We hebben het hier over relaties he, liefde dus, niet over business deals. Nederlandse vrouwen...quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:21 schreef Meloewa het volgende:
Sowieso trekt jouw man dan altijd wel aan het langste eind omdat jij afhankelijk bent van hem.
Ja dat snap ik ook wel, maar ook in relatie werkt het zo in begin wordt er misschien wel over gedaan dat het niks uitmaakt/fijn is maar daarna begint het toch te irriteren.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:23 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
We hebben het hier over relaties he, liefde dus, niet over business deals. Nederlandse vrouwen...
Omdat ze nog nooit een vrouw hebben gehad en zo vrouwen willen lokken. ''je hoeft niet te werken hoor kom maar hier wonen''quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:32 schreef Quickie_Brat het volgende:
En wat vinden de 11 mannen die "ja" hebben gestemd ? Waarom wel?
Mwa, misschien voor sommigequote:Op dinsdag 22 november 2011 20:33 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Omdat ze nog nooit een vrouw hebben gehad en zo vrouwen willen lokken. ''je hoeft niet te werken hoor kom maar hier wonen''
je bent perfect ... trouwen ?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
Poll: Zou jij een huisvrouw (-man) als partner willen?
• Ja
• Nee
• Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Ik sta al geruime tijd ingeschreven bij diverse datingsites en ken de lijstjes wel waar de perfecte vrouw aan moet voldoen. Naast het aardig en sociaal zijn, het hebben van een verzorgd uiterlijk dient de vrouw vooral haar passies en eigen leven te hebben.
Nu zat ik me laatst te bedenken dat het me helemaal niet verkeerd lijkt om huisvrouw te zijn. Ik hoef niet zo nodig carrière te maken. Ik ben toch niet zo stress-bestendig en ik vind het ook niet nodig het allemaal een keer gezien of meegemaakt te hebben.
Ik vind het daarentegen erg fijn om voor iemand die na een dag hard werken thuiskomt een lekkere maaltijd te bereiden. En zorgen dat het huis er schoon en opgeruimd uitziet
.
Zijn er nog mannen die hierop zitten te wachten?Of is dit echt heel erg ouderwets en not-done?
![]()
Zou jij als man zo'n vrouw willen? Of jij als vrouw, wil jij een huisman?
quote:
Wat is het probleem met ambitieuze vrouwen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:05 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ha! TS is mijn droomvrouw.
Ik heb liever iemand die gewoon normaal doet dan zo'n vrouwelijk "carrieretijger".Pleur toch op man.
Derhalve "JA" gestemd.
Is een erkende ziekte:quote:
quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Is een erkende ziekte:
http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/legenestsyndroom.htm
Komt erop neer dat de vrouw haar hele leven draait om het opvoeden van de kinderen. Zodra deze zelfstandig raken is haar raison d'etre min of meer voorbij en schiet de vrouw vrijwel altijd of in een depressie, of wordt ze enorm controlerend over alles dat haar nog rest. (en gaan ze dus van alle triviale pietluttigheden een halszaak maken--je hebt een propje laten slingeren, een propje! hoe kan ik ooit nog het huis schoonhouden met zo'n onoplettende klootzak als jij! och arme ik en mijn ondankbare taak in het zorgen voor iemand als jij!).
Daarom is het belangrijk dat de vrouw iets anders heeft om zich nuttig over te voelen. (en nee mode en uiterlijk telt ook niet, want dat heeft ze ook niet meer rond haar vijftigste).
Ambitieuze vrouwen prima. Maar die gemaakte carriere-tijgers die er alles aan doen om duidelijk te maken dat ze "net zo goed zijn als mannen". Ik hou er gewoon niet van. Vrouwen zijn minder lief en zorgzaam dan vroeger.quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:38 schreef Gewetensvol het volgende:
[..]
Wat is het probleem met ambitieuze vrouwen?
Wat bedoel je eigenlijk met "ambitie" in deze zin? En waarom vind je dat belangrijk?quote:Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Strani het volgende:
Ik heb er geen bezwaar tegen, als de vrouw tenminste maar iets van ambitie heeft. Kan ook prima vrijwilligerswerk zijn of iets bij een vereniging, dat is haar keuze.
Mocht morgen mijn droom uitkomen en ik ineens paardengedragsgoeroe zijn op magische wijze dan zou ik het meer dan prettig vinden dat wanneer ik aan het werk ben mijn partner het huis aan kant houdt en een lekkere maaltijd heeft staan als ik thuis kom.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
• Ja
• Nee
• Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ik sta al geruime tijd ingeschreven bij diverse datingsites en ken de lijstjes wel waar de perfecte vrouw aan moet voldoen. Naast het aardig en sociaal zijn, het hebben van een verzorgd uiterlijk dient de vrouw vooral haar passies en eigen leven te hebben.
Nu zat ik me laatst te bedenken dat het me helemaal niet verkeerd lijkt om huisvrouw te zijn. Ik hoef niet zo nodig carrière te maken. Ik ben toch niet zo stress-bestendig en ik vind het ook niet nodig het allemaal een keer gezien of meegemaakt te hebben.
Ik vind het daarentegen erg fijn om voor iemand die na een dag hard werken thuiskomt een lekkere maaltijd te bereiden. En zorgen dat het huis er schoon en opgeruimd uitziet
.
Zijn er nog mannen die hierop zitten te wachten?Of is dit echt heel erg ouderwets en not-done?
![]()
Kan ambitie dan alleen gekoppeld zijn aan carriere?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:23 schreef Mystikvm het volgende:
Er moet echt wel een beetje ambitie in zitten hoor. Zo eentje die al doktersromannetjes lezend in de hollandaisesaus staat te roeren met een koter op haar arm hoef ik niet.
Een beetje van beide is ook OK.
Ik snap het ook niet zo goed eigenlijk.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Kan ambitie dan alleen gekoppeld zijn aan carriere?
Weet je, eigenlijk lijkt me dat super, een vrouw die dat doetquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
.
Hier ben ik het dus echt niet mee eens, zelfs toen mijn man nog voor een baas werkte was zijn wereldje kleiner dan die van mij.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:58 schreef Chai het volgende:
Daarnaast, je wereldje wordt er ook gewoon heel klein, dus (vrijwilligers)werk er naast is toch wel voor iedereen aan te raden.
plus is er altijd wel een kindje die iets behoeft, er moet altijd wel ergens iets gedaan worden in huis en de buitenwacht denkt dat je de hele dag op je reet zit te zitten. als je ziek bent, dan ehm, gaat alles gewoon door. tis vooral nogal ondankbaar werk. werk dus. waarin je doorgaans minstens 5 dingen tegelijk doetquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:58 schreef Chai het volgende:
Fulltime huisvrouw/man zijn in deze tijd vind ik echt niets. Huishouden zelf kost niet meer zoveel tijd als vroeger, je kan er natuurlijk wel meer tijd aan besteden, maar dan is een dag of 2 in de week gaan werken toch echt winstgevender dan het geld dat je uitspaart door fulltime thuis te blijven.
Daarnaast, je wereldje wordt er ook gewoon heel klein, dus (vrijwilligers)werk er naast is toch wel voor iedereen aan te raden.
En ik denk dat fulltime huisvrouw ook juist veel stress kan geven, want er is altijd wel iets wat nog gedaan kan worden in huis en heel veel dingen die je nog moet doen. Je werk is nooit af en je werk is thuis, dus je wordt er continue mee geconfronteerd.
Ik denk trouwens wel dat er nog steeds mannen zijn die zo'n vrouw willen. Andersom niet.
Het hoeft helemaal geen ondankbaar werk te zijn. Er zijn genoeg mannen die hun huisvrouw waarderen hoor en dat ook laten merken.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:59 schreef simmu het volgende:
[..]
plus is er altijd wel een kindje die iets behoeft, er moet altijd wel ergens iets gedaan worden in huis en de buitenwacht denkt dat je de hele dag op je reet zit te zitten. als je ziek bent, dan ehm, gaat alles gewoon door. tis vooral nogal ondankbaar werk. werk dus. waarin je doorgaans minstens 5 dingen tegelijk doet
oooh, jij hebt geluk! hier gaat alles voor mij gewoon door. als ik mazzel heb is er heel misschien op zondag gelegenheid om ff 2 uurtjes op bed te gaan liggenquote:Op woensdag 23 november 2011 12:01 schreef erodome het volgende:
Oh ja, het verschil bij ziekte, soms frustrerend!
Hij ziek, ligt op bedje, wordt verzorgt, huishouden wordt gedaan, alles gaat gewoon door verder.
Ik ziek, ik lig niet op bedje, soms heel even maar, huishouden wordt met een beetje geluk een heel klein beetje gedaan en misschien dat het avondeten gekookt wordt voor me.
mijn man waardeert me wel hoorquote:Op woensdag 23 november 2011 12:02 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Het hoeft helemaal geen ondankbaar werk te zijn. Er zijn genoeg mannen die hun huisvrouw waarderen hoor en dat ook laten merken.
Dat je een traditionele rolverdeling hebt, betekent niet meteen dat de rest van de relatie ook ouderwets is.
Carriere hoeft niet per se, maar in het algemeen geldt, vind ik zelf toch wel, dat als je ergens geen geld mee verdient (mee zou kunnen verdienen), het dus niet erg nuttig is.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:41 schreef erodome het volgende:
Kan ambitie dan alleen gekoppeld zijn aan carriere?
Zo'n gezellige huisvrouw zoek ik.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:05 schreef simmu het volgende:
[..]
mijn man waardeert me wel hoor![]()
de rest van de familie daarentegen![]()
maar goed. de meeste mensen op fok weten inmiddels wel hoe ik 'geboft' heb met mijn familie
quote:Op woensdag 23 november 2011 12:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Zo'n gezellige huisvrouw zoek ik.
Ik vind twee prima argumenten, zijn ook compleet op mij van toepassing.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:24 schreef Sjarrel78 het volgende:
Mijn vriendin (en ik ook trouwens) heeft de afgelopen 8 jaar een ontwikkeling doorgemaakt, die als zij huisvrouw had geweest, nooit gehad zou hebben.
Ik geloof dat we best eens uit elkaar zouden groeien als onze levens zoveel verschillen.
Vind het ook altijd zo zwak argumenten als :”Ja, maar ik ben nu eenmaal niet goed in groepen” of “Ik ben niet erg stressbestendig” of “Ik hou niet van vroeg op staan”.
Kijken hoe snel je bovenstaande allemaal leert als je elke dag thuis in de weer blijft, niet dus.
huismoeder zijn is het meest stressvolle wat er bestaat, mijn man beseft zich dit altijd maar al te goed na een vakantie en is blij om dan weer te gaan werken om te ontsnappen aan de stress die de kinderen met zich meebrengenquote:Op woensdag 23 november 2011 13:24 schreef Sjarrel78 het volgende:
Mijn vriendin (en ik ook trouwens) heeft de afgelopen 8 jaar een ontwikkeling doorgemaakt, die als zij huisvrouw had geweest, nooit gehad zou hebben.
Ik geloof dat we best eens uit elkaar zouden groeien als onze levens zoveel verschillen.
Vind het ook altijd zo zwak argumenten als :”Ja, maar ik ben nu eenmaal niet goed in groepen” of “Ik ben niet erg stressbestendig” of “Ik hou niet van vroeg op staan”.
Kijken hoe snel je bovenstaande allemaal leert als je elke dag thuis in de weer blijft, niet dus.
Daarom word ik ook een huismanquote:Op woensdag 23 november 2011 13:31 schreef simmu het volgende:
als je niet stressbestendig bent moet je geen huisvrouw worden! al zeker niet met kleine kinderen vlak op elkaar.
eigenschappen die ik als huisvrouw geleerd heb:
stressbestendigheid.
nachten en nachten en nachten steeds maar ff uurtje slapen en dan weer wakker voor het een of het ander
geboorte van kind 1 was ellendig, nrs 2 en 3 (wel in een keer) was dramatisch en traumatiserend. desondanks ging het gewone leven door en regelde ik door
flexibiliteit.
kind 1 huilt omdat die van de tafel af geflikkerd was en kind 2 huilt omdattie honger heeft en een fles wil. sterker nog; als de een huilt begint de ander ook. altijd
toppertje qua flexibiliteit: eentje van anderhalf thuis. eentje in ziekenhuis 1 en eentje in ziekenhuis 2. alles uiteraard op gepaste afstand en per ov amper te doen
kind ziek en man heeft auto mee? dan loop ik die kilometer naar de huisarts met allebei de kinders.
stabilteit.
ondanks alles draait hier alles nog altijd. ondanks pijn en verdriet, ondanks ellende met familie. ondanks alles. altijd.
Nou ,ik wil best met je meegaan dat het veel werk is, maar nu overdrijf je een beetjequote:Op woensdag 23 november 2011 13:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
huismoeder zijn is het meest stressvolle wat er bestaat
Waarom? Het opvoeden van je kinderen in plaats van ze bij de creche te dumpen is niet nuttig?quote:Op woensdag 23 november 2011 12:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Carriere hoeft niet per se, maar in het algemeen geldt, vind ik zelf toch wel, dat als je ergens geen geld mee verdient (mee zou kunnen verdienen), het dus niet erg nuttig is.
Inderdaad zeg.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:37 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Nou ,ik wil best met je meegaan dat het veel werk is, maar nu overdrijf je een beetje
Ik overdrijf niet (praat wel uit eigen beleving/ervaring).quote:Op woensdag 23 november 2011 13:37 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Nou ,ik wil best met je meegaan dat het veel werk is, maar nu overdrijf je een beetje
Nogmaals, ik 6 jaar een eigen bedrijf gehad, in het begin werkte ik daarnaast ook nog voor een baas en de laatste 4 jaar gecombineerd met kinderen.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:46 schreef LostInSpace het volgende:
Even over stress praten, altijd leuk
Dus je stelling was eigenlijk IK vind huisvrouw zijn het meest stressvolle dat er is.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:44 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik overdrijf niet (praat wel uit eigen beleving/ervaring).
Ja, maar iedereen spreekt uit eigen ervaring lijkt me en als ik andere huisvrouwen hoor die daarnaast ook gewerkt hebben die zijn het toch wel met me eens.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:53 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Dus je stelling was eigenlijk IK vind huisvrouw zijn het meest stressvolle dat er is.
nou, ik heb ook gewerkt (en gestudeerd) maar ik ben het er ook mee eens hoor. maar goed; bij ons gaat alles dan weer vrij uitzonderlijk en hebben we enkele zeer specifieke problemen.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:53 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Dus je stelling was eigenlijk IK vind huisvrouw zijn het meest stressvolle dat er is.
Ik begrijp gewoon niet zo goed hoe je het saai kunt vinden en weer wil werken (dat is toch juist taakverruiming = meer stress?), maar het tegelijkertijd zo enorm stressvol vindt.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nogmaals, ik 6 jaar een eigen bedrijf gehad, in het begin werkte ik daarnaast ook nog voor een baas en de laatste 4 jaar gecombineerd met kinderen.
Moet zeggen dat we hier helaas ook stress hebben gehad van ziekte enz. ( man bijna overleden en lange hersteltijd nodig gehad, oudste dochter ook flink ziek geweest door een bloedstollingsaandoening) maar als je werkt, waardeer je thuis meer, dan is thuiskomen leuk en gezellig.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:07 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ik begrijp gewoon niet zo goed hoe je het saai kunt vinden en weer wil werken (dat is toch juist taakverruiming = meer stress?), maar het tegelijkertijd zo enorm stressvol vindt.
De situatie van simmu is anders. Ze zou het waarschijnlijk minder stressvol vinden als het beter met haar kinderen zou gaan.
Al blijft het altijd koffiedik kijken zo natuurlijk. Mensen hebben altijd de neiging taken naar zich toe te trekken en daar vervolgens gestresst van te worden.
Als ik zo ziek was dat ik echt naar de huisarts moest met mijn ouders, dan kon ik er niet meer heen lopen en dan bracht mijn pa me wel. Voor al het andere kreeg ik een asperientje, werd ik naar bed gestuurd onder het devies van "komt wel weer goed" en dan ging mijn moeder weer stofzuigen en daarna een kopje koffie drinken terwijl ze de krant lasHet is maar net hoe je die functie vervult.
Ik herken een patroon: kinderen leiden tot stressquote:Op woensdag 23 november 2011 14:14 schreef simmu het volgende:
lostinspace: ze bedoelt werk buitenshuis voor een baas![]()
dus dat je ;s ochtends de kinderen aflevert op de bso/school en dan de deur dichttrekt en gaat werken.
de kinders doen het hier nu goed hoor, maar we zitten al bijna 2 jaar in standje overleven en dat zal nog wel een tijdje zo blijven. ik vrees de toekomst wel een beetje. mijn man gaat langzaam maar zeker ten onder aan alles en ik weet niet wat ik er nog aan kan doen.
De stress die je hiervan hebt ondervonden lijkt me heel heftig, maar is wel stress die ik niet reken onder huismoeder zijn. Die stress had je evengoed gevoeld als je 40 uur gewerkt had in de week.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Moet zeggen dat we hier helaas ook stress hebben gehad van ziekte enz. ( man bijna overleden en lange hersteltijd nodig gehad, oudste dochter ook flink ziek geweest door een bloedstollingsaandoening)
Het is vooral stressvol omdat het nooit gaat zoals je planned, je moet dus echt heel flexibel zijn of worden.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:17 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ik herken een patroon: kinderen leiden tot stress
Maar ik heb sterk het idee dus dat huisvrouw an sich niet stressvol hoeft te zijn, maar dat het dus stressvol is voor mensen door de omstandigheden waarin ze verkeren.
Ik denk dat huismoeder zijn vooral stressvol is omdat het 24/7 doorgaat en je ook niet anders ziet dan je koters. Geen volwassenen en kulproblemen op werk. Door die variatie denk ik dat het minder stressvol is als je daarnaast ook nog een beetje werkt, maar dan is werk de afleiding.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:17 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Ik herken een patroon: kinderen leiden tot stress
Maar ik heb sterk het idee dus dat huisvrouw an sich niet stressvol hoeft te zijn, maar dat het dus stressvol is voor mensen door de omstandigheden waarin ze verkeren.
Of beter of niet plannen.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:22 schreef snakelady het volgende:
Het is vooral stressvol omdat het nooit gaat zoals je planned, je moet dus echt heel flexibel zijn of worden.
Juist,inderdaadquote:Op woensdag 23 november 2011 14:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik denk dat huismoeder zijn vooral stressvol is omdat het 24/7 doorgaat en je ook niet anders ziet dan je koters. Geen volwassenen en kulproblemen op werk. Door die variatie denk ik dat het minder stressvol is als je daarnaast ook nog een beetje werkt, maar dan is werk de afleiding.
wat zij zegtquote:Op woensdag 23 november 2011 14:17 schreef snakelady het volgende:
[..]
Moet zeggen dat we hier helaas ook stress hebben gehad van ziekte enz. ( man bijna overleden en lange hersteltijd nodig gehad, oudste dochter ook flink ziek geweest door een bloedstollingsaandoening) maar als je werkt, waardeer je thuis meer, dan is thuiskomen leuk en gezellig.
Werken is dan ook weer leuk en gezellig, omdat het een afwisseling is, je praat weer even met volwassen mensen over andere zaken dan kinderen, juist die combinatie maakt het dat beide leuk is en blijft.
Ik moet er dus niet aan denken om 40uur te werken, kinderen in de opvang en ze alleen het weekend echt te zien.
Maar 15 tot 20 uur werken naast moeder zijn, heerlijk!
Dat is geen optie met kinderen, niet plannen, ze hebben hun school,speelafspraakjes, zwemles enz.quote:
Dan is beter plannen dus de optie.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:26 schreef snakelady het volgende:
Dat is geen optie met kinderen, niet plannen, ze hebben hun school,speelafspraakjes, zwemles enz.
Vind dit nou niet echt een voorbeeld dat je eerdere stelling onderbouwt van -Huismoeder is het meest stressvolle dat er bestaat.- Maar goed we reageren allemaal anders op verschillende soorten stress.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:34 schreef snakelady het volgende:
Even een heel klein simpel voorbeeld van eergisteren wat de meeste moeders wel zullen herkennen.
Ik heb twee dochters, de oudste is 6 en zit op school, de jongste is 3 en zit op de peuterspeelzaal.
Om 15.15 is de oudste uit.
De jongste is die ochtend naar de psz geweest, is haar knuffelkonijn vergeten, kind helemaal verdrietig, we kunnen het konijn ophalen tussen 15.00 uur en 15.15.
Om 14.45 kind schoentjes aan en jas aan, kind zegt dat ze nog naar de wc moet, zet kind op e wc, doet er serieus 15 minuten over om haar ding te doen.
Weer aankleding, snel naar psz rijden, zit je achter een tractor....
Komt je op 15.15 aan op de psz, gelukkig lag het knuffelkonijn klaar en dan moet je nog op tijd zijn om je oudste op te halen, uiteraard ben je daar dan te laat voor en staat je kind verdrietig op het schoolplein met de juf aan de hand en dan moet je ook nog om 15.30 bij zwemles zijn.
Dit is maar een heel simpel en eigenlijk ook een niets voorstellend voorbeeld, maar iets dergelijks gebeurd dus wel iedere dag minimaal 1x meestal vaker.
Zoals ik al schreef is dit een heel simpel en eigenlijk niets voorstellen voorbeeld, maar als iets dergelijks meerdere keren per dag gebeurd is dat best stressvol.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:37 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Vind dit nou niet echt een voorbeeld dat je eerdere stelling onderbouwt van -Huismoeder is het meest stressvolle dat er bestaat.- Maar goed we reageren allemaal anders op verschillende soorten stress.
haha, das waar jaquote:
nja. er zit een verschil tussen "af en toe z'on dag" en elke dag altijd dit.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:37 schreef Sjarrel78 het volgende:
[..]
Vind dit nou niet echt een voorbeeld dat je eerdere stelling onderbouwt van -Huismoeder is het meest stressvolle dat er bestaat.- Maar goed we reageren allemaal anders op verschillende soorten stress.
Werkt dat echt?quote:Op woensdag 23 november 2011 14:45 schreef simmu het volgende:
en daarom ligt er een reuze hello kitty knuffel op onze slaapkamer
hahaha, herkenbaar!quote:Op woensdag 23 november 2011 14:45 schreef simmu het volgende:
ikke daarstraks nog: ravi van anderhalf gaat slaapje doen. selene van 3 wat later, blijken haar knuffels bij ravi te liggen. doh!
en daarom ligt er een reuze hello kitty knuffel op onze slaapkamer
Daarom moet je ook altijd reserve lievelingsknuffels hebben. Weg stress.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:40 schreef snakelady het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef is dit een heel simpel en eigenlijk niets voorstellen voorbeeld, maar als iets dergelijks meerdere keren per dag gebeurd is dat best stressvol.
Overigens, jij hebt zeker geen kinderen met een lievelingsknuffel? Geloof me, dat is stress als die verdwenen is!!! Daar is een uitlopende vergadering niks bij, knuffel weg is drama![]()
quote:
Als je er een hebt graag!! Deze heeft ze gekregen met haar geboorte, we hadden al een andere als lievelingsknuffel in gedachte, een hele populaire, overal te verkrijgen maar nee hoor, madam wil echt alleen dat gele konijn......quote:Op woensdag 23 november 2011 14:50 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Daarom moet je ook altijd reserve lievelingsknuffels hebben. Weg stress.
die kuttige professor papjes is anders ook maar matig te krijgen hoor. tot je een keer in de supermarkt staat en er een bak vol ligt. zie der dan nog maar eens tegen te houdenquote:Op woensdag 23 november 2011 14:53 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als je er een hebt graag!! Deze heeft ze gekregen met haar geboorte, we hadden al een andere als lievelingsknuffel in gedachte, een hele populaire, overal te verkrijgen maar nee hoor, madam wil echt alleen dat gele konijn......
huisvrouw of man. wie wil het zijn of er eentje hebben als partner. en wat de neuk denk je dat die dan de hele dag doet (behalve knuffelellende oplossen)quote:
Ik begin langzamerhand mijn ingenomen stelling te herzien. Ik weet niet of ik er nog wel zo'n voorstander van ben.quote:
quote:Op woensdag 23 november 2011 14:57 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Ik begin langzamerhand mijn ingenomen stelling te herzien. Ik weet niet of ik er nog wel zo'n voorstander van ben.
Goh, wat grappig. Ik was als kind nooit zo makkelijk dat ik genoegen nam met een tweede-plaats-lievelings-knuffel als ik mijn lievelings-knuffel wilde.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:53 schreef simmu het volgende:
![]()
wel als kanttekening dat ze bijna over haar middagslaapjebehoefte heen is (ik ben daar nog niet aan toe) dus ze slaapt een uurtje op onze kamer en daat dan spelen met onze sokken
ik heb gesmokkeld met haar vaste doekje en mimi (professor papjes) hoorquote:Op woensdag 23 november 2011 15:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Goh, wat grappig. Ik was als kind nooit zo makkelijk dat ik genoegen nam met een tweede-plaats-lievelings-knuffel als ik mijn lievelings-knuffel wilde.
Oei, wat op de dag dat ze ontdekt dat haar bloedeigen moeder haar met lookalikes om de tuin leidt?quote:Op woensdag 23 november 2011 15:02 schreef simmu het volgende:
[..]
ik heb gesmokkeld met haar vaste doekje en mimi (professor papjes) hoor![]()
die hebben we uiteraard dubbel
quote:Op woensdag 23 november 2011 15:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oei, wat op de dag dat ze ontdekt dat haar bloedeigen moeder haar met lookalikes om de tuin leidt?
toen stond ze dus dolblij in die ton te graaien en moesten we uiteindelijk met een luid krijsende peuterpuber naar huisquote:Op woensdag 23 november 2011 14:56 schreef simmu het volgende:
[..]
die kuttige professor papjes is anders ook maar matig te krijgen hoor. tot je een keer in de supermarkt staat en er een bak vol ligt. zie der dan nog maar eens tegen te houden![]()
![]()
Met ambitie bedoel ik dat ze wat moet willen met haar leven, en zich al persoon wil blijven ontwikkelen en ook echt over het leven nadenkt. Dus niet iemand die gewoon de komende 50 jaar reality soaps kijkt en nergens wat om geeft.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:28 schreef DrBill het volgende:
[..]
Wat bedoel je eigenlijk met "ambitie" in deze zin? En waarom vind je dat belangrijk?
je hersencellen vallen niet allemaal spontaan dood neer wanneer je als primair gezinsverzorgende (quote:Op woensdag 23 november 2011 16:14 schreef Strani het volgende:
[..]
Met ambitie bedoel ik dat ze wat moet willen met haar leven, en zich al persoon wil blijven ontwikkelen en ook echt over het leven nadenkt. Dus niet iemand die gewoon de komende 50 jaar reality soaps kijkt en nergens wat om geeft.
Je hebt gelijk, ik ben dan ook geen tegenstander van het huisvrouw zijnquote:Op woensdag 23 november 2011 16:28 schreef simmu het volgende:
[..]
je hersencellen vallen niet allemaal spontaan dood neer wanneer je als primair gezinsverzorgende () aan de slag gaat hoor. je hebt wel kans dat wanneer je iets niet opruimt er pardoes een "foei toch! wel netjes opruimen liefje
zullen we dat samen even doen, dan kunnen we strakjes samen ook verder spelen" zomaar uitfloept
![]()
je gaat echt niet opeens reality soaps zitten kijken als je gewend bent om hypotheken door te rekenen of ernergiebalansen op te stellen
Maar zou je het prima vinden als je man huisman was?quote:Op woensdag 23 november 2011 17:38 schreef Audreyoot het volgende:
Ik zou zelf niet de hele dag thuis willen zitten. Als er kids komen dan neem ik personeel in dienst zodat ik wat vaker thuis kan zijn maar toch blijf cashenOf ik ga boven mijn werk wonen waardoor ik beide kan doen
Zoveel verdien ik ook weer nietquote:Op woensdag 23 november 2011 17:39 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar zou je het prima vinden als je man huisman was?
Is dat eigenlijk zo, dat het bijna onmogelijk is om van 1 salaris rond te komen in Nederland? Of is het meer dat mensen allemaal boven hun stand willen leven? Ik woon niet in Nederland dus het is een oprechte vraag.quote:Op woensdag 23 november 2011 17:42 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Zoveel verdien ik ook weer niet![]()
Zou ik niet zo leuk vinden denk ik en hij ook niet. Dat hij minder zou gaan werken om vaker bij de kids te zijn vind ik te gek, maar tegenwoordig kan toch bijna niemand meer van 1 salaris rondkomen?
Ik ben niet zo zwart wit en kijk niet alleen naar loondienst banen. Als hij 2 dagen in de week ergens zou werken en er zelfstandig nog wat bij willen beunen waardoor hij meer tijd thuis heeft vind ik dat helemaal ok![]()
Ik heb het idee dat het meer het laatste is.....quote:Op woensdag 23 november 2011 18:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk zo, dat het bijna onmogelijk is om van 1 salaris rond te komen in Nederland? Of is het meer dat mensen allemaal boven hun stand willen leven? Ik woon niet in Nederland dus het is een oprechte vraag.
quote:Op woensdag 23 november 2011 18:42 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik heb het idee dat het meer het laatste is.....
Ik leef nu al geruime tijd op het niveau van het sociale minimum en dan kun je niet leven als god in frankrijk nee, maar om nu te zeggen dat ik nauwelijks rondkom.... nee. Je maakt keuzes en stelt prioriteiten. Vreet gewoon de kast van de buurman leeg. Zo simpel is het
Bij mijn ouders irriteert het al 37 jaar niemand.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:27 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Ja dat snap ik ook wel, maar ook in relatie werkt het zo in begin wordt er misschien wel over gedaan dat het niks uitmaakt/fijn is maar daarna begint het toch te irriteren.
Het kan wel maar dan zou ik dingen moeten laten die ik liever wel doe, zoals uitgaan en op vakantie gaan. Boven je stand leven heeft daar niks mee te maken, dan geef je meer uit dan er binnen komt. Dus nja rondkomen kan wel van 1 salaris (hoewel met een kind erbij wordt het wel krap) maar ik zou het niet willen. Je kan in een gezinssituatie(bv 2 volw 1 kind) hier alleen rondkomen denk ik als je in een flat woont en alle subsidies krijgt die je kan aanvragen als je even uitgaat van een minimum inkomen.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk zo, dat het bijna onmogelijk is om van 1 salaris rond te komen in Nederland? Of is het meer dat mensen allemaal boven hun stand willen leven? Ik woon niet in Nederland dus het is een oprechte vraag.
Eerlijk waar, zo hard werken huisvrouwen echt niet. Natuurlijk doe je vanalles en hebben kinderen tijd en aandacht nodig. Kan me ook voorstellen dat je niet 5 dagen per week thuis met kinderen zit, allemaal begrijpelijk. Maar huisvrouwen of huismannen hoeven echt niet keihard te werken.quote:Op woensdag 23 november 2011 11:59 schreef simmu het volgende:
[..]
plus is er altijd wel een kindje die iets behoeft, er moet altijd wel ergens iets gedaan worden in huis en de buitenwacht denkt dat je de hele dag op je reet zit te zitten. als je ziek bent, dan ehm, gaat alles gewoon door. tis vooral nogal ondankbaar werk. werk dus. waarin je doorgaans minstens 5 dingen tegelijk doet
Het is echt zo, mijn man heeft gelukkig een riant salaris mijn zijn broertje net iets boven modaal, een gewone rijtjeswoning en doen niks geks, zelfs geen vakantie.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Word je ook nog aangerand door die gasten van de gemeente daar? Schoften...quote:Op woensdag 23 november 2011 19:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Gemeentelijke betastingen 50 euro p/m
lol, zo voelt het wel somsquote:Op woensdag 23 november 2011 20:04 schreef TimMer1981 het volgende:
[..]
Word je ook nog aangerand door die gasten van de gemeente daar? Schoften...
Maar volledig eens met de strekking van je verhaal: het is ziekelijk.
Klopt.quote:Op woensdag 23 november 2011 20:15 schreef L0t.. het volgende:
Zolang er geen kinderen zijn werk ik liever gewoon (bijna) fulltime en mijn vriend ook. Maar we willen later graag een groot gezin en dan willen we allebei minder werken. 2-3 dagen in de week lijkt me fijn en dan mijn vriend 4 dagen. Ik wil kinderen niet alle dagen naar de opvang sturen en bovendien werk je dan onderhand bijna alleen maar voor de opvang.
Mee eens. Ik kan er persoonlijk ook niet zo goed tegen als huisvrouwen heel hard gaan roepen dat zij 'heus ook heel hard werken' en hoe stressvol het allemaal wel niet is, zo'n kind en zo'n huishouden. Leer prioriteiten stellen en plannen, het valt echt wel mee.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eerlijk waar, zo hard werken huisvrouwen echt niet. Natuurlijk doe je vanalles en hebben kinderen tijd en aandacht nodig. Kan me ook voorstellen dat je niet 5 dagen per week thuis met kinderen zit, allemaal begrijpelijk. Maar huisvrouwen of huismannen hoeven echt niet keihard te werken.
Ik heb een tijdje wat minder gewerkt en wat heerlijk was dat en echt een stuk rustiger dan mijn werk. Beetje stofzuigen, beetj tutten met kindjes, beetje heen en weer naar school fietsen en nog wat koken, prima op het gemakje, tussendoor nog tijd voor de kinderboerderij en als de kinders slapen of naar school zijn nog even een bakkie koffie, krantje erbij. Nee, echt geen punt.
Huisvrouw was een zwaar beroep in de tijd van mijn oma: geen wasmachine, geen afwasmachine, kinderen schrobben in de tobbe, geen stofzuigers, geen kant-en-klaar spul bij de appie.
Let op; geldt alleen voor een beetje normale situatie: vriend van mij heeft een vrouw met MS, die heeft ook nog voor haar te zorgen. Dat is wel pittig.
Mee eens. Als werkende moeder het huishouden e.d. ook nog doen wanneer ik thuis kom en ik heb echt nog wel tijd om met m'n voeten op de bank te zitten.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:32 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Eerlijk waar, zo hard werken huisvrouwen echt niet. Natuurlijk doe je vanalles en hebben kinderen tijd en aandacht nodig. Kan me ook voorstellen dat je niet 5 dagen per week thuis met kinderen zit, allemaal begrijpelijk. Maar huisvrouwen of huismannen hoeven echt niet keihard te werken.
Ik heb een tijdje wat minder gewerkt en wat heerlijk was dat en echt een stuk rustiger dan mijn werk. Beetje stofzuigen, beetj tutten met kindjes, beetje heen en weer naar school fietsen en nog wat koken, prima op het gemakje, tussendoor nog tijd voor de kinderboerderij en als de kinders slapen of naar school zijn nog even een bakkie koffie, krantje erbij. Nee, echt geen punt.
Huisvrouw was een zwaar beroep in de tijd van mijn oma: geen wasmachine, geen afwasmachine, kinderen schrobben in de tobbe, geen stofzuigers, geen kant-en-klaar spul bij de appie.
Let op; geldt alleen voor een beetje normale situatie: vriend van mij heeft een vrouw met MS, die heeft ook nog voor haar te zorgen. Dat is wel pittig.
Om eerlijk te zijn vind ik dat dan weer meevallen, heb er natuurlijk maar 1 en die is nu al 12.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:35 schreef snakelady het volgende:
[..]
huismoeder zijn is het meest stressvolle wat er bestaat, mijn man beseft zich dit altijd maar al te goed na een vakantie en is blij om dan weer te gaan werken om te ontsnappen aan de stress die de kinderen met zich meebrengen
En hij is hoofd bouwkunding calculator, wat opzich al een stressvolle baan is.
Tja, dat kan, maar denk bv een aan je verdiepen in filosofie, of wat dan ook, niet heel erg nuttig, maar toch wel ambiteus om daar echt in te duiken.quote:Op woensdag 23 november 2011 12:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Carriere hoeft niet per se, maar in het algemeen geldt, vind ik zelf toch wel, dat als je ergens geen geld mee verdient (mee zou kunnen verdienen), het dus niet erg nuttig is.
En zo ishet. Ik gun iedereen overigen van harte een relaxed leven, dat dan weer wel! Alleen dan niet zeuren als je geen tijd hebt om het huishouden te doen tussen de sportschool, yoga, vriendinnenclubje en gezellig leuke dingen doen met de kids door... Ik zou graag een vrouw met carriere gehad hebben, dan zou ik mijn carriere graag opgeofferd. Helaas werkt mijn vrouw in het onderwijs, dus met 4 post-hbo opleidingen geen fuck extra..quote:Op woensdag 23 november 2011 21:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik dat dan weer meevallen, heb er natuurlijk maar 1 en die is nu al 12.
Stressvol wil ik het niet noemen voor mezelf, het bleek erg goed uit te komen dat ik niet zo'n ik heb ritme nodig mens was
Ik heb best wel een makkie leven, dat durf ik wel eerlijk te zeggen, heb tijd voor de diertjes in huis die ik zelf zo graag wilde, heb tijd voor mijn paarden, voor mijn kind(samen gamen bv, niet alleen goed voor kind, maar ook voor mij, hoop pret) en dan ook nog wel tijd voor mezelf, om te fokken bv
Heb de tijd en ruimte om me te verdiepen in die paardenbizz, of in me te verdiepen in wat dan ook mijn aandacht heeft op dat moment, ben daar heel vrij in. Kan een boek in kortere tijd uitlezen, die tijd heb ik dan ook nog.
Niet alles tegelijkertijd natuurlijk, maar he, ik had jaren de tijd en nu nog jaren met alleen een beetje werken.
Stress, soms absoluut, het is niet alleen een roze wolk, er moet daarnaast nog zat gedaan worden om te zorgen dat het gezin zo ver als gaat op rolletjes loopt, dat is vaak zat fiks vogelen.
Maar vergeleken met een echte baan valt dat reuze mee, het was veel lastiger om de pensionplanning voor de zomervakantie rond te krijgen en dan ook nog eens al die aanloop kittens en katten ergens in het asiel te zien proppen en dat was dan alleen nog maar het plan gedeelte van dat werk, het verzorgwerk was in die zomertijd al helemaal jongeleren met 10 zwaarden om het gedaan te krijgen.
dat is jouw mening, nu is 2 kinderen idd veel drukker dan 1, vreemd genoeg.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik dat dan weer meevallen, heb er natuurlijk maar 1 en die is nu al 12.
Stressvol wil ik het niet noemen voor mezelf, het bleek erg goed uit te komen dat ik niet zo'n ik heb ritme nodig mens was
Ik heb best wel een makkie leven, dat durf ik wel eerlijk te zeggen, heb tijd voor de diertjes in huis die ik zelf zo graag wilde, heb tijd voor mijn paarden, voor mijn kind(samen gamen bv, niet alleen goed voor kind, maar ook voor mij, hoop pret) en dan ook nog wel tijd voor mezelf, om te fokken bv
Heb de tijd en ruimte om me te verdiepen in die paardenbizz, of in me te verdiepen in wat dan ook mijn aandacht heeft op dat moment, ben daar heel vrij in. Kan een boek in kortere tijd uitlezen, die tijd heb ik dan ook nog.
Niet alles tegelijkertijd natuurlijk, maar he, ik had jaren de tijd en nu nog jaren met alleen een beetje werken.
Stress, soms absoluut, het is niet alleen een roze wolk, er moet daarnaast nog zat gedaan worden om te zorgen dat het gezin zo ver als gaat op rolletjes loopt, dat is vaak zat fiks vogelen.
Maar vergeleken met een echte baan valt dat reuze mee, het was veel lastiger om de pensionplanning voor de zomervakantie rond te krijgen en dan ook nog eens al die aanloop kittens en katten ergens in het asiel te zien proppen en dat was dan alleen nog maar het plan gedeelte van dat werk, het verzorgwerk was in die zomertijd al helemaal jongeleren met 10 zwaarden om het gedaan te krijgen.
je kunt gewoon voor jezelf beginnen heurquote:Op woensdag 23 november 2011 11:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Mocht morgen mijn droom uitkomen en ik ineens paardengedragsgoeroe zijn op magische wijze dan zou ik het meer dan prettig vinden dat wanneer ik aan het werk ben mijn partner het huis aan kant houdt en een lekkere maaltijd heeft staan als ik thuis kom.
Dan zou het fijn zijn als hij de huisman uithangt.
Maar aangezien er geen middel bestaat dat er even op magische wijze voor zorgt dat ik ineens paardengedragsgoeroe ben blijf ik wel de huismus die een klein beetje werkt, veel leert en het huishouden runt
Tot nu toe geeft mijn partner aan dat het erg fijn is dat ik grotendeels huisvrouw ben, het heeft hem mogelijkheden gegeven die er anders niet waren en een fijne plek om tot rust te komen.
Goh hoezo over 1 kam scherenquote:Op woensdag 23 november 2011 23:37 schreef Wapperbaard het volgende:
Allebei werken en geen kinderen.
Dan kan de vrouw ook niet het idee krijgen dat ze gebakken zit zodat ze zich gaat verpoppen.
Het resultaat is dan het zogenaamde pittige kapsel.
Deze snit meet een vrouw zich aan als ze genoeg rond heeft geneukt van haar 15e levensjaar tot begin 30 en een brave hond met een stabiel inkomen trouwt waar ze 3 kinderen mee kan biggen.
Zodra de "buit binnen is" beginnen ze hun metamorfose tot vlotte, pittige dame.
De verandering is goed te vergelijken met de levensfasen van een vlinder maar dan precies omgekeerd waarbij de jonge levendige vlinder die van piemel naar piemel fladdert terugkeert naar de larvevorm.
Net als een rups begint ze te eten maar in plaats van moerbeiblad vreet ze zich vol met goedkoop roomijs.
Ze hult zich in een cocon van aseksuele, vormloze Wehkamp lompen en comfortabele zware schoenen met platte zolen.
Vervolgens verwijdert ze het laatste vrouwelijke kenmerk dat haar aantrekkelijk kan maken voor het andere geslacht, het haar.
Opmerkelijk genoeg is de laatste stap in de metamorfose het aanbrengen van een kleurspoeling in een felle kleur zoals felrood of paars die onooglijk contrasteert met de grauwe massa die zich daaronder bevindt.
Mogelijk zodat ze zichzelf voor de spiegel kan herinneren dat ze ooit een vlinder was.
datquote:Op donderdag 24 november 2011 11:04 schreef Ripley het volgende:
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat het niet bevredigend genoeg is - dus dan maar een werkster
Nou dan benik al jaren met een vreemde in huis want mijn vrouw is alles behalve datquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:16 schreef Plantagehouder het volgende:
De meeste vrouwen die thuis blijven bij de kids worden bitter en dik, dus nee
Zijn de vaste zo belachelijk hoog dat je niet kan rondkomen op één salaris dan? Werk is maar werk hé, tijd met je kinderen is niet in geld uit te drukken. Voordat je het door hebt zijn groot en heb je een hoop gemist (dat vertellen ze mij steedsquote:Op donderdag 24 november 2011 10:59 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Zou best huisvrouw willen zijn, maar ik ben een waardeloze huisvrouw dus ga ik toch maar werken
Maar even serieus, als er ooit kinderen komen zou ik graag de eerste 4 levensjaren thuis willen zijn voor de kinderen. Maar waarschijnlijk is dit financieel niet mogelijk, dan zou ik liver niet meer dan 3dagen willen werken. Kinderen 5 dagen op de opvang vind ik echt niet kunnen
En als je partner dat niet wil? Gewoon er bewust voor kiest om niet te werken maar om thuis te blijven en het huishouden te doen?quote:Op donderdag 24 november 2011 12:46 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
On topic, ik zou het niet erg vinden om een huisvrouw als partner te hebben als er kinderen zijn. Zolang die er niet zijn kunnen beide gewoon werken uiteraard. Vraag is altijd of de partner het ook wil.
Dat zou ik niet erg vinden, want ik vind het huishouden stom dus fijn als hij zich daar op wil storten. Maar ik denk dat het belangrijk is voor je ontwikkeling om te werken en dat het wel prettiger is als iemand in ieder geval een paar daagjes werktquote:Op donderdag 24 november 2011 12:53 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
En als je partner dat niet wil? Gewoon er bewust voor kiest om niet te werken maar om thuis te blijven en het huishouden te doen?
Goede vraag, denk niet dat ik daar mee akkoord zou gaan. Het huishouden stelt nou niet echt veel voor, zeker als je maar met twee personen bent. Kost je echt geen 32 uur per weekquote:Op donderdag 24 november 2011 12:53 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
En als je partner dat niet wil? Gewoon er bewust voor kiest om niet te werken maar om thuis te blijven en het huishouden te doen?
En naast het huishouden pijpt ze je ook elke avond goddelijk klaar. En ze haalt bier voor je. Moet ze dan nog steeds werken?quote:Op donderdag 24 november 2011 14:35 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Goede vraag, denk niet dat ik daar mee akkoord zou gaan. Het huishouden stelt nou niet echt veel voor, zeker als je maar met twee personen bent. Kost je echt geen 32 uur per week. Ze hoeft niet full-time te werken, maar toch wel iets bijdragen. Nog beter is als je dan beide part-time gaat werken, heb je er beide meer vrije tijd voor leuke dingen.
Verleidelijkquote:Op donderdag 24 november 2011 15:41 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
En naast het huishouden pijpt ze je ook elke avond goddelijk klaar. En ze haalt bier voor je. Moet ze dan nog steeds werken?
Tja, ik ben gewend aan mannen in mijn omgeving die een ambitieuze vrouw verlangen. Mijn vriend vindt het bijvoorbeeld onacceptabel dat hij 60 uur per week werkt, en dat ik dan niet die drive heb om ook te excelleren (lees: werken om beter te worden in wat je als leuk ervaart).quote:Op dinsdag 22 november 2011 23:51 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ambitieuze vrouwen prima. Maar die gemaakte carriere-tijgers die er alles aan doen om duidelijk te maken dat ze "net zo goed zijn als mannen". Ik hou er gewoon niet van. Vrouwen zijn minder lief en zorgzaam dan vroeger.
Dus, als die vrouwen wel nog bestaan, zou ik daar eerder voor kiezen. Zonder dus te zeggen dat er perse iets mis is met de andere kant. Ik hou er gewoon minder van.
Ik ga er van uit dat ik later genoeg verdien om mezelf en m'n (toekomstige) partner te kunnen onderhouden zonder dat zij per se moet werkenquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:33 schreef Meloewa het volgende:
[..]
Omdat ze nog nooit een vrouw hebben gehad en zo vrouwen willen lokken. ''je hoeft niet te werken hoor kom maar hier wonen''
Nu doe je alsof je een hoer bentquote:Op donderdag 24 november 2011 15:41 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
En naast het huishouden pijpt ze je ook elke avond goddelijk klaar. En ze haalt bier voor je. Moet ze dan nog steeds werken?
Maar als ze dat gewoon leuk vindt?quote:Op vrijdag 25 november 2011 19:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat ik later genoeg verdien om mezelf en m'n (toekomstige) partner te kunnen onderhouden zonder dat zij per se moet werken
werken? leuk??quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:48 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar als ze dat gewoon leuk vindt?
Huishouden is ook werk hoor, dus maak het jezelf niet leuker dan 't isquote:
Prima hoor! Maar hopelijk is het niet nodig en dan puur voor de lolquote:Op zaterdag 26 november 2011 12:48 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar als ze dat gewoon leuk vindt?
Ik zeg: Doen!quote:Op donderdag 24 november 2011 15:41 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Wat zou je eigenlijk op de rest van de dag gaan doen naast koken en poetsen?quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
• Ja
• Nee
• Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]
.
![]()
Neuken natuurlijk, wat anders?quote:Op woensdag 30 november 2011 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat zou je eigenlijk op de rest van de dag gaan doen naast koken en poetsen?
Dit is een troll..quote:Op zondag 27 november 2011 17:11 schreef MaLo het volgende:
Ik zou niet gelukkig zijn als ik alleen maar huisvrouw was. Echter werk ik nu 28 uur en dat zou wel iets minder mogen zijn, dit is bij mijn huidige baan echter niet mogelijk. Nu slaat de balans werk / privé in mijn ogen soms net iets teveel door naar werk. Waardoor ik in het weekend vaak gestresst ben omdat er nog zoveel huishoudelijke klusjes liggen.
Mijn vriend heeft daar minder last van, hij is makkelijker (wat vandaag niet afkomt, doe ik morgen wel, of later in de week). Maar het geeft wel wrijving als er nog veel huishoudelijke klusjes liggen.
Ik denk dat het voor beide partners van belang is dat de balans tussen werk en privé goed verdeeld is. En wie dan meer thuis is (of alleen maar thuis is) en het meest aan het huishouden besteedt, en wie degene is die vooral de centjes binnenharkt, maakt niet veel uit, als je je er beide maar goed bij voelt.
Edit: ik zou er geen problemen mee hebben als mijn partner huisman was, als dat voor mij dan betekende dat ik thuis minder "zorgen" had. En jezelf ontwikkelen kun je thuis ook wel, door hobbies, sport en andere interesses, dus ik zou niet bang zijn dat hij me dan niks meer te vertellen had.
Hoezo als je er ook het huishouden, gezin e.d. erbij moet doen kan dat best veel zijn. Mijn moeder werkt 18 uur in de week en dat is voor haar meer dan genoeg. Thuis altijd genoeg te doen.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit is een troll..
28 uur teveel? Komop zeg, de oude werkweek was nog 40 uur, in veel landen is dit nog steeds zo.
Ik werk nu 26 uur in de week, 2 uurtjes minder dan jij en ik kan nu niet zeggen dat ik overwerkt raak
Nee hoor, geen trollquote:Op woensdag 30 november 2011 16:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit is een troll..
28 uur teveel? Komop zeg, de oude werkweek was nog 40 uur, in veel landen is dit nog steeds zo.
Ik werk nu 26 uur in de week, 2 uurtjes minder dan jij en ik kan nu niet zeggen dat ik overwerkt raak
Ik denk dat iemand met het steekwoord "onafhankelijkheid" geen kinderen heeft, volgens mij is hij nog niet zo heel lang afgestudeerd. Vind 18 uur nog redelijk veel eigenlijk.quote:Op woensdag 30 november 2011 16:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nee hoor, geen troll. Ik zeg niet dat ik overwerkt ben, absoluut niet, maar voor de balans werk / privé zou iets minder uur werken me beter passen
. Ben ook iedere (werk-)dag ruim 1,5 uur tijd kwijt aan reistijd, helpt ook niet mee
.
Heb je zelf een partner / kinderen?
Hmm in the perfect world...quote:Op woensdag 30 november 2011 10:26 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Wat zou je eigenlijk op de rest van de dag gaan doen naast koken en poetsen?
Zoiets verschilt ook per persoon he?quote:Op woensdag 30 november 2011 16:08 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit is een troll..
Dat is.. 4 dagen 5 uur werken... luie donderquote:Op woensdag 30 november 2011 17:38 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Zoiets verschilt ook per persoon he?
Ik vind 28 ook best veel. 40 uur vind ik al helemaal extreem. Ik werk zelf om en nabij de 20 uur in de week en dat vind ik goed te doen.
Als je werkt wil je gewoon opschieten en niet elke dag uitgebreid ontbijten. Daarnaast kook ik ook gewoon elke avond. Huishouden doen wij grotendeels op zaterdag. Hoe je daar zonder kleine kinderen dan de hele week over wil doen is me wel een beetje een raadselquote:Op woensdag 30 november 2011 17:37 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Hmm in the perfect world...
Ik zou eerst samen uitgebreid met mijn partner ontbijten. Wat ik zou hebben klaargemaakt. Croissantjes, warme broodjes uit de oven, gekookt eitje, verse jus, koffie, lekkere vleeswaren
hm smek
.
Nadat ik mijn partner een afscheidskus zou hebben gegeven en hij naar het werk vertrekt (ik loop dan nog in een ochtendjas en pantoffels, dat begrijp je) ga ik eerst uitgebreid douchen, beetje tutten in de badkamer, je kent het wel (of niet).
Vervolgens zou ik al onze honden in de auto gooien (ik heb dan wel een eigen auto, voor de honden en de boodschappen jwz). En dan tuf ik lekker naar de hei of het bos. En daar ga ik dan met de Fikkies uitgebreid wandelen.
Bij thuiskomst ga ik eerst ff lekker zitten; kopje koffie, beetje fokken, koekje erbij... je kent het wel.
Nou daarna zou ik dan HET HUISHOUDEN gaan doen. Je weet wel: opruimen, vaatwasser in- en uitruimen, stofzuigen, dweilen, bed opmaken, wassen, strijken, kleren opvouwen, ramen zemen, badkamer schrobben (inclusief vieze putjes met haren en drab).
DAARNA is het weer even tijd voor koffie en Fok jwz.
Daarna worden er verse boodschappen gedaan.
Vervolgens worden de honden weer uitgelaten.
Dan ga ik in de keuken staan (naakt met alleen een schortje voor). En tegen die tijd komt mijn zielsverwant alweer thuis en is hij helemaal moe enzo. En dan geef ik hem een dikke knuffel en ruikt hij wat voor lekkers ik aan het koken ben en knapt hij weer helemaal op.
En zo zou het gaan
Nou ja dat is dus een keuze die je maakt.quote:Op woensdag 30 november 2011 18:50 schreef Ripley het volgende:
[..]
Als je werkt wil je gewoon opschieten en niet elke dag uitgebreid ontbijten. Daarnaast kook ik ook gewoon elke avond. Huishouden doen wij grotendeels op zaterdag. Hoe je daar zonder kleine kinderen dan de hele week over wil doen is me wel een beetje een raadsel
Maar als je partner een lange werkdag voor de boeg heeft, heeft hij geen zin om uitgebreid te ontbijten. Op werkdagen prop ik gauw wat naar binnen, zodat ik op tijd naar mijn werk kan, zodat ik 's avonds weer op tijd thuis ben.quote:Op woensdag 30 november 2011 19:34 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Nou ja dat is dus een keuze die je maakt.
Ik weiger een leven te leiden die bestaat uit opschieten en haasten. Ik wil graag zoveel mogelijk bewust leven in elk moment. En niet van het ene verplichte item naar het volgende hollen.
En het lekker kalm aan doen. Je kunt 's morgens in 5 minuten een kop koffie drinken of er een kwartier over doen; ik val in die laatste categorie
Wel grappig hoe zowel jij als Ripley hun eigen maatstaven hanteren als standaard.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:05 schreef MaLo het volgende:
[..]
Maar als je partner een lange werkdag voor de boeg heeft, heeft hij geen zin om uitgebreid te ontbijten. Op werkdagen prop ik gauw wat naar binnen, zodat ik op tijd naar mijn werk kan, zodat ik 's avonds weer op tijd thuis ben.
Wat jij wilt is in mijn ogen een nogal lui leven. Zeker zonder kinderen heb je als huisvrouw niet zoveel te doen. Je gaat niet iedere dag de ramen lappen of de koelkast uitsoppen en met de dagelijkse dingetjes ben je gewoon in een uur klaar, als je ze ook echt iedere dag doet
.
Als ik kijk naar mijn collega's, is er niemand die uitgebreid ontbijt. Ja, één collega, die woont bij het bedrijf om de hoekquote:Op woensdag 30 november 2011 20:18 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Wel grappig hoe zowel jij als Ripley hun eigen maatstaven hanteren als standaard.
Je zegt: hij heeft geen zin om uitgebreid te ontbijten? Hoe weet je dat? De zogenaamde man in kwestie bestaat nog niet eens!.
En het klopt wat je zegt: niet alle klusjes hoeven elke dag te gebeuren. Een uur of 2 per dag er aan besteden is dan ook meer dan genoeg!
Lekker veel tijd over voor leukere dingen
quote:Op woensdag 30 november 2011 17:37 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Hmm in the perfect world...
Ik zou eerst samen uitgebreid met mijn partner ontbijten. Wat ik zou hebben klaargemaakt. Croissantjes, warme broodjes uit de oven, gekookt eitje, verse jus, koffie, lekkere vleeswaren
hm smek
.
Nadat ik mijn partner een afscheidskus zou hebben gegeven en hij naar het werk vertrekt (ik loop dan nog in een ochtendjas en pantoffels, dat begrijp je) ga ik eerst uitgebreid douchen, beetje tutten in de badkamer, je kent het wel (of niet).
Vervolgens zou ik al onze honden in de auto gooien (ik heb dan wel een eigen auto, voor de honden en de boodschappen jwz). En dan tuf ik lekker naar de hei of het bos. En daar ga ik dan met de Fikkies uitgebreid wandelen.
Bij thuiskomst ga ik eerst ff lekker zitten; kopje koffie, beetje fokken, koekje erbij... je kent het wel.
Nou daarna zou ik dan HET HUISHOUDEN gaan doen. Je weet wel: opruimen, vaatwasser in- en uitruimen, stofzuigen, dweilen, bed opmaken, wassen, strijken, kleren opvouwen, ramen zemen, badkamer schrobben (inclusief vieze putjes met haren en drab).
DAARNA is het weer even tijd voor koffie en Fok jwz.
Daarna worden er verse boodschappen gedaan.
Vervolgens worden de honden weer uitgelaten.
Dan ga ik in de keuken staan (naakt met alleen een schortje voor). En tegen die tijd komt mijn zielsverwant alweer thuis en is hij helemaal moe enzo. En dan geef ik hem een dikke knuffel en ruikt hij wat voor lekkers ik aan het koken ben en knapt hij weer helemaal op.
En zo zou het gaan
Da's toch niet fout? Ik wil ook een ambitieuze man met een glansrijke carriere hoor!quote:Op woensdag 30 november 2011 20:19 schreef everr_lasting het volgende:
Nee.. heel "fout"maar ik val op intelligente mannen die een carrière (zullen) hebben.
Uitgebreid ontbijt doen we hier niet aan, we slapen liever een paar minuten langer, maar uitgebreide lunch is toch wel normaal.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:21 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als ik kijk naar mijn collega's, is er niemand die uitgebreid ontbijt. Ja, één collega, die woont bij het bedrijf om de hoek. Maar de rest ontbijt net zoals ik: snel. Ik neem dus niet mezelf als maatstaf, maar mijn gehele werkende omgeving.
Lekker veel tijd over voor leuke dingen: een lui(-zen) leventje is dus wat jij wilt.
Als je naar huis kunt om te lunchen is dat wel lekker inderdaadquote:Op woensdag 30 november 2011 20:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Uitgebreid ontbijt doen we hier niet aan, we slapen liever een paar minuten langer, maar uitgebreide lunch is toch wel normaal.
Met regelmaat worden er verse broodjes gebakken, eitje gebakken en dat soort zaken. Ik weet wel dat dat op prijs wordt gesteld
opzich niet, maar ik weet dat een lieve man meer bij me zou passen dan eentje met status.;)quote:Op woensdag 30 november 2011 20:26 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Da's toch niet fout? Ik wil ook een ambitieuze man met een glansrijke carriere hoor!
Je moet wel, anders kun jij geen huisvrouw wordenquote:Op woensdag 30 november 2011 20:26 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Da's toch niet fout? Ik wil ook een ambitieuze man met een glansrijke carriere hoor!
Mja, maar de grap is wel dat de meest ambitieuze mannen wel blij zijn met een huisvrouwtje. Want die zijn zo druk bezig met hun werk en andere dingen dat ze echt geen tijd en zin hebben om zich met het huishouden bezig te houden.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Je moet wel, anders kun jij geen huisvrouw worden
Neem ik er wel een minnaar bijquote:Op woensdag 30 november 2011 20:35 schreef LostInSpace het volgende:
[..]
Mja, maar de grap is wel dat de meest ambitieuze mannen wel blij zijn met een huisvrouwtje. Want die zijn zo druk bezig met hun werk en andere dingen dat ze echt geen tijd en zin hebben om zich met het huishouden bezig te houden.
Hou er dan alleen wel ff rekening mee dat hij om 8 uur 's avonds van zijn werk komt en soms zelfs in het weekend nog aan het werk is
Heb je toch tijd zat voorquote:Op woensdag 30 november 2011 21:03 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Neem ik er wel een minnaar bij![]()
Dat is dan weer jammerquote:Op woensdag 30 november 2011 21:03 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat niemand met een drukke baan een half uur gaat zitten ontbijten. Ikzelf en ook mijn lief werken te ver van huis om thuis te lunchen, maar ik maak elke avond een lekkere lunch met salades, omelet, hamrolletjes etc klaar om mee te nemen. En als ik tussen 8 en 9 thuis kom kook ik ook gewoon wat lekkers. Hij is meer dan 2 uur eerder thuis en verzorgt de was, maar de rest verdelen we gewoon onderling op de zaterdag. Ik vraag me dus inderdaad af wat je dan qua uitdaging met de rest van je tijd doet als je geen kleine kinderen hebt.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Uitgebreid ontbijt doen we hier niet aan, we slapen liever een paar minuten langer, maar uitgebreide lunch is toch wel normaal.
Met regelmaat worden er verse broodjes gebakken, eitje gebakken en dat soort zaken. Ik weet wel dat dat op prijs wordt gesteld
houd me aanbevolenquote:Op woensdag 30 november 2011 21:03 schreef Quickie_Brat het volgende:
[..]
Waar zijn die aannames op gebaseerd?quote:Op woensdag 30 november 2011 16:57 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand met het steekwoord "onafhankelijkheid" geen kinderen heeft, volgens mij is hij nog niet zo heel lang afgestudeerd. Vind 18 uur nog redelijk veel eigenlijk.
Dit soort reacties vind ik altijd een beetjequote:Op dinsdag 22 november 2011 23:51 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ambitieuze vrouwen prima. Maar die gemaakte carriere-tijgers die er alles aan doen om duidelijk te maken dat ze "net zo goed zijn als mannen". Ik hou er gewoon niet van. Vrouwen zijn minder lief en zorgzaam dan vroeger.
Dus, als die vrouwen wel nog bestaan, zou ik daar eerder voor kiezen. Zonder dus te zeggen dat er perse iets mis is met de andere kant. Ik hou er gewoon minder van.
Nu ik geen ukkepuk meer heb die veel zorg nodig heeft heb ik nogsteeds de honden en de paarden, ik leer voor instructeur nh en wil doortikken naar gedragsspecialist paarden. Daarnaast veel zelfwerk en leren anderen te helpen met zelfwerk, vooral in combi met paarden(leren met paarden of honden om te gaan is toch vaak vooral een leren met jezelf om te gaan).quote:Op woensdag 30 november 2011 22:30 schreef Ripley het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat niemand met een drukke baan een half uur gaat zitten ontbijten. Ikzelf en ook mijn lief werken te ver van huis om thuis te lunchen, maar ik maak elke avond een lekkere lunch met salades, omelet, hamrolletjes etc klaar om mee te nemen. En als ik tussen 8 en 9 thuis kom kook ik ook gewoon wat lekkers. Hij is meer dan 2 uur eerder thuis en verzorgt de was, maar de rest verdelen we gewoon onderling op de zaterdag. Ik vraag me dus inderdaad af wat je dan qua uitdaging met de rest van je tijd doet als je geen kleine kinderen hebt.
Weet niet of dit waar is, hier zijn wel meer huisvrouwtjes, waarvan vele gezellig met elkaar naar de sportschool en de schoonheidsspecialist gaan, daar hebben die werkende vrouwen vaak geen tijd voorquote:Op woensdag 30 november 2011 22:53 schreef Hexagon het volgende:
Nee doe maar geen fulltime huisvrouw
Parttime werkende vrouwen blijven er over het algemeen een jaartje of 15 a 20 langer leuk uitzien en zijn ook wat onafhankelijker en daar houd ik wel van. Ik ben overigen wel bereid zelf ook wat minder te werken en huishoudtaken op me te nemen.
Wat je aangeeft is dat je een opleiding doet. Dat is wat mij betreft een gelijke aan een (part time) baan.quote:Op donderdag 1 december 2011 11:11 schreef erodome het volgende:
[..]
Nu ik geen ukkepuk meer heb die veel zorg nodig heeft heb ik nogsteeds de honden en de paarden, ik leer voor instructeur nh en wil doortikken naar gedragsspecialist paarden. Daarnaast veel zelfwerk en leren anderen te helpen met zelfwerk, vooral in combi met paarden(leren met paarden of honden om te gaan is toch vaak vooral een leren met jezelf om te gaan).
Dat betekend dat ik me verdiep in taalpatronen, hoe goede gevoelens te verankeren, hoe ik kan zorgen dat iemand zich op zijn gemak voelt en ontvankelijk is voor wat ik zeg enz.
Nlp, coaching, die kant op, beetje pseudo psychologie
Alleen de honden en de paarden nemen al enkele uren per dag in, alleen daarmee zou ik al een lekkere gevulde dag kunnen hebben, het is dodelijk simpel je tijd te vullen met zaken die je zelf wil.
Ja dit zou ik dan idd ook gaan doen ja. Lekker vaak naar de kapper of schoonheidsspecialist. Dat soort dingenquote:Op donderdag 1 december 2011 11:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet niet of dit waar is, hier zijn wel meer huisvrouwtjes, waarvan vele gezellig met elkaar naar de sportschool en de schoonheidsspecialist gaan, daar hebben die werkende vrouwen vaak geen tijd voor
Grotendeels zelfstudie, zelfverrijking, een heel stuk heeft geen enkel nut behalve persoonlijke groeiquote:Op donderdag 1 december 2011 11:25 schreef Ripley het volgende:
[..]
Wat je aangeeft is dat je een opleiding doet. Dat is wat mij betreft een gelijke aan een (part time) baan.
Verder vind ik dat er een beetje gesteld wordt dat de aandacht die je voor elkaar hebt minder is als je beiden werkt. Als je voor het puur huishoudelijke (bad schrobben, ramen wassen zeg maar) iemand inhuurt neemt de aandacht kant (koken, ontbijt, lunch, was etc.) helemaal niet zoveel tijd of moeite in en is dat best te doen naast je werk. Maar dan wel twee kanten op natuurlijk, je bent niet bij elkaar in dienst.
Welk begin?quote:Op woensdag 7 december 2011 21:53 schreef Mishu het volgende:
Ik zou het geweldig vinden om 2 a 3 dagen er voor de kinderen en het huishouden te zijn in het begin. Maar wel met een leuke baan erbij.
Of als je er nog zwanger van bent? Dat is ook een beginquote:Op donderdag 8 december 2011 09:30 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik neem aan als de kinderen klein zijn.
Dan is het geen kind maar een beebee of foetusquote:Op donderdag 8 december 2011 16:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Of als je er nog zwanger van bent? Dat is ook een begin
Hele dag met de Lego spelen zekerquote:Op donderdag 8 december 2011 16:19 schreef valek het volgende:
Ik zou wel huisman willen zijn. Niet meer werken. Lekker thuis wat frotten, heerlijk. Alleen zit dat er financieel niet aan helaas.
Lego!quote:Op donderdag 8 december 2011 16:20 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hele dag met de Lego spelen zeker
Ik verkoop Sluban in de winkel, leuk al die modelletjes opbouwen voor de etalagequote:Op donderdag 8 december 2011 16:25 schreef Godshand het volgende:
[..]
Lego!![]()
![]()
Als ik ooit kinderen krijg, bedelf ik ze met Lego. Of ze het nu leuk vinden of niet
Haha, onder andere. Jij zit zeker ook in het Lego topic?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:20 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Hele dag met de Lego spelen zeker
Sluban? Niet vloeken in de LEGO kerk he?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:26 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ik verkoop Sluban in de winkel, leuk al die modelletjes opbouwen voor de etalage
Tsjonge Sluban is de nieuwe hit jaquote:Op donderdag 8 december 2011 16:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Sluban? Niet vloeken in de LEGO kerk he?
Ga maar stofzuigen, gaat toch beter
Hey, je vloekt in de kerk. Sluban mag niet eens naar Lego kijken ja.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:29 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Tsjonge Sluban is de nieuwe hit jaMerkslaafje
Stofzuigen? Hallo
haha nog zo enequote:Op donderdag 8 december 2011 16:30 schreef valek het volgende:
[..]
Hey, je vloekt in de kerk. Sluban mag niet eens naar Lego kijken ja.
Ja maar Lego heeft betere kwaliteit en heeft ook skietgewerenquote:Op donderdag 8 december 2011 16:36 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
haha nog zo eneSluban heeft teminste tanks
Lego is ook 60% (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) duurder.quote:Op donderdag 8 december 2011 16:45 schreef valek het volgende:
[..]
Ja maar Lego heeft betere kwaliteit en heeft ook skietgeweren
Nog wel. Maar we gaan offtopique mensen.. Lekker PM/DMen enzo hieroverquote:Op donderdag 8 december 2011 16:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Lego is ook 60% (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) duurder.
Ja das waar. Sorryquote:Op donderdag 8 december 2011 16:48 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nog wel. Maar we gaan offtopique mensen.. Lekker PM/DMen enzo hierover
Trouwen?quote:Op donderdag 8 december 2011 16:57 schreef RBWO het volgende:
Je hebt gestemd op: Ja
Toelichting:
Zou het wel fijn vinden als ik thuis kom dat het eten er al staat en alles netjes aan kant is gemaakt. Lekker samen eten en dan op de bank filmpje kijken ofzo! :-).
Tevens zou ik het niet erg vinden om alles te moeten betalen (als ik dat maar kan!)
Ik ben heul niet ouderwetsquote:Op donderdag 8 december 2011 23:25 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
Zijn er nog "ouderwetse" vrouwen?
En het huishouden is geen werk? Jij bent gewoon erg lui.quote:Op vrijdag 9 december 2011 15:05 schreef Hello_Quickie het volgende:
[..]
Ik ben heul niet ouderwetsik hou alleen niet van werken
Ik vind het ook moeilijk om te zien dat mensen zeggen dat ze niet voor zichzelf willen kunnen zorgen merk ik. Ik hoop dat mensen altijd blijven streven naar een plaats waar ze iets kunnen bijdragen : dat kan door betaald werk, vrijwilligerswerk, kinderen opvoeden etc. Gewoon lui zijn vind ik moeilijk.quote:Op vrijdag 9 december 2011 21:27 schreef RichardHammond het volgende:
[..]
En het huishouden is geen werk? Jij bent gewoon erg lui.
Dat klinkt wel geinig, maar ik hoor van veel jonge moeders dat ze juist het contact met hun peers missen en de gelegenheid om zich anderszins te onderscheiden.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:44 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Ik had het plan te stoppen met werken als mijn vriendin eindelijk arts is en een baan gevonden heeft
Kinderen krijgen en dan koffie drinken met leuke moeders van school, kom maar op.
Met welk doel? Uiteindelijk dient het toch geen enkel nut.quote:Op zaterdag 10 december 2011 00:24 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik vind het ook moeilijk om te zien dat mensen zeggen dat ze niet voor zichzelf willen kunnen zorgen merk ik. Ik hoop dat mensen altijd blijven streven naar een plaats waar ze iets kunnen bijdragen : dat kan door betaald werk, vrijwilligerswerk, kinderen opvoeden etc. Gewoon lui zijn vind ik moeilijk.
Hoezo tot geen enkel nut? Je maakt jezelf er blij mee en anderen ook.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:41 schreef Hello_Quickie het volgende:
[..]
Met welk doel? Uiteindelijk dient het toch geen enkel nut.
Je hangt hier een jaartje of 70 rond op deze aardkloot en dan ga je dood.
Ohquote:Op dinsdag 22 november 2011 20:16 schreef Plantagehouder het volgende:
De meeste vrouwen die thuis blijven bij de kids worden bitter en dik, dus nee
Niet waar.quote:
Ik heb liever een man met een grote pik, heb je veel meer aan dan welke studie hij gedaan heeft.quote:Op donderdag 8 december 2011 23:41 schreef OrganicBeauty het volgende:
Nee, ik wil een man die net als ik ook heel erg gefocust is op zijn studie/werk/carriere en universitair opgeleid is. Dus aangezien ik niet van plan ben om huisvrouwtje te spelen, hoef ik ook geen huisman
Maar wel een metroman.quote:Op zondag 11 december 2011 12:47 schreef Moeraskat het volgende:
Mijn vader is huisman en dat is alles behalve een watje.
True. Van zo'n studie voel je weinig als je bruut genomen wordtquote:Op zondag 11 december 2011 15:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik heb liever een man met een grote pik, heb je veel meer aan dan welke studie hij gedaan heeft.
Maar je hebt alle vrijheid om je te verdiepen in wat je maar wil, wat de werkende (vaak) niet heeft.quote:Op zaterdag 10 december 2011 10:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb mijn moeder eigenlijk altijd als huisvrouw beschouwd, want ze was echt de godganze tijd voor ons aan het slaven, poetsen, koken etc. Maar het stomme is dat ze altijd èlke ochtend gewoon bij een bank heeft gewerkt en op vrijdagmiddag ook, dus gewoon een 24-uursbaan en nog steeds zag ik haar als huisvrouwMaar ja, ze werkte vooral als ik naar school was, dus dat is nooit zo blijven hangen.
Lijkt me overigens vreselijk om echt alleen maar huisvrouw te zijn. Het 'niets doen behalve het huishouden' klinkt misschien wel leuk, maar dat heb je toch zo snel gehadEn daar haal je geen enkele voldoening uit, je leefwereldje wordt heel erg klein en je hebt je man/vrouw 's avonds toch amper iets te vertellen als die thuis komt. 'Goh lieverd, het wasmiddel komt nu in een lichtgroene doos ipv een donkergroene!'
Nogal een gewaagde uitspraak die je hier doet...quote:Op zondag 11 december 2011 22:01 schreef matthij5 het volgende:
Zou jij een huisvrouw (-man) willen als partner, ja zolang dit want de man is het hoofd van zijn vrouw
meestal zitten de mannen onder de plak jaquote:Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef ayumu het volgende:
[..]
Nogal een gewaagde uitspraak die je hier doet...
Ik bedoel als je het huishouden doet moet de vrouw niet de baas worden. laat ieder voor zich zijn eigen vrouw zó liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man. uit de bijbel.quote:Op zondag 11 december 2011 22:02 schreef ayumu het volgende:
[..]
Nogal een gewaagde uitspraak die je hier doet...
Dan nog de vrouwen op Fok! horen het niet zo graag, En welk geloof hang je aan Matthijs?quote:Op zondag 11 december 2011 22:03 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Ik bedoel als je het huishouden doet moet de vrouw niet de baas worden. laat ieder voor zich zijn eigen vrouw zó liefhebben als zichzelf en de vrouw moet ontzag hebben voor haar man. uit de bijbel.
Het christelijke geloof en ik denk dat je, je dan toch vergist bij vrouwen.quote:Op zondag 11 december 2011 22:07 schreef ayumu het volgende:
[..]
Dan nog de vrouwen op Fok! horen het niet zo graag, En welk geloof hang je aan Matthijs?
Primaquote:
Niet zo achterdochtigquote:Op zondag 11 december 2011 22:09 schreef welkominspace het volgende:
[..]
wat probeer jij uit te lokken ?
ik heb niks met vrouwenquote:Op zondag 11 december 2011 22:19 schreef matthij5 het volgende:
@welkominspace maar laat de vrouw niet de baas worden.
dat ik voor een mannetje ipv een vrouwtje ga.quote:
Daar sta ik helemaal niet achter.quote:Op zondag 11 december 2011 22:21 schreef welkominspace het volgende:
[..]
dat ik voor een mannetje ipv een vrouwtje ga.
en dan moet ie niet denken dat ie de baas is in huis nee
dat dacht ik al ja.quote:Op zondag 11 december 2011 22:22 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Daar sta ik helemaal niet achter.
Dat is niet hetzelfde, ik geloof dat het verkeerd is.quote:Op zondag 11 december 2011 22:24 schreef welkominspace het volgende:
[..]
dat dacht ik al ja.
waarom niet?
een relatie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht komt uiteindelijk gewoon op hetzelfde neer: 2 mensen die van elkaar houden en graag bij elkaar zijn.
Welkominspace en ik kunnen eens een poging wagen je op andere gedachtes te krijgen als je wilt?quote:Op zondag 11 december 2011 22:25 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde, ik geloof dat het verkeerd is.
mag je geloven, voor mij is een relatie tussen een man en een vrouw vrij onnatuurlijkquote:Op zondag 11 december 2011 22:25 schreef matthij5 het volgende:
[..]
Dat is niet hetzelfde, ik geloof dat het verkeerd is.
Ik heb zelf geen kinderen, maar of het relaxt is? Het ligt eraan denk ik hoeveel kinderen je hebt en hoe oud ze zijn, maar drie kleine kinderen lijkt me ook best stress geven. Ander soort stress natuurlijk, de hele dag kinderen in de gaten houden, of ze niet de straat oprennen en dat soort dingen.quote:Op zondag 11 december 2011 22:18 schreef welkominspace het volgende:
maar huisman zijn lijkt me best wel leuk.
je hebt dan inderdaad lekker voor jezelf bezig zijn als je klaar bent met de dagelijkse taken.
en het moet ook wel voldoening geven lijkt me om elke dag je lief lekker te voeren en verwennen
en als je kinderen hebt kun je daar ook meer tijd mee doorbrengen dan als je werkt.
het lijkt me ook een relaxter bestaan dan elke dag naar je werk moeten, deadlines en lastige collega's enzo
Valt wel mee kan ik je vertellenquote:Op zondag 11 december 2011 22:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen kinderen, maar of het relaxt is? Het ligt eraan denk ik hoeveel kinderen je hebt en hoe oud ze zijn, maar drie kleine kinderen lijkt me ook best stress geven. Ander soort stress natuurlijk, de hele dag kinderen in de gaten houden, of ze niet de straat oprennen en dat soort dingen.
Het lijkt me wel dat als je de hele dag alleen met de kinderen bent, je op een gegeven moment wel gaat snakken naar een "normaal" gesprek.
dat is ook wel weer zo natuurlijk.quote:Op zondag 11 december 2011 22:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen kinderen, maar of het relaxt is? Het ligt eraan denk ik hoeveel kinderen je hebt en hoe oud ze zijn, maar drie kleine kinderen lijkt me ook best stress geven. Ander soort stress natuurlijk, de hele dag kinderen in de gaten houden, of ze niet de straat oprennen en dat soort dingen.
Het lijkt me wel dat als je de hele dag alleen met de kinderen bent, je op een gegeven moment wel gaat snakken naar een "normaal" gesprek.
ja,dat verschilt zeker per persoon.quote:Op zondag 11 december 2011 22:42 schreef Hello_Quickie het volgende:
Ik denk dat dat hele "voldoening-geven" per persoon verschilt natuurlijk. Het is ook maar net wat je behoeftes zijn.
Ik heb zelf een erg grote sociale behoefte. En veel minder een ambitieuze behoefte. Een middag qualitytimen met vrienden geeft mij dus meer voldoening dan een middag keihard aan een project werken oid.
Hartstikke leuk, maar daar moet een ander dus financieel voor opdraaien. En wat als je een man hebt en hij heeft er genoeg van? Ga je dan sociaal zitten wezen op een uitkering en betalen wij dan indirect voor jouw luiheid?quote:Op zondag 11 december 2011 22:42 schreef Hello_Quickie het volgende:
Ik denk dat dat hele "voldoening-geven" per persoon verschilt natuurlijk. Het is ook maar net wat je behoeftes zijn.
Ik heb zelf een erg grote sociale behoefte. En veel minder een ambitieuze behoefte. Een middag qualitytimen met vrienden geeft mij dus meer voldoening dan een middag keihard aan een project werken oid.
dat is dus niet de vraagquote:Op zondag 11 december 2011 23:11 schreef Ripley het volgende:
[..]
Hartstikke leuk, maar daar moet een ander dus financieel voor opdraaien. En wat als je een man hebt en hij heeft er genoeg van? Ga je dan sociaal zitten wezen op een uitkering en betalen wij dan indirect voor jouw luiheid?
Discussies ontwikkelen zich. Welkom op fokquote:Op zondag 11 december 2011 23:14 schreef welkominspace het volgende:
[..]
dat is dus niet de vraagde vraag is "zou jij een huisvrouw(-man) willen als partner"
niet "wat ga je doen als je verlaten wordt"
vond dit meer een aanval dan een discussiepunt hoorquote:Op zondag 11 december 2011 23:15 schreef Ripley het volgende:
[..]
Discussies ontwikkelen zich. Welkom op fok
Dat klopt. Ik reageer dan ook op de posts van specifiek deze user die al meerdere keren heeft aangegeven eigenlijk gewoon het liefste niets te doen. Dat is geen reflectie op wat ik van elke huisvrouw of huisman vind.quote:Op zondag 11 december 2011 23:17 schreef welkominspace het volgende:
[..]
vond dit meer een aanval dan een discussiepunt hoor
er is namelijk een heel groot verschil tussen die zogenaamde "luiheid" die jij noemt en een huisman/vrouw zijn.
ja, dat klopt, met vrienden hangen is idd wel wat anders dan huisman of vrouw zijnquote:Op zondag 11 december 2011 23:19 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik reageer dan ook op de posts van specifiek deze user die al meerdere keren heeft aangegeven eigenlijk gewoon het liefste niets te doen. Dat is geen reflectie op wat ik van elke huisvrouw of huisman vind.
Vreemde gevolgtrekking...quote:Op zondag 11 december 2011 23:11 schreef Ripley het volgende:
[..]
Hartstikke leuk, maar daar moet een ander dus financieel voor opdraaien. En wat als je een man hebt en hij heeft er genoeg van? Ga je dan sociaal zitten wezen op een uitkering en betalen wij dan indirect voor jouw luiheid?
Nou ja niets...niets.... dat klinkt ook zo leeg.quote:Op zondag 11 december 2011 23:19 schreef Ripley het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik reageer dan ook op de posts van specifiek deze user die al meerdere keren heeft aangegeven eigenlijk gewoon het liefste niets te doen. Dat is geen reflectie op wat ik van elke huisvrouw of huisman vind.
Waar blijft je 06 potverdommequote:Op zondag 11 december 2011 23:35 schreef Hello_Quickie het volgende:
[..]
Nou ja niets...niets.... dat klinkt ook zo leeg.
Mocht mijn partner wegvallen dan zal ik wel moeten werken, heel simpel is dat.quote:Op zondag 11 december 2011 23:11 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ja er zijn nog mannen die hier op zitten te wachten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
• Ja
• Nee
• Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]
.
![]()
quote:Op maandag 12 december 2011 15:46 schreef BB-King het volgende:
En als m'n vriendin van het werk thuis komt, mag ze lekker voor me koken en de was doen.
Inderdaad, net iets te doorzichtig.quote:Op maandag 12 december 2011 19:35 schreef Godshand het volgende:
[..]
Nee, dat moet jij dan doen, dat is het principe van huisman zijn...
Maar het is leuk geprobeerd, deze opmerking
Dat is helemaal niet beter, maar je beschrijft nu twee uitersten. Je kan ook op zoek gaan naar the best of both worlds, in mijn optiek heeft een kind meer nodig in een moeder dan alleen haar lijfelijke aanwezigheid als de schoolbel gaat.quote:Op zondag 11 december 2011 22:14 schreef Gomez.Adams het volgende:
Ik heb een beetje het idee dat veel mensen zich ook voor een groot deel laten beïnvloeden door 'de buitenwereld' als het over dit soort zaken gaat.
Over vrouwen die huisvrouw/moeder zijn wordt vaak erg neerbuigend gedaan, alleen snap ik niet waarom. Is het dan beter om gewoon full time te gaan werken, je kinderen te dumpen in een crêche en ze alleen 'savonds te zien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |