Serieus?quote:Op woensdag 23 november 2011 13:21 schreef Scrummie het volgende:
En de Facebook beheerder van Nokia denkt dat ie weg is.. *zucht*.
Nokia Nederland We removed it. Sorry to anyone who we might have offended!quote:
Als je de rest van het topic door zou lezen had je allang erachter gekomen dat je de OP niet eens nodig hebt om te kunnen weten waar het over gaat.quote:
Jep pedobear komt van Fok!.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niemand durft te bekennen dat ze op FOK! posten/lezen?
Dan ben je idd de band met je klant kwijt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tegenreactie:quote:Beste meneer XXXXXXXX,
Ik heb uw email ontvangen via mijn collega XXXXXXXXXX.
Bedankt dat u ons op de hoogte gebracht hebt van dit ongelukkige incident. Ons online bureau heeft hier onmiddellijk actie op ondernomen en als het goed is, wordt de foto verwijderd ‘as we speak’.
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXX
Communications Manager
quote:Geachte heer XXXXXXXXX,
Mooi om te horen: nu (45 minuten later) staat de foto echter nog steeds op de 'main page'. Ik weet niet of dit komt door vertraging maar voor de zekerheid heb ik nog maar even geüpload om welk bestand het gaat.
Zie bijgevoegd screenshot om zeker te zijn dat het ook intern bij Nokia om 'de juiste foto' gaat.
Om u een idee te geven wat deze beer inhoudt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Pedobear
http://knowyourmeme.com/memes/pedobear
De 'gewraakte' foto:
http://buzzaurus.com/?p=5494
U heeft echt geen idee wat een dergelijke fout met een bedrijf kan 'doen' (ook in positieve zin overigens!). De Olympische Winterspelen 2010 zijn zeer opvallend in het nieuws gekomen door 'onoplettendheid' van het Olympisch Comité, verantwoordelijk voor de distributie van merchandising en promotiematerialen. Zie de volgende link:
Pedobear verovert Olympische Winterspelen Vancouver 2010
Op zich lacht de halve wereld zich erom rot maar het geeft nou nét het idee dat een bedrijf niet helemaal begrijpt waar het internet anno 2011 om gaat. Juist met de launch van de Lumia 800 is het de bedoeling dat Nokia weer laat zien dat het dé telefoonfabrikant van de wereld is en de combinatie met WP7 moet - als het goed is - Nokia geen windeieren gaan leggen. Dit soort fouten kunnen in positieve zin uitwerken (wereldwijde aandacht voor deze zeer goedgeslaagde grap) maar kan ook negatieve associaties oproepen ("Nokia begrijpt niet eens dat deze al 6 jaar oude meme hun site 'geïnfiltreerd' heeft").
Het is maar net waar een bedrijf het op probeert te gooien, als het om de eerste variant gaat: schrijf vooral Fok!, Nu.nl, de Telegraaf et cetera aan.
Wil het bedrijf echter 'fris en hip met kennis van het internet anno 2011' overkomen, zou ik toch adviseren zo snel mogelijk de foto van onze geliefde pedobeer offline te trekken... dus ook van de frontpage van www.facebook.com/NokiaNederland
Hoogachtend,
Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXXXXX
PS: Enne... Mocht uw bedrijf ooit nog eens behoefte hebben aan een goed-op-internet geïntegreerde communicatiemedewerker: ik studeer dit jaar af als communicatiestudent.
Puike mailquote:Op woensdag 23 november 2011 14:06 schreef Helpmefok het volgende:
En dan nog de mails!
[..]
Tegenreactie:
[..]
Precies daaromquote:
Typisch voor alle bedrijven johquote:Op woensdag 23 november 2011 14:32 schreef RemcoDelft het volgende:
WP7 doet me altijd denken aan een nieuwe versie van Word Perfect... Typisch hoe MS alle bestaande merknamen aan zichzelf toekent.
Waarom is de OP nou weg? Dat kan toch gewoon blijven staan ter vermaak?
had dat 'Enne' weggelatenquote:PS: Enne... Mocht uw bedrijf ooit nog eens behoefte hebben aan een goed-op-internet geïntegreerde communicatiemedewerker: ik studeer dit jaar af als communicatiestudent .
Als (serieus) bedrijf wil je per definitie niet met pedofilie worden geassocieerd, ook niet als grap. Op korte termijn zou het sales kunnen boosten maar voor je het weet ben je de producent van de pedophone.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:26 schreef Mirel het volgende:
Maar hoezo is het een blunder? Het staat er ja, maar is er nu iets gebeurd zodat we dit kunnen aanwijzen als boosdoener? Is er een verschil in verkoopcijfers ten opzichte van de verkoopcijfers voordat het plaatje online werd gezet?
Waarom moet het betekenen dat een bedrijf als Nokia het internet niet begrijpt? Misschien heeft de betreffende designer het er wel expres in gedaan. En zie nu, heel het internet gaat naar de Nokia pagina, lacht even, maar ziet wel een toffe smartphone. Een percentage daarvan gaat de telefoon nu ook echt kopen. Hoe klein dat percentage ook is, het is wel een extra in de verkoopcijfers vanwege deze hele 'blunder'. Hoe dan ook, Nokia gaat wel meer verkopen dan als dat plaatje niet te zien was.
Natuurlijk, goed punt. Maar ik twijfel nou of ze echt zo oblivious zijn. Of iig dat ze niet aan de gevolgen hebben gedacht. Iets zoals 'pedophone' kan jammerlijk zijn, maar als ze op hun succesgolf die mogelijk komt, hoe kort dan ook, meevaren en ondertussen weer iets nieuws doen, dan kan dat de ogen daarop doen richten, en het hele pedobear grapje kan dan vergeten zijn.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:46 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als (serieus) bedrijf wil je per definitie niet met pedofilie worden geassocieerd, ook niet als grap. Op korte termijn zou het sales kunnen boosten maar voor je het weet ben je de producent van de pedophone.
quote:Op woensdag 23 november 2011 14:51 schreef Mirel het volgende:
[..]
Natuurlijk, goed punt. Maar ik twijfel nou of ze echt zo oblivious zijn. Of iig dat ze niet aan de gevolgen hebben gedacht. Iets zoals 'pedophone' kan jammerlijk zijn, maar als ze op hun succesgolf die mogelijk komt, hoe kort dan ook, meevaren en ondertussen weer iets nieuws doen, dan kan dat de ogen daarop doen richten, en het hele pedobear grapje kan dan vergeten zijn.
Met als slagzin; ''Als haar leeftijd niet voorkomt op het toetsenbord van je telefoon, she's too old!''quote:
Nou iemand even photoshoppen, mailtje naar DWDD en geenstijl en shit is aan voor Nokia.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:53 schreef Ezio het volgende:
[..]
Met als slagzin; ''Als haar leeftijd niet voorkomt op het toetsenbord van je telefoon, she's too old!''
Just give credit where credit is duequote:Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nou iemand even photoshoppen, mailtje naar DWDD en geenstijl en shit is aan voor Nokia.
Je nieuwsbericht is weg?quote:Op woensdag 23 november 2011 13:18 schreef Djeez het volgende:
In mijn nieuwsbericht staat de volledige OP + foto
Wie o Wie?quote:Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Nou iemand even photoshoppen, mailtje naar DWDD en geenstijl en shit is aan voor Nokia.
Och, wat maakt een foto'tje van pedo-bear nou uit? Is toch gewoon grappig!?quote:Op woensdag 23 november 2011 16:14 schreef Helpmefok het volgende:
Verwijderd omdat Nokia buitengewoon goed reageerde en ik niet de noodzaak voelde het risico te lopen ze op deze manier negatief in het nieuws te brengen.
Voor de Fok! community leuk, maar omdat het nu veranderd is 'geen nieuws' meer. Zal dus niet op de Tweakers'en, Fok!'en en Nu.nl'en van deze wereld terugkomen.
ach christus, zulke denkwijzes eindigen meestal in reuze enge 'politiek correcte' reclame ....quote:Op woensdag 23 november 2011 14:46 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Als (serieus) bedrijf wil je per definitie niet met pedofilie worden geassocieerd, ook niet als grap. Op korte termijn zou het sales kunnen boosten maar voor je het weet ben je de producent van de pedophone.
Want je hebt of leuke reclames met pedo referenties of suffe bagger.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ach christus, zulke denkwijzes eindigen meestal in reuze enge 'politiek correcte' reclame ....
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |