Dat was echt een badass leraar. En dan was er nog de omgeving, een oud schoolgebouw uit de jaren 30, waar in de 2e wereldoorlog Duitse soldaten gelegerd waren, en die hadden van alles in de zolderbalken gekerfd etc. En dan van die grote prenten aan de muur, met oude landkaarten, en afbeeldingen van Franse soldaten op veldtocht in Rusland, en dan hij die een musket zoals op die afbeeldingen te zien was, afvuurde, recht voor onze ogen. Geschiedenis is nooit leuker geweest op school..quote:
Een betere wereld begint bij jezelf.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:35 schreef Isabeau het volgende:
In de eerste week van mijn kersverse opleiding biologie aan de Universiteit van Groningen zaten we met een groepje medestudenten bij elkaar te praten over de reden om biologie te gaan studeren. Eén van hen was een beetje een slungelige jongeman, nog het meest lijkend op een geitenwollen sokken nerd.
Zijn reden om biologie te studeren was: 'Iets maken om de hele mensheid uit te kunnen roeien; wij zijn een gevaarlijk virus die de wereld vernietigen.' Stilte alom
Ik zou serieus de politie bellen dat ik ben opgesloten. Laat die gast maar lekker op z'n kloten krijgen.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:58 schreef luciferist het volgende:
[..]
Ik hoorde ooit dat iemand op de middelbare een parkiet had losgelaten en dat iedereen een papiertje voor zich kreeg er erop moest schrijven, ik weet het niet of de naam van diegenen wie de parkiet had losgelaten. Dus de dader (een meisje) werd als straf opgesloten in een soort van grote kast en moest vragen of ze naar de wc mocht etc.
De vader van een vriendin van mij, kan er slecht tegen onrecht en hoorde dit verhaal. Hij had vrijgenomen en is de volgende dag naar school gegaan om dit te controleren en is vervolgens naar de conrector gegaan. Hij had hem verteld dat iemand zoals hij (tijdens de oorlog zat de familie van de conrecter verspreid over concentratiekampen) wel beter moest weten dan kinderen uit te horen zoals de nazi's deden en dat een isolement in een halkast zonder raam etc een zeer overdreven straf was etc. Die vader heeft uiteindelijk de conrector aan het janken gekregen...
Dat doet me denken aan een kort verhaal van Stephen King, waarin de hoofdpersoon hetzelfde wil doen (en dat lukt dan ook min of meer). Helaas ben ik de titel vergeten!quote:Op maandag 18 juni 2012 13:35 schreef Isabeau het volgende:
In de eerste week van mijn kersverse opleiding biologie aan de Universiteit van Groningen zaten we met een groepje medestudenten bij elkaar te praten over de reden om biologie te gaan studeren. Eén van hen was een beetje een slungelige jongeman, nog het meest lijkend op een geitenwollen sokken nerd.
Zijn reden om biologie te studeren was: 'Iets maken om de hele mensheid uit te kunnen roeien; wij zijn een gevaarlijk virus die de wereld vernietigen.' Stilte alom
Het is die oud klasgenoot nog niet geluktquote:Op maandag 18 juni 2012 14:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
Dat doet me denken aan een kort verhaal van Stephen King, waarin de hoofdpersoon hetzelfde wil doen (en dat lukt dan ook min of meer). Helaas ben ik de titel vergeten!
Je kan alles gewoon op youtube vindenquote:Op maandag 18 juni 2012 14:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is die oud klasgenoot nog niet geluktMaar het zou me niets verbazen als er veel meer rare snuiters op de wereld met zo'n reden een studie als biologie of bijv scheikunde kiezen
Een onuitwisbare eerste indruk maken is zo belangrijkquote:Op maandag 18 juni 2012 13:35 schreef Isabeau het volgende:
Dat soort lessen onthou je wel voor de rest van je leven, zulke leraren moeten er meer zijn idd.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:23 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dat was echt een badass leraar. En dan was er nog de omgeving, een oud schoolgebouw uit de jaren 30, waar in de 2e wereldoorlog Duitse soldaten gelegerd waren, en die hadden van alles in de zolderbalken gekerfd etc. En dan van die grote prenten aan de muur, met oude landkaarten, en afbeeldingen van Franse soldaten op veldtocht in Rusland, en dan hij die een musket zoals op die afbeeldingen te zien was, afvuurde, recht voor onze ogen. Geschiedenis is nooit leuker geweest op school..
Zoiets maken is niet zo moeilijk, kost niet meer dan 3,40 en is te koop in de supermarktquote:Op maandag 18 juni 2012 13:35 schreef Isabeau het volgende:
En dat terwijl die conrector er waarschijnlijk zelf weinig mee te maken had. Hoe kan die nou weten wat een van zijn docenten doet. Vind het dan best een heftige beschuldiging voor iemand met zo'n achtergrond.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:58 schreef luciferist het volgende:
[..]
Ik hoorde ooit dat iemand op de middelbare een parkiet had losgelaten en dat iedereen een papiertje voor zich kreeg er erop moest schrijven, ik weet het niet of de naam van diegenen wie de parkiet had losgelaten. Dus de dader (een meisje) werd als straf opgesloten in een soort van grote kast en moest vragen of ze naar de wc mocht etc.
De vader van een vriendin van mij, kan er slecht tegen onrecht en hoorde dit verhaal. Hij had vrijgenomen en is de volgende dag naar school gegaan om dit te controleren en is vervolgens naar de conrector gegaan. Hij had hem verteld dat iemand zoals hij (tijdens de oorlog zat de familie van de conrecter verspreid over concentratiekampen) wel beter moest weten dan kinderen uit te horen zoals de nazi's deden en dat een isolement in een halkast zonder raam etc een zeer overdreven straf was etc. Die vader heeft uiteindelijk de conrector aan het janken gekregen...
quote:
En dan moeten wij natuurlijk vragen wat je kunt krijgen voor 3,40.quote:Op maandag 18 juni 2012 16:09 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Zoiets maken is niet zo moeilijk, kost niet meer dan 3,40 en is te koop in de supermarkt
Die conrector had die blaadjes waarop je -"ik weet het niet of" -*naam van diegene* moest opschrijven uitgedeeld en hij had als straf dat meisje opgesloten..quote:Op maandag 18 juni 2012 16:36 schreef Mishu het volgende:
[..]
En dat terwijl die conrector er waarschijnlijk zelf weinig mee te maken had. Hoe kan die nou weten wat een van zijn docenten doet. Vind het dan best een heftige beschuldiging voor iemand met zo'n achtergrond.
Wat vind je zo raar aan een besneden man? Er zijn misschien wel meer besneden dan onbesneden mannen op aarde.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:19 schreef karton2 het volgende:
Docent godsdienst op de middelbare school had zich volgens de schoolkrant laten besnijden. Geen idee of het waar was, maar die kerel was wel een erg raar figuur.
Hulde voor die man.quote:Op maandag 18 juni 2012 12:58 schreef luciferist het volgende:
[..]
Zegt iemand die de moeite niet neemt een punt achter een zin te zetten.quote:Op maandag 18 juni 2012 22:05 schreef Mirel het volgende:
Het taalniveau is nu wel erg slecht aan het worden in de laatste paar posts
Een smiley is ook een soort punt. Een superpunt met een diepe zinsafsluitende betekenis om precies te zijnquote:Op maandag 25 juni 2012 18:13 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zegt iemand die de moeite niet neemt een punt achter een zin te zetten.
Jij zat bij Mark Rutte in de klas?quote:Op donderdag 17 november 2011 13:58 schreef Cloud_9 het volgende:
Ik heb het alleen maar horen zeggen, dus ik weet niet of het waar is, maar er zat een jongen in mijn klas die dacht dat hij de duivel was (geen grap!). Ik was nieuw in die klas en heb er verder nooit naar geïnformeerd omdat hij het niet meer dacht op het moment dat ik in die klas kwam en ik wilde niets oprakelen.
Ja, zo lust ik ook een paar.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:19 schreef frumslegnulk het volgende:
[..]
Een smiley is ook een soort punt. Een superpunt met een diepe zinsafsluitende betekenis om precies te zijn
Deze heeft me een keiharde lach gegevenquote:Op woensdag 16 november 2011 09:05 schreef Teal het volgende:
Op de middelbare school hadden we een adhd-er in de klas, maar volgens mij was er wel meer mis met hem.
Hij werd op een dag (elke dag eigenlijk) de klas uitgestuurd, gaat hij op zijn tafel staan, en rent over de tafels het lokaal uit.
Nooit meer wat van hem gehoord
Nou nee.quote:Op maandag 25 juni 2012 21:00 schreef Sasman het volgende:
Die Mr.X moet wel een geweldenaar zijn geweest.
Wat een held!! Zie het probleem niet.quote:Op maandag 25 juni 2012 19:20 schreef DeParo het volgende:
Een docent bij ons op de basisschool in Eindhoven, laten we hem mr. X noemen, dat was echt een flapdrol. Niet heel onaardig op zich, maar wel vervelende trekjes af en toe, zo trok hij altijd een bepaald groep kinderen altijd voor als er leuke dingen vergeven moesten worden, hield zover ik me kan herinneren nauwelijks rekening met andere kinderen, en dat heeft wel tot aparte situaties geleid.
----
Ik had ook wel eens een probleem met hem. Zo hadden we op onze basisschool om de zoveel tijd een weeksluiting en dan mocht elke groep (ik zat in groep 7) opeenvolgend een toneelstuk opvoeren voor de school. Mr. X had het fantastische idee, maar niet heus, om zijn favoriete groep kinderen min of meer het voortouw te geven wat betreft rolverdeling. Zo kreeg je dus een klein groepje kinderen die alle leuke en interessante rollen kregen en de rest werd afgescheept met boutrollen. In eerste instantie kwam ik er goed vanaf met een paar rollen, echter, mr. X vond het allemaal maar wat te lang duren en besloot wat te schrappen waaronder een rol van mij wat ongeveer 50% van mijn hele optreden betrof. Nou ik jankend naar mijn moeder, en die kende de verhalen natuurlijk ook maar houdt zich meesta in, behalve dan deze keer, en stormde met mij terug dat lokaal in. Briesend en tierend tegen die leraar, ik wist niet waar ik naar moest kijken, zo onder de indruk dat het janken al lang was gestopt, en die leraar allemaal excuses aanbieden. Volgende dag kreeg ik en mijn rol terug en nog een extra rol als ik me niet vergis. Leve mijn lieve moeder (enige waar ze spijt van heeft is dat ze dat deed terwijl ik ook erbij stond)![]()
![]()
![]()
.
----
Maar, dat was het niet, nee want mr. X had ook het fantastische idee gekregen om zo'n weeksluiting net iets anders aan te pakken dan andere docenten. Zo'n toneelstuk met kindertjes had natuurlijk de bedoeling om leuk en schattig te zijn. Maar mr. X besloot dat ons toneelstuk een reproductie zou zijn van Flodder, de film, die we dus ook nog uitvoerig met z'n allen hebben bekeken in de klas. Nou dus daar stonden we op een gegeven moment op dat toneel, al smijtend en schelden met een wc-pot, en bijna allemaal met onze middelvinger omhoog, de meisjes in pakjes die behoorlijk ver gingen, en alle docenten en ouders gechoqueerd. Daar heeft hij volgens mij ook nog het een en ander van gehoord.
----
Maar ook genoeg andere verhalen. Zo was er een jongen in mijn klas en die kwam een keer huilend naar mr. X toe want bepaalde kinderen hadden een vervelend liedje over hem gezongen. Hij herhaalde dat liedje voor mr. X waarna deze begon te schateren van het lachen.
----
Verder had mr. X een dochter, en die had schijnbaar naakt geposeerd in de Playboy of een ander blad, en daar was hij zo enorm trots dat hij die poster in zijn auto had opgehangen.
----
Ten slotte zat er in onze groep een grote zwarte jongen, die enorm atletisch en gespierd was voor die leeftijd, en die was natuurlijk vaak een van de betere sporters. Nou, op een gegeven moment hadden we gymles, en deze jongen kon zonder met z'n benen de bok aan te raken over dat ding heen springen. Mr. X, blijkbaar een beetje jaloers, dacht dat hij dat ook wel zou kunnen dus deed die jongen na. Vol, en dan ook vol, met z'n noten op de bok. Heel de klas lag dubbel.
----
Maar ik denk niet dat hij de raarste persoon is die ik ooit heb gekend.
Het blijft me wel bij zo.
Tot het jouw dochter is die in zo'n pakkie staat op te treden of jouw zoon die zijn middelvinger opsteekt voor een groot publiek.quote:
Ja. Dan ben je meteen een pedo pffffquote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:31 schreef Comandante het volgende:
De conciërge bij ons op school was pedo. Hij liep in de pauze altijd rond en ging dan praten met de meisjes. Eén voorbeeld: er werd een keer een jongen op hem afgestuurd om te zeggen dat de conciërge een mooi nieuw t-shirt had toen zei hij "ga weg", en toen er een meisje op af werd gestuurd die precies het zelfde zei zegt de conciërge helemaal dankjewel, "jij hebt ook een mooi t-shirt aan" enz. Ook zeggen de meisjes dat hij vaak naar hun borsten keek. De conciërge is dit jaar met pensioen gegaan, ook de mentor van mijn klas was blij dat hij weg was. Het was trouwens op een middelbare school met klas 1 en 2.
Workse?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:46 schreef lipper het volgende:
Een collega van mij was aan het bellen ket een spaanse collega in het engels.
Niet gewoon engels maar het meest verotte steenkolen engels dat ik ooit heb gehoord. Hij sluit het gesprek af met de legendarische woorden, oke workse hey.
Zo hadden wij een chaotische scheikunde leraar die met brandende watten bezine door het gangpad sjouwde om aan te tonen dat je benzine niet met water kunt blussen. Vantevoren moesten we het hoofdpad vrijmaken, tassen aan de kant, en toch zijn er nog wat eastpaks geschroeid.quote:Op maandag 18 juni 2012 13:09 schreef fruityloop het volgende:
Op de basisschool was er een leraar die oude musketten verzamelde, een dankbaar hulpstuk als het over de Nederlandse geschiedenis ging. Toen hij op een gegeven moment besloot om er wat kruit en een vuursteentje in te doen, en hem afvuurde, werd hem door de hoofdmeester gevraagd om dat niet weer te doen, want de halve school was zich het rambam geschrokken. Wij vonden het uiteraard geweldig.
Haha, dat brengt mooie herinneringen boven aan onze scheikundelerares, die ook niet vies was van een klassikaal experiment. Ze liet eens een waterstofballon ontploffen, de eerste paar rijen werden praktisch naar achteren geblazen, wat een klap was dat.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo hadden wij een chaotische scheikunde leraar die met brandende watten bezine door het gangpad sjouwde om aan te tonen dat je benzine niet met water kunt blussen. Vantevoren moesten we het hoofdpad vrijmaken, tassen aan de kant, en toch zijn er nog wat eastpaks geschroeid.
Een andere keer ging ie carbid schieten, en het deksel van het blikje schoot zo hard weg dat het bleef steken in de deur. 2 seconden later kwam de conrector via die deur binnen.
Vorig jaar hadden we een reünie, en je kon je ook inschrijven voor zijn lessen. Enorm populair natuurlijk, en van de 3 experimenten die ie voordeed mislukten er 2. Helemaal in stijl met vroeger!
Ja, maar als een jongen dat zegt denkt hij ook gewoon dat hij voor lul wordt gezet.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:31 schreef Comandante het volgende:
De conciërge bij ons op school was pedo. Hij liep in de pauze altijd rond en ging dan praten met de meisjes. Eén voorbeeld: er werd een keer een jongen op hem afgestuurd om te zeggen dat de conciërge een mooi nieuw t-shirt had toen zei hij "ga weg", en toen er een meisje op af werd gestuurd die precies het zelfde zei zegt de conciërge helemaal dankjewel, "jij hebt ook een mooi t-shirt aan" enz. Ook zeggen de meisjes dat hij vaak naar hun borsten keek. De conciërge is dit jaar met pensioen gegaan, ook de mentor van mijn klas was blij dat hij weg was. Het was trouwens op een middelbare school met klas 1 en 2.
quote:Op dinsdag 26 juni 2012 14:40 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Ja, maar als een jongen dat zegt denkt hij ook gewoon dat hij voor lul wordt gezet.Dit zegt nog niks man.
Nee, maar zo zijn er wel weer dingen. Ook leraren zeggen het.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:47 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ja. Dan ben je meteen een pedo pffff
Leek me nogal een ludiek typje. Typisch iemand die nog wel eens met een m4 en wat granaten de school zou komen bezoeken. Better safe then sorryquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:05 schreef Maanvis het volgende:
lol @ naar de decaan gaan omdat iemand fantasiemails maakt.
Dan ben je zelf ook niet lekker in je hoofd.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:07 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Leek me nogal een ludiek typje. Typisch iemand die nog wel eens met een m4 en wat granaten de school zou komen bezoeken. Better safe then sorry
Dat klopt. Maar ik houd me kop bij de realiteit als ik gepest wordt en verdwijn niet in mijn tweede fantasieleven. Denk wat je wilt, maar ik beschouw dat als behoorlijk ongezond.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:08 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dan ben je zelf ook niet lekker in je hoofd.
Dus? Ongezonde mensen moeten we allemaal rapporteren bij de authoriteiten?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:14 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik houd me kop bij de realiteit als ik gepest wordt en verdwijn niet in mijn tweede fantasieleven. Denk wat je wilt, maar ik beschouw dat als behoorlijk ongezond.
Daar is de decaan toch voor? Zelf doet 'ie het niet. Hij functioneerde niet of nauwelijks in de klas, dit was voor mij een druppel om het aan te geven.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:21 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Dus? Ongezonde mensen moeten we allemaal rapporteren bij de authoriteiten?
Je bent echt van de pot gerukt, maar je ziet het gelukkig zelf niet in. Maakt het makkelijker, denk ik. En wat is het volgende punt, alle gothics verzamelen en aangeven? Of toch maar de emo's?quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:31 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Daar is de decaan toch voor? Zelf doet 'ie het niet. Hij functioneerde niet of nauwelijks in de klas, dit was voor mij een druppel om het aan te geven.
Werd hij gepest dan? Triest!quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:14 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar ik houd me kop bij de realiteit als ik gepest wordt en verdwijn niet in mijn tweede fantasieleven. Denk wat je wilt, maar ik beschouw dat als behoorlijk ongezond.
Bekijk het nu eens van zijn kant. Er was ongetwijfeld een hoop mis in zijn leven en naar ik vermoed ging dat een stuk verder dan dat hij simpelweg sociaal onhandig was. Wat het ook was, jullie pestten hem er (indirect) ook nog eens mee. Zijn fantasiewereld was de enige plak waar hij zich nog veilig voelde. Jij hebt dat stukgemaakt.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:31 schreef BMS-THAD het volgende:
[..]
Daar is de decaan toch voor? Zelf doet 'ie het niet. Hij functioneerde niet of nauwelijks in de klas, dit was voor mij een druppel om het aan te geven.
Ho ho ho, ik heb dat nooit gedaan. Ik ben enkel naar de decaan gegaan om te zeggen dat het niet goed met hem ging en legde zijn huidige manier van doen uit in de klas. Nooit een woord gerept over zijn fantasiewereld.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:36 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Bekijk het nu eens van zijn kant. Er was ongetwijfeld een hoop mis in zijn leven en naar ik vermoed ging dat een stuk verder dan dat hij simpelweg sociaal onhandig was. Wat het ook was, jullie pestten hem er (indirect) ook nog eens mee. Zijn fantasiewereld was de enige plak waar hij zich nog veilig voelde. Jij hebt dat stukgemaakt.
Klopt, het is beter die jongen hem in zijn eigen wereldje te laten zitten in plaats van hem proberen te helpen en hem uit zijn schulp te laten komenquote:Op dinsdag 26 juni 2012 15:36 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Bekijk het nu eens van zijn kant. Er was ongetwijfeld een hoop mis in zijn leven en naar ik vermoed ging dat een stuk verder dan dat hij simpelweg sociaal onhandig was. Wat het ook was, jullie pestten hem er (indirect) ook nog eens mee. Zijn fantasiewereld was de enige plak waar hij zich nog veilig voelde. Jij hebt dat stukgemaakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |