abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105000011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 00:16 schreef Bombshell het volgende:
Ik moet zeggen het angstzweet breekt me ook uit als ik denk aan een situatie met vrouw, kind en koophuis. Lijkt me op dit moment verschrikkelijk om elke dag naar je werk te gaan en te weten dat het zo waarschijnlijk nog het grootste gedeelte van je leven zal gaan.
Ik waag me er niet aan voorlopig, wil eerst in mn eentje de wereld rond in een jaar.
Dit is ook het meest verschrikkelijk vooruitzicht met een vrouw waar je niet op zit te wachten. Maar met de juiste vrouw, wil zelfs jij dit op een dag. Zelfs met een vrouw kun je nog de wereld rondreizen. Je leven hoeft niet te stoppen als je een relatie krijgt hoor. Ga alleen voor de juiste vrouw die bij je past, een leuke baan waar je met plezier heen gaat, een leuk sociaal leven erbij en dingen die je alleen blijft doen.
  woensdag 30 november 2011 @ 11:06:40 #77
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_105000351
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:55 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Dit is ook het meest verschrikkelijk vooruitzicht met een vrouw waar je niet op zit te wachten. Maar met de juiste vrouw, wil zelfs jij dit op een dag. Zelfs met een vrouw kun je nog de wereld rondreizen. Je leven hoeft niet te stoppen als je een relatie krijgt hoor. Ga alleen voor de juiste vrouw die bij je past, een leuke baan waar je met plezier heen gaat, een leuk sociaal leven erbij en dingen die je alleen blijft doen.
Ik vind dit soort reacties altijd een beetje belerend.

Zo van, ach jongen, nu vind je het niks, maar als je groot bent, dan doe je net zoals ik. Want mijn keuze is de beste keuze.

Wat is dat nou voor advies, daar heb je toch niks aan als je helemaal niet in die fase van je leven zit?
De waarheid is hard, maar dat maakt het niet minder waar
pi_105000542
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:06 schreef Heinlein het volgende:

Ik vind dit soort reacties altijd een beetje belerend.

Zo van, ach jongen, nu vind je het niks, maar als je groot bent, dan doe je net zoals ik. Want mijn keuze is de beste keuze.

Wat is dat nou voor advies, daar heb je toch niks aan als je helemaal niet in die fase van je leven zit?
Belerend of niet, het is wel waarheid. En net doen zoals ik is ook nog steeds single zijn en wachten tot de juiste persoon langs komt met wie ik dit misschien zou willen. Dus je zat niet helemaal goed met je aannames. Het slaat toch ook nergens op om te zeggen: oh het lijkt me verschrikkelijk om met pensioen te gaan en steeds verder lichamelijk af te takelen en te wachten tot je dood gaat, als je nog niet eens in de buurt komt van een pensioen gerelateerde leeftijd?

Dus wat heeft het voor een zin om te klagen of tegen iets op te zien wat niet eens aan de orde is?
Feit blijft dat ik de mensen die het hardst riepen dat ze zich nooit wilden binden in de grootste huismussen zag veranderen op het moment dat ze echt verliefd werden.
  woensdag 30 november 2011 @ 12:25:12 #79
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_105002841
quote:
10s.gif Op woensdag 30 november 2011 11:13 schreef Cactus1 het volgende:

[..]

Belerend of niet, het is wel waarheid.
Eeeuh... ja, jouw waarheid. Op dit moment in je leven.

quote:
Dus wat heeft het voor een zin om te klagen of tegen iets op te zien wat niet eens aan de orde is?
Feit blijft dat ik de mensen die het hardst riepen dat ze zich nooit wilden binden in de grootste huismussen zag veranderen op het moment dat ze echt verliefd werden.
Basically zeg jij: ach joh, je moet gewoon verliefd worden, en dan kun je lekker hetzelfde doen als de rest.

Terwijl de TS juist in een fase in zijn leven zit, die haast het tegenovergestelde is van wat jij beweerd.

Ik vind dat belerend. Het klinkt als mijn opa, die tegen mij als tienjarige jongen zei: je moet goeie cijfers halen, want dat heb je later een goede baan! Het hele concept van een "baan", dat bestond voor mij natuurlijk helemaal niet.
pi_105009771
Hmm situatieswitch , schoonouders gaan nu ook eisen dat ik de hele familie moet gaan ontmoeten.

Maar ik heb het niet zo op die feestjes. Hier is het een "feestje" met 7 mensen, leuk sfeerlicht (niet te fel) kaarsen aan, e.v.t. muziek en wat lekkers op tafel, maar daar zitten ze op elkaars schoot bijna met 30/40 man in net zon grote ruimte als ons.. Met helemaal niets qua sfeer, dat vind ik gewoon zo niet prettig om dan zoveel man te moeten ontmoeten..

Maar goed dat word nu wel wéér geëist want ze willen mij zo graag zien. Maar ik verdien maar 160 euro per maand op dit moment, heb nog geen ander werk erbij. En om dan 40 euro voor de trein uit te geven gaat me wat ver, voor 1 dagje vind ik wat zonde, aangezien ik mijn vriend ook gewoon heel het weekend bij mij thuis kan zien. Maar als ik daar heen ga kan ik maar een dag blijven i.v.m. krantenwijk, en ik loop liever geen geld mis.

maar och ze accepteren het maar niet en maken er zon probleem van. Wat is er moeilijk aan te wachten tot we samen wonen en een housewarmingparty geven, dan doe ik het tenminste op mijn manier, tenminste met sfeer, zodat je je tenminste op je gemak voelt er bij.

Je zou inderdaad bijna zeggen om door al t gezeik er mee te kappen. Zo moest het ook maar even kwijt.

(Tis nu dus ook al een half jaar geleden geweest dat ik daar ben geweest, maar mijn vriend vind het ook niet erg, hij wil gewoon met mij samen zijn en dat kan gratis met zijn OV waarom dan 1derde van mijn salaris uitgeven om daar een paar uurtjes te zijn.)
pi_105010737
Ze willen je eerst keuren kruidkoekje, alvorens je vriend het schip instapt en er niet meer af komt :P
pi_105010897
wat kinderachtig voordat je er niet van af komt, alsof je niet uit elkaar kunt gaan
pi_105011248
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:24 schreef kruidkoekje het volgende:
wat kinderachtig voordat je er niet van af komt, alsof je niet uit elkaar kunt gaan
Of hem willen behoeden van een *fout*.

Ik plaag je maar. 30/40 man in een hok lijkt mij ook helemaal niks en daar 40 euro voor besteden is gezien je salaris wel erg veel ja.
pi_105012238
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:35 schreef muhahaha het volgende:

[..]

Of hem willen behoeden van een *fout*.

Ik plaag je maar. 30/40 man in een hok lijkt mij ook helemaal niks en daar 40 euro voor besteden is gezien je salaris wel erg veel ja.
Zou kunnen ;-)
Ah dat mag hoor :) Nee daarom als ik nou meer verdien, wat als goed is binnenkort eindelijk is omdat ik dan meer kan werken vind ik het niet zon ramp om eens in de tijd daar heen te gaan en er 40 euro aan te besteden, maar nu ik krap zit doe ik dat liever niet.

En botweg gezegd gaat het mij om mijn vriend en niet om de familie. Ben geen familiemens. Ik heb er gewoon een andere kijk op dan hun.
  woensdag 30 november 2011 @ 17:11:17 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105012488
Ik kan me wel vinden in het relaas van de TS maar zo stellig hoef je niet te zijn hoor. De instelling is op zich goed eigenlijk, zo sta ik er zelf ook in. Een relatie is géén moetje maar een leuke toevoeging op je leven, meer niet. Jij hebt inderdaad geen behoefte aan de standaard huisjeboompjebeestjerelatie maar er zijn genoeg vrouwen (inderdaad minder rijkelijk bezaaid op deze draaiende klont modder) die hetzelfde idee erop na houden.

Dus sluit je er in ieder geval niet voor af, ga ook niet zoeken en op een gegeven moment komt er wel wat op je pad waarvan jij denkt 'wat de vliegende neuk, jij bent leuk!' en dat dan ook blijft vinden. Het is iig niet hopeloos, ook niet als je de mening blijft houden die je nu hebt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_105013941
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 12:25 schreef Heinlein het volgende:

Basically zeg jij: ach joh, je moet gewoon verliefd worden, en dan kun je lekker hetzelfde doen als de rest.

Terwijl de TS juist in een fase in zijn leven zit, die haast het tegenovergestelde is van wat jij beweerd.

Ik vind dat belerend. Het klinkt als mijn opa, die tegen mij als tienjarige jongen zei: je moet goeie cijfers halen, want dat heb je later een goede baan! Het hele concept van een "baan", dat bestond voor mij natuurlijk helemaal niet.
Je interpreteert mijn woorden wederom niet goed. Ik zeg dat als je verliefd wordt op de juiste het vanzelf wel los loopt en een invulling geeft aan het leven en de relatie op een manier die bij beiden past. En ja, het sleutelwoord is verliefd worden.
Je vergelijk met wat je opa zei gaat ook niet op. TS weet zeker wel wat een relatie is. Dat hij er nu niet voor kiest is prima. Je kiest mijns inzien ook niet voor een relatie en een leven. Dat is iets wat zo groeit en vanzelf ontstaat. Je hebt er wel invloed op en je hebt dus zelf in de hand of het een saaie, uitgekakte relatie gaat worden of niet.
pi_105015064
Heeft veel met opleidingsniveau te maken TS, hoe vrouwen denken. En dan bedoel ik NIET slim/dom.

Maar LBO/VMBO gaat gewoon rond z'n 20e werken etc.
MBO'ers een paar jaar later, HBO'ers en WO'ers zijn studenten en die genieten wat meer van het leven, wonen vaak in stedelijke gebieden.

Is geen maatstaaf, maar je OP doet vermoeden dat je niet dom bent dus zoek gewoon chiks in het wat hoger opgeleide segment.

Ik heb nu een 'scharrel' van 29 en zij moet niet aan settelen denken, ik ben jonger dan zij.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:37:05 #88
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105018323
:D ik zoek het tegenovergestelde
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  woensdag 30 november 2011 @ 20:02:38 #89
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_105019523
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:16 schreef El_Liberaliste het volgende:
Heeft veel met opleidingsniveau te maken TS, hoe vrouwen denken. En dan bedoel ik NIET slim/dom.

MBO'ers een paar jaar later, HBO'ers en WO'ers zijn studenten en die genieten wat meer van het leven, wonen vaak in stedelijke gebieden.

Is geen maatstaaf, maar je OP doet vermoeden dat je niet dom bent dus zoek gewoon chiks in het wat hoger opgeleide segment.

Ik heb nu een 'scharrel' van 29 en zij moet niet aan settelen denken, ik ben jonger dan zij.
Helaas wel :r was ik maar dom
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  woensdag 30 november 2011 @ 20:03:27 #90
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_105019557
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:02 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Helaas wel :r was ik maar dom
En waarom zouden hoog opgeleide mensen niet met lager opgeleide mensen een relatie kunnen aangaan?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  woensdag 30 november 2011 @ 20:06:02 #91
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_105019667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:16 schreef El_Liberaliste het volgende:

Ik kan me, inderdaad, voorstellen dat hierin een verschil bestaat. Ik laat mijn opleidingsniveau even in het midden.

Maar, zoals een MBO student na zijn opleiding wil trouwen en samenwonen, wil een WO student dat na zijn studie. Maakt het dan nog verschil, behalve dat een WO student langer studeert?
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_105019906
Volgens mij kun je de OP samenvatten met één woord: bindingsangst.

Is ook helemaal niet erg, daar hebben meer mannen en vrouwen van jouw leeftijd 'last' van.

Uiteindelijk is de tijd rijp en wil je oud worden met een meisje. Dan ben je ook bereid om concessies te doen als in haar familie bezoeken. Persoonlijk snap ik niet waarom dat zo'n groot probleem is voor jou. Of het ligt aan je schoonfamilie natuurlijk.

En als de tijd niet rijp is, geen probleem toch, dan blijf je lekker alleen. Genoeg mensen die gelukkig zijn op hun 50'ste die alleen zijn en geen kinderen hebben.

Soms kom je er nooit achter wie je nu precies bent en wat je wilt. Dat is de romantieke bittere zoetheid van het leven.

Geniet er van zolang het duurt.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 1 december 2011 @ 10:09:03 #93
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_105042881
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:10 schreef starla het volgende:
Soms kom je er nooit achter wie je nu precies bent en wat je wilt. Dat is de romantieke bittere zoetheid van het leven.

Geniet er van zolang het duurt.
poëzie. O+.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 1 december 2011 @ 10:35:40 #94
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  donderdag 1 december 2011 @ 10:54:00 #95
356451 Heinlein
Realiteit, I has it
pi_105044148
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:10 schreef starla het volgende:
Volgens mij kun je de OP samenvatten met één woord: bindingsangst.
Basically hetzelfde antwoord als Cactus1 gaf, in de zin van: "je bent niet zoals iedereen, maar dat komt nog wel".
pi_105061763
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:06 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Ik kan me, inderdaad, voorstellen dat hierin een verschil bestaat. Ik laat mijn opleidingsniveau even in het midden.

Maar, zoals een MBO student na zijn opleiding wil trouwen en samenwonen, wil een WO student dat na zijn studie. Maakt het dan nog verschil, behalve dat een WO student langer studeert?
Ik denk dat het wel licht verschil maakt, maar zoals je zelf al aangeeft, de tijd die het duurt scheelt vooral veel, een MBO'er begint al rond z'n 16e met de opleiding, HBO+WO'ers blijven vaker zitten, switchen nog wel eens, hebben een langere opleiding en zijn daarom zo een jaar of 5-7 langer bezig. Dat scheelt natuurlijk ook veel!

Sommige mensen van mijn leeftijd (begin 20) zijn nu samenwonend / soms zelfs al getrouwd. Andere mensen bezatten zich gewoon nog dagelijks in de kroeg; student zijn geeft je automatisch een andere levensstijl.

Ik wil me op termijn ook wel settelen, maar dat is iets waar ik voorlopig nog niet mee wil gaan bezighouden. Vind 30 wel een mooie leeftijd daarvoor :P
pi_105072391
Waarom moet ik aan dit liedje denken? :')

“Death does not concern us, because as long as we exist, death is not here. And when it does come, we no longer exist.”
- Epicurus
pi_105095182
Met dit soort topics heb ik altijd de neiging te zeggen 'lees dit topic over 10 jaar maar eens terug en plaats even een update'.

Wanneer je op je 24-e zulke besluiten gaat nemen is de kans bijzonder groot dat je er op terug gaat komen.
  vrijdag 2 december 2011 @ 17:12:08 #99
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_105101943
Heerlijk topic.

Geen verplichtingen, geen irritante etentjes of verjaardagen, nooit verantwoording aan iemand af leggen en lekker doen waar je zin in hebt _O_

Liever alleen zonder gezeik dan samen in de put :D
Op elke fokker past een bril.
pi_105101976
Ik kan je uit ervaring vertellen dat je dat niet eeuwig vol zal houden. Ik heb nu al 10 jaar lang geen diepgaande contacten gehad en ik ben er nu er helemaal doorheen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')