tegenkomt!
He manquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:16 schreef 2NutZ het volgende:
Hoi UNKLE kan je altijd waarderen als KLB bezoeker... wist niet dat je hier ook actief was.
Maar wil toch even zeggen dat ik echt dit topic top vind, ik ben ietsje ouder maar door de OP gelezen te hebben lijtk het alsof ik zelf die lap tekst heb geschreven....
Ik denk er net zo over, echter enige wat persoonlijk ik wel zou willen is op den duur kinderen.
Ben ook alweer ff alleen en voor mij is dit ook het leven, al mis ik zelf ook wel eens de positieve kanten van een relatie.
Als ik vrienden van mij ook zie die aldoor allerlei verplichtingen hebben word ik al kotsmisselijk.
Respect man
Ik zeg ook niet dat deze meisjes dat al tijdens het daten aangeven. Dat komt natuurlijk pas later. Vertellen tijdens een date dat je eigenlijk al getrouwd had willen zijn, gaat inderdaad niet werken. Gelukkig is de gemiddelde mens er gehaaid genoeg voor om dat niet te vertellen op zo'n moment. Met recht.quote:Op dinsdag 29 november 2011 19:59 schreef PMK111 het volgende:
Ik heb redelijk wat meisjes gedate, en die moesten niet denken aan trouwen, kinderen, huis kopen. (Ik ben 24 nu.) Ik denk dat ze keihard weg zouden rennen als ik het zou suggereren... Woon je soms in een dorp? Ga in een grote stad wonen.
Als je in een grote stad woont en steeds meiden aantrekt die huisje, boompje, beestje willen, dan ligt het aan jou en niet aan het vrouwelijke geslacht.
Dit is deels ook wel waar ik bang voor ben. Ik probeer hier een beetje naar toe te draaien in het stukje:quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:26 schreef AMDB het volgende:
Het probleem met altijd alleen blijven is dat je op een gegeven moment ook echt alleen bent. Aangezien 99% van je vrienden wél aan het settlen slaat en dan geen tijd meer heeft om vaak gezellig te doen. Daarom is het nuttig om een partner te hebben die óók gezellig doet, en niet alleen maar trouwen/kinderen/bankhangen wil.
Des te ouder ik zelf word, des te meer vrouwen (van mijn leeftijd) al getrouwd zullen zijn. Hierbij val ik dan terug op mijn gedachte dat (veel) vrouwen dit nu eenmaal zo snel mogelijk willen. Ik besef, dat er in dit topic aangegeven wordt dat er ook vrouwen zijn die dit niet willen. En dat geloof ik.quote:Laat mij maar alleen, denk ik vaak. Ik ben inmiddels 24. De meeste vrouwen van mijn leeftijd willen het liefste allang getrouwd zijn. Tenminste, dat idee krijg ik steeds.
In een samenleving waar trouwen en kinderen krijgen de norm is, is het niet trouwen en geen kinderen nemen juist iets wél doen. Je kan dus beter spijt krijgen van de bewuste keuze om single te blijven dan spijt krijgen van trouwen/kinderen. De stelling wordt dus in feite omgedraaid in dit geval.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:44 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Dit is deels ook wel waar ik bang voor ben. Ik probeer hier een beetje naar toe te draaien in het stukje:
[..]
Des te ouder ik zelf word, des te meer vrouwen (van mijn leeftijd) al getrouwd zullen zijn. Hierbij val ik dan terug op mijn gedachte dat (veel) vrouwen dit nu eenmaal zo snel mogelijk willen. Ik besef, dat er in dit topic aangegeven wordt dat er ook vrouwen zijn die dit niet willen. En dat geloof ik.
Het is vreemd. Als ik terugkijk naar mijn "lange" relatie, dan denk ik dat heel veel mannen dat best zouden willen. Ze was knap. Ze was slim. Haar ouders waren leuk. Toch was ik maar wat blij dat het voorbij was. Soms praatte ze over kinderen. Soms praatte ze over trouwen.
Ik moest soms huilen als ik daaraan dacht. Gewoon, omdat ik weet dat als het eenmaal zo ver is, dat je dan nooit meer terug kunt. Tenminste, niet op een gezonde manier. Wat moet je dan doen? Het lijkt zogezegd wel "inevitable". Je moet wel. Is dat waarom veel mannen ook maar vroeg trouwen? Krijgen die dan later geen spijt?
Ik voel me nu een beetje als het zieke kind van de familie. Mijn zussen zijn getrouwd. De oudste heeft zelfs kinderen.
Men zegt wel eens dat je beter spijt kunt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je niet gedaan hebt. Ik betwijfel ten zeerste of dit voor trouwen en kinderen krijgen ook opgaat.
Wauw. Dat zeg je mooi. Zo had ik het nog niet gezien. Bedankt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:53 schreef AMDB het volgende:
[..]
In een samenleving waar trouwen en kinderen krijgen de norm is, is het niet trouwen en geen kinderen nemen juist iets wél doen. Je kan dus beter spijt krijgen van de bewuste keuze om single te blijven dan spijt krijgen van trouwen/kinderen. De stelling wordt dus in feite omgedraaid in dit geval.
En daarnaast: zonder trouwen/kinderen krijgen kun je veel meer dingen wel doen die je als getrouwd/vader niet kan doen. Je hoort vaak wel verhalen van mensen die vroeg trouwen/kinderen krijgen die hier later spijt van krijgen.
wat kan een getrouwde man dan niet?quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:53 schreef AMDB het volgende:
[..]
In een samenleving waar trouwen en kinderen krijgen de norm is, is het niet trouwen en geen kinderen nemen juist iets wél doen. Je kan dus beter spijt krijgen van de bewuste keuze om single te blijven dan spijt krijgen van trouwen/kinderen. De stelling wordt dus in feite omgedraaid in dit geval.
En daarnaast: zonder trouwen/kinderen krijgen kun je veel meer dingen wel doen die je als getrouwd/vader niet kan doen. Je hoort vaak wel verhalen van mensen die vroeg trouwen/kinderen krijgen die hier later spijt van krijgen.
Het gaat niet om individuele gevallen maar om een veralgemenisering. Meer specifiek de (gebruikelijke) bijkomstigheden van trouwen (baan, hypotheek, kinderen).quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
wat kan een getrouwde man dan niet?
kinderen wil ik je geven ja dat die lastig zijn
maar een goed huwelijk vul je zelf in en belemmerd je nergens in volgens mij
je vult het toch zelf in?quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:15 schreef AMDB het volgende:
[..]
Het gaat niet om individuele gevallen maar om een veralgemenisering. Meer specifiek de (gebruikelijke) bijkomstigheden van trouwen (baan, hypotheek, kinderen).
Sorry hoor maar als je bang bent om alleen te eindigen waarom kies je daarvoor dan? Dan is dat dus kennelijk niet wat je wilt.quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:44 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Dit is deels ook wel waar ik bang voor ben. Ik probeer hier een beetje naar toe te draaien in het stukje:
Indirect beledig je alle mensen die gesettled zijn, omdat je zo zwaar oordeelt over hun situatie. Met deze houding hou je weinig mensen over in je omgeving, geloof me dat vinden mensen echt niet tof. Leer ook die mensen eens te respecteren.quote:[..]
Des te ouder ik zelf word, des te meer vrouwen (van mijn leeftijd) al getrouwd zullen zijn. Hierbij val ik dan terug op mijn gedachte dat (veel) vrouwen dit nu eenmaal zo snel mogelijk willen. Ik besef, dat er in dit topic aangegeven wordt dat er ook vrouwen zijn die dit niet willen. En dat geloof ik.
Het is vreemd. Als ik terugkijk naar mijn "lange" relatie, dan denk ik dat heel veel mannen dat best zouden willen. Ze was knap. Ze was slim. Haar ouders waren leuk. Toch was ik maar wat blij dat het voorbij was. Soms praatte ze over kinderen. Soms praatte ze over trouwen.
Ik moest soms huilen als ik daaraan dacht. Gewoon, omdat ik weet dat als het eenmaal zo ver is, dat je dan nooit meer terug kunt. Tenminste, niet op een gezonde manier. Wat moet je dan doen? Het lijkt zogezegd wel "inevitable". Je moet wel. Is dat waarom veel mannen ook maar vroeg trouwen? Krijgen die dan later geen spijt?
Ik voel me nu een beetje als het zieke kind van de familie. Mijn zussen zijn getrouwd. De oudste heeft zelfs kinderen.
Men zegt wel eens dat je beter spijt kunt hebben van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je niet gedaan hebt. Ik betwijfel ten zeerste of dit voor trouwen en kinderen krijgen ook opgaat.
Bedankt voor je uitgebreide post. Ik begrijp wat je zegt, maar wil toch mezelf (een beetje) verdedigen.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:19 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Sorry hoor maar als je bang bent om alleen te eindigen waarom kies je daarvoor dan? Dan is dat dus kennelijk niet wat je wilt.
[..]
Indirect beledig je alle mensen die gesettled zijn, omdat je zo zwaar oordeelt over hun situatie. Met deze houding hou je weinig mensen over in je omgeving, geloof me dat vinden mensen echt niet tof. Leer ook die mensen eens te respecteren.
Ben zoals poster boven mij, wel erg benieuwd wat je alternatieve plan is.
Ben ook benieuwd of je vaker last hebt om aan nieuwe dingen te beginnen? Je gaf namelijk aan dat je wel eens hebt gehuild als je dacht aan het settlen en niet meer terugkunnen? Angst om ergens aan te beginnen of faalangst ofzo?
Ik denk eigenlijk meer het volgende. Je hebt negatieve ervaringen in relaties gehad met vrouwen en projecteert dat op vrouwen in het algemeen. Er zit er geen een bij die jou gelukkig kan maken?
Tevens denk je met 24 jaar de wijsheid al in pacht te hebben. Dat denk ik door je volgende zin: "Ik wil gewoon een leuk vriendinnetje waarmee ik over het strand kan wandelen en flessen wijn mee kan leeg drinken en kan lachen en kan stoeien. Maar niet... NIET dat gezeik..."
Even serieus? Denk je nu echt dat er een relatie bestaat waar nooit gezeik is? Het enige wat je laat zien is dat je totaal niet weet hoe je hiermee moet omgaan. Ja direct uitmaken van relaties, daar ben je wel goed in. Iedereen heeft wel eens gezeik, JIJ ook.
Je verdient een schop onder je reet van me omdat je het fout hebt dat je helemaal alleen maar beter af zou zijn en het allemaal "makkelijker" is. Gedeelde smart is halve smart en meer van dat soort dingen. Ook leuke dingen delen met een ander is fijner dan alleen.
Je laatste alinea is voor mij het meest beeldend.quote:Op dinsdag 29 november 2011 23:38 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitgebreide post. Ik begrijp wat je zegt, maar wil toch mezelf (een beetje) verdedigen.
Het laatste wat ik wil is mensen die nu gesetteld zijn beledigen. Sterker nog, ik geef openlijk toe dat ik jaloers ben op de mensen die daar blijkbaar gelukkig mee zijn. Ik wou dat ik dat gevoel had. Echt waar. Want ik zie heus wel dat er heel veel stelletjes zijn die gelukkig zijn. Dit zijn ze in ieder geval naar de buitenwereld, en dus naar mij, toe. En gegeven het feit dat ik het met deze informatie moet doen, geloof ik dat.
Misschien lijkt het door de manier waarop ik mezelf verwoord dat ik mezelf zie als een wijs iemand. Of als iemand die de wijsheid kent. Dit is echter niet waar. Ik heb gewoon bepaalde gedachten en respecteer maar al te graag andermans mening. Dit zorgt er echter niet automatisch voor dat ik dan ook meteen anders ga denken.
Verder besef ik dat mijn beeld, van een relatie zoals die zou moeten zijn, nogal geromantiseerd is. Ik geloof ook best dat ik wat dat betreft de door jou voorgestelde "schop onder mijn reet" verdien.
Ik wil met deze post maar aangeven dat ik het stuk uit de OP slechts geschreven heb om van me af te schrijven. Meningen zijn meer dan welkom en neem ik echt heel erg serieus. Ik besef dat ik een "probleem" heb op dit gebied, juist door mijn manier van denken.
Bedanktquote:Op dinsdag 29 november 2011 23:47 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Je laatste alinea is voor mij het meest beeldend.
Focus je op positieve dingen in het leven, inclusief jezelf. Als je meer respect voor jezelf hebt, ga je anderen ook leuker vinden. Ook jij komt er wel.
24 is veel te jong zeg je, maar wanneer ben je dan "oud" genoeg volgens jouw?quote:Op woensdag 30 november 2011 00:29 schreef Strani het volgende:
TS, 24 is veel te jong om jezelf vast te leggen aan zulke onzinnige beslissingen. Carpe Diem, je hoeft niet je hele leven nu al te plannen.
Ik denk eigenlijk nooit. Natuurlijk komen er momenten dat sommige dingen niet meer mogelijk zijn vanwege fysieke beperkingen, maar iemand die tot zijn of haar 80e single is kan zelfs dan nog op zoek gaan naar een partner.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:39 schreef bugsbunny86 het volgende:
[..]
24 is veel te jong zeg je, maar wanneer ben je dan "oud" genoeg volgens jouw?
het enige wat ik geloof is dat je tevens de laayste bent. Rot op troll.quote:Op woensdag 30 november 2011 02:10 schreef Jajong het volgende:
Kan haast niet geloven dat ik de eerste ben maar:
[ afbeelding ]
Dit is ook het meest verschrikkelijk vooruitzicht met een vrouw waar je niet op zit te wachten. Maar met de juiste vrouw, wil zelfs jij dit op een dag. Zelfs met een vrouw kun je nog de wereld rondreizen. Je leven hoeft niet te stoppen als je een relatie krijgt hoor. Ga alleen voor de juiste vrouw die bij je past, een leuke baan waar je met plezier heen gaat, een leuk sociaal leven erbij en dingen die je alleen blijft doen.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:16 schreef Bombshell het volgende:
Ik moet zeggen het angstzweet breekt me ook uit als ik denk aan een situatie met vrouw, kind en koophuis. Lijkt me op dit moment verschrikkelijk om elke dag naar je werk te gaan en te weten dat het zo waarschijnlijk nog het grootste gedeelte van je leven zal gaan.
Ik waag me er niet aan voorlopig, wil eerst in mn eentje de wereld rond in een jaar.
Ik vind dit soort reacties altijd een beetje belerend.quote:Op woensdag 30 november 2011 10:55 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Dit is ook het meest verschrikkelijk vooruitzicht met een vrouw waar je niet op zit te wachten. Maar met de juiste vrouw, wil zelfs jij dit op een dag. Zelfs met een vrouw kun je nog de wereld rondreizen. Je leven hoeft niet te stoppen als je een relatie krijgt hoor. Ga alleen voor de juiste vrouw die bij je past, een leuke baan waar je met plezier heen gaat, een leuk sociaal leven erbij en dingen die je alleen blijft doen.
Belerend of niet, het is wel waarheid. En net doen zoals ik is ook nog steeds single zijn en wachten tot de juiste persoon langs komt met wie ik dit misschien zou willen. Dus je zat niet helemaal goed met je aannames. Het slaat toch ook nergens op om te zeggen: oh het lijkt me verschrikkelijk om met pensioen te gaan en steeds verder lichamelijk af te takelen en te wachten tot je dood gaat, als je nog niet eens in de buurt komt van een pensioen gerelateerde leeftijd?quote:Op woensdag 30 november 2011 11:06 schreef Heinlein het volgende:
Ik vind dit soort reacties altijd een beetje belerend.
Zo van, ach jongen, nu vind je het niks, maar als je groot bent, dan doe je net zoals ik. Want mijn keuze is de beste keuze.
Wat is dat nou voor advies, daar heb je toch niks aan als je helemaal niet in die fase van je leven zit?
Eeeuh... ja, jouw waarheid. Op dit moment in je leven.quote:Op woensdag 30 november 2011 11:13 schreef Cactus1 het volgende:
[..]
Belerend of niet, het is wel waarheid.
Basically zeg jij: ach joh, je moet gewoon verliefd worden, en dan kun je lekker hetzelfde doen als de rest.quote:Dus wat heeft het voor een zin om te klagen of tegen iets op te zien wat niet eens aan de orde is?
Feit blijft dat ik de mensen die het hardst riepen dat ze zich nooit wilden binden in de grootste huismussen zag veranderen op het moment dat ze echt verliefd werden.
Of hem willen behoeden van een *fout*.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:24 schreef kruidkoekje het volgende:
wat kinderachtig voordat je er niet van af komt, alsof je niet uit elkaar kunt gaan
Zou kunnen ;-)quote:Op woensdag 30 november 2011 16:35 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Of hem willen behoeden van een *fout*.
Ik plaag je maar. 30/40 man in een hok lijkt mij ook helemaal niks en daar 40 euro voor besteden is gezien je salaris wel erg veel ja.
Je interpreteert mijn woorden wederom niet goed. Ik zeg dat als je verliefd wordt op de juiste het vanzelf wel los loopt en een invulling geeft aan het leven en de relatie op een manier die bij beiden past. En ja, het sleutelwoord is verliefd worden.quote:Op woensdag 30 november 2011 12:25 schreef Heinlein het volgende:
Basically zeg jij: ach joh, je moet gewoon verliefd worden, en dan kun je lekker hetzelfde doen als de rest.
Terwijl de TS juist in een fase in zijn leven zit, die haast het tegenovergestelde is van wat jij beweerd.
Ik vind dat belerend. Het klinkt als mijn opa, die tegen mij als tienjarige jongen zei: je moet goeie cijfers halen, want dat heb je later een goede baan! Het hele concept van een "baan", dat bestond voor mij natuurlijk helemaal niet.
Helaas welquote:Op woensdag 30 november 2011 18:16 schreef El_Liberaliste het volgende:
Heeft veel met opleidingsniveau te maken TS, hoe vrouwen denken. En dan bedoel ik NIET slim/dom.
Maar LBO/VMBO gaat gewoon rond z'n 20e werken etc.
MBO'ers een paar jaar later, HBO'ers en WO'ers zijn studenten en die genieten wat meer van het leven, wonen vaak in stedelijke gebieden.
Is geen maatstaaf, maar je OP doet vermoeden dat je niet dom bent dus zoek gewoon chiks in het wat hoger opgeleide segment.
Ik heb nu een 'scharrel' van 29 en zij moet niet aan settelen denken, ik ben jonger dan zij.
En waarom zouden hoog opgeleide mensen niet met lager opgeleide mensen een relatie kunnen aangaan?quote:
Ik kan me, inderdaad, voorstellen dat hierin een verschil bestaat. Ik laat mijn opleidingsniveau even in het midden.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:16 schreef El_Liberaliste het volgende:
Heeft veel met opleidingsniveau te maken TS, hoe vrouwen denken. En dan bedoel ik NIET slim/dom.
Maar LBO/VMBO gaat gewoon rond z'n 20e werken etc.
MBO'ers een paar jaar later, HBO'ers en WO'ers zijn studenten en die genieten wat meer van het leven, wonen vaak in stedelijke gebieden.
Is geen maatstaaf, maar je OP doet vermoeden dat je niet dom bent dus zoek gewoon chiks in het wat hoger opgeleide segment.
Ik heb nu een 'scharrel' van 29 en zij moet niet aan settelen denken, ik ben jonger dan zij.
poëzie.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:10 schreef starla het volgende:
Soms kom je er nooit achter wie je nu precies bent en wat je wilt. Dat is de romantieke bittere zoetheid van het leven.
Geniet er van zolang het duurt.
Basically hetzelfde antwoord als Cactus1 gaf, in de zin van: "je bent niet zoals iedereen, maar dat komt nog wel".quote:Op woensdag 30 november 2011 20:10 schreef starla het volgende:
Volgens mij kun je de OP samenvatten met één woord: bindingsangst.
Ik denk dat het wel licht verschil maakt, maar zoals je zelf al aangeeft, de tijd die het duurt scheelt vooral veel, een MBO'er begint al rond z'n 16e met de opleiding, HBO+WO'ers blijven vaker zitten, switchen nog wel eens, hebben een langere opleiding en zijn daarom zo een jaar of 5-7 langer bezig. Dat scheelt natuurlijk ook veel!quote:Op woensdag 30 november 2011 20:06 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik kan me, inderdaad, voorstellen dat hierin een verschil bestaat. Ik laat mijn opleidingsniveau even in het midden.
Maar, zoals een MBO student na zijn opleiding wil trouwen en samenwonen, wil een WO student dat na zijn studie. Maakt het dan nog verschil, behalve dat een WO student langer studeert?
Ja ik! Moet niet denken aan kinderen en ik ben tegen trouwenquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Hey!quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:42 schreef Burger_Queen het volgende:
Erm.. ik ben 27, vrouw, en wil nooit never nooit niet trouwen of kinderen.
Er zijn heus wel mensen die er hetzelfde over denken als jij dus cheer up.
Je hoeft niet meteen de handdoek in de ring te gooien.
we hebben een matchquote:Op zaterdag 3 december 2011 21:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey!
Idem hier. 28/m welteverstaan.
Reizen is geweldig. Ik heb dat zelf ook gedaan, en een tijdje in het buitenland gewoond. Soms heb ik het idee dat mijn huidige visie op relaties en stelletjes daardoor erg veranderd is. Of dat positief is, weet ik nog niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:22 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil eerst echt nog gaan reizen voor een jaar. En een tijdje werken in het buitenland. Daarna zou ik me evt willen settelen. Mocht ik dan een vriendin vinden dan zou ik toch ook kinderen willen, dan heb je als doel die goed opvoeden en gelukkig maken. Dat lijkt me nog wel een mooie invulling van het leven.
Het lijkt me best een leuke ervaring om kluizenaar te zijn in de Australische bushbush.quote:Op zondag 4 december 2011 21:23 schreef no1uknow het volgende:
Ik vrees voor TS dat dit niet zozeer te maken heeft met vriendinnetjes, alswel dat hij zelf niet ouders durft/wilt worden. Ook als je alleen blijft zal je uiteindelijk (onbewust) settelen, zo zit de maatschappij nou eenmaal in elkaar. Of je moet kluizenaar worden ergens in de Australische bushbush.
Dus TS, ga is bij jezelf na, gaat dit wel echt om de vriendinnetjes?
Maar serieus TS, zou het wellicht mogelijk kunnen zijn dat dit niet zozeer met de vriendinnetjes te maken heeft maar dat er een onderliggende angst is? Angst voor ouder worden, verantwoordelijkheden, sleur, gebondenheid? (En nee daarmee zeg ik niet meteen dat je bindingsangst hebt)quote:Op zondag 4 december 2011 21:24 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Het lijkt me best een leuke ervaring om kluizenaar te zijn in de Australische bushbush.
Ik moest lachenquote:
Jazeker. Dat kan en zal daar mee te maken hebben. Ik probeer dat ook niet perse te ontkennen in de OP. Was het maar normaal.quote:Op zondag 4 december 2011 21:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Maar serieus TS, zou het wellicht mogelijk kunnen zijn dat dit niet zozeer met de vriendinnetjes te maken heeft maar dat er een onderliggende angst is? Angst voor ouder worden, verantwoordelijkheden, sleur, gebondenheid? (En nee daarmee zeg ik niet meteen dat je bindingsangst hebt)
Wat ben je dan aan het doen?quote:Op zondag 4 december 2011 21:39 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Jazeker. Dat kan en zal daar mee te maken hebben. Ik probeer dat ook niet perse te ontkennen in de OP. Was het maar normaal.
De rest van mijn familie is trouwens wel normaal. Normaal doen is bij ons geen enkel probleem. Wat ik aan het doen ben is anders. Heel anders.
Geen vriendin willen. Studeren in het buitenland. Geen zin hebben in familiefeestjes.quote:
Er zal vast wel een 1 of ander woord zijn voor dit gevoel zijn waar jij mee rondloopt, stomme woorden zoals identiteitscrisis en dat soort onzin, daar waag ik me niet aan, maar wat doe je nu dan in 'het dagelijks leven'?quote:Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Geen vriendin willen. Studeren in het buitenland. Geen zin hebben in familiefeestjes.
Ik moet zeggen dat ik een hele leuke familie heb. Dus laten we de familie zelf niet de schuld geven.
Maar ik wil gewoon niet dat het wordt zoals het hoort te worden. Ik wil niet met een vrouw samen in een vinex-wijk naar de overbuurman zwaaien die het gras aan het maaien is.
Misschien praat ik over tien jaar anders. Misschien ook niet. Maar ik besef dat je gelijk hebt als je zegt dat het niet aan de vriendinnen zelf ligt, maar aan mij.
Ik studeer. En ik werk daarbij. En ik wandel veel en denk heel veel na. En ik reis graag. En ik ga graag met mijn vrienden wat drinken in de kroeg.quote:Op zondag 4 december 2011 21:47 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Er zal vast wel een 1 of ander woord zijn voor dit gevoel zijn waar jij mee rondloopt, maar wat doe je nu dan in 'het dagelijks leven'?
Wat studeer je? Wat voor werk doe je?quote:Op zondag 4 december 2011 21:50 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik studeer. En ik werk daarbij. En ik wandel veel en denk heel veel na. En ik reis graag. En ik ga graag met mijn vrienden wat drinken in de kroeg.
Soms denk ik dat ik misschien wel iets teveel nadenk. Maar helaas lukt het me niet om daarmee te stoppen.
Ik studeer Toegepaste Economische Wetenschappen. En ik werk als web-ontwikkelaar (programmeur).quote:Op zondag 4 december 2011 21:51 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wat studeer je? Wat voor werk doe je?
Zoek dan werk wat je leuk vindt, zodat je (cliché incoming) met plezier naar je werk gaat. Ik werk bijvoorbeeld als maatschappelijk werker in de GGZ, met zogenoemde zorgmijders. Het is zó onwijs tof als je met mensen die echt totaal aan de onderste onderkant van de maatschappij zitten een stap voorwaarts richting een waardig bestaan kan zetten, daar word ik (en die mensen hopelijk ook natuurlijk) onwijs blij van! Het hoeft dus allemaal niet zo zwaar te zijn als het lijkt.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:16 schreef Bombshell het volgende:
Ik moet zeggen het angstzweet breekt me ook uit als ik denk aan een situatie met vrouw, kind en koophuis. Lijkt me op dit moment verschrikkelijk om elke dag naar je werk te gaan en te weten dat het zo waarschijnlijk nog het grootste gedeelte van je leven zal gaan.
Ik waag me er niet aan voorlopig, wil eerst in mn eentje de wereld rond in een jaar.
Bedankt voor je post(s).quote:Op zondag 4 december 2011 22:10 schreef no1uknow het volgende:
Weet je UNKLE, filosofeer er lekker over door zou ik zeggen, open meer van dit soort topics want het was een genot om te lezen, maar probeer ook wat luchtig(er) te zijn (wellicht ben je dat ook wel). Leef je leven zoals je nu doet, als jij dit het lekkerst vindt, why not? En denk niet teveel in stereotypen, settelen is ook niet voor iedereen hetzelfde en iedereen haalt voldoening uit andere dingen.
Lijkt me zwaar, maar erg tof werkquote:Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zoek dan werk wat je leuk vindt, zodat je (cliché incoming) met plezier naar je werk gaat. Ik werk bijvoorbeeld als maatschappelijk werker in de GGZ, met zogenoemde zorgmijders. Het is zó onwijs tof als je met mensen die echt totaal aan de onderste onderkant van de maatschappij zitten een stap voorwaarts richting een waardig bestaan kan zetten, daar word ik (en die mensen hopelijk ook natuurlijk) onwijs blij van! Het hoeft dus allemaal niet zo zwaar te zijn als het lijkt.
Mijn werk is niet meer of minder zwaar dan ander werk, heftig is het wel, maar ik haal er voldoende energie uit. En ik zal je eerlijk bekennen dat ik zelf 'nog' maar 21 ben en dit stiekem mijn stage is maar wel de kant op waar ik uiteindelijk naartoe wil met mijn toekomstige baan. Ik vind het altijd leuk om te peilen hoe mensen reageren op je als ze niks van je weten. En ik wil trouwens met die "filosofeer er lekker over door" post niet je discussie/gedachtengang killen hoor, ik vind dit een leuk onderwerp om over door te praten! Ikzelf heb nu bijna 2 jaar een relatie met een meisje van 19 en ik geniet er met volle teugen van. Vaak genoeg denk ik er ook wel eens anders over, maar ook dat is wel eens lekker. Ik heb in tegenstelling tot jou al zin om met m'n vriendin samen te gaan wonen, lekker te settelen met een tuin op het zuiden, een goede muziekinstallatie in m'n woonkamer en ja, ook kinderen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:23 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Bedankt voor je post(s).Hier kan ik best wel wat mee.
[..]
Lijkt me zwaar, maar erg tof werk
Tering man, je gooit er wel alle cliches inquote:Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Geen vriendin willen. Studeren in het buitenland. Geen zin hebben in familiefeestjes.
Ik moet zeggen dat ik een hele leuke familie heb. Dus laten we de familie zelf niet de schuld geven.
Maar ik wil gewoon niet dat het wordt zoals het hoort te worden. Ik wil niet met een vrouw samen in een vinex-wijk naar de overbuurman zwaaien die het gras aan het maaien is.
Misschien praat ik over tien jaar anders. Misschien ook niet. Maar ik besef dat je gelijk hebt als je zegt dat het niet aan de vriendinnen zelf ligt, maar aan mij.
En alleen kan je wel tegen die moestuin aankijken?quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:43 schreef Poepje-miauw het volgende:
Ik had vroeger ook zo'n beeld, ik moet voor of op mijn 25e werken, een eigen huis, eigen man én kindjes hebben.
Nu de midden 20 voor mij steeds dichterbij komt, zie ik het steeds minder rooskleuerig voor me. Stel je voor, al die jaren met dezelfde kerel tegen dezelfde moestuin en dakpannen aankijken.
Ik wist niet dat jij op van die ouwelullen valtquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Niet iedereen wil meteen samenwonen,ik ben 29 en mijn vriend is 37, we hebben allebei nog nooit samengewoond en na 3 jaar zijn we nog steeds aan het latten en dat bevalt prima
Je hebt lekker je vrijheid en je kan samenzijn wanneer je dat wilt.
Al moet ik zeggen dat die bezoekjes naar de schoonfamilie van mij ook niet zouden hoeven maar ja dat hoort er nou eenmaal bij
Nou ja ik ben ook geen 18 meerquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:09 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ik wist niet dat jij op van die ouwelullen valt
Ik begin mij wel te beseffen, zeker nu ik weer studeer, dat er altijd andere mensen zijn die ongeveer hetzelfde denken als jijzelf. En daar word ik blij vanquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:17 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
TS gewoon lekker doen waar je zelf happy van wordt.
Wil je geen relatie, begin er dan niet aan.
Wil je ieder weekend gaan feesten, gewoon doen.
Wil je naar het buitenland, laat je niet tegen houden.
it's not the things we did that we often regret, but the things we didn't do.
Ikzelf heb mijn eigen plekje, een leuke baan, een lieve vriendin die 140 km van mij vandaan woont, alleen trouwen of iets dergelijks daar zijn we nog helemaal niet mee bezig.
Ik zie mijn vrienden allemaal settelen, trouwen, kinderen krijgen, the whole shebang
Daar ben ik nog veel te egoïstisch voor op dit moment. Te veel dingen die ik nog gedaan wil hebben, te veel plekken die ik nog wil zien en nog te veel feesten waar ik los wil kunnen gaan.
Met andere woorden, ik leef mijn leven zoals ik dat wil. En op dit moment heb ik iemand waar ik dat mee kan delen en hebben we het heel fijn samen.
Misschien kom jij ook wel iemand tegen die hetzelfde denkt als jij of waardoor je denkwijzen gaan veranderen. Ook dat is prima.
Het is jouw leven en je moet het leven zoals jij dat wilt.
Een cliche is niet voor niets een cliche. Vaak zit er wel een kern van waarheid in. Helaas.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:57 schreef Fera het volgende:
Wat een clichés worden hier toch omschreven, ik krijg er rillingen van.
Ik kan me niet voorstellen dat je rond je 24e al bezig moet zijn met een huis kopen, trouwen, kinderen. Ik vind dat zo jong, 24 heeft voor mij nog echt die 'studentenleeftijd'.![]()
En dat er zoveel mensen zijn die direct na hun studie al trouwen. Alsof je daar überhaupt geld voor hebt.
Ik woon in een studentenstad en werk in een grote stad in Nederland.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 18:29 schreef Leevancleef het volgende:
Klinkt alsof ts in een wat dorpse omgeving woont waar de vrouwen traditioneel, burgerlijk en weinig interessant zijn. Klopt dat, TS? Zo ja, moven naar een grote stad, werkt altijd.
Gekneuterquote:Op dinsdag 29 november 2011 11:46 schreef LXIV het volgende:
Tja, die vrouwen waar je mee omgaat worden natuurlijk ook steeds ouder, en dan willen ze settelen. Daar is niks vreemds aan, dat is de natuur.
Nu gruwel je misschien van het idee, en het is ook wel zo dat als je eenmaal een huis, hypotheek, vaste baan, 2 kinderen en een hond hebt je totaal vast zit en geen andere kant op kunt dan tot je 70-ste filerijden en werken om dat allemaal af te betalen, maar het alternatief is ook niet alles: op zeker moment op je 40-ste in de kroeg staan tussen allemaal volk van 20 jaar oud, terwijl al je vrienden allang gesettled zijn.
Dus accepteer het idee maar dat de mooie jeugd, met alle vrijheid, onbezorgdheid en plezier ooit een keer voorbij is.
Maar sommige families doen niets anders dan de godganse tijd met elkaar dit, dat, zus, zo.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:07 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Niet iedereen wil meteen samenwonen,ik ben 29 en mijn vriend is 37, we hebben allebei nog nooit samengewoond en na 3 jaar zijn we nog steeds aan het latten en dat bevalt prima
Je hebt lekker je vrijheid en je kan samenzijn wanneer je dat wilt.
Al moet ik zeggen dat die bezoekjes naar de schoonfamilie van mij ook niet zouden hoeven maar ja dat hoort er nou eenmaal bij
Je ex nu boos?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:37 schreef Derpina het volgende:
Ik wordt dit jaar 28, ben vrouw, en wil geen kinderen.
Geen trek in schoonfamilie, familie verjaardagen, doopfeesten, communies enz enz
Sinds 10 dagen single omdat het huisje boompje beestje verhaal steeds dichterbij begon te komen inclusief koophuis wat helaas nu dus verkocht moet worden....
Ik heb totaal geen behoefte aan het huisje boompje beestje verhaal en wil het liefste een paar jaar in het buitenland gaan wonen o.i.d wat ook te realiseren is aangezien ik bij een internationaal bedrijf werk met mogelijkheden tot overplaatsing in verschillende landen buiten Europa.
Dus... niet iedereen wil zo snel mogelijk trouwen en kinderen uitpoepen.
Ja gelukkig woont de schoonfamilie 3 kwartier rijden verderopquote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:50 schreef grrrbeer het volgende:
[..]
Maar sommige families doen niets anders dan de godganse tijd met elkaar dit, dat, zus, zo.
Krijg uitslag bij het idee alleen al.
Alles met mate
Drie kwartier lijkt me het absolute minimumquote:Op zaterdag 10 maart 2012 10:43 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Ja gelukkig woont de schoonfamilie 3 kwartier rijden verderop
Is dat wel zo? Of zijn het juist de mensen die het niet durven, die de mietjes zijn? Als je het huwelijk zou zien als een soort uitdaging, dan lijkt me het aangaan van die uitdaging heldhaftiger dan het niet doen.quote:
Ja en als je schoonmoeder dan ook nog niet over de snelweg durft te rijden komt het helemaal goed uitquote:Op zondag 11 maart 2012 12:13 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Drie kwartier lijkt me het absolute minimum
precies, een huwelijk zegt nog niets getuige de vele echtscheidingenquote:Op zondag 11 maart 2012 12:55 schreef lippykid het volgende:
het huwelijk is niet echt zozeer een uitdaging het is enkel een papiertje . helemaal voor iemand gaan dat is heldhaftig maar dat is ook heldhaftig als het niet een heel leven is
Ik zou bijna gefeliciteerd zeggen met deze beslissing.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 09:37 schreef Derpina het volgende:
Ik wordt dit jaar 28, ben vrouw, en wil geen kinderen.
Geen trek in schoonfamilie, familie verjaardagen, doopfeesten, communies enz enz
Sinds 10 dagen single omdat het huisje boompje beestje verhaal steeds dichterbij begon te komen inclusief koophuis wat helaas nu dus verkocht moet worden....
Ik heb totaal geen behoefte aan het huisje boompje beestje verhaal en wil het liefste een paar jaar in het buitenland gaan wonen o.i.d wat ook te realiseren is aangezien ik bij een internationaal bedrijf werk met mogelijkheden tot overplaatsing in verschillende landen buiten Europa.
Dus... niet iedereen wil zo snel mogelijk trouwen en kinderen uitpoepen.
Ik denk van niet. Maar je weet het nooit, inderdaad.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 14:36 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Nog voor jij 35 bent zit je met je eerste kind op schoot.
Alvast een gratis voorspelling speciaal voor jou.
Nee.quote:
In wat voor milieu begeef jij je als 24-jarige? Bible Belt?quote:Op dinsdag 29 november 2011 11:26 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Laat mij maar alleen, denk ik vaak. Ik ben inmiddels 24. De meeste vrouwen van mijn leeftijd willen het liefste allang getrouwd zijn. Tenminste, dat idee krijg ik steeds.
Helemaal mee eens!!!quote:Op zondag 18 maart 2012 16:20 schreef Audreyoot het volgende:
Ja geen idee, ik zou ook wel kindertjes willen maar nu nog niet. Ben bijna 26 en zou graag een periode in USA willen wonen. Ben wel al 7 jaar samen met mijn vriend en ja we zijn ook verloofd maar zeker geen bankhangersDingen uitproberen zoals een eigen onderneming, touren met een band of emigreren hoort zeker bij het leven vind ik en zou doodongelukkig worden om me nu al op een plek te vestigen maar dat betekent niet dat je die dingen niet samen kunt doen toch?
Verder dat inderdaad. Er zal toch op een gegeven moment een punt komen in de relatie waarbij de vrouw het uit wil bouwen naar iets serieuzers (samenwonen, kinderen krijgen, een hypotheek enzovoort) als zij een wat burgerlijk bestaan op het oog heeft.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Leuke OP om te lezen.
Wel de lusten, niet de lasten. Tja, misschien kan je dan inderdaad beter single blijven.
Ik zou eeuwig single blijven niet als "lusten maar geen lasten" willen omschrijven eerlijk gezegd ...quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:11 schreef -Strawberry- het volgende:
Leuke OP om te lezen.
Wel de lusten, niet de lasten. Tja, misschien kan je dan inderdaad beter single blijven.
Lees mijn post nog eens, want dat bedoelde ik er niet mee.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:16 schreef claus_johann het volgende:
[..]
Ik zou eeuwig single blijven niet als "lusten maar geen lasten" willen omschrijven eerlijk gezegd ...
Ok.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:18 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Lees mijn post nog eens, want dat bedoelde ik er niet mee.
Had ik die keuze maar. Gedwongen worden om alleen te leven is ook niet alles maar in jouw geval zal het wel een opluchting zijn, maar ik kan je vertellen dat je het geen 10 jaar lang gaat volhouden om in je eentje te leven dus gelukkig lig je goed in de markt en kom je vanzelf wel weer iemand tegen ws de ware.quote:Dan maar alleen
Want alleen is het soms toch een stuk makkelijker...
Want?quote:Op maandag 19 maart 2012 11:29 schreef Gary_Oak het volgende:
Grappig om dit topic weer eens in MyAT tegen te komen.Ik denk dat ik ook langzaam aan steeds meer besef dat verliefd zijn en dat soort shit gewoon niet mijn ding is.
Dit dus. Geniale post. Je vrije avonden afstemmen op een TV-gids vind ik ook zo saai en burgerlijk. Ik zie het bij de meeste mensen van mijn leeftijdscategorie. Come on, heb je dan de afgelopen 25 tot 30 jaar geen leven opgebouwd met eigen interesses en hobby’s? Je leeft maar één keer, haal er dan zo veel mogelijk uit. Ja, films en series op TV kunnen hobby’s zijn, maar er zijn zoveel boeiendere dingen in mijn ogen. “Ja, ik ben moe na een dagje werken.” Ja, dat is vooral de sleur die erin is gekomen, waardoor er zo’n saai leven ontstaat. Gewoon vermijden zoiets.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:51 schreef pietkanarie het volgende:
Het klopt volgens mij wel dat veel vrouwen al jong willen settelen... dat is in ieder geval wat ik om me heen hoor. Samenwonen is nog tot daar aan toe, maar als het meteen zo burgerlijk wordt... daar snap ik echt weinig van! Dat kan nog wel als je 50/60 bent.
"Nee, wij doen niet zoveel 's avonds. Na een drukke week blijven we lekker met z'n tweetjes op de bank hangen" klinkt alsof het gezegd is door een getrouwd stel van minimaal 50 maar nee... dit is toch echt een quote van een 23 jarige."
Zal heel gezellig zijn hoor, maar het klinkt ontzettend saai. Er is toch genoeg te doen buiten op de bank gaan zitten? Waarom zou je die dingen dan niet samen gaan doen? Anders komt de sleur er heel snel in lijkt me.
En dan keihard werken om je zo mooi mogelijk te settelen. Je kan ook wat kleiner wonen en geld overhouden voor het ondernemen van leuke dingen.
Iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet. Gesetteld of niet. Maar ik geef alleen maar aan het het mij persoonlijk niks lijkt om al op jonge leeftijd huisje, boompje, beestje, bank en kindje te hebben
Toch kun je niet ontkennen dat als er kinderen zijn / komen (weet niet of dit van toepassing is op jou, maar bij het grootste deel van de “burgerlullen” wel) dat het reizen en de wereld verkennen toch flink afneemt of zelfs helemaal stopt. Dan heb je zo’n klein hummeltje waarop alles betrokken wordt en waar je constant rekening mee moet houden. Weg deel van je vrijheid. Ik zou zoiets dus nooit willen. Het leven is al kort genoeg. Kwestie van gewoon de keuzes maken waarmee je zoveel mogelijk problemen voor jezelf vermijdt.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:41 schreef Friek_ het volgende:
Verder dat inderdaad. Er zal toch op een gegeven moment een punt komen in de relatie waarbij de vrouw het uit wil bouwen naar iets serieuzers (samenwonen, kinderen krijgen, een hypotheek enzovoort) als zij een wat burgerlijk bestaan op het oog heeft.
Overigens ben ik zelf ook maar zo'n simpele burgerlul. Al hoeft dat niet per definitie te betekenen dat je samen geen toffe dingen kunt doen (emigreren, reizen, de wereld zien, interessante dingen doen).
Dat kan heel makkelijk. Natuurlijk is dat voor iedereen anders, en ik ken jouw persoonlijke situatie ook niet, maar als je in principe al dat gedoe van een relatie en alles wat later erbij zou kunnen komen niet (meer) wil, plus als je voldoende tijdrovende hobby’s en genoeg sociale contacten hebt, dan gaat dat heel makkelijk. Dan kom je de avonden en weekends wel door hoor. En als je daarvan genoeg kan genieten, plus je hebt je zaakjes gewoon goed voor elkaar wat betreft je woning en je baan, dan is het toch goed? Althans, vind ik dan.quote:Op zondag 18 maart 2012 21:54 schreef richard_prf het volgende:
Had ik die keuze maar. Gedwongen worden om alleen te leven is ook niet alles maar in jouw geval zal het wel een opluchting zijn, maar ik kan je vertellen dat je het geen 10 jaar lang gaat volhouden om in je eentje te leven dus gelukkig lig je goed in de markt en kom je vanzelf wel weer iemand tegen ws de ware.
Voor mij niet, ik vond het hebben van een vriendin belangrijker dan mijn woning, auto, hobby's baan en alles bijelkaar maar misschien komt dat ook omdat ik geen moeder heb gehad of zo ik weet niet.quote:Op maandag 19 maart 2012 23:26 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Dat kan heel makkelijk. Natuurlijk is dat voor iedereen anders, en ik ken jouw persoonlijke situatie ook niet, maar als je in principe al dat gedoe van een relatie en alles wat later erbij zou kunnen komen niet (meer) wil, plus als je voldoende tijdrovende hobby’s en genoeg sociale contacten hebt, dan gaat dat heel makkelijk. Dan kom je de avonden en weekends wel door hoor. En als je daarvan genoeg kan genieten, plus je hebt je zaakjes gewoon goed voor elkaar wat betreft je woning en je baan, dan is het toch goed? Althans, vind ik dan.
Onzin, het ligt eraan hoe mensen in een relatie met elkaar omgaan.quote:Op maandag 19 maart 2012 13:14 schreef claus_johann het volgende:
dat hele idee van huwelijk/relaties/etc loopt een beetje achter op hoe mensen nu individueel in elkaar zitten
dan hebben ze gewoon maffe wijven getroffen. wat is er mis met een oppas regelen en een avondje zuipen/roken/blowen? hell, ben weliswaar elke zwangerschap gestopt met roken, maar erna steeds weer begonnen hoor. we hebben hier gewoon een rookkamer ingerichtquote:Op maandag 26 maart 2012 11:26 schreef 100% Tukker het volgende:
Goed topic en een herkenbaar verhaal.
Ik ben al min of meer twee 'vrienden' kwijt die zich door dergelijke burgerlijke kutjes in hebben laten palmen. Trouwen, tophypotheekje voor een 'sfeervolle' woning (in een VINEX-wijk), kindjes in de planning, stationwagen want dat is zo lekker praktisch, niet meer zuipen/roken/blowen want dat kan je als 30+'er toch écht niet meer maken!
ben je lekker?quote:Op maandag 26 maart 2012 16:46 schreef Lente_ninja het volgende:
Bwahaha, ik ben een meisje en ik zoek juist een knul die niet meteen huisje-boompje-beestje wil (nou ja, een kat vind ik wel leuk). En géén kinderen! Die vind ik alleen leuk als ik ze aan het eind van de dag aan iemand anders kan meegeven
. Kop op TS, ik ben niet uniek, en jij ook niet. Er lopen meer van onze soort rond.
Was alleen een vraag... ik doe er verder niks mee.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:49 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Ik zag haar het eerst, schavuit!
Thanks, bro. Als ze me niet bevalt mag je d'r hebben...quote:Op maandag 26 maart 2012 16:50 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Was alleen een vraag... ik doe er verder niks mee.
Maar oke, succes met hosselen.
Ik hoef geen afgelikte boterham.. Maar toch bedankt dat je om mij dacht.quote:Op maandag 26 maart 2012 16:51 schreef 100% Tukker het volgende:
[..]
Thanks, bro. Als ze me niet bevalt mag je d'r hebben...
Waarom interesse gelijk hosselen noemenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:56 schreef muhahaha het volgende:
Er word hier druk gehosselt in het *ik wil alleen zijn* topic
Ik moest eigenlijk zeggen dat de buit al druk werd verdeelt hier want ja, de dame in kwestie zal echt niet meer reagerenquote:Op maandag 26 maart 2012 16:57 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Waarom interesse gelijk hosselen noemen
In mijn omgeving denken een hoop vrouwen er zo over.quote:
O godquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:43 schreef Poepje-miauw het volgende:
Stel je voor, al die jaren met dezelfde kerel tegen dezelfde moestuin en dakpannen aankijken.
Ja minstens van die leeftijd, zelfs 50+.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
In mijn omgeving denken een hoop vrouwen er zo over.
Zo eenzaam hoeft het niet te zijn als je de juiste vrienden hebt.
En veel oudere mannen? 40/45?
Grapje toch?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja minstens van die leeftijd, zelfs 50+.![]()
![]()
Ik denk dat het wel verschil maakt of je in een stad of dorp woont, ja.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
...
Komt dit misschien omdat ik in een dorp woon, dat ik niet mensen tegenkom zoals ik?
...
Waarom?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:59 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel verschil maakt of je in een stad of dorp woont, ja.
Omdat je in een stad meer verschillende mensen tegenkomt. En daar zullen er dus meer bij zitten die anders denken (of wellicht juist hetzelfde als jij) dan in een klein dorp.quote:
Zoek niet verder. Ik denk er exact hetzelfde overquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Settelen![]()
Trouwen![]()
Burgerlijkheid![]()
Schapengedrag![]()
Het standaard huisje boompje beestje![]()
Kinderwensen![]()
Zoals het ''hoort''![]()
![]()
Ik kom in real life nooit mensen tegen die er hetzelfde over denken als ik.Ik zag vandaag toevallig een meisje lopen waarvan ik weet dat ze jonger is dan ik, met een bezwangerde buik.
Ik dacht meteen ''ja hoor, weer zo eentje''.
Ik heb zelf niet, wat de meeste van nature wel hebben, een kinderwens. Als de meeste mensen een baby zien is het van ''Awwwwww wat schááááátiig!!!!! Koetje koetje koetje, poele poele poele!!!!!''Mij doet het werkelijk niets. Ze lijken ook nog eens allemaal op elkaar. Ik wil ze heus niet allemaal over één kam scheren (ze kunnen er toch ook niets aan doen dat ze een baby zijn), maar ik voel gewoon niet wat anderen dus wel doen.
![]()
Ik voel mezelf wel heel ''verknipt'' en eenzaam hierdoor, door het anders denken dan de ''kudde schapen'' (door alles wat hierboven staat dus).Aan de ene kant is het een fijn gevoel om daar niet bij te horen maar aan de andere kant ook ontzettend eenzaam omdat werkelijk íédereen er wél blijkt bij te horen. (Nu wil ik zeker niet hokjesdenken, ik weet alleen niet hoe ik het anders moet zeggen om mijn punt te maken.)
Nu voel ik me van mezelf al eenzaam, maar dat komt niet alleen door al dit bovenstaande aangezien men niet eens weet hoe ik er allemaal over denk. (Het is gewoon de kers/slagroom op de taart maar dan in negatieve zin.)
Komt dit misschien omdat ik in een dorp woon, dat ik niet mensen tegenkom zoals ik?
Nu komt er ook nog eens bij kijken dat ik op veel oudere mannen val en die zijn natuurlijk zoals het ''hoort''allemaal getrouwd met kinderen. Ik heb overigens nog nooit iemand gehad en mij is ook nog nooit de liefde verklaart en dat is al frustrerend genoeg.
Dit had mijn post kunnen zijn. Woord voor woord herkenbaar en mee eens.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Settelen![]()
Trouwen![]()
Burgerlijkheid![]()
Schapengedrag![]()
Kinderwensen![]()
Zoals het ''hoort''![]()
![]()
Ik kom in real life nooit mensen tegen die er hetzelfde over denken als ik.Ik zag vandaag toevallig een meisje lopen waarvan ik weet dat ze jonger is dan ik, met een bezwangerde buik.
Ik heb zelf niet, wat de meeste van nature wel hebben, een kinderwens. Als de meeste mensen een baby zien is het van ''Awwwwww wat schááááátiig!!!!! Koetje koetje koetje, poele poele poele!!!!!''Mij doet het werkelijk niets. Ze lijken ook nog eens allemaal op elkaar. Ik wil ze heus niet allemaal over één kam scheren (ze kunnen er toch ook niets aan doen dat ze een baby zijn), maar ik voel gewoon niet wat anderen dus wel doen.
![]()
Ik voel mezelf wel heel ''verknipt'' en eenzaam hierdoor, door het anders denken dan de ''kudde schapen'' (door alles wat hierboven staat dus).Aan de ene kant is het een fijn gevoel om daar niet bij te horen maar aan de andere kant ook ontzettend eenzaam omdat werkelijk íédereen er wél blijkt bij te horen. (Nu wil ik zeker niet hokjesdenken, ik weet alleen niet hoe ik het anders moet zeggen om mijn punt te maken.)
Nu voel ik me van mezelf al eenzaam, maar dat komt niet alleen door al dit bovenstaande aangezien men niet eens weet hoe ik er allemaal over denk. (Het is gewoon de kers/slagroom op de taart maar dan in negatieve zin.)
Nu komt er ook nog eens bij kijken dat ik op veel oudere mannen val en die zijn natuurlijk zoals het ''hoort''allemaal getrouwd met kinderen. Ik heb overigens nog nooit iemand gehad en mij is ook nog nooit de liefde verklaart en dat is al frustrerend genoeg.
Bijzonder wel.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:11 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Ja minstens van die leeftijd, zelfs 50+.![]()
![]()
quote:Op maandag 26 maart 2012 16:46 schreef Lente_ninja het volgende:
Bwahaha, ik ben een meisje en ik zoek juist een knul die niet meteen huisje-boompje-beestje wil (nou ja, een kat vind ik wel leuk). En géén kinderen! Die vind ik alleen leuk als ik ze aan het eind van de dag aan iemand anders kan meegeven
. Kop op TS, ik ben niet uniek, en jij ook niet. Er lopen meer van onze soort rond.
Zo denken mijn vriendin en ik er ook over, we hebben echt een schijthekel aan sociale verplichtingen om maar niet te spreken over paas of kerstetentjesquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Settelen![]()
Trouwen![]()
Burgerlijkheid![]()
Schapengedrag![]()
Kinderwensen![]()
Zoals het ''hoort''![]()
![]()
![]()
Dat komt door de lentequote:Op dinsdag 3 april 2012 10:10 schreef 2NutZ het volgende:
Ik heb sinds kort persoonlijk echt weer een relatie drang.. om depressief van te worden
Ik wil het niet, maar mijn testikels zeggen van je moet.
Heel irritant.quote:
hihi jouw series en muzieksmaak in je fobo zijn ook wel een beetje schaapjesgedragquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Settelen![]()
Trouwen![]()
Burgerlijkheid![]()
Schapengedrag![]()
Kinderwensen![]()
Zoals het ''hoort''![]()
![]()
![]()
Idem. Schijt aan die verplichte shit. Ik doe shit omdat het goed voelt of niet.quote:Op maandag 2 april 2012 21:58 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Zo denken mijn vriendin en ik er ook over, we hebben echt een schijthekel aan sociale verplichtingen om maar niet te spreken over paas of kerstetentjesWe krijgen spontaan braakneigingen als we daaraan denken. Onze families weten ook dondersgoed hoe we er over denken en proberen ons nog wel eens over te halen om "gezellig" mee te doen
Nee, dat is niet gezellig. Ik dump m'n kop nog liever in een vat met kokende teer
Dat zei m'n vriendin letterlijk een keer waarop ik op m'n knieen voor haar ging zitten en een buiging maakte voor haar awesomeness. Toen is haar zus maar weer weggegaan
Afijn, dat soort mensen zijn wij dus
Trust me on the sunscreen!quote:
dit dusquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:04 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Settelen![]()
Trouwen![]()
Burgerlijkheid![]()
Schapengedrag![]()
Kinderwensen![]()
Zoals het ''hoort''![]()
![]()
![]()
Nu zeg je het alsof het iets fouts is als je het gewoon niet wilt. "komt vanzelf wel goed"quote:Op zaterdag 7 april 2012 00:03 schreef leolinedance het volgende:
zelfde gevoel als ts gehad. Heb nu een goede vriendin gevonden, dat scheelt wel28 en 3 jaar samen overigens. Komt vanzelf goed!
Als je testikels het zeggen... dan hoeft het niet per se een relatie te zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 10:10 schreef 2NutZ het volgende:
Ik heb sinds kort persoonlijk echt weer een relatie drang.. om depressief van te worden
Ik wil het niet, maar mijn testikels zeggen van je moet.
Had je dat voorheen niet dan?quote:Op zaterdag 7 april 2012 17:14 schreef Faerie het volgende:
Ik had eerst dus ook altijd een hekel aan burgerlijkheid, bijvoorbeeld aan onze buren die altijd om 5 uur eten, om 10 uur liggen ze in bed, om 8 uur 's morgens werd er gestofzuigd, op zondag werd de tuin gedaan of de auto gewassen. Vreselijk saai gezin.
Maar nu heb ik zoiets van; laat mensen lekker leven zoals ze dat zelf willen. Als ze zo gelukkig zijn moeten ze het vooral zo doen. Ik wil zo'n leven niet, maar al heb ik wel een huisje, boompje, beestje en ik voel me goed en gelukkig; why not? Prima toch. Daar gaat het toch om. Maar ik denk dat veel mensen met zo'n burgerlijk leven niet gelukkig zijn en helemaal niet doen wat ze willen. En dat wil ik dus écht niet...
Als ik een dame eenmaal heb geneukt, is de lol er 99 van de 100 keer direct af. Een beetje aardig doen tegen haar tijdens het stappen, haar mee naar huis krijgen en zo gauw als mijn kwakje in een van haar gaten zit, denk ik alweer aan het moment dat ik d´r uit huis kan kieperen, zodat ik de rest van de dag kan doen waar ik zelf zin in heb.quote:Op vrijdag 6 april 2012 20:38 schreef Granduppaaaaah het volgende:
ik kan alleen maar neuken mensen, ik ga naar het cafe en dan kom ik weer met zo'n slet thuis ik haat haar maar ik spuit toch maar weer al haar gaten vol, ik wil helemaal niet lief zijn tegen haar, ik wil gewoon haar gaten ontdekken, en dan teleurgesteld naar bed gaan en dan weer naar de sportschool
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |