SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wordt jij mijn nieuwe drugs?quote:Op zondag 13 november 2011 15:00 schreef Sylver_ het volgende:
Ach, als je het niet volhoudt kan je altijd nog overwegen om alcohol te vervangen voor een andere drug![]()
Succes TS!Je lever is je iig dankbaar
Ik schijn ook erg slecht voor de gezondheid te zijnquote:
Mm dat moeten we dan maar even testenquote:Op zondag 13 november 2011 15:15 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik schijn ook erg slecht voor de gezondheid te zijn
Niet opgelet eigenlijk wel trillende handen.quote:Op zondag 13 november 2011 15:31 schreef 92Merel het volgende:
Succes !![]()
Begon je al gele ogen te krijgen of dat nog net niet?
Ah, best verstandig om dan te stoppen ja.quote:Op zondag 13 november 2011 15:33 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Niet opgelet eigenlijk wel trillende handen.
jezus fuck, dan heb je echt debiel veel gezopenquote:Op zondag 13 november 2011 15:33 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Niet opgelet eigenlijk wel trillende handen.
nee, juist door drinken dan houdt het trillen opquote:Op zondag 13 november 2011 15:34 schreef 92Merel het volgende:
[..]
Ah, best verstandig om dan te stoppen ja.
Ik heb dan ook wel een naam binnen de vereniging, waar ik ook wel vanaf wil.quote:Op zondag 13 november 2011 15:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
jezus fuck, dan heb je echt debiel veel gezopenDat redde ik zelfs niet met mijn half kratje p/d
Het lijkt me serieus slimmer dat je langer dan een maand stoptquote:Op zondag 13 november 2011 15:35 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik heb dan ook wel een naam binnen de vereniging, waar ik ook wel vanaf wil.
Hahah mij eigenlijk ook welquote:Op zondag 13 november 2011 15:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Het lijkt me serieus slimmer dat je langer dan een maand stopt
En dit...quote:Op zondag 13 november 2011 16:43 schreef Gray het volgende:
Nee zeggen kost slechts een letter meer dan ja.
Kom op, kan je best!
Het is eigenlijk heel simpel: gewoon niet drinken.quote:Op zondag 13 november 2011 15:39 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Hahah mij eigenlijk ook wel, maar eerst maar een maand proberen.
Bij mij dus ook. Vrienden zullen ook heel raar opkijken als ik een biertje ga afslaan.quote:Op zondag 13 november 2011 23:25 schreef ForumGek het volgende:
Respect dat je het probeert, ik heb er ook weleens over nagedacht maar denk serieus dat ik het niet zou kunnen. Alcohol zit gewoon zo verworven in mijn leven en sociale omgeving dat het eigenlijk onmogelijk is om niet regelmatig te nuttigen.
What the #, ik doe gewoon mee!
Spa blauw of een ander frisdrankje zonder bubbels.quote:Op zondag 13 november 2011 23:59 schreef Godshand het volgende:
Een partner die niet uitgaat en drinkt helpt wel. Toen ik het met haar had, dronk ik 4 pilsjes in de maand. Nu het alweer een jaar uit is, sta ik toch weer regelmatig paar pilsjes weg te tikken in de kroeg met maten
Ik vraag mij altijd af wat je dan drinkt in de kroeg? Cola krijg je een opgeblazen gevoel van en wordt ik misselijk van bij teveel evenals veel koffie. Meeste frisdrank zit zoveel bubbels in
Any ideaz?
Nou ja, echt moeite heb ik er denk ik niet mee, maar het is wel goed voor mijn lichaam om een tijdje te stoppen denk ikquote:Op maandag 14 november 2011 00:06 schreef trovey het volgende:
[..]
Spa blauw of een ander frisdrankje zonder bubbels.
Succes TS...als je inderdaad moeite hebt om een tijdje geen alcohol te drinken is het inderdaad tijd om minstens te minderen.
Het stadium Trillende Handen heb ik nooit gehaaldquote:Op maandag 14 november 2011 00:27 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Nou ja, echt moeite heb ik er denk ik niet mee, maar het is wel goed voor mijn lichaam om een tijdje te stoppen denk ik
Nou ja, dat is heel soms en alleen als ik echt een ruig weekend heb gehad. Maar het is wel goed als ik even stop :pquote:Op maandag 14 november 2011 00:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het stadium Trillende Handen heb ik nooit gehaald
Je houdt het dan niet alleen bij bier?quote:Op maandag 14 november 2011 00:46 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Nou ja, dat is heel soms en alleen als ik echt een ruig weekend heb gehad. Maar het is wel goed als ik even stop :p
Vroeger dronk ik ook sterke drank maar dat doe ik al een tijd niet meerquote:Op maandag 14 november 2011 00:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Je houdt het dan niet alleen bij bier?
Kheb hier nog een half krat staan, voor de bezoekers dan maar!quote:Op maandag 14 november 2011 10:32 schreef mrspoeZ het volgende:
Zondag is prima gegaan. Geen drank in huis halen helpt.
Trillende handen is inderdaad wel een aanwijzing dat het toch niet helemaal goed gaat.quote:Op maandag 14 november 2011 00:27 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Nou ja, echt moeite heb ik er denk ik niet mee, maar het is wel goed voor mijn lichaam om een tijdje te stoppen denk ik
Ik drink zeker niet elke dag, maar ik heb moeite met maat houden. Als ik dus een biertje drink blijft het niet bij één.quote:Op maandag 14 november 2011 11:43 schreef Spacevietnamees het volgende:
Dronken jullie wel elke dag? Bij mij was het gewoon elk weekend op vrijdag en zaterdag zoveel als het kon. Trillende handen ook wel gehad de dag naderhand. Een vriend van me kreeg zelfs jicht.
Mijn reden om te stoppen is dat ik agressiever word van alcohol.
Als het moet, zou het wel kunnen.quote:Op zondag 13 november 2011 19:12 schreef L0t.. het volgende:
Als je dat niet kunt heb je echt een serieus probleem.
Zo zie je hoe persoonlijk de uitwerking van alcohol is.quote:Op maandag 14 november 2011 11:52 schreef Spacevietnamees het volgende:
Moet mij makkelijk lukken als ik denk aan de problemen die ik veroorzaakt heb, ik ben normaal altijd echt serieus de rustigste maar na een avond drinken ben ik er gewoon op uit om te moorden.
Eén is te veel, twee is te weinig. Herkenbaar hoor.quote:Op maandag 14 november 2011 11:47 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik drink zeker niet elke dag, maar ik heb moeite met maat houden. Als ik dus een biertje drink blijft het niet bij één.
Dit. Als je geen maand zonder kan zou ik toch eens met iemand gaan praten.quote:Op zondag 13 november 2011 19:12 schreef L0t.. het volgende:
Als je dat niet kunt heb je echt een serieus probleem.
Ik denk dat ik wel 5 v/d 7 dagen in de week alcohol drink ja. Maar dan gaat het meestal om ff 's avonds een whisky, of een glaasje wijn. Als ik met vrienden eet is het ook altijd een biertje of wijntje erbij. Echt uitgaan doe ik niet zo veel meer (1 keer per maand) en dan zit ik vaak wel rond de 10 eenheden.quote:Op maandag 14 november 2011 11:43 schreef Spacevietnamees het volgende:
Dronken jullie wel elke dag? Bij mij was het gewoon elk weekend op vrijdag en zaterdag zoveel als het kon. Trillende handen ook wel gehad de dag naderhand. Een vriend van me kreeg zelfs jicht.
Mijn reden om te stoppen is dat ik agressiever word van alcohol.
quote:Op maandag 14 november 2011 12:56 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik denk dat ik wel 5 v/d 7 dagen in de week alcohol drink ja. Maar dan gaat het meestal om ff 's avonds een whisky, of een glaasje wijn. Als ik met vrienden eet is het ook altijd een biertje of wijntje erbij. Echt uitgaan doe ik niet zo veel meer (1 keer per maand) en dan zit ik vaak wel rond de 10 eenheden.
Ik heb regelmatig gehad dat ik geen idee had hoe ik in bed kwam en waarom de neuk mijn fiets krom was (stomdronken bij de buren in de tuin geflikkerdquote:In de eerste jaren van mijn studie ging ik sowieso 2 keer in de week tot 's nachts stappen. Heb totaal geen last van dat ik agressief wordt, integendeel. Maar ook ik ben weleens door een huisgenoot 's ochtends in de gang gevonden dat ik lag te pitten, en vervolgens wakker worden in je bed en nergens wat vanaf weten, ja iets vaags met dat ik naar de wc was geweest en bij het omdraaien was gevallen en dacht dat het wel lekker lag zo op de grond
.
Ligt ook aan jezelf. Je hoeft natuurlijk door de weeks met vrienden niet te zuipenquote:Denk wel dat het veel scheelt als je nog studeert, dan heb je immers veel vrije tijd en vaak 's avonds sociale bezigheden, helemaal wanneer je een redelijk actief studentenleven hebt.
Zit nu in de laatste fase van de studie, en het is allemaal een stuk rustiger geworden.
Een vriendin van mij lust geen prik (don't askquote:Op zondag 13 november 2011 23:59 schreef Godshand het volgende:
Een partner die niet uitgaat en drinkt helpt wel. Toen ik het met haar had, dronk ik 4 pilsjes in de maand. Nu het alweer een jaar uit is, sta ik toch weer regelmatig paar pilsjes weg te tikken in de kroeg met maten
Ik vraag mij altijd af wat je dan drinkt in de kroeg? Cola krijg je een opgeblazen gevoel van en wordt ik misselijk van bij teveel evenals veel koffie. Meeste frisdrank zit zoveel bubbels in
Any ideaz?
Ik denk dat ik overstap op chocomelquote:Op maandag 14 november 2011 13:39 schreef June. het volgende:
[..]
Een vriendin van mij lust geen prik (don't ask) en die heeft dus gewoon een keer appelsap besteld in de kroeg
Slaap je normaal met bril op?quote:Op zondag 13 november 2011 14:56 schreef larry_flynt het volgende:
Na een studententijd met veel alcohol lijkt het mij nu wel een goed idee om een tijd zonder alcohol te leven. Kijken of ik het sowieso nog kanDaarnaast wil ik wat afvallen.
Laatste tijd krijg ik steken in mij zij en ben ik wakker geworden in mijn bed zonder nog iets te weten van de dag ervoor en zonder bril...
Geniaal zou dat zijnquote:Op maandag 14 november 2011 13:48 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik denk dat ik overstap op chocomel
Doe ik soms alquote:Op maandag 14 november 2011 13:48 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Dat doe ik ook altijd, maar dat heldere moment komt meestal pas te laat..quote:Op maandag 14 november 2011 14:49 schreef June. het volgende:
Dat doe ik ook altijd, maar dan vaak water ofzo. Af en toe een colaatje.
Zolang het geen negatieve invloed op de prestaties heeft, is het geen probleem. Sommigen overdrijven het echt wel hoor, alsof je een probleem hebt als je 10 glazen alcohol op een avond leegdrinktquote:Op maandag 14 november 2011 16:16 schreef June. het volgende:
Maar goed, als je als vrouw 1,5 fles alcohol per dag drinkt heb je gewoon een probleem hoor
Dat kun je niet menenquote:Op maandag 14 november 2011 16:42 schreef sthomass het volgende:
[..]
Zolang het geen negatieve invloed op de prestaties heeft, is het geen probleem. Sommigen overdrijven het echt wel hoor, alsof je een probleem hebt als je 10 glazen alcohol op een avond leegdrinkt, en trillende handen stoppen ook vanzelf wel weer, daar hoef je je niet een maand voor te onthouden van de alcohol. Maar als de TS dat wil moet hij dat zelf weten..
quote:Op maandag 14 november 2011 16:42 schreef sthomass het volgende:
[..]
Zolang het geen negatieve invloed op de prestaties heeft, is het geen probleem. Sommigen overdrijven het echt wel hoor, alsof je een probleem hebt als je 10 glazen alcohol op een avond leegdrinkt, en trillende handen stoppen ook vanzelf wel weer, daar hoef je je niet een maand voor te onthouden van de alcohol. Maar als de TS dat wil moet hij dat zelf weten..
Eerst had ik altijd gewoon controle over wat ik deed ook al dronk ik zoveel als ik kon, ik was er met mijn verstand bij. Maar je karakter verandert misschien ook wanneer je drinkt en dat je dan de volgende dag denkt van: Heb ik dat gedaan? Mensen vertelde dingen over mij en ik dacht dat ik dat nooit zou doen, kon het gewoon niet geloven. Jackal and Hyde shit.quote:Op maandag 14 november 2011 17:22 schreef Heroinjunk het volgende:
Mensen die zoveel zuipen dat ze geen idee meer hebben wat ze doen..echt wtf, leer je grenzen kennen ofzo..
Dan zuip je idd teveel...quote:Op maandag 14 november 2011 17:27 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Eerst had ik altijd gewoon controle over wat ik deed ook al dronk ik zoveel als ik kon, ik was er met mijn verstand bij. Maar je karakter verandert misschien ook wanneer je drinkt en dat je dan de volgende dag denkt van: Heb ik dat gedaan? Mensen vertelde dingen over mij en ik dacht dat ik dat nooit zou doen, kon het gewoon niet geloven. Jackal and Hyde shit.
Ik snap gewoon niet dat je zoveel kan zuipen dat je niet meer weet wat je doet. Ik kan daar met mijn verstand niet bij dat je doet. Dat is niet meer drinken om de lekkerheid, dat is gewoon zuipen om het zuipen.quote:Op maandag 14 november 2011 17:27 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Eerst had ik altijd gewoon controle over wat ik deed ook al dronk ik zoveel als ik kon, ik was er met mijn verstand bij. Maar je karakter verandert misschien ook wanneer je drinkt en dat je dan de volgende dag denkt van: Heb ik dat gedaan? Mensen vertelde dingen over mij en ik dacht dat ik dat nooit zou doen, kon het gewoon niet geloven. Jackal and Hyde shit.
Wie we? Jij en de Wijn?quote:Op maandag 14 november 2011 16:07 schreef lies1947 het volgende:
ik dronk toch meestal wel minstens 1 1/2 fles wijn per dag. nu even een tijd niets ivm medicijnen.
afgelopen zaterdag hebben we, omdat de medicijnenkuur afgelopen was, weer samen 2 flessen leeggemaakt bij het eten. niet goed ge- en bevallen, koppijn de volgende dag en wat slapjes. waarschijnlijk zijn we het niet meer gewend.
dus, gisteren en vandaag water bij het eten. ook lekker hoor!
ik denk dat ik me er beter bij voel. wel neem ik wat te drinken als we uit eten gaan of met feestdagen of zo.
dus alles met mate.....
helemaa lniets is ook zo niets.
sterkte! ik vind het een goed plan.
Volgens mij gebeurt dat iedereen wel eens. Dat is ook een beetje het verraderlijke van sterke drank, het slaat in een keer als een bom in. Je kan bijvoorbeeld na 30 shotjes alleen een beetje aangeschoten zijn, en als je dan bij de 35 bent kan je ineens stomdronken zijn. Het kan dan heel snel gaan. Maar dan weet je in ieder geval wel gelijk je grens voor de volgende keer.quote:Op maandag 14 november 2011 17:28 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat je zoveel kan zuipen dat je niet meer weet wat je doet. Ik kan daar met mijn verstand niet bij dat je doet. Dat is niet meer drinken om de lekkerheid, dat is gewoon zuipen om het zuipen.
Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Mensen die ik ken ook niet. Ik betwijfel of iedereen het een keer voor elkaar krijgt.quote:Op maandag 14 november 2011 17:32 schreef sthomass het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat iedereen wel eens. Dat is ook een beetje het verraderlijke van sterke drank, het slaat in een keer als een bom in. Je kan bijvoorbeeld na 30 shotjes alleen een beetje aangeschoten zijn, en als je dan bij de 35 bent kan je ineens stomdronken zijn. Het kan dan heel snel gaan. Maar dan weet je in ieder geval wel gelijk je grens voor de volgende keer.
quote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Mensen die ik ken ook niet. Ik betwijfel of iedereen het een keer voor elkaar krijgt.
Ja gebeurde mij pas afgelopen vrijdag, heb schijnbaar ruzie gehad in de kroeg. Wat ik mij herinner was dat mijn maat een knuppel had gepakt uit zijn auto en ik die uit zijn handen trok zodat hij daar niet gek mee ging doen. Hoor ik later dat ik de eigenaar heb staan bedreigen met die knuppel.quote:Op maandag 14 november 2011 17:28 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Dan zuip je idd teveel...
Dan zuip je ook niet.quote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Mensen die ik ken ook niet. Ik betwijfel of iedereen het een keer voor elkaar krijgt.
Ik drink sterke drank, maar ik drink omdat ik het lekker vind. Niet omdat ik moet zuipen. Ik vind dat namelijk nergens voor nodig, om mezelf als een idioot te gedragen zodat iedereen kan zien hoe goed ik wel niet tegen alcohol kan. Gewoon normaal doen en jezelf niet als een of andere halve tamme gedragen. Als je niet tegen alcohol kan, drink dan gewoon niet teveel.quote:Op maandag 14 november 2011 17:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dan zuip je ook niet.
Met bier overkomt het mij ook nog wel eens, maar met sterke drank is het zo gebeurd...
Paar shotjes, paar biertjes. Je denkt: alles onder controle.
Even later sta je buiten, en blijk je ruzie met je vriendin gemaakt te hebben, maar dat ben je allang weer vergeten. Als je volgende dag wakker wordt, vraagt je vriendin waar dat nog voor nodig was, al die herrie..
Die grens is lastig hoor. Tellen doe je sowieso niet. Nog gevaarlijk is de combinatie met warmte (zomer/benauwde kroeg) want dan krijg je echt dorst. En van dorst sla je drinken achterover, of het nou bier, wodka of water is. En dan gaat het hard je kop in...
Met een beetje sterke drank ben je dronken voor je het in de gaten hebt hoor. Ik heb nooit echt veel gedronken, laatste half jaar 5-10 biertjes meer niet, maar voordat je het 1e shotje merkt heb je er alweer 3 op. Gelukkig ga ik niet agressief doen, maar alleen heel hard rondjes rennen enzoquote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah ik ben nog nooit zó dronken geweest dat ik het niet meer weet.quote:Op maandag 14 november 2011 17:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Met een beetje sterke drank ben je dronken voor je het in de gaten hebt hoor. Ik heb nooit echt veel gedronken, laatste half jaar 5-10 biertjes meer niet, maar voordat je het 1e shotje merkt heb je er alweer 3 op. Gelukkig ga ik niet agressief doen, maar alleen heel hard rondjes rennen enzodat ik nog wel weet wat ik doe, maar toch half onbewust.
Als je veel drinkt val je in ieder geval ook goed af. Als ik een avond aan de sterke drank heb gezeten hoef ik de volgende dag bijna niks te eten.quote:Op maandag 14 november 2011 17:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah ik ben nog nooit zó dronken geweest dat ik het niet meer weet.Ik word ook niet agressief, ik vind iedereen altijd heeeeeeeeeel erg lief.
Ik heb ook zat avonden gehad dat ik gewoon zwaar vriendelijk was maar zodra er iemand me gaat duwen of face2face komt staan om te intimideren dan knapt er gewoon iets.quote:Op maandag 14 november 2011 17:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah ik ben nog nooit zó dronken geweest dat ik het niet meer weet.Ik word ook niet agressief, ik vind iedereen altijd heeeeeeeeeel erg lief.
Ik weet niet of dat een goede manier van afvallen is.quote:Op maandag 14 november 2011 17:48 schreef sthomass het volgende:
[..]
Als je veel drinkt val je in ieder geval ook goed af. Als ik een avond aan de sterke drank heb gezeten hoef ik de volgende dag bijna niks te eten.
Dan vertrek ik naar een andere kroeg,quote:Op maandag 14 november 2011 17:49 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Ik heb ook zat avonden gehad dat ik gewoon zwaar vriendelijk was maar zodra er iemand me gaat duwen of face2face komt staan om te intimideren dan knapt er gewoon iets.
Das idd niet normaal...goede beslissing om helemaal geen alcohol meer te nuttigen...quote:Op maandag 14 november 2011 17:35 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Ja gebeurde mij pas afgelopen vrijdag, heb schijnbaar ruzie gehad in de kroeg. Wat ik mij herinner was dat mijn maat een knuppel had gepakt uit zijn auto en ik die uit zijn handen trok zodat hij daar niet gek mee ging doen. Hoor ik later dat ik de eigenaar heb staan bedreigen met die knuppel.
Toen bij die maat in de straat kwam ik erachter dat mijn ring kwijt was die van mijn opa is geweest. Herinner me nog dat mijn beste vrienden mij moesten tegenhouden een flits later stond ik met 2 kapmessen in mijn hand buiten. Ik ben dus heel de weg naar huis gelopen en teruggekomen maar ik herinner me dat niet eens.
1 maat een gat in zijn hand, de ander een gat in zijn hoofd nog een ander een snee in zijn been.
Auto total loss, toen nog meer flippen en geschreeuw uiteindelijk stond ik weer voor de kroeg maar toen met die kapmessen, gelukkig wassie gesloten want wie weet wat ik zou hebben gedaan.
Volgende ochtend werd ik wakker en dacht ik wtf is er mis met mij, heel het dorp heeft mij zien staan met die knuppel, 2 vrienden praten niet meer tegen mij en eentje begrijpt het wel.
Deze avond stond ik continu vodka te shotten en daarom is het nu beter dat ik gewoon helemaal niet drink omdat ik bang ben voor mezelf.
Gastquote:Op maandag 14 november 2011 17:35 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Ja gebeurde mij pas afgelopen vrijdag, heb schijnbaar ruzie gehad in de kroeg. Wat ik mij herinner was dat mijn maat een knuppel had gepakt uit zijn auto en ik die uit zijn handen trok zodat hij daar niet gek mee ging doen. Hoor ik later dat ik de eigenaar heb staan bedreigen met die knuppel.
Toen bij die maat in de straat kwam ik erachter dat mijn ring kwijt was die van mijn opa is geweest. Herinner me nog dat mijn beste vrienden mij moesten tegenhouden een flits later stond ik met 2 kapmessen in mijn hand buiten. Ik ben dus heel de weg naar huis gelopen en teruggekomen maar ik herinner me dat niet eens.
1 maat een gat in zijn hand, de ander een gat in zijn hoofd nog een ander een snee in zijn been.
Auto total loss, toen nog meer flippen en geschreeuw uiteindelijk stond ik weer voor de kroeg maar toen met die kapmessen, gelukkig wassie gesloten want wie weet wat ik zou hebben gedaan.
Volgende ochtend werd ik wakker en dacht ik wtf is er mis met mij, heel het dorp heeft mij zien staan met die knuppel, 2 vrienden praten niet meer tegen mij en eentje begrijpt het wel.
Deze avond stond ik continu vodka te shotten en daarom is het nu beter dat ik gewoon helemaal niet drink omdat ik bang ben voor mezelf.
Beter dat je niet zo agressief wordt ofzo..quote:Op maandag 14 november 2011 17:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Alleen is dit echt gebeurd en ben ik dus 2 beste maten kwijtgeraakt afgelopen vrijdag, kan niet door me eigen dorp meer heenlopen zonder nagekeken te worden. Slapeloze nachten van schuldgevoel omdat ik mezelf niet kon beheersen, afgelopen nacht maar 2 uur geslapen. Ga nu naar de sportschool.quote:Op maandag 14 november 2011 17:57 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Gast, dat is bijna filmwaardig zo'n verhaal
Sterker nog, die film heet The Hangover!
Je maakt je nick wel waarquote:Op maandag 14 november 2011 18:07 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Alleen is dit echt gebeurd en ben ik dus 2 beste maten kwijtgeraakt afgelopen vrijdag, kan niet door me eigen dorp meer heenlopen zonder nagekeken te worden. Slapeloze nachten van schuldgevoel omdat ik mezelf niet kon beheersen, afgelopen nacht maar 2 uur geslapen. Ga nu naar de sportschool.
Ja hoorquote:Op maandag 14 november 2011 18:07 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Alleen is dit echt gebeurd en ben ik dus 2 beste maten kwijtgeraakt afgelopen vrijdag, kan niet door me eigen dorp meer heenlopen zonder nagekeken te worden. Slapeloze nachten van schuldgevoel omdat ik mezelf niet kon beheersen, afgelopen nacht maar 2 uur geslapen. Ga nu naar de sportschool.
Sia schreef er een liedje over; 'drink to get drunk'.quote:Op maandag 14 november 2011 17:28 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik snap gewoon niet dat je zoveel kan zuipen dat je niet meer weet wat je doet. Ik kan daar met mijn verstand niet bij dat je doet. Dat is niet meer drinken om de lekkerheid, dat is gewoon zuipen om het zuipen.
Vooral niet schuldig voelen, ik heb ook al zat dingen meegemaakt in bezopen toestand. Gewoon op oude voet verdergaan. Ik moest bijvoorbeeld een keer pissen, dus dacht ik dat in het gras te doen. Het was erg vlak, maar er bleek dus op dezelfde hoogte een slootje met allemaal kroos te zijn. Dat zie je alleen niet erg goed als je bezopen en dronken bent.. Je kan wel raden hoe het afliep.. Stinksloot..quote:Op maandag 14 november 2011 18:07 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Veel succes met je levercirrose.quote:Op maandag 14 november 2011 18:02 schreef sthomass het volgende:
Ik ga denk ik misschien ook maar eens minder drinken. Ik had vorige week ook teveel sterke drank op, ik had de volgende dag veel buikpijn.. Vooral Goldstrike kan nogal zwaar vallen. Ik ga denk ik vanaf nu max. 25 shotjes per avond doen, meer is volgens mij niet zo goed voor iemand van 60 kg..
quote:Op maandag 14 november 2011 18:02 schreef sthomass het volgende:
Ik ga denk ik vanaf nu max. 25 shotjes per avond doen, meer is volgens mij niet zo goed voor iemand van 60 kg..
quote:Op maandag 14 november 2011 18:16 schreef sthomass het volgende:
Dat bedoel ik nou met mensen die overdrijven..
25 shotjes is niet echt normaal hoor..quote:
Dat is dus niet overdreven, het is gewoon onwetendheid bij mensen met alcoholmisbruik.quote:Op maandag 14 november 2011 18:16 schreef sthomass het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel erg overdreven he.. Dat bedoel ik nou met mensen die overdrijven..
http://www.maagdarmlever.nl/content/lever/alcohol-en-de-lever.aspquote:Uiteraard is af en toe alcohol geen probleem. Als je echter te veel drinkt en dat regelmatig doet, kan er blijvende schade aan de lever ontstaan. Voor vrouwen worden maximaal 2 glazen per dag aangeraden en voor mannen 3 glazen per dag. Dit is geen gemiddelde! Dus één keer per week 15 glazen bier drinken en de andere dagen niets, is niet de bedoeling.
Shotjes drinken ook veel makkelijker weg dan bier. Na bier zit je maag vol, terwijl je met een lege maag echt behoorlijk wat sterke drank naar binnen kunt werken.quote:Op maandag 14 november 2011 18:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
25 shotjes is niet echt normaal hoor..
25 bier is al veel (zoveel haal ik al geeneens)
Ik doe het alleen in het weekend en daar ben je student voor. Mijn prestaties lijden er tot dusver niet onder, dus dan zal het wel. Mijn vader drinkt trouwens ook elke dag een paar flessen wijn en een halve fles whisky terwijl hij overdag gewoon goed werkt, maar maakt hem dat dan ook een alcoholist? Ik vind dat iemand erg snel een alcoholist wordt genoemd.quote:Op maandag 14 november 2011 18:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan ben je echt een fucking alcoholist.
Alcoholist is een drankverslaafde.quote:Op maandag 14 november 2011 18:25 schreef sthomass het volgende:
[..]
Shotjes drinken ook veel makkelijker weg dan bier. Na bier zit je maag vol, terwijl je met een lege maag echt behoorlijk wat sterke drank naar binnen kunt werken.
[..]
Ik doe het alleen in het weekend en daar ben je student voor. Mijn prestaties lijden er tot dusver niet onder, dus dan zal het wel. Mijn vader drinkt trouwens ook elke dag een paar flessen wijn en een halve fles whisky terwijl hij overdag gewoon goed werkt, maar maakt hem dat dan ook een alcoholist? Ik vind dat iemand erg snel een alcoholist wordt genoemd.
Zolang je er zelf maar geen problemen mee hebt.quote:Op maandag 14 november 2011 18:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Alcoholist is een drankverslaafde.
Elke dag een paar flessen wijn en een halve fles whiskey begint daar aardig op te lijken.
Je hebt ook nog probleemdrinkers: niet verslaafd aan de drank (overige week/weken zonder kunnen) maar toch regelmatig bezopen zijn met sociale gevolgen..
Het ergste is natuurlijk en drankverslaafd zijn, en er al problemen mee hebben..
Die komen wel.quote:Op maandag 14 november 2011 18:36 schreef sthomass het volgende:
[..]
Zolang je er zelf maar geen problemen mee hebt.
heeft iemand een spiegel voor deze meneer?quote:Op maandag 14 november 2011 18:36 schreef sthomass het volgende:
[..]
Zolang je er zelf maar geen problemen mee hebt.
Ja dat heb ik dus ook. Plus ga vrouwen lastig vallen en zo.quote:Op maandag 14 november 2011 11:52 schreef Spacevietnamees het volgende:
Moet mij makkelijk lukken als ik denk aan de problemen die ik veroorzaakt heb, ik ben normaal altijd echt serieus de rustigste maar na een avond drinken ben ik er gewoon op uit om te moorden.
quote:Op maandag 14 november 2011 18:02 schreef sthomass het volgende:
Ik ga denk ik misschien ook maar eens minder drinken. Ik had vorige week ook teveel sterke drank op, ik had de volgende dag veel buikpijn.. Vooral Goldstrike kan nogal zwaar vallen. Ik ga denk ik vanaf nu max. 25 shotjes per avond doen, meer is volgens mij niet zo goed voor iemand van 60 kg..
Tsja ik merk niet zo snel iets van de alcohol. Ik ben pas na minstens 10 alcoholische drankjes een klein beetje aangeschoten. Zal wel een beetje gewenning zijn denk ik.quote:
25 drankjes is in ieder geval niet minderen, misschien moet je niet gaan voor aangeschoten/dronken zijn maar gewoon genieten van een drankje?quote:Op maandag 14 november 2011 19:18 schreef sthomass het volgende:
[..]
Tsja ik merk niet zo snel iets van de alcohol. Ik ben pas na minstens 10 alcoholische drankjes een klein beetje aangeschoten. Zal wel een beetje gewenning zijn denk ik.
Heb je nou echt niet door dat je zo dom bezig bent?quote:Op maandag 14 november 2011 19:18 schreef sthomass het volgende:
[..]
Tsja ik merk niet zo snel iets van de alcohol. Ik ben pas na minstens 10 alcoholische drankjes een klein beetje aangeschoten. Zal wel een beetje gewenning zijn denk ik.
Alcoholmisbruikquote:Op maandag 14 november 2011 19:19 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Heb je nou echt niet door dat je zo dom bezig bent?
Zal wel door je alcoholmisbruik komen.
Onder alcoholmisbruik valt ook bingedrinking, wat jij dus doet in het weekend als je 25 shotjes achter elkaar drinkt.quote:Op maandag 14 november 2011 19:24 schreef sthomass het volgende:
[..]
Alcoholmisbruik, ik ben op dit moment toch ook nuchter, net als de rest van de week, dan drink ik bijna niet. Ik drink alleen in het weekend en met m'n opleiding gaat het goed, dus waarvoor zou ik me er druk om maken.
Ah ja, dit heeft iedereen. Maar als je rond je 30+ dit nog hebt, zal ik oppassen.quote:Op maandag 14 november 2011 19:24 schreef sthomass het volgende:
[..]
Alcoholmisbruik, ik ben op dit moment toch ook nuchter, net als de rest van de week, dan drink ik bijna niet. Ik drink alleen in het weekend en met m'n opleiding gaat het goed, dus waarvoor zou ik me er druk om maken.
Bingedrinken doen de meeste jongeren wel, paar jaar in hun leven..quote:Op maandag 14 november 2011 19:26 schreef June. het volgende:
[..]
Onder alcoholmisbruik valt ook bingedrinking, wat jij dus doet in het weekend als je 25 shotjes achter elkaar drinkt.
I know, maar ik stel toch ook niet dat het gezond isquote:Op maandag 14 november 2011 19:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Bingedrinken doen de meeste jongeren wel, paar jaar in hun leven..
Studenten kunnen er ook wat van...
Maar na paar jaar moet dat toch flink minder worden..
Vorm? Dus niet helemaal?quote:Op maandag 14 november 2011 19:31 schreef June. het volgende:
[..]
I know, maar ik stel toch ook niet dat het gezond isHet is ook een vorm van alcoholmisbruik.
Over een paar jaar zal het niet eens meer mogen, aangezien je niet dronken mag zijn als je midden op zee werkt. Dan zal ik dus niet meer dan een paar alcoholische drankjes per dag mogen. Dus dan stopt het vanzelf.quote:Op maandag 14 november 2011 19:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ah ja, dit heeft iedereen. Maar als je rond je 30+ dit nog hebt, zal ik oppassen.
Ik wilde dus ook al een beetje gaan minderen. Ik deed denk ik 35 shotjes per avond, dat wil ik dus al afbouwen naar 20-25. Omdat ik anders een dag niet echt fit ben.quote:Op maandag 14 november 2011 19:26 schreef June. het volgende:
[..]
Onder alcoholmisbruik valt ook bingedrinking, wat jij dus doet in het weekend als je 25 shotjes achter elkaar drinkt.
Natuurlijk wel.quote:
Ik heb al maanden geen alcohol gedronken, geen vrienden hebben is dus toch enigszins positiefquote:Op zondag 13 november 2011 14:56 schreef larry_flynt het volgende:
Na een studententijd met veel alcohol lijkt het mij nu wel een goed idee om een tijd zonder alcohol te leven. Kijken of ik het sowieso nog kanDaarnaast wil ik wat afvallen.
Laatste tijd krijg ik steken in mij zij en ben ik wakker geworden in mijn bed zonder nog iets te weten van de dag ervoor en zonder bril...
Dit topic is voor mij bedoeld om mijn maand bij te houden en mij te laten aan moedigen
Tijd:
12-11 tot en met 12-12
Problemen?
- Ga volgend weekend naar Brussel...
- Eén avond in de week naar de kroeg waar mijn studentenvereniging bij elkaar komt
Zaterdag 12-11:
Geen problemen heel de dag bij mijn ouders gezetten. Wat zitten internetten.
Mensen die meedoen:
- Larry_Flynt
- mrspoeZ
- Spacevietnamees
- ForumGek
Ja ik heb vanaf mijn 15e tot een half jaar geleden echt met regelmaat drugs gebruikt ook.quote:
Nuchter ben ik wel gewoon normaal, iedereen omschrijft me ook gewoon als een relaxte gozer. Die knuppel is van een maat van mij, hij is ook agressief wanneer hij nuchter is maar die pakte ik dus af zodat hij er niemand mee zou verwonden, wat ik me herinner is dat ik 'm gewoon afpakte van die maat.quote:Op maandag 14 november 2011 18:11 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja hoorals je zomaar ineens ergens een knuppel en kapmessen (
) vandaan weet te toveren dan ben je nuchter waarschijnlijk ook al niet helemaal normaal.
Goed bezig man!quote:Op maandag 14 november 2011 19:33 schreef sthomass het volgende:
[..]
Ik wilde dus ook al een beetje gaan minderen. Ik deed denk ik 35 shotjes per avond, dat wil ik dus al afbouwen naar 20-25. Omdat ik anders een dag niet echt fit ben.
Ja, en dat is dus ook het 'mis'bruiken van alcohol. Het is gewoon niet gezond. Dat alcohol verweven zit in je sociale cultuur doet daar niks aan af.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:51 schreef blinkgirl het volgende:
Heb het hele topic gelezen en wil toch even iets zeggen tegen de mensen die zomaar de term 'alcoholist' naar mensen slingeren.
Ik denk dat veel mensen de studentencultuur heel erg onderschatten. Zelf zit ik nu in mijn derde jaar en vanaf dat ik naar Amsterdam verhuisd ben om te gaan studeren, drie jaar terug dus, ga ik wekelijks uit en drink daarnaast ook regelmatig. Mijn vrienden zitten (een enkeling daargelaten) niet bij een studentenvereniging, ik ook niet, dus het is niet zo dat we gedwongen worden naar borrels te gaan etc. We gaan zelf gewoon heel regelmatig uit. Allemaal drinken we dan vrij veel; een halve fles wodka, een fles wijn en een stuk of tien biertjes per persoon per avond is echt geen uitzondering. En als ik voor mezelf spreek; ik ben een meisje van 1,64m en 65kg, dus in theorie zou ik niet zoveel aan moeten kunnen. Ik drink het echter gemakkelijk weg en ben echt niet de enige.
Punt is; alcohol zit verweven in mijn sociale cultuur en omgeving. Bij een lekker diner hoort een goed glas wijn, bij een avondje uit hoort de fles Stolichnaya. Maar wij drinken allemaal omdat we het lekker vinden en het gezellig vinden. Alcohol bindt op een vreemde manier; je maakt samen gekke dingen mee (en houdt elkaars haar achterover bij het kotsen). En zolang het onze studieprestaties niet beïnvloedt en we geen lichamelijke klachten hebben, wat is er dan op tegen?
Dat je er goed tegen kan en het je studieprestaties niet beïnvloedt wil niet zeggen dat je dan geen alcoholist kunt zijn. Lichamelijke gevolgen merk je vaak niet meteen, daar krijg je pas last van als het eigenlijk al te laat is. Prima dat jij een gezelligheidsdrinker bent, maar het is gewoon dom om de lichamelijke gevolgen van jarenlang overmatig alcoholgebruik te onderschatten.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:51 schreef blinkgirl het volgende:
Heb het hele topic gelezen en wil toch even iets zeggen tegen de mensen die zomaar de term 'alcoholist' naar mensen slingeren.
Ik denk dat veel mensen de studentencultuur heel erg onderschatten. Zelf zit ik nu in mijn derde jaar en vanaf dat ik naar Amsterdam verhuisd ben om te gaan studeren, drie jaar terug dus, ga ik wekelijks uit en drink daarnaast ook regelmatig. Mijn vrienden zitten (een enkeling daargelaten) niet bij een studentenvereniging, ik ook niet, dus het is niet zo dat we gedwongen worden naar borrels te gaan etc. We gaan zelf gewoon heel regelmatig uit. Allemaal drinken we dan vrij veel; een halve fles wodka, een fles wijn en een stuk of tien biertjes per persoon per avond is echt geen uitzondering. En als ik voor mezelf spreek; ik ben een meisje van 1,64m en 65kg, dus in theorie zou ik niet zoveel aan moeten kunnen. Ik drink het echter gemakkelijk weg en ben echt niet de enige.
Punt is; alcohol zit verweven in mijn sociale cultuur en omgeving. Bij een lekker diner hoort een goed glas wijn, bij een avondje uit hoort de fles Stolichnaya. Maar wij drinken allemaal omdat we het lekker vinden en het gezellig vinden. Alcohol bindt op een vreemde manier; je maakt samen gekke dingen mee (en houdt elkaars haar achterover bij het kotsen). En zolang het onze studieprestaties niet beïnvloedt en we geen lichamelijke klachten hebben, wat is er dan op tegen?
Kenmerk van verslaving is dat je niet meer zonder kan. Als je een maand niet drinken als een prestatie ziet en al moet gaan twijfelen of je dat wel lukt, dan zit er iets niet goed hoor.quote:Op dinsdag 15 november 2011 15:51 schreef blinkgirl het volgende:
Als ik mezelf thuis opsluit kan ik prima een maand zonder alcohol. Maar aangezien ik 1 a 2 keer per week met vrienden ga eten en 1 a 2 keer per week op stap/naar feestjes ga zou het me niet lukken. In mijn studententijd dronk ik meer dagen en op die dagen meer alcohol en dat heb ik ook overleefd.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:32 schreef Northside het volgende:
[..]
Kenmerk van verslaving is dat je niet meer zonder kan. Als je een maand niet drinken als een prestatie ziet en al moet gaan twijfelen of je dat wel lukt, dan zit er iets niet goed hoor.
Dat zeg ik toch helemaal niet?quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:32 schreef Northside het volgende:
[..]
Kenmerk van verslaving is dat je niet meer zonder kan. Als je een maand niet drinken als een prestatie ziet en al moet gaan twijfelen of je dat wel lukt, dan zit er iets niet goed hoor.
Dat ik vind dat de term 'alcoholist' te snel gebruikt wordt en dat veel mensen goed functioneren ondanks het feit dat ze meer dan de gemiddelde persoon drinken. Ik vind dat er een beetje spastisch over gedaan wordt, over het aantal eenheden alcohol dat men nuttigt.quote:
Waarom ik zeg dat het kenmerk van een alcoholist niet (alleen) is dat hij veel zuipt, maar dat hij niet meer zonder alcohol kan. Ter verduidelijking van de term alcoholist, die inderdaad makkelijk gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:05 schreef blinkgirl het volgende:
Dat ik vind dat de term 'alcoholist' te snel gebruikt wordt en dat veel mensen goed functioneren ondanks het feit dat ze meer dan de gemiddelde persoon drinken. Ik vind dat er een beetje spastisch over gedaan wordt, over het aantal eenheden alcohol dat men nuttigt.
Dat ben ik met je eens. Ik bedoel dus ook dat ondanks dat ik veel drink, ik er nog prima zonder zou kunnen als dat moet/als ik het zou willen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:08 schreef Northside het volgende:
[..]
Waarom ik zeg dat het kenmerk van een alcoholist niet (alleen) is dat hij veel zuipt, maar dat hij niet meer zonder alcohol kan. Ter verduidelijking van de term alcoholist, die inderdaad makkelijk gebruikt wordt.
En dat zegt helemaal niets over het feit of je alcoholist zou kunnen zijn of niet. Een roker kan ook een prima baan hebben. nooit vechten, nooit ziek zijn en toch verslaafd zijn aan nicotine.quote:Op dinsdag 15 november 2011 17:49 schreef FrankRicard het volgende:
Ik heb een prima baan, nooit gevochten in een kroeg en ben nooit ziek.
Dat is lastig, dat weet je niet tot je het probeert.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:10 schreef blinkgirl het volgende:
Dat ben ik met je eens. Ik bedoel dus ook dat ondanks dat ik veel drink, ik er nog prima zonder zou kunnen als dat moet/als ik het zou willen.
Dat heb ik onlangs wel een tijdje gedwongen gemoeten en het was geen probleem. Eerder al een keer wegens medicijnen, andere keer omdat ik een ongeluk had gehad (trambaan + fiets + gebrekkig uitwijkingsvermogen) en daarbij een hersenschudding (plus fiks verbouwd hoofdje) had opgelopen. Ging prima!quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:13 schreef Northside het volgende:
[..]
Dat is lastig, dat weet je niet tot je het probeert.
Jij moet wel in Amsterdam wonen.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:15 schreef blinkgirl het volgende:
Dat heb ik onlangs wel een tijdje gedwongen gemoeten en het was geen probleem. Eerder al een keer wegens medicijnen, andere keer omdat ik een ongeluk had gehad (trambaan + fiets + gebrekkig uitwijkingsvermogen) en daarbij een hersenschudding (plus fiks verbouwd hoofdje) had opgelopen. Ging prima!
En als je verslaafd bent? Als je wilt stoppen lukt het echt wel hoor, zolang je maar een beetje discipline hebt. Hetzelfde als met roken, als je het echt wilt lukt het wel. Alleen willen de meesten niet écht stoppen,quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:21 schreef Northside het volgende:
[..]
Jij moet wel in Amsterdam wonen.
Maar je begrijpt het punt wel. Voordat iemand erkent dat hij verslaafd is, dat is echt een grote stap. Ontkenning kan heel sterk zijn, mensen komen met de vreemdste uitvluchten aanzetten om maar niet te hoeven toegeven dat ze eigenlijk lichamelijk of geestelijk verslaafd zijn aan iets.
True. Maar dat hangt het er weer van af of het problematisch is of niet. Een gokverslaafde die alles vergokt wat hij heeft wil misschien niet stoppen, maar het zou wel verstandiger zijn. Maar met verslavingen als roken of licht alcoholisme is zonder veel problemen te leven.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:23 schreef sthomass het volgende:
En als je verslaafd bent? Als je wilt stoppen lukt het echt wel hoor, zolang je maar een beetje discipline hebt. Hetzelfde als met roken, als je het echt wilt lukt het wel. Alleen willen de meesten niet écht stoppen,
Tja, het is ook gewoon echt niet gezond om zoveel te drinken.. Fijn dat je er relatief goed tegen kunt, maar ondertussen komt je mond, maag, darmen, vaten etc wel in aanraking met de alcohol. En dat geeft op langere termijn meer risico's op bijvoorbeeld borst of blaaskanker. Ook heeft het een ongunstig effect op je hart- en vaatstelsel.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:05 schreef blinkgirl het volgende:
[..]
Dat ik vind dat de term 'alcoholist' te snel gebruikt wordt en dat veel mensen goed functioneren ondanks het feit dat ze meer dan de gemiddelde persoon drinken. Ik vind dat er een beetje spastisch over gedaan wordt, over het aantal eenheden alcohol dat men nuttigt.
Beter 70 leuke jaren dan 90 saaie he.quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:55 schreef June. het volgende:
Tja, het is ook gewoon echt niet gezond om zoveel te drinken.. Fijn dat je er relatief goed tegen kunt, maar ondertussen komt je mond, maag, darmen, vaten etc wel in aanraking met de alcohol. En dat geeft op langere termijn meer risico's op bijvoorbeeld borst of blaaskanker. Ook heeft het een ongunstig effect op je hart- en vaatstelsel.
Net als met roken: je merkt er niets van totdat je ziek wordt. En dan is het te laat.
Ik denk dat omdat dat er zo goed mee te leven valt, dit juist het probleem is! Dat maakt het niet minder erg. En juist het feit dat het zo algemeen geaccepteerd is om bij elke sociale (en niet sociale) gelegenheid alcohol erbij te betrekken. En ik heb er (tot van het weekend dus) ook altijd aan mee gedaan!quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:27 schreef Northside het volgende:
[..]
True. Maar dat hangt het er weer van af of het problematisch is of niet. Een gokverslaafde die alles vergokt wat hij heeft wil misschien niet stoppen, maar het zou wel verstandiger zijn. Maar met verslavingen als roken of licht alcoholisme is zonder veel problemen te leven.
En vergeet niet dat de Korsakoff patiënten ook steeds jonger zijn, soms al wel in de 30!quote:Op dinsdag 15 november 2011 19:55 schreef June. het volgende:
[..]
Tja, het is ook gewoon echt niet gezond om zoveel te drinken.. Fijn dat je er relatief goed tegen kunt, maar ondertussen komt je mond, maag, darmen, vaten etc wel in aanraking met de alcohol. En dat geeft op langere termijn meer risico's op bijvoorbeeld borst of blaaskanker. Ook heeft het een ongunstig effect op je hart- en vaatstelsel.
Net als met roken: je merkt er niets van totdat je ziek wordt. En dan is het te laat.
Heroine gebruikers kunnen ook prima functioneren.quote:Op dinsdag 15 november 2011 18:05 schreef blinkgirl het volgende:
[..]
Dankquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:20 schreef Miasan het volgende:
Succes TS! De Geliefde Leider zal trots op je zijn.
Ach, ik ben ook student, en drink ook wel eens teveel. Maar ik ga niet verkondigen dat het niets met me doetquote:Op dinsdag 15 november 2011 20:12 schreef Northside het volgende:
[..]
Beter 70 leuke jaren dan 90 saaie he.
Doet het op dit moment dan wel iets met je?quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:28 schreef June. het volgende:
[..]
Ach, ik ben ook student, en drink ook wel eens teveel. Maar ik ga niet verkondigen dat het niets met me doet
Dat.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:12 schreef Northside het volgende:
[..]
Beter 70 leuke jaren dan 90 saaie he.
Ik weet niet of je meer verdovende middelen (hebt) gebruikt dan alleen maar alcohol (je naam doet enigszins vermoeden), maar dat kunnen wel triggers zijn voor psychoses. Een kennis van me heeft 2 keer een psychose gehad en mag dus totaal geen alcohol meer of wat dan ook.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:01 schreef Spacevietnamees het volgende:
Kenker, door mijn geflip afgelopen vrijdag word heeft een maat van zijn ouders te horen gekregen dat hij het huis uit moet. Zijn moeder wil scheiden als hij het niet doet en zijn vader steunt hem door dik en dun.
Allemaal omdat ik 1 keer uitflip bij ons in de wijk, ik leef gewoon door, mensen die er niet bij waren denken dat het wel meevalt omdat ik nuchter altijd de rustigste ben. Heb zelf niks behalve een snee in mijn been.
Ik voel me zo schuldig en ik heb het proberen duidelijk te maken maar ik was totaal een ander persoon in mijn agressie. Misschien zou ik naar de dokter moeten gaan en hem mij laten onderzoeken naar psychoses.
Ja ik ga denk ik een topic in R&P openen, ik had geen verdovende middelen op, maar mijn moeder heeft ook al jaren last van psychoses dus ik heb er wel aanleg voor.quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:13 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik weet niet of je meer verdovende middelen (hebt) gebruikt dan alleen maar alcohol (je naam doet enigszins vermoeden), maar dat kunnen wel triggers zijn voor psychoses. Een kennis van me heeft 2 keer een psychose gehad en mag dus totaal geen alcohol meer of wat dan ook.
Misschien kan je ook eens langsgaan bij de ouders van die vriend van je!
Ook ben ik van mening dat dit eigenlijk niet in dit topic hoort...misschien kan je iets openen in R&P?
Nee, want ik heb de afgelopen paar dagen geen alcohol gedronken.quote:Op dinsdag 15 november 2011 20:48 schreef sthomass het volgende:
[..]
Doet het op dit moment dan wel iets met je?
Ja hoor, kijk iets anders maar eet lekker mandarijnen en drink water!quote:Op dinsdag 15 november 2011 21:25 schreef larry_flynt het volgende:
Kan iedereen zich inhouden ook al speelt Nederland tegen Duitsland?
Dan kan je toch ook genoemde test doen? Die roepen je helemaal niet op om definitief te stoppenquote:Op dinsdag 15 november 2011 23:38 schreef larry_flynt het volgende:
Mensen ik ben dit niet begonnen om te horen wie wel en wie geen alcoholist is. Ik ben dit begonnen om mij (en nu ook andere) te laten aanmoedigen.
Ik wil stoppen voor een maand om daarna met een schone lei te leren maat te houden als ik een biertje drink. Ik wil dus niet HELEMAAL stoppen met bier. Ik wil leren maat te kunnen houden als ik uit ga of ergens wat drink.
Succes, vooral je weekendje gaat erg moeilijk worden lijkt me.quote:Op dinsdag 15 november 2011 23:38 schreef larry_flynt het volgende:
Mensen ik ben dit niet begonnen om te horen wie wel en wie geen alcoholist is. Ik ben dit begonnen om mij (en nu ook andere) te laten aanmoedigen.
Ik wil stoppen voor een maand om daarna met een schone lei te leren maat te houden als ik een biertje drink. Ik wil dus niet HELEMAAL stoppen met bier. Ik wil leren maat te kunnen houden als ik uit ga of ergens wat drink.
Welke test bedoel je?quote:Op woensdag 16 november 2011 00:15 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dan kan je toch ook genoemde test doen? Die roepen je helemaal niet op om definitief te stoppen
Deze test: http://www.drinktest.nl/index.cfmquote:Op woensdag 16 november 2011 00:30 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Welke test bedoel je?
Het weekend wordt wel moeilijk ja. Vooral ook omdat we naar een bierbrouwerij gaan :,)
Maar ja, het is niet zo dat ik altijd zuip. Maar als ik uitga kan ik geen maat houden...quote:Met het oog op uw gezondheid drinkt u inderdaad te veel. In de grafiek kunt u dit zien. Uw alcoholgebruik in een normale week (onderste balk) ligt boven de maximale hoeveelheid die u zonder risico voor uw gezondheid kunt drinken (bovenste balk). Ook ziet u dat u meer drinkt dan andere mannen van uw leeftijd (middelste balk). Uw alcoholgebruik kan dus inderdaad uw gezondheid schaden.
Idd.quote:Op woensdag 16 november 2011 00:27 schreef Chinless het volgende:
waarom zou j het uberhaupt willen?
dat is net als 40 dagen zonder sex.... doellooos.
Ik bestelde best vaak Fristi in de kroeg aan het einde van de avond. Lekker smaakje in m'n bek tijdens de terugweg.quote:Op maandag 14 november 2011 13:48 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Het is ook best wel lastig, een beetje verboden vrucht ideequote:Op woensdag 16 november 2011 16:48 schreef HenkXL het volgende:
Sterkte gewenst, ik ben bang dat het mij niet lukt.
Zoals velen is alcohol een soort onderdeel van mijn sociale leven. Overigens drink ik alleen als ik uitga, donderdag en zaterdagavond of vrijdag en zaterdagavond. Maar als je eenmaal aan het drinken bent, komt er ook geen einde aan
Het is alleen onderdeel van je sociale leven als je dat zelf ook wilt. Je kunt prima niet drinken met mensen die het wel doen. Of het leuk is is een tweede.quote:Op woensdag 16 november 2011 16:48 schreef HenkXL het volgende:
Sterkte gewenst, ik ben bang dat het mij niet lukt.
Zoals velen is alcohol een soort onderdeel van mijn sociale leven. Overigens drink ik alleen als ik uitga, donderdag en zaterdagavond of vrijdag en zaterdagavond. Maar als je eenmaal aan het drinken bent, komt er ook geen einde aan
Dat is dus ook gelijk het moeilijkste!quote:Op donderdag 17 november 2011 13:31 schreef the85mc het volgende:
Eigenlijk zijn stapavonden het leukst als je een beetje los bent door alcohol, maar niet van de wereld. Dus stoppen na 4 biertjes, of dan fris en bier afwisselen.
Ik wil bij deze iedereen die het woord 'chimeid' gebruikt, dringend verzoeken hiermee te stoppen. Nee. Gewoon nee. Net als swagger.quote:Op donderdag 17 november 2011 14:05 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Dat is dus ook gelijk het moeilijkste!
Zeker als je met een groep bent van 10/15man, dan krijg je constant weer nieuw bier in je handen gedrukt en weigeren doe je toch nietOf als je een chimeid hebt versiert in de kroeg/club/disco, ga je daar weer verder mee zuipen
![]()
Je houdt het dus maar 1 week vol? Slappelingquote:Op donderdag 17 november 2011 17:04 schreef larry_flynt het volgende:
Waarschijnlijk dat ik dit weekend een paar biertjes drink in Brussel.
Kijken of ik eindelijk ook een keer weer een meisje kan scoren, is zo lang geleden dat een paar denken dat ik van mannen hou.... Gewoon omdat ik tijdens het uitgaan nergens op afstand en alleen met bier bezig ben. Als ik bier nou eens zou kunnen daten....
Hahaha nee ik ga me best doen komend weekend niets te drinken. Ga alleen maar achter de dames aanquote:Op donderdag 17 november 2011 17:05 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Je houdt het dus maar 1 week vol? Slappeling
Succes!quote:Op donderdag 17 november 2011 17:14 schreef mrspoeZ het volgende:
Vanavond en morgen moeilijke avonden. Kutbui en twee ochtenden uitslaapmogelijkheid. Ik haal gewoon geen wijn in huis en ga om tien uur slapen vandaag. Denk ik.
Als je van 'alcohol agressief wordt' is de alcohol niet het probleem.quote:Op maandag 14 november 2011 11:52 schreef Spacevietnamees het volgende:
Want jij gaat drinken vanwege een kutbui? Das wel een hele slechte reden, meestal een reden waarom iemand aan de drank gaat..quote:Op donderdag 17 november 2011 17:14 schreef mrspoeZ het volgende:
Vanavond en morgen moeilijke avonden. Kutbui en twee ochtenden uitslaapmogelijkheid. Ik haal gewoon geen wijn in huis en ga om tien uur slapen vandaag. Denk ik.
Da's dus precies waarom ik het niet wil, Godshand. Bedankt voor je input.quote:Op vrijdag 18 november 2011 10:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Want jij gaat drinken vanwege een kutbui? Das wel een hele slechte reden, meestal een reden waarom iemand aan de drank gaat..
[knip]
Verslaafd dus. Best zwak dat je iets niet kan doen terwijl je dat daarvoor zei wel te doen. Hoe moeilijk is het om iets NIET te doen? Als je echt wil was het wel gelukt.quote:Op zondag 20 november 2011 17:08 schreef larry_flynt het volgende:
Afgelopen weekend in Brussel 3 speciaal biertjes gedronken en 2 gewone biertjes. Vind het toch nog best knap van mezelf.
Ik heb maat kunnen houden. Dat vind ik al heel wat. Heb vooral frisdrank gedronken terwijl andere al aan het bier zaten en ook tussendoor frisdrank gedronken. Is voor mij al een hele stap.quote:Op zondag 20 november 2011 17:12 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Verslaafd dus. Best zwak dat je iets niet kan doen terwijl je dat daarvoor zei wel te doen. Hoe moeilijk is het om iets NIET te doen? Als je echt wil was het wel gelukt.
Gefeliciteerd. En jij ziet mensen dagelijks sociaal (ofwel die komt bij jouw wijn drinken of jij gaat de kroeg met ze in)? Moet er niet aan denken, af en toe rust aan je hoofd is ook wel lekker.... Maar jij hebt wel harder gefeest dan ik, wow...quote:Op zondag 20 november 2011 17:04 schreef DancingPhoebe het volgende:
He! Wat jammer dat ik dit topic nu pas ontdek. Ik heb onlangs een maand zonder drank gedaan.
Ik heb er geen moment aan getwijfeld dat ik het zou kunnen, maar of ik het ook zou DOEN was een tweede.
Maar het is me gelukt, zonder al te veel moeite eigenlijk. Ben zelfs een aantal keer uitgeweest in deze maand en vond het nog leuk ook
Voor mij was de reden dat ik niet zozeer angst had voor alcoholisme oid, maar wel dat het allemaal wat de spuigaten uit begon te lopen... Ik zie bijna dagelijks wel iemand sociaal, dus ook dagelijks reden voor een glaasje, daarna nog een paar keer per maand stappen, die zo langzamerhand steevast eindigden met een emmer naast mn bed of in innige omhelzing met de toiletpot...
Na een 4-daags feestweekend in de nazomer realiseerde ik me dat ik op woensdag NOG met een kater op mn werk zat... Ik ben ook geen 21 meerDus om even een punt te maken een maand zonder gedaan. Mooiste vond ik nog dat het eindigde op een vrijdag en ik het volgende weekend geen drank heb genomen
Confrontatie is moeilijk he? Zo'n fles zegt niets terug.quote:Op vrijdag 18 november 2011 13:19 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Da's dus precies waarom ik het niet wil, Godshand. Bedankt voor je input.
Nee dat drukte ik wat ongelukkig uit. Zeker niet elke dag, maar er zou elke dag reden kunnen zijn mensen sociaal te zien. En ik zie ze dan ook zeer regelmatig, maar gelukkig niet iedere dagquote:Op zondag 20 november 2011 18:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. En jij ziet mensen dagelijks sociaal (ofwel die komt bij jouw wijn drinken of jij gaat de kroeg met ze in)? Moet er niet aan denken, af en toe rust aan je hoofd is ook wel lekker.... Maar jij hebt wel harder gefeest dan ik, wow...
Hmm, misschien in het nieuwe jaar ook een maand zonder proberen
Eén van ons twee leest niet goed.quote:Op zondag 20 november 2011 18:18 schreef Godshand het volgende:
[..]
Confrontatie is moeilijk he? Zo'n fles zegt niets terug.
Jij bent niet duidelijk. Ik had het namelijk over R&P. Jij dus niet zo te lezen...quote:
Ik ookquote:Op maandag 21 november 2011 10:49 schreef ForumGek het volgende:
Ik ben trouwens allang gefaald, jammer maar gematigd drinken is gewoon meer mijn ding!
Ik reageerde op jouw opmerking dat drinken wegens een kutbui geen goede reden is. Daar heb je gelijk in, vandaar dat ik reageerde dat dat dus ook precies is wat ik niet wil.Wat R&P er mee te maken heeft snap ik niet en wat je bedoelt met een confrontatie ook niet.Kun je het me uitleggen?quote:Op zondag 20 november 2011 19:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Jij bent niet duidelijk. Ik had het namelijk over R&P. Jij dus niet zo te lezen...
Ik heb 2 biertjes op omdat ik een chick een halve fles wijn ging voeren tijdens een film. Maar we gaan dus gewoon verder met stoppen.quote:Op maandag 21 november 2011 11:16 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Ik ookKunnen we met z'n allen naar de AA.
Ik bedoelde met R&P dat als je een kutbui hebt, vast een aanleiding voor hebt of ergens mee zit. Dan kan je daar over praten op R&P ipv naar de fles grijpen, snappez-vous?quote:Op maandag 21 november 2011 12:02 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw opmerking dat drinken wegens een kutbui geen goede reden is. Daar heb je gelijk in, vandaar dat ik reageerde dat dat dus ook precies is wat ik niet wil.Wat R&P er mee te maken heeft snap ik niet en wat je bedoelt met een confrontatie ook niet.Kun je het me uitleggen?
quote:Op maandag 21 november 2011 12:53 schreef joostvena het volgende:
Stoppen met alcohol?
Dan kan ik net zo goed meteen stoppen met coke ook
Leuke post, icm met je nick.quote:Op maandag 21 november 2011 21:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het nut is van jezelf compleet lam zuipen en iedere nacht eindigen met een innige omhelzing met de wc-pot.
Vind het niet echt een compliment, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op maandag 21 november 2011 21:45 schreef mrspoeZ het volgende:
Moeilijk he, een compliment aanvaarden?
Als je boven de toiletpot eindigt ben je gewoon echt te ver gegaan. Dat is uiteindelijk voor jezelf ook niet meer leuk. Maar je snapt toch wel waarom mensen zich helemaal laveloos drinken? Ik vind het soms ook heerlijk om mezelf echt compleet lam te zuipen, delen van de avond te vergeten, zwalkend in bed te ploffen. Dan gebeuren vaak de leukste dingen waar je smakelijk om zal kunnen lachen met je zuipgenoten, en het is gewoon een fijne vlucht uit de realiteit. Je hebt echt geen heftige problemen in je leven nodig om het lekker te vinden om even te vluchten met drank of drugs hoorquote:Op maandag 21 november 2011 21:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het nut is van jezelf compleet lam zuipen en iedere nacht eindigen met een innige omhelzing met de wc-pot.
Nou ja, het gebeurd mij ook wel eens maar dat is dan niet mijn intentie.quote:Op maandag 21 november 2011 21:10 schreef Heroinjunk het volgende:
quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:01 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Als je boven de toiletpot eindigt ben je gewoon echt te ver gegaan. Dat is uiteindelijk voor jezelf ook niet meer leuk. Maar je snapt toch wel waarom mensen zich helemaal laveloos drinken? Ik vind het soms ook heerlijk om mezelf echt compleet lam te zuipen, delen van de avond te vergeten, zwalkend in bed te ploffen. Dan gebeuren vaak de leukste dingen waar je smakelijk om zal kunnen lachen met je zuipgenoten, en het is gewoon een fijne vlucht uit de realiteit. Je hebt echt geen heftige problemen in je leven nodig om het lekker te vinden om even te vluchten met drank of drugs hoor
Alleen jammer dat het zo'n fijn lijntje is tussen leuk en teveel soms.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:01 schreef Hagelkaas het volgende:
Als je boven de toiletpot eindigt ben je gewoon echt te ver gegaan. Dat is uiteindelijk voor jezelf ook niet meer leuk.
Maar je blijft dan toch gewoon drinken?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nou ja, het gebeurd mij ook wel eens maar dat is dan niet mijn intentie.
De ene keer valt het beter dan de andere keer.
De avond zelf ?quote:Op woensdag 23 november 2011 23:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar je blijft dan toch gewoon drinken?
Hoe hier alcoholmisbruik goed wordt gepraat
quote:
Rustig weekend. Afgelopen week elke avond wel iets gehad :,(quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:39 schreef Godshand het volgende:
Tis weer weekend.
Hoe staat het met de potentiële alcoholisten?
Wat is "iets"?quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:01 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Rustig weekend. Afgelopen week elke avond wel iets gehad :,(
Dan had je dus ook geen hersenschudding.quote:Op maandag 28 november 2011 09:51 schreef sthomass het volgende:
Ik ben ff weekendje in val thorens geweest, lag er godverdomme een ijsblok net achter een heuvel die ik over het hoofd gezien had. Nu heb ik een hersenschudding en ben bont en blauw, maarja ik wilde mij skivakantie niet verpesten, dus toch maar diezelfde avond uitgegaan. Maar een hersenschudding en alcohol gaan niet goed samen kan ik je vertellen.
Een lichte hersenschudding, ik had in het begin een beetje geheugenverlies, paar wonden op mn hoofd en moest braken. Lijkt wel veel op een hersenschudding i.i.g.quote:Op maandag 28 november 2011 10:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan had je dus ook geen hersenschudding.
Vrijdag: Paar Belgische biertjesquote:
Niemand dwingt mij te drinken en er zijn ook mensen die alleen fris drinken. Maar ik ga maar eén avond per week drinken en dan gematigd. Dat werkt voor mij beter dan helemaal te stoppen voor een maand en dan weer verder te gaan op oude voet. Kan beter leren te matigen.quote:Op maandag 28 november 2011 12:47 schreef the85mc het volgende:
Ik snap dat je bij een dispuut zit en dat er altijd veel gedronken wordt. Maar wat gebeurt er als je zegt dat je niet wilt drinken? Eigenlijk slaat het nergens op dat een groep bepaalt dat jij MOET drinken. Een dispuut gaat er toch om dat je een leuke tijd hebt met elkaar. En ja, veel mensen vinden dat dat gecombineerd moet worden met alcoholmisbruik. En als ze niet accepteren dat je wilt drinken zegt dat veel over hun mentaliteit.
Ik was zelf ook een stevige drinker maar heb het flink vermindert. Als je op een avond meer dan 3 glazen drinkt doe je het niet voor de smaak of 'gezelligheid' maar om lam te worden. Ik heb nu vaak dat ik met vrienden ga stappen en dan een paar speciaal biertjes drink en dan laat ik het daarbij. En je hebt een leukere avond en de dag erna is veel beter.
Je kunt pas matigen als je weet dat je ook kunt stoppen. Tot op heden kun je dat nog niet.quote:Op maandag 28 november 2011 14:16 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Niemand dwingt mij te drinken en er zijn ook mensen die alleen fris drinken. Maar ik ga maar eén avond per week drinken en dan gematigd. Dat werkt voor mij beter dan helemaal te stoppen voor een maand en dan weer verder te gaan op oude voet. Kan beter leren te matigen.
Feesten worden (in elk geval voor je gevoel) ook beter met alcohol, mits je er gepast mee om kan gaan.quote:Op maandag 28 november 2011 14:48 schreef mrspoeZ het volgende:
Eigenlijk is 't ook idioot dat 'we' nu zeggen dat het niet kan wegens feesten enzo. Alsof feesten zonder alcohol niet leuk zijn. Rare mensen zijn we toch.
De eerste 14 jaar van je leven of de afgelopen 14 jaar?quote:
Buiten de dinsdag/donderdag ben ik dan net zo gestopt als jouquote:Op maandag 28 november 2011 10:22 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Vrijdag: Paar Belgische biertjes
Zaterdag: Niets
Zondag: Paar biertjes (3 ongeveer)
Maandag: Niets
DInsdag: Gaan stappen, minder op dan normaal
Woensdag: één biertje
Donderdag: Paar biertjes (stuk of 8)
Vrijdag t/m zondag: Niets
Ik een jaar of 19quote:
quote:
Champagne? of probeer je nu 2 maanden alcoholvrij te blijven vanaf nu?quote:
Kun je als je 80 bent nog jaaaaren alcoholvrij zijn om die (bier * 5uur) af te maken. Goed idee, denk dat ik ook mee doe.quote:Op maandag 28 november 2011 13:46 schreef Hydrogeny het volgende:
Jammer dat ik het topic te laat zie. Nu kan ik niet meer beginnen ivm feesten. Stel voor om 3 januari als ik wakker ben van oudjaarszuipen ook een maand vol te houden! Sterker nog, ik maak er 1000 uur van. Ieder gefaald biertje plak ik er 5 uur aan vast. (want ook met de ramadan mag dit!) Ook wordt het beperkt naar 1 glas frisdrank per dag.
God nee! Mijn punt is wel gemaakt!quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
Champagne? of probeer je nu 2 maanden alcoholvrij te blijven vanaf nu?
Hmmmzquote:Op dinsdag 29 november 2011 15:47 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Kun je als je 80 bent nog jaaaaren alcoholvrij zijn om die (bier * 5uur) af te maken. Goed idee, denk dat ik ook mee doe.
Het is eigenlijk zielig dat mensen dat grappig vinden..quote:Op maandag 14 november 2011 13:39 schreef June. het volgende:
[..]
Een vriendin van mij lust geen prik (don't ask) en die heeft dus gewoon een keer appelsap besteld in de kroeg
Ach, bij ons liggen we helemaal dubbel als iemand een fristi besteldquote:Op dinsdag 29 november 2011 20:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk zielig dat mensen dat grappig vinden..
Ik vind het grappig dat ze appelsap drinkt, dat ze geen alcohol drinkt maakt me niet zoveel uit..quote:Op dinsdag 29 november 2011 20:53 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Het is eigenlijk zielig dat mensen dat grappig vinden..
In ieder geval gezonder dan cola of andere frisdrank.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:34 schreef June. het volgende:
[..]
Ik vind het grappig dat ze appelsap drinkt, dat ze geen alcohol drinkt maakt me niet zoveel uit..
Overschat dat niet.quote:Op dinsdag 29 november 2011 21:52 schreef Eenskijken het volgende:
als het persé moest kan iedereen natuurlijk wel stoppen
qua suiker en kcal niet hoor.quote:Op dinsdag 29 november 2011 22:36 schreef sthomass het volgende:
[..]
In ieder geval gezonder dan cola of andere frisdrank.
lolwhut?quote:
Alsof dat het enige is waar het om gaat. Cola is gewoon rotzooi, allemaal troep zit erin.quote:Op donderdag 1 december 2011 22:13 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Appelsap: 42 kCal per 100 g, 10 g suiker
Cola: 44 kCal per 10o g, 12,5 g suiker
Vroeger had je hier een mooie term voor, dipsomaniac. Alleen is dat tegenwoordig allemaal op één hoop onder de noemen van alcoholisme gegooid.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:11 schreef larry_flynt het volgende:
Ok na weer een avondje te hebbengehad waar ik me weer heb laten gaan zat ik op internet te kijken en kwam bij Google dit topic tegen. Blijkt het van me zelf te zijn :,)
Maar ja iig wil ik vanaf maandag weer gaan proberen minder alcohol te drinken. Eigenlijk zelfde reden als in de OP staat. Wil afvallen maar merk ook dat ik totaal geen maat kan houden.
Als ik eenmaal begin met alcohol dan kan ik niet stoppen lijkt wel...
Iemand tips? Vanaf maandag iig een maand geen alcohol meer... Eerst carnaval nog :,)
Want alcohol en sport zitten elkaar per definitie in de weg? Zelfs een topsporter, kan af en toe wel eens wat drinken, hoor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:30 schreef Push. het volgende:
'Gewoon' stoppen. Iedereen die je alcohol aanbiedt vertellen dat je niet meer drinkt. Eerste week misschien lastig, maar daarna dringt ook niemand het meer op of biedt het aan. Ben zelf vorig jaar ergens een maand of 5 gestopt. Daarna incidenteel af en toe wat gedronken. Nu weer iets regelmatiger, dus gaat de rem weer op na carnaval. Tip is om voor jezelf ook daadwerkelijk een goede reden te hebben om te stoppen. Bij mij was het ten behoeve van sport. Als je weet waar je het voor doet is het een stuk makkelijker.
Goh, wat een kortzichtige reactie. Dat staat toch nergens. Lees vooral lekker wat je wilt. Alcohol in grote mate en sporten zitten elkaar in de weg. Veel lege kcal en is catabool. TS wil stoppen met drinken, dus sport lijkt me dan een goede reden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want alcohol en sport zitten elkaar per definitie in de weg? Zelfs een topsporter, kan af en toe wel eens wat drinken, hoor.
Wat dacht jij dat veel van die profvoetballers in hun vrije tijd doen?
Hier dus ook :pquote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:01 schreef theunderdog het volgende:
Ik drink niet veel, enkel en alleen in het weekend. En dan niet eens elk weekend. Maar als ik drink, dan doe ik het ook goed.
Ben altijd sowieso wel aangeschoten.
Als je in grote mate drinkt, dat lijkt mij het sowieso verstandig om wat te minderen.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:26 schreef Push. het volgende:
[..]
Goh, wat een kortzichtige reactie. Dat staat toch nergens. Lees vooral lekker wat je wilt. Alcohol in grote mate en sporten zitten elkaar in de weg. Veel lege kcal en is catabool. TS wil stoppen met drinken, dus sport lijkt me dan een goede reden.
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als je in grote mate drinkt, dat lijkt mij het sowieso verstandig om wat te minderen.
Dat snap ik maar al te goed, maar ik reageerde op jouw post. En niet op die van ts.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:06 schreef Push. het volgende:
[..]bedankt captain obvious. Snap je überhaupt de strekking van het topic wel. TS wil minderen maar weet niet hoe.
Waarvan je de strekking ook al niet snapte.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat snap ik maar al te goed, maar ik reageerde op jouw post.
Jawel, hij beweerd dat *sport* een goede rede kan zijn om te mindere/stoppen met alcohol.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarvan je de strekking ook al niet snapte.
Nee, hij beweerde dat - als je overmatig drinkt - je jezelf een doel moet stellen om te stoppen of minder te drinken. Dat was in zijn geval sporten. Bovendien staat er nog eens niet bij dat hij er nu helemaal niet meer om drinkt, maar het in ieder geval incidenteel probeert te houden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, hij beweerd dat *sport* een goede rede kan zijn om te mindere/stoppen met alcohol.
Dat is gewoon hetzelfde als wat ik zeg, alleen dan anders geformuleerd.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, hij beweerde dat - als je overmatig drinkt - je jezelf een doel moet stellen om te stoppen of minder te drinken. Dat was in zijn geval sporten. Bovendien staat er nog eens niet bij dat hij er nu helemaal niet meer om drinkt, maar het in ieder geval incidenteel probeert te houden.
Ja, wat klopt daar niet aan dan?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, hij beweerd dat *sport* een goede rede kan zijn om te mindere/stoppen met alcohol.
Hij beweerde dat - als je overmatig drinkt - je jezelf een doel moet stellen om te stoppen of minder te drinken. Dat was in zijn geval sporten. Bovendien staat er nog eens niet bij dat hij er nu helemaal niet meer om drinkt, maar het in ieder geval incidenteel probeert te houden.quote:En in mijn ogen is dat niet per definitie juist, aangezien je perfect kan sporten en alcohol drinken. Het zit elkaar niet in de weg, zolang je maar met mate drinkt.
snuiven?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:21 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is gewoon hetzelfde als wat ik zeg, alleen dan anders geformuleerd.
Er was eigenlijk niets in zijn post wat wèl beweerde dat sporten en drinken geen goede combinatie is, Sherlock.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 18:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want alcohol en sport zitten elkaar per definitie in de weg? Zelfs een topsporter, kan af en toe wel eens wat drinken, hoor.
Ik beweer dan ook nergens, dat zijn post dat wel deed.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:23 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
[..]
Er was eigenlijk niets in zijn post wat wèl beweerde dat sporten en drinken geen goede combinatie is, Sherlock.
Wat loop je dan te mauwenquote:Op vrijdag 8 februari 2013 19:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik beweer dan ook nergens, dat zijn post dat wel deed.
Ja dat heb ik ook en neem me ook regelmatig voor om niet zo veel meer te drinken...quote:Op donderdag 7 februari 2013 23:11 schreef larry_flynt het volgende:
Ok na weer een avondje te hebbengehad waar ik me weer heb laten gaan zat ik op internet te kijken en kwam bij Google dit topic tegen. Blijkt het van me zelf te zijn :,)
Maar ja iig wil ik vanaf maandag weer gaan proberen minder alcohol te drinken. Eigenlijk zelfde reden als in de OP staat. Wil afvallen maar merk ook dat ik totaal geen maat kan houden.
Als ik eenmaal begin met alcohol dan kan ik niet stoppen lijkt wel...
Iemand tips? Vanaf maandag iig een maand geen alcohol meer... Eerst carnaval nog :,)
quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:15 schreef skippy22 het volgende:
Het is vandaag eeuwig vrijgezellen dag. Daar moet op gedronken worden
hi ha ho
Die komen wel aanquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef An_awesome_wave het volgende:
Gewoon halve liters atlas 12% halen bij de appie voor 1,50 per blik ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |