vis?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:07 schreef Helpmefok het volgende:
Kut, iCallrecorder werkt niet. Iemand een andere optie?
Het is gewoon een inzending van een consument voor die post it wedstrijd, verder niets met een marketeer te maken. Echter kan het wel eraf worden gehaaldquote:Op woensdag 23 november 2011 11:07 schreef JeMoeder het volgende:
Ik denk eerder dat dit:
1. een oude marketeer is zonder kennis van internetmemes
2. een jonge marketeer is die zijn werkgever zat is en dus Nokia trollt met pedobear
Niemand durft te bekennen dat ze op FOK! posten/lezen?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:14 schreef t-8one het volgende:
Niemand durfde tijdens zo'n meeting natuurlijk te zeggen waar hij die beer van kent
Want die beer loopt alleen op fok rond?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niemand durft te bekennen dat ze op FOK! posten/lezen?
Dan ben je idd de band met je klant kwijt.
Daar moest ik ook aan denken iddquote:Op woensdag 23 november 2011 11:16 schreef marcel-o het volgende:
tijdens de Olympische spelen was t ook al raak.
incl een computer onderdelen zaak
Nee, maar daar ken ik m toevallig van, je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat hij op meer plekken bekend is als pedobear, en dat er toch niemand bij Nokia is die het als zodanig herkent?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:24 schreef t-8one het volgende:
[..]
Want die beer loopt alleen op fok rond?
Die beer is intercontinentaal bekend ja...quote:Op woensdag 23 november 2011 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar daar ken ik m toevallig van, je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat hij op meer plekken bekend is als pedobear, en dat er toch niemand bij Nokia is die het als zodanig herkent?
Dat zeg ik: band met de klant kwijt.
ik zou me voor de oorspronkelijke bron wel schamen ja.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, maar daar ken ik m toevallig van, je bedoelt dus eigenlijk te zeggen dat hij op meer plekken bekend is als pedobear, en dat er toch niemand bij Nokia is die het als zodanig herkent?
Pedobear is over het hele internet een hype (geweest) hoor.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
yup, google er maar eens opquote:Op woensdag 23 november 2011 11:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Okay, kennelijk werd de knipoog-opmerking over FOK! niet begrepen...quote:Op woensdag 23 november 2011 11:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Pedobear is over het hele internet een hype (geweest) hoor.
of juist welquote:Op woensdag 23 november 2011 11:22 schreef HeatWave het volgende:
Ah, het zijn gewoon ingezonden afbeeldingen van deelnemers blijkbaar, dan is het niet echt heel opzettelijk lijkt me.
Wat heb je gezegd dan?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:30 schreef Helpmefok het volgende:
Net van de telefoonNokia wil me niet doorverbinden maar de vriendelijke mevrouw die ik aan de telefoon had wilde me wel vragen of ik een mail wilde sturen.
Ja doeg, ik bel jullie alen ik zit op mijn Smartpwn. Ze belt me zometeen terug
en stuurt een mail naar PR
Dat kan best -- zeker als het een facebookpagina betreft. Die wordt vaak door een enkele persoon binnen een bedrijf beheert.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:12 schreef Leandra het volgende:
OMG, wat dom.
En het kan toch niet zo zijn dat slechts 1 persoon beslist hoe de pagina er uit komt te zien?
Als dit door meerdere mensen beoordeeld en goedgekeurd is dan weet je gelijk hoe het komt dat Nokia de strijd om de moderne mobiele telefoon aan het verliezen is.
En kennelijk kijkt er dan verder vrijwel niemand van het bedrijf op.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat kan best -- zeker als het een facebookpagina betreft. Die wordt vaak door een enkele persoon binnen een bedrijf beheert.
Lumia als bedankje?quote:Op woensdag 23 november 2011 11:48 schreef Helpmefok het volgende:
Net maar even gebeld met James Etheridge, Senior Communications Medewerkert bij Nokia internationaal.
Deze vroeg gelijk mijn mailadres, bedankte me een keer of 50 en ging gelijk de juiste afdeling bellen om een oplossing te verwezenlijken.
Zo kan het dus ook
Ja stel je voor dat Geenstijl of 4Chan dit oppikt. Staat Nokia internationaal voor lulquote:Op woensdag 23 november 2011 11:58 schreef Scuidward het volgende:
Wel mooi hoor, dat je er zoveel werk van hebt gemaakt
Finland is je dankbaar.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:00 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat Geenstijl of 4Chan dit oppikt. Staat Nokia internationaal voor lul.
nu ik er overna denk, dit topic was ook niet slim.![]()
Niet Nokia's website maar Nokia's Nederlandse Facebookpagina.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:17 schreef internal het volgende:
Dus er was ergens een pedobear op de nokia website? Alle links zijn weg gehaald dus ik heb geen flauw idee waar dit over gaat
Link naar de pagina: http://www.facebook.com/NokiaNederland?sk=app_156629977766188quote:Op woensdag 23 november 2011 12:29 schreef summer2bird het volgende:
Waarom heeft niemand de OP gequoted?
http://www.facebook.com/NokiaNederland?sk=app_156629977766188 Deze link dus; 2e vlak (groen) stond/staat die pedobear.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:30 schreef Mr.King het volgende:
Kut, ben al te laat.. iemand uitleg?
Incognitoquote:
quote:
Is al gebeurt. Maar die zijn niet zo snel blijkbaar.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:51 schreef n00b13 het volgende:
Kun je dit niet beter tippen aan geenstijl?
Ze uploaden vaak ook maar één keer per uur een nieuw item, of soms zelfs één keer per twee uur.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is al gebeurt. Maar die zijn niet zo snel blijkbaar.
Allemaal bureaucratie daar natuurlijk..quote:Op woensdag 23 november 2011 12:51 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Is al gebeurt. Maar die zijn niet zo snel blijkbaar.
Tsja. Zo houd je wel de kwaliteit op pijl. Of beter gezegd: beneden pijl.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:56 schreef Infection het volgende:
[..]
Ze uploaden vaak ook maar één keer per uur een nieuw item, of soms zelfs één keer per twee uur.
weg ivm privacyquote:Op woensdag 23 november 2011 12:58 schreef Confetti het volgende:
Waarom die link weghalen?![]()
http://www.facebook.com/NokiaNederland
Maar nu is de vraag: Wie van de users hier op FoK! is Hans Kuijpers?quote:
Ze weten dus wel wat pedobear is. Raar dat de mensen op de redactie dit niet gezien hebben dan...quote:
Die zouden het waarschijnlijk niet eens zien, en zo wel dan weten ze alsnog niet wat pedobear is.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:09 schreef finsdefis het volgende:
Lol, ben benieuwd hoe normale journalisten dit zouden proberen uit te leggen in een berichtje op nu.nl oid :")
Zoek even het Facebook linkje op dat eerder gepost is, daar is het wel terug te vinden.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:16 schreef classpc het volgende:
Godver, TS heeft de OP leeg gehaald. Kan een Admin misschien even de posts weer terugzetten?
Maakt niet echt meer uit op dit punt, Nokia heeft een fout gemaakt en nu staat er een pedobear op de facebook pagina van nokia nederland.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:16 schreef classpc het volgende:
Godver, TS heeft de OP leeg gehaald. Kan een Admin misschien even de posts weer terugzetten?
Serieus?quote:Op woensdag 23 november 2011 13:21 schreef Scrummie het volgende:
En de Facebook beheerder van Nokia denkt dat ie weg is.. *zucht*.
Nokia Nederland We removed it. Sorry to anyone who we might have offended!quote:
Als je de rest van het topic door zou lezen had je allang erachter gekomen dat je de OP niet eens nodig hebt om te kunnen weten waar het over gaat.quote:
Jep pedobear komt van Fok!.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niemand durft te bekennen dat ze op FOK! posten/lezen?
Dan ben je idd de band met je klant kwijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenreactie:quote:Beste meneer XXXXXXXX,
Ik heb uw email ontvangen via mijn collega XXXXXXXXXX.
Bedankt dat u ons op de hoogte gebracht hebt van dit ongelukkige incident. Ons online bureau heeft hier onmiddellijk actie op ondernomen en als het goed is, wordt de foto verwijderd ‘as we speak’.
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXX
Communications Manager
quote:Geachte heer XXXXXXXXX,
Mooi om te horen: nu (45 minuten later) staat de foto echter nog steeds op de 'main page'. Ik weet niet of dit komt door vertraging maar voor de zekerheid heb ik nog maar even geüpload om welk bestand het gaat.
Zie bijgevoegd screenshot om zeker te zijn dat het ook intern bij Nokia om 'de juiste foto' gaat.
Om u een idee te geven wat deze beer inhoudt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pedobear
http://knowyourmeme.com/memes/pedobear
De 'gewraakte' foto:
http://buzzaurus.com/?p=5494
U heeft echt geen idee wat een dergelijke fout met een bedrijf kan 'doen' (ook in positieve zin overigens!). De Olympische Winterspelen 2010 zijn zeer opvallend in het nieuws gekomen door 'onoplettendheid' van het Olympisch Comité, verantwoordelijk voor de distributie van merchandising en promotiematerialen. Zie de volgende link:
Pedobear verovert Olympische Winterspelen Vancouver 2010
Op zich lacht de halve wereld zich erom rot maar het geeft nou nét het idee dat een bedrijf niet helemaal begrijpt waar het internet anno 2011 om gaat. Juist met de launch van de Lumia 800 is het de bedoeling dat Nokia weer laat zien dat het dé telefoonfabrikant van de wereld is en de combinatie met WP7 moet - als het goed is - Nokia geen windeieren gaan leggen. Dit soort fouten kunnen in positieve zin uitwerken (wereldwijde aandacht voor deze zeer goedgeslaagde grap) maar kan ook negatieve associaties oproepen ("Nokia begrijpt niet eens dat deze al 6 jaar oude meme hun site 'geïnfiltreerd' heeft").
Het is maar net waar een bedrijf het op probeert te gooien, als het om de eerste variant gaat: schrijf vooral Fok!, Nu.nl, de Telegraaf et cetera aan.
Wil het bedrijf echter 'fris en hip met kennis van het internet anno 2011' overkomen, zou ik toch adviseren zo snel mogelijk de foto van onze geliefde pedobeer offline te trekken... dus ook van de frontpage van www.facebook.com/NokiaNederland
Hoogachtend,
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXXXX
PS: Enne... Mocht uw bedrijf ooit nog eens behoefte hebben aan een goed-op-internet geïntegreerde communicatiemedewerker: ik studeer dit jaar af als communicatiestudent.
Puike mailquote:Op woensdag 23 november 2011 14:06 schreef Helpmefok het volgende:
En dan nog de mails!
[..]
Tegenreactie:
[..]
Precies daaromquote:
Typisch voor alle bedrijven johquote:Op woensdag 23 november 2011 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
WP7 doet me altijd denken aan een nieuwe versie van Word Perfect... Typisch hoe MS alle bestaande merknamen aan zichzelf toekent.
Waarom is de OP nou weg? Dat kan toch gewoon blijven staan ter vermaak?
had dat 'Enne' weggelatenquote:PS: Enne... Mocht uw bedrijf ooit nog eens behoefte hebben aan een goed-op-internet geïntegreerde communicatiemedewerker: ik studeer dit jaar af als communicatiestudent .
Als (serieus) bedrijf wil je per definitie niet met pedofilie worden geassocieerd, ook niet als grap. Op korte termijn zou het sales kunnen boosten maar voor je het weet ben je de producent van de pedophone.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:26 schreef Mirel het volgende:
Maar hoezo is het een blunder? Het staat er ja, maar is er nu iets gebeurd zodat we dit kunnen aanwijzen als boosdoener? Is er een verschil in verkoopcijfers ten opzichte van de verkoopcijfers voordat het plaatje online werd gezet?
Waarom moet het betekenen dat een bedrijf als Nokia het internet niet begrijpt? Misschien heeft de betreffende designer het er wel expres in gedaan. En zie nu, heel het internet gaat naar de Nokia pagina, lacht even, maar ziet wel een toffe smartphone. Een percentage daarvan gaat de telefoon nu ook echt kopen. Hoe klein dat percentage ook is, het is wel een extra in de verkoopcijfers vanwege deze hele 'blunder'. Hoe dan ook, Nokia gaat wel meer verkopen dan als dat plaatje niet te zien was.
Natuurlijk, goed punt. Maar ik twijfel nou of ze echt zo oblivious zijn. Of iig dat ze niet aan de gevolgen hebben gedacht. Iets zoals 'pedophone' kan jammerlijk zijn, maar als ze op hun succesgolf die mogelijk komt, hoe kort dan ook, meevaren en ondertussen weer iets nieuws doen, dan kan dat de ogen daarop doen richten, en het hele pedobear grapje kan dan vergeten zijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:46 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als (serieus) bedrijf wil je per definitie niet met pedofilie worden geassocieerd, ook niet als grap. Op korte termijn zou het sales kunnen boosten maar voor je het weet ben je de producent van de pedophone.
quote:Op woensdag 23 november 2011 14:51 schreef Mirel het volgende:
[..]
Natuurlijk, goed punt. Maar ik twijfel nou of ze echt zo oblivious zijn. Of iig dat ze niet aan de gevolgen hebben gedacht. Iets zoals 'pedophone' kan jammerlijk zijn, maar als ze op hun succesgolf die mogelijk komt, hoe kort dan ook, meevaren en ondertussen weer iets nieuws doen, dan kan dat de ogen daarop doen richten, en het hele pedobear grapje kan dan vergeten zijn.
Met als slagzin; ''Als haar leeftijd niet voorkomt op het toetsenbord van je telefoon, she's too old!''quote:
Nou iemand even photoshoppen, mailtje naar DWDD en geenstijl en shit is aan voor Nokia.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:53 schreef Ezio het volgende:
[..]
Met als slagzin; ''Als haar leeftijd niet voorkomt op het toetsenbord van je telefoon, she's too old!''
Just give credit where credit is duequote:Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nou iemand even photoshoppen, mailtje naar DWDD en geenstijl en shit is aan voor Nokia.
Je nieuwsbericht is weg?quote:Op woensdag 23 november 2011 13:18 schreef Djeez het volgende:
In mijn nieuwsbericht staat de volledige OP + foto
Wie o Wie?quote:Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nou iemand even photoshoppen, mailtje naar DWDD en geenstijl en shit is aan voor Nokia.
Och, wat maakt een foto'tje van pedo-bear nou uit? Is toch gewoon grappig!?quote:Op woensdag 23 november 2011 16:14 schreef Helpmefok het volgende:
Verwijderd omdat Nokia buitengewoon goed reageerde en ik niet de noodzaak voelde het risico te lopen ze op deze manier negatief in het nieuws te brengen.
Voor de Fok! community leuk, maar omdat het nu veranderd is 'geen nieuws' meer. Zal dus niet op de Tweakers'en, Fok!'en en Nu.nl'en van deze wereld terugkomen.
ach christus, zulke denkwijzes eindigen meestal in reuze enge 'politiek correcte' reclame ....quote:Op woensdag 23 november 2011 14:46 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als (serieus) bedrijf wil je per definitie niet met pedofilie worden geassocieerd, ook niet als grap. Op korte termijn zou het sales kunnen boosten maar voor je het weet ben je de producent van de pedophone.
Want je hebt of leuke reclames met pedo referenties of suffe bagger.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ach christus, zulke denkwijzes eindigen meestal in reuze enge 'politiek correcte' reclame ....
quote:
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |