abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104689053
Poll: Zou jij een huisvrouw (-man) als partner willen?
Ja
Nee
Anders, namelijk...
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik sta al geruime tijd ingeschreven bij diverse datingsites en ken de lijstjes wel waar de perfecte vrouw aan moet voldoen. Naast het aardig en sociaal zijn, het hebben van een verzorgd uiterlijk dient de vrouw vooral haar passies en eigen leven te hebben 8-) .

Nu zat ik me laatst te bedenken dat het me helemaal niet verkeerd lijkt om huisvrouw te zijn. Ik hoef niet zo nodig carrière te maken. Ik ben toch niet zo stress-bestendig en ik vind het ook niet nodig het allemaal een keer gezien of meegemaakt te hebben.
Ik vind het daarentegen erg fijn om voor iemand die na een dag hard werken thuiskomt een lekkere maaltijd te bereiden :Y) . En zorgen dat het huis er schoon en opgeruimd uitziet *O* .

Zijn er nog mannen die hierop zitten te wachten? :? Of is dit echt heel erg ouderwets en not-done? :N
Zou jij als man zo'n vrouw willen? Of jij als vrouw, wil jij een huisman? ^O^
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:13:23 #2
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104689101
Nee. :')
Doei!
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 20:14:28 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_104689157
Nee, huismannen zijn watjes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_104689314
De meeste vrouwen die thuis blijven bij de kids worden bitter en dik, dus nee :@
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:17:04 #5
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_104689333
wie zit er nou te wachten op een kerel of mokkel die de hele dag thuis je centen zit op te maken via de wehkamp
pi_104689354
TS lijkt me juist het type dat liever de hele dag op haar reet zit. Niet dus?
pi_104689392
Wat is er mis met deeltijd?
Rustig aan.
pi_104689620
Geen probleem hoor. Alleen jij gaat dan toch lekker werken!
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:21:20 #9
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_104689635
Beetje zwart/wit, half/half mag ook wel.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:21:32 #10
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104689651
Ik dacht eerst wel dat huisvrouw zijn wel lekker was, maar dat is ook overated.
liever independent.. dan een ambitieloze kut die ook nog klaagt ook.

Sowieso trekt jouw man dan altijd wel aan het langste eind omdat jij afhankelijk bent van hem.
Doei!
pi_104689795
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:21 schreef Meloewa het volgende:

Sowieso trekt jouw man dan altijd wel aan het langste eind omdat jij afhankelijk bent van hem.
We hebben het hier over relaties he, liefde dus, niet over business deals. Nederlandse vrouwen...
pi_104689801
Er moet echt wel een beetje ambitie in zitten hoor. Zo eentje die al doktersromannetjes lezend in de hollandaisesaus staat te roeren met een koter op haar arm hoef ik niet.

Een beetje van beide is ook OK.
pi_104689892
Ze moet carriere maken en minstens 2/3 verdienen van wat ik verdien. Misschien dat ik daarom nog niet de ware heb gevonden.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:27:31 #14
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104690058
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:23 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

We hebben het hier over relaties he, liefde dus, niet over business deals. Nederlandse vrouwen...
Ja dat snap ik ook wel, maar ook in relatie werkt het zo in begin wordt er misschien wel over gedaan dat het niks uitmaakt/fijn is maar daarna begint het toch te irriteren. :{
Doei!
pi_104690243
Ja, prima.
Als je er ook maar uitkomt. Niet dag in, dag uit thuiszitten.
Om 5 uur smiddags nog in je nachthemd ( doordeweeks, sweekends is prima).
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:30:27 #16
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_104690259
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:14 schreef Karina het volgende:

Wat nou swa! :P
To doom or not to doom
pi_104690304
Ben huisman tegenwoordig en het bevalt wel :7
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:31:15 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104690311
Zeker met kinderen is een huishouden draaien met 2 full-time carriéres gewoon alleen maar stressen en schuiven. Dus ik heb ja gestemd (zoals de meesten, alleen wil niemand het posten).
100% een huisvrouw vind ik ook niks. Maar een vrouw die 2 dagen werkt (en ik bijv 4), en waarbij het huis netjes is en er iets lekkers op tafel staat als ik terugkom, vind ik prima. Veel meer ontspannen en gezellig.
The End Times are wild
pi_104690368
En wat vinden de 11 mannen die "ja" hebben gestemd ? Waarom wel?
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:33:52 #20
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104690451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:32 schreef Quickie_Brat het volgende:
En wat vinden de 11 mannen die "ja" hebben gestemd ? Waarom wel?
Omdat ze nog nooit een vrouw hebben gehad en zo vrouwen willen lokken. ''je hoeft niet te werken hoor kom maar hier wonen''
Doei!
pi_104690582
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:33 schreef Meloewa het volgende:

[..]

Omdat ze nog nooit een vrouw hebben gehad en zo vrouwen willen lokken. ''je hoeft niet te werken hoor kom maar hier wonen''
Mwa, misschien voor sommige :')
Mijn ex zat ook 5 jaar thuis, daarna is ze weer naar school gegaan. Hoop geschuif idd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_104691028
Ik wil fulltime werken, dus als mijn vriend minder wil werken t.b.v. de kinderen. Prima.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_104691064
Definiëer huisman/-vrouw.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_104691068
Nee, we kunnen namelijk moeilijk alletwee thuis blijven. :+

Niet dat ik huisvrouw ben, maar zou eigenlijk wel graag thuis willen zijn voor onder andere het kindje wat in januari komt. Maar dan niet zo suf dat het alleen draait om huishouden en de kinderen. :{
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:48:17 #25
248825 Sl33pw4lk3r
Just plain crazy
pi_104691313
Wie zegt dat je carrière moet maken, als je maar ergens enthousiast over bent, dat hoeft echt niet werk te zijn.
De vraag is alleen: wil je thuiszitten wachten tot je vent thuis komt of kom je er ook uit (naast het boodschappen doen). Je moet toch ook zelf een leven hebben.
pi_104691404
Tegenwoordig zijn er nog maar weinig huisvrouwen, omdat ze geen zin hebben om op de kinderen te passen en omdat veel mannen te weinig inkomsten hebben in om hun gezin te onderhouden. Als je dus huisvrouw wilt worden, moet je toch wel een man vinden die ruim boven modaal verdient. Tegenwoordig is het ook minder leuk om huisvrouw te zijn in Nederland, omdat bijna alle Nederlandse vrouwen werken, dus zullen deze vrouwen minder sociaal contact hebben dan wanneer ze werken. Vroeger was dat wel anders.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:51:21 #27
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_104691505
Een huisvrouw schijnt minder vaak vreemd te gaan. Als ik genoeg zou verdienen, zou mijn vriendin niet hoeven te werken van me.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_104691979
Fulltime huisvrouw/man zijn in deze tijd vind ik echt niets. Huishouden zelf kost niet meer zoveel tijd als vroeger, je kan er natuurlijk wel meer tijd aan besteden, maar dan is een dag of 2 in de week gaan werken toch echt winstgevender dan het geld dat je uitspaart door fulltime thuis te blijven.

Daarnaast, je wereldje wordt er ook gewoon heel klein, dus (vrijwilligers)werk er naast is toch wel voor iedereen aan te raden.

En ik denk dat fulltime huisvrouw ook juist veel stress kan geven, want er is altijd wel iets wat nog gedaan kan worden in huis en heel veel dingen die je nog moet doen. Je werk is nooit af en je werk is thuis, dus je wordt er continue mee geconfronteerd.

Ik denk trouwens wel dat er nog steeds mannen zijn die zo'n vrouw willen. Andersom niet.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:07:14 #29
328153 kinkyboy
Zo Vanilla als wat
pi_104692650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ja
Nee
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Ik sta al geruime tijd ingeschreven bij diverse datingsites en ken de lijstjes wel waar de perfecte vrouw aan moet voldoen. Naast het aardig en sociaal zijn, het hebben van een verzorgd uiterlijk dient de vrouw vooral haar passies en eigen leven te hebben 8-) .

Nu zat ik me laatst te bedenken dat het me helemaal niet verkeerd lijkt om huisvrouw te zijn. Ik hoef niet zo nodig carrière te maken. Ik ben toch niet zo stress-bestendig en ik vind het ook niet nodig het allemaal een keer gezien of meegemaakt te hebben.
Ik vind het daarentegen erg fijn om voor iemand die na een dag hard werken thuiskomt een lekkere maaltijd te bereiden :Y) . En zorgen dat het huis er schoon en opgeruimd uitziet *O* .

Zijn er nog mannen die hierop zitten te wachten? :? Of is dit echt heel erg ouderwets en not-done? :N
je bent perfect ... trouwen ?
--------------------------
Aan tegen vallers wen je ..
Aan meevallers nooit helaas
pi_104692858
Ik zou er geen moeite mee hebben, zeker als er kinderen zijn vind ik het een vereiste dat er tenminste 1 iemand altijd thuis is. Er dreigt natuurlijk wel een gevaar op de loer zoals hierboven al aangehaald. Ik zie regelmatig dat vrouwen echt als stront behandeld worden maar niet weg (denken te) kunnen.
pi_104693124
Nja, het zou mij niet zoveel uitmaken, is eerder wat zij wil. Alleen beiden fulltime werken is niet te doen met kinderen, dus dan moet er minstens één minder gaan werken. Dat zal dan degene zijn die het minste verdient... in ons geval was dat mijn vrouw, maar ik had net zo lief part-time gaan werken. Heb dat een tijdje gedaan, ouderschapsverlof, was heerlijk, beetje tutten in huis, boodschapjes doen, stofzuigen en lekker op mijn gemakje met mijn dochter spelen.

fulltime huisman lijkt me niets, maar 3 of 4 dagen werken lijkt me heerlijk.
Whatever...
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:16:27 #32
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104693376
Het zou me geen fuck uitmaken. Geld is niet het belangrijkste, samen van het leven genieten des te meer.
Als mijn partner gelukkig is in wat ze doet en wil gaan doen ben ik daar tevreden mee. :)
From feudal serf to spender.
pi_104694643
Nee niet echt, ik heb geen behoefte aan kinderen.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:42:58 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_104695326
Met het idee van huisvrouw heb ik niet zo'n probleem (mits ze interessant genoeg van zichzelf is), maar ik heb eigenlijk maar heel weinig vrouwen meegemaakt die niet op enig moment in een zeikende psychobitch met legenestsyndroom zijn veranderd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:51:54 #35
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_104695988
Ik heb er geen bezwaar tegen, als de vrouw tenminste maar iets van ambitie heeft. Kan ook prima vrijwilligerswerk zijn of iets bij een vereniging, dat is haar keuze.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_104696029
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:42 schreef speknek het volgende:
legenestsyndroom
:D
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:02:40 #37
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104701271
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:30 schreef A-mineur het volgende:

Wat nou swa! :P
Henny Tuinvrouw!
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:05:20 #38
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_104701386
Ha! TS is mijn droomvrouw.

Ik heb liever iemand die gewoon normaal doet dan zo'n vrouwelijk "carrieretijger". :') Pleur toch op man.

Derhalve "JA" gestemd.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_104702351
Nee, een vrouw die de hele dag maar een beetje thuis zit is niet echt aantrekkelijk. Ze moet nog wel iets van ambitie hebben en iets te vertellen te hebben. En daar reken ik bv. 3 dagen per week een leuke baan hebben ook gewoon toe.
pi_104702830
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:05 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ha! TS is mijn droomvrouw.

Ik heb liever iemand die gewoon normaal doet dan zo'n vrouwelijk "carrieretijger". :') Pleur toch op man.

Derhalve "JA" gestemd.
Wat is het probleem met ambitieuze vrouwen?
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:43:35 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_104703078
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:52 schreef Avey het volgende:

[..]

Is een erkende ziekte:
http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/legenestsyndroom.htm

Komt erop neer dat de vrouw haar hele leven draait om het opvoeden van de kinderen. Zodra deze zelfstandig raken is haar raison d'etre min of meer voorbij en schiet de vrouw vrijwel altijd of in een depressie, of wordt ze enorm controlerend over alles dat haar nog rest. (en gaan ze dus van alle triviale pietluttigheden een halszaak maken--je hebt een propje laten slingeren, een propje! hoe kan ik ooit nog het huis schoonhouden met zo'n onoplettende klootzak als jij! och arme ik en mijn ondankbare taak in het zorgen voor iemand als jij!).

Daarom is het belangrijk dat de vrouw iets anders heeft om zich nuttig over te voelen. (en nee mode en uiterlijk telt ook niet, want dat heeft ze ook niet meer rond haar vijftigste).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Games dinsdag 22 november 2011 @ 23:46:22 #42
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_104703209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Is een erkende ziekte:
http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/legenestsyndroom.htm

Komt erop neer dat de vrouw haar hele leven draait om het opvoeden van de kinderen. Zodra deze zelfstandig raken is haar raison d'etre min of meer voorbij en schiet de vrouw vrijwel altijd of in een depressie, of wordt ze enorm controlerend over alles dat haar nog rest. (en gaan ze dus van alle triviale pietluttigheden een halszaak maken--je hebt een propje laten slingeren, een propje! hoe kan ik ooit nog het huis schoonhouden met zo'n onoplettende klootzak als jij! och arme ik en mijn ondankbare taak in het zorgen voor iemand als jij!).

Daarom is het belangrijk dat de vrouw iets anders heeft om zich nuttig over te voelen. (en nee mode en uiterlijk telt ook niet, want dat heeft ze ook niet meer rond haar vijftigste).
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:51:54 #43
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_104703448
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:38 schreef Gewetensvol het volgende:

[..]

Wat is het probleem met ambitieuze vrouwen?
Ambitieuze vrouwen prima. Maar die gemaakte carriere-tijgers die er alles aan doen om duidelijk te maken dat ze "net zo goed zijn als mannen". Ik hou er gewoon niet van. Vrouwen zijn minder lief en zorgzaam dan vroeger.

Dus, als die vrouwen wel nog bestaan, zou ik daar eerder voor kiezen. Zonder dus te zeggen dat er perse iets mis is met de andere kant. Ik hou er gewoon minder van.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  woensdag 23 november 2011 @ 00:48:11 #44
351780 Piye
King of Kush
pi_104705203
Ja, maar zelf huisman zijn zou ik ook niet erg vinden.

Ik ben een behoorlijke tegenstander van een tweeverdienersgezin.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_104705883
Neeh.
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 23 november 2011 @ 03:35:22 #46
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_104707131
Als er kinderen in het spel zijn vind ik dat een van de ouders, in ieder geval voor en na school thuis aanwezig moet zijn. Anders is het non-issue... Maar of ik thuis blijf of mijn partner is natuurlijk een persoonlijke keuze, al zou ik tegen beide opties geen al te groot bezwaar hebben.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  woensdag 23 november 2011 @ 11:28:45 #47
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104712185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Strani het volgende:
Ik heb er geen bezwaar tegen, als de vrouw tenminste maar iets van ambitie heeft. Kan ook prima vrijwilligerswerk zijn of iets bij een vereniging, dat is haar keuze.
Wat bedoel je eigenlijk met "ambitie" in deze zin? En waarom vind je dat belangrijk? :)
I beat that pussy up, there's no denyin'...
pi_104712406
Wat zou hij thuis moeten doen, kinderen hoef ik denk ik niet en het huishouden doet hij toch niet :')

Dus als hij niet ziek is kan hij zichzelf heus wel nuttig maken.
pi_104712551
quote:
Ja
Nee
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Mocht morgen mijn droom uitkomen en ik ineens paardengedragsgoeroe zijn op magische wijze dan zou ik het meer dan prettig vinden dat wanneer ik aan het werk ben mijn partner het huis aan kant houdt en een lekkere maaltijd heeft staan als ik thuis kom.

Dan zou het fijn zijn als hij de huisman uithangt.
Maar aangezien er geen middel bestaat dat er even op magische wijze voor zorgt dat ik ineens paardengedragsgoeroe ben blijf ik wel de huismus die een klein beetje werkt, veel leert en het huishouden runt ;)

Tot nu toe geeft mijn partner aan dat het erg fijn is dat ik grotendeels huisvrouw ben, het heeft hem mogelijkheden gegeven die er anders niet waren en een fijne plek om tot rust te komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_104712577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:23 schreef Mystikvm het volgende:
Er moet echt wel een beetje ambitie in zitten hoor. Zo eentje die al doktersromannetjes lezend in de hollandaisesaus staat te roeren met een koter op haar arm hoef ik niet.

Een beetje van beide is ook OK.
Kan ambitie dan alleen gekoppeld zijn aan carriere?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 23 november 2011 @ 11:42:41 #51
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104712599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet zo goed eigenlijk.
pi_104712668
quote:
Weet je, eigenlijk lijkt me dat super, een vrouw die dat doet :@

Maar tegenwoordig is het best moeilijk om een "normaal" leven te leiden van 1 salaris. Dus een bijbaantje voor haar zou wel handig zijn :P

Wel lekker traditioneel zo.. daten? ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door LostInSpace op 23-11-2011 11:50:42 ]
There is a long line down from heaven.
pi_104712675
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:58 schreef Chai het volgende:

Daarnaast, je wereldje wordt er ook gewoon heel klein, dus (vrijwilligers)werk er naast is toch wel voor iedereen aan te raden.

Hier ben ik het dus echt niet mee eens, zelfs toen mijn man nog voor een baas werkte was zijn wereldje kleiner dan die van mij.
Als je alleen maar in je huisje blijft zitten en je kindje naar school brengt is je wereld niet heel groot(maar hoeveel groter is de wereld van iemand die op een bedrijf werkt met 50 mensen?), maar zodra je wat gaat doen heb je als thuiszitter veel meer mogelijkheden dan de werkende.
pi_104712970
Ik zou als man zijnde wel graag willen werken, maar misschien gewoon wat minder. Ik zou wel graag een vrouw hebben die ook een beetje werkt, zorgt toch weer voor extra inkomsten.
pi_104713233
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:58 schreef Chai het volgende:
Fulltime huisvrouw/man zijn in deze tijd vind ik echt niets. Huishouden zelf kost niet meer zoveel tijd als vroeger, je kan er natuurlijk wel meer tijd aan besteden, maar dan is een dag of 2 in de week gaan werken toch echt winstgevender dan het geld dat je uitspaart door fulltime thuis te blijven.

En ik denk dat fulltime huisvrouw ook juist veel stress kan geven, want er is altijd wel iets wat nog gedaan kan worden in huis en heel veel dingen die je nog moet doen. Je werk is nooit af en je werk is thuis, dus je wordt er continue mee geconfronteerd.

Ik denk trouwens wel dat er nog steeds mannen zijn die zo'n vrouw willen. Andersom niet.
plus is er altijd wel een kindje die iets behoeft, er moet altijd wel ergens iets gedaan worden in huis en de buitenwacht denkt dat je de hele dag op je reet zit te zitten. als je ziek bent, dan ehm, gaat alles gewoon door. tis vooral nogal ondankbaar werk. werk dus. waarin je doorgaans minstens 5 dingen tegelijk doet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_104713298
Oh ja, het verschil bij ziekte, soms frustrerend!

Hij ziek, ligt op bedje, wordt verzorgt, huishouden wordt gedaan, alles gaat gewoon door verder.
Ik ziek, ik lig niet op bedje, soms heel even maar, huishouden wordt met een beetje geluk een heel klein beetje gedaan en misschien dat het avondeten gekookt wordt voor me. :)
pi_104713314
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:59 schreef simmu het volgende:

[..]

plus is er altijd wel een kindje die iets behoeft, er moet altijd wel ergens iets gedaan worden in huis en de buitenwacht denkt dat je de hele dag op je reet zit te zitten. als je ziek bent, dan ehm, gaat alles gewoon door. tis vooral nogal ondankbaar werk. werk dus. waarin je doorgaans minstens 5 dingen tegelijk doet
Het hoeft helemaal geen ondankbaar werk te zijn. Er zijn genoeg mannen die hun huisvrouw waarderen hoor en dat ook laten merken.

Dat je een traditionele rolverdeling hebt, betekent niet meteen dat de rest van de relatie ook ouderwets is.
pi_104713340
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:01 schreef erodome het volgende:
Oh ja, het verschil bij ziekte, soms frustrerend!

Hij ziek, ligt op bedje, wordt verzorgt, huishouden wordt gedaan, alles gaat gewoon door verder.
Ik ziek, ik lig niet op bedje, soms heel even maar, huishouden wordt met een beetje geluk een heel klein beetje gedaan en misschien dat het avondeten gekookt wordt voor me. :)
oooh, jij hebt geluk! hier gaat alles voor mij gewoon door. als ik mazzel heb is er heel misschien op zondag gelegenheid om ff 2 uurtjes op bed te gaan liggen :')
pi_104713377
Ik zou er niet aan moeten denken. Het liefst heb ik dat ze gewoon full-time werkt.

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 23-11-2011 12:04:42 ]
pi_104713409
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:02 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Het hoeft helemaal geen ondankbaar werk te zijn. Er zijn genoeg mannen die hun huisvrouw waarderen hoor en dat ook laten merken.

Dat je een traditionele rolverdeling hebt, betekent niet meteen dat de rest van de relatie ook ouderwets is.
mijn man waardeert me wel hoor :Y
de rest van de familie daarentegen :X

maar goed. de meeste mensen op fok weten inmiddels wel hoe ik 'geboft' heb met mijn familie :r
  woensdag 23 november 2011 @ 12:14:12 #61
8369 speknek
Another day another slay
pi_104713724
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:41 schreef erodome het volgende:
Carriere hoeft niet per se, maar in het algemeen geldt, vind ik zelf toch wel, dat als je ergens geen geld mee verdient (mee zou kunnen verdienen), het dus niet erg nuttig is.
  woensdag 23 november 2011 @ 12:18:38 #62
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_104713864
Ik! Ik zit te wachten op een prinses in schoonmaakschort!

Zo eentje die je whiskey en pantoffels komt brengen als je thuiskomt, de afstandbediening aangeeft en daarna verder gaat met eten koken. Zo eentje die het begrijpt dat er mannendingen besproken worden als ik gasten heb en dus in de keuken blijft zitten, maar op gezette tijden even komt kijken of de heren nog iets believen. Zo eentje die een dame is in gezelschap, maar een hoer in bed. Eentje die... O+

Maar, zoals ook die prins op het witte paard, zal dat bij dromen blijven. :(
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_104713913
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:05 schreef simmu het volgende:

[..]

mijn man waardeert me wel hoor :Y
de rest van de familie daarentegen :X

maar goed. de meeste mensen op fok weten inmiddels wel hoe ik 'geboft' heb met mijn familie :r
Zo'n gezellige huisvrouw zoek ik.
pi_104714051
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:20 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Zo'n gezellige huisvrouw zoek ik.
:P

eerlijk gezegd is het nog wel zo dat als manlief thuiskomt, de kinders voor sesamstraat zitten en wij dan eerst in de keuken rustig een biertje pakken (op vrijdag dan) terwijl ik kook :D manlief hoeft er 's nachts vrijwel nooit uit en huishouden doe ik ook allemaal. gun me mijn gebitch hier, het moet er toch ergens uit :6
pi_104714200
In de VS noemen ze huisvrouwen ook wel home makers, wat ik op een of andere manier toch iets beter vind klinken.

Evenwel zou ik niet willen dat mijn man huisman wordt en wil ik zelf voor zover ik het voor het kiezen heb geen huisvrouw zijn.
pi_104714998
Ik wil ook huisman worden. of een "cariere" starten met een webwinkel waar ik zelf genaaide washandje verkoop :')

Partner moet wel werken en flink geld verdienen, zodat ik de webwinkel kan openhouden.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
  woensdag 23 november 2011 @ 13:17:46 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104715823
Ik ben nu sinds januari full-time huisvrouw/moeder, tja, het heeft zijn voordelen, zeker wel, maar ik mis werken wel, ga me volgend jaar omscholen en dan toch weer werk zoeken ;)
Financieel gezien hoeft dit niet, we kunnen het prima redden op mijn man zijn salaris alleen, maar haast al mijn vriendinnen werken en ik vind het ook wel prettig om met volwassenen te praten overdag.
Huisvrouw zijn is eigenlijk vooral heel erg saai.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 23 november 2011 @ 13:19:23 #68
230558 Koeketrommel
Trommel met koek.
pi_104715875
Zou het ook heerlijk vinden om huisvrouw te zijn maar helaas is dat bijna niet mogelijk omdat alles gewoon zo achterlijk duur is.
Als je ontbijt op bed wilt slaap je maar in de keuken.
pi_104716054
Mijn vriendin (en ik ook trouwens) heeft de afgelopen 8 jaar een ontwikkeling doorgemaakt, die als zij huisvrouw had geweest, nooit gehad zou hebben.

Ik geloof dat we best eens uit elkaar zouden groeien als onze levens zoveel verschillen.
Vind het ook altijd zo zwak argumenten als :”Ja, maar ik ben nu eenmaal niet goed in groepen” of “Ik ben niet erg stressbestendig” of “Ik hou niet van vroeg op staan”.

Kijken hoe snel je bovenstaande allemaal leert als je elke dag thuis in de weer blijft, niet dus.
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
pi_104716174
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:24 schreef Sjarrel78 het volgende:
Mijn vriendin (en ik ook trouwens) heeft de afgelopen 8 jaar een ontwikkeling doorgemaakt, die als zij huisvrouw had geweest, nooit gehad zou hebben.

Ik geloof dat we best eens uit elkaar zouden groeien als onze levens zoveel verschillen.
Vind het ook altijd zo zwak argumenten als :”Ja, maar ik ben nu eenmaal niet goed in groepen” of “Ik ben niet erg stressbestendig” of “Ik hou niet van vroeg op staan”.

Kijken hoe snel je bovenstaande allemaal leert als je elke dag thuis in de weer blijft, niet dus.
Ik vind twee prima argumenten, zijn ook compleet op mij van toepassing.

Daarom ga ik ook een webshop beginnen. :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_104716344
als je niet stressbestendig bent moet je geen huisvrouw worden! al zeker niet met kleine kinderen vlak op elkaar.

eigenschappen die ik als huisvrouw geleerd heb:

stressbestendigheid.
nachten en nachten en nachten steeds maar ff uurtje slapen en dan weer wakker voor het een of het ander
geboorte van kind 1 was ellendig, nrs 2 en 3 (wel in een keer) was dramatisch en traumatiserend. desondanks ging het gewone leven door en regelde ik door

flexibiliteit.
kind 1 huilt omdat die van de tafel af geflikkerd was en kind 2 huilt omdattie honger heeft en een fles wil. sterker nog; als de een huilt begint de ander ook. altijd
toppertje qua flexibiliteit: eentje van anderhalf thuis. eentje in ziekenhuis 1 en eentje in ziekenhuis 2. alles uiteraard op gepaste afstand en per ov amper te doen
kind ziek en man heeft auto mee? dan loop ik die kilometer naar de huisarts met allebei de kinders.

stabilteit.
ondanks alles draait hier alles nog altijd. ondanks pijn en verdriet, ondanks ellende met familie. ondanks alles. altijd.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:35:12 #72
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104716467
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:24 schreef Sjarrel78 het volgende:

huismoeder zijn is het meest stressvolle wat er bestaat, mijn man beseft zich dit altijd maar al te goed na een vakantie en is blij om dan weer te gaan werken om te ontsnappen aan de stress die de kinderen met zich meebrengen
En hij is hoofd bouwkunding calculator, wat opzich al een stressvolle baan is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_104716484
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:31 schreef simmu het volgende:
als je niet stressbestendig bent moet je geen huisvrouw worden! al zeker niet met kleine kinderen vlak op elkaar.

eigenschappen die ik als huisvrouw geleerd heb:

stressbestendigheid.
nachten en nachten en nachten steeds maar ff uurtje slapen en dan weer wakker voor het een of het ander
geboorte van kind 1 was ellendig, nrs 2 en 3 (wel in een keer) was dramatisch en traumatiserend. desondanks ging het gewone leven door en regelde ik door

flexibiliteit.
kind 1 huilt omdat die van de tafel af geflikkerd was en kind 2 huilt omdattie honger heeft en een fles wil. sterker nog; als de een huilt begint de ander ook. altijd
toppertje qua flexibiliteit: eentje van anderhalf thuis. eentje in ziekenhuis 1 en eentje in ziekenhuis 2. alles uiteraard op gepaste afstand en per ov amper te doen
kind ziek en man heeft auto mee? dan loop ik die kilometer naar de huisarts met allebei de kinders.

stabilteit.
ondanks alles draait hier alles nog altijd. ondanks pijn en verdriet, ondanks ellende met familie. ondanks alles. altijd.
Daarom word ik ook een huisman :')
Kinderen hinderen
pi_104716568
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

huismoeder zijn is het meest stressvolle wat er bestaat
Nou ,ik wil best met je meegaan dat het veel werk is, maar nu overdrijf je een beetje
Walter Sobchak: When we make the handoff, I double back, grab one of 'em and beat it out of him! Huh?
The Dude: That's a great plan, Walter. That's fuckin' ingenious, if I understand it correctly. It's a Swiss fuckin' watch.
pi_104716628
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Carriere hoeft niet per se, maar in het algemeen geldt, vind ik zelf toch wel, dat als je ergens geen geld mee verdient (mee zou kunnen verdienen), het dus niet erg nuttig is.
Waarom? Het opvoeden van je kinderen in plaats van ze bij de creche te dumpen is niet nuttig?

Ik vind dat iedereen die keuze voor zichzelf zou moeten kunnen maken. Ik zou er niet aan moeten denken om een huisvrouw te zijn terwijl je geen kids hebt, maar het lijkt me wel fijn als ik ooit tegen die tijd 4 jaar thuis kan blijven bij de kids als ze klein zijn bijvoorbeeld. Ik zou het werken wel missen en ook niet fulltime huisvrouw willen zijn, maar nu doe je net alsof al die 12-uur-per-week-baantjes zo ontzettend nuttig zijn.

Sterker nog, bij het gros van de werkende moeders heb ik liever dat ze thuisblijven ipv zich toch continue ziek te melden vanwege kindgerelateerde onzin. Dan liever een vrouw die bewust de keuze maakt voor haar kinderen te zorgen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_104716646
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:37 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Nou ,ik wil best met je meegaan dat het veel werk is, maar nu overdrijf je een beetje
Inderdaad zeg. :')
pi_104716757
Ssst, zeg dat nou niet. Vrouwen en hormonen weet je wel; straks worden ze boos.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:44:27 #78
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104716770
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:37 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet (praat wel uit eigen beleving/ervaring).
Ik heb altijd gewerkt, diverse branches, op kantoor als beursorganisator en telefonische exploitatie voor klassieke auto's, heb in een kantoorboekhandel gewerk, in een verzorgingstehuis met dementerende en ben 6 jaar zelfstandig ondernemer geweest.
Bij geen een van die beroepen, terwijl ik bij sommige toch 60 uur in de week maakte, heb ik zoveel stress gehad.
Ik denk dat de voornaamste reden is dat je werk achter je kan laten als je naar huis gaat, je kinderen en het huishouden niet, dat gaat altijd door, non-stop!
Voor januari werkte ik nog, en de combinatie werken en kinderen is vele malen ontspannender.
Vandaar dat ik dat ook weer wil gaan doen, dan is werken echt gewoon even ontspannen en thuiskomen is dan weer leuk en ontspannend.
pi_104716869
Even over stress praten, altijd leuk :)

Ik werkte vroeger gemiddeld 60 uur per week als partner in het bedrijf van mijn pa, dat was pas stress :P En dat nam je ook altijd mee naar huis, want het is immers het eigen familiebedrijf.

Als ik een typefoutje maakte op een materiaallijst van een technische tekening, dan kon dat catastrofale gevolgen hebben. Dan heb je bijvoorbeeld een dure plaat van aluminium, van 930 x 270 mm en dan typte ik per ongeluk 390 x 270 :(

Op die tekening staat 80x uitvoeren. Er worden vervolgens 80 verkeerde dure speciale aluminium platen gemaakt in China. Deze worden met een hoop fanfare en voor veel geld vervoerd naar Tsjechie met de rest van het materiaal, waar vervolgens het eindproduct geassembleerd zou worden. Uiteraard past de boel dan niet en dan kunnen ze het gewoon wegflikkeren, weer 2 maanden wachten voordat de volgende dure lading komt, en haalt het echte (miljoenen) project waar deze producten nodig voor waren zijn deadline niet, gaan marketing kosten van in de tienduizenden euro's in rook op, staat de klant voor lul, etc, etc, etc.

Je wil niet weten hoeveel stress dat is :P Hoe vaak heb ik wel niet die lijsten gecontroleerd, my god :D

Nu zit ik lekker op een 36 urige werkweek ergens de programmeur uit te hangen en heb ik die problemen niet meer. Eigenlijk voelde elke baan na die tijd als een soort vakantie :+
  woensdag 23 november 2011 @ 13:50:36 #80
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104717012
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:46 schreef LostInSpace het volgende:
Even over stress praten, altijd leuk :)

Nogmaals, ik 6 jaar een eigen bedrijf gehad, in het begin werkte ik daarnaast ook nog voor een baas en de laatste 4 jaar gecombineerd met kinderen.
pi_104717122
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:44 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik overdrijf niet (praat wel uit eigen beleving/ervaring).
Dus je stelling was eigenlijk IK vind huisvrouw zijn het meest stressvolle dat er is.
  woensdag 23 november 2011 @ 13:58:41 #82
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104717360
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:53 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Dus je stelling was eigenlijk IK vind huisvrouw zijn het meest stressvolle dat er is.
Ja, maar iedereen spreekt uit eigen ervaring lijkt me en als ik andere huisvrouwen hoor die daarnaast ook gewerkt hebben die zijn het toch wel met me eens.
Overigens huismoeder, huisvrouw zonder kinderen niet, dat heb ik 3 maanden tussen twee banen gedaan en dat is luilekkerland, alleen ook vrij saai.
pi_104717432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:53 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

nou, ik heb ook gewerkt (en gestudeerd) maar ik ben het er ook mee eens hoor. maar goed; bij ons gaat alles dan weer vrij uitzonderlijk en hebben we enkele zeer specifieke problemen.
pi_104717731
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nogmaals, ik 6 jaar een eigen bedrijf gehad, in het begin werkte ik daarnaast ook nog voor een baas en de laatste 4 jaar gecombineerd met kinderen.
Ik begrijp gewoon niet zo goed hoe je het saai kunt vinden en weer wil werken (dat is toch juist taakverruiming = meer stress?), maar het tegelijkertijd zo enorm stressvol vindt.

De situatie van simmu is anders. Ze zou het waarschijnlijk minder stressvol vinden als het beter met haar kinderen zou gaan.

Al blijft het altijd koffiedik kijken zo natuurlijk. Mensen hebben altijd de neiging taken naar zich toe te trekken en daar vervolgens gestresst van te worden.

Als ik zo ziek was dat ik echt naar de huisarts moest met mijn ouders, dan kon ik er niet meer heen lopen en dan bracht mijn pa me wel. Voor al het andere kreeg ik een asperientje, werd ik naar bed gestuurd onder het devies van "komt wel weer goed" en dan ging mijn moeder weer stofzuigen en daarna een kopje koffie drinken terwijl ze de krant las :P Het is maar net hoe je die functie vervult.
pi_104717954
lostinspace: ze bedoelt werk buitenshuis voor een baas ;)
dus dat je ;s ochtends de kinderen aflevert op de bso/school en dan de deur dichttrekt en gaat werken.

de kinders doen het hier nu goed hoor, maar we zitten al bijna 2 jaar in standje overleven en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. ik vrees de toekomst wel een beetje. mijn man gaat langzaam maar zeker ten onder aan alles en ik weet niet wat ik er nog aan kan doen.
pi_104717995
Mijn antwoord op de vraag : Zou jij een huisvrouw (-man) willen als partner?

is Nee.

Zou jij een huismoeder willen als partner?

is Ja
  woensdag 23 november 2011 @ 14:15:22 #87
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104718000
nuttig is wat je nuttig vindt.
  woensdag 23 november 2011 @ 14:17:21 #88
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104718070
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:07 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ik begrijp gewoon niet zo goed hoe je het saai kunt vinden en weer wil werken (dat is toch juist taakverruiming = meer stress?), maar het tegelijkertijd zo enorm stressvol vindt.

De situatie van simmu is anders. Ze zou het waarschijnlijk minder stressvol vinden als het beter met haar kinderen zou gaan.

Al blijft het altijd koffiedik kijken zo natuurlijk. Mensen hebben altijd de neiging taken naar zich toe te trekken en daar vervolgens gestresst van te worden.

Als ik zo ziek was dat ik echt naar de huisarts moest met mijn ouders, dan kon ik er niet meer heen lopen en dan bracht mijn pa me wel. Voor al het andere kreeg ik een asperientje, werd ik naar bed gestuurd onder het devies van "komt wel weer goed" en dan ging mijn moeder weer stofzuigen en daarna een kopje koffie drinken terwijl ze de krant las :P Het is maar net hoe je die functie vervult.
Moet zeggen dat we hier helaas ook stress hebben gehad van ziekte enz. ( man bijna overleden en lange hersteltijd nodig gehad, oudste dochter ook flink ziek geweest door een bloedstollingsaandoening) maar als je werkt, waardeer je thuis meer, dan is thuiskomen leuk en gezellig.
Werken is dan ook weer leuk en gezellig, omdat het een afwisseling is, je praat weer even met volwassen mensen over andere zaken dan kinderen, juist die combinatie maakt het dat beide leuk is en blijft.
Ik moet er dus niet aan denken om 40uur te werken, kinderen in de opvang en ze alleen het weekend echt te zien.
Maar 15 tot 20 uur werken naast moeder zijn, heerlijk!
pi_104718094
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:14 schreef simmu het volgende:
lostinspace: ze bedoelt werk buitenshuis voor een baas ;)
dus dat je ;s ochtends de kinderen aflevert op de bso/school en dan de deur dichttrekt en gaat werken.

de kinders doen het hier nu goed hoor, maar we zitten al bijna 2 jaar in standje overleven en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. ik vrees de toekomst wel een beetje. mijn man gaat langzaam maar zeker ten onder aan alles en ik weet niet wat ik er nog aan kan doen.
Ik herken een patroon: kinderen leiden tot stress :D

Maar ik heb sterk het idee dus dat huisvrouw an sich niet stressvol hoeft te zijn, maar dat het dus stressvol is voor mensen door de omstandigheden waarin ze verkeren.
pi_104718196
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:17 schreef snakelady het volgende:

[..]
Moet zeggen dat we hier helaas ook stress hebben gehad van ziekte enz. ( man bijna overleden en lange hersteltijd nodig gehad, oudste dochter ook flink ziek geweest door een bloedstollingsaandoening)
De stress die je hiervan hebt ondervonden lijkt me heel heftig, maar is wel stress die ik niet reken onder huismoeder zijn. Die stress had je evengoed gevoeld als je 40 uur gewerkt had in de week.
Zijn gewoon de nare dingen des levens die iedreen op zijn pad kan krijgen, los van je dagbesteding
  woensdag 23 november 2011 @ 14:22:14 #91
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104718231
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:17 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Maar ik heb sterk het idee dus dat huisvrouw an sich niet stressvol hoeft te zijn, maar dat het dus stressvol is voor mensen door de omstandigheden waarin ze verkeren.
Het is vooral stressvol omdat het nooit gaat zoals je planned, je moet dus echt heel flexibel zijn of worden.
En nu moet ik eerlijk zijn, ik heb makkelijke kinderen, ze lopen niet van me weg in de winkel, ze luisteren goed, zijn netjes, oudste doet het heel goed op school en de jongste op de peuterspeelzaal, dus ik heb niks te klagen wat betreft mijn kinderen.

Maar kinderen gecombineerd met werk is gewoon het beste van beide werelden ;)
pi_104718267
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:17 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Ik denk dat huismoeder zijn vooral stressvol is omdat het 24/7 doorgaat en je ook niet anders ziet dan je koters. Geen volwassenen en kulproblemen op werk. Door die variatie denk ik dat het minder stressvol is als je daarnaast ook nog een beetje werkt, maar dan is werk de afleiding.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_104718279
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:22 schreef snakelady het volgende:

Het is vooral stressvol omdat het nooit gaat zoals je planned, je moet dus echt heel flexibel zijn of worden.
Of beter of niet plannen. :D
  woensdag 23 november 2011 @ 14:24:45 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104718338
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:23 schreef Kluts het volgende:

[..]

Ik denk dat huismoeder zijn vooral stressvol is omdat het 24/7 doorgaat en je ook niet anders ziet dan je koters. Geen volwassenen en kulproblemen op werk. Door die variatie denk ik dat het minder stressvol is als je daarnaast ook nog een beetje werkt, maar dan is werk de afleiding.
Juist,inderdaad
pi_104718364
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:17 schreef snakelady het volgende:

[..]

Moet zeggen dat we hier helaas ook stress hebben gehad van ziekte enz. ( man bijna overleden en lange hersteltijd nodig gehad, oudste dochter ook flink ziek geweest door een bloedstollingsaandoening) maar als je werkt, waardeer je thuis meer, dan is thuiskomen leuk en gezellig.
Werken is dan ook weer leuk en gezellig, omdat het een afwisseling is, je praat weer even met volwassen mensen over andere zaken dan kinderen, juist die combinatie maakt het dat beide leuk is en blijft.
Ik moet er dus niet aan denken om 40uur te werken, kinderen in de opvang en ze alleen het weekend echt te zien.
Maar 15 tot 20 uur werken naast moeder zijn, heerlijk!
wat zij zegt :)

als ik met familie spreek gaat het alleen nog maar over ziekte en dood. er wordt gelogen, bedrogen en gemanipuleerd. dus daar hoef ik niet te zijn voor een normaal gesrpek ;) en overdag heb ik het toch wel best druk nu. er moeten slaapjes gedaan worden, peuterspeelzaal, hell; ik doe elke dag apart wat boodschapjes gewoon om er ff uit te zijn! en 's middags tijdens hun slaapje ongegeneerd een uurtje fokken *O*

maar ja. ik denk wel dat omstandigheden een boel uitmaken ja. staat tegenover dat ze deze jaren niet voor niets (incoming jeukwoord!!!) de tropenjaren noemen.
  woensdag 23 november 2011 @ 14:26:54 #96
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104718421
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:23 schreef Alicey het volgende:

[..]

Of beter of niet plannen. :D
Dat is geen optie met kinderen, niet plannen, ze hebben hun school,speelafspraakjes, zwemles enz.
pi_104718618
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:26 schreef snakelady het volgende:

Dat is geen optie met kinderen, niet plannen, ze hebben hun school,speelafspraakjes, zwemles enz.
Dan is beter plannen dus de optie. ;) Hoewel het me wel heel lastig lijkt met meerdere kinderen, van verschillende leeftijden, die allemaal weer andere dingen hebben..

Aan de andere kant zou ik verwachten dat het na een poosje wel weer minder stressen wordt, dan heb je alles ook wel weer een keer gezien. :)
  woensdag 23 november 2011 @ 14:34:09 #98
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104718700
Even een heel klein simpel voorbeeld van eergisteren wat de meeste moeders wel zullen herkennen.

Ik heb twee dochters, de oudste is 6 en zit op school, de jongste is 3 en zit op de peuterspeelzaal.
Om 15.15 is de oudste uit.
De jongste is die ochtend naar de psz geweest, is haar knuffelkonijn vergeten, kind helemaal verdrietig, we kunnen het konijn ophalen tussen 15.00 uur en 15.15.
Om 14.45 kind schoentjes aan en jas aan, kind zegt dat ze nog naar de wc moet, zet kind op de wc, doet er serieus 15 minuten over om haar ding te doen.
Weer aankleding, snel naar psz rijden, zit je achter een tractor....
Kom je op 15.15 aan op de psz, gelukkig lag het knuffelkonijn klaar en dan moet je nog op tijd zijn om je oudste op te halen, uiteraard ben je daar dan te laat voor en staat je kind verdrietig op het schoolplein met de juf aan de hand en dan moet je ook nog om 15.30 bij zwemles zijn.

Dit is maar een heel simpel en eigenlijk ook een niets voorstellend voorbeeld, maar iets dergelijks gebeurd dus wel iedere dag minimaal 1x meestal vaker.
pi_104718859
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:34 schreef snakelady het volgende:
Even een heel klein simpel voorbeeld van eergisteren wat de meeste moeders wel zullen herkennen.

Ik heb twee dochters, de oudste is 6 en zit op school, de jongste is 3 en zit op de peuterspeelzaal.
Om 15.15 is de oudste uit.
De jongste is die ochtend naar de psz geweest, is haar knuffelkonijn vergeten, kind helemaal verdrietig, we kunnen het konijn ophalen tussen 15.00 uur en 15.15.
Om 14.45 kind schoentjes aan en jas aan, kind zegt dat ze nog naar de wc moet, zet kind op e wc, doet er serieus 15 minuten over om haar ding te doen.
Weer aankleding, snel naar psz rijden, zit je achter een tractor....
Komt je op 15.15 aan op de psz, gelukkig lag het knuffelkonijn klaar en dan moet je nog op tijd zijn om je oudste op te halen, uiteraard ben je daar dan te laat voor en staat je kind verdrietig op het schoolplein met de juf aan de hand en dan moet je ook nog om 15.30 bij zwemles zijn.

Dit is maar een heel simpel en eigenlijk ook een niets voorstellend voorbeeld, maar iets dergelijks gebeurd dus wel iedere dag minimaal 1x meestal vaker.
Vind dit nou niet echt een voorbeeld dat je eerdere stelling onderbouwt van -Huismoeder is het meest stressvolle dat er bestaat.- Maar goed we reageren allemaal anders op verschillende soorten stress.
  woensdag 23 november 2011 @ 14:40:42 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104718977
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:37 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

Vind dit nou niet echt een voorbeeld dat je eerdere stelling onderbouwt van -Huismoeder is het meest stressvolle dat er bestaat.- Maar goed we reageren allemaal anders op verschillende soorten stress.
Zoals ik al schreef is dit een heel simpel en eigenlijk niets voorstellen voorbeeld, maar als iets dergelijks meerdere keren per dag gebeurd is dat best stressvol.
Overigens, jij hebt zeker geen kinderen met een lievelingsknuffel? Geloof me, dat is stress als die verdwenen is!!! Daar is een uitlopende vergadering niks bij, knuffel weg is drama :P ;)
pi_104719075
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:40 schreef snakelady het volgende:

[..]
knuffel weg is drama :P ;)
haha, das waar ja
pi_104719092
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:37 schreef Sjarrel78 het volgende:

[..]

nja. er zit een verschil tussen "af en toe z'on dag" en elke dag altijd dit.
pi_104719170
ikke daarstraks nog: ravi van anderhalf gaat slaapje doen. selene van 3 wat later, blijken haar knuffels bij ravi te liggen. doh! :|W

en daarom ligt er een reuze hello kitty knuffel op onze slaapkamer O-)
  woensdag 23 november 2011 @ 14:50:18 #104
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_104719410
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:45 schreef simmu het volgende:

Werkt dat echt? :D
  woensdag 23 november 2011 @ 14:50:39 #105
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104719427
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:45 schreef simmu het volgende:
ikke daarstraks nog: ravi van anderhalf gaat slaapje doen. selene van 3 wat later, blijken haar knuffels bij ravi te liggen. doh! :|W

hahaha, herkenbaar!

Gisteren hier ook weer knuffeldrama, ik moet om 7 uur sporten, dus wat vroeger eten, kinderen in bad enz. en nog even wat drinken voor het slapen gaan, gaat er een glas water over dat kutkonijn ( Pardon my French).
Die moet dan uiteraard nog in de droger, aangezien we nergens een ander exeplaar kunnen vinden van dat ding en zonder slaapt ze niet.

Was wel blij dat het maar water was en geen ranja ofzo.
pi_104719437
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals ik al schreef is dit een heel simpel en eigenlijk niets voorstellen voorbeeld, maar als iets dergelijks meerdere keren per dag gebeurd is dat best stressvol.
Overigens, jij hebt zeker geen kinderen met een lievelingsknuffel? Geloof me, dat is stress als die verdwenen is!!! Daar is een uitlopende vergadering niks bij, knuffel weg is drama :P ;)
Daarom moet je ook altijd reserve lievelingsknuffels hebben. Weg stress. :')
pi_104719542
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:50 schreef Alicey het volgende:

[..]

Werkt dat echt? :D
:Y
wel als kanttekening dat ze bijna over haar middagslaapjebehoefte heen is (ik ben daar nog niet aan toe :') ) dus ze slaapt een uurtje op onze kamer en daat dan spelen met onze sokken *)
  woensdag 23 november 2011 @ 14:53:10 #108
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104719544
quote:
3s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:50 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Daarom moet je ook altijd reserve lievelingsknuffels hebben. Weg stress. :')
Als je er een hebt graag!! Deze heeft ze gekregen met haar geboorte, we hadden al een andere als lievelingsknuffel in gedachte, een hele populaire, overal te verkrijgen maar nee hoor, madam wil echt alleen dat gele konijn......
pi_104719635
Maar weer even ontopic?
pi_104719667
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:53 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als je er een hebt graag!! Deze heeft ze gekregen met haar geboorte, we hadden al een andere als lievelingsknuffel in gedachte, een hele populaire, overal te verkrijgen maar nee hoor, madam wil echt alleen dat gele konijn......
die kuttige professor papjes is anders ook maar matig te krijgen hoor. tot je een keer in de supermarkt staat en er een bak vol ligt. zie der dan nog maar eens tegen te houden :'( :o :D
pi_104719716
quote:
5s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef Sjarrel78 het volgende:
Maar weer even ontopic?
huisvrouw of man. wie wil het zijn of er eentje hebben als partner. en wat de neuk denk je dat die dan de hele dag doet (behalve knuffelellende oplossen)

nou ja. ik voel me dus wel vaak compleet ondergewaardeerd dus :6
pi_104719729
quote:
5s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:55 schreef Sjarrel78 het volgende:
Maar weer even ontopic?
Ik begin langzamerhand mijn ingenomen stelling te herzien. Ik weet niet of ik er nog wel zo'n voorstander van ben. :')
  woensdag 23 november 2011 @ 15:00:01 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104719821
quote:
9s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ik begin langzamerhand mijn ingenomen stelling te herzien. Ik weet niet of ik er nog wel zo'n voorstander van ben. :')
_O- :P
  woensdag 23 november 2011 @ 15:00:37 #114
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_104719843
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:53 schreef simmu het volgende:

:Y
wel als kanttekening dat ze bijna over haar middagslaapjebehoefte heen is (ik ben daar nog niet aan toe :') ) dus ze slaapt een uurtje op onze kamer en daat dan spelen met onze sokken *)
Goh, wat grappig. Ik was als kind nooit zo makkelijk dat ik genoegen nam met een tweede-plaats-lievelings-knuffel als ik mijn lievelings-knuffel wilde. :D
pi_104719910
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:00 schreef Alicey het volgende:

[..]

Goh, wat grappig. Ik was als kind nooit zo makkelijk dat ik genoegen nam met een tweede-plaats-lievelings-knuffel als ik mijn lievelings-knuffel wilde. :D
ik heb gesmokkeld met haar vaste doekje en mimi (professor papjes) hoor O-)
die hebben we uiteraard dubbel :P
  woensdag 23 november 2011 @ 15:03:25 #116
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_104719950
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:02 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb gesmokkeld met haar vaste doekje en mimi (professor papjes) hoor O-)
die hebben we uiteraard dubbel :P
Oei, wat op de dag dat ze ontdekt dat haar bloedeigen moeder haar met lookalikes om de tuin leidt? :o
pi_104720342
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Oei, wat op de dag dat ze ontdekt dat haar bloedeigen moeder haar met lookalikes om de tuin leidt? :o
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:56 schreef simmu het volgende:

[..]

die kuttige professor papjes is anders ook maar matig te krijgen hoor. tot je een keer in de supermarkt staat en er een bak vol ligt. zie der dan nog maar eens tegen te houden :'( :o :D
toen stond ze dus dolblij in die ton te graaien en moesten we uiteindelijk met een luid krijsende peuterpuber naar huis :+
  woensdag 23 november 2011 @ 16:14:00 #118
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_104722695
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:28 schreef DrBill het volgende:

[..]

Wat bedoel je eigenlijk met "ambitie" in deze zin? En waarom vind je dat belangrijk? :)
Met ambitie bedoel ik dat ze wat moet willen met haar leven, en zich al persoon wil blijven ontwikkelen en ook echt over het leven nadenkt. Dus niet iemand die gewoon de komende 50 jaar reality soaps kijkt en nergens wat om geeft. :)
pi_104723241
Er is niets ouderwets aan het huishouden doen, hoor. Moet toch gebeuren. En als je een man treft die zo goed verdient dat jij eigenlijk niet meer hoeft te werken, en je wíl ook niet werken, dan kun je er - stel ik me zo voor - nog wel enige zelfvoldoening uit halen door je hele huis spik en span te soppen :)

Als ik echt een carrièretype zou zijn en mijn man zat liever thuis, dan had hij dat van mij gemogen.
Scheelt mij weer afwassen ;)
Aka Seventhee, Seventeas, 7-teas, 7, Seven, TTTTTTT, 70s, Settanta
Zus van -Magnolia- *O*
pi_104723283
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:14 schreef Strani het volgende:

[..]

Met ambitie bedoel ik dat ze wat moet willen met haar leven, en zich al persoon wil blijven ontwikkelen en ook echt over het leven nadenkt. Dus niet iemand die gewoon de komende 50 jaar reality soaps kijkt en nergens wat om geeft. :)
je hersencellen vallen niet allemaal spontaan dood neer wanneer je als primair gezinsverzorgende ( :P ) aan de slag gaat hoor. je hebt wel kans dat wanneer je iets niet opruimt er pardoes een "foei toch! wel netjes opruimen liefje :Y zullen we dat samen even doen, dan kunnen we strakjes samen ook verder spelen" zomaar uitfloept :D

je gaat echt niet opeens reality soaps zitten kijken als je gewend bent om hypotheken door te rekenen of ernergiebalansen op te stellen
  woensdag 23 november 2011 @ 17:17:09 #121
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_104725066
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:28 schreef simmu het volgende:

[..]

je hersencellen vallen niet allemaal spontaan dood neer wanneer je als primair gezinsverzorgende ( :P ) aan de slag gaat hoor. je hebt wel kans dat wanneer je iets niet opruimt er pardoes een "foei toch! wel netjes opruimen liefje :Y zullen we dat samen even doen, dan kunnen we strakjes samen ook verder spelen" zomaar uitfloept :D

je gaat echt niet opeens reality soaps zitten kijken als je gewend bent om hypotheken door te rekenen of ernergiebalansen op te stellen
Je hebt gelijk, ik ben dan ook geen tegenstander van het huisvrouw zijn :) Ik wil alleen wel van een partner dat ze de ambitie heeft iets te doen met haar leven, naast het uitvoeren van haar taken als huisvrouw. Dat hoeft dus niet iets van werk te zijn. Maar gewoon 'iets'. Al is het een hobby waar ze echt plezier in heeft.

En ze moet gewoon na willen denken over het leven en zichzelf als mens willen blijven verbeteren. Dat wil ik zelf ook.
pi_104725725
Ik zou zelf niet de hele dag thuis willen zitten. Als er kids komen dan neem ik personeel in dienst zodat ik wat vaker thuis kan zijn maar toch blijf cashen :) Of ik ga boven mijn werk wonen waardoor ik beide kan doen :)
  woensdag 23 november 2011 @ 17:39:59 #123
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_104725794
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:38 schreef Audreyoot het volgende:
Ik zou zelf niet de hele dag thuis willen zitten. Als er kids komen dan neem ik personeel in dienst zodat ik wat vaker thuis kan zijn maar toch blijf cashen :) Of ik ga boven mijn werk wonen waardoor ik beide kan doen :)
Maar zou je het prima vinden als je man huisman was?
pi_104725899
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:39 schreef Strani het volgende:

[..]

Maar zou je het prima vinden als je man huisman was?
Zoveel verdien ik ook weer niet :(
Zou ik niet zo leuk vinden denk ik en hij ook niet. Dat hij minder zou gaan werken om vaker bij de kids te zijn vind ik te gek, maar tegenwoordig kan toch bijna niemand meer van 1 salaris rondkomen?

Ik ben niet zo zwart wit en kijk niet alleen naar loondienst banen. Als hij 2 dagen in de week ergens zou werken en er zelfstandig nog wat bij willen beunen waardoor hij meer tijd thuis heeft vind ik dat helemaal ok ^O^
  woensdag 23 november 2011 @ 18:21:06 #125
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_104727216
quote:
17s.gif Op woensdag 23 november 2011 17:42 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Zoveel verdien ik ook weer niet :(
Zou ik niet zo leuk vinden denk ik en hij ook niet. Dat hij minder zou gaan werken om vaker bij de kids te zijn vind ik te gek, maar tegenwoordig kan toch bijna niemand meer van 1 salaris rondkomen?

Ik ben niet zo zwart wit en kijk niet alleen naar loondienst banen. Als hij 2 dagen in de week ergens zou werken en er zelfstandig nog wat bij willen beunen waardoor hij meer tijd thuis heeft vind ik dat helemaal ok ^O^
Is dat eigenlijk zo, dat het bijna onmogelijk is om van 1 salaris rond te komen in Nederland? Of is het meer dat mensen allemaal boven hun stand willen leven? Ik woon niet in Nederland dus het is een oprechte vraag.
pi_104727978
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:21 schreef Strani het volgende:

[..]

Is dat eigenlijk zo, dat het bijna onmogelijk is om van 1 salaris rond te komen in Nederland? Of is het meer dat mensen allemaal boven hun stand willen leven? Ik woon niet in Nederland dus het is een oprechte vraag.
Ik heb het idee dat het meer het laatste is.....
Ik leef nu al geruime tijd op het niveau van het sociale minimum en dan kun je niet leven als god in frankrijk nee, maar om nu te zeggen dat ik nauwelijks rondkom.... nee. Je maakt keuzes en stelt prioriteiten. Zo simpel is het :)
pi_104728042
Overigens zou ik zelf geen huishouden met kinderen willen. Dat zou ik al helemaal niet kunnen combineren met een baan. Dat lijkt me echt enorm veel stress opleveren. Ik zie dat nu al om me heen. Ik vind het knap dat mensen dat kunnen.
Zolang ik de keuze heb sla ik het graag over :W
  woensdag 23 november 2011 @ 18:47:40 #128
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_104728212
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:42 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik heb het idee dat het meer het laatste is.....
Ik leef nu al geruime tijd op het niveau van het sociale minimum en dan kun je niet leven als god in frankrijk nee, maar om nu te zeggen dat ik nauwelijks rondkom.... nee. Je maakt keuzes en stelt prioriteiten. Vreet gewoon de kast van de buurman leeg. Zo simpel is het :)
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_104728234
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 18:47 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

_O- !! Ja, en dat ook ja :')
pi_104729270
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:27 schreef Meloewa het volgende:

[..]

Ja dat snap ik ook wel, maar ook in relatie werkt het zo in begin wordt er misschien wel over gedaan dat het niks uitmaakt/fijn is maar daarna begint het toch te irriteren. :{
Bij mijn ouders irriteert het al 37 jaar niemand.
pi_104729911
quote:

[..]

Het kan wel maar dan zou ik dingen moeten laten die ik liever wel doe, zoals uitgaan en op vakantie gaan. Boven je stand leven heeft daar niks mee te maken, dan geef je meer uit dan er binnen komt. Dus nja rondkomen kan wel van 1 salaris (hoewel met een kind erbij wordt het wel krap) maar ik zou het niet willen. Je kan in een gezinssituatie(bv 2 volw 1 kind) hier alleen rondkomen denk ik als je in een flat woont en alle subsidies krijgt die je kan aanvragen als je even uitgaat van een minimum inkomen.
pi_104730146
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:59 schreef simmu het volgende:

[..]

Eerlijk waar, zo hard werken huisvrouwen echt niet. Natuurlijk doe je vanalles en hebben kinderen tijd en aandacht nodig. Kan me ook voorstellen dat je niet 5 dagen per week thuis met kinderen zit, allemaal begrijpelijk. Maar huisvrouwen of huismannen hoeven echt niet keihard te werken.

Ik heb een tijdje wat minder gewerkt en wat heerlijk was dat en echt een stuk rustiger dan mijn werk. Beetje stofzuigen, beetj tutten met kindjes, beetje heen en weer naar school fietsen en nog wat koken, prima op het gemakje, tussendoor nog tijd voor de kinderboerderij en als de kinders slapen of naar school zijn nog even een bakkie koffie, krantje erbij. Nee, echt geen punt.

Huisvrouw was een zwaar beroep in de tijd van mijn oma: geen wasmachine, geen afwasmachine, kinderen schrobben in de tobbe, geen stofzuigers, geen kant-en-klaar spul bij de appie.

Let op; geldt alleen voor een beetje normale situatie: vriend van mij heeft een vrouw met MS, die heeft ook nog voor haar te zorgen. Dat is wel pittig.
Whatever...
  woensdag 23 november 2011 @ 19:39:40 #133
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104730535
quote:

[..]

Het is echt zo, mijn man heeft gelukkig een riant salaris mijn zijn broertje net iets boven modaal, een gewone rijtjeswoning en doen niks geks, zelfs geen vakantie.
Ongeveer 90% daarvan gaat op aan vaste lasten.

Zijn vriendin moet dus wel werken willen ze dadelijk kinderen waardoor hun vaste lasten weer omhoog gaan.

Reken zelf maar uit.

Modaal inkomen is ongeveer 1500 euro netto per maand.

Huur huis ongeveer 500 euro
Ziektekosten 2 personen 270 euro
GWL ongeveer 150 euro p/m
Auto 100 euro p/m
Gemeentelijke belastingen 50 euro p/m
Overige verzekeringen 50 euro p/m

En dan nog de boodschappen en eventueel andere vast lasten als telefoon, tv, internet enz.
Nu is de huur variable, maar gemiddeld zit de huur tussen de 400 en de 600 euro, ligt er maar net aan waar en wat je wil.

En dan zijn er nog geen kinderen in het spel.

[ Bericht 11% gewijzigd door snakelady op 23-11-2011 20:07:33 ]
pi_104731860
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gemeentelijke betastingen 50 euro p/m
Word je ook nog aangerand door die gasten van de gemeente daar? Schoften... :P

Maar volledig eens met de strekking van je verhaal: het is ziekelijk.
  woensdag 23 november 2011 @ 20:07:55 #135
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104732037
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:04 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

Word je ook nog aangerand door die gasten van de gemeente daar? Schoften... :P

Maar volledig eens met de strekking van je verhaal: het is ziekelijk.
lol, zo voelt het wel soms :P
Maar heb het al aangepast, hahaha.
pi_104732092
Ik vond hem wel toepasselijk en bovendien erg grappig. :D

"Waar werk je?"
- "Bij de Betastingsdienst." 8-)
pi_104732415
Zolang er geen kinderen zijn werk ik liever gewoon (bijna) fulltime en mijn vriend ook. Maar we willen later graag een groot gezin en dan willen we allebei minder werken. 2-3 dagen in de week lijkt me fijn en dan mijn vriend 4 dagen. Ik wil kinderen niet alle dagen naar de opvang sturen en bovendien werk je dan onderhand bijna alleen maar voor de opvang.
pi_104733457
Liefst allebei deeltijd. Maar ik ben niet zo dol op het huishouden, dus ben erg blij dat hij dat wel leuk(er) vindt.
When it comes to the future, there are three kinds of people: those who let it happen, those who make it happen, and those who wonder what happened.
  woensdag 23 november 2011 @ 20:42:59 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104734043
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 20:15 schreef L0t.. het volgende:
Zolang er geen kinderen zijn werk ik liever gewoon (bijna) fulltime en mijn vriend ook. Maar we willen later graag een groot gezin en dan willen we allebei minder werken. 2-3 dagen in de week lijkt me fijn en dan mijn vriend 4 dagen. Ik wil kinderen niet alle dagen naar de opvang sturen en bovendien werk je dan onderhand bijna alleen maar voor de opvang.
Klopt.
Al vanaf 2 kinderen is het voor de 2e persoon eigenlijk al zinloos om meer dan ca. 16-20 uur per week te werken. Want als je in het 42%'s tarief gaat vallen dan betaal je aan kinderopvang netto net zoveel als je netto verdient.

Het is ook veel rustgevender. Wij werken 4 en 2 dagen per week, dus maar één dag dat we allebei werken. En dat geeft gewoon in het gezin/huishouden veel meer rust. We hebben met 2 kinderen ook 5 en 3 gewerkt, maar dan krijg je van die situaties dat je zondagavond na het eten nog 2x een maaltijd staat te koken voor maandag en dinsdag. Niet leuk en niet relaxed.
The End Times are wild
  woensdag 23 november 2011 @ 20:43:02 #140
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_104734051
zou het wel willen. Als zij meer zou verdienen zou ik het zelf ook wel willen zijn :')
heb zelf een ma was ook een huisvrouw en dat vond ik als kind fijn. Zie het zelf ook niet als iets minderwaardigs en vind werk nu ook niet echt het belangrijkste op aarde :')
pi_104734416
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Eerlijk waar, zo hard werken huisvrouwen echt niet. Natuurlijk doe je vanalles en hebben kinderen tijd en aandacht nodig. Kan me ook voorstellen dat je niet 5 dagen per week thuis met kinderen zit, allemaal begrijpelijk. Maar huisvrouwen of huismannen hoeven echt niet keihard te werken.

Ik heb een tijdje wat minder gewerkt en wat heerlijk was dat en echt een stuk rustiger dan mijn werk. Beetje stofzuigen, beetj tutten met kindjes, beetje heen en weer naar school fietsen en nog wat koken, prima op het gemakje, tussendoor nog tijd voor de kinderboerderij en als de kinders slapen of naar school zijn nog even een bakkie koffie, krantje erbij. Nee, echt geen punt.

Huisvrouw was een zwaar beroep in de tijd van mijn oma: geen wasmachine, geen afwasmachine, kinderen schrobben in de tobbe, geen stofzuigers, geen kant-en-klaar spul bij de appie.

Let op; geldt alleen voor een beetje normale situatie: vriend van mij heeft een vrouw met MS, die heeft ook nog voor haar te zorgen. Dat is wel pittig.
Mee eens. Ik kan er persoonlijk ook niet zo goed tegen als huisvrouwen heel hard gaan roepen dat zij 'heus ook heel hard werken' en hoe stressvol het allemaal wel niet is, zo'n kind en zo'n huishouden. Leer prioriteiten stellen en plannen, het valt echt wel mee.
pi_104735031
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:32 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Mee eens. Als werkende moeder het huishouden e.d. ook nog doen wanneer ik thuis kom en ik heb echt nog wel tijd om met m'n voeten op de bank te zitten.
pi_104738211
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

huismoeder zijn is het meest stressvolle wat er bestaat, mijn man beseft zich dit altijd maar al te goed na een vakantie en is blij om dan weer te gaan werken om te ontsnappen aan de stress die de kinderen met zich meebrengen
En hij is hoofd bouwkunding calculator, wat opzich al een stressvolle baan is.
Om eerlijk te zijn vind ik dat dan weer meevallen, heb er natuurlijk maar 1 en die is nu al 12.
Stressvol wil ik het niet noemen voor mezelf, het bleek erg goed uit te komen dat ik niet zo'n ik heb ritme nodig mens was ;)

Ik heb best wel een makkie leven, dat durf ik wel eerlijk te zeggen, heb tijd voor de diertjes in huis die ik zelf zo graag wilde, heb tijd voor mijn paarden, voor mijn kind(samen gamen bv, niet alleen goed voor kind, maar ook voor mij, hoop pret) en dan ook nog wel tijd voor mezelf, om te fokken bv ;)
Heb de tijd en ruimte om me te verdiepen in die paardenbizz, of in me te verdiepen in wat dan ook mijn aandacht heeft op dat moment, ben daar heel vrij in. Kan een boek in kortere tijd uitlezen, die tijd heb ik dan ook nog.
Niet alles tegelijkertijd natuurlijk, maar he, ik had jaren de tijd en nu nog jaren met alleen een beetje werken.

Stress, soms absoluut, het is niet alleen een roze wolk, er moet daarnaast nog zat gedaan worden om te zorgen dat het gezin zo ver als gaat op rolletjes loopt, dat is vaak zat fiks vogelen.
Maar vergeleken met een echte baan valt dat reuze mee, het was veel lastiger om de pensionplanning voor de zomervakantie rond te krijgen en dan ook nog eens al die aanloop kittens en katten ergens in het asiel te zien proppen en dat was dan alleen nog maar het plan gedeelte van dat werk, het verzorgwerk was in die zomertijd al helemaal jongeleren met 10 zwaarden om het gedaan te krijgen.
pi_104738444
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 12:14 schreef speknek het volgende:

[..]

Tja, dat kan, maar denk bv een aan je verdiepen in filosofie, of wat dan ook, niet heel erg nuttig, maar toch wel ambiteus om daar echt in te duiken.

Ik heb dat dus niet zo dat ik dat aan elkaar koppel, tuurlijk wil ik ooit graag geld verdienen met waar ik me in verdiep(gedrag paarden), maar gebeurd dat niet dan heb ik ongelovelijk veel geleerd en daar ook veel voor gedaan, ben ik toch een rijker mens geworden.
Zo ook met veel andere zaken, soms is het niet eens echt leuk om er je geld mee te verdienen, haald dat een hoop van de lol weg en kan persoonlijke groei zelfs stagneren omdat je dan op andermans ritme en keuze moet werken.
pi_104738800
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn vind ik dat dan weer meevallen, heb er natuurlijk maar 1 en die is nu al 12.
Stressvol wil ik het niet noemen voor mezelf, het bleek erg goed uit te komen dat ik niet zo'n ik heb ritme nodig mens was ;)

Ik heb best wel een makkie leven, dat durf ik wel eerlijk te zeggen, heb tijd voor de diertjes in huis die ik zelf zo graag wilde, heb tijd voor mijn paarden, voor mijn kind(samen gamen bv, niet alleen goed voor kind, maar ook voor mij, hoop pret) en dan ook nog wel tijd voor mezelf, om te fokken bv ;)
Heb de tijd en ruimte om me te verdiepen in die paardenbizz, of in me te verdiepen in wat dan ook mijn aandacht heeft op dat moment, ben daar heel vrij in. Kan een boek in kortere tijd uitlezen, die tijd heb ik dan ook nog.
Niet alles tegelijkertijd natuurlijk, maar he, ik had jaren de tijd en nu nog jaren met alleen een beetje werken.

Stress, soms absoluut, het is niet alleen een roze wolk, er moet daarnaast nog zat gedaan worden om te zorgen dat het gezin zo ver als gaat op rolletjes loopt, dat is vaak zat fiks vogelen.
Maar vergeleken met een echte baan valt dat reuze mee, het was veel lastiger om de pensionplanning voor de zomervakantie rond te krijgen en dan ook nog eens al die aanloop kittens en katten ergens in het asiel te zien proppen en dat was dan alleen nog maar het plan gedeelte van dat werk, het verzorgwerk was in die zomertijd al helemaal jongeleren met 10 zwaarden om het gedaan te krijgen.
En zo ishet. Ik gun iedereen overigen van harte een relaxed leven, dat dan weer wel! Alleen dan niet zeuren als je geen tijd hebt om het huishouden te doen tussen de sportschool, yoga, vriendinnenclubje en gezellig leuke dingen doen met de kids door... Ik zou graag een vrouw met carriere gehad hebben, dan zou ik mijn carriere graag opgeofferd. Helaas werkt mijn vrouw in het onderwijs, dus met 4 post-hbo opleidingen geen fuck extra..

Kortom: ik mag de 40 uren maken, ex reistijd. Zodra ik wat zaken heb bereitk die ik wil bereiken ga ik naar 32 uur.
Whatever...
pi_104745231
Allebei werken en geen kinderen.
Dan kan de vrouw ook niet het idee krijgen dat ze gebakken zit zodat ze zich gaat verpoppen.
Het resultaat is dan het zogenaamde pittige kapsel.
Deze snit meet een vrouw zich aan als ze genoeg rond heeft geneukt van haar 15e levensjaar tot begin 30 en een brave hond met een stabiel inkomen trouwt waar ze 3 kinderen mee kan biggen.
Zodra de "buit binnen is" beginnen ze hun metamorfose tot vlotte, pittige dame.
De verandering is goed te vergelijken met de levensfasen van een vlinder maar dan precies omgekeerd waarbij de jonge levendige vlinder die van piemel naar piemel fladdert terugkeert naar de larvevorm.
Net als een rups begint ze te eten maar in plaats van moerbeiblad vreet ze zich vol met goedkoop roomijs.
Ze hult zich in een cocon van aseksuele, vormloze Wehkamp lompen en comfortabele zware schoenen met platte zolen.
Vervolgens verwijdert ze het laatste vrouwelijke kenmerk dat haar aantrekkelijk kan maken voor het andere geslacht, het haar.
Opmerkelijk genoeg is de laatste stap in de metamorfose het aanbrengen van een kleurspoeling in een felle kleur zoals felrood of paars die onooglijk contrasteert met de grauwe massa die zich daaronder bevindt.
Mogelijk zodat ze zichzelf voor de spiegel kan herinneren dat ze ooit een vlinder was.
Er is een poepstorm op komst.
  donderdag 24 november 2011 @ 00:02:26 #147
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_104746266
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:41 schreef erodome het volgende:

[..]

dat is jouw mening, nu is 2 kinderen idd veel drukker dan 1, vreemd genoeg.
Maar ik vind werken in combinatie met kinderen minder stressvol dan alleen kinderen en zelfs dan alleen werken, door de afwisseling blijft beide leuk.

Denk ook dat mensen mij verkeerd begrijpen hier, ik zeg niet dat moeder zijn de zwaarste baan ter wereld is, zeker niet, maar wat betreft stresslevel is de afwisseling van werk en moeder zijn het laagst.
pi_104749384
Nee dus. Ik vind dat een man behoort te werken voor de kost , Daarnaast werk ik zelf ook. Heerlijk om midden in de maatschappij te staan. Gewoon heerlijk gevoel om iets voor mijzelf te hebben waarin ik mij kan ontplooien en ook geld binnen breng stukje onafhankelijkheid...
Maar wat een ander doet met zijn leven laat ik bij een ander.....
Dit is hoe ik het voor mijzelf zie.
Ik heb alles wel op een rijtje, maar niet in de goede volgorde
  donderdag 24 november 2011 @ 06:29:07 #149
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_104749421
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 11:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Mocht morgen mijn droom uitkomen en ik ineens paardengedragsgoeroe zijn op magische wijze dan zou ik het meer dan prettig vinden dat wanneer ik aan het werk ben mijn partner het huis aan kant houdt en een lekkere maaltijd heeft staan als ik thuis kom.

Dan zou het fijn zijn als hij de huisman uithangt.
Maar aangezien er geen middel bestaat dat er even op magische wijze voor zorgt dat ik ineens paardengedragsgoeroe ben blijf ik wel de huismus die een klein beetje werkt, veel leert en het huishouden runt ;)

Tot nu toe geeft mijn partner aan dat het erg fijn is dat ik grotendeels huisvrouw ben, het heeft hem mogelijkheden gegeven die er anders niet waren en een fijne plek om tot rust te komen.
je kunt gewoon voor jezelf beginnen heur ;). dan kan je man thuis de handyman uithangen.
ik ken ook iemand die dat doet, maar die trekt telkens in een ander uitgeleefd huis in en gaat dat opknappen en verkopen, daar verdient ie grof geld mee.

[ Bericht 3% gewijzigd door Maanvis op 24-11-2011 06:56:24 ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_104749562
Als het financieel op te brengen is, zou dat idd wel een optie zijn.
Ik hou er wel van om verwend te worden en met evt kinderen is het ook alleen maar positief, dat ze geen sleutelkinderen worden ^O^
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_104752371
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:37 schreef Wapperbaard het volgende:
Allebei werken en geen kinderen.
Dan kan de vrouw ook niet het idee krijgen dat ze gebakken zit zodat ze zich gaat verpoppen.
Het resultaat is dan het zogenaamde pittige kapsel.
Deze snit meet een vrouw zich aan als ze genoeg rond heeft geneukt van haar 15e levensjaar tot begin 30 en een brave hond met een stabiel inkomen trouwt waar ze 3 kinderen mee kan biggen.
Zodra de "buit binnen is" beginnen ze hun metamorfose tot vlotte, pittige dame.
De verandering is goed te vergelijken met de levensfasen van een vlinder maar dan precies omgekeerd waarbij de jonge levendige vlinder die van piemel naar piemel fladdert terugkeert naar de larvevorm.
Net als een rups begint ze te eten maar in plaats van moerbeiblad vreet ze zich vol met goedkoop roomijs.
Ze hult zich in een cocon van aseksuele, vormloze Wehkamp lompen en comfortabele zware schoenen met platte zolen.
Vervolgens verwijdert ze het laatste vrouwelijke kenmerk dat haar aantrekkelijk kan maken voor het andere geslacht, het haar.
Opmerkelijk genoeg is de laatste stap in de metamorfose het aanbrengen van een kleurspoeling in een felle kleur zoals felrood of paars die onooglijk contrasteert met de grauwe massa die zich daaronder bevindt.
Mogelijk zodat ze zichzelf voor de spiegel kan herinneren dat ze ooit een vlinder was.
Goh hoezo over 1 kam scheren :')

mijn moeder heeft overigens 2 kinderen gebaard, nog steeds maatje 36, ziet er sexy uit en heeft nog lang haar
pi_104752493
Nee, dat zie ik niet zo zitten. Op 't moment lijkt het ons een prima plan om beide 32-36uur in de week te gaan werken als we beide klaar zijn met studie. Of de toekomstige werkgevers dat mogelijk maken is nog afwachten, maar het zou wel een groot voordeel zijn.

Werken is voor ons beide erg belangrijk en denk niet dat een van ons bereid zou zijn om dat op te geven of minder dan 32 uur in de week te gaan werken. Zeker de komende jaren niet, aangezien we druk bezig zijn met het sparen voor een grote reis per motor, dus dan is thuis zitten niet echt handig :P
Ja doei.
pi_104753367
Zou best huisvrouw willen zijn, maar ik ben een waardeloze huisvrouw dus ga ik toch maar werken :P
Maar even serieus, als er ooit kinderen komen zou ik graag de eerste 4 levensjaren thuis willen zijn voor de kinderen. Maar waarschijnlijk is dit financieel niet mogelijk, dan zou ik liver niet meer dan 3dagen willen werken. Kinderen 5 dagen op de opvang vind ik echt niet kunnen
pi_104753515
Ik zou wel een huisman als partner willen als hij zich daar prettig bij zou voelen. Het is wel handig als tenminste 1 iemand tijd heeft voor huishoudelijke taken.

Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het niet bevredigend genoeg is - dus dan maar een werkster :)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_104753998
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:04 schreef Ripley het volgende:
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het niet bevredigend genoeg is - dus dan maar een werkster :)
dat
pi_104756197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:16 schreef Plantagehouder het volgende:
De meeste vrouwen die thuis blijven bij de kids worden bitter en dik, dus nee :@
Nou dan benik al jaren met een vreemde in huis want mijn vrouw is alles behalve dat :O :W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  donderdag 24 november 2011 @ 12:46:44 #157
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_104756389
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:59 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Zou best huisvrouw willen zijn, maar ik ben een waardeloze huisvrouw dus ga ik toch maar werken :P
Maar even serieus, als er ooit kinderen komen zou ik graag de eerste 4 levensjaren thuis willen zijn voor de kinderen. Maar waarschijnlijk is dit financieel niet mogelijk, dan zou ik liver niet meer dan 3dagen willen werken. Kinderen 5 dagen op de opvang vind ik echt niet kunnen
Zijn de vaste zo belachelijk hoog dat je niet kan rondkomen op één salaris dan? Werk is maar werk hé, tijd met je kinderen is niet in geld uit te drukken. Voordat je het door hebt zijn groot en heb je een hoop gemist (dat vertellen ze mij steeds _O-).

On topic, ik zou het niet erg vinden om een huisvrouw als partner te hebben als er kinderen zijn. Zolang die er niet zijn kunnen beide gewoon werken uiteraard. Vraag is altijd of de partner het ook wil.
pi_104756561
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:46 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

On topic, ik zou het niet erg vinden om een huisvrouw als partner te hebben als er kinderen zijn. Zolang die er niet zijn kunnen beide gewoon werken uiteraard. Vraag is altijd of de partner het ook wil.
En als je partner dat niet wil? Gewoon er bewust voor kiest om niet te werken maar om thuis te blijven en het huishouden te doen?
pi_104756855
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:53 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

En als je partner dat niet wil? Gewoon er bewust voor kiest om niet te werken maar om thuis te blijven en het huishouden te doen?
Dat zou ik niet erg vinden, want ik vind het huishouden stom dus fijn als hij zich daar op wil storten. Maar ik denk dat het belangrijk is voor je ontwikkeling om te werken en dat het wel prettiger is als iemand in ieder geval een paar daagjes werkt :)
  donderdag 24 november 2011 @ 14:35:32 #160
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_104760367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:53 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Goede vraag, denk niet dat ik daar mee akkoord zou gaan. Het huishouden stelt nou niet echt veel voor, zeker als je maar met twee personen bent. Kost je echt geen 32 uur per week :). Ze hoeft niet full-time te werken, maar toch wel iets bijdragen. Nog beter is als je dan beide part-time gaat werken, heb je er beide meer vrije tijd voor leuke dingen.
pi_104762558
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 14:35 schreef Bisamrat het volgende:

[..]

Goede vraag, denk niet dat ik daar mee akkoord zou gaan. Het huishouden stelt nou niet echt veel voor, zeker als je maar met twee personen bent. Kost je echt geen 32 uur per week :). Ze hoeft niet full-time te werken, maar toch wel iets bijdragen. Nog beter is als je dan beide part-time gaat werken, heb je er beide meer vrije tijd voor leuke dingen.
En naast het huishouden pijpt ze je ook elke avond goddelijk klaar. En ze haalt bier voor je. Moet ze dan nog steeds werken? ~O>
  donderdag 24 november 2011 @ 15:52:02 #162
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_104762928
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 15:41 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

En naast het huishouden pijpt ze je ook elke avond goddelijk klaar. En ze haalt bier voor je. Moet ze dan nog steeds werken? ~O>
Verleidelijk :9~ maar nee, ze zal nog steeds 'moeten' werken (mag wel wat minder uurtjes dan ~O> ).
pi_104811928
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:51 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Ambitieuze vrouwen prima. Maar die gemaakte carriere-tijgers die er alles aan doen om duidelijk te maken dat ze "net zo goed zijn als mannen". Ik hou er gewoon niet van. Vrouwen zijn minder lief en zorgzaam dan vroeger.

Dus, als die vrouwen wel nog bestaan, zou ik daar eerder voor kiezen. Zonder dus te zeggen dat er perse iets mis is met de andere kant. Ik hou er gewoon minder van.
Tja, ik ben gewend aan mannen in mijn omgeving die een ambitieuze vrouw verlangen. Mijn vriend vindt het bijvoorbeeld onacceptabel dat hij 60 uur per week werkt, en dat ik dan niet die drive heb om ook te excelleren (lees: werken om beter te worden in wat je als leuk ervaart).

Lief ben ik nog steeds, maar ik kan inderdaad niet vaak in mijn lingerie op de bank liggen als de Man binnenkomt (of bedoel je iets anders...).

Zorgzaamheid is wederkerig. Wanneer de man mij zorgzaam behandelt, zal ik hem ook zo behandelen. Volgens mij heb ik echt een clichebeeld in mijn hoofd van jouw perfecte vrouw. Gelukkig voor jou zijn er genoeg vrouwen die graag zichzelf zo opstellen, tenzij ik je post volledig incorrect heb geïnterpreteerd.
pi_104815367
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:33 schreef Meloewa het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat ik later genoeg verdien om mezelf en m'n (toekomstige) partner te kunnen onderhouden zonder dat zij per se moet werken :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104815437
quote:

[..]

Nu doe je alsof je een hoer bent ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_104815569
Ja, ik wil een huisvrouw. Ik werk wel.
And remember, respect is everything!
  zaterdag 26 november 2011 @ 10:37:27 #167
341872 spookje-van-het-noorden
eng, maar toch best lief
pi_104836785
vroeger leek het me geen probleem huisvrouw, maar tegenwoordig als je zoveel stellen uit elkaar ziet gaan. Je moet wel ergens op terug kunnen vallen. En ja, wil dus gewoon voor mezelf kunnen zorgen. 40 uur per week, nee bedankt! maar 20 tot 32 is heerlijk :D
pi_104839923
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2011 19:43 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat ik later genoeg verdien om mezelf en m'n (toekomstige) partner te kunnen onderhouden zonder dat zij per se moet werken :)
Maar als ze dat gewoon leuk vindt?
pi_104840153
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:48 schreef Ripley het volgende:

[..]

werken? leuk?? :D :D
pi_104859516
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:57 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

werken? leuk?? :D :D
Huishouden is ook werk hoor, dus maak het jezelf niet leuker dan 't is :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 26 november 2011 @ 22:34:50 #171
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_104859637
Zou best huisman willen zijn, mocht de vrouw een erg goed salaris verdienen. Mijn toekomstige beroep kan ik ook prima vanuit huis uitvoeren als zelfstandige. Kan mij thuis prima vermaken. :Y
pi_104860018
Nee, ik wil trots op mijn vrouw kunnen zijn.
pi_104860251
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2011 12:48 schreef Ripley het volgende:

[..]

Prima hoor! Maar hopelijk is het niet nodig en dan puur voor de lol :P
pi_104864776
ik wil huisman zijn :Y

laat hem maar lekker de kost verdienen, dan wil ik wel lekker koken en schoonmaken :Y
niet meer
  zondag 27 november 2011 @ 17:11:21 #175
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_104883843
Ik zou niet gelukkig zijn als ik alleen maar huisvrouw was. Echter werk ik nu 28 uur en dat zou wel iets minder mogen zijn, dit is bij mijn huidige baan echter niet mogelijk. Nu slaat de balans werk / privé in mijn ogen soms net iets teveel door naar werk. Waardoor ik in het weekend vaak gestresst ben omdat er nog zoveel huishoudelijke klusjes liggen.
Mijn vriend heeft daar minder last van, hij is makkelijker (wat vandaag niet afkomt, doe ik morgen wel, of later in de week). Maar het geeft wel wrijving als er nog veel huishoudelijke klusjes liggen.

Ik denk dat het voor beide partners van belang is dat de balans tussen werk en privé goed verdeeld is. En wie dan meer thuis is (of alleen maar thuis is) en het meest aan het huishouden besteedt, en wie degene is die vooral de centjes binnenharkt, maakt niet veel uit, als je je er beide maar goed bij voelt.

Edit: ik zou er geen problemen mee hebben als mijn partner huisman was, als dat voor mij dan betekende dat ik thuis minder "zorgen" had. En jezelf ontwikkelen kun je thuis ook wel, door hobbies, sport en andere interesses, dus ik zou niet bang zijn dat hij me dan niks meer te vertellen had.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_104885281
quote:

[..]

Ik zeg: Doen! ^O^ Waar kan ik tekenen? :9
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_104999187
quote:
Ja
Nee
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Wat zou je eigenlijk op de rest van de dag gaan doen naast koken en poetsen?
BlaBlaBla
pi_105010241
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Neuken natuurlijk, wat anders?

pi_105010317
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef MaLo het volgende:
Ik zou niet gelukkig zijn als ik alleen maar huisvrouw was. Echter werk ik nu 28 uur en dat zou wel iets minder mogen zijn, dit is bij mijn huidige baan echter niet mogelijk. Nu slaat de balans werk / privé in mijn ogen soms net iets teveel door naar werk. Waardoor ik in het weekend vaak gestresst ben omdat er nog zoveel huishoudelijke klusjes liggen.
Mijn vriend heeft daar minder last van, hij is makkelijker (wat vandaag niet afkomt, doe ik morgen wel, of later in de week). Maar het geeft wel wrijving als er nog veel huishoudelijke klusjes liggen.

Ik denk dat het voor beide partners van belang is dat de balans tussen werk en privé goed verdeeld is. En wie dan meer thuis is (of alleen maar thuis is) en het meest aan het huishouden besteedt, en wie degene is die vooral de centjes binnenharkt, maakt niet veel uit, als je je er beide maar goed bij voelt.

Edit: ik zou er geen problemen mee hebben als mijn partner huisman was, als dat voor mij dan betekende dat ik thuis minder "zorgen" had. En jezelf ontwikkelen kun je thuis ook wel, door hobbies, sport en andere interesses, dus ik zou niet bang zijn dat hij me dan niks meer te vertellen had.
Dit is een troll..

28 uur teveel? Komop zeg, de oude werkweek was nog 40 uur, in veel landen is dit nog steeds zo.

Ik werk nu 26 uur in de week, 2 uurtjes minder dan jij en ik kan nu niet zeggen dat ik overwerkt raak :')
  woensdag 30 november 2011 @ 16:54:09 #180
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105011899
quote:
13s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:08 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit is een troll..

28 uur teveel? Komop zeg, de oude werkweek was nog 40 uur, in veel landen is dit nog steeds zo.

Ik werk nu 26 uur in de week, 2 uurtjes minder dan jij en ik kan nu niet zeggen dat ik overwerkt raak :')
Hoezo als je er ook het huishouden, gezin e.d. erbij moet doen kan dat best veel zijn. Mijn moeder werkt 18 uur in de week en dat is voor haar meer dan genoeg. Thuis altijd genoeg te doen.
  woensdag 30 november 2011 @ 16:55:44 #181
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_105011950
quote:

[..]

Dit is een troll..

Nee hoor, geen troll :). Ik zeg niet dat ik overwerkt ben, absoluut niet, maar voor de balans werk / privé zou iets minder uur werken me beter passen :P. Ben ook iedere (werk-)dag ruim 1,5 uur tijd kwijt aan reistijd, helpt ook niet mee :P.

Heb je zelf een partner / kinderen?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 30 november 2011 @ 16:57:47 #182
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105012011
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:55 schreef MaLo het volgende:

[..]

Nee hoor, geen troll :). Ik zeg niet dat ik overwerkt ben, absoluut niet, maar voor de balans werk / privé zou iets minder uur werken me beter passen :P. Ben ook iedere (werk-)dag ruim 1,5 uur tijd kwijt aan reistijd, helpt ook niet mee :P.

Heb je zelf een partner / kinderen?
Ik denk dat iemand met het steekwoord "onafhankelijkheid" geen kinderen heeft, volgens mij is hij nog niet zo heel lang afgestudeerd. Vind 18 uur nog redelijk veel eigenlijk.
pi_105012757
Ik zou het niet erg vinden. Het is goed voor de opvoeding van kinderen als een ouder thuis blijft.

Maar als mijn vrouw wil werken mag dat wel. Al zouden we dan beide parttime moeten werken.
pi_105013364
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Hmm in the perfect world...
Ik zou eerst samen uitgebreid met mijn partner ontbijten. Wat ik zou hebben klaargemaakt :{w . Croissantjes, warme broodjes uit de oven, gekookt eitje, verse jus, koffie, lekkere vleeswaren :9 hm smek :P .
Nadat ik mijn partner een afscheidskus zou hebben gegeven en hij naar het werk vertrekt (ik loop dan nog in een ochtendjas en pantoffels, dat begrijp je) ga ik eerst uitgebreid douchen, beetje tutten in de badkamer, je kent het wel (of niet :') ).
Vervolgens zou ik al onze honden in de auto gooien (ik heb dan wel een eigen auto, voor de honden en de boodschappen jwz). En dan tuf ik lekker naar de hei of het bos. En daar ga ik dan met de Fikkies uitgebreid wandelen.
Bij thuiskomst ga ik eerst ff lekker zitten; kopje koffie, beetje fokken, koekje erbij... je kent het wel.
Nou daarna zou ik dan HET HUISHOUDEN gaan doen. Je weet wel: opruimen, vaatwasser in- en uitruimen, stofzuigen, dweilen, bed opmaken, wassen, strijken, kleren opvouwen, ramen zemen, badkamer schrobben (inclusief vieze putjes met haren en drab).
DAARNA is het weer even tijd voor koffie en Fok jwz.
Daarna worden er verse boodschappen gedaan.
Vervolgens worden de honden weer uitgelaten.
Dan ga ik in de keuken staan (naakt met alleen een schortje voor). En tegen die tijd komt mijn zielsverwant alweer thuis en is hij helemaal moe enzo. En dan geef ik hem een dikke knuffel en ruikt hij wat voor lekkers ik aan het koken ben en knapt hij weer helemaal op.

En zo zou het gaan :Y
  woensdag 30 november 2011 @ 17:37:56 #185
345457 Retronix
Zeg maar Retro.. ;)
pi_105013405
Tuurlijk, als ze een lekkere kut heeft zie ik 't probleem niet! :)
Retro is a culturally outdated or aged style, trend, mode, or fashion, from the overall postmodern past, that has since that time become functionally or superficially the norm once again.
pi_105013436
quote:

[..]

Dit is een troll..

Zoiets verschilt ook per persoon he?
Ik vind 28 ook best veel. 40 uur vind ik al helemaal extreem. Ik werk zelf om en nabij de 20 uur in de week en dat vind ik goed te doen.
pi_105016190
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:38 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Zoiets verschilt ook per persoon he?
Ik vind 28 ook best veel. 40 uur vind ik al helemaal extreem. Ik werk zelf om en nabij de 20 uur in de week en dat vind ik goed te doen.
Dat is.. 4 dagen 5 uur werken... luie donder :P
Rustig aan.
pi_105016294
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:37 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Ik zou eerst samen uitgebreid met mijn partner ontbijten. Wat ik zou hebben klaargemaakt :{w . Croissantjes, warme broodjes uit de oven, gekookt eitje, verse jus, koffie, lekkere vleeswaren :9 hm smek :P .
Nadat ik mijn partner een afscheidskus zou hebben gegeven en hij naar het werk vertrekt (ik loop dan nog in een ochtendjas en pantoffels, dat begrijp je) ga ik eerst uitgebreid douchen, beetje tutten in de badkamer, je kent het wel (of niet :') ).
Vervolgens zou ik al onze honden in de auto gooien (ik heb dan wel een eigen auto, voor de honden en de boodschappen jwz). En dan tuf ik lekker naar de hei of het bos. En daar ga ik dan met de Fikkies uitgebreid wandelen.
Bij thuiskomst ga ik eerst ff lekker zitten; kopje koffie, beetje fokken, koekje erbij... je kent het wel.
Nou daarna zou ik dan HET HUISHOUDEN gaan doen. Je weet wel: opruimen, vaatwasser in- en uitruimen, stofzuigen, dweilen, bed opmaken, wassen, strijken, kleren opvouwen, ramen zemen, badkamer schrobben (inclusief vieze putjes met haren en drab).
Dan ga ik in de keuken staan (naakt met alleen een schortje voor). En tegen die tijd komt mijn zielsverwant alweer thuis en is hij helemaal moe enzo. En dan geef ik hem een dikke knuffel en ruikt hij wat voor lekkers ik aan het koken ben en knapt hij weer helemaal op.

Als je werkt wil je gewoon opschieten en niet elke dag uitgebreid ontbijten. Daarnaast kook ik ook gewoon elke avond. Huishouden doen wij grotendeels op zaterdag. Hoe je daar zonder kleine kinderen dan de hele week over wil doen is me wel een beetje een raadsel :)
pi_105018212
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 18:50 schreef Ripley het volgende:

[..]

Als je werkt wil je gewoon opschieten en niet elke dag uitgebreid ontbijten. Daarnaast kook ik ook gewoon elke avond. Huishouden doen wij grotendeels op zaterdag. Hoe je daar zonder kleine kinderen dan de hele week over wil doen is me wel een beetje een raadsel :)
Nou ja dat is dus een keuze die je maakt.
Ik weiger een leven te leiden die bestaat uit opschieten en haasten. Ik wil graag zoveel mogelijk bewust leven in elk moment. En niet van het ene verplichte item naar het volgende hollen.
En het lekker kalm aan doen. Je kunt 's morgens in 5 minuten een kop koffie drinken of er een kwartier over doen; ik val in die laatste categorie :)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:05:20 #190
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_105019639
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:34 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Nou ja dat is dus een keuze die je maakt.
Ik weiger een leven te leiden die bestaat uit opschieten en haasten. Ik wil graag zoveel mogelijk bewust leven in elk moment. En niet van het ene verplichte item naar het volgende hollen.
En het lekker kalm aan doen. Je kunt 's morgens in 5 minuten een kop koffie drinken of er een kwartier over doen; ik val in die laatste categorie :)
Maar als je partner een lange werkdag voor de boeg heeft, heeft hij geen zin om uitgebreid te ontbijten. Op werkdagen prop ik gauw wat naar binnen, zodat ik op tijd naar mijn werk kan, zodat ik 's avonds weer op tijd thuis ben.

Wat jij wilt is in mijn ogen een nogal lui leven :P . Zeker zonder kinderen heb je als huisvrouw niet zoveel te doen. Je gaat niet iedere dag de ramen lappen of de koelkast uitsoppen en met de dagelijkse dingetjes ben je gewoon in een uur klaar, als je ze ook echt iedere dag doet :+ .
pi_105020321
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:05 schreef MaLo het volgende:

[..]

Maar als je partner een lange werkdag voor de boeg heeft, heeft hij geen zin om uitgebreid te ontbijten. Op werkdagen prop ik gauw wat naar binnen, zodat ik op tijd naar mijn werk kan, zodat ik 's avonds weer op tijd thuis ben.

Wat jij wilt is in mijn ogen een nogal lui leven :P . Zeker zonder kinderen heb je als huisvrouw niet zoveel te doen. Je gaat niet iedere dag de ramen lappen of de koelkast uitsoppen en met de dagelijkse dingetjes ben je gewoon in een uur klaar, als je ze ook echt iedere dag doet :+ .
Wel grappig hoe zowel jij als Ripley hun eigen maatstaven hanteren als standaard.
Je zegt: hij heeft geen zin om uitgebreid te ontbijten? Hoe weet je dat? De zogenaamde man in kwestie bestaat nog niet eens! :') .
En het klopt wat je zegt: niet alle klusjes hoeven elke dag te gebeuren. Een uur of 2 per dag er aan besteden is dan ook meer dan genoeg!
Lekker veel tijd over voor leukere dingen ;)
pi_105020386
Nee.. heel "fout"maar ik val op intelligente mannen die een carrière (zullen) hebben. ;)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:21:50 #193
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_105020495
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:18 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Wel grappig hoe zowel jij als Ripley hun eigen maatstaven hanteren als standaard.
Je zegt: hij heeft geen zin om uitgebreid te ontbijten? Hoe weet je dat? De zogenaamde man in kwestie bestaat nog niet eens! :') .
En het klopt wat je zegt: niet alle klusjes hoeven elke dag te gebeuren. Een uur of 2 per dag er aan besteden is dan ook meer dan genoeg!
Lekker veel tijd over voor leukere dingen ;)
Als ik kijk naar mijn collega's, is er niemand die uitgebreid ontbijt. Ja, één collega, die woont bij het bedrijf om de hoek :P. Maar de rest ontbijt net zoals ik: snel. Ik neem dus niet mezelf als maatstaf, maar mijn gehele werkende omgeving.

Lekker veel tijd over voor leuke dingen: een lui(-zen) leventje is dus wat jij wilt :P.
pi_105020630
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 17:37 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

^)
pi_105020757
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:19 schreef everr_lasting het volgende:
Nee.. heel "fout"maar ik val op intelligente mannen die een carrière (zullen) hebben. ;)
Da's toch niet fout? Ik wil ook een ambitieuze man met een glansrijke carriere hoor!
pi_105020867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:21 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als ik kijk naar mijn collega's, is er niemand die uitgebreid ontbijt. Ja, één collega, die woont bij het bedrijf om de hoek :P. Maar de rest ontbijt net zoals ik: snel. Ik neem dus niet mezelf als maatstaf, maar mijn gehele werkende omgeving.

Lekker veel tijd over voor leuke dingen: een lui(-zen) leventje is dus wat jij wilt :P.
Uitgebreid ontbijt doen we hier niet aan, we slapen liever een paar minuten langer, maar uitgebreide lunch is toch wel normaal.
Met regelmaat worden er verse broodjes gebakken, eitje gebakken en dat soort zaken. Ik weet wel dat dat op prijs wordt gesteld ;)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:32:45 #197
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_105021082
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Uitgebreid ontbijt doen we hier niet aan, we slapen liever een paar minuten langer, maar uitgebreide lunch is toch wel normaal.
Met regelmaat worden er verse broodjes gebakken, eitje gebakken en dat soort zaken. Ik weet wel dat dat op prijs wordt gesteld ;)
Als je naar huis kunt om te lunchen is dat wel lekker inderdaad :Y. Op vrije dagen lunch ik ook altijd uitgebreid. Verse jus d'orange persen, eitje koken, lekkere vleeswaren die ik 's ochtends dan vers heb gehaald op tafel enzo :).
pi_105021097
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:26 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Da's toch niet fout? Ik wil ook een ambitieuze man met een glansrijke carriere hoor!
opzich niet, maar ik weet dat een lieve man meer bij me zou passen dan eentje met status.;)
  woensdag 30 november 2011 @ 20:33:22 #199
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_105021108
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:26 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Je moet wel, anders kun jij geen huisvrouw worden :P
pi_105021244
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:33 schreef MaLo het volgende:

[..]

Je moet wel, anders kun jij geen huisvrouw worden :P
Mja, maar de grap is wel dat de meest ambitieuze mannen wel blij zijn met een huisvrouwtje. Want die zijn zo druk bezig met hun werk en andere dingen dat ze echt geen tijd en zin hebben om zich met het huishouden bezig te houden.

Hou er dan alleen wel ff rekening mee dat hij om 8 uur 's avonds van zijn werk komt en soms zelfs in het weekend nog aan het werk is :X
pi_105022940
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:35 schreef LostInSpace het volgende:

[..]

Mja, maar de grap is wel dat de meest ambitieuze mannen wel blij zijn met een huisvrouwtje. Want die zijn zo druk bezig met hun werk en andere dingen dat ze echt geen tijd en zin hebben om zich met het huishouden bezig te houden.

Hou er dan alleen wel ff rekening mee dat hij om 8 uur 's avonds van zijn werk komt en soms zelfs in het weekend nog aan het werk is :X
Neem ik er wel een minnaar bij O-) :D
  woensdag 30 november 2011 @ 21:09:43 #202
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_105023321
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 21:03 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Heb je toch tijd zat voor *O*
pi_105023647
quote:

[..]

Dat is dan weer jammer :P :D
  woensdag 30 november 2011 @ 22:04:51 #204
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_105026695
T.S is een luie huisvrouw
Niet werken en dan ook nog een vaatwasser willen 8)7
Ga maar lekker zelf afwassen
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_105028367
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:28 schreef erodome het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat niemand met een drukke baan een half uur gaat zitten ontbijten. Ikzelf en ook mijn lief werken te ver van huis om thuis te lunchen, maar ik maak elke avond een lekkere lunch met salades, omelet, hamrolletjes etc klaar om mee te nemen. En als ik tussen 8 en 9 thuis kom kook ik ook gewoon wat lekkers. Hij is meer dan 2 uur eerder thuis en verzorgt de was, maar de rest verdelen we gewoon onderling op de zaterdag. Ik vraag me dus inderdaad af wat je dan qua uitdaging met de rest van je tijd doet als je geen kleine kinderen hebt.
  woensdag 30 november 2011 @ 22:31:40 #206
328153 kinkyboy
Zo Vanilla als wat
pi_105028473
quote:

[..]

houd me aanbevolen
--------------------------
Aan tegen vallers wen je ..
Aan meevallers nooit helaas
  woensdag 30 november 2011 @ 22:53:38 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_105030012
Nee doe maar geen fulltime huisvrouw

Parttime werkende vrouwen blijven er over het algemeen een jaartje of 15 a 20 langer leuk uitzien en zijn ook wat onafhankelijker en daar houd ik wel van. Ik ben overigen wel bereid zelf ook wat minder te werken en huishoudtaken op me te nemen.

[ Bericht 19% gewijzigd door Hexagon op 30-11-2011 22:59:06 ]
pi_105038360
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 16:57 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Ik denk dat iemand met het steekwoord "onafhankelijkheid" geen kinderen heeft, volgens mij is hij nog niet zo heel lang afgestudeerd. Vind 18 uur nog redelijk veel eigenlijk.
Waar zijn die aannames op gebaseerd?
Op mijn plaatje? :D

De feiten:
-met 2 exen had ik kinderplannen, maar de relatie was toch niet lekker genoeg (dus het zijn exen, en nee geen kinders)
-ik ben werkende sinds 6 jaar, toen de geneeskunde opleiding afgerond.
-ik heb overigens ook 45 tot 60 urige werkweken meegemaakt (inclusief weekend-/nachtdiensten) waarbij de doordeweekse werkdagen van 8 tot 17 duurde. Jarenlang, dus ik weet hoe het is, en dan is 26 uur echt een lachertje. Minder werken is natuurlijk minder geld, maar daar kies ik voor. Naast mn hoofdbaan (van 26 uur/week) doe ik af en toe nog steeds weekenddiensten, dus dan kom ik gemiddeld op zo'n 30 uur per week/maand.
-geen partner, komt wel weer een keer...

Ik moet eerlijk LostinSpace gelijkgeven, dat mocht ik weer in zo'n werkweek van 60 uur terecht komen, een huisvrouw heel welkom is. Huishoudster kan je natuurlijk ook inhuren, maar iemand waarbij je weet dat ze betrokken is bij je huis (idealiter nog uit liefde :') maar ook omdat ze gewoon opportunistisch haar eigen huis schoonmaakt en er dus in moet leven :') ) is wel een prettige gedacht, en kan je tevreden naar huis gaan met het idee dat thuis alles geregeld is, en jij nog niet als een gek moet sprinten naar de Super, omdat je koelkast leeg is...
  donderdag 1 december 2011 @ 02:35:27 #209
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105038542
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:51 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Dit soort reacties vind ik altijd een beetje :')
pi_105044669
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:30 schreef Ripley het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat niemand met een drukke baan een half uur gaat zitten ontbijten. Ikzelf en ook mijn lief werken te ver van huis om thuis te lunchen, maar ik maak elke avond een lekkere lunch met salades, omelet, hamrolletjes etc klaar om mee te nemen. En als ik tussen 8 en 9 thuis kom kook ik ook gewoon wat lekkers. Hij is meer dan 2 uur eerder thuis en verzorgt de was, maar de rest verdelen we gewoon onderling op de zaterdag. Ik vraag me dus inderdaad af wat je dan qua uitdaging met de rest van je tijd doet als je geen kleine kinderen hebt.
Nu ik geen ukkepuk meer heb die veel zorg nodig heeft heb ik nogsteeds de honden en de paarden, ik leer voor instructeur nh en wil doortikken naar gedragsspecialist paarden. Daarnaast veel zelfwerk en leren anderen te helpen met zelfwerk, vooral in combi met paarden(leren met paarden of honden om te gaan is toch vaak vooral een leren met jezelf om te gaan).
Dat betekend dat ik me verdiep in taalpatronen, hoe goede gevoelens te verankeren, hoe ik kan zorgen dat iemand zich op zijn gemak voelt en ontvankelijk is voor wat ik zeg enz.
Nlp, coaching, die kant op, beetje pseudo psychologie ;)

Alleen de honden en de paarden nemen al enkele uren per dag in, alleen daarmee zou ik al een lekkere gevulde dag kunnen hebben, het is dodelijk simpel je tijd te vullen met zaken die je zelf wil.
pi_105044772
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 22:53 schreef Hexagon het volgende:
Nee doe maar geen fulltime huisvrouw

Parttime werkende vrouwen blijven er over het algemeen een jaartje of 15 a 20 langer leuk uitzien en zijn ook wat onafhankelijker en daar houd ik wel van. Ik ben overigen wel bereid zelf ook wat minder te werken en huishoudtaken op me te nemen.
Weet niet of dit waar is, hier zijn wel meer huisvrouwtjes, waarvan vele gezellig met elkaar naar de sportschool en de schoonheidsspecialist gaan, daar hebben die werkende vrouwen vaak geen tijd voor ;)
pi_105045161
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:11 schreef erodome het volgende:

[..]

Nu ik geen ukkepuk meer heb die veel zorg nodig heeft heb ik nogsteeds de honden en de paarden, ik leer voor instructeur nh en wil doortikken naar gedragsspecialist paarden. Daarnaast veel zelfwerk en leren anderen te helpen met zelfwerk, vooral in combi met paarden(leren met paarden of honden om te gaan is toch vaak vooral een leren met jezelf om te gaan).
Dat betekend dat ik me verdiep in taalpatronen, hoe goede gevoelens te verankeren, hoe ik kan zorgen dat iemand zich op zijn gemak voelt en ontvankelijk is voor wat ik zeg enz.
Nlp, coaching, die kant op, beetje pseudo psychologie ;)

Alleen de honden en de paarden nemen al enkele uren per dag in, alleen daarmee zou ik al een lekkere gevulde dag kunnen hebben, het is dodelijk simpel je tijd te vullen met zaken die je zelf wil.
Wat je aangeeft is dat je een opleiding doet. Dat is wat mij betreft een gelijke aan een (part time) baan.

Verder vind ik dat er een beetje gesteld wordt dat de aandacht die je voor elkaar hebt minder is als je beiden werkt. Als je voor het puur huishoudelijke (bad schrobben, ramen wassen zeg maar) iemand inhuurt neemt de aandacht kant (koken, ontbijt, lunch, was etc.) helemaal niet zoveel tijd of moeite in en is dat best te doen naast je werk. Maar dan wel twee kanten op natuurlijk, je bent niet bij elkaar in dienst.
pi_105048992
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Weet niet of dit waar is, hier zijn wel meer huisvrouwtjes, waarvan vele gezellig met elkaar naar de sportschool en de schoonheidsspecialist gaan, daar hebben die werkende vrouwen vaak geen tijd voor ;)
Ja dit zou ik dan idd ook gaan doen ja. Lekker vaak naar de kapper of schoonheidsspecialist. Dat soort dingen :Y
pi_105073366
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2011 11:25 schreef Ripley het volgende:

[..]

Wat je aangeeft is dat je een opleiding doet. Dat is wat mij betreft een gelijke aan een (part time) baan.

Verder vind ik dat er een beetje gesteld wordt dat de aandacht die je voor elkaar hebt minder is als je beiden werkt. Als je voor het puur huishoudelijke (bad schrobben, ramen wassen zeg maar) iemand inhuurt neemt de aandacht kant (koken, ontbijt, lunch, was etc.) helemaal niet zoveel tijd of moeite in en is dat best te doen naast je werk. Maar dan wel twee kanten op natuurlijk, je bent niet bij elkaar in dienst.
Grotendeels zelfstudie, zelfverrijking, een heel stuk heeft geen enkel nut behalve persoonlijke groei ;)
Het is meer bedoeld om aan te geven dat je je tijd wel kan vullen en dat dat niet hoeft met goede tijden slechte tijden kijken. Dat thuis blijven niet hoeft te betekenen dat je gelijk ook niets meer te vertellen hebt, een leeg leven hebt.

Tuurlijk is het als je werkt ook allemaal wel te doen, het is maar net wat je fijn vindt. Alleen met kleine kinderen vind ik persoonlijk dat er wel een ouder thuis moet zijn.
Al vlotjes komt de creche en de kleuterschool, dan kan je ervoor kiezen er een paar uurtjes opvang bij te doen, maar niet teveel.
De extremen waar beide ouders werken, sporten en een sociaal leven willen hebben zodat er een kind zit die denkt, wie zijn die luitjes die zondags komen eten vind ik slecht iets.
Maar mensen die een balans hebben gevonden tussen werk en het gezinsleven zie ik geen enkel probleem in.
pi_105314185
Nee.

Beide fulltime werken en geen kinderen is mijn ideaal.
Allebei WO opgeleid, en dan lekker twee volledige inkomens van 2 x modaal ontvangen *O*
  woensdag 7 december 2011 @ 21:53:42 #216
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_105315624
Ik zou het geweldig vinden om 2 a 3 dagen er voor de kinderen en het huishouden te zijn in het begin. Maar wel met een leuke baan erbij.
pi_105315885
Nee.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
pi_105323186
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2011 21:53 schreef Mishu het volgende:
Ik zou het geweldig vinden om 2 a 3 dagen er voor de kinderen en het huishouden te zijn in het begin. Maar wel met een leuke baan erbij.
Welk begin?
pi_105328855
quote:
5s.gif Op woensdag 7 december 2011 23:51 schreef Godshand het volgende:

[..]

Welk begin?
Ik neem aan als de kinderen klein zijn.
pi_105340818
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 09:30 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik neem aan als de kinderen klein zijn.
Of als je er nog zwanger van bent? Dat is ook een begin :)
pi_105341179
quote:
5s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:01 schreef Godshand het volgende:

[..]

Of als je er nog zwanger van bent? Dat is ook een begin :)
Dan is het geen kind maar een beebee of foetus :P
pi_105341366
TS is zeker dr PM aan het doorwerken of de bruiloft al aan het plannen? Vergeet de stofzuiger als huwelijkscadeau niet!
pi_105341512
Ik zou wel huisman willen zijn. Niet meer werken. Lekker thuis wat frotten, heerlijk. Alleen zit dat er financieel niet aan helaas.
History became legend, legend became myth.
pi_105341582
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:19 schreef valek het volgende:
Ik zou wel huisman willen zijn. Niet meer werken. Lekker thuis wat frotten, heerlijk. Alleen zit dat er financieel niet aan helaas.
Hele dag met de Lego spelen zeker :P
pi_105341749
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:20 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Lego! _O_ O+

Als ik ooit kinderen krijg, bedelf ik ze met Lego. Of ze het nu leuk vinden of niet :P
pi_105341790
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

Lego! _O_ O+

Als ik ooit kinderen krijg, bedelf ik ze met Lego. Of ze het nu leuk vinden of niet :P
Ik verkoop Sluban in de winkel, leuk al die modelletjes opbouwen voor de etalage :D
pi_105341838
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:20 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Haha, onder andere. Jij zit zeker ook in het Lego topic?
pi_105341865
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:26 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Ik verkoop Sluban in de winkel, leuk al die modelletjes opbouwen voor de etalage :D
Sluban? Niet vloeken in de LEGO kerk he?

Ga maar stofzuigen, gaat toch beter ;)
pi_105341902
quote:
5s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:28 schreef Godshand het volgende:

[..]

Sluban? Niet vloeken in de LEGO kerk he?

Ga maar stofzuigen, gaat toch beter ;)
Tsjonge Sluban is de nieuwe hit ja :P Merkslaafje :P

Stofzuigen? Hallo :{w
pi_105341928
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:29 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Tsjonge Sluban is de nieuwe hit ja :P Merkslaafje :P

Stofzuigen? Hallo :{w
Hey, je vloekt in de kerk. Sluban mag niet eens naar Lego kijken ja. :6
pi_105342107
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:30 schreef valek het volgende:

[..]

Hey, je vloekt in de kerk. Sluban mag niet eens naar Lego kijken ja. :6
haha nog zo ene :') Sluban heeft teminste tanks :6
pi_105342490
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:36 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

haha nog zo ene :') Sluban heeft teminste tanks :6
Ja maar Lego heeft betere kwaliteit en heeft ook skietgeweren :Y
pi_105342602
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:45 schreef valek het volgende:

[..]

Ja maar Lego heeft betere kwaliteit en heeft ook skietgeweren :Y
Lego is ook 60% (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) duurder.
pi_105342646
quote:
17s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef Audreyoot het volgende:

[..]

Lego is ook 60% (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) duurder.
Nog wel. Maar we gaan offtopique mensen.. Lekker PM/DMen enzo hierover :)
pi_105342673
quote:
4s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:48 schreef Godshand het volgende:

[..]

Nog wel. Maar we gaan offtopique mensen.. Lekker PM/DMen enzo hierover :)
Ja das waar. Sorry :'(
pi_105343017
Je hebt gestemd op: Ja

Toelichting:
Zou het wel fijn vinden als ik thuis kom dat het eten er al staat en alles netjes aan kant is gemaakt. Lekker samen eten en dan op de bank filmpje kijken ofzo! :-).

Tevens zou ik het niet erg vinden om alles te moeten betalen (als ik dat maar kan! :D )
  donderdag 8 december 2011 @ 19:34:10 #237
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_105348629
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 16:57 schreef RBWO het volgende:
Je hebt gestemd op: Ja

Toelichting:
Zou het wel fijn vinden als ik thuis kom dat het eten er al staat en alles netjes aan kant is gemaakt. Lekker samen eten en dan op de bank filmpje kijken ofzo! :-).

Tevens zou ik het niet erg vinden om alles te moeten betalen (als ik dat maar kan! :D )
Trouwen? O+
pi_105358661
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:34 schreef Hello_Quickie het volgende:

[..]

Trouwen? O+
Is goed DM je 06 maar. O+
  donderdag 8 december 2011 @ 23:25:30 #239
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105360381
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 19:34 schreef Hello_Quickie het volgende:

[..]

Trouwen? O+
Zijn er nog "ouderwetse" vrouwen? _O_
pi_105361144
Nee, ik wil een man die net als ik ook heel erg gefocust is op zijn studie/werk/carriere en universitair opgeleid is. Dus aangezien ik niet van plan ben om huisvrouwtje te spelen, hoef ik ook geen huisman
  vrijdag 9 december 2011 @ 15:05:18 #241
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_105378841
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:25 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

Zijn er nog "ouderwetse" vrouwen? _O_
Ik ben heul niet ouderwets :{w ik hou alleen niet van werken :')
  vrijdag 9 december 2011 @ 21:27:41 #242
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105394641
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 15:05 schreef Hello_Quickie het volgende:

[..]

Ik ben heul niet ouderwets :{w ik hou alleen niet van werken :')
En het huishouden is geen werk? Jij bent gewoon erg lui.
pi_105403407
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2011 21:27 schreef RichardHammond het volgende:

[..]

En het huishouden is geen werk? Jij bent gewoon erg lui.
Ik vind het ook moeilijk om te zien dat mensen zeggen dat ze niet voor zichzelf willen kunnen zorgen merk ik. Ik hoop dat mensen altijd blijven streven naar een plaats waar ze iets kunnen bijdragen : dat kan door betaald werk, vrijwilligerswerk, kinderen opvoeden etc. Gewoon lui zijn vind ik moeilijk.
pi_105404101
Ik had het plan te stoppen met werken als mijn vriendin eindelijk arts is en een baan gevonden heeft :D
Kinderen krijgen en dan koffie drinken met leuke moeders van school, kom maar op.
Vogelbek-verdubbel-inator
pi_105404399
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 00:44 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik had het plan te stoppen met werken als mijn vriendin eindelijk arts is en een baan gevonden heeft :D
Kinderen krijgen en dan koffie drinken met leuke moeders van school, kom maar op.
Dat klinkt wel geinig, maar ik hoor van veel jonge moeders dat ze juist het contact met hun peers missen en de gelegenheid om zich anderszins te onderscheiden.
pi_105404568
Nee ik zou geen huisman willen, en zou zelf ook geen huisvrouw willen zijn.. Lijkt me vreselijk om de hele dag thuis te zitten en niet mijn eigen geld te verdienen :X
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  zaterdag 10 december 2011 @ 10:41:42 #247
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_105408655
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2011 00:24 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ik vind het ook moeilijk om te zien dat mensen zeggen dat ze niet voor zichzelf willen kunnen zorgen merk ik. Ik hoop dat mensen altijd blijven streven naar een plaats waar ze iets kunnen bijdragen : dat kan door betaald werk, vrijwilligerswerk, kinderen opvoeden etc. Gewoon lui zijn vind ik moeilijk.
Met welk doel? Uiteindelijk dient het toch geen enkel nut.
Je hangt hier een jaartje of 70 rond op deze aardkloot en dan ga je dood.
pi_105408736
Ik heb mijn moeder eigenlijk altijd als huisvrouw beschouwd, want ze was echt de godganze tijd voor ons aan het slaven, poetsen, koken etc. Maar het stomme is dat ze altijd èlke ochtend gewoon bij een bank heeft gewerkt en op vrijdagmiddag ook, dus gewoon een 24-uursbaan en nog steeds zag ik haar als huisvrouw :@ Maar ja, ze werkte vooral als ik naar school was, dus dat is nooit zo blijven hangen.

Lijkt me overigens vreselijk om echt alleen maar huisvrouw te zijn. Het 'niets doen behalve het huishouden' klinkt misschien wel leuk, maar dat heb je toch zo snel gehad :o En daar haal je geen enkele voldoening uit, je leefwereldje wordt heel erg klein en je hebt je man/vrouw 's avonds toch amper iets te vertellen als die thuis komt. 'Goh lieverd, het wasmiddel komt nu in een lichtgroene doos ipv een donkergroene!'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_105410542
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:41 schreef Hello_Quickie het volgende:

[..]

Met welk doel? Uiteindelijk dient het toch geen enkel nut.
Je hangt hier een jaartje of 70 rond op deze aardkloot en dan ga je dood.
Hoezo tot geen enkel nut? Je maakt jezelf er blij mee en anderen ook.
Als je niet wilt leven dan moet je maar een euthanasie aanvraag plegen, huisvrouw zijn doet niks aan jouw gebrek aan levenslust.
Rustig aan.
pi_105448537
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:16 schreef Plantagehouder het volgende:
Oh :{ dan moet ik wel een vreemde al jaren in mijn huis hebben.. ):O :|W
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 11 december 2011 @ 12:47:07 #251
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_105448685
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:14 schreef Karina het volgende:
Niet waar.

Mijn vader is huisman en dat is alles behalve een watje.

Door hem wil ik ook huisvrouw zijn als daar ooit een mogelijk tot toe is
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zondag 11 december 2011 @ 15:22:09 #252
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_105454335
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2011 23:41 schreef OrganicBeauty het volgende:
Nee, ik wil een man die net als ik ook heel erg gefocust is op zijn studie/werk/carriere en universitair opgeleid is. Dus aangezien ik niet van plan ben om huisvrouwtje te spelen, hoef ik ook geen huisman
Ik heb liever een man met een grote pik, heb je veel meer aan dan welke studie hij gedaan heeft.

quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 12:47 schreef Moeraskat het volgende:
Mijn vader is huisman en dat is alles behalve een watje.
Maar wel een metroman. :) Gezellig samen met je moeder de Viva lezen en over het motiefje van de gordijnen babbelen. O+
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  zondag 11 december 2011 @ 17:12:41 #253
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_105459090
quote:
7s.gif Op zondag 11 december 2011 15:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:

[..]

Ik heb liever een man met een grote pik, heb je veel meer aan dan welke studie hij gedaan heeft.

True. Van zo'n studie voel je weinig als je bruut genomen wordt :P
pi_105461681

Een gevoelige snaar rubje?
pi_105461769
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 10:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn moeder eigenlijk altijd als huisvrouw beschouwd, want ze was echt de godganze tijd voor ons aan het slaven, poetsen, koken etc. Maar het stomme is dat ze altijd èlke ochtend gewoon bij een bank heeft gewerkt en op vrijdagmiddag ook, dus gewoon een 24-uursbaan en nog steeds zag ik haar als huisvrouw :@ Maar ja, ze werkte vooral als ik naar school was, dus dat is nooit zo blijven hangen.

Lijkt me overigens vreselijk om echt alleen maar huisvrouw te zijn. Het 'niets doen behalve het huishouden' klinkt misschien wel leuk, maar dat heb je toch zo snel gehad :o En daar haal je geen enkele voldoening uit, je leefwereldje wordt heel erg klein en je hebt je man/vrouw 's avonds toch amper iets te vertellen als die thuis komt. 'Goh lieverd, het wasmiddel komt nu in een lichtgroene doos ipv een donkergroene!'
Maar je hebt alle vrijheid om je te verdiepen in wat je maar wil, wat de werkende (vaak) niet heeft.
Je leefwereld kan je zo groot maken als je zelf wil, iemand die bij een klein bedrijf werkt heeft ook niet de mogelijkheid tot een grote leefwereld en wat je te vertellen hebt is ook nogal beperkt.
Leuk als je een bijzondere baan hebt, maar vertellen over de facturen die je hebt ingeboekt zie ik persoonlijk dan weer niets spannends in.

Wat maakt het zo anders om te vertellen hoe het met die en die gaat als je dat op het werk hebt gehoord of thuis?
Wat is het verschil tussen zeggen het wasmiddel zit nu in een groene doos en zeggen op het werk hebben ze nieuwe computers, zwarte deze keer.
pi_105465766
Je kunt het afwisselen, beide afwisselend thuis zijn indien je kinderen hebt.
In elk geval liever een huisvrouw/moeder die voor de kinderen zorgt dan één of andere onbekende op een kinderdagverblijf, omdat je allebei alleen maar aan het werk bent.
En zonder kinderen lijkt het me ook prima, waarom niet? Als je er beide tevreden mee bent.
pi_105472682
Zou jij een huisvrouw (-man) willen als partner, ja zolang dit want de man is het hoofd van zijn vrouw
pi_105472743
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:01 schreef matthij5 het volgende:
Zou jij een huisvrouw (-man) willen als partner, ja zolang dit want de man is het hoofd van zijn vrouw
Nogal een gewaagde uitspraak die je hier doet...
pi_105472789
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef ayumu het volgende:

[..]

meestal zitten de mannen onder de plak ja :')
niet meer
pi_105472796
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef ayumu het volgende:

[..]

Ik bedoel als je het huishouden doet moet de vrouw niet de baas worden. laat ieder voor zich zijn eigen vrouw zó liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man. uit de bijbel.
pi_105472991
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:03 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Ik bedoel als je het huishouden doet moet de vrouw niet de baas worden. laat ieder voor zich zijn eigen vrouw zó liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man. uit de bijbel.
Dan nog de vrouwen op Fok! horen het niet zo graag, En welk geloof hang je aan Matthijs?
pi_105473058
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:07 schreef ayumu het volgende:

[..]

Dan nog de vrouwen op Fok! horen het niet zo graag, En welk geloof hang je aan Matthijs?
Het christelijke geloof en ik denk dat je, je dan toch vergist bij vrouwen.
pi_105473073
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:08 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Het christelijke geloof.
En welke stroming?
pi_105473114
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:08 schreef ayumu het volgende:

[..]

En welke stroming?
Dat hou ik voor me.
pi_105473130
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:08 schreef ayumu het volgende:

[..]

En welke stroming?
wat probeer jij uit te lokken ? :D
niet meer
pi_105473214
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:09 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Dat hou ik voor me.
Prima :)

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:09 schreef welkominspace het volgende:

[..]

wat probeer jij uit te lokken ? :D
Niet zo achterdochtig :N
pi_105473386
Ik heb een beetje het idee dat veel mensen zich ook voor een groot deel laten beïnvloeden door 'de buitenwereld' als het over dit soort zaken gaat.
Over vrouwen die huisvrouw/moeder zijn wordt vaak erg neerbuigend gedaan, alleen snap ik niet waarom. Is het dan beter om gewoon full time te gaan werken, je kinderen te dumpen in een crêche en ze alleen 'savonds te zien?
pi_105473601
maar huisman zijn lijkt me best wel leuk.

je hebt dan inderdaad lekker voor jezelf bezig zijn als je klaar bent met de dagelijkse taken.
en het moet ook wel voldoening geven lijkt me om elke dag je lief lekker te voeren en verwennen O+

en als je kinderen hebt kun je daar ook meer tijd mee doorbrengen dan als je werkt.
het lijkt me ook een relaxter bestaan dan elke dag naar je werk moeten, deadlines en lastige collega's enzo
niet meer
pi_105473673
@welkominspace maar laat de vrouw niet de baas worden.
pi_105473707
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:19 schreef matthij5 het volgende:
@welkominspace maar laat de vrouw niet de baas worden.
ik heb niks met vrouwen ;)
niet meer
pi_105473768
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:19 schreef welkominspace het volgende:

[..]

ik heb niks met vrouwen ;)
Hoe bedoel je?
pi_105473841
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:20 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
dat ik voor een mannetje ipv een vrouwtje ga.
en dan moet ie niet denken dat ie de baas is in huis nee :7
niet meer
pi_105473887
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:21 schreef welkominspace het volgende:

[..]

dat ik voor een mannetje ipv een vrouwtje ga.
en dan moet ie niet denken dat ie de baas is in huis nee :7
Daar sta ik helemaal niet achter.
pi_105473978
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:22 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Daar sta ik helemaal niet achter.
dat dacht ik al ja.

waarom niet?

een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht komt uiteindelijk gewoon op hetzelfde neer: 2 mensen die van elkaar houden en graag bij elkaar zijn.
niet meer
pi_105474014
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:24 schreef welkominspace het volgende:

[..]

dat dacht ik al ja.

waarom niet?

een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht komt uiteindelijk gewoon op hetzelfde neer: 2 mensen die van elkaar houden en graag bij elkaar zijn.
Dat is niet hetzelfde, ik geloof dat het verkeerd is.
  zondag 11 december 2011 @ 22:25:58 #276
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_105474068
matthij5 daar gaat dit topic niet over.

Open zelf maar een topic over je geloof en wat je allemaal wel en niet afkeurt :W
pi_105474070
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:25 schreef matthij5 het volgende:

[..]

Welkominspace en ik kunnen eens een poging wagen je op andere gedachtes te krijgen als je wilt?
pi_105474074
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:25 schreef matthij5 het volgende:

[..]

mag je geloven, voor mij is een relatie tussen een man en een vrouw vrij onnatuurlijk ;)
niet meer
  zondag 11 december 2011 @ 22:26:41 #279
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105474114
Ontopic graag
  Moderator zondag 11 december 2011 @ 22:31:55 #280
9859 crew  Karina
Woman
pi_105474415
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 22:18 schreef welkominspace het volgende:
maar huisman zijn lijkt me best wel leuk.

je hebt dan inderdaad lekker voor jezelf bezig zijn als je klaar bent met de dagelijkse taken.
en het moet ook wel voldoening geven lijkt me om elke dag je lief lekker te voeren en verwennen O+

en als je kinderen hebt kun je daar ook meer tijd mee doorbrengen dan als je werkt.
het lijkt me ook een relaxter bestaan dan elke dag naar je werk moeten, deadlines en lastige collega's enzo
Ik heb zelf geen kinderen, maar of het relaxt is? Het ligt eraan denk ik hoeveel kinderen je hebt en hoe oud ze zijn, maar drie kleine kinderen lijkt me ook best stress geven. Ander soort stress natuurlijk, de hele dag kinderen in de gaten houden, of ze niet de straat oprennen en dat soort dingen.

Het lijkt me wel dat als je de hele dag alleen met de kinderen bent, je op een gegeven moment wel gaat snakken naar een "normaal" gesprek.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_105474564
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 22:31 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik heb zelf geen kinderen, maar of het relaxt is? Het ligt eraan denk ik hoeveel kinderen je hebt en hoe oud ze zijn, maar drie kleine kinderen lijkt me ook best stress geven. Ander soort stress natuurlijk, de hele dag kinderen in de gaten houden, of ze niet de straat oprennen en dat soort dingen.

Het lijkt me wel dat als je de hele dag alleen met de kinderen bent, je op een gegeven moment wel gaat snakken naar een "normaal" gesprek.
Valt wel mee kan ik je vertellen :)
pi_105474815
quote:
99s.gif Op zondag 11 december 2011 22:31 schreef Karina het volgende:

[..]

dat is ook wel weer zo natuurlijk.
maat het geeft gewoon voldoening als je je eigen kinderen schattig ziet doen.
tuurlijk zijn ze ook wel eens lastig maar je weet waarvoor je het doet, uit liefde voor je kind.
werken doe je omdat je anders geen geld hebt, daar wordt je eerder helemaal moedeloos van dan van je kinderen.

en je kinderen gaan natuurlijk ook naar school, en je ziet vaak dat de huisvaders/moeders dan samenkomen voor dat "normale" gesprek en het huishouden meer doen als de kinderen en man/vrouw thuis zijn omdat het dan ook leuker is.
als huisman/vrouw hoef je niet de hele dag binnen te zitten natuurlijk :+
niet meer
  zondag 11 december 2011 @ 22:42:20 #283
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_105475019
Ik denk dat dat hele "voldoening-geven" per persoon verschilt natuurlijk. Het is ook maar net wat je behoeftes zijn.

Ik heb zelf een erg grote sociale behoefte. En veel minder een ambitieuze behoefte. Een middag qualitytimen met vrienden geeft mij dus meer voldoening dan een middag keihard aan een project werken oid.
pi_105475088
Doe deze maar! Dan zoek ik er zlef nog wel een vrouw bij :7

_O_
pi_105475456
quote:
9s.gif Op zondag 11 december 2011 22:42 schreef Hello_Quickie het volgende:
Ik denk dat dat hele "voldoening-geven" per persoon verschilt natuurlijk. Het is ook maar net wat je behoeftes zijn.

Ik heb zelf een erg grote sociale behoefte. En veel minder een ambitieuze behoefte. Een middag qualitytimen met vrienden geeft mij dus meer voldoening dan een middag keihard aan een project werken oid.
ja,dat verschilt zeker per persoon.
maar is ook een beetje leeftijd afhankelijk denk ik.
als je jong bent dan krijg je bijvoorbeeld voldoening uit een week lang non-stop feesten.
maar 10 jaar later als je klaar bent om te settelen dan heb je al zoveel gefeest dat je wat anders wil, dikke kans dat je dan al voldoening krijgt van het laten draaien van je gezin.
maar het is wel zo dat aan alles een max zit, als de kinderen 18 zijn en het huis uit zijn ben je daar ook weer blij mee waarschijnlijk omdat je dan eindelijk weer tijd voor jezelf hebt.

het hangt van heel veel dingen af
niet meer
  zondag 11 december 2011 @ 23:11:38 #286
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_105476515
quote:
9s.gif Op zondag 11 december 2011 22:42 schreef Hello_Quickie het volgende:

Hartstikke leuk, maar daar moet een ander dus financieel voor opdraaien. En wat als je een man hebt en hij heeft er genoeg van? Ga je dan sociaal zitten wezen op een uitkering en betalen wij dan indirect voor jouw luiheid?
pi_105476636
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 23:11 schreef Ripley het volgende:

[..]

Hartstikke leuk, maar daar moet een ander dus financieel voor opdraaien. En wat als je een man hebt en hij heeft er genoeg van? Ga je dan sociaal zitten wezen op een uitkering en betalen wij dan indirect voor jouw luiheid?
dat is dus niet de vraag :') de vraag is "zou jij een huisvrouw(-man) willen als partner"
niet "wat ga je doen als je verlaten wordt" :')
niet meer
  zondag 11 december 2011 @ 23:15:09 #288
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_105476688
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:14 schreef welkominspace het volgende:

[..]

dat is dus niet de vraag :') de vraag is "zou jij een huisvrouw(-man) willen als partner"
niet "wat ga je doen als je verlaten wordt" :')
Discussies ontwikkelen zich. Welkom op fok :)
pi_105476776
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 23:15 schreef Ripley het volgende:

[..]

Discussies ontwikkelen zich. Welkom op fok :)
vond dit meer een aanval dan een discussiepunt hoor :')
er is namelijk een heel groot verschil tussen die zogenaamde "luiheid" die jij noemt en een huisman/vrouw zijn.
niet meer
  zondag 11 december 2011 @ 23:19:53 #290
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_105476903
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2011 23:17 schreef welkominspace het volgende:

[..]

vond dit meer een aanval dan een discussiepunt hoor :')
er is namelijk een heel groot verschil tussen die zogenaamde "luiheid" die jij noemt en een huisman/vrouw zijn.
Dat klopt. Ik reageer dan ook op de posts van specifiek deze user die al meerdere keren heeft aangegeven eigenlijk gewoon het liefste niets te doen. Dat is geen reflectie op wat ik van elke huisvrouw of huisman vind.
pi_105476974
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 23:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik reageer dan ook op de posts van specifiek deze user die al meerdere keren heeft aangegeven eigenlijk gewoon het liefste niets te doen. Dat is geen reflectie op wat ik van elke huisvrouw of huisman vind.
ja, dat klopt, met vrienden hangen is idd wel wat anders dan huisman of vrouw zijn :7
niet meer
  zondag 11 december 2011 @ 23:34:05 #292
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_105477469
quote:

[..]

Vreemde gevolgtrekking...

Het ging over het krijgen van voldoening in het leven.

Ik krijg dus meer voldoening uit sociale bezigheden dan uit mijn werk gaf ik ter verduidelijking aan.
  zondag 11 december 2011 @ 23:35:12 #293
362546 Hello_Quickie
Ik houd van cavia's
pi_105477509
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2011 23:19 schreef Ripley het volgende:

[..]

Nou ja niets...niets.... dat klinkt ook zo leeg.
pi_105485541
quote:
9s.gif Op zondag 11 december 2011 23:35 schreef Hello_Quickie het volgende:

[..]

Nou ja niets...niets.... dat klinkt ook zo leeg.
Waar blijft je 06 potverdomme :')
pi_105486189
quote:

[..]

Mocht mijn partner wegvallen dan zal ik wel moeten werken, heel simpel is dat.
Niet zo moeilijk hoor, gewoon een baantje zoeken en beginnen, is me voor die 2 dagen per week ook prima gelukt na een jaar of 10 thuismoederen.
Mijn moeder is het ook prima gelukt nadat mijn vader overleed, hele leven thuis geweest voor ons, mijn vader overleed afgelopen december en direct in het begin van januarie was mijn moeder al aan het werk.
Ze krijgt geen huursubsidie of wat dan ook, daar zit ze netaan boven, geen enkele cent van jou bij dus.

Vind dit hele rare vooroordelen, alsof iemand die ervoor kiest in een samen situatie om dan de thuisblijvende te blijven niet meer kan werken daarna.
  maandag 12 december 2011 @ 13:27:27 #296
362983 Captain_Haddock
duizend bommen en granaten!
pi_105490421
quote:
Ja
Nee
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Ja er zijn nog mannen die hier op zitten te wachten.

De vraag is alleen of je als vrouw op deze mannen zit te wachten!
Ik zit hier, en ik zal niet de enige zijn, in een huishouden wat alleen een vrouw mist, al de rest heb ik druk bij mekaar verzameld. Maar ik ben wel onaangepast. En om daar in te stappen moet je van het type zijn wat niet meer gemaakt wordt denk ik.
Mannen zoals ik, hebben het altijd alleen gedaan. Genoeg verdienen om volledig kostwinner te kunnen zijn doe je omdat je nooit lang hebt samengewoont, en er vanuit bent gegaan dat je als je leuk wilt kunnen wonen, je dat in je eentje zal moeten doen. Alle keuzes die ze in het verleden hebben gemaakt, zijn gemaakt met dit vrije beeld in het achterhoofd.
En dan ben je op een gegeven moment eind twintig en begin je te zien dat een gezin je leven wel degelijk kan verrijken, ook al heb je je er je hele leven tegen afgezet. Maar als hij dan weer aan een nieuwe relatie begint en hij staat er iets meer voor open, zal het moederinstinct van z'n nieuwe vlam hem terug duwen in zijn oude patroon...

Hier stopt mijn verhaal, hier sta ik nu. hoe het verder gaat kan een ander oud-vrijbuiter me mischien vertellen. Maar als vrouw kan je hier best een tik van meekrijgen denk ik. Mannen die een moederfiguur kunnen gebruiken zijn ergens gewoon nog jongens.
  maandag 12 december 2011 @ 15:46:02 #297
15600 BB-King
Long live the King!
pi_105495323
Lijkt me wel fijn om huisman te zijn eerlijk gezegd.
Lekker uitslapen, bakkie koffie erbij.... beetje tv kijken/gamen.

En als m'n vriendin van het werk thuis komt, mag ze lekker voor me koken en de was doen.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_105504726
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2011 15:46 schreef BB-King het volgende:

En als m'n vriendin van het werk thuis komt, mag ze lekker voor me koken en de was doen.
:')

Nee, dat moet jij dan doen, dat is het principe van huisman zijn...

Maar het is leuk geprobeerd, deze opmerking _O-
  maandag 12 december 2011 @ 19:57:44 #299
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_105505752
quote:
10s.gif Op maandag 12 december 2011 19:35 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Nee, dat moet jij dan doen, dat is het principe van huisman zijn...

Maar het is leuk geprobeerd, deze opmerking _O-
Inderdaad, net iets te doorzichtig.
pi_105511620
quote:
2s.gif Op zondag 11 december 2011 22:14 schreef Gomez.Adams het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat veel mensen zich ook voor een groot deel laten beïnvloeden door 'de buitenwereld' als het over dit soort zaken gaat.
Over vrouwen die huisvrouw/moeder zijn wordt vaak erg neerbuigend gedaan, alleen snap ik niet waarom. Is het dan beter om gewoon full time te gaan werken, je kinderen te dumpen in een crêche en ze alleen 'savonds te zien?
Dat is helemaal niet beter, maar je beschrijft nu twee uitersten. Je kan ook op zoek gaan naar the best of both worlds, in mijn optiek heeft een kind meer nodig in een moeder dan alleen haar lijfelijke aanwezigheid als de schoolbel gaat. :)
pi_105516202
Situatie: man (ik, werkend), vrouw (huisvrouw), 2 kinderen (8, 3).
Wij hebben er bewust voor gekozen om mij te laten werken en mijn vrouw het huishouden/zorgen voor de kinderen/etc/etc te laten doen en het werkt perfect. Ik werk ongeveer 50-60 uur per week, onregelmatig. Ik hoef me nooit druk te maken over de kinderen, brengen/halen van sport/muziekles/school, of kinderen gegeten hebben etc etc, want ik weet dat alles in goede handen is en er overal voor wordt gezorgd. En voor het geval je het niet realiseerd, de hoeveelheid stress en energie die dit kost is ongelooflijk

Het geeft ontzettend veel rust in huis en in mijn kop. Je moet alleen een vrouw hebben die bereid is, om zich op deze manier op te offeren en gelukkig wil zij dat wel. Zij doet alle financien en bepaalt zelf wat ze wel en niet kan kopen, wat de kinderen nodig hebben etc etc. Het enige wat ik dus hoef te doen, is zorgen dat er geld in huis komt en de rest doet zij (en die rest is niet in geld uit te drukken). Voor die halve feministen die zeggen dat zij veel te afhankelijk van mij is... dat is alleen op financieel gebied. Voor het overige ben ik eerder afhankelijk van haar en zou ik helemaal verloren zijn zonder mijn (huis)vrouwtje :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')