Nu ja dat is natuurlijk ook een echte politieke eenheid die dat geworden is tussen staten die veel minder een eigen cultuur en geschiedenis hadden.quote:Op woensdag 23 november 2011 13:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
North Dakota heeft toch ook een andere dynamiek dan California?
Waarom werkt het in de USA dan wel?
Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws. Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was. Nationalistische trots was de burger vreemd en men voelde behalve als burger van een stadje ook Europeaan. Men sprak behalve de streektaal, ook Latijn of Frans. Juist doordat het nationalisme zo enorm werd gekweekt kwam de nationalistische identiteit zo enorm op, ging ieder landje zijn eigen taal spreken, en mondde dit uiteindelijk uit tot de eerste en tweede wereld oorlog.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou heeft elke staat in de VS nog wel enige vorm van soevereiniteit. In sommige staten mag je bijvoorbeeld wel wiet bezitten terwijl sommige je hiervoor jaren weg stoppen. Sommige staten hebben nog de doodstraf, en zo zijn er nog wel meer verschillen te vinden.
Maar of de eu een soort verenigde staten van europa moet /kan gaan worden is dan maar de vraag.
Mwah, de elite sprak Latijn ja. Het gewone volk niet hoor.quote:Op woensdag 23 november 2011 14:47 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws. Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was. Nationalistische trots was de burger vreemd en men voelde behalve als burger van een stadje ook Europeaan. Men sprak behalve de streektaal, ook Latijn of Frans. Juist doordat het nationalisme zo enorm werd gekweekt kwam de nationalistische identiteit zo enorm op, ging ieder landje zijn eigen taal spreken, en mondde dit uiteindelijk uit tot de eerste en tweede wereld oorlog.
Vergeten we de 80 jarige oorlog , engeland (of was het de UK met ook nog de andere staten erbij) dat steeds in conflict was met frankrijk of spanje. Hoe groot was brabant ook alweer, en dat heeft ook een hele tijd tot habsburg behoord. http://nl.wikipedia.org/wiki/Habsburgse_Nederlandenquote:Op woensdag 23 november 2011 14:47 schreef SemperSenseo het volgende:
Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws. Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was.
We hebben dus meer dan 19 eeuwen van samenwerking gekend in Europa en daarna een eeuw lang conflicten?quote:Op woensdag 23 november 2011 14:47 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws. Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was. Nationalistische trots was de burger vreemd en men voelde behalve als burger van een stadje ook Europeaan. Men sprak behalve de streektaal, ook Latijn of Frans. Juist doordat het nationalisme zo enorm werd gekweekt kwam de nationalistische identiteit zo enorm op, ging ieder landje zijn eigen taal spreken, en mondde dit uiteindelijk uit tot de eerste en tweede wereld oorlog.
Okee, je hebt gelijk. Des te meer reden voor samenwerking en unificatiequote:Op woensdag 23 november 2011 15:38 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
We hebben dus meer dan 19 eeuwen van samenwerking gekend in Europa en daarna een eeuw lang conflicten?Waarom geloof ik daar nou helemaal niets van.
Romeinse overheersing, tja dat was echt vredige samenwerking als je tenminste deed wat de Romeinen zeiden. als je dat niet deed werd je gewoon in slavernij afgevoerd. Klinkt als prachtige samenwerking.![]()
vroege middeleeuwen, met onder andere de volksverhuizingen en de opkomst van het karolingische rijk. Echt zo'n tijd dat het vrede en samenwerking was in Europa![]()
(hoge) Middeleeuwen, dat was de tijd van Willem de Veroveraar. Die naam had hij vast verdiend door zijn capaciteiten als bruggenbouwer. Verder hadden we enkele kruistochten, waarbij de kruisridders op hun weg door Europa vast schatjes waren![]()
De late middeleeuwen, volgens mij was dat een tijd van diepe economische recessie als gevolg van de vele oorlogen, met onder andere Engeland en het Ottomaanse rijk. Klinkt echt als een tijd van samenwerken.![]()
ik kan zo nog wel even doorgaan over de geschiedenis van Europa, maar ik raad je aan om gewoon een geschiedenisboek open te slaan. kan je uitstekend lezen hoe goed die Europeanen door de eeuwen heen waren in dat samenwerken.
zolang we 27 talen spreken moeten we dat maar niet doenquote:Op woensdag 23 november 2011 14:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou heeft elke staat in de VS nog wel enige vorm van soevereiniteit. In sommige staten mag je bijvoorbeeld wel wiet bezitten terwijl sommige je hiervoor jaren weg stoppen. Sommige staten hebben nog de doodstraf, en zo zijn er nog wel meer verschillen te vinden.
Maar of de eu een soort verenigde staten van europa moet /kan gaan worden is dan maar de vraag.
Vertaling: de Griekse centrale bank spoort de regering aan om zo snel mogelijk met concrete maatregelen te komen om dit te voorkomen.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:05 schreef Aether het volgende:
FP: Griekse centrale bank: Exit euro mogelijk
voor die rente zou ik mn geld ook ergens anders parkeren. (buiten de eurozone)quote:Op woensdag 23 november 2011 13:47 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Omdat de euro niet gesteund wordt door een politieke en monutaire unie. De euro had het kroonstuk moeten zijn van de Europese integratie maar is als een soort lijm in Europa ingezet die de boel bij elkaar moest houden en dan zou de rest wel volgen. De verkeerde volgorde dus maar men hoopte zo een eenheid te creeeren die democratisch niet voor elkaar te krijgen was. En nu betaalt zelfs Duitsland de prijs.
Opbrengst Duitse staatslening valt tegen
BERLIJN (AFN) - De Duitse overheid haalde woensdag met de uitgifte van 10-jarige staatsobligaties 3,6 miljard euro op, terwijl gemikt werd op 6 miljard euro. Na de bekendmaking van de tegenvallende opbrengst daalden de aandelenkoersen en de euro.
Berlijn bood een gemiddelde rente van 1,98 procent op de lening in vergelijking met 2,09 procent bij de vorige emissie.
,,De opbrengst is echt slecht. De Bundesbank moest 39 procent van de obligaties zelf houden'', aldus een beleggingsstrateeg in Londen.
De euro daalde na de uitgifte van de obligatielening tot 1,3375 dollar van 1,3460 dollar rond 10.00 uur. De aandelenbeurzen, die tot de emissie rond de slotstanden van dinsdag stonden, zakten tot 1,1 procent in de min.
eurobench.com
Laat de praktijk niet genoeg zien dat het niet werkt?
waar heb jij je geschiedenisles gekregen/??quote:Op woensdag 23 november 2011 14:47 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Het begrip van aparte natiestaten is trouwens wel typisch iets 19de eeuws.
Daarvoor heeft Europa eeuwen gekend dat er meer samenwerking en eenheid was.
Nationalistische trots was de burger vreemd en men voelde behalve als burger van een stadje ook Europeaan.
Vertaling: Griekenland gaat het niet redden. Zelfs als de regering met maatregelen komt is Griekenland al verloren, volgende week gaat iedereen weer staken.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:33 schreef HiZ het volgende:
[..]
Vertaling: de Griekse centrale bank spoort de regering aan om zo snel mogelijk met concrete maatregelen te komen om dit te voorkomen.
Het allermooiste vind ik nog dat Griekse belastinginspecteurs zijn gaan staken. Zo komt er nog minder belastinggeld binnen in Griekenland.quote:Op woensdag 23 november 2011 19:29 schreef bascross het volgende:
[..]
Vertaling: Griekenland gaat het niet redden. Zelfs als de regering met maatregelen komt is Griekenland al verloren, volgende week gaat iedereen weer staken.
"Trots" was nou niet direct de eerste kwalificatie die in me op kwamquote:Op woensdag 23 november 2011 21:09 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Het allermooiste vind ik nog dat Griekse belastinginspecteurs zijn gaan staken. Zo komt er nog minder belastinggeld binnen in Griekenland.![]()
Het beste voorbeeld hoe een trots volk zich niet van de wijs laat brengen door die Euro-koekebakkers en andere EU-regenten, en ik geef de Grieken groot gelijk.
Geen idee, maar ik heb direct even voor je gelurktquote:Op woensdag 23 november 2011 21:21 schreef LXIV het volgende:
Even iets heel anders: hoe kun je eigenlijk zien wie er in je fobo gelurkt heeft?
Ik zie het wel bij een ander (als ik op fobo klik), maar niet bij mezelf.quote:Op woensdag 23 november 2011 21:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geen idee, maar ik heb direct even voor je gelurkt
/edit/ als je op je eigen profiel in het fotoboek klikt zie je de laatste vijf voyeurs onder aan de profiel, met mij bovenaan dus
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |