abonnement Unibet Coolblue
pi_103904233
Ik ga dus nu een iets plaatsen waar ik absoluut voor word uitgelachen, maar oke, who cares. XD Het is fok, je word hier uitgelachen voor: 's Ochtends koffie drinken, niet blowen in OV, sexualiteit, geen sexualiteit hebben, Wilders z'n haar kut vinden, et cetera.

Dus, het volgende.

Ik heb al een vrij lange tijd intressen in "fursuiting". En als je nu niet weet wat dat is, kan je google of wikipedia inschakelen, maar ik kort het voor je samen: Weet je die mensen in pretparken en dergelijke in dierenkostuums? Nou dat dus, maar dan gewoon omdat je het leuk vind of je je er prettig bij voelt.

Nu mijn verhaal; Ik ben een ongelovelijke fan van roleplay. Daar aan toe voegende, ik vind WOW voor lozers zonder leven en vind de meeste LARP'ers ook enorme nerds. Nee, ik wil dus niet in een pak op een "strijdveld" roepen "Vuurbal! 100 damage!" En ook (bijna) alle wicca aanhangers en dergelijke vind ik maloten, maar om het simpel samen te vatten; ik wil een staart!

Oke, dat is er uit.

Ik vind het alleen extreem lastig, bang om uitgelachen te worden ben ik absoluut niet. (gelukkig maar) Alleen het grootste probleem voor mij is dat mijn vaardigheid in "naaien" (en ik bedoel met naald en draad en dergelijke, en niet met geslachtsdelen) extreem laag is, ik geen enkele fursuiter ken en het bijna onmogenlijk vind om aan een beetje hulp te komen als het gaat om simpele "how to" guides.
En eigenlijk, ben ik gewoon opzoek naar "lotgenoten", want ik voel me hier best erg alleen in.

Samenvatting van mijn vragen:
-Is er hier iemand die enigsinds weet of er in Nederland ook maar enigsinds een subcultuur voor is, want ik zou niet weten waar ik verder moet zoeken.
-Hoe leer je tegenwoordig hoe je moet naaien??? (neuken kan ik al)
-Weet iemand hoe je aan goede (maar zoals altijd, betaalbaar) nep bond kan komen?

Tnx to everyone. *paws*

En btw, je mag je er gerust over uitlaten :')

Toegevoegd: Mijn excuus naar LARP (en WOW) Het was als grapje bedoeld, maar dat maakte ik niet echt duidelijk. Als vergelijking van mij richting andere Roleplayers.

En ik moet duidelijker zijn over wat ik wil:

Ik wil zegmaar semi-furry, neko-achtig, maar niet met katten, wat dan weer op een Cosplay lijkt, maar het totaal niet is. (dit maakt het niet echt duidelijker geloof ik)

[ Bericht 9% gewijzigd door Demon_from_heaven op 03-11-2011 01:35:32 (Extra info.) ]
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_103904303
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 3 november 2011 @ 01:22:18 #3
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_103904323
http://www.nicodemus.org/fursuit/book.php

Dit lijkt me ook wel handig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 november 2011 @ 01:23:17 #4
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_103904349
Ik ga je niet uitlachen, ieder zijn ding. Ik zou wel om je lachen als ik je op straat zie lopen.
Wat ik dan wel weer bekrompen van je vind is dat je een oordeel over anderen hebt die malloten en losers zijn in jouw ogen, maar jezelf in de eerste alinea al probeert te verdedigen voor je eigen " idioterie" .

Er zullen toch vast wel goede kostuummakers zijn waar je zo een pak kunt halen , al eens op Amerikaanse websites gezocht, daar lijkt het me wel een iets groter.
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_103904488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 01:23 schreef tuintegel het volgende:
Ik ga je niet uitlachen, ieder zijn ding. Ik zou wel om je lachen als ik je op straat zie lopen.
Wat ik dan wel weer bekrompen van je vind is dat je een oordeel over anderen hebt die malloten en losers zijn in jouw ogen, maar jezelf in de eerste alinea al probeert te verdedigen voor je eigen " idioterie" .

Er zullen toch vast wel goede kostuummakers zijn waar je zo een pak kunt halen , al eens op Amerikaanse websites gezocht, daar lijkt het me wel een iets groter.
Ja, dat andere belagelijk maken was meer ironisch bedoeld, maar realiseer me nu dat ik dat natuurlijk ook duidelijk had moeten maken. En ja, mijn post zijn niet erg duidelijk o.o Ik moet nog leren.

Uhh, het ligt iets ingewikkelder dan ik net heb uitgelegd. Ik wil niet zozeer een echte complete "furry" worden zoals die mensen in Walibi. Ik ben totaal niet duidelijk geweest, ik weet het. Ik wil zeg maar een soort semi-furry worden en dat valt dan weer meer in het "cosplay" genre. Zegmaar een soort "neko" achtig iets, maar dan niet expliciet voor katten.

quote:
Ja, die had ik al gezien, is zo'n beetje de enige nederlandse verkoper, maar dat is wel de baggerste kwaliteit ooit.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_103904545
O dus meer kattenoren, snorharen, veel make-up, latex pakje en staart op je achterwerk geplakt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_103904578
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 01:34 schreef Metalfrost het volgende:
O dus meer kattenoren, snorharen, veel make-up, latex pakje en staart op je achterwerk geplakt.
Ja, meer zoiets, maar dan zonder het latex deel.

Een beetje een gepimpte versie van Wilfred
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_103904654
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 01:36 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Ja, meer zoiets, maar dan zonder het latex deel.

Een beetje een gepimpte versie van Wilfred
En dit ga je dan overdag in het openbaar dragen of enkel thuis?
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_103904671
quote:
7s.gif Op donderdag 3 november 2011 01:46 schreef Seam het volgende:

[..]

En dit ga je dan overdag in het openbaar dragen of enkel thuis?
Ligt er erg aan wat ik ga doen hoe ik me kleed. Ik kan moeilijk naar m'n psychiater gaan in een hondenpak en met kerst wil ik ook m'n familie te vriend houden.
Maar als ik de deur niet uit ga heb ik sowieso geen intressen om iets te doen aan m'n uiterlijk, dus het is wel bedoeld dat ik er mee in het daglicht kom >.<
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  donderdag 3 november 2011 @ 01:51:27 #10
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_103904679
Ik vind het wel leuk, weer eens wat anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  One tough cookie donderdag 3 november 2011 @ 02:03:11 #11
169210 liesje1979
pi_103904744
Je hebt vast wel van die nep bontsjaaltjes, op de markt ofzo. Die een beetje in de vorm knippen die je wilt, het uiteinde om een elastiek vouwen en vastzetten met een veiligheidspeld en dat elastiek om je middel knopen is denk ik te smipel gedacht zeker? :@

Ik heb wel een eens een docu gezien over dit, je bent niet de enige denk ik. het is toaal niet mijn ding, maar als jij er blij van wordt who cares.
pi_103904768
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2011 02:03 schreef liesje1979 het volgende:
Je hebt vast wel van die nep bontsjaaltjes, op de markt ofzo. Die een beetje in de vorm knippen die je wilt, het uiteinde om een elastiek vouwen en vastzetten met een veiligheidspeld en dat elastiek om je middel knopen is denk ik te smipel gedacht zeker? :@

Ik heb wel een eens een docu gezien over dit, je bent niet de enige denk ik. het is toaal niet mijn ding, maar als jij er blij van wordt who cares.
Het is inderdaad niet zo makkelijk als dat. XD Mijn probleem ligt opzich nog niet in een staart (al is dat ook lastig zat, want lengte, stevigheid en richt dat ding maar een beetje normaal. En er zijn overigens vrijwel nergens van die naaien plannen (ff kwijt hoe het heet) van te vinden)

Ik vind als ik zo cijfertjes lees op bijvoorbeeld wikipedia het nogal triest voor mij, dan zou het over iets van 10 tallen in NL gaan.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_103904923
Voor een staart: men neme twee meter dun maar stevig ijzerdraad, twee plumeaus, krantenpapier en secondelijm

Wikkel dmv vastbinden met dun ijzerdraad, krantenpapier om het ijzerdraad (ander ijzerdraad om de twee meter ijzerdraad gebruiken)
Trek de haren uit de plumeaus
Doe wat secondelijm op het om ijzerdraad gewikkelde krantenpapier
Maak de plumeauharen vast aan het krantenpapier
Wacht een tijdje
Klaar

Low budget staart right there ^^
Google is your friend, abuse your friends
pi_103907578
TS, neem ook eens een kijkje in deze reeks: Naaien tot we erbij neervallen - #17

Ik geloof niet dat er mensen zitten die van fursuiting houden, maar met vragen over materialen en techniek wordt je daar misschien beter geholpen.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_103911827
_O_ _O_ _O_ Remi Gaillard _O_ _O_ _O_
Op dinsdag 23 november 2010 02:22 schreef Braddie het volgende:
Haal van internet af man.
pi_103911938
www.dutchpaw.nl

Have fun :)
  donderdag 3 november 2011 @ 14:24:08 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_103914999
Waarom wil je dit nou precies?
Sum es est, sumus estis sunt
pi_103917255
quote:
15s.gif Op donderdag 3 november 2011 14:38 schreef Leevancleef het volgende:
Waarom wil je dit nou precies?
Omdat ik het er leuk uit vind zien, ik van roleplaying hou, ik meer in contact wil komen met m'n "wild side" en uhh, had ik al gezegd dat het er gewoon ubercool uit ziet? >.<
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_103917461
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2011 10:01 schreef Mry het volgende:
TS, neem ook eens een kijkje in deze reeks: Naaien tot we erbij neervallen - #17

Ik geloof niet dat er mensen zitten die van fursuiting houden, maar met vragen over materialen en techniek wordt je daar misschien beter geholpen.
uhu. uhu, ik ben ze gaan volgen. Ik kan opzich ook wel leren naaien, ken met moeite hier en daar ook wel nog wat mensen die het kunnen (ja, wel bejaarde mensen, maar alsnog) Maar is inderdaad niet een verkeerd idee om achter de hand te houden als ik vragen heb. Kan er alleen niet echt gaan vragen of ze me vanaf 0 kunnen leren.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  zaterdag 5 november 2011 @ 19:22:02 #22
354816 Oekeokiki
Nee, ik hoef geen koekje
pi_104005889
Voor tips voor het maken van een Fursuit raad ik je http://matrices.net/fursuiting.asp aan. De tutorials zijn niet moeilijk te volgen en ik ken genoeg fursuiters die er een suit mee hebben kunnen maken. Verder zal je de volgende link http://fursuit.livejournal.com/profile ook wel kennen maar daar staat ook gigantisch veel info.

Voor goede kwaliteit fur moet je toch in het buitenland zijn. Ik heb hieronder een lijst van het UkFur forum waar je genoeg kan vinden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik hoop dat je er nog wat aan hebt en als je hulp nodig hebt kan ik wel voor je rondvragen, stuur dan een pm :)

Veel succes!
pi_104007086
pi_104071246
Ik ben nu gestart met wat knutsellen, maar heb het idee dat het nu al aardig uit de hand loopt. Het ontwerpen en het plan lijkt er namelijk steeds meer op dat ik ook, voor een full-fursuit wil gaan. Dus inclusief hoofd et cetera.
Ik heb nu een beetje moeite met het verkrijgen van spullen, want bijvoorbeeld schuimrubber is helemaal niet meer te krijgen in de stad. Terwijl daar eerder speciaal een markt-kraam voor was. En fur gaat waarschijnlijk inderdaad uit de import komen.
Ik hoef gelukkig nog niet te naaien, dat komt later pas weer.

Mijn zwaarste "last" is op dit moment denk ik toch dat ik niet 1 andere fursuiter ken. Alleen mensen die dromen van een staart :') en dat is toch wel iets anders.

En tnx Oekeokiki, die links helpen me wel fftjes weer op weg :)
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_104071834
http://www.stofnodig.nl/categorie?id=24

Deze mensen staan op verschillende markten en beurzen. :)
(Zie onder het kopje markten)
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')