Slaap je normaal met bril op?quote:Op zondag 13 november 2011 14:56 schreef larry_flynt het volgende:
Na een studententijd met veel alcohol lijkt het mij nu wel een goed idee om een tijd zonder alcohol te leven. Kijken of ik het sowieso nog kanDaarnaast wil ik wat afvallen.
Laatste tijd krijg ik steken in mij zij en ben ik wakker geworden in mijn bed zonder nog iets te weten van de dag ervoor en zonder bril...
Geniaal zou dat zijnquote:Op maandag 14 november 2011 13:48 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik denk dat ik overstap op chocomel
Doe ik soms alquote:Op maandag 14 november 2011 13:48 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Ik denk dat ik overstap op chocomel
Dat doe ik ook altijd, maar dat heldere moment komt meestal pas te laat..quote:Op maandag 14 november 2011 14:49 schreef June. het volgende:
Dat doe ik ook altijd, maar dan vaak water ofzo. Af en toe een colaatje.
Zolang het geen negatieve invloed op de prestaties heeft, is het geen probleem. Sommigen overdrijven het echt wel hoor, alsof je een probleem hebt als je 10 glazen alcohol op een avond leegdrinktquote:Op maandag 14 november 2011 16:16 schreef June. het volgende:
Maar goed, als je als vrouw 1,5 fles alcohol per dag drinkt heb je gewoon een probleem hoor
Dat kun je niet menenquote:Op maandag 14 november 2011 16:42 schreef sthomass het volgende:
[..]
Zolang het geen negatieve invloed op de prestaties heeft, is het geen probleem. Sommigen overdrijven het echt wel hoor, alsof je een probleem hebt als je 10 glazen alcohol op een avond leegdrinkt, en trillende handen stoppen ook vanzelf wel weer, daar hoef je je niet een maand voor te onthouden van de alcohol. Maar als de TS dat wil moet hij dat zelf weten..
quote:Op maandag 14 november 2011 16:42 schreef sthomass het volgende:
[..]
Zolang het geen negatieve invloed op de prestaties heeft, is het geen probleem. Sommigen overdrijven het echt wel hoor, alsof je een probleem hebt als je 10 glazen alcohol op een avond leegdrinkt, en trillende handen stoppen ook vanzelf wel weer, daar hoef je je niet een maand voor te onthouden van de alcohol. Maar als de TS dat wil moet hij dat zelf weten..
Eerst had ik altijd gewoon controle over wat ik deed ook al dronk ik zoveel als ik kon, ik was er met mijn verstand bij. Maar je karakter verandert misschien ook wanneer je drinkt en dat je dan de volgende dag denkt van: Heb ik dat gedaan? Mensen vertelde dingen over mij en ik dacht dat ik dat nooit zou doen, kon het gewoon niet geloven. Jackal and Hyde shit.quote:Op maandag 14 november 2011 17:22 schreef Heroinjunk het volgende:
Mensen die zoveel zuipen dat ze geen idee meer hebben wat ze doen..echt wtf, leer je grenzen kennen ofzo..
Dan zuip je idd teveel...quote:Op maandag 14 november 2011 17:27 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Eerst had ik altijd gewoon controle over wat ik deed ook al dronk ik zoveel als ik kon, ik was er met mijn verstand bij. Maar je karakter verandert misschien ook wanneer je drinkt en dat je dan de volgende dag denkt van: Heb ik dat gedaan? Mensen vertelde dingen over mij en ik dacht dat ik dat nooit zou doen, kon het gewoon niet geloven. Jackal and Hyde shit.
Ik snap gewoon niet dat je zoveel kan zuipen dat je niet meer weet wat je doet. Ik kan daar met mijn verstand niet bij dat je doet. Dat is niet meer drinken om de lekkerheid, dat is gewoon zuipen om het zuipen.quote:Op maandag 14 november 2011 17:27 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Eerst had ik altijd gewoon controle over wat ik deed ook al dronk ik zoveel als ik kon, ik was er met mijn verstand bij. Maar je karakter verandert misschien ook wanneer je drinkt en dat je dan de volgende dag denkt van: Heb ik dat gedaan? Mensen vertelde dingen over mij en ik dacht dat ik dat nooit zou doen, kon het gewoon niet geloven. Jackal and Hyde shit.
Wie we? Jij en de Wijn?quote:Op maandag 14 november 2011 16:07 schreef lies1947 het volgende:
ik dronk toch meestal wel minstens 1 1/2 fles wijn per dag. nu even een tijd niets ivm medicijnen.
afgelopen zaterdag hebben we, omdat de medicijnenkuur afgelopen was, weer samen 2 flessen leeggemaakt bij het eten. niet goed ge- en bevallen, koppijn de volgende dag en wat slapjes. waarschijnlijk zijn we het niet meer gewend.
dus, gisteren en vandaag water bij het eten. ook lekker hoor!
ik denk dat ik me er beter bij voel. wel neem ik wat te drinken als we uit eten gaan of met feestdagen of zo.
dus alles met mate.....
helemaa lniets is ook zo niets.
sterkte! ik vind het een goed plan.
Volgens mij gebeurt dat iedereen wel eens. Dat is ook een beetje het verraderlijke van sterke drank, het slaat in een keer als een bom in. Je kan bijvoorbeeld na 30 shotjes alleen een beetje aangeschoten zijn, en als je dan bij de 35 bent kan je ineens stomdronken zijn. Het kan dan heel snel gaan. Maar dan weet je in ieder geval wel gelijk je grens voor de volgende keer.quote:Op maandag 14 november 2011 17:28 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik snap gewoon niet dat je zoveel kan zuipen dat je niet meer weet wat je doet. Ik kan daar met mijn verstand niet bij dat je doet. Dat is niet meer drinken om de lekkerheid, dat is gewoon zuipen om het zuipen.
Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Mensen die ik ken ook niet. Ik betwijfel of iedereen het een keer voor elkaar krijgt.quote:Op maandag 14 november 2011 17:32 schreef sthomass het volgende:
[..]
Volgens mij gebeurt dat iedereen wel eens. Dat is ook een beetje het verraderlijke van sterke drank, het slaat in een keer als een bom in. Je kan bijvoorbeeld na 30 shotjes alleen een beetje aangeschoten zijn, en als je dan bij de 35 bent kan je ineens stomdronken zijn. Het kan dan heel snel gaan. Maar dan weet je in ieder geval wel gelijk je grens voor de volgende keer.
quote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Mensen die ik ken ook niet. Ik betwijfel of iedereen het een keer voor elkaar krijgt.
Ja gebeurde mij pas afgelopen vrijdag, heb schijnbaar ruzie gehad in de kroeg. Wat ik mij herinner was dat mijn maat een knuppel had gepakt uit zijn auto en ik die uit zijn handen trok zodat hij daar niet gek mee ging doen. Hoor ik later dat ik de eigenaar heb staan bedreigen met die knuppel.quote:Op maandag 14 november 2011 17:28 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Dan zuip je idd teveel...
Dan zuip je ook niet.quote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik heb het nog nooit meegemaakt in ieder geval. Mensen die ik ken ook niet. Ik betwijfel of iedereen het een keer voor elkaar krijgt.
Ik drink sterke drank, maar ik drink omdat ik het lekker vind. Niet omdat ik moet zuipen. Ik vind dat namelijk nergens voor nodig, om mezelf als een idioot te gedragen zodat iedereen kan zien hoe goed ik wel niet tegen alcohol kan. Gewoon normaal doen en jezelf niet als een of andere halve tamme gedragen. Als je niet tegen alcohol kan, drink dan gewoon niet teveel.quote:Op maandag 14 november 2011 17:40 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dan zuip je ook niet.
Met bier overkomt het mij ook nog wel eens, maar met sterke drank is het zo gebeurd...
Paar shotjes, paar biertjes. Je denkt: alles onder controle.
Even later sta je buiten, en blijk je ruzie met je vriendin gemaakt te hebben, maar dat ben je allang weer vergeten. Als je volgende dag wakker wordt, vraagt je vriendin waar dat nog voor nodig was, al die herrie..
Die grens is lastig hoor. Tellen doe je sowieso niet. Nog gevaarlijk is de combinatie met warmte (zomer/benauwde kroeg) want dan krijg je echt dorst. En van dorst sla je drinken achterover, of het nou bier, wodka of water is. En dan gaat het hard je kop in...
Met een beetje sterke drank ben je dronken voor je het in de gaten hebt hoor. Ik heb nooit echt veel gedronken, laatste half jaar 5-10 biertjes meer niet, maar voordat je het 1e shotje merkt heb je er alweer 3 op. Gelukkig ga ik niet agressief doen, maar alleen heel hard rondjes rennen enzoquote:Op maandag 14 november 2011 17:33 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah ik ben nog nooit zó dronken geweest dat ik het niet meer weet.quote:Op maandag 14 november 2011 17:45 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Met een beetje sterke drank ben je dronken voor je het in de gaten hebt hoor. Ik heb nooit echt veel gedronken, laatste half jaar 5-10 biertjes meer niet, maar voordat je het 1e shotje merkt heb je er alweer 3 op. Gelukkig ga ik niet agressief doen, maar alleen heel hard rondjes rennen enzodat ik nog wel weet wat ik doe, maar toch half onbewust.
Als je veel drinkt val je in ieder geval ook goed af. Als ik een avond aan de sterke drank heb gezeten hoef ik de volgende dag bijna niks te eten.quote:Op maandag 14 november 2011 17:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah ik ben nog nooit zó dronken geweest dat ik het niet meer weet.Ik word ook niet agressief, ik vind iedereen altijd heeeeeeeeeel erg lief.
Ik heb ook zat avonden gehad dat ik gewoon zwaar vriendelijk was maar zodra er iemand me gaat duwen of face2face komt staan om te intimideren dan knapt er gewoon iets.quote:Op maandag 14 november 2011 17:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Mwah ik ben nog nooit zó dronken geweest dat ik het niet meer weet.Ik word ook niet agressief, ik vind iedereen altijd heeeeeeeeeel erg lief.
Ik weet niet of dat een goede manier van afvallen is.quote:Op maandag 14 november 2011 17:48 schreef sthomass het volgende:
[..]
Als je veel drinkt val je in ieder geval ook goed af. Als ik een avond aan de sterke drank heb gezeten hoef ik de volgende dag bijna niks te eten.
Dan vertrek ik naar een andere kroeg,quote:Op maandag 14 november 2011 17:49 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Ik heb ook zat avonden gehad dat ik gewoon zwaar vriendelijk was maar zodra er iemand me gaat duwen of face2face komt staan om te intimideren dan knapt er gewoon iets.
Das idd niet normaal...goede beslissing om helemaal geen alcohol meer te nuttigen...quote:Op maandag 14 november 2011 17:35 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Ja gebeurde mij pas afgelopen vrijdag, heb schijnbaar ruzie gehad in de kroeg. Wat ik mij herinner was dat mijn maat een knuppel had gepakt uit zijn auto en ik die uit zijn handen trok zodat hij daar niet gek mee ging doen. Hoor ik later dat ik de eigenaar heb staan bedreigen met die knuppel.
Toen bij die maat in de straat kwam ik erachter dat mijn ring kwijt was die van mijn opa is geweest. Herinner me nog dat mijn beste vrienden mij moesten tegenhouden een flits later stond ik met 2 kapmessen in mijn hand buiten. Ik ben dus heel de weg naar huis gelopen en teruggekomen maar ik herinner me dat niet eens.
1 maat een gat in zijn hand, de ander een gat in zijn hoofd nog een ander een snee in zijn been.
Auto total loss, toen nog meer flippen en geschreeuw uiteindelijk stond ik weer voor de kroeg maar toen met die kapmessen, gelukkig wassie gesloten want wie weet wat ik zou hebben gedaan.
Volgende ochtend werd ik wakker en dacht ik wtf is er mis met mij, heel het dorp heeft mij zien staan met die knuppel, 2 vrienden praten niet meer tegen mij en eentje begrijpt het wel.
Deze avond stond ik continu vodka te shotten en daarom is het nu beter dat ik gewoon helemaal niet drink omdat ik bang ben voor mezelf.
Gastquote:Op maandag 14 november 2011 17:35 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Ja gebeurde mij pas afgelopen vrijdag, heb schijnbaar ruzie gehad in de kroeg. Wat ik mij herinner was dat mijn maat een knuppel had gepakt uit zijn auto en ik die uit zijn handen trok zodat hij daar niet gek mee ging doen. Hoor ik later dat ik de eigenaar heb staan bedreigen met die knuppel.
Toen bij die maat in de straat kwam ik erachter dat mijn ring kwijt was die van mijn opa is geweest. Herinner me nog dat mijn beste vrienden mij moesten tegenhouden een flits later stond ik met 2 kapmessen in mijn hand buiten. Ik ben dus heel de weg naar huis gelopen en teruggekomen maar ik herinner me dat niet eens.
1 maat een gat in zijn hand, de ander een gat in zijn hoofd nog een ander een snee in zijn been.
Auto total loss, toen nog meer flippen en geschreeuw uiteindelijk stond ik weer voor de kroeg maar toen met die kapmessen, gelukkig wassie gesloten want wie weet wat ik zou hebben gedaan.
Volgende ochtend werd ik wakker en dacht ik wtf is er mis met mij, heel het dorp heeft mij zien staan met die knuppel, 2 vrienden praten niet meer tegen mij en eentje begrijpt het wel.
Deze avond stond ik continu vodka te shotten en daarom is het nu beter dat ik gewoon helemaal niet drink omdat ik bang ben voor mezelf.
Beter dat je niet zo agressief wordt ofzo..quote:Op maandag 14 november 2011 17:47 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Alleen is dit echt gebeurd en ben ik dus 2 beste maten kwijtgeraakt afgelopen vrijdag, kan niet door me eigen dorp meer heenlopen zonder nagekeken te worden. Slapeloze nachten van schuldgevoel omdat ik mezelf niet kon beheersen, afgelopen nacht maar 2 uur geslapen. Ga nu naar de sportschool.quote:Op maandag 14 november 2011 17:57 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Gast, dat is bijna filmwaardig zo'n verhaal
Sterker nog, die film heet The Hangover!
Je maakt je nick wel waarquote:Op maandag 14 november 2011 18:07 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Alleen is dit echt gebeurd en ben ik dus 2 beste maten kwijtgeraakt afgelopen vrijdag, kan niet door me eigen dorp meer heenlopen zonder nagekeken te worden. Slapeloze nachten van schuldgevoel omdat ik mezelf niet kon beheersen, afgelopen nacht maar 2 uur geslapen. Ga nu naar de sportschool.
Ja hoorquote:Op maandag 14 november 2011 18:07 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Alleen is dit echt gebeurd en ben ik dus 2 beste maten kwijtgeraakt afgelopen vrijdag, kan niet door me eigen dorp meer heenlopen zonder nagekeken te worden. Slapeloze nachten van schuldgevoel omdat ik mezelf niet kon beheersen, afgelopen nacht maar 2 uur geslapen. Ga nu naar de sportschool.
Sia schreef er een liedje over; 'drink to get drunk'.quote:Op maandag 14 november 2011 17:28 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik snap gewoon niet dat je zoveel kan zuipen dat je niet meer weet wat je doet. Ik kan daar met mijn verstand niet bij dat je doet. Dat is niet meer drinken om de lekkerheid, dat is gewoon zuipen om het zuipen.
Vooral niet schuldig voelen, ik heb ook al zat dingen meegemaakt in bezopen toestand. Gewoon op oude voet verdergaan. Ik moest bijvoorbeeld een keer pissen, dus dacht ik dat in het gras te doen. Het was erg vlak, maar er bleek dus op dezelfde hoogte een slootje met allemaal kroos te zijn. Dat zie je alleen niet erg goed als je bezopen en dronken bent.. Je kan wel raden hoe het afliep.. Stinksloot..quote:Op maandag 14 november 2011 18:07 schreef Spacevietnamees het volgende:
[..]
Veel succes met je levercirrose.quote:Op maandag 14 november 2011 18:02 schreef sthomass het volgende:
Ik ga denk ik misschien ook maar eens minder drinken. Ik had vorige week ook teveel sterke drank op, ik had de volgende dag veel buikpijn.. Vooral Goldstrike kan nogal zwaar vallen. Ik ga denk ik vanaf nu max. 25 shotjes per avond doen, meer is volgens mij niet zo goed voor iemand van 60 kg..
quote:Op maandag 14 november 2011 18:02 schreef sthomass het volgende:
Ik ga denk ik vanaf nu max. 25 shotjes per avond doen, meer is volgens mij niet zo goed voor iemand van 60 kg..
quote:Op maandag 14 november 2011 18:16 schreef sthomass het volgende:
Dat bedoel ik nou met mensen die overdrijven..
25 shotjes is niet echt normaal hoor..quote:
Dat is dus niet overdreven, het is gewoon onwetendheid bij mensen met alcoholmisbruik.quote:Op maandag 14 november 2011 18:16 schreef sthomass het volgende:
[..]
Dat is allemaal wel erg overdreven he.. Dat bedoel ik nou met mensen die overdrijven..
http://www.maagdarmlever.nl/content/lever/alcohol-en-de-lever.aspquote:Uiteraard is af en toe alcohol geen probleem. Als je echter te veel drinkt en dat regelmatig doet, kan er blijvende schade aan de lever ontstaan. Voor vrouwen worden maximaal 2 glazen per dag aangeraden en voor mannen 3 glazen per dag. Dit is geen gemiddelde! Dus één keer per week 15 glazen bier drinken en de andere dagen niets, is niet de bedoeling.
Shotjes drinken ook veel makkelijker weg dan bier. Na bier zit je maag vol, terwijl je met een lege maag echt behoorlijk wat sterke drank naar binnen kunt werken.quote:Op maandag 14 november 2011 18:22 schreef Godshand het volgende:
[..]
25 shotjes is niet echt normaal hoor..
25 bier is al veel (zoveel haal ik al geeneens)
Ik doe het alleen in het weekend en daar ben je student voor. Mijn prestaties lijden er tot dusver niet onder, dus dan zal het wel. Mijn vader drinkt trouwens ook elke dag een paar flessen wijn en een halve fles whisky terwijl hij overdag gewoon goed werkt, maar maakt hem dat dan ook een alcoholist? Ik vind dat iemand erg snel een alcoholist wordt genoemd.quote:Op maandag 14 november 2011 18:22 schreef Northside het volgende:
[..]
Dan ben je echt een fucking alcoholist.
Alcoholist is een drankverslaafde.quote:Op maandag 14 november 2011 18:25 schreef sthomass het volgende:
[..]
Shotjes drinken ook veel makkelijker weg dan bier. Na bier zit je maag vol, terwijl je met een lege maag echt behoorlijk wat sterke drank naar binnen kunt werken.
[..]
Ik doe het alleen in het weekend en daar ben je student voor. Mijn prestaties lijden er tot dusver niet onder, dus dan zal het wel. Mijn vader drinkt trouwens ook elke dag een paar flessen wijn en een halve fles whisky terwijl hij overdag gewoon goed werkt, maar maakt hem dat dan ook een alcoholist? Ik vind dat iemand erg snel een alcoholist wordt genoemd.
Zolang je er zelf maar geen problemen mee hebt.quote:Op maandag 14 november 2011 18:33 schreef Godshand het volgende:
[..]
Alcoholist is een drankverslaafde.
Elke dag een paar flessen wijn en een halve fles whiskey begint daar aardig op te lijken.
Je hebt ook nog probleemdrinkers: niet verslaafd aan de drank (overige week/weken zonder kunnen) maar toch regelmatig bezopen zijn met sociale gevolgen..
Het ergste is natuurlijk en drankverslaafd zijn, en er al problemen mee hebben..
Die komen wel.quote:Op maandag 14 november 2011 18:36 schreef sthomass het volgende:
[..]
Zolang je er zelf maar geen problemen mee hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |