SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NOTE: Dit topic is niet gemaakt voor alleen één persoon. Het wordt verwacht dat je ook ruimte laat voor andere mensen die hun ervaringen (en oplossingen) willen delen. Als niemand met anders iets te zeggen heeft, mag je dan wel doorgaan met wat jij wil zeggen. Maar als je merkt dat er een nieuweling erbij komt, geef hem de ruimte om ook zijn verhaal te doen.
Er is een meet op komst, aanmelden kan hier: Meet Aanmeld topic versieren op latere leeftijd
De reeks is hernoemd naar "Als versieren niet zo makkelijk gaat" omdat dit de lading beter dekt dan de vorige topic titel.
De OP vind je hier
Daar gaan we weer!Finally, someone let me out of my cage
Ik heb mijn medestudenten met een project laten zitten omdat ik me te lamlendig voelde om uit bed te komen. Om half zeven heb ik me aangekleed en een eerste maaltijd naar binnen gewerkt. Nu voel ik me rot omdat ik overal in faal.quote:
Heb ik ook wel eens, die dagen. Maar je bent toch maar één keer niet gegaan? Lekker boeiend, een gast die na een paar weken samen met hem gewerkt te hebben opeens geen mails of telefoontjes meer beantwoorde. Het is vooral irritant als je niks laat horen (maar geen big deal).quote:Op woensdag 16 november 2011 00:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mijn medestudenten met een project laten zitten omdat ik me te lamlendig voelde om uit bed te komen. Om half zeven heb ik me aangekleed en een eerste maaltijd naar binnen gewerkt. Nu voel ik me rot omdat ik overal in faal.
Ik ga de helft van de tijd niet naar de universiteit, en elke keer wanneer ik me voorneem wel weer te gaan komt er niets van. Op mezelf wonen is gewoon niet gezond voor mequote:Op woensdag 16 november 2011 00:25 schreef minibeer het volgende:
[..]
Heb ik ook wel eens, die dagen. Maar je bent toch maar één keer niet gegaan? Lekker boeiend, een gast die na een paar weken samen met hem gewerkt te hebben opeens geen mails of telefoontjes meer beantwoorde. Het is vooral irritant als je niks laat horen (maar geen big deal).
Protips: Vroeg opstaan is goed voor mijn humeur, misschien geldt dat ook voor jou, en naar buiten gaan, of iets actiefs doen is dat ook (dan voel ik me minder of niet lamlending). Ook al is het 'wat doen' in feite bij hoorcolleges in slaap vallen(dat was mijn dag vandaag
).
Slaap lekkerquote:Op woensdag 16 november 2011 00:25 schreef minibeer het volgende:
Anyway, ik ga slapen, want ik heb dus iets in te halen.
Zo voelt het niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:21 schreef GroenerDanGras het volgende:
Maar schat, liefde overwint alles toch
Nou neequote:Op woensdag 16 november 2011 01:21 schreef GroenerDanGras het volgende:
Maar schat, liefde overwint alles toch
Je mag mijn linkervoet vertellen dat hij onmiddellijk moet stoppen met tegen de rand van mijn bed schoppen wat zo onderhand behoorlijk veel pijn begint te doen.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:22 schreef GroenerDanGras het volgende:
Waar kan ik jullie mee van dienst zijn![]()
Ik heb tics. Ik kan ook niet stoppen met verdomme mompelen maar dat is minder pijnlijk en storend.quote:
Tja. Ik durf niet enzo.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:33 schreef GroenerDanGras het volgende:
Mijn advies; go see the doctor
Top advies wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:33 schreef GroenerDanGras het volgende:
Kloptquote:Op woensdag 16 november 2011 01:34 schreef GroenerDanGras het volgende:
Dan blijf je wel die tics houden
je wilt niet weten hoeveel dat al tegen haar gezegd hebbenquote:Op woensdag 16 november 2011 01:33 schreef GroenerDanGras het volgende:
Nou dat heb die dit keer ook wel aardig voor elkaar hoor. Ik ben een aardig persoon maar ondertussen wens ik hem een keer een heleboel ellende toe en ook gewoon dat die ook eens word heel grof behandeld word als hem een keer iets ergs overkomtquote:Op woensdag 16 november 2011 01:35 schreef GroenerDanGras het volgende:
Jij moet alle contact verbreken met je ex, uit die vicieuze cirkel
Ik heb op dit moment niet eens een huisarts.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:35 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
je wilt niet weten hoeveel dat al tegen haar gezegd hebben
Nou, hieruit blijkt dat je nog niet over hem heen bent.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:37 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Nou dat heb die dit keer ook wel aardig voor elkaar hoor. Ik ben een aardig persoon maar ondertussen wens ik hem een keer een heleboel ellende toe en ook gewoon dat die ook eens word heel grof behandeld word als hem een keer iets ergs overkomt
Waarom moest je huilen dan?quote:Op woensdag 16 november 2011 01:40 schreef heloef het volgende:
Okee ik heb kunnen stoppen met huilen.
Denk dat het ook wel komt door de dingen met haar moeder waarmee ze zit.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:39 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Nou, hieruit blijkt dat je nog niet over hem heen bent.
Ja ik heb ook een wonderkuurtje die en meteen mijn moeder beter maakt en een nieuwe liefde hebt en poef dat ook zonder enige emotiesquote:Op woensdag 16 november 2011 01:39 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Nou, hieruit blijkt dat je nog niet over hem heen bent.
Dat klopt ik heb even een periode waarin een heleboel tegelijk tegenzit.....quote:Op woensdag 16 november 2011 01:42 schreef kree het volgende:
[..]
Denk dat het ook wel komt door de dingen met haar moeder waarmee ze zit.
En dat kan ik heel goed begrijpen, want ik heb zo'n zelfde periode meegemaakt.
Maarja wil niet voor iemand anders spreken hoor, maar zo denk ik het effe nu.
Het spijt me, ik weet de situatie van je moeder niet..quote:Op woensdag 16 november 2011 01:43 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Ja ik heb ook een wonderkuurtje die en meteen mijn moeder beter maakt en een nieuwe liefde hebt en poef dat ook zonder enige emoties
Ja het is heel herkenbaar, nouja bij jou is het nog effe iets anders,quote:Op woensdag 16 november 2011 01:44 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Dat klopt ik heb even een periode waarin een heleboel tegelijk tegenzit.....
Mijn moeder heeft het aan haar hart, terwijl ze tig jaar terug in een coma heeft gelegen en dus een levertransplantatie heeft gehad. Ze ademt moeilijk door haar hart en zit eigenlijk momenteel in een onzekere periode en ex weet dat en vind het nu een prima periode om me onbeschofte hufterige mail te sturenquote:Op woensdag 16 november 2011 01:45 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Het spijt me, ik weet de situatie van je moeder niet..
Wat vervelend zeg!quote:Op woensdag 16 november 2011 01:48 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft het aan haar hart, terwijl ze tig jaar terug in een coma heeft gelegen en dus een levertransplantatie heeft gehad. Ze ademt moeilijk door haar hart en zit eigenlijk momenteel in een onzekere periode en ex weet dat en vind het nu een prima periode om me onbeschofte hufterige mail te sturen
Ik word ook wel wakker.quote:
Ik heb besloten te stoppen met mijn studie, dus nu niet meer nee.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:52 schreef GroenerDanGras het volgende:
Kun je dan niet iets creeren waardoor je wel moet?
Je hebt besloten met je studie te stoppen zodat je nu de hele dag in bed kan liggen..?quote:Op woensdag 16 november 2011 01:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb besloten te stoppen met mijn studie
Nee, mijn studie is kut, waardoor ik er mee ga stoppen.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:55 schreef GroenerDanGras het volgende:
[..]
Je hebt besloten met je studie te stoppen zodat je nu de hele dag in bed kan liggen..?
Ik ben het even kwijt..
Moet je erom lachen?quote:Op woensdag 16 november 2011 01:58 schreef heloef het volgende:
Ik ga maar wat anders doen aangezien ik de problemen van anderen totaal niet serieus kan nemen op het moment.
Nee dat niet, zou ik nooit doen maar als je net iemand heb moet overtuigen dat er wel degelijk iemand is die haar zou missen als ze dood was vallen dit soort problemen nogal in het niet.quote:
Oh oke, dat is sowieso waar. Ik zou denk ik de meeste mensen die ik ken absoluut niet missen als ze doodgingen, knap dat jij dat kunt bij meerdere personen.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:01 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee dat niet, zou ik nooit doen maar als je net iemand heb moet overtuigen dat er wel degelijk iemand is die haar zou missen als ze dood was vallen dit soort problemen nogal in het niet.
Ik zou ook niet zoveel mensen missen alleen de mensen die me echt dierbaar zijn.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh oke, dat is sowieso waar. Ik zou denk ik de meeste mensen die ik ken absoluut niet missen als ze doodgingen, knap dat jij dat kunt bij meerdere personen.
Ik denk dat er twee personen zijn de ik niet kwijt zou willen. Mijn familie hoort er niet bij, denk ik. Ze zijn wel grappig als gezelschap, maar voornamelijk een last.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:04 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik zou ook niet zoveel mensen missen alleen de mensen die me echt dierbaar zijn.
Jammer zou ik het altijd wel vinden.
definieer "de meeste mensen" ?quote:Op woensdag 16 november 2011 02:03 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh oke, dat is sowieso waar. Ik zou denk ik de meeste mensen die ik ken absoluut niet missen als ze doodgingen, knap dat jij dat kunt bij meerdere personen.
Ik snap het wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:08 schreef kree het volgende:
[..]
definieer "de meeste mensen" ?
Komt wel hard over dit eigenlijk
Iedereen die ik ken behalve mijn vriend en een vriendin.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:08 schreef kree het volgende:
[..]
definieer "de meeste mensen" ?
Komt wel hard over dit eigenlijk
En je ouders dan bijvoorbeeld, of broers en zussen en familie?quote:Op woensdag 16 november 2011 02:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Iedereen die ik ken behalve mijn vriend en een vriendin.
Die zou ik denk ik wel missen bij afwezigheid.
De rest zijn alleen maar personen die mij aan mijn leven binden en dus lastig zijn.
Ik voel zo weinig bij ze. Daarom denk ik niet dat ik ze oprecht zou missen. Ik begrijp ze helemaal niet en zij mij niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:12 schreef kree het volgende:
[..]
En je ouders dan bijvoorbeeld, of broers en zussen en familie?
Nou dat klinkt niet best, maarja zal er niet verder over vragen.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik voel zo weinig bij ze. Daarom denk ik niet dat ik ze oprecht zou missen. Ik begrijp ze helemaal niet en zij mij niet.
Er hoort niet echt een uitleg bij hoor, ik heb gewoon niet het idee dat ze me echt dierbaar zijn. Het is verder niets ernstigs ofzo, alleen maar het toppunt van ondankbaarheid.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:16 schreef kree het volgende:
[..]
Nou dat klinkt niet best, maarja zal er niet verder over vragen.
Uitleg mag via DM als je het kwijt wil, of PM
Ja maar hoe kan dat dan?quote:Op woensdag 16 november 2011 02:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Er hoort niet echt een uitleg bij hoor, ik heb gewoon niet het idee dat ze me echt dierbaar zijn. Het is verder niets ernstigs ofzo, alleen maar het toppunt van ondankbaarheid.
Niet dat ik weet, ze houden van mij maar ik niet van hen, waarom weet ik ook zelf eigenlijk niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:19 schreef kree het volgende:
[..]
Ja maar hoe kan dat dan?
Ik was helemaal kapot toen mijn vader overleed en nu nog steeds eigenlijk.
En jij zegt in feite dat het je geen reet uitmaakt...?
Raar hoor, maar er zal wel een langer verhaal achter zitten denk ik.
Maar zit er dan wat achter ofzo?quote:Op woensdag 16 november 2011 02:19 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Niet dat ik weet, ze houden van mij maar ik niet van hen, waarom weet ik ook zelf eigenlijk niet.
Ik snap het zelf ook niet. Maar ik kan moeilijk gaan zeggen dat ik enorm van ze houd terwijl ik er eigenlijk niets bij voel, toch? Het zal wel hard zijn ja, maar ik lieg niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:21 schreef kree het volgende:
[..]
Maar zit er dan wat achter ofzo?
Rare gedachte hoor, ik heb constant ruzie met mn moeder maar het zou me wel heel erg verdrietig maken als ze zou overlijden.
En nu zeg jij gewoon keihard dat het je niks uitmaakt.
Nee kan ik niet begrijpen, sorry
Ik veroordeel je ook niet, maar vraag me dan af waarom?quote:Op woensdag 16 november 2011 02:23 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik snap het zelf ook niet. Maar ik kan moeilijk gaan zeggen dat ik enorm van ze houd terwijl ik er eigenlijk niets bij voel, toch? Het zal wel hard zijn ja, maar ik lieg niet.
Hoe moet ik dat nu weten?quote:Op woensdag 16 november 2011 02:25 schreef kree het volgende:
[..]
Ik veroordeel je ook niet, maar vraag me dan af waarom?
Dat ben je vast niet. Maarja ik weet het ook niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 02:26 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat nu weten?
Waarschijnlijk omdat ik een koud en harteloos persoon ben ofzo.
Maar ik ga proberen te slapen, welterusten.
Oh for Christ sakes.quote:Op woensdag 16 november 2011 03:01 schreef -Strawberry- het volgende:
Ah, heloef nu heb ik je facebook ook.
Nee, vertel?quote:Op woensdag 16 november 2011 03:09 schreef heloef het volgende:
U kent de bekende methode, linkje DM, alles.
Faye?quote:Op woensdag 16 november 2011 02:01 schreef heloef het volgende:
[..]
Nee dat niet, zou ik nooit doen maar als je net iemand heb moet overtuigen dat er wel degelijk iemand is die haar zou missen als ze dood was vallen dit soort problemen nogal in het niet.
Ja leuk altijd, iedereen lekker vrolijk. In het verkeer ook enzo. Iedereen ziek. Heerlijk, najaar!quote:Op woensdag 16 november 2011 03:48 schreef Sinji het volgende:
Bohhh, winterdepressies komen er aan merk ik. Everybody so gloomy..
Hellep ik ben een lustobject gewordenquote:Op woensdag 16 november 2011 02:58 schreef -Strawberry- het volgende:
Newbie je ziet er inderdaad ouder uit dan 16. En best een lekker ding ook!
Dit is toch echt je eigen schuld. Jullie hebben bonje gehad en hij is klaar met jou. Alleen zie jij dat niet in.quote:Op woensdag 16 november 2011 01:54 schreef formerjellybean het volgende:
Dat heb ik ook echt gedaan na vanavond . Ik had hem dus een berichtje gestuurd om hem te bedanken ergens voor en kreeg als antwoord het boeit me niet wat je allemaal schrijft oke dus , het hoeft van mij niet meer oke . Ik heb het liever niet Thanx
En ja dat aardig eikelig als je weet dat iemand met een hele zieke moeder zit
Mee eens. Zwaar vermoeiend, lijkt wel een wedstrijd wie het meest down is hierquote:Op woensdag 16 november 2011 07:37 schreef mrk.n het volgende:
Kunnen we niet afspreken dat de mensen die hier constant lopen te zeiken/janken en depressief te doen, dat beter buiten dit topic kunnen doen? Daar heb je het depressie topic of hoe voel je je nu topic of de DM/PM voor.
quote:Op woensdag 16 november 2011 07:39 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Mee eens. Zwaar vermoeiend, lijkt wel een wedstrijd wie het meest down is hier
Jij bent mijn bitch!quote:
quote:Op woensdag 16 november 2011 07:39 schreef ook_gek het volgende:
Mee eens. Zwaar vermoeiend, lijkt wel een wedstrijd wie het meest down is hier
Klinkt een beetje depri, Loka.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:49 schreef Lokasenna het volgende:
Goedemorgen, ik heb besloten dat ik me aanstel en helemaal niet te ziek ben om naar de uni te gaan.
Ik ben een waardeloze toevoeging hier, maar ik doe nu tenminste iets vandaag.
Ik probeer vrolijk te doen hoor. Mijn studie is gewoon kut, verder gaat het wel weer.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:50 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klinkt een beetje depri, Loka.
Doet me denken aan mijn studietijd
Daag je me nu uitquote:
Tsja, lastig om je een antwoord te geven waarvan ik denk dat je er wat aan hebt...quote:Op woensdag 16 november 2011 10:53 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik probeer vrolijk te doen hoor. Mijn studie is gewoon kut, verder gaat het wel weer.
Ik heb de hele nacht brochures gelezen van andere opleidingen, maar ik ben een hopeloos besluiteloos persoon.
Klein tipje, plaats dit soort reacties niet te veel hier. Anders gaan mensen dat vervelend vinden en dat een vorm van aandacht vragen gaan zien.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:49 schreef Lokasenna het volgende:
Goedemorgen, ik heb besloten dat ik me aanstel en helemaal niet te ziek ben om naar de uni te gaan.
Ik ben een waardeloze toevoeging hier, maar ik doe nu tenminste iets vandaag.
Sorry, verder luistert al helemaal niemand naar mijn gezeur dus post ik het hier maar om er niet meer de hele tijd mee rond te lopen.quote:Op woensdag 16 november 2011 10:59 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Klein tipje, plaats dit soort reacties niet te veel hier. Anders gaan mensen dat vervelend vinden en dat een vorm van aandacht vragen gaan zien.
Zelf erger ik me er niet echt aan of zo. Er zijn mensen waar ik me veel meer aan erger.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sorry, verder luistert al helemaal niemand naar mijn gezeur dus post ik het hier maar om er niet meer de hele tijd mee rond te lopen.
Ik vrees dat je het bij het juiste eind hebt, ik heb blijkbaar gewoon iets nodig waarmee ik mijn tijd waarin ik anders maar een beetje had zitten piekeren op te vullen, er iets nuttigs mee doen lukt tot nu toe nog niet echt.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zelf erger ik me er niet echt aan of zo. Er zijn mensen waar ik me veel meer aan erger.
Fok! lijkt wel de vervanging van je gameverslaving. Ik weet nog dat ik heel veel chatte toen ik nog online RPG's deed.
Misschien zit ik er naast hoor, meen me 't dan niet kwalijk
Wat studeer jij ook alweer?quote:Op woensdag 16 november 2011 11:03 schreef debeterebob het volgende:
Met mij gaat het eigenlijk wel goed. Beetje studeren dit dat, beetje dingen regelen dit dat en ook weer eens met een paar mensen afspreken
Alleen vandaag wel laat uit bed gekomen
Is altijd nog beter dan piekeren (en gameverslaafd zijn). Dat piekeren deed ik eigenlijk altijd wel veelquote:Op woensdag 16 november 2011 11:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik vrees dat je het bij het juiste eind hebt, ik heb blijkbaar gewoon iets nodig waarmee ik mijn tijd waarin ik anders maar een beetje had zitten piekeren op te vullen, er iets nuttigs mee doen lukt tot nu toe nog niet echt.
En maakt je gek in je hoofd... Maar soms is het wel relaxted...quote:Op woensdag 16 november 2011 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is altijd nog beter dan piekeren (en gameverslaafd zijn). Dat piekeren deed ik eigenlijk altijd wel veel
Het geeft je afleiding
Bijna alles is beter dan gameverslaafd zijn. Toen had ik echt met niemand meer contact, en zat ik alleen maar op mijn kamer te spijbelen van school.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is altijd nog beter dan piekeren (en gameverslaafd zijn). Dat piekeren deed ik eigenlijk altijd wel veel
Het geeft je afleiding
En dan toch nog je VWO gehaald? Knap!quote:Op woensdag 16 november 2011 11:09 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Bijna alles is beter dan gameverslaafd zijn. Toen had ik echt met niemand meer contact, en zat ik alleen maar op mijn kamer te spijbelen van school.
VWO is blijkbaar weinig waard als ik met mijn verzuim en inzet cum laude kon slagenquote:Op woensdag 16 november 2011 11:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
En dan toch nog je VWO gehaald? Knap!
Wouw, je bent een knappe meid!quote:Op woensdag 16 november 2011 11:11 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
VWO is blijkbaar weinig waard als ik met mijn verzuim en inzet cum laude kon slagen
Ik ben dommer dan mijn cijferlijst doet vermoeden.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wouw, je bent een knappe meid!
Haha, als ze je hier zat zijn, is er ook nog een hoogbegaafden topic waar je dingen in kan lezen en ervaringen in kunt plaatsen. Misschien ook wel iets voor je?quote:Op woensdag 16 november 2011 11:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben dommer dan mijn cijferlijst doet vermoeden.
quote:
Ik zie veel depressiviteit. Erg jammer, maar daar kan ik helaas niet mee helpen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
Morgen kaneel
En DBB
En ook gek
Ik ook niet hoor, ik ben gewoon een wat futloos persoon die nergens door gemotiveerd wordt, daar ga ik depri van klinken terwijl het eigenlijk vast allemaal nog wel meevalt met mij.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zelf ben ik niet meer depri, al wordt het in het najaar ook voor mij iets lastiger. Ik heb op moment geen echte depressie, die had ik wel herkend
Nee, Nederland heeft flink slaag gehadquote:Op woensdag 16 november 2011 11:17 schreef debeterebob het volgende:
Nederland kijken was niet zo leuk man
Als je nog nooit depressief geweest bent en autistisch, herken je vaak niet eens dat je depri bent. Zo ging het althans bij mij jaren en jaren door.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:17 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ook niet hoor, ik ben gewoon een wat futloos persoon die nergens door gemotiveerd wordt, daar ga ik depri van klinken terwijl het eigenlijk vast allemaal nog wel meevalt met mij.
Ik geloof niet dat ik dat ben hoor. Ik heb helemaal geen hoog IQ.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Haha, als ze je hier zat zijn, is er ook nog een hoogbegaafden topic waar je dingen in kan lezen en ervaringen in kunt plaatsen. Misschien ook wel iets voor je?
Tis alleen geen SC
quote:Op woensdag 16 november 2011 11:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
Morgen kaneel
En DBB
En ook gek
En wouw en Catbert
En Loka
Oh puh-lease! "Ik ben hoogbegaafd! Dat ik overal kutresulaten scoor komt gewoon omdat het niveau te laag is"quote:Op woensdag 16 november 2011 11:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
Haha, als ze je hier zat zijn, is er ook nog een hoogbegaafden topic waar je dingen in kan lezen en ervaringen in kunt plaatsen. Misschien ook wel iets voor je?
Tis alleen geen SC
Het is ook voor mensen die er een feel voor hebben, er iets mee hebben zonder zelf HB te zijn. Je hoeft niet per se HB te zijn om daar te postenquote:Op woensdag 16 november 2011 11:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik dat ben hoor. Ik heb helemaal geen hoog IQ.
Het gaat wat moeilijker dan vroeger, dat geef ik toe. Ik word oud.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:16 schreef magnetronkoffie het volgende:
Zelf ben ik niet meer depri, al wordt het in het najaar ook voor mij iets lastiger. Ik heb op moment geen echte depressie, die had ik wel herkend
Tering, kaneel, dat je zo'n leven vol kan houden!![]()
Ik had van te voren een veegpartij voorspeld voor Duitsland en op 3-0 gegokt. Jammer dat ik geen geld had om in te zetten.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:17 schreef debeterebob het volgende:
Nederland kijken was niet zo leuk man
Als ik weer een soort van doel heb in mijn leven, gaat het allemaal vast weer wat beter.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als je nog nooit depressief geweest bent en autistisch, herken je vaak niet eens dat je depri bent. Zo ging het althans bij mij jaren en jaren door.
Ik was al die tijd depri zonder dat ik het door had
Ik ben niet zo een neppertquote:Op woensdag 16 november 2011 11:19 schreef Catbert het volgende:
Oh puh-lease! "Ik ben hoogbegaafd! Dat ik overal kutresulaten scoor komt gewoon omdat het niveau te laag is"
Uhuh!
quote:Op woensdag 16 november 2011 11:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als ik weer een soort van doel heb in mijn leven, gaat het allemaal vast weer wat beter.
ik heb nu geen idee waar de rest van mijn leven heen zal gaan, en ik wordt er bloednerveus van. Als ik nieuwe toekomstplannen heb gaat dit vanzelf wel weer over.
Misschien een hobby een idee? Iets kwa sport, of muziek of iets creatiefs?quote:Op woensdag 16 november 2011 11:20 schreef Lokasenna het volgende:
Als ik weer een soort van doel heb in mijn leven, gaat het allemaal vast weer wat beter.
ik heb nu geen idee waar de rest van mijn leven heen zal gaan, en ik wordt er bloednerveus van. Als ik nieuwe toekomstplannen heb gaat dit vanzelf wel weer over.
Oh sorryquote:Op woensdag 16 november 2011 11:21 schreef Joysa het volgende:
[..]![]()
![]()
Maar je zal zelf voor dat doel moeten zorgen.
Maar het is wel een beetje raar dat je je dan alleen maar goed kan voelen als je een doel hebt in je leven. Dat klinkt een beetje alsof jouw doel, jouw leven isquote:Op woensdag 16 november 2011 11:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik ben nu vrij veel bezig met kleding maken, daar gaat ook nogal veel van mijn geld aan op.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:21 schreef Catbert het volgende:
[..]
Misschien een hobby een idee? Iets kwa sport, of muziek of iets creatiefs?
Zeer vaak gehoord ja. Jammere mensen toch wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
[..]
Oh puh-lease! "Ik ben hoogbegaafd! Dat ik overal kutresulaten scoor komt gewoon omdat het niveau te laag is"
Uhuh!
Ja, zo heeft het niet eens een doel om te leven, maar wacht je gewoon elke dag op de volgende. Dat heeft echt geen enkel nut.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar het is wel een beetje raar dat je je dan alleen maar goed kan voelen als je een doel hebt in je leven. Dat klinkt een beetje alsof jouw doel, jouw leven is
Ik heb helemaal geen hoog IQ en haalde nog steeds goede resultaten zonder inzet.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:19 schreef Catbert het volgende:
[..]
Uhuh!
Biologisch gezien is het doel van je leven zoveel mogelijk nakomelingen krijgen die ook weer nakomelingen krijgen. Wat dat betreft ben je nu goed aan het oefenen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:24 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ja, zo heeft het niet eens een doel om te leven, maar wacht je gewoon elke dag op de volgende. Dat heeft echt geen enkel nut.
130. Wat telt is dat je dan bij de hoogste 2.5% zit qua IQ, dacht ikquote:Op woensdag 16 november 2011 11:23 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zeer vaak gehoord ja. Jammere mensen toch wel.
Hoogbegaafd, is dat vanaf 140 ofzo?
Dan al? Jezus, dat is ook niet bijzonder.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
130. Wat telt is dat je dan bij de hoogste 2.5% zit qua IQ, dacht ik
Beter zorg je dat je bezig met leuke dingen en zorg je dat je later een baan hebt en doe je wat leuke ervaringen op. Je kan het een doel noemen, maar je plant niet echt wat vooruit. Zie wel waar het schip strand. Ik begrijp mensen met echt een levensplanning niet hoorquote:Op woensdag 16 november 2011 11:20 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
130 al?quote:Op woensdag 16 november 2011 11:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
130. Wat telt is dat je dan bij de hoogste 2.5% zit qua IQ, dacht ik
Nergens voor nodig. Je bent hardstikke jong en er zijn hordes mensen van jouw leeftijd die nog een paar keer van studie switchen. Komt door die kuttige 2e fase en de wildgroei aan wazige opleidingen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:23 schreef Lokasenna het volgende:
Ik ben nu vrij veel bezig met kleding maken, daar gaat ook nogal veel van mijn geld aan op.
Maar ik ben meer op zoek naar iets wat mijn toekomst wat meer vastlegt, ik heb nu geen idee wat ik volgend jaar doe, en daar word ik dus zenuwachtig van.
