Ik bedoelde met R&P dat als je een kutbui hebt, vast een aanleiding voor hebt of ergens mee zit. Dan kan je daar over praten op R&P ipv naar de fles grijpen, snappez-vous?quote:Op maandag 21 november 2011 12:02 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw opmerking dat drinken wegens een kutbui geen goede reden is. Daar heb je gelijk in, vandaar dat ik reageerde dat dat dus ook precies is wat ik niet wil.Wat R&P er mee te maken heeft snap ik niet en wat je bedoelt met een confrontatie ook niet.Kun je het me uitleggen?
quote:Op maandag 21 november 2011 12:53 schreef joostvena het volgende:
Stoppen met alcohol?
Dan kan ik net zo goed meteen stoppen met coke ook
Leuke post, icm met je nick.quote:Op maandag 21 november 2011 21:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het nut is van jezelf compleet lam zuipen en iedere nacht eindigen met een innige omhelzing met de wc-pot.
Vind het niet echt een compliment, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op maandag 21 november 2011 21:45 schreef mrspoeZ het volgende:
Moeilijk he, een compliment aanvaarden?
Als je boven de toiletpot eindigt ben je gewoon echt te ver gegaan. Dat is uiteindelijk voor jezelf ook niet meer leuk. Maar je snapt toch wel waarom mensen zich helemaal laveloos drinken? Ik vind het soms ook heerlijk om mezelf echt compleet lam te zuipen, delen van de avond te vergeten, zwalkend in bed te ploffen. Dan gebeuren vaak de leukste dingen waar je smakelijk om zal kunnen lachen met je zuipgenoten, en het is gewoon een fijne vlucht uit de realiteit. Je hebt echt geen heftige problemen in je leven nodig om het lekker te vinden om even te vluchten met drank of drugs hoorquote:Op maandag 21 november 2011 21:10 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het nut is van jezelf compleet lam zuipen en iedere nacht eindigen met een innige omhelzing met de wc-pot.
Nou ja, het gebeurd mij ook wel eens maar dat is dan niet mijn intentie.quote:Op maandag 21 november 2011 21:10 schreef Heroinjunk het volgende:
quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:01 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Als je boven de toiletpot eindigt ben je gewoon echt te ver gegaan. Dat is uiteindelijk voor jezelf ook niet meer leuk. Maar je snapt toch wel waarom mensen zich helemaal laveloos drinken? Ik vind het soms ook heerlijk om mezelf echt compleet lam te zuipen, delen van de avond te vergeten, zwalkend in bed te ploffen. Dan gebeuren vaak de leukste dingen waar je smakelijk om zal kunnen lachen met je zuipgenoten, en het is gewoon een fijne vlucht uit de realiteit. Je hebt echt geen heftige problemen in je leven nodig om het lekker te vinden om even te vluchten met drank of drugs hoor
Alleen jammer dat het zo'n fijn lijntje is tussen leuk en teveel soms.quote:Op dinsdag 22 november 2011 11:01 schreef Hagelkaas het volgende:
Als je boven de toiletpot eindigt ben je gewoon echt te ver gegaan. Dat is uiteindelijk voor jezelf ook niet meer leuk.
Maar je blijft dan toch gewoon drinken?quote:Op woensdag 23 november 2011 22:09 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Nou ja, het gebeurd mij ook wel eens maar dat is dan niet mijn intentie.
De ene keer valt het beter dan de andere keer.
De avond zelf ?quote:Op woensdag 23 november 2011 23:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar je blijft dan toch gewoon drinken?
Hoe hier alcoholmisbruik goed wordt gepraat
quote:
Rustig weekend. Afgelopen week elke avond wel iets gehad :,(quote:Op zaterdag 26 november 2011 22:39 schreef Godshand het volgende:
Tis weer weekend.
Hoe staat het met de potentiële alcoholisten?
Wat is "iets"?quote:Op zaterdag 26 november 2011 23:01 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Rustig weekend. Afgelopen week elke avond wel iets gehad :,(
Dan had je dus ook geen hersenschudding.quote:Op maandag 28 november 2011 09:51 schreef sthomass het volgende:
Ik ben ff weekendje in val thorens geweest, lag er godverdomme een ijsblok net achter een heuvel die ik over het hoofd gezien had. Nu heb ik een hersenschudding en ben bont en blauw, maarja ik wilde mij skivakantie niet verpesten, dus toch maar diezelfde avond uitgegaan. Maar een hersenschudding en alcohol gaan niet goed samen kan ik je vertellen.
Een lichte hersenschudding, ik had in het begin een beetje geheugenverlies, paar wonden op mn hoofd en moest braken. Lijkt wel veel op een hersenschudding i.i.g.quote:Op maandag 28 november 2011 10:11 schreef MCH het volgende:
[..]
Dan had je dus ook geen hersenschudding.
Vrijdag: Paar Belgische biertjesquote:
Niemand dwingt mij te drinken en er zijn ook mensen die alleen fris drinken. Maar ik ga maar eén avond per week drinken en dan gematigd. Dat werkt voor mij beter dan helemaal te stoppen voor een maand en dan weer verder te gaan op oude voet. Kan beter leren te matigen.quote:Op maandag 28 november 2011 12:47 schreef the85mc het volgende:
Ik snap dat je bij een dispuut zit en dat er altijd veel gedronken wordt. Maar wat gebeurt er als je zegt dat je niet wilt drinken? Eigenlijk slaat het nergens op dat een groep bepaalt dat jij MOET drinken. Een dispuut gaat er toch om dat je een leuke tijd hebt met elkaar. En ja, veel mensen vinden dat dat gecombineerd moet worden met alcoholmisbruik. En als ze niet accepteren dat je wilt drinken zegt dat veel over hun mentaliteit.
Ik was zelf ook een stevige drinker maar heb het flink vermindert. Als je op een avond meer dan 3 glazen drinkt doe je het niet voor de smaak of 'gezelligheid' maar om lam te worden. Ik heb nu vaak dat ik met vrienden ga stappen en dan een paar speciaal biertjes drink en dan laat ik het daarbij. En je hebt een leukere avond en de dag erna is veel beter.
Je kunt pas matigen als je weet dat je ook kunt stoppen. Tot op heden kun je dat nog niet.quote:Op maandag 28 november 2011 14:16 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Niemand dwingt mij te drinken en er zijn ook mensen die alleen fris drinken. Maar ik ga maar eén avond per week drinken en dan gematigd. Dat werkt voor mij beter dan helemaal te stoppen voor een maand en dan weer verder te gaan op oude voet. Kan beter leren te matigen.
Feesten worden (in elk geval voor je gevoel) ook beter met alcohol, mits je er gepast mee om kan gaan.quote:Op maandag 28 november 2011 14:48 schreef mrspoeZ het volgende:
Eigenlijk is 't ook idioot dat 'we' nu zeggen dat het niet kan wegens feesten enzo. Alsof feesten zonder alcohol niet leuk zijn. Rare mensen zijn we toch.
De eerste 14 jaar van je leven of de afgelopen 14 jaar?quote:
Buiten de dinsdag/donderdag ben ik dan net zo gestopt als jouquote:Op maandag 28 november 2011 10:22 schreef larry_flynt het volgende:
[..]
Vrijdag: Paar Belgische biertjes
Zaterdag: Niets
Zondag: Paar biertjes (3 ongeveer)
Maandag: Niets
DInsdag: Gaan stappen, minder op dan normaal
Woensdag: één biertje
Donderdag: Paar biertjes (stuk of 8)
Vrijdag t/m zondag: Niets
Ik een jaar of 19quote:
quote:
Champagne? of probeer je nu 2 maanden alcoholvrij te blijven vanaf nu?quote:
Kun je als je 80 bent nog jaaaaren alcoholvrij zijn om die (bier * 5uur) af te maken. Goed idee, denk dat ik ook mee doe.quote:Op maandag 28 november 2011 13:46 schreef Hydrogeny het volgende:
Jammer dat ik het topic te laat zie. Nu kan ik niet meer beginnen ivm feesten. Stel voor om 3 januari als ik wakker ben van oudjaarszuipen ook een maand vol te houden! Sterker nog, ik maak er 1000 uur van. Ieder gefaald biertje plak ik er 5 uur aan vast. (want ook met de ramadan mag dit!) Ook wordt het beperkt naar 1 glas frisdrank per dag.
God nee! Mijn punt is wel gemaakt!quote:Op dinsdag 29 november 2011 14:51 schreef Godshand het volgende:
[..]
Champagne? of probeer je nu 2 maanden alcoholvrij te blijven vanaf nu?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |