abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104689053
Poll: Zou jij een huisvrouw (-man) als partner willen?
Ja
Nee
Anders, namelijk...
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Ik sta al geruime tijd ingeschreven bij diverse datingsites en ken de lijstjes wel waar de perfecte vrouw aan moet voldoen. Naast het aardig en sociaal zijn, het hebben van een verzorgd uiterlijk dient de vrouw vooral haar passies en eigen leven te hebben 8-) .

Nu zat ik me laatst te bedenken dat het me helemaal niet verkeerd lijkt om huisvrouw te zijn. Ik hoef niet zo nodig carrière te maken. Ik ben toch niet zo stress-bestendig en ik vind het ook niet nodig het allemaal een keer gezien of meegemaakt te hebben.
Ik vind het daarentegen erg fijn om voor iemand die na een dag hard werken thuiskomt een lekkere maaltijd te bereiden :Y) . En zorgen dat het huis er schoon en opgeruimd uitziet *O* .

Zijn er nog mannen die hierop zitten te wachten? :? Of is dit echt heel erg ouderwets en not-done? :N
Zou jij als man zo'n vrouw willen? Of jij als vrouw, wil jij een huisman? ^O^
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:13:23 #2
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104689101
Nee. :')
Doei!
  Moderator dinsdag 22 november 2011 @ 20:14:28 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_104689157
Nee, huismannen zijn watjes.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_104689314
De meeste vrouwen die thuis blijven bij de kids worden bitter en dik, dus nee :@
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:17:04 #5
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_104689333
wie zit er nou te wachten op een kerel of mokkel die de hele dag thuis je centen zit op te maken via de wehkamp
pi_104689354
TS lijkt me juist het type dat liever de hele dag op haar reet zit. Niet dus?
pi_104689392
Wat is er mis met deeltijd?
Rustig aan.
pi_104689620
Geen probleem hoor. Alleen jij gaat dan toch lekker werken!
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:21:20 #9
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_104689635
Beetje zwart/wit, half/half mag ook wel.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:21:32 #10
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104689651
Ik dacht eerst wel dat huisvrouw zijn wel lekker was, maar dat is ook overated.
liever independent.. dan een ambitieloze kut die ook nog klaagt ook.

Sowieso trekt jouw man dan altijd wel aan het langste eind omdat jij afhankelijk bent van hem.
Doei!
pi_104689795
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:21 schreef Meloewa het volgende:

Sowieso trekt jouw man dan altijd wel aan het langste eind omdat jij afhankelijk bent van hem.
We hebben het hier over relaties he, liefde dus, niet over business deals. Nederlandse vrouwen...
pi_104689801
Er moet echt wel een beetje ambitie in zitten hoor. Zo eentje die al doktersromannetjes lezend in de hollandaisesaus staat te roeren met een koter op haar arm hoef ik niet.

Een beetje van beide is ook OK.
pi_104689892
Ze moet carriere maken en minstens 2/3 verdienen van wat ik verdien. Misschien dat ik daarom nog niet de ware heb gevonden.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:27:31 #14
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104690058
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:23 schreef TimMer1981 het volgende:

[..]

We hebben het hier over relaties he, liefde dus, niet over business deals. Nederlandse vrouwen...
Ja dat snap ik ook wel, maar ook in relatie werkt het zo in begin wordt er misschien wel over gedaan dat het niks uitmaakt/fijn is maar daarna begint het toch te irriteren. :{
Doei!
pi_104690243
Ja, prima.
Als je er ook maar uitkomt. Niet dag in, dag uit thuiszitten.
Om 5 uur smiddags nog in je nachthemd ( doordeweeks, sweekends is prima).
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:30:27 #16
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_104690259
quote:
99s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:14 schreef Karina het volgende:
Nee, huismannen zijn watjes.

Wat nou swa! :P
To doom or not to doom
pi_104690304
Ben huisman tegenwoordig en het bevalt wel :7
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:31:15 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104690311
Zeker met kinderen is een huishouden draaien met 2 full-time carriéres gewoon alleen maar stressen en schuiven. Dus ik heb ja gestemd (zoals de meesten, alleen wil niemand het posten).
100% een huisvrouw vind ik ook niks. Maar een vrouw die 2 dagen werkt (en ik bijv 4), en waarbij het huis netjes is en er iets lekkers op tafel staat als ik terugkom, vind ik prima. Veel meer ontspannen en gezellig.
The End Times are wild
pi_104690368
En wat vinden de 11 mannen die "ja" hebben gestemd ? Waarom wel?
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:33:52 #20
354317 Meloewa
Geen zin meer in fok
pi_104690451
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:32 schreef Quickie_Brat het volgende:
En wat vinden de 11 mannen die "ja" hebben gestemd ? Waarom wel?
Omdat ze nog nooit een vrouw hebben gehad en zo vrouwen willen lokken. ''je hoeft niet te werken hoor kom maar hier wonen''
Doei!
pi_104690582
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:33 schreef Meloewa het volgende:

[..]

Omdat ze nog nooit een vrouw hebben gehad en zo vrouwen willen lokken. ''je hoeft niet te werken hoor kom maar hier wonen''
Mwa, misschien voor sommige :')
Mijn ex zat ook 5 jaar thuis, daarna is ze weer naar school gegaan. Hoop geschuif idd.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_104691028
Ik wil fulltime werken, dus als mijn vriend minder wil werken t.b.v. de kinderen. Prima.
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
pi_104691064
Definiëer huisman/-vrouw.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_104691068
Nee, we kunnen namelijk moeilijk alletwee thuis blijven. :+

Niet dat ik huisvrouw ben, maar zou eigenlijk wel graag thuis willen zijn voor onder andere het kindje wat in januari komt. Maar dan niet zo suf dat het alleen draait om huishouden en de kinderen. :{
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:48:17 #25
248825 Sl33pw4lk3r
Just plain crazy
pi_104691313
Wie zegt dat je carrière moet maken, als je maar ergens enthousiast over bent, dat hoeft echt niet werk te zijn.
De vraag is alleen: wil je thuiszitten wachten tot je vent thuis komt of kom je er ook uit (naast het boodschappen doen). Je moet toch ook zelf een leven hebben.
pi_104691404
Tegenwoordig zijn er nog maar weinig huisvrouwen, omdat ze geen zin hebben om op de kinderen te passen en omdat veel mannen te weinig inkomsten hebben in om hun gezin te onderhouden. Als je dus huisvrouw wilt worden, moet je toch wel een man vinden die ruim boven modaal verdient. Tegenwoordig is het ook minder leuk om huisvrouw te zijn in Nederland, omdat bijna alle Nederlandse vrouwen werken, dus zullen deze vrouwen minder sociaal contact hebben dan wanneer ze werken. Vroeger was dat wel anders.
  dinsdag 22 november 2011 @ 20:51:21 #27
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_104691505
Een huisvrouw schijnt minder vaak vreemd te gaan. Als ik genoeg zou verdienen, zou mijn vriendin niet hoeven te werken van me.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_104691979
Fulltime huisvrouw/man zijn in deze tijd vind ik echt niets. Huishouden zelf kost niet meer zoveel tijd als vroeger, je kan er natuurlijk wel meer tijd aan besteden, maar dan is een dag of 2 in de week gaan werken toch echt winstgevender dan het geld dat je uitspaart door fulltime thuis te blijven.

Daarnaast, je wereldje wordt er ook gewoon heel klein, dus (vrijwilligers)werk er naast is toch wel voor iedereen aan te raden.

En ik denk dat fulltime huisvrouw ook juist veel stress kan geven, want er is altijd wel iets wat nog gedaan kan worden in huis en heel veel dingen die je nog moet doen. Je werk is nooit af en je werk is thuis, dus je wordt er continue mee geconfronteerd.

Ik denk trouwens wel dat er nog steeds mannen zijn die zo'n vrouw willen. Andersom niet.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:07:14 #29
328153 kinkyboy
Zo Vanilla als wat
pi_104692650
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ja
Nee
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Ik sta al geruime tijd ingeschreven bij diverse datingsites en ken de lijstjes wel waar de perfecte vrouw aan moet voldoen. Naast het aardig en sociaal zijn, het hebben van een verzorgd uiterlijk dient de vrouw vooral haar passies en eigen leven te hebben 8-) .

Nu zat ik me laatst te bedenken dat het me helemaal niet verkeerd lijkt om huisvrouw te zijn. Ik hoef niet zo nodig carrière te maken. Ik ben toch niet zo stress-bestendig en ik vind het ook niet nodig het allemaal een keer gezien of meegemaakt te hebben.
Ik vind het daarentegen erg fijn om voor iemand die na een dag hard werken thuiskomt een lekkere maaltijd te bereiden :Y) . En zorgen dat het huis er schoon en opgeruimd uitziet *O* .

Zijn er nog mannen die hierop zitten te wachten? :? Of is dit echt heel erg ouderwets en not-done? :N
je bent perfect ... trouwen ?
--------------------------
Aan tegen vallers wen je ..
Aan meevallers nooit helaas
pi_104692858
Ik zou er geen moeite mee hebben, zeker als er kinderen zijn vind ik het een vereiste dat er tenminste 1 iemand altijd thuis is. Er dreigt natuurlijk wel een gevaar op de loer zoals hierboven al aangehaald. Ik zie regelmatig dat vrouwen echt als stront behandeld worden maar niet weg (denken te) kunnen.
pi_104693124
Nja, het zou mij niet zoveel uitmaken, is eerder wat zij wil. Alleen beiden fulltime werken is niet te doen met kinderen, dus dan moet er minstens één minder gaan werken. Dat zal dan degene zijn die het minste verdient... in ons geval was dat mijn vrouw, maar ik had net zo lief part-time gaan werken. Heb dat een tijdje gedaan, ouderschapsverlof, was heerlijk, beetje tutten in huis, boodschapjes doen, stofzuigen en lekker op mijn gemakje met mijn dochter spelen.

fulltime huisman lijkt me niets, maar 3 of 4 dagen werken lijkt me heerlijk.
Whatever...
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:16:27 #32
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_104693376
Het zou me geen fuck uitmaken. Geld is niet het belangrijkste, samen van het leven genieten des te meer.
Als mijn partner gelukkig is in wat ze doet en wil gaan doen ben ik daar tevreden mee. :)
From feudal serf to spender.
pi_104694643
Nee niet echt, ik heb geen behoefte aan kinderen.
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:42:58 #34
8369 speknek
Another day another slay
pi_104695326
Met het idee van huisvrouw heb ik niet zo'n probleem (mits ze interessant genoeg van zichzelf is), maar ik heb eigenlijk maar heel weinig vrouwen meegemaakt die niet op enig moment in een zeikende psychobitch met legenestsyndroom zijn veranderd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 22 november 2011 @ 21:51:54 #35
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_104695988
Ik heb er geen bezwaar tegen, als de vrouw tenminste maar iets van ambitie heeft. Kan ook prima vrijwilligerswerk zijn of iets bij een vereniging, dat is haar keuze.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_104696029
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:42 schreef speknek het volgende:
legenestsyndroom
:D
This might be a surprise but it's true
That I'm not like you and I don't want your advice
Or your praise or to move in the ways you do
And I never will
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:02:40 #37
92926 Joipoidoipoipoi
met broedsel incl. grote zus!
pi_104701271
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:30 schreef A-mineur het volgende:

Wat nou swa! :P
Henny Tuinvrouw!
"If you don't stop lying about me, I'll start telling the truth about you."
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:05:20 #38
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_104701386
Ha! TS is mijn droomvrouw.

Ik heb liever iemand die gewoon normaal doet dan zo'n vrouwelijk "carrieretijger". :') Pleur toch op man.

Derhalve "JA" gestemd.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_104702351
Nee, een vrouw die de hele dag maar een beetje thuis zit is niet echt aantrekkelijk. Ze moet nog wel iets van ambitie hebben en iets te vertellen te hebben. En daar reken ik bv. 3 dagen per week een leuke baan hebben ook gewoon toe.
pi_104702830
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:05 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
Ha! TS is mijn droomvrouw.

Ik heb liever iemand die gewoon normaal doet dan zo'n vrouwelijk "carrieretijger". :') Pleur toch op man.

Derhalve "JA" gestemd.
Wat is het probleem met ambitieuze vrouwen?
"Het geluk van het leven hangt af van de kwaliteit van je gedachten." - Marcus Aurelius
"Van liefde dromen is soms heerlijker dan ze te bedrijven." - Georges Guilbert
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:43:35 #41
8369 speknek
Another day another slay
pi_104703078
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:52 schreef Avey het volgende:

[..]

Is een erkende ziekte:
http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/legenestsyndroom.htm

Komt erop neer dat de vrouw haar hele leven draait om het opvoeden van de kinderen. Zodra deze zelfstandig raken is haar raison d'etre min of meer voorbij en schiet de vrouw vrijwel altijd of in een depressie, of wordt ze enorm controlerend over alles dat haar nog rest. (en gaan ze dus van alle triviale pietluttigheden een halszaak maken--je hebt een propje laten slingeren, een propje! hoe kan ik ooit nog het huis schoonhouden met zo'n onoplettende klootzak als jij! och arme ik en mijn ondankbare taak in het zorgen voor iemand als jij!).

Daarom is het belangrijk dat de vrouw iets anders heeft om zich nuttig over te voelen. (en nee mode en uiterlijk telt ook niet, want dat heeft ze ook niet meer rond haar vijftigste).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Redactie Games dinsdag 22 november 2011 @ 23:46:22 #42
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_104703209
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:43 schreef speknek het volgende:

[..]

Is een erkende ziekte:
http://www.thesauruszorgenwelzijn.nl/legenestsyndroom.htm

Komt erop neer dat de vrouw haar hele leven draait om het opvoeden van de kinderen. Zodra deze zelfstandig raken is haar raison d'etre min of meer voorbij en schiet de vrouw vrijwel altijd of in een depressie, of wordt ze enorm controlerend over alles dat haar nog rest. (en gaan ze dus van alle triviale pietluttigheden een halszaak maken--je hebt een propje laten slingeren, een propje! hoe kan ik ooit nog het huis schoonhouden met zo'n onoplettende klootzak als jij! och arme ik en mijn ondankbare taak in het zorgen voor iemand als jij!).

Daarom is het belangrijk dat de vrouw iets anders heeft om zich nuttig over te voelen. (en nee mode en uiterlijk telt ook niet, want dat heeft ze ook niet meer rond haar vijftigste).
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  dinsdag 22 november 2011 @ 23:51:54 #43
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_104703448
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 23:38 schreef Gewetensvol het volgende:

[..]

Wat is het probleem met ambitieuze vrouwen?
Ambitieuze vrouwen prima. Maar die gemaakte carriere-tijgers die er alles aan doen om duidelijk te maken dat ze "net zo goed zijn als mannen". Ik hou er gewoon niet van. Vrouwen zijn minder lief en zorgzaam dan vroeger.

Dus, als die vrouwen wel nog bestaan, zou ik daar eerder voor kiezen. Zonder dus te zeggen dat er perse iets mis is met de andere kant. Ik hou er gewoon minder van.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  woensdag 23 november 2011 @ 00:48:11 #44
351780 Piye
King of Kush
pi_104705203
Ja, maar zelf huisman zijn zou ik ook niet erg vinden.

Ik ben een behoorlijke tegenstander van een tweeverdienersgezin.
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
pi_104705883
Neeh.
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 23 november 2011 @ 03:35:22 #46
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_104707131
Als er kinderen in het spel zijn vind ik dat een van de ouders, in ieder geval voor en na school thuis aanwezig moet zijn. Anders is het non-issue... Maar of ik thuis blijf of mijn partner is natuurlijk een persoonlijke keuze, al zou ik tegen beide opties geen al te groot bezwaar hebben.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  woensdag 23 november 2011 @ 11:28:45 #47
361419 DrBill
Horror Psychiater
pi_104712185
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 21:51 schreef Strani het volgende:
Ik heb er geen bezwaar tegen, als de vrouw tenminste maar iets van ambitie heeft. Kan ook prima vrijwilligerswerk zijn of iets bij een vereniging, dat is haar keuze.
Wat bedoel je eigenlijk met "ambitie" in deze zin? En waarom vind je dat belangrijk? :)
I beat that pussy up, there's no denyin'...
pi_104712406
Wat zou hij thuis moeten doen, kinderen hoef ik denk ik niet en het huishouden doet hij toch niet :')

Dus als hij niet ziek is kan hij zichzelf heus wel nuttig maken.
pi_104712551
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:12 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ja
Nee
Anders, namelijk...
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Mocht morgen mijn droom uitkomen en ik ineens paardengedragsgoeroe zijn op magische wijze dan zou ik het meer dan prettig vinden dat wanneer ik aan het werk ben mijn partner het huis aan kant houdt en een lekkere maaltijd heeft staan als ik thuis kom.

Dan zou het fijn zijn als hij de huisman uithangt.
Maar aangezien er geen middel bestaat dat er even op magische wijze voor zorgt dat ik ineens paardengedragsgoeroe ben blijf ik wel de huismus die een klein beetje werkt, veel leert en het huishouden runt ;)

Tot nu toe geeft mijn partner aan dat het erg fijn is dat ik grotendeels huisvrouw ben, het heeft hem mogelijkheden gegeven die er anders niet waren en een fijne plek om tot rust te komen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_104712577
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2011 20:23 schreef Mystikvm het volgende:
Er moet echt wel een beetje ambitie in zitten hoor. Zo eentje die al doktersromannetjes lezend in de hollandaisesaus staat te roeren met een koter op haar arm hoef ik niet.

Een beetje van beide is ook OK.
Kan ambitie dan alleen gekoppeld zijn aan carriere?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')