Ik denk niet dat ik zonder levensplanning kan.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:28 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Beter zorg je dat je bezig met leuke dingen en zorg je dat je later een baan hebt en doe je wat leuke ervaringen op. Je kan het een doel noemen, maar je plant niet echt wat vooruit. Zie wel waar het schip strand. Ik begrijp mensen met echt een levensplanning niet hoor
Vrijetijdsmanagement.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Je bent hardstikke jong en er zijn hordes mensen van jouw leeftijd die nog een paar keer van studie switchen. Komt door die kuttige 2e fase en de wildgroei aan wazige opleidingen.
Wachten op het bos.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:31 schreef Lokasenna het volgende:
Zou er voldoende werk zijn in Nederland als boswachter?
Ik weet niet welke hogeschool er is in Leeuwarden.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:33 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wordt dat gegeven aan de InHolland?
Wie verzint dat soort dingen?quote:
Het lijkt me echt het gaafste beroep wat je kunt hebben.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wachten op het bos.![]()
Mwah, er zijn er aardig wat werkzaam bij de staat. Geen idee hoeveel toekomst daar in zit, hangt denk ik een beetje van Europees beleid af.
Informeer eens bij Staatsbosbeheer zou ik zeggen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:34 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het lijkt me echt het gaafste beroep wat je kunt hebben.
Of er toekomst in zit zou ik alleen niet weten
Ik heb inderdaad nog een andere nicht die al vijf jaar naar een vaste baan zoekt na haar studie Culturele Antropologie. Het is allemaal veel te specialistisch om een baan te vinden waarin je kennis relevant is.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Wie verzint dat soort dingen?![]()
Ook op iedere universiteit 1 meisje dat culturele aspecten van de Bosnegers ofzo onderzoek. Er zijn zo veel studies, ik denk dat het beter is om met een algemene studie te beginnen waarna je door kan stromen naar de opleiding die je wilt (als je het dan weet)
Ik zal eens een email naar ze sturen vanavond.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Informeer eens bij Staatsbosbeheer zou ik zeggen.
Is het dan geen idee om in 1 van die andere topics zoals vanmorgen aangegeven werd te posten?quote:Op woensdag 16 november 2011 11:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Sorry, verder luistert al helemaal niemand naar mijn gezeur dus post ik het hier maar om er niet meer de hele tijd mee rond te lopen.
Wel van de paddestoelen afblijven he!quote:Op woensdag 16 november 2011 11:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zal eens een email naar ze sturen vanavond.
Ja hoor, want jullie zijn liefquote:Op woensdag 16 november 2011 11:37 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Is het dan geen idee om in 1 van die andere topics zoals vanmorgen aangegeven werd te posten?
Wie weet heb je daar wel wat aan? En blijf je hier gewoon gezellig posten?
Ik pluk ze wel eens stiekemquote:Op woensdag 16 november 2011 11:38 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Wel van de paddestoelen afblijven he!
Maar het is ook echt iets waar bedrijven verder niet op zitten te wachten, dus moet je boeken gaan schrijven ofzo. Lijkt me opzich een hele interessante studie, maar wat kan je er nou helemaal mee?quote:Op woensdag 16 november 2011 11:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad nog een andere nicht die al vijf jaar naar een vaste baan zoekt na haar studie Culturele Antropologie. Het is allemaal veel te specialistisch om een baan te vinden waarin je kennis relevant is.
Goedzo. Als ik thuis kom van werk kom ik even controleren of je het hebt gestuurd.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:37 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zal eens een email naar ze sturen vanavond.
Zij moet nu de hele tijd wachten tot de universiteit weer nieuwe opdrachten voor haar heeft, en dan kan ze weer een jaar aan de slag. Maar met twee kinderen lijkt het me behoorlijk naar zo weinig zicht op je toekomst te hebben.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:40 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Maar het is ook echt iets waar bedrijven verder niet op zitten te wachten, dus moet je boeken gaan schrijven ofzo. Lijkt me opzich een hele interessante studie, maar wat kan je er nou helemaal mee?
Ik kom pas om 6 uur thuis, dus vroeg zal het niet worden dat ik die mail stuur, maar ik ga proberen nu eens niet alles wat ik van plan ben ui te stellenquote:[..]
Goedzo. Als ik thuis kom van werk kom ik even controleren of je het hebt gestuurd.
Een ex van me heeft antropologie gestudeerd en is daarna als bankmiep bij de ABN gaan werken.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:37 schreef Lokasenna het volgende:
Ik heb inderdaad nog een andere nicht die al vijf jaar naar een vaste baan zoekt na haar studie Culturele Antropologie. Het is allemaal veel te specialistisch om een baan te vinden waarin je kennis relevant is.
Eerste kwartaal was ik projectleider, dus kon ik zelf de groep maken. En iedereen wil eigenlijk weer in die groep, maar dat mag niet meer.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
O god, groepjes maken was ik altijd bar slecht in. Ik kwam altijd bij de overblijfsels terecht
Ik deed sowieso alles liever alleen. In groepjes werken vond ik klote, mede omdat ik dan weer bij ongemotiveerde overblijfsels terecht kwamquote:Op woensdag 16 november 2011 12:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Eerste kwartaal was ik projectleider, dus kon ik zelf de groep maken. En iedereen wil eigenlijk weer in die groep, maar dat mag niet meer.
Ik werk wel graag samen, maar inderdaad niet met dat soort typjes en uiteindelijk komt het er altijd op neer dat ik alles doe of dat ik niets doe omdat er zo'n gast bij zit die zichzelf geweldig vind.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik deed sowieso alles liever alleen. In groepjes werken vond ik klote, mede omdat ik dan weer bij ongemotiveerde overblijfsels terecht kwam
Hihi, ik zit nu bij een groepje dat heel hard doorwerkt zodat ik maar weinig hoef te doenquote:Op woensdag 16 november 2011 12:25 schreef magnetronkoffie het volgende:
O god, groepjes maken was ik altijd bar slecht in. Ik kwam altijd bij de overblijfsels terecht
Mooi, dan ben jij dus zo iemand waarmee ik niet zou hoeven werken.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:35 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hihi, ik zit nu bij een groepje dat heel hard doorwerkt zodat ik maar weinig hoef te doen
Als mijn partner vindt dat hij vet goed is en alles beter kan, wie ben ik dan om zijn vrijwillige bijdrage af te wijzen?quote:Op woensdag 16 november 2011 12:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Mooi, dan ben jij dus zo iemand waarmee ik niet zou hoeven werken.
Slap em gewoon, en doe zelf ook ietsquote:Op woensdag 16 november 2011 12:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als mijn partner vindt dat hij vet goed is en alles beter kan, wie ben ik dan om zijn vrijwillige bijdrage af te wijzen?
Je moet in een project altijd je eigen werk zoeken, gewoon achterover gaan zitten omdat een ander het wel doet schiet niemand iets mee op.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Als mijn partner vindt dat hij vet goed is en alles beter kan, wie ben ik dan om zijn vrijwillige bijdrage af te wijzen?
Ik heb de verslaglegging helemaal gedaan, maar dat is nu af en aan het soldeerwerk kan er maar één tegelijk werkenquote:Op woensdag 16 november 2011 12:39 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Slap em gewoon, en doe zelf ook iets
Ik heb mijn deel volgens de taakverdeling nu af, nu moet ik een soort van wachten tot een presentatie in elkaar gezet moet worden volgens mij.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:40 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je moet in een project altijd je eigen werk zoeken, gewoon achterover gaan zitten omdat een ander het wel doet schiet niemand iets mee op.
Ok, zo kwam het niet over met je vorige uitspraak. Anyhow, ik ga nog even een kwartiertje chillen hier zonder internets.quote:Op woensdag 16 november 2011 12:42 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb mijn deel volgens de taakverdeling nu af, nu moet ik een soort van wachten tot een presentatie in elkaar gezet moet worden volgens mij.
Mijn partner heeft nogal wat werk 'geclaimd', zodat ik nu klaar ben en hij morgen pasquote:Op woensdag 16 november 2011 12:46 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ok, zo kwam het niet over met je vorige uitspraak. Anyhow, ik ga nog even een kwartiertje chillen hier zonder internets.
ben je dan ook wel opzichquote:Op woensdag 16 november 2011 12:48 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mijn partner heeft nogal wat werk 'geclaimd', zodat ik nu klaar ben en hij morgen pas
En nu voel ik me een profiteur.
Hier ben ik het mee eens.quote:Op woensdag 16 november 2011 07:38 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dit is toch echt je eigen schuld. Jullie hebben bonje gehad en hij is klaar met jou. Alleen zie jij dat niet in.
Die foto heeft hij niet voor jou gemaakt en dus intereseert het hem niet wat jij er van vind. Dus dat bedankje van jou slaat dan ook nergens op in zijn ogen.
En het is rot dat jij in je huidige situatie zit, maar dat is niet zijn probleem.
Jij zegt van, hij kan niet met je omgaan na die bonje en normaal doen. Ik denk eerder dat jij niet wilt inzien dat er niks meer is en dat jij keer op keer contact zoekt met hem waar hij niet op zit te wachten.
Stop daar nou eens mee. Het is over en uit en klaar.
Ik zal het zelfde reageren. Als ik klaar ben met iemand en die geen blijft contact zoeken zal ik daar ook moe van worden. En al zal die hele familie op sterven liggen. Dat is dan niet mijn probleem
Niet iedereen is het daarover eens. Er zijn ook geleerden die het vanaf 140 rekenen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan al? Jezus, dat is ook niet bijzonder.
Dat is volgens mij meer dan twee procent van de bevolking al. Dan word je wel erg snel hoogbegaafd genoemd hoor.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet iedereen is het daarover eens. Er zijn ook geleerden die het vanaf 140 rekenen.
Maar 130 is ook al bijzonder hoog hoor.
Een hoger IQ hebben dan 97,5% van de bevolking en dat niet bijzonder noemen.quote:Op woensdag 16 november 2011 11:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dan al? Jezus, dat is ook niet bijzonder.
Dat zijn een paar mensen per VWO-klasquote:Op woensdag 16 november 2011 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Een hoger IQ hebben dan 97,5% van de bevolking en dat niet bijzonder noemen.
Linkje van je Facebook in mijn DM, waar is ie?quote:Op woensdag 16 november 2011 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Na ja waar moet ik nu lopen janken?quote:Op woensdag 16 november 2011 07:37 schreef mrk.n het volgende:
Kunnen we niet afspreken dat de mensen die hier constant lopen te zeiken/janken en depressief te doen, dat beter buiten dit topic kunnen doen? Daar heb je het depressie topic of hoe voel je je nu topic of de DM/PM voor.
Valt wel mee vind ik. Mensen denken bij hoogbegaafd meteen aan Einstein, alsof hij de belichaaming van hoogbegaafdheid is. Dat terwijl het gewoon een begrip om een IQ van 130 of hoger aan te tonen is. Je bent dan gewoon hoog begaafd. Of het in de praktijk een beetje tot uiting komt is een tweede. Dat hangt af van motivatie en concentratie.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:18 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is volgens mij meer dan twee procent van de bevolking al. Dan word je wel erg snel hoogbegaafd genoemd hoor.
Waarom vind je dat laag?quote:Op woensdag 16 november 2011 13:23 schreef Crutch het volgende:
Ik scoor maar 127.![]()
Met taal scoorde ik wel heel erg hoog.
Daarmee behoor ik tot de 'upper extreme'-groep.
Dat had ik ook, 143 in het taalgedeelte en maar 122 voor het inzichtgedeelte.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:23 schreef Crutch het volgende:
Ik scoor maar 127.![]()
Met taal scoorde ik wel heel erg hoog.
Daarmee behoor ik tot de 'upper extreme'-groep.
Ik had mezelf hoger ingeschat, maar dat is natuurlijk dom van me; vandaar de lagere score uiteraard.quote:
Zo lang het een enorme minderheid is van de mensen (2,5%) vind ik het bijzonder.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:21 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat zijn een paar mensen per VWO-klas
Dat is niet echt bijzonder.
quote:Op woensdag 16 november 2011 13:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Niet iedereen is het daarover eens. Er zijn ook geleerden die het vanaf 140 rekenen.
Maar 130 is ook al bijzonder hoog hoor.
Ja, we moeten er natuurlijk weer een stempeltje op plakken. Maar de beste 2,5% is alsnog iets van 350.000 Nederlanders. Ik vind dat niet zo bijzonder, maar dat is natuurlijk puur mijn mening.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dit ja.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[..]
Ja, we moeten er natuurlijk weer een stempeltje op plakken. Maar de beste 2,5% is alsnog iets van 350.000 Nederlanders. Ik vind dat niet zo bijzonder, maar dat is natuurlijk puur mijn mening.
Hoezo nou weer een stempeltje? IQ is in verschillende categorieën opgedeeeld. Zwakbegaafdheid is precies hetzelfde, alleen dan voor een lage score. Over dat 'stempeltje' hoor je nooit iemand.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:28 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
[..]
Ja, we moeten er natuurlijk weer een stempeltje op plakken. Maar de beste 2,5% is alsnog iets van 350.000 Nederlanders. Ik vind dat niet zo bijzonder, maar dat is natuurlijk puur mijn mening.
quote:> 130 Hoogbegaafd
120 - 130 Begaafd
110 - 120 Bovengemiddeld
90 - 110 Gemiddeld
80 - 90 Benedengemiddeld
70 - 80 Zwakbegaafd
Het wordt vrij vaak als excuus gebruikt en als middel om je bijzonderder te voelen.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoezo nou weer een stempeltje? IQ is in verschillende categorieën opgedeeeld. Zwakbegaafdheid is precies hetzelfde, alleen dan voor een lage score. Over dat 'stempeltje' hoor je nooit iemand.
Ik was op mijn 12de al gemiddeld in een volwassenen test.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoezo nou weer een stempeltje? IQ is in verschillende categorieën opgedeeeld. Zwakbegaafdheid is precies hetzelfde, alleen dan voor een lage score. Over dat 'stempeltje' hoor je nooit iemand.
[..]
Waar dan?quote:Op woensdag 16 november 2011 13:39 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het wordt vrij vaak als excuus gebruikt en als middel om je bijzonderder te voelen.
Ouders noemen het vaak als excuus voor de luiheid van hun kinderen.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat zijn maar pubers. Merendeel van de hoogbegaafden is geen puber Loka
Dat zal best, maar dat ligt niet aan de indeling of labeltjes, maar aan de mensen die een andere waarde hebben gehangen aan de term hoogbegaafdheid.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:39 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Het wordt vrij vaak als een xcuus gebruikt en als middel om je bijzonderder te voelen.
Dus omdat jij zoveel van de ouders van 2,5% van de leerlingen persoonlijk kent, gebruiken alle hoogbegaafden het als excuus om zich 'speciaal' te voelen?quote:Op woensdag 16 november 2011 13:43 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ouders noemen het vaak als excuus voor de luiheid van hun kinderen.
Ten eerste is een IQ maakbaar. Met oefening kun je beter worden. Dit zegt dus weinig over je intelligentie. Ten tweede zijn onze IQ testen gebaseerd op Westerse normen en problemen, het is dus niet wereldwijd uitvoerbaar. Ten derde test IQ over het algemeen maar een bepaald soort intelligentie. Ten slotte is het iets typisch menselijks om dingen als intelligentie op te delen in hokjes, te gaan vergelijken en daar vervolgens belang aan te gaan hechten.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:37 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
[..]
Straw, negeer mij niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:22 schreef heloef het volgende:
[..]
Linkje van je Facebook in mijn DM, waar is ie?
Ik zeg niet dat dat gebeurt door alle hoogbegaafden.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus omdat jij zoveel van de ouders van 2,5% van de leerlingen persoonlijk kent, gebruiken alle hoogbegaafden het als excuus om zich 'speciaal' te voelen?
Beetje kort door de bocht vind je niet?
Een IQ is niet dermate maakbaar dat iemand met een IQ van 100, 130 of hoger haalt.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:45 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ten eerste is een IQ maakbaar. Met oefening kun je beter worden. Dit zegt dus weinig over je intelligentie. Ten tweede zijn onze IQ testen gebaseerd op Westerse normen en problemen, het is dus niet wereldwijd uitvoerbaar. Ten derde test IQ over het algemeen maar een bepaald soort intelligentie. Ten slotte is het iets typisch menselijks om dingen als intelligentie op te delen in hokjes, te gaan vergelijken en daar vervolgens belang aan te gaan hechten.
Wetenschap is dan ook typisch iets menselijks.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Een IQ is niet dermate maakbaar dat iemand met een IQ van 100, 130 of hoger haalt.
Het is wel degelijk wereldwijd uitvoerbaar, je moet alleen kunnen lezen en schrijven.
IQ tests testen idd niet dingen als EQ.
Ten slotte, de hele wetenschap bestaat uit het indelen in hokjes, zoals jij het noemt. Daar is niks raars aan, zo werkt de wetenschap nou eenmaal
Zoals jij dit nu zegt, zeg je het wel over alle hoogbegaafden. Zeg er dan bij over welke deelgroep je het hebt, dan voorkom je misverstandenquote:Op woensdag 16 november 2011 13:47 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat dat gebeurt door alle hoogbegaafden.
Alleen dat hoogbegaafdheid momenteel gangbaar is als excuus.
Hoe weet jij nou wat dieren denken? En hoe kun je weten of dieren idd gelukkig zijn? De natuur is erg wreed weet je.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:51 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Wetenschap is dan ook typisch iets menselijks.
Andere diersoorten zijn gelukkig zonder, wij kunnen niet zonder onze hokjesgeest.
Ik heb het ook over mensen die claimen hoogbegaafd te zijn en zich daarmee bijzonder gaan voelen, niet over de hoogbegaafden die er normaal mee omgaan. Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:51 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Zoals jij dit nu zegt, zeg je het wel over alle hoogbegaafden. Zeg er dan bij over welke deelgroep je het hebt, dan voorkom je misverstanden
Je bedoelt mensen die naast hun schoenen gaan lopen? Dat is misschien meer een negatieve karaktertrek en minder een kwestie van hoogbegaafdheid. Niet alle hoogbegaafden doen zoals jij 't voorstelt.quote:Op woensdag 16 november 2011 13:55 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb het ook over mensen die claimen hoogbegaafd te zijn en zich daarmee bijzonder gaan voelen, niet over de hoogbegaafden die er normaal mee omgaan. Je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor.
Ik zit op de universiteit te wachten tot het half zes isquote:Op woensdag 16 november 2011 14:02 schreef minibeer het volgende:
depressieve boel hier. Loka, moet je niet eens iets anders doen dan computeren? Ik wordt er altijd moeilijk depri van iig.
Hoezo dat dan?quote:Op woensdag 16 november 2011 14:07 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik zit op de universiteit te wachten tot het half zes is
Project, en ik doe de verslaglegging maar ik heb niets meer om verslag van te doen, dat is nog niet af .quote:
Ik bedoel mensen die het stempel hoogbegaafdheid misbruiken. En ik stelde niet voor dat alle hoogbegaafden dat deden, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:00 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je bedoelt mensen die naast hun schoenen gaan lopen? Dat is misschien meer een negatieve karaktertrek en minder een kwestie van hoogbegaafdheid. Niet alle hoogbegaafden doen zoals jij 't voorstelt.
En ik voelde me helemaal niet aangevallen hoor
En trouwens, je wou toch afleiding hebben? Asjeblieft ;D
Gelukkig maarquote:Op woensdag 16 november 2011 14:10 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik bedoel mensen die het stempel hoogbegaafdheid misbruiken. En ik stelde niet voor dat alle hoogbegaafden dat deden, voor zover ik weet.
Aan het wachten tot m'n bezoek er is om 15u. Misschien ga ik zo nog even een spelletje doen of verder met opruimen of zo, niks bijzonders eigenlijkquote:
lolquote:Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef kree het volgende:
Goedemiddag vrienden, ik kom weer even m'n dagelijkse portie aandacht vragen
quote:Op woensdag 16 november 2011 14:26 schreef kree het volgende:
Goedemiddag vrienden, ik kom weer even m'n dagelijkse portie aandacht vragen
Nou heb genoeg aandacht gehad hier maar dat kwam meer door me eigen lompheid denkquote:
Hai Kreetjequote:Op woensdag 16 november 2011 14:28 schreef kree het volgende:
[..]
Nou heb genoeg aandacht gehad hier maar dat kwam meer door me eigen lompheid denk
Ik trek gewoon de aandacht.quote:
Wat is er skatje? Slecht groepje?quote:
Niet het kutste groepje, geen klootzakken. Maar echt een succes zal het niet worden.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:31 schreef heloef het volgende:
[..]
Wat is er skatje? Slecht groepje?
Ik heb nog geen aandachthoerfase vandaag dus bewaar hem.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:30 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Hier heb je de mijne, alsjeblieft.
Ach, ik laat me niet zo snel wegjagen in elk geval, daarvoor is de rest van mijn leven te saai.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:32 schreef kree het volgende:
Trouwens zit effe terug te lezen nadat ik vannacht weer tot veels te laat in dit topic hing.
Maar als ik mijn mening nog even mag geven over dat gezeur van iedereen dat mensen die een beetje in een dip zitten hier posten.
Ik heb er geen problemen mee. Het is toch ook wel een beetje het topic ervoor.
Nu worden er mensen weg gejaagd hier die gewoon effe hun gevoelens neerzetten.
Uhm nee. Het is een versieren topic geen emotionele drama dip topic. Daarvoor ga je maar naar het psychiatrie topic ofso.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:32 schreef kree het volgende:
Trouwens zit effe terug te lezen nadat ik vannacht weer tot veels te laat in dit topic hing.
Maar als ik mijn mening nog even mag geven over dat gezeur van iedereen dat mensen die een beetje in een dip zitten hier posten.
Ik heb dat niet gevolgd, maar ik ben altijd lief voor mensen. Zo ben ik gewoon. Altijd lief. Altijd behulpzaam en altijd lief. Had ik al gezegd dat ik altijd lief ben? Want ik ben altijd lief.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:32 schreef kree het volgende:
Hmmm zonde.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Niet het kutste groepje, geen klootzakken. Maar echt een succes zal het niet worden.
Ik vindt dat het vaste clubje hier er best over mag praten.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Uhm nee. Het is een versieren topic geen emotionele drama dip topic. Daarvoor ga je maar naar het psychiatrie topic ofso.
Ik vind jou best lief.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gevolgd, maar ik ben altijd lief voor mensen. Zo ben ik gewoon. Altijd lief. Altijd behulpzaam en altijd lief. Had ik al gezegd dat ik altijd lief ben? Want ik ben altijd lief.
Dat is eerder voor de suicidale types.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Uhm nee. Het is een versieren topic geen emotionele drama dip topic. Daarvoor ga je maar naar het psychiatrie topic ofso.
Sinds wanneer ben jij suicidaal dan heloef???quote:Op woensdag 16 november 2011 14:37 schreef heloef het volgende:
[..]
Dat is eerder voor de suicidale types.
Ik word daar uitgekafferd als ik daar ga klagen.
Jeejquote:
Jij bent wel lief skatjequote:Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik heb dat niet gevolgd, maar ik ben altijd lief voor mensen. Zo ben ik gewoon. Altijd lief. Altijd behulpzaam en altijd lief. Had ik al gezegd dat ik altijd lief ben? Want ik ben altijd lief.
Dat ja, ik ben niet depri genoeg om daar te posten.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:37 schreef heloef het volgende:
[..]
Doe dat, we moeten wel een beetje goede reclame voor je maken hier natuurlijk.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Goed punt, daar heb je wel gelijk in, misschien zou ik dat er even bij moeten zetten.
Hihi.quote:
Ik heb daar ook mijn verhaal kunnen doen. Het valt best mee hoor.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:37 schreef heloef het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet depri, maar volg dat topic wel zo af en toequote:Op woensdag 16 november 2011 14:38 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat ja, ik ben niet depri genoeg om daar te posten.
Ik word er zo droevig van om dat allemaal te lezen.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet depri, maar volg dat topic wel zo af en toe
En lief.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:41 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik word er zo droevig van om dat allemaal te lezen.
Als ik hier post zijn er altijd genoeg mensen die me er even op wijzen dat ik me aanstel zodat ik me minder zielig ga voelen en besef dat het allemaal wel meevalt. Jullie zijn best behulpzaam allemaal.
Mensen helpen ligt in m'n aard. Misschien wil ik later iets in de hulpverlening gaan doen of zoquote:Op woensdag 16 november 2011 14:41 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik word er zo droevig van om dat allemaal te lezen.
Als ik hier post zijn er altijd genoeg mensen die me er even op wijzen dat ik me aanstel zodat ik me minder zielig ga voelen en besef dat het allemaal wel meevalt. Jullie zijn best behulpzaam allemaal.
Mensen helpen, ik kan het niet.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:44 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mensen helpen ligt in m'n aard. Misschien wil ik later iets in de hulpverlening gaan doen of zo
Ik ben ook een hork, maar dan nog help ik graag anderenquote:Op woensdag 16 november 2011 14:45 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Mensen helpen, ik kan het niet.
Ik ben te horkerig
I've got 99 problems, but a bitch aint one.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:41 schreef heloef het volgende:
Ik heb geen recht om depressief te zijn namelijk.![]()
Ik ben 17 en mijn grootste probleem is dat ik geen vriendin heb.
Tsja...
Klopt wel.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:46 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
I've got 99 problems, but a bitch aint one.![]()
Ik heb een beetje veel last van het feit dat de meeste mensen me totaal niet boeien, ik zou niet echt een geschikte hulpverlener zijnquote:Op woensdag 16 november 2011 14:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben ook een hork, maar dan nog help ik graag anderen
Dat las ik ja vannachtquote:Op woensdag 16 november 2011 14:49 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb een beetje veel last van het feit dat de meeste mensen me totaal niet boeien, ik zou niet echt een geschikte hulpverlener zijn
Waarom heb je 2 onderbroeken aan?quote:Op woensdag 16 november 2011 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zo, ik sta te stuiteren van de cafeïne. Heb 2 onderbroeken aan en 2 paar sokken. Een warme trui met capuchon en sta te stuiteren. Heb ik al gezegd dat ik sta te stuiteren?
Dat wordt geen hosselen op deze manier straks.
Omdat ik straks 3 uur buiten moet staan. En dat is koud.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:51 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Waarom heb je 2 onderbroeken aan?
Was je van plan te gaan hosselen dan?quote:Op woensdag 16 november 2011 14:50 schreef Kaneelstokje het volgende:
Zo, ik sta te stuiteren van de cafeïne. Heb 2 onderbroeken aan en 2 paar sokken. Een warme trui met capuchon en sta te stuiteren. Heb ik al gezegd dat ik sta te stuiteren?
Dat wordt geen hosselen op deze manier straks.
watjequote:Op woensdag 16 november 2011 14:52 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Omdat ik straks 3 uur buiten moet staan. En dat is koud.
Mijn kroonjuwelen vonden het niet zo leuk gister.
Altijd. Als een van mijn leuke collega's werkt.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:52 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Was je van plan te gaan hosselen dan?
Thats the spirit!!quote:Op woensdag 16 november 2011 14:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Altijd. Als een van mijn leuke collega's werkt.
Wat kom jij toch over als een lief meisje, ik weet niet hoe je het doet maar je komt gewoon zo lief over. Zo liefquote:Op woensdag 16 november 2011 14:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het is gewoon engeltje, daarom hou ik zo van haar.quote:Op woensdag 16 november 2011 14:56 schreef minibeer het volgende:
[..]
Wat kom jij toch over als een lief meisje, ik weet niet hoe je het doet maar je komt gewoon zo lief over. Zo lief.
Vindt van mezelf van wel eigenlijk.quote:
Je mag gratis wat van mijn botte harkendom meenemen.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:02 schreef heloef het volgende:
Ik ben te lief, daarom probeer ik wat meer een botte hark te worden.
Okee bedankt, bitch.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je mag gratis wat van mijn botte harkendom meenemen.
Naieve kuthoer.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:14 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Ik heb nog genoeg over om je nu een klootzak te noemen.
Ik heb het ooit ergens gehoord in een tv serie.quote:Op woensdag 16 november 2011 15:23 schreef HappyGirl91 het volgende:
"Frospite", heloef, "frospite"??!!![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |