Ja ik! Moet niet denken aan kinderen en ik ben tegen trouwenquote:Op dinsdag 29 november 2011 13:25 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Bedankt voor de reacties. Staan leuke dingen tussen.
Denken jullie echt dat er vrouwen bestaan die niet voor hun 30e willen trouwen en kinderen krijgen?
Hey!quote:Op zaterdag 3 december 2011 14:42 schreef Burger_Queen het volgende:
Erm.. ik ben 27, vrouw, en wil nooit never nooit niet trouwen of kinderen.
Er zijn heus wel mensen die er hetzelfde over denken als jij dus cheer up.
Je hoeft niet meteen de handdoek in de ring te gooien.
we hebben een matchquote:Op zaterdag 3 december 2011 21:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Hey!
Idem hier. 28/m welteverstaan.
Reizen is geweldig. Ik heb dat zelf ook gedaan, en een tijdje in het buitenland gewoond. Soms heb ik het idee dat mijn huidige visie op relaties en stelletjes daardoor erg veranderd is. Of dat positief is, weet ik nog niet.quote:Op zaterdag 3 december 2011 23:22 schreef Bombshell het volgende:
Ik wil eerst echt nog gaan reizen voor een jaar. En een tijdje werken in het buitenland. Daarna zou ik me evt willen settelen. Mocht ik dan een vriendin vinden dan zou ik toch ook kinderen willen, dan heb je als doel die goed opvoeden en gelukkig maken. Dat lijkt me nog wel een mooie invulling van het leven.
Het lijkt me best een leuke ervaring om kluizenaar te zijn in de Australische bushbush.quote:Op zondag 4 december 2011 21:23 schreef no1uknow het volgende:
Ik vrees voor TS dat dit niet zozeer te maken heeft met vriendinnetjes, alswel dat hij zelf niet ouders durft/wilt worden. Ook als je alleen blijft zal je uiteindelijk (onbewust) settelen, zo zit de maatschappij nou eenmaal in elkaar. Of je moet kluizenaar worden ergens in de Australische bushbush.
Dus TS, ga is bij jezelf na, gaat dit wel echt om de vriendinnetjes?
Maar serieus TS, zou het wellicht mogelijk kunnen zijn dat dit niet zozeer met de vriendinnetjes te maken heeft maar dat er een onderliggende angst is? Angst voor ouder worden, verantwoordelijkheden, sleur, gebondenheid? (En nee daarmee zeg ik niet meteen dat je bindingsangst hebt)quote:Op zondag 4 december 2011 21:24 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Het lijkt me best een leuke ervaring om kluizenaar te zijn in de Australische bushbush.
Ik moest lachenquote:
Jazeker. Dat kan en zal daar mee te maken hebben. Ik probeer dat ook niet perse te ontkennen in de OP. Was het maar normaal.quote:Op zondag 4 december 2011 21:26 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Maar serieus TS, zou het wellicht mogelijk kunnen zijn dat dit niet zozeer met de vriendinnetjes te maken heeft maar dat er een onderliggende angst is? Angst voor ouder worden, verantwoordelijkheden, sleur, gebondenheid? (En nee daarmee zeg ik niet meteen dat je bindingsangst hebt)
Wat ben je dan aan het doen?quote:Op zondag 4 december 2011 21:39 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Jazeker. Dat kan en zal daar mee te maken hebben. Ik probeer dat ook niet perse te ontkennen in de OP. Was het maar normaal.
De rest van mijn familie is trouwens wel normaal. Normaal doen is bij ons geen enkel probleem. Wat ik aan het doen ben is anders. Heel anders.
Geen vriendin willen. Studeren in het buitenland. Geen zin hebben in familiefeestjes.quote:
Er zal vast wel een 1 of ander woord zijn voor dit gevoel zijn waar jij mee rondloopt, stomme woorden zoals identiteitscrisis en dat soort onzin, daar waag ik me niet aan, maar wat doe je nu dan in 'het dagelijks leven'?quote:Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Geen vriendin willen. Studeren in het buitenland. Geen zin hebben in familiefeestjes.
Ik moet zeggen dat ik een hele leuke familie heb. Dus laten we de familie zelf niet de schuld geven.
Maar ik wil gewoon niet dat het wordt zoals het hoort te worden. Ik wil niet met een vrouw samen in een vinex-wijk naar de overbuurman zwaaien die het gras aan het maaien is.
Misschien praat ik over tien jaar anders. Misschien ook niet. Maar ik besef dat je gelijk hebt als je zegt dat het niet aan de vriendinnen zelf ligt, maar aan mij.
Ik studeer. En ik werk daarbij. En ik wandel veel en denk heel veel na. En ik reis graag. En ik ga graag met mijn vrienden wat drinken in de kroeg.quote:Op zondag 4 december 2011 21:47 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Er zal vast wel een 1 of ander woord zijn voor dit gevoel zijn waar jij mee rondloopt, maar wat doe je nu dan in 'het dagelijks leven'?
Wat studeer je? Wat voor werk doe je?quote:Op zondag 4 december 2011 21:50 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ik studeer. En ik werk daarbij. En ik wandel veel en denk heel veel na. En ik reis graag. En ik ga graag met mijn vrienden wat drinken in de kroeg.
Soms denk ik dat ik misschien wel iets teveel nadenk. Maar helaas lukt het me niet om daarmee te stoppen.
Ik studeer Toegepaste Economische Wetenschappen. En ik werk als web-ontwikkelaar (programmeur).quote:Op zondag 4 december 2011 21:51 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Wat studeer je? Wat voor werk doe je?
Zoek dan werk wat je leuk vindt, zodat je (cliché incoming) met plezier naar je werk gaat. Ik werk bijvoorbeeld als maatschappelijk werker in de GGZ, met zogenoemde zorgmijders. Het is zó onwijs tof als je met mensen die echt totaal aan de onderste onderkant van de maatschappij zitten een stap voorwaarts richting een waardig bestaan kan zetten, daar word ik (en die mensen hopelijk ook natuurlijk) onwijs blij van! Het hoeft dus allemaal niet zo zwaar te zijn als het lijkt.quote:Op woensdag 30 november 2011 00:16 schreef Bombshell het volgende:
Ik moet zeggen het angstzweet breekt me ook uit als ik denk aan een situatie met vrouw, kind en koophuis. Lijkt me op dit moment verschrikkelijk om elke dag naar je werk te gaan en te weten dat het zo waarschijnlijk nog het grootste gedeelte van je leven zal gaan.
Ik waag me er niet aan voorlopig, wil eerst in mn eentje de wereld rond in een jaar.
Bedankt voor je post(s).quote:Op zondag 4 december 2011 22:10 schreef no1uknow het volgende:
Weet je UNKLE, filosofeer er lekker over door zou ik zeggen, open meer van dit soort topics want het was een genot om te lezen, maar probeer ook wat luchtig(er) te zijn (wellicht ben je dat ook wel). Leef je leven zoals je nu doet, als jij dit het lekkerst vindt, why not? En denk niet teveel in stereotypen, settelen is ook niet voor iedereen hetzelfde en iedereen haalt voldoening uit andere dingen.
Lijkt me zwaar, maar erg tof werkquote:Op zondag 4 december 2011 22:16 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Zoek dan werk wat je leuk vindt, zodat je (cliché incoming) met plezier naar je werk gaat. Ik werk bijvoorbeeld als maatschappelijk werker in de GGZ, met zogenoemde zorgmijders. Het is zó onwijs tof als je met mensen die echt totaal aan de onderste onderkant van de maatschappij zitten een stap voorwaarts richting een waardig bestaan kan zetten, daar word ik (en die mensen hopelijk ook natuurlijk) onwijs blij van! Het hoeft dus allemaal niet zo zwaar te zijn als het lijkt.
Mijn werk is niet meer of minder zwaar dan ander werk, heftig is het wel, maar ik haal er voldoende energie uit. En ik zal je eerlijk bekennen dat ik zelf 'nog' maar 21 ben en dit stiekem mijn stage is maar wel de kant op waar ik uiteindelijk naartoe wil met mijn toekomstige baan. Ik vind het altijd leuk om te peilen hoe mensen reageren op je als ze niks van je weten. En ik wil trouwens met die "filosofeer er lekker over door" post niet je discussie/gedachtengang killen hoor, ik vind dit een leuk onderwerp om over door te praten! Ikzelf heb nu bijna 2 jaar een relatie met een meisje van 19 en ik geniet er met volle teugen van. Vaak genoeg denk ik er ook wel eens anders over, maar ook dat is wel eens lekker. Ik heb in tegenstelling tot jou al zin om met m'n vriendin samen te gaan wonen, lekker te settelen met een tuin op het zuiden, een goede muziekinstallatie in m'n woonkamer en ja, ook kinderen.quote:Op zondag 4 december 2011 22:23 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Bedankt voor je post(s).Hier kan ik best wel wat mee.
[..]
Lijkt me zwaar, maar erg tof werk
Tering man, je gooit er wel alle cliches inquote:Op zondag 4 december 2011 21:45 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Geen vriendin willen. Studeren in het buitenland. Geen zin hebben in familiefeestjes.
Ik moet zeggen dat ik een hele leuke familie heb. Dus laten we de familie zelf niet de schuld geven.
Maar ik wil gewoon niet dat het wordt zoals het hoort te worden. Ik wil niet met een vrouw samen in een vinex-wijk naar de overbuurman zwaaien die het gras aan het maaien is.
Misschien praat ik over tien jaar anders. Misschien ook niet. Maar ik besef dat je gelijk hebt als je zegt dat het niet aan de vriendinnen zelf ligt, maar aan mij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |