abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_104719155
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

North Dakota heeft toch ook een andere dynamiek dan California?

Waarom werkt het in de USA dan wel?
Nu ja dat is natuurlijk ook een echte politieke eenheid die dat geworden is tussen staten die veel minder een eigen cultuur en geschiedenis hadden.

Al heeft de VS ook zijn eigen Italie en Griekenland hoor (Californie, Michigan etc)
http://www.zerohedge.com/(...)mployment-ca-mi-ny-w
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 23 november 2011 @ 14:47:24 #102
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_104719278
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou heeft elke staat in de VS nog wel enige vorm van soevereiniteit. In sommige staten mag je bijvoorbeeld wel wiet bezitten terwijl sommige je hiervoor jaren weg stoppen. Sommige staten hebben nog de doodstraf, en zo zijn er nog wel meer verschillen te vinden.

Maar of de eu een soort verenigde staten van europa moet /kan gaan worden is dan maar de vraag.
Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws. Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was. Nationalistische trots was de burger vreemd en men voelde behalve als burger van een stadje ook Europeaan. Men sprak behalve de streektaal, ook Latijn of Frans. Juist doordat het nationalisme zo enorm werd gekweekt kwam de nationalistische identiteit zo enorm op, ging ieder landje zijn eigen taal spreken, en mondde dit uiteindelijk uit tot de eerste en tweede wereld oorlog.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_104719651
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:47 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws. Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was. Nationalistische trots was de burger vreemd en men voelde behalve als burger van een stadje ook Europeaan. Men sprak behalve de streektaal, ook Latijn of Frans. Juist doordat het nationalisme zo enorm werd gekweekt kwam de nationalistische identiteit zo enorm op, ging ieder landje zijn eigen taal spreken, en mondde dit uiteindelijk uit tot de eerste en tweede wereld oorlog.
Mwah, de elite sprak Latijn ja. Het gewone volk niet hoor.

Maar je hebt wel gelijk dat het "moderne" nationalisme uit de 19de eeuw stamde... maar dat wil absoluut niet zeggen dat er daarvoor "meer samenwerking en eenheid" was. Integendeel zelfs, het is moeilijk om in de 19 eeuwen daarvoor één decennium aan te wijzen waar er niet ergens in Europa oorlog was.

In dat opzicht hebben we het sinds WOII behoorlijk goed gedaan. We hadden de Koude Oorlog die hier nooit "warm" is geworden, en verder eigenlijk alleen burgeroorlogen in Griekenland (onder het militaire regime toen) en in Joegoslavië (recenter).

Verder eigenlijk alleen plaatselijke conflicten (Noord-Ierland, Baskenland).
pi_104720343
quote:

Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws. Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was.
Vergeten we de 80 jarige oorlog , engeland (of was het de UK met ook nog de andere staten erbij) dat steeds in conflict was met frankrijk of spanje. Hoe groot was brabant ook alweer, en dat heeft ook een hele tijd tot habsburg behoord. http://nl.wikipedia.org/wiki/Habsburgse_Nederlanden

Nee zoveel pais en vree was het ook niet in de geschiedenis van europa.
pi_104721245
quote:

[..]

We hebben dus meer dan 19 eeuwen van samenwerking gekend in Europa en daarna een eeuw lang conflicten? :') Waarom geloof ik daar nou helemaal niets van.

Romeinse overheersing, tja dat was echt vredige samenwerking als je tenminste deed wat de Romeinen zeiden. als je dat niet deed werd je gewoon in slavernij afgevoerd. Klinkt als prachtige samenwerking. :')
vroege middeleeuwen, met onder andere de volksverhuizingen en de opkomst van het karolingische rijk. Echt zo'n tijd dat het vrede en samenwerking was in Europa :')
(hoge) Middeleeuwen, dat was de tijd van Willem de Veroveraar. Die naam had hij vast verdiend door zijn capaciteiten als bruggenbouwer. Verder hadden we enkele kruistochten, waarbij de kruisridders op hun weg door Europa vast schatjes waren :')
De late middeleeuwen, volgens mij was dat een tijd van diepe economische recessie als gevolg van de vele oorlogen, met onder andere Engeland en het Ottomaanse rijk. Klinkt echt als een tijd van samenwerken. :')

ik kan zo nog wel even doorgaan over de geschiedenis van Europa, maar ik raad je aan om gewoon een geschiedenisboek open te slaan. kan je uitstekend lezen hoe goed die Europeanen door de eeuwen heen waren in dat samenwerken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boris_Karloff op 23-11-2011 15:47:40 ]
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 23 november 2011 @ 15:55:12 #106
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_104721934
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

We hebben dus meer dan 19 eeuwen van samenwerking gekend in Europa en daarna een eeuw lang conflicten? :') Waarom geloof ik daar nou helemaal niets van.

Romeinse overheersing, tja dat was echt vredige samenwerking als je tenminste deed wat de Romeinen zeiden. als je dat niet deed werd je gewoon in slavernij afgevoerd. Klinkt als prachtige samenwerking. :')
vroege middeleeuwen, met onder andere de volksverhuizingen en de opkomst van het karolingische rijk. Echt zo'n tijd dat het vrede en samenwerking was in Europa :')
(hoge) Middeleeuwen, dat was de tijd van Willem de Veroveraar. Die naam had hij vast verdiend door zijn capaciteiten als bruggenbouwer. Verder hadden we enkele kruistochten, waarbij de kruisridders op hun weg door Europa vast schatjes waren :')
De late middeleeuwen, volgens mij was dat een tijd van diepe economische recessie als gevolg van de vele oorlogen, met onder andere Engeland en het Ottomaanse rijk. Klinkt echt als een tijd van samenwerken. :')

ik kan zo nog wel even doorgaan over de geschiedenis van Europa, maar ik raad je aan om gewoon een geschiedenisboek open te slaan. kan je uitstekend lezen hoe goed die Europeanen door de eeuwen heen waren in dat samenwerken.
Okee, je hebt gelijk. Des te meer reden voor samenwerking en unificatie :P
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 23 november 2011 @ 16:04:58 #107
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104722352
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 14:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou heeft elke staat in de VS nog wel enige vorm van soevereiniteit. In sommige staten mag je bijvoorbeeld wel wiet bezitten terwijl sommige je hiervoor jaren weg stoppen. Sommige staten hebben nog de doodstraf, en zo zijn er nog wel meer verschillen te vinden.

Maar of de eu een soort verenigde staten van europa moet /kan gaan worden is dan maar de vraag.
zolang we 27 talen spreken moeten we dat maar niet doen
het is al moeilijk genoeg om Belgie en Italie bij elkaar te houden en Slowakije en Tsjechie zijn blij dat ze van elkaar af zijn

De oorlog op de Balkan is nog zo kort geleden, ik ga ook niet bij me buurman in huis wonen

[ Bericht 2% gewijzigd door Goofjansen op 23-11-2011 16:27:08 ]
pi_104722372
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_104723468
quote:
Vertaling: de Griekse centrale bank spoort de regering aan om zo snel mogelijk met concrete maatregelen te komen om dit te voorkomen.
pi_104724295
Ik begin er nu zo onderhand toch ook wel een hard hoofd in te krijgen dat dit nog op een zachte manier goed te maken is.

Er worden gewoon geen noodzakelijke maatregelen genomen en die boel gaat gewoon klappen straks.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  woensdag 23 november 2011 @ 17:03:15 #111
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_104724590
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 13:47 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Omdat de euro niet gesteund wordt door een politieke en monutaire unie. De euro had het kroonstuk moeten zijn van de Europese integratie maar is als een soort lijm in Europa ingezet die de boel bij elkaar moest houden en dan zou de rest wel volgen. De verkeerde volgorde dus maar men hoopte zo een eenheid te creeeren die democratisch niet voor elkaar te krijgen was. En nu betaalt zelfs Duitsland de prijs.

Opbrengst Duitse staatslening valt tegen

BERLIJN (AFN) - De Duitse overheid haalde woensdag met de uitgifte van 10-jarige staatsobligaties 3,6 miljard euro op, terwijl gemikt werd op 6 miljard euro. Na de bekendmaking van de tegenvallende opbrengst daalden de aandelenkoersen en de euro.

Berlijn bood een gemiddelde rente van 1,98 procent op de lening in vergelijking met 2,09 procent bij de vorige emissie.

,,De opbrengst is echt slecht. De Bundesbank moest 39 procent van de obligaties zelf houden'', aldus een beleggingsstrateeg in Londen.

De euro daalde na de uitgifte van de obligatielening tot 1,3375 dollar van 1,3460 dollar rond 10.00 uur. De aandelenbeurzen, die tot de emissie rond de slotstanden van dinsdag stonden, zakten tot 1,1 procent in de min.

eurobench.com

Laat de praktijk niet genoeg zien dat het niet werkt?
voor die rente zou ik mn geld ook ergens anders parkeren. (buiten de eurozone)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  woensdag 23 november 2011 @ 17:57:12 #112
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_104726386
Er zijn geen maatregelen behalve afschrijven. De rest is alleen maar uitstel. Zolang je schuld harder groei dan je economie ben je toast.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
  woensdag 23 november 2011 @ 18:39:52 #113
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_104727876
quote:

[..]

Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws.
Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was.
Nationalistische trots was de burger vreemd en men voelde behalve als burger van een stadje ook Europeaan.
waar heb jij je geschiedenisles gekregen/??

http://www.geschiedenis.n(...)&go=home.showBericht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tachtigjarige_Oorlog

[ Bericht 6% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 23-11-2011 19:07:22 (doe normaal, schelden doe maar ergens anders) ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 november 2011 @ 19:29:38 #114
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_104730030
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 16:33 schreef HiZ het volgende:

[..]

Vertaling: de Griekse centrale bank spoort de regering aan om zo snel mogelijk met concrete maatregelen te komen om dit te voorkomen.
Vertaling: Griekenland gaat het niet redden. Zelfs als de regering met maatregelen komt is Griekenland al verloren, volgende week gaat iedereen weer staken. w/
Bedankt Hans.
pi_104735893
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 19:29 schreef bascross het volgende:

[..]

Vertaling: Griekenland gaat het niet redden. Zelfs als de regering met maatregelen komt is Griekenland al verloren, volgende week gaat iedereen weer staken. w/
Het allermooiste vind ik nog dat Griekse belastinginspecteurs zijn gaan staken. Zo komt er nog minder belastinggeld binnen in Griekenland. _O_

Het beste voorbeeld hoe een trots volk zich niet van de wijs laat brengen door die Euro-koekebakkers en andere EU-regenten, en ik geef de Grieken groot gelijk.
pi_104736691
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:09 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

Het allermooiste vind ik nog dat Griekse belastinginspecteurs zijn gaan staken. Zo komt er nog minder belastinggeld binnen in Griekenland. _O_

Het beste voorbeeld hoe een trots volk zich niet van de wijs laat brengen door die Euro-koekebakkers en andere EU-regenten, en ik geef de Grieken groot gelijk.
"Trots" was nou niet direct de eerste kwalificatie die in me op kwam ;)

Of het moet zijn dat een dopehead ook trots is om zijn methadon op te halen.... denk van niet....
Dadelijk zijn de Grieken nog de geuzen van Europa.... :D
  woensdag 23 november 2011 @ 21:21:01 #117
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104736694
Even iets heel anders: hoe kun je eigenlijk zien wie er in je fobo gelurkt heeft?
The End Times are wild
pi_104736792
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef LXIV het volgende:
Even iets heel anders: hoe kun je eigenlijk zien wie er in je fobo gelurkt heeft?
Geen idee, maar ik heb direct even voor je gelurkt ;)

/edit/ als je op je eigen profiel in het fotoboek klikt zie je de laatste vijf voyeurs onder aan de profiel, met mij bovenaan dus :)
  woensdag 23 november 2011 @ 21:25:29 #119
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104737004
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik heb direct even voor je gelurkt ;)

/edit/ als je op je eigen profiel in het fotoboek klikt zie je de laatste vijf voyeurs onder aan de profiel, met mij bovenaan dus :)
Ik zie het wel bij een ander (als ik op fobo klik), maar niet bij mezelf.
The End Times are wild
  woensdag 23 november 2011 @ 21:27:20 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104737143
Ok, je moet het algemeen zichtbaar maken in je profiel-instelling.
The End Times are wild
  woensdag 23 november 2011 @ 21:31:38 #121
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_104737478
Onze president van Rompuy

http://www.youtube.com/us(...)=4#p/u/0/zBGKoB6TjBM

[ Bericht 35% gewijzigd door michaelmoore op 23-11-2011 21:39:35 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 23 november 2011 @ 23:18:34 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104744419
quote:
Duitsland slaagde er bij een veiling van tienjarige obligaties in de ochtend niet in om voldoende biedingen te trekken. De vraag bleef 35% achter ten opzicht van het maximum.
Meer over dit onderwerp
Duitse bunds sluiten scherp lager Barroso: eurobonds kwestie van timing Beurzen sluiten lager Groeiende zorg om Europese rentes
Duitsland wilde voor ¤6 mrd aan obligaties uitgeven, maar er werd slechts voor ¤3,889 mrd ingetekend. Beleggers vroegen een rente van 1,98% op de tienjarige obligaties.
Ongekende onderbieding
Het resultaat van 35% onderbieding is ongekend. Afgelopen jaar hield het Duitse agentschap dat de staatsobligaties uitgeeft gemiddeld 17,83% van de uitgifte aan bij veilingen van tienjarige staatsobligaties om ze later door te plaatsen. Nu is dit bijna het dubbele. Voor een gebrek aan vraag zoals woensdagochtend moet worden teruggegaan tot minstens juli 1999.
Nu moest de Duitse Bundesbank bijspringen om van de veiling geen complete mislukking te maken. Dat is opvallend, omdat de Duitse centrale bank zich in Europa fel verzet tegen een rol voor de Europese Centrale Bank bij het opkopen van staatsobligaties.
Het agentschap dat de obligaties uitgeeft stelt in een verklaring dat de tegenvallende veiling een reflectie is van de nervositeit op de obligatiemarkten. 'We zien nog geen indicaties dat investeerders geen trek meer hebben in Duits schuldpapier. We moeten de gebeurtenissen van vandaag niet over-interpreteren', aldus het agentschap. Een woordvoerder van het ministerie van financiën zei dat dit niet betekende dat Duitsland herfinancieringsproblemen heeft.
'Ramp'
‘Het is een totale ramp’, stelt beleggingsstrateeg Marc Ostwald van Monument Securities tegenover persbureau Reuters. ‘Dit ziet er niet goed uit, het is de slechtst verlopen veiling van ongedekte obligaties van dit jaar en het wekt ook geen verbazing dat de Duitse staatsobligaties daarna onder druk kwamen te liggen.’
De Duitse FDP-parlementariër Frank Schäffler stelt tegenover persbureau Bloomberg dat tegenvallende vraag laat zien dat Duitsland niet immuun is voor de risicoaversie bij beleggers als gevolgen van de Europese schuldencrisis.
Een totale ramp? 1,98% is onder het te verwachten inflatieniveau. Is het dan zo vreemd dat hier maar weinig animo voor is?
Wel grappig dat de Duitsers ook met hun obligaties blijven zitten.
The End Times are wild
pi_104748781
quote:
14s.gif Op woensdag 23 november 2011 21:09 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

prima altijd lachen met die Grieken, maar wij zijn hopelijk ook trots genoeg om niet met ons te laten sollen en ze er gewoon uit te flikkeren.
pi_104750597
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2011 23:18 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een totale ramp? 1,98% is onder het te verwachten inflatieniveau. Is het dan zo vreemd dat hier maar weinig animo voor is?
Wel grappig dat de Duitsers ook met hun obligaties blijven zitten.
Ja, die vond ik ook wel bijzonder. Als je tegenwoordig niet meer voor onder de twee procent 10 jaar kan lenen, komt dan het dak omlaag? Volgens mij hebben veel mensen last van lasogen en tunnelvisie dan. Vanzelfsprekend zijn dat soort extreem lage percentages niet houdbaar....
pi_104750835
http://www.geenstijl.nl/m(...)nteert.html#comments

Vanaf vanmiddag 12:00 uur zullen 1000 roze Dakota's over NL vliegen en heel Nederland blij maken met spectaculaire monetaire droppings

ROFL
  donderdag 24 november 2011 @ 10:02:53 #126
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104752010
quote:
Ja, die vond ik ook wel bijzonder. Als je tegenwoordig niet meer voor onder de twee procent 10 jaar kan lenen, komt dan het dak omlaag? Volgens mij hebben veel mensen last van lasogen en tunnelvisie dan. Vanzelfsprekend zijn dat soort extreem lage percentages niet houdbaar....
De geruchten over Eurobonds zwellen ook aan. Dan is het wel heel logisch dat je deze bonds voorlopig maar laat liggen. Over 1 maand AAA-bonds met 4%?
The End Times are wild
  donderdag 24 november 2011 @ 10:05:30 #127
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 24 november 2011 @ 10:06:54 #128
89730 Drugshond
pi_104752121
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

De geruchten over Eurobonds zwellen ook aan. Dan is het wel heel logisch dat je deze bonds voorlopig maar laat liggen. Over 1 maand AAA-bonds met 4%?
Waarom zou daar 4% voor betaald worden? Eurobonds zouden zich bewegen op het niveau van US treasuries en de schuldpositie van de eurozone is aanzienlijk beter dan die van de VS.
  donderdag 24 november 2011 @ 10:08:50 #130
89730 Drugshond
pi_104752161
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:07 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarom zou daar 4% voor betaald worden? Eurobonds zouden zich bewegen op het niveau van US treasuries en de schuldpositie van de eurozone is aanzienlijk beter dan die van de VS.
Ik denk dat die op gelijke hoogte is.

Dat is ook het verneukeratieve aan de berichtgeving. Schuld VK == Italie.
  donderdag 24 november 2011 @ 10:10:48 #131
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_104752208
quote:

[..]

Ja maar nu denk je logisch. Wat betreft de US denkt de markt echter niet logisch.
  donderdag 24 november 2011 @ 10:12:12 #132
89730 Drugshond
pi_104752495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als AAA thans 2% is, is iets wat 4% draagt geen AAA.
Gezond verstand :)
  donderdag 24 november 2011 @ 10:25:22 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_104752569
quote:
De markt heeft altijd gelijk. Maar zelf zou ik dan toch voor die Eurobonds kiezen. Temeer omdat je dan toch een impliciete garantie hebt dat ze in euro's altijd betaald worden. Desnoods via de ECB (QE). Als je dan met een 2% bond zit heb je wel het lage rendement, maar nog steeds het valuta-risico.
The End Times are wild
pi_104752765
quote:

[..]

Omdat een de kans op een verenigde staten in zijn huidige over 20 jaar groter is dan een verenigd europa over 20 jaar.
pi_104752882
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 08:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat doet de fed rente voor 10 jaar op dollar leningen?

http://www.marketwatch.com/investing/bond/10_year

Maar 1.88% voor 10 jaar vast .
  donderdag 24 november 2011 @ 10:40:37 #137
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_104752891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

De markt heeft altijd gelijk.
De markt heeft het gelijk van een neurotisch kind.
pi_104753127
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:40 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat er elke dag een nieuwe markt geboren schijnt te worden, de markt is zo schrizofreen als maar kan. Bond yields van hele landen die op no-news tig basispunten verschuiven.... da's hyper.
  donderdag 24 november 2011 @ 11:20:18 #139
89730 Drugshond
pi_104753900
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:50 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen dat er elke dag een nieuwe markt geboren schijnt te worden, de markt is zo schrizofreen als maar kan. Bond yields van hele landen die op no-news tig basispunten verschuiven.... da's hyper.
Yup.
Bankencrisis.
Vertrouwenscrisis
Landen crisis.

Ik had ergens nog een leuk plaatje in AEX - next step.
pi_104753996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:20 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Yup.
Bankencrisis.
Vertrouwenscrisis
Landen crisis.

Ik had ergens nog een leuk plaatje in AEX - next step.
Vooral een herwaardering van risico.
pi_104754223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:40 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Maar als je van de markt afhankelijk bent om bijvoorbeeld je staatsschuld te financieren dan moet je daar wel mee leven.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:20 schreef Drugshond het volgende:
Bankencrisis.
Vertrouwenscrisis
Landen crisis.
Vertrouwenscrisis? Wat betreft de andere twee crises, ik vind het wat overdreven om van een crisis te spreken. Zoveel is er nou ook weer niet aan de hand, bepaalde partijen in de economie zijn te veel schulden aangegaan, maar dat komt wel vaker voor historisch gezien.
pi_104754479
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:23 schreef Blandigan het volgende:

[..]

Vooral een herwaardering van risico.
Ik vind het wel grappig hoe iedereen er een rationele draai aan probeert te geven. Dit is gewoon at random, daar zit niks overwogens meer aan. En elke move probeert iedereen (aan alle zijden van het probleem) in zijn bestaande visie in te passen. Erg grappig en leerzaam, imho :)
  donderdag 24 november 2011 @ 11:58:55 #143
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104755078
http://www.telegraaf.nl/b(...)innenland,buitenland

De grieken gaan het niet pikken
quote:
do 24 nov 2011, 11:53
Arrestaties bij actie Grieks energiebedrijf
ATHENE - Bij een confrontatie tussen de oproerpolitie en werknemers van het grootste Griekse energiebedrijf PPC zijn donderdag in Athene 15 mensen opgepakt.
De werknemers, lid van de vakbond van PPC, protesteerden tegen de nieuwe loon- en inkomstenbelasting die via de energierekening wordt geïnd. Als Grieken de belasting niet betalen, wordt de stroom afgesloten.

De gevechten hadden plaats bij de ingang van het hoofdkantoor van het bedrijf in een buitenwijk van de Griekse hoofdstad. „Wij zullen niet in onze strijd toegeven. Het gevecht is van belang voor de gehele Griekse samenleving. De huizen van de armen, de werklozen, de gepensioneerden mogen niet van stroom worden afgesloten”, zei de voorzitter van de vakbond, voor hij werd aangehouden.

De nieuwe belasting is een van de maatregelen om de Griekse staatsfinanciën op orde te brengen. De vakbond van PPC-werknemers behoort tot de felste tegenstanders van dat beleid en verzet zich onder meer tegen de plannen van de regering om het energiebedrijf te privatiseren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Goofjansen op 24-11-2011 12:50:00 ]
pi_104755162
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 11:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik vind het wel grappig hoe iedereen er een rationele draai aan probeert te geven. Dit is gewoon at random, daar zit niks overwogens meer aan. En elke move probeert iedereen (aan alle zijden van het probleem) in zijn bestaande visie in te passen. Erg grappig en leerzaam, imho :)
Uiteraard is mijn mening precies dat, een mening.
Dat is ook de reden dat ik het laatste jaar extra in de geschiedenis ben gedoken en me suf heb gelezen over de ondergang van een aantal wereldse rijken.

Uiteraard is geen enkele situatie precies het zelfde maar er zijn toch wel (stuitende) gelijkenissen.
Maar ja, we leven zo "kort" dat we al snel denken dat ons dagelijkse leven "de enige werkelijkheid" is.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:12:15 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104755481
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Inderdaad.

EFSF bonds ontlenen hun AAA-status aan de AAA-onderschrijvers en zijn dus zo zwak als de zwakste schakel. En de zwakste schakel (by far) is Frankrijk die momenteel 3,7% betaalt voor 10 jaar. Maar de markt prijst Frankrijk allang niet meer als AAA vanwege de backstop aan haar banken met een enorme exposure naar vooral Italië.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 24 november 2011 @ 12:23:03 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_104755781
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

De markt heeft altijd gelijk. Maar zelf zou ik dan toch voor die Eurobonds kiezen. Temeer omdat je dan toch een impliciete garantie hebt dat ze in euro's altijd betaald worden. Desnoods via de ECB (QE). Als je dan met een 2% bond zit heb je wel het lage rendement, maar nog steeds het valuta-risico.
Dat is nog een ander hot item tegenwoordig; bonds in de eurozone van verschillende landen vallen onder verschillend recht. Sommigen worden bij uiteenvallen van de euro omgezet naar de nieuwe currency (o.a. een groot deel van de Griekse bonds dacht ik - dat vergroot trouwens het incentive van de Grieken om uit de euro te stappen als er geen extra bailout poen meer valt te extraheren uit de euro) en anderen blijven in euros. Ik heb daar een documentje over maar ik vind het te saai om te lezen :')
Dat is meer iets voor Dino :P
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_104756380
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 12:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat is nog een ander hot item tegenwoordig; bonds in de eurozone van verschillende landen vallen onder verschillend recht. Sommigen worden bij uiteenvallen van de euro omgezet naar de nieuwe currency (o.a. een groot deel van de Griekse bonds dacht ik - dat vergroot trouwens het incentive van de Grieken om uit de euro te stappen als er geen extra bailout poen meer valt te extraheren uit de euro) en anderen blijven in euros. Ik heb daar een documentje over maar ik vind het te saai om te lezen :')
Dat is meer iets voor Dino :P
Ik heb net het exchange offer memorandum van het voorstel van ruil van LT2 SNS obligaties doorgeploegd, en ik vroeg me inderdaad af wat er zou gebeuren met deze (of de nieuwe) euro genomineerde obligaties in een euro-loos tijdperk?

Ofwel, ik heb mijn portie saai al gehad voor vandaag, dus daar kan nog best wat bij :) Laat maar komen.
  donderdag 24 november 2011 @ 12:52:20 #148
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104756533
Nou, zwakke groei is in ieder geval wel groei
http://www.telegraaf.nl/d(...)urozone__.html?p=8,1
quote:
do 24 nov 2011, 12:34
OESO is zeer bezorgd over eurozone
ROME (AFN) - De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) voorziet een zeer zwakke economische groei in de eurozone.
Dat zei de hoofdeconoom van de OESO, Pier Carlo Padoan, in een donderdag gepubliceerd interview met de Italiaanse krant La Stampa.
,,We zijn zeer bezorgd'', zei Padoan over de economische vooruitzichten voor de eurozone.
Nieuwe ramingen die de OESO maandag publiceert, wijzen volgens hem op ,,afnemende en zeer zwakke groei''.

Een recessie kan volgens de Italiaanse econoom echter nog worden vermeden. Daarvoor is het wel noodzakelijk dat er voldoende financiële middelen voorhanden zijn om de markten te kalmeren en dat overheden hun financiën op orde brengen, stelde hij.
  donderdag 24 november 2011 @ 13:20:06 #149
360571 Goofjansen
t is nie makkelijk
pi_104757399
BB+ Wat zoveel wil zeggen als, dat geld krijg je nooit meer terug

quote:
do 24 nov 2011, 12:41
Fitch verlaagt rating Portugal
Van onze redactie
AMSTERDAM - Fitch heeft de kredietwaardigheidsstatus voor Portugal verlaagd naar BB+, waarmee het Zuid-Europese land de 'junkstatus' heeft gekregen.
pi_104757690
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2011 10:10 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Ja maar nu denk je logisch. Wat betreft de US denkt de markt echter niet logisch.
Eh, maar de 'logica' verandert door die stabiliteitsbonds, je krijgt een asset class die voor Eurozonebeleggers qua veiligheid niet meer kan worden overtroffen door wat dan ook, ook niet meer door Treasuries. De eurozone wordt zijn eigen 'safe haven' i.t.t. nu waar dat nog niet het geval is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')