Uhm.. Minder uren? stukje ziektewet?quote:Op woensdag 23 november 2011 09:52 schreef flugeltje het volgende:
Zometeen afspraak met leidinggevende, Gyn en Bedrijfsarts zeggen dat ik meer rust in moet bouwen... Wat zal ik voorstellen? Iemand tips?
Je bent geen watje. Laten we dat even voorop stellen.quote:Op woensdag 23 november 2011 09:54 schreef flugeltje het volgende:
Ik vind het heel lastig aangeven nu, het allerliefste zou ik inderdaad een paar uur per dag minder gaan werken, maar m'n collega werkt nog therapeutisch en het blijft verdomd lastig toegeven dat ik een 'watje' ben
Ja van dat geld weet ik, maar daar gaat het nu juist niet om. Ik wil mensen niet tot last zijn en geen problemen veroorzaken voor m'n collega die pas net weer therapeutisch aan het werk is. Dan krijgt zij het natuurlijk ook veel drukker...quote:Op woensdag 23 november 2011 09:55 schreef Orea het volgende:
En om je minder schuldig te laten voelen naar je werkgever: ziekte uren door zwangerschap krijgt je werkgever volledig vergoed door het UWV. Even los van of jouw functie makkelijk te vervangen is of niet, qua geld kost het ze nietsdus dan kun je dat stukje ook loslaten
Das 't probleem van je baas, niet van jou en/of je collega'squote:Op woensdag 23 november 2011 09:59 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ja van dat geld weet ik, maar daar gaat het nu juist niet om. Ik wil mensen niet tot last zijn en geen problemen veroorzaken voor m'n collega die pas net weer therapeutisch aan het werk is. Dan krijgt zij het natuurlijk ook veel drukker...
Ja je bent een ontzettend watje, je doet dit allemaal expres!! Net zoals zoveel andere vrouwen die rustiger aan moeten doen in het belang van hun kind... Heiden!!!quote:Op woensdag 23 november 2011 09:54 schreef flugeltje het volgende:
Ik vind het heel lastig aangeven nu, het allerliefste zou ik inderdaad een paar uur per dag minder gaan werken, maar m'n collega werkt nog therapeutisch en het blijft verdomd lastig toegeven dat ik een 'watje' ben
Helemaal mee eens!quote:Op woensdag 23 november 2011 09:57 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Je bent geen watje. Laten we dat even voorop stellen.
't is geen zwakte van jou en/of je lichaam, 't is juist heel erg sterk wat je doetquote:Op woensdag 23 november 2011 10:02 schreef flugeltje het volgende:
Jaja, jullie hebben ook haske gelijk... Ik weet het allemaal wel...
Maar darn wat is het lastig toegeven zoiets...
Is het ook! Ik werd vorige keer met 18 weken volledig afgekeurd en mocht niet meer werken... vreselijk vond ik het! Ik liet mijn werkgever en collega's in de steek en bladiebladiebla...quote:Op woensdag 23 november 2011 10:02 schreef flugeltje het volgende:
Jaja, jullie hebben ook haske gelijk... Ik weet het allemaal wel...
Maar darn wat is het lastig toegeven zoiets...
Is zeker logisch,quote:Op woensdag 23 november 2011 10:06 schreef flugeltje het volgende:
Weet je wat gewoon het grootste probleem is? Dat je denkt dat bij toegeven dat het niet lukt zo je leidinggevende 'minder' van je gaat denken. Dat je daardoor zwak overkomt, alsof je geen doorzetter bent en zo ook minder kans maakt op ontwikkeling/doorgroei in de toekomst...
Vooral ook omdat het zo'n vaag iets is, zere heupen/rug/banden/benen etc Dan nog liever een gebroken arm dat ze kunnen zien dat je echt niet overdrijft...
Ik blabber maar wat, maar volgens mij begrijpen heel veel dames hier wat ik bedoel...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoe, stom op je werk zeg. Lijkt me niet fijn werken!
Aaah, dat was natuurlijk in de tijd dat de politie nog op varkens reed en de vissen nog op het land liepen?quote:Op woensdag 23 november 2011 10:31 schreef Zoë23 het volgende:
haha NTS: dat zou ook mooi zijn ja![]()
achja, toen ze kinderen kregen hadden ze 'daar' allemaal nog geen last van he
bitterend:
zal weer aan t werk
Ik hoop dat het allemaal een beetje vlotjes zal gaan...quote:Op woensdag 23 november 2011 10:34 schreef SocialDisorder het volgende:
even een reactie op de vragen aangezien SB waarschijnlijk weer ligt te pitten (terecht overigens):
als het vandaag nog niet los gaat, dan zitten/liggen we morgenochtend in het ziekenhuis om onze kleine meid aan de wereld voor te stellen.
Als je een gebroken arm wilt dan kan ik je misschien wel helpenquote:Op woensdag 23 november 2011 10:06 schreef flugeltje het volgende:
Weet je wat gewoon het grootste probleem is? Dat je denkt dat bij toegeven dat het niet lukt zo je leidinggevende 'minder' van je gaat denken. Dat je daardoor zwak overkomt, alsof je geen doorzetter bent en zo ook minder kans maakt op ontwikkeling/doorgroei in de toekomst...
Vooral ook omdat het zo'n vaag iets is, zere heupen/rug/banden/benen etc Dan nog liever een gebroken arm dat ze kunnen zien dat je echt niet overdrijft...
Ik blabber maar wat, maar volgens mij begrijpen heel veel dames hier wat ik bedoel...
Heu kom dan jonguh.... verrekt mongolquote:Op woensdag 23 november 2011 10:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als je een gebroken arm wilt dan kan ik je misschien wel helpen;-)
Niks watje. Je bent verdorie een mensje aan het bouwen. Dat is nog een hele klus, die je 24/7 bezighoud!quote:
Damn, zelfs mijn baas is relaxter en ik ben niet eens zwangerquote:Op woensdag 23 november 2011 11:39 schreef Zoë23 het volgende:
KatyM; pff lijkt me heftig zoveel uren ook nog onderweg zijn...
Flugeltje; GoodLuck!
Net gesprek gehad met mn baas, begint hij over de optie dat ik ook 5.5u p.d kan werken en dan 'gewoon' wat meerdere dagen (moet ik 5dgn pw werken ipv 4 om 3)
en nog wel meer van die grapjes. Vorige week begreep hij 't helemaal (overdreven empatisch)
en nu; oh maar je kunt dit wel doen en dat etc.![]()
Dus maar ff gemeld dat ik 7dec n afspraak bij de Arboarts heb & dat ik 't wel met hem bespreek![]()
!
Oh nee? Wat is er aan de hand dan? Wat denken ze?quote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Incantrix het volgende:
Slecht nieuws hier, dusdanig slecht dat we nu in de wachtkamer zitten van ziekenhuis 2 voor een 2e echo en meteen een vlokkentest.
Het ziet er erg slecht uit
Oh nee!quote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Incantrix het volgende:
Slecht nieuws hier, dusdanig slecht dat we nu in de wachtkamer zitten van ziekenhuis 2 voor een 2e echo en meteen een vlokkentest.
Oh nee Inca...quote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Incantrix het volgende:
Incaquote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Incantrix het volgende:
Dit is wel heel fijn nieuws natuurlijkquote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben nog niet bijgelezen maar alles was goed bij de seo. Mooi op schema, geen bijzonderheden...
En we krijgen een jongetje!
Inca, hoe is het bij jou gegaan meis?
Asy wat tofquote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Asyniur het volgende:
Ik ben nog niet bijgelezen maar alles was goed bij de seo. Mooi op schema, geen bijzonderheden...
En we krijgen een jongetje!
Inca, hoe is het bij jou gegaan meis?
Ahw shitzooi.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:46 schreef Incantrix het volgende:
Ohw dus ze denken misschien syndroom van down?quote:Op woensdag 23 november 2011 12:53 schreef Incantrix het volgende:
We weten het niet zo goed, de nekplooi mag max 3.5 mm zijn maar is 8.8 en het hele lijfje heeft een soort 'schil' van vocht.
Nu in de wachtkamer te snotteren
Ach meisje toch...quote:Op woensdag 23 november 2011 12:53 schreef Incantrix het volgende:
We weten het niet zo goed, de nekplooi mag max 3.5 mm zijn maar is 8.8 en het hele lijfje heeft een soort 'schil' van vocht.
Owh nee. Jakkes.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:54 schreef Incantrix het volgende:
Maar als ze een arts in een ander ziekenhuis uit een bevalling oppiepen denk ik niet dat er echt nog veel hoop is
Ik denk erger, de grimmigheid van de gezichten en de spoed achter alles..quote:Op woensdag 23 november 2011 12:54 schreef KatyM het volgende:
[..]
Ohw dus ze denken misschien syndroom van down?
Ik weet niet wat ik moet zeggen, behalve dat ik een digitale arm om je heen wil leggen.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:53 schreef Incantrix het volgende:
Lieve Inca...quote:Op woensdag 23 november 2011 12:53 schreef Incantrix het volgende:
Ja dit dus. Bah. Veel sterkte!quote:Op woensdag 23 november 2011 12:57 schreef miss_sly het volgende:
och meisje toch, wat vreselijk. En daar zitten jullie dan maar te wachten, al die onzekerheid. Ik hoop ook op een wonder, een heel groot wonder
+1 !!!!quote:Op woensdag 23 november 2011 12:57 schreef miss_sly het volgende:
och meisje toch, wat vreselijk. En daar zitten jullie dan maar te wachten, al die onzekerheid. Ik hoop ook op een wonder, een heel groot wonder
Dit inderdaad... Wat een klotenieuws zeg.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:57 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op woensdag 23 november 2011 12:55 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Ik denk erger, de grimmigheid van de gezichten en de spoed achter alles..
+1quote:Op woensdag 23 november 2011 12:57 schreef miss_sly het volgende:
dit dus.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:23 schreef Cooki het volgende:
ja, ik heb t hier na t lezen ijskoud en duim/hoop/wens mee!![]()
inca, t is zo niet eerlijk.. niemand zou dit mee moeten maken, en jij al helemaal niet...![]()
ik leef met je mee en heel fok volgens mij
He getverquote:Op woensdag 23 november 2011 12:53 schreef Incantrix het volgende:
wat attent! idd even navragenquote:Op woensdag 23 november 2011 13:55 schreef Keshet het volgende:
Inca!![]()
Kun je die vlokkentest niet een dagje langer uitstellen?
Hi Wijffiequote:Op woensdag 23 november 2011 13:53 schreef Incantrix het volgende:
Nekplooi is 11 mm, dat is extreem te noemen. Down is het ws niet, de 3 afwijkingen. Waar nu aan wordt gedacht zijn niet met het leven verenigbaar. Morgen vlokkentest, mits ik niet moet worden opgenomen vanwege vochttekort, want daar ben ik net ook op gemeten..
*jank*
Thnx voor alle liefs hier, wordt erg gewaardeerd
Aan de ene kant een hele goede doordachte reactie. Aan de andere kant ook wel een beetje makkelijk voor haar zo, lijkt het. Maar dit is gewoon fijne feedback. Nu kun je dus mooi 2 uur minder werken per dag. Of je gaat de laatste 2 a 3 uur thuiswerken? Of lukt dat niet?quote:Op woensdag 23 november 2011 14:43 schreef flugeltje het volgende:
Tja, het voelt nu zo triviaal allemaal, vandaar dat ik het nog niet gemeld had.
Gesprek ging gewoon goed, ze wilde geen afspraken met me maken over uur en tijd omdat ze vind dat ik zelf moet bepalen tot hoe ver ik kan en ga. Moest daar zelfstandig m'n beslissing in nemen per keer, vond ze ook een mooi ontwikkelpunt dat ik m'n grenzen zelf eens zou leggen ipv een ander het voor me te laten doen...
Ik werk sowieso al 2 dagen per week thuis. Ik ga m'n werkdag maar verkorten en wat langer pauze nemen tussendoor... Voor vandaag vind ik half vier een mooi strevenquote:Op woensdag 23 november 2011 14:48 schreef KatyM het volgende:
[..]
Aan de ene kant een hele goede doordachte reactie. Aan de andere kant ook wel een beetje makkelijk voor haar zo, lijkt het. Maar dit is gewoon fijne feedback. Nu kun je dus mooi 2 uur minder werken per dag. Of je gaat de laatste 2 a 3 uur thuiswerken? Of lukt dat niet?
Mooie reactie!quote:Op woensdag 23 november 2011 14:43 schreef flugeltje het volgende:
Tja, het voelt nu zo triviaal allemaal, vandaar dat ik het nog niet gemeld had.
Gesprek ging gewoon goed, ze wilde geen afspraken met me maken over uur en tijd omdat ze vind dat ik zelf moet bepalen tot hoe ver ik kan en ga. Moest daar zelfstandig m'n beslissing in nemen per keer, vond ze ook een mooi ontwikkelpunt dat ik m'n grenzen zelf eens zou leggen ipv een ander het voor me te laten doen...
Goed voornemen, echt aan houden dan he!quote:Op woensdag 23 november 2011 14:51 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Ik werk sowieso al 2 dagen per week thuis. Ik ga m'n werkdag maar verkorten en wat langer pauze nemen tussendoor... Voor vandaag vind ik half vier een mooi strevenAl komt er toch niet veel uit m'n handen nu moet ik toegeven, ik moet steeds aan Inca denken...
Dit dus!quote:Op woensdag 23 november 2011 14:52 schreef KatyM het volgende:
[..]
Goed voornemen, echt aan houden dan he!
dat vind ik een goeie tip Oreaquote:Op woensdag 23 november 2011 14:52 schreef Orea het volgende:
... maar begin bijv. met een half uurtje per dag en kijk hoe dat gaat. Gaat dat niet hoog je het op naar een uur. En zo verder.
Ja, maar vond het beetje vervelend om nu te gaan posten na zoveel reacties op Inca nu in eens blij te komen doen dat het bij mij er wel allemaal goed uitzagquote:Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef PureEvil het volgende:
MissJones, jij moest vandaag toch ook voor een echo?
Doe niet zo gek! Ik ben superblij voor je!quote:Op woensdag 23 november 2011 14:56 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Ja, maar vond het beetje vervelend om nu te gaan posten na zoveel reacties op Inca nu in eens blij te komen doen dat het bij mij er wel allemaal goed uitzag
quote:Op woensdag 23 november 2011 14:56 schreef miss-jones25 het volgende:
[..]
Ja, maar vond het beetje vervelend om nu te gaan posten na zoveel reacties op Inca nu in eens blij te komen doen dat het bij mij er wel allemaal goed uitzag
+1quote:Op woensdag 23 november 2011 15:03 schreef Roosje84 het volgende:
[..], hoewel ik je terughoudendheid heel goed begrijp.
Dat komt wel goed, mensen moeten wat meer zelf gaan doen en wat langer wachten op resultaat... Collega is bijna weer fulltime aan de slag en wat ons niet lukt is jammer...quote:Op woensdag 23 november 2011 15:03 schreef Cooki het volgende:
Flugeltje, o, dat scheelt nogal.. krijg je ook een soort taakverlichting dan.. anders moet je wel heel veel werk in die uren proppen...en als je denkt waar bemoei je je mee? goed bedoeld
en ik herken dingen
quote:Op woensdag 23 november 2011 15:15 schreef Incantrix het volgende:
Mijn zegeningen (Stef bestaat) en ben blij dat ik thuis mag slapen..
wat zij zegt.....quote:Op woensdag 23 november 2011 15:16 schreef Lijnloos het volgende:
[..]Ik hoop dat je een beetje kunt slapen meid... misschien nog een hulpje om te kunnen slapen krijgen?
Weet ik eigenlijk niet, maar ik ben nog steeds hondsmoe van de zwangerschap, dus denk dat slapen wel luktquote:Op woensdag 23 november 2011 15:16 schreef Lijnloos het volgende:
[..]Ik hoop dat je een beetje kunt slapen meid... misschien nog een hulpje om te kunnen slapen krijgen?
Die komt dinsdag!quote:Op woensdag 23 november 2011 15:19 schreef covie het volgende:
Krijg je dan morgen ook gelijk de uitslag? Of duurt dat ook weer een paar dagen?
+1quote:Op woensdag 23 november 2011 15:41 schreef covie het volgende:
Flugel zo te horen weet je baas dus wel dat je te ver gaat en echt je grenzen opzoekt!
Dus luister naar jezelf en voel je niet beschaamd!!!![]()
MJ heeeeel fijn voor je dat het goed is.
nope, ga er maar vanuit dat zolang ik nog geen update post er niets aan de hand is. Ik vond het alleen zo erg van Inca, dat ik gewoon even moest reageren.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:59 schreef octopussy het volgende:
Ik gooi er toch wat jompels in voor MJ![]()
voor de goede echo.
SD, hoe is het met je liefje? Is er al iets aan de gang?
Evenstar, hoe gaat het met jou?
+1quote:Op woensdag 23 november 2011 15:17 schreef flugeltje het volgende:
Inca
Ik weet dat de kans maar klein is dat er niets mis is, maar toch ga ik duimen voor die mogelijkheid... Simpelweg omdat ik jou zo dat wonder gun...
quote:Op woensdag 23 november 2011 16:26 schreef oeke het volgende:
Asy, wat tof, nog een jongetje!![]()
Allemaal jongetjes! Dan moet ik wel een meiske in mijn buik hebben boksen, niet?![]()
Nee, er is hier niets aan de gang. Alleen het feit dat ik nog steeds slijmprop aan het verliezen ben laat nog zien dat ik maandag gestript ben.quote:Op woensdag 23 november 2011 15:59 schreef octopussy het volgende:
Ik gooi er toch wat jompels in voor MJ![]()
voor de goede echo.
SD, hoe is het met je liefje? Is er al iets aan de gang?
Evenstar, hoe gaat het met jou?
Het maakt mij echt helemaal niks uit, ik vind het allebei super! De ene keer hoop ik op een meisje, de andere keer op een jongetje, het is me om het evenquote:Op woensdag 23 november 2011 16:47 schreef covie het volgende:
Kennen jullie het dat als mensen vragen wat je wilt, en je zegt "het maakt me niet uit" dat ze dat dan bijna niet geloven?
Maar dit is mijn eerste en ik vind allebei zo leueuk!![]()
Bij een 2e kan ik me voorstellen dat het leuk is om er ook één van het andere geslacht te hebben. Aan de andere kant zijn er ook zoveel voordelen om 2 meisjes of 2 jongetjes te hebben.
(Overigens mijn vriend heeft wel een beetje voorkeur maar dat snap ik ook wel weer ivm zijn hobby's)
Nou idd...quote:Op woensdag 23 november 2011 15:53 schreef jaantje_ het volgende:
Ik heb zojuist gebeld naar de verloskundige dat wij toch een combinatietest willen laten doen. Ik vond het eerst niet zo nodig, lief wilde het eigenlijk liever wel. Maar het verhaal van Inca heeft me toch wel overtuigd.
Nou, niet allemaalquote:Op woensdag 23 november 2011 16:26 schreef oeke het volgende:
Asy, wat tof, nog een jongetje!![]()
Allemaal jongetjes! Dan moet ik wel een meiske in mijn buik hebben boksen, niet?![]()
Ik kan het niet beter zeggenquote:Op woensdag 23 november 2011 17:16 schreef Brighteyes het volgende:
Ik wil geloof ik heel hard vloeken, maar ik denk dat ik beter stil kan blijven.
Ik hoop, ik duim en ik wens...
Oh wat raar,,, ik heb hem geupload via imagedump.nlquote:Op woensdag 23 november 2011 19:11 schreef NotTheSame het volgende:
Rayen![]()
![]()
![]()
![]()
!
TimeJumper, ik krijg bij de 2e foto een foutmelding van ImageShack...
Je moet hoop hebben, Claudia! Iedereen moet hoop hebben. Er is niks zeker voor de uitslag van de vlokkentest er is.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:29 schreef Claudia_x het volgende:
Mag ik nog hoop hebben voor jullie? Of klamp je je liever nergens aan vast?
Ja hielprik is na een dag of 5 geloof ik, bitterend. Wel doen hoor! Zo hebben ze bij Jesper opgespoord dat hij CHT heeft. (Schildklierafwijking) En zo konden we dus op tijd met de behandeling beginnen. En ze kunnen er nog veel meer ernstige ziektes mee opsporen, waarbij het bij sommige ook belangrijk is om meteen stappen te ondernemen.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:52 schreef bitterend het volgende:
Hebben jullie ukkies allemaal de hielprik gehad? ik kreeg hier een folder over....zo sneu! prikken in zo'n kleintje(de vaccinaties is pas met een paar maanden toch? hielprik is paar dagen dacht ik)
Nee hoor, geen last van gelukkig. Hij heeft alleen geen schildklier. Daardoor maakt zijn lichaam dus niet zelf het schildklierhormoon aan. En dat hormoon is heel belangrijk voor lichamelijke (motorische) en geestelijke groei. En ook voor je stofwisseling. Daarom krijgt hij elke dag het hormoon door ons toegediend. (Tabletjes die we verpulveren en oplossen en dan in zijn mondje spuiten, later kan hij de pilletjes gewoon slikken). En dat moet hij zijn hele leven blijven nemen.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:56 schreef bitterend het volgende:
Fee-nix oh wist niet dat Jesper ziek was? heeft ie er veel last van?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |