Jammer van die double-quote man.quote:Op maandag 28 november 2011 01:26 schreef JoepdeFarizeeer het volgende:
[..]
[..]
Bron Telegraaf: Ezel stoot zich toch 2 keer aan niersteen.
of erger nog, dan de dokter.quote:Op maandag 28 november 2011 01:29 schreef Kwalberto het volgende:
Patiënten die het beter denken te weten dan de donker
Kunnen ze weer het lichtknopje niet vinden ?quote:Op maandag 28 november 2011 01:29 schreef Kwalberto het volgende:
Patiënten die het beter denken te weten dan de donker
Dat is dan ook niet zo moeilijk, aangezien mijn dokter pas m'n dossier opent zodra ik al bij 'm aan tafel zit, ik ben dus een stuk beter op de hoogte o.o"quote:Op maandag 28 november 2011 01:29 schreef Kwalberto het volgende:
Patiënten die het beter denken te weten dan de dokter
Waarom ga je nog dan, als je het toch beter weet?quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet zo moeilijk, aangezien mijn dokter pas m'n dossier opent zodra ik al bij 'm aan tafel zit, ik ben dus een stuk beter op de hoogte o.o"
en een wikipedia-uitdraai presenteren inclusief advies voor handoplegging of andere kwakzalverij die ze vergoed willen zien van de verzekeraar.quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef L0t.. het volgende:
Patiënten die hun hele diagnose al gesteld hebben met behulp van google
Daarom denkt de dokter dus dat jij dom bentquote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet zo moeilijk, aangezien mijn dokter pas m'n dossier opent zodra ik al bij 'm aan tafel zit, ik ben dus een stuk beter op de hoogte o.o"
Een TE dichtbijstaand familielid doet dit de hele tijd, hinderlijk hoe vaak deze persoon er wel niet super van overtuigd is dat hij/zij kanker heeft op allemaal verschillende plekken.quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef L0t.. het volgende:
Dit. Ja ik heb bultjes in mijn keel en hoest veel.quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef L0t.. het volgende:
Pijnstillers en MRI-scans worden niet vergoed tenzij iemand met een bepaald papiertje ze aanvraagt.quote:Op maandag 28 november 2011 01:32 schreef kosmetdesnor het volgende:
[..]
Waarom ga je nog dan, als je het toch beter weet?
Dat je dit denkt onderstreept al hoe dom je bent.quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Vraag een second opinion aan bij een andere arts.quote:Op maandag 28 november 2011 01:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Pijnstillers en MRI-scans worden niet vergoed tenzij iemand met een bepaald papiertje ze aanvraagt.
Blijkbaar ben je niet slim genoeg een andere dokter te zoeken.quote:Op maandag 28 november 2011 01:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Mijn dokter vind mijn mening oninteressant en zodra ik iets noem zegt hij dat ik verbanden leg die er niet zijn. Hij zegt dat ik doe alsof er een verband is tussen een auto-ongeluk in Maastricht en iemand die struikelt in Leeuwarden.
De kerel probeert alleen de symptomen te bestrijden en niet naar de oorzaak te zoeken. De symptomen bestrijden lukt hem ook nog maar matig.
Mijn dokter probeert te doen alsof ik dom ben, omdat meneer zelf een autist is.
Klacht:
-Doktoren die niet luisteren en me niet serieus nemen
-Doktoren die slechte sociale vaardigheden hebben en niet goed met patiënte kunnen communiceren.
Ah... en waarvoor wil jij een MRI-scan dan? Iets in je rectum geduwd dat er niet meer uit wil?quote:Op maandag 28 november 2011 01:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Pijnstillers en MRI-scans worden niet vergoed tenzij iemand met een bepaald papiertje ze aanvraagt.
De kerel heeft het zelfs aan me toegegeven. Meneer vraagt een MRI aan en zodra ik binnen kom zegt hij serieus dat hij even zal kijken of hij 'm al binnen heeft...quote:Op maandag 28 november 2011 01:33 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Dat je dit denkt onderstreept al hoe dom je bent.
Dat zegt hij alleen maar om je in de waan te laten dat hij doet wat je vraagt, ondertussen, na je gesprek met hem, zit hij het te bescheuren in de koffiekamer samen met de verpleegkundigen en andere artsen.quote:Op maandag 28 november 2011 01:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
De kerel heeft het zelfs aan me toegegeven. Meneer vraagt een MRI aan en zodra ik binnen kom zegt hij serieus dat hij even zal kijken of hij 'm al binnen heeft...
Al gedaan, maar dat was voor, mijn laatste nieuwe extra diagnose waar ze dus geen verband mee zien. En dus had de dokter niet genoeg redenen om door te zoeken. Mijn zorgverzekeraar haat mij.quote:Op maandag 28 november 2011 01:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Blijkbaar ben je niet slim genoeg een andere dokter te zoeken.
wie haat er nu niet een hyperchonder.quote:Op maandag 28 november 2011 01:36 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Al gedaan, maar dat was voor, mijn laatste nieuwe extra diagnose waar ze dus geen verband mee zien. En dus had de dokter niet genoeg redenen om door te zoeken. Mijn zorgverzekeraar haat mij.
[/trollmode] Nou ja het is meer irritant dat je weer langs zo'n lap tekst moet scrollen die je al gelezen hebt, en zoeken naar (grappige) aanpassingen die er niet zijn. Althans dat ondervinden de meeste fokkers. [trollmode]quote:Op maandag 28 november 2011 01:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Grappig...ik quote de OP altijd bewust. Of is dat niet volgens de "netiquette"?
Heb er al 2 keer 1 gehad van mijn onderrug en bekken, maar wil een breinscan, die ook ooit op de planning heeft gestaan, maar waar ze geen tijd voor hadden.quote:Op maandag 28 november 2011 01:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Ah... en waarvoor wil jij een MRI-scan dan? Iets in je rectum geduwd dat er niet meer uit wil?
Nee inderdaad, zie maar eens iemand te vinden die in een MRI wil zoeken naar een brein dat bestaat uit 2 cellen.quote:Op maandag 28 november 2011 01:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Heb er al 2 keer 1 gehad van mijn onderrug en bekken, maar wil een breinscan, die ook ooit op de planning heeft gestaan, maar waar ze geen tijd voor hadden.
Hoezo: geen tijd voor hadden? Dan plannen ze je toch gewoon 3 maanden later in, in plaats van cancellen?quote:Op maandag 28 november 2011 01:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Heb er al 2 keer 1 gehad van mijn onderrug en bekken, maar wil een breinscan, die ook ooit op de planning heeft gestaan, maar waar ze geen tijd voor hadden.
Je dokter weet het al lang, daar gaan ze dus helemaal niets mee vinden.quote:Op maandag 28 november 2011 01:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beweer ik dat dan?quote:Op maandag 28 november 2011 01:37 schreef kosmetdesnor het volgende:
[..]
Dit topic is het niet waard om de OP van te bewaren hoor
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb inmiddels al een diagnose voor een auto-immuunziekte en Psychose NAO. En daar zien ze geen verband tussen terwijl ik door mijn leven heen al meerdere keren in het ziekenhuis heb gelegen met volgens hun ongerelateerde ontstekingsklachten.quote:Op maandag 28 november 2011 01:37 schreef JoepdeFarizeeer het volgende:
lieve TS
het leven van een hypochonder is kut bij uitstek: je denkt dat je doodgaat, maar het is niet zo. En zo gaat dat week in week uit. Jij blokkeert de spreekuren voor mensen die werkelijk iets mankeren en je hebt er puur schijt aan, k-egoist. Mensen als jij kosten onze samenleving jaarlijks een schamele miljard aan premies. Mensen die bij elk kuchje en groene afscheiding uit hun gaten direct naar de dokter hollen. Durf te leven, kut.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
MRI's zjn leuk hè? Ik kan er ook geen genoeg van krijgen, voel me altijd als een kind in een draaimolen.quote:Op maandag 28 november 2011 01:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Enig idee wat dat allemaal kost? Als er geen duidelijke reden is voor een MRI-scan, behalve dat jij het zo graag wilt, gebeurt dat echt niet zomaar.quote:Op maandag 28 november 2011 01:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik heb er een gruwelijke hekel aanquote:Op maandag 28 november 2011 01:44 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
MRI's zjn leuk hè? Ik kan er ook geen genoeg van krijgen, voel me altijd als een kind in een draaimolen.![]()
Van de week ga ik nog een keer voor mijn linkerbal, als ze vragen waarom zeg ik wel dat ik kanker heb ofzo
quote:Op maandag 28 november 2011 01:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb inmiddels al een diagnose voor een auto-immuunziekte en Psychose NAO. En daar zien ze geen verband tussen terwijl ik door mijn leven heen al meerdere keren in het ziekenhuis heb gelegen met volgens hun ongerelateerde ontstekingsklachten.
Ik ben nou niet bepaald zo'n zorg trekker, ik val er niet mee te vergelijken.
Ik wil de diagnoses die ik heb juist simpeler maken en alles op auto-immuunziekte gooien.Conclusie: TS kijkt teveel houseSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IksdeeOp vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
Ja, daarom hebben ze ook 2 keer in een maand tijd m'n onderrug en bekken in de scan gelegd.quote:Op maandag 28 november 2011 01:45 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Enig idee wat dat allemaal kost? Als er geen duidelijke reden is voor een MRI-scan, behalve dat jij het zo graag wilt, gebeurt dat echt niet zomaar.
Nee joh, tuurlijk zien ze die niet. Dat verband is er per definitie niet.quote:Op maandag 28 november 2011 01:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb inmiddels al een diagnose voor een auto-immuunziekte en Psychose NAO. En daar zien ze geen verband tussen terwijl ik door mijn leven heen al meerdere keren in het ziekenhuis heb gelegen met volgens hun ongerelateerde ontstekingsklachten.
zelf een labeltje confabuleren maakt het niet de waarheidquote:Ik wil de diagnoses die ik heb juist simpeler maken en alles op auto-immuunziekte gooien.
Ik kan nog wel meer uitsluiten zonder je ooit gezien te hebbenquote:Ik ben bij de Psycholoog geweest en zowel munchhausen als borderliner als autisme zijn uitgesloten XD
Ja, want net als dat een aanval van een auto-immuunstof te vinden is tussen mijn ruggenwervels, is het ook te zien in het brein.quote:Op maandag 28 november 2011 01:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Nee joh, tuurlijk zien ze die niet. Dat verband is er per definitie niet.
Dat je in het ziekenhuis hebt gelegen zegt niks, geloof me; ik heb vaak genoeg (lichamelijk) kerngezonde mensen opgenomen zien worden op een somatische afdeling omdat ze anders de boel op stelten zouden zetten in de nacht (en vervolgens alsnog 1-2 dagen later uit het ziekenhuis gekieperd zien worden).
En welke auto-immuunziekte denk je in je hoofd te hebben die je met een MRI-scan kunt zien? Hyperchondrie kun je niet met een MRI in beeld brengen.
[..]
zelf een labeltje confabuleren maakt het niet de waarheid
[..]
Ik kan nog wel meer uitsluiten zonder je ooit gezien te hebben
en te willen zien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
En dat heeft verband met een psychose, hoe?quote:Op maandag 28 november 2011 01:46 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, daarom hebben ze ook 2 keer in een maand tijd m'n onderrug en bekken in de scan gelegd.
Auto-immuunstoffen kunnen het brein aanvallen, wat kan zorgen voor schaden die op zijn beurt weer zorgt voor de psychische symptomen.quote:Op maandag 28 november 2011 01:49 schreef L0t.. het volgende:
[..]
En dat heeft verband met een psychose, hoe?
Koffiekan theekan waterkan.quote:Op maandag 28 november 2011 01:50 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Auto-immuunstoffen kunnen het brein aanvallen, wat kan zorgen voor schaden die op zijn beurt weer zorgt voor de psychische symptomen.
Volgens mijn dokter niet, en daarbij komt, volgens mijn psycholoog ben ik niet depressief.quote:Op maandag 28 november 2011 01:54 schreef Kwalberto het volgende:
TS is het niet beter als je gewoon dood gaat?
Waarom lig jij eigenlijk nog niet in bed?quote:Op maandag 28 november 2011 01:54 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Koffiekan theekan waterkan.
Maar laten we voorlopig maar aannemen dat je teveel House hebt gekeken en constateren dat jij allang in bed had moeten liggen.
Als je zo ziek bent, waarom acht je jezelf in de positie om zo'n vraag te stellen?quote:Op maandag 28 november 2011 01:56 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Volgens mijn dokter niet, en daarbij komt, volgens mijn psycholoog ben ik niet depressief.
[..]
Waarom lig jij eigenlijk nog niet in bed?
Ja joh, ook die 2 maanden kliniek hadden ze me moeten weigerenquote:Op maandag 28 november 2011 01:57 schreef Kaasrol het volgende:
TS is altijd blijven houden van doktertje spelen.
Dat je uberhaupt die MRI's hebt gekregen toont wel weer aan wat er allemaal mis is in de zorg
Ik wil je niet depressief maken, maar volgens je psycholoog heb je alleen niet munchhausen, borderliner en autisme.quote:Op maandag 28 november 2011 01:56 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Volgens mijn dokter niet, en daarbij komt, volgens mijn psycholoog ben ik niet depressief.
Omdat ik het te druk heb met figuren als jij tijdens de dienst weer zo snel mogelijk het ziekenhuis uit te kieperen om zo hulpbehoevende mensen te helpen met échte aandoeningen.quote:Waarom lig jij eigenlijk nog niet in bed?
Ga dan naar een ander topic debiel, er is niemand die je dwingt hier te blijven.quote:Op maandag 28 november 2011 01:59 schreef kosmetdesnor het volgende:
[..]
Zit niet zo om aandacht te smeken man, het interesseert niemand wat er allemaal mis is met jou.
Wel grappig omdat dit nou precies is waar TS over klaagt: niet serieus genomen worden door een artsquote:Op maandag 28 november 2011 01:59 schreef dr.dunno het volgende:
Omdat ik het te druk heb met figuren als jij tijdens de dienst weer zo snel mogelijk het ziekenhuis uit te kieperen om zo hulpbehoevende mensen te helpen met échte aandoeningen.
Een echte BDSM'er ondergaat de pijn steeds weer en weer iedere keer?quote:Op maandag 28 november 2011 02:00 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Jezus, wat een zieke kut maloten hier op FOK! ook altijd.... Toch lijk ik er niet aan te wennen.
Je hebt nog nergens gezegd waar je last van hebt. Tot die tijd gooi ik het op zo'n eenzaam figuur die doet alsof ie 10 vormen van kanker heeft om nog een beetje aandacht te krijgen.quote:Op maandag 28 november 2011 01:59 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja joh, ook die 2 maanden kliniek hadden ze me moeten weigeren
Jij opent het topic toch, debiel.quote:Op maandag 28 november 2011 02:01 schreef Demon_from_heaven het volgende:
En again, like always, gaat het over mij terwijl ik alleen een klacht aangeef in de klaagbalk zonder verdere info >.>
Ik heb dan ook niet de fout gemaakt om zijn behandelend arts te zijn. Ik heb medelijden met z'n lijdend voorwerp, alhoewel leedvermaeck ook wel aanwezig is.quote:Op maandag 28 november 2011 02:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Wel grappig omdat dit nou precies is waar TS over klaagt: niet serieus genomen worden door een arts
Wat doet een ezel als een dokter slimmer is dan hemzelf?quote:Op maandag 28 november 2011 02:01 schreef Demon_from_heaven het volgende:
En again, like always, gaat het over mij terwijl ik alleen een klacht aangeef in de klaagbalk zonder verdere info >.>
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 10 juni 2011 02:55 schreef Ezell het volgende:
Onze pappie gaat mij zometeen weer melken. Dan krijgt Kaasrol een nieuwe broertje of zusje. :D
quote:Op maandag 28 november 2011 02:03 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Wat doet een ezel als een dokter slimmer is dan hemzelf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie is die gast met die veel te grote paardenlul, die lelijk als de nacht is?
Wie is die gast die bij de dames hun anus vult, die harder dan je vader brult?
Wie heeft de dikste scrotum? Wie heeft er 4 poten? Wie molt er meer sterren dan joden?
Dat heb ik wel, lees maar eventjes terug als je me niet geloofd:quote:Op maandag 28 november 2011 02:01 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Je hebt nog nergens gezegd waar je last van hebt. Tot die tijd gooi ik het op zo'n eenzaam figuur die doet alsof ie 10 vormen van kanker heeft om nog een beetje aandacht te krijgen.
quote:Op maandag 28 november 2011 02:03 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Wat doet een ezel als een dokter slimmer is dan hemzelf?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
Volgens je dokter of volgens jou?quote:Op maandag 28 november 2011 02:04 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat heb ik wel, lees maar eventjes terug als je me niet geloofd:
-Auto-immuunziekte (Artritis Psoriatica)
-Psychoses (Psychose NAO; Psychose met intacte realiteitstoetsing)
-Onverklaarbare darm obstipatie, oog-, neus- en keelontstekingen. (Amandelen geknipt zonder diagnose)
Volgens de dokter ofcourse.quote:Op maandag 28 november 2011 02:06 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Volgens je dokter of volgens jou?
En dan nog geef ik hem gelijk, als ex-havist kan ik nog zien dat daar geen verband tussen zit
Volgens mij heb jij daar te lang gezeten. Dat als betrouwbare informatie zienquote:Op maandag 28 november 2011 02:05 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Zitten jullie inmiddels allemaal op Wikipedia?
Geen verband? Zijn allemaal ontstekingen zonder dat daar een aanleiding toe is geweest (qua virus of iets dergelijks). En een psychose.quote:Op maandag 28 november 2011 02:06 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Volgens je dokter of volgens jou?
En dan nog geef ik hem gelijk, als ex-havist kan ik nog zien dat daar geen verband tussen zit
Daarom hebben wij piraterij uitgevonden. Ik kijk eventjes op het bureau van mijn dokter wat voor boeken er liggen en ik jat ze van het internet. Zo doe je dat op een goede manier....quote:Op maandag 28 november 2011 02:07 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij daar te lang gezeten. Dat als betrouwbare informatie zien
Oooo jongens kijk, er is een derde regeltje bijgekomen met NOG meer triviale onzin waar bijna iedereen wel eens een van heeft ervaren.quote:Op maandag 28 november 2011 02:04 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
-Onverklaarbare darm obstipatie, oog-, neus- en keelontstekingen. (Amandelen geknipt zonder diagnose)
quote:Op maandag 28 november 2011 02:09 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Daarom hebben wij piraterij uitgevonden. Ik kijk eventjes op het bureau van mijn dokter wat voor boeken er liggen en ik jat ze van het internet. Zo doe je dat op een goede manier....
De ontstekingen an sich kunnen een verband hebben. Maar echt niet dat dat met die psychoses gepaard gaat, je zegt het zelf al een beetjequote:Op maandag 28 november 2011 02:08 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Geen verband? Zijn allemaal ontstekingsklachten zonder dat daar een aanleiding toe is geweest. En een psychose.
Nee, ik probeer duidelijk te maken dat die Psychose geen duidelijk verband is. De andere zijn eigenlijk al in verband gesteld met auto-immuun.quote:Op maandag 28 november 2011 02:10 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
De ontstekingen an sich kunnen een verband hebben. Maar echt niet dat dat met die psychoses gepaard gaat, je zegt het zeld al een beetje![]()
Door jou, gelul dus.quote:Op maandag 28 november 2011 02:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nee, ik probeer duidelijk te maken dat die Psychose geen duidelijk verband is. De andere zijn eigenlijk al in verband gesteld met auto-immuun.
computerprobleem zou een prima geaprekspartner voor je zijn.quote:Op maandag 28 november 2011 02:09 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Daarom hebben wij piraterij uitgevonden. Ik kijk eventjes op het bureau van mijn dokter wat voor boeken er liggen en ik jat ze van het internet. Zo doe je dat op een goede manier....
Dus wat zeik je nou eigenlijkquote:Op maandag 28 november 2011 02:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nee, ik probeer duidelijk te maken dat die Psychose geen duidelijk verband is. De andere zijn eigenlijk al in verband gesteld met auto-immuun.
Dat is dan ook even random een stukjequote:auto-immuunziekten
Dit kunnen ziekten zijn zoals multiple sclerose, lupus erythemathodes generalisatus en AIDS. Auto-immuunziekten kunnen invloed hebben op het centrale zenuwstelsel.
haha ts heeft aidsquote:Op maandag 28 november 2011 02:14 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Uit een stukje over de oorzaken rondom Psychoses; Nee, geen aids.
[..]
Dat is dan ook even random een stukje
Dat een psychose een neurologische oorzaak kan hebben en als ik dan zo'n auto-immuunziekte heb, dat ook nog andere organen kan aanvallen o.oquote:
Je wil geen MRI-scan. geloof mequote:Op maandag 28 november 2011 01:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Heb er ervaring mee. Nee, is niet leuk. 30 minuten stil liggen in een buis, ik vind de lift al een rampquote:
quote:Op donderdag 3 november 2011 01:16 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik heb al een vrij lange tijd intressen in "fursuiting". En als je nu niet weet wat dat is, kan je google of wikipedia inschakelen, maar ik kort het voor je samen: Weet je die mensen in pretparken en dergelijke in dierenkostuums? Nou dat dus, maar dan gewoon omdat je het leuk vind of je je er prettig bij voelt.
Nu mijn verhaal; Ik ben een ongelovelijke fan van roleplay. Daar aan toe voegende, ik vind WOW voor lozers zonder leven en vind de meeste LARP'ers ook enorme nerds. Nee, ik wil dus niet in een pak op een "strijdveld" roepen "Vuurbal! 100 damage!" En ook (bijna) alle wicca aanhangers en dergelijke vind ik maloten, maar om het simpel samen te vatten; ik wil een staart!
Ik vind het alleen extreem lastig, bang om uitgelachen te worden ben ik absoluut niet. (gelukkig maar) Alleen het grootste probleem voor mij is dat mijn vaardigheid in "naaien" (en ik bedoel met naald en draad en dergelijke, en niet met geslachtsdelen) extreem laag is, ik geen enkele fursuiter ken en het bijna onmogenlijk vind om aan een beetje hulp te komen als het gaat om simpele "how to" guides.
En eigenlijk, ben ik gewoon opzoek naar "lotgenoten", want ik voel me hier best erg alleen in.
Gast, dat weet inmiddels heel FOK! al welquote:
Was dat die vent?quote:
Nú wel ja. En wanneer dacht je dat het opportuun was om dit pareltje aan aanvullende informatie als inkijk in jouw geest te openbaren?quote:Op maandag 28 november 2011 02:17 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Gast, dat weet inmiddels heel FOK! al wel
dat vond ik het probleem niet. ik had eerder problemen met het feit dat mn lichaam zo snel mogelijk van het radio actieve goedje af wilde wat in mn lijf zatquote:Op maandag 28 november 2011 02:16 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Heb er ervaring mee. Nee, is niet leuk. 30 minuten stil liggen in een buis, ik vind de lift al een ramp
Maar beste Demon, arthritis psoriatica is toch een gewrichtsziekte? Hoe zal dat effect hebben op de hersenen?quote:Op maandag 28 november 2011 02:15 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat een psychose een neurologische oorzaak kan hebben en als ik dan zo'n auto-immuunziekte heb, dat ook nog andere organen kan aanvallen o.o
Minder house kijken dus. Denken dat je dokter zoiets niet weetquote:Op maandag 28 november 2011 02:15 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dat een psychose een neurologische oorzaak kan hebben en als ik dan zo'n auto-immuunziekte heb, dat ook nog andere organen kan aanvallen o.o
Er was wel iets mis met m'n staart(been) ja.quote:Op maandag 28 november 2011 02:19 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Nú wel ja. En wanneer dacht je dat het opportuun was om dit pareltje aan aanvullende informatie als inkijk in jouw geest te openbaren?
Nu snap ik die MRI-bekken wel, ze wilden zien of je écht al jezelf een staart had laten aanschroeven.
Kreeg je iets toegediend dan? Ik vond alleen de ruimte, het lawaai en de warmte vervelend.quote:Op maandag 28 november 2011 02:19 schreef Saisai het volgende:
[..]
dat vond ik het probleem niet. ik had eerder problemen met het feit dat mn lichaam zo snel mogelijk van het radio actieve goedje af wilde wat in mn lijf zat
Het kan aanstelleritis nervosa veroorzaken.quote:Op maandag 28 november 2011 02:20 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Maar beste Demon, arthritis psoriatica is toch een gewrichtsziekte? Hoe zal dat effect hebben op de hersenen?
Het is ook een huid en spier ziekte. Het is auto-immuun, dus kan door het aanwezig zijn van een ander antilichaam dan waardoor het normaal word veroorzaakt.quote:Op maandag 28 november 2011 02:20 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Maar beste Demon, arthritis psoriatica is toch een gewrichtsziekte? Hoe zal dat effect hebben op de hersenen?
Dat is een CT scan. MRI is met magnetisch veld.quote:Op maandag 28 november 2011 02:19 schreef Saisai het volgende:
[..]
dat vond ik het probleem niet. ik had eerder problemen met het feit dat mn lichaam zo snel mogelijk van het radio actieve goedje af wilde wat in mn lijf zat
Godverdomme jij bent zo vaak in topics waar ik in kijk, het is echt niet grappig.quote:Op maandag 28 november 2011 01:32 schreef Plantagehouder het volgende:
[..]
Daarom denkt de dokter dus dat jij dom bent
uuh ja..? was om ontstekingen o.i.d. te zoeken. Dat goedje zou naar de warme plekken trekken waardoor ze gemakkelijk zichtbaar zouden zijn op de scan. (als ik me goed herinner)quote:Op maandag 28 november 2011 02:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Kreeg je iets toegediend dan? Ik vond alleen de ruimte, het lawaai en de warmte vervelend.
een MRA (MRI-angiografie) kan ook onder contrast.quote:Op maandag 28 november 2011 02:22 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Dat is een CT scan. MRI is met magnetisch veld.
ow dan was dat het!quote:Op maandag 28 november 2011 02:22 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Dat is een CT scan. MRI is met magnetisch veld.
Oh, dat wist ik niet. Maar ik ben dan ook geen expertquote:Op maandag 28 november 2011 02:23 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
een MRA (MRI-angiografie) kan ook onder contrast.
Dat is het niet, het is een gewrichtsziekte die aan reumatotoïde arthritis is gelieerd.quote:Op maandag 28 november 2011 02:22 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Het is ook een huid en spier ziekte. Het is auto-immuun, dus kan door het aanwezig zijn van een ander antilichaam dan waardoor het normaal word veroorzaakt.
Artritis Psoriatica. Artritis is een Gewrichtsziekte die ook klachten in de spieren kan veroorzaken met namen de spieraanhechtingen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:25 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Dat is het niet, het is een gewrichtsziekte die aan reumatotoïde arthritis is gelieerd.
Jep, idd, daarom heb ik ook een onderzoek aangevraagd voor munchausen; heb het dus niet. Mijn symptomen zijn echt, zeggen mijn doktoren. Mij hebben ze uiteindelijk ook overtuigd.quote:Op maandag 28 november 2011 02:27 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
TS denkt dat ie in een house aflevering zit.
psoriasis is een huidziekte; arthritis psoriatica niet; de klachten aan de spieren en pezen zijn ten hoogste secundair aan het feit dat het een gewrichtsziekte is.quote:Op maandag 28 november 2011 02:27 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Artritis Psoriatica. Artritis is een Gewrichtsziekte die ook klachten in de spieren kan veroorzaken met namen de spieraanhechtingen.
Psoriasis is een huidziekte die in 30% van de gevallen lijd tot Artritis.
scherp.quote:Op maandag 28 november 2011 02:29 schreef Saisai het volgende:
Volgens mijn is TS zo'n iemand die Fibromyalgie zou kunnen "krijgen".
quote:Op maandag 28 november 2011 01:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
grote vloei?quote:Op maandag 28 november 2011 01:33 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
En daar natuurlijk niet de betweter uithangen hèquote:Op maandag 28 november 2011 02:28 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Jep, idd, daarom heb ik ook een onderzoek aangevraagd voor munchausen; heb het dus niet. Mijn symptomen zijn echt, zeggen mijn doktoren. Mij hebben ze uiteindelijk ook overtuigd.
Dan maar een wiki als bron gebruiken :3quote:Op maandag 28 november 2011 02:29 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
psoriasis is een huidziekte; arthritis psoriatica niet; de klachten aan de spieren en pezen zijn ten hoogste secundair aan het feit dat het een gewrichtsziekte is.
je hoeft me geen college te geven, snotneus.
ohja, nu hebben je artsen je moeten overtuigen dat jij symptomen hebt waar je zelf niet van overtuigd was toen je ze bezocht.quote:Op maandag 28 november 2011 02:28 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Mijn symptomen zijn echt, zeggen mijn doktoren. Mij hebben ze uiteindelijk ook overtuigd.
Bovendien beperkt psoriasis zich tot de hoornlaag toch?quote:Op maandag 28 november 2011 02:29 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
psoriasis is een huidziekte; arthritis psoriatica niet; de klachten aan de spieren en pezen zijn ten hoogste secundair aan het feit dat het een gewrichtsziekte is.
je hoeft me geen college te geven, snotneus.
Je had toch de boeken van je dokter gedownload als een eckte?quote:Op maandag 28 november 2011 02:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dan maar een wiki als bron gebruiken :3
http://www.wikifysio.nl/artritis-psoriatica/
Artritis is een Huidziekte in combinatie met Artritis. Het staat los van elkaar; zijn bijde ontstekingen en hebben een gezamenlijke naam.
Dit was mij allemaal al bekend.quote:Op maandag 28 november 2011 02:26 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
TS is gay, heeft aids, is hyperchonder, psychotisch, confabuleert, gebruikt z'n medicijnen niet en kan er niet mee omgaan.
hier houd ik al op met lezen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dus je geeft nu al je ongelijk toe?quote:
Ja joh, en die ga ik voor dit topic weer ff doorspittenquote:Op maandag 28 november 2011 02:33 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Je had toch de boeken van je dokter gedownload als een eckte?
nee dat op zichzelf niet, het kan ook voorkomen aan de nagel bijvoorbeeld, maar in ieder geval heeft sporiasis zelf niets met gewrichten of spieren te maken.quote:Op maandag 28 november 2011 02:32 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Bovendien beperkt psoriasis zich tot de hoornlaag toch?
q.e.d., de domheid van TS als patiënt.quote:Op maandag 28 november 2011 02:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Dus je geeft nu al je ongelijk toe?
Ctrl f. Alles boven slechte bronnen toch.quote:Op maandag 28 november 2011 02:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja joh, en die ga ik voor dit topic weer ff doorspitten
zou ik toch maar doen, vooralsnog word je niet gehinderd door kennis van zaken.quote:Op maandag 28 november 2011 02:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja joh, en die ga ik voor dit topic weer ff doorspitten
feiten mattiequote:Op maandag 28 november 2011 02:35 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Wow, serieus, echt knap van je zo'n opmerking.... .... Verzin tenminste iets nieuws.
De kennis is er wel, ik heb alleen geen zin om letterlijk te gaan citeren uit boeken...quote:Op maandag 28 november 2011 02:36 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
zou ik toch maar doen, vooralsnog word je niet gehinderd door kennis van zaken.
ik weet dat die kennis er is, maar die is er in deze context bij die arts die jou probeert te vertellen hoeveel onzin je uitkraamt.quote:Op maandag 28 november 2011 02:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
De kennis is er wel, ik heb alleen geen zin om letterlijk te gaan citeren uit boeken...
Ahh, ik dacht dat het probleem zich dan bevond in de hoornlaag van de nagelplaat.quote:Op maandag 28 november 2011 02:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
nee dat op zichzelf niet, het kan ook voorkomen aan de nagel bijvoorbeeld, maar in ieder geval heeft sporiasis zelf niets met gewrichten of spieren te maken.
Dat is iets nieuws. Lees mijn andere topics, dan is het tegendeel vrij snel bewezen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:36 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
je heb aids, je bent gothic en een moederskindje?
MRI zou ontstekingen kunnen aantonen in mijn hersenen en dat is zo'n beetje al het bewijs wat nodig is. Gaat me er meer om dat als het iets ernstigers is, dat het dan ook andere organen kan aanvallen, nieren, longen, lever, hart.... En dat is waar ik me zorgen om maak. Vooral als het te voorkomen is.quote:Op maandag 28 november 2011 02:37 schreef liesje1979 het volgende:
De reacties, ga je schamen, lekker iemand met een psychose bashen.
Wat wil je bereiken met je MRI TS, en waarom denk je dat de huisarts je niet wil doorverwijzen?
Daar gaat het niet om, maar het hele tegen de dokter in gaan vind ik walgelijk. Die vent heeft ervoor gestudeerd en jarenlange ervaring, en dan zelf allerlei loze verbanden uit je mouw schuddenquote:Op maandag 28 november 2011 02:37 schreef liesje1979 het volgende:
De reacties, ga je schamen, lekker iemand met een psychose bashen.
je dokter weet dat je uit je nek lult, je hebt een (vermeende) gewrichtsziekte en die manifesteert zich niet in het hoofd, punt.quote:Op maandag 28 november 2011 02:41 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
MRI zou ontstekingen kunnen aantonen in mijn hersenen en dat is zo'n beetje al het bewijs wat nodig is. Gaat me er meer om dat als het iets ernstigers is, dat het dan ook andere organen kan aanvallen, nieren, longen, lever, hart.... En dat is waar ik me zorgen om maak. Vooral als het te voorkomen is.
En mijn dokter doet naïef, alsof het logischer is dat alles weer een andere oorzaak heeft.
Ik denk, en ik heb totaal geen medische kennis, dat je verbanden legt die er niet zijn? Dat is ook wel een beetje kenmerkend van je andere diagnose, je psychotische aanleg? Als ik het goed begrijp wil je graag een MRI van je hersenen, zodat je kan aantonen dat daar ontstekingen zijn, voor wat? Een verklaring van je psychotische aandoeningen? Een verklaring voor je ontstekingen elkders in je lichaam? Te bewijzen dat de dokter ongelijk heeft?quote:Op maandag 28 november 2011 02:41 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
MRI zou ontstekingen kunnen aantonen in mijn hersenen en dat is zo'n beetje al het bewijs wat nodig is. Gaat me er meer om dat als het iets ernstigers is, dat het dan ook andere organen kan aanvallen, nieren, longen, lever, hart.... En dat is waar ik me zorgen om maak. Vooral als het te voorkomen is.
En mijn dokter doet naïef, alsof het logischer is dat alles weer een andere oorzaak heeft.
Ja, dat is dus het leuke aan mijn diagnose van Psychose, ik heb nooit andere klachten gehad dan "Hallucinaties". Dus geen wanen; ook al denkt iedereen dat meteen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:47 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ik denk, en ik heb totaal geen medische kennis, dat je verbanden legt die er niet zijn? Dat is ook wel een beetje kenmerkend van je andere diagnose, je psychotische aanleg? Als ik het goed begrijp wil je graag een MRI van je hersenen, zodat je kan aantonen dat daar ontstekingen zijn, voor wat? Een verklaring van je psychotische aandoeningen? Een verklaring voor je ontstekingen elkders in je lichaam? Te bewijzen dat de dokter ongelijk heeft?
Ik ken je medische gegevens natuurlijk niet, maar puur op wat je hier post kan ik mij de reactie van je dokter wel een beetje voorstellen.
Maar is dat niet een beetje passend bij zijn ziektebeeld? Een beetje inlevingsvermogen doet soms wonderen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:43 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om, maar het hele tegen de dokter in gaan vind ik walgelijk. Die vent heeft ervoor gestudeerd en jarenlange ervaring, en dan zelf allerlei loze verbanden uit je mouw schudden
Dat vind ik ronduit naïef, en asociaal tegenover de mensen die de faciliteiten als een MRI ècht nodig hebben.
quote:Op maandag 28 november 2011 01:43 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ik wil de diagnoses die ik heb juist simpeler maken en alles op auto-immuunziekte gooien.Topic niet meer doorgelezen na de eerste pagina, maar ik reageer hier toch even op.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn wel degelijk aanwijzingen dat ontstekingen verantwoordelijk kunnen zijn voor psychosen. Just saying.
Dokters. Tja. Wat moet je ervan zeggen. Het simpele volk kijkt er maar tegenop, omdat ze gestudeerd zouden hebben, maar als je in het wereldje zit weet je dat een heleboel vrij weinig weet en dogmatisch is ingesteld. Een dokter zou altijd bij moeten leren.This isn't even my final form.
Ok, ook geen hypochondrische trekjes gehad? Hoe denk je dat het komt dat de arts je niet serieus neemt? Wanen hoort absoluut bij psychose, het is niet zo heel gek dat de arts nu denkt dat je naast hallucinaties (zonder aanhalingstekens) nu ook wanen hebt?quote:Op maandag 28 november 2011 02:48 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, dat is dus het leuke aan mijn diagnose van Psychose, ik heb nooit andere klachten gehad dan "Hallucinaties". Dus geen wanen; ook al denkt iedereen dat meteen.
Psychose komt bij mijn weten met aanvallen. En aangezien TS zich ervan bewust is, lijkt het me nu niet het geval.quote:Op maandag 28 november 2011 02:49 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Maar is dat niet een beetje passend bij zijn ziektebeeld? Een beetje inlevingsvermogen doet soms wonderen.
Ja dat zou enorm lachen zijn, iemand die zo worstelt.quote:Op maandag 28 november 2011 02:49 schreef dr.dunno het volgende:
straks krijgen we nog dat TS z'n haar wil laten analyseren om te kijken of hij met arsenicum wordt vergiftigd en daarom totaal orgaanfalen aan het krijgen is.
Misschien is hij zich niet compleet bewust, ik denk in ieder geval dat zijn arts een beter oordeel kan vellen dan wij. Rest ons het feit dat TS zich onbegerepen voelt, niet serieus genomen. En daar doen sommige reacties in dit topic nog een schepje bovenop, vandaar het ga je schamen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:52 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Psychose komt bij mijn weten met aanvallen. En aangezien TS zich ervan bewust is, lijkt het me nu niet het geval.
Nee, juist altijd gedwongen naar artsen gestuurd (op de hallucinaties na, maar daar had ik dan ook al 10 jaar last van), omdat ik veel klachten had, vaak zichtbaar en ouders, leraren et cetra vonden dat ik er iets mee moest, maar laatste 2 jaar heb ik vrij weinig zin in doktoren, omdat ze toch nergens een oplossing voor lijken te hebben. Daar probeer ik, omdat het moet, weer verandering in te krijgen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:52 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Ok, ook geen hypochondrische trekjes gehad? Hoe denk je dat het komt dat de arts je niet serieus neemt? Wanen hoort absoluut bij psychose, het is niet zo heel gek dat de arts nu denkt dat je naast hallucinaties (zonder aanhalingstekens) nu ook wanen hebt?
Klinkt heel bot, maar dan had ie het niet in KLB moeten openen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:56 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Misschien is hij zich niet compleet bewust, ik denk in ieder geval dat zijn arts een beter oordeel kan vellen dan wij. Rest ons het feit dat TS zich onbegerepen voelt, niet serieus genomen. En daar doen sommige reacties in dit topic nog een schepje bovenop, vandaar het ga je schamen.
Hey!quote:Op maandag 28 november 2011 02:57 schreef Salvad0R het volgende:
De hedendaagse geneeskunde is één van de gebieden waar de belachelijkheid tussen realiteit en de wereld der consumenten al te pijnlijk duidelijk wordt. Persoonlijk geef ik de planeet Pluto de schuld.
Analyze that assholes.
Ik zou niets. Ik ben geen KLB of ONZ mod en heb er ook totaal geen behoefte aan moet ik eerlijk zeggen. Reageer hier gewoon ontopic of ga ergens anders lopen miepen.quote:Op maandag 28 november 2011 02:55 schreef Zweetteef het volgende:
hee liesje je zou me dagboek topic openen !
Vind het triester dat er zo weinig volwassen mensen rondhangen hier. Daar kan je TS niet de schuld van geven.quote:Op maandag 28 november 2011 02:57 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Klinkt heel bot, maar dan had ie het niet in KLB moeten openen.
Oi ;9~quote:
Dat dus.quote:Op maandag 28 november 2011 02:59 schreef Saisai het volgende:
[..]
Vind het triester dat er zo weinig volwassen mensen rondhangen hier. Daar kan je TS niet de schuld van geven.
Hehe.quote:Op maandag 28 november 2011 03:00 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Oi ;9~
Ben verbannen uit #fok door Highlander onder twijfelachtige omstandigheden om onduidelijke motieven. Dan maar het forum invaden hè.
Hadden je hallucinaties betrekking op je gezondheid? Kan het zijn dat dit een hallucinatie is, je beeld je een aanval op jezelf in, en de dader is je lichaam? Ik kan goed begrijpen dat je geen zin hebt in doltoren, zo te lezen staan jullie recht tegenover elkaar. Heb je wel eens medicijnen geprobeerd/ overwogen?quote:Op maandag 28 november 2011 02:56 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nee, juist altijd gedwongen naar artsen gestuurd (op de hallucinaties na, maar daar had ik dan ook al 10 jaar last van), omdat ik veel klachten had, vaak zichtbaar en ouders, leraren et cetra vonden dat ik er iets mee moest, maar laatste 2 jaar heb ik vrij weinig zin in doktoren, omdat ze toch nergens een oplossing voor lijken te hebben. Daar probeer ik, omdat het moet, weer verandering in te krijgen.
No offence, maar dat is een ellenlange discussie die ik nu niet aanga. Ik vind het eeuwig zonde dat KLB niet meer de plek is om te klagen maar om gebashed te worden op je klacht, dat zal aan mij liggen. Toch blijf jij verantwoordelijk voor je eigen reacties en je verschuilen achter een imago wat KLB heet is wel heel makkelijk me dunkt. "Ja ik pest TS, want zo hoort dat in KLB."quote:Op maandag 28 november 2011 02:57 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Klinkt heel bot, maar dan had ie het niet in KLB moeten openen.
Lettende op het volk dat hier post had ik het ergens anders geopend, schuld is een groot woord, maar een backfire was te verwachten.quote:Op maandag 28 november 2011 02:59 schreef Saisai het volgende:
[..]
Vind het triester dat er zo weinig volwassen mensen rondhangen hier. Daar kan je TS niet de schuld van geven.
Dankzij users als jij, hoera!quote:Op maandag 28 november 2011 03:05 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Lettende op het volk dat hier post had ik het ergens anders geopend, schuld is een groot woord, maar een backfire was te verwachten.
Ik ben het hier ontzettend mee eens.quote:Op maandag 28 november 2011 03:04 schreef liesje1979 het volgende:
No offence, maar dat is een ellenlange discussie die ik nu niet aanga. Ik vind het eeuwig zonde dat KLB niet meer de plek is om te klagen maar om gebashed te worden op je klacht, dat zal aan mij liggen. Toch blijf jij verantwoordelijk voor je eigen reacties en je verschuilen achter een inamgo wat KLB heet is wel heel makkelijk me dunkt. "Ja ik pest TS, want zo hoort dat in KLB."
Gewoon een geile vraag vanuit het blauwe onbekende....Is jouw avatar uit "Spirited Away"?quote:Op maandag 28 november 2011 01:34 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Vraag een second opinion aan bij een andere arts.
Hallucinaties stonden (staan) compleet los van het lichaam. Als ik ook maar enigszins wanen had, had ik gezegd doden te zien en niet gezegd psychotisch te zijn, wegens de echtheid. Heb mezelf er eerst in de ggz gekregen en vlak voor opnamen er alles aan gedaan om de symptomen weg te praten. Door munchausen en zogenaamde verslaving.quote:Op maandag 28 november 2011 03:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Hadden je hallucinaties betrekking op je gezondheid? Kan het zijn dat dit een hallucinatie is, je beeld je een aanval op jezelf in, en de dader is je lichaam? Ik kan goed begrijpen dat je geen zin hebt in doltoren, zo te lezen staan jullie recht tegenover elkaar. Heb je wel eens medicijnen geprobeerd/ overwogen?
Daarmee doelde ik meer op reacties als "TS heeft aidsquote:Op maandag 28 november 2011 03:04 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
No offence, maar dat is een ellenlange discussie die ik nu niet aanga. Ik vind het eeuwig zonde dat KLB niet meer de plek is om te klagen maar om gebashed te worden op je klacht, dat zal aan mij liggen. Toch blijf jij verantwoordelijk voor je eigen reacties en je verschuilen achter een inamgo wat KLB heet is wel heel makkelijk me dunkt. "Ja ik pest TS, want zo hoort dat in KLB."
Ik ga er in eerste instantie niet vanuit dat elke user hier volslagen achterlijk, geen enkel inlevingsgevoel heeft en sociaal gestoord is. Helaas bewijst de meerderheid elke dag weer het tegendeel.quote:Op maandag 28 november 2011 03:05 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Lettende op het volk dat hier post had ik het ergens anders geopend, schuld is een groot woord, maar een backfire was te verwachten.
Wanen zijn niet per se of alleen : "i see death people" he? Wanen kunnen voor de persoon die ze ervaart super realistisch zijn denk ik. Maar misschien ben ik niet goed op de hoogte van het verschil tussen wanen en een psychose. Bij beiden lijken mij de symptonen niet weg te praten omdat ze nadrukkelijk aanwezig zijn. (Bewust is iets anders)quote:Op maandag 28 november 2011 03:09 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Hallucinaties stonden (staan) compleet los van het lichaam. Als ik ook maar enigszins wanen had, had ik gezegd doden te zien en niet gezegd psychotisch te zijn, wegens de echtheid. Heb mezelf er eerst in de ggz gekregen en vlak voor opnamen er alles aan gedaan om de symptomen weg te praten. Door munchausen en zogenaamde verslaving.
Ik heb 1 keer medicijnen geprobeerd, 2 weken na de start opgenomen in het ziekenhuis op een gesloten afdeling. Bijwerking was depressiviteit, iets waar ik overgevoelig voor ben. Dat is zo'n gevaarlijke, vervelende situatie geweest dat ik een andere poging daarna heb geweigerd.
Niet met opzet, maar het is wel een susuwatariquote:Op maandag 28 november 2011 03:09 schreef JoepdeFarizeeer het volgende:
[..]
Gewoon een geile vraag vanuit het blauwe onbekende....Is jouw avatar uit "Spirited Away"?
Ah nog een excuus, good for you, kan jij lekker slapen zo. Ik zeg alleen dat sommige mensen zich zouden moeten schamen voor hun posts, en voor hun beeld van KLB. Pas de schoen, past hij niet, gooi hem dan weg, past hij wel, doe er wat mee. Maar je hoeft mij iig niet te overtuigen van je goede bedoelingen.quote:Op maandag 28 november 2011 03:10 schreef Kaasrol het volgende:
[..]
Daarmee doelde ik meer op reacties als "TS heeft aids" enzulks. Ik blijf achter mijn posts staan hoor, heb naar mijn mening niet inhoudloos gebasht. Maargoed, ik hou het voor gezien, is wel goed zo.
IK bedoelde er alleen mee aan te geven dat mijn hallucinaties zo heftig zijn dat het moeilijk is geweest de echtheid te ontkennen. Heb geen last gehad van wanen, en dus ook geen achterdocht richten doktoren et cetera.quote:Op maandag 28 november 2011 03:15 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Wanen zijn niet per se of alleen : "i see death people" he? Wanen kunnen voor de persoon die ze ervaart super realistisch zijn denk ik. Maar misschien ben ik niet goed op de hoogte van het verschil tussen wanen en een psychose. Bij beiden lijken mij de symptonen niet weg te praten omdat ze nadrukkelijk aanwezig zijn. (Bewust is iets anders)
Jammer dat je medicijnen uitlsuit, al begrijp ik dat deels. zijn er geen medicjinen met mildere bijwerkingen? Van een psychose naar een depressie, daar zou ik ook niet voor kiezen. Heb je momenteel behandeling?
Nee, ik kan er niet mee leven dat ik onverklaard bejaardeziektes heb en een vorm van psychose die ze bij 1 van de grootste ziekenhuizen van NL nog nooit hadden gezien en dat er dan geen verklaring voor is....quote:Op maandag 28 november 2011 03:18 schreef Saisai het volgende:
ach TS, ik hoorde stemmen in het spookhuis waar ik ben opgegroeid en kreeg dezelfde trekjes als de persoon die daar heeft gewoond. zonder dat ik überhaupt wist wat er gebeurd was.
Dit soort dingen zijn een deel van me, ik accepteer het gewoon. Misschien moet jij dat ook doen. Niet alles heeft een verklaring nodig. En soms is het zelfs handig!
Ok, jij wint. Die van jou is kutterquote:Op maandag 28 november 2011 03:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Nee, ik kan er niet mee leven dat ik onverklaard bejaardeziektes heb en een vorm van psychose die ze bij 1 van de grootste ziekenhuizen van NL nog nooit hadden gezien en dat er dan geen verklaring voor is....
Ik haat winnenquote:Op maandag 28 november 2011 03:22 schreef Saisai het volgende:
[..]
Ok, jij wint. Die van jou is kutter
zulke mensen hebben geen inlevingsgevoel of vinden hun eigen problemen belangrijker dan die van jou.quote:Op maandag 28 november 2011 03:23 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Ik haat winnen![]()
Zoals dat ik altijd win van mensen die zeggen "ach man, stel je niet aan" .
En ik hoop altijd maar dat ze gelijk hebben.
Een verklaring is niet het belangrijkste, dat lijkt mij de oplossing.quote:Op maandag 28 november 2011 03:21 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Nee, ik kan er niet mee leven dat ik onverklaard bejaardeziektes heb en een vorm van psychose die ze bij 1 van de grootste ziekenhuizen van NL nog nooit hadden gezien en dat er dan geen verklaring voor is....
Nog altijd het ergst als het je bloed eigen familie is, wel weer ironisch dat dan vervolgens een tante opstaat "ja, dat herken ik wel, ik heb schizofrenie en opa (mijn overgrootvader) ook"quote:Op maandag 28 november 2011 03:24 schreef Saisai het volgende:
[..]
zulke mensen hebben geen inlevingsgevoel of vinden hun eigen problemen belangrijker dan die van jou.
Verklaring geeft zekerheid, dan weet ik beter wat ik kan verwachten.quote:Op maandag 28 november 2011 03:25 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Een verklaring is niet het belangrijkste, dat lijkt mij de oplossing.
Succes ermee!
Leuk eens een topic met wat diepgang in KLB, slaap lekker!
quote:Op maandag 28 november 2011 01:31 schreef L0t.. het volgende:
Geneeskunde is belachelijk makkelijke studie, en ik heb één van mijn huisartsen zelfs de werking van enkele medicijnen uit moeten leggen; waarom calcium antagonisten, en niet de calciumtabletten die hij mij voor wilde schrijven, helpen bij vasioconstrictie.quote:Op maandag 28 november 2011 01:22 schreef Precizionist het volgende:
Ik geef ze groot gelijk.
Hij heeft er jaren hard voor gestudeerd bij een studie waar jij waarschijnlijk niet eens mocht participeren, ergo de dokter is altijd slimmer dan jij en heeft altijd een meerwaarde in zijn deskunde mening.
Ik neem aan dat de werking van calcium antagonisten bij Geneeskunde wel behandeld wordt. Tijd voor een nieuwe huisarts en een klacht bij het tucht college.quote:Op maandag 28 november 2011 09:34 schreef netflanders het volgende:
[..]
Geneeskunde is belachelijk makkelijke studie, en ik heb één van mijn huisartsen zelfs de werking van enkele medicijnen uit moeten leggen; waarom calcium antagonisten, en niet de calciumtabletten die hij mij voor wilde schrijven, helpen bij vasioconstrictie.
Als ik een waardevolle mening wil hebben ga ik naar een biomedicus of een farmaceut. Geneeskunde stelt namelijk geen ruk voor, en ik zie niet iedereen waarom ze zo op een voetstuk geplaatst worden.
Ja - dat kreeg ik nog in mijn eerste jaar toen ik geneeskunde studeerde. Maar ik merk dit soort gaten in kennis veel te vaak bij artsen, zeker jongere artsen. Geneeskunde is als studie flink gedevalueerd - waar de nadruk nu enkel nog op stampen ligt, was dit vroeger nog op alle aspecten van anatomie en fysiologie écht begrijpen. En dat kom je nu nog wel bij biologie, biomedische wetenschappen en farmaci tegen. Daarom zou ik serieus voor medisch advies eerder bij afgestudeerden van die studies kijken.quote:Op maandag 28 november 2011 09:37 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik neem aan dat de werking van calcium antagonisten bij Geneeskunde wel behandeld wordt. Tijd voor een nieuwe huisarts en een klacht bij het tucht college.
was jij niet die arts die rechten heeft gestudeerd? of die jurist die geneeskunde heeft gestudeerd?quote:Op maandag 28 november 2011 02:35 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
q.e.d., de domheid van TS als patiënt.
Gast, TS mag wel een sukkel zijn. Maar jij mag nu wel opbiechten dat jij ZEKER wel eens wikipedia heb geraadpleegd als artsquote:Op maandag 28 november 2011 02:09 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Oooo jongens kijk, er is een derde regeltje bijgekomen met NOG meer triviale onzin waar bijna iedereen wel eens een van heeft ervaren.
Voor zover dit werkelijk je lijstje is (waar ik ernstig aan twijfel, wat je erover zegt klopt namelijk niet); ik kan je wel vertellen dat je in je hersenpan geen gewrichten hebt... of andere organen die door arthritis psoriatica worden aangetast. En voor KNO-aandoeningen als een simpel vernauwinkje van de buisjes van Eustachius krijg je geen MRI scan, zeker niet van je internist. En obstipatieklachten heb je waarschijnlijk van het steeds opkroppen van dit soort onzin om maar aandacht te trekken, of simpelweg dingen in je reet duwen om aandacht te krijgen op de spoedeisende hulp.
Kortom, hou op met de rest van ons op kosten te jagen met je geconfabuleerde onzin. En neem gewoon je antipsychotica weer volgens schema in.
Ik ben bang dat dat niet klopt anders zou je bij b.v. encephalitis geen inflammatoir respons krijgen.quote:Op maandag 28 november 2011 10:00 schreef dreamzk het volgende:
Bmw, mooie studie
Maar wat ik mij afvraag, waarom heeft nog niemand de bloed-hersenbarriere genoemd? Dat ding is bedoeld zodat er geen medicijnen/afweer cellen in de hersenen van het lichaam komen. Zodoende kan de hele theorie dat hij een psychose kreeg van zijn auto-immuun ziekte van tafel worden geveegd.
Moet er wel bij vermelden dat ik tijd geleden bmw heb gedaan en halverwege ben gestopt dus wat ik zeg kan ook klinklare onzin zijn
Welkom op FOK!.quote:Op maandag 28 november 2011 09:59 schreef G.R.S. het volgende:
Trieste reacties van zogenaamde dokters hier.
Ik zou niet kunnen stellen dat er nooit een link mogelijk is tussen een auto immuunziekte en een psychiatrische stoornis. Kijk bijvoorbeeld naar de macrofaag-t-celtheorie en de relatie tussen schildklierauto-immuniteit en stemmingsstoornissen.quote:Op maandag 28 november 2011 10:00 schreef dreamzk het volgende:
Bmw, mooie studie
Maar wat ik mij afvraag, waarom heeft nog niemand de bloed-hersenbarriere genoemd? Dat ding is bedoeld zodat er geen medicijnen/afweer cellen in de hersenen van het lichaam komen. Zodoende kan de hele theorie dat hij een psychose kreeg van zijn auto-immuun ziekte van tafel worden geveegd.
Moet er wel bij vermelden dat ik tijd geleden bmw heb gedaan en halverwege ben gestopt dus wat ik zeg kan ook klinklare onzin zijn
De co-assistent die wel beter weetquote:Op maandag 28 november 2011 09:34 schreef netflanders het volgende:
[..]
Geneeskunde is belachelijk makkelijke studie, en ik heb één van mijn huisartsen zelfs de werking van enkele medicijnen uit moeten leggen; waarom calcium antagonisten, en niet de calciumtabletten die hij mij voor wilde schrijven, helpen bij vasioconstrictie.
Als ik een waardevolle mening wil hebben ga ik naar een biomedicus of een farmaceut. Geneeskunde stelt namelijk geen ruk voor, en ik zie niet iedereen waarom ze zo op een voetstuk geplaatst worden.
Dat klopt niet helemaal. Tot op zeker hoogt wordt passief transport door de bloed hersenbarriere tegengehouden. Heeft te maken met grootte, lipofieliteit etc. Er zijn genoeg medicijnen die de bhb passeren. Daarnaast is er ook nog zoiets als actief transport, bijvoorbeeld via p-gp.quote:Op maandag 28 november 2011 10:00 schreef dreamzk het volgende:
Bmw, mooie studie
Niet genoeg opgelet toen ik die studie nog deed dusquote:Op maandag 28 november 2011 12:11 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik zou niet kunnen stellen dat er nooit een link mogelijk is tussen een auto immuunziekte en een psychiatrische stoornis. Kijk bijvoorbeeld naar de macrofaag-t-celtheorie en de relatie tussen schildklierauto-immuniteit en stemmingsstoornissen.
Ik ben alleen bang dat TS een zware dobber krijgt aan het hardmaken van een correlatie tussen artritis psoriatica en een psychotische stoornis NAO.
Hoe is dat nou? Zonder penis, met een stoma?quote:Op maandag 28 november 2011 14:56 schreef classpc het volgende:
Dat had ik ook bij de uroloog. Die sprak echt op zo'n minachtende toon en vertelde alles ook op een heel simpele manier. Ik voelde me echt niet serieus genomen toen ik daar voor een onderzoek kwam. Volgens mij dacht ze dat ik echt zo'n domme huppelkut was.
Gelukkig ben ik er vanaf nu.
Ik heb alleen een blaasonderzoek gehad hoorquote:Op maandag 28 november 2011 15:14 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Hoe is dat nou? Zonder penis, met een stoma?
Oke oke de stoma was een gok.. Maar hoe is dat nou.. 1 van de 900 zijn?quote:Op maandag 28 november 2011 15:15 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik heb alleen een blaasonderzoek gehad hoor
En een penis of stoma heb ik nooit gehad dus dat zou ik niet weten.
quote:Op maandag 28 november 2011 15:18 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Oke oke de stoma was een gok.. Maar hoe is dat nou.. 1 van de 900 zijn?
is daar een MRI voor nodig dan?quote:Op maandag 28 november 2011 01:34 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
Ah... en waarvoor wil jij een MRI-scan dan? Iets in je rectum geduwd dat er niet meer uit wil?
maar waarom dan? Wat zijn de klachten?quote:Op maandag 28 november 2011 01:37 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Multiple sclerose bijvoorbeeld?quote:Op maandag 28 november 2011 01:46 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
En welke auto-immuunziekte denk je in je hoofd te hebben die je met een MRI-scan kunt zien?
[..]
Gebruik je drugs? Zo ja, kappen ermeequote:Op maandag 28 november 2011 02:04 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
ik wil Pubmed-artikelen zien, geen wiki. TS ga es in pubmed kijken of er een verband is tussen artritis psoriatica en psychosen?quote:Op maandag 28 november 2011 02:31 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
http://www.wikifysio.nl/artritis-psoriatica/
Artritis psoriatica is een Huidziekte in combinatie met Artritis. Het staat los van elkaar; zijn bijde ontstekingen en hebben een gezamenlijke naam.
wtfquote:Op maandag 28 november 2011 19:16 schreef Luchtkoker het volgende:
Ah, ik zie het nu al. TS is ook van dit topic: Fursuiting (en naaien)
De meeste "doktoren" zijn niet gepromoveerde artsen.quote:Op maandag 28 november 2011 14:15 schreef Parelhoofd het volgende:
Vanwaar die minachting naar doktoren?
tuurlijk heb ik wel eens in wikipedia gekeken, onder andere iets opgezocht over het type E-klasse dat ik rijd.quote:Op maandag 28 november 2011 11:17 schreef RodeNek het volgende:
[..]
Gast, TS mag wel een sukkel zijn. Maar jij mag nu wel opbiechten dat jij ZEKER wel eens wikipedia heb geraadpleegd als arts
beide gestudeerd.quote:Op maandag 28 november 2011 10:52 schreef RodeNek het volgende:
[..]
was jij niet die arts die rechten heeft gestudeerd? of die jurist die geneeskunde heeft gestudeerd?
10 euro of een goed glas wijn als jij het verband tussen MS, een destructieve gewrichtsziekte en psychosen weet aan te tonen.quote:
Maar ook allebei afgemaakt?quote:
Dat kan ik.quote:Op maandag 28 november 2011 22:20 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
10 euro of een goed glas wijn als jij het verband tussen MS, een destructieve gewrichtsziekte en psychosen weet aan te tonen.
hey grapjurk, lees eens terug wat er met MS en die gewrichtsziekte bedoeld wordt.quote:Op maandag 28 november 2011 22:52 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat kan ik.
MS is een spec voor een arms warrior en doet 10% minder healing naar targets. Die hebben ook een spel dat "hamstring" heet en daarmee kunnen ze iemands gewrichten dusdanig aanpassen tot die mank loopt. Verder kunnen ze iemand fearen en die heeft dan een soort van psychose waardoor ze als kippen zonder kop rondrennen.
10 euro?
wat?quote:Op maandag 28 november 2011 23:21 schreef BlueMage het volgende:
Ik lees de hele tijd "artritis psychotica" dat zegt wel wat.
Maar serieus over psychoses in relatie tot ziektes, als ik koorts heb ben ik ook psychotisch volgens mij, dus zo gek is 't toch niet dat ziektes 'n bepaalde uitwerking op de hersenen hebben?
Maar ik heb echt het vermoeden dat TS beter af is bij 'n psychiater idd...
Nooit gehad als je echt hoge koorts hebt dat 't lijkt alsof je in 'n LSD (bad) trip zit?quote:
Ik moest lachenquote:Op maandag 28 november 2011 22:52 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dat kan ik.
MS is een spec voor een arms warrior en doet 10% minder healing naar targets. Die hebben ook een spel dat "hamstring" heet en daarmee kunnen ze iemands gewrichten dusdanig aanpassen tot die mank loopt. Verder kunnen ze iemand fearen en die heeft dan een soort van psychose waardoor ze als kippen zonder kop rondrennen.
10 euro?
Dat heet ijlen, en is iets heel anders als een psychose hebben.quote:Op maandag 28 november 2011 23:24 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Nooit gehad als je echt hoge koorts hebt dat 't lijkt alsof je in 'n LSD (bad) trip zit?
Ik zie niet veel verschil als je denkt dat 't plafond tot leven komt en je komt opeten, moet ik zeggen? Leg me het verschil uit, aub.quote:Op maandag 28 november 2011 23:25 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Dat heet ijlen, en is iets heel anders als een psychose hebben.
Bij deze dan een artikel uit het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskundequote:Op maandag 28 november 2011 18:32 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
ik wil Pubmed-artikelen zien, geen wiki. TS ga es in pubmed kijken of er een verband is tussen artritis psoriatica en psychosen?
Ja, joh er zit totaal geen verschil tussen een bad trip en jaren lang realistisch uitziende monsters tegen je zien en horen pratenquote:Op maandag 28 november 2011 23:27 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zie niet veel verschil als je denkt dat 't plafond tot leven komt en je komt opeten, moet ik zeggen? Leg me het verschil uit, aub.
Ja joh, je onprettig voelen in kleine ruimtes is compleet abnormaal en grote aanstellerij. Tuurlijk joh, ik neem je compleet serieus...quote:Op maandag 28 november 2011 13:34 schreef Trommeldaris het volgende:
Draaierig worden in de lift. Dan ben je echt gruwelijk hypochonder
Waar zie jij iets over vage klachten?quote:Op maandag 28 november 2011 18:22 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
maar waarom dan? Wat zijn de klachten?
MRI-brein moet je met een REDEN doen he. Dus niet vanwege vage klachten ofzo. Zie hier waarom de zorgkosten de pan uit stijgen.
'n Psychose hoeft toch niet persé jaren te duren?quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:07 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, joh er zit totaal geen verschil tussen een bad trip en jaren lang realistisch uitziende monsters tegen je zien en horen praten
Nee, leek me nooit echt verstandig om met hallicunatie's drugs te gaan gebruiken....quote:
Niet perse, dat zei ik ook niet, had geloof ik gemeld er al erg lang klachten van te hebben. Zo niet, dan bij deze alsnog.quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
'n Psychose hoeft toch niet persé jaren te duren?
Ok, maar continu hallucinaties of af en toe?quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:12 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Niet perse, dat zei ik ook niet, had geloof ik gemeld er al erg lang klachten van te hebben. Zo niet, dan bij deze alsnog.
Er is geen minachting vanuit mij naar doktoren. Er is een minachting naar mijn reumatoloog. Ik kan het prima vinden met mijn huisarts en Dermatoloog. Mijn kinderarts (lang geleden) vond ik een enorme bitch, maar dat was puur om haar persoonlijkheid. Meeste psychologen kon ik ook gewoon mee overweg, wel 1tje gehad die mij te veel als cijfertje behandelde en me binnen 2 uur in een hokje had gestopt.quote:Op maandag 28 november 2011 14:15 schreef Parelhoofd het volgende:
Vanwaar die minachting naar doktoren?
Naar schatting, gemiddeld zo'n 25% van de tijd (slapen niet meegerekend), dat lijkt weinig, maar is bizar veel.quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:14 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ok, maar continu hallucinaties of af en toe?
Heb je het stuk gelezen?quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:06 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Bij deze dan een artikel uit het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde
Ja, dacht al dat dit ging gebeuren, maar lees nog een stukje verder dan gaat het over een auto-immuun die dit wel allemaal omvat. Zowel de gewrichtsklachten, huidklachten als de Psychose.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:30 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen?
Er staat dat reumatoïde artritis (dat, hoewel de symptomen in beginsel kunnen lijken op artritis psoriatica, nog steeds niet dezelfde aandoening is) in zeldzame gevallen kan zorgen voor epilepsie, gedragsstoornissen, hoofdpijn en bloedingen in de hersenen (of juist een tekort aan bloed naar de grote hersenen). Bij uitzondering komt het ook nog voor dat ontstekingscellen voor komen in het hersenweefsel, ruggenmerg en harde of zachte hersenvlies, hetgeen zorgt voor hersenzenuwuitval, epilepsie of focale uitvalsverschijnselen (bijv. eenzijdige verlamming, taalstoornis).
Niemand betwist dan ook het feit dat een aandoening kan leiden tot complicaties binnen het centrale zenuwstelsel. Maar je krijgt het erg moeilijk om een correlatie aan te tonen tussen ontstekingen van vaten van de grote hersenen en het overactief worden van de limbische structuren in het binnenste deel van de hersenen (hetgeen gebeurt bij een psychose).
Legio patiënten hebben ook gestudeerd.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:52 schreef Mr.Noodle het volgende:
Patiënten met hun quasi-intellectuele-internet-diagnoses...
Het lijkt me stug dat legio van de thuisdiagnoserende patiënten ook geneeskunde hebben gestudeerd.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:55 schreef ounsciz het volgende:
[..]
Legio patiënten hebben ook gestudeerd.
Niet persè deze, maar ook mensen die geneeskunde hebben gestudeerd kunnen zelf te maken krijgen met de klachten.quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:57 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Het lijkt me stug dat legio van de thuisdiagnoserende patiënten ook geneeskunde hebben gestudeerd.
Waar? Bedoel je het gedeelte waarin men aangeeft Churg-Strauss-syndrome wel voor psychoses kan zorgen? Een aandoening die als enige raakvlak met artritis psoriatica heeft dat het ook een auto-immuunziekte is?quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:34 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Ja, dacht al dat dit ging gebeuren, maar lees nog een stukje verder dan gaat het over een auto-immuun die dit wel allemaal omvat. Zowel de gewrichtsklachten, huidklachten als de Psychose.
Absoluut. Wat is nu je punt?quote:Op dinsdag 29 november 2011 15:05 schreef ounsciz het volgende:
[..]
Niet persè deze, maar ook mensen die geneeskunde hebben gestudeerd kunnen zelf te maken krijgen met de klachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |