Ik vond 'm dramatisch slechtquote:Op dinsdag 22 november 2011 22:20 schreef RedAlert het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga "Unknown" kijken, lijkt me een goede en spannende thriller.
Ik ga om 23.00 beginnen, het verhaal sprak me aan.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:21 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik vond 'm dramatisch slecht.
Goede film hoor.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:27 schreef RedAlert het volgende:
[..]
Ik ga om 23.00 beginnen, het verhaal sprak me aan.
Ja hoor! Niet superspannend, gewoon grappigquote:Op dinsdag 22 november 2011 19:10 schreef casper019 het volgende:
[..]
is ie ook leuk voor volwassenen?
Verhaal is goed, begin en midden van de film ook! Einde vond ik wat matig.. en ik vond de acteurs niet echt bij de personages passen.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:21 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik vond 'm dramatisch slecht.
Oke film, maar je kan beter Bourne identity kijken voor soortgelijk verhaal.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:48 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Ja hoor! Niet superspannend, gewoon grappig
Is dit de Unknown van 4 mannen die hun geheugen kwijt zijn? Want dat is wel een toffe film...quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:20 schreef RedAlert het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga "Unknown" kijken, lijkt me een goede en spannende thriller.
nee dat is Unknown waar alleen Liam Neeson zijn geheugen kwijt isquote:Op woensdag 23 november 2011 08:51 schreef theKiD het volgende:
[..]
Is dit de Unknown van 4 mannen die hun geheugen kwijt zijn? Want dat is wel een toffe film...
Ik vind bijvoorbeeld Totoro of Ponyo van Ghibli ook veel leuker.quote:Op woensdag 23 november 2011 00:24 schreef casper019 het volgende:
Spirited away
[ afbeelding ]
Japan
Animatie / Fantasy
125 minuten
geregisseerd door Hayao Miyazaki
met de stemmen van Rumi Hiiragi, Miyu Irino en Mari Natsuki
Tijdens de verhuizing van haar familie naar een buitenwijk wandelt Chihiro, een 10-jarig meisje, een wereld binnen die geregeerd wordt door heksen en monsters, waar mensen veranderd worden in dieren. Chihiro moet in een groot badhuis werken om te overleven. Zal het haar lukken om terug te keren naar haar eigen wereld?
ben de film met vrij hoge verwachtingen gaan kijken, na heel veel positieve dingen over gehoord te hebben. heb de japanse gsproken, nl ondertitelde versie gezien. Maar vind de film (helaas) echt iets overrated.. tis een mooie en aardige anime/animatie film.. maar niet dat ik zeg wow of extreem speciaal ofzo.
Gewoon een leuke vermakelijke anime/animatie film, leuk om een x te zien
6.5
Toevallig ook net gezien, en had er wel meer van verwacht. Allemaal plotholes en nogal makkelijk verzonnen. Ik zou hem meer op een 5 neerzetten.quote:Op dinsdag 22 november 2011 22:59 schreef invine het volgende:
Cowboys and Aliens
[ afbeelding ]
Harrison ford en Daniel Craig, meer dan genoeg reden om de film te kijken! Dat dacht ik althans.. Het begint wel goed met de actie in de openingsscène en er zit redelijk tempo in, acteren is ok en special effects zijn awesome! Enige wat ik mij een beetje afvraag is waarom ze voor cowboys hebben gekozen, niet dat ze slecht zijn neergezet. Ik zie alleen de meer waarde er niet van, ze hebben pistolen.. die niet echt werken tegen de aliens, of toch wel? soms in ieder geval.. het had net zo goed nu kunnen afspelen met een aantal rednecks oid.
Ik had iets verwacht in de trend van plants versus zombies, twee totaal random objecten eigenlijk en die ik een lekker sausje bij elkaar flikkeren en er iets tofs uit te laten komen... dit is niet echt gelukt. Desalnietemin wel een leuke film en zeker de moeite kijk om te kijken, als is het maar voor de ogen van Olivia Wilde.
imdb: 6,4
invine: 6,5
Film heb ik eens gezien tijdens een festival toen ik stoned was, wat was dat toen ongelooflijke bagger die niet te volgen was. Omdat dat waarschijnlijk aan de middelen lag heb ik hem nog eens herzien, mening bleef ongeveer hetzelfde. Althans, het was prima te volgen, maar totaal onlogisch en tegelijkertijd voorspelbaar (het zal toch zeker niet zo zijn dat ...)quote:Op woensdag 23 november 2011 00:12 schreef Mikkie het volgende:
A Perfect Getaway
Mja, wat moet ik er van zeggen. Geprobeerd is om het verhaal verrassende wending te geven, maar dat is eigenlijk niet helemaal gelukt, vind ik. Het geheel staat ook niet bol van geweldig acteerwerk, waardoor 't echt een film is voor verloren uurtjes. Je hoeft 'm in elk geval niet aan te zetten als je een topfilm wil zien...
Eens, maar hij was wel vermakelijk en kijkt wel lekker weg. Vandaar de voldoendequote:Op woensdag 23 november 2011 10:43 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Toevallig ook net gezien, en had er wel meer van verwacht. Allemaal plotholes en nogal makkelijk verzonnen. Ik zou hem meer op een 5 neerzetten.
Moet je Kuifje eens gaan kijkenquote:Op woensdag 23 november 2011 16:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Rise of The Planet of The Apes
Verder valt inderdaad op hoe goed de geanimeerde apen eruitzien, vergeleken met LOTR heeft performance capture weer veel vooruitgang geboekt.
8/10
Mja... ongelooflijke bagger vond ik het niet, maar ook echt geen aanrader. Kon het geheel wel volgen, maar ik denk dat het 'intermezzo' z'n doel wel een beetje mist.quote:Op woensdag 23 november 2011 16:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Film heb ik eens gezien tijdens een festival toen ik stoned was, wat was dat toen ongelooflijke bagger die niet te volgen was. Omdat dat waarschijnlijk aan de middelen lag heb ik hem nog eens herzien, mening bleef ongeveer hetzelfde. Althans, het was prima te volgen, maar totaal onlogisch en tegelijkertijd voorspelbaar (het zal toch zeker niet zo zijn dat ...)
Heel goede filmquote:Op maandag 21 november 2011 10:59 schreef planethugo het volgende:
The Devils Double
[ afbeelding ]
Vermakelijke film over de dubbelganger van Udai Hussein, de psycho zoon van Saddam. Hoewel het verhaal wel aangepast is om een spannende film te maken wil ik best geloven dat veel dingen zo gebeurd zijn. Meisjes op straat uitkiezen, meenemen, verkrachten en vermoorden. Alles pakken wat je wil hebben, mensen neerschieten gewoon omdat je er zin in hebt etc. Er zijn overduidelijk wel wat elementen erin gestopt om het filmisch te maken en daarom voelt het niet helemaal getrouw aan zoals het laatste kwartier. En ook nogal vreemd om overal met je dubbelganger rond te gaan lopen en op stap te gaan. Puike prestatie van Dominic Cooper die The Devils Double een meer dan behoorlijke film maakt.
8.0
Toen ik bovenstaande samenvatting las en het eerste deel van de film had gezien dacht ik: "ok, hij is de dader en dan zal er nu gewoon veel gepraat worden...".quote:De ervaren inspecteur Victor Benezet vraagt zijn oude vriend Henry Hearst naar het politiekantoor te komen om opheldering te brengen in het onderzoek naar een moordzaak. Hearst, een gerespecteerd advocaat, voelt daar weinig voor omdat hij verwacht wordt op een liefdadigheidsbal. Benezet dringt echter aan. Aanvankelijk lijkt het om een routinezaak te gaan, maar al gauw blijkt dat Hearsts verklaring over hoe hij het lijk van een gewurgd meisje vond, onwaarheden bevat. Bovendien kunnen Benezet en zijn jonge collega Owens de advocaat linken aan een andere moord op een jong meisje. Het gesprek wordt een ondervraging en naarmate Hearst zijn verklaring verandert en er steeds meer bizarre details uit zijn privé-leven komen bovendrijven, raakt Benezet ervan overtuigd dat zijn vriend een kindermoordenaar is...
Vond The Devils Double juist behoorlijk tegenvallen. Netzoals Colombiana, die mensen hier ook oke vinden. Clichematig. Slecht geacteerd. En een totaal ongeloofwaardige hoofdrolspeler. Ik moet me kunnen identificeren met een hoofdpersoon; dat kon ik hier dus helemaal niet. Die vent was gewoon te bizar / een te grote knuppel / wat dan ook. En idd de verlopen Christina Aguilera look-a-like die de liefdes interesse moest voorstellen is ook een totaal minpunt.quote:
Gelukkig bestaat er zoiets als "smaak waarover niet te twisten valt"quote:Op vrijdag 25 november 2011 09:21 schreef SnuggLe het volgende:
[..]
Vond The Devils Double juist behoorlijk tegenvallen. Netzoals Colombiana, die mensen hier ook oke vinden. Clichematig. Slecht geacteerd. En een totaal ongeloofwaardige hoofdrolspeler. Ik moet me kunnen identificeren met een hoofdpersoon; dat kon ik hier dus helemaal niet. Die vent was gewoon te bizar / een te grote knuppel / wat dan ook. En idd de verlopen Christina Aguilera look-a-like die de liefdes interesse moest voorstellen is ook een totaal minpunt.
Nee, dit is samen met Colombiana zeker geen goede actiefilm die het haalt bij andere actiethrillers. Karig, heel karig.
Wel eens fragmenten van gezien maar nooit in z'n geheel. En gelukkig nu gekeken. Eerst heb je eigenlijk geen idee hoe of waarom maar langzamerhand wordt het wat duidelijker. Goed geacteerd hoewel ik de scene met Jamie Foxx' karakter in die club wel een beetje...uhm...'apart'.quote:Max (Foxx) is een taxichauffeur in Los Angeles die door een huurmoordenaar (Cruise) gedwongen wordt om een rit door de stad te maken. Onderweg werkt de moordenaar tijdens zijn stops een lijst van slachtoffers af. Ruffalo speelt de agent die de moordenaar achtervolgt.
De vriend van Seth Rogen waar het verhaal op gebaseerd is, is de schrijver van de film.quote:Op woensdag 23 november 2011 02:09 schreef -Strawberry- het volgende:
50/50
[ afbeelding ]
Een komedie/drama, gebaseerd op een waargebeurd verhaal, waarbij een verder kerngezonde jongeman, Adam, onverwachts kanker krijgt. Adam wordt gespeeld door Joseph Gordon-Levitt (bekend van oa 500 days of summer en 10 things I hate about you).
Seth Rogen (Superbad, Paul) speelt zijn vriend Kyle en zorgt voor de meeste humor in de film. Boeiend om te weten misschien is dat in het echt bij een vriend van Seth Rogen ook kanker werd vastgesteld en dat dit verhaal daarop gebaseerd is.
Ondanks het onderwerp toch op veel momenten een luchtige film waarbij veel gelachen kan worden. En dat is ook net de bedoeling. Seth Rogen is zoals gezegd erg grappig en daarnaast zijn alle scenes behoorlijk realistisch neergezet. De humor doet daar geen afbreuk aan en komt dus niet geforceerd over bij zo'n serieus onderwerp.
8,3 op IMDB is wel wat hoog, maar het is zeker een aanrader.
Trailer
quote:Ned (Rudd) ziet het goede in elke situatie en in iedereen, waardoor hij vaak botst met de rest van de wereld – vooral met z’n familie. Nadat hij een tijdje heeft gezeten als straf voor het dealen van marihuana, trekt Ned in bij z’n oudste zus Liz (Mortimer), een hooggespannen moeder van twee. Hij helpt mee in de opvoeding van haar zevenjarige zoon River, maar zijn versie van wat grappig is voor kinderen strookt niet met die van z’n zuster. Nadat hij het leven van Liz op z’n kop heeft gezet, trekt hij in bij de middelste zus Miranda (Banks), een gedreven journaliste. Hij maakt al snel een potje van haar grote doorbraak en verstoort haar voorzichtig opgebouwde liefdesleven. Hij moet dan maar naar z’n jongste zus Natalie (Deschanel), wier wilde verleden als kind haar geluk dreigt te vernietigen. Overal waar Ned komt laat hij chaos achter, maar uiteindelijk ook een zweem van waarheid en geluk.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 02:25 schreef Tweek het volgende:
[..]
De vriend van Seth Rogen waar het verhaal op gebaseerd is, is de schrijver van de film.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moeilijk te geloven. Drama/romance en Robert Pattinson klinkt niet echt hetero.quote:Op zaterdag 26 november 2011 11:47 schreef Zonnetje1981 het volgende:
Gister Water for Elephants gekeken http://www.imdb.com/title/tt1067583/
Wat een prachtige mooie film. Het acteerwerk van Reese en Robert is top. De setting in de jaren 30 geeft de film veel sfeer. Ook voor mannen is dit een leuke film ondanks dat het een zit is van bijna 2 uur.
8.5/10
Dat deel is geloofwaardiger dan "acteerwerk van Robert is top". Film is best vermakelijk, maar die Pattinson blijft zo dramatisch slecht..kerel kan echt maar 1 truukje..wat voor karakter hij ook moet spelenquote:Op zaterdag 26 november 2011 12:19 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Moeilijk te geloven. Drama/romance en Robert Pattinson klinkt niet echt hetero.
Ben ik het niet mee eens, ik vind het leuker in deze film dan in die twilight sh*t..het is geen superster, maar in deze film deed ie het echt niet slechtquote:Op zaterdag 26 november 2011 12:23 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Dat deel is geloofwaardiger dan "acteerwerk van Robert is top". Film is best vermakelijk, maar die Pattinson blijft zo dramatisch slecht..kerel kan echt maar 1 truukje..wat voor karakter hij ook moet spelen
Dit.quote:I loved the movie but thought that Pattinson did his trademark sullen look almost the whole time. I wasn't upset with his performance but it doesn't seem like acting, it seems like that's how he is all the time. He was the same in those horrible vampire movies and even as Cedric in Harry Potter. Nothing special in my opinion.
Ik ging hem kijken na je review gelezen te hebben.. maar jezus wat valt deze film tegen. Slechte acteerprestaties van Ray Stevenson, ondanks zijn juiste houding en uitstraling vallen zijn acteerprestaties echt tegen.. laat hem lekker Titus Pullo zijn in Rome of Porthos in the three musketeers, serieuze rollen zoals dit zijn niet voor hem weggelegd.quote:Op vrijdag 25 november 2011 12:46 schreef Godtje het volgende:
Kill the Irishman
The true story of Danny Greene, a tough Irish thug working for mobsters in Cleveland during the 1970's.
[ afbeelding ]
Toffe film!Ik hou zeker van maffiafilms en deze is leuk. Spannend niet echt maar sterke karakters en een vermakend verhaal. Gebaseerd op een echt verhaal en dat geeft het net wat meer diepgang voor mij. Kijkt zeker lekker weg.
Een .... 7.5
In deze film (en Remember Me) vond ik hem wel acceptabel acteren. Zeker een aanzienlijk betere acteur dan die Lautner uit Twilight.quote:Op zaterdag 26 november 2011 12:39 schreef Zonnetje1981 het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik vind het leuker in deze film dan in die twilight sh*t..het is geen superster, maar in deze film deed ie het echt niet slecht
Die is zo cool. Een soort Hong Kong Foey actie film met veel onrealistische onzin. Maar dan met witte cast!quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef Klipnap het volgende:
Wanted (2008)
Verhaal:
Wesley Gibson is echt een lulletje. Hij wordt gepest door zijn bazin, zijn beste vriend gaat vreemd met zijn vriendin en als hij zijn naam invoert op Google krijgt hij nul resultaten. En hij krijgt ook nog steeds angstaanvallen waarvoor hij pillen moet slikken. Maar na een spannende achtervolging samen met Fox (Angelina Jolie) komt hij achter zijn ware aard. Zijn vader was ooit een moordenaar in dienst van het lot, en Wesley volgt een training om hem op te volgen en wraak te nemen op de man die zijn vader heeft vermoord.
Beoordeling:
Eerst een waarschuwing: Als je alleen van realistische actiefilms houdt, kijk deze niet! Hier komt zoveel geniale onzin in voor, als auto’s die over elkaar heen vliegen en toch goed terecht komen, en kogels die de mensen in een kringetje kunnen schieten. Maar als je daar tegen kan, is dit beslist een aanrader. Deze film bevat zelfs meer onzin dan de film RED, die trouwens ook een aanrader is. Ook komt er een goede cast in voor, met onder andere Morgan Freeman.
Cijfer: 8/10
Deze is echt geniaal! Je moet ook wel een beetje van Britse humor houden..quote:Op zaterdag 26 november 2011 20:28 schreef Klipnap het volgende:
Wanted (2008)
Verhaal:
Wesley Gibson is echt een lulletje. Hij wordt gepest door zijn bazin, zijn beste vriend gaat vreemd met zijn vriendin en als hij zijn naam invoert op Google krijgt hij nul resultaten. En hij krijgt ook nog steeds angstaanvallen waarvoor hij pillen moet slikken. Maar na een spannende achtervolging samen met Fox (Angelina Jolie) komt hij achter zijn ware aard. Zijn vader was ooit een moordenaar in dienst van het lot, en Wesley volgt een training om hem op te volgen en wraak te nemen op de man die zijn vader heeft vermoord.
Beoordeling:
Eerst een waarschuwing: Als je alleen van realistische actiefilms houdt, kijk deze niet! Hier komt zoveel geniale onzin in voor, als auto’s die over elkaar heen vliegen en toch goed terecht komen, en kogels die de mensen in een kringetje kunnen schieten. Maar als je daar tegen kan, is dit beslist een aanrader. Deze film bevat zelfs meer onzin dan de film RED, die trouwens ook een aanrader is. Ook komt er een goede cast in voor, met onder andere Morgan Freeman.
Cijfer: 8/10
Check ook deze: http://www.imdb.com/title/tt1569923/quotesquote:Op zondag 27 november 2011 02:31 schreef Yurithemaster het volgende:
Batman: Mask of the Phantasm(1993)
Een gemaskerd persoon genaamd Phantasm duikt op in Gotham en begint met het vermoorden van criminelen waarvoor batman vervolgens de schuld krijgt. Ook krijgen we het verleden van batman te zien, wanneer hij begint met batman en waar hij zijn grote liefde, Andrea Beaumont ontmoet.
Beoordeling: Hoewel dit een animatie films is doet deze zeker niet onder tegen de andere films en is zelfs een van de betere batman films. De film is in dezelfde donkere sfeer als Batman: The Animated Series en daardoor dus ook geschikt voor volwassenen.
Cijfer: 8
Fijn om te horen! Ik heb geen idee waarom deze niet is opgepikt door het grote publiek. Garcia is inderdaad echt geweldig, de laatste tijd speelt hij toch vaak in wat mindere films maar in City Island laat hij weer even zien wat hij kan. Ik blijf hem gewoon bij iedereen aanraden want deze moet je gewoon gezien hebben.quote:Op zondag 27 november 2011 18:04 schreef SnuggLe het volgende:
City Island
Ik ga geen hele recensie meer neerzetten & waar het over gaat, aangezien meerdere mensen dat hiervoor al hebben gedaan, maar 1 woord: WAUW!!!
Wat een goede film. Geweldige plot, super hoe het allemaal samen komt aan het einde. Garcia speelt een top-rol. Echt heel leuk gedaan. Pareltje. Waarom is dit geen bekendere film geweest eigenlijk?
Deze ook gezien Toby?quote:Op zondag 27 november 2011 18:44 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Fijn om te horen! Ik heb geen idee waarom deze niet is opgepikt door het grote publiek. Garcia is inderdaad echt geweldig, de laatste tijd speelt hij toch vaak in wat mindere films maar in City Island laat hij weer even zien wat hij kan. Ik blijf hem gewoon bij iedereen aanraden want deze moet je gewoon gezien hebben.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 02:27 schreef Tim86 het volgende:
Iemand hier Our Idiot Brother gezien? http://www.imdb.com/title/tt1637706/
Wel een toffe film, deed me een beetje aan City Island denken. Hoofdrol voor Paul Rudd. Bijrollen oaEmily Mortimer, Elizabeth Banks, Zooey Deschanel, Adam Scott (Parks & Rec), Rashida Jones (The Office, Parks & Rec). Aanrader
[ afbeelding ]
[..]
Ik dacht dat ik hem al gezien had maar volgens mij haal ik hem door de war met een andere film. De trailer zegt me in ieder geval niets. Ik zet hem op de lijst!quote:
Ik heb ook nog de dvd liggen dus fijn te horen dat hij zo goed is. Zelf voornamelijk gekocht omdat Julianna marguilles erin speelt.quote:Op zondag 27 november 2011 18:04 schreef SnuggLe het volgende:
City Island
Ik ga geen hele recensie meer neerzetten & waar het over gaat, aangezien meerdere mensen dat hiervoor al hebben gedaan, maar 1 woord: WAUW!!!
Wat een goede film. Geweldige plot, super hoe het allemaal samen komt aan het einde. Garcia speelt een top-rol. Echt heel leuk gedaan. Pareltje. Waarom is dit geen bekendere film geweest eigenlijk?
Into the wild is een super mooie film, ik heb ook heel lang gewacht met kijken... eindelijk een maandje oid geleden gezien en die film maakt wel indruk.quote:Op zondag 27 november 2011 21:38 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb gisteren m'n nieuwe tv-bluray-combinatie ingeluid met Mary and Max. Wat blijft het toch een fantastische film, waarbij lachen en huilen elkaar afwisselen.
Ben nu eindelijk Into The Wild aan het kijken, en heel hard aan het hopen dat ik me minder ga ergeren aan de hoofdpersoon.
Het was onrealistisch geweest als de camera niet veel bewoog.quote:Op maandag 28 november 2011 09:33 schreef haakon het volgende:
Cloverfield.
Wat een zwaar overgewaardeerde film.
Ik vond hem zwaar kut.
Dat monster wat gewoon lelijk gemaakt is. Camera die veel te veel 'shaked', waardoor je de helft van de film niet meekrijgt etc. etc.
Hij kon me gewoon echt niet boeien.
Met een 4 vind ik het genoeg, en dat alleen voor de redelijke actie.
nee, nu beweegt ie juist onrealistisch veel. het is overduidelijk gefilmd door een professionele cameraman die doet alsof ie een amateur is.quote:Op maandag 28 november 2011 12:43 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het was onrealistisch geweest als de camera niet veel bewoog.
Ik vond het juist één van de vetste films van 2008quote:Op maandag 28 november 2011 12:47 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee, nu beweegt ie juist onrealistisch veel. het is overduidelijk gefilmd door een professionele cameraman die doet alsof ie een amateur is.
ik vond m ook wel geinig hoor, alleen die camera kon beterquote:Op maandag 28 november 2011 13:57 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ik vond het juist één van de vetste films van 2008
Inderdaadquote:Op maandag 28 november 2011 13:57 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Ik vond het juist één van de vetste films van 2008
naast toffe actie ook leuk verhaal??quote:Op maandag 28 november 2011 09:57 schreef HostiMeister het volgende:
Immortals
[ afbeelding ]
De koning van Heraklion is pissing op de nieuwe goden en wil de goden die door voorgenoemde goden gevangen zijn gezet vrij laten om zo de wereld te regeren of iets in die richting. Doet er niet toe.
Een echte film van stijl over substantie. En dat is geen slecht iets in dit geval. Shit is bruut en ziet er goed uit, niet meer, niet minder. Er wordt ook niet gepretendeerd dat het meer is dan het is, gewoon een bewegend prachtig schilderij. Eye-candy. Zoals een reviewer schreef, als de Immortals mee gaan doen is het als Mortal Kombat en is elke move een fatality, geen woord overdreven.
Imdb: 6.8
Ik: 7.5
Ik zag van de week de trailer, leek me erg leukquote:Op maandag 28 november 2011 18:59 schreef casper019 het volgende:
Beginners
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Komedie / Drama
105 minuten
geregisseerd door Mike Mills
met Ewan McGregor, Christopher Plummer en Mélanie Laurent
Oliver (Ewan McGregor) ontmoet de onvoorspelbare Anna (Mélanie Laurent), enkele maanden na de dood van z’n vader Hal (Christopher Plummer). Deze nieuwe liefde overspoelt Oliver met herinneringen aan z’n vader die – na een huwelijk van 44 jaar – op 75-jarige leeftijd eindelijk uit de kast kwam als homoseksueel. De onthulling van Hal bracht vader en zoon dichter bij elkaar dan ze ooit waren. Nu tracht Oliver Anna lief te hebben met alle lef, humor en hoop die hij van z’n vader geleerd heeft.
hele mooie en ontstannen drama/komedie. Die heel mooi in elkaar gezet/monteerd is die gaan over de verschillende ''delen'' van zijn leven. Ook hheel goed acteerwerk.
Fijne film. dikke 7.5!
Zulke visuele pareltjes kijk je toch niet voor het verhaalquote:Op maandag 28 november 2011 20:01 schreef casper019 het volgende:
[..]
naast toffe actie ook leuk verhaal??
Niet eentje die niet al honderden keren eerder verteld is. Doet er niet toe, is gewoon een excuus om zulke beelden te schilderen op een bewegend doek.quote:Op maandag 28 november 2011 20:01 schreef casper019 het volgende:
[..]
naast toffe actie ook leuk verhaal??
Ik vond hem ook een beetje tegenvallen.quote:Op maandag 28 november 2011 21:19 schreef kevin_ het volgende:
Beginners vond ik echt een vreselijk saaie en trage film. Het gaat echt nergens over en de karakters waren eerder irritant dan dat je met ze meeleeft.
Je kan jezelf een hoop tijd schelen door gewoon de trailer op imdb te kijken. Dat is eigenlijk de hele film samengevat in een kleine 3 minuten, wat al lang zat is.
Mag ik je dan ook I Saw The Devil en Sympathy for Mr. Vengeance aanraden? Die eerste is met de hoofdpersoon van Oldboy, de ander is van de regisseur van Oldboyquote:Op maandag 28 november 2011 23:15 schreef haakon het volgende:
Oldboy
Vette film! Goed, maar wel een ziek verhaal. Ik hou van ziek
8,5
Ik wist van deze film en had gehoord dat het een goeie was; ik was er alleen nooit aan toegekomen.quote:Het leven van de gepensioneerde monteur Walt Kowalski bestaat uit doe-het-zelven, bier drinken en de maandelijkse knipbeurt bij de kapper. Hij is een verbitterde veteraan van de Koreaanse oorlog. Behalve zijn hond Daisy vertrouwt hij niemand genoeg om zijn zonden tegen op te biechten.Zijn buren zijn allemaal verhuisd of overleden. De nieuwe buren zijn immigranten uit Hmong waar hij een gruwelijke hekel aan heeft. Walt zit eigenlijk te wachten op het einde van zijn leven. Totdat iemand 's nachts probeert zijn Gran Torino te stelen. De auto glimt nog even mooi als op de dag dat Walt hem decennia geleden zelf van de montagelijn haalde. De poging tot diefstal brengt de verlegen tiener Thao in zijn leven. Deze buurjongen wordt onder druk gezet door Hmong-bendeleden om de auto te jatten. Maar omdat Walt zowel de roof als de bende tegenhoudt, wordt hij tegen zijn zin de held van de buurt.
De beste film van het jaar krijgt maar een 8?quote:Op maandag 28 november 2011 23:05 schreef picodealion het volgende:
[ afbeelding ]
Net A Separation gezien. Beste film van het jaar, voor mij. Erg rustig, sober zelfs, maar geweldig gespeeld en een prachtige opbouw naar een mooi en ontroerend einde. Erg van genoten.
8/10
I Saw the Devil laatst gekeken! Erg vet en hard inderdaad!quote:Op maandag 28 november 2011 23:19 schreef picodealion het volgende:
[..]
Mag ik je dan ook I Saw The Devil en Sympathy for Mr. Vengeance aanraden? Die eerste is met de hoofdpersoon van Oldboy, de ander is van de regisseur van Oldboy. Beiden even goed (imo zelfs beter) en even ziek.
Jup, nogal een matig jaar helaas.quote:Op maandag 28 november 2011 23:36 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De beste film van het jaar krijgt maar een 8?
Net voor de 4e keer gezien. Ik vind het echt een prachtfilm. Hij is zeker niet perfect, soms erger ik me wel aan Thao. Het zit soms een beetje tussen goed acteren en echt aziatisch, maar dat is dan weer mijn blik.quote:Op maandag 28 november 2011 23:33 schreef Iemand91 het volgende:
Ongetwijfeld meer gezien hier: Gran Torino (2008)
[ afbeelding ]
[..]
Ik wist van deze film en had gehoord dat het een goeie was; ik was er alleen nooit aan toegekomen.
Sterke film; in het begin wordt wel heel duidelijk Eastwood's karakter neergezet; zo sterk dat ik me eigenlijk begon te ergeren, hoewel de scenes bij de kapper wel grappig zijn.
Gelukkig werd deze setting iets minder bij de rest van film en werd het gewoon een erg goede film.
Het einde vond ik minder om twee redenen; de ene lijkt me wel duidelijk hoewel dat natuurlijk een persoonlijk idee is over een einde, de andere reden is dat ik de allerlaatste 2 scenes wel een beetje afgeraffeld leken.
Maar dat deed geen afbreuk; aanrader!![]()
Oh, en mooie wagen
Terwijl hij het Aziatische aspect bij Letters from Iwo Jima perfect onder de knie heeft. Maar zijn rol maakt zeker een hoop goed. Wat een held!quote:Op dinsdag 29 november 2011 00:20 schreef speknek het volgende:
Vond de Aziaten inderdaad niet heel sterk in de film (meisje wel aardig, jongen, mweh, komt er allemaal wat geacteerd uit), maar wat een baas is Eastwood daar, een van m'n favoriete rollen ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